رواية علاقه مع مجهول الفصل الثالث بقلم الكاتب عادل الصعيدي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
الممرضه بتدخل علي الطبيب ومعاه شريف
وبخوف واستعجال
الممرضه / اللحقني يا دكتور اللحقني مدام شيماء نبضها وقف
طلع الدكتور يجري
وشريف اعصابه سابت
وشعر بالحزن والضيق
وبيجري بقوه قدام الدكتور
وبسرعه فتح الاوضه علي شيماء
وعمال يهز في جسمها
شيماء حرام عليكي اوووعي تموتي اووعي يا شيماء قبل ما تقوليلي الحقيقه !! شيمااااااء
ارجوكي فقوقي فقوقي
دخل الدكتور وراه لقيه بيهز جمسها
الدكتور بعد ايده بقوه عنها
الدكتور / انت بتعمل ايه يا مجنووون
طلعوه بره
الممرضين سحبوه للخارج
والدكتور بيحاول بجلسات علي قلبها اللي توقف نهائيا..
دقايق وخرج الدكتور
وبلغهم بوفاة شيماء
والدتها ووالدها
انهارت اعصابهم
وانهمرو في موجة بكاء شديده
شريف واقف مش بيتكلم . الصدمه كانت شديده عليه
ماتت شيماء قبل ما تقول الحقيقه
رحلت وتركت شريف يواجه مصير المجهول
وازاي هيقدر يعرف الحقيقه ...
......
في كافيه علي البحر
مجتمعين ساره وصاحبتها جيهان
ساره : اخيرا شوفتك . اي يا بنتي دي مكنش عيش وملح بينا
جيهان : معلش يا ساره .بصراحه مش هخبي عليكي من بعد ما اتخرجت وفتحت مكتب الهندسه بتاعي والوضع صفر ولحد دلوقتي . وقريب هقفله
ساره : يلهوي تقفلي ايه . بسرعه كدا
جيهان : ايوه بجد مش قادره حتي ادفع ايجار الشقه الا فيها المكتب
ساره : مش معقوله .ليه كدا مفيش شغل خالص
جيهان : لا وبصراحه بفكر اشوف شهد اشتغل معاها . عرفت انها واخده عقود شغل كتير
واكيد مش هترفض يعني
ساره : مش عارفه اقولك اي . بس شهد اتغيرت اووي . مش شهد بتاعت الكليه الا كنا نعرفها
جيهان :: مفيش غيرها قدامي هعمل ايه
......
شريف داخل الفيلا بتاعه ولمح من بعيد محمد وبسمه بيلعبوا في الحديقه
وقف من بعيد وبيتكلم مع نفسه .
ليه عملتي كدا يا شيماء
معقوله بعد السنين دي والحب الا حبتهولك تعملي فيا كدا
حتي ولادي مبقتش عارف هما ولادي والا لا
سبتيني اعيش مدي حياتي انسان مكسور ومش عارف يعيش ازاي بعد الفضيحه دي ..
فاق علي صوت التليفون بتاعه
وبيرد علي المكالمه ..
شريف / الووو
النقيب عادل / ايوه يا استاذ شريف انا النقيب عادل
شريف / اهلا بحضرتك
عادل / ممكن تشرفني في مكتبي بعد اذنك ضروري
شريف / حاضر . مسافة السكه
شريف بيرجع تاني ويخرج بره الفيلا ويركب عربيته ويمشي ..
في مكتب النقيب عادل بقسم الهرم
عادل / اتفضل اقعد يا استاذ شريف واقف ليه !!!
شريف / حاضر
عادل / طمني مفيش اخبار جديده عرفتها من شيماء قبل ما تموت
شريف بحزن وقهر / للاسف لا يا فندم
عادل / بس التحريات الا وصلتني بتقول غير كدا
شريف / يعني اي !!؟
عادل / يعني بتقول ان مدام شيماء اثناء العمليه
كانت بتردد جمله وهي
ساره عملتي فيا ليه يا ساره
انت تعرف حد بالاسم دي او في ساره بالعيله
عادل / ايوه افتكرت الدكتور قالي . بس للاسف ملهاش صحاب اسمها ساره ولا حد في العيله اسمه كدا
عادل / طيب يا استاذ
انت تعرف مكان الحادثه بالظبط
شريف / بصراحه. لا هما اتصلوا بيا وقالولي انها بالمقطم بس
عادل / الحادثه يا شريف كانت في المقطم فعلا بس في طريق الصحراوي الشرقي
شريف بضيق / وهتفرق اي الشرقي من الغربي ممكن توضح
عادل / هوضح ليك
يعني الصحراوي اغلب الا بيقصده بيكون مسافرين بعيد
والحاجه التانيه ان الأماكن دي احيانا بيرتادها الناس الا بتسكر او بيعملوا حاجات تاني بعيد عن عيون الناس
وخصوصا الصحراوي في استراحات مشبوه
شريف / لو سمحت ادخل في الموضوع عايز تقول اي
عادل / مفيش انا بس باكدلك المعلومات اللي في التحريات
ان مدام شيماء ومعاذ فهمي كانوا في وضع سكر
واخر تحريات وصلنا ليها ان الحادث بفعل فاعل
شريف بضيق /
ومين يا تري ليه يد يعمل فيهم كدا
عادل / دي بقي الا بنحاول نعرفه مع الوقت
شريف وقف من مكانه
طيب ممكن استاذن منك وامشي
عادل/ اه طبعا . بس ياريت لو وصلت لحاجه تبلغني ضروري
شريف / حاضر . بعد اذنك
خرج من مكتب النقيب عادل وطلع بره
ركب العربيه ولسه هيتحرك
تليفونه رن من شخص مجهول ..
الووو يا شريف بيه
شريف / ايووه مين معاي
المجهول / مش مهم مين معاك
اول ما هتوصل فيلاتك هتلاقي مع فرد الأمن
حاجه تهمك اووي بخصوص مدام شيماء
ولو عايز تعرف مين الا عمل كدا
هتصل بيك ونتفق
وقفل السكه
شريف بيحاول يرن عليه لكن الخط مغلق
وافتكر انه قاله سبتلك حاجه بالفيلا
شغل عربيته بسرعه
وطلع بيها وبيسوق بسرعه جنونيه
وفجاه ....
يا تري اي حصل ؟!!!
واي الحاجه الا تخص شيماء ومين وراء الا بيحصل دي ؟؟!!
أحداث كتير اكتر تشوق واثاره تابعوها.....
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق