رواية لم تكن خادمتي الفصل السابع والثامن بقلم اميمه خالد حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
اللهم صل وسلم علي سيدنا محمد
حازم بص في عينها جامد
حازم : بحبها جدا جدا فوق ما تتوقعي بس هي وجعتني وجت علي كرامتي
نورا : بس لو في حب هيبقى اقوي من كده
حازم : معاكي حق فعلا بس هي جت علي مكان مينفعش يا نورا خالص
نورا: ازاي يعني؟!
حازم بضحك: عايزه تعرفي يعني ؟
نورا: ايوه عشان انا زعلانه اوي عشان خديجه
حازم: وليه هي الصعبانه عليكي وانا مش صعبان عليكي وانا مدغدغ كده ؟
نورا: هي مالها بالحادثة طيب
حازم : انا هقولك كل الموضوع اني روحت أتقدم ليها وبابها رفض عشان انا مليش أهل
نورا: ايه ده ازاي و فريدة هانم و الآنسة يارا و..
حازم : لا فريده وعلي اتبنوني من الملجأ هو علي بقي يكرهني جدا بعد ما ربنا رزقه بعيال بس بحبه بردو تخيلي
نورا: ايه ده انا مش مصدقة اصلا
حازم : عشان كده انا بعت اسأل عليكي لمجرد اني اعرف معلومات عنك ولما عرفت حبيت أقف معاكي زي ما ربنا بعتلي اليقف معايا
نورا : بس انت قولت علي بيكرهك
حازم : ايوه ومعرفش ليه لكن بردو شايله انه رباني وعلمني وصرف عليا كتير يمكن أهلي نفسهم مكنوش هيعملو معايا كده
نورا: عشان كده بتعاملني كويس
حازم : ايوه وانتي لو عايزه أي حاجه بأي شكل انا أخوكي
نورا: ربنا يخليك بس بردو مفهمتش ليه سيبت خديجه شكلها متمسكة بيك
حازم : اكيد هي العرفت بباها الحقيقة يا نورا
زعلت منها جدا
نورا: ادام متأكدتش متظلمش هي باين عليها اوي أنها بتحبك اعمل بيت جديد يريحك احسن من علي المش بتحبه ده
حازم: لا انا بحبه قولتلك بس زعلان لأنه بعد ماما و يارا هددهم لو كلموني هيزعلهم
نورا: ليه كل ده
حازم: اكيد بيحافظ علي بيته
نورا: منك انت؟!
حازم : من أي حد انا هفضل أحبهم و شايل فضلهم عليا
نورا: هتروح أمتي للدكتور عشان تفك الجبس و تطمن علي نفسك
حازم: مش عارف لسه أسر لما يجي
نورا: تمام يبقي ده معاد الدوا وبعدين تدخل ترتاح
________________________
في بيت ندي كان يوسف معزوم عندهم علي الغدا
عبد الله (والد ندي): هو انت يا ابني لسه مقاطع أهلك
يوسف : انا مش مقاطع حد انا بكلم ماما وأختي علي طول وهما بيكلمو ندي
عبد الله : انا عارف بس والدك
يوسف: ده قصه تانية لو سمحت خلينا بعيد عنه انت عارف انا قد ايه بحب ندي ملكش دعوة غير بيا انا
عبد الله : اكيد طبعا
يوسف: هو انا ممكن اطلب من حضرتك طلب
عبد الله : قول يا ابني
يوسف: انا عايز اكتب الكتاب لحد ما ربنا يسهل
عبد الله : ايوه بس والدك
يوسف: تاني يا عمي أرجوك لو سمحت أقبل
عبد الله : علي خيرة الله شوف عايز أمتي
يوسف : بكره لو ينفع
عبد الله : ايه يا ابني مش كده
يوسف: ده كتب كتاب من غير أي حاجه
عبد الله : خلاص يا ابني حاضر
يوسف : انا هقوم بقي اظبط الأمور لحد بكره
قام يوسف يمشي و ندي قامت توصله
ندي: ايه يا ابني ده مش تقولي ولا أي حاجه فاجئتني
يوسف: المهم يا حبيبتي تكوني مرتاحة ومبسوطه
ندي: اكيد طبعا أسعد واحده في الدنيا
يوسف مسك ايديها وقرب منها: يارب دايما اقدر اخليكي مبسوطة كده ووطي بص في عينها باس راسها
عبد الله : يااا ندي
ندي شهقت حاضر يا بابا وقفلت الباب في وش يوسف ودخلت
يوسف: ذوق اوي
______________
دخلت نورا اوضتها و قالت تكلم سارة كالعادة وتحكي ليها
سارة: اممممم وبعدين
نورا : ولا قابلين مش عارفه انا ازاي زعلانه عشان خديجه ولا المفروض افرح ولا ايه بالظبط
سارة : بس انا فهمتك خلاص
نورا: طيب ايه
سارة: انتي حبتيه أخ اب اول حد يعطف عليكي ويعاملك حلو لكن مش حب حب زي ما هو حبك أخت وكمان نفس ظروفه
نورا : اه انا بردو قولت كده
سارة : كويس يا بنتي ربنا يعدلهالك بس مقولتيش صاحبه الرخم عامل ايه هههههه
نورا: أسكتي متفكرنيش مش بحب ابدا بصاته ولا كلامه ، المهم انتي عامله ايه مع إبراهيم
سارة :زي ما احنا علي حطه ايديك
نورا : يابنتي انتي خللتي في الخطوبة
سارة: يا اختي كلهم هم والله
نورا : طيب انا هقفل بقي انام شوية
سارة: ماشي سلام
نورا : سلام
____________________
في بيت أسر البسيط أسر قام عمل كوبيتين شاي وراح قعد جنب أبوه
محمود : خير اكيد وراك حاجه
اسر مبتسم : اه بصراحه
محمود : لعله خير قول
أسر : انا عايز اخطب
محمود فضل باصص لي: احلف كده
اسر: اه والله
محمود: الف مبروك
اسر: الله يبارك فيك يا بابا بس انا لسه مخطبتش ولا حتي كلمتها
محمود : الله الله ده انت ناوي علي واحده بعينها بقى
اسر: اه يا بابا زي القمر ذوق ورقه وجمال وأخلاق
محمود: يبقى علي خيرة الله
اسر: هكلمها قريب ان شاء الله ادعيلي انت بس
محمود: ربنا يوفقك يا ابني ويرزقك بيها لو فيها خير
__________________
في فيلا علي فريدة ويارا قاعدين سوا رن فون فريدة وكان يوسف
فريدة: الو يا يوسف عملت ايه يا حبيبي
يوسف : كلمته ووافق الحمد لله ماما هتبجي صح
فريدة بوجع: هحاول اجيلك طبعا هو انا عندي كام واحد افرح بيه
يوسف : هستناكي انتي ويارا
فريدة : أن. ...اه
يوسف : ماما الو ماما
فريدة:..............
علي بغل وهو ماسك دراعها : هوانا مش قولت ملكيش دعوة بحد منهم هو انا لازم اتغابي عليكو
فريدة: حرام عليك يا أخي ده ابنك ولا ده كمان من ملجأ
علي: خرج عن طوعي ورغبتي يبقي مش ابني ولا أعرفه وانتي وبنتك قسما بالله ما هخليكو حتي تشوفو الشارع
يارا: وانا مالي انا عندي دراسه
علي: امشي يا بت علي فوق
فريدة: مش كفايه طلعت غلك في حازم عشان أمه مرديتش بيك والله أعلم انت عملت فيها ايه
علي غضب جدا من كلامها وضرب فريدة بالقلم وقعت علي الأرض و فقدت الوعي من قوته
______________________
في شقه حازم رن جرس الباب وكانت نورا في المطبخ بتعمل الغدا راحت نورا تفتح الباب
اسر: بسم الله ما شاء الله يا بنتي ايه الجمال ده
نورا بتكشيره: لو سمحت اتفضل وانا هبلغ أستاذ حازم انك وصلت
وجت نورا تمشي خطوة لقدام كان أسر قفل الباب ودخل وشدها علي الباب و وقف هو قدامها وحط أيديه علي الباب حواليها ومحاوطها
أسر بهمس: علي فكرة انا مش بعاكسك انا معجب بيكي بجد
نورا اتوترت: لو سمحت
اسر: لو سمحت ايه انتي لو سمحتي براحه شوية مش كله كلام ناشف كده انا والله مش بضحك عليكي والله
حازم من جوه : نورا نورا
نورا وطت وعدت من بين أيدين أسر وجربت وأسر حط راسه علي الباب
نورا: ايوه انا جايه
حازم: ايه يا بنتي كل ده سمعت الباب وبعدين مسمعتش حاجه في ايه
نورا: دا دا أسر قصدي أستاذ أسر صاحب حضرتك
حازم: هو جيه طيب كويس آمال مالك
نورا: مفيش انا هخرج حضرتك و أدخل أكمل الغدا
حازم : ماشي اعملي حساب أسر معانا
نورا: اكيد حاضر
خرجت نورا حازم بره وكان أسر قعد في الانتريه وأول ما شافها باصلها وابتسم
حازم: أسر ايه يا بابا اتحولت انا أهو
حازم بنفس الابتسامه من غير ما يبصله: ليه يا حبيبي ما انا شايفك قمر أهو
نورا بتوتر: عن اذنكو ودخلت المطبخ
حازم : ولا لم نفسك من أمتي وانت بتعاكس اصلا وبعدين قولتلك دي زي اختي
أسر : زومي انا عايز اتجوزها
حازم بصدمه: انت عايز تتجوز انت
اسر: في ايه يا سكر ناقصني ايد ولا رجل
حازم بضحك : لا ولا حاجه ابدا استغربت بس اشمعناه نورا يعني
اسر: رقيقة وجميله و صغننه كده وبعدين طالما انت وثقت فيها يبقي هي اكيد كويسة
حازم ضحك: والله فرحتني بس معرفش هي هتوافق عليك ولا لاء
اسر: ليه يا اخويا هي تطول
حازم: انا قولت حاجه
اسر: طيب كمان 3 ساعات هنروح المستشفي عشان تفك الحاجات دي وتاخد مواعيد العلاج الطبيعي
حازم : أما هو فاضل 3 ساعات جاي من دلوقتي ليه
اسر: عشان ابلغك
حازم: طيب ما فيه تليفونات عادي
اسر: متبقاش رخم وثقيل بقي
حازم بضحك: ماشي
أسر : بس لسه في موضوع عايزك فيه بجد
حازم: خير
أسر : خديجه
حازم وشه كشر: مالها
اسر: اختفت وبابها سألني عليها وقولته مش عارف
حازم : يعني ايه اختفت دي
اسر: طفشت من ابوها ومنك انتو الاتنين كسرتوها
حازم: أسر انت عارف كويس
اسر: انا معرفش غير انك مسمعتش منها و رفضتها ربنا يستر بس وتكون بخير
حازم: انت جاي توجع قلبي وتقولي يارب تكون بخير
اسر: وانت قلبك يتوجع ليه مش انت مشيتها يعني مش عايزها ومش حاببها
حازم : انت هتستعبط انت عارف اني بحبها جدا
اسر: مش بالكلام يا حازم
حازم بزعيق وعصبيه: يعني وانا متكتف كده هعمل ايه انا
اسر: طيب روق انا هدور عليها
___________________
مالك : يعنى ايه يا يارا
يارا بعياط : انا تعبت بجد مش قادرة
مالك: طيب أهدى يا حبيبتي متقلقيش انا هاجي اطلبك
يارا: مش هيرضي
مالك: ده ليه ان شاء الله
يارا: عشان انت صاحب يوسف
مالك: ملكيش دعوة انتي انا بس هكلم يوسف الأول بعدين هشوف المهم انتي متقلقيش
قفل مالك مع يارا و كلم يوسف
يوسف: ابن حلال كنت لسه هكلمك انت وأحمد
مالك: خير ان شاء الله
يوسف: خير كنت هكتب كتابي النهارده وكنت عايزكم شهود
مالك: الف مبروك يا حبيبي بس ليه فجأه كده
يوسف: قلبي مقبوض وعايز أخلص بصراحه
مالك: ان شاء الله تتم علي خير
يوسف: آمال انت كنت بتكلمني ليه
مالك: بعدين بقى مشكلتي ضروري
يوسف : خلاص هستناك بليل
مالك : تمام
______________________
في بيت ندي كانت فرحانة جدا وسط اخواتها و مامتها آن جرس الباب عبد الله انا هقوم افتح
عبد الله فتح وكان راجل شيك جدا قدامه طول وعرض ولابس نضارة
عبد الله : مين حضرتك؟!
علي: انا علي والد يوسف ممكن ادخل
____________________
في المستشفي حازم فك كل حاجه والدكتور كشف عليه وكان اتحسن كتير
الدكتور: انت بس محتاج علاج طبيعي ومش لمده كبيرة
حازم: تمام نبدأ من النهارده
الدكتور: مش تعب عليك بسرعه كده
حازم: لا انا مش فاضي ومحتاج أخلص عشان شغلي
الدكتور : خلاص زي ما تحب
حازم: تمام
خرج حازم لدكتور العلاج الطبيعي بس طلب من أسر و نورا يكون لوحدو خرجوا الاتنين وجت نورا تخرج بره خالص عشان اسر ميكلمهاش
أسر شد نورا من دراعها و هي خارجه
اسر: انتي بتهربي مني ليه
نورا: انا مش بهرب حضرتك انا
اسر: متقوليش حضرتك دي تاني نورا انا بحبك و عايز اتجوزك
نورا اتصدمت بس فرحت جواها
اسر: نورا ردي
نورا: بس انا شغاله عند صاحبك
اسر: انا مش ابن وزير انا بابا كان بواب اصلا ثم إن حازم طول عمره بيعاملك أخته وانا هطلب ايديك منه قولتي ايه
نورا: ممكن تديني فرصة أفكر
أسر : وهو ايه احتمال انك ترفضي
نورا: انا معرفش حضرتك
اسر: يوووه
نورا: أسفه يعني انا معرفكش و مش بحب اخد خطوة بسرعه
أسر : طيب فكري يراحتك خالص
نورا: تمام
اسر: بس بسرعه
نورا ضحكت علي أسلوبه
أسر : ضحكتك حلوة علي فكرة
نورا: شكرا
_________________________
بليل الساعه 8 في بيت عبد الله وصل يوسف ومعاه مالك واحمد ورن الجرس
عبد الله: نعم
يوسف: ايه يا عمي مش ده معاد كتب الكتاب
عبد الله : انا معنديش بنات للجواز
وقفل الباب في وش يوسف وأصحابه يوسف بص لأصحابه باستغراب وخبط علي الباب تاني
يوسف: قولي طيب في ايه لو سمحت بلاش تعمل كده
ويزيد خبط يوسف وصوته واصحابه حولوا يمسكو بس كان مصدوم ومنهار
وندي جوه بتعيط
ندي: يا بابا قولي في ايه ؟ ليه كده طيب ؟
عبد الله :......
الثامنه
لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين اللهم صلي وسلم على نبينا محمد عليه الصلاة والسلام
ندي: يا بابا قولي في ايه ؟ ليه كده طيب ؟
عبد الله : عشان انا مش هستني لما تدخلي السجن تاني ومتخرجيش منه
ندي بذهول: ايه بتقول ايه سجن ؟!
عبد الله : مش كدبتي وقولتي صاحبتك في المستشفي وانتي كنتي في القسم
ندي: يا بابا انا محبتش اقلقك وكمان انا كنت مظلومة والله ويوسف ما سابنيش
عبدالله : ما دي المشكلة أبوه جيه هنا وبلغني ان هو العامل كده ولو اتجوزتيه وانا مش مستغني عنك يا بنتي ف الله الغني من دي جوازه
ندي بعياط: لا يابابا انت كده بتظلم يوسف لو سمحت
عبد الله بحزم: انا قولت كلمه وخلاص انتهينا
_________________
يوسف كان مع أصحابه منهار في كافيه
مالك: يمكن حصل عندهم حاجه في البيت ربنا عالم بظروفهم
يوسف : لاء انا عارفهم كويس بس مش قادر استوعب في. ايه
احمد: طيب رن علي ندي كده
يوسف هجرب حاضر ، آن يوسف علي ندي الصوتها مكنش راضي يطلع من العياط
يوسف: ندي بلاش تعملي كده في نفسك
ندي: انا تعبت خالص يا يوسف
يوسف: هو ايه الحصل بس؟!
ندي: والدك جيه لبابا وعرفه اني دخلت القسم وكدبت عليهم و قاله لو اتجوزتك هدخل تاني بس مش هخرج انا... .
يوسف بغضب: اقفلي دلوقتي وكان في نفس الوقت في ايديه كوباية كسرها من الغضب
مالك: يا ابني ايديك في ايه
يوسف: هو السبب و ربنا ما هسيبه
قام يوسف جري علي عربيته واصحابه وراه بس هو طار وسبقهم بالعربية
وصل يوسف الفيلا وكان علي قاعد وبيقرأ كتاب ويوسف كان داخل شايط علي رفع عينه وفهم بصته
علي: انت جيت يا يوسف ليك واحشه
يوسف قرب منه ومسكه من هدومه وقفه قصاده
يوسف بزعيق: انت بتعمل فيا كده ليه انا كمان مش ابنك ليه مصمم تكسر قلبي كده
نزلت فريدة ويارا علي الصوت و كان وصل أحمد ومالك هما كمان
علي بزعيق: يا غبي ده عشان انت ابني بختار ليك اليسعدك والمن مستواك انت مش عارف مصلحتك
يوسف: ليه هو انا عيل انت مالك بيا جيت اشتكيت ليك حاجه انت بتدمرني انا بكرهك وبكرهك فوق ما تتخيل
علي: وايه يعني بردو مش هتتجوزها ولو عملت ايه انا ممكن احبسك انت شخصيا
يوسف اتعصب جدا وضم ايديه ولسه هيضربه
فريدة مسكن ايديه : عشان خاطري انا بلاش متنزلش نفسك لمستواه وتشيل ذنب
يوسف نزل ايديه وضم ممته وعيط كتير حس قد ايه هو ضعيف و عاجز
وهنا علي ابتسم وسابهم وطلع ويارا كان نفسها تجري علي مالك بس مقدرتش طبعا
_______________
في شقه حازم رجع تعبان جدا ودخل خد دش وخرج نده علي نورا
نورا:نعم اجهز لحضرتك العشا
حازم: لاء تعالي انا عايزك
نورا قربت لعنده: نعم
حازم: طبعا أسر كلمك
نورا بصت للأرض بكسوف: انا والله مردتش ولا عملت حاجه
حازم: ايه يا بنتي قلقانه كده ليه
نورا : لاء عادي
حازم : طيب اقعدي بس انا معرفش انتي واقفة ليه كده
قعدت نورا وهي مكسوفة جدا منه
حازم : بصي انتي اختي وعرفه اني بعزك وعمري ما هرضي حاجه تضرك طبعا
نورا: عارفه اكيد
حازم : طيب أسر كويس جدا ومش عشان هو صاحبي بس حقيقي شاب محترم وطموح ومكنش لي في البنات و الحاجات دي نهائي وطبعا انا مش بفرض عليكي لكن بنصحك انا شايف انك تعملي بيت ليكي وتبقي ام وكمان أسر صاحبي واخويا هعرف اطمن عليكي وانتي معاه
نورا: فهمت حاضر
حازم: فكري براحتك و الأنتي عيزاه
____________________
في بيت مالك دخل تعبان جدا
مديحة : احضرلك العشاء
مالك: لا يا ست الكل تسلمي انا هدخل انام
مديحه: طيب عندك شغل الصبح
مالك: اه طبعا ان مكنش الفجر هو فين بابا
مديحه: راح عند عمك وهيفضل عنده في البلد كام يوم
مالك: وانتي مروحتيش ليه معاه تغيري جو
مديحه : لا طبعا وانت وطلباتك وراحتك
مالك: يا ماما بالله عليكي انا مش صغير
مديحه : تاني هو انا عندي غيرك اصلا
مالك: خلاص خلاص انا داخل انام تصبحي علي خير
دخل مالك خد دش ولسه هينام الفون بتاعه رن وكانت يارا
مالك: ايوه يا حبيبتي
يارا: انت كنت نايم
مالك: لاء كنت لسه هنام
يارا : طيب هسيبك تنام عشان شغلك
مالك: لاء استني بس
يارا: لاء نام انا بس كنت هسألك كلمت يوسف
مالك: لا طبعا معرفتش مش شايفة البيحصل
يارا: انا قولت كده بردو المهم نام دلوقتي وبكره نتكلم
مالك: ماشي تصبحي علي خير
يارا: وانت من أهله
__________________
في اوضه نورا بعد ما خلصت شغل البيت دخلت اوضتها قفلت علي نفسها بالمفتاح كالعادة خدت دش ولبست بجامه مريحه و رفعت شعرها عشان تعرف تنام
بس كلمت سارة قبل ما تنام
سارة: كنت لسه هكلمك بنت حلال
نورا : حصل كتير اوي
سارة: طيب يلا ارغي
نورا: أسر طلبني للجواز
سارة: الله وطبعا وافقتي
نورا: لاء
سارة: هو ايه ال لاء انتي بتهزري
نورا: قولت هفكر لسه
سارة: هو شكله ايه
نورا: شاب عادي طول وعرض عنده عضلات شعره أسود وتقيل عنده دقن خفيفة بشرته بيضاء لبسه شيك
سارة: كل ده ولسه بتفكري باينك اتهبلتي
نورا : اوافق يعني
سارة: طبعا مش محتاجه كلام اصلا
_____________________
تاني يوم الصبح بدري صحي حازم علي صوت رنه الفون قلبه دق قال اكيد خديجه هي وحشته جدا وفي نفس الوقت زعلان وفي نفس الوقت قلقان عليها بس لما جيه يرد كان أسر
حازم بزهق: ايه يا أسر علي الصبح
أسر بجدية: انا عرفت مكان خديجه أجهز عشان هاخدك وتروح ليها
حازم: ايوه بس
اسر: مفيش بس أجهز وانا هعدي عليك افهمك سلام
حازم: مكنش مستوعب بس هي فعلا وحشته وقام يجهز رغم تعبه لسه بس محبش يقلق نورا هو عارف انها تعبانه
قام سند علي عكازه ولبس طقم كجول بس كان شيك جدا هو عارف ان خديجه بتحبه
وبعد استني أسر يوصل
___________________
الصبح في شقه يوسف المعرفش ينام طول الليل آن جرس الباب وتوقع حد من صحابه قام وفتح الباب
يوسف: ندي!!
ندي: اترمت عليه وحضنته بكل الزعل والإرهاق الهما فيه ويوسف كمان كان محتاج ليها جدا فضلو كده شوية من غير كلام بعدين بعدت ندى عن يوسف
ندي: عايزه اقعد معاك شوية
يوسف : ماشي يا حبيبتي بس مش هينفع هنا انزلي في عربيتي وانا هغير واجيلك
ندي خدت منه مفتاح العربية : حاضر هستناك
نزل يوسف بعدها بشوية وركب وراحوا مطعم فطرو
ندي: يوسف تعالي نروح نتجوز دلوقتي
يوسف: لا طبعا وبباكي
ندي: بابا رافض خالص
يوسف: ان شاء الله هقنعه
ندي دمعت: ولو رفض
يوسف : مش هسيبك أوعي تخافي انا معاكي علي طول
______________________
أسر وصل لحازم ودخل الشقه يبص علي نورا
حازم: نايمة يا اخويا متبصش كتير
اسر: انت كلمتها
حازم: ايوه وان شاء الله هتوافق
اسر: يارب
المهم يلا نتحرك وصل أسر وحازم لمكان علي الشط نزل حازم بعكازه وشافها لوحدها شعرها طاير ومربعه ايديها وباصه بحزن للبحر حازم قرب منها أوي ووطي علي ودنها
حازم بهمس: وحشتيني
خديجه لفت لحازم
خديجه:...........
__________________________
ندي مشيت ويوسف كلم صحابه يجو ولما وصلوا أحمد ومالك
احمد: يوسف انا كنت عايز اقولك حاجه وعارف أن مش وقته
يوسف: قول يا أحمد
احمد: كنت عايز اطلب منك ايد يارا
مالك بص لأحمد واتصدم
يوسف: انا معنديش مشكله اكيد
مالك :.......
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺