رواية مجنون ليلى الفصل التاني بقلم حليمه عدادي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية مجنون ليلى الفصل التاني بقلم حليمه عدادي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

#مجنون_ليلى #بقلم_حليمة_عدادي 


سيف : اهدي انا كان قصدى اساعدك بس اسف يا انسه مقصدتش اخوفك. 


ليلى : شكرا انا بجدر امشي لحالي ومش محتاجه مساعدة حد بخاطرك. 


(اتحركت عشان تمشى لكن مخدتش بالها من الحجر اللى كان قدامها و وخبطت فيه و وقعت. 


ليلى  بعياط :  ااااااه رجلي 


سيف : شفتي قلتلك انا هساعدك اديكى وقعتى اهو هاتى ايدك بقى اما اقومك.


ليلى : مفيش داعي يا اخينا انا هجوم لحالى.


( قامت وقفت لكن حست بالالم في رجلها شديد جدا ومقدرتش تتحرك خطوة واحدة.


سيف : انا هساعدك يا قمر ممنوع الاعتراض واضح جدا انك مش قادرة تمشى على رجلك متخفيش منى.


( شلها بين ايديه وهى فضلت تصرخ و تخبط باديها ورجليها برعب. 


ليلى : نزلني بجولك نزلني و الا والله هصرخ وافرج  الناس عليك بجولك نزلنى يا بهيم انت.


سيف : جمعي الناس براحتك انا هوصلك فين بيتك بقى. 


ليلى : يا ناااااس الحقونى يا ناس حد يغتنى من الجدع ده  حرامي حرااااامي يا اهل البلد. 


(فجأة اجتمعوا حواليه مجموعة من الستات كتير جدا وبصوله بغضب وشكلهم ما يطمنش


وحده منهم : نزل البنيه احسنلك يا جدع انت عشان تمشى على رجليك.


سيف : لا مش هنزلها و انا مش خايف من شوية نسوان ورينى هتعملى ايه. 


(جه  يمشى راحوا الستات مسكوه و نزلوا ضرب فيه نزل ملاك وقعد يصوت  


سيف : خلاص يا عالم يا مفتريه انا كنت عاوز اساعدها بس والله مفيش فى نيتى شر.. انتوا ايه من قوم نمنم سبونى. 


وحده منهم : المره دي بالشبشب المرة الجايه مش هتطلع من بين ايدينا الا على تربتك يا نغنوغ. 


سيف: الاهى اشوف فيكوا يوم ملوش شمس يا بعاده ربنا يفشفش عضمكوا زى ما فرمتونى


( قام يجرى وهما بيجروا وراه يحدفوه بالشباشب والطوب


ليلى  : ههههه تستاهل يا ابوى حد جالك تعمل فيها سبع رجاله فى بعض


( ليلى  سخسخت من الضحك و هي سامعه صوته بيصرخ وبيتوجع من اللى اتعمل فيه

وقف و بصلها و سرح في ضحكتها 


سيف : ااه يا ناس فيه قمر كده  انتوا بصو انا ماشى اقفوا بقى. 


وحده : اللي بيجرب من بناتنا بنكسروا  عضمه حى يا ابن البندر


سيف : فعلا عندكم حق تخافو عليها البت قمر و قمرين كمان يا خرابى على ضحكتها. 


وحده : لا انت شكلك واحد مش متربي وعاوز تتربى من اول وجديد تعالى هنا 


(كمل جرى و كل واحده رمت شبشبها عليه بغل


ليلى  : خلاص يا جماعه خلاص يا ام احمد حصل خير عاد 


ام احمد : انتي بخير يا بتي عملك حاجه الجدع الغريب ده


ليلى  : انا بخير يا ام احمد هو روكى  اللي جرى عليه و كان هيبهدله وخبط فيا وهو بيجرى هنا..


ام احمد: تعالي يا بتى اما اوصلك على الدار.. هو شكله مش من اهنه 


ليلى  : اااه رجلي بتوجعني جوى يا ام احمد ومش جادرة ادوس عليها.


ام احمد: على مهلك يا بتى و امشى على اجل من مهلك.

 

سيف رجع على البيت و هو بيغني برغم حاله المتبهدل ومنظره اللى يسد النفس. 


صباح بخضه:يا لهوى ايه اللي عمل فيك كده يا ابنى. 


سيف : في كلب طلع يجري ورايا و وقعت يا ماما و اتبهدلت بالمنظر ده. 


خالد : و جاي رايج و عمال تغني كأن شكلك مش خارج من معركه ولا حاجه.. انت يا ابنى بارد اكده ليه.. 


سيف : اسكت يا حاج دى اجمل بهدله حصلتلي فى حياتى والله يا ريت كل يوم من ده. 


خالد : شوفي ابنك يا صباح لا يكون اتخبط فى دماغه ولا حاجه.


صباح: تعالى يا حبيبي علشان تغير هدومك اللى اتبهدلو دول و تاخد دش سخن. 


(طلع مع امه و هو لسه بيغني ومنسجم عالاخر


سيف : بقولك يا ماما خلينا نفضل هنا اسبوع ليه يومين بس هو سلق بيض ده جواز 


صباح : سبحان مغير الاحوال مش كنت عاوز تروح وقولت ان ده بلد صعيدى و الجو ممل ايه اللي حصل. 


سيف : انا اهبل بتصدقي كلامي يا قمر متبقيش تشبطى فى كل كلمه بقولها كده. 


صباح : اتمنى متكنش عملت اي مشكله و الا ابوك مش هيسكت


سيف: متخفيش يا ماما انا مأدب  ومهذب والعيبه ما بتطلعش منى. 


صباح : انا هنزل دلوقتي ومش عايزه مشاكل مفهوم


(بعد ما اخذ حمام و غير هدومه مدد على السرير و هو عمال يبستم مع نفسه


سيف :ايه يا سيف انت اتجننت ليه مش قادر تطلعها من دماغك وعمال تفكر فيها. 

حاول ميفكرش فيها بس مقدرش يطلعها من دماغه




البارت التالت والرابع والخامس من هنا



من هناااا



بداية الروايه من هنا



الصفحه الرئيسيه للرويات من هنااا



روايات كامله وحصريه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺






إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close