القائمة الرئيسية

الصفحات

نوفيلا جعلتني أقوي الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والاخير بقلم شيماء صبحي حصريه وجديده

نوفيلا جعلتني أقوي الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والاخير بقلم شيماء صبحي حصريه وجديده 

نوفيلا جعلتني أقوي الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والاخير بقلم شيماء صبحي حصريه وجديده 

اتجه يونس وفريقه لقسم الشرطة وكان صلاح بيزعق وبيقول" سيبني يا يونس بقولك انا مليش دعوه بالمخد"رات دي!! 

يونس مردش عليه وفضل ماسكة لحدما وصلوا للسجن ..صلاح كان بيبص ليونس وهوا بيقول" يا بني صدقني انا معملتش حاجه..؟ 

يونس مهتمش لكلامه وأمر العساكر يفتحوا باب الزنزانه وبدأو العساكر ينفذوا اوامره!! 

يونس دفع صلاح بغضب هو واللي كانو معاه وأمر رجالته يوصوا عليهم الرجاله اللي في الزنزانه وخرج!! 


وبعد وقت وصل عماد ومعاه منصور وبقيت شركاءه والبنات!! 

يونس كان قاعد في مكتبه وجمبه رأفت المساعد واشرف اللي وصل علي خبر القبض علي صلاح..! 

دخل عماد للمكتب ومعاه الباقي واول ما يونس شاف كميه البنات اللي كانت واقفه وخايفه اتعصب اكتر وقرب من منصور ولكمه!! 

عماد واشرف مسكوه وهما بيهدوه علشان ميتصرفش اي تصرف غلط ويتفلب ضده.! 

يونس بعد عن منصور وأمر انه يروح لزنزانه لوحده وياخدو الممرضه صافيا لزنزانه الحريم!! 

منصور كان ساكت ومبيديش اي رد فعل وكان بيمشي مع العساكر وهو مستسلم ولاكن صافيا كانت مرعوبه وعماله تناديله بخوف وبتقول" منصور انت مش هتسيبني صح اتكلم يا منصور ورد عليا !! 

منصور ابتسم بلامبالاه ومشي مع الظباط لحدما دخلوا للزنزانه!! 

صافيا فضلت تصرخ وهيا بتنادي عليه علشان ينقذها ولاكن الظباط دخلوها للزنزانه وأمر الظابط الكبيره بتاعة الزنزانه انها تظبتها وبعدها قفل الباب!! 

الكبيره بتاع الزنزانه كانت بتبص لصافيا من فوق لتحت وبتقول" بتعرفي ترقصي؟ 


صافيا فتحت عينيها بصدمه وهيا بتبص للست دي اللي شكلها مرعب وبتقول" افندم ارقص!! 

الكبيره قربت منها وهيا بطلع الم"طو^ة من جيبها وبتقربها من وش صافيا وبتقول" اه يا اختي ارقصي ولا تكونيش عايزه تعقري مزاجي  ..

قالت كلامها وهيا مقربه جامد من صافيا وكملت وهيا بتقول" انتي جايه في ايه يا بت!! (قالت الكلمه الاخيره بصوت عالي لدرجة ان جسم صافيا اتنفض من مكانه )


صافيا بصت للست دي بخوف وقالت" مم مش عارفه والله هما فجاه دخلوا علينا و!! 

الكبيره مسكت صافيا من شعر"ها وقالت" هو انتي لسا هتحكيلي قصه حياتك يا روح امك!! قدامي يا نسوان نعلم البت دي الادب!! 

كل الحريم والبنات الي في الزنزانه بدأو يقربوا من صافيا ويض"ربوا فيها ويق"لعوها هدومها لحدما بقت من غير ملا"بس ..! 

صافيا وقعت علي الارض وهيا بتضم ايديها لصدرها وبتعيط وبدات الحريم تلف حواليها وهما بيغنوا ويرقصوا والكبيره قاعده بتتفرج علي اللي بيحصل وعلي وشها ايتسامه كبيره!!!


صافيا بصتلهم بخوف وهيا ضامه جسمها لحدما الباب اتفتح ودخل منه العسكري اللي واقف علي حمايتهم  واول مشاف صافيه عينيه لمعت وهو بيقول" المرشدين وصلوا يا كبيره وعاوزين كام بنت لليله بتاعهم'! 


الكبيره ابتسمت وهزت راسها ليه ووقفت وهيا بتشاورله علي صافيا وبتقول" البنت دي لسا جديده والظباط موصيين عليها جامد اظن انها هتعجب المرشدين بتوعنا !! 

صافيا بصتلهم بخوف وهيا بتحرك راسها برفض وبتعيط وهيا بتتخيل انها هتكون فريسه لرجاله مبترحمش!!! 

الكبيره قربت من صافيا ورمت عليها البطانيه وبصت للعسكري وقالت" انا هجهزلكوا البت لبليل بس ماتنساش الحلاوه!! 

العسكري بص لصافيا بابتسامه وهز راسه وبعدها شاور للكبيره علشان يعرفها ليله صافيه ايه  واول ما الكبيره عرفت انها ممرضه وكانت شغاله في دار ايتام وعرفت عن القذرات اللي كانت بتعملها هيا وشركائها في البنات اللي  هناك

  هزت راسها ليه وهيا مقرره تعلمها درس عمرها مهتنساه!!!!   

العسكري خرج من الزنزانه والكبيره رجعت تاني لصافيا  اللي كانت ضمت البطانيه علي جسمها وهيا بتقول" هو انتو عاوزين مني ايه وليه بتقوليله انك هتظبتيني!! 


الكبيره قربت منها ومسكتها من شعرها لدرجه ان صافيا فضلت تعيط من الوجع وقالت" بق انتي يا حته حشره انتي تعملي كده في بنات صغيرين!! 

صافيا اتكلمت وهيا بتقول بعياط" والله منا دا  هوا !! 

الكبيره ابتسمت بسخريه  وهيا بتسيب شعرها وبتقول للحريم اللي واقفين" الليلة دي بتاع البت دي والمرشدين لازم يعلموها الادب!!! 

صافيا صرخت برفض وهيا بتقول" انا مليش ذنب انا معملتش حاجه.. 


الحريم قربوا منها تاني وهما بيحس"سوا علي جس"مها وبيضحكوا وهما بيقولوا"" هتكوني انتي بس علي عشره؟؟ 

صافيا فتحت عينيها من الصدمة وهيا بتهز راسها بدموع وفي الوقت دا اتخيلت كل البنات اللي كانت بتصرخ وقت لما منصور بياخدهم لاوضة يوم الخميس وبيترجوها انها تنقذهم  منه وهيا كانت بتضحك بسخريه عليهم   وكانت بترفض تساعدهم !!! 

صافيا غمضت عينيها وهيا بتقول بحسره  " بعد كل دا انا لوحدي اللي هدفع الثمن.. 

__________

في مكتب يونس عماد  كان بيتكلم مع يونس يشوفوا مكان للبنات دي لحدما النيابه تطلع القرار ..يونس هز راسه وهو بيقول ..'البنات هترجع دار الرعايه تاني ويكون معاهم فريق لحمايتهم!!! 

عماد بص ليونس وهو بيقول" ومين الفريق دا يا يونس ! 

يونس بص لعماد وقال" انت يا عماد هتروح انت وفريقك  وهما كلهم ثلاث ايام وهيتعرضوا علي النيابه وهيا هتطلع قرار ليهم  !! 


عماد بص للبنات اللي كانو حاض"نين بعض وهز راسه وقال" تمام يا يونس انا هاخدهم وارجع بيهم تاني للملجأ بس متنساش تبلغني باي حاجه هتحصل!! 

يونس هز راسه وعماد بلغ فريقه ياخدوا البنات لعربياتهم  وبعد دقايق كل واحد من رجالة عماد كان معاه بنتين واتفضلت نسمه واقفه وباصه لعماد !! 

عماد خلص كلامه مع يونس ولف بجسمه علشان يمشي لقي  نسمه واقفه قدامه وهيا ساكته!!  عماد سالها باستغراب هيا واقفه ليه ونسمه ردت عليه وقالت" كل واحد كان ماسك بنتين وفضلت انا لوحدي هسمك في ايد مين!؟ 


عماد بصلها باستغراب وقال" تمسكي في ايد مين؟؟ 

نسمه هزت راسها وقالت" ايوا ؟ 

عماد بص ليونس وودعه وقرب منها ومسك ايديها وقال" امسكي في ايدي انا!! 

نسمه بصتله بصدمه لما مسك ايديها وشدها لبره وخرجوا من القسم !! 

كل البنات ركبت العربيات ومعاهم رجالة من فريق عماد  لحمايتهم واتفضلت عربيه عماد وفضل هو باصص لنسمه  بعدما كل العربيات اتحركت فقال" انتي شكلك كدا هتركبي  معايا يلا !! 

نسمه هزت راسها ووقفت قدام العربيه وعماد ركب وهوا مستنيها تركب ولاكنها كان واقفه وبتبص عليه وساكته؟ 


خرج عماد وهو مصدوم من صمتها وقال" مركبتيش ليه يا انسه؟ 

نسمه بصت للعربيه وقالت" مبعرفش اركب انا اول مره اشوف عربيه علي الحقيقه اصلا؟ 

عماد بصلها باستغراب من كلامها وهز راسه ليها وهو مبتسم وقرب من الباب بتاع العربيه وفتحه وقال" اقعدي هنا!! قال كلامه وهو بيشاور علي الكرسي وهيا ابتسمت وهزت راسها وركبت!! 

عماد قفل الباب عليها وركب هوا جمبها وساق العربيه واتحركوا؟؟؟ 

_______

وفي  غرفة مراد ! 

عبير كان رايحه جايه في الاوضه بقلق وهيا بتقول" انا عايزه اطمن علي البنات يا مراد  اتصل باي واحد منهم وطمني!! 

مراد هز راسه وفتح تيلفونه واتصل بعماد واستناه يرد وعماد وقتها كان سايق ففتح عليه المكالمه وكان الصوت متوصل بسماعه العربيه فكان الصوت عالي! 

عماد" ايوا يا مراد  انت سامعني؟ 

مراد رد عليه وقال" ايوا يا عماد سامعك المهم عملتوا ايه طمني عبير قلقانه من ساعتها! 

عماد هز راسه وقال" قولها البنات بخير وقبضنا علي منصور واللي معاه! 

عبير كانت سامعه كلام عماد فمسكت التيلفون من مراد وقالت" بجد يا عماد باشا والله فرحت قلبي دول شويه مجرمين ويستحقوا الق"تل مش الحبس !! 

نسمه كانت سامعه كل الكلام اللي بين عماد واللي بيكلموه بس لما سمعت اسم عبير وصوتها اتكلمت وهيا بتقول" هي دي عبير اختي اللي كانت في الملجأ صح!! 

عماد بصلها وهز راسه ونسمه ابتسمت وهيا بتبص للتيلفون وبتقول" عبير انا نسمه ! 

عبير بصت لمراد باستغراب وبعدها ردت عليها وقالت" نسمه حبيبتي طمنيني عليكي انتي والبنات! 

نسمه قالت بفرحه" احنا كلنا بخير يا عبير بس مش انا قولتلك ان قلبي مش مطمني وكنت حاسه ان الجوازه دي هتبوظ!! 

عبير ضمت حاجبها بحزن وقالت" الحمدلله انكوا بخير دلوقت ودا اصلا مكنش جواز دا نصب واحتيال وتجاره بس الاهم دلوقت انكم بخير والحكومه قدرت تنقذكوا قبل ما يحصل فيكم اي حاجه وحشه!! 


نسمه ابتسمت وهيا بتبص لعماد وبتقول" عاوفة انتي الظابط دا اللي قبض عليهم  جامد اوي يا عبير شبه ابطال الحكايات اللي كنتي بتحكيهالنا!! 

عماد اتصدم من كلامها عليه لانه هو الظابط اللي قبض علي منصور ..نسمت كملت كلامها وقالت" حلو اوي !! 

عماد اتصدم من كلامها تاني واستغرب ازاي بتقول كده بدون اي خجل فلف وشه بعيد عنها لانها كانت بتبصله وعبير اول ماسمعت كلامها ضحكت وهيا بتقول" هو انتي جمبه صح!! 

نسمه هزت راسها وقالت" ايوا انا موجوده معاه في العربيه ورايحين الدار تاني لان هو وفريقه هيحمونا احنا والاطفال!! 

عبير ابتسمت وقالت" خلاص مدام الظابط عماد وفريقه معاكوا  يبق انتو في آمان!! 

نسمه بصت لعماد بابتسامه وقالت" اسوا مش انا بقولك جامد!! 

عبير هيا ومراد فضلوا يضحكوا علي كلامها وكان صوتهم واضح وعماد كان وشه بيحمر من كلامها عليه وفهم انها تلقائيه ومبتعوفش تزوق الكلام فقفل المكالمه وهو بيقول وهو باصص في الطريق! 

زمانهم مشغولين وبعدين احنا وصلنا!! 

نسمه هزت راسها ليه وبعد وقت صغير وقف عماد قدام الدار ورجالته فتحوله البوابه وبعدها دخل بالعربيه ونزل نسمه الاول وبعدها قفل العربيه ودخلوا كلهم للمبني وفريقه كانوا واقفين في الحوش مستنينه يرجع علشان يعطيهم الاوامر!! 

______

وفي بيت جدة يونس كانت روح صحيت وهيا حزينه لانها مش هتشوف يونس لحدما المهمه دي تخلص  فقالت بحزن" انا عايزه اسمع صوتك بس يا يونس انتي وحشتني اوي !! 


طلعت روح من اوضتها ونزلت تحت ولقت ان ماجده بتحضر الفطار هيا ومامتها فابتسمت ليهم وهيا بتقرب من ماجده وبتقول بخجل" هو ممكن تتصلي بيونس عاوزه اقوله حاجه!! 

ماجده بصت لروح وغمزت ليها وقالت" قوليلي وانا اقولهاله!! 

روح رفعت عينيها برفض وقالت" لا دي حاجه خاصه ولازم انا اللي اقولها ليونس بنفسي! 


ماجده ابتسمت وهيا بطلع تيلفونها وبطلع رقم يونس واتصلت عليه واستنت لما يونس رد عليها فقالت بصوت واضح" ايوا يا حبيبي انت مشغول ولا ايه!! 

يونس رد عليها بايوا وهيا بصت لروح وقالت" طيب هيا روح كانت عايزه تكلمك وتقولك علي حاجه فمش عارفه عندك وقت تكلمها ولا ايه؟؟ 


يونس ابتسم اول ماسمع كلام جدته فهز راسه وقال" اديهالي يا نانا! 

ماجده ابتسمت وهيا بتمد ايديها بالتلفون وبتقول" اتفضلي يا روح يونس علي التيلفون!! 

روح هزت راسها واخدت منها التيلفون وخرجت من المطبخ وطلعت لاوضته وهيا بتخري واول مدخلت قفلت الباب وهيا بتاخد نفسها وبعدها حطت التيلفون علي ودنها وقالت" يونس! 

يونس كان بيسمع صوت انفاسها واول ماسمعها نطقت اسمه انتبه لصوتها ورد عليها وقال" ايوا يا روح! 

روح بلعت ريقها وهيا بتقول بخجل" هو انت هتيجي امتي !هتتاخر اوي؟ 

يونس ابتسم علي كلامها وقال" مش عارف يا روح يعني مش اقل من شهرين تلاته كده ! 

روح قالت بصدمه" دا كتير اوي انت قولت كام يوم بس وهترجه !! 

يونس ابتسم ورد عليها بجديه! القضيه شكلها صعبه اوي يا روح ومحتاجه وقت وانا زي مقولتلك بحب اكون لوحدي علشان اقدر اركز!! 

روح عيونها دمعت وهيا بتقول" بس كتير اوي شهرين ثلاثه دول ! 

يونس هز راسه وهوا بيبص للتيلفون وبيقول" طيب هو انتي كنتي عاوزه تقوليلي حاجه خاصه صحيح هيا ايه بق!! 

روح قلبها فضل يدق جامد وقالت بهمس" امم كنت عاوزه اقولك اني؟ 

يونس انتبه لصوتها المره دي اوي واستناها تتكلم لحدما روح قالت" البيت فاضي وكده بس حبيت اقولك ليك وحشه ! 

يونس ضم حاجه وهو بيقول" ليا وحشه يعني ايه الكلمه دي ياروح مش فاهم!! 

روح باستغراب" بجد والله يعني مش فاهم يعني ايه ليك وحشه! 

يونس رد عليها وقال " لا مش فاهم ممكن تشرحيهالي بسرعه بس علشان انا مشغول!! 

روح ضمت حاجبها وقالت" يعني وحشتيني يا يونس فهمت كدا !!! يلا بق مع السلامه!! 

قالت كلامها وقفلت المكالمه وهو كان مبتسم لما سمع كلامها بص اتصدم لما لقاها قفلت المكالمه فبص للتيلفون وقال بابتسامه " يا مجنونه !؟ 


روح مسكت التيلفون ونزلت وهيا لسا ضامه حاجبها وادته لماجده وهي بتقول" انا هخرج اشم شويه هوا برا ! 

ماجده هزت راسها وقالت" ماشي بس متروحيش بعيد! 

روح هزت راسها وقربت من مامتها وقالت" ابويا رن عليكي وانا كسرت التيلفون وارجوكي متحاوليش تفكري في تاني! 

نادره بصت لروح بصدمه وروح قالت" علشان خاطري انسيه ؟ 

نادره بصت لماجده وهيا مش مستوعبه الكلام اللي روح قالته !! 

روح سايتهم  وخرجت وماجده بصت لنادره  وهيا بتقول" انا شايفه ان روح عندها حق يعني كفايه اوي اللي عمله فيكوا! 

نادره هزت راسها ورجعت تجهز معاها الاكل وهما بيتكلموا وبيتسلوا!! 

وعند روح كانت مشيت شويه من قدام بيت ماجده وفضلت تبص علي بقيت الڤيلل الي قدامها وهيا بتدقق في تفاصيلها وعاجبها اوي وفجاه ظهر اشخاص مقنعين راكبين عربيه قربوا من روح واخدوها في عربيتهم وروح كانت لسا هتصرخ  ولاكن  واحد منهم رش في وشها مخدر اغمي عليها!!! 

الفصل السابع عشر 

نوڤيلا 🥀جعلتني أقوي🥀

#بقلم_شيماء_صبحي

الساعه ١٢ منتصف الليل !!؟

بداخل بيت جدة يونس كانت واقفه نادرة وجمبها ماجده وهما حاطين إيديهم علي قلبهم من الخوف لان روح لحد دلوقت لسا مرجعنش ..نادره بصت للست ماجده بعيون وارمه وقالت" بنتي راحت فين يا ست ماجده اتصلي بحضرت الظابط تاني يمكن عرف حاجه عنها؟؟ 


ماجده طلعت تيلفونها بإيد بترتعش واتصلت علي يونس وهيا مستنيه رده بفارغ الصبر!! 

يونس كان مع مساعده رأفت وبيشوفوا كاميرات المراقبه بتاعة الحي اللي روح اتخطفت منت ..! 

اشتغل فيديو لروح وهيا ماشيه وكان واضح انها بتعيط ..يونس كان بيتفرج عليها وهو ضاغط علي ايديه من الغضب  واول مشاف العربيه السودا اللي قربت عليها  واخدوها  يونس وقف الفيديو علي رقم العربيه بص لرأفت وقال" اكتب النمره دي يا رأفت بسرعه! 

رأفت هز راسه وكتب رقم العربيه وبص ليونس وقال" خلاص كده يا يونس باشا  انا هاخد النمره بتاعت العربيه وهروح اشوفها بتاعة  مين وهبلغ حضرتك' 

يونس هز راسه وخرج هو ورافت من الفيلا اللي كاميراتها صورت اللي حصل! 

رأفت اتحرك بعربيته ويونس فضل واقف في نفس المكان اللي روح كانت واقفه فيه وبيفتكر المكالمه اللي جاتله من ثلاث سعات من جدته وكانت بتعيط وتقول ان روح مختفيه ومرجعتش البيت !! 

يونس اتجنن اول ماسمع كلامها وقام بسرعه من علي مكتبه ومسك مفاتيح عربيته وخرج بره يدور عليها لحدما وصلوا للفيلا دي بعد لف كثير في الحي دا وكل الاماكن القريبه منه!! 


يونس لقي اتصال من جدته رد عليها وهو بيتماسك اعصابه وبيقول" خير يا نانا! 

ماجده بعياط" عملت ايه يا حبيبي طمني ! 

يونس اخد نفس طويل ورد عليها بهدوء " لسا يا نانا موصلناش لمكانها لانها مخطوفه!! 

ماجده شهقت بصدمه ويونس اتكلم وقال" متعرفيش مامتها حاجه وقوليلها اننا لسا بندور علشان ميحصلهاش حاجه! 

ماجده هزت راسها وهمست" والله دانا اللي هيحصلي حاجة مش هيا ! 

يونس قفل المكالمه مع جدته وركب عربيته وقبل ما يتحرك اتبعتله ماسدچ من رأفت بمعلومات عن صاحب العربيه وعنوانه!! 

يونس اتحرك بالعربيه بتاعته وفي طريقة لمكان صاحب العربيه!!! 

______\

بداخل دار الامل لرعاية الايتام! 

وبالتحديد في عنبر البنات الكبيرة" كانت نسمه قاعده وهيا زهقانه وبتقول" بما اننا متأمنين يبق نخرج نشم هوا بق؟؟ 

اصحابها بصولها باستغراب وقالوا" الوقت اتاخر هوا  ايه اللي انتي عايزه تشميه دا يانسمه نامي يا اختي احسن؟ 

نسمه رفست الغطاء وهيا بتقول برفض" لا انا عايزه اشم هوا انا خارجه" 

البنات تجاهلوها وناموا وهيا فتحت باب العنبر وخرجت منه !! 

فضلت تتمشي شويه لحدما وقفت عند شباك كبير بيطل علي الحوش بتاعة الدار ! 


كان واقف عماد هو وواحد من رجالته وبيشربوا شاي وبيتكلموا! 

نسمه فضلت باصه عليهم ولفت نظرها عماد واللي كان ليه عضلات كبيره وعروق دراعه باينة وشكلهم يجنن !! 

عماد كان بيضحك هوا والراجل اللي معاه وبيسلموا علي بعض وللحظة عماد لف بجسمه و عينيه جت في عين نسمه اللي واقفه تبص عليه! 


نسمه جريت بعيد عن الشباك بخضه لما عينيها جت في عينه وحست بقلبها بيدق جامد حطت  ايديها علي قلبها وهي بتقول باستغراب معقول قلبي دق علشان الظابط دا؟؟ 

قالت كلامها وهيا بتقرب من الشباك تاني تبص عليه والغريب انه مكانش موجود كان الراجل اللي معاه هو اللي واقف بس وعماد مختفي!! 

نسمه رفعت حاجبها باستغراب وهيا بتقول بهمس"  هيكون راح فين الظابط دا!! 

نسمه قالت كلامها وهيا بتقف علي طراطيف صوابعها علشان تعرف تدور عليه ولاكنها ملقتهوش زفرت بضيق ولفت علشان تمشي لقت عماد واقف قدامها!! 

نسمه بصتله بخضه وسكتت وهو كان مستغرب خروجها من العنبر في الوقت دا!! 

عماد كان باصص عليها وهو بيقول" بتعملي ايه في الوقت دا؟؟ 

نسمه بصت حواليها ورجعت بصتله وهيا بتقول" انا بعمل ايه! 

عماد هز راسه وهو مركز مع عيونها وهيا بلعت ريقها وقالت" بشم شويه هوا اصلي مخنوقه اوي؟ 


عماد حط ايديه الاتنين وراها علي الحيطة  وحاصر جسمها وهو بيبص في عينيها وبيقول" مش عيب تخرجي باللبس دا وانتي عارفه ان رجالتي في كل حته؟ 

نسمه وشها احمر من الخجل وهي بتبص علي هدومها ولقت انها لابسه بيجاما ضيقه وملفته للنظر!! 

نسمه بلعت ريقها وهيا بتقول" انا ماخدتش باللي من اللبس بتاعي؟ 

عماد ضم حاجبه وهو بيقول" ولو ماخدتيش بالك مين اللي هياخد باله انا؟ 

نسمه رجعت بجسمها لورا وهيا بتقول بخوف" انا اسفه  والله مش قصدي اخرج كده!! 

عماد فضل مركز مع عيونها اللي بتكون دموع وقال بهدوء " خلاص حصل خير المره دي بس تاخدي بالك من هدومك مره تانيه ومتخرجيش في الوقت دا تاني لان دا وقت النوم!! 


نسمت هزت راسها ليه وقالت" بس انتوا لسا صاحيين؟ 

عماد ابتسم وقال" علشان نحميكو يا نسمه ولا انتي عايزانا ننام ونسيب اي حد يدخل يخطفكوا ولا يأذيكوا  يرضيكي يعني.. 

نسمه هزت راسها بالرفض وقالت..لا طبعا احنا مش ناقصين كفايا علينا  اللي كنا بنشوفه ؟؟

عماد هز راسه وبعد ايده وقال..يلا روحي بق علشان تنامي لان الوقت اتاخر وانا مش ضامن لو فضلتي هنا ايه اللي هيحصل،،؟ 

نسمه هزت راسها وجريت من قدامه ودخلت للعنبر بتاعهم وهو فضل واقف مكانه وبيبص علي طيفها  ومبتسم ودي كانت المره الاولي اللي قلب عماد يدق فيها لبنت..؟ 

________

وصل يونس للعنوان بتاع الشخص صاحب العربيه والمفجأة ان العربيه كانت موجوده وكانت مركونه قدام قهوه نزل يونس وهوا بيبص للناس اللي علي القهوه وبيقول،.السلام عليكم يا رجاله..؟ 

رجالة القهوه ردو السلام وقعد يونس علي كرسي ودقايق وقرب منه الصبي اللي في القهوه يونس بصله وهو بيقول واحد قهوه ساده..

الصبي ابتسم وهو بيعلي صوته وبيقول واحد قهوه ساده للباشا..؟ 

اول ما الصبي قال كده الرجاله اللي في القهوه اتصدموا وقالو في صوت بعض..باشا..

يونس بصلهم وابتسم وقال..موظف متقلوقوش؟ 

الرجاله هزت راسها بضحكه لانهم كانو معاهم حجات من الممنوعات اللي بتعدل المزاج واتوترو ليكون دا ظابط ولا مرشد،،؟ 

الصبي رجع وهوا شايل القهوه وقرب من يونس وهو بيقول..بالف هنا علي قلبك يا باشا.. 

يونس ابتسم وشاورله يقرب منه وطلع من جيبه 200 جنيه وهو بيحطها في جيب الصبي وبيقول..شايف العربيه السودا اللي هناك دي؟؟ 

الصبي هز راسه وقال..! ايوا يباشا قصدك عربية دينا هانم،،؟ 

يونس هز راسه وقال..مين دينا هانم دي! 

الصبي ابتسم وهو بيقرب من ودن يونس وبيقول..صاحبة الفيلا اللي هناك دي يباشا بس هيا بتحب تركن عربيتها قدام القهوه هنا علشان انا كل يوم بمسحهالها ؟؟ 

يونس هز راسه وقال..يعني الفيلا دي بتاعها!! 

الصبي هز راسه بايوا ويونس وقف وهوا ماسك قهوته وبيقرب من عربيته وبيقول" ازاي دينا هانم دا اكيد اللي سايقها مش اقل من مجرم!! 

يونس خلص قهوته ونده للصبي ياخد الكوبايه واتحرك يونس بعربيته للفيلا اللي الصبي شاورله عليها !! 

يونس وصل ورن الجرس واستني ثواني والباب اتفتح.. 

اللي كانت بتفتح الباب كانت دينا صاحبة ناديه واول مشافت يونس قالت بصدمة" يونس؟؟ 

يونس استغربها وقال" انتي دينا هانم صاحبة الفيلا دي؟ 

دينا اتوترت وهزت راسها وهيا بتقول " ايوا انا اتفضل يا يونس باشا؟؟ 

يرنس هز راسه ودخل وهو بيقول" قوليلي بق يا دينا علاقتك بناديه لسا زي مهيا ولا حصلت مابينكم مشكله؟؟ 


دينا كانت مصدومه من سؤاله وساكته ويونس قرب منها وهو بيبص في عينيها وبيقول" ردي يا دينا انتي خايفه ليه؟؟ 

دينا هزت راسها وقالت" صح علاقتنا متوتره شويه من وقت لما ناديه شافتك في الكافيه  مع روح؟؟ 

يونس ابتسم وهو بيقول" انتي عارفة روح كمان! 

دينا كانت بترد عليه بسهوله لانه كان باصص في عينيها ومحاوطها بايديه فدا كان موترها ومخليها ترد علي كل اسئلته بسلاسه!! 

دينا هزت راسها ليونس وقالت" ايوا طبعا انا شوفتها انا وبقيت الشله ؟ 

يونس هز راسه وقال بجديه "  انتي مطلوب القبض عليكي ؟؟؟ 

دينا جسمها اتنفض وهيا بتقول" انا معملتش حاجه والله يا يونس صدقني ؟ 

يونس هز راسه وهو بيقرب منها جدا وبيقول" فين روح؟ 

دينا فضلت باصه في عيونه بخوف وتردد لحدما قالت" فوق في اوضتي مربوطه في السرير!! 

يونس اتعصب من كلامها وقرب من رقبتها وضغط علي عرق ادي الي فقدانها للوعي وطلع يونس علي اوضتها اللي فوق ولقي ان روح مغمي عليها وكانت مربوطه فعلا في السرير !! 

يونس قرب منها وفك رباطها وشالها علي كتفه ونزل وكان وقتها وصل رأفت ! 

يونس طلب منه يمشي ورافت كان مصدوم من كلامه وقال" مش هنقبض عليها يباشا دي كانت خطفاها! 

يرنس هز راسه بالرفض وقال" دي بنت هبله واكيد ناديه اللي اجبرتها تعمل كده يعني ملهاش في الحجات دي اصلا !

رأفت كان مش عاجبه كلام يونس لحدما يونس قال بصوت عالي " يلا يا رأفت خلينا نمشي وهيا كلها نص ساعه وهتفوق يلا بق اسمع الكلام! 

رأفت هز راسه وخرج مع يونس وساعده انه يحط روح في العربيه وجابله معطر علشان يصحوها!! 

روح بدات تفوق وهيا بتبص حواليها بخوف ولسا هتصرخ يونس حط ايديه علي بوقها وقال" متخافيش انا يونس !! 

روح بصتله وحض"نته بخوف وهيا بتعيط وبتقول" انا كنت مخطوفه صح يا يونس!! 

يونس هز راسه وقال" متقلقيش انتي دلوقتي في امان ومحدش عملك حاجة.. 


روح بصتله وافتكرت مكالمتها معاه واتوترت وقالت" يعني احنا هنروح؟. 

يونس هز راسه وهو باصص في عينيها وقال" جدتي ومامتك قلقانين عليكي ولازم نروح علشان نطمنهم؟ 


رأفت كان واقف بيبص عليهم وشايف نظرات يونس ليها وخجلها اللي كان واضح فراح ركب عربيته وساقها ويونس بعدها ركب هو كمان وساق عربيته!! 


وفي بيت جدة يونس! 

وصل يونس ومعاه روح اللي كانت لسا دايخه يونس طلب منها تثبت مكانها وقرب منها شالها وهو بيقول"حطي ايدك علي رقبتي! 

روح انتبهت ليه وقربت ايديها من رقبه وحطت راسها علي صدره وهيا بتستنشق ريحته الجذابه اللي كانت في هدومه!! 

يونس دخل بيها للبيت واول ما ماجده ونادره شافوه جريوا عليه بقلق وهما بيبصوا لروح وبيقولوا" عامله ايه يا حببيبتي انتي كويسه حصلك حاجة!! 


روح بصتلهم بتعب وهزت راسها انها بخير ويونس لما شافها لسا دايخه قال بهدوء " انا هطلعها ترتاح ومتقلقوش هيا بخير واللي خاطفها كانت بنت جبانه ملهاش في الكلام دا بس متقلقوش انا هعرف اردلها حقها كويس! 

ماجده ابتسمت ليونس وهزت راسها ونادره كانت لسا هتقرب من روح ماجده شدتها ويونس استاذن منهم وطلع علي السلم وهوا شايل روح ! 


ماجده بصت لنادره وقالت" سيبها ترتاح واضح انها تعبانه وبعدين هيا بتطمن بوجود يونس فمتقلقيش! 

نادره هزت راسها بحزن وماجده مسكت ايديها وقعدتها علي الكنبه وراحت علشان تعملهم عصير علشان يهدو أعصابهم؟ 


وفي اوضة يونس كان واقف وهو بيبص لروح اللي مغمضه نص عين ومفتحه التانيه وقبل ما يحطها علي سريره روح قالت" خليني هنا شويه؟ 

يونس بصلها بانتباه ولقاها ضمن وشها لصدره جامد وبتشم في التيشرت بتاعه؟ 

يونس قلبه فضل يدق جامد لدرجة ان روح كانت سمعاه روح كانت مبتسمه لما اتاكدت انه بيحبها وان نبض قلبه دا شبه نبضها لما بتقرب منه؟ 


فضل يونس شايلها وهو بيبص لملامحها وهيا كانت لسا ضمه دماغها لصدره؟! 

روح بعدت عن صدره لما لاحظت انه مبقاش متوازن فقالت" خلاص نزلني يا يونس! 

يونس انتبه ليها وحطها علي السرير برفق وبص في عيونها وقال" انتي كويسه يا روح! 

روح بصتله في عيونه وهزت راسها وقربت منه وحض"نته وهيا بتقول" لما بكون معاك بس يا يونس بكون كويسه ولاكن لما بتبعد قلبي بيوجعني اوي؟ 


يونس ابتسم علي كلامها وضغط علي جسمها وهو بيضمها لصدره جامد وبعد دقايق مرت وهما علي نفس الوضع بعدت روح عنه وهيا بتبص لشفا"يفه ومبتسمه! 

يونس كان تايه في جمال عيونها ورقة ملامحها فقرب هوا كمان من شفايفها وطبع قب'له طويلة يعبر فيها عن حبه واشتياقه ليها ..؟ 

روح كانت فرحانه انه قرب منها وفضلت تبادلة القب"لات لحدما بعد عنها وهو بيقول" روح تتجوزيني؟؟؟ 

روح بصتله بصدمه وهيا بتحط ايديها علي جبهته وبتقول " هو انت سخن؟ 

يونس ابتسم علي طفولتها وهز راسه وقال" مش انتي عندك١٩ سنة! 

روح بصت في الارض بخجل وهزت راسها وهو قال!  يعني مناسبه اهو قوليلي بق موافقه تتجوزيني يا روح؟ 

روح بصتله بحب وهزت راسها وقالت" موافقه يا يونس. علشان انا بحبك قوي! 

يونس ابتسم وقربها عليه تاني وهو بيشم ريحتها اللي شبه ريحة الاطفال حديث الولاده وبعد وقت بعدها وهو بيقول" بعدما يتم الحكم علي صلاح واللي معاه هطلبك من  مامتك! 

 روح ابتسمت وهزت راسها وقالت" موافقه؟ 

يونس بعد عنها وهو بيعدل هدومه وبيقول" انا رايح القسم علشان عندي كام حاجه لازم اخلصها وانتي نامي بق ومتسهريش!! 

روح هزت راسها وهوا خرج وقفل الباب واول ما روح اتأكدت انه بعد عنها قامت وهيا بتتنطت علي السرير بفرحه وبتقول" طلع بيحبني""" يونس بيحبني!! 

حطت ايديها علي عيونها بفرحه كبيره وبعدها نامت علي السرير وهيا بتاخد نفسها وبتقول" مش مهم فرق السن المهم انه بيحبني وانا بحبه وحاسه معاه بالامان! 

الفصل الثامن عشر والأخير 

نوڤيلا🥀جعلتني أقوي🥀

#بقلم_شيماء_صبحي 

بعد مرور اربع أيام اتحرك صلاح ومنصور وصافيا للنيابة ومعاهم فريق يونس .. 

والراجلين اللي كانو مع صلاح تم ترحيلهم للسفاره بتاعتهم واللي سفروهم بلدهم وتم الحكم عليهم بسبع  سنوات  ؟ 

وفي مكتب وكيل النيابه كان قاعد معاه صلاح واللي بيقول؟ انا شرحت لحضرت الظابط يونس ان المخ"درات دي مش بتاعتي وانها بتاعت الرجاله الأجانب اللي كانوا معايا؟ 

وكيل النيابه هز راسه وقال: بس الكلام اللي قالوه الاجانب عكس كلامك وقالو انهم جايين يشتروه منك ؟؟! 

صلاح وشه قلب للون  الأحمر وبص لوكيل النيابه وقال.. " انا قولت اللي عندي يباشا وانا مليش علاقه بالمخد"رات دي ؟ 

وكيل النيابه فتح فيديو لصلاح وهو بيغ"تصب الاطفال وقال" انت دا ولا مش انت يا صلاح! 

صلاح اتصدم لان الموضوع دا عدي عليه سنين فقال بصدمه" انتو ازاي جبتو الحجات دي؟ 

وكيل النيابه بصله بجديه وقال" شغلنا بق واحنا ادري بيه ..قولي بق يا صلاح في بنتين اعترفوا عليك وقالو انك قت"ات بنت منهم بعد اغتصابها ورميها  في النيل والتانيه رمتها بس وطبعا انت كنت فاكر ان الموضع انتهي بموت البنت الاولي وفقدان التانيه للنطق بس  حظك ان ربنا اراد الحقيقه تبان وانت لابس اعد"ام ان شاء الله ..! 

صلاح اتجنن من الكلام اللي قاله وكيل النيابه  وقال " ان معايا محامي يباشا وبطلب تدخله حالا ! 

وكيل النيابه قال برفض! وجود المحامي مش هيحل حاجه وانا زي مقولتلك كل الادله اللي بتسبت صحة كلامي موجوده وحاليا في المحكمة؟؟ 

صلاح بصله بصدمه وبعدها بدأ وكيل النيابه يبلغ الشخص اللي قاعد جمبه بالكلام اللي يكتبه ... وبعد دقايق دخل اتنين من الظباط واخدو صلاح ودخلو بعده منصور! 

وبدا وكيل النيابه يتكلم مع منصور وسمع منه كل الي كان بيحصل واوامر  صلاح  ليه واعترف منصور  علي كوارث تانيه كان بيعملها صلاح وبعدما الشاب اللي كان جمب وكيل النيابه كتب كل الكلام  اللي قاله منصور طلب وكيل النيابه ان الظباط ياخدو منصور وبعدها دخلوا صافيا واللي اعترفت علي منصور بكل الحجات اللي كان بيعملها وحاولت تبين انها بريئه وانهم كانو بيهددوها ولاكن بالادله اللي كانت مع وكيل النيابه  اكدت انها شريكتهم وكانت بتعمل كل اللي يطلبوه بارادتها! 


خرج كل من صلاح! منصور! صافيا ! من مبني  النيابه  واترحلوا للسجن لحدما معاد القضيه بتاعهم!!! 

وفي منزل جدة يونس دخل يونس وهو مرهق جدا لانه من وقت ما اشتغل علي القضيه دي وهو مبينامش كويس !  

يونس كان هيقفل الباب ولاكن  لقي ناديه واقفه وراه وبتقول" انت اللي عملت كده في ابويا يا يونس انت اللي قبضت عليه! 

يونس بصلها وقال بجديه" ابوكي مجرم كبير ولازم يدفع ثمن الحجات اللي عملها! 

ناديه عيطت وهيا بتقول" بس انت عارف اني مليش غيره لي عملت كده؟ 

يونس مسكها من دراعها بغضب وقال" اسمعيني كويس يا ناديه انا مقدر كويس انك كنتي في يوم من الايام خطيبتي ولاكن برضوا متنسيش ان انا ظابط وواجبي اني اقبض علي اي مجرم محتال فاكر ان البلد دي مفيهاش قانون ولازم تعرفي برضوا انك كنتي متهمه في قضية خطف وانا علشان عارف انك بت هبله وعملتي كده بغرض الانتقام  مني بس انا هعديها علشان روح كانت كويسه ولاكن انا بحظرك لو فكرتي او شيطانك وزك بس تعملي اي تصرف مش هيعجبني هتحصلي ابوكي انتي فاهمه؟ 


ناديه سحبت ايديها وبصتله في عينيه وقالت بقهر" مكنتش اعرف انك بتكرهني اوي  كده بس خلي في علمك اني مش هسكت علي اللي عملته في ابويا يا يونس ! 

يونس مردش عليها وهيا مشيت  من قدامه وهو قفل الباب ودخل لقي ان كلهم قاعدين في الصاله وبيتفرجوا علي مسلسل قرب يونس منهم وهو بيقول" متجمعين عند الرسول ان شاء الله ! 

كلهم ردو بابتسامه وقالو" عليه افضل الصلاه والسلام! 

يونس بص لروح اللي كانت مبتسمه وقال بهمس" وحشتيني؟ 

روح وشها احمر من الخجل ولفت وشها وهو قرب منهم وقال" انا هطلع ارتاح شويه لاني تعبان  وبعد اذنكم مش عايز حد يصحيني! 

ماجده هزت راسها و ضحكت علي كلامه وروح ابتسمت وهيا بصاله وبعدها يونس سابهم وطلع اوضته !! 

بقلمي شيماء صبحي 

_____________

وفي دار الايتام وصلت المديرة الجديده وهيا بتبص علي الدار وبتاخد نفسها! 

كان في استقبالها عماد واللي قال" اهلا وسهلا يا دكتوره ؟ 

المديرة دي كانت اسمها الدكتوره سمر ابتسمت  لعماد وقالت" اهلا بيك يا حضرت الظابط؟؟ 

عماد ابتسم ليها وقال" حضرتك اكيد عارفه ايه اللي كان بيحصل هنا في الدار وطبعا البنات والاولاد  كلهم خايفين من التجربة اللي مروا بيها فانا طالب من حضرتك تكوني حنينه عليهم علي قدر الامكان ! 

الدكتوره سمر ابتسمت وقالت"   حضرتك  مش عارف انا بحب الاطفال قد ايه واوعدك اني مش بس هحطهم في عيوني دول في قلبي؟؟ 


عماد ابتسم ليها وقال" مش كل اللي هنا اطفال بس في بنات كبيره كانو محرومين من الزواج ودا بسبب الجشع بتاع المدير اللي كان هنا  علشان يستفيد منهم ويبيعهم لرجال  اعمال بدون زواج! 

الدكتوره سمر ضمت حاجبها بحزن وقالت" لا حول ولا قوة الا بالله منه لله ؟ 

عماد قرب من رجالته وطلب منهم يجيبوا الاطفال كلهم والبنات الكبيرة هنا الحوش علشان يتعرفوا علي المديره الجديده والمساعدين الجداد! 

رجالة عماد اتحركوا بلطف وبدا يطلبه من كل الاطفال ينزلوا الحوش ودخلوا بلغوا البنات ينزلوا!! 


الدكتور كانت بتبص علي الاطفال وهما خارجين من المبني بابتسامه واول مشافت البنات اتصدمت جدا لانهم كبار وعكس  توقعاتها انهم يكونو في سن الجواز مثلا!! 


البنات كانو بيهمسوا لبعض ونسمه كانت مركزه مع عماد اللي بيتكلم مع المديره واول ما وصلوا عماد بصلهم وعيونه جت في عيون نسمه وهوا بيقول" اعرفكم بالدكتورة سمر المديرة الجديدة بتاع الدار سلموا عليها يبنات! 

نسمه غمزتله بابتسامه وهزت راسها وعماد اتصدم من حركاتها ولف وشه بسرعه عنها وهو حاسس ان قلبه بيدق !! 

البنات قربوا من المديره وسلموا عليها وبعدها بعدوا عنها وعماد بص للطفال وطلب منهم يسلموا علي المديرة وكل واحد يقول اسمه والاطفال سمعوا كلامه وقربوا منها!! 

الدكتوره سمر كانت مبسوطه حدا بالاطفال والبنات ولاكنها اخدت قرار سريع فانها تجيبلهم عيرسان  في اسرع وقت وتجوزهم!! 


عماد شاور لفريقه علشان هيمشوا من الدار وبدا ينفذو اوامره ويجمعوا حجاتهم!! 

الدكتوره طلبت ان الاطفال والبنات يرجعوا علي اوضهم واتحركت هيا والمساعدين للمكتب وبدات تديهم الاوامر اللي هينفذوها علشان يغيروا النظام اللي كان موجود بنظام أفضل!! 


البنات طلعوا علي العنبر بتاعهم وقالت بنت منهم" انا سمعت الظابط بيقول لفريقه يجمعوا حاجتهم علشان هيمشوا!! 

البنات فضلوا يشكرو فيه هوا وفريقه ولاكن نسمه كانت مصدومه لانها كانت اتعودت عليه وعلي وجوده معاهم كل يوم؟؟ 

كل واحده من البنات فردت جسمها علي سريرها براحه ولاكن نسمه قامت وخرجت من العنبر من غير متقول اي كلمه؟؟ 

راحت نسمه قدام الشباك اللي بتشوف منه عماد دايما ولاكنها ملقتهوش اتصدمت لانها فكرته مشي هو وفريقه فضلت قاعده مكانها وهيا ضامه رجليها وبتعبط لانها  اكتشفت انها معجبه بيه!! 

عماد راح علشان يجمع حاجته وهو معدي من قدام عنبر البنات قرر يبص علي نسمه ولاكنه قبل ما يفتح الباب سمع صوت عياط جاي من بعيد!! 

 مشي عماد وهو مصدوم ان في حد بيعيط رغم انهم المفروض بقوا في امان! 

اول ما قرب من الصوت لقي بنت ضمه رجليها ودفنه وشها وبتعيط ؟؟ 


عماد قرب منها وهو بيقول" بتعيطي ليه! 

نسمه اول ما سمعت صوته بصتله بصدمه وقالت" انت لسا هنا؟

عماد بصلها باستغراب وبص حواليها وقال..ايوا بس احنا ماشيين  دلوقت؟؟؟ 

نسمه بصتله وعيطت وهيا بتقول" وهتمشي ليه خليكوا معانا علي طول؟ 

عماد اول مشاف دموعها بتنزل بغزاره حس ان قلبه وجعه خصوصا انه في الفتره دي اتشدلها جدا فقال وهو بيمسح دموعها.." انا لازم امشي لان دا مش مكاني يا نسمه انا ظابط وعندي شغل كتير؟ 


نسمه بلعت ريقها بصعوبه وقالت" يعني هتيجي تزورني ! 

عماد ابتسم وهز راسه وقال..اكيد انا خلاص اخدت عليكي انتي وبقيت البنات والاطفال اللي هنا؟ 

نسمه ضمت حاجبها وقالت بغيره" انت خدت علي البنات ازاي انا عمري ماشوفتك بتتكلم مع واحده منهم انت كنت بتتكلم معايا انا وبس؟ 

عماد كان بيبص لملامحها اللي باين عليها الحزن الشديد وقال..طيب انتي عايزه اي دلوقت علشان متعيطيش؟؟ 

نسمه قربت منه وحض"نته وهي بتقول" مش عايزاك تمشي يا ع م ا د  قالت اسمه بصوت متقطع من الشهقه وعماد كان مش عارف يعمل ايه معاها بعدها عنه وهوا بيرجع شعرها لورا وبيقول" طيب انا لازم امشي علشان اقفل المحضر دا واوعدك اني هرجع تاني بس متعيطيش بق! 


نسمه اخدت نفسها وهيا بصاله وقالت" هستناك والله بس اوعي تضحك عليا ؟ 

عماد ابتسم وهو بيمسك ايديها ويحطها علي قلبه وبيقول" وغلاوتك هنا هرجعلك! 

نسمه ابتسمت وهزت راسها لانها حست بنبضة وهوا وقف وهو بيقول" روحي اغسلي وشك وارجعي للبنات واسمعي الكلام اللي انا قولتهولك وكلي كويس ونامي كويس ومتطلعيش وانتي بالبيچاما تاني؟ 


نسمه هزت راسها بابتسامه وعماد سابها ونزل وهيا فضلت باصه عليه لحدما خرج من المبني  ..! 

قامت بسرعه  تبص عليه من الشباك وهو قبل ما يمشي غمزلها وابتسم!! 

نسمه حطت ايديها علي قلبها وابتسمت ورجعت تاني للعنبر علشان تسمع كلامه وتنام !! 

تكملة الفصل  الثامن عشر والاخير🥀


وفي اوضة يونس دخلت روح وهيا بتمشي علي طراطيف صوابعها  لحدما وصلت للسرير بتاعه فضلت تبص علي ملامحه الي سحرت قلبها ووقعتها في عشقه وهيا مبتسمه  ..

ابتسمت  روح وهيا بتقرب ايديها من شفايفه وبتبتسم بخجل لان يونس قب"لها قبل كده وكانت بتفتكر اللي حصل بينهم ؟ 

اما يونس كان حاسس بوجودها و بكل حركاتها واول ما حطت ايديها علي شفايفه حس بنبضة العالي واول ما فتح عينيه روح شهقت وهيا بتقوم وبتقول" والله انا اسفه فكرتك نايم! 

يونس بصلها بجديه وقال" كنتي بتعملي ايه ؟ 

روح خافت من نظراته الجديه وقالت بخوف" انا كنت قاعده و.. 

قاطعها يونس بق"له طويله اسكتتها عن النطق والحركة!؟ 

روح غمضت عينيها وهيا مش مصدقه ان شفايفها لا"زقه في شفايف يونس وبيتبادلو القبلات!! 

يونس بعدها عنه بعد دقيقه كامله وهوا بياخد نفسه وصدرة كان بيعلي ويهبط من كتر مهوا كان كاتم نفسه علشان يستمتع بطعم شفا"يقها الكريزيه! 

روح حطت ايديها علي عيونها وخرجت من اوضتة وقفلت الباب بسرعه وهيا بتاخد نفسها وبتقول" يا نهارد ابيض ..؟ 

يونس ابتسم علي حركاتها الشقيه ورجع فرض ضهره علي السرير وهو بيقول بتعب..ااه يا ضهري؟ 

_________

في فيلا مراد الشافعي وبالتحديد في غرفة نورين كانت واقفه وجمبها انتصار والدة مراد وهما الاتنين مستغربين حالتها لانها فجأة بدأت تستفرغ بطريقه غريبه! 

انتصار مدت ايديها باختبار الحمل وهيا بتقول" جربي المره دي يا نورين انا شكه ان دا حمل مش مجرد برد في المعده! 

نورين اخدت نفسها وهيا بتهز راسها وبتاخد منها الاختبار ودخلت للحمام وبعد دقايق خرجت وهيا ماسكه الاختبار اللي فيه شرطتين باللون الاحمر  وبتقول" ماما شوفي كده ! 

انتصار اخدت منها الاختبار واول مشافت الشرطتين زغردت من الفرحه وهيا بتقول" حمل يا نورين حمل ..الف مبروك يا روح قلبي تعالي في حض"ني؟؟ 

نورين مكانتش مستوعبه انها حامل فعلا بعد كل السنين دي قربت من انتصار وحض"نتها بفرحه وقالت" دي معجزه يا ماما الحمدلله يارب! 

انتصلر ابتسمت بفرحه وقالت" احنا لازم نعرف باباكي ومراد دول هيفرحوا اوي..! 

نورين هزت راسها وقالت" وهو فين مراد! 

انتصار بصتلها وقالت بتفكير" هو عند عبير بيقول انها تعبانه من الصبح!! 

نورين هزت راسها وقالت" خلاص ياماما عرفي انتي بابا وسيبيلي مراد انا هعرفه بطريقتي!!! 

انتصار هزت راسها وخرجت من اوضة نورين وهيا طايره من الفرحه واول ما شافت جوزها قالت بفرحه" نورين حامل ! 

نصار بفرحه" بجد يا انتصار ! 

انتصار هزت راسها وقالت" الحمدلله يا نصار دي معجزه ..

نصار هز راسه   وقالت" صبرت ونالت ربنا بيعوض فعلا يا انتصار.. بس هو مراد عرف! 

انتصار هزت راسها بالرفض وقالت " لا لسا بس نورين قالتلي مقولوش حاجه وانها هتعرفه  ببنفسها!! 

نصار ابتسم وقال" ربنا يهديك يا مراد يبني ويجعلك اب صالح ! 

انتصار ردت من قلبها وقالت" اللهم امين يارب العالمين..! 

نصار مسك ايد انتصار وقال" هتبقي جدة يا انتصار ! قالها بضحك 

فانتصار ردت عليه وقالت" منت هتكون جد انت كمان! 

نصار ابتسم وهو بيقول" كبرنا وعجزنا وهيتقالنا يا جدو!! 

انتصار ابتسمت بفرحه وقالت هيتقلنا يا جدو وجدتي ماشي انما ايه عجزنا دي اتكلم عن نفسك لو سمحت " 

نصار ابتسم وقال" حقك عليا يا جدة  يا عسل انتي ! 

انتصار ضحكت وهيا بتجري وراه وبتقول" تعالا هنا يا نصار مش هسيبك! 

نصار ضحك وهو بيقرب منها وبضمها لح" ضنه وبيقول" متحرمش منك ولا من وجودك ابدا يا سوسو! 

انتصار بصتله بخجل وقالت" ولا انا يا نصار ربنا يخليك ليا ! 

نصار ابتسم ومسك ايديها وقال" تعالي نقعد في الجنينه! 

انتصار هزت راسها ومشيت معاه !! 


وفي اوضة عبير كانت عمالة تستفرغ ومراد جمبها وخايف عليها لحدما عبير قامت وهيا بتقول" خلاص انا بقيت كويسه! 

مراد مسك ايديها وقال" قومي نروح للدكتور يا عبير شكلك كده مش مطمني!! 

عبير هزت راسها بالرفض وقالت" لا انا بقيت كويسه بس انا حاسه كده ان دا حمل لاني دي اعراضة!! 

مراد بصلها بصدمه وفرحه في  نفس الوقت وقال" بتقولي حمل! 

عبير قالت " مش متاكده بس اعتقد اه! 

مراد قرب منها وحض"نها وقال" عارفه يا عبير لو طلعتي حامل بجد انا هكون اسعد انسان في الكون! 

عبير ابتسمت وقالت" ان شاء الله هيكون حمل وهتبق اب يا مراد! 

مراد ابتسم وهو بيقول" طيب خليكي هنا وارتاحي وانا هروح اوضة نورين اجيب من عندها اختبار حمل علشان نتاكد برضوا! 

بقلمي شيماء صبحي 

عبير هزت راسها ومراد خرج من اوضتها وراح اوضة نورين اللي في وشها واول ما دخل كانت نورين واقفه قدام المرايه وهيا بتبص علي بطنها ومبتسمه! 

مراد قرب من الادراج وقال" نورين فين اختبارات الحمل اللي كانت هنا! 

نورين بصتله باستغراب وقالت" ليه بتسأل عليهم يا مراد! 

مراد بصلها وقال" مفيش بس عبير حاسه انها حامل وعايزين نتاكد! 

نورين هزت راسها بحزن وقربت من درج تاني وطلعت منه اختبار وهيا بتقول" مش عايز تعرف خبر يفرحك يا مراد! 

مراد بصلها بانتباه وقال"  خبر ايه يا نورين قوليلي! 


نورين قربت من مراد ومسكت ايديه وقال وهما بيبصوا للمرايه شايف بطني دي يا مراد! 

مراد هز راسه وهو بيبص لبطنها وبيقول" مالها انا حاسس كده  ان بق ليكي كرش صح! 

نورين بصتله بصدمه وقالت" كرش يا مراد  هو دا اللي لفت نظرك" 

مراد بص تاني لبطنها وقال" مهوا دا اللي باين يا نورين اعمل ايه ؟ 

نورين مسكت اختبار الحمل اللي كان معاها وحطته في ايد مراد وقالت" اتفضل! 

ادتهوله وقعدت علي السرير بحزن ومراد اول ما فتح ايديه وشاف الاختبار بصلها بصدمه وهو بيقول" انتي حامل؟ 

نورين هزت راسها وهيا بتدمع وبتقول" انا عمري مكان ليا كرش يا مراد ! 

مراد ابتسم بفرحه وهو بيقرب منها وبيقول" انا اسف متعيطيش بس انا فكرتك بتاخدي رأي في شكلها ! 

نورين فضلت تعيط وهوا وقفها قدامه وبص في عيونها وقال" انا مش مصدق بجد يا نورين دا اكيد حلم! 

نورين هزت راسها وقالت" لا دا حقيقه مش حلم انا فعلا حامل! 


مراد ضمها لحض"نه بفرحه وقال" ربنا لما بيريد ان يعوض شخص بيكون كرمة كبير اوي وانا متوقعتش اني هيكون ليا طفلين في نفس الوقت ! 

نورين ضمتة لحض"نها جامد وقالت" انا فرحانه انك هتكون اب بس متنساش الكلام اللي اتفقنا عليه انا لازم اطلق يا مراد!! 

مراد  بعدها عن حض"نه وبصلها بحزن وقال..والبيبي دا يا نورين مش لازم يتربي في وسط باباه ومامته؟؟ 

نورين ابتسمت وهيا بتقول..انا عارفه الكلام دا كويس بس صدقني مش قادره استحمل انك معاها وانا عارفه انك حبيتها ويمكن اكتر مني كمان ولاكن صدقني حاولت كتير بس مش قادره  اتقبل وجودها  !! 


مراد اتصدم من كلامها وقال" نورين متقوليش الكلام دا تاني انا بحبك زيها بالظبط ويمكن انتي اكتر كمان احنا اللي بينا مش سنه ولا اتنين دول عشرة يا نورين! 

نورين ابتسمت وهيا بتحط ايديها علي بطنها وبتقول" البيبي هيشوفك وهيبق عارف انك باباه وانا عايزاك تعتبر انك مطلقتنيش كل الحاكايه اني هكون في بيت تاني وبس وان شاء الله اما البيبي يتولد هيجي هنا وانا اللي هجيبه  بنفسي  وانت هتيجي عادي بس انا خلاص يا مراد مش عايزه افضل علي ذمتك  تاني لو سمحت طلقني ؟؟ 


مراد بصلها بحزن وهز راسه وقال" خلاص يا نورين انا بحترم قرارك وانا عارف وواثق انك ام قد المسؤليه وهتكوني ونعم الام لابني وانا موافق اطلقك يا نورين انتي طالق بالتلاتة ؟ 

مراد قال كلامه وخرج من اوضتها ونورين كانت واقفه ومبتسمه ولاكنه لما خرج انهارت من العياط لانها  بتجبه جدا  ولاكنها عارفه ومتاكده ان عمره مهيطلق عبير لانه للاسف ييحبها اكتر منها!! 


في اوضة عبير كانت قاعده مستنياه واول ما مراد دخل للاوضه كان باين عليه الحزن عبير قربت منه وهيا بتقول" مراد حبيبي انت كويس! 

مراد بصلها ومد ايده  بالاختبار وقال" خدي يا عبير دا اختبار الحمل بتعرفي تستخدميه! 

عبير هزت راسها بلا ومراد شرحلها ازاي تستخدمه وهيا هزت راسها ودخلت للحمام وبعد دقايق خرجت وهيا بتقول" طلع شرطتين يا مراد دا معناه ايه! 

مراد ابتسم وهو بيقول" معناه انك حامل يا عبير؟؟؟ 

الخاتمة

نوڤيلا🥀جعلتني أقوي🥀

#بقلم_شيماء_صبحي

اتجه عماد لدار الايتام بعد مرور اسبوع كامل علي انتهاء مهمته فيها  .. 

كانت الدكتورة سمر في عنبر البنات الكبار وكانت معاها المساعدين وكانو بيلبسوا البنات فساتين لانهم هيتجوزو النهاردة  علي سنة الله ورسوله ..! 

كانت نسمه بتبص للبنات اللي كانوا فرحانين  وهما  بيلبسوا الفساتين بحزن كبير لانها مشتاقه ل عماد اللي وعدها انه هيجي تاني يزورها ولاكن عدي اسبوع ومفيش منه اي خبر .. 


واحدة من المساعدين قربت من نسمه وهيا بتقول" يلا يا نسمه علشان تلبسي الفستان وتحطي الميك اب!! 

نسمه هزت راسها بحزن وقامت غيرت هدومها ورجعت تاني  وبدات المساعده تلبسها الفستان!! 

وبدات المساعده التانيه تحطلها  المكياچ وبعد مرور دقايق كانو البنات كلهم جاهزين!! 

الدكتوره سمر طلبت من كل بنت تطلع بطاقتها الشخصيه البنات نفذوا كلامها وبعدما الدكتوره  نزلت فضلوا البنات واقفين مع المساعدين وهما مستنين امر المديره في نزولهم؟؟؟ 


دخلت الدكتوره  لمكتبها ولقت عماد موجود!! 

عماد بابتسامه " ازاي حضرتك يا دكتوره ! 

الدكتوره سمر ردت عليه بابتسامه وقالت" الله يسلمك يا حضرت الظابط نورت الدار  كلها! 

عماد ابتسم وقال" الدار منوره بالناس الجميله اللي فيها! 

الدكتوره سمر ابتسمت وطلبت من عماد يقعد وقالت" والله يا حضرت الظابط انت جيت في وقتك اصل انا جبت للبنات عرسان ومستنيه المأزون بس يوصل علشان نبدأ كتب الكتاب..! 

عماد بصلها باستغراب وقال" بالسرعه دي!! 

الدكتوره هزت راسها وهيا بتعدل البطايق بتاعة البنات وبتقول" البنات كبرت ولازم يتجوزوا وانا لمعرفتي الكبيره قدرت الاقي شباب مناسبه ليهم وهما حاليا في الطريق مع المأزون وطبعا لان حضرتك هنا فممكن تقدملهم خدمة وتكون الواصي عليهم !؟ 

عماد كان مصدوم من كلامها ولاكنه هز راسه وقال..كل البنات هتتجوز..؟ 

الدكتوره ابتسمت وهزت راسها وهوا قال..طيب  انا هروح اسلم علي الاطفال واول ما الجماعه توصل هكون جيت!! 


الدكتوره هزت راسها وعماد خرج من مكتبها وهو حاسس بقبضة قويه في قلبه !! 

اتحرك عماد عند الاطفال وسلم عليهم وهو عيونه علي المبني اللي هتخرج منه البنات عايز يتأكد لو نسمه هتكون معاهم ؟؟ 

عدي دقايق ووصلوا الشباب والمأزون وكانت المديره مجهزه في الحوش كراسي وحفلة صغيره ..كانو ١١ شاب والمأزون والمديرة والمساعدين وفي الوقت دا خرجوا البنات مع المساعده اللي كانت بتساعدهم يجهزوا وهما مبتسمين !! 

عماد كان واقف جمب المديره والشباب كانو قاعدين واول مشافوا البنات وقفوا وهما مبهورين بجمالهم!! 

المديره ابتسمت للبنات وطلبت منهم يقفوا جمبها واول ما عماد شاف نسمه وهيا لابسه الفستان اتصدم وقرب منها وهو بيقول" ايه اللي انتي لبساه دا؟ 

نسمه استغربت طريقته معاها في الكلام فقالت بحزن" دا فستان علشان هتجوز!! 

عماد ضغط  علي ايديه بغضب وبص للمديره وهيا كانت بتشاورله علشان يبدأو كتب الكتاب!! 

نسمه شدت ايديها من ايد عماد ووقفت جمب اخواتها البنات وبدأ المأزون يكتب الكتاب لاول بنت بعدما اختارت العريس والعريس كان موافق بيها وكان عماد الواصي عليها هو والمديره وبعد ما كتبوا كتاب ال١١ بنت فضلت نسمة واقفه لانها كانت اخر واحده!! 

المديره بصتلها بصدمه وهيا بتقول" فين عريسك! 

نسمه بصت حواليها وهي مش فاهمه حاجه لحدما واحد من الشباب قال" عريسها تعب في الطريق واتضر يرجع تاني ! 

الدكتوره بصتلها بحزن وقالت" معلشي يا حبيبتي ممكن ناجل كتب كتابك ليوم تاني!! 

عماد في الوقت دا وقف وهو بيبص للمديره وبيقول" لا مش هنأجل حاجه انا عايز اتجوز نسمه!! 

المديره اول ما سمعت كلام الظابط عماد اتصدمت وبصت لنسمه اللي كانت بصاله بصدمه هيا كمان ومش مصدقه كلامه!! 

عماد بص لنسمه بصه سريعه ورجع بص للمديره وقال" انا هتجوزها واوعدك اني هيشيلها جوه عيوني ! 

المديرة بصت لنسمه وهيا بتقول" اي رأيك في كلام حضرت الظابط يا نسمه! 

نسمه بصت في الارض بخجل والبنات كانو باصين عليها وبيقولوا مع بعض" وافقي ..وافقي..وافقي.. !!

نسمه بصت لعماد بخجل كبير وهزت راسها وهوا ابتسم وهوا بياخد نفسه وبيقول" الحمدلله يا رب!! 

الدكتوره بصت للمأزون وقالت" اكتب الكتاب يا حضرت المأزون!! 

المأزون ابتسم وبدأ يكتب كتاب عماد ونسمه وكان وكيلها شاب من اللي واقفين والمديره وبعد دقايق تم عقد الزواج بين نسمه وعماد!! 

الدكتوره بدات تزغرط هيا والمساعدين وهما مبسوطين وكل واحد من الشباب كانت شقته جاهزه واخد عروسته ومشي وفضلت نسمه وهيا باصه لعما واللي قال" متقلقيش انا شفتي جاهزه انا كمان وكانت واقفه علي العروسه !! 

نسمه ابتسمت بخجل وسلمت علي المديره ومشيت مع عماد واللي اصبح زوجها امام الناس وامام الله!!! 

_____________

وبعد مرور شهر وبالتحديد  داخل  دار القضاء العالي كان اليوم  المحدد لاصدار الحكم  علي كلا من ..صلاح احمد  السعدني ، منصور حسن متولي ،صافيا عادل حسين..وشاكر انور صالح ..؟ 

دخل يونس ومعاه جدته و روح ومامتها  ودخل بعدهم مراد الشافعي وزوجته عبير وبعدهم الظابط عماد وبجانبه زوجته نسمه  وكان رأفت مساعد يونس والرائد أشرف موجودين !!

 و في الجانب المقابل  كانت قاعده ناديه والمحامي  بتاع والدها وبقيت  الحاضرين  !!! 


محكمه!! الكلمه المعتاده اللي بتسمعها دايما واول ما بتتقال في منا اللي بيكون مرعوب منها ومنا اللي بيكون فرحان لانه هينتصر؟؟؟ 


وقف كل الحاضرين وقت سماع الكلام دي  وبعدها دخل القاضي وبقيت المستشارين واول ما قعدوا كل الحاضرين قعدوا ؟؟  فتح القاضي الملف اللي قدامه والي كان عباره عن  الادله الي بتثبت ان كل من المتهمين ،صلاح ومنصور وصافيا وشاكر انهم قامو باستغلال الاطفال والبنات التي منع زواجهم في بيعهم لاشخاص خارج مصر ومنهم من ق"تل وتم اخذ أعضا"ء اجسادهم ؟؟


بدأ القاضي يسأل كل واحد فيهم عن اللي عمله وكان صلاح بيكابر ولاكن منصور وصافيا وشاكر اعترفوا عليه ان هو اللي كان بيديهم كل التعليمات وانهم ملهمش اي علاقه بشغله كتاجر مخ"درات!! 

منصور كان مصدوم من اعترافهم وتثبيت التهمه عليه فبص للقاضي وقال" من ٨ سنين قمت باغت"صاب طفلة في عمر بنتي وهيا ماتت مني بالغلط ولما انا شوفت صحبتها حفت تقول علي اللي شافته فرميتهم هما الاتنين في النيل!! 


ناديه اول ما سمعت اعتراف والدها اتصدمت من كلامه وبصت ليونس وهيا مش مصدقه ان والدها مطلعش برئ زي مكانت فاكره!! 

يونس لف وشه وبص لروح اللي كانت خايفه وناديه رجعت بصت لوالدها وعيونها مليانه دموع!!! 


القاضي هز راسه وقال" يعني انت قت"لت الطفلة سحر وقمت برميها هيا وصديقتها في النيل ! 

صلاح هز راسه بعياط واعترف علي كل اللي كان بيعمله في الاطفال ودا كان باتفاقه مع المديره السابقه وهيا والدة صافيا !!! 


القاضي بص لمنصور وقال" كنت بتع"تدي علي بنت  منهم كل خميس؟

منصور هز راسه بخوف وقال" ايوا وصافيا كانت بتساعدني ! 

صافيا بصتله وصرخت برفض وقالت" والله يا سيادة القاضي هو اللي كان بيعمل  كده بنفسه فضلت تبص الي الناس الي قاعدين واول مشافت عبير ونسمة وروح صرخت صافيا باسمهم وقالت" مش هوا اللي كان بيعمل كدا يبنات صح انا مليش ذنب اتكلموا وقولوا !! 


القاضي ضرب علي المكتب بغضب وقال" الصوت ؟ 

صافيا سكتت وهيا بتترعش وبعدها القاضي بص لشاكر وقال" انت كنت بتساعدهم في كل الحجات اللي كانو بيعملوها  ! 

شاكر هز راسه  بخوف والقاضي بصله وقال ".. انت عندك بنتين يا شاكر في نفس عمر البنات تقويبا !

شاكر هز راسه والقاضي قال" وليه مخفتش علي بناتك يحصل فيهم زي ما  بيحصل في البنات اليتيمه دي   ! 

شاكر قال بخوف" كانو بيهددوني يباشا بس والله مكنتش بأذيهم وكنت بساعد البنات  دايما! 


القاضي بص عليهم بحزن وقال" يعني كلكم بيعتوا ضميركم من اجل شويه فلوس !!! القاضي كمل كلامه وقال"  يخساره ثلاث شباب زيكم تضيع حياتهم بسبب جشع  ملوش اي لازمه .. 

 المحامي بتاع صلاح طلب انه يتدخل ولاكنه مقدرش يعمل اي حاجه لان صلاح اعترف علي نفسه فرجع المحامي تاني قعد و

القاضي طلب انه  ياخد اقوال البنات اللي كانو في دار  الايتام ..

طلعت اول واحده واللي كانت  عبير بصت عبير للقاضي بحزن وقالت علي كل اللي كان بيحصل  فيهم من منصور وصافيا وشاكر وعن قت"ل صلاح للطفله  سحر وتعذيب روح طول السنين دي وهيا مش قادره تتخطي اللي شافته ؟ 


القاضي طلب البنت التانيه تطلع وكانت  نسمه واللي شرحت نفس كلام عبير ولاكنها ضافت ان اخر حاجه شافتها قبل ما  منصور  يتقبض عليه كان بق"تل بنت منهم  كان اخدها  ولاكنها تعبت ومقدرتش تستحمل تعذ..يبه ليها   فشافته وهو بي"خنقها لدرجة انها ماتت ؟؟؟ 


منصور اتصدم لما سمع كلامها لانه كان فاكر ان محدش شافه ولاكنه رجع تاني يعيط  وبعدها  القاضي طلب البنت الاخيره تحضر  واللي هيا روح..! 

 كانت لسا هتقوم فبصت ليونس بخوف وهو همسلها وقال" انتي  قويه ولازم تتكلمي علشان ترجعي حقك وحق صاحبتك وكل اخواتك!! 

روح بصتله وهزت راسها وقامت ووقفت قدام القاضي وشرحتله عن اللي كان صلاح عمله في صحبتها بالتفاصيل وازاي عاشت عشر سنين فاقدة النطق بسببه وشرحت عن اللي منصور وصافيا وشاكر كانو بيعملوه وبعدما  خلصت كلامها طلب  القاضي منها ترجع مكانها وقال شخص!! محكمه !! 

وقفوا كل الحاضرين وهما بيبصوا لقاضي وبقيت المستشارين  اللي معاه وهما بيخرجوا وبعد ربع ساعه دخلوا تاني والقاضي قال!! 

قررت المحكمة  وباجماع اراء اعضائها بارسال القضيه الي فضيلة مفتي جمهورية مصر العربيه  لابداء الراي الشرعي فيها وحددت جلسة ١٧ يوليو ٢٠٢٤ بالنطق بالحكم مع استمرار حبس كل من المتهم صلاح احمد  السعدني ومنصور حسن متولي لتلك الجلسه   .. 

وتم الحكم علي كلا من صافيا عادل حسين وشاكر أنور صالح بالسجن ١٠ سنوات مع الشغل والنفاذ ؟؟؟ رفعت الجلسة؟؟؟ 


صرخت روح وعبير ونسمه بفرحه وهما مش مستوعبين ان حقهم وحق اخواتهم رجع ويونس كان بيبص لعماد ومراد وهوا فرحان لانهم قدروا يرجعوا للبنات  اليتيمه اللي اتظلمت   حقهم!! 

خرجوا كلهم من المحكمه وكانوا واقفين وفرحانين وفي الوقت دا خرجت ناديه والمحامي وهيا باصه في الارض بقهر!! 


يونس بصلها وهيا كانت بتعيط فقرب منها وحط ايديه علي كتفها وقال" كان لازم الحق يرجع لصحابه ابوكي مش بريئ يا ناديه وظلم اطفال وبنات كتير اتمني انك تكوني احسن وتغيري من نفسك ؟؟ 

ناديه بصتله بحزن وجريت من قدامه ويونس قرب من روح وهو بيبتسم وبيقول" كان لازن اطيب خاطرها باي حاجه علشان صدمتها كانت كبيره!! 

روح هزت راسها بتفهم ويونس بصلها بحماس وقال"  حان الان موعد الجواز؟ 

روح ابتسمت وهيا بتبصله بخجل والبنات قربوا منها وقالو بفرحه" الف مبروك يا عروسه! 

روح خجلت من كلامهم وطلعوا كلهم برا المحكمه وركبوا عربياتهم واتحرك يونس وروح لبيت جدته وعماد ونسمه  لشقتهم  ومراد وعبير لبيتهم!! 


يونس وصل للبيت وهوا بيبص لروح وبيقول" تحبي الفرح يبق فين؟؟ 

روح حطت ايديها علي دماغها بتفكير وقال..امممم ممكن في الحوش؟؟ 

يونس بصلها باستغراب وقال" حوش ايه؟ 

روح قربت من خده وهيا بتقول" حوش الدار يا يونس ؟؟ 

يونس ابتسم وهو بيقول" بس انا عندي فكره  احلي و هتعجبك قوي" 

روح هزت راسها وقالت" ايه هيا؟ 

يونس قرب من شفايفها وقال" عايز اعملك فرح يتكلم عنه مصر كلها لمدة عشره عشرين سنه كده؟؟ 

روح ابتسمت بفرحه وهوا خطف قب"له سريعه وقال" يلا انزلي علشان اطلب ايدك من الست نادرة!! 

روح هزت راسها بحماس ونزلت ويونس نزل وراها وقبل ما يقفل البوابه بتاع البيت قال" لكل قصه نهاية سعيده وطبعا انا وروح قصتنا تستحق سعاده تكون كبيرة  واتمني من كل اللي كانو بيسمعوا قصتنا تكون نهايتكم سعيده وشكرا حزيلا للكاتبة شيماء صبحي الي أبدعت في كتابة قصتي انا وحبيبتي  زي مانا حكيت بالظبط ومع السلامه 🦋


قفل يونس الباب😢


انا بشكر جدا كل واحده او واحد كتبولي كومنت جميل بيشجعوني فيه شكرا من كل قلبي علي رأيكوا في النوڤيلا واتمني انكم تكونوا دايما بخير واشوفكم في رواية جديدة ان شاء الله! 

النهاية🥀


بداية الروايه من هنا


🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺


تعليقات

التنقل السريع
    close