رواية الزوجه الخامسه الفصل الأول بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
رواية الزوجه الخامسه الفصل الأول بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
في بيت كارم ابو الفضل بتعيش اسرة صغيرة ف قصر كبير عبارة عن زوج وزوجاته الاتنين
كارم .. زوجته الاولى صفاء الزوجه التانيه ناديه
كارم ميسور الحال بيشتغل ف تجارة الاعلاف وعنده مزارع دواجن
بيصحى كارم من النوم
صفاء ... صباح الخير يا سي كارم احنا جهزنا الفطار
كارم.. صباح الفل ياست الستات طيب هاخد شاور واحصلك
سابته صفاء وراحت تتطمن ان الخدم حطو الفطار ع السفرة
بتبص تلاقي ضرتها نازله من ع السلم وباين عليها علامات الغيظ وللكن بتحاول تداريه
ناديه .. صباح الخير يا ابله صفاء
صفاء... وحياة امي لو مبطلتيش تقوليلى ابله دي هقل منك واخلى ليلتك سوده
نادية ... هو فى ايه الحق عليا اني بحترمك يعني علشان اكبر مني ف السن
اتغاظت صفاء جداااا من برود ناديه واستفزازها وقالت
طيب لما كارم يطلع يروح شغله وهشوف شغلى معاكي
بصتلها نادية بتحدي وابتسمت بسخرية وقالت
طب ابقى جربي كدا وشوفى انا هعمل ايه
بعد شوية دخل كارم
احمممم احمممم صباح الخير
مالكم
رواية الزوجه الخامسه الفصل الأول بقلم زهرة الربيع حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
ناديه يرضيك ياكرومتي ياحبيبي اللى بيحصل دا
بصتلها صفاء بغيظ ورعب
وكملت ناديه كلامها .. ابله صفاء مكانتش عوزة تفطر ال بتقول انها عامله دايت وعوزة تخس
بص كارم ل صفاء وقال ... هو انتي عوزة تختفي ياحبيبتي انتي زي الفل وعجباني على وضعك كدا دنا لو لفيت الدنيا مش هلاقي ف جمال عودك
بصتله صفاء وعلى وشها علامة رضا وانتصار وبصت ل نادية بتحدي
اتغاظت نادية جدااا من رد فعله وكلامه المعسول ل ضرتها
وقالت ف سرها
بقى انا بقول كدا علشان احرق دمها اقوم انا اللى يتحرق دمي
بصلهم كارم وقال
بصو بقى نظراتكم لبعض مش مريحاني بس هقولكم حاجه مهمه لو هتدوشوني وتشغلوني بمشاكلكم والله اطلقكم واجيب غيركم من بكرا
انا قايم رايح شغلى دا انتو نسوان تجيب الفقر بصحيح
نادية وصفاء بصو لبعض بخوف وبلعو ريقهم برعب لانهم متعلقين بكارم جدا وبيحبوة
كارم شاب عنده ٣٧سنه شاب وسيم ولاكن عايش دور المعلمه
وبيقدر الستات الحلوة جدااااا وبيعرف يتعامل معاهم ويخطف قلبهم
بعد شوية بيروح كارم مكتبه علشان يتابع كل اعماله
وف يوم بيزورة تاجر وبيتفق معاه على صفقه دواجن ب اسم مطعم كبير وبيطلب من كارم انو هيدفع الفلوس عند استلام الطلبيه وبيوافق كارم
بعد يومين بيجهز الطلبيه وبيبعتها ع العنوان اللى التاجر قال عليه وللكن بيتم رفض طلبية التواجن بحجة ان العنوان غلط وهما مطلبوش حاجه
بيتصدم كارم من اللى حصل وبيقرر يراجع الصفقه بنفسه
بياخد عربيات الدواجن وبيروح ع المطعم وهو متعصب جدا وبيدخل المطعم وهو ثائر
كارم بصوت عالى وعصبيه وهو واقف ف نص المطعم والناس كلها مخضوضه م اللى بيحصل
.. هو فين المحترم صاحب المطعم دا انا هطين عيشة اللى خلفوك غور ياض اندهلى اللى مشغلك
بيحاولو العاملين تهدأته ولكنه بيزيد ف عصبيته وصوته العالى بعد شوية بتيجي من وراه سيدة جميله ف ٣٠ من عمرها
ايه الهمجية دييييي انت مين ياحيوان انت وازاى تدخل تزعق وتتكلم بالاسلوب دا
دا.مطعم محترم
يلتفت كارم ليرى سيدة ف غاية من الجمال شقراء الشعر وبيضاء وعودها ملفوف ترتدى فستان قصير يبرز جمالها
بصلها ووقف ثواني مزهول بجمالها وجرأتها
سلمى ... ايييه اتخرست ؟ انت مين وعاوز ايه
تابعوا صفحتي وتابعو المدونه ليصلكم اشعار بالروايات الحصريه والجديده
انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااا
تعليقات
إرسال تعليق