رواية ماسة_الاركان البارت الثاني والثلاثون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
رواية ماسة_الاركان البارت الثاني والثلاثون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهجالبارت الثاني والثلاثون ....ذهب بهاء الي ماسه ليهتف ...بقولك فادي انا مضيت علي الصفقه بتاعته عايزك تدرسي الورق وتطلعي دراسه جدوي ماتخرش الميه انا علمتك كتير لسه فاكره والا مخك اتلحس من الركنه.
ابتسمت علي طيبته ....لا فاكره يا بهاء ربنا مايحرمنيش منك والله يابني انت اللي في العيله دي.
هتف.. يا بت هتعمليهم عليا.. طب ياختي ماتسمعي كلام جدو ويجوزك ليا مش خلاص مش طايقه ابن خالي.
لترتبك.. هاه ايه كلامك ده احنا اصحاب.
هتف.... بس عشان كده والا فيه حاجه تانيه.
هتفت ......حاجه حاجه ايه مفيش بطل.
هتف..... يا بنتي دانت الحب بينط من عيونك اركان بتحبيه وبتموتي فيه.
هتف.. لا مابتنيلش وبطل بقه.
قال بخبث...... ماشي براحتك خليه هايص بقه هناك.
قطبت.... هايص هايص فين مين ده.
هتف.. لا يا ستي انا مش فتان وترجعي تقفشيه وتزعلي اكتر.
لتشتعل ....اقفشه اقفشه فين اه انا عارفه انه بديل قولي بيعط فين البيه.
ضحك ....لا هو مش فين هو في مكتبه وساندي منحاله عليه إلحقيه البت مزه ولونه وانت جعفر هيطير.
لتنظر اليه بغضب .....انا جعفر يا بهاء انا جعفر.. طب امشي امشي بدل ماخبطك بحاجه انا ما يهمنيش اصلا تاكله تشبع بيه.
هز اكتافه.... يلا براحتك كت سايبها هتبوسه يا بختك يا اركان هتتباس ليتركها ويرحل.
وقفت تاكل روحها .... هيتباس يتباس وانا جعفر طب ايه هموت..هبت تقوم مندفعه للباب والله لاقتله ....لتقف مره واحده . احترمي نفسك ماتعبريهوش ...ظلت تغلي ....اه جعفر والبيه بقاله سنه والسحليه بتلف عليه وانت سيباه.. لتحس انها ستموت ....طب ايه اروحله متغاظه.. اهدي تهدي. لتبتلع ريقها.... طيب يا اركان ورحمه ابويا لاولع فيك.. لتخلع الجاكت وتفرد شعرها وتهتف ..دانا قعدت في وسط البنات الشمال سنه انا بقه هوريك لتخرج ومعها ملف فادي لتدخل عليهم ....اشتعلت بداخلها فساندي تلمس شفتيه وتحاوطه.كامله علي حكايات ميفو .
لينتفض ويبتعد خوفا الا انها لم تبدي اي بادره بهت من ملابسها ليشتعل .دخلت بهدوء تحسد عليه.. كنت جايه اناقشك في كام حاجه عشان هروح لفادي اتكلم معاه.
نظرت اليها ساندي.. ايه يا ماسه مش تصبحي.
نظرت اليها بسماجه.. اه معلش صباح الخير.. لتستدير... فاضي والا اقولك اجيلك تاني هروح الحسابات والف لفتين كده لتستدير .
احترق واندفع يمسكها ... لا فاضي ليقول لساندي... معلش يا ساندي نتكلم بعدين ..
تاففت ساندي ورحلت.. هتفت ماسه .... طب ليه تزعلها ما كت تخليها تملس عالمقام.
اقترب بغيظ .....اتلمي احسنلك وايه اللي لابساه ده انت فين الزفت اللي كان عليه .
هتفت..... اه حرانه زهقت منه .. انت مالك كده طب اجيلك وقت تاني لتستدير .
شدها ....عارفه لو خرجتي كده يمين بالله لاكون جايب رقبتك انت ايه مجنونه ماشيه عملالي عرض.
هتفت ببرود...... اعمل عرض اعمل طول والله انا حره.
ربع يديه.... لا والله متجوزه قرني هيطبلك اسمعي يا بت انت.
صرخت..... بت اما تبتك ماتحترم نفسك.
تنهد.. اسمعي يا جناب السفيره شغل البارات ده مش هنا واتلمي بدل ما ألمك بطريقتي ليمد يده الي فتحه صدرها لتصرخ ...ايوه كده لمي جسمك بعيد عن ايدي والله هطيح فيكي واقفل الباب واقلبها صباحيه مباركه.
نظرت اليه بغل هتف ....ايوه اكتمي بقه واترزي علي ماجي ...ذهب يحضر جاكتها ويحدفه عليها لتلبسه وتقف مشتعله منه .
هتفت.... اتفضل نشوف هنعمل ايه.
هتف.... سيبي الورق مالكيش فيه.
قطبت.... هو ايه اللي ماليش فيه دا شغل.
هتف.. شغل الورداتي هيبقي معايا وبس.
هتفت..... لا معلش انا هخش في الشغل ده مانا برضه معرفه واخاف عليه وعلي مصالحه.
اشتعل وهتف.. تخافي عليه اتلمي بقه.
هتفت.... انا مش فاهمه انت مالك مصمم تحرق كتير اسمع يا اركان فادي صاحبي ومش هحبي عليك كان عايز يتجوزني تخيل وانا شمال فما بالك لما يعرف اني سيده اعمال.وقريب هبقي خاليه تخيل نوع العلاقه.
احمر وجهه لتشعر بالرهبه وتتراجع ..تقدم ونظر اليها لتشعر بالخوف هتفت برعب.... ايه عادي ما... ما... ماحنا هنسيب بعض ونطلق و... لتصرخ عندما رزعها في الحائط ووضع يده علي رقبتها.. ...كملي علاقه ايه بقه عشان ماسمعتش.
شعرت انها تختنق لتسعل بشده هتف.... انطقي خرجي اللي في قلبك وريني اخره صبري .
هتفت باختناق ....اركان هموت مش عارفه اتنفس .
كان غاضبا مشتعلا من كلامها شدها اليه يحاول ان يهدا كان يريد ان يقتلها فهو في غضبه لا يتحكم في نفسه لتحاول ان تبتعد هتف حركه زياده هقتلك والله هقتلك لتنكمش في احضانه خوفا وترتجف حملها لتشهق استدار وذهب بها وجلس واجلسها وركن بها محتضنا اياها وهيا خائفه ..هتف..... لفي ايدك حواليا لتتململ هتف غاضبا اسمعي الكلام احسنلك لاني علي اخري.
لتكلبش فيه ركن علي الكرسي وهيا في احضانه يحاول ان يهدا ظل فتره .
همست.... بطل بقه عايزه اقوم الناس هتدخل.
هتف.. ماتدخل انا حر.
خافت..... عيب ايه قله الادب دي مالناش بيت.
ضحك ....مانت مابتسيبنيش اعمل في البيت يبقي اعمل هنا وانا بقه مزاجي متعصب وجسمك هو الحاجه الوحيده اللي بتهديني.
لتخبطه..... ليه مهدي لسعادتك.
ليملس عليها.. يا خرابي مهدئ بس دا مهدئ وملين وحاجه تولع في القلب.
هتفت.... اه صحيح مانت مابتشبعش وبتحب التمليس.
هتف.... انا اطفحها ياختي ان حد ملس عليا.
لتشتعل وتقوم.... والهانم اللي بتملس علي شفايف البيه ايه مابتهديكش.
هتف ببرود.... لا ساندي سايبها وقت العوزه هيا بصراحه مش مقصره بس انا حاليا مش عايز.
نظرت اليه ....حاليا ووقت العوزه اه طبعا وماله اشبع بيها خليها تاكلك وكلها ان شالله تطفحها كلها.
ضحك واقترب.. لا والله عايز اكل القمر نزل علي كتفها يعضها عضه خفيفه هتف بمرح .... ماتجيبي بوسه.
لتدفعه.. انت خلاص ماعتش في دماغك الاكده ايه خلاص بوس بوس مفيش الا كده ان كان هيا والا انا.
ضحك ....لا انا مابوستهاش لسه والله.
نظرت اليه بقهر واندفعت تخبطه ..... لا روح اناديهالك تشبع بيها لتستدير .
مسكها ....البسي البتاع ماهتخرجيش كده لتدفع يده وتخرج غاضبه هتف.... طب ابعتيلي ساندي بقه نكمل بو... قصدي شغل.
لتقف وتستدير غاضبه ....والله لاوريك... لتندفع وتذهب الي مكتبها وتحضر شنطتها وتعود اليه لترزع الباب لتهتف.... عايزني اناديلها مش كده عشان تبوس براحتك وماله بس الاول اضبطك ليها عشان تنبسطو قوي ....لتخرج صباع روج من شنطتها وتقترب منفعله وتهجم عليه ليندفع للخلف ويقع وهيا فوقه لتمد يدها وتهرس في شفتيه صباع الروج ..وهو مبهوتا وهيا مشتعله لتقترب منه ... ايوه اهوه بوس بقه وريني هتبوس ازاي وانت متلغمط كده يابو ديل لا ديل ايه دا ديول كتير مصنع ديول كانت مغتاظه عن اخرها لتدفعه وتقوم من عليه.. يلا روح بوس بقه بشلفطتك دي وتركته مشتعله .
ظل جالسا ليهتف ....البت اتجننت اروح فين ربنا يشفيكي ليجلس ويضع يده علي وجهه يلمسه اصبح اصبعه احمر تنهد وهتف اقسم بالله مجنونه ولاسعه بس بحبك يا جزمه ليقوم ويذهب للحمام يقف ينظر لنفسه ...هتف .... انت عيل مهزا دا منظر. تنهد الصبر يا رب الصبر ظل يغسل وجهه ويعود يجلس ....طب اعمل ايه طيب اصالحك ازاي وانت وابور كده.
دخلت ماسه تغلي.. طب ايه هموت كده بحبه ومقهوره اعمل ايه مش طيقاه وهموت عليه لتجلس بغلب طب ايه اتصالح وخلاص.. لتهب لا يا زفته كرامتك يعني يعمل ده كله وتسامحيه. اتلمي يا واقعه. لتجلس ودموعها تسيل يا رب ماعتش قادره البت بتلف وراه اعمل ايه. لتظل جالسه قلبها يحرقها ما بين مسامحته والتصدي له.
مرت الايام واركان لا يتركها ويشبعها مغازله وهيا لم تعد تحتمل وساندي تتودد اليه ببجاحه امامها وبهاء يحذرها من التمادي في خصامها.
كانت جالسه في الفيلا .. دخل اركان لتهب ساندي روكي كنت عايزاك معلش اصل فيه حاجه مهمه هشتريها وعايزه رايك راحه عيد ميلاد منار اخت محمود صاحبك انت عارف لازم تشوفو اصله مسافر .
تافف ..ساندي انا مش فاضي انا لسه جاي من الشغل .
هتفت ليلي ..ايه خايف من ماسه ماتقوليلو ياماسه يروح دا صاحبه .
نظرت بغضب مايروح انا حوشته .
رفع حاجبيه ....والله اروح طيب تمام واقام جهز نفسه فلم يعد يعلم لعندها نهايه .ظلت جالسه تاكل روحها هتفت ليلي ..مش عارف روكي اليومين دول مقهور الله يسامحه بقه اللي كان السبب .
قامت ساندي ونظرت لماسه وهتفت ..وانا برضه هسيبه وراه وراه لحد اما اسعده وتركتها تجلس تشعر بالغليان ..زغدتها صفاء هتسيبيه يروح البت بتلف وراه زي الحربايه انت حره .
هتفت ..اعمل ايه ماهو وافق وانت عارفه اركان.
هتفت صفاء ..قومي اعملي عيانه عشان مايروحش البت هتاخده انت حره ماترجعيش تعيطي.
قامت ماسه ..يروح اه موافق ادي البدايه يا مصيبه ماتتلمي وسامحي بقه اهو وافق وهيسهوكو وينبسطو .وانت قاعده تاكلي حالك .
قامت ودخلت وجلست عالفراش تنظر اليه تراقبه كان يلبس ولا يتكلم وقلبها ياكلها كان ينتقي مايلبسه بعنايه امامها وهيا تشتعل اقترب ووضع احد البرفانات التي تعلم انها تثير اي ما يقربه ..هتفت ..فكري فكري ...دخل غرفه الملابس لتقوم وتدخل الحمام واحضرت المكياج الخاص بها وبدات تضع بعض الحمره علي يدها ووجهها وقفت تنظر لنفسها ..انا بعمل ده ليه ماتصالح دا ايه البلاوي دي ..تنهدت ..لا ماهتصالحش هعذبه زي ماعذبني .وخرجت وجلست عالفراش واغمضت عيونها خرج هو وانهي ملابسه واالتفت يكلمها قطب جبينه فوجدها بها بعض الحمره اندفع وجلس بقربهاوهتف بلهفه .....،قلبي مالك عامله كده ليه .
فتحت عيونها بهدوء وهمست مفيش روح انت شوف وراك ايه .
قام وخلع بدلته مسرعا ..في داهيه اي حاجه بس مالك .
همست .،ماعرفش حاسه بهمدان ومش قادره اتحرك .
اقترب ووضع يده علي وجهها بس مش سخنه ،
اقتربت منه هامسه بلين ..ممكن تكون سخونه مكبوته مش عارفه .
هتف .،طب اجيبلك دكتور .مسكت يده لا انا هبقي كويسه ..اقترب وجلس بجوارها كانت تريد ان تحتضنه ولا تفارقه ..خجلت من ذلك الا انه اندس بجوارها واخذها علي صدره وظل يداعب وجهها همست مش هتروح لصاحبك .
قبل راسها ..في داهيه اي حاجه المهم انتي يا قلبي .
همست بلين...... .قلبك .
رفع وجهها.... .،والله قلبي وكل ماليا حبيبي اللي ماليش غيره .
تنهدت واحنت راسها مسك يدها ليضعها علي صدره وكل حين يقبلها كانت تشعر بسعاده انها بجواره ولا يتركها سمعا خبطا دخلت ساندي .،ايه يا روكي مش جهزت .
هتف ...لا مش هقدر .
هتفت ...الله ومحمود اخص عليك .
تنهد... اعمل ايه ماسه تعبانه .
هتفت ساندي ...مش كانت كويسه والا المرض بيجي فجاه .
هبت ماسه ..لا تعبانه مالك انتي الله .
قطبت ساندي جبينها ونظرت لقميص اركان الابيض..اممم واضح .طب يا روكي ابقي غير هدومك اصل حمار ماسه طلع في القميص يلا اروح انا بقه واخليك بغلبك وانت طيب كده .وخرجت وشعرت ماسه بالحرج فقميصه قد اتسخ من حمره وجهها ..تنهد هو ونظر لقميصه وهتف ..طب هتفضلي كده لازم دكتور ومد يده الي التليفون لتهب وتمسكه ،،لا مش عايزه مش عايزه .
ابتسم بخبث .،طب ليه ماينفعش اسيبك و كلك حمار .
هتفت ،.....قولتلك مافيش الله هو عافيه .شد منديله من جيبه ومسح جبهتها وهتف ..اممم مافيش فعلا .
ارتبكت لم تجد ماتقوله فهتفت ..قوم قو روح للهانم طالما قاعد تحقق كده يلا قوم .
تنهد وشدها ..هو انت لو قولتيلي اقعد كنت هروح بس تخوفيني عليكي بتمثلي التعب .
هبت ..امثل التعب ..اوعي ايه تمثل دي لا كنت تعبانه وقوم يلا .
تنهد بغلب وقام مبتعدا فهتفت بغلب ....هتروح معاها .
نظر اليها بحب .،انت عايزه ايه وانا اعمله .
هتفت ..مش عايزه بس بس ماتروحش معاها ..اقترب ومسك يدها وقبلها ..ليه مش عايزاني اروح دا واجب .
همست ..لا ماتروحش بقولك .
ابتسم .،طب ليه ايه السبب .
تنهدت وهمست .،عشان عشان ماعرفش ماتروحش وخلاص .
ضحك وهتف ..عشان حبيبي مش عايز اروح مش كده .
همست ....انا انا مالي بيك ماتروح .
هتف ..لا مش هروح بس بشرط .
تنهدت ..نخرج نتعشي بره ونرقص وطول الليل ماتخانقيش فيا .
هتفت ..ازاي واحنا مش متصالحين .
هتف ..اهوه اتفاق وانا مش هروح في حته .
تنهدت يعني مش هتروح خالص .
لمس خدها .،ولا هقرب سنتي .
لتهب سعيده وتناست كل شيء خلاص ....وانا خفيت هقوم البس واخر الليل هخاصمك تاني ماشي .
ضحك وشدها مقبلا خدها .....،يلا بس وهنشوف اخر الليل هيبقي شكله ايه .
لبست ماسه وخرجت نظر اليها بحب وحاوطها ونزل لتقف ساندي ايه مش كت عيانه ولا هو انا تقهرني كده .
هتف .....معلش يا ساندي ابقي سلمي علي محمود .
نظرت اليه بغل ..طب يا ماسه انت جبتي اخرك كده ..وخرجا وذهبا الي احد الاماكن ....دخلت هيا لتتفاجا بالمكان خالي ....همست .،هو مقفول والا ايه .
همس ..لا دا محجوز لحبيبي يقعد براحته .
رجف قلبها واحست بمشاعرها تنساب .،اخذها من يدها وبدات الموسيقي وظل يطوف بها وعيونه لا تفارق عيونها .لانت هيا وسرحت في عيونه احست ان العشق يطوف حولها وقلبه قد تغلف بهاله من العشق داعب خدها هامسا .....بحبك قوي ،
احنت وجهها خجلا تنهد ......نفسي حبيبي يقولي وانا كمان بحبك هسمعها امتي .
همست ......بطل احنا متخانقين .
ضحك ..يا سلام ..لا دلوقتي قولنا متصالحين وبالليل حبيبي يتخانق براحته .
تنهدت فهمس ..هو انت لو قولتي بحبك هتقوليها ازاي نفسي اسمعها .
همست بخجل .،لا مش هقولك انا بطلت احبك وانت عارف .
ضحك ..ماهو واضح انك بطلتي عيونك بتقول .
رجف قلبها ......عيوني بتقول ايه .
همس ..بتقول كتير ..بتقول روكي حبيبي وبس وماليش غيره .
همست بلين ..لا انت بتتوهم .
نظر اليها بعشق ......انا بحس مش بتوهم .
همس....طب حبيبي شايف في عيوني ايه..... الليله غير الليله قلوبنا وبس وبكره ارجعي شالله تموتيني .
تنهدت وهمست .....بعد الشر .
هتف .....حاسه بعيوني .هزت راسها بلين.... همس ...طب قولي حاسه بايه .
همست ،....حاسه فيهم فيهم مشاعر كتير .
شدها اكثر ..كتير ايه دانا هفطس بمشاعري... .العيون بتقول ايه سامعاهم .
هزت راسها فهمس .....بتقول ايه لماسه .
تنهدت وهمست بهيام .،بحبك .
ظل ينظر اليها وهيا ساهمه في عيونه ..بتقول ايه تاني يا قلبي .
كان يداعب وجهها والموسيقي تفعل الاعاجيب بمشاعرها .،همست .،بحبك وبعشقك .
هنا لم يستطع ان يوقف مشاعره ليشدها ويتوه معها وهيا مستسلمه ونست وجع قلبها وعاشت دنيا الاركان وفقط ....ابتعد هامسا ......حاسس تني هنجلط حبيبي يعشقني وبيحبتي يا ناس كانت ساهمه داعب وجهها ..ماستي ..تيجي نروح وتبقي ليا.
همست ..هاه ايه .
همس....تبقي ليا بتاعتي .
همست .......بلا وعي ..اممم .
احس مراجل تشتعل بداخل شدها وخرج بها لتستفيق مما كانت فيه رجف قلبها وهتفت ..ايه فيه ايه اوعي بتشدني ليه .
هتف..اما نوصل هتعرفي واندفع يركب العربه وهيا تشعر بالقلق ليصلا ليجدا ليلي وساندي جالسين ..هبت سندي باكيه ..اهوه مارحتشو اتكسفت عشانك وخدت كلمتين من صاحبتي ..حاوطته بيدها يرضيك كده .
اشتعلت ماسه ..لا مايرضهوش روح يا حبيبي ماتزعلهاش واندفعت تصعد غاضبه .
ليدفع سندي وهو مشتعلا انه قضي ليله ولا في الاحلام وكان ينوي ان يذيب غضبها لتقابله تلك الحرباء ليصرخ ..ان هتتلمي بقه في ايامك الطين دي والا لا .
هتفت ليلي .،ايه يا اركان يعني تقهرها وتزعق كمان .
صرخ ..لمي بنتك بقه عشان انا جبت اخري هاه وصعد والغضب ينهشه ..دخلت هيا وغيرت ملابسها ونظرت لنفسها ..اه الهانم مش عتقاه وهو مابيزعقلهاش ليه هاه لو خايف عليا يزعقلها قدامي انما سايبها تحضن فيه وانا يضحك عليا وال ايه بعشقك اللي بعشق مابيسيبش واحده تانيه حربايه تقرب .حربايه قوي اعمل ايه ..طب يا اركان انا هعرفك تلم ايدك وتخلي الزباله دي ماتقربش .دخلت ولبست قميص ليس مكشوفا ولكنه مثير بشكل كبير واتت للفراش وبدات تضع كل المخدات بينهم لتبني حولها سورا ماشي والله لاقهرك مش كان عايز يقرب اما نشوف ..واتجهت تنام بغضب دخل هو ليتفاجي بها كانت جميله تاخذ الانفاس لاحظ ما علي الفراش همس بغلب ..هو انا هفضل عايش في الطين لحد امتي انا تعبت والله ..دخل وغير ملابسه واتجه للفراش وهم ان يزيح المخدات .
فهتفت بغضب .،اياك تشيلهم هقوم انام عند جدو .
تنهد بغلب .طب انا ماعملتش حاجه .
هبت غاضبه ورفعت يدها من خلف المخدات وقرصته في يده ......،ماعملت ماعملتش ايه عايز تعمل ايه اقوم اجبهالك تنام في وسطنا .
ضحك .،لا ساندي ماهترضا ساندي عايزه لوحدها .
فاشتعلت قامت تخبطه باحد المخدات ليضحك ..يا بت بطلي الوابور ده ماتصالحي انت هتموتي وتتصالحي .
لتاخذها الكرامه ..ان اتصالح والله لما تموت انا مش هتصالح وهتطلق اوعي وزغدته واستدارت وظلت تغلي وتاكل حالها الي ان نامت .
شعر بالغلب واحس باستكانتها ليمد يده يشيل المخدات رويدا الي ان اجهز عليهم اقترب بهدوء وشدها علي صده هامسا ..ماقدرش بجمالك ده انام بعيد دا حبيبي بينور ،،واحشني وقمر ومخه جزمه ..اه عذبتها وتعبت قلبها بس تعبت معاها ..تنهد وكلبش فيها لتحاوطه اكثر ابتسم فشدد عليها لتحس بيديه تداعبها لتفيق قليلا وتجد نفسها علي صدره وهو محاوطه لتهمس بلين ..ابعد انت وحش وبكره هطلق منك لتنام مره اخري علي صدره وتندس اكتر ليشعر بغلب شديد هامسا ..دانا عايش في السيرك اقسم بالله مرار وريني يا قلبي المرار براحتك اشوفك محروقه يا ساندي شدها ودعا ربه ان تمر الايام تلين قلبها.
في الصباح لم تجده قامت اتصل بها كي تذهب معه لحفله السمنودي ..فصرخت فيه انها لن تذهب معه ...ذهبت وجلست مع جدها ثم ذهبت للعمل ..دخل بهاء عليها ليهتف .....ايه يا بومه هتفضلي قاعده كده اركان مش قالك عالحفله بتاعه صفقه السمنودي جروب ماجهزتيش يعني.
لتتنهد.. ماليش نفس يا بهاء انا تعبانه.
تنهد..... انت اللي تاعبه روحك انت انهبلتي نازله اكل روحك وهتموتي عالواد انت ملبوسه.
هتفت.. اه ملبوسه ... مش طيقاه بس قلبي بيحرقني.
هتف..... ماسه ماتطوليش اركان بيحايل بقاله مده وانت قافشه يا بنتي احنا الرجاله بنزهق.
لتشعر بالقلق.. ايه يزهق بتقول ايه انت.
هتف.... ومالك اتخضيتي كده. اه بنزهق عادي ماهو كتر الخصام والبعد بيقسي القلب واحنا خلقنا ضيق اعقلي بقه انت بتحبيه بطلي دلع. والبت ساندي مش هتسكت علي فكره شايفاكي بتعضي فيه دا حتي جاتله عشان يروح معاها الحفله.
لتنتفض .....بتقول ايه.
هتف.. ما مراته مش راحه معاه وسيادتك عضتيه الصبح وقولتيله مش رايحه.
لتصرخ .....والله اموته لو راح معاها.
هتف.. يا بنتي انت ملبوسه مش قولتي مش راحه روحي طب اجهزي
لتتنهد وتستجيب له لتذهب وتنتقي فستانا يبرز جمالها وتتزين لتكلم فادي ان ياتي يصطحبها فهيا تشعر بالغيظ منه .
مر الوقت دخلت هيا وفادي لتجد ساندي بجواره ملتصقه به لتشتعل وتهتف بقي كده عشان ما جيتش تلزق فيك ماشي والله لاسود عيشتك.
كان اركان واقفا ليجدها تدخل بجوار فادي اشتعل هو ليشده بهاء اهدي مش عايزين فضايح فادي مش سهل وهيا اتجننت باين اهدي
هتف اركان..... بص بقه عشان لو قتلتها ماحدش يكلمني بسفالتها وقله ادبها والله هضربها روح لمها وتمشي الزباله ده.
تنهد بهاء.... والله ماعت عارف جوز مخابيل ليستدير ويقترب يسلم علي فادي وياخذها حانبا ليهتف.. اتلمي بقه اركان بيطلع دخان
هتفت...... مش لازق للسحليه مالو بيا ينفلق لتتركه وتذهب لفادي الذي كان يعرف علاقتهم المتدمره
هتف.. يا ماسه انا انا مش عارف انت رجعتيله ليه انت ماتستحقيش اللي عمله فيكي.
لتتنهد .....يا فادي انا رجعت عشان جدي وماكنش ينفع اكمل في المكان ده.
هتف..... متاكده عشان جدك ماسه هو مايستاهلكيش انت تستحقي واحد يشيلك في عنيه.
تنهدت.... يا فادي انت صديق وانت عارف اني اني...
هتف..... مش عارفه تنسيه صح.. طب تديني فرصه انا هنسيكي ليه سيبيلي نفسك واوعدك انك تكوني ليا.
ليسمع صوت اركان غاضبا يقترب ويشد ماسه من وسطها.. هيا مين يا فادي باشا اللي هتكون ليك وهتنسيها اياه هاه عرفنا كده.
نظر اليه فادي.. اركان باشا خير يا رب مالك غضبان كده ماحنا عارفين اللي فيها.
هتف اركان بغضب ....وهو ايه اللي فيها عشان اعرف.
تنهد فادي.... اه طالما كده يبقي نلعب عالمكشوف.
هتفت ماسه .....من فضلك يا فادي مافيش داعي للكلام ده.
هتف اركان.. لا خليه يا هانم حابب اعرف المكشوف بتاعه.
هتف فادي ....انت عايز ليه من ماسه بالضبط.
هتف اركان بسخريه.. عايز.. هكون عايز ايه مراتي مش واضح كده
هتف فادي.... لا مش واضح اظن احنا عارفين اللي فيه مراتك اللي طردتها وهنتها وصدقت فيها كل الارف اللي اتقال عليها.
اشتعل اركان..... وانت مالك بينا من اساسه.
هتف..... مالي لا كتير مالي اني وقفت جنبها في وجعها وماسيبتهاش وسيادتك السبب مالي اني عايزها واقدر انسيها اياك.
ليشتعل اركان ويمسكه من ملابسه.... انت بتقول ايه يا زباله
هتف فادي.. ايه هتضربني زي ماضربتها لتكون فاكر اني هسيبهالك لا فوق فادي الورداني مابيسيبش حد يخصه.
ليرزعه اركان بوكسا ويصرخ ....بره ماشفش وشك.
كانت ماسه مرتعبه ليشدها ويخرج بها ويدفعها في العربه وينطلق بها كانت مرتعبه فكلام فادي صدمها لم تكن تتوقعه واركان يقف كالبركان ليذهب بها الي شقته ويصعد بها ويندفع بها للداخل ليرميها علي احد الكراسي لتنكمش ليدور حولها ولا يعرف كيف يهدا وهيا ترتعش اخذ احد الفازات وقذفها بجوارها لتصرخ... ظل يدور ويمسك راسه بعنف كالمجنون صرخ ....بقي عايز مايسيبكيش ليا اللي هو ازاي وانت تخصيه تخصيه ازاي ..اقترب وشدها صارخا.... انطقي البيه جاي ليه ياخدك مني فاكره حد يقدر ياخدك مني لا انا مجنون واموتك واموته لتكوني فاكراني عشان بداديكي ابقي اهبل واتجاب واتاخد لا انا ليا اخر والدلع ليه اخر دانا اخلص عليكي انطقي تخصيه انت تخصيه اقترب يصرخ انت بتاعتي فاهمه كانت مرتعبه وهو محترقا وجن جنونه صرخ بحرقه .... هينسيكي اركان البيه هينسيكي اركان ....مسكها بعنف ...بس اركان مابيتسابش ولا بيتنسي وهتعرفي اني مابتنسيش شدها ودخل بها حجرته كان غضبه حارق يشعر بالجنون انه سيفقدها ...لترتعد وتبتعد شدها وصرخ يدفعها وينهال عليها يمزق ملابسها وهيا تنتحب ليصرخ ....اكتمي انت بتاعتي وهتفضلي بتاعتي ليندفع و....
وايه يا حزننا ياحنااااه اعجنها يا وااااد
يتبع
تعليقات
إرسال تعليق