رواية انتقام قاصر البارت الاول والتاني بقلم نور شريف حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
![]() |
أنا هخطب يا فريدة بس بحبك أنتي قالها تميم بهدوء
وهو مركز في عيونها :
قالت فريدة بصدمة: هتخطب طب وانا !!
نزلت دموعها بوجع لما شافت في عيونه كره ليها وأن عيونه عمرها ما حبت
كان بيضحك عليها عشان عارف أنها بتحبه ؟
أنا أسف حقك عليا مش عارف أعمل أي أهلي هم اللي اختروها ليا .. كمل كلامه بتنهيدة
و هضطر أمشي هتوحشيني ..
لسه بيقرب منها بعدت وهي بصه في الأرض و مشيت بسرعه و دموعها نازله بقوة هقول لماما أي
تميم مش هيجي يخطبني اقولها أنه كان بيلعب بيا ،اقولها أن كنت ضحية
صرخت في الشارع : هو ده تميم اللي بحكلها عنه
ركبت العربية و جريت علي امها اول ما شافها أبوها بصلها بضيق: الحلوة كانت في الجامعة ولا كانت فين
حضنت أمها و جسمها بيرتعش من شدة العياط عايزه اتكلم معاكي لوحدناا قالتها و نفسها بيروح : مامااا عشان خاطري لوحدنا
أتلموا اخواتها علي صوتها صرخت في وشهم سبونيي لوحدي خرج أبوها و اخواتها
مسكت أيد أمها و قالت بتعب
تميم هيخطب يا ماما بس مش أنا اللي هيخطبها
كانوا واقفين اخواتها علي الباب بشماته .. ألحقي ده فريدة طلعت بتحب واحد ؟
بابا لازم يعرف بنته بتكلم واحد و بيتقابلوا
طلعت ميرنا لأبوها بخبث .. العيب علي تربيتك بنتك بتحب واحد و مش هيتجوزها ،هيتجوز غيرها .. ما لو في راجل في البيت كان رباها
قام أبوها من علي الكرسي : فريدة
قالت ميرنا بشماته .. هو في غيرها جامعه خاصة وفلوس زي ما هي عايزه
ده احنا مبنصرفش عشان هي تاكل يا بابا
هقت'لها الفاجر'ة خرج أبوها و عروقه بارزة دخل عليها و هي بتعيط و امها حضنها
ما هي تربية ست مش تربية راجل
وقفت فريدة بخوف ورا أمها برعب : بابا
البارت الثاني
#انتقام_قاصر
فتح أبوها الدعوه و كانت دعوة لخطوبة بصت فريدة ليهم بخوف و قالت
دي جايه ليا .. لسه بتفتحها أتصدمت لما شافت أسم تميم و شمس صحبتها
قالت بصدمة : شمس صحبتي !!
كان كتبلها رسالة خاصة وقال : أنا أسف يا فريدة مقدرتش أوفي بوعدي ليكي ربنا يعوضك بلأحسن مني و قبل ما تكمل الباقي اخدها أبوها بغضب
.. عايز أفهم مين ده يا فريدة
ده ده تميم زميلي في الجامعة!!!
ضربها كف شديد علي وشها ومسك أيديها و شدها لبره البيت زقها في العربية و قال نروح بيته حالا
_مينفعش يا بابا عشان خاطري نتصرف صح يا بابا
مسمعش صوتك يا فريدة مشيي بالعربية وهي وصفتله المكان عدا نص ساعه و نزل أبوها و هو بيشدها من أيديها لبيت تميم و دموعها نازله
كان في صوت انوار و اغاني في المكان طلع فوق و شاف تميم لابس البدلة و نازل اول ما شافها و شاف أبوها
أتوتر وقال بخوف : فريدة أنتي أي جابك هنا مش ده العنوان
أنا عايز أقابل ولدك يا أخ تميم
أتفضل يا عمي أتفضل بص لفريدة من فوق لتحت و قال بخوف : أبوكي جاي ليه ؟
لكن كانت دموعها نازله من صدمتها و اللي بيحصل فيها دخلت قاعدت و جت أمه بهدوء : ازيك يا فريدة يا بنتي
عقبالك يا حبيبتي
حضنتها فريدة و كان وشها احمر من أثر العياط قال أبوها بغضب .. ابنك باعت الجواب ده لفريدة و كان وعدها بلجواز و رايح يخطب غيرها هي بنات الناس لعبة
أوعي تكوني فاكره أن مش عارف حاجه .. فريدة جت قالتلي كل حاجة
من وجعها حبيت أوضحلك اللي حصل .. شهقت أمه بصدمة و بصت لتميم اللي وشه أصفر من التوتر :
الكلام ده صح يا تميم
هزز تميم دماغه و مسح العرق من علي وشه بخوف .. اه يا ماما أنا و فريدة كنا بنحب بعض
ونتي أجبرتيني اتجوز بأمر منك و افقت كنت خايف اقولك أن عايز فريدة تبقي رافضه الموضوع
قال ابوها بخبث : أنت كدا راجل يا تميم
أنا راجل غصب عن أي حد النهاردة خطوبتي مينفعش ما احضرش هيتكلموا عليها وانا متمناش كدا ابدا
ابتسمت فريدة و قالت بصوت مبحوح: وانا مش عايزك
يلا يا بابا قالت أمه بأحراج من اللي ابنها عمله ..
تميم هيتجوز فريدة و النهاردة
مستحيللل أبقا معاها
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺