رواية مجنون ليلى الفصل السادس والسابع بقلم حليمه عدادي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 

رواية مجنون ليلى الفصل السادس والسابع بقلم حليمه عدادي حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

الفصل 6

سيف: ايوه يا ماما هي دى ملاك اللي بحبها 


ليلى : انا اسفه انا همشى


صباح : لا استنى يا بنتي 


سيف : ملاك تعالي... ماما دي ملاك اللي مستعد اعمل اي حاجه علشان اعيش معاها 


صباح : هتقدر تشتغل و تصحى بدري و تتحمل المسؤوليه


سيف :انا مستعد اكسر الحجر علشانها و من دلوقتي انا هعمل اي حاجه علشانها 


صباح : انا معاك في اي حاجه لأني شفت حبك الحقيقي ليها وشفت ازاى اتغيرت 


سيف :  بجد يا صبوحه.. انتى اجمل ام فى الدنيا. 


صباح : و انتي يا بنتي ما تقلقيش انا هاجي بنفسي و اطلبك من اهلك 


ليلى بدموع: انتي عارفه اني كفيفه و مش بشوف الاول. 


صباح : عارفه يا قلبي و انا المهم عندي هو اني شايفه ابني سعيد 


ليلى : انا همشى دلوك يا سيف 


سيف : تعالي انا هوصلك لحد بيتك 


صباح : لا يا سيف انت روح على البيت علشان نلاقي حل مع ابوك 


سيف : بس يا ماما لازم اروح مع ملاك 


صباح: لو حد شافك معاها  هتعملها مشاكل انا هروح معاها


سيف : خلى بالك عليها يا ماما 


صباح : ههههههه انت خايف عليها و انا معاها 


سيف :  ههههه دي حته من قلبي حافظي عليها 


ليلى بخجل: ياله يا خالتي لازم ارجع دلوك


سيف :شفتي يا ماما لما بتكسف بتطلع قمر و عسل ازاى


صباح : اكسف يا واد ياله روح 


سيف :: باي يا قلبي 


(صباح اخذت ليلى  و سيف رجع البيت وفي بيت عماد 


خالد :كنت فين يا ابني و فين امك


سيف : كنت بتمشى مع ماما هي جايه 

خالد :: جهز نفسك علشان نعمل خطوبتك عشيه. 


سيف بضيق: تمام عمي ممكن اكلم مع مريم شويه


عماد :ماشي يا ابني بس ما تطولش. 


(قعد سيف مع مريم 


سيف: مريم انا بعتبرك اختي ومش هقدر اتجوزك


مريم: بس انا اجدر اتجوزك و مش معتبراك اخويا مع السلامه نتجابل في الخطوبه. 


(اتصدم من ردها واستنى امه وقعد يتكلم معاها. 


سيف : ماما اعملي حاجه هي قالت نتقابل في الخطوبه وبس


صباح : هحاول اعمل حاجه علشان الغيها 


سيف: ماما انا مستحيل اوافق على المهزله دى


(وبليل وقت الخطوبه


خالد:تعال اجعد هنا جار بت عمك 


سيف: حاضر.


( و همس ل مريم.


سيف: انا هعرف ازاى اوقف الخطوبه دي 


(مريم  حاولت تكتم ضحكتها


مريم: تمام يا ابن عمي 


خالد : ياله يا ام سيف  نبدأ عاد


صباح : خالد انا عايزه اقول حاجه قبل الخطوبه 


خالد: خير قولي

الفصل 7


قاطعت مريم حديثهم 


مريم : اسفه يا عمي بس لازم اجول حاجه 


عماد : في ايه يا بتي كيف تجاطعي حديت عمك


خالد: عماد خليها تتكلم جولي يا بتي 


مريم: بابا عمي انا بعتبر سيف اخويا شجيجى و انا مستحيل اكون مرتاحه معاه


عماد : جايه النهارده و تجولى  الكلام ده اجول ايه لاخوى


سيف : عمي انا كمان بعتبر مريم اختي انا بحب بنت تانيه 


مريم : بص يا اباا انا و سيف اخوات 


سيف ؛: انتي اجمل اخت تعالي لحضن اخوكي 


خالد: اتحشم احسن ما اكسر دماغك 


سيف: اساسا انا مش راح احضنها الحضن ده ل ليلى


عماد : لو اكده مفيش مشكله نروح نطلب البنت 


خالد : بنت مين دي اللي انت رايدها


سيف : ابوها راجل مزارع بسيط اسمه سامي 


عماد : بس يا ابني انت بتعرف انو بنته مش مش بتشوف عملت حادثه وفجدت بصرها


سيف : عارف و انا لما اتجوزها هعملها العمليه 


خالد: ان شاء الله بكره اروح لابوها داره


عماد: سناء بلغى مرته علشان ناخد معاد نروحو فيه


سيف بدأ ينطط بفرحه


صباح، : اتلم في واحد هيتجوز ينط بالمنظر ده.


سيف : و الله يا ماما طاير من الفرحه انا بشكركم أنكم جبتوني غصب عنى


صباح: سيف حبيبي انت  هيكون عندك مسؤوليه كبيره قبل ما تعمل العمليه لازم تهتم بلبسها و بأكلها مش بسرعه تزهق منها 


سيف : ماما صدقيني ده مش مجرد كلام انا حبيتها وبقيت بحسها بنتي 


(في اليوم التالي اجتمعوا في بيت سامي 


سامي : نورت يا حاج عماد 


عماد : بنورك يا ابو حمزه ده اخوي خالد و هو جاي علشان يطلب يد بتك 


سيف  :بص يا عمي بدون لف و دوران انا عايز اتجوز  ليلى  دون نقاش. 


خالد : اسفين لحضرتك يا حاج هو بس متحمس شويه..شباب


سامي : ليا الشرف اني اديكم بتي بس انتو بتعرفو انو بنت فجدت بصرها من صغرها


عماد : بنعرف يا ابو حمزه و ان شاء الله تعمل العمليه و ترجع بخير 


سامي  :اذا وافجت ليلى  انا مش عندي مانع المهم سعادتها 


خالد: نشوف رأي البت 


(دخل سامى عند ليلى  يسالها. 


سامي :يا بتي انتي سمعتي كل شيء رأيك ايه عاد


ليلى بخجل: اللى  تشوفه يا ابوى


(خرج سامى وقالهم الرد 


سامى: على بركة الله. 


سيف : لولولولولولى زغرطي يا ماما هو انتو الصوت راح عندكوا ولا ايه. 


صباح :اسكت فضحتنا 


سيف : حماتي القمر عملتولنا اكل


جميله:ايوه يا بني اهو جدامك الف هنا على بدنك


خالد: خير البر عاجله بكره ان شاء الله نعمل خطوبه و بعد اسبوع الفرح



الفصل السابع من هنا



بداية الروايه من هنا



الصفحه الرئيسيه للرويات من هنااا



روايات كامله وحصريه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺






تعليقات



close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS