رواية امتلكني كبير الصعيد الفصل الأول حتى الفصل الرابع والعشرين حصريه وجديده
بس يعنى الصراحه هو صبر عليا ولحد دلوقتي مقر*بش مني
اعرفكم بنفسي انا خديجه 22سنه كنت بحب ابن عمي سليم اوي ربنا يرحمه والحمد الله ربنا استجاب لـ دعائي وبقي من نصيبي... بس الفرحة متمتش لما مات يوم الفرح... محستش بنفسي غير وانا المفروض ابقا فحضن اخوه "حازم" انا مكنتش اقدر اشوف "حازم" جوزي ابدا هيبته وطلته تخوف
.
.
قطع كلامي انا ومريم دخوله علينا اتجه علي الدلاب علطول اخد هدوم ودخل الحمام
مريم استأذن ومشيت
طلعت العبيه الي هيلبسه وستنيته لحد ميخرج
.
طلع من الحمام بنشف شعره لابس بنطلون بس جسم العريص كل حاجه في تخطف لانفاس وقف قدم المرايه
قربة منه وحتيط العبايه علي كتفاه
حازم بحده: مش كفايه يا بت عمي لحد كدا
خديجه بتوتر: انا بـ
حازم: اجي اليل القيكي جازه علشان دخل*ـتي عليكي.... ♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
واقفه قدام الحمام ماسكه الفوطه
طلع من الحمام وجسمه العريض بينقط ميه
اخد منها الفوطه وبدا ينشف شعره
حازم: جاهزة
قالهالها ولفوطه مغطيه وشه وهو بيمسح
هزيت راسها بحزن وبصت لتحت الفوطه وقعت منه ورفع وشها بصباعه وبكل هدوء قرب منه وقبلها
شالها وتجه بيها لسرير من غير ميفص القبله حطها علي السرير وعتلاها بدا يفك ازار البجامه وهو يقبلها
فجاء محستش غير وهو بيبعد عنها بكل عنف عقد علي السرير وولع سجاره وهو بيمرر ايده علي شعره بضيق
قعدت علي السرير وهي بداري الجز الظاهر من ج*سمها
حازم بضيق:قومي اعمليلي قهوه.
قومت بسرعه من علي السرير
فارس: نازله كدا
خديجة بتلعثم: مـ..ـا هـ..ـو يعنى الدنيا ليل وكلهم ومفيش حد
حازم ببروده: البسي حاجه علي جسمك..
.
واقفه بتعمل القهوه في المطبخ
وشخص م براقبها محسش غير وحد بيسحبه
وفاء (مرات عم حازم) بتعل اي حازم لو شافك هيرمي لحمك لكلاب
علي بسكر: بحبه يما بحبه قوي وعايزه بتاعتي مش مستحمل اشوفه ومقربش منه
وفاء: انت اتجننت ياك
علي: خلاص يما انا اخطفها وسيب البلد ولي يحصل يحصل
وفاء: قلتلك هخليها ليك بس اصبر
علي: كيف يما بس
وفاء بخبث: نخلص من حازم زي مخلصنا من سليم وهتبقا بتاعتك هي وكل ورثها
.
.
خديجه واقفه في المطبخ
حازم: هتيهالي علي مكتب ابوي
قلها كدا من علي باب المطبخ
هزت راسها وهو مشي
.. كان قاعد قدمه ابوه علي المكتب لما دخلت هي
وحتط القهوه قدمه وكان مركز مع كل حركه منها
خديجه: عايز حاجه تاني
حازم: لا اطلع نامي متستننيش
خديجه: حاضر
خديجه مشيت
: لسه مد*خلتش عليها
قاله ابو حازم بعد ملاحظ نظرات حازم
حازم: لسه يا بوي
: ومستني اي ان شاءلله لما اهل البلد كله تعرف ونتفضح بقالك 3شهور متجوز ولسه مقربتش من مراتك
حازم بطوع:حاضر يا بوي
: عملت اي في المطنع بتاع الحديد......
.
.
تاني يوم
حازم كان قاعد علي السرير بيقلب فـ التلفون بملل
دخلة عليه طفله بتجري (بنت حازم 3سنين) و خديجه بتجري وراها
خديجه: تعالي بقا يا ليليان هديتتي حيلي
البنت جريت علي حازم وستخبت في حضنه ولي فتحو ليه اول مشافه جايه
حازم: ماله حبيبت بابا
خديجه: مش راضيه تلبس هدومه وهتتعب
حازم بص لبنته الي في حضنه: حبيبت بابا هتلبس هدومه
هزة الطفله راسه بمعنا لا بص لخديجه
حازم: خلاص لبسيه وانا شيلها
قربت منه خجل من صدره العاري
حازم كان قاصد يقرب ليليان منه علشان خديجه تقرب
وبدون قصد كانت بتتلمس صدره العا*ري
حازم لف ايده علي وسط خديجه وقربها منه حط ليليان علي السرير الي مسكت تلفونه وتلهت فيه
حازم قرب خديجه ودفن راسه في قربتها وبدا يبوس فيها
خديجه بوتر: لـ...ـليـ...ـان هـ
حازم: مش واخده باله... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
حازم لسه مقرب من خديجه الباب اتفتح وكانت مريم... "مريم خدامه في بيت الهواري بس قريبه من خديجه"
.... حازه بعد عن خديجه وهو بيخد نفسه.... خديجه وشها احمر و بتظبط نفسها..
مريم بحرج: اسفه لو جيت في وقت غلط بس الفطار جازه يا خديجه هانم مستنينيك علشان نحط لاكل
خديجه: انزلي انتي وخدي ليليان فطريها معاكي وانا هخد دش ونزل
مريم: حاضر... مريم انسحبت بحرج
حازم كان رح عند الكوميدينو بيطلع حاجه بكل برود بس هو كان مركز مع كل كلمه
خديجه بتوتر: اجهزلك هدومك
حازم هز راسه ودخل الحمام
بعد شوية وقت كانت خديجه واقفها قدام المريه بتتم علي شكلها حازم طلع من الحمام وقف وراها قدام المريه وخديجه اتوتر من قربه حزم باصص علي نفسه في المريه
: شيلي الي انتي حطاه من علي شفا*يفك دا
خديجه اتوتر ومسكت المنديل بخوف ومسحت ملمع الشفايف
حازم سرح شعره وطلع المحفظه من الدرج وحط فلوس قدام خديجه
خديجه: اي دول
حازم قاعد علي السرير وبيلبس الجزمه: مصروف بيلا
" اخت خديجه"
خديجه بحرج: بس انت عطيها مبلغ حلو امبارح اكيد ملقحتش تخلصه
حازم ببرود: خلصي ولحقيني
خديجه همست بحزن:كتر خيرك... حازم نزل وراح الشغل
.
.
حازم قاعد علي الكرسي بكل هيبه وفي اتنين قدمه
عاطف: يا بيه الجموسه دي غاليه عليه قوي كفايه انها هي الي ربتلي عيالي وفتحالي بيتي
حسن: يا باشا دا كداب دي بتاعتي
حازم مركز مع كلام كل واحد منهم
: خلاص يبقا ندبح ونقسمه نصين
عاطف بسرعه: لا خلاص خليه يخده بس ميدبحهاش بالله يا بيه
حازم: خد جموستك يا عاطف ومشي
عاطف بفرحه: ربنا يبارك فيك ويخليك للبدا يا بيه
حسن بتوتر: ان..يا باشا.. ولله.. كنت عايز اشتريه منه بس هو رفض..
حازم بحده: ولما هو رفض هتغصب عليه ولا علشان هو راجل ضعيف
حسن: انا اسف با بيه مش هعمل كدا تاني
حازم: غور من وشي ولو اتكررت تاني مش هرحمك.
حسن وهو طالع: ربنا يبارك فيك يا كبير البلد
الراجل طلع وحازم رجع ضهر وغمض عنيه علي الكرسي بتعب حس بحد بيقعد قدامه فتح عنيه
زين: اي يا كبير
حازم بصلي ببرود وبعدين بص علي العلامه الي في رقبته
حازم: مش هتبطل عط بقا
زين حط ايده علي رقبته: يعم هو في احله من العط وبعدين مش احسن من واحد مش عارف يد*خل علي مراته
حازم ببرود: تحب اقوم اوريك مش عارفه ا*خل علي مراتي ازي
زين: ونا مالي يعم اشطر عليها
حازم: في فرق لما تبقا هي تحت م*نك بس قلبها ورحها في حتا تاني والحاجات دي احله برضا
زين بملل: اهم حاجه مزاجي...
حازم:ارغي عايز اي
زين: عايز منك مصلحه كدا....
علي: طاب وانا هستفاد اي يا باشا لمؤاخذه
: هتاخد 40٪ من لارباح
علي: خلاص يا باشا اعتبر الصفقه بتاعتك
بليل عند خديجه ومريم
خديجه: انا تعبت يا مريم رعب كل شويه يقرب مني ويبعد
مريم: هو كان ناوي يكمل لاش انا قطعت عليكم صح
خديجه: معرفش هو برضو وصل لنقطه دي امبارح حمدت ربنا لما بعد
مريم: طاب وهتعملي اي
خديجه: بصي يا مريم النهارده بكره هيحصل يبقا ليه... قطع كلامهم دخول حازم خديجه قامت فاطه
خديجه بتوتر: احضرلك العشا
حازم: لا تعالي وراي
خديجه قاعده علي السرير بتفرق في ايدها بتوتر.... حازم طلع من الحمام وقف قدم الدلاب
حازم: ليليان فين
خديجه بتوتر: نايمه في اوضتها
حازم قعد جنبها علي السرير ورفع وشها
: مش هينفع نتاخر اكتر من كدا
خديجه اتوتر اكتر وعيونه نزلت لتحت تاني
: الي تشوفه
حازم حط ايده علي خدها وقرب منها قبلها ثواني وكان هو يعتليه علي السرير ومن خبرت حازم خديجه دابت وجسم*ها بدا يستجيب وتقريبا هو جرده من هدومه وكل ميفتكر كلام زين يضيق اكتر
خديجه بتوهان: اااه سليم.... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
خديجه بتوهان : اااه سليم
حازم وقف مره واحده وخديجه فاقت وخدت بالها
خديجه بتوتر : ان.. انا... ك
حازم قعد علي السرير وحط ايده علي راسه وبغضب بيحاول يداريه : اطلعي برا
خديجه بدموع : والله ك..
حازم بصوت عالي : بقولك اطلعي براااا
خديجه لبست هدومها وطلعت برا وهي بتعيط
خديجه بدموع وخوف : انا خايفه اوي يا مريم دا راجل صعيدي كويس انو مقتلنيش فيها
مريم بحزن : يا حبيبتي اهدي انتي مجرد قولتي اسم اخوه اللي هو كان خطيبك
خديجه بدموع : انتي متعرفيش حازم دمه حامي ورجولته غاليه عليه اوي
مريم بهدوء : متخفيش ان شاءلله خير حازم بيه ابن ناس برضو..
خديجه قامت فاطه لما الباب اتفتح ودخل حازم بغضب بس مغلفه ببرود قدام مريم وسحب خديجه من ايديها وجرها وراه بغضب علي اوضتهم فوق ........
علي بخبث : طب واللي يثبتلك ان المصنع بيطلع منتجات مغشوشه
الشخص بحده :اكيد هلغي الصفقه مع عيلة الهواري وهسجنهم
علي بخبث : تمام اديني كام يوم اظبط طريقه ندخل بيه المصنع وانا هوريك الشغل من جوه
: طاب وانت هتستفيد اي كدا
علي: الصراحه انا اتعملت مع العيله دي قبل كدا وغشوني وبيتي اتخرب ومش عايز يحصل فيك كدا
: تمام وانا اوعدك لو كلامك صح هفتحلك مشروع صغير تفتح بيه بيتك
الراجل مشي وعلي راح عند امه اللي واقفه بعيد
وفاء بتساؤل : الصفقه هتطير
علي بيضيق : ايوه يما بس فين وعدك ان خديجه تكون ليا
وفاء بخبث : عد من النهارده 3شهور العده بتاعتها تكون خلصت وهتكون بتاعتك
علي بفرحه: قصدك ان..
وفاء بخبث : حازم هيطلقها
حازم رما خديجة بغضب و ميل مسكها من شعرها
بكل غضب وغل : ناقص اي يا بت اسماعيل علشان تقولي اسم راجل تاني وانتي في حضني.. هاااا من بعد موت سليم وابوكي قال مش عايز بنات ورماكي انتي واختك شلتك انتي واختك وجبتلكم اغلي واحلي لبس ليكي ولاختك احسن مدرسه... قولتيلي معلش يا ابن عمي ممكن ناخر الدخله شويه لحد متعود عليك... معلش وبرضو مش رجوله اجبر نفسي علي واحده ست رغم ان ابويا اتخناق معايا وقالي الحديت دا مش مع راجل صعيدي.. هااا يا بت اسماعيل مش مالي عينك اناااا.... بس انا هعرف اخليكي تحرمي تجيبي سيرة راجل تاني علي لسانك...
كل دا وهي بتعيط بس وقبل ما تستوعب حاجه رماه علي السر*ير وكان هو فق*يها
قال وهو بيفتح زر*ار العبايه بتاعتها بغضب اعما
: جاهزه يا بنت عمي.
#امتلكني_كبير_الصعيد
فصل 5&6&7&8
خديجه بدموع: حازم ابوس ايدك اوعا.... حازم مكمل بكل عن*ف ومش مو*قف
خديجه بدموع اكتر
:حازم والله مش هعمل كدا تاني..
: حازم بالله عليك برا*حه انت بتو*جعني..
خديجه تقريباً انهارت واتكلمت بهستريه: مش هعمل كدا تاني مش هعمل والله....
حازم بعد عنها بعد ما أتأكد انها مستحيل تكرارها وبكل برود قعد علي السرير ولع سجاره ونفس دخانه بهدوء
: انزلي اعمليلي قهوء
خديجه قامت بسرعه جري علي تحت وهي بتعيط
.
.
زين كان نايم علي السرير لابس بنطلون بس "زين اخو حازم الصغير " دخلت مريم حطت القهوة جنبه علي الكمودينوا
وقعدت جنب زين بخوف علشان ميصحاش فضلت تتأمل فيه لوقت طويل وبتردد مدت ايدها حركتها علي وشه بنعومه وبدون وعي من مريم ميلت وباست زين ظنًا منه
انو نايم بس شهقت بصدمه لما زين شدها وبقيت تحته وهو بيعتليها
زين قرب منها ودفن وشه في رقبتها وفضل يقبل فيها
زين: حلوه الحركة دي
مريم بتوهان: زين بيه لو سمحت ابعد
زين رفع وشه وهو مركز مع شفي*فها: هششش
وميل يقبلها من جديد مريم بتحاول تبعده بضعف
فجاء الباب اتفتح ودخل حازم ببرود
زين بعد وهو بياخد نفسه
مريم قامت بتوتر وهي بتعدل في نفسها
حازم دخل وقعد علي الكرسي ببرود
: انزلي هاتي القهوه من خديجه
مريم هزت راسها واتجهت لبرا
حازم كمل: وبلاش تدخلي الاوضه دي ما دام هو هنا لوحده... مريم طلعت
وزين زي ما هو قاعد علي السرير طلع سجاره وحطها في بقه
: انا اللي طلبت منها تيجي
حازم: مشكلتها انها هبله وبتحبك
زين طلع دخان السجاره وهو مركز في نقطه وهمية
: خير
حازم: علي ابن عمك فين مختفي
زين: متخفش اكيد بيعط في حتا
حازم: راقبه وخد بالك منه
زين: حاضر.. كمل وهو بيحط السجاره في الطفايه: صوتك كان طالع ليه انت وخديجه
حازم مردش عليه وطلع ببرود
حازم: بلاش مريم يا زين مريم بت ناس مش واحده من اللي تعرفهم
.
.
خديجه واقفه في الحمام لافه الفوطه علي جسمها وبتمد ايدها تحت الميه تشوف حرارته
فجأة الباب اتفتح ودخل حازم لابس بنطلون بس
خديجه شقت بصدمه
واتكلمت بتلعثم وهي بترجع لورا
خديجه: ن.. ناقصك ح. حاجه
حازم ببرود: لا
خديجه: ا.. امال في حاجه..... كل دا وهي بترجع لورا وبتحاول تداري نفسها
حازم : جاي استحمي عادي....
حازم قرب منها لحد ما لزقت في الحيطه وراها وحازم حاصرها
: انتي اللي مالك... خديجه بتحاول تهرب بعيونها بعيد عنه
خديجه بتوتر وبتحاول تشد الفوطه اكتر
: م.. مف.. مفيش
حازم شد الفوطه من عليها
: امال بتخبي حاجه من حقي ليه يا بنت عمي...
.
.
وفاء واقفه جنب اوضة حازم ماسكه مفاح "مفتاح تصليح" في ايدها
علي: مش فاهمه يما يعني انتي بقالك ساعه في الحمام بتاع حازم بتعملي اي
وفاء بشر: اصبر انا زهقت منه والله المرادي لازم اخلص عليه
علي: اما خديجه لو حصلها حاجه مش هرحمك
وفاء: متخفش السانيوره مش بتدخل الحمام في المعاد دا هو حازم بس
علي: طاب هيحصل اي يعنى يما
وفاء بشر: 1.2.3..وو...
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 6
وفاء بشر: 1.2.3... وفجأة صوت انفجار ودخان طلع من اوضة حازم وخديجه....
زين طلع يجري علي الصوت زي ماهو من غير ما يلبس التيشرت وأبو حازم طلع من مكتبه
زين لـ وفاء: منين الصوت دا وفين حازم
وفاء بقلق مزيف: معرفش انا طلعت علي الصوت زيكم
.
.
جوه حازم طلع وهو ضامم خديجه ليه وحطها علي السرير...
حازم ببعض الجمود: انتي كويسه
خديجه بتتسند بأديها علي السرير علشان تقوم
: اه كويسه انت حصلك حاجه... سمعوا صوت خبيط علي الباب
حازم حرك أيده في شعره
: قومي البسي حاجه لحد ما افتح
خديجه هزت راسها وقامت... حازم فتح الباب
زين بلهفه: أي الصوت دا حصل حاجه أنت كويس
حازم: مفيش حاجه الحمدلله هو تقريباً كان في ضغط على السخان
ابوه قرب منه: انت متاكد انك كويس نتصل...
حازم قطعه وهو بيمسك ايده ويبوسها
: والله بخير يا حج.. منتحرمش منك
كل دا و خديجه واقفه تتفرج بحزن غصب عنها افتكرت أبوها
حازم: خلاص يا جماعة الوقت أتأخر روحوا ناموا وإن شاءالله بكره أشوف حد يصلحه
في اللحظه دي كانت جايه ليليان تجري وهي بتفرق في عنيها آثار النوم وراها مريم
مريم: يا ليليان تعالي كملي نومك
ليليان جريت علي حازم حضنته
حازم: شالها وقال: خليها هتنام معايا النهارده
حازم دخل وقفل الباب بعد لماا الكل مشي وهو شايل ليليان
خديجه قربت منه بتوتر وهي ماسكه مرهم... حازم بصلها
خديجه: ضهرك في جروح و..
حازم حط ليليان علي السرير واداها التلفون.. ونام علي بطنه ببرود
: اخلصي
خديجه قربت وقعدت علي السرير بتوتر ودهنت المرهم... حازم كان مغمض عنيه ومسترخي.
بعد شوية وقت.....
خديجه: يا حبيبتي مينفعش تنامي علي ضهر ابوكي واجعه
ليليان نايمه علي ضهر حازم وهي متبته فيه مش راضيها تبعد وهو نايم ومغمض عنيه ببرود
حازم: سبيها
.
.
وفاء: انت انتجننت اياك ازي تتدخل الاوضه وتفتحلهم الباب زمانه كان ميت وكل حاجه باسمك
علي: احمدي ربنا ان قدرت ادخل وافتحلهم باب الحمام والا وربنا لو كان حصل حاجه لخديجه مكنت هرحمك يما
وفاء
وفاء :واقفه بتبصله بصدمه وعلي مشي
وفاء بشر: ماشي يا ولد بطني بقا السنيوره خدت عقلك كدا بس والله أنا كنت ناويه اقتل حازم بس دلوقتي حازم
وهي ونشوف
.
تاني يوم
.
زين دخل المطبخ وآثار النوم باينه عليه و مريم كانت واقفه بتعمل فطار
زين إتجه للتلاجه: اعمليلي شاي
مريم هزت راسها بهدوء وبدأت تعمل ليه الشاي
زين وهو بيبص في التلاجه
: مين اللي كنتي واقفه معاه امبارح بليل
مريم: زين بيه دي حاجه متخصكش
زين قفل باب التلاجه بعنف وراح لمريم مسكها من دراعها جامد وبغضب
: يعنى اي حاجه ماخصنيش
مريم بتوتر: لو سمحت يا زين بيه ابعد
زين قرب اكتر
: ولو مبعدتش
مريم سكتت ومفيش غير صوت انفاسهم زين لسه هيقرب منها
خديجه علي الباب: مريم
زين غمض عيونه بعصبيه وضرب الرخمه
: هي بوسه وحده بس مقدرتيش تصبري دقيقتين
مريم سمعت همسه وبصت بصدمه
زين بعد عن مريم ومسح وشه بغضب
: خير يا مرات اخوي
خديجه باستغراب: مفيش انا كنت جايه اساعد مريم في الفطار
مريم بتوتر: اه اه انا قربت أخلص اهو ... مريم وخديجه اندموجو في الاكل وزين طلع... وبعد وقت
خديجه بتعب: كملي انتي يا مريم وانا هطلع اخد دش
مريم: انتي كويسه
خديجه حتط ايده علي بطنها
شويه تعب وه... وقبل ما تكمل كلامها جريت علي الحوض تستفرغ
مريم بخضه: متاكده.. انده لحازم بيه
خديجه: لا لا هطلع ارتاح شويه وهبقا كويسه
مريم: اطلع معاكي
خديجه تعب: لا خليكي قصاد الاكل
خديجه اتجت للباب وقبل متوصل وقعت علي الارض....
حازم كان في اوضته بيلعب مع ليليان لما سمع صراخ مريم بأسم خديجه
حط ليليان علي السرير ونزل جري.... بعد وقت
خديجه محستش غير وهي نايمه علي السرير والبيت كله واقف فوقيها والدكتوره بتفحصه حازم واقف مكتف اديه ببرود
الدكتوره خلصت
مريم:خير يا دكتوره هي كويسه
الدكتوره ببتسامه: الف مبروك يا جماعة المدام حامل...يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 7
الدكتوره: الف مبروك المدام حامل
حازم فك ايده بهدوء:زين وصل الدكتوره .... زين خد الدكتوره والكل مشي ومريم كانت بتبص لخديجه بخوف عليها و نظرات خديجه بتترجاها متسبهاش
مريم بتوتر: طب انا هقعد مع خد.... وقبل متكمل كلامها
حازم بغضب: برااااا
جريت علي برا
حازم قفل الباب وراح لخديجه وقف فوقيها بهدوء غريب
خديجه بخوف ودموع: والله ماعملت حاجه
حازم قعد جنبها علي السرير بهدوء وحط ايده علي بطنها
حازم: لسه حاسه بوجع
خديجه بدموع: ايوه
حازم اتنهد: طب انتي بتعيطي ليه دلوقتي
خديجه بشهقات: علشان انت اكيد هتموتني
حازم بهدوء: خديجه انا مش بقرون ايوه أبوي غصبك علي الجواز مني بس انتي صعيديه ومستحيل تخوني وشر*فك غالي عليكي اوي
خديجه بتبصله وبتعيط:بس الدكتوره قالت
حازم:الدكتوره ممكن واخده قرشين مشخصه غلط كمل وهو قايم
: بطلي عياط وقومي خدي دش سخن علشان جسمك يفك وتنزل.. هو مش دا ميعادها برضو
خديجه وشها احمر من الكسوف وهمست: ايوه
حازم: هبعتلك مريم عشان لو احتجتي حاجه
.
.
زين وصل الدكتوره ولسه داخل من البوابه شاف مريم واقفه بتزعق مع شخص
مريم: حرام عليكم بقا عايزين مني اي تاني ارحموني
الشخص مسك ايدها بعنف
نعم يروح امك انتي مفكراني هسيبك كدا بالساهل
مريم بانهيار: خدت مني كل حاجه عايز اي تاني مني ابعد عني ابوس ايدك سيبني فحالي
فجأه الشخص دا وقع علي الأرض بسبب ضربه من زين
زين: لما تقولك ابعد يروح امك يبقا تبعد
زين شد مريم من دراعها وشاور للغفير اللي واقف علي الباب ياخد الشخص دا
زين رما مريم علي الارض بغضب ونزل لمستواها مسكها من شعرها
زين بغضب: مين دا يروح امك جيبالنا عشيقك لحد البيت
مريم بغضب: ايوا عشيقي عايز مني اي
زين شدد من قبضه ايده علي شعرها
: ما انتي حلوه أهو وعندك عشيق آمال عامله الخضره الشريفه عليا ليه
في اللحظه دي كان نازل حازم من علي السلم
: في أي
زين وقف وساب شعر مريم بصله بقرف
: مفيش.... ومشي
مريم واقفة ومسحت دموعها
وحازم اتنهد بيئس عليهم
: اطلعي لخديجه
.
.
: يا بيه انا والله ما عايز اكل حقها بس خايف عليها
البنت: لاه انت مش عايز تديني مراثي في أبوي وتكوش علي كل حاجه انت ومراتك
جوز البت: يا بيه دا كل سنه يضحك عليها بشويت ملاليم ويقول دول إيجار مراثه في الأرض
الحوار داير قدام حازم اللي قاعد بهدوء وابوه "سليمان"
سليمان بص لحازم بمعني اي رايك
حازم بهدوء: خلاص انت تكتب ليها نصيبها من الميراث بس تكتب في القعد ان لو الميراث دا اتحول لحد تاني غيرها يرجعلك
جوز البت: ليه يا بيه وافرض هي جرالها حاجه
حازم: يرجع لاخوها
: لاه اذا انا كنت متجوزها علشان مراثها لو كدا ورقة طلاقها توصلها لحد عندها.... قالهم كدا ومشي
حازم بص للبنت
أخوها بحزن: مش قولتلك محدش هيخاف عليكي قدي
حازم: خد اختك وامشي وفهمها إن الناس مش بيظهروا علي حقيقتهم لما تتقاسم معاه ميراث......
حازم رجع راسه لورا علي الكرسي بتعب
سليمان: الكلام اللي قالته الدكتوره صوح
حازم زي ما هو: واخده قرشين علشان تقول الكلام دا
سليمان: يعني انت مدخلتش عليها لحد دلوقتي
حازم اتعدل في قعدته: لا يا بوي
سليمان: يا ولدي انت داخل في 35سنه وانا نفسي اطمن علي وريث للعيله قبل ما اموت
حازم مسك ايده وباسها
: متقولش كدا ربنا يخليك لينا يا حج
.
.
بليل كانت خديجه خفت وواقفه مع مريم في المطبخ تحضر العشا
خديجه بتمسح وشها من الحراره وهي بتغطي حلت الرز
خديجه: اخيرا خلصنا روحي انتي يا مريم ارتاحي وانا هستنا عمي وحازم شكلهم هيتأخروا النهاردة
مريم هزت راسها من سكات ومشيت خديجة طفت علي الحله ومسحت اديها وطلعت قعدت علي الكنبه اللي في الصاله
غصب عنها النوم كبس عليها ونامت مكانها
في اللحظه دي كان داخل علي وهو سكران
قعد جنب خديجه
علي: انتي عارفه بحبك قد اي صح بحبك قوي والله نفسي مره واحده انام في حضنك... بدأ يحرك ايده علي وشها.. نفسي تكوني ليا وبتاعتي اللي مصبرني لحد دلوقتي اني عارف حازم مقربش منك
وبدون وعي من علي ميل باس راسها
: بحبك يروح قلبي...
خديجه رفعت اديها بدون وعي
وأنا بحبك بحبك قوي...
في الحظه دي داخل حازم وابوه
حازم بغضب:خديجه...... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 8
حازم بغضب: خديجه
خديجه قامت فاطه ومسحت العرق الي علي وشها وفكرت نفسها كانت بتحلم
خديجه بتوتر: انت.. جيت
حازم: اي الي منيمك هنا في الصاله
خديجه: كنت مستنياك انت وعمي علشان احطلكم الوكل
حازم وهو طالع : تعالي وراي... احنا اتعشينا من زمان
علي ورا الكنبه حتط ايده علي بقه علشان محدش يسمعه
.
.
خديجه بتشيل العبايه من علي كتف حازم
حازم: متناميش تحت كدا تاني ليكي شقة تستنيني فيها فاهمه
خديجه: فاهمه حاضر
فاجئة النور قطع خديجه قربت من حازم
خديجه: هو في اي قطع ليه
حازم: عطل في الكهرباء وانا طلبت يفصلو الكهرباء ويعملوه بليل
خديجه بخوف وهمس: ليه حرام عليك
الباب خبط حازم راح يفتح وكانت مريم شايله ليليان
مريم: هي صحيت لما النور قطع وخايفه تقعد لوحديه
حازم خدهاا منها: تمام روحي انتي
مريم مشيت وحازم دخل نام علي السرير و ليليان في حضنه بص علي خديجه الي واقفه بعيد
حازم: تعالي نامي
خديجه قربت من السرير بخوف ونامت جنبه وهي عاماله تقرب منه
حازم: مريم مقلتلكيش حاجه
خديجه وهي مش مركز من الخوف
: لا ليه
حازم: مفيش
ساد الصمت شويه وفجاءة صوت ضرب نار خديجه صرخت بخوف وستخبت فحضن حازم اكتر
حازم: متخفيش اكيد الغفير شاف حاجه
خديجه هزت راسها برفض ان هي تطلع من حضنه وهو بص ليه وابتسم
.
تاني يوم
.
خديجه واقفه في المطبخ بتعمل الفطار دخلت مريم وهي بتجر في رجليها وعيونها حمره من العياط
خديجه بخوف: مالك يا مريم انتي كويسه
مريم: فين سليمان بيه
خديجه في مكتبه مع حازم حصل حاجه
مريم سبتها ومشيت
في المكتب كان حازم قاعد يتناقش مع ابوه في الشغل لما دخلت مريم
مريم بدموع: انا عايزه حقي
سليمان: اهدي يا بنتي وفهميني في اي
مريم: مش انت كبير البلد وبتحمي الناس وانا عايزه حد يحميني يجبلي حقي... مريم قالت كدا وقعت علي لارض بنهيار
سليمان قرب منها وعطاه مياه
: اشربي يا بنتي واحكيلي مالك
كل دا وحازم قاعد متابع الحوار بهدوء
مريم شربت وسليمان خد منه الكبايه
سليمان: في اي
مريم قعد تحكيله عن خالها الي خد ورث امها وكان عايز يجوزها لابنه بلغصب وهي هربت وجات الصعيد و اشتغلت عنده خدامها وابن خالها لما عرف طريقها رجع علشان يخدها... ورسايل التهديد الي بعتها ليها طول اليل
مريم بشهقات : مش عايزه ارجع معاه ونبي يا بيه ابعدو عني
سليمان بص لحازم
حازم: جهزي نفسك يا مريم كتب كتابك علي زين.... وطلع..........
زين: وانا مالي اشيل شيله مش شيلتي ليه
دا كان رد زين علي ابوه لما قله علي الموضوع
سليمان: اي هتكسرلي كلمه يا ولدي
زينب صوت عالي: وانا مالي تشوف الي غلطت م... قبل ما يكمل كف نزل علي وشه وكان حازم.... خديجه واقفه تتابع من بعيد
حازم: اي هتبجح وتعلي صوتك علي بوك كمان
زين: ايوه ما مش انت الي هتلبس الجوازه .. وبعدين مش انت كبير البلد متتجوزها انت
حازم بحده: وهو دا الي هيحصل ....
#امتلكني_كبير_الصعيد
فصل 9&10&11&12
حازم ببرود : ودا الي هيحصل
سليمان بحده : وانا قولت زين يعنى زين ولا هتقررو عني يا ولاد الهواري
حازم بإحترام : اللي تشوفه يا ابوي
سليمان: المأذون جاي دلوقتي جهز نفسك يا زين...
زين طلع وقفل الباب وراه بغضب....
وفعلا بعد شويه جه المأذون وكان بيكتب كت كتاب مريم وزين
سليمان قاعد مع مريم جوه في الاوضه
سليمان بحنية : االف مبروك يا حبيبتي
مريم بحزن : علي اي
سليمان بهدوء : زين بيحبك بس هو الدنيا لهياه شويه وانا عارف ان محدش هيبعده عن سرمحته دي غيرك
دخل زين وباين علي وشه الضيق قال : يلا
مريم زي التايه : فين
زين ببرود : اي هو اللي فين دخل*تك يا عروسه
مريم بصت لسليمان بخوف سليمان بصلها بحنيه
وطبطب علي ضهرها : روحي يا بنتي مع جوزك.....
مريم دخلت قدام زين اللي دخل وقفل الباب بعنف ومسك مريم من ايديها بعنف ودفعها للحيطه اللي ورها ومريم بتبصله بخوف
زين بشر: خايفه من اي دا انتي حتي مجربه
مريم بخوف : زين انا..
قطعها زين لما شق هدومها بعنف
.
.
خديجه بتشيل العبايه من علي كتف حازم
خديجه ببعض الغيره : هو انت كنت هتتجوز مريم بجد
حازم : ايوووه واي واحده غير مريم وحصل معاها مشكله ودا الحل هتجوزها
خديجه بغيره : اممم طب المشاكل الناس مش بتخلص
حازم بحده : خجيجه انا كبير بلد ودا شغلي
خديجه بدموع بتحاول تداريه : هحضرلك الحمام.. كانت واقفه علي الباب برا وسمعت كل حاجه
وفاء بشر : وماله المركب اللي بتسوقها اتنين بتغرق
زين قاعد علي كنبه بلبنطلون بس وسجاره في ايده
مريم نايمه علي السرير وعطياه ضهرها وبتعيط في صمت
زين بحده : مريم...
مريم مردتش عليه زين قام من مكانه واتجه للسرير مسكها من شعرها بعنف
زين بغض: لما اكلمك تردي عليا يا روح امك فاهمه
مريم بدموع : عايز اي
زين ببرود : طلاما انا اول واحد يلمسك ليه قولتي علي الوسخ التاني انه عشيقك... ولما انتي لسه بنت قولتي ليه لـ ابوي ان حد قرب منك ولا كل اللعبه دي علشان اتجوزك
مريم بدموع : انا مقلتش لسليمان بيه كدا... وبعدين جاي تقولي واقفه مع عشيقك عايزني اقول اي
زين بعصبيه : قلتي اي لابوي ومين الوسخ دا
مريم حكتله كل حاجه وهي بتعيط
زين ببرود : قومي اغسلي وشك
مريم بتعيط وبس
زين بغضب : بتعيطي ليه دلوقتي
مريم بدموع اكتر : مش قادره اقوم
زين مسح علي وشه بغضب وضيق وحس بذنب لانه وصلت لكدا بسبه وبعدين ميل وشالها.. مريم شهقت بصدمه وخجل
مريم بخجل : ابعتلي خديجة وان...
زين بحده : هساعدك انا
.
.
مرا قاعده تحت رجل سليمان وتعيط بتمثيل : يا بيه الحقني بتي شر*فها ضاع اااااه محدش هيرضي بيها دلوقتي ااااه يا مصيبتي
سليمان بهدوء : اهدي بس وفهميني في اي
المرا بتمثيل البكاء اكتر : بنتي وهي راجعه من مصنع الدقيق بتاع حازم بيه رجالة البلد اتهجمو عليها... ابوس ايدك يا بيه.. بتعيط... جوزي يموت فيها
سليمان بحده : مين اللي عمل كدا وانا اعدمه قدامك
المرا بتوتر وهي بتبص لوفاء: هاااااا ما ما هي مشافتهمش..... انا جايه واملي فيك تلاقيلي حل يا بيه ابوس رجلك.. بتعيط... محدش هيرضي يتجوزها هتموت
حازم كان قاعد مع ابوه لما المرا دي دخلت البيت بإنهيار حازم ببرود : لا بنتك مش هتموت هي ملهاش ذنب وانا هجبله حقها وهتبقا علي زمتي لحد ما اعرف مين الي عمل كدا وحقكها يرجعلها..... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 10
هدي: بقولك مقعدش معايا ساعتين وسابني
وفاء : يعنى ايه مقربش منك
هدي : لا وعملت زي مقولتي وفضلت اعيط واتمسكن
وفاء بغيض: طب وهنسكت علي كدا لازم نعمل حاجه امال انا جيباكي ليه
هدي بخبث : لا متخفيش انا هبعده عنها واخليه زي الخاتم في صباعي...
كملت بشر : ان ما خليتو ميطقش يبص في وشها
......
حازم دخل الاوضه وهو بيحط العبايه علي اقرب كرسي واتجه عن الدولاب يغير الباقي
حازم : خديجه
خديجه نايمه علي السرير وعطياها ضهرها
حازم قرب وقعد جنبها وقال بهدوء : لسه زعلانه برضو وبعدين ما انا قعدت معاها ساعتين وجتلك اهو.
خديجه قامت وهي بتمسح دموعها : وكل واحده تقع في مشكله هتتجوزها يبقا مش هنخلص
حازم بحده : خديجه صوتك وبعدين انا مقدر انك مصدومه غير كدا كان هيبقا ليا تصرف تاني... وبعدين قلتلك لو
ملقتش حل للمشكله والحل الجواز هتجوزها
خديجه بدموع : وانت حتي مدورتش علي المشكله اول ما جات نزلت دمعتين صدقتها
حازم ببرود : مين قال مدورتش سألت والبت فعلا شغاله عندي وامبارح وهي جايه من الشغل ناس من البلد اتهجمو عليها والدكتوره اثبتت الكلام دا
خديجه :هتقابل 100مشكله هتتجوز 100وحده
حازم : الشرع حلل اربعه بعد كدا مش بايدي حاجه وعملت اللي علياا زي اي كبير بلد...بس اول ما احل المشكله هطلقها ولو عريس اتقدملها تقول انها كانت متجوزه
خديجه بتمسح دموعها : خلاص يا حازم
حازم فرد جسمه علي السرير : بطلي عياط ودلع نسوان بقا
خديجه بخجل : انت هتنام كدا
حازم : لسه واخده بالك... ايوها هنام كدا
خديجه سحبت الغطا وغطت جسمها حتي وشها
.....
مريم طلعت من الحمام وهي لافه فوطه علي جسمهى زين قاعد علي الكنبه لابس بنطلون بس وبيرب سجاير ببرود
زين شاور لمريم : تعالي
مريم اتقدمت وقعدت جنبه ، زين بدأ يزيح شعرها من علي كتفها ويقبلها ، مريم ثابته ومش بتبدله
زين اتعصب وضرب الكنبه بغضب
زين بغضب.: في اي مالك
مريم ببرود: مفيش هو انا منعتك عن حاجه
زين مسكها من شعرها : اي يا روح امك انتي هتعملي فيها مراتي و وبتعقبيني .. دا انتي يادوبك خدامه.. ارميكي في اي لحظه
مريم بصتله بدموع : وانت عايز اي...
شدت الفوطه ورمتها بعيد... مش هو دا اللي عايزه خده اهو
زين اتعصب اكتر وقام تكسير في كل حاجه وساب الاوضه ومشي مريم قعدت علي الارض بإنهيار
تاني يوم علي كان واقف في البرنده بتطل علي الزرع وبيشرب سجاره جات من وراه بيلا اخت خديجه
بيلا بحرج: ا.. ابيه
علي لف ليها : صاحيه بدري يعنى
بيلا بحزن : لا انا اصلا مش بنام
علي من غير تركز : ليه
بيلا بحزن : علشان انا في تالته ثانوي يا ابيه الكل عارف
علي : اه اه ربنا معاكي جايه ليه
بيلا : علشان اقولك الفطار جاهز
علي بتسرع : خديجه قاعده
بيلا : لا لسه بتعمل كام حاجه في المطبخ
علي : طب روحي انتي وانا هحصلك
....
خديجه كانت واقفه في المطبخ وهدي واقفه معاها وعلي وشها مكياج كتير وبتص لـ خديجه بقرف
قالت في سرها : ولله لحرقلك وشك اللي فراحنه بيه دا
حازم دخل بحرج بيحرك ايده علي رقبته
: خديجه اعملي رز بلبن لليليان
خديجه ابتسمت لانها فاهمه ان هو اللي بيحبه
: حاضر
خديجه ميلت تجيب حله من الدرج اللي تحت وكان فوقيها هدي بتقلب البطاطس في الزيت
ميلت الطاسه شويه علشان تقع علي خديجه
خديجه : اااااه.... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 11
خديجه بصراخ : اااه
خديجه صرخت لما سمعت صوت الطاسه بيقع وادين حازم فقيها خديجه رفعت راسها بسرعه بلهفه
ومسكت ايدين حازم
خديجه بقلق ولهفه : انت كويس حصلك حاجه
حازم بهدوء : اهدي محصلش حاجه
خديجه راحت جابت ميه ساقعه ومرهم : ازاي يعنى الزيت كله جه علي ايدك... وبعدين بصت علي هدي.. وانتي يا غبيه مش تاخدي بالك
هدي بمسكنه : مكنتش اقصد ولله يا هانم.. وكملت بدموع.. انا مكنتش هدخل المطبخ بس وفاء هانم طلبت مني اني اساعدك
حازم بحده : خديجه مكنش قصدها
خديجه بصت لحازم بدموع : ماشي...
وطلعت علي فوق حازم اتنهد وبص علي هدي
: بلاش تبقي موجوده في مكان هي فيه ولااحسن اطلعي اوضتك ومتنزليش والاكل هيطلع لحد عندك...
حازم قالها كدا وطلع يشوف خديجه....
.
دخل لقيها نايمه وعطايه ضهره وبتعيط في صمت
حازم قعد جنها : وكل متحصل مشكله هنقعد نعيط كدا
خديجه قامت وبصوت شهقاتها طالع مع الكلام
: م... ما انـ..ـت بتزعقلي ق.. ق.. قدامها
حازم بهدوء : عشان انتي غلطي
خديجه بعياط أكتر : غلط علشان خوفت عليك وبعدين هي عاملاها بالقصد
خديجه مكنتش ملاحظه كلامها حازم ابتسم جواه من كلامه
خديجه عدلت وشها النحيه التانيه وهي بتمسح دموعها
حازم لف وشها بايده : نبطل جنان ونعقل الشهر دا وهطلقها
خديجه بصت لتحت وهي بتحول متبينش زعلها
حازم قرب منها بهدوء ورفع وشها وباسها ثواني كان بيبوسها علي رقبتها وكتفه
خديجه افتكرت كلام مريم وان حازم ممكن يضيع منها هي مش بتحبه بس مش عايزه يروح لغيره برضو دا كان كلامها مع نفسها
رفعت ايديها وحاوطت رقبته
خديجه بتوهان : حا.. زم الفطار
حازم بيبو*سها : كبري دماغك
الباب خبط حازم بعد وهو بياخد نفسها
حازم: مين
زين واقف علي الباب وحاطت ايده علي راسه بإحراج
: نمت يا حازم
حازم : لا صاحي يا زين
زين : طب عايزك شويه
حازم : استناني في المكتب دقيقه وجاي
حازم رجع بص لخديجه اللي لسه منزلتش ايديها خديجه اول ما لقيت حازم بيبصلها نزلت ايديها بكسوف
حازم بغمزة : نكنسل علي الفطار وزين
خديجه بكسوف : لا انا جعانه ومكلتش من امبارح
حازم قام من علي السرير
: ليه صايمه
......
حازم قاعد علي المكتب بيبص بحده لزين
حازم: ارغي
زين حط ايده علي رقبته : انا دخلت ابن خال مريم السجن بعد ما لبسته قضيه مخدرات وخد مؤبد وعلمت عليه
حازم ب : ودا ليه ان شاءلله
زين بحدة : يعنى عايزه يبص علي مراتي واسكتله
حازم ببرود : كان بيبص عليها قبل ما تبقا مراتك
زين بغضب : حتا لو
حازم بهدوء : بتغير
زين بتوتر: لا طبعا هغير عليها دي حتت خدامه
حازم وهو قايم : لا بتغير وبتموت فيها بس دماغ امك دي اتعودت علي ان النسو"ان هي اللي تجري وراك اما هي انها بتنفضلك زعلان.... كمل وهو بيمل عليه وشه في وشه... ولو سمعت ان ايدك اتمتدت عليها تاني هقطعهالك
زين : هي قلتلك
حازم حط ايد علي كتف زين وهو طالع بيه برا
: يلا يلااا نشوف الشغل وبعدين انا كبير البلد عارف كل حاجه.... وبص علي وفاء اللي كانت واقفه لما كانو طلعين... مش مختوم علي قفاه
...
وفاء بعصبية : هو دا اللي هشوها وهخليه ميطقش وشها
هدي بضيق : اووووف ما انا فكراته مشي اتاريه لسه واقف
وفاء بخوف : انا حاسه ان حازم عارف حاجه
هدي ببرود : وهيعرف منين وكل حاجه حقيقه
وفاء : حازم دماغه سم ميتقدرش عليه
هدي بخبث : متخفيش النهارده بليل هيكون كله تمام استني انتي بس
وفاء بقلق : ربنا يستر
......
اخر اليل بعد ما الكل نام بس حازم لسه برا خديجه واقفه في المطبخ حست بادين بتتلف حوالين وسطها
خديجه فكرتو حازم بس اتفجاة بصوت علي
علي بسكر : بحبك بحبك اوي يا روح عمري
خديجه زقته بصدمه وبعدت عنه
علي قرب منها : ليه ليه بعيده عني كدا وبعدين ا. انا بحبك اكتر منه ولله
خديجه بخوف: ح... حازم...
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 12
خديجه بخو"ف لما سمعت صوت حازم بينده عليها
: ح... حازم
علي بغضـ.ـب : كل حاجه حازم حازم بتحبي فيه اي هااا
خديجه بخو. ف : حازم لو سمعك هيقتـ.ـلك
في اللحظه دي دخل حازم وبص ليهم بشك واستغراب
: اي اللي جايبك المطبخ
خديجه ردت مكان علي بسرعه : ه.هو كان جاي يطلب مني قهوه لان مريم طلعت وباقي الخدم نامت
حازم بهدوء : اطلعي فوق
خديجه بخو"ف : حازم.. ان
حازم بحدة : قولت فوق
خديجه طلعت وحازم فضل واقف بهدوء لحد ما هي مشيت وفاجأة بوكس في وش علي وقعه علي الارض
وحازم مسكه من رقبته وخنقه في الحيطه اللي وراه وقال من بين سنانه بعصبية : اي مكان فيه مراتي ملمحكش فيها فاهم
علي كان بيبصله وعينيه احمرت من قلت الهوا
حازم بغضب : انا سايبك تعط براحتك بس مراتي خط احمر امحيك من علي وش الارض لو فكرت تقربلها.... وسابه ومشي
.
زين قاعد ومرجع راسه علي الكنبه بتعب
مريم جات وهي شايله صنية وعليها مايه حطتها قدامه
زين وهو مازال علي وضعه بس باصصلها
: غطي صد*رك اللي فرحانه بيه دا
مريم بصتله بصدمه وبعدين حطت ايديها لقت جزء من رقبتها باينه عدلت الطرحه كويس وغطت رقبتها
مريم وهي بتفرك في ايديها : احضرلك العشاء
حازم كان طالع من المطبخ بكل غضب علي فوق
زين : اي يا كبير مش هتاكل
حازم بضيق : مش جعان يا زين كل انت
زين بص لمريم :دا بيت فقري وربنا يلا نطلع
.
.
علي كان في اوضته عمال يكسر في كل حاجه : بكرهكككك وربنا ما هرحمك
وفاجأه حس بإيد علي كتفه لف وكانت بيلا والدموع ماليه عينيها
علي مكانش مركز واترمي في حضنها
بيلا بدموع: انت كويس
علي بدموع وضعف : لا مش كويس ولله بحبها..بحبها
اكتر منه حتي انا مش عارف هي بتحبه علي اي
بيلا بدموع : ط.. طب هي مين
علي : انا قولتلها اني بحبها النهارده وهي مقالتش حاجه لا..لا هي مش بتكرهني هي اصلا مغصوبه علي الجواز منه...
رفع عينيه لبيلا وقال بضعف : ونبي قوليلها اني بحبها يمكن تسمع منك
بيلا وهي بتمسح دموعه : حاضر هقولها بس انت اهدي
علي راح في النوم وهو حاطت راسه علي كتفها : والله لو قرب منها هقتله زي ما قتلت اخوه ولو فكر يجوزها لزين هقتله هو كمان مهخليش حد فيهم بس تكون ليا
.
.
زين طلع من الحمام لابس بنطلون بس اتجه للسرير وسند بضهره عليه ومسك الفون
مريم كانت واقفه قدام الدولاب بهدوء بتطبق الهدوم
بعد ما مريم خلصت اتجت للسرير وخدت مفرش زين بصله بطرف عينه...وتجه لكنبه تنام عليه فاجأه حست بحد بيشيلها وكان زين لسه هتتكلم
زين بهدوء : هشششش
زين خدها ونيمها علي السرير في حضنه وحط راسها علي صدره
زين وهو بيملس علي شعرها : متزعليش
مريم رفعت راسها بهدوء بصتله( بمعني علي اي )
زين اتنهد : علشان مديت ايدي عليكي وزعقت فيكي
مريم رجعت حطت راسها علي صدره تاني وسكتت
زين اتنهد ورفع وشها من علي صدره ومسكه بايديه الاتنين
وفضل يتامل فيها كتير وهي بتبصله
زين قرب منها وباسها
زين وهو متغيب تماماً : اسف
وفضل مكمل ومريم تاهت من خبرته وووو
وفاء بصدمة : هتعملي اي يا مجنونه
هدي وهي بتقطع سلك كهرباء ببوقها وبتحطه في المايه : جهزتي انتي الورق بس
وفاء : ايوه
هدي : والحرس وكل حاجه
وفاء : كله تمام بس فهميني
هدي بعد ما خلصت : قولي لابنك يجهز نفسه علشان يبقا كبير البلد
هدي بعد ما خلصت : قولي لابنك يجهز نفسه علشان
يبقا كبير البلد
هدي بعد ما خلصت : قولي لابنك يجهز نفسه علشان يبقا كبير البلد
حازم دخل زي الاعصار الاوضه ومسك خديجه من شعرها وبكل غضب وغيره : كان بيقولك اي
خديجه بدموع وبوجع : ما انا قولتلك تحت
حازم بعصبية : خديجه اتعدلي
خديجه بدموع : حازم انت بتوجعي
حازم بغضب وغيره عميه: انطقي
خديجه عيطت وصوت شهقاتها طلع وقالت
: ك.. كان بيقلي انه بيـ...
#امتلكني_كبير_الصعيد
فصل 13&14&15&16
خديجه بدموع : كـ.. كـان بيـ ببـقولي ان..
فاجأة خديجه انهارت في العياط حازم اتنهد وخدها في حضنه وهو بيطبط عليها
حازم بعد وشها عن حضنه وهي بتمسح دموعها و هي بتشهق
حازم بهدوء : خديجه انا مش بشك فيكي بس انا راجل دمه حامي ولما شوفته واقف معاكي وانتي وشك اصفر كنت مستعد امو*ته انتي مشوفتيش عملت فيه اي تحت.. اتنهد وكمل... بطلي عياط بقا.. وحضنها تاني خديجه كانت في حضنه وهي ماسكه في جلابيته وبتشقهق
خديجه : هـ.. هو كان سكران وقال كلام مش مفهوم وانا خوفت منه
خديجه حاولت تخبي الحقيقه علشان لو حازم عرف احتمال يكون فيها مو*ت علي
حازم : خلاص محصلش حاجه بس بلاش تقعدي تحت لوقت متاخر ولا تستنيني تحت تاني تقدري تقعدي هنا واول ما تسمعي العربيه تنزلي زي ما مريم عملت كدا
خديجه : حاضر...
الباب خبط حازم بعد عن خديجه وحمحم
اتفضل
دخلت هدي وهي باصه في الارض بمسكنه
هدي بتمثيل : حازم بيه ممكن اتكلم معاك شويه
حازم: خلاص روحي انتي يا هدي وانا جاي وراكي
هدي طلعت وحازم بص لخديجه اللي كانت بتبص لهدي بضيق
حازم : شويه وجاي استنيني متنميش
....
حازم دخل الاوضه اللي فيها هدي وقعد علي الكرسي
: خير يا هدي
هدي بحز*ن مصتنع : حازم بيه هو الصراحه كتر خيرك لحد هنا عملت الواجب وزياده وحاسه اني عملالك مشاكل مع مراتك وانا مش مهتمه بحقي كفايه انك ستر*ت عليا... كل دا وهي باصه لتحت بإحترام... ودي ورقة طلاق انا ماضيه عليها يعنى مفضلش غير حضرتك وانا ان شاءلله بكره هلم شنطة هدومي وهمشي.....
حازم خد منها الورق بهدوء وقراه وبص فيه وكان كله
سليم حازم حط الورق علي جنب
: خليه انا همضي عليه وبعته للمحكمه في اي وقت
هدي بتوتر : طب ليه التاخير
حازم بصلها بشك هو كان شاكك فيها من الاول انها تبع وفاء بس الكشف الطبي اثبت ان هي مغتـ..ـصبه فعلا وهو حب يشوف اخره
حازم مسك الورق وراجع عليها تاني وفي الاخر وقع
هدي : احم عارفه ان مليش الحق بس يعنى عارفه انك لحد دلوقتي مستحمتش ف حضرتلك الحمام
حازم بهدوء: ماشي يا هدي....
حازم دخل الحمام وهدي مسكت الورق وهي بتنطط من الفرحه صورت الورقه وبعتته لحد...
وكتبت :اعملي تزوير لتوقعي دا... شويه و
هدي :و 1.2.3...
كان حازم طالع من الحمام بينشف شعره هدي بصتله بصدمه
حازم : هحولك مبلغ حلو علي بيتكم وبلاش تروحي المصنع تاني يا هدي
هدي بصدمه: هااا.. اه..اه اكيد.. بعد اذنك هروح الحمام
هدي دخلت الحمام وهي بتنزل السلك من علي الدش علشان تشوف سبب العطل
هدي وهي بتمسك السلك : ازي ازاي مشتغلـ.... اااااااااه
ودي كانت صرخه منه لما الكهربا مسكت فيها حازم دخل الحمام علي صوت الصريخ وشافها ماسك السلك مقدرش يدخل علشان المكان كله متكهرب راح فصل العداد العمومي
.....
مريم في حضن زين اللي ماسك سجاره وهي بتحرك ايديها علي صد*ره
مريم : مش هنطلع نشوف في اي بره
زين بياخد نفس من السجارده : فكك منهم خلينا قعدين هنا
مريم رفعت وشها : بقالنا ساعه هنا ما شبعتش
زين بخبث : طب بذمتك مش هنا احلي
مريم لسه هترد صوت خبيط علي الباب
زين بغضب : نعـــــــــم
حازم بحدة : خمس دقايق وتكون قدامي
زين مرر ايده علي وشه بغضب وبص علي مريم اللي بتضحك وقال : نبرتي فيها
.....
حازم قام بأجرات الدفن وبعت هدي لاهلها ووقف خد العزا معاهم هو وزين
حازم رجع البيت وهو حاسس بتعب وارهاق
خديجه كانت قاعده علي الكنبه في الصاله بتعيط بعد ما عرفت ان حازم هو المقصود ومريم بتواسي فيها اول ما خديجه شافته
خديجه جريت علي حازم قالت بلهفه : انت كويس حصلك حاجه
حازم بهدوء : اهدي انا الحمدلله بخير ...يلا نطلع
زين بعد هو التاني : تعالي يا مريم...
كل واحد خد مراته وطلع
حازم واخد خديجه في حضنه وهو بيفكر حازم جه اتصال : حازم بيه في وحده بعتتلي اسمك علي ورقة طلاق وقالتلي ازوره
حازم بهدوء : هي ماتت الغي الموضوع
حازم قفل معاه وتمتم في سره : اخر غلطه ليكي وبعد كدا وربنا م هرحمك
خديجه رفعت راسها : في حاجه
حازم باس راسها وقال : مفيش حاجه نامي
....
اخر اليوم بليل
وفاء : وانت يا اخرت صبري هتفصل كدا وسايبهم واخدين حقكك
علي قاعد علي الكرسي بهدوء وبيشرب سجاير
علي ببرود: اي حق يما
فاء بغيظ : حقك في ابوك
علي: قصدك املاك جدي اللي كتبها بأسم سليمان وقبل ما يموت وصي ان حازم هو اللي يمسكها بعد ولاده
وفاء : حتا لو بس دا حقك
علي قام من مكانه : والمفروض اعمل اي
وفاء بحقد : تقتله
علي ابتسم بسخريه : ما اديكي جربتي اهو مات اما حازم دا امه دعياله في ليلة القدر مش زيك
وفاء بخبث : لازم تقتله لو فضل عايش هيقرب من السنيوره
علي ابتسم وهو طالع : متخفيش هي دي الحاجه الوحيده اللي معلم عليه فيها
اي
وفاء بحقد : تقتله
علي ابتسم بسخريه : ما اديكي جربتي اهو مات اما حازم دا امه دعياله في ليلة القدر مش زيك
وفاء بخبث : لازم تقتله لو فضل عايش هيقرب من السنيوره
علي ابتسم وهو طالع : متخفيش هي دي الحاجه الوحيده اللي معلم عليه فيها
..........
خديجه واقفه قدام المرايه وهي مغمصه عينيها وخلاص خدت القرار حازم مش انسان وحش هي اه كانت بتخاف منه بس اكتشفت قد اي هو حنين و سليم كدا كدا راح
خديجه فتحت عينيها علي حازم وهو محاوط وسطها و بيبو*س قربته
حازم بص عليها في المرايه واللي هي لابساه : دا ليا
خديجه عضة علي ش*فتها بحرج وهزت راسها
حازم لفها ليه ورفع وشها واللي هي كانت منزلاه
وهمس قبل ما يبو"سها
: متخفيش
شويه وكان حازم شايل خديجه واتجه بيها للسر*ير
حازم تقريباً جردها من هدو*مها بس شويه وبعد عنها بضيق
خديجه وهي بتشد الملا*يه علي جسمـ*ها
: انت كويس
حازم بيحرك ايده علي راسه بضيق
: خديجه انا.. انا.... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 14
خديجه وهي بتشد الملايه عليها
: انت كويس
حازم بضيق : خديجه انا.. انا..
حازم وقف ولبس التيشيرت واتجه للباب وقال وهو بيفتحو : مفيش نامي...
حازم طلع وراح لاوضه ابوه وخبط
سليمان : مين
حازم من برا : انا يا ابوي نمت
سليمان : لا تعاله يا حازم
حازم دخل وقعد قدام ابوه وهو باين عليه الضيق سليمان فضل باصصله ومستني يتكلم
حازم بيحرك ايه علي راسه ورقبته بضيق
: ابوي انا انا..
اتنهد وكمل : مقدرتش اقرب منها كل مرة كنت بقول الظروف مره ليليان ومريم ومره تقول اس..
حازم قام وقف
: ب. بس النهارده هي سلمتلي نفسها وانا مقدرتش مش عارفه ازاي
سليمان بهدوء : خديجة
حازم هز راسه
سليمان بشك : طب يمكن عندك مشكله صحيه مثل...
قاطعه حازم بضيق : ابوي انا عندي ليليان ومراتي كانت حامل قبل متم*وت صحتي زي الحديد
سليمان سكت شويه
سليمان بتفهم : قوم البس هدومك هنروح لشيخ
....
بيلا كانت قاعده بتذاكر لما حست بحد بيبوسها علي رقبتها بسرعه لفت
بيلا بخجل : علي
علي قعد علي طرف المكتب قدامها
: عايز منك خدمه يا بطل
بيلا بتفرك في ايديها بتوتر : خدمة اي
علي بخبث مد ايده وبدا يرجع شعرها لوره
: لما حازم يسال علي خديجه تقوليله انها نايمه معاكي
بيلا بإستغراب : ليه
علي زي ما هو منزلش ايده :عايزها في موضوع يخص حد نتكلم في البيت...
وكمل بخبث : وممكن اطلب منها ايد حد برضو
بيلا بخجل اكبر : حاضر بس ممكن تطلع علشان الدنيا ليل ولو حد شافك و...
علي باسها بسرعه علي خدها
: فاهم يا عمري...
قام ومشي بيلا فضلت حاطه ايديها علي خدها بفرحه
......
حازم وسليمان رجعو
حازم قعد علي الكرسي ورجع راسه بتعب جات خديجه وحطت قدامهم مايه وحازم بيراقب كل حركه منها
سليمان بتعب : اعمليلي شاي يا خديجه يا بنتي
خديجه : حاضر يا عمي..
طلعت ومشيت علي المطبخ
حازم قام : عن اذنك يا بوي دقيقه
حازم قام راح ورا خديجة وهو بيتمتم بضيق
عمل قال.. نشوف
خديجه واقف بتعمل شاي حست بايد علي وسطها لفت بسرعه لما فكرته علي
حازم بإستغراب : مالك
خديجه بصت في الارض بخجل وهي بتعض علي شفايفها : مفيش
حازم رفعها بحيث تقعد علي الرخامه المطبخ وهو قدامها
حازم قرب منها بهدوء وبا*سها وبعدين بعد عنها وهو بينهج : خمس دقايق وتكوني في الاوضه والا هنزل ونعملها فضيحة في المطبخ فاهمه
خديجه اتكسفة ووشها جاب الوان هزت راسها...
حازم سابها وطلع
حازم طلع وخديجه ابتمست بخجل شويه وحست بايد علي عنيها
خديجه بإبتسامة : حازم لسه الـ... وقبل متكمل كلامه اغمي عليها
......
خديجه نايمه وجنبها علي بيشم في شعرها
علي بتوهان : اخيرا يا عمري بقيتي معايا واللي معملهوش حازم هعملو انا... علي قرب منه ووو... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 15
علي بتوهان : ااخيرا بقيتي ليا يا عمري وهعمل الي معملوش حازم...
خديجه فاقت وهي حاسه بصداع شديد في راسها
خديجه الرؤية بدأت توضح قدامها وشافت علي
خديجه رجعت لورا بخوف
خديجه بخوف : انت.. انت بتعمل اي
علي بلهفه : شوفتي ياروحي مرضتش اقرب منك غير لما تصحي.. هنعمل كل حاجه سوا وهتبقي مبسوطة
خديجه بصدمة : انت مجنون حازم لو عرف هيموتك
علي حاول يلمس شعرها بس هي رجعت لورا بقرف
قال علي بعصبية خفيفة : ليه بتجيبي سيرته انسيه انسيه خالص وانتي في حضني...
علي قام من جنبها وقال : بصي هروح مشوار علي السريع علشان ابن الكل** ميشكش فيا وهرجعلك نكمل يا روحي
خديجه بخوف وقلق : انت رايح فين وسايبني تعالي فكني
مريم نايمه في حضن زين
مريم رفعت وشها من علي صدره
: زين هو انت اتجوزتني ليه
زين ساند علي السرير وسجاره في ايده قال ببرود
: مش فاهم ايه السؤال دا ما انتي شوفتي بابا اصر عليا
مريم بدموع محبوسه قامت إتعدلت وقالت
: يعنى مش بتحبني
زين قام من علي السرير
: لا يا مريم موصلتش للمرحله دي.. وبعدين الصراحه بابا عنده حق 35سنه اتجوز علشان اجيب العيل اللي يسندني ومنها زوجه تخدمني.. واهو زي ما انا مقضيها مرقعه
مريم ودموعها نزلت وقالت : يعني أنا بالنسبالك ج*سم وبس وخدامخ
زين بص قدامه ومردش عليها
مريم قامت وشدت الملايه علي جسمها وقالت وهي بتمسح دموعها
: انا عايزه ارجع عند خالي
زين اتلفت ليها وضحك : اي يا عمري هو اللي حصل من شويه اثر عليكي ولا اي...
فاجأة الكل سمع صوت صريخ تحت
حازم بغضب : يعنى اي مش لاقينها تقلبو البلد قلب عليها
الغفير : يا بيه دورنا في كل حتي وسألنا الناس محدش شافها
حازم بغضب : غور من وشي...
حازم افتكر وفاء وطلع اوضتها بكل غضب كسر الباب ومسكها من شعرها بعنف وقال من بين سنانه
: فين مراتي
وفاء بخوف : والله ما اعرف فين
حازم بغضب اكبر : انتي هتستعبطي... محدش غيرك
يعملها
وفاء بدموع : ولله ما انا
دخل سليمان بغضب
: حازم سيب مرات عمك
حازم بغضب : يا بوي اكيد هي اللي عملت كدا
سليمان بجدة : اي هتمد ايدك علي مرات عمك
حازم بعد عنها بضيق
ورجع بصلها بتحدي : وربنا في سماه لو لمحت ان ليكي يد في الموضوع هقتلك علطول......
حازم مشي من البيت بغضب وراح وراه زين كل دا وعلي كان رجع وشاف كل حاجه واللي طمن حازم انه مش هو
حازم رجع وش الصبح والتعب باين عليه
قعد تحت رجل ابوه اللي كان مستنيه في الحوش
حازم بحزن : ملقتهاش يا بوي ملقتهاش مراتي اتاخدت من بيتي انا مش راجل يا بوي
سلمان فضل يطبطب عليه
حازم رفع وشه وهو بيمسح دموعه : انا هقوم ادور عليها تاني
حازم قام ولسه هيمشي شاف خديجه داخله ومعاها...
الكل همس بصدمه : سليم...
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 16
الكل بصدمه : سليم
حازم بص بضيق لخديجه اللي واقفه جنب سليم مسنوده عليه وهي في عالم تاني
حازم بحده : مريم خدي خديجه وطلعيها فوق
سليم بص لحازم بإستغراب ازاي يكلم خديجه كدا
مريم خدت خديجه ومشيت وسليم قرب من سليمان وباس ايده : اخبارك يا بوي
الكل واقف بيبص بإستغراب
سليمان اتنهد : تعالو معايا المكتب وهفهمكم كل حاجه
......
زين و حازم و سليم قاعدين قدام ابوهم
سليمان اخد نفس : ولد الفوراس كان ليهم طار عند جدكم الله يرحمو ومكانوش ناويين يسيبو البلد غير لما ياخدو طارهم
ورصاصه اللي جات في سليم يوم فرحه انا كنت عامل حسابها واوهمت الفوارس ان سليم مات وخليته يختفي فتره لحد ما يمشو من البلد
زين بصدمة : بس ازاي يعنى والجثه وال
سليمان بمقاطعة : انا دبرت لكل دا
حازم غمض عينيه بضيق لما تخيل سليم وخديجه سوا قال : واي اللي جمع سليم مع خديجه
سليم لسه هيتكلم قاطعو
سليمان : انا طلبت من سليم يجي امبارح علشان نكشف كل حاجه بس وهو جاي شاف علي بياخد خديجه وهي متخدره وتصل بيا وقلي علي كل حاجه بس
حازم قام بغضب : ابن الكـ*** وربنا ما هرحمه...
سليمان: اهدي علي ساب البلد ومشي... اطلع شوف مراتك هي محتاجاك... وانت يا زين..
بص لسليم : خليك علشان محتاجك
زين وحازم مشيو
سليمان اتنهد : بقيت مرات اخوك
سليم بغضب : ازاي يعنى يابوي انت قولتلي لما ترجع هتتجوزها
سليمان بحده: سليـــــــــــم صوتك
سليم بعصبية خفيفة : يابوي بس انا بحب خديجه
سليمان : كان لازم تتجوز علشان محدش يشك في حاجه
سليم بغضب وهو طالع : لا يابوي خديجه بتاعتي
سليمان بيأس بعد سليم طلع
: متجوزش ليك يا ولدي متجوزش
......
حازم دخل لقي مريم قاعده مع خديجه
حازم وهو باصص علي خديجة
: مريم جوزك عايزك
مريم طلعت وحازم راح بهدوء قعد جنبها
حازم رفع وش خديجه
حازم بحنيه : خديجه
خديجه اترمت في حضنه وهي بتعيط اكتر قالت بشهقات عالية : متسبنيش
حازم باس راسها : مش هسيبك
وكمل بصوت واطي : وربنا لا اجيبه حتي لو في بطن امه
بعدين رجع بعد وش خديجة من حضنه
: حد لمسك او قرب منك
خديجه هزت راسه ب لا وهي بترجع شعرها لورا
حازم قرب مسح دموعها هو وسرح في تفصيلها
حازم حس انه لازم يقرب منها وتبقا ملكه وخايف بعد رجوع سليم تضيع منه ، حازم قرب منها وبا*سها بخفه
ولما حس بتجاوبها معاه عمق القبله اكتر
خديجه بتوهان : حازم حازم.. مش علي الكن*به..
حازم المراد كان ناويه هيكمل لو حصل اي
حازم بتوهان : مش هتفرق
.....
مريم دخلت لقت زين قاعد علي الكنبة لابس تشريت بس ومرجع راسه لورا وبيشرب سجارة بصتله وافتكرت كلامه عينها دمعت
اخدت هدوم ودخلت استحمت وبعد شويه طلعت وهي لابسه عباية بيتي
واقفه بتنشف شعرها ، زين رمي السجاره ونفخ دخانها وقام وقف وراها وحضنه
مريم بتعب : زين انا تعبانه مش هقدر
زينب بتوهان وهو بيلفها ليه : اممم
مريم كانت هتضعف بس افتكرت كلامه
: زين انا تعبانه بقولك تعبانه
زقها بعيد عنه وبغضب
: انتي هتشوفي نفسك عليا انتي هنا مجرد خدامه ليا وبس وحقوقي اخدها منك كلها كامله
قال كدة وسابها وطلع
قعدت هي علي الأرض بإنهيار وبتلعن نفسها لانها بتحبو وهو مش شايفها غير مجرد جسم وبس
قامت من علي الارض وفتحت الدولاب بتلم هدومها في شنطه وهي بتعيط
.
.
وفاء علي التليفون : انت فين
علي ببرود : سبت البلد ياما بس وربنا هتبقا بتاعتي لو اخر يوم في عمري
وفاء : وهتعمل اي بقا يا فالح دول بدل ما كانو واحد بقيو اتنين
علي ببساطه : هقتله يا ما
علي كان بيكلم وفاء في التليفون سمع حد من وراه ب
: و انا معاك
لف بيشوف مين و كان.....
#امتلكني_كبير_الصعيد
فصل 17&18&19&20
زين : انا معاك
علي بص بصدمه وراه : زين
زين قعد علي الكنبه وولع سجاره وقال
: اه مستغرب انا
علي بصدمة.: ازاي
زين بحقد :كلب ورميناه وكل حاجه مكوش عليها حازم الارض والحكم وحب ابوي دا حتي جوزوني غصب عني هاا.. فا متتصدمش
علي بتوتر : بس...
زين يجدة : انجز معايا ولا مش معايا و حلال عليك خديجه وانا حلال عليا الورث والبلد
وفاء سامعه كل حاجه علي التلفون
وفاء بتحذير : اوعاااا يا علي توافق.. اوع
علي رفع التلفون علي ودنه
: سلام يا اما
علي قفل وبص لزين بشر
: وانا موافق
.......
تاني يوم
خديجه صحيت وهي نايمه علي صدر حازم وهي مش مركزه
خديجه بنعاس: صباح الخير
حازم بصلها بعد ماكان بيبص قدامه بشرود وبيحرك ايده علي شعرها
: صباح النور يا عروسه
خديجه افتكرت وإستخبت اكتر في حضن حازم
حازم ابتسم عليها ورفع وشها
: قومي خدي دش وانا هنزل اروح اشوف الشغل وهبعتلك الفطار مع مريم وبلاش تطلعي من الأوضه لحد ما ارجع ماشي
.... خديجه فهمت ان هو مش عايزها تحتك ب سليم
خديجه بإبتسامة : حاضر
حازم ميل باسها وقام دخل الحمام...
شويه وكان حازم نزل وكان سليمان قاعد في الحوش ساند علي عكازه وباين عليه التعب
حازم راح عنده وباس ايده : صباح الخير يا حج
سليمان بتعب : اخواتك فين يا خازم
حازم بإستغراب : زين في جناحه.. وسليم كان معاك اخر حاجه
سليمان ابتسم بسخريه : اخواتك محدش فيهم بيت في البيت ولااا حضنها هينسيك اخواتك مش هو دا اللي ربيتك عليه يا ولدي
حازم غمض عنيه بضيق : حاضر يا بوي هقوم اجيبهم دلوقتي
زين دخل في اللحظه دي وهو بيصفر بروقان
سليمان بزعيق : كنت فين يا بيه
زين ببرود : اممم سهران برا
سليمان بشك: ومراتك فين
زين بإستغراب : فوق ليه
سليمان بسخريه : مراتك يا بيه سابت البيت من امبارح
زين طلع علي برا بغضب : بت الك**وربنا مهرحمها
سليمان بص لحازم بتعب : عايزك تجبلي سليم من تحت الارض فاهم
حازم : حاضر يا بوي
....
شويه وكان زين جاب مريم مسكها من شعرها بغضب ورماها في الاوضه
زين بغضب : بقا يروح امك تسيبي البيت من غير اذني
مريم بدموع : انا مش عايزاك سيبني
زين بسخريه وهو بيمسك شعرها : يمكن مكنتش بعرف ابسطك علشان كدا عايزه تروحي للبيه التاني بس في احلامك انا دخلته السجن عمره كله
مريم بعياط : ابعد عني ابعد عني
زين زقها ووقف ولع سيجاره
: مفيش طلوع من هنا غير علي قبرك وهنروح نشوف موضوع تاخير الحمل دا علشان عايز ولاد....
....
حازم دخل اسطبل فيه حصنه كتير وزي ما اتوقع سليم قاعد مع واحد فيهم وبيحرك ايده عليه
حازم قعد بهدوء وراه : زعلان
سليم زي ما هو علي وضعه : دا انا مربيها علي ايدي
حازم بتنهيدة : وبقيت مراتك اخوك
سليم اتنهد وقعد جنبه : متغلاش عليك يا خوي
حازم ابتسم وحضنه
سليم وهو بيحضنه : انت طول عمرك ابونا اللي ربانا وعلمنا ف يوم متاخد حاجه انت تستاهلها وبعدين انت تعبت اوي في حياتك ويمكن دي عوض ربنا
حازم بعد عنه : طب يلا علشان ابوك هينفخنا في البيت
سليم ضحك وقام : يلا
حازم قبل ما يقوم سمع صوت رساله علي تلفونه فتحها وكانت عباره عن صور مبعوته ليه
صور لخديجه وهي في حضن....
يتبع...
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 18
حازم فتح التليفون وشاف صور لخديجه وعلي حاضنها حازم وقف مكانه بيبص للصوره بغضب سليم بص وراه لقي حازم واقف رجع بص في اللي بيبصله حازم بغضب كدا
سليم اتنهد : حازم الصوره باينه اوي انها متركبه ايوه دا علي بس دي مش خد... مراتك.
حازم بغضب : والموضوع زاد عن حده وانا سبته كتير
حازم طلع التلبفون واتصل بشخص
: هبعتلك رقم تجيبهولي من تحت الارض
كل دا وزين واقف برا..
زين طلع التليفون واتصل بعلي
: انت يا متخلف كسر تليفونك وسيب المكان اللي انت فيه وامشي بسرعه
.......
زين دخل المطبخ لقي مريم واقفه بتعمل أكل قرب منها وقال ببرود : عايزك فوق
مريم مردتش عليه
زين مسكها من دراعها وقال : مش قولت عايزك فوق
مريم بعيون دامعه : مش فاضيه يا زين مش فاضه
زين ساب دراعها وقال ببرود : تتصرفي
زين طلع وسابها
مريم للخدامه:خدي بالك من لاكل
وطلعت علي فوق ، اول ما دخلت وقفلت الباب وقفت في نص الاوضه قام هو من علي الكنبة ورمي السيجارة اللي كانت في ايده وراح وقف قدامه
زين: ادخل شوفي دا..... اختبار حمل
مريم ببرود: مش عايزه
زين مسكه من شعرها: نعم يروح امك انتي كمان هتتكلمي
مريم بدموع: ياخي عايز اي ابعد عني انا مش عايزاك ارحمني... وقعة علي لارضة بنهيار
زين نزل لمستوه ومسكها من شعرها علشان تبصله
زين: بتحبيني؟
مريم بدموع: كنت كنت
زين خده في حضنه مره وحده
: خلاص بطلي عياط
مريم بشهقات: بكر*هك
.......
حازم رجع البيت ودخل اوضته سمع خديجه بتكلم ليليان
خديجه بفرحه وهي مقعده ليليان علي رجليها
بصي قوليها تاني يلا قوليها لو قولتيها هجبلك شوكولاته...
ليليان بصت علي حازم اللي لسه داخل ورفعت ايديها ليه
: بـ.. بـ.ـابا
حازم خدها.من خديجه وباسها
: حبيبت بابا
حازم بص لخديجه وهو شايل ليليان
: كنتي عايزاها تقولك اي
خديجه بفرحه : كانت بتقولي يا ماما من شويه
حازم باس ليليان وطلع ليها حاجه من جيبه وقال
: حبيبيت بابا خدي دي ورورحي العبي بيها في الاوضه
ليليان اخدت اللعبه وجريت وخديجه لسه راحه وراها حازم شدها في حضنه
حازم : رايحه فين
خديجه بكسوف ومنزله وشها وبتزيح شعرها
: حازم عيب ليليان تشوفنا
حازم قرب منها وباسها علي رقبتها
: ليليان زمانها نامت
خديجه:ح..حازم
حازم:هشش.....
بعد شويه حازم صحي علي حركه في وشه فتح عيونه وكانت ليليان قاعده فوق بطنه حازم عدل قعدته علي السرير و بص علي خديجه اللي نايمه علي دراعه بعمق وشعرها علي وشها
حازم رجع بص لليليان ولسه اثار النوم عليها
حازم : في اي يا حبيبتي
ليليان مدت ايديها ليه باللعبه فا فهم انها بتقول باظت
حازم ركب ليها اللعبه ونزلها وقال
: روح العبي جوه يا روحي
ليليان مشيت وحازم قرب من خديجه بيشيل الشعر من علي وشها وباسها من خدها
خديجه بإنزعاج : امممم
حازم : خديجه قومي
خديجه بنعاس : سيبني انام شويه
حازم : خديجه الساعه 4 العصر
خديجه قامت من مكانها بسرعه وقالت : يا لهوي
معملتش الغدا لعمي
حازم ضحك عليها بصوته كله
: غدا ايه انتي هتنزلي تعملي عشا
خديجه بضيق وكسوف وهي قايمه : ما كله بسببك
.......
حازم نزل لقي ابوه و زين و سليم قاعدين في الحوش
حازم : السلام عليكم
سليمان : اي يا حازم من امتا وانت بتنام في النهار وبتسيب القاعه
حازم بإحراج : مفيش يابوي كنت تعبان شويه بس
خديجه دخلت وهي بتقدم ليهم الشاي
سليمان بص لحازم : مش ناوي تفرحنا يا ابو رحيم بقا
حازم حط ايده علي راسه : امم قريب يابوي
خديجة إتكسفت وطلعت
وسليمان بص لزين
زين بمزح : عد علي ايدك تسع شهور من دلوقتي وهبقا ابو اسلام ورويدا
سليمان بص سليم الي ماسك تلفونه ببرود بيأس
حازم تلفونه رن
حازم قام وقف وقال : طيب لم الموضوع انت انا جاي دلوقتي
سليمان : في اي
حازم : في اتنين متخانقين ومعورين بعض همشي انا....
حازم مشي و شويه وطلع وراه زين وهو متوتر
زين بهمس وهو بيتكلم في التليفون : نفذ دلوقت....
زين رجع قعد مكان وبهدوء
شويه وجه اتصال لـ سليمان
سليمان بصدمه : ازاي لا اكيد لسه عايش..
كمل : يعني اااااي مات....بتب
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 19
حازم داخل من الباب
:ابوي ال.. حازم وقف ساكت لما لقي البيت كله ساكت ومصدوم
حازم: في اي
سليمان بزعل: عبد الصمد مات في حدثة عربيتك ... دا الغفير وقريب اوي من سليمان ...
حازم بِ أسي: ربنا يرحمه وهو اصر إن هو اللي يروح يحل المشاكل دي فا سبته انا هبعت حد يجيبه
سليمان: حازم تعالي معاي عايزك
......
سليمان بتعب: أنا تعبت يا حازم يا بني نفسي اطمن عليكم قبل ما اموت
حازم بلهفه: بعد الشر عليك يابوي
سليمان: الموت علينا حق يا ولدي
حازم اتنهد: واي الي يريحك يا بوي
سليمان: انت عارف اني لو مت عمك اسماعيل وابن عمك علي ليهم ورث وعمك اسمعاعيل بقاله سنين مهاجر بس ساعه الفلوس هتلاقيه أول واحد
حازم: والمطلوب مني اي يابوي
سليمان: أنا مش عايز أكل حق حد يا ولدي بس عمك وابن عمك مش هيحافظوا علي ورثهم وهيخلصوا وعايزين تاني.. اتنهد وكمل... خد بالك من أرض جدك يا حازم
حازم: حاضر يابوي والله في عنيا
سليمان: واخواتك يا حازم اوعاا مراتك او بنتك ينسوك اخواتك عايزك تكون ابوهم من بعدي
حازم بإبتسامه: قعدين يتنططوا بالكوره تحت أهم
سليمان ضحك: المهم اي رايك في بيلا لسليم
حازم: اممم مش هتلاقي احسن منها لسليم بس سليم مش هيوافق
سليمان بشرود: هيوافق وغصب عن عين امه
.......
حازم نزل لابس بنطلون أسود بس وهو بيدور علي خديجه
طلع برا بعد ماملقهاش في المطبخ
فجأة الكوره جات فيه بسبب سليم وزين اللي قعدين يلعبوا
سليم: اوباااا البس يا معلم
حازم مسك الكوره وبصله وبعدين بدا يلعب بيها بكل إحترفيه علي راسه ورجله
سليم وهو بيصفر: يااااا جامد
حازم وقف لما شاف خديجه بتبص عليه من البلكونة وهي حاطه شال علي كتفها وشعرها بيتحرك مع الهو
حازم رمي الكوره: خد وحصلني علي المكتب.... وطلع
خديجه كانت بتبص لما اختفي حازم فجأة شهقت بصدمه لما حست بإيد بتسحبها وحازم بيزقها في الحيطه
حازم دفن راسه في كتفها يشم ريحتها
حازم:كنتي بتعملي اي
خديجه: كنت بتفرج عليك لعبك حلو قوي
حازم بعد وبص للي هي لبساه
: انا لعبي حلو في كل حاجه
خديجه ضحكت بخجل
حازم غمض عنيه
: استغفر الله العظيم يارب.... فتح عنيه... ليليان نايمه
خديجه بحرج وهي بترجع شعرها لوره
: ايوه.... حازم لسه هيقرب
سليم علي الباب
: باشا باشا نمت
حازم غمض عنيه بغضب
: استناتي في المكتب دقيقه يا زفت
سليم: خد راحتك يا باشا
حازم رجع بص لخديجه اللي محصوره بين اديه والحيط
: شويه وراجع اوعي تنامي فاهمه
ومتطلعيش البلكونة كدا تاني
خديجه: حاضر
.........
زين رايح جاي في الاوضه وبيتكلم في التليفون
زين: ما هو بغبائك تقطع فرامل العربيه دي
علي: يووووهااا يا زين اش عرفني انت قولتلي اللي لونها السوده
زين: خلاص حصل إللي حصل
علي: هنعمل اي
زين: جهزتلي عقد ممضي من أمك ومنك أنكم ملكمش حاجه في ورث البلد
علي: ايوه و معاي القعد
زين: تمام وأنا جبتلك ورق طلاق ممضي من حازم مقعدش غير السنيوره.... جهز ورقك النهارده وهجبهالك هي والورق ومليش صالح بيك بعد كده يكش تولع انت وهي
علي بلهفه: حاضر حاضر والله انا هخليها تمضي وكمان كتبت كل مراث امي من أهلها باسمك وكل حاجه
زين: جدع
حازم رجع بعد متكلم مع سليم علي المصنع اللي في اسكندريه ومشاكله لازم حد يسافر ف حازم قرر يسافر
حازم دخل الاوضه لقي خديجه نايمه وشعرها الاسود الطويل مغطي وشها
حازم قرب وقعد جنبها علي السرير يشيل شعرها
حازم: خديجه خديجه
خديجه صحيت بنوم: كل دا فضلت مستنياك كتير
حازم: قومي جهزيلي شنطتي علشان مسافر
خديجه قلبها اتقبض
: فين وهتعمل اي لازم يعني
حازم: شغل
خديجه: طاب خليها بكره الصبح
حازم: خديجه بلاش صداع ويلا انجزي ....
خديجه حضرت الشنطه وودعت حازم بخوف وهو مشي رجعت الاوضه معدتش ساعه والباب خبط
خديجه: مين
زين: زين يا خديجه
خديجه لبست حاجه وفتحت
: خير يا زين
زين: اجهزي علشان مسافرين
خديجه باستغراب: مسفرين فين وليه
زين: حازم اتصل بيا من شويه وطلب مني اني اخدك
وارحله
خديجه: ليه متصلش بيا حصله حاجه
زين: لا هو كويس اممم ولو مش واثقه فيا تقدري تتصلي بيه
خديجه: دقيقه هغير وجايه.... زين وخديجه سافر وبعد وقت وصلها ونزلو قدام مكان غريب
خديجه باستغراب: أي المكان دا وفين حا... وقبل متكمل كلامها حاجه نزلت علي راسها وووو.... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 20
زين بص وراه وكان" علي "ماسك عصا*يه في ايده
زين ضر*به بوكس في وشه وقال بعصـ..ـبيه
: ازاي تمد ايدك عليها يا متخـ ـلف
علي بأ*لم من الضـ ـربه : اومال عايزني استنا لما تصوت وتلم علينا الناس
زين قرب من خديجه وسندها ودخلها جوه في البيت
: لو عملتها تاني هقـ ـطع ايدك اللي فرحان بيها دي
زين دخل خديجه في اوضه ووقف قدام علي
زين وهو مادد ايده : ورقك
علي بشك : وانت فين الورق
زين طلع الورق من جيبه وعلي خدها بلهفه ولسه هيديلو الورق طلعت وفاء من الاوضه اللي فيها خديجه وهي ماسكاها وحاطه السكـ ـينه علي رقبتها
وفاء بشـ ـر : قطع الورق اللي في ايدك دا دلوقتي
علي بحرص بعد ما شاف خديجه
: اما سبيها
وفاء بعصبـ ـيه : عايز تبيع كل تعب ابوك علشان البت دي هقتل**ها واخلص منها
علي قرب من امه بحذر وقال : سيبيها يما
وفاء بحدة : قطع الورق
علي فكر ان لو قطـ ـع الورق زين هيلغي الاتفاق
علي وهو بيقرب بحذر
: يما اهدي وهنحل كل حاجه
وفاء بهمج وغضب : قطــــــ ـــع والورق بقولك
علي استغل انها مغمضه وهي بتصر*خ ومسك ايديها اللي فيه السكـ ـينه وزق خديجه بعيد
علي وامه بتخانقو علي السكـ ـينه
علي وهو ماسك ايد امو اللي فيها السكـ ـينه
: اما سيبي السكينـ ـه
وفاء بصريخ : اعاا هقتلـ ـها يعنى هقتلها
زقت" علي" وجريت علي خديجه اللي واقفه جنب زين بتكح بس قبل ما توصل ليها كان في سكيـ ـنه في ضهرها من علي ودخل الشرطه ومعاهم حازم اللي جري علي زين ونزل فيه ضر، ب
: دا علشان اخدت مراتي.. ودا علشان عملي فيها مباحث يا روح، امك
زين بأ*لم : ااه ااه خلاص
حازم راح عند خديجه واخدها في حضنه
حازم وهو حاضنها وحس قد اي هو مقصر في حمايتها
طبطب علي راسها
: خلاص اهدي ورب الكعبة ما هسيبك تاني
خديجه بشهقات : كانت عايزه تقت-*لني يا حازم
حازم شدها لحضنه اكتر
: والحمدلله انتي بخير دلوقتي....
حازم بص لزين اللي علي لارض
حازم بأمر وعصبيه : تجيبه والاقيه في المخزن ياروح امك علشان حسابي معاه مخلصش
زين وهو علي الارض : حاضر يا برنس
زين للظابط : معلش يا مجدي هخلص حسابي معاه واجبهولك علي القسم
مجدي بإعتراض : مينفعش يا حازم بيه وانت عارف
زين قام وقف وقال : هجبهولك انا .. اظن مفيش أأمن من كدة ظابط زيي زيك
مجدي نزل راسه وقال بإحترام لان زين اعلي منو في المنصب
: اللي تشوفو ياباشا
.........
خديجه نايمه في حضن حازم وصوت شهقاتها طالع وحازم بيحرك ايده علي شعرها ومغمض عينيه بكر*ه لنفسه
خديجه بدموع : ه.. هو كل اللي حصل ك.. كان بسبب وفاء بجد.. يعنى العربيه وهدي والسخان وكل دا عايزه تقتل**ك
حازم بهدوء : ايوه
خديجه مسكت اكتر في حضن حازم
: وانت كنت عارف
حازم بهدوء : ايوه بس قولت يمكن تتغير وكنت مستني منها غلطه بس يلا ربنا رحمها من عقابي
خديجه بتوسل : حازم... متسبنيش تاني
حازم رفع وشها وزاح شعرها
: لازم انزل دلوقتي عندي كام مشوار مهم وجاي
خديجه مسكت في حضنه اكتر وقالت بخوف
: لا
حازم با*سها بهدوء
: متخافيش انا هبقا تحت وهبعتلك مريم
......
زين دخل الاوضه لقي مريم نايمه بعمق راح قعد جمبها بهدوء وزاح شعرها من علي وشها وبا*س خدها بعمق ودفن وشه في رقبتها
مريم وهي بتتقلب بنوم : زين
زين وهو مازال دافن راسه في رقبتها
: عيوني
مريم فتحت عينيها بعد ما اتأكدت انها مش بتحلم لما شافت شكلو اتعدلت علي السرير وشهقت بصدمه
مريم بد*موع
: اي اللي عمل فيك كدا
زين نام علي السرير وهو بيتوجع
: اااه حازم ابن الكلـ
مريم قامت جابت الاسعفات وهي خلاص هتعيط وزين مبسوط اوي بخوفها عليه
مريم بشهقات : وهو يمد ايده عليك ليه
زين بإبتسامة : اخوي الكبير لو كسر راسي مش هقول حاجه وبعدين خديجه بكره تقولك كل حاجه
زين مسك ايد مريم اللي بتطهر الجرح وشدها عليه جات علي صدره
زين مسح دموعها اللي نزلت بإيده
زين بهمس: خايفه عليا ؟
مريم غمضت عينيها والدموع نزلت
: اوي اوي يا زين
.زين قرب منها ورفع وشها وبا*سها
: متخفيش والله انا كويس
ولسه هيقرب تاني الباب خبط
زين بضيق : ميييين
حازم بحده : صوتك يا روح امك وابعت مريم لخديجه
تاني يوم حازم رجع الصبح بتعب قلع هدومه ونام علي السرير وحط ايده علي راسه بتعب وارهاق
حس بخديطة قاعده جمبه حازم فتح عيونه لقاها
خديجه بهدوء : كنت عند علي صح
حازم شدها عليه : ايوه وسوتلك ب وشه الاسفلت..
خديجه حركت ايديها علي وشه بنعومه
: مفهمتش زين عمل كد ليه
حازم بضيق : عملي فيها مباحث ابن الكل**عارف علي فين ومخبي قال اي علشان اكشف كل خططه وهو لو قالي علي طريقه كنت اتصرفت انا
خديجه : بس خطه حلوه منه والله يعني خلصنا من وفاء وعلي في نفس الحظه...
وكملت بأسي... بس زعلت علي مرات عمي وفاء اوي
حازم ابتسم
: كما تدين تدان
خديجه خدت بالها من وضعها هي وحازم وبحاول تفك ايديها بكسوف
حازم : راحه فين
خديجه بكسوف : شكلك تعبان هعملك كوباية لبن وجايه
حازم ابتسم وفاجأة بقا هو يعتليها علي السرير
خديجه بتحاول تفلت
حازم الباب مفتوح حد يدخل
حازم باسها من رقبتها
: هسيبك بس متطوليش هااا
خديجه : مش هطول والله
خديجه نزلت وحازم فضل مستنيها ولما اتاخرت نزل يشوفها في المطبخ بس سمع صوتها طالع من اوضة سليم
خديجة : سليم ايوه انا قربت من حازم بس لسه بـ..
#امتلكني_كبير_الصعيد
فصل 21&22&23&24
خديجه بحـ ـزن : ايوه انا قربت من حازم يا سليم بس لسه بخـ ـاف منه ومش هقدر اقوله
سليم وهو بيمسح وشه بغضـ ـب
: هو بالعافيه
خديجه : معرفش يا سليم بس ممكن تتكلم مع عمي ولازم امشي اقبل م سليم يشوفني
سليم اتنهد : خلاص روحي
حازم دخل الاوضه قبل ما خديجه تطلع وقعد علي الكرسي ببرود
دخلت خديجة وهي في ايديها كوباية اللبن
حازم ببرود ولع سيجاره
: كنتي فين
خديجه بتحط اللبن جنبه بخوف
: ك.. كنت.. الصراحه كنت عند سليم
حازم بينفث الدخان : بتعملي اي
خديجه بتوتر :ك.. كان يعنى عايزني اتكلم معاك في موضوع بيلا
حازم قام وحط السجاره في الطفايه ومشي علي برا ببرود
: متكررش تاني
حازم وسليم قاعدين قدام سليمان
سليمان بأمر : كتب كتابك علي بيلا بنت عمك النهارده وبكره الد*خله
سليم بضيق : مش موافق
سليمان بحدة : يعنى اي مش موافق هتكسر كلمتي
سليم : يا بوي بيلا دي اختي اتجوزها ازاي
حازم مركز مع الحوار بس
سليمان: اكتم هتتجوزها ورجلك فوق رقبتك
سليم تمتم بضيق : اللي تشوفه يابوي
الباب خبط وكانت خديجه دخلت وهي باصه في الارض بخوف و ماسكه تيشيرت في ايديها
سليمان : خير يا خديجه يا بنتي
خديجه بتوتر : ك.. نت جايبه لحازم يلبس
سليم بضيق : خد يا حازم من مراتك لا تبرد
حازم بحده: كفايه وجوك بيدفي
سليمان : خد من مراتك يا حازم
خديجه مدت ايديها بالتيشرت وحازم خده منها بحده لان حازم كان قاعد بالبنطلون بس
سليمان : خديجه خبري اختك ان كتب كتابها علي سليم النهارده وبكره الد*خله
خديجه بتوتر : بس هي مش موافقه
سليمان : ومن امتا وهي البنات بتوافق او ترفض
خديجه : بس يا عمي..
سليمان : خلص الكلام روحي خبريه
......
بيلا بدموع : بس انا مش عايزه اتجوز
خديجه قاعده جنب بيلا علي السرير : طاب ليه يا حبيبتي اللي في سنك عندهم عيال في البلد وبعدين سليم شخص كويس ولله
بيلا بدموع : بس انا عايزه اكمل تعليمي
خديجه : ومين قالك سليم مش هيخليكي تكملي اسبوع والنتيجه تظهر وهخليه يقدملك في احسن كليه
بيلا: طب ونبي حاولي مع عمي تاني
خديجه اتنهدت : حاولت والله وهو مصمم مينفعش تكسري كلمة عمك ولا انتي في حد بالك
بيلا بخوف : لا لا مفيش
خديجه باست راسها وقامت
: هسيبك تجهزي علشان كتب الكتاب وانا هنزل احضر الاكل مع مريم لضيوف..
المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير
بعدها انطلقت الزغاريط ف البيت والكل بدا يتحرك...
حازم بياخد الصينيه من خديجه اللي عليه الاكل من المطبخ
حازم بحده وهو شايل الصبنيه
: راحه فين
خديجه : هطلع اصب معاك
حازم بأمر : خشي جوه
خديجه : مفيش حد غ..
حازم بحده : قولت خشي جوه
خديجه دخلت لقيت زين ماسك الصينيه ومريم بتحطله اكل عليها وهو بياكل من الصحون
مريم : يوووه يا زين كفايه بتبوظ شكلهم
زين شال الصينيه وقرب من مريم باسها من شفا*يفها بسرعه
: ماشي يا بطل لينا اوضه تلمنا
مريم وشه احمر من خديجه الي شافتهم وهي واقفه علي الباب
زين عدا جنب خديجه بصتيه
زين بمشغابه: مرات اخويه القمر
عدا اليوم بين فرح اهل القريه وضيق سليم وحزن بيلا
........
خديجه خدت الشاي وطلعت فوق السطوع
وكان حازم نايم عاري الصدر وهو بيبص لسما
خديجه : الشاي
حازم بصلها ورجع بص قدامه تاني
: حطيه..
غمض عينيه بضيق وقال : قولتلك ميت مره متطلعيش علي السطح بلبس ضيق
خديجه بطوع : حاضر..
خازم : انزلي نامي
خديجه بلهفه : وانت مش هتنام
حازم: لا انا هبات هنا روحي ان
خديجة : بس مينف...
حازم بحدة : قولتلك هبات هنا و انزلي نامي
خديجه نزلت بحزن .....
طاب انتي هتفضلي قاعده تعيطي كدا بقالك من الصبح مقلتيش قلته خديجه الي قاعده جنب بيلا
بيلا بدموع:مش عايزه اتجوز
خديجه بتعب:ليه طيب
بيلا بهستريه:لاني مش بنت يا خديجه مش بنت... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 22
بيلا بدموع : لاني مش بن*ت يا خديجه مش بن*ت.. وانها*رت في العيا*ط
خديجه بصدمه : يعنى اي
بيلا بعياط : يعني اللي فهمتيه
خديجه قامت ومسكتها من دراعها جامد
: ازي وامتي ومين اللي عمل كدا
بيلا فضلت ساكته متكلمتش
خديجه بغضب : انطقي
بيلا شالت ايد خديجه بعنف
: ملكيش دعوه
هنا قلم جامد نزل علي وش بيلا
خديجه بقهر : يا خسارت تربيتي فيكي...
خديجه مشيت وبيلا وقعت علي الأرض بإنهيار...
بيلا بدموع : بكرهك بكرهك
خديجه ماشيه تايه وهي مش حاسه بحاجه فاجأة خبطت في شخص رفعت عيونها اللي مليانه دموع وكان حازم
خديجه وهي بتترمي في حضنه وتعيط
: متزعلش مني تاني ونبي
حازم رفع وشها بخوف
: مالك انتي كويسه
خديجه بشهقات دخلت جوه حضنه تاني حازم فهم ان هي دلوقتي محتاجه حضنه مش تتكلم .. اتنهد وشالها ودخل الاوضه بتاعتهم ونيمها في حضنه
...... تاني يوم.....
حازم صحي علي تنطيط ليليان فوق السرير واثر النوم لسه باين عليها .. بص علي خديجه اللي نايمه علي صدره وماسكه فيه
حازم شال ليليان ونزلها من علي السرير
: حبيبة بابت ماما كدة هتصحا.. روحي اتنطتي عند مريم وزين يلا بسرعه
ليليان جريت علي برا وحازم رجع لخديجه وزاح شعرها من علي وشها خديجه اتحركت ف حازم عرف انها صاحيه
حازم : لسه زعلانه
خديجه خبت نفسها اكتر في حضنه ولما افتكرت اللي حصل عيونها نزلت
حازم شدها لحضنه جامد وقال : لو مش حابه تتكلمي متتكلميش بس بلاش دموع
با*سها بو*سه رقيقه
خديجه: احضرلك الحمام
حازم اتنهد ورجع شعره لورا وقال
: بسرعه بس علشان عندنا شغل كتير النهارده
.........
تحت كانت مريم واقف بتعمل الفطار وزين قاعد علي ترةبيزه في المطبخ بيشرب شاي دخل سليم وباين عليه الضيق فتح التلاجه
زين : اي يا عريس لسه صاحي
سليم بضيق : غور من حواليا يا زين
زين بضحك : في عريس يبقا مضايق يوم فرحه...
وكمل بغمز : دا انت اليوم يومك يا معلم...
مريم واقفه وهموت من الكسوف بس عامله مشغوله في الاكل
سليم بسخرية : وانت يوم فرحك كنت بتضرب صواريخ من الفرحة
زين غمز لمريم : لا انا ضربت صواريخ في اوضتي
دخل حازم بهيبته واتكلم بجمود
: روح اجهز علشان تاخد عروستك تروح الكوفير
فوق خديجه دخلت تصحي بيلا
خديجه بجمود : انتي قومي كل دا نوم
بيلا بتشد الغطا : عايزه اي
خديجه ابتسمت بسخريه علي بجاحتها
خديجه بسخريه : النهارده فرحك يا عروسه
بيلا : مش عايزه اتجوز
خديجه بغضب : هتقومي ولا اقومك وبعدين انتي جايبه البجاحه دي منين احمدي ربنا انك هت*تجوزي سليم ابن عمك وهيس*تر عليكي
بيلا بدموع : اطلعي وانا دقيقه ونازله
..........
سليم دخل وفي ايده بيلا اللي لابسه فستان منفوش ابيض
وقبل متدخل البيت مريم كانت بتحط تحت رجليها صينيه ومايه وملح وبعض التقاليد الصعيديه واخيراً دخلت وسليم كان لسه هيطلع وقفه صوت سليمان
سليمان بجديه : مستنيك يا سليم
سليم اتنهد: حاضر يا بوي
سليم اخد بيلا وطلع وخديجه كانت راحه جايه بتوتر لحد ما سليم طلع لابس جلابيه بيضه
سليم : اد*خلي اطم*ني عليه"ا
خديجه دخلت بلهفه وقعدت جنب بيلا علي السرير وهي بتحضنها
خديجه بدموع : الف مبروك يا عمري.. كدا يا بيلا تضحكي عليا دا انا كنت هموت بس الحمدلله انك بخير..
كل دا وبيلا قاعده بهدوء مش بتتكلم
شويه ودخل سليم ببرود
خديجه : هسيبك انا يا حبيبتي مع جوز*ك دلوقتي
خديجه طلعت وسليم قرب من بيلا مسكها من شعرها جامد
وقال بغضب : عارفه يروح امك لو حد عرف حاجه هدفنك مكانك..... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 23
سليم مسكها من شعرها
: محدش يعرف حاجه من اللي حصلت هنا ياروح امك فاهمه
بيلا دموعها نازله حطت ايديها علي بوقها بخوف وهزت راسها
سليم زق بيلا بقرف
: وابن الكل**التاني مو*ته علي ايدي...
سليم قلها كدا وهو بيبص ليها بقرف..
طلع البلكون وولع سجاره وافتكر لما دخل بيها الاوضه....
سليم طالع من الحمام بينشف شعره رما الفوطه علي الكرسي... وبيلا قاعده علي السرير بتوتر
سليم : يلا علشان ابوي مستني برا
بيلا بدموع : انا عايزه اط*لق
سليم : بيلا بلاش لعب عيال ويلا مش صع*ب المو*ضوع يعنى
بيلا بدمو*ع وصوت عالي : طلقني علشان انا مش بتاعتك وبح*ب علي وهو اول حد يقر*ب مني
سليم بصدمه : نعم يا روح امك
بيلا قعدت علي الارض بإنهيار
: زي ما سمعت
سليم قرب منها بعنف وكف نزل علي وشها
سليم : مكنتش اعرف انك كدا
بيلا حطت ايديها علي خدها بد*موع
: واديك عرفت طلقني بقا
سليم ميل مسكها من شعرها
: دا في احلامك ياروح امك هتفضلي معايا اربيكي من جديد وبعدين احمدي ربنا اني س*ترت عليكي...
شدد علي شعرها وكمل : هطلع من هنا والكل هيفهم اني مفيش حاجه... وطول ما احنا برا الاوضه مفيش حاجه فاااهمه
بيلا بدموع وخوف ووجع
: فاهمه فاهمه...
سليم فاق من سرحانه... رما السجاره علي الارض ونفث دخانه بغضب
دخل لقي بيلا نايمه وعطياه ضهرها وبتعيط في صمت بصلها بقرف وراح نام
......
حازم قاعد علي الكنبه لابس بنطـ ـلون بس وسجاره في ايده وخديجه واقفه قدامه لابسه بد*له رق*ص وهمتوت من الكسوف
حازم وهو بيبصلها بو*قاحه : يلا
خديجه بتوتر وكسوف : يا حازم والله مريم هي اللي شدتني غصب عني
حازم ببرود : انتي مش عماله تر*قصي تحت مع ان انا جوزك اولي برضو
خديجه بحرج : ط.. طب اطفي النور
حازم رفع حاجبه بسخريه
حازم بو*قاحه وهو بيمرر ايده علي شفته الس*فليه
: هاا يلا ولا انتي اصلا مش محتاجه تر*قصي اصلا
خديجه بحرج : لا لا خلاص هر*قص
خديجه خدت نفس عميق و بدأت ترقص شويه ونسيت نفسها خالص ورقصت بمهاره ...
ميلت علي حازم بدلع علي مقطع
*يا مدلع يامدلع يا سيبني فـ نار قلبي بولع*
حازم شدها وبقيت ا*سفله
وهمس قدام شفا*يفها : وانا ميهونش عليا يا قمر
......
مريم شايله ليليان وبتلعب معاها
طلع زين من الحمام وشافها مبسوطه مع ليليان قرب منها وبا*سها من رقبتها
: متيجي نجيب واحده زيها
مريم بكسوف: زيـن
زين : اممم ماشي يا ستي.. بس هي هتبات معانا ولا أي
ابعتيها عند ابوها
مريم بضيق: يوووها ماشي
مريم خدت ليليان وراحت تخبط علي حازم
جواا.
خديجه : حـ.. ـازم حازم الباب
حازم بتوهان : اممم سيبك منو
خديجه : حازم مش هطير شوف مين علي الباب
حازم بعد بضيق
: ماشي
حازم فتح الباب... مريم حست بإحراج
مريم : احم ليليان
حازم حط ايده علي رقبته
: ممكن تبات معاكي النهارده
مريم : اهااا.. اه اه اكيد...
.....
خديجه صحيت بليل لما حست بعطش بصت جمبها بكسوف علي حازم و ملامحه الوسيمه وشعره الاسود ودقنه الخفيفه ملامحه الرجوليه وتفاحة ادم خديجه عضت علي شفايفها بإحراج وميلت با*سته بو*سة رقيقه علي شفا*يفه وهي بتزيح شعرها... بعدت ونزلت تجيب مايه....
شويه وحازم صحي حط ايده جمبه ملقاش خديجه
حازم نزل علي السلم لابس بنطلون بس والبيت كله ظلمه وقت متأخر من الليل
حازم : خديجه.. خديجه
فجاء النور اتفنح من زاويه وكاااان
بشر: اي وحشتك
خديجه بدموع : حازم الحقني.
...... يتبع
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
فصل 24
حازم نزل لقي علي ماسك خديجه وحاطت المسد*س علي راسها
علي بشر : وحشتك صح
خديجه بد*موع : حازم الحقني
حازم بغضب : جتلي برجليك يا روح امك
حازم اتجه لعنده بغضب
علي بيرجع لورا : لو قربت صدقني همو*تك
حازم زي مهو متقدم منه بغضب
علي رفع المسد*س علي حازم ولسه هيضرب حازم مسك ايده ولفها ورا ضهره
همس حازم: ورحمة امي المرادي م هتطلع من هنا غير ميت ونزل فيه ضرب
في الوقت ده صحي سليم لما حس بصوت
كانت بيلا نايمه علي صدره بعمق ومناخيرها الحمره من العياط وشعرها البني الطويل و شكلها في البيجامه الطفوليه...
سليم فاق وبصلها بقرف وبعدها عنه ونزل تحت
تقريباً كان علي ملامحه اختفت من الضرب
سليم نازل علي السلم شاف حازم بيضرب في حد وخديجه واقعه علي الارض
سليم جري علي حازم وهو بيبعده
سلم : حازم بتعم..
سليم بص بغضب لما لقاه علي ومسكه من رقبته وخنقه علي الحيطه
سليم : هو انت يا ابن مي**الكل**
علي بضحكه مستفزه : هههه دا انا طلعت حبيبكم اوي
سليم نزل فيه ضرب وشتيمه
: يا وسخ**
حازم قرب من خديجه بغيره بسبب بيجامتها الر*قيقه والضيقه ومش عايز حد يشو"فها وشا*لها وطلع بيها علي فوق حطها علي السرير
حازم بهدوء : هبعتلك مريم
خديجه مسكت ف*يه : ونبي خليك معاي متسبنيش
حازم اتنهد ونا*م جمبها وخدها في حضنه
تحت كان سليم مو*ت علي ضرب
سليم بغضب
: ودي يا روح امك علشان قر*بتلها
علي بيرجع ورا وهو مش فاهم حاجه
في الحظه دي طلع صوت شهقات سليم بص كانت بيلا واقفه علي السلم بالبيجا*مه بتعيط
سليم بغضب اعمي : اطلعاااااااي فوق خايفه عليه وربنا لقتله فووووووق
بيلا طلعت تجري علي فوق بخوف
علي رفع راسه من الارض بتعب
علي بإستفزاز : ههه هي قالتلك اني قر*بت منها هههه الصراحة كانت ل.
وقبل ميكمل كلامه سليم كان جاب المسدس اللي مرمي علي الارض وضر*به طلقتين
علي هو علي فراش الموت
علي بتعب : بـ.. ب.. حبك.. يا
وقبل ما يكمل كانت الطلقه التالته في قلبه من حازم.....
زين وسليمان نزلو علي صوت النار
سليم طلع فوق بكل عصبيه فتح الباب بعنف
بيلا قامت فاطه بخوف
سليم قرب ومسكها من شعر*ها
: الزفت دا قرب منك فعلاً
بيلا بتترد ودموع : لا.. اه. اه قر*ب
سليم بغضب : هقتلك انطقـــــــــــي
بيلا بعياط : ل... لا.. ا لا مقر*بش.. بس انا قولت كدا علشان مكنتش عايزه اتجوزك ولا تقر*ب مني
سليم ز*قها علي السر*ير : يمكن لو جيتي اتكلمتي معاي وقولتيلي مش عايزه اتجو*زك وفي حد فحياتي
كنت انا اللي هقف قدام ابوي والكل وارفض وبنفسي هجوزك اللي انتي عايزه...
ميل عليها وكمل بفحيح : بس ورحمة امي بعد اللي عملتيه هتشوفي وشي التاني.. مفيش طلوع من الاوضه دي واهااااا حبيبي القلب مات..
ونزل
....
حازم قاعد بهدوء علي الكرسي جنبه سليمان
زين وسليم وقفين مع الظباط اللي بيعاينو المكان
الظابط : حازم بيه ممكن تمضي علي المحضر انه كان دفاع عن النفس
حازم مضا والظابط خد العساكر ومشي
سليمان قام بتعب و حزن ان حتي اللي من ريحة اخوه مات
: كل واحد علي اوضته كفايه فضايح لحد كدا
حازم طلع ولقي خديجة زي ما هي نايمه بهدوء قرب منها نا*م وحضنها
...........
تاني يوم حازم صحي ملقاش خديجه جمبه قام بخضه نزل تحت لقاها واقفه في المطبخ
حازم اتهد وحضنها من ضهر*ها
حازم قاعد بهدوء علي الكرسي جنبه سليمان
زين وسليم وقفين مع الظباط اللي بيعاينو المكان
الظابط : حازم بيه ممكن تمضي علي المحضر انه كان دفاع عن النفس
حازم مضا والظابط خد العساكر ومشي
سليمان قام بتعب و حزن ان حتي اللي من ريحة اخوه مات
: كل واحد علي اوضته كفايه فضايح لحد كدا
حازم طلع ولقي خديجة زي ما هي نايمه بهدوء قرب منها نا*م وحضنها
...........
حازم : احسن دلوقتي
خديجه : اه الحمدلله
حازم وهو بياخد خياره من الطبق
: بتعملي اي
خديجه : بعمل فطار لسليم و بيلا المشكله نسينا ان النهارده صبا*حيتهم
حازم : ما تخلي مريم هي اللي تعملهم علشان عاو*زك
خديجه لفت لحازم واتنهدت
: حازم مريم مبقتش الخدامه مريم مرات اخوك
حازم حرك ايده علي خد*ها
مريم حتي قبل متكون مرات زين كنت بعتبرها اختي او واحده من العيله فـ قبل وبعد جواز*ها بعاملها بنفس الطريقه
خديجه بغيرة : اممم كنت هتتجو*ز اختك فاكر
حازم ضحك بصوته كله
: ما احنا بنغير اهو
......
زين كان قاعد السرير مستني مريم تطلع من الحمام بالإختبار
طلعت مريم
مريم: مفيش حاجه
زين بغضب قام وقف وخبط رجلو جامد في الكومود لدرجة انه وقع
شاف شريط وقع من الدرج ...عدل الكومود وبيشيل الشريط علشان يحطو في الدرج لقاه....
ا زين بصدمة : منع الحمل!!!....... يتبع
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق