رواية شمس الصعيد بقلم كيان الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 الحلقة 25 - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/24

رواية شمس الصعيد بقلم كيان الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 الحلقة 25

 رواية شمس الصعيد بقلم كيان الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 الحلقة 25

رواية شمس الصعيد بقلم كيان الحلقة 21 الحلقة 22 الحلقة 23 الحلقة 24 الحلقة 25


🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
الحلقة 21
الفصل الواحد والعشرين
نسرين پغضب: اتجوزها اتجوزها... سابني انا الي كل الناس بتتمنا نظره مني علشانها
: لك اهدي قلتلك رح يكون معك مو مشكله اذا كنتي زوجه تانيه صح
نسرين: مش مشكله اهم حاجه اكون مراته
: تعي معي... خدتها وركبو العربيه نزلو قدام معرض ودخلت
: لو سمحتي بدي احجز صفقة عربيات من معرضكم
السكرتيره: اسفه يا فندم بس ادهم بيه في اجازه
: اي وشو المشكله انت موجوده بتبعيلي الصفقه.. ولا رح توقفه السفقه مشان المدير في اجازه
اسكرتيره:طاب دقيقه يا فندم
السكرتيره اتصلت بادهم كذا مرا بس هو كان في عالم موازي طبعاً السكرتيره بتردد: طاب اتفضلي يا فندم معايا اتفرجي علي نوع العربيات الموجود
....
عند ادهم هو علي بديه السفره و آيه علي الناحيه التانيه بيحاول يمسكها
آيه: ادهم بجد انا خاېفه منك
ادهم : يا بنت الناس اهدي
آيه برفض: لا وخليك كدا
ادهم اتصنع الحزن وراح قعد قدام التلفزيون
: خلاص تمام يا آيه
آيه بحزن قربت منه
[[system-code:ad:autoads]]: انت زعلت؟.. ادهم عدل وشه الناحيه التانيه
آيه قعدت جنبه
: متزعلش مني.. ولله خالتي الي قلتلي اعمل كدا و.. و مخلكش ت.. تقر*ب مني
ادهم اتنهد ولف ليها مسك وشها بين اديه
: طاب في ست حلوه زيك برضو تسمع كلام حماتها و متسمعش كلام جوزها دا ربنا قال لو أمرة المراء ان تسجد لغيري لڰان زوجها
آيه بحزن: اسفه
ادهم بحنيه وهو بيزيح شعرها
: خلاص محصلش حاجه
ادهم فضل يتأمل فيها وهو بيزيح شعرها لورا... شويه وميل بأ*سها بعمق.. بعد وهو بيخد نفسه.. وقبل ما آيه تاخد نفسها با*سها تاني
آيه وهي بتنهج: براحه مش قادره اتنفس
ادهم غمغم بضيق
: هو انا عملت حاجه علشان براحه
......
عند عبدالرحمن داخل اوضه امه بتعب اخر اليوم
نسمه قاعدة علي السرير وبتسبح
عبدالرحمن بحب: اخبارك ايه يا ماما
نسمه: بخير يا ولادي... اي الي الي في يدك دا
عبدالرحمن ابتسم بحب وطلعه حاجه من علبه
: تليفون لي شمس اي رايك
نسمه: يا مري يا ولدي معندناش حريم تمسك تليفون
عبدالرحمن ضحك: خلاص يا ست الكل هتمسك اهي ان شاءالله
نسمه: انت حر يا ولدي بس جدك هيتخانق
عبدالرحمن: قوليلي بس يا ست الكل هو انتي كنتي بتحيبي بابا قبل ما تتجوزي
[[system-code:ad:autoads]]نسمه ابتسمت: عايزه الحق.. انا كنت بمۏت في التراب الي بيمشي عليه ابوك بس هو معرفش.. يعني كان معروف ان لازم الوحده تتجوز ابن عمها فمن صغيري كبرت علي اني لابوك اصلا ابوك دا وهو صغير كان فلقت قمر
عبدالرحمن بمرح: يا سيدي يا سيدي
نسمه ضحكت: قوم يا بكاش من هنا شوف مراتك
عبدالرحمن باس ايدها
: تصبحي علي خير
نسمه برضا: وانت من اهله يا ابني
عبدالرحمن طلع لقي شمس قاعده قدام التلفزيون بتابع مسلسل بتركيز راح قعد جنبها
عبدالرحمن: بتعملي اي
شمس بصت ليه: جيت احطلك العشاء
عبدالرحمن: لا انا مش جعان
شمس بصت للي في ايده
: اي دا
عبدالرحمن عطهولها
: اممم دا ليكي افتحيه
شمس خدت العلبه وفتحتها
شمس بصړاخ: الله دا تليفون
شمس فتحت بفرحه
: دا ليا يا عبدالرحمن
عبدالرحمن: ايوه يا روح عبدالرحمن
شمس باسته علي خده بفرحه
: بحبك اوي
عبدالرحمن شدها عليه
: بحبك عشان التليفون
شمس حركة صباعها علي وشه بجراءة
: لا و بحبك علشان عبدالرحمن
عبدالرحمن لسه هيقرب منها بس هي عدلت نفسها وقعدت في حضنه
: تعاله علمني بيشتغل ازي
.....
تاني يوم عند ادهم بيبص لـ آيه الي نايمه جنبه بعمق وشعرها الي مغطي ضهرها ووشها ادهم ابتسم لما افتكر نعو*متها ور*قتها امبارح.. ادهم ميل با*سها علي كت*فها ودرا*عها
آيه بنوم همهمت بضيق
: اممم سبوني انام
ادهم : قومي كل دا نوم
آيه دفنت وشها في المخده اكتر
: بس يا سا*فل
ادهم ضحك بصوته الرجولي
: الصراحه حقك دي كانت مد*عقه
آيه بخجل: اقسم بالله انت سا*فل وانا قايمه.... آيه قامت پغضب بس قبل متقوم لقيت ادهم بيمسك اللحاف
آيه: ادهم سيب
ادهم بخبث: لا
آيه بدموع: ادهم
ادهم ضحك: خلاص خلاص متعيطيش
آيه جريت علي الحمام وادهم مسك التليفون الي جنبه وهو بيضحك لقي كذا مكالمه من السكرتيره
رجع اتصل بيها
: ايوه يا تيا
.....
ادهم: اسمها اي
......
ادهم بتفكير: اممم واي الي يخلي واحده من لبنان تعمل عقد معانا
....
ادهم: ماشي يا تيا العقد دا وخلاص.. شوفي الصفقات القديمه وبلاش تعملي جديد لحد ما اجي
....
ادهم: تمام سلام دلوقتي... ادهم قفل ولسه هيقوم يغلس علي آيه الباب خبط ادهم نفخ بضيق
: انا قلت مش عايز اشوف حد لمده اسبوع.. فتح الباب وكان ايهاب و عباس و نوسه
نوسه دخلت وهي شايله صنيه وبتزغرط
ايهاب ابتسم: صباحيه مباركه يا عريس
ادهم فتح الباب
: الله يبارك فيكي.. تعالو ادخلو
عباس بتوتر: صباحيه مباركه يا ادهم
ادهم هز راسه بهدوء
: الله يبارك فيك
ايهاب: معلش هنعطلك وانت عريس بس لازم اديك النقطه بتاعتك علشان راجع الصعيد
ادهم بسرعه: لسه بدري خليك قاعد يومين تاني
ايهاب: لا معلش مش هقدر اطول اكتر من كدا وصراحه انا مراتي وحشتني اوي
ادهم ابتسمله بحب
: هشوفك تاني
ايهاب: اكيد.. ايهاب طلع مفتاح
ايهاب: دا مفتاح شقه في الشيخ زايد كتبتها بأسمك.. كنت هجبلك عربيه بس للاسف ضاعة عليا
ادهم: بس انا...
ايهاب: خلاص بلاش نقاش هاترفض هدية اخوك
ادهم اتنهد وخدها منه وايهاب خدو بالحضن
: هجيلك بعد اسبوع وهجيب عبدالرحمن معايا
ادهم ابتسم: هستناك.... ادهم و ايهاب فضلو يتكلمو شويه ونوسه الي كانت قاعده مع آيه في المطبخ وبعدين ودعتهم ومشيو
ادهم رجع وقعد علي ألمقعد وهو بيفكر في موضوع الصفقه اللبنانيه فرق جبينه بتعب
أدهم: آيه اعمليلي فنجان قهوه
آيه طلعت من المطبخ وقفت جنب ادهم بهدوء
: استنا خمس دقايق هعمل العشاء ناكل وبعدين اشرب قهوه بتاعتك
ادهم هز راسه بتعب
آيه حتط ايدها علي رجله
: مالك
ادهم نام علي رجلها آيه حركت اديها في شعره
ادهم: مشكله في الشغل
آيه: مشكله اي
ادهم: واحده لبنانيه اشترت كميه عربيات غربيه غير الي طلبتو تتصنع ليها مخصوص
آيه: طاب دي حاجه حلوه
ادهم: مش مطمن ليها
آيه: ان شاءالله خير متخفش
ادهم مسك ايدها وباسها وهو بيبص في عنيها بحب ادهم رفع وشه شويه و
آيه بخضه قامت تجري
: ياااالهوي الاكل
ادهم شتم في سره بضيق وقام وراها ووو يتبع ٠٠٠
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 22
.
الفصل الثاني والعشرين
آيه بعياط: الاكل اتحرق
ادهم بصلها بزهول الي هو بټعيط علشان الاكل قرب منها
: عادي ماما جايبه اكل تاني في التلاجه
آيه مسحت دموعها وطلعت اكل تاني تسخنه وادهم عمل سلطه وعصير وجهز معاها خلصو وادهم شال الاكل وحط علي الطرابيزه الي قدام التلفزيون وقعد وقعد آيه في حضنه وهو بياكلها
آيه قامت: هشيل الاكل
ادهم: لا خليكي هشيله انا
ادهم قام شالها الاكل ورجع قعد تاني وقعدت في حضنه آيه كانت مركزه مع التلفزيون و ادهم دا*فن و*شه في رقبت*ها ونازل بو*س
بعد شويه ادهم قام بضيق وشال آيه وتمتم
: انا مينفعش معايا دا انا عايز عملي
آيه خبت وشها في صدره بخجل
.....الصبح
ايهاب وصل البيت فتح الشقه بتاعته ودخل لقي حور نايمه علي السرير قرب وقعد جمبها بهدوء وحرك ايده علي وشها الناعم
حور فتحت لما حست حركه خشنا علي وشها... اول ما شافت ايهاب قامت بفرحه وتشعلقت في رقبته
: ايهاب جيت
أيهاب بيبصلها بهايم
: وحشتيني
حور وشها احمر وحاولت تغير الموضوع
: عارف وانت مش هنا الي اسمها جميله دي.. ايهاب قطعاها لما با*سها بعمق.. بعد وهو بينهج وسند جبينه علي جبينها
: بقولك وحشتيني
حور فضلت بصة في كل حتة معاده عنيه و وشها بقا احمر... ايهاب فهم انها مكسوفه ايهاب زاح شعرها لورا
: قليلي بقا الي اسمها جميله عملت اي
حور بحماس: دا انا كتت هضربها.. و فضلت تحكليه الي حصل
... عدا يومين حالة عبدالرحمن بقيت احسن و ايهاب الي علاقته اتحسنت بحور اوي و ادهم الي مسيبش آيه في حالها.. ادهم قرار انه لازم يقطع اجازته وينزل الشغل يشوف اللبنانية دي
......
آيه بضحك: ادهم ادهم خلاص روح
ادهم ډافن وشه في رقبتها وبيضحكها.. ادهم بعد
: من قلبك بزمه
آيه ولسه اثار الضحك باينها عليها
: ايوه ويلا بقا علشان هتتاخر.. حط اديه علي ضهرها وهي بتزيحه يقوم
: يلا يلا هوينا
ادهم خد الجاكت ولبسه
: جيلك هروح فين.. آيه ابتسمت وهي بتبصله بحب ادهم خد الفون و علبة السجاير والمفاتيح
ادهم: هبعت ماما تقعد معاكي
آيه: ماشي
ادهم راح الشغل ودخل مكتبه
ادهم: تيا تيا
السكرتيره: نعم يا ادهم بيه
ادهم بيحرك ايده علي بتعب
: هتيلي فنجان قهوه والملف بتاع البنت اللبنانيه
تيا: تمام يا فندم لو تحب ابعتلها انك نزلة الشغل وهي تجي لحضرتك
ادهم: تمام اتصلي بيها...... بعد شويه ادهم كان خلص الورق الي قدامه بتركيز شديد الباب خبط ودخلت السكرتيره ومعاها وحده تاني
ادهم رجع راسه لورا
: اتفضلي.. بص لتيا... اعملينا اتنين قهوه يا تيا
نڨين قعدت وحتط رجل علي رجل علشان تبين انوثتها
وهي بتبص لادهم باعجاب واضح
: اهلا ادهم بيه
ادهم بتركيز: اهلا
:عجبتني كتير السيارات يالي عندك يا ادهم لاهيك انا عملت سفقه بمبلغ 10مليون
ادهم: اشمعنا احنا يعني
: سمعت عنكم كلام كتير حلو زاد فضولي الصراحه
ادهم: طاب ونقل من هنا لبنان علينا ولا عليكي
: هادي الشي بتتفق عليها مع اختي لان عندي طياره بعد شويه وهي راح تتولا السفقه مكاني.. بصت علي الباب
: نسرين ادخلي
ادهم اول ما نسرين دخلت قور ايده پغضب ووقف
: تيا تيا.. دخلت تيا بسرعه
تيا: نعم يا فندم
ادهم وهو طالع: الغي السفقه مع الانسه نڨين
نڨين بصوت عالي
:بس في شرط جزائي مليون ونص
ادهم لف ليها وابتسم
:هدفعهم
تيا طلعت وراها بسرعه
:ادهم بيه مينفعش دي سفقه كبيره و
ادهم رفع ايده پحده: كلامي يتسمع
........
: بقولك اي كفايه مرقعه لحد كدا سي زفت ايهاب دا شوفيه بعدين
جميله: يا ماما بس...
: بلا بس بلا زفت انتي ډخلتي قصر الخولي علشان كل الارض دي من حقك انتي بعد ما جدك رماني رميت الكلاب فااااهمه انتي راحه تجيبي حقك وانتي لاما يبقا معاكي كل الفلوسه الي اسمه ايهاب دا هيجيكي راقع
جميله بضيق: ماشي يا ماما اعمل اي
انا دلوقتي يعني
: هتروحي لجدك دا المرا الي فاتت ربنا ستر وحلقت اقولك غيري الازازة الي في الارض بس تاخدي بالك المرا دي بتتعاملي مع ايهاب مش عبدالرحمن ولو جدك مكبر دماغه والمبلغ الي ختيها صغير.. هيعرف في ثانيه
جميله: ماشي يا ماما كملي
: تحطيله منوم اي حاجه وتمضيه علي الورق الي معاكي وتيجي علي هنا علطول وسيبي الباقي عليا انا ولو مقدرتيش تعملي كدا حاولي وقعي بين ايهاب وعبدالرحمن دول
جميله: ازي يا ماما
: اسمعي......
جميله قفلة مع امها و ابتسمت بخبث
....
ايهاب قاعد قدام االتلفزيون وبيلعب في التليفون
حور قعدت جنبه وبصت في التليفون
: بتعمل اي
ايهاب بصلها: بلعب
حور: عايزه العب معاك
ايهاب رفع حاجبه وبصله
: طاب تعالي نحط شرط لو كسبت هخليكي تعملي حاجه لو كسبتي هعملك حاجه
حور بحماس: موافقه
ايهاب: استني بس.. اهطلبي اي قبل ما نبدا
حور: تليفون زي الي جابه عبدالرحمن لشمس
ايهاب ابتسملها: تمام
بداوء يلعبو و ايهاب كان حاصل معلوماته اكتر من حور نظر لان حور خلصت الثانويه و مكملتش
بعد شويه حور حتط ايدها علي وشها.. شالت اديها وهي بتزيح شعرها لورا بخجل
: اطلب
ايهاب بصله بوقا*حه وهو بيحرك أيده علي شف*ته السفليه
: قو*مي ارقصـ*ـيلي...
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 23
.
الفصل الثالث والعشرين
آيه: پتخوني
ادهم فاق من سرحانه ورفع حاجبه باستفسار
: بخونك ازي يعنى
آيه قامت بعد ما كنت نايمه علي رجل ادهم ولاحظة شروده
: اممم يعنى انت مش بتفكر في بنت دلوقتي
ادهم ضحك: انتي بتقرأي الافكار ولا اي
آيه بصتله وهي بضيق عنيها ومسكته من التيشرت بتاعه
: مين دي يا خاېن
ادهم مسك ايده وبا*سها
: فاكره نسرين الي خدتك المكتب معاي علشان تحل بعيد عني
آيه: ايوه فكراها
ادهم اتنهد وحكالها كل حاجه
آيه بتركيز وهي بتبص لادهم
: وليه تلغي الصفقه وتدفع مليون ونص
: انتي بتقولي اي عايزني اشتغل مع وحدها وانا عارف كل نويها الزفت...
آيه: اممم طب انتي لو لغيت العقد هتلاقي الف طريقه توصلك وتاذيك بيها علي الاقل لما تبقا معاك هتبقا تحت عينك
ادهم: انتي الي بتقولي كدا مش خاېفه تاخدني منك
آيه بسته علي خده: انا واثقه فيك وبعدين دا كل يوم هنزل المعرض و هبهدله
ادهم: لا طبعاً انا مستحيل ادخل الاشكال دي شركتي
آيه: علشان خاطري ونبي يا ادهم الصفقه كبيره وفيها مكسب ليه ترفض
ادهم اتنهد وډفن وشها في رقبتها
: ماشي... آيه غمضه عنيها باستسلام من لمساته الخبيره ووو
.....
حور بصتله وبرقن پصدمه
: اي
ايهاب بوقا*حه: لا وكمان هتنزلي تعمليلي حجر شيشه لاول
حور بذهول: بس انت بتشرب سجاير بس
ايهاب: تؤ مينفعش تر*قصيلي من غير حجر الشيشه
حور فركت اديها بتوتر
: ايهاب ممكن تغير الشرط دا والنبي اطلب اي حاجه تاني
ايهاب قام: قدامك عشر دقايق بالظبط.... بعد شويه
ايهاب قاعد وهو بيشرب الشيشه وبعد محاولات وتوتر حور وخجلها واقفه ترقص قدامه بكل مهاره
والجو كان شعبي اوي(تخيلو معاي كدا ولا مسلسل البطنيه😂😂)
....
شمس واقفه قدام المرايه بترش من عطرها الناعم بريحته الهاديه
شمس كانت لابسه قميص نو*م ابيض والروب بتاعه كانت شبه الملايكه في طلتها الهاديه.. طلعت لقيت عبدالرحمن مركز في التلفون قعدت جنبه وابتسامه رقيقه علي وشها
: بتتفرج علي اي
عبدالرحمن بتركيز: الماتش
شمس سندت راسها علي كتف عبدالرحمن
وهمست: لمين ومين
عبدالرحمن غمض عنيه من ريحة عطرها وهمس
:الأهلي والزمالك
عبدالرحمن حط ايده ورا ضهرها وشدها لحضنه همس وهو پيدفن راسه في رقبتها
: بحبك يا شمسي
شمس رفعت اديها تحاوط رقبته وهمست
: وانا بعشقگ يا عبدالرحمن
عبدالرحمن عتلا*ها علي الكنبه الي هما قاعدين عليها
شمس بغنج: عبدالرحمن مش هنا
عبدالرحمن: اممم
شمس: عبدالرحمن ا... عبدالرحمن اسكتها بقبله شغوفه
.... تاني يوم
ادهم صحي بنوم واخد هدومه الي مرميه علي لارض ودخل الحمام شويه وطلع وهو بينشف شعرها قعد علي السرير وميل علي وشه آيه وبا*سها برقه
آيه بنوم: صباح الخير
ادهم: صباح الجمال كل دا نوم
آيه بخجل: ما كله بسببك
ادهم ضحك وهو بيبصله بخبث
: بقولك اي هو انا دافع ډم قلبي علي ايش احمر واسود وابيض في الدولاب ونتي ما بتلبسيش حاجه منهم
آيه: هو انت سيبلي فرصه البس حاجه
ادهم بوقا*حه: اعملك اي ما انتي الي صاروخ اوي الصراحه
آيه قامت وهي بتشد الغطاء
: قوم شوف شغلك يا سا*فل
ادهم شدها فجاء وبقا يعتليها
: لسانك الحلو هقطعهولك في يوم من الايام... وميل قبلها برقه علي خدها وبعد
آيه جريت علي الحمام ادهم بصلها وابتسم.... بعد شويه كانت آيه طلعت وجهزت الفطار وادهم قعد قدام التلفزيون لحد متخلص
آيه خلصت وحطت لاكل وادهم قام ياكل
ادهم بهدوء ساب الاكل
: مالك
آيه بتوتر: مفيش
ادهم پحده: آيه
آيه بتوتر: انا.. انا يعنى ك.. كنت عايزه اقولك..غمضت عنيها وتكلمت بسرعه... ممكن ناجل الخلفه شويه لحد ما اخلص كليتي
ادهم قام وخد الجاكت بتاعه وقرب با*سها علي راسها
: خلصي فطارك ونامي شويه لحد ما اجي
آيه هزت راسها.. وادهم مشي علي شغله
.....
عند ايهاب قعد علي السرير وبيبص لحور بحب وبيحرك ايده علي وشها
حور صحيت وهي بتفرد جسمه
: صباح الخير
ايهاب ميل با*سها
: صباح النور يا روحي
حور بخجل: صاحي بدري يعنى
ايهاب: اممم صحيت بدري علشان اجبلك دا... ايهاب خد العلبه الي كانت جنبه
حور بلهفه: لله دا ليا..
ادهم هز راسها وهو مبتسم
حور فتحت العلبه وفتحته كان ايهاب حاتط خلفيه الفون صور ليه حور ابتسمت وهي بتساله
: كلمة السر اي
ايهاب ببتسامه: ايهاب
حور كتبت اسمه بحماس والتليفون فتح
حور قرب منه وباسته علي خده
: شكرا
ايهاب قرب وبا*سها بحب
: و شكرا ليكي
حور بخجل: علي اي انا معملتش حاجه
ايهاب همسلها: علي ليله امبارح
حور بخجل: يااااها دا انت مبسوط اوي كل دا علشان رقص*تلك
ايهاب ضحك بصوته الرجولي وغمزلها
: اممم النهارده رقصتي*لي بكره نعمل حاجه اكبر
حور وشها بقي احمر انقذها من الموقف صوت خبطات علي الباب وصوت جميله وهي بټعيط
: ايهاب بيه ايهاب
ايهاب قام بخضه وفتح الباب لقي جميله ووقفه وهدومها مقطعه
جميله بعياط: ا.. ايهاب ج...جدك..
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 24
.
الفصل الرابع والعشرين
ايهاب بقلق: ماله جدي
جميله بدموع: انا مش كدا يا بيه وكنت مفكره ان جدك راجل كبير وقد ابويا بس طلع ***
ايهاب پغضب: احترمي نفسك وعرفي بتتكلمي علي مين
جميله: انا عارفه يا بيه بتكلم علي مين كويس و انا مستحيل اسكت علي الي حصل
ايهاب بنفاذ صبر: حصل اي بظبط
جميله بمسكنه قعدت تحكيله ازي جده كان هي*عتدي عليها
كل دا وحور واقفه تتابع بهدوء
ايهاب بهدوء مريب: هننزل دلوقتي عند جدي عارفه لو طلع الي بتقوليه دا كڈب هعمل فيكي ايه
جميله بدموع: الله يسامحك يا بيه
ايهاب نزل وجميله معاه حور نزلت وراهم ايهاب فتح ولقي جده واقع علي الارض وبينهج بتعب جري عليه بقلق
: جدي انت كويس.. جمال اخد نفس وغمض عنيه.. ايهاب شاله وقام وهو مش شايف قدامه حط جده في العربيه وحتا ملحظش حور و جميله الي ركبو معاه.. وجميله عامله نفسها بټعيط اما حور كانت بتحاول تفوق جمال
.....
عند عبدالرحمن شمس طالعة من الحمام وهي بتنشف شعرها بصت علي عبدالرحمن الي نايم بعمق علي السرير وقرب منه باسته علي خده و مسكت خلصه من شعرها المبلول تحركه علي وشه
عبدالرحمن بنوم و بنزعاج
: بس
شمس كاتمت ضحقتها وكرارت تاني
عبدالرحمن قام بصيق
: في اي الواحد م... سكت لما شاف شمس
شمس بضحكه مكتومه
: صباح الخير
عبدالرحمن مسك ايدها وباسها
: صباح النور يا عمري
شمس: قوم يا كاسول الوقت اتاخر
عبدالرحمن بهيام: لا ااحنا مش هننزل هنفضل هنا النهاردة
شمس بخجل: هننزل نفطر معاهم حتا
عبدالرحمن: ماشي بس نطلع تاني
شمس بخجل:ماشي
عبدالرحمن قبلها علي خدها برقه
: حضريلي الحمام... بعد شويه عبدالرحمن كان نزل وايده في ايد شمس بحب لقي الكل قاعد وعلي وشهم علامات القلق
عبدالرحمن پخوف: في اي
عباس: جدك
عبدالرحمن بقلق اكبر: ماله هو فين
عباس: معرفش تعب ايهاب وحور خدوه وراحو المستشفى واتصلت بايهاب قال شويه وجاي
عبدالرحمن: في اي مستشفى
عباس: في ****
عبدالرحمن طلع: انا ريحلهم
...
عند ادهم لسه هيدخل مكتبه خبط في نسرين
نسرين بحب: ادهم صباح الخير
ادهم بقرف: اسمعي مش معنا اني وفقت علي صفقة اختك يبقا خلاص وشك ملامحوش في مكتبي غير لما اطلبك فاهمه
نسرين بضيق: تمام بس انا كنت جايه اوريك شويه تصميم مختلفه لعربيات... ابتسمت وكملت.. وعلي فكره معنديش مانع لو اتصميم دا عجبت الناس وطلبتها وخليتها باسم الشركه بتاعتك
ادهم بقرف: مبخدش تعب حد التصميم هتنزل باسمك واول اصدار هيكون لاختك.. واتمنا ميكونش في تعامل بينا تاني.. ويلا علي مكتبك
نسرين طلعت پغضب ادهم قعد علي الكرسي و نفخ بضيق
فتح لاب علي الكاميرات الي في الشقه لقي آيه قاعدة وحاطه ايدها علي خده بحزن ابتسم لما عرف انه سبب حزنها دا علشان مفكراه انه زعلان منها
.....
عند ايهاب
طلع الدكتور وكان زميل ايهاب في الكليه
ايهاب: حصل اي يا اسلام جدي كويس
اسلام: احم الحج واخد منش*ط ودي حاجه غلط في اللي سنه دا عليه... وعمله لخبطه في الجهاز العصبي بتاعه.
ايهاب بشك: طاب اكيد تقدر تعرف الم*نشط دا متاخد معا اي يعنى ممكن عصير او شاي
اسلام: اه طبعاً... بس لا هو واخدها عادي من غير حاجه
جميله ابتسمت لانه امها حزارتها انها تديه البرشامه گانه دوا الضغط بتاعه
ايهاب هز راسه: طاب تمام معلش يا اسلام ممكن الموضوع دا يفضل بينا اكيد الدوا اتبدل
اسلام: اه اكيد
ايهاب دخل يشوف جده
اسلام عدا وبص لحور باعجاب
اسلام لجميله
: احم ممكن اسالك علي حاجه
جميله بخبث: اه اكيد
اسلام: مين الي واقفه هناك دي
جميله بخبث: حور الخولي بنت عم ايهاب بيه
اسلام ابتسم: ااه تمام شكرا
شويه وايهاب طلع من عند جده وبص لحور بتعب
ايهاب: راحت فين
حور بصت حولياها
: معرفش كانت هنا من شويه... في الحمامات
جميله بهمس: بعتلك الورقه الي عليها امضت جمال الخولي بتنازل علي كل املكه وفديو مسجل ليه وهو بيحاول يعتادي علي بنت قد حفيدته
بشړ: برررررافو بنت بطني... تعالي بسرعه قبل ما الي اسمه ايهاب يكشفك
جميله: لسه شويه يا ماما عملت كل حاجه فاضل بس ايهاب
الام بسخريه: ضروري يعنى سي ايهاب دا
جميله برجاء: معلش يا ماما علشان خاطري
نفخت بضيق: تمام انجزي بس
جميله حاضر يا ماما
قفلت الفون وشالته غسلت وشها وطلعت
ايهاب بجديه: كنتي فين
جميله بمسكنه: كنت بغسل وشي من العلامات الي عليه
ايهاب هز راسه ومشيو وهو بيساعد جده
.....
ادهم رجع الشقه وفي طريقه حود علي السوبر ماركت جاب لآيه شويه حاجات.. بعد وقت وصل الشقه دخل لقيها هاديه.. عرف انها في اوضت النوم دخل لقي آيه بتذاكر سحب كراسي وقعد جنبها
ادهم: بتعملي اي
حور: بذاكر شويه علشان اخفف شويه لما تفتح الجامعه.. ادهم ابتسم علي الدحيحه الي متجوزها
ادهم: احم طاب عايزك برا خلصي وتعالي
ادهم طلع وقعد علي الكنبه شويه وطلعت آيه وهي باصه في الارض بتوتر
آيه: نعم
ادهم اتنهد وشدها تقعد علي رجله وزاح شعرها
ادهم بحنيه: مالك
آيه بدموع: انت زعلان مني.
ادهم با*سها: مين قلك كدا
آيه بشهقات: باين.. اوي م.. من تعاملك
ادهم اتنهد وقرب من الكيس الي علي التربيزه قدامه
: جبتلك ايس كريم الي بتحبيه
آيه مسحت دموعها بطفوله وخدت منه ايس كريم آيه كانت بتاكل بتلذذ و ادهم بيزحلها شعرها لورا وهو مركز معاها ووو.... يتبع
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 25
.
الفصل الخامس والعشرين
ايهاب وصل بجده البيت و طمن الكل عليه
ايهاب ساعد جده ينام وقعد قصاده
ايهاب: جدي انت شربت اي برشام من الصبح
الجد بتعب: مفيش غير برشامة الضغط
ايهاب: تمام مين الي ادهالك
الجد: حور
ايهاب بص لحور
حور: فعلا انا الي اديته برشام الضغط والعلبه اهي جنبك
ايهاب مسك العلبه وطلع منها برشامه وكانت فعلا برشام ضغط عادي ايهاب هز راسه بهدوء
: تمام ارتاح انت يا جدي
ايهاب طلع من عند جده
: ابويا اتصل علي عبدالرحمن خليه يرجع
عباس: اي الي حصل لجدك يا ايهاب
ايهاب: الضغط علي عليه بس
عباس: ازي و حور عطياه العلاج امبارح و مكلش اي حاجه تعالي الضغط
ايهاب بهدوء وهو طالع
: المهم انه بخير... ايهاب طلع وحور طلعت وراه.. بس قبل ميدخل جناحه
جميله: ايهاب بيه
ايهاب لف ليها
جميله كملت بتوتر مزيف
: انا هعتبر ان محصلش حاجه مهما كان دا قد جدي وليه احترامه وزي ما قلت يمكن الدوا اتبدل
حور بصتله بغموض: نشوف الحوار دا بعدين اتفضلي علي المطبخ اعملي الغدا
جميله بصتلها بغل ونزلت ايهاب دخل جناحه وحور وراه ايهاب بدا يغير هدومه
حور: ايهاب ا..
ايهاب قطعها بتعب: اطفي النور انا تعبان وعايز انام دلوقتي
حور بصتله بحزن و طفة النور قفلت الباب ونزلت
....
ادهم بحب وهو بيزيح شعرها
: هاا بقا هزعل منك ليه
آيه عنيها اتملت دموع ونزلت وشها لتحت
: انا والله مش هقدر علي الكليه و والحمل وانت وصلا الكليه صعبه وكل يوم محاضرات
ادهم مركز معاها وهو بيلعب في شعرها بهدوء
: سيبي كل حاجه في وقتها... بس انا مش هأجل الخلفه برضو
آيه نزلت راسها بحزن..
آيه: هي خالتي هترجع تقعد معانا امتا
ادهم: النهارده بليل ان شاءالله هتيجي
آيه ولسه هتقوم: ماشي
ادهم شدها تاني
: انا سمحتلك تقومي
آيه هزت راسها بمعني لا وهي منزله راسها لتحت
ادهم رفع وشها بصباعه وبهدوء
: امال اي ولا علشان ادلعنا شويه هناخد قرارت لنفسنا.... ادهم قالها كدا وډفن وشه في رقبت*ها آيه غمضت عنيها بستسلام آيه صړخت لما ادهم عضها
: لما اسالك تجاوبي
آيه: لا
ادهم ابتسم وهو بيدور علي سحاب البجامه الي لابساه ووو
......
عند ايهاب صحي بعد العشاء فرك وشه بنوم وقام ياخد، دش علشان يفوق... شويه ونزل لقي الكل قاعد بيتفرج علي التلفزيون
نسمه: صباح الخير بعد العشاء
ايهاب قعد معاهم وسط امه وابوه
:معلش يا امي نمت ومحستش
نسمه طبطبت عليه:مش مشكله يا حبيبي.. بصت لحور وكملت.. هاتي لجوزك يتعشاء يا حور
حور كانت لسه هتقوم
ايهاب: لا مش جعان خليكي... ايهاب ركز علي شاشه التلفزيون... عبدالرحمن قاعد واخد شمس في حضنه والجد في اوضته حور قاعده في كرسي منفصل شويه.
جميله عدت وهي شايله العصير الي طلبوه وقدمت العصير للكل وابتسمت لايهاب وهي بتدهوله
جات قدام حور وعملت نفسها بتقع والكل قام عليها بخضه
جميله بمسكنه: كدا يا هانم مش تحاسبي
حور بزهول: انا.
جميله: ايوه ما انتي حاطه رجلك في الطريق
حور: بس انا رجليا كانت علي الكرسي
عباس: يمكن كنتي منزله و موخداش بالك يا بنتي بس حصل خير
حور: لا يا عمي مكنتش منزلها والله
ايهاب: خلاص يا جميله محصلش حاجه وانتي يا حور
حور بدموع: لا مش خلاص والبت دي كدابه
ايهاب بضيق: قولت خلاص يبقا خلاص
حور بصوت عالي: انت مصدقها و مكدبني انا
قلم نزل علي وشها قدام الكل حور حتط ايدها علي خدها وبصتله بكره وطلعت
عبدالرحمن بضيق: اي الي انت عملته دا
ايهاب پغضب: انت مش شيفها واقفه تبجح قدام تلات رجاله ومش هممها حد
عبدالرحمن: بس هي معاها حق علي فكره وكانت رافعه رجليها علي الكرسي... عبدالرحمن سابه ومشي وشمس طلعت معاه
....
ادهم ساند ضهره علي السرير وپيدخن آيه نايمه جنبه وعطياه ضهرها ادهم اول ما سمع جرس الباب
: ماما جات قومي افتحيلها
آيه قامت بهدوء ولبست هدومها وفتحت لـ نوسه.. وحضنتها
: وحشتيني يا خالتي
نوسه: وحشتك برضو ولا ادهم نساكي خالتك والعالم كلها
آيه ابتسمت بخجل
ادهم طالع وهو بيلبس التيشرت
: ابنك جامد برضو ويعملها
نوسه ضحكت وادهم قرب منها وباس ايدها
: وحشتيني
نوسه بحب: وانت اكتر والله يا حبيبي...... كملت وهي بتبص لايه
: اتعشيتو
آيه: لا كنا مستنينك نتعشاء سواء
بعد شويه كانو خلصو عشاء وقعدين قدام التلفزيون ادهم في النص وفي حضنه من نحيه آيه ومن نحيه أمه
ادهم بصلهم بحب وميل باس امه علي راسها عدل وشها وباس ايه  وبدون خجل قدام امه.. نوسه هزت راسها بيائس و آيه خبت وشها في صدره بخجل
عند ايهاب فتح الباب وووو... يتبع

 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS