رواية رعد والقاصر فصول 16 / 17 / 18 / 19 حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات - النجم المتوهج The glowing star

بحث هذه المدونة الإلكترونية

Translate

المتابعون

2024/01/08

رواية رعد والقاصر فصول 16 / 17 / 18 / 19 حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية رعد والقاصر فصول 16 /  17 / 18 / 19 حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية رعد والقاصر فصول 16 /  17 / 18 / 19 حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


قومها وقعدها علي الكرسي بالعافيه والمأذون كان قاعد

المأذون : هنبدأ الإجراءات.. استاذه قمر هل تقبلي تكوني زوجه استاذ سليم النصاري

سليم : هو انت لسه هتسألها اخلص وخلي الجواز يتم

المأذون بدأ يلم حاجتها : انا اسف مش هقدر اكمل

سليم قام وطلع المسد'س حطه في رأسه =انت هتخلص ولا انا اخلص علي روحك

المأذون بتصميم : لا مش هيحصل وبص علي قمر =مش هقبل اخلي بت يتحكم عليها تبقي مع شخص زيك 

قمر وهي بتعيط ولسه كانت هتقوم كان سليم ماسك ايديها وخلي رجالته تقعد المأذون بالغصب =يلا كمل احسن لتكون عيلتك كلها قدامك مفتو'له وخصوصا بنتك هند اللي علي وش جواز 

المأذون خاف وبدا يفتح الدفتر وسليم مضي 

ولسه كانت هتمضي قمر سمعو صوت انفجار برا 

سليم لفت انتباهه وقمر عرفت تفك ايديه وتجري لبرا 

💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫💫

أمراه يبان عليها انها تبلغ من العمر 50 سنه بتخبط بقوه علي باب القصر = افتح أفتححح ياحاااامد افتححح 

حامد بيفتح ووراه هدي وبيتصدم=ن نهال وبيرجع ورا بصدمه وهدي بتسنده 

حامد وهو ماسك ايد هدي = اي اللي جابك هنا 

نهال بقوه :جاية اخد حقي 

حامد :حق ايي انتي ملكيش حق يانهال ملكيييش 

نهال وهي بتبص لهدي : اي ده انت اتجوزت عامله المصنع.. شكلك ملقتش حد يخدمك انت وابنك غير خدامه 

هدي اتكسرت من جواها بس حاولت متبيتش 

حامد وهو بيمسك في ايديها اكتر: اطلعي برا بيتي يانهااال 

هدي :بيتك.. هههههههه ضحكتني والله.. قصدك بيتي ياحامد وي ماهو بيتك 

حامد اتكلم بعصبيه : انتي بتقوووولي ايييي. 

هدى :ايمن اخوك قبل مايموت اتنازل عن حقه ليا.. 

💫💫💫💫💫💫💫عند قمر 💫💫💫💫💫💫

قمر جريت لبرا 

رعد أتقدم خطوه وكل خطوه بحذر: قمرررررر انا جايلك جايلك ياحبيبتي 

رعد بيمشي علي حسب الخطوات عشان الالغام اللي محاصره المكان 


سليم جري لبرا وحاول يشد قمر = قمر مش هترجعلك يارعد مش هترجعلك مستحيل 


وفجأه الشرطه حاصرت المكان وعرفو يوصلو بالهليكوبتر لسليم ويقبضو عليه 

رعد وهو بيمشي وجرحه بينزف من الوجع = جاي جايلك ياقمر 

قمر مستحملتش وجريت عليه وبتجري بتجري وفجأه سمعو صوت تكه. 

رعد بصريخ : قمرررررر 

سليم: قمررررر لاااااااا

______________________________________


بارت 18 ✍️💔

رعد بصريخ : قمرررررر 

سليم: قمررررر لاااااااا 

قمر وقفت كأنها حست انها وقفت على جهاز مش ارض

رعد بكل هدوء= قمر بصى اهدى اهدى خالص خليكى ثابته

وبدا رعد يقرب

قمر = لا لا يارعد متجيش لا لو همو'ت همو' ت لوحدى متجيش عشان خاطرى

رعد وهو بيقدم خطوه بخطوه = مش هيحصلك حاجه صدقيني مش هيحصل ليكي حاجه

وبعد ثواني رعد وصلها نزل لتحت وحاول يوزن رجلها علي قد طوبه وحط الطوبه علي اللغم وقمر كل ده كانت في صدمه شالها بين ايديه ووصلها العربيه. 

رعد بيفتح باب العربيه عشان يركب = حضره الظابط ارجوك خلي المجرم ينال عقابه صح.. 

سليم بصريخ =هرجع هرجع يارعد صدقني 

ذياد بيطلع من المصنع =رعد رعد بيه 

رعد :انت مين واحد من رجاه سليم صح 

قمر خرجت من العربيه : رعد ده ذياد اخويا 

رعد : اخوكى.. انتي ملكيش اخوات 

قمر = دي حكايه طويله هحكهالك لما نوصل القصر 

رعد : احنا هنروح مكان تاني قبل القصر 

قمر : فين!! 

ذياد :طب انا استأذن انا بقا.. وبص لقمر.. لسه الوقت معانا عشان اشوفك ياقمري 

رعد ركب العربيه ومسك ايد قمر ركبها.. 

💫💫💫💫💫💫في القصر 💫💫💫💫💫✍️✍️✍️

حامد : انتي بتقولي اي انتي ملكيش حق هنا امشي اطلعي براا 

نهال : بقولك اي انا مش حابه اتخانق واظن كدا واحد في سنك مش هيبقي قادر يدخل محاكم 


حامد : وانا بقولك اطلعي برا ملكيش حق هنااا ومسكها من ايديها بعصبيه وكان هيخرجها لكن هي زقته بكل جبروت 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

رعد وقمر وصلو المستشفي

قمر باستغراب ونبرة فيها بعض من التعب = انت جايبنا هنا لي 

رعد بيمسك ايديها =عشان اطمن عليكي وعلى ابننا ياست البنات 

قمر =انت بتقول اي يارعد انت مين اللي قالك الكلام ده 

رعد بيمسك وشها برقه =انا عرفت كل حاجه.. وبعدين انا اسف اسف علي كل حاجه عملتها ليكي واسف اني فكرت في يوم اسيبك صدقيني وعد مش هيحصل اي مشاكل تانى في حياتنا.. 

ترن ترن ترن ترن 

رعد : الو 

هدي : رعد.... ابوك.

______________________________________


بارت 19 ✍️💔

ترن ترن ترن ترن 

رعد : الو 

هدي : رعد.... ابوك

رعد : ازاي ده حصل ازاي 

هدي : تعالي بسرعه ارجوك يارعد 

رعد ساق وكان بيسوق بأكبر سرعه 

قمر = رعد اهدي اهدي ونبي كدا هنعمل حادثه 

رعد مكنش بيسمعها كان بيسوق ومش شايف قدامه

وصلو القصر ومكنش فيه حد = ماما انتي فين بابا باباااا 

الخادمه كن فوق = رعد بيه الحج هنا 

رعد جري بأقصي سرعه 

لاقي حامد دماغه ملفوفه بشاش وفي ست واقفه من ضهرها بس وقفتها مش غريبه عليه 

رعد : انتي مين ياست انتي 

نهال بتلف بكل شموخ = امك يارعد الانصاري 

رعد بصدمه رجع لورا وبدأ يفتكر كل حاجه وكان هيقع بس قمر سندته 

قمر : رعد انت كويس رعد رعد رد عليا 

نهال بخبث بتبص علي قمر : انتي اكيد مرات رعد صح وقربت منها = حبيبتي انتي قمر فعلا ولسه كانت هتحط ايديها علي وشها 

رعد مسك ايديها وبقوه شدها لتحت = امشي اطلعي براااا بيتي 

نهال : حاسب علي كلامك.. البيت ده زي ماهو بيتك هو بيتي برضو 

رعد : انتي بتقولي اي انتي اكيد بتخرفي وانا مش ناقصك امشي اطلعي برا واللي عملتيه في ابويا هاخده منك.. 

نهال : وانا مش ماشيه.. ايمن عمك كتب كل نصيبه في القصر ده ليت وراحت قعدت علي الكنبه وحطت رجل على رجل = يعني لو هتخرجني من هنا اديني فلوسي وانا امشي 

قمر جربت منها بعياط هيستيري وصريخ : انتي ايييي ايييي يابعيده مبتفهميش بيقولك اخرجي اخرجي برااا حياتنا بقا مش كفايه اللي اخذتيه اخدتي ابويا من امي وخلتيني يتيمه طول حياتي مش كفايه خليني رعد يفكرني زيك لي لي عملتي كده لييييي 

نهال قامت بكل قوه وجبروت=انا مخدش ابوكي من امك. ابوكي جالي برضاه وانا الصراحه كنت بحبه ومقدرتش ارفض.. قوليلي انتي لو مكاني مش هتعملي كدا

رعد بصوت عالييي جدااااا= اخرسيييييي أياكي تحطي قمر في مقارنه معاكي اياااااكي

نهال التبكت : ان..

رعد : انتي هتطلعي برا ولا اطلعك علي نقاله

نهال وهي بتاخد شنطتها : همشي بس لسه حسابنا مخلصشي يابن الانصاري..

ومشيت نهال ورعد طلع لوالده وفضل جنبه يحد لما فضل بصحه كويسه

💫💫💫💫💫بعد يومين 💫💫💫💫💫

رعد : بابا ازاي حصلك كدا.. انا مرتضيش أسألك ساعتها عشان كنت تعبان لكن دلوقتي انا بسألك بكل صراحه = اي اللي حصل بالظبط يبابا

حامد ذان لسه هيتكلم الباب خبط بكل قوه

وكانت نهال

نهال وهي بتقدم خطوه بخطوه لرعد

رعد = انتي اي اللي جابك هنا مش قولت متجيش

نهال رمت ورقه عليه = انا مش عايزه حاجه منك ولا قصر ولا فلوس.. نفذ اللي في الورقه وطلق قمر وانا همشي من حياتكو

رعد مسك الورق ومسك القلم ومضى : يبقى اطلقها احسن..

قمر كانت واقفه وووووووو

يتبع

اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين 🌺



الفصول الاخيره من هنا



بداية الروايه من هنا



اكتبوا في بحث جوحل( مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات) تظهر القصص كامله


القراء والمتابعين الغاليييييييين عليا إللي يدخل عندنا ميخرجش كل إللي محتاجينه هتلاقوه من غير تعب ومن غير لف في الجروبات والصفحات موجود في اللينكات بالاسفل 👇👇👇



أروع الروايات الكامله من هنا



اللي يخلص قراءه ميسبناش ويمشي أنا بحبكم أدخلوا انضموا معايا علي تليجرام واستمتعوا بقراءه الروايات من اللينكات بالاسفل 👇💙👇❤️👇



انضموا معنا على تليجرام عشان كل متنزل روايه يصلكم اشعار فور نزولها من هناااااا




اعملوا متابعه لصفحتي عليها جميع الروايات إللي عوزينها من هناااااااا




الروايات الحديثه من هنا




جميع الروايات الكامله من هنا




وكمان روايات كامله من هنا




🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺





 
close
 
CLOSE ADS
CLOSE ADS