القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية زهرة الحب الفصل التاسع والعاشر والحادي عشر بقلم نور شريف حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية زهرة الحب الفصل التاسع والعاشر والحادي عشر بقلم نور شريف حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية زهرة الحب الفصل التاسع والعاشر والحادي عشر بقلم نور شريف حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

قرب منها برغبة شديدة خلع فستانها من عليها و قال بصوت عالي 

يا شباب معايا فرسه ناخد غرضنا منها و بعدين نرميها !! 

-أتلموا حوليها وعيونهم بتاكل جسمها فهمت نظرتهم ليها صرخت بشدة ... عشان خاطري حرام مينفعش 

قطعوا هدومها و أتهجموا عليها 

قام واحد منهم بتوتر : دي بنت يا دياب و نز'فت منك عاد 

بعد دياب و هو مش في وعيه.. هنتخلص منها في اي مكان إحنا في صحراء لا من شاف ولا من حس !!!


كمل دياب فعلته و شالها و بسمة فاقده الوعي قرب من النخلة و سأبها مكانها حاولوا يستروها و أخد دياب صحبه و هربوا من المكان .... تخيل لو تبع الحكومة 

مش بعيد يعد'موك ؟! حكومة اي دي تلاقيه عامله عمله و حد رماها 


.. انت شكلك تقلت في الشرب أرجع عند أبوك ؟


رد دياب بخبث : بت عمي وحشتني قوي حاسس ان مبقتش قادر أعيش من غير ما اتلذذ بيها البت حو'ار 

الأحلي ابوها موافق من غير ما اتجوزها 


.. عيب عليك يا دياب مش خايف من ربنا ؟


أتوتر دياب : يا صحبي ربنا غفور رحيم اول ما تتجوز هتوب و اتجوز انا كمان و ابعد عن الحرام 


ضربه كف علي وشه .. و كمان بعد كل اللي عملته فيها مش هتتجوزها قد اي أنت رخيص ، أنت من طريق و انا من طريق و ربنا يهديك يا صحبي 


خد تعالي هتجوزها هنخسر بعض عشان حرمه .. 


مشي صحبه و دخل دياب البيت بمكر : هي نجمة لسه مرجعتش يا عمي بقالها اسبوع مختفيه !!!!!


رمي ابوها حجر الشيشة و قال بغضب: لتكون عملتها و اتجوزت يا دياب !!!!!؟


فجأة دخلت نجمة و حالتها مش احسن حاجة دخلت من غير ما تكلمهم قال ابوها بغضب شديد... معقول كل ده فشغل شغاله اي رقا'صة ؟؟ ياريت محدش يتدخل بشتغل اي ده شغلي و انا حره بيه 

ضربها ابوها كف :ـ اتكلمي عدل يا نجمة كنتي فين 


قربت نجمة من دياب وقالت بكره .. أنا حامل منك في الحرام يا دياب سمعت أنا حامل منك يا ولد عمي 

من غير جواز و لا حتي عرفي اقدر أعترف انك ابوه ..


بلع دياب ريقه بخوف : انتي عنجد حامل مني ؟


لا بضحك عليك اه يا دياب حامل منك كل ده و انا ساكته و مش قادرة أخبر الحكومة عن جرايمك أنت و ابوي و عمي الله الوكيل اللي انتو مش بتخافوا منه 

عمري ما هسامحكم ولو بينك و بين الجنة ذنبي عمري ما هسمحك 


ضربها دياب و شدها من شعرها بقوة :ـ 

كل يوم تسمعينا نفس الكلام الماسخ ده و اقول هتحن و تسلم نفسها ليا بأردتها الاقيكي كل يوم علي نفس الحال يا نجمة 

قطع هدومها و بدأ يضر'ب فيها بكل وحشيه و ابوها قاعد وهي بتقاوم فيه قامت تجري و تقفل الباب كسر الباب عليها وبتحاول تنقذ نفسها منه 

قربت من كوباية أزاز كسرتها وقربتها منها وقالت بضعف و الدوخه مسيطرة عليها فجأة غابت عن الوعي قالت بضعف :ـ 


عاصمممم 


في المستشفي " 


كانت حالة زهرة بتسوء اكتر بيحاولوا يوقفوا الد'م اللي كان بينزل من بقها 

دخل أبراهيم عندها و دموعه نازله .. قومي بقا و قوليلي أنك بخير و هتبقي معايا ،فتحي عينك و هعوضك عن كل التعب اللي حسيتي بيه يا زهرة هاا 


قرب الدكتور منه بهدوء : انا متردد اقولك أن نسبة الد'م فجسمها بقت قليلة جدا إحنا بنحاول نعلق ليها د'م لأن فصيلتها موجوده عندنا 

لكن كل الد'م اللي بتخده بيتبخر يا أبراهيم بيه 

خايف تيجي فيوم تلاقيها ما..تت ،اتعصب أبراهيم ومسك الدكتور من البالطو 


أنت فيك روح وهي فيها روح مش ممكن أنت اللي تمو.ت وهي تبقي عايشه 

بعد الدكتور و مشي من الاوضه و ابراهيم بيحاول يوصل لأي نتيجة ؟


في القسم "


قعد عاصم في المكتب و كل تفكيره ف نجمة و الظلم اللي بتتعرض ليه لعن نفسه لما سابها .. بس أفتكر كلامها عنهُ بلوحش 

سند علي الكرسي وقال لشويش بهدوء .. عايز حلاوتهم دخلها 

..... دخلت حلاوتهم بتوتر .. اهلا يا باشا 

اهلا بست الكل يا مرحبا أم الأعمال و الس'حر حلاوتهم لجلب الحبيب و رد المطلقة و تد'مير البيوت 

!!!! أنا بساعد الناس يا عاصم بيه 

أنتي كمان عرفتي أسمي ناقص تقوليلي تعالي نصلي الفجر مع بعض 

ردت حلاوتهم بهدوء : والله نفسي اصلي الفجر 

اللي بتعمليه ده مش خايفه من ربنا 

بخاف يا باشا بقولك بساعد الناس صدقني انا مليش ذنب انا بطلب مني حاجات و بنفذها 

كلامك بقيت حاسس ان انا المذنب و عايش دور الضحية ما تفوقي يا روح امك 

هي وكالة ولا أي اعترفي علي جرايمك والا قسما بالله لا كون قت'لك هنا 

خرج عاصم المسد..س و رفعه عليها قالت حلاوتهم بمكر: لو انا اتاذيت 

يبقي قول علي نفسك يا رحمان يا رحيم ؟


يتبععععععععععععععععع


اه يا حلاوتهم يا دجاله.. ما هو كما تدين تدان لازم اوريكوا يا حبايب قلبي بدأت اكره جميع الابطال ؟


العاشر 

زهرة الحب 


راح أبراهيم مكان بسمة لاقها غر'قانه فد"مها قرب منها يفوقها 

فتحت عينيها و اول ما شافته حضنته برعب : 

أغتصبو'ني يا أبراهيم هماا تلاته قطعوا هدومي ...

بص علي رجلي'ها كلها د'م قال بشمئزاز من منظرها !!!!! ازاي معرفتيش تحافظي علي نفسك مش ذنبي 


لف حوليها و هو بيضحك :ـ 

ليه متقوليش أن ده عقاب من ربنا علي كفر'ك بيه و اعمالك اللي بتعمليها لناس سرقه و اعمال وجن و شياطين 

انتي استعنتي بغير ربنا عشان تد'مري حياة زهرة 


ربنا اخد حقها منك شوفي بقا مين هيتجوزك .. انتي طالق يا بسمة طالق طالق !!!


صرخت بسمة بصدمة: عشان خاطري لا يا أبراهيم متسبنيش ده انا حتي من لحمك و د'مك 

قرب أبراهيم و فك أيدها بهدوء ركبت معاه العربية و دموعها نازله انا كدا اتفض'حت صح انا حتي معرفش شكلهم عشان اعترف عليهم 

جدي لو عرف هيقت'لني 


وقف العربية وقال بجمود شايفه الشقه دي انزلي يلا ادخلي عليها 


نزلت بسمة اول ما دخلت الشقة لقت جدها قاعد علي كرسي و أيده مربوطة صرخت بأعلى صوتها 

جدييي 


زقها أبراهيم و قعدها علي كرسي و ربط أيدها و قال بجمود 

بسمة اغتصبو'ها اظن انه رد فعل عجبني حق مراتي بيرجع 

و كمان هاخد حقها بأيدي 

بنسبة الفلوس اللي اخدتوها حلال عليكوا أما مراتي مين هيرجعها 


قال الجد بخوف : ده انا جدك تعمل فيا أكده 


انا لو مراتي ما..تت متلومش غير نفسك هقتل'كوا و اخلص الناس من شرك يا بسمة 


قفل الشقة عليهم و خرج رن صياد عليه بهدوء ايوه يا أبراهيم بيه إحنا لقينا عمل بس منعرفش ده لمين ؟؟


بجد لقتوه ؟


في القسم "


قالت حلاوتهم بتهديد عندي مجموعه هتأذيك يا عاصم بيه ..بصلها عاصم بجمود : أنا قدامك اهو اعملي اللي عايزه ؟


قربت حلاوتهم منه و شدة شعره منه وقالت بخبث شايف الشعره دي 

لو خرجت من أهنا هأذيك بيها 


أخدها الشويش علي الحبس و قعد عاصم بيفكر في نجمة ..


يا تري انتي بخير يا نجمة ولا فيكي ايه !!!!!!!


في البيت "


كانت نجمة سانده علي السرير و دياب قاعد جنبها شايف الد'م نازل منها معنها أنها أجه'ضت 

قال بتوتر : انتي كويسه يا نجمة 

من أمته الحنية دي يا دياب كويس أن الطفل نزل عشان ميبقاش بيني وبينك حاجة غير الكُره

قال بقرف من شكلها .. قومي نلحقك علي مستشفي 

مسكت نجمة الازاز و قربته من بط'نها اسكت والا همو'ت نفسي 

قامت لمت هدومها وهي رافعه الازازه عليها مكان الكوباية المكسورة و شافت ابوه و هو قاعد مع مرآة ابوها التانيه 

قالت بضيق : البيوت ليها حرمه ولا انت الديا'ثه بتجري في د'مك وانا اقول امي ما..تت من أيه 

من القرف اللي انت بتعمله .. بت اطلعي بره يلا 


وقف دياب يبص علي جسم مرآة عمه بذهول قالت نجمة بحتقار :ـ 

أنتو اكتر ناس زباله عرفتها انا بتبري منكم ليوم الدين 


قام ابوها ضربها كف علي وشها قلت امشي مش عايز اشوفك هنا تاني 

قالت بفرحه ولا هرجعلك تاني هرتاح من وشكم 


فتحت الباب لقت دياب بيشدها من وسطها برغبه قالت بوجع ابعد عني يا حقير مش شايف النز'يف أنت اي 

شيطا'ن ابعد عني بقا 

بدأت صرختها تعلي من الوجع خرجت من البيت و كل خطوة بتخطيها بينزل د'م علي الارض 


قربت من الرصيف و قعدت عليه و هي بتصرخ ألحقوني يا ناس أنا سق'طط الط'فل نزل منييييي 

يا عاصممم ألحقني 


أتجمعت الناس حوليها .. و طلبوا الإسعاف كان دياب بيجري وراها و بيقول بزعيق :ـ دي مراتي نزلوها من الإسعاف 


قالت نجمة بعياط : لا انا مش مراتهه ألحقوني يا ناس 


الحادي عشر 


زهرة الحب 


أنا مش مراته صدقوني ألحقونيي بطنيي 

هو مش جوزي انا معرفوش ..

أتلموا الناس عليه و ضر'بوه و الإسعاف مشيت بنجمة كان صوت صراخها مالي الشوارع !! يارب سمحني يارب ؟


الطفل بينزل مني ألحقوني يا ناسس حاولت الممرضة تهديها لحد ما دخلت المستشفي وهي بتنهج من الوجع 


انا مش بخير يا دكتورة أنا بنز'ف دخلت دكاتره تكشف عليها و تفحصها و ذاد القلق :ـ دي سقا'طه الطفل ما'ت 

أبتسمت نجمة و عيونها لمعة .. بجد ما..ت 


أستغرب الدكتور وقال لازم أهل الطفل ألاب فين لازم يستلموا و يمضي علي شوية ور'ق 

أتوترت نجمة و قالت بخوف و كدب : ابوه مسافر و عايشين انا و هو بس  عشان كدا جايه هنا لوحدي '


شك الدكتور فيها و عمل مكالمة تلفون دخلوها عمليات و جت ممرضة ساعدتها و لبستها هدوم نظيفه و قالت باهتمام بالغ:ـ مين اللي عامل في جسمك كدا كله كدمات 


قالت نجمة و دموعها نازله : الدنيا هيي اللي عملت فيا كدا ؟


ضحكت الممرضة : الدنيا جايه علينا كلنا يا أختشي اضحكي كدا محدش هياخد منها حاجة الله الوكيل الست ملهاش غير بيت جوزها تعيش معاه و مع أطفالها و متسالش فمخلوق تاني 


قالت نجمة بدموع : أنا عايزه اصلي يا مدام ممكن ؟


اه في سجادة هناك اهي روحي ...


في بيت عاصم "


كانوا قاعدين علي السفرة دخل عاصم و حالته ميئوس منها قربت امه منها باستغراب : مالك يا عاصم أنت تعبان 

قال بتعب و اضح .. أنا طلعت بحب يا ماما 


أتصدم كل اللي موجدين و بالذات اخوه الكبير ساب المعلقة و قال بستهزاء : 

و يا تري الحلو بيحب مين ؟!


قعد عاصم علي السفرة و كل اخواته قاعدين و ابوه قاعد علي كرسي عاجز قرب منه بحنان .. و حشتنيي يا عاصم كل دي غيبة مش ناوي ترجع لنا تاني يا ولدي 

دمعت عيون عاصم و حضن ابوه و اخواته بيكلوا فسلام ..


انا همشي من مدرية أمن أسيوط هرجع القاهرة يا بابا هناك أحسن و هقدر أعيش و هبقي أزورك كل جمعة 


وقف اخوه الكبير بغضب : انت جاي تقول انك بتحب معرفناش مين 


ميار بنت عمه بصتله بهدوء خايفه يقول اسم غيرها قال عاصم بحزن باين علي وشه : 

بنت عفويه اوي و غلبانه حاسس انها شبهي المشكلة أن ممكن مشوفهاش تاني ، بس مش قادر انساها كل ما احاول اشغل نفسي حاسس ان عايز ابقي معاها دائما و اشوفها و اكلمها و اعرف اكتر عنها 

هي دي اللي بحبها و تاعبه أعصابي !!!!! 


عامله اي في اعصابك يا عنيا 


مالك يا حازم أنت و حسام انا بقيت بكره اتكلم معاكوا ف اي حاجة تخصني و أشاركوا أحزاني و أفراحي 


سابت ميار المعلقه و قالت بصوت مبحوح : أنا شبعت ؟


بصلها عاصم باستغراب : مالها دي كمان 


علي اساس مش عارف انها بتحبك و ابوك عايزك تتجوزها ...


نعم اتجوز ميار .....


في المستشفي عند زهرة " 


فتحت زهرة عيونها بتعب و وشها شاحب من قلة الاكل و فقدن الد'م حسه إن جسمها و جعها مش قادرة تحرك أيدها 


شافت أبراهيم بصتله بغضب وقالت بخوف : 

أنا مش مسمحاك علي اللي عملته فيا انا مجرد بس نمت ليلة يارتني ما نمتها كنت فضلت قاعده احسن ما يحصل كل ده 


بدأت تتعصب مسكت دماغها بوجع : أهه دماغي 


الف سلامه كويس انك صحيتي شهر بكتير و هترجعي أحسن من الاول يا زهرة 


حست زهرة براحه وقالت بضعف: أنا جعانه أوي ..


فرح أبراهيم و حضنها بقوة و دموعه نزلت أنا مبسوط اوي انك رجعتي تاني الحمدلله يا زهرة أن شوفتك 

مراتي و حبيبتي 


سندت زهرة ظهرها وكل ما تحرك أيدها تصرخ من وجعها .. انا حسه أن نمت كتير 


(حضرتك نايمه من تالت بارت مش هنسمع صوتك بقا ولا اي ده وحشني اكتر من أبراهيم )🫵😂


دخل الدكتور فحصها وقال بفرحه .. دي معجزه أنها تفتح عينيها و تتكلم الحمدلله ربنا قادر على كل حال 

هتتدخل ممرضه تهتم بيها و هتكون تحت الملاحظة يا أبراهيم بيه هي لازم تاكل عشان تعوض الد'م اللي فقدته النز'يف وقف تماما ..


بس هنحتاج فيتامينات و اكل صحي عشان نرجع كويسين '


فلاش باك "


راح أبراهيم عند المركب و كان معاهم مياه عليها قران و شيخ بيعالج كويس فتحوا العمل 

و اتصدم أبراهيم لما شاف اللي فيه لما شاف صور'تها 

بدأو يفكوا الس'حر  


و ابراهيم فرحان أنه لقاه و زهرة هتبقي كويسه هي خلاص هتبقي كويسه يا حضرة الشيخ 

قال بهدوء .. اه بإذن الله تعالى و رحمته بيها عرفت تلاقيه احمد ربنا كتير خليها تهتم بصحتها و أذكار و صلاتها و تسمع قران دائما 


و المكان و كل حاجة وان شاء الله تبقي في احسن حال ..


ضحك أبراهيم و رجعتله الضحكه من تاني سجد علي الارض بفرحة .. يا ما انت كريم يارب 

انا هتبرع للمحتاجين عشان رجعتلي تاني ..


جري أبراهيم علي المستشفي و الفرحه مش سيعاه كل أحلامه هتبقي حقيقة 


باك "


خرج ابراهيم من الاوضة شده الدكتور بقلق .. لاسف أحنا فقدنا الجنين امبارح لأن الرحم عندها كان د'م 

و بسبب جسمها الضعيف .. نزل .. ربنا يعوض عليك 


يتبعععععععععععععع


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS