القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشق ايام الطفوله البارت الرابع والخامس بقلم ميرفت محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج

اعلان اعلى المواضيع

 رواية عشق ايام الطفوله البارت الرابع والخامس بقلم ميرفت محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

رواية عشق ايام الطفوله البارت الرابع والخامس بقلم ميرفت محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج 

مالك كان جاي يشوف حور ويبارك لها علي المكتب وشاف حور وهي بتحضن حمزه

مالك بجنون وغيره:حووووووور 

حور بخضه: في حاجه يا دكتور مالك

مالك بغيره وغضب: لا مفيش احب اتعرف علي الاستاذ 

حور باستغراب: ده حمزه ابن خالتي ثم وجهت كلامها لحمزه: وده دكتور مالك مدير المستشفي 

حمزه باستغراب وبصوت واطي: مالك!!؟ ثم قال: اهلا بيك يادكتور مالك

مالك بغضب : اهلا

حور: احم وخالتو عامله اي يا حمزه 

حمزه: الحمدلله كويسه بتسأل عليكي انتي قاعده فين 

حور: في فندق 

حمزه : ليه ملكيش اهل لا طبعا هتيجي تباتي عندنا 

مالك بغيره: نعم!!؟ 

حور وهي تنظر لمالك باستغراب: لا انا مرتاحه كده 

حمزه: لا والله مينفعش..... 

مالك بنفاذ صبر: استغفر الله العظيم 

قطع كلامهم دخول الممرضه

الممرضه :في حاله برا يادكتوره 

حور: طيب دخليها 

حمزه: تمام يا حور  اول ما تخلصي اتصلي عليا علشان اجي اخدك رقمي لسه معاكي 

حور بتوتر من نظرات مالك الغريبه : احم ايوه معايا 

حمزه: تمام . سلام

حور : سلام ثم وجهة كلامها لمالك: حضرتك كنت عايزه حاجه يادكتور 

مالك بسرعه وهو خارج : لا عن اذنك 

حور باستغراب: ماله ده 

***********

في الخارج 

مالك: حمزه 

حمزه: نعم يادكتور مالك

مالك بغيره : احم انت هتاخد حور تقعد عندكم 

حمزه بخبث : وده يخص حضرتك 

مالك : متستهبلش انت مش عارف انا مين 

حمزه : لا عارف يامالك اللي مستغربه ان حور مش عارفه 

مالك : وانا كمان مستغرب اوي ممكن مش عارفه شكلي سكت شويه ثم قال بحزن: او نستني 

حمزه: مستحيل تكون نستك يامالك دي بتعشقك دي وهي مسافره كانت بتكلمني وخلتني ادور عليك علي الاقل الاقي رقمك بس كنت اختفيت

مالك ببتسامه وفرحه: يعني دروت عليا وهي مسافره واول ما اكون قدامها تبقي مش عرفاني 

حمزه : هسيبك بقا اروح اشوف اللي ورايا علشان اجي لحور لما تخلص

مالك بغيره: تعالي هنا ياروح ام*ك تاخد لمين وبعدين مين دي اللي تقعد معاك في بيت واحد  

حمزه بضحك: لسه الغيرة بتاعتك زي ما هي.... طب هتقعد فين مش ممكن يعني هنسيبها تقعد في فندق لوحدها 

مالك: لا طبعا تقعد في فندق لوحدها مينفعش بس انت تقدر تقعد في فندق عادي 

حمزه: يعني اي 

مالك: يعني حور هتروح تقعد عند خالتها وانت هتشوف لك بيت ولا تورح تقعد في فندق 

حمزه: نعم لا طبع... 

مالك :هو ده اللي عندي ... اقسم بالله لو لمحت طيفك عند خالة حور في الشقه هقس*مك نصين.. انا ماشي وااه انا اللي هوصل حور 

حمزه:بصفتك اي

مالك بخبث : جوزها المستقبلي... سلام 

************

عند ليلي 

:احم انا سهر

ليلي : وانا ليلي ... انتي تعرفيني 

سهر : ااه اعرفك من ايام الجامعه كنت معاكي في الدفعه 

ليلي باستغراب: جامعة!!؟ بس انا  ما درستش هنا 

سهر بارتباك: مش انتي حضرتي سنه اولي هنا في كلية الهندسه احم بس اختفيتي بعدها روحتي فين 

ليلي: اااه فعلا سفرت برة اكمل تعليمي 

سهر: ليه؟ 

ليلي بحزن : حصلت حاجات خلتني ابعد ... معلش قفلي علي الموضوع ده 

سهر: عندك حق.. احم انتي قاعده لوحدك 

ليلي : لا معايا صحبتي هنا 

سهر بحزن مصتنع: احم اصل انا معنديش صحاب فا لقيتك قاعده لوحدك قولت اجي اقعد معاكي بس مش مشكله بقا .. وقامت

ليلي بسرعه: قومتي ليه خليكي 

سهر: احسن صحبتك تضايق ولا حاجه 

ليلي بابتسامه: لا هنا مفيش اطيب منها هتحبك انتي شكلك طيبه ... بس عرفتيني ازاي ده هي سنه واحده اللي قعدتها في الجامعه 

سخر بتوتر: ا اصل زي ما قولت ليكي مليش صحاب وكده لما شوفتك في الجامعه كنت عايزه اتعرف عليكي كنت حابه اتكلم معاكي بس خوفت لتصديني 

ليلي بابتسامه: لا ياحبيبتي انا مش بصد حد بالعكس انا بحب يكون عندي اصحاب عادي من النهارده احنا صحاب 

هنا جت عليهم: ياو*طيه اروح خمس دقايق الحمام ارجع الاقيكي بتخو*نيني اخس 

ليلي بضحك: اخس !!؟ يابت دي سهر صحبتي من ايام الجامعة 

هنا برفع حاجب : جامعه!!!؟ ثم وجهت كلامها لسهر: انتي كنتي عايشه برا 

ليلي : ليلي لا يابت مش انا حضرت سنه اولي هندسه هنا وبعد كده سافرت 

هنا:اااه... طيب يلا نطلب اكل انا جعانه.. 

ليلي: يلا 

***************

عند المجهول كان بيسمع الكلام كله من فون اخته 

المجهول ببتسامه: لسه هبله وبتصدقي ياروحي ...... اوعدك اني هصلح كل اللي عملته وهخليكي تعشقنيني اكتر من الاول ياقلب الصقر ❤

**************

عليا : اي ياحور مشغوله في اي بقالي ساعه برن عليكي 

حور : معلش ياقلبي كان عندي حالات كتير 

عليا : لا ولا يهمك ياقلبي المهم مقولتيش هعمل اي؟ 

حور: الاول قولي ليا انتي علاقتك مع علي ازاي 

عليا: ازاي يعني اي؟ 

حور: بتتعاملوا مع بعض كا دكتور ودكتوره ولا حاجه تانيه

عليا : كا صحاب او اخوات كده يعني 

حور: طب تمام... بصي اول حاجه اوعي تبيني ليه انك بتحبيه

عليا: ابين اي ياحور ده المستشفي كلها عارفه 

حور: انتي هتقوليلي ده من اول قاعده معاكي عرفت وده غلط الراجل مش بيحب الست المدلوقه عليه 

عليا : ايوه انا عرفت كده من دكتور ماك 

حور باستغراب: مالك دكتور مالك 

عليا : في ممرضه هنا معحبه بين كل شويه تد*لع عليه وهو مش طايقها بسبب دلعها ده 

حور بغيرة: لا والله 

عليا :اي ده شامه ريحة غيرة 

حور بارتباك: غيرة اي لا طبعا 

عليا : المهم قوليلي اعمل اي في موضوعي انا وعلي اخليه يحبني ازاي 

الباب اتفتح بقوة ودخل علي بعصبيه

علي بغضب:*****

****************

عند حور : هي البت دي قفلت السكه ليه؟؟ قطع كلامها خبط علي الباب وكان مالك

حور : ادخل 

مالك: مش هتروحي ولا اي يادكتور 

حور : ااه ما انا كنت هرن علي حمزه ييجي ياخدني 

مالك بخبث:امممم..لا حمزه بعد ما خرجنا من هنا قالي انه هو وراه مشوار مهم ومش هيعرف ييجي خالص وطلب مني اوصلك

حور باستغراب: طلب منك؟! 

مالك ببراءة: ايوه يلا هستناكي برا ... وخرج

حور لمت حاجتها وخرجت 

لقت مالك بيتكلم في التلفون قربت منه 

حور ببتسامه: انا جهزه 

مالك: ايوه ياحبيبتي انا جاي اهو 

اختفت ابتسامة حور ونظرت له بغموض وغيرة 

مالك بضحك: حاضر هجيب ليكي شوكولاته بكلم بنت اختي انا ..... لا خلاص متنكديش عليا خلاص ياقلبي هجبلك ... سلام 

حور بغيرة: انا جهزه هتوصلني ولا رجعت في كلامك 

مالك ببتسامه: لا طبعا يلا 

حور ركبت .....في الطريق 

حور بفضول وغيرة: احم انت كنت بتكمل مين 

مالك بخبث:وده اعتبره فضول ولا حاجه تانيه 

حور:طبعا فضول يعني هو لو مش فضول هيبقي اي 

مالك:غيرة مثلا

حور بلا مبالاه: وانا هغير عليك ليه ؟ 

مالك وقف العربيه فجأة

مالك : حور انتي فعلا مش فكراني 

حور:********

البارت_الخامس 

عليا : المهم قوليلي اعمل اي في موضوعي انا وعلي اخليه يحبني ازاي 

 الباب اتفتح بقوة ودخل علي بعصبيه

 علي بغضب:عليا  

عليا بتوتر :في اي ياعلي مالك  

علي بعصبيه وحزن:عليا انامش عايز ازعلك انتي عارفه قداي انتي غاليه عندي لو سمحتي ياعليا خلينا اخوات زي ما احنا 

 عليا بدموع وألم:وهو اي اللي حصل علشان تقول كده  

 علي:انا سمعت كلامك مع الدكتورة حور .... عليا انا بحبك بس زي اختي واتمني نفضل اصحاب واخوات لو سمحتي 

 عليا بدموع : ت تمام  

علي بحزن: عليا 

عليا وهي بتمسح دموعها: خلاص يا يادكتور علي تفضل روح علي مكتبك  

عيل بحزن : تمام  ومشي نظرت علي اثره بحزن وقهر 

 *****************

عند حور ومالك

 مالك وقف العربية فجأة  

مالك: حور انتي فعلا مش فكراني 

حور : فكرتك ازاي يعني مش فاهمه 

 مالك بحزن: لا والله حاجه.....ساق بهدوء لحد ما وصولوا 

مالك: اتفضلي انزلي.. خالي بالك من نفسك  

حور : احم وانت كمان... سلام  حور : نزلت ولسه هتطلع راحت له تاني كلمته من الشباك  

حور بابتسامه وحب:انا عمري ما نسيتك علشان افتكرك ياحب عمري❤️

مالك نظر لها بصدمه وعدم تصديق حور ظرت له بحب وطلعت تجري وهو نزل بسرعه وجري وراها لحقها ومسك ايديها وحاصرها بأيده 

مالك بعدم تصديق:انتي قولتي اي 

حور بخجل وحب:قولت اي؟

مالك:حور

حور:اي ياقلب حور 

مالك بحب واشتياق وفرحه شالها ولف بيها 

حور بفرحه:مالك الجيران 

مالك بفرحه:جيران اي انا ماصدقت ....طب ليه قولتي انك مش فكراني 

حور:كنت عايزه اشوف رد فعلك وبصراحه كنت خايفه لتكون م عارفني 

مالك:انا عرفتك من اول لحظة شوفتك فيها من ساعة المطار وخبط راسه في راسها بخفه :ساعة عيل متخلف

حور ضحك:خلاص بقا قلبك ابيض .......سلام بقا علشان الجيران اشوفك بكرا 

مالك :سلام ......اه صحيح هاتي رقمك علشان اكلمك 

حور :تمام 010******* 

مالك :تمام سلام ياقلبي 

حور بخجل وحب:سلام ......حور طلعت ومالك روح بيته 

******************

كانت بتعيط بحزن والم وقهر علي حبها اللي بيضيع مكنتش مصدقه كانت بتحلم  وتخطط وكانت بتبني معاه كل حياتها جه يوجها بكل برود وبيقول لها انوا  محبهاش وانوا يخليهم اخوات كانت بتموت مع كل كلمه كان بيقولها 

عليا وهي تنظر لنفسها في المرايا 

عليا  بدموع وقهر : لييييه لييييه احب حد مش بيحبني كل الناس عرفت اني مش بحبه  بعشقه بس هو لااااا عامل نفسه مش عارف ويوم ما عارف كسرني ووجع قلبي 

فضلت تعيط كتير كانت عايزه تصرخ قلبها بيوجعها جامد من كلامه. 

*********** 

في مكتب علي 

قاعد  مضايق جدااا من نفسه ومن الكلام اللي قاله لها عليا بالنسبة له غالية جداا  مكنش عايز يزعلها هو عارف انها دلوقتي بتعيط و مجروحه بس هو مش حاسس بحاجه  من نحيتها غير الاخوة 

علي لنفسه : غب*ي بس انا مكنتش عارف اعمل اي انا  مش حاسسها غير اخوتي وصحبتي عمري ما فكرت فيها كده..... خايف اكون خسرتها  اكيد هتبعد عني بعد اللي قولته 

بعد تفكير كتير وغضب من نفسه فكر انه  يروح يتكلم معاها راح لمكتبها وخبط علي الباب بس مسمعش رد فتحه ملقهاش جوا  فكرها مشت بس سمع صوت جاي من الحمام 

خبط علي الحمام 

علي  بتوتر: احم عليا.... عليا 

مفيش رد 

علي بقلق: عليا ....ردي عليا فضل يخبط جامد

فاقت عليا علي صوت خبط جامد علي الباب 

عليا وهي بنحاول تخلي صوتها طبيعي 

عليا:طالعه بتمسح دوعها وغسلت وشها وظبطت نفسها وطلعت 

بالخارج علي بأرتياح لما سمع صوتها قعد علي الكرسي مستنيها 

عليا خرجت وهي بتحاول تكون طبيعية:في حاجه يا دكتور علي 

علي بترتر وحزن علي منظرها:احم انا كنت عايزه اقولك ...يعني م متزعليش مني يعني....

عليا حاولت تبتسم :لا مش زعلانه قولت كده وهي بتلم حاجتها 

علي باستغراب:انتي بتعملي اي 

عليا:تعبانه شويه وعايزه اروح 

علي بقلق:طب لو تعبانه تعالي نروح للدكتور

عليا:لا هروح وهبقي كويسه عن اذنك قالت كده وماشيه

علي بسرعه :طب هوصلك مستحيل تمشي كده

عليا:لا معلش هعرف اروح لوحدي

علي:لا اعليا 

عليا :معلش عن اذنك ومشت 

نظر علي لأثرها بحزن  

علي :لنفسه :غب*ي


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS