أخر الاخبار

رواية ملاكي الخائف الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية ملاكي الخائف الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية ملاكي الخائف الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون بقلم الكاتبه دعاء أحمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


مالك وصل تيا لحد البيت واول ما دخلت شافت عدنان واقف مش طايق نفسه

و في لحظه كان ادامها ومسكها من شعرها


تيا بصدمه:اوعي ايدك ياض في اي


عدنان بغضب :عايز افهم اي دا.....


تيا :سيب شعري الأول عشان اتنيل افهم في اي


عدنان:نيله تاخدك... دي مصيبه اي دي...


تيا زقته و بتظبط شعرها  عشان تستفزه طلعت مرايه من شنطتها و بتعدل شكلها


عدنان بغيظ:بارده... بادره... انتي يا بت حد مسلطك عليا.... قسما بالله ما حد قادر يعصبني غيرك


تيا :في اي بقى يا برنس متعصب كدا ليه....


عدنان:اللهم طولك يا روح دي صورك انتي و الز"فت اللي اسمه مالك.. ولا لاء


تيا اخدت منه الصور... كانت صور ليها مع مالك في كافتيريا الجامعه


تيا باستغراب :اللاه هو في حد بيرقبني ولا اي؟ معقول كل شويه اللقي ليا صور و مين زهره الحب اللي نزلت الفيديو دي كمان


عدنان واقف مربع ايديه ادامها


تيا :احم احم دي صوره بريئه يا بيه


عدنان: والله وماسك ايديكي ليه أن شاء الله


تيا:اصل كان عنده واعكه نفسيه و انا كنت بهديه... وبعدين دا ابن خالي


عدنان: تيا متجننيش ابن خالك دا مش كان عايز يتجوزك


تيا بخبث :وانت مالك؟


عدنان حس بالغيره و مسكها من دراعها و قربها منه:يبقى على جثتي لو اتجوزتوا....


تيا : انت مالك؟ انت كدا كدا هتطلقني؟ وانا بحب مالك مالكش دعوه انت بقى... خليك في النسو"ان اللي تعرفهم


عدنان :عندك حق


عدنان سابها بياس وحيره و دخل البيت


تيا لنفسها:اصبر عليا بس و الله لأخليك تلف حوالين نفسك.... لا ثواني هو انا بعمل كدا ليه؟؟ يلهوي لا لا لا بطلي هبل... فوقي يا تيا دا بتاع بنا"ت....... بس كاريزما.... يخربيتك ما تخرسي بقى و لا انتي عايزه تبقى مهزاه..... اه يا ختي الحب تهزيق... 


عند عدنان 

رايح جاي في المكتب وهو متعصب و حاسس بالغيره


عدنان:طب وانت مالك؟ ابن خالتها و بيوصلها


عقله:انت هتستهبل تنكر انها شاغلك


قلبه:لا طبعا انا مش بتاع الكلام الفاضي دا


قلبه:بس من اول يوم شفتها و انت مشدود ليها


العقل بنفي: لا طبعا دي بنت زي اي بنت انت هتضحك على نفسك..... 


القلب:بس انا فعلا مشدود ليها بطريقه غريبه... ضحكتها وعفويتها غباءه فيها حاجه مش طبيعيه 


العقل:عدنان فوق دي بنت اللوا مصطفى و انت اخرك تتسلى مش اكتر 


القلب: كفايه كفايه عرفت 


عدنان:اااه دماغي هتنفجر منك لله يا ام شبر ونص


تيا وهي بتاكل جزر:انت اللي عمود نور مش انا


طلعت لسانها وطلعت تجري وهي بتغمزله


عدنان ضحك غصب عنه وهو بيمرر ايديه في شعره


...................... 

عند أسد ونسمه

أسد فتح باب الشقه ودخل وهو شايل تالين و لسه ماسك بأيد نسمه كأنها طفله خايف عليها تسيبه


نسمه فضلت تبص لايديه وهي مبتسمه و بتحاول تداري لكنها مش عارفه 


دخل اوضه تالين وحطها في سريرها بحنان و بأس راسها و اخد نسمه وخرج


في اوضه اسد

قاعده على طرف السرير بتوتر و بتفكر في حاله تالين و مرات أسد لورا... اتنهدت بتعب 


لكن شهقه برعب لما أسد شالها 

نسمه :في اي.... 


اسد:شششش بطلي تفكير لأنك هتتعبي كدا...... بعدين هتفهمي كل حاجه 

بس دلوقتي خدي شاور عشان ننام 


نسمه:طب ممكن تنزلني و انا هدخل بنفسي اخد شاور


اسد بصلها بهدوء وسكت وهو بيدخل الحمام و بينزلها في البانيو 


نسمه :اطلع برا


اسد بخبث:ااامم على فكره دي اوضتي ودا حمامي


نسمه :طب انا ممكن اروح اوضه تالين 


أسد : و دا ليه بقى ولا هو حضن تالين ادفي من حضني 

قالها وهو مبتسم و بغمزه


نسمه بتوتر و ارتباك: انا مش قصدي ب


اسد بمقاطعه: نسمه انتي مراتي فاهمه يعني اي انجزي ياله خدي شاور 


قال كلمته وخرج و قفل الباب وراه


نسمه حطيت ايديها على قلبها و كان بيدق بسرعه جدا 


بعد شويه

خرجت وهي لابسه منامه طفوليه باكمام طويله بشكل مضحك وهي بتنشف شعرها 


اسد بصلها و ابتسم لكن كان مصدوم لما شاف دموعها وهي بتمسحها بسرعه


ساب الكتاب اللي كان بيقرأ فيه و مسك ايديها و شدها قعدها على رجليه


اسد باستغراب:ممكن افهم القمر بيعيط ليه


نسمه  :اصل بابا وحشني اوي و من وقت ما اتجوزنا وهو مش بيسأل عليا 


اسد حط ايديه على دماغها و قربها منه وهو بيسند راسها على صدره


اسد: هو يمكن مشغول.... و بعدين يا ستي مش انتي دايما تقوليلي يا ابيه خالص اعتبرني باباكي


نسمه بدموع :بس انت مش بتحبني و دايما تتخانق معايا و بتكر"هني


أسد بتوهن: مين قالك اني بكر"هك 


نسمه : يعني انت بتحبني؟؟!! 


اسد بارتباك: مش مهم تعرفي دلوقتي المهم بلاش تعيطي ممكن 


نسمه :حاضر يا بابا


اسد ضحك و اخدها في حضنه وهو بيرتب على شعرها بحنان 


بعد دقايق

أسد حس ب أنفاسها انتظمت عرف انها نامت شالها برقه و حطها في السرير 

و نام هو كمان وهو واخدها في حضنه بتملك


في نفس التوقيت

عند لورا

لورا بغيره:مش قادره مش قادره يا ماما فكره ان أسد يتجوز غيري مجنناني


سهي بلامباله: انا مبقتش فهماكي يا لورا يعني انتي عايزه أسد 

طب ليه سبتيه من تلات سنين؟ وليه بتفكري فيه دلوقتي؟


لورا بغيره:اسيبه اه لكن لوحده غيري لا والف لاء.... احساس انه بياخدها في حضنه و انها قريبه منه بيقت"لني..... 


سهي بسخريه: طب انتي شايفه انه ممكن يحب اصلا......... 

انا وانتي عارفين ان أسد بارد و معندوش قلب و خصوصا بعد مو"ت خلود


لورا:بس البنت اللي اتجوزها مختلفه صدقيني انا ست و فاهمه بقولك اي و عصبيه أسد لما كنت معه مش طبيعيه....

عصبيه واحد مش قادر يشوف حبيبته زعلانه...... 

دا طردني من البيت ادامها اكيد في حاجه حصلت بينهم


سهي:انتي عايزه ترجعي أسد ليكي 


لورا:مش بس أسد و تالين كمان


سهي:تالين صعبه و خصوصا البنت مرعوبه منك انتي نسيتي لما كانت في حضنتك عملتي فيها ايه..... 


طفله بتسبيها لوحدها وتخرجي يا لورا..... 


و بعد كدا عشان تتنزلي عن حضانتها بتاخدي مقابل من ابوها و عايزه يرجعلك عادي كدا


لورا:اعمل اي يعني يا ماما كنت خايفه من شغله و اسلوب حياته مش مناسبنين 


اسد كأنه سجان لازم تعملي دا متعملش دا.. بس قلبي مش قادر ينساه.... لانه مش الراجل اللي يتنسي ابدا


سهي: المهم دلوقتي نفكر في طريقه نرجعله ليكي..... 


لورا:هنعمل اي يعني.... 


سهي:اول حاجه تخلصي من البت اللي اتجوزها دي و تخليه يكر"هه و كمان تحاولي تبيني له انك ندمانه و عرفتي غلطتك


لورا بخبث:وازاي هنخلص منها 


سهى بابتسامة ماكره:الحاجه اللي تخلي أسد يكر"هه هي تالين لانه معندوش أغلى منها لو حس انها في خطر بسبب اي حد هينسفه من على وش الارض 


لورا بسرعه:بس دي بنتي ممكن تتا"ذي لا يا ماما


سهي:انتي غبيه انا لا يمكن افكر في اذ"يه تالين دي حفيدتي بس تالين هتكون كارت نستخدمه عشان نبعد البت دي عنه قبل فوات الأوان و قبل ما يحبها...

. دا لو محبهاش 


لورا:طب هنعمل اي.... 


سهى بخبث :اسمعي بقى 


.................... 

عند لارين و باسم 

لارين قامت بتعب و دخلت غسلت وشها و هي بتعيط بسبب ضر"ب باسم ليها


لكن سمعت صوت في الشقه غريب و فهمت ان صحاب باسم مشيوا لكن كان في صوت ناعم و كأنه في بنت موجوده


فتحت الباب ببط وهي خايفه منه دخلت اوضه الأطفال و وقفت مصدومه وهي بتبص عليهم

كان باسم عا"ري الصدر ومعه بنت شكلها مش كويس


وقعت على الأرض و بقيت تعيط 

لارين بصوت عالي:هي حصلت لكدا انت ايه متعرفش ربنا لايمكن تكون انسان...


صحيح هتوقع اي من واحد مد"من حاول يع"تدي عليا..... و الله لفضحك يا ز"باله


قامت بسرعه ورايحه ناحيه باب الشقه 

و لسه بتفتحه لقيت باسم بيكتم نفسها 


باسم بهمس:ايه فاكره اني هسمحلك تعملي كدا تبقى بتحلمي

بس وماله بما ان ضعيتي عليا السهره نتسلى معاكي انتي 


كوثر بمياعه:مش تقولي انك معاك واحده مكنتش جيتلك يا برنس


باسم :معليش بقى يا قمر بلوه و اتحدفت عليا بس و ماله هوينا انتي دلوقتي و بكرا انا هجيلك عشان نبقى على رحتنا


كوثر بمياعه:هستناك يا باشا


كل دا لارين شايفه وهي بتعيط و باسم كاتم نفسها و بيشدها لاوضتهم


لارين زقته بسرعه وبعدت عنه:انت اي يا اخي حيو"ان..... انا فكرت ان ممكن يكون في امل انك تتعالج وتبقى بني آدم لكن اقول اي.... اصلك وا"طي....


لولا اني لسه مفتش اسبوع على الز"فت الفرح دا كنت طلبت منك الطلاق لكن هقول ايه لأمي وللناس ربنا ينتقم منك 


باسم بخبث:عايزه تطلقي و ماله و اهي هتبقى فض"يحه بجلاجل بس مش هسيبك كدا بسهوله.... 


لارين بخوف :انت بتقرب كدا ليه... اوعي تكون فاكرني هسمحلك تقربلي غصب تبقى مجنون 


باسم : و مين قال إنه بمزاجك.... لان بمزاجك غصب عنك اللي في دماغي هعمله...... واعتد"ي عليها.. 


نسي كل قوانين و أساسيات الزواج. 

نسي ان الزواج يُبني على الموده والرحمه 


.................. 

عند تيا و عدنان

واقفه في المطبخ بتجهز الاكل بعد ما اطمنت على فريده جده عدنان و انها اخدت دواها...... 


تيا لنفسها :تيا بالله عليكي فوقي من أحلامك دي.......... لان انتي وعدنان هتطلقوا بعد ما عمده يبقى ان شاء الله كويس............... 


وعدنان مش هيفكر فيكي بالطريقه دي لانه دايما شايف اللوا مصطفى ادامه............ 


و بعدين عدنان نفسه محتاج غسيل قلب عشان يبقى انسان طبيعي ويعرف يحب واحده بس...... 

وانتي مش هتقبلي تكوني استبن اخلص اخرسي بقى وبطلي تفكير 


ااامم ناقص حاجه.... جوز الهند و فانيليا طب و دول فين بقى في المطبخ الطويل العريض دا 


اه افتكرت و راحت عشان تجيب الكرسي تقف عليه


قبل قليل..


عند عدنان... قاعد في اوضته و هو ماسك ورق تبع الشغل.... حس بأيد بتتلف حواليه 


حياه:وحشتني 


عدنان بضيق وجديه:اطلعي برا يا حياه 


حياه:انت خايف تشوفنا سوا ولا اي


عدنان وهو بيزقها يبعدها: انتي ايه يا بت انتي..... ازاي ناكره للجميل كدا

تيا كانت هتروح في دا"هيه بسببك

في النايت و مرضيتش تسيبك ترجعي الاوتيل و جابتك تعيشي معانا هنا وانتي كل همك اني اسيبها


حياه:بس انت مبتحبهاش....


عدنان: حياه فوقي كل اللي بينا كان مجرد كلام و محصلش بينا حاجه.... انسيني لاني بحب تيا


حياه بخبث وخوف:عدنان فكر شويه لو سمحت... تيا بتحب مالك و انت بنفسك شفت الصور اللي بينهم و انه كان بيتعامل معها ازاي.... وكأنهم شخصين مقربين


عدنان فجأه اتحول لشخص تاني وهو بمسكها من شعرها


:يعني انتي يا روح اااامك اللي مصورهم سوا.....


حياه بخوف:لا مش انا مش انا


عدنان بصوت لا يقبل النقاش:بكرا الصبح بكرا الصبح يا حياه لو ما اخدتيش حاجتك و مشيتي من مصر كلها.. 


و رجعتي لابوكي في المانيا قسما عظما اطربائها فوق دماغك لان لحد دلوقتي انتي متعرفيش مين هو عدنان الرفاعي و لو حط شخص في دماغه هيعمل اي


حياه بدموع:ليه هي مش انا؟


عدنان بزعيق :عشان هي غاليه اوي مش بايعه نفسها بالر"خيص


حياه:همشي يا عدنان بس اوعدك اسبوع واحد وهتيجي تترجاني انك تكون معايا خليك فاكر كلامي كويس 


عدنان سابها وهي مشيت بغضب


(سمعتوا قال اي يا بنات.... هي غاليه مش ر"خيصه... اظن الرساله وصلت)


عند تيا

واقفه بتسمع موسيقى في نفس الوقت عدنان كان نازل.... بتحط الكرسي عشان تقف عليه لكن مش بتكون في حاله اتزان علبه جوز الهند بتقع منها وبتتكسر


كانت نازله لكن عدنان بيشليها


تيا بصتله بتوتر من قربه

عدنان:الأرض كلها ازاز المفروض تلبسي حاجه في رجليكي


تيا وهي بصاله و بارتباك: مش بحب.. بحب اخد حريتي ممكن بقى تنزلني


نزلها على رخامه المطبخ و حط ايديه في جيبه وهو بيبص للازاز المك"سور


تيا كانت بتبصله ببلاهه ووووووو

🤍🤍🤍🤍🤍

ال22

كانت تنظر له ببلاهه وهي مبتسمه و بتدقق في ملامحه الرجوليه الوسيمه

عدنان :عايزين ننضف الأرض من الازا

ااااممم بتبصيلي كدا ليه؟ عارف اني أمور و كل البنات هتمو"ت عليا بس مش للدرجه دي


تيا بسخريه:نر"جسي اوي على فكره وشايف نفسك يا ابني انت فاكر ان انا ممكن احب او اعجب واحد زيك ليه يعني ههههه


كانت نظراته تحمل الخبث اقترب اكثر منها وهو يحاوطها بين ذراعيه 

وبغرور وهو بيعدل شعرها وبيحطه وراء ودنها : يعني انتي لسه مش معجبه بيا


تيا بتوتر:ال الحلو هينحر"ق ابعد كدا شويه بس


بعدته عنها وهي بتحاول تهدأ وتكون عادي لكن قلبها بيدق بسرعه طفت البوتجاز وهي لسه مدياله ضهرها


عدنان ابتسم بخبث و حضنها وهو بيسند راسه على كتفها لكن بيظهر فرق الطول بينهم: متأكده انك مش بتحبيني على فكره واضح اوي انك واقعه


تيا بتنهيده إثر مشاعرها  :عدنان الكلمتين اللي بتضحك بيهم على البنات دول مش هيخيلوا عليا... انت متعرفتنيش انا مش هبله عشان اصدقك......


ولو سمحت طول الفتره اللي هنكون فيها سوا بلاش تلعب بمشاعري لان عمري ما هسامحك لو اتسببت في ك"سر ليا او لقلبي


ممكن بقى تبعد لو سمحت


عدنان حس انه متضايق من كلامها ومن فكرتها عنه وسابها وخرج من المطبخ


تيا لنفسها :ايوه يا تيا هو دا اللي كان لازم يحصل انتي مش هتتحملي اي جر"ح في حياتك


نضفت الارضيه و طلعت لاوضه عدنان

دخلت الاوضه لكنه مكنش موجوده اتنهدت بأريحية واخدت بجامه ودخلت تاخد شاور


بتخرج لقيت عدنان نايم وطافي النور بسرعه راحت شغلته


عدنان بضيق وهو مديلها ضهره:اطفي الز"فت


تيا بخوف :لا مش هطفيه انا بنام في النور


عدنان بعصبيه وزعيق:تيا اطفي الز"فت عندي شغل الصبح مش فايقلك


تيا كانت بتعيط و راحت طفت النور و قعدت على إلانتريه وهي ضمه نفسها لحد ما راحت في النوم وهي بتعيط


****************

في صباح يوم جديد

عند لارين وباسم...............

لارين بدأت تفتح عنيها وهي فيها دموع بصت لباسم اللي نايم جانبها


و افتكرت اللي حصل بقيت تعيط بصوت عالي و هي منهاره

باسم صحي على صوتها لكن كان بارد جدا


باسم بخبث:عياط ونكد على الصبح الا قوليلي كنت عايزه تف"ضحيني مش كدا اي رايك بقى في اللي حصل

ولسه بيقرب منها بعدت بسرعه وبأن عليها الفزع 


لارين بخوف ورعب حقيقي:انت لا يمكن تكون بني آدم.... انا مش عايزه اعيش معاك ثانيه واحده.. طلقني يا باسم مش عايزاك


باسم وهو بيمسكها من دراعها بغضب:في المره الأولى قلتي مش عايزانى و جيبتك لحد عندي وانتي مراتي كل مره بتقولي مش عايزاك بتخليني عايز املكك يا لارين واك"سر غرورك دا.... 


مش مكفيكي اللي حصل امبارح......


بس هقولها لك انتي ملكي لعبه بلعب بيها لحد ما ازهق منها و هر"ميكي

بس هترجعي لي تاني يا لارين


لارين بضيق:ليه فكرني عب"ده عندك سيبني في حالي بقى يا اخي و اعتقني لوجه الله


باسم بخبث:تحبي اثبتلك.... طب قوم كدا اجهزي و هنلعب لعبه سوا


لارين بدموع:لعبه اي يا اخي انت مرررريض يا باسم دماغك متركبه غلط شاب غيرك كان فكر ازاي يغير من حياته 


ويكبر شغله لكن انت بتد"مري اي حد يعرفك

انا بكر"هك وهفضل اكر"هك عمري ما هسامح واحد حيو"ان زيك


باسم كان بيضغط على ايديها بغضب و هو بيبصلها بعيون بطق شرار.... 


قومي اجهزي يا لارين اصل مفاجآت مبتتقالش كدا


لارين زقت ايديه و بعدت عنه و دخلت تاخد شاور

بعد حوالي ساعه

لارين و باسم وصلوا بيت والدة لارين و كان هناك شويكار قاعده مع شهد 


باسم خبطت على الباب و شهد فتحتله


شهد:ايه دا العرسان عندنا آتفضل يا ابني تعالي يا قلب امك.... 


باسم بغضب وصوت عالي  :خديها عندك اهيه مش عايز اشوف وشها تاني بنت ال.... 


شهد بشهقه:في اي يا باسم انت بتتكلم كدا ليه.... عملتي اي يا لارين؟ 


لارين بدموع وعدم فهم:والله ما عملت حاجه يا ماما دا هو ال


شويكار بمقاطعه:في اي يا باسم صوتك عالي ليه. 


باسم بغضب :شوفي بنت اختك المصونه اللي د"بستيني فيها... 


شويكار بغضب :احترم نفسك يا واد انت وقول في اي


باسم ابتسم بخبث من جواه وطلع صور لارين و كريم اللي كان مصورها ليهم قبل جوازها من باسم


باسم :شوفي الهانم اللي متعرفش بربع جنيه احترم و بتقعد مع دا ودا... ولما اسألها تقولي بكل بجا"حه انها بتحب الاستاذ اللي معها في الصوره دا


شهد بصدمه:انطقي الكلام اللي بيقوله جوزك دا صح


لارين دموعها نزلت وهي بصاله وهزت راسها بنفي: 


الصور دي كانت قبل الجواز و كمان احنا كنا قاعدين في مكان عام و مفيش اي حاجه بينا..... 


لكن انا مقولتش اني بحب كريم دا كذب وافتر"اء عشان يداري على مصايبه البيه....


شهد قاطتعها وهي بتضر"بها على وشها


:من أمتي يا محترمه واحنا بنخرج مع الناس اللي شغلين معهم.... 


من امتي واحنا بنسمحلهم يمسكوا ايدينا يا اللي تعرفي ربنا... انطقي من امتي؟ 


لارين كانت واقفه بتبص لباسم و ازاي قلب الترابيزه عليها و كمان امها مش سمعتها


شهد لباسم : يا ابني حقك عليا انا و اوعدك انها هترجع لعقلها 


باسم بخبث وصوت عالي :لا يا خالتي مش عايزها بنتك طالق و خليها جانبك بقى مش انا اللي اقبل على نفسي ان مراتي تكون بتفكر في واحد غيري لارين انتي طالق


شهد :يلهوي يلهوي انت بتقول اي... انتم لسه متجوزين... الناس هتقول اي 


شويكار بغضب :انت اتجننت يا باسم البنت غلطت لكن مش كدا انت عايز تفض"حها..... انتم مكملتوش اسبوع


شويكار راحت تسند شهد اللي هتقع من الصدمه 


باسم بهمس ل لارين: اي رايك في مفاجتي اوعدك انتي بنفسك هتيجي تتذليلي اني اردك 


لارين بانهيار:انت مش همك كلام الناس حتى لو ردتني


باسم بهمس فحيح افعي :ساعتها هتبقى مشاكل بين زوجين وربنا هداهم ورجعت بيت جوزها..... 


اوعدك هترجعي لي مذ"لوله و مك"سوره و ساعتها مش هتقدري تفتحي بوقك الحلو دا بكلمه 


لارين :يبقى بتحلم


شهد فجأه قامت من على الأرض وراحت لباسم:يا ابني دي لسه صغيره وغلطت بلاش تعمل فيها كدا احنا مش حمل فضا"يح


باسم بص ل لارين بتحدي: بنتك عندك يا خالتي و انا قلبي مش صافي من ناحيتها و الله اعلم هيصفي امتى 


وسابها ومشى بكل برود....... 


شهد بصت ل لارين وضر"بها بالق"لم وفضلت تضر"ب فيها


وهي مستسلمه من الصدمه مش عارفه تعمل اي هي اتطلقت 

يمكن كان نفسها في دا لكن مش بفض"يحه وك"سره نفس


شهد كانت بتعيط و سابت لارين وراحت قعدت وهي بتحاول تتنفس


شويكار:اهدي يا شهد البنت صغيره و معملتش حاجه غلط حتى لو كانت معجبه بزميلها دا..... متخافيش انا هجيب باسم واخليه يردها بس متعملش في نفسك كدا


شهد:منك لله يا بنت بطني ليه كدا ليه تفض"حي نفسك كدا.. 

دا انا كنت بحلف باخلاقك ليه كدا يا بنتي ليه.... 


لو ابوكي كان عايش كان ما"ت فيها ليه كدا ليه يارب خدني


لارين كانت قاعده ضمه نفسها و هي مرعوبه ومصدومه من جبروته 


...............................

الساعه سته  الصبح

عند أسد ونسمه.....

فتحت نسمه عيونها ببط لقيت نفسها نايمه في اوضه أسد 

و في حضنه حسيت بالأمان لكن مع ذلك ارتباك وتوتر 


وهي بتفكر في حاجه و ازاي هتفاتح أسد في الموضوع دا


نسمه لنفسها بشك وخوف

:اكيد لو قلتله ان يزيد ابن عمي عامل افتتاح للشركه بتاعته و 


كلمني عشان ابقى موجوده النهارده معه 


هيفتح نفوخي ومش هيرضي اني اخرج من البيت اصلا...... بس انا عايزه ابقى موجوده 


انت ليه مش فاهم ان يزيد يبقى اكتر من اخويا 


نسمه باستنكار:انتي غبيه يا بنتي دا ممكن يتخا"نق معاكي لو شفتيه تاني.... مالك لو روحتي الافتتاح.... بس لازم اروح يزيد كلمني كذا مره مينفعش مروحش


تابعت باصرار

:يبقى اروح و أسد في الشغل و تالين بتكون في المدرسه يعني مش هيعرف وانتي كدا كدا مش هتتاخري


اغلقت عنيها وهي تهمس بالم:

بس انا خايفه.... خايفه اوي هو اكيد لو عرف اااه دماغي


اسد بانتباه :في اي يا نسمه.... 


نسمه بتوتر:ها مفيش حاجه صباح الخير


اسد بابتسامه :صباح النور يا قمر 


قالها وهو بيطبع بو"سه خفيفه على شفايفها


نسمه بصتله بتوتر ووشها احمر 


أسد ضحك على شكلها وهو بيبصلها بتركيز


أسد بخبث ممزوج بابتسامه جميله :ممكن افهم القمر مكسوف ليه بس دا انا حتى جوزك يعني ودي بو"سه بريئه


نسمه بتوتر:ها مفيش انا هقوم اخد شاور واجهز الفطار 


أسد وهو بيحضنها بتملك :لسه بدري خليكي في حضني شويه


نسمه  :أسد كدا هتتاخر على شغلك


اسد بابتسامه :حلو أسد منك خليكي شويه صغيره


نسمه :حاضر 


بعد حوالي ساعه ونص

أسد خرج راح شغله و تالين وصلت المدرسه 

نسمه واقفه أدام الدولاب بتختاري فستان تروح بيه الافتتاح لكن كانت متوتره


وخايفه ان أسد يعرف انها هتخرج بدون اذنه


...........................

عند عدنان و تيا

بيصحي من النوم بتثقل وهو حاسس بارهاق لانه معرفش ينام طول الليل


قام من على السرير لقى تيا لسه بنفس وضعيتها اللي نامت عليها لكن كان في دموع في عيونها....


اتضايق من نفسه على اللي عمله و راح قعد جانبها وفضل يبصلها بنظرات مش مفهومه... انجذاب غريب


قرب منها بدون وعي و با"سها 

تيا بتقوم مفزوعه وبتزقه

تيا :انت انت كنت هتعمل اي

عدنان:انتي شايفه اي


تيا:عدنان انا انا بحب مالك


عدنان بغضب :تيا اخرسي خالص احسنلك


تيا بدموع وخوف :لو متحاولش تقربلي تاني 


عدنان بغضب :ليه. عشان حبيب القلب ولا عايزه هو اللي يقربلك... تيا انا على أخرى منك قسما بالله لو ما اتظبطي لكون عامل حاجه هتندمي عليها  متنسيش انك مراتي فاهمه 


تيا :وانت مهتم ليه روح للر"قا"صات اللي انت تعرفهم و ابعد عني و متنساش ان دا جواز صوري مش اكتر


عدنان :بلاش تتحديني يا تيا احسنلك عشان ممكن تندمي لأنك متعرفيش لحد دلوقتي و خالي في علمك حتى لو اتطلقنا على جث"تي انك تتجوزي مالك او غيره 


تيا بعدم فهم: انت اناني 


عدنان بصلها بابتسامه جانبيه و قام ببرود اخد شاور وراح شغله


في مكتب أسد في أمن الدوله

عدنان:يعني اي؟

أسد :يعني كلها كم يوم و كارولين توصل مصر و الياس يظهر


عدنان:أسد انت مستعد للخطوه دي


اسد:بمعني


عدنان:بمعنى انك هتعرف مين اللي اتسبب في مو"ت والدك ووالدتك... و اكيد هيكون حد نعرفه دا المتوقع لان الخيا"نه


كانت من حد من أمن الدوله و قريب اكيد لوالدك... مستعد تعرفه....


اسد بهدوء:المصدر بيقول ان كارولين هتكون في مصر و بالتحديد اول مكان هتكون فيه هو مرسي علم..... ودي هتبقى مهمتي انا


عدنان:يعني هتروح مرسي علم


اسد:اامم دا المفروض بس انا كدا هيبقى عندي مشكله... تالين ونسمه مقدرش اسيبهم لوحدهم


عدنان بخبث :عندك حق مراتك مزه اوي وممكن اي حد


في لحظه أسد كان ادامه و بيضر"به

أسد بغيره:بلاش تخلينا نخسر بعض يا عدنان بلاش


عدنان بخبث  :اسد انت متخيل اني ممكن ابصلها تبقى اتجننت بس انا حاسس كدا ان في حد بيو"لع من الغيره


اسد :اطلع برا يا عدنان


عدنان:اه على الحب... سلام يا كبير


..................

عند نسمه

واقفه أدام المرايه بعد ما جهزت و لابست دريس ابيض منقوش طويل كت و جاكيت جينز و فردت شعرها  بصت لنفسها في المرايه  برضا.... لكن واضح عليها التوتر


اخدت نفس عميق و هي خارجه من الشقه

وهي بتدعي ان أسد ميعرفش حاجه


لكن هيهاااااااات انه القدر


في مكان آخر

 وبالتحديد الشرقيه

وريث بابتسامه :صباح الفل يا ست الكل


مدام كوثر:صباح الجمال على عيونك يا قلبي....


وريث:بصي بقى يا كوثر هانم انا عملت الإعلان في الجرايد وان شاء الله هيكون في ظرف ساعتين بنات كتير عشان يكونوا معاكي.... و فارس هيقابلهم لكن انا مسافر مصر عندي شغل ضروري و ان شاء الله هخلص و هرجعلك على طول


مدام كوثر : وريث انت فعلا هتخطب سلمي


وريث :يا كوثر هانم متشغليش بالك سلمي و حوارتها دي تخصني و انا قادر أنهى كل المشاكل دي المهم تخلي بالك على نفسك


مدام كوثر:ربنا يحفظك يا ابني


وريث بأس راسها وخرج ركب عربيته و طلع على مصر


وريث نور الدين :30سنه مهندس معماري شاطر جدا... شخصيته قويه جدا 

🤍🤍🤍🤍

#ملاكي_الخائف.. #ال23

عند لارين

قاعده في اوضتها وهي بتعيط عايزه تخرج تتكلم مع والدتها لكن مش قادره تيعيط

لحد ما الباب اتفتح ودخلت واحده صاحبتها


لارين بسرعه قامت حضنتها :ايمان انا محتاجك اوي


ايمان:انا جيتلك من اسكندريه مخصوص بعد ما كلمتيني.... مالك يا لاري في اي؟


لارين :انا في مصيبه يا ايمان مصيبه و مش عارفه اعمل اي


ايمان:طب اهدي واحكيلي

لسه لارين هنتكلم والدتها دخلت

ايمان:ازيك يا طنط

شهد:مش كويسه يا بنتي... صحبتك خر"بت بيتها بايديها... عليها عشان جوزها هيجي بالليل و هيردها وترجع معه غصب عنه

ايمان:طب ممكن تسبيني اتكلم معها شويه


شهد:انا برا لو احتاجتي حاجه 


وخرجت وقفلت الباب وراها


ايمان:ممكن انا بقى افهم في اي... و اي حكايه جوزك دا.... 


لارين يتعب:هحكيلك يا ايمان لان اقسم برب العزه تعبت... مش قادره حاسه اني مكسوره


ايمان:طب يا لاري


لارين بدأت تحكيلها كل حاجه من اول ما باسم خطف"ها قبل ما تعرف انه ابن خالتها لحد ما طلقها...... 


ايمان :يانهار ابوه مش فايت وانتي ساكته بروح امك


لارين بدموع:ماما مش سيبالي فرصه اتكلم و بتقول انه مش هيفرق اي حاجه اقولها لان كدا كدا هرجعله لان انا مكملتش اسبوع يا ايمان...... انا سمعتي ضاعت


ايمان بصدمه:سمعه ايه يا ام سمعه... دا مد"من و غير كدا الارف اللي بيعمله... انتي مجنونه يا لارين دا عايز يذلك و يك"سر 


ولو رجعتيله يبقى انتي فعلا مهزاه دا غباء


لارين:ماما مش راضيه تسمعني يا ايمان اعمل اي


ايمان بتفكير:بصي يا لارين ادامك حلين مفيش غيرهم


الحل الأول انك تكوني غبيه وعزيمه الكرامه وترجعيله عشان تحافظي على سمعتك زي ما بتقولي


مع ان في الحاله دي مش هتكوني بتحفظي على سمعتك.... 


لان واحد زي دا يسمح بأن صحابه يدخلوا اي مكان في بيته بدون استاذان... 


ممكن تصحى في يوم تلقى واحد من صحابه دول معت"دي عليكي لأنهم اكيد من عينته...... 


الحل التاني

لو والدتك مسمعتكيش تسيبي البيت و تهربي..... لحد ما والدتك تهدأ وترجعي تفهميها انه هو اللي إذ"كي.... 


في الوقت دا انتي تقدري ترممي روحك وتجمعي اللي هو ك"سره فيك وترجعي و تكوني وقتها قادره تدفعي عن نفسك...


لارين انتي اختي لو انا مكانك هعمل كدا... 

هابعد واشوف اي شغل في اي مكان بعيد 

يمكن والدتك تكر"هك دلوقتي


لكن لما تفهم انتي هربتي من ايه.... هتندم اَانها مسمعتكيش


لارين:بس انا خايفه يا ايمان اقولك سر.. انا بقيت اخاف من اي حد لما يقربلي.. بفتكر اد ايه هو كان حيو"ان 


ايمان حضنتها و هي فضلت تعيط 


*************************

عند نسمه

وصلت الشركه وهي بتقدم رجل ويتأخر رجل و مش عارفه تعمل اي تدخل و لا لاء


لكن استجمعت شجعتها ودخلت


يزيد اول ما شافها راح حضنها 

يزيد:كنت عارف ان الاوزعه الصغيره مش هتسبني في أول خطوه نجاح ليا


نسمه بابتسامه :انت اخويا يا  زيد.... الف مليون مبروك وان شاء الله هتكون اكبر شركه في الشرق الأوسط.. انت تستاهل كل خير 


يزيد بحب اخوي: وحشتيني اوي اوي المهم جوزك المجنون دا ازاي وافق انك تيجي


نسمه بسرعه بعدت عن يزيد وهي بتفكر في اسد


يزيد بابتسامه جانبيه :شكله ميعرفش و هينفوخك 


نسمه بتوتر وخوف:طب انا لازم امشي بقي


يزيد:انتي خايفه منه بجد؟


ثم تابع بخوف 

نسمه قوليلي هو كويس معاكي و لا يعني 


نسمه بمقاطعه:أسد دا احن بني آدم ممكن تعرفه في الدنيا.... اب جميل بيحب بنته جدا

شاب واثق من نفسه.... متحمل للمسئوليه.. ذكي لكن 


يزيد:متكملش حاسس انه معقد من حاجه معينه بس دي حاجه تخصكم و يُفضل انها تفضل بينكم...... المهم لو حصل اي حاجه نمرتي معاكي كلميني فورا


نسمه بابتسامه :ربنا يحفظك ليا يا احلى زيد في الدنيا.... لازم امشي بقى استمتع بوقتك


يزيد:مع السلامه يا قلب زيد


**********************

عند عدنان

كان بيشتغل بتركيز فهو مختلف تماما في العمل.... جاد لأقصى الحدود


لكن قاطعه خبط على الباب


عدنان:ادخل


العسكري :عدنان باشا في واحده واقفه عند البوبات و بتقول انها مرات حضرتك و عايزك في موضوع مهم


عدنان بفزع:تيا!!! 


قفل الملف اللي ادامه و حطه في درج مكتبه و خرج من المكتب و نزل بسرعه جدا و هو خايف عليها


نزل كانت تيا راكبه عجله وواقفه مستنيه


عدنان بفزع:في اي؟ انتي كويسه... حصل حاجه... فريده كويسه


تبا بحزن و عيونها بتلمع بالدموع: ممكن نخرج سوا


عدنان:والله يعني منزلني من مكتبي و سايب شغلي عشان حضرتك عايزه تخرجي


تيا بدموع:مش بس نخرج هنشتري فستان ليا و هنروح نسهر في اي مكان و هتوديني ملهي.... وهتفضل معايا طول اليوم... 


مش عايزه اكون لوحدي النهارده


عدنان اتأثر بالدموع اللي في عيونها وهي بتمسحها بسرعه 


حضنها وهي فضلت تعيط بوجع و مخبيه وشها في صدره 


عدنان مالهاش مالك... ولا في اي... اخدها بس في حضنه... طمنها


تيا مسحت دموعها وابتسمت بسرعه 


تيا:هنبدا اليوم ازاي


عدنان:اول حاجه تسيبي العجله دي وتعالي نركب عربيتي.... في واحده محترمه كبيره كدا تركب عجله


تيا بغمزه و كأنها واحده تانيه: بذمتك مش حاجه حلوه 


عدنان ضحك على طريقتها و هو ببمرر ايديه في شعره


تيا:ااامم ابننا بيحب 


عدنان:افندم


تيا بخبث وهي بتمرر ايديها في شعرها بنفس الطريقه:الحب حلو


عدنان بارتباك:طب سيبي العجله دي وتعالي ورايا 


تيا ابتسمت و نزلت ركنت عحلتها وراحت ركبت معه

اخدها الملاهي وهي كانت شويه تضحك وشويه تعيط و دا كان محير عدنان وواجع قلبه


باليل

في اتيليه فخم 

بتخرج تيا وهي لابسه فستان ازرق لبعد  الركبه و جزمه فضيه بكعب و عامله شعرها بطريقه جذابه و مكياج متقن


عدنان سمع صوت الكعب بيبصلها انبهر حرفيا..... هي اه جميله لكن هو مش متعود عليها بالفساتين كل لابسها كاجول 


تيا بابتسامه :حلو؟ 


عدنان كان واقف ساكت وهو بيبصلها و مبتسم :تعرفي انك اجمل بنت شفتها في حياتي


تيا بابتسامة :عارفه


عدنان:مغروره... 


تيا:ممكن بقى نخرج لو سمحت 


عدنان وهو بيظبط بدلته:اتفضلي


بعد مده

في مكان مفتوح على البحر 

تيا بدموع:انا تعبانه اوي 


عدنان:تيا احكيلي على اللي جواكي ليه قلبك موجوع وليه التصرفات الغريبه دي


تيا قلعت جزمتها ورميتها على الشاطي و فضلت تتمشى وهي بتعيط :


عارف يا عدنان انا طول عمري لوحدي

مكنش معايا حد غير عمي مصطفى و حياه


كل الناس كانوا بيبعدوا عني.... ماما توفت وهي بتولدني... انا حتى معرفش شكلها الا من الصور 


بابا كان عندي تلات سنين استشهد... 


وقتها كبرت لوحدي مفيش غير عمي هو اللي جانبي 


الناس كانوا بيخافوا يقربوا مني كنت طفله وحيده... تعرف انا كنت في مصحه نفسيه

تقريبا كدا حاله تأخر في نمو الدماغ


على فكره انا دلوقتي كويسه جدا... أصعب فتره عدت عليا كانت سن ال١٨ دي كانت أصعب فتره في حياتي كلها 


لكن انا دلوقتي كويسه و دخلت كليه الطب و كمان بقيت اقدر ادافع عن نفسي و مش بسمح لحد يو"جعني


أنا بس موجوعه لان النهارده عيد ميلادي و دا نفس اليوم اللي امي ما"تت فيه


عدنان :بس انتي كويسه يا تيا وانا معاكي اوعي تخافي


تيا بخوف فعلي:بس انت كمان هتسبني يا عدنان 


عدنان وهو بيخضنها:مستحيل اسيبك و لو على مو*تي

ثم تابع لنفسه

شكلي حبيتك يا تيا.... احساس غريب بحسه وانتي في حضني...... احساس انك وطني و كل أهلي....... 


************************

عند اسد

وصل البيت و كانت تالين نايمه بعد ما نسمه ذكرت ليها و اديتها ادويتها


ونسمه قاعده بتذاكر لكن تمثيل اصلا هي متوتره مش عارفه هتعمل اي لو أسد عرف


استغرب الهدوء دا.... رمي مفاتيح عربيته علي الكومود و دخل اوضته


أسد بشك وهو بيقعد أدام نسمه وبيحطه رجل على رجل و نظراته كلها شك


نسمه بارتباك:تحب اجهز لك الغدا


أسد ببرود ونظرات مخيفه :اتغديت في الشغل


نسمه:اه طب هتاخد شاور؟ 


أسد وهو بيسند ايديه على المكتب و بيقرب منها بنظرات


: تعرفي انا بحس بالحاجه الغلط لما تحصل.... بس على العموم هستناكي تحكيلي في اي


نسمه بلعت ريقها بتوتر و بترجع شعرها؛ مفيش حاجه عادي يعني


أسد ضحك بسخريه و سابها ودخل ياخد شاور


نسمه:احيه احيه احيه هعمل اي دلوقتي يخربيت ام الاحساس اللي عندك دا يا اخي


بعد مده

اسد:صحيح انا وانتي وتاليا هنسافر مرس علم بكرا


نسمه:مرسي علم؟ 


اسد:عندي شغل هناك و مش هقدر اسيبكم لوحدكم 


نسمه :اوكي بقولك تعالي نتفرج على اي فيلم سوا..... اي الملل دا لسه بدري


اسد:انا عايز انام شوفي انتي لو حابه


نسمه بهمس :واحد بارد 


أسد بابتسامه : هوف اطلعي شوفي مسلسل لحد ما اخد دش 


بعد شويه  نسمه اخدت لحاف و قعدت جانبه و شغلت مسلسل العهد 


نسمه:ها


اسد:اي


نسمه:الجو ساقعه.... الغطا دا لينا احنا الاتنين على فكره


اسد ابتسم و ظبط قعد جانبها و اخدها في حضنه و كانوا بيتفرجوا على المسلسل و سط كلم نسمه واسد عن نفسهم

لكن أسد كان مقتصر كلمه 

على تالين مش بيحكي اي حاجه عن امه او ابوه او خلود


بعد شويه أسد لحظ انها نامت وهي بتاكل الفشار لسه في بوقها...... 


اسد بهمس : لو خلصت المهمه دي و قدرت اخد حق اهلي وقتها هيكون لينا ليله اقدر احكي عن كل اللي عشته لكن النا"ر اللي جوايا مينفعش تنطفي لحد ما اجيب حقهم.... بس الاكيد اني مش هسيبك لاني حبيتك...... بكل اللي جواكي بحبك يا نسمه


ابتسم وشالها ودخل اوضته حطه في السرير وغمض عنيه و نام هو كمان لان داخل عن ايام صعبه...... 


***************************

عند لورا

سهي دخلت عليها اوضتها لقيتها رايحه جايه

سهي:في اي يا بت... 


لورا:همو"ت يا ماما همو"ت... تخيلي بكلم مدرسه تالين عشان اسألهم عنها لقيتهم بيقولولي ان أسد اخد ليها اجازه... وانه هيسافر بكر مرسي علم مع تالين والسنيوره


تفتكري واخدها يقضي شهر عسل... دا معملهاش معايا...... شكل البت دي وقعته


سهى بخبث: هو دا المطلوب

لور:

لورا:ماما متشلنيش بقولك واخدها ورايح مرسي علم


سهى بخبث:يبقى دا انسب مكان ننفذ اللي خططناله وبكدا نخلص منها تمام و لو أسد مصدقش اللي هنعمله وقتها الرجاله يخلصوا عليها


لورا:انا خايفه أسد ممكن يطربا الدنيا عشان تالين


سهي:و احنا هنعوز اي اكتر من كدا بس يطربئها فوق دماغها... احنا لازم نروح مرسي علم احنا كمان جهزي حاجتك


لورا:حاضر.....


***********************

عند لارين

لارين :ماما ارجوكي اسمعيني انا عارفه ان اللي اتقال دا صعب لكن ابوس ايدك اسمعيني


شهد بتنهيده:في اي يا لارين.. هتبرري موقفك بايه


لارين بدموع:هحكيلك كل حاجه


بعد دقايق

شهد : وانتي ليه محكتليش من اول ما خطفك جايه تحكيلي دلوقتي بعد ما بقيتي مراته


لارين :كنت خايفه و الله العظيم


شهد:و عايزني اعمل اي دلوقتي... عارفه لو فات حتى شهر على جوازكم كنت قلت ماشي و اخدتك من ايدك و رحتي عملتيه في بلغ كمان لكن لا يا لارين.... دي فضيحه يا بنتي.... المفروض انا اعمل اي دلوقتي.. الناس هتفكر فيكي ازاي


لارين:يعني اي؟


شهد:هترجعي معه مؤقتا لحد ما يعدي فتره لو ما اتعدلش و فضل زي ما هو هتطلبي الطلاق وانا وقتها هبقي في ضهرك


لكن يمكن ربنا يهديه يا بنتي... و انتي ممكن تغيريه... انتي متعرفيش ابوكي كان بيعاملني ازاي بس اول ما حملت فيكي و الله اتغير خالص


لارين :انتي بتضحكي على نفسك و لا عليا هههه انا اصلا مستحيل اسمح اني ابقى حامل من واحد زيه


سابتها ودخلت اوضتها وهي منهاره لكن اخدت قرارها......


**************************

في الشرقيه


فارس:ماما انا تعبت.... كدا عشر بنات و مفيش ولا وحده عجباكي.... مع ان انا شايف ان معظمهم مناسبين


مدام كوثر بخبث: وانت مالك هي هتبقى المرافقه بتاعتي ولا بتاعتك


فارس بشك:هو انا ليه حاسس ان في حاجه بتدور في دماغك يا ست الكل


كوثر وهي بتحرك الكرسي بعجل: مفيش حاجه انا بس عايزه بنت كويسه و محترمه مش اكتر من كدا.... وبعدين ايه تحب اكلم وريث يجي هو يشوف البنات


فارس بسرعه:لالا لا خالي وريث بيه في اشغاله انا معاكي يا ست الكل


كوثر:ايوه كدا اتظبط

............. 

نقدر نقول من الحلقات الجاية الروايه هتو"لع على الكل


الفصل 24/25/26 من هنا


بداية الروايه من هنا


🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

متخرجوش واتفضلوا حضراتكم كملوا معنا هنا 👇 ❤️ 👇 


روايات جديده هتعجبكم من هنا


أجدد وأحدث الروايات من هنا


روايات كامله وحصريه من هنا




وكمان اروع الروايات هنا 👇


روايات جديده وكامله من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close