القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية خادمة قلبي الفصل التاسع والعاشر والحادي عشر بقلم زهوره عصام حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية خادمة قلبي الفصل التاسع والعاشر والحادي عشر بقلم زهوره عصام حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية خادمة قلبي الفصل التاسع والعاشر والحادي عشر بقلم زهوره عصام حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


خادمة قلبي ٩


في نص الليل

وليد صحي و هو بيقول: ااااااه 

و قام جري على الحمام اللي في اوضته

أول ما خرج شتم ملك في سره و قال: أكيد من الكوارع بتاع الهانم

نام تاني مكملش ربع ساعة و صحي جري على الحمام

وليد: مش شغلانة هي بقي 

----- اذكروا الله ------

ملك قاعدة في اوضيتها بتضحك جامد على وليد اللي كل شويه يفتح النور و يطفيه و قالت: و لسه انت شوفت حاجة دا انا متوصية بيك في بودره الصراصير يا سعادة البيه كنافة بالمنجة والله يا وليد بحق بهدله اليوم لتوصي بيك صبرك عليا بس 

و نامت على السرير و هي فرحانة بانجازها الصغير اللي عملته و انتقا'مها من وليد 

----- اذكروا الله ----

وليد طول الليل في الحمام فين و فين على ما معدته هديت

وليد : بقي انا تعملي فيا كدا يا سيد قشطة صبرك عليا يا معفنة انتي قال جميلة قال صبرك عليا هخلصه على جتتك و نام من كتر التعب 

----------------اذكر الله------------

تاني يوم الصبح حازم صحي على صوت خبط في المطبخ لقي ملك بتحضر الفطار و هي بتبرطم

حازم : مالك يا جميلة زعلانة من ايه 

ملك بزعل مصطنع: اسكت يا سعادة البيه كريم شانتيه انا زعلانة أوي اه والله

حازم بطيبه: ليه بس كدا يا جميلة هو حد مننا زعلك في حاجة

ملك : يا ريت يا سعادة البيه كريم شانتيه كنت استحملت لكن و وطت صوتها انا حلمت حلم وحش أوي و الصراحة انا خايفه عليك أوي انت اكتر واحد

حازم بخوف: ليه يا جميلة ايه اللي هيحصل همو.ت وإلا ايه 

ملك : بعيد الشر عليك يا سعادة البيه كريم شانتيه إن شالله اللي يكرهك يا أخويا اقعد كدا و استهدي بالله و انا هفهمك كل حاجه و انا بطبخ 

حازم قعد على كرسي في المطبخ و ملك بدأت تتكلم

ملك : خير اللهم اجعله خير يا سعادة البيه كريم شانتيه حلمت إن في في بيتكم عفاريت كتير أوي

و في عفريته منهم لازقة فيك و بتطفش من حواليك البنات

حازم بصدمة و زهول: ايوه فعلاً البنات بتطفش من حوليا و يعدين يا جميلة كملي 

ملك بخبث: دي عفريته عاشقة ليك يا سعادة البيه كريم شانتيه

لا و يا خراشي بقي على سعادة البيه كنافة بالمنجة حواليه بدل الواحد عشرة

حازم : لا يا جميلة في وليد بالذات مينفعش وسعت منك دي 

ملك : اسكت ما انت مش فاهم دا حواليه عفاريت فاسقة بتخليه يقول خمر و نساء

حازم بزهول: صح صح يا جميلة وليد بيعمل كدا علطول

ملك : و كل شويه يقولك اليوم خمر و غدا شغل و بليل في نفس اليوم رقص و قله حيا انا ليا ربنا على اللي شوفته في الحلم دا 

حازم : فعلاً فعلا و الحل يا جميلة البنات هتطفش مني اكتر من كدا ايه 

ملك : و إلا سعادة البيه الحليوة يختاااي عليه ملازمة عفريب معقد نفسياً مبيضحكش خالص بزمتك انت شوفتة بيضحك 

حازم بتفكير و خوف: لا مشفتوش بيضحك من زمن 

ملك : أهو عفريت سعادة البيه الحليوة قالي في الحلم أنه هيخليه معقد اكتر من كدا و هيخرج عقده عليك يا سعادة البيه كريم شانتيه و هيفرمك في الشغل

حازم بخوف: طب و الحل يا جميلة هنعمل ايه خلصينا من العفاريت دي عنك حل

ملك بخبث : عيب عليك يا سعادة البيه كريم شانتيه ميكونش اسمي جميلة غير و انا مخرجلكم العفاريت دي من البيت بس أنت طبعاً هتساعدني

حازم : طبعاً يا جميلة شوفي انتي عاوزه ايه و انا هعمله

-------- اذكروا الله -----

مالك صحي من النوم و سند ظهره على السرير و باصص في الموبايل على صورة جميلة قال في نفسه: جميلة و برئيه كدا تحس نفسك عاوز تاكلها حتت بسبوسه بالقشطه


رواية خادمة قلبي الفصل التاسع والعاشر والحادي عشر بقلم زهوره عصام حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات



وقف فجأة و خرج ليهم بلبس النوم راح على المطبخ علطول لقي ملك بتتكلم مع حازم عادي فغار من جواه وقال: حازم يلا اجهز علشان الشغل

حازم بخضة و لسه كلام ملك مأثر فيه : حاضر يا مالك بس بص انا هروح النهارده بدري عندي شوية حاجات هخلصها

مالك: تمام و بص لملك و عيونه لمعت 

مالك: عاملة ايه دلوقتي يا جميلة

ملك : بخير يا سعادة البيه الحليوة ان شالله تسلم يخويا انا بقول مفيش غيره سعادة البيه الحليوة هو اللي جابر بخاطري

مالك بابتسامة: يا رب دايما بخير يا جميلة و سابها و مشي بعد ما أتأكد إن حازم مشي 

ملك حطت اديها على قلبها و هي بتقول: بتدق ليه دلوقتي يا غبي مينفعش اللي أنت عاوزه بس ابتسامته دوختني ابن اللظينة ما بالك بقي بضحكته هتعمل في اللي جابوني ايه 

نفضت ذهنها من كل حاجه و قالت بخبث: انا هسبني من الكلام دا دلوقتي و اخليني في اللي هعمله فيهم التلاتة النهارده و يا رب قدرني على فعل الخير و استرها من عندك عشان شكلي هنكرش النهارده

------ اذكروا الله ----- 

وليد صحي من النوم مقريف مش قادر يقوم أصلا و في نفس الوقت مش عاوز يقعد مع ملك في البيت لوحدهم عشان مش ضامن رد فعله معاها مش بعيد يقتلهـ.ـا و يخلص البشرية منها لبس و جهز حاجته لقاهم كلهم قاعدين على السفرة بص على الأكل و اتصدم

وليد: ايه دا معلش ؟! 

ملك: صباح الخير يا سعادة البيه كنافة بالمنجة أقعد أقعد حماتك بتحبك

وليد قعد على الكرسي بإهمال و قال: فول و طعية يا قادره بصي انا أصلا مش قادر اتخانق معاكي هاتيلي حاجة أكلها غير دي بصي هاتيلي جبنه 

ملك : ماله الفول و الطعمية بقي يا سعادة البيه كنافة بالمنجة بقالك قد ايه مكالتوش افهم بقي كل كل دا أكل الشعب كله كدا و كله بيدوب في الفول دا دوب 

وليد: مش عاوزه منك حاجه انا هسبقم على الشركة

وليد خرج و مالك ميل عليها و قال بهمس: خفي عليهم شوية كدا هيفلسعوا بدري

ملك بنفس الهمس: متخافش عليهم يا سعادة البيه الحليوة دا انا نويت و النية لله إن يكون مو'تي على ايدهم

مالك : يبقي الله يرحمك بقي 

خرجوا على الشركة و ملك غمزت لـ حازم اللي هزلها راسة و مالك اللي هيفرقع من كتر الغيرة


------ 

ملك بتجهز اللي هتعملوا ليهم و خلصت الغدا و هي بتقول يلا حلال عليكم الكرشة أحسن حاجة اقولهم عليها اكله يابنية هما اليابان بيحبوا الأكل اللي مش مفهوم دا 

و بقت تجهز الحاجات على ما حازم يجي 

بعد نص ساعة حازم جه و معاه كيسه كبيرة و دخل الاوضة غير و لبس جلبية بيضة و حط على راسة طقية و ملك اللي لبست جلبية بيضة برضوا و ربطت رأسها بطرحة و شعرها رفعاه لفوق زي الاريل بقي منظرها مضحك للغاية

حازم مسك مبخره من بتاع زمان و ملك كمان و استنوا لحد ما مالك و وليد رجعوا و شغلوا الطبلة و ملك بقت تقول كلام مش مفهوم و ترش بخور و حازم ماشي يفقر وراها و ماسك المبخره كل شويه يحط بخور فيها 

وليد بصدمة: قلبت البيت مازار يا مالك 

مالك بصدمة: اخوك يا وليد الواد جراله ايه 

ملك بصتلهم و برقت وليد رجع خطوه لورا من منظرها و قال....

يتبع   بقلم زهرة عصام


خادمة قلبي ١٠ 

بقلم زهرة عصام


وليد بصدمة: قلبت البيت مازار يا مالك 

مالك بصدمة: اخوك يا وليد الواد جراله ايه 

ملك بصتلهم و برقت وليد رجع خطوه لورا من منظرها و قال : أعوذ بالله من الخبث و الخبائث انصرف انصرف

ملك برقت ليهم و مالك مستغرب اللي بيحصل بص على حازم لقاه بيلف حولين الترابيزة و بيفقر و بيقول: حي حي 

ملك حطت المبخره في ايد مالك و مسكت و ليد و مالك كل واحد من ايد و راحت تلف ورا حازم

مالك بقي ماشي وراها و بيبص عليها و هي بتفقر زي حازم و سرح فيها و بقي يبتسم و سرحان في شكلها

وليد بقي بيشد ايده منها بس هي متبته فيه و بتقول : سبوهم سبوهم مش هيزعلوكم تاني العفريب اللي على سعادة البيه الحليوة انصرف انصرف

العافرييييت اللي محاولة سعادة البيه كنافة بالمنجة انصرفوا بقي و خلوه في حالة دا سعادة البيه كنافة بالمنجة صالح من المسجد للبيت و من البيت للمسجد 

اللي صعبان عليا في الموضوع كله سعادة البيه كريم شانتيه انصرف من عليه بقي و سيبوا الواد يحب و بتحب 

كل دا و هي شادة وليد و مالك و بتفقر و بتقول: حي وحدووووه

وليد خلاص جاب أخره بيحاول يشد ايده منها بس هي مش راضية اخر ما زهق طلع مسدسه و صوبه عليها

ملك : يلهوي اعقل يا سعادة البيه كنافة بالمنجة انا آسفة والله ما هعمل كدا تاني 

مالك شاف وليد كدا جري عليه و بيحاول يهدية و حاضنة مش راضي يخليه يروح ناحيتها

حازم شافه كدا و الشر بيطير من عينه جري على اوضتة و قفل عليه بالمفتاح

ملك اللي استغلت إن مالك مشتته نزلت تحت الترابيزة

ملك من تحت الترابيزة: هدي أعضائك يا سعادة البيه كنافة بالمنجة دا انا كنت بعملكم تحصينات إن حق عليا خايفة عليكم من العين

وليد : ورحمت أبوك سيبني عليها أنا جبت أخري منها خلاص يا مالك 

ملك : عاوز تقـ'ـتلني مين هيسمحلك تعمل كدا أكيد سعادة البيه كريم شانتيه هيدافع عني مش كدا يا سعادة البيه كريم شانتيه

محدش رد عليها خرجت رأسها من تحت الترابيزة و بتدور عليه ملقتوش دخلت تاني و قالت: كلاكيت تاني مره

أنت عاوز تقتـ.ـلني اكيد مين هيسمحلك تعمل كدا أكيد سعادة البيه الحليوة هيدافع عني مش كدا يا سعادة البيه الحليوة

مالك: اسكتي يا جميلة أنا حايشة عندك بالعافية انتي اخرك معاه رصاصة أصلا

ملك : تشكر يا زوق انا هحك لساني في بوقي و هتخرس اهو 

وليد: متحاولش يا مالك مش هيحصل والله لاعجنها و اخبزها في ايدي عشان تحرم

ملك خرجت رأسها و قالت: ليه يا سعادة البيه كنافة بالمنجة كنت شايفني ماكنة هتنزل فيها العجين و بعدين انتوا أصلا مش مقدرين قيمتي انا و التركي بتاعي

وليد : تاني هتقولي تركي

ملك : اسكت يا سعادة البيه كنافة بالمنجة انت متعرفش أنه طلع هندي كمان دا انا زعلانة أوي البطل هيـ'ـموت خلاص 

وليد لسه هيتكلم مالك زعق للكل و كان صوته عالي جدا لدرجة إن ملك اتخضت و اتخبطت في الترابيزة

مالك: كله يجمع هنا في ثانية تقفوا جمب بعض طابور حالا

حازم خرج جري من الاوضة و وقف جمب وليد و ملك اللي كل ما تيجي تطلع تتخبط لحد ما طلعت أخيراً و وقفت جمب حازم 

ملك بصوت واطي: إحنا هنتشلوع يا مجدي

حازم : اسكتي كله منك كان عقلي فيه بس و انا بسمع كلامك 

ملك بهمس : بس بزمتك مش أفكاري تودي العباسية

حازم :من الناحية دي فهي

قطع كلامهم مالك و هو بيقول بصرامة: ولا كلمة مش عاوزه اسمع نفس 

ملك : هي هتقلب وإلا ايه 

مالك : أول حاجة تطفوا الزفت دا 

ملك لسه هترد الاغنية بتاع الطبل اللي كانت مشغلاه خلصت و جت مكانها أغنية حكيم.

رقصوني يا أبا فرحوني يا أبا ملك بصتلهم و بقت تهز كتافها و ترقص بهبل مع الأغنية

ملك: لا مش قادره دا حكيم معلش بقى يا سعادة البيه الحليوة بقت تعمل باديها حركات هبلة لا تنتمي للرقص شئ حازم شاف مالك مصدوم و على وشك أنه يضحك بقي يهبل زيها

ملك : أعمل أي بتنحان يا سعادة البيه كريم شانتيه المهم نفلسع منهم و هات معاك سعادة البيه كنافة بالمنجة

حازم راح مسك ايد وليد اللي هيفرقع بس لما شاف فرحة حازم و ابتسامه مالك اللي بيحاول يخبيها ضحك و بقي يرقص مع حازم و يضحك من قلبه 

حازم راح على مالك و اخده يرقص معاهم و بقوا التلاتة بيرقصوا مع بعض و بيضحكوا جامد 

ملك بعدت عنهم خطوتين و بصتلهم بسعادة و قالت في نفسها: أخيراً فكرتوا في فرحة بعض شكلكم حلو أوي و انتوا مع بعض عنيها دمعت و كانت هتمشي بس وليد لمحها بطرف عينه قلبه وجعه عليها هو أي نعم مش بيطيقها بس مش هينكر أنه بيفرح لما هي تناكف فيه و أنها دخلت السعادة على حياتهم وليد خد مالك برقص بسرعة و وقفوا قدامها و ليد بخبث زق ملك بكتفه وقعت على مالك اللي حضنها و بقي يبص في عنيها

ملك بصت في عنيه و تنحت 

مالك بهمس : شكراً على اللي بتعمليه عشانا

ملك بتوهان: سعادة البيه الحليوة

مالك : نعم 

ملك : يخربيت حلاوة امك يا شيخ

مالك بصلها و قال: رومانسيه أوي إنتي يا جميلة

ملك اتنبهت لنفسها فوقفت و قالت: هحضر الغدا

ملك حطت الأكل

وليد بحذر : ايه اللي انتي عملاه دا 

ملك بفخر: متقلقش يا سعادة البيه كنافة بالمنجة كل و هتحلي بالمانجة

كلهم بيكلوا بحذر و بصوا لبعض و ضحكوا و كملوا أكل

حازم : الحمد لله إسمها إيه الأكلة دي يا جميلة أنا بشوف معاكي العجب 

ملك : كرشة بس عليها توابل كتير و نزلت تحت السفرة

حازم جري يرجع و هو بيقول: انتي متدخليش المطبخ تاني

وليد بص لمالك اللي هز كتافة بمعني لا فائدة

وليد مسك المسدس و قال: و رحمت امي لا.موتك النهارده اطلعيلي بقولك

يتبع

ا     بقلم زهرة عصام


خادمة قلبي ١١ 

بقلم زهرة عصام 


وليد مسك المسدس و قال: و رحمت امي لا.موتك النهارده اطلعيلي بقولك

ملك : استهدي بالله بس يا سعادة البيه كنافة بالمنجة آخر مره بكره هعملكم أكل حلو صدقني

وليد: لا سمعتها كتير دي اطلعيلي كدا و اقفيلي راجل لراجل 

ملك : لا أنا مش راجل

وليد : متحاوليش تقنعيني إنك ست إنتي لا تنتمي لفضيلة الإناث أصلا

ملك : أهو أنت اللي بتغلط الأول أهو شاهد يا سعادة البيه الحليوة عشان لما أخد حقي ميبقاش يتكلم

مالك : يختي اتوكسي إنتي في ايه وإلا في ايه دا انا حايشة عنك بالعافية

حازم جه بعد ما رجع اللي أكله كله جه و نزل بص على ملك تحت التربيزة و كان لسه هيعاتبها على اللي بتعمله فيهم بس اتصدم لما لقاها بتاكل جاتوه

حازم بصدمة: والله يعني بعد دا كله حضرتك مستخبية تحت السفرة وإلا بتحبي

وليد بانتباه: بتعمل ايه قولي تاني كدا 

حازم : مبتعملش حاجة دا 

وليد مستناش نزل بص عليها لقي الجاتوه على بقها زي العيال الصغيرة 

وليد : يعني انتي سيباني شايط و بتاكل جاتوه

ملك : انا بس بتذوق يا سعادة البيه كنافة بالمنجة قبل ما أقدمها ليكم مش يمكن مسمومة

وليد وقف و بص لمالك اللي ضحك و مقدرش يكتم ضحكته زي كل مره

وليد : اخفوها من قدامي بدل ما ارتكب جناية بجد الهانم سيباني أكل في نفسي و خلاص كنت هقتـ ' ـلها و قاعدة بتاكل جاتوه تحت السفرة

ملك من تحت السفرة: عشان العين .. دا العين فلقت الحجر و انت عينك يا سعادة البيه كنافة بالمنجة مدوره كدا أخاف على نفسي اتحسد جهز البخور يا سعادة البيه كريم شانتيه لازم نعمل مازار تاني عشان الحسد

مالك : خلاص بقي يا جميلة اطلعي و بطلي غلبة

وليد : متقلهاش جميلة دي تسموها عبد الصمد أصلا

ملك : اغلط كمان اغلط بس انا مش هرد عليك أقوال خليها أفعال أحسن

وليد : شوف شوف عشان متبقاش تتكلم معايا تاني بقي 

مالك ميل عليه و قال: خليك جدع و خد أخوك و امشي من هنا 

وليد بغمزة: يا راجل مش عارف كتله الاستفزاز دي عجباك في إيه

مالك : ملكش دعوة متنكرش إنك أصلا بدأت تتعود عليها

وليد : هاخده و امشي و غمز ليه عشان يخلالك الجو مع الجو يا سعادة البيه الحليوة

مالك : تصدق يلا إنك عيل مستفز

وليد : عارف و بص لحازم و قال: يلا يا حازم عندنا شغل بكره بدري يلا يخويا

حازم مش فاهم حاجة و مالك نزل براسة تحت السفرة لقي ملك لسه بتاكل في الجاتوه

مالك : اطلعي بقي يا جميلة خلاص مشيوا

ملك بصت يمين و شمال و قالت بهمس : متأكد يا سعادة البيه الحليوة يمكن مستخبي كدا وإلا كدا

مالك بابتسامة دخلت قلب ملك : لا متخافيش انا متأكد اخرجي يلا 

ملك : طب ما تنزل أنت أحسن

مالك : ايه 

ملك : بقولك خد ايدي لو مفهوش إساءة أدب يعني

مالك مد ايده ليها بحركة رومانسيه اديته الطبق اللي كانت بتاكل فيه 

مالك بصدمة: دا اللي هو ايه بقي إن شاء الله

ملك : أخرج الطبق الأول و بعدين أخرج

مالك : الطبق الأول ؟

 حط ايده على وشه من غبائها و بيحاول يهدي نفسه خد نفس عميق و مسك منها الطبق حطه على السفرة و مد ايده مسكها

ملك بصت في عينه و سرحت و مالك كمان سرح في عيونها

مالك بتوهان : مهلكة

ملك بتوهان : هي ايه 

مالك : عيونك

مالك بقي يقرب منها لحد ما بقاش في فاصل بينهم كبير

مالك : انتي مين

ملك : الخدامة يا سعادة البيه الحليوة

مالك : لا انتي مش خدامة البيت انتي خادمة قلبي

ملك فاقت و بعدت خطوه و قالت: ايه أحم حضرتك محتاج حاجه

مالك : هتنامي

ملك بلغبطة: مش عارفه ممكن اه و ممكن لا 

ملك بضحكة: طب روحي لو معرفتيش تنامي تعالي خبطي عليا أقعد معاكي شوية أنا سهران

ملك هزت راسها و جريت من قدامة كانها مسجون و أخد فرصة هرب ايه دخلت الاوضة و قفلت الباب و سندت ظهرها علية

حطت ايديها على قلبها و قالت: بطل تدق بقي 

راحت على السرير و نامت عليه و قالت شكلي و قعت و محدش سمي عليا.. مكتوب عليك يا قلبي العذاب.

بعد شويه ملك مجاش ليها نوم فخرجت راحت لمالك الاوضة خبطت و مالك فتح ليه كان لابس لبس نوم تشيرت ضيق بارز عضلاتة و بنطلون لنص ركبته

ملك بخجل : انا مش جايلي نوم 

مالك : هششش و سحبها من اديها و قعدها على كنبة في الصالون

مالك : انتي جميلة اوى يا جميلة

ملك : يسترك ما يفضحك يا سعادة البيه الحليوة بس أنا عارفة اللي فيها 

مالك : الجمال مش جمال الوجه شاور على قلبها و قال الجمال جمال القلب جمال الروح و انتي جميلة أوي من جوه يا جميلتي

ملك خدت بالها من ياء الملكية بس مبينتش و قالت: إن شالله يخليك يا سعادة البيه الحليوة

مالك: اسمي مالك

ملك : سعادة البيه الحليوة

مالك بقي يقرب منها و هو بيقول مالك 

ملك بترجع ورا لحد ما وصلت لآخر الكنبة و هي بتقول سعادة البيه الحليوة

مالك : عجبك الجاتوه يا جميلة

ملك : جميل أوي يا سعادة البيه الحليوة

مالك و انا كمان عاوز ادوقه و قرب منها و باسها من جمب شفايفها و هو بيقول جميل أوي و باسها بوسه توهت ملك اكتر

مالك : انتي مش بس جميلة الجاتوه من عليكي جميل أوي

ملك لسه هترد وقعت من على السرير و صحيت

ملك بعد ما فاقت : يعني ايه يعني كل دا حلم و كملت بتزمر يعني مدقش الجاتوه و لا باسني الله يخربيت الظولم بقي 

ملك وقفت و شالت الغطا حطيته على السرير و قالت: اصبحنا و اصطبح الملك لله ادور على اي مصيبة أعملها النهارده بقي و اطلع عين وليد اللي بيقول عليا عبد الصمد و انت بقي يا ملوكة لازم هتبوسني بس لما تبقي حلالي و قره عيني يووووه امتي هيجي اليوم دا 

ملك صلت و خرجت جهزت الفطار و نطت في دماغها فكره دخلت اوضيتها بسرعة لبست جلبية رجالي بيضة و حطت طرحة على وشها و مسكت سبحة و خرجت 

خبطت على اوضة حازم و هي بتقول: أخي في الله سعادة البيه كريم شانتيه لقد انتهيت للتو من تجهيز الفطار و الآن أخرج لكي تتناوله و لكن لا تنسي عليك أن تغض بصرك عني لأن هذا محرم محرم محرم و سابته و راحت لاوضة وليد 

حازم فتح الباب من صدمتة و هو لابس التيشيرت بالشقلوب

حازم : جميلة بقت من المشايخ مدد يا جميلة مدد 

و خرج على السفرة يستني رد فعل الباقي 

ملك راحت على اوضة وليد و خبطت و قالت: أخي في الله سعادة البيه كنافة بالمنجة أخرج لتنازل الفطار و ثم اترك ذالك المسدس اللعين جانباً و غض بصرك عني إذا تكرمت

و سابته و مشيت 

وليد فتح الاوضة و حازم أول ما شافه ضحك جامد وليد كان رابط الجرافتة في رجله و الجزمة رابط الفرديتين في بعض و حطيطها على رقابة

وليد : لا كدا كتير عبد الصمد بقي من أولياء الله الصالحين

ملك خبطت على مالك و هي بتقول في نفسها: زوجي و قرة عيني الكريم كراميل حبي احم و كملت بصوت عالي أخي في الله سعادة البيه الحليوة أخرج لتنازل الفطور لكي تذهب إلى عملك مبكراً

مالك كان خلص لبسه و خارج قال في سره : هي قلبت دبلجة امتي 

كلهم قعدوا على السفرة و هما مستغربين

وليد : قوم يا حازم شغل التلفزيون كدا عاوز اشوف نتيجة ماتش امبارح

حازم كان لسه هيقوم لقي ملك بتبرق ليه و بتقول ....

يتبع اول ما الفصل دا يوصل ٢٠٠ كومنت هنزل اللي بعده😍😍😍😍😍😍😍


تابعوا صفحتي وتابعو المدونه ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها



تكملة الروايه من هنا



بداية الروايه من هنا



انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااا



الروايات الحديثه من هنا



روايات كامله من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا






تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close