القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

روايه صعيدي يفقد عقله الأخير والخاتمه بقلم نور الشامي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


روايه صعيدي يفقد عقله الأخير والخاتمه بقلم نور الشامي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

روايه صعيدي يفقد عقله الأخير والخاتمه بقلم نور الشامي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

بعد مرور سنه تقريبا عند ملك كانت تقف تنظر الي الخدم والعمال وهم يقومزن بتزين المنزل حتي اقتربت منها ايمان وتحدثت بابتسامه:  


حلو اوي يا يا ملك... كل حاجه جميله هيبقي عيد ميلاد تحفه 


ابتسمت ملك بحزن ثم تحدثت:  


جوليلي مامتك عامله اي دلوجتي 


ايمان بضيق:  


عروسه جديده بقااا مش اتجوزت جديد ما علينا ربنا يسهلها المهم انتي زعلانه ليه اكده انهارده عيد ميلاد بنتك الاول 


ملك بحزن:  


هو انا استاهل كل العقاب دا من مراد يا ايمان... انا ال عملته يستاهل كل حوصل دا... هو بيعمل فيا اكده ليه 


اتنهدت ايمان بحزن ثم تحدثت:  


بصي انتي لا متستاهليش اي حاجه من ال حصلت دي بس مراد مش بيعاقبك انتي... مراد بيعاقب نفسي اخويا لو مكنش عمل كده كان فقد عقله نهائي يا ملك مراد كان هيتجنن هو وصل بيه المرحله انه نايم طول الوقت ومش بيسمع حد وقاعد في اوضته مكنش بيتحرك 


ملك ببكاء:  


بس دلوجتي بيروح شغله وبيتفسح ويخرج عادي وفي فرح فاطمه وسيف كان جاي مع بنت يا ايمان وفي خطوبتك انتي واحمد برده كان جاي مع نفس البنت هو ارتبط وانتوا مش راضين تعرفوني صوح 


ايمان بضيق:  


والله ابدا احمد قالي ان دي واحده بتشتغل معاهم ومفيش اي علاقه بينهم اهدي بقا واطلعي يلا البسي علشان الكل هيوصل كمان شويه 


ندرت ملك اليها بابتسامه ثم صعدت الي غرفتها ووجدت بوكس علي الفراش وعندما فتحته تفاجأت عندما وجدت فستان طويل باللون الاسود مرصع ببعض اللؤلؤ الابيض فتوقعت ان ايمان هي من جلبته وقامت بارتداءه وفي المساء وصل الجميع ومعهم مراد الذي كان بجلس بجانب ايمان وهو يتحدث بضحك:  


مين دا ال يجدر يجول عليكي اكده دا انا هعملك احسن فرح وهتروحي المكان ال يعجبك كمان 


ايمان بسعاده:  


والله انت اخلي اخ في العالم كله 


القت ايمان كلماتها ثم اقتربت منه وقبلته فتحدث احمد بابتسامه :  


ماشي هعملها ال هي عايزاه هي اؤمر بس احنا نجدر نرفضلها طلب 


ابتسم مراد وكان سيتحدث ولكنه انتبه الي ملك التي تحمل ابنتها فتبدلت معالم وجهه وتحدث احمد بضيق  :  


مراد يلا علشان نطفي الشمع احنا اتفاجنا بالله عليك كفايه بجا 


اتنهد مراد بضيق ونهض هو واحمد وايمان واقترب من ملك وحمل ابنته بدون ان يتفوه بأي حرف فجاءت لتتحدث ولكن انصدمت عندما وجدت هذه الفتاه تقترب منه وتتحدث بابتسامه:  


كل سنه وملاك طيبه وعقبال مليون سنه يارب... دي هديتها 


ابتسم مراد واخذ الهديه التي كانت عباره عن انسيال ذهب ومسك يد ابنته وجعلها ترتديه فنظرت ملك بدموع وحاولت ان تسيطر علي اعصابها طوال الحفله وعندما انتهت صعدت بسرعه الي غرفتها وهي تبكي بشده حتي سمعت صوته الحاد وهو يردد:  


ليه كل ال انتي عاملاه دا... بتعيطي اكده ليه 


نظرت ملك اليه بصدمه فهذه المره الاولي منذ سنه ان يدخل فيها هذه الغرفه فتحدثت هي:  


انت بتعمل فيا اكده ليييه... جايبها اهنيه علشان تاكدلي اننا خلاص مش لبعض وانك هتتجوزها 


مراد بابتسامه:  


اسه زي ما انتي عيوطه اكده متغيرتيش... حلو جووي الفستان عليكي مكنتش متوقع انه هيبجي حلو اكده 


نظرت ملك الي الفستان بصدمه ثم تحدثت':  


هو انت ال جايبه... انا افتكرت ايمان 


ابتسم مراد واقترب من الفراش وسحب يته التي جلبها لابته وفتحها وتحدث:  


انتي مشوفتيش انا جيبت اي لملاك مش تجوليلي رأيك 


اخذت ملك الهديه وفتحتها وانصدمت عندما وجدت علبه قطيفه صغيره بها دبلتين فتحدثت:  


انا مش فاهمه حاجه اي دا 


مراد بحزن:  


انا حاولت كتير جووي اني انساكي بس معرفتش... السنه ال فاتت دي كان لازم ابعد فيها عن كل حاجه جبل ما اتجنن انا حوصلي حاجات كتير جووي مكنتش متخيل ان ممكن توحصلي.. لو كنت فضلت معاكي كنت كرهتك بس دلوجتي انا بجولك اني مجدرش احب واحده غيرك وشوفت ان احسن هديه لبنتنا يوم غيد ميلادها اننا نرجع لبعض دا لو انتي عايزه طبعا لو مش عايزه صدجيني هنفضل زي ما احنا كويسين من بعيد لبعيد 


ملك بدموع ولهفه:  


موافجه... موافجع طبعا انت متعرفش انا بحبك ازاي والله انا عمري ما خبيت واحد غيرك دا ات اول واحد حبيته في حياتي وهتبجي الاخير 


ابتسم مراد ومسك يديها ووضع الدبله في اصبعها وايضا وضعت ملك الدبله في اصبعه فتحدث مراد بابتسامه: 


كنت عايز احضنك علشان انتي وحشتيني جووي بس خليها بعد كتب الكتاب و 


لم يكمل مراد كلماته وفجأه ارتمت ملك في احضانه وهي تتحدث ببكاء:  


انت ال وحشتني جووووي يا مراد متسبنيش تاني بالله عليك اوعي تبعد عني تاني 


ابتسم مراد وابعدها عنه بعض الشي ثم مسك يديها وتحدث:  


مستحيل ابعد عنك تاني... انا اسف علي كل حاجه عملتها وزعلتك خلاص من انهارده مستحيل اسيبك انتي قدري وحبيبتي وام بنتي وروحي وكل حاجه ليا في الدنيا كلها 


القي مراد كلماته وهو يقبل يديها ويتحدث:  


انا بحبك جوووي ووو

تمت

رأيكم وبتمني تكون القصه هعجبتكم ومين هيتابع القصه الجديده  ريفيوهاتكم يا بنات وتفاعل ومتابعه ليا سلااااااااااام 


بداية الروايه من هنا



تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close