رواية إبنة_الخادمة الفصل الرابع والخامس 4_5 والاخيره بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده
عادي امك عملتها قبلك وفرقت اتنين اخوات عن بعض وانتي اكيد زيها
ليليان قربت منه وقالت بتحدي ...ماما كل الي عملتو انها حبت...وبابا كمان حب بس كان راجل شجاع باع الدنيا علشانها...باع الفلوس والكل علشان كان راجل مقبلش يخلي اللي في قلبه حاجه يحتفظ بيها والسلام مقبلش يسيب حبيبته لغيره لانه خايف من اهله وصلت يا ابن عمي
داغر بلع ريقه بارتباك من لهجتها وطريقتها حس انها تقصده بالكلام اتوتر جدا وغمض عيني بألم لان كلامها كلو صح..فعلا عمو كان شجاع جدا في الخطوه دي...بصلها وقال...مش كل الناس بتعرف تنسى بسهوله مهما كان الحب كبير بتفضل فيه ناس ليها فضل اهم من النفس و اهم من القلب ...اولى لك في اولى يا بنت العم
قال كده وطلع بحزن وسابها واقفه بتبص لطيفه باستغراب وعادت جملتو تاني وقالت.... مهما كان الحب كبير في ناس اهم من النفس واهم من القلب.. يعني ايه الكلام ده.. لا لا لا لا لا لا انت بتفكري في ايه..و ضحكت وقالت ...داغر لاااااااا ده انتي هبت منك على الاخر
تاني يوم كانت مع فايز في اسطبل الخيل وطلعها على الحصان وقالت بسعاده..انا بحب الخيل قوي
فايز ابتسم وقال. اه ما انا عارف..زمان لما كنتي صغيره كنا نجيبك الاسطبل على طول..كنتي تتعلقي في داغر ومترضيش تركبي من غيره كنتي بتخافي قوي لو هو مش موجود ومترضيش تطلعي معايا ولا انا ولا اي حد من الغفر
اتنهدت بحزن وقالت...زمان بقى..دلوقتي بقى وجودو الي بيخوف
فايز ضحك وقال..مش للدرجادي..انا عارف.. انو حقك تكرهينا عشتي فتره صعبه وكنتي لوحدك ..حتى انا كمان مقدرتش اساعدك سامحيني مكنتش اعرف اتواصل معاكي ابدا..انتي عارفه
ليليان ابتسمت بحزن وقالت...عادي يا فايز انتو طبيعي تسمعو لابوكم
فايز اتنهد وقال..لا ده خوف مننا مش اكتر قوليلي صحيح.. انتي عشتي الفتره الي فاتت ازاي واشتغلتي ايه
ليليان قالت بارتباك..انا الاول اشتغلت ممرضه وبعد كده
بس قاطعها داغر الي قال بسخريه ..بعد كده في الأعمال الحره
ليليان بصتلو بغيظ وفايز استغرب وقال..اعمال حره ازاي يعني عندها مشروع خاص
قال داغر وهو بيبصلها بسخريه..اه خاص..خاص قوي...بقولك روح شوف والدك اتصل عليك على تليفون البيت بيقول تليفونك مقفول
فايز قال بسرعه..يا خبر انا نسيت خالص عن اذنكم ودخل
ليليان بصتلو بغضب ولسه هتنزل مدلها ايده علشان يساعدها بصتلو شويه وبعد كده سمحتلو بنزلها لان الحصان عالي
داغر نزلها براحه بقت بين اديه وشاف سلسله في رقبتها وقال باستغراب...السلسله دي
قاطعتو وقالت بحرج..احم..هيه
داغر ابتسم وهو مش مصدق وقال.ازاي هيه لسه معاكي ..نفسها الي انا ادتهالك
ليليان ابتسمت وقالت..اه هيه..فيه حد قلي زمان انها هيه الي بتجمعنا...واني لو قلعتها في يوم مش هنشوف بعض تاني
داغر ابتسم بسعاده لانو هو الي قلها كده لما اداها السلسله وقال..وانتي كنتي عيزانا نتقابل تاني...
ليليان ابتسمت وقالت..طبعا انت وفايز اولاد عمي واكيد احب اشوفكم
ولسه هتبعد شدها عليه وقال...فايز اه..وقال وهو بيبص لعيونها..انتي مصره عليه مش كده
بصتلو باستغراب وقالت..هو ايه.
داغر قال ..فايز ..فرصه بنسبالك طبعا
بقلم... زهرة الربيع
ليليان دفعتو وبعدت عنو وقالت بغضب..اسمع يا داغر بيه..اخوك هو الي معجب بيا وانا مليش دخل كلامك يبقى معاه هو... ولسه هتمشي شدها عليه بقوه بقت في حضنو وقال وهو بيبص لعنيها..طب وانتي...انتي مش معجبه بيه..
ليليان فضلت تبصلو وارتبكت جدا من قربو وهزت راسها بالرفض وهيه تايهه في عيونه
داغر ابتسم ابتسامه جميله وقال..اكيد
ليليان هزت راسها بالموافقه
داغر كان بيقربها عليه اكتر واكتر وقال..طب فيه حد غيره
ليليان كانت متوتره جدا وقالت..لو..لو سمحت سبني ميصحش كده
داغر خد بالو للي بيعمله وبعد بسرعه ولسه هيمشي قالت بسرعه ..انت ايه حكايتك بالظبط انا عايزه افهم..مهتم ليه
داغر غمض عنيه وفتحهم واخد نفس وبصلها وقال...انا طبعا خايف على اخويا
ليليان قربت منو وقالت وهيه بتبص لعيونه..اكيد..بس كده..
داغر فضل باصص لعيونها الي بيقتلوه وتاه فيهم وجذبها بدون مقدمات وبا،،سها بقوه وجنون
ليليان اتخضت من رده فعلو دي وبقت تضربو وتزقه وتمنعه بس كان مسيطر عليها وبيمشي ايده عليها بطريقه وقحه
هنا ليليان ضربتو بقوه بركبتها في بطنه اتألم جدا وقدرت تبعد وبقت تبصلو بصدمه ودموع وغضب وقالت...انا مش عارفه ازاي كان عقلي مخيلي انك انسان كويس..وان الي انت فيه ده بسبب اهلك....لكن لا الوسخ وسخ لوحده
ولسه هتمسي وقفها بسرعه وقال..استني انا..انا مش عارف عملت كده ازاي وليه..انا انا مش فاهم والله اسف انا اول مره انسى نفسي كده..انا..انا اسف
ليليان بصتلو بدموع وطلعت بسرعه وهو جذب شعره لورا بزهول من نفسه وغمض عنيه..وهو مش مصدق الي عملو .. وطعم شفا،،يفها مش مفارقه
بالليل الكل نزل يتعشى بس ليليان رفضت تنزل داغر اتنهد بضيق من نفسو لانو عارف انها زعلانه من الي حصل طلع عندها وخبط على الباب بتردد
ليليان اتنهدت وقالت...يا ماما يا حببتي مش جعانه
بس داغر فتح الباب ودخل وقال...بس انا مش ماما
ليليان قعدت بسرعه وهيه بتبصلو بزهول وقالت..انت عييط يلا انا مش بقولك تخبط
داغر قال..عبيط..ويلا كمان..واتنهد وقال..على العموم انا عارف انك زعلانه مني وعلشان كده مش هحاسبك على كلامك ده ...منزلتيش تتعشي ليه
ايليان قالت بغضب..مش جعانه
داغر قرب علبها وابتسم وقال...لا انتي زعلانه..بس انا اعتذرت اعمل ايه تاني
ليليان قالت بارتباك..انت قليل ادب ميصحش الي عملتو انا بنت عمك
داغر ضحك بخفه وقال..لو مكنتيش بنت عمي كان عادي بيعني..على العموم انا عارف اني غلطت..بس اعمل ايه..معرفش ازاي ضعفت كده...جماك بيستفزني قوي خصوصا شفايفك..
ليليان داست على شفتها باسنانها بكسوف
داغر حط ايده تحت شفايفها بيسحبها من بين اسنانها وقال..تؤ متعمليش كده تاني انتي عيزاني اتهور تاني ولا ايه
ليليان بصتلو بدموع وقالت..انت عايز ايه يا داغر ..حرام عليك الي بتعملو معايا ده
داغر ابتسم وقرب منها وباس على جبينها وقال..انا عايزك بس تعرفي..اني معملتش كده علشان اضايقك..انا بس مقدرتش امنع نفسي..اصلا كان نفسي اعمل كده من اول ما شوفتك..متوقعتش انك بقيتي قمر كده لما كبرتي...بنوتي الي كنت اشلها على كتفي كبرت من غير ما اخد بالي
بعدت عنو بدموع وقالت...ده لانك معملتش اي حاجه علشان تخلي بنوتك جمبك وتشوفها وهبه بتكبر ..بالعكس كنت انت زيك زي غيرك بتجرحني وتدوس عليا وبس
داغر نزلت دمعه من عيونه وقال ..وهفصل كده يا ليليان
ليليان بصتلو بدهشه وداغر قال بدموع..هفضل اجرحك..واهينك..مفيش قدامي حل تاني بابا رافضك اوي..اصلا مش اول مره نتكلم في موضعك حاولت ارجعك الف مره..انتي هوى طفولتي والعشق الي مقدرتش انساه يوم واحد ..بس انا اجبن من اني اعمل زي عمي..مقدرش يا ليلبان
ليليان اتصدمت من الي قالو واعترافو الواضح بحبها وداغر قال بدموع..خطوه محتاجه شجاعه.محتاجه اني افكر في سعادتي وافكر في انهارده وبس..انما لو فكرت لقدام..هلاقي اني مسيري في يوم هيكون معايا بنت او ولد بريئين وملهمش ذمب زيك..مياخدوش غير الاهانه ووجع القلب ..والرفض من عيله ابوهم انا قولتلك قبل كده الحب مش كل حاجه ..اولى لك فاولى يا بنت عمي
بقلم..زهرة الربيع
قال كده ومشي وسابها واقفه تبص لطيفه بصدمه حقيقيه اخر حاجه كانت تتوقعها انو يعترف بمشاعرو كده
في صباح يوم جديد كانت ليليان قاعده بتشوف التلفزيون ونزل داغر رايح شغله وهيه اول ما شافتو اتكسفت جدا علشان كلامهم امبارح وبقت تعمل نفسها مشغوله
داغر ابتسم وميل عليها وقال بهمس..صباح الخير
ليليان اتوترت ووقفت بسرعه وقالت صباح النور ولسه هتمشي شدها عليه وقال...حاسك بتتجاهليني ولا انا بتهيألي
ليليان قالت بارتباك... وهتجاهلك ليه...انا انا بس قمت بدري وعايز اطلع اوضتي
داغر ابتسم وقال..تمام..بالنسبه لكلامنا امبارح ...انسيه..متركذيش معايا قوي
قالت بارتباك شديد..انا....انا اصلا نسيته..عن اذنك
قالت كده وطلعت جري وهو ضحك بخفه عليها ولسه هيمشي جالو تليفون من والدو ورد وقال الو
ليليان طلعت على اوضتها ولسه هتدخل شافت باب اوضة داغر مفتوح دخلت وبقت تبص للاوضه باعجاب وتستنشق ريحته الي في كل حته مشيت ايدها على سريره ومسكت قميصه وضمتو ليها وهيه قاعده شافت البوم صور فتحاتو واتفاجأت بصورها معاه وهيه صغيره وهو بيلعبها وهو بيطلعها على الحصان وصور كتير ليهم بقت تشوفها بابتسامه
بس اتصدمت لما سمعتو بيقول..حد يدخل اوضه مش بتاعتو ويفتش فيها كده
ليليان وقفت بخضه وقالت بتوتر..انا انا كنت..انا
داغر ابتسم وقال..بس بس..محصلش حاجه لكل ده..شكل الصور شدتك قوي محستيش بدخولي
ليليان ابتسمت وقالت...انا مكنتش اعرف ان عندك كل الصور دي انا كمان عندي شويه
داغر ابتسم وقال..دي كانت اجمل ايام حياتي ياريتنا ماكبرنا ابدا
ليليان ابتسمت وقالت..معاك حق كانت ايام جميله و
بس قطعت كلامها لما شافت قطعه هدوم نسائيه على الشماع
قالت بزهول ايه ده..بتاعت مين دي
داغر قال بحرج..دي..دي مش مهم بقى
ليليان قالت بزهول..يا انهار ابوك اسود انت بتجيب ستات في اوضتك
داغر اتنهد وقال...مش ستات قوي يعني
ليليان بصتلو بزهول وقالت..امال ايه يا خويا ستات جرافك...ايه الاخلاق الزبا،،له دي وا، طي بجد
ولسه هتمشي شدها عليه بقوه وقال بغضب....فيه ايه يا بت طايحه فيا كده..هو انتي ظبطتي جوزك بيخونك
ليليان قالت بغضب .وانت لازم تكون متجوز علشان تتربى
داغر داس على شفتو بوقاحه وقال ...انا لو مش متربي ..كان زماني زعلتك اوي
ليليان ارتبكت ودفعتو وقالت..احترم نفسك ..انا عمري ما هسمحلك تتجاوز حدودك انا مش وسخه زي الي بتجبهم
لسه هتمشي داغر قال..عايزه تفهميني ان محدش من بتوع الكبريهات عملها..يعني مطلعتيش مع اي راجل قبل كده ووووو
#ابنة_الخادمه5
ليليان بصتلو بزهول وقالت..انت وسخ اوي..اوي بجد
ومشيت بسرعه بس جري عليها وقف قدامها وقال..استني استني انا اسف..انا..انا مضايق شويه علشان كده بعك في الكلام انا اكيد متأكد انك بنت نضيفه ومش هصدق عليكي اي حاجه زي كده متزعليش
ليليان بصتلو بدموع وقالت..انا كنت شغاله في المستشفى..وبعد كده ماما تعبت وطلع عندها السكر واحتاجت علاج ومصاريف...ومقدرتش اكفيهم مع دراستي علشان كده اضطريت اشتغل في الكباريه..انما انا متربيه كويس يا داغر ومش محتاجه رأيك
داغر قال بدموع..ومتربيه احسن مني..احسن بكتير...على الاقل بتقدر تواجهي وبتعرفي تتعايشي انما انا..انا ضعيف قوي..وجبان قوي..انا خساره فيا الحياه الي عايشها
قال كده وبعد ووقف عند الشباك وبقى يفك الكرفته بخنقه
ليليان بصتلو باستغراب وقربت عليه وقالت..مالك يا داغر فيك ايه
داغر سكت ومردش وفضل باصص لها واتفاجأت لما نزلت دموعه على خدوده بغزاره
ليليان قلقت جدا وقالت...فيه ايه يا داغر متقلقنيش عليك و
بس قطعت جملتها بزهول لما حضنها بكل قوتو وهو دافن راسو في رقبتها وبستنشق ريحتها ونسيم شعرها وبيبكي لاول مره
ليليان نزلت دموعها باستغراب واتجمدت مكانها وهيه بين اديه وداغر قال ...هتوحشيني هتوحشيني قوي
بقلم...زهرة الربيع
ليليان استغربت جملتو وهو سابها وبصلها بدموع وقال...بابا راجع...ورافص انك تقعدو هنا...انا حاولت..مفيش فايده..انا مش هقعد هنا بكره مش هقدر اشوفك وانتي بتبعدي تاني...تقريبا ده دي اخر مره هشوفك فيها
نزلت دموعها بغزاره وابتسمت بسخريه ووجع وقالت...بجد...طيب يا عم مفيش داعي تزعل اوي كده ..تمام..انت بقى مش هتوحشني ..ومش حابه اشوفك ابدا...ابدا..انا انا هبات هنا علشان والدتي..ومن الفجر هنمشي قبل ما بباك يجي...واه شكرا يا ابن عمي شكرا قوي يا داغر
داغر حاول بتكلم بس مقدرش نزلت دموعه وهيه بصتلو بخزلان ومشيت جري على اوضتها
قي صباح يوم جديد..كانت جهزت حاجتها هيه ووالدتها ومشيت قبل ما عمها يجي
داغر مكانش موجود مشي قبل ما تصحى حتى ولسه بتحط حاجتها في شنطة العربيه فايز طلع وراها جري وقال ..ليليان..هاجي معاكي..انا لسه عند كلامي انا معجب بيكي يا ليليان..انا مش زيهم..معنديش مشكله ابدا خلينا نمشي ونتجوز
ليليان بصتلو بدموع وقالت....انت الطف واجمل حد قابلتو في حياتي كلها يا فايز..بس مش هينفع اكدب عليك اكتر من كده..مش هينفع اظلمك معايا..انا...انا من..من زمان بفكر في داغر و..وكنت..كنت معجبه بيه..وده اخوك..مس هينفع..سامحني انا مش حابه اجرحك بس لما تعرف دلوقتي احسن ما اظلمك وتبعد عن اهلك علشان واحده معندهاش مشاعر ليك..انا اسفه مش بايدي سامحني
فايز ابتسم وسط دموعه وقال.انا..عارف..عارف انك بتحبيه..وعارف انو بيحبك كمان..بس هو مش راضي ياخد خطوه...وافتكرت انكم نسيتو بعض...على العموم انا محترم صارحتك..ومبسوط انك قولتيلي..واوعدك اني مش هسكت وهحاول مع بابا علشان ترجعو..مش هسيبكم ابدا
ليليان ابتسمتلو بدموع وقالت...لا يا فايز متعملش حاجه..انا الي مش عايزه ارجع هنا تاني...بس انت ممكن تعملي خدمه وتدي الظرف ده لاخوك
فايز مسك الظرف منها وليليان قالت...خلي بالك من نفسك يا فايز
قالت كده ومشيت تحت انظاره الي مليانه دموع وقلبو الي حرفيا مكسور
اول ما مشيو فايز طلع بسرعه عند اخوه في الشغل بتاعه..لقاه واقف بيتخانق مع كل العمال وصوته عالي جدا والكل مستغرب تصرفاته قرب منو وابتسم بسخريه وقال...حلوه طريقه الهروب الجديده دي..طب الغلابه دول ذمبهم ايه طايح فيهم ..ولا مكفاكش ظلمك للمسكينه بنت عمك
داغر بصلو بدموع وقال بصوت ضعيف..مشيت
فايز ابتسم بسخريه وقال..اه.. مشين..مبروك عليك انت وابوك ان شاء الله تنبسطو
داغر نزلت دموعه وقال..فايز انا مش ناقص مفيش في ايدي حاجه اعملها..
وبصلو وقال بسرعه..بس انت....انت محاولتش ليه..وقال بوجع..مش كنت عايز..
قاطعو فايز وقال..اه كنت..بس رفضتني...مشغوله بحد تاني ميستاهلش
داغر وقف وقال بدموع وصوت عالي..كفايه يا فايز حرام عليك يا اخي
فايز قال بغضب..انتو الي كفايه بقى...كفايه ظلم..مش قادر تسمع صح ...مش عايز تعرف هيه بتحب مين
داغر قال بدموع..لا مش عايز
فايز ابتسم وقال... يبقى عارف..على فكره ليليان قالتهالي صريحه ..قالت انها بتحبك يا داغر قالت انها مش هتقدر تفكر في غيرك...مشيت ومش ناويه ترجع ابدا وسابتلك الظرف ده معايا
فايز حطلو الظرف ومشي وداغر مسكو بدموع وفتحو واتفاجأ بالسلسله الي فيها صورهم وافتكر الجمله الي قلهالها..السلسله دي طريق الوصل الوحيد بنا يوم ما تقلعيها يبقى مش هنتقابل تاني
داغر بص للسلسله وقلبو وجعو قوي وفهم انها كده تقصد انهم خلاص كده مش هيتقابلو تاني قال بدموع ....لا..لا يا ليليان ..مستحيل تبقى النهايه كده وجري بسرعه وركب عربيته وطلع على المحطه باقصى سرعه
في المحطه اول ما القطر جيه ركبت ليليان مع والدتها وكانو مستنينه يتحرك وجيه واحد بيبيع عسليه
ليليان لسه هتشتري منه داغر قال وهو بينهج..هات عسليه للعسليات الي هنا
ليليان ووالدتها بصولو بزهول شديد وداغر مسكها من ايدها وقال عن اذنك يا مرات عمي عايز العسليه في كلمتين قصدي عايز ليليان في كلمتين
وشدها من ايدها ومشي بيها على زاويه في القطر
ليليان بصتلو بزهول وقالت..انت بتعمل ايه هنا يا مجنون انت
داغر طلع السلسله من جيبه وقال..جاي ارجعلك حبل الوصال الي بنا الي عايزه تقطعيه بسهوله
ليليان بصتلو بغضب وقالت..مش عيزاها انا غلطت لما فضلت لبساها لحد انهارده
داغر ابتسم وقال...عارف يا ليليان انا طول عمري متيقن ان السلسله دي هتقربنا في يوم وفعلا رجعتك ليا..دلوقتي بتقلعيها يا ليليان خلاص عايزه تنهي كل حاجه..عايزه تخليني اعيش وانا حاسي اننا مش لبعض ابدا
ليليان اتنهدت وقالت بدموع..وهيه السلسله دي هتعمل ايه يا داغر احنا علاقتنا مستحيله
داغر لبسهالها وقال بابتسامه..مفيش مستحيل على ربنا...عمري ما كنت هسيبك يا ليليان كنت هكلم بابا مره وعشره لحد ما يوافق اوعي تفتكري اني قابلتك في الكباريه صدفه.انا كل فتره كنت اجي اراقبك من بعيد انتي الحياه الي بحلم بيها يا ليليان ومش هستغني عنها
ليليان لسه هترد القطر اتحرك قالت بسرعه..انزل بسرعه يا داغر القطر هيمشي
داغر ابتسم وقال..خليه يمشي انا كمان مسافر..رايح ورا عيونك لاخر الدنيا مس هيبعدني عنك غير الموت
بصتلو بزهول واتسعت عنيها جامد وقالت..انت مجنون القطر بجد بيمشي
داغر شدها عليه وقال...بلاش تبصيلي كده لارقعك بوسه هنا ويبقى فعل فاضح في القطر العام
بقلم..زهرة الربيع
ليليان ابتسمت على كلامه وقالت...يعني بجد هتيجي معايا...طب وبباك وحياتك و
داغر قاطعها وقال وهو بيبص للعيونها...انتي حياتي..مليش حياه من غيرك وبابا هحاول اراضيه..بس وانتي جمبي..وقال بمرح..مهو ابوكي مش اجدع مني وزي ما هو عملها انا اقدر اعملها وقربها ليه اكتر وقال ها بقى مفيش تشجيع على الكلام الحلو ده
ليليان ضحكت من قلبها وقالت..طبعا فيه وقربت من اكتر وقالت بهمس عند ودنو...انا بعشقك
غمص عنيه بارتياح وسعاده متتوصفش وبص لعيونها وقال ......وانا بموت فيكي يا بنت عمي وقرب من شفايفها بس بعدت وقالت...تؤ عيب مينفعش
داغر بصلها وقال..يا بت انا هكتب عليكي اول ما نوصل ..مفيهاش حاجه يعني
ليليان ضحكت بخفه وقالت..طب لما تبقى تكتب يا ناصح
داغر اتنهد وقال...مهو لازم دلوقتي بعد الكلام الحلو لازم البوسه دي قاعده متبوظيش المشهد الرومنسي بقى
ليليان ضحكت من قلبها وقالت ...هو انت والرومانسيه متنفعوش في جمله واحده اصلا..
داغر ضحك وغمز لها وقال طيب بس نوصل ونكتب الكتاب واوريكي رومانسيه داغر مهران شكلها ازاي..اهتحلفي بيها عمرك كلو
ليليان ابتسمت وهيه بتبص لعيونه بعشق وقالت..انا مستعده احلف من دلوقتي ان اي وقت هقضيه معاك هيبقى اجمل ايام حياتي يا امنية قلبي الوحيده
داغر ابتسم وباس جبينها وقال...وانا هعمل الي اقدر عليه علشان مخيبش ظنك الحلو ده ابدا يا قلب داغر وحبه الاول والأخير 🌹❤
تمت
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇
وكمان اروع الروايات هنا 👇
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق