القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أم البنات البارت الاول بقلم الكاتبه ريهام علي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية أم البنات الفصل الاول بقلم الكاتبه ريهام علي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية أم البنات البارت الاول بقلم الكاتبه ريهام علي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 


في القاهره .في احدي الاحياء الشعبيه يوجد بيت في احدي الحواري الضيقه يعيش به أم وثلاث بنات

في بيت امين شكري 

كانت فاطمه قاعده في اوضتها بتقرا قران وخبط عليها باب الاوضه وفتحت سلمى ودخلت

سلمى / راحت عندها وباست ايدها و قالت انا مسافره يا ماما مش محتاجه مني حاجه قبل ما امشي

فاطمه / ربنا يستر طريقك يا بنتي هتسافري لوحدك برضو

سلمى / اه يا حبيبتي انتي عارفه البنات سافروا الاسبوع اللي فات 

فاطمه / أتنهدت وقالت ما قولتلك يا بنتي سافري معاهم انتي اللي ركبتي دماغك ومرضتيش 

سلمى / ازاي بس يا ماما اسافر وكانت مليكه تعبانه وأتنهدت وقالت متخافيش عليا يا حبيبتي احنا تربيتك وربنا معايا ان شاء الله 

فاطمه / طبطبت عليها حنان وقالت ربنا معاكي يا بنتي طمنيني عليكي لما توصلي بالسلامه

سلمى /سلمت عليها و باست ايدها وقالت ان شاء الله يا حبيبتي وسابتها ومشيت

وقعدت فاطمه تكمل قراية قرآن وتدعي ربنا يحفظ بناتها من كل شر

_____________________________


في القطار

خرجت سلمى من بيتها وراحت محطه القطر وركبته وكانت قاعده سرحانه وباصه للشباك قطع سرحانها شاب بيقعد جنبها وكان لابس شنطه هاند باج على ضهره وهو بيقعد خبط فيها

سلمى / بغيظ ايه يابني ادم انت مش هتفتح

الشاب / لفلها وقال انا اسف ما اخدتش بالي 

سلمي / لا خلي بالك المره الجايه عشان متخبطش في اي حد كده تاني زي البهيم

الشاب / اتغاظ منها وقال ما تلمي لسانك قولنا اسف 

سلمى / بقرف اسف و اصرفها من اي بنك دي 

الشاب / نفخ بغيظ وقال استغفر الله العظيم يارب يا ستي خلاص قولنا اسفين..اسفين ممكن تفصلي شويه احنا لسه على الصبح 

سلمى / بصيتله بغيظ وقالت طب افصل انت بقى واسكت

وقالت لنفسها جتك القرف وانت مز كده وطلعت تليفونها وحطت الهاند فري في ودانها وسرحت مع اغنيه ام كلثوم ونامت ،،،،،،،،،،،


________________________


في بيت امين شكري

بصت فاطمه في الساعه لقيت نفسها يدوب تقوم تجهز فطار ليها وللبنات عشان تلحق شغلها والبنات ينزلوا جامعتهم وقامت علشان تصحى البنات

في اوضه مليكه

كانت قاعده سرحانه في ذكرياتها مع شهاب واللي حصلها قطع سرحانها تليفونها وهو بيرن 

مليكه ابتسمت وفتحت الخط

مليكه / احمم الوووو

مالك / ازيك يا مليكه اخبارك ايه

مليكه / الحمد لله يا دكتور تمام 

مالك / اتنهد وقال انا بكلمك بدري شويه مخصوص عشان عارف انك هتنزلي الجامعه وعشان خاطري حافظي على الادويه لحد ما العمليه تتعمل ومتحتاجيش لاي ادويه

مليكه / عيونها دمعت وقالت موت يا حمار لما العمليه تتعمل 

مالك / سيبيها على الله ومتشغليش بالك

مليكه / ربنا يسهل يا دكتور ومتشكره اوي على اتصالك 

مالك / خلي بالك من نفسك 

مليكه / ان شاء الله مع السلامه

وقفلت معاه ودخلت فاطمه لمليكه لقيتها صاحيه 

فاطمه / انتي صاحيه يا مليكه 

مليكه / قامت وقعدت وقالت ايوه يا ماما صحيت على اتصال من الدكتور مالك كان بيوصيني على الادويه عشان لو نزلت الجامعه 

فاطمه / ابتسمت وقالت ربنا يباركله الدكتور ده ابن حلال اوي 

مليكه / بصت لفاطمه وابتسمت وسكتت

فاطمه / طب هتنزلي الجامعه النهارده

مليكه / ايوه يا ماما لازم انا بقالي اسبوعين مرحتش 

فاطمه / طب يلا يا حبيبتي أجهزي على ما أحضرلكم الفطار

وسابتها ودخلت اوضه عاليه علشان تصحيها 

لقت عاليه بتلبس

فاطمه / ابتسمت وقالت ايه الهمه والنشاط ده يا ست عاليه 

عاليه / ابتسمت وقالت اول يوم ليا في الجامعه بقى يا مامتي لازم أجهز

فاطمه / راحت عندها و مسكت أيدها بحنان وقالت كبرتي يا عاليه... كلكم كبرتم وبقيتو عرايس ما شاء الله و بكره تتجوزوا وتسيبوني 

عاليه / لا ..لا يا ست الكل انا معاكي ومش همشي من هنا ابدا عمري ما اتجوز واسيبك

فاطمه / ضحكت وقالت يعني هتعنسي نفسك عشاني 

عاليه / لا يامامتي مش للدرجادي برضو هههههه طبعا هتجوز وهجيبه اعيش معاكي او انتي تيجي وتعيشي معايا في تلك الحالتين مش هسيبك كابسه علي نفسك

فاطمه / ضحكت وأتنهدت وقالت خلي بالك من نفسك يا عاليه 

عاليه / متخافيش عليا يا ماما انتي مربيانا كويس اوي ياريتك متخافيش من تربيتك لينا ابدا 

فاطمه / طبطبت عليها بحنان وقالت ربنا معاكي يا بنتي يلا اجهزي على ما اجهز فطار عشان تفطري وسابتها وخرجت تجهز الفطار

_____________________


في القطر 

كان وصل لاخر المحطه وكانت سلمى نايمه ورايحه في النوم

كان الشاب اللي جنبها هيسيبها ويقوم بس صعبت عليه راح عندها وقال انتي يا انسه انتي قومي وصلنا

سلمى / كانت مفزوعه وقالت وصلنا 

الشاب / ايوه عن اذنك وسابها ومشي وبعد ما نزل قال لنفسه ياتري هقابل لسانك المبرد دا تاني ولا ايه 

اما سلمى اخدت شنطتها ونزلت تركب تاكسي وراحت للسكن الخاص بيها هي واصحابها 


الفصل الثاني من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺



ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS