رواية ماسة الأركان البارت العشرون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج
كان اركان قد اخبرها ما فعلته وهيا تقف مذهوله تشعر بالخجل ..... انا روحي طلعت امبارح من كبتي وانا كده كتر خيري قوي واركان وعد ولازم ينفذ وعده ليشدها يحتضنها .
صرخت.... اوعي والله اموتك ايه قله ادبك دي..
ضحك.. يا بت ماتتكلميش علي قله الادب دانتي كتي عايزانا نعمل عريس وعروسه..
لترتجف.. بطل بقه عيب كده انا ماكتش في وعيي.
التصق بها ونظر اليها بهيام.. كتي قمر تاخدي العقل ماترقصيلي وحياه ابوكي الا انا قلبي انهري.
دفعته..... ماتبطل بقه عيب كده.. اركان والنبي بقه.
تنهد.. لا انا روكي.. امبارح كت طالعه من بين شفايفك تخبل مش قولت هتحبيني كتير انا اهوه ماتحب يا عسليه من ايدك دي لايدك دي كان قمر بقميصه الروز وهو ابيض وحاجه كت هتجبلي جلطه.صفحه حكايات ميفو.
لتتململ بخجل وتحمر بشده ....شدد عليها ....نظرت بعيدا وهتفت غاضبه ....لا انت تحترم نفسك بقه ايه ده ال احب وازفت مابحبش انا اوعي.
تنهد ورفع وجهها.. ليه ماتحبيش.. لا بتحبي وجواكي مشاعر ليا وقلبك دق بس خايفه وانا مش هسيب الخوف ده يقف بينا.
صرخت...... ابعد بلا مشاعر بلا زفت وتسيب ايه وتاخد ايه.. اسمع بقه انا لا بتاعه حب ولا مسخره وجوازنا واضح واستحاله يحصل بينا حاجه.
مسك وجهها .....لا هو مش هيحصل .هو حصل وقلبك دق وجواكي مشاعر بتحرقك وبتكبتيها ومش عايزاني اعرف وزي ما ده دق انا كمان قلبي دق ومش هضحك علي روحي.. نظرت اليه برهبه....هتف ايه مستغربه. لا قلبي دق وجوايا مشاعر ليكي وحاسس بيها وحاببها كمان ومش همنعها اركان امبارح حس بيكي في حضنه وشاف اد ايه هو عايزك.
دفعته وصرخت...... رغبه يعني بطل بقه..
شدها لترتطم في احضانه..... لا مش رغبه بس.. انا عايزك كلك علي بعضك روحك قبل جسمك عايز اللي جواكي وبيدق ليا وبيصرخ وكبتاه وانا بقه مش هسيبه محبوس .انا هطلعه كله وهاخده واكبره وافرح بيه.
هتفت بقهر.. بطل بقه واحترمني واحترم رغبتي انا مش عايزه مش عايزه.
حاوطها والتصق بها .. مره اخري.. ليه بتحاربي نفسك ليه
صرخت.... عشان اخرتها فراق اخرتها وجع ابعد عني انا مانفعكش وسيبني في حالي.
هتف..... وانا مش عايز ابعد ولا هقدر ابعد.
دفعته وهتفت بغضب.. يبقي انت حر انا ماطلبتش مشاعرك ولا عايزاها اتحمل نتيحه اختيارك وانا اختياري واضح.. لا عايزاك ولا عايزه غيرك وده اخر كلام انا مش بتاعه حب وارتباط.
اقترب منها ونظر اليها نظرات ارعبتها لتنكمش وتهمس ....ايه بطل بتقرب ليه انا انا ليركنها علي الحائط...ظل ينظر اليها كان يحرقها بنظراته ...هتف اخيرا وضع يده حولها.. مش انت اللي هتقرري اختياراتك بعد كده عشان انا ليا راي تاني.. اركان سمع منك كل اللي جواكي سمع ان قلبك دق سمع ان جواكي مشاعر وعايزاني وسمع انك بتحاربي ده وبتخبي وسمع انك حابه دقه قلبك ونفسك تبقي في حضني لو فاكراني اهبل واسيبك واسمع كلامك يبقي ماتعرفنيش.. اركان بعد سنين قلبه دق متخيله انه يموت قلبه اللي كان ميت سنين وصحي علي مشاعرك لا مش هيحصل ولا عندي استعداد اعيش في الموت ده تاني انا حاسس بنفسي مبسوط وعايز وهموت وابقي معاكي وشايف عيونك عايزه.
صرخت بقهر.... مش عايزه مش عايزه.. مش عايزاك يا اخي حس بقه وابعد.
التصق بها ...... احس.. تصدقي فعلا لازم احس.. اندفع يحتضنها وينهال عليها لترتجف وتشهق بين يديه اسكت رفضها بعنفوانه ومشاعره التي تصرخ طلبا لمشاعرها لتذوب بين يديه لتحوله لحنان جارف احس انها ستقع ..حملها واخذها بين يديه يريحها علي احد الكنب ويتوه معها وهيا قد انسابت عن اخرها ...كانت شغوفه بمشاعره وتتمناها وتناست عقلها من كبتها لروحها ..مر وقتا وهما معا ...تجلد وابتعد وهيا مغيبه رائعه .شدها يحتضنها ويجلسها علي قدمه ظلت فتره تحس به وما ان وعت لبعده حتي انفجرت في البكاء . Mevo ll حكايات
تنهد ومسد عليها.. طب ليه بتعذبي نفسك ليه انت عايزاني واياك تقولي مش عايزاتي دي والله ماهسيبك.. طب براحه كده ايه اللي يمنع طيب نجرب ونكمل ونكبر مشاعرنا ..هزت راسها بقهر.. هتف... لا مانا مش هسيبك والله ماقدر وانت عايزاني ماتجننيش ليه ليه.
لتنسل من احضانه وتندفع بعيدا كانت في حاله مزريه اقترب..
صرخت...... ابوس ايدك ماتقربش والله ماقادره.
صرخ اخيرا.. انت مجنونه بتعملي كده ليه اتنين عايزين بعض ومشاعرهم بتصرخ ليه ليه عايزه ليه تبعدي ليه قوليلي ليه مش لاقي سبب.
هتفت..... عشان هنتطلق بعد سنه.
صرخ..... وانا مش هطلقك يا ماسه بعد سنه ولا عشره.. اه بصيلي وبرقي قوي انا عايزك اركان السويفي عايز ماسه مراته وحبيبته.
لتسيل دموعها فقد حدثت النصيبه.. لتتجلد وتنظر اليه وتهتف.. والله دي مشكلتك انا اه عايزاك اهو رغبه زي اي راجل انما حب وكلام فارغ لا وماعنديش استعداد اربط حياتي بحد حسام كان عايز برضه يربط حياتي بس انا لا وعشان كده اديته فلوسي عشان كنت بحبه ..انا امشي معاك اه انما اربط حياتي لا ماهيحصلش.. انا مش بتاعه حب وشوف بقه انا دخلت الجوازه دي عشان استفاد وجدك وعدني يديني فلوس عشان حسام لهف كل حاجه.. انما تخشلي تقولي هنتم الجواز ومشاعر وكلام فارغ لا.. انا كل اللي بدور عليه الفلوس ومصلحتي وبس انما انت مشاعرك ولا تسوي عندي حاجه.
شعر بالغضب الشديد فهيا تهينه تجلد وهتف.. لو فاكره انك لما تقوليلي كده هصدق تبقي غلطانه انا مش اهبل وراجل وعارف يعني ايه رغبه ومشاعر ويا ريت تقعدي مع نفسك وتعرفي جواكي كويس لاني مش هسكت ولا هيهدالي بال الا لما تكوني ليا.. ليستدير ويهتف انا هنزل اقابل الناس وبالليل نمشي ليتركها وينزل ..
انهارت اخيرا واحس بقلبها ينشق فادركت انها تحبه عرفت ماسه ان اركان اصبح في قلبها واصبح عشقها لتنهار وتحس ان حياتها ستصبح جحيما كيف ستقف له ولقلبها كيف ستعيش بقيه السنه معه احست انها ستموت لو اكملت السنه لتقرر ان تذهب للجد وتحاول ان تخرج من تلك الزيجه كانت تتعذب وشعورها بالحب يكوي قلبها.. ...طب اعمل ايه بحبه اقوله وخلاص ..سالت دموعها ...هتقولي ايه انك ضاربه عرفي ومتاخده قبل كده وساعتها هيصدق تاني الملام الزباله اللي اتقال ..هتقولي انك مش بنت وضحكتي عليه واتجوزتيه تاخدي اسمه ويحس انه متقرطس هتقولي ايه وايه انت حياتك سوده ودنيتك سوده ..فاكره انه هيصدق لا مش هيصدق انك غلبانه ...اركان اتغدر بيه مره وثقته في الستات مفيش هتقوليله مش هيصدق ...لا يا ماسه ماينفعش ماينفعش يحبك هيتوجع اركان مش سهل وحاسس بنفسه وانت متاخده وشرفك مدعوك في الارض استحاله يخش حياتك ....لتشهق بالبكاء.... ليه يا رب عملت ايه اتوجع كده ليه تخليني احبه ليه ليه دانا غلبانه.. هعمل ايه بس ابعده ازاي ...جلس مقهوره تنتحب.. بيحبني له مشاعر جواه نفسي فيها والله يا قلبي نفسي فيها انا نفسي بيتقطع وجعك علي عيني بس اعمل ايه.. لتتجلد.... اجمدي واقفيله هو مش هيستحمل ترفضيه اركان عنده كرامه مش هيستحمل..
مر الوقت وصعد اليها ليهتف ....يلا جاهزه .
هزت راسها من سكات لتمر امامه ..شدها وهمس ....هنتعشي الاول.
هتفت.... لا ماليش نفس نسافر علي طول..
هتف .....يلا من سكات شدها ونزل بها علي الشاطئ وصل بها الي مكان العشاء رجف قلبها ونظرت برهبه لتستدير برعب وتبتعد اندفع يشدها ويهتف ....راحه فين.
هتفت بقهر.. ايه ايه ده جايبني هنا ليه.
شدها لاحضانه.... هنتعشي ونسهر كان قد اعد مكانا خاصا ملئ بالشموع ويتوسطه منضده عليها ورود وبعض الكاسات رجف قلبها.. فهيا لن تحتمل..
هتفت... من فضلك بقه وحاولت ان تمشي شدها يحتضنها لتصدح الموسيقي .ارتجفت همس بجوار اذنها... ابوس ايدك اهدي وحسي بيا شويه..
لتسيل دموعها قهرا مسح دموعها.. انهارده بس وحياه اغلي حاجه وحياه دقات قلبك اللي بتصرخ سيبي نفسك شويه..
شعرت بانهيارها.. شدها يحتضنها لتخرس عقلها لمده تنعم به بين يدي حبيبها ليتلقفها بين ذراعيه وقد احس بلينها كان محتضنها ملتصقا بها يحاوطها ويضع راسه في شعرها ويهمس لها بحنان.. ماسه ده مكانك والله مكانك وهيفضل مكانك.. قلبي بيصرخ ومشاعري ماعتش قادر اخبيها انا امبارح عرفت انك بتاعتي كلك بقلبك بجسمك بروحك وعايزك كلك.... صمت... هسكت عارف ماهتنطقيش بس هحس بيكي وبمشاعرك وبقلبك اللي بيصرخ وحاسه ....كانت دموعها تنساب ومشاعرها لم تعد قادره ان تخفيها ابتعد ونظر لوجهها حاولت ان تزيح وجهها مسكها وهمس.. بالله عليكي ماتشيلي عينك من عيني..
ظلت ساهمه في عينيه كان عشقها صارخ يخرج من عيونها ووجعها يمزقها اما هو علم انها تقاوم ليتلمسها بحنان ..ركنت علي صدره وتهيم معه والموسيقي تنساب اخرج من جيبه خاتما من الالماظ ودبله ومسك يدها وضعهم فيها لتشهق همس.. حبيبي امبارح كان نفسه في دبله عشان تبقي بتاعتي وانا بتاعها ..رفع... يده وانا دبلتي دي عمرها ماهتتشال من صباعي لانك من هنا ورايح بتاعتي.. ماسه اركان السويفي..
نظرت اليه بالم.. همس.... بطلي بالله عليكي وجعك بيموتني بطلي احتضنها لتكلبش فيه بقهر.. ظل يدور بها همس.... يا تري بتحاربي نفسك ليه بيكي ايه يا قلبي..
مر الوقت وهو لا يفارقها ولا يبتعد انشا ليله من الاحلام ليله كانت صامته والمشاعر تصرخ من عنفوانها ليبتعد ويهمس.. اركان هيسعدك واله الله هيسعدك نزل عليها يتلمس شفتيها بحنان وهيا مشلوله شدها يغوص معها لتستجيب علي الفور ولم تقدر ان تمنع نفسها بعد كل تلك المشاعر رفعت يدها تشده اليها احس بخفقات في قلبه علي استسلامها همس.... ماستي قلبي والله انت يا روحي ...شدها اليه يحتضنها وجدها ترتجف كانت تحاول ان تعود لنفسها ولا تستطيع كانت تريد ان تنزع نفسها من احضانه وجسدها يلسعها لم تكن تعي ان بداخلها ذلك الطوفان من المشاعر وعندما اعترف بمشاعره انهارت حصونها همس ....اهدي وحياتي اهدي قلبك بيصرخ بتعملي كده ليه طيب بتموتي جواكي ليه انت عايزاني.
رفع وجهها يتلمسها بحنان لتتوه في نظراته عيونك بتقول عايزاني مش كده يا قلب اركان لتسهم اكثر وتتوه لتهز راسها بهيام وترفع يدها تتلمس وجهه بعشق .
همست بحب .....اركان..
همس .....روحه والله بقيتي روحه لتقترب وتغمض عينها وتضع شفتيها علي شفتيه لينهال عليها وقلبه سينفلق من طوفان مشاعره ليتوها معا .
كانت تهمس باسمه بلوعه وتهذي بكلمات الحب رغما عنها وهو غير مصدق انها اخرجت مافي قلبها ...ظلا معا كل يعبر عن حبه للاخر ابعدها ليهدئ نار قلبه لتعود لنفسها رويدا رويدا لتدرك روعه ماكانت فيه لينشق قلبها فهذا ليس مكانها ولن يكون مكانها لتتجلد وتدفعه وتهرب من امامه كانت تجري كان الشياطين تطاردها لم تعلم اين تذهب لتجده يمسكها .
صرخت هتف بانفعال.. اهدي عشان والله ماهسيبك وهاخدك فوق واعرفك انك بتاعتي .انكمشت شدها وذهب بها الي العربه مشتعلا ليركبها .انكمشت هيا ولم تنطق..ظل يتاملها اقرب وقبل يدها هتبقي مراتي بتاعتي اول بختي وانا اول بختك ليه تبعدي لازم مشاعرنا نكبرها ونشوف فيها ايه انا عمري ماتخيلت اني اعوز حد كده ،.كانت دموعها تسيل ..ماسه انت ليه بتقاومي انا مش عايز اضغط عليكي وتبقي ليا عارف مش هتقدري عليا بس عايز ليلتنا تبقي حاجه غير ليه أحلامي اني هنول اللي اتخيلتها معاي من يوم ماشفتك اصلا وانا عايزك .انا استحاله اقبل انك تكوني لحد تاني ولو حصل اكوتك واموت نفسي انت بتاعتي .كانت تشعر بالموت من كلامه نكمشت وانزوت .،تنهد واستدار يقود عربته لينطلقا علي الطريق..ظلت تفكر ...يا صيبتك بيقولك استحاله تكوني لغيره يا مصيبتي اعمل ايه ...ظلت تشعر بالقهر ...طب طب اقوله وانا وحظي اقوله ما جدو هيقوله كمان ويصدقو .،قطبت ...طب ماهو ممكن يقول اني ضحكت علي جدي ....
طب اخده لحسام واحلفه ...لا حسام واطي وممكن يكدب ..طب اعمل ايه انا مرعوبه .مراته مش بنت اللي عايزها ضاربه عرفي .اهدي اهدي هتعملي ايه ...طب ماهو هيقول ليه ماقلناش من الاول ماهو ماكنش فيه مشاعر . ازاي اسيبه يقرب واحده كده ..ظلت تفكر .. لتهرب هيا الي النوم وتنام ..
ظل يقود وكل حين يتاملها ويحس بالجنون علي رفضها له فان بداخلها مشاعر واعترفت بذلك وتريده لماذا تفعل ذلك.. ظلا علي الطريق حتي وصلا الي البيت تلمسها بحنان لتفوق همس.. وصلنا يا قلبي يلا اطلعي ريحي فوق.
خرجت من العربه اخذها الي الداخل وجد الجد جالسا اقتربت تحتضنه وتحتضن صفاء هتف الجد.... قضيتو يومين حلوين .
اقترب اركان.. وضم ماسه اليه.. اه يا جدي احلي يومين والله بس ماستي تعباني عالاخر.
هتفت صفاء ......بس يا واد دي ملاك ربنا يباركلكو يا رب واشوف خلفكو..
شدد عليها وهمس.... هيحصل يا امي بس ماستي تعقل الا مجنناني والله..
هتف الجد.... مالك يا واد مش علي بعضك.
احتضن ماسه امامهم ليهتف.. اقول ليه هموت علي حبيبي وحبيبي قلبه جامد شارد بعيد بس هيلين مش هتلين يا مز انت.
لتخبطه وتهتف ...اتلم بقه..
ضحك ....لا مانا مش هتلم خلاص.همس لها .....نفسي في حبيبي واقوله صباحيه مباركه واعيش عمري كله راجلك وحبيبك واول راجل ليكي .
شعرت بخنجر في قلبها ...همس ... انا خلااااص اتبعترت..
صدح صوت محمود بغل......
يا لهوي انا خوفت .....تابعو الحزن في الكومنتات ..
لايك وانت معدي .....
البارت الحادي والعشرون والثاني والعشرون من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق