أسيرة القيصرالجزء ١ - الحلقة ٢ بقلم الامبراطوره نور الشمس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

أسيرة القيصرالجزء ١ - الحلقة ٢ بقلم الامبراطوره نور الشمس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

أسيرة القيصرالجزء ١ - الحلقة ٢ بقلم الامبراطوره نور الشمس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 أسيرة القيصرالجزء ١ - الحلقة ٢ بقلم الامبراطوره نور الشمس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

أسيرة القيصرالجزء ١ - الحلقة ٢ بقلم الامبراطوره نور الشمس حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


مر أسبوع على وفاة الحاجة شرين وكان حال الناس في حزن على تلك الصغيرة الجميلة وكان الكل مستغرب قوتها وصلابتها ولكن لما لا تكون بهذه القوة وهي تشكر ربها على كل شئ توجهت زوجه الحاج سعيد إليها


عند رنا كانت تجلس على سريرها وتقرأ القرآن بصوتها العذب والناعم وكانت في قمة من الهدوء والسكينة

سمعت صوت الباب صدقت وتوجهت لتفتح بعد علمها بأنها الخالة ام محمود


رنا: اهلا خالتي

ام محمود: ازيك يا بنتي

رنا: الحمد لله

ام محمود: بصي بقي انا مش هزوق الكلام انتى لازم تنزلي تروحي الجامعة وترجعي تذاكري للعيال

رنا: بس يا خالتي

ام محمود: ايه هتحرمي امك وابوكى من حلمهم انك تبقي أستاذة جامعة اعملى حسابك بكرا الصبح هترجعي الجامعة مفهوم


رنا: حاضر الصبح هكون فى الجامعة أي أوامر تانية

ام محمود: ميامرش عليك ظالم يا بنتي انا همشي وانتى خشي ذاكري شوية مفهوم

رنا: مفهوم يا فندم

ام محمود: هههه ربنا يفرح قلبك يا رب


غادرت ام محمود ودخلت رنا تذاكر علشان حلم أهلها فضلت تذاكر لغاية متعبت ونامت


&&&&&&&&&&&&


فى ايطاليا

*********


انتهي أدهم من الاجتماعات والصفقة وكان قلبه مقبوض بشدة اتصل على أسر


أدهم: اسو حبيبي اخبارك ايه

اسر بتوهان: عال العال يا كوتش

أدهم: انت فين يا ابني

اسر: انا لسه راجع البيت ليه

أدهم بصدمة: دلوقتي الساعة بقت 2 الصبح

اسر: في ايه يا ادهم كنت مع اصحابي

ادام بهدوء ↙ انا مقصدش اسر خلاص روح نام وأول ما تصحى كلمني

اسر ↙ تمام سلام


أدهم ↙ انا قلبي مش مطمن ربنا يستر يالا فاضل أسبوع ورجع مصر كده فاضل بس مقابلة

سليم الأحمدي ورجع اظبطك تانى


غادر ادهم مقر الشركة وذهب الى منزلة


&&&&&&&&&&&&


فى الجامعة

**********


عادت رنا الى الجامعة وذهبت إلى مكتب الدكتور وخبطت ودخلت


رنا ↙ السلام عليكم

الدكتور ↙ وعليكم السلام اهلا رنا هانم

رنا ↙ اسفة يا دكتور على الغياب بس ولدتي توفت من أسبوع

الدكتور ↙ لا اله الا الله البقاء لله يا بنتي

رنا ↙ ونعمة بالله

الدكتور↙ بصي يا بنتي لو عوزة شرح المحاضرات الى فاتت انا معاكي

رنا ↙ شكرا يا دكتور

الدكتور ↙ العفو يا بنتي

رنا ↙ بعد اذنك عندى محاضرة

الدكتور ↙ اتفضلي يا بنتي

دخلت رنا المدرج واجلست مكانها وبعد انتهاء المحاضرة توجه إليها بنت وسالتها عن سبب غيابها

وعلمت بوفاة والدتها وأعطت لها كشكول المحاضرات على وعد بارجاعة غدا


ذهبت رنا الى الحمام وهناك سمعت حوار بين رغد وبنت أخري


رغد ↙ خلاص اسر بقي مدمن رسمي

البنت↙ دانتى شطانة هو مش حبيبك

رغد ↙ فلوس شادي اجمل

البنت ↙ يا باي منك المهم هتعملى ايه مع أسر

رغد ↙ اهو موجود وبستفيد منه

البنت ↙ تمام يالا بينا

رغد↙ يالا


غادرت رغد والبنت وخرجت رنا من الحمام حزينة على حال هذا الشاب وتوجهت إلى المكتبة حتى تستعير بعض الكتب الازمه


&&&&&&&&&&


وصل اسر للجامعة وكان في حالة صعبة وتوجه إلى رغد حتى يحصل على مخدر ولكن قابل إحدى الدكاترا وأمره بالبحث عن رنا الألفي وتعويض الفترة الماضية نظرا لعدم حضوره


ذهب اسر الأول إلى رغد وحصل منها على المخدرات وبعد أن استعان تركيزه سأل أحد البنات على رنا الألفي وعلم مكانها فى المكتبة وذهب اليها وأخذ في البحث عنها حتى عثر عليها وذهب اليها


اسر ↙ انسة رنا الالفي

رنا ↙ ايوة انا رنا خير

اسر بابتسامة ↙ انا اسر المنشاوي

رنا ↙ اهلا وسهلا تحت امرك

اسر↙ كنت حابب كشكول محاضرات مادة المحاسبة

رنا ↙ في الحقيقة مش معايا النهاردة

اسر ↙ طيب لو سمحتي ممكن تجبيه معاكى بكرا

رنا ↙ ليه يا فندم

اسر ↙ كنت عاوز اصورة وكل الجامعة عارفة انك عبقرية ومش بتغيبي

رنا ↙ تحت امرك بكرا ان شاء الله هجيبه

اسر ↙ شكرا جدا بعد اذنك

رنا ↙ هو انت كويس

اسر↙ باستغراب ايوه ليه

رنا ↙ لا مفيش

اسر↙ بعد اذنك

رنا ↙ اتفضل


غادر اسر وتنهدت رنا بحرقة على حال هذا الشاب الذي يضيع مستقبلة بسبب شوية حاقدين ودعت ربها ان ينير طريقها للصالح ومر الوقت وغادرت الجامعة ووصلت إلى المنزل وجاء إليها الأطفال وأعطت لهم الدروس وغادرو وتوجهت إلى مذاكرتها وبعد انتهائها منها تؤضات وصلت القيام ودعت ربنا ان يوفقها فى أخبار اسر الحقيقة وذهبت الى النوم


&&&&&&&&&&


فى الصباح استيقظت رنا وعزمت أمرها علي قول الحقيقة لأسر وتوضات وصلت وتوجهت إلى الجامعة


وصلت وحضرت المحاضرة وتوجهت إلى المكتبة وبعد قليل وصل اسر وذهب اليها


اسر ↙ صباح الخير

رنا ↙ صباح النور

اسر ↙ هو انا عطلتك

رنا ↙ لا عادى هو انا ينفع اتكلم معاك فى حاجة بس من غير عصبية

اسر ↙ طبعا اتفضلي

رنا ↙ بص انا عارفة انك ساعات بتحس بوجع شديد فى دماغك وجسمك بيوجعك صح

اسر ↙ صح بس انتي عرفتي اذاي

رنا ↙ بس انت بتاخد مخدرات من فترة

اسر ↙ انتي بتقولى ايه

رنا ↙ من فضلك اسمع للاخر

اسر ↙ اتفضلي

رنا ↙ انا من يومين سمعت رغد وهى بتحكي لبنت انها تعطيك حبوب مخدرة وبتحط مخدرات فى القهوة وانت بايت مدمن وهى متفقة مع واحد اسمه شادي

اسر بصدمه ↙ شادي ايه

رنا ↙ معرفش بس هي بتاخد منك ومنه فلوس كتير

اسر ↙ شكرا اوي

رنا ↙ اصبر انت هتعمل ايه

اسر ↙ لازم اعرف الحقيقة سلام  غادر اسر وتجه الى مكان رغد وللأسف سمعها وهى بتتكلم مع شادي راح خد عربيتة وفضل يلف وبعد شوية رجع الجامعة وراح المكتبة مرة تانية لقي رنا لسه قاعدة


اسر ↙ انا تعبت انا سمعتها وهي بتتكلم مع شادي بس انا دماغي هتنفجر اعمل ايه اروح اشتري مخدرات يعني

رنا ↙ بص اسر انا مش دكتور احكي لولدك

اسر ↙ الله يرحمه هو وأمي

رنا ↙ طيب معدكش حد يقف معاك الفترة إلى جاية

اسر ↙ عندى ابن عمى وذي اخويا هو الى رباني من زمان

رنا ↙ تمام جدا روح قوله وهو اكيد هيساعدك

اسر بتعب ↙ بس هو مسافر وهيجي الاسبوع الجاي

رنا ↙ بس انا مش دكتورة بس انا عندي علاج اكيد هيريحك شوية

اسر ↙ قولي يمكن يريحني

رنا ↙ القرآن والصلاة اول ماتحس بالتعب صلي وقراء القرآن

اسر ↙ هو انا ينفع اكلمك فى اي وقت

رنا ↙ بص انا مش النوع ده

اسر بتعب ↙ والله مقصد حاجة وحشه كل الى عاوزة انك تعتبريني اخوكى ممكن

رنا ↙ اكيد شئ يشرفني انك تبقي أخويا

اسر ↙ تمام هاتي رقمك وانا هرن عليكي

رنا ↙ تمام


تم تبادل أرقام التليفونات وذهب كل منهم و منزله


اصبح هذا الاسبوع تعب شديد على اسر وبفضل رنا كان بيستحمل


&&&&&&&&&&&&&


مر الاسبوع ووصل أدهم الى مصر وتوجه مباشرا الى الفيلا حتى يطمان على اسر ووجده نايم ويتألم من شده المرض


أدهم ↙ اسر حبيبي مالك

اسر ↙ حمدلله على السلامه ادهم

أدهم ↙ مالك وايه العرق ده كله

اسر ↙ بص انا هقوم اخد دش وانت كمان وتنزل نأكل مع بعض وهقولك كل حاجة

أدهم بستسلام ↙ تمام قوم يالا


توجه ادهم الى غرفته و توجه اسر الى الحمام وبعد فترة نزلو الاتنين تحت


عفاف ↙ والله فيك الخير يا أدهم الواد ده مبقاش يأكل ذي الأول

أدهم ↙ مالك اسر

اسر ↙ بعد الاكل ممكن

أدهم بعصبية ↙ حاضر يا اسر


انتهي الاكل وذهب ادهم وأسر الى غرفة المكتب


اسر ↙ الحكاية ابتدت لما شفت بنت وحبيتها أوي وفضلت معاها طول الفترة الى فاتت بس عرفت انها مش بتحبني ورسمه عليا الحب علشان الفلوس ولعبة من شادي العجيبي

أدهم ↙ فى ستين داهيه ليه عامل في نفسك كده

اسر بتعب ↙ علشان هما اتفقو يخلوني مدمن مخدرات

أدهم ↙ ايه اذاي وانت كويس

اسر ↙ لا انا فعلا بقيت مدمن كانو بيحطو برشام ليا فى القهوة أو العصير او الاكل

أدهم ↙ انت لازم تروح لدكتور حالا

اسر بتعب ↙ اسمعنى بس انا كويس لغاية دلوقتي

أدهم ↙ انا هتصل على الدكتور

اسر ↙ لا احنا مش ضمنين هنا

أدهم ↙ يبقي انت لازم تسافر تتعالج برا

عفاف بدموع ↙ انا هسافر معاه مش هسيبه لوحده

أدهم ↙ تمام بكرا الصبح هتكونو بايطاليا

اسر ↙ أدهم انا اسف اوى حقك عليا

أدهم بدموع ↙ انت إبني واخويا وابن عمي احنا ملناش غير بعد

اسر ↙ شكرا وعلى فكرة يوم مرجع ليك عندي عروسة جميلة جدا ومحترمة اوى ربنا يجمعك بيها على خير

أدهم ↙ وحيات الشدة إلى انت فيها لانتقم من البنت ديه وابن الكلب شادي على الى عملوه فيك ومبقاش القيصر الى ورجعت حقك وخليها تركع تحت رجلك

اسر ↙ انا عاوز انام جامبك النهاردة ممكن

أدهم ↙ اكيد تعالى


صعدو الى الأعلى ونامو جنب بعض حتى الصباح استيقظ أدهم وجهز نفسة وأسر كمان جهز نفسه ونزلو تحت لقو عفاف مجهزة نفسها توجهو الى المطار فى سريا تامه وانطلقو الى إيطاليا


بعد وصولهم توجهو الى احدي المصحات العلاجية وتم تجهيز غرفة لاسر واستمر عمل التحاليل الطبيه له وعرفو انه فى احدي المراحل الأولى واحتمال استمرار فترة العلاج من شهرين و اربع شهور وذهب الدكتور وتركهم


أدهم ↙ خليك جامد ماشي

اسر ↙ اسف ادهم انا السبب فى الى انت فيه

أدهم ↙ بس يا حمار انت أخويا والله لجبلك حقك

اسر ↙ بس السنة ديه مش هكملها

أدهم ↙ ايه رايك تخدها من هنا

اسر بجد

أدهم ↙ جد الجد انا ادهم المنشاوي يالا

اسر ↙ الله عليك يا كبير

أدهم بحب ↙ ربنا يخليك ليا

عفاف ↙ يا سلام عمال تحب فى ادهم وانا موجودة

اسر ↙ انتى الحب يا فوفا

أدهم ↙ انا هنقل ورقك هنا وهتروح على الامتحان

اسر ↙ اشطا عليك

أدهم ↙ بقيت بيئه اوى

اسر بدلع ↙ اخس عليك يا دومي

أدهم ↙ انا لازم ارجع مصر دلوقتي عاوز حاجة

اسر ↙ سلامتك يا حبيبي

أدهم ↙ ابعد عن الممرضات أصلهم حلوين اوى

اسر بتعب ↙ عسل عليك اخوك موز الموز

أدهم ↙ ههههههههه تمام حبيبي


غادر ادهم ايطاليا على وعد الانتقام من الكل




تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



الصفحه الرئيسيه للرويات من هنااا



روايات كامله وحصريه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





إقرأ أيضا :

تعليقات

  1. لإدخال كود <i rel="pre">ضع الكود هنا</i>
  2. لإدخال مقولة <b rel="quote">ضع المقولة هنا</b>
  3. لإدخال صورة <i rel="image">رابط الصورة هنا</i>
اترك تعليقا حسب موضوع الكتابة ، كل تعليق مع ارتباط نشط لن يظهر.
يحتفظ مسيري ومدراء المدونة بالحق في عرض, أو إزالة أي تعليق
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS