رواية عشق ايام الطفوله البارت_الثالث_عشر والرابع عشر بقلم ميرفت محمد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
علي: عليا
عليا بلا مبالاة: نعم
علي بصدق وحب: انا بحبك
نظرت له عليا بصدمه : اي
علي : بحبك يا عليا
عليا كانت مصدومه وساكته مش بتتكلم
علي بتكمله : عليا انا اسف علي الكلام اللي قلته انا كنت غلطان بس انا اكتشفت اني حبيتك او اني كنت بحبك من زمان بس كنت غب*ي عليا انا مش مستحمل تكوني زعلانه مني او مش بتكلميني انا بحبك ومستعد اعمل اي حاجه علشان تسامحيني
عليا بدموع وسخريه: اكتشفت. و سمحيني وبحبك.؟! بجد!!
علي: ايوه والله بجد. انا عارفه اني زعلتك كنت غب*ي . بس انا مستعد اعوضك عن كل حاجه والله عليا انا بحبك بجد
عليا ببكاء : للاسف اتأخرت ياعلي
علي باستغراب: يعني اي.. عليا انا عارفه انك زعلانه مني بس والله
عليا ببكاء: انا في عريس جاي يتقدم ليا النهارده
علي بصدمه: اااي !!!
*******************
عند حور ومالك
حور بدموع: ماما مش موافقه
مالك : نعععععم . ليه ان شاء الله
حور: مالك ماما عايزاني اتجوز سليم علشان خاطر مامة سليم صحبتها وشايفه ان سليم بيحبني
مالك : ومامتك مش عارفه اني بحبك ومن واحنا عيال كمان
حور: هي كانت مفكره ان حبنا حب طفوله وراح لحاله بس انا هكلمها تاني هحاول معاها توافق .. انا همشي عندي حالات كتير سلام
مالك بحب: سلام
*************
بغضب ليلي شافت اعلان في شركة طالبين مهندسين قدمت واتقبلت كانت فرحانه وكان المدير راجل كبير وباين عليه كويس وده فرحها اكتر
ليلي بعد ما روحت
ليلي بسعاده : ماما وجرت عليها قبلت خدها
سعاد: يدوم السعاده ديما خير فرحيني
ليلي : اشتغلت في شركه كبيره ومديرها راجل كبير وباين عليه طيب وكويس
سعاد: طب الحمدلله ياحبيبتي ربنا يوفقك ان شاء الله
ليلي : انا هطلع اوضتي دلوقتي هنام شويه صحيني علي الغداء
سعاد : ماشي ياحبيبتي
بعد شويه ليلي كانت لسه هتنام رن فونها
ليلي بتكلم نفسها : يعني مش سايبني في حالي الصبح اشوفك وبترن عليا كمان عمري ما شوفت كده
ليلي : مش هرد خليه يكلم نفسه بقا
بس الفون فضل يرن
بغضب : اووووف زنان كل ده رن. ردت
ليلي بغضب: عايزه اي
صقر: مبترديش ليه من اول مره
ليلي: نعم ارد ليه؟! انت اصلا بترن ليه
صقر: وحشتيني
ليلي بحده: هقفل السكه
صقر باستفزاز: ده بدل ما تقوليلي وانا كمان بقيتي قاسيه
ليلي بغيظ قفلت السكه : انسان مست*فز وقفلت الفون ونامت
علي الناحيه التانيه عن صقر
صقر بضحك: ماشي بتقفلي السكه في وشي كله هيطلع عليكي ماشي
*********************
كانت قاعده بملل في الشقه مش لاقيه حاجه تعملها كلت وقعدة تتفرج علي التلفزيون مكنتش عارفه تعمل اي تاني كان معاها تلفونها فضلت تبحث عن تلفون سليم من صفحته علي الفيس وجابتها ورنت عليه
سليم: الو
قمر : احم سلام عليكم
سليم : وعليكم السلام مين معايا
قمر : احم انا قمر
سليم : ااه خير ياقمر وانتي جبتي رقمي منين
قمر: من علي صفحتك علي الفيس
سليم: ااه اي الشغل ده وانتي اي اللي عرفك انها صفحتي ممكن تكون صفحه تانيه
قمر : مش صفحتك اي ظن انت صورك ماليه الصفحه
سليم: امممممم ماشي كنت عايزه حاجه؟
قمر : ايوه انا كنت طالبه منك تدور ليا علي شغل
سليم : لا لسه بس بصي ممكن تشتغلي عندي
قمر: عندك فين لامؤاخذة؟
سليم: هو انتي اللي دماغك بتحدف شمال ده انا مؤدب قصدي عندي في الشركه ممكن تبقي السكرتيره بتاعتي
قمر: سكرتيره! انت بتتريق انت عارفه اني مش معايا شهاده ولا معايا اي حاجه
سليم: يابنتي مانتي مش هتعملي حااجه هتنظمي المواعيد ووقتي وكده
قمر بفرحه: امممممم ماشي موافقه ابدأ من امته
سليم : من بكرة لو حبيتي
قمر بحماس: تمام بجد انا مش عارفه اقولك اي شكرا بجد علي كل حاجه عملتها معايا
سليم ببتسامه : علي اي يا قمر انا معملتش حاجه ده واجبي مش انا زي اخوكي
قمر بحزن: طبعا زي اخويا سلام
سليم : سلام
قمر بغيظ: اخويا قال بقا الوسامه والجدعنه والحلاوة دي وفي الاخر زي اخويا ااه يازمن ماشي يا سليم يابن ام سليم
علي الناحيه التانيه
عند سليم ماسك صورة حور
سليم: اه منك يا حور معقول تكوني لسه بتحبي مالك ( سليم عرف مين اللي ضربه في المستشفي انه اسمه ومالك الغرباوي واتأكد انه مالك اللي حور كان بتحكي عنه وانهم قد اي بيحبوا بعض )
سليم بغضب حدف فازه علي الارض : انتي مش هتكوني غير ليا ياحوووور انا بس اللي بحبك
( ياعيني عليكي ياقمر يابنتي💔)
******************
كان دموعه نازله وكان بيكلم نفسه بحزن
علي بحزن ودموع: زعلان زعلان دلوقتي ماهي كانت بتحبك كانت هتعمل المستحيل علشان تحبها. احبها انا كنت بحبها اصلا بس كنت غب*ي مكنتش فاهم فضلت مش فاهم لحد ما ضاعت مني فضلت اكابر واق ول ما عايزها ثم قال بسخرية: واقول مش بحبها مش من البنات اللي بحبها .
علي بصوت عالي: مش هسيبك يا عليا والله ما هسيبك ولا هتكوني لغيري ابداا
يتبع.
البارت الرابع عشر
في يوم جديد علي ابطالنا
في بيت مالك
مالك ببتسامه لم امته واخته : صباح الخير علي الحلوين وقبل رأس امه واخته
سعاد وليلي: صباح الخير ياحبيبي
مالك : اي ياليلو لبسه كده ورايحه فين
ليلي: رايحه الشغل
مالك باستغراب: شغل
ليلي : ايوه مانا اشتغلت قدمت في شركه واتقبلت
مالك: ربنا يوفقك ياقلبي
ليلي: يارب ياحبيبي. انت عامل اي واخبار حور اي قالت كده وغمزت
مالك بضحك: كويسين ياستي
سعاد: ااه صحيح يامالك متجيب حور النهارده تتغدا معانا
ليل: ايوه يامالك دي وحشتني اووي مشوفتهاش من واحنا عيال
مالك: ماشي ياست الكل
ليلي: ناويين الفرح يبقي امته
مالك بحزن: لسه مش عارفين
سعاد لاحظت حزنه: مالك ياحبيبي ؟
مالك: مفيش حاجه ياحبيبتي انا هقوم بقا علشان متأخرش .. لا اله الا الله
سعاد وليلي: محمد رسول الله
ثم قالت ليلي : انا هقوم انا كمان ياست الكل علشان متأخرش . سلام
سعاد: سلام ياحبيبتي
*****************
كانت قاعده في مكتبها بتقرأ في كتاب بيخص التخصص بتاعها وفجأة لقت الباب اتفتح بقوه ودخل منه علي
عليا: اي ده مفيش باب تخبط
علي ببرود: لا
عليا نظرت له من فوق لتحت ورجعت تقرأ
علي : اي ده انتي بتذكري
عليا : لا رد
علي: دكاتره ضعاف
عليا بغيظ : لا ياراجل وانت مش بتذاكر
علي: واذاكر ليه ؟
عليا: علشان الدكتور ده بني ادمن وطبيعي ينسي لازم يذاكر علشان يفتكر اللي اخدوا وميغلطش
قطع كلمه دخول سعد
سعد: عليا بقولك.... ازيك يادكتور علي انت هنا
علي برفع حاجب : عليا حاف كده........ ام ايوه يادكتور هنا
سعد: تمام . بقولك يا عليا انا كلمت مامتك وقولت لها ان انا هخرجك ووفقت
علي : نعم
عليا وهؤ ي تنظر الي علي و ببتسامه بخبث : طب خليها بعد الشغل ياسعد علشان ورايا حالات دلوقتي
سعد: تمام عن اذنكوا ومشي
علي: ايه؟
عليا ويه تمنع الابتسامه : ايه
علي : اييييه؟!
عليا : هو اي اللي ايه
علي: تخرجي معاه بصفته اي
عليا بخبث: هو انا مقولتلكش
علي: لا مقولتليش
عليا: ما سعد هو العريس اللي متقدم ليا
علي: نعععععم
عليا بخبث: ايوه
علي مسك فازه وكان هيحدفها علي عليا
عليا بخوف: انت هتعمل اي
علي : اقسم بالله لو عرفت انك خرجتي معاه لهاجي وبالبتاعه دي هفت*ح دماغك و دماغه .. ماشي يا عليا ومشي
عليا بفرحه وبتسقف: بيغير بيغير ... ثم قالت بحزن: طب وهو هيغير ليه هو مش قال انه مش بيحبني..... ثم قالت بتحدي: ماااشي ياعلي اما وريتك
****************************
عند ليلي في الشركه
ليلي للسكرتيرة : لو سمحتي الاستاذ عمران جوه
السكرتيره: لا تعبان مش هيقدر ييجي النهارده
ليلي: تعبان علي حظي
ليلي لنفسها: اول يوم ليكي في الشركه يا ليلي والراجل تعب امال لو قعدي شويه اي اللي هيحصل
فاقت علي صوت السكرتيره : بس ابنه جوه جه بداله النهارده
ليلي : ايوه قولي كده بقا ليلي خبطت ودخلت
ليلي : لو سمحت ا.. انت
ابتسم لها بخبث
صقر: تعالي يا انسه ليلي
ليلي: انت بتعملي اي هنا
صقر: شركتي
ليلي: انت ...
صقر: ايووه ابن المدير هنا شكلك لما حبتيني معرفتيش اسمي
ليلي بحده: لو سمحت انا عايزه الاستاذ عمران يمضي علي الورق ده
صقر : الاستاذ عمران تعبان ومش هيعرف ييجي
ليلي : طب انا اعمل اي دلوقتي
صقر: ممكن تروحي علي البيت هناك وهو يمضي
ليلي: امال انت هنا بتعمل اي مش المفروض مكانوا
صقر: ايوه بس معرفش امضي مكانوا
ليلي كانت لسه هتمشي
صقر كان عايز يكسب اي وقت علشان تقعد معاه
صقر طب تعالي
ليلي باستغراب : علي فين
صقر: هخطفك يعني تعالي
ليلي: ربنا يستر ومشي وراه
**************
عند حور بتكلم مامتها
حور: انا بس نفسي اعرف رفضاه ليه ده مالك ياماما
هنادي: مش رفضاه بس مش هجوزك واحد مجرد انكم وانتم عيال كنتم بتحبوا بعض
حور: ولسه بنحب بعض ماما انا مش بحب ولا هحب غير مالك
هنادي : بصي انا هنزل مصر الاسبوع اللي جاي واقابل سي مالك بتاعك ده
حور بفرحه :تيجي بالسلامه ياماما ياحبيبتي ..سلام
هنادي:سلام
حور بفرحه جرت علي علي مكتب مالك
حور وهي بتفتح الباب بفرحه: مالك بس لقت
حور بصدمه : مالك
******************
عند سليم كان بيفكر ازاي هيشوف حور ازاي . وازاي هيبعد مالك عنها راح لها المستشفي راح لها المكتب بس لقاه فاضي
سليم لممريضه: لو سمحتي الدكتوره حور فين
الممرضه : ممكن تكون مع دكتور مالك عن اذنك
سليم بغضب وغيره: ماااالك ماشي يا حور ولسه هيطلع له وقفه صوت رنة فونه
سليم: الو
قمر بصراخ : سليييييم الحقنييييي
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق