أعلان الهيدر

2024/06/22

الرئيسية رواية لا تترك يدي بقلم شهد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية لا تترك يدي بقلم شهد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية لا تترك يدي بقلم شهد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

رواية لا تترك يدي بقلم شهد حصريه وجديده وكامله جميع الفصول علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

تمارا بدموع:مش هنزله يا فهد


فهد بزعيق:هتنزليه يا تمارا برضاكي غص”ب


عنك هينزل يا تمارا


مسك ايدها وبقي يشدها وهي بتعيط وبتحاول تبعد عنه


تمارا بزعيق ودموع:اوعي مش هنزله


فهد شدها لبره وركبها العربية وركب


تمارا بعياط وهي بتحاول تفتح الباب:مش هنزله يا فهد


فهد كان سايق ومسك دراعها وبصلها


وقال:ده مش اختيار يا تمارا انتي


هتنزليه


فهد بص قدامه ولقي بنت صغيرة بتعدي الشارع


فحود بالعربية والعربية خبطت في الشجرة


بعد دقايق


للناس كانت ملمومه حوالين العربية وبيحاولوا يفتحوها عشان


يخرجوا فهد وتمارا


الناس فتحت العربية وخرجت فهد اللي راسه بتنز”ف


وتمارا اللي راسها مخبو”طه جامد ده غير انها بتنز”ف


في المستشفي وبعد ست ساعات


فهد فتح عيونه بتعب ولقي ابوه وامه واخوه وبنت خالته واقفين


نورا:حمدلله على السلامة يا فهد


فهد بصلهم بتعب وفجاة قال بزعيق:تمارا فين


الكل بصله وامه قالت


زينب:تمارا………


رواية لا تترك يدي الفصل الثاني 2 


فهد:متتكلموا تمارا فين

زينب امه:تمارا مشيت يا فهد وطلبت الطلاق

فهد بزعيق وهو بيقوم:لا مستحيل تمارا تسيبني

برة المستشفي

كانت ماشية بتعب وهي حاطه ايدها

علي بطنها وهي بتفتكر

فلاش باك

تمارا بدات تفوق

الدكتور:حمدلله علي سلامتك يا مدام تمارا

تمارا بتعب:انا مش شايفة حاجة

الدكتور باسف:بصي يا مدام تمارا الخبطه اللي

حصلتلك كانت السبب في كده بس مش معني

كده انك مش هتشوفي لا هي عملي”ة بسيطة هتعمليها وهتشوفي

حطت ايدها علي بطنها وقالت:والبيبي


الدكتور:مدام تمارا للاسف البيبي نزل وشيلنا الرحم بتاع

حضرتك بناؤاً علي اوامر فهد بيه

تمارا بصدمه ودموع:يعني انا مش هبقي ام وعا”مية

زينب دخلت وقالت:اه وده يسبب ابني انتي لو عندك

احساس بقي تسيبيه وانا هخليه يطلقك

باك

تمارا كانت ماشية وهي بتعيط وفجاة عربية وقفت قدمها

مره واحده ونزل منها واحد وهو بيزعق ويقول

اياد:انتي عا”مية وفجاه سكت بصدمه وقال بهمس:تمارا

تمارا بدموع:انا فعلا عا”مية


اياد قرب منها بهدوء وهو بيبصلها وهي جت تمشي

مسك كف ايدها

تمارا شدت ايدها وهو قال:ممكن اساعدك

تمارا هزت راسها بدموع وقالت:انا مبقتش عايزة

مساعده من حد

اياد بحزن:حتي لو مني

تمارا بقت مركزة للصوت وقالت:انا عارفاك صح

اياد بسرعة:لا

تمارا كملت ومشيت وهي بتعيط وفجاة عربية جت ناحيتها و

اياد:تماراااااتت


رواية لا تترك يدي الفصل الثالث 3 


اياد صرخ باسمها بخوف وشدها ليه

بس هي كانت فقدت وعيها من التعب

اياد شالها وحطها في عربيتة وركب ومشي

في المستشفي

فهد بزعيق وهو ماشي:ازاي تسيبيها تمشي

امه زينب:وعايزني اعمل ايه

فهد بسخرية:مثلا تمن”عيها

واكمل بحده وجدية:وعلي العموم مراتي هترجع

بيتها وعايزك تشيلي بقي من باللك اني ممكن

اتجوز نورا انا مبحبش غير تمارا مراتي وهرجعها

يا امي تمارا هترجع بيتها

فهد مشي بتعب وامه قالت هنشوف


في فيلا اياد

دخل وهو شايل تمارا وهو بيبصلها لحد ما رفع

راسه علي صوت اخته رنيم

رنيم:مين ديه يا اياد وقربت وقالت بصدمه

رنيم:تمارا

جدته:ازاي جت معاك يا ابني

اياد:هفهمكم بس هطلعها فوق

اياد طلع اوضه و دخل وحط تمارا علي السرير وقال

اياد:الاوضه لسه زي ما هي يا تمارا

اياد اتنهد بحزن وخرج


بينما كانت فيه بنت صغيرة واقفة

بتبص واول ما اياد خرجت قربت من الاوضه

تحت

فاطمة جدته:ها يا ابني

اياد:معرفش غير كده بس هي مبقتش تشوف

فاطمة ورنيم بصولوا وقالوا:اياد انت مش هتعمل كده

اياد سكت وقال:مش عارف

فاطمة كانت هتتكلم بس اتصدموا بسبب صوت صريخ

وطلعوا علي فوق واياد وقف مصدوم لما شاف


رواية لا تترك يدي الفصل الرابع 4 


اياد طلع لفوق بسرعة وورا اخته رنيم ووقف لما

شاف تالا بنته بتعيط وبتقول:انتي ماما

تمارا مش شايفة ولا فاهمة حاجة

تالا بدموع:مش هتسيبيني ثح ‘صح’

اياد قرب من تاليا وقال بفرح:اتكلمي يا تاليا اتكلمي

تمارا قامت بس تالا مسكت صوباعها وقالت

بعياط:متسيبينيش يا ماما

تمارا دموعها نزلت واياد شاور لاخته تاخد تالا

رنيم شالت تالا اللي بقت تصرخ وتعيط

تالا بعياط:ماماااااااااااااااا

تمارا كانت بتعيط واياد قال

اياد:اسمي زياد وديه كانت تالا بنتي عندها خمس سنين

مامتها اتو”فت من كام شهر والنهاردة ولاول مره بعد شهور

اسمع صوتها وده بسببك


اياد:مش هطلب منك غير تفضلي لفترة لحد ما تالا تبقي كويسة

ومتخفيش جدتي واختي عايشين هنا

تمارا بدموع:موافقة ممكن تساعدني اروح عندها

اياد ابتسم وقرب منها ومسك ايدها وهي حست بشعور غريب

قدام اوضه تالا

تالا بصريخ:طلعيني من هنا يا عمتو عايزة ماما

الباب اتفتح ودخلت تمارا مع اياد

تالا مسكت رجلين تمارا وحضنتهم اما تمارا فبعدتها وقعدت علي

ركبتها ورفعت ايديها في الهوا لحد ما لمست خد تالا

تمارا عيطت وتالا مسحت دموع تمارا بايدها الصغيرة وقالت

تالا:متعيطيش يا ماما متسيبينيش تاني

تمارا ضمتها وقالت:يا روحي مش هسيبك

تالا وهي بتبعد عنها وبتمسك ايدها:يلا نلعب


عند فهد

فهد بزعيق:مراد انا خايف عليها هتج”نن يا مراد مش

عارف هي فين

مراد:متقلقش هنتصرف وهنلاقيها

في فيلا اياد

فاطمة بزعيق:تاني يا اياد بتكذ”ب تاني مهي

مسيرها تعرف انك اياد مش زياد

اياد:واعمل ايه

رنيم:تقولها

وفجاة سمعوا صوت تالا ف اياد قام وطلع بره

ولقي تمارا واقعة في البسين وتالا بتعيط

اياد نط في المياة واخد تمارا وطلعها علي قدام البسين

وتالا بتعيط وهي بتهزها

اياد طلع ومسك ايد تمارا و


رواية لا تترك يدي الفصل الخامس 5 


اياد مسك ايدها ولقي نبضها ضعيف

اياد بص لبنته وقال:اهدي يا بابي

تالا بعياط:بس هي مش بتصحي

اياد:هتصحي

اياد بقي يضغط ناحية قلبها وتالا بتعيط

لحد ما تمارا رجعت المياة وهي بتكح

تالا حضنتها وتمارا بتاخد نفسها

اياد:لو تعبا”نة نروح المستشفي

تمارا:بقيت كويسة

اياد قومها وتالا ماسكة في تمارا

تمارا لاياد:شكرا يا استاذ زياد


بعد ساعة

تمارا:وتوتة توتة وخلصت الحدوتة

اياد كان واقف علي باب الاوضة

تمارا حطت ايدها علي شعر تالا وقالت

تمارا:كلهم اذ”وني فهد اللي

بسببه مش هبقي هبقي

ام طول حياتي وبقيت عا”مية

اياد بصلها بحزن وهي بتقول

تمارا بدموع:حتي اياد خا”ني

اياد غمض عيونه با”لم وبعدين فتحهم وقال

اياد:معلش اكيد تعبتك

تمارا:ابدا ديه جميلة وهادية

اياد شالها من علي رجل تمارا وهي قالت:سيبها لو

سمحت


اياد حط تالا وخرج وساب تمارا تنام

عند بيت فهد

فهد:عايز ايه يا زياد

زياد:تقريبا عرفنا مكان مدام تمارا

فهد بسرعة:فين

في صباح يوم جديد

كلهم كانوا قعدين علي الفطار وفهد دخل والبواب

كان بيحاول يمن” عه

اياد:روح انت يا عم ابراهيم

اياد بص لفهد وقال:خير


فهد وهو بيبص لتمارا:عايز مراتي

اياد:اطلع بره يا جدع انت

تمارا:مش هرجع وهتطلقني انا مش هسامحك

علي اللي حصلي يا فهد

فهد بسخرية:وسامحتيه هو

اياد بلع ريقة وتمارا قالت:تقصد ايه

اياد بص لجدته واخته

وفهد بص لتمارا وقال………..

تفتكروا تمارا هتعرف ان ده اياد

ولا اياد هيتصرف


رواية لا تترك يدي الفصل السادس 6 


 


فهد كان لسه هيتكلم بس رنيم اخت اياد

جت من وراه وخب”طته بالكوبايه علي دماغة فو”قع علي الارض

اياد اخد نفس بارتياح وتمارا قالت:هو فيه ايه

اياد بلع ريقه وقال:مشي

تمارا:بس ده مستحيل يمشي بسهولة كده وخصوصا انه

كان هيقول حاجة

اياد بتوتر:معرفش

تمارا سكتت شوية وهي مترددة تقوله حاجة

بس بعدين قالت باحرا”ج:محتاجة مساعده حضرتك

اياد:اكيد

تمارا:عايزاك تساعدني اطلق من فهد

اياد ابتسم بفرحة وقال:سهلة جدا

تمارا:شكرا

تمارا مشيت وهي بترفع ايدها وتشوف لو فيه

حاجة قدمها

اياد بص لفهد اللي علي الارض وقال

بارتياح لرنيم اخته:جدعه انقذ”تيني

رنيم بابتسامة:اي خدمة بس يلا خلينا ناخده المستشفي

اياد وهو بيبص لفهد:لا سيبيلي المش”كلة ديه روحي لتمارا

واياكي تعرف انك رنيم او انا اياد

في اوضة تمارا

تالا كانت نايمة في حض”ن نور ورنيم قالت:ممكن ادخل

تمارا مسحت دموعها بسرعة وقالت:اكيد

رنيم قعدت جنبها وقالت:انا زي اختك اتكلمي

تمارا اترمت في حضن رنيم وهي بتعيط وقالت:انا مليش

نصيب افرح ليه كلهم بيعملوا فيا كده في الاول اياد اللي

محبتش غيره وبعدين فهد

رنيم:احكيلي

تمارا :انا واياد اتعرفنا علي بعض من ست سنين وحبينا

بعض واتخطبنا لحد ما ف يوم

فلاش باك

تمارا كانت قاعده في اوضتها بترسم وجالها اشعار رساله

مسكت تليفونها ولقيته فهد ابن عمها

فهد”انتي مضحو”ك عليكي قوي عشان تعرفي

بس ان مفيش غيري بيحبك”

وبعت لها صورة لاياد وهو قاعد وفيه بنت ماسكه ايده

وجالهاا رساله ثالثة بلوكيشن واسم المطعم

تمارا بصت للصورة وقالت:لا لا اياد

مش كده هو مستح”يل يكون بيخو”ني

تمارا مسكت تليفونها ورنت علي اياد فرد

تمارا بتوتر:اياد انت فين

اياد:هكون فين انا في الشركة بخلص شغل

تمارا:تمام

بعد وقت

تمارا قفلت معاه وطلعت من البيت وراحت الللوكيشن

تمارا دخلت المطعم وبقت تبص ولقيت اياد وقف والبنت

قربت منه حض”نته

تمارا قربت منه وهو بعد عن البنت وكان هيتكلم بس هي رفعت

صوبعها في وشه عشان يسكت

تمارا:كذ”بت والثقة اللي بينا اتكس”رت واكملت بحزن:وبتخو”ني

تمارا قلعت خاتم خطوبتهم وحطته في ايده ومشيت

باك

رنيم:طب ليه مجربتيش تسمعيه مش ممكن مظلو”م

تمارا بدموع:مظلو”م لا انا شوفته

تالا صحيت علي صوت عيا”ط تمارا وقالت وهي بتحضنها:متعيطيش

في مكان ما

اياد كان خلص بعد ما ر”ب:ط فهد وطلع تليفونه ورن علي المحامي

بعد ثلاث ساعات

فهد صحي ودماغة وجعا”ه

اياد بابتسامة:اخيرا فوقت يا راجل

فهد بزعيق:فك”ني يلا

اياد بابتسامة:طبعا هفو”كك بس تطلق تمارا

فهد بز”عيق:انسي

اياد ابتسم وقال:فاكر زمان يا فهد

ميار كانت زميلتي وحبي”تها قبل تمارا بس هي حبت صاحبي

وخطبوا وفش:كلوا وانا كنت قابلت تمارا وحبيتها

لحد ما فيوم ميار تطلب تقعد معايا بح”جه انها مسافرة وبتحبني

قولت ومالوا عشان اخل”ص منها روحت واتفاجات بتمارا

وفي نفس اللحظه منار حض”نتني طبعا كله من تخ”طيتك انت

بس شوف ربنا اهي هترجعلي وهي طلبت مني اساعدها تط”لق منك

فهد:مش هط”لق

اياد:حتي لو شوفت ده

اياد فتح ملف والملف عبارة عن تنازل من فهد عن

شركته لاياد وعليه بصمه صوباعة

اللي اياد خدها وفهد فا”قد الوعي

فهد:بس انا مكنتش في وعي”ي

اياد:اثبت لو عرفت ودلوقتي مفيش قدامك غير حل تر”مي

اليم”ين علي تمارا وتم”ضي ورقة الطلا”ق هرجعلك شركتك

في بيت ايا،

تمارا نزلت الجنينة والكل نايم لحد ما تمارا سمعت

صوت فهد وهو بيقول:انتي طا”لق بالثلاثة يا تمارا

اياد ابتسم وفهد بيمضي ورقة الطلا”ق واياد عطاله ورق الشركة

وقال:خالصين

المطر بدا ينزل وفهد بص لتمارا وقال:لا مش خالصين

تمارا ده يبقي اياد مش حد غيره

تمارا…………


رواية لا تترك يدي الفصل السابع 7 


 


المطر بدا ينزل وفهد بص لتمارا وقال:لا مش خالصين

تمارا ده يبقي اياد مش حد غيره

تمارا سكتت وفهد قال:سكتي ليه

تمارا:يمكن لاني عارفه

اياد بص لتمارا باستغراب وهي قالت لفهد

تمارا:رسالتك وصلت تقدر تمشي

فهد بص لتمارا وهز راسه ومشي

اياد بص لتمارا باستغراب والمطر نازل وقال:طب ازاي

تمارا:لانك غب”ي اللي بيحب حد بجد بيحس بيه

اياد ابتسم وقال:معني كده انك بتحبيني

تمارا:كنت بحبك

البر”ق بدا يظهر وهو والر”عد واياد قرب من تمارا

وقال:ليه مو”ثقتيش فيا

تمارا:انا مش مو”ثقتش فيك انا واثقة ومتاكده انك

مش خا”ين يا اياد

اياد بز”عيق:طب ليه ليه عملتي كده وبعدتي

تمارا:انت كذ”بت يا اياد واللي يكذ”ب مرة يكذ”ب

الثانية والثالثة تعرف لو كنت قولتلي يومها مكناش وصلنا

لهنا

الث”قة هي اساس اي علاقة ولما تكذ”ب يبقي انا ف”قدت

الثقة فيك يا اياد زي ما عملت وكذ”بت وقولت انك زياد

تمارا كانت ماشية بس اياد مسك دراعها وقال بض”يق:يعني

دمر”تي علاقتنا زمان عشان كذ”به صغيرة

تمارا:لا عشان ثق”تي فيك اته”زت يا اياد وبعدين انت

زعلا”ن ليه ما انت اتجو:زت وخلفت

اياد خد نفس وقال:طب ما انتي كمان اتجو”زتي

تمام يا تمارا تمام اعملي حسابك بعد شهور

عدتك هنتجوز

تمارا:وانا مش موافقة

اياد:وانا مش باخد رايك يا تمارا انا فعلا هتجو”زك

اياد دخل لجوه وهي كمان وهدومهم كانت مليا”نة م”يا

بعد يومين من تجا”هل تمارا لاياد

تمارا كانت ماشية وهي حاطه ايدها علي الحيط عشان

تعرف مكان الباب بس فجاة كف مسك كف ايدها

اياد:تمارا انا اسف

تمارا مردتش وهو قال:اديني فرصة واحده وبس واحدة

تمارا هزت راسها واياد ابتسم وقال:فيه دكتور كويس

نازل مصر بعد ثلاث شهور وانتي هتعملي معاه العم”لية

تمارا خدت نفس وهزت راسها بهدوء

الايام بتعدي لحد ما فات ثلاث شهور كاملين

في المستشفي

اياد مسك ايد تمارا وقال:عايز اقولك علي ثلاث حاجات مهمين

تمارا: قول

اياد:انا عايزك تعرفي اني مش فا”رق موضوع نظر”ك نهائي وثانيا

الخطوبة بتاعتي انا وانتي بعد العمل”ية بتاعتك

تمارا ابتسمت وهو قال:ثالثا وده الاهم:بحبك♡

تمارا ابتسمت وايد با”س كف ايدها

بعد اسبوع كامل

اياد كان واقف جنب السرير اللي تمارا قاعده عليه

والدكتور بيشيل الشاش من علي عيونها

اياد:ايا كانت النتيجة يا تمارا متزعليش

رنيم:خير ان شاء الله

تالا قربت من سرير تمارا والدكتور خلص

وقال:فتحي بالراحه

تمارا بدات تفتح عيونها تدريجيا بو”جع لحد ما سكتت

ودموعها نزلت

اياد وهو ماسك ايدها:خلاص متزعليش يا تمارا

تمارا قربت منه وحطت ايدها على خده وقالت بدموع:انا شايفاك

يا اياد

اياد ضحك ومن الفرحة حضنها وتالا طلعت علي السرير وشدت

اياد بعيد عن تمارا وقالت:ايه رايك فيا يا مامي

تمارا وهي بتحضنها:زي القمر يا روحي

اياد:تمارا عندك فستان حلو

تمارا باستغراب:ليه

اياد بابتسامة:عشان خطوبتنا

اياد بص لاخته وقال بابتسامة :رنيم عايزك تجهزي

كل حاجة وتساعدي تمارا خطوبتنا بكرة بالليل

تاني يوم

عند فهد

فهد بصدمة:هتتخطب لاياد

فهد خد نفس وقال:لا يا تمارا مش هيحصل

فهد فتح ددرج مكتبة وبص لمسد”سه بش”ر


رواية لا تترك يدي الفصل الثامن 8 


 


تمارا كانت نايمة علي السرير وفتحت عيونها لما الباب خبط

اياد:تمارا انا عايز اشوف الفستان

تمارا بنوم:اياد انا من امبارح قولتلك مش هتشوفه

الا لما الب”سه

اياد:طب افتحيلي

تمارا:لا والف لا

اياد:ماشي يا تمارا خليكي فاكراها

تمارا ابتسمت وهو مشي ونزل تحت والجنينة كانت

بتتزين للخطوبة

رنيم كانت بتبص لفستانها اللي علي السرير وفجاه تليفونها

رن

رنيم بصت للتليفون لقيت مراد زميلها في الجامعة

رنيم ردت وقالت: خير

مراد:ينفع اعرف من بره بموضوع خطوبة اخوكي

طب ينفع متعزمنيش علي العموم انا عزمت نفسي

وهاجي اطلب ايدك من اخوكي وادينا هنتخرج وهشتغل

رنيم بتوتر:مراد انت

مراد:رنيم انا بحبك♡

رنيم قفلت في وشه وابتسمت واخوها اياد دخل بعد ما خبط

اياد بص لابتسامتها وقرب منها وقعد جنبها وقال بابتسامة:فيه حد

رنيم بصتله بتوتر وهو قال:متتو”تريش طول ما مبتعمليش حاجة غ”لط

يبقي خلاص رنيم انتي قبل ما تكوني اختي انتي بنتي زي تالا

انا اللي ربيتك مع تيتا من وقت ما اهلنا ما”توا انا وا’ثق فتربيتي فيكي

رنيم ابتسمت وحضنته وهو با”س راسها

بالليل

اياد كان جاهز وواقف في الجنينه ومعاه شويه صحابه

ومن صحاب رنيم وتمارا وجدته وبس غير مراد

اللي جاي

تالا قربت من مراد اللي بيبص ناحية الباب ومسكت بنطلونه

وشدته وقالت:اصبر يا بابي هي لسه بتجهز

اياد:طب هي عاملة ايه

تالا:كويسة

اياد:لا اقصد فستانها وشكلها

تالا:هي حلوة قد البحر وسمكاته

اياد با”س بنته وقال:ياروحي ده انتي اللي قمر

مراد دخل الجنينه وكان بيبص حواليه لحد

ما شاف رنيم واقفة مع واحده من صحابها وكانت

لابسه فستان سماوي

مراد قرب منهم وقال: استاذنكم

كلهم مشيوا ورنيم قالت:مراد انت

مراد:انا بحبك وهتجوزك

رنيم رجعت خصلات شعرها ورا ودنها

اياد قرب منهم ووقف جنب اخته وقال:تبقي انت هو

مراد:انا مين

اياد:اللي كلمت رنيم الصبح

مراد:بص بصراحه ومن غير لف ودوران انا بحب رنيم من زمان

وانا كنت مستني اتخرج عشان اجي اخطبها وخلاص باقي

شهر واتخرج واشتغل

اياد:طب اهلك فين

مراد:اهلي متو”فيين وانا وحيد

اياد بص لاخته وقال:بص يا مراد رنيم هي اغلي حاجة في حياتي هي وبنتي وجدتي

ومراتي واللي هياخد اختي لازم يحطها في عينه انا اهم حاجة عندي

انك تصو”نها وتحبها وتحترمها

رنيم حضنت اياد ومراد قال:نقرا الفاتحة

في أوضة تمارا

تمارا كانت خلصت لبس ووقفت خدت صورة بتليفونها وبصت للمرايا

وكانت خارجة بس سمعت صوت من البلكونه

تمارا لفت وكانت خارجة بس فهد هو اللي كان

ن”ط للبلكونة

فهد قرب منها وحط ايده علي بوقها والسك”ينه علي رق”بتها

وقال:شششش مش عايز صوت يا تمارا

تمارا هزت راسها وهو ز”قها علي السرير وقفل الباب بالمفتاح وقرب

منها وقال:س”يبتيني عشان تتجو”زيه يا تمارا ده انا محبتش

غيرك

فهد جاب كرسي التسريحه وبص ل الاسكارف اللي علي السرير وشد

تمارا قعدها علي الكرسي

تمارا بزعيق:فهد سيبني انت بتعمل ايه

فهد رب”ط ايديها في الكرسي وراح وبقي يفتح الادراج

تمارا بصريخ:اياااااد الحقو”ني

فهد لقي الز”ق قرب من تمارا وق”طع حته وحطها علي بوقها

وقال:نستني بقي لحد ما اياد ياجي يا تمارا عشان اللعبة

ديه هتنتهي النهاردة بمو”ت واحد فينا او مو”تك


رواية لا تترك يدي الفصل التاسع 9 


 


تمارا بصتله بخوف وهو قال:انتي

عملتي فينا كده يا تمارا

تمارا بقت تش”د ايديها وبتصر”خ بس

صوتها مكتو”م

فهد قعد علي السرير وهو بيبصلها بعد ما قفل الباب

تحت في الجنينه

اياد بص للساعة اللي في ايده

وقال:اتاخرت كده كل ده بتجهز

اياد دخل البيت وطلع لفوق

قدام اوضه تمارا

اياد:ايه يا تمارا كل ده بتجهزي

اياد ملقيش رد فقرب من الباب وسمع

صوت مكتو”م

اياد بخوف:تمارا انتي كويسة

طب انا هدخل

اياد فتح الباب ودخل بس وقف مصدوم لما لقي

تمارا مر”بوطة

تمارا كانت بتهز راسها لاياد ودموعها نازله

اياد قرب منها وهي بتهز راسها

وبتحرك عيونها لورا اياد

اياد لف وصر”خ با”لم لما…


رواية لا تترك يدي الفصل العاشر 10 


 


اياد لف وصرخ با”لم لما السك”ينه اللي في ايد فهد

جت في دراعه

تمارا كانت بت”هز نفسها وهي بتع”يط وفهد قال:زمان

يا تمارا بعد”تك عنه ودلوقتي كمان

اياد شد السك”ينه من ايده وضر”به في بطنه بايده

اياد سابه علي الارض ورمي السك”ينه

وقرب من تمارا اللي بتع”يط

وف”ك ايديها وشال الز”قه من علي بو”قها

ومسك وشها بين ايديه وقال:متخا”فيش خلاص

انا هنا معاكي اهو

اياد حضنها وخد نفس وقال:اهدي

تمارا هزت راسها بدموع والكحل كان با”يظ

فهد خد السك”ينه وقام وقف

تمارا وقفت مع اياد ولفوا ولقيوا فهد واقف قدام باب

الاوضة

فهد:تمارا انتي عارفه انا است:حملت ايه استح”ملت

مكونش اب عشان مخسر”كيش

تمارا بزعيق ودموع:لا ده عشان انت انا”ني انت

انا”ني يا فهد انت مبت”حبش غير نفسك

فهد:لا ده عشان بحبك يا تمارا انتي كان ممكن تمو”تي

وانتي بتولدي عشان كده مكنتش موافق انك تخلفي

الر”حم بتاعك مكنش يستح”مل كان ممكن يحصلك مضا”عفات

واخس”رك

تمارا كانت ماسكه في دراع اياد جا”مد ودموعها نازله

واياد بيبصلها

تمارا بدموع:وانت فعلا خس”رتني

فهد قرب منهم وبص لتمارا وقال:اسف بس مش بعد ده كله

هتكوني ليه

وراح ضر”بها بالسك”ينه واياد مصدوم كل ده حصل في اقل

من ثانيه

فهد بص لتمارا اللي بين ايدين اياد وخرج من البيت

تمارا عيونها دمعت وهي ماسكه في اياد

واياد دموعه نزلت بخوف

وهي و”قعت وهو ماسكها

اياد بدموع:تمارا لا

متسي”بينيش تاني

انتي عارفه انا بحبك قد ايه

متس”يبينيش انا اسف

تمارا ابتسمت له بو”جع ودموع

وهو قال بدموع:تمارا

تمارا مسكت ايده وقالت بدموع ووج”ع:بحبك يا اياد

بحبك قوي

تمارا غمضت عيونها بو”جع و


رواية لا تترك يدي الحلقة الحادية عشر

بداية جديدة

اياد كان قاعد قدام اوضه العمليا”ت وهو حاطط وشه

بين ايديه وقميصه عليه د”م غير دراعه اللي

مجر”وح

رنيم قربت من اخوها وقعدت جنبه وقالت:متحملش

نفسك فوق طاقتك

اياد: محم”يتهاش يا رنيم كانت معايا جنبي

رنيم:ده مكتوب يا اياد والمكتوب محدش يقدر يغيره

مراد:علفكرة اللي اسمه فهد سلم نفسه

اياد:كل اللي كان عايزة انه يبعدها عني

اياد بص لاخته وقال:روحي يا رنيم عشان تيته

رنيم:طب خلي دكتور يشوف جر”حك

اياد:مش هتحرك من هنا الا ما اشوف تمارا واطمن عليها

رنيم:مش هقولك عشان خاطري عشان خاطر تمارا

اياد هز راسه ومراد قال:يلا اوصلك

رنيم هزت راسها واياد خلي دكتور يشوف جر”حه

ورجع قعد مكانه

في بيت فهد

زينب بخ”ضة وهي بتقفل التليفون

زينب:الحق قب”ضوا علي اخوك فهد بته”مه

محاولة قت”ل الز:فته تمارا

هو قام وقف وقال:هتصرف يا امي هتصرف

في صباح يوم جديد

اياد صحي علي صوت الممرضة اللي بتقول:استاذ اياد

صباح الخير مدام تمارا بقت بخير واتنقلت اوضه عادية

اياد قام بسرعة بعد ما سأل الممرضة علي رقم الاوضة

اياد دخل الاوضة اللي تمارا فيها وكانت نايمة

اياد اتنهد وراح ناحيه سريرها وقعد

جنبها ومسك ايدها وقال:كنت بمو”ت

وانا شايفك كده يا تمارا

اياد با”س ايدها وقال:الحمدلله انك بخير

قدام بيت اياد

رنيم طلعت من البيت ووقفت تاكسي وركبته

رنيم كانت بتحاول تتصل باخوها اياد

بس فجاه التاكسي وقف ورنيم رفعت وشها

والسواق لف ور”ش علي وشها مخد”ر ورنيم فقدت وعيها


رواية لا تترك يدي الحلقة الثانية عشر

 


تمارا بدات تفتح عيونها بو”جع واياد ابتسم

وبا”س ايدها وقال:حمدلله على السلامة يا تمارا

تمارا بصت حواليها ورجعت بصت لاياد

تمارا بصت للد”م اللي علي قميصة وافتكرت جر”حه

فقالت بو”جع:جر”حك

اياد:متخا’فيش مفيش حاجة

تمارا غمضت عيونها بو”جع وقالت:كلكم بخير

اياد:اه بس تالا من لما شافتك امبارح وانتي بتنز”في

وانا خارج بيكي من البيت وهي بتعيط وبتسال عليكي

تمارا:خلاص افتح مكالمة فيديو اطمنها

اياد هز راسه ورن علي اخته بس تليفونها مغلق

اياد قلق وتمارا قالت:خلاص روح روح خد شاور وغير واطمن علي

تالا وتيته ورنيم وتعالي

اياد كان هيعتر”ض بس تمارا قالت:ممنو”ع الاعتر”اض

اياد ابتسم وبا”س راسها وقال:مش هتاخر

تمارا غمضت عيونها بو”جع وبعد ما اياد خرج هو دخل براحه

وقرب من تمارا اللي فتحت عيونها وكانت هتصر”خ بس

هو حط ايده علي بوقها

فادي اخو فهد:اهدي يا تمارا انا مش هاذ”يكي

فادي شال ايده وهي قالت:عايز ايه

فادي:من الاخر لما وكيل النيا”بة يجي تقولي مش فهد اللي عمل كده

تمارا بو”جع:انسي

فادي:طب استني يمكن تغيري رايك

فادي طلع تليفونه ورن علي حد وبص لتمارا وعطاها الفون

رنيم بعياط:تمارا الح:قيني انا خ”ايفة يا تمارا

تمارا بصت لفادي بكر”ه وقالت:كلكم حيوا”نات زي بعض

تمارا خدت نفس والباب خبط ودخل الضا”بط

وفادي خرج

في بيت اياد

اياد غير هدومه وشاف جدته وبنته بس ملقيش رنيم

في مخز”ن قديم

فادي دخل وبص ل رنيم اللي بتعيط وقال:.متقلقيش كلها شوية

وتمشي من هنا

رنيم:بني ادم حق”ير

فادي سكت وفجاة تليفونه رن ورد وبص ل رنيم

وقفل وقال:اسف اني جبتك هنا تقدري تمشي

بعد ساعة في المستشفي

اياد بز”عيق:تمارا انتي عايزة تجن”نيني

ليه قولتي انه مش هو اللي عملها

تمارا دموعها نزلت واياد قال بز”عيق:بتعيطي

ليه دلوقتي ها

تمارا قامت وقفت بو”جع وجت تقرب منه قال:خرجتيه

لانك بتحبيه يا تمارا

تمارا بصتله بدموع وهو خرج بره الاوضة

اياد كان واقف ورنيم كانت جايه واول ما شافته جريت

عليه حضنته وبقت تعيط

اياد:اهدي مالك انتي كويسة

رنيم بعياط:ماذ”وش تمارا صح

اياد باستغراب:هما مين

رنيم بعياط:اللي اعرفه انه خط”فني وضغ”ط علي

تمارا بيا عشان تطلع اللي اسمه فهد

اياد غمض عيونه بغ”ضب من نفسه وقال لاخته:خليكي هنا

رنيم هزت راسها وهو خد نفس و دخل لتمارا بس وقف

مصد”وم لما شاف……….


رواية لا تترك يدي الحلقة الثالثة عشر

 


اياد دخل ولقي تمارا واقفة بتعيط وهي

حاطة ايدها علي بطنها وجر”حها بينز”ف

اياد قرب منها ومسكها وهي بتحاول تبعد عنه

اياد لتمارا:متبقيش عن”يدة انتي مو”جوعة وبتتا”لمي

ومش قادرة تقفي

تمارا بعياط ووج”ع:ومش عايزة مساعده منك

اياد بز”عيق:رنيم

رنيم دخلت وجريت علي تمارا وتمارا سندت عليها

وبعدت عن اياد

اياد اتنهد بحزن وخرج ينادي للدكتور

بعد ربع ساعة

رنيم لاياد:عملت ايه لتمارا

اياد بص لرنيم وهي قالت:لان باين انها مش طي”قاك

اياد بدا يحكي لاخته كل اللي حصل

رنيم:اياد انت بجد غب”ي

اياد بحد”ه:رنيم

رنيم:Sorry اقصد انك بينتلها انك معندكش ثقة فيها وشككت

في مشاعرها ليك من الاخر يا اياد انت ع”كيتها مع تمارا

اياد:والعمل

رنيم ابتسمت وكانت هتتكلم بس الدكتور خرج واياد قرب منه

الدكتور:متخا”فوش هي كويسة هي بس جر”حها نز”ف ياريت

تبعدوا عنها الض”غط والز”عل بلاش اخبار وح”شه

اياد هز راسه وقال:شكرا يا دكتور

الدكتور:متشكرنيش ده واجبي ومشي

اياد بص لاخته وهي ابتسمت وقالت:بص يا معلم

اياد بدهشه:معلم ب”ت اتعد”لي انا اخوكي الكبير

رنيم جت تمشي اياد مسك ايدها وقال:معلم

معلم ومالو قولي

في بيت فهد

فادي:ياريت بقي تنسي تمارا وتبعد عنها

فهد:مقدرش انا بحبها

فادى:ده مش حب ده مر”ض انت عملت زي الدبه

اللي قت”لت ولادها وبسببك يا فهد اضطر”يت اخط”ف

اخت اياد عشان اسا”وم تمارا

فهد:انت مش هتفهمني لانك محبتش

فادي سكت لما افتكر رنيم

في المستشفي وبعد ست ساعات

تمارا بدات تفتح عيونها وبصت حواليها واستغربت

من كمية البلالين الحمراء والبيضة

تمارا اتعدلت واياد وهو جنبها عدل شعرها

تمارا كش”رت وز”قت ايده فقال:بصي انا غلطا”ن عارف

بس غير”ت انا بحبك يا تمارا ومجرد التفكير في

انك كنتي واتنهد وقال:انك كنتي مراته حاجه

بتد”ايقني وببقي غير”ان

تمارا:ومش بتثق فيا

اياد مسك كف ايدها وقال:بثق بس يغا”ر بحب بس عص”بي

تمارا سكتت واياد طلع من جيبه علبة قطيفة

تمارا بصتله وهو قال:كنا هنلبسهم لولا اللي

حصل بس من النهاردة ومن الساعة دي انا

مش عايز اضي”ع لحظه من حياتي الا وانتي معايا

يا تمارا انا اسف اسف علي كل حاجة

تتجوزيني يا تمارا

تمارا سكتت واياد بيبصلها

اياد: تمارا انتي سكتي ليه

تمارا بصت لاياد بحزن واتنهدت وقالت:


رواية لا تترك يدي الفصل الرابع عشر 14 


اياد:ردي يا تمارا

تمارا بصتله وقالت بحزن:للاسف يا اياد

مش هقدر ابعد عنك تاني

اياد ابتسم ومسك ايدها ولبسها الخاتم وهي

لبسته الخاتم

إياد طلع تليفونه ورن علي أخته وقال:تعالي ادخلي يا رنيم

تمارا:هو فيه ايه

إياد:اصبري وهتعرفي

رنيم دخلت مع فاطمة وتالا جريت ناحيه سرير تمارا

وطلعت حضنتها وتمارا اتو”جعت

اياد:بالراحه يا تالا

تالا:انا اسفه وج”عتك

تمارا هزت راسها ب لا وقالت:انتي اكبر دواء لاي جر”ح

تمارا بصت للفستان اللي مع رنيم وقالت:لمين ده وانتي لابسه

كده ليه

اياد وهو خارج:البسي يلا وبلاش كلام كتير سبق وقولتلك أنا

مش هض”يع ولا دقيقة تانية من عمري من غيرك

اياد خرج ولقي مراد بره

اياد:يلا روح اعمل اللي قولتلك عليه

مراد:حاضر يا اخو مراتي

اياد:مهياش مراتك لسه

بعد ساعة

اياد خبط علي باب الاوضة ودخل وابتسم اول ما شاف تمارا

بفستانها الابيض الرقيق

اياد:بسم الله ماشاء جميلة قوي

رنيم:طب وانا

اياد:ماشي حالك

تمارا ضحكت بو”جع وهي قاعده علي السرير

اياد: يلا يا مراد

مراد دخل ومعاه صاحبه والماذون

اياد لرنيم:اكيد جبتي الصور والبطايق وكده

رنيم:حصل

اياد بص لتمارا وهو مبتسم

قدام المستشفى

فادي وقف بالموتوسكل بتاعه هو حابب يشوف

تمارا بأي طريقة ونزل من عليه وفضل واقف

يبص ناحيه باب المستشفى

جوه

المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

اياد:واخيرا يا تمارا

مراد بابتسامة:يلا يا جماعة اوصلكم ونسيب عروسة المستشفى مع اياد

اياد:ماشي يا مراد أما وريتك

كلهم خرجوا ومبقاش فيه غير اياد وتمارا

اياد قل”ع جاكت البدلة وقرب من سريرها وقال:بعد

كل السنين ديه رجعنا لبعض شوفتي

تمارا:الظاهر مكتوبين لبعض

اياد نام جنبها وحضنها وبا”س راسها وقال:مفيش اي

حاجة هتبع”دني عنك تاني

تمارا حضنته وغمضت عيونها ونامت

بره

فادي بص لرنيم اللي بتضحك وفيه واحد ماشي جنبها وبنت صغيرة وست كبيرة

كلهم ركبوا العربية ومشيوا وهو لحقهم

في بيت اياد

كلهم نزلوا ورنيم قالت:شكرا ليك

مراد:علفكرة أنا بحبك

رنيم ابتسمت ودخلت لجوه

بعد ربع ساعة

البيت كان هادي ورنيم كانت قاعدة علي السرير بترسم

بس سمعت صوت من البلكونه

رنيم قامت وقربت من البلكونه وهو جه من وراها وحط ايده

علي بوقها

فادي:اهدي وهشيل ايدي

رنيم هزت راسها بخوف وهو شال ايده وهي لفت وقالت بزعيق:هو انت انت ايه اللي جابك هنا

فادي …….

في المستشفى

المكان كان هادي وتمارا كانت نايمة وهي حاضنه اياد اللي نايم

بس فيه حد دخل وتمارا بدأت تصحي وفجأة……………

رواية لا تترك يدي الفصل الخامس عشر 15 


في الحب والحر”ب كل شي متاح

اسفه علي التاخير+انا تالته ثانوي🎶🤲🏻

تمارا فتحت عيونها وفجاه صرخت

في بيت اياد

رنيم بز”عيق:انت ايه اللي جابك هنا

فادي:انا اسف علي اللي عملته فيكي

رنيم:والمطلوب

فادي:تسامحيني

رنيم خدت نفس وقالت:اطلع بره

فادي قعد علي سريرها وقال:مش طالع

رنيم:امشي بدل ما اتصلك بالبو”ليس

فادي بجدية:بصي يا انسه رنيم

رنيم بز”عيق:متجيبش اسمي علي لسانك

فادي بابتسامة:طيب يا حته

بر”قت”له فقال:مكنش هدفي اذ”ي حد كان

هدفي اخرج اخويا وبس

رنيم:واللي اخوك عمله في تمارا واياد


 


 


علي العموم كل حاجه انتهت قول لاخوك

ان خلاص تمارا واياد اتجوزوا

فادي هز راسه ومشي ناحيه البلكونه بس لف

راسه وبص لرنيم وبعدين خرج من البلكونة

في المستشفي

اياد صحي علي صر”يخ تمارا وبصلها بقلق

تمارا بخوف:اياد فهد كان هنا

اياد قام وبص في الاوضه وبراها ورجع لتمارا

وقال:مفيش حد اهدي انتي تعبا”نه

تمارا حضنته وقالت”:معرفش يا اياد خا”يفه

اياد:متخا”فيش انا جنبك نامي

تمارا حضنته ورجعت تنام وهو بيبصلها

في صباح يوم جديد

اياد صحي علي صوت تليفونه

اياد رد وفجاه قال:”حر”يق حر”يق ايه طب هما كويسين

تمارا لاياد:فيه ايه

اياد بتوتر:مش عارف حصل حر”يقة في البيت

تمارا:هاجي معاك

اياد بتحذ”ير :اياكي تتحركي من هنا وخرج

بعد عشر

فهد دخل لاوضة تمارا وفي ايده اب”ره وهي كانت هتصر”خ

بس هو حط ايده علي بوقها وقال:اتجوزتيه يا تمارا مبسوطة

دلوقتي


 


 


تمارا كانت بتحاول تشيل ايده من علي بوقها

اما هو فقال:مش هسيبك

تمارا مسكت ايده اللي فيها الاب”ره وبقت تز”قه

لحد ما قامت من علي السرير

وو”قعت علي الارض وكانت هتصر”خ بس حط

ايده علي بوقها وغر”ز الاب”ره في رقبتها

وبعدين شدها وتمارا بدات تغمض عيونها

لحد ما فقدت وعيها


رواية لا تترك يدي الفصل السابع عشر 17 


السعادة لا تدوم لكنني ساظل احبك♡

رنيم:وايه شرطك

فادي:تتجوزيني

رنيم بز”عيق:انت اتجن”نت صح لا لا انت مجنو”ن اساسا

فادي:هو ده شرطي

رنيم بلعت ريقها وقالت:نلاقي تمارا الاول

فادي:واضمن منين انك مش يتكذ”بي

رنيم:اظن اني معاك ومش ههر”ب

فادي ابتسم بخب”ث وشد تليفونها وهي زعقت:هات تليفوني

فادي:بعد ما المشوار ده يخلص

فادي ركب علي الموتوسيكل وبصلها وقال:متركبي يا حته

رنيم اتنهدت وركبت وراه

عند تمارا

فهد دخل عندها وهو معاه اكل وهي بتعيط


 


 


فهد:كفايه عياط كده هتت”عبي

تمارا بعياط:وانا فارقه معاك

فهد:اه فارقه انتي ليه مش فاهمه اني بحبك وانك كنتي كل حاجه ليا

تمارا:كنت افهم بقي

فهد:للدرجة دي بتحبيه

تمارا نزلت راسها ودموعها نازله وهو قرب وف”ك ايديها

وقال:روحيله يا تمارا اسف علي اذ”يتي ليكي

تمارا بصتله بحزن وهو خرج لما باب الشقة خبط

فهد فتح ورنيم ز”قته ودخلت تدور علي تمارا لحد ما لقيتها

فادي بص لفهد وقال:قولتلك من الاول ابعد وفجاه اياد دخل لانه

كان بير”اقب

فادي وعارف انه عارف مكان اخوه

اياد بقي يضر”ب فهد وهو كان هادي

ورنيم خرجت وتمارا كانت سانده عليها

اياد ساب فهد وراح ناحيه تمارا وحضنها بخوف

اياد:انتي كويسة

تمارا هزت راسها وهو طلع تليفونه وتمارا قالت:بتعممل ايه

اياد وهو بيبص لفهد:هتصل بالبو”ليس

تمارا مسكت ايد اياد وقالت:لا عشان خاطري

اياد بز”عيق:خاطر ايه انتي مجنو”نه ده

خط”فك وكان ممكن يا”ذيكي


 


 


تمارا بصتله وعيونها مليانه بدموع وهو بصلها

واتنهد وقال وهو بيسندها :يلا يا تمارا

تمارا سندت عليه وخرجوا ورنيم كانت بتبص لفادي

بكر”ه

في البيت

تمارا كانت نايمه جنب اياد وقالت:زعلان

اياد:لا خايف بس

تمارا وهي بتحضنه:هو مش هيقرب مننا تاني صدقني

اياد ابتسم وقال:هقولك سر

تمارا وهي بتبصله:ايه

اياد :بحبك♡

بعد شهرين

فادي طول الوقت كان بيضا”يق رنيم وبيحاول يكلمها

وفهد بيحاول يكلم اياد لسبب

ومراد حدد معاد خطوبته برنيم مع اياد

في البيت

تمارا كانت بقالها اسبوع تعبا”نة ومبتقولش لاياد عشان

ميقل”قش واول ما راح شغله راحت للدكتورة

عند اياد في الشركة

كان قاعد بيشتغل وفجاه فهد دخل والسكرتيرة كانت بتحاول تم”نعه

اياد قام وقف وشاورلها وقال:عايز ايه تاني مننا

اظن معني اني مردش عليك يبقي المعني وصلك

فهد:الكلام اللي هقولهولك بخصوص حياة تمارا

اياد بصله بض”يق وقال:انجز

فهد:تمارا ممكن تخلف

اياد :انت مجنو”ن صح

فهد:تمارا مشالتش الر”حم ولا حاجه لما الحاد”ثة

حصلت امي طلبت من الدكتور يقول لتمارا كده

لانها عارفه ومتاكده ان تمارا وقتها هتبعد عني المهم انك

تبقي عارف ان اى حمل هيحصل هيسبب خط”ر علي حياة تمارا

اياد كان مصدوم وفهد قال:انا مش وح”ش انا بس حبيتها لدرجه الجنو”ن


 


 


اتمني تسامحني انت وتمارا

في الليل وفي اوضه تمارا واياد

اياد دخل بتعب وتو”تر ولقي تمارا قاعده هادية

تمارا رفعت راسها وبصتله وعيونها كانت حمرا

اياد قعد علي الارض ومسك ايدها وقال:مالك

تمارا قعدت علي الارض قدامه ودموعها نازله ومسكت

ايده وحطتها علي بطنها وهو بيهز راسه بر”فض

تمارا :انا حامل يا اياد


رواية لا تترك يدي الفصل الثامن عشر 18 


اياد سحب ايده وقال:لا مست”حيل

تمارا بدموع وفرحه:انا كويسة يا اياد انا مشلتش

الر”حم ولا حاجة انا هبقي ام يا اياد

بابنك او بنتك

اياد هز راسه وقال بصدمه:مستح”يل ده يحصل

يا تمارا انا معنديش استعداد اخس”رك فمهاني

تمارا:وليه حطيتش غير احتمال اني امو”ت

اياد بز”عيق ودموع:انا مش هسمح انك تبعدي عني

حتي لو هتنز”لي الطفل ده ومسك ايدها بس هي ز”قته

وقالت بدموع :يوم ما تا”ذي ابني ده معناه انك بتنهي

كل حاجة بينا


 


 


اياد بز”عيق:انتي مستوعبة انتي بتقولي ايه انتي بتنهي

كل حاجة بينا عشان بحاول احميكي

تمارا:تحميني من مين ها

اياد بحز”ن:احميكي من نفسك وانا”نيتك

تمارا:انا مش انا”نية

اياد بز”عيق:لا انا”نية لانك مبتفكريش غير في نفسك

وفي الطفل ده

اياد خد نفس وخرج من الاوضة عشان ميتعص”بش عليها

بره البيت

رنيم نزلت من عربية مراد وقالت:شكرا

مراد:علفكرة هبقي خطيبك بلاش رسميات

رنيم هزت راسها وهو قال:هتوحشيني

رنيم ابتسمت وودعته وهو مشي وهي

كانت هتدخل بس حد شد ايدها

فادي بغي”ره كنتي معاه لحد دلوقتي ليه

رنيم وهي بتز”قة:وانت مالك اما بني ادم غريب

رنيم كانت داخله بس هو شدها وقال وهو بيبص لعيونها:هقولك مالي

انا بحبك يا رنيم فاهمه يعني ايه انا بحبك

رنيم ز”قته وضر”بته بالقلم وهي بتبصله بغ”ضب

جوه البيت

تمارا بصت لاياد اللي قاعد علي المرجيحه اللي في الجنينه وقربت

منه وهو قال:تمارا انا مش عايز اتكلم دلوقتي

تمارا قعدت جنبه وحضنته وقالت:فاكر يا اياد من ست سنين لما

كنا مخطوبين وبسمع مسلسل لا تترك يدي


 


 


اياد ابتسم وقال:مع اني بكر”ه التركي بس الحاجة الوحيدة

اللي حبيتها كانت جمله في اغنيته قولتيهالي

اياد وتمارا قالوا في صوت واحد

Can vazgeçci mi can

الروح هل تتخلي الروح

Kolaydır dile söylesen bile

حتي وان كان سهلاً علي اللسان قولها

Kendimden vazgeçtiğim yok

لا استطيع التخلي عن نفسي

تمارا مسكت ايده وقالت

Bırakma elimi sensiz

لا تترك يدي بدونك”تحدث القلب”

تمارا:مقدرش مفيش حد بيقدر يتخلي عن نفسه

واللي هي روحه يا اياد وانت كده بالنسبه لي

حضنته وهي بتعيط وقالت:صدقني هكون كويسة وهنفتكر

اليوم ده انا وانت سوا ونضحك

اياد مسح دموعها وبا”س راسها وحضنها وقال:يارب


رواية لا تترك يدي الفصل التاسع عشر 19 


 


اياد سحب ايده وقال:لا مست”حيل

تمارا بدموع وفرحه:انا كويسة يا اياد انا مشلتش

الر”حم ولا حاجة انا هبقي ام يا اياد

بابنك او بنتك

اياد هز راسه وقال بصدمه:مستح”يل ده يحصل

يا تمارا انا معنديش استعداد اخس”رك فمهاني

تمارا:وليه حطيتش غير احتمال اني امو”ت

اياد بز”عيق ودموع:انا مش هسمح انك تبعدي عني

حتي لو هتنز”لي الطفل ده ومسك ايدها بس هي ز”قته

وقالت بدموع :يوم ما تا”ذي ابني ده معناه انك بتنهي

كل حاجة بينا

اياد بز”عيق:انتي مستوعبة انتي بتقولي ايه انتي بتنهي

كل حاجة بينا عشان بحاول احميكي

تمارا:تحميني من مين ها

اياد بحز”ن:احميكي من نفسك وانا”نيتك

تمارا:انا مش انا”نية

اياد بز”عيق:لا انا”نية لانك مبتفكريش غير في نفسك

وفي الطفل ده

اياد خد نفس وخرج من الاوضة عشان ميتعص”بش عليها

بره البيت

رنيم نزلت من عربية مراد وقالت:شكرا

مراد:علفكرة هبقي خطيبك بلاش رسميات

رنيم هزت راسها وهو قال:هتوحشيني

رنيم ابتسمت وودعته وهو مشي وهي

كانت هتدخل بس حد شد ايدها

فادي بغي”ره كنتي معاه لحد دلوقتي ليه

رنيم وهي بتز”قة:وانت مالك اما بني ادم غريب

رنيم كانت داخله بس هو شدها وقال وهو بيبص لعيونها:هقولك مالي

انا بحبك يا رنيم فاهمه يعني ايه انا بحبك

رنيم ز”قته وضر”بته بالقلم وهي بتبصله بغ”ضب

جوه البيت

تمارا بصت لاياد اللي قاعد علي المرجيحه اللي في الجنينه وقربت

منه وهو قال:تمارا انا مش عايز اتكلم دلوقتي

تمارا قعدت جنبه وحضنته وقالت:فاكر يا اياد من ست سنين لما

كنا مخطوبين وبسمع مسلسل لا تترك يدي

اياد ابتسم وقال:مع اني بكر”ه التركي بس الحاجة الوحيدة

اللي حبيتها كانت جمله في اغنيته قولتيهالي

اياد وتمارا قالوا في صوت واحد

Can vazgeçci mi can

الروح هل تتخلي الروح

Kolaydır dile söylesen bile

حتي وان كان سهلاً علي اللسان قولها

Kendimden vazgeçtiğim yok

لا استطيع التخلي عن نفسي

تمارا مسكت ايده وقالت

Bırakma elimi sensiz

لا تترك يدي بدونك”تحدث القلب”

تمارا:مقدرش مفيش حد بيقدر يتخلي عن نفسه

واللي هي روحه يا اياد وانت كده بالنسبه لي

حضنته وهي بتعيط وقالت:صدقني هكون كويسة وهنفتكر

اليوم ده انا وانت سوا ونضحك

اياد مسح دموعها وبا”س راسها وحضنها وقال:يارب


رواية لا تترك يدي الحلقة العشرون والاخير


اياد قعد قدام الباب وهو بيدعي انها تبقي كويسة

وفجاة سمعوا صوت عياط بيبي

اياد دموعه نزلت ورنيم هزت راسها عشان تطمنه

وفجاة خرج ممرضتين والدكتورة خرجت

اياد قام وقف بسرعة والممرضة قالت:الف مبروك جالك

تؤام ولد وبنت

اياد بخوف وصوت متقطع:وتمارا

الدكتورة حطت ايدها علي كتفه وقالت:البقاء لله

اياد رجع لورا وهو بيسند علي الحيط وبيهز راسه

بر”فض وقال:لا

اياد دخل لجوه وقرب من السرير اللي نايمة عليه ومد


 


 


ايده اللي بتتر”عش وهو بيسحب الغطا عن وشها و

اياد اتنفض من لمسه اخته وهو قال بخوف :تمارا

رنيم وهي بتحضنه:اهدي هي لسه في العمليا”ت

وفجاة الممرضتين خرجوا وهما شايلين طفلين

اياد قرب منهم وهو مشاعره مت”لغبطة مشاعر خوف

وفرح ومسئولية مع انه عنده بنت

الممرضة:ده ولد

اياد ابتسم وبص للطفل التاني

والممرضة قالت :وديه بنوتة

اياد شالها براحه وابتسم وهمس:نورتي الدنيا يا نور

عيون بابي

اياد عطي البنت للممرضة وقال:تمارا كويسة

الممرضة :للاسف لا وجالها نز”يف ولازم يشلولها الر”حم

اياد:يارب احفظها لي

بعد وقت خرجت الدكتورة وهي بتبص لاياد وهو خا”يف

الدكتورة ابتسمت وقالت:هي بخير دلوقتي الحمدلله

اياد بفرحة:الحمدلله يارب

بعد ست ساعات بدات تفتح عيونها تدريجيا بو”جع وقالت:ابني

اياد بابتسامة:طب مهو انا كده هغير

اياد با”س ايدها وراح ناحية سرير الاطفال وشال الولد

وراح ناحية تمارا وهو بيقول:وقت ما طلعولي بالولاد فهمت ليه

مرضيتش نعرف نوع الجنين


 


 


تمارا بتعب وهي بتاخد الولد:ولاد

اياد راح شال البنت وقال:مهو انتي كنتي

حامل في توام في نور

تمارا:وكمان سميتها طب تعرف انا هسمي الولد ايه

اياد هز راسه وهي قالت:زياد

اياد افتكر لما كان مفهمها ان اسمه زياد فابتسم

اياد:بحبك

تمارا وانا كمان يا ابو نور وزياد

                           النهاية




🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹

ادخلوا بسرعه حملوه وخلوه علي موبيلاتكم من هنا 👇👇👇

من غير ماتدورو ولاتحتارو جبتلكم أحدث الروايات حملوا تطبيق النجم المتوهج للروايات الكامله والحصريه مجاناً من هنا


وكمان اروع الروايات هنا 👇

روايات كامله وحصريه من هنا


انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هنااااااااا


🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close