القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية بنات_الأسد بقلم نور القمر الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية بنات_الأسد بقلم نور القمر الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


رواية بنات_الأسد بقلم نور القمر الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


الفصل_16_17

        🧚‍♀️💫🧚‍♀️💫🧚‍♀️💫🧚‍♀️💫🧚‍♀️💫                                      

بعنوان : عوده الاسد                     

في روسيا 

نورين بدموع : اسد 

اسد راح ليها وحضنها : ابتسامتي 

نورين حضنته جامد و غمضت عيونها بفرح  : وحشتني اوي يا اسد و وحشني وشك اخيرا شوفته تاني 

اسد بحنان : وانتي كمان وانا رجعت خلاص 

نوران بفرحه : اسدي 

اسد بفخر : الامبراطورة هنا بنفسها 

نوران بعشق : الامبراطورة علي الكل ماعدا انت وبس يا اسدي وانا مش اجي بس ليك ده احرق الدنيا عشانك 

اسد راح حضنها :  بنتي و اميرتي الصغيره  كبرت وحشتني 

نوران : وانت كمان يا حبيبي 

وراح لعند جيسي وبص ليها ومسك وشها بايده : جيسي 

جيسي ابتسمت بدموع : اسد

 وحضنته جامد 

اسد : وحشتيني جدا يا جيسي 

جيسي بدموع و دفنت وشها في حضنه  : أنا محتاجه ليك اوي 

اسد : وانا رجعت ودائما جنبك 

أما الكل بيبص ليهم بحزن وفرحه وريما بقهر و غمضت عيونها و قالت في نفسها : وحشتني اوي يا ليثي 

و فتحت عيونها لقت اسر ماسك أيدها وهي بصت ليه بحزن وابتسامه وسكتت

واسد راح سلم علي فهد و حضنه وآوس وريما وخدها في حضنه وريما ابتسمت وحضنته هي كمان 

ريما : حمد لله علي سلامتك يا اسد 

اسد : الله يسلمك يا ملكتي 

ريما بصت ليه بحزن : ليث كان بيقولها ليا دائما 

اسد : اعتبري أنا مكانه انفع 

ريما بضحك : تنفع بس مش هتبقي اجمل منه هو احلا 

اسد زقها : مين الاحلا يا بنت ليث انا هسكت بس عشان ابوكي كان حبيبي 

الكل ضحك واسد علي المكتب و بص في وشوش الكل و جه عند اسر و ابتسم بهدوء 


                      


اسر : حمد لله على السلامه يا اسد 

اسد : اه شبيهي هنا ده الكل بيقول انك فيك مني كتير 

اسر بضحك : بيقولوا واكيد ده هيبقي كويس ولا ايه 

اسد بضحك : نفس الغرور برافو بس مش عليا أنا بالذات إذا كنت انت الكينج أنا الاسد 

الكل ضحك و اسر ابتسم بهدوء 

اسد اتكلم بجديه : ها عملتوا ايه بقي 

ريما  : أنا مستعده أنا وأسر وبكرا تلاقي شركات الحديدي في الأرض والأسهم 

اسر : طبعا ريما وانا عندي رجاله في القصر بتاعه و اه الطرد يا إمبراطورة 


                      


شاور للحرس بتاعه و تقدم واحد منهم و معاه علبه سوداء متوسطه الحجم و نوران قامت بنفسها و خدتها من الحارس  و راحت في اتجاه اسد و حطتها علي المكتب 

نوران : جيه وقته يا اسدي 

اسد ابتسم بفخر لبنته و بصل لماك  : عملت اللي قولت عليه 

ماك : اه يا اسد ديه كل المعلومات المشبوهة لرعد الحديدي الدلائل كمان يعني بالتقريب كدا اعدام  

ستيفن بسخريه : مش لما يطلع من رجاله المافيا الاول ده عامل مشاكل مع الكل و المره ديه ماحدش يقدر يدخل ده أمر طلع من القياده  

چين : فعلا يا ستيفن يعني لو نفد من البوليس المافيا مش هتسيبه 

ريما بإعجاب : بس بجد شابو يا اسد صدق اللي سماك اسد ده انت عملت مشاكل لرعد مش ليه اي يد فيها في المافيا وانا كنت مستغربه بعد ما رجعت ليك الذاكره ليه مش رجعت مصر لا روحت و عاملت ليه مشاكل مع المافيا برافوو 

اسد : مش بالظبط يا ريما رعد دخل المافيا وكان حرامي وعامل ذكي أنا بس رحت  روحت لستيفن و چيث  و  تقريبا كدا ده الاجتماع الأخير ريما واسر أسهم شركات الحديدي تبقي في الأرض في خلال اسبوعين بالكتير 

اسر وريما : اعتبره حصل 

اسد : چين ، ستيفن ، ماك انتوا مسئولين تقلبوا المافيا علي رعد بس ده في حال لو مش البوليس قبض عليه 

هم : اعتبره حصل يا اسد 

اسد : بس كل ده مش دلوقتي رعد والكل لازم يعرف اني عايش يعني بالظبط كدا بعد شهر بالكتير و نفذوا 

ريما بغضب بتحاول تتحكم فيه :  ليه مش دلوقتي ونخلص منه اسد الموضوع طول و انا مش اتعودت ادي الأمور اكبر من وقتها لأن ساعتها ماحدش عارف النتائج ايه و بعد خد اكبر من وقته و انت عارف كدا 

اسد تتنهد و بصلها بجديه :  حساب قديم انا مقدر انك عايزه تاخدي حق ليث وانا هخليكي تاخدي حقك وزياده وعد 

ريما بابتسامه : ماشي يا اسد طالما وعدت أنا متاكده انك هتوفي  يعني كدا الكل هيستني شهر وانت هتروح تقدم الدلائل للبوليس صح لو هرب المافيا هتجيبه و هيتصفي ونخلص منه 

اسر : صح ريما 

اسد : تمام كدا الكل عرف هيعمل ايه 

الكل : تمام اسد 

اسر : طب بقي أنا مضطر ارجع مصر عشان همس مراتي ، ريما معايا صح 

ريما : ايوا اسو عندي شغل في فرع مصر 


                                                             


اسر بص ليها بيأس و حرك رأسه ان مافيش فايده منها و الكل ضحك وأسر وريما ركبوا العربيات في طريقهم للمطار عشان يرجعوا مصر  وستيفن سافر فرنسا  و چين سافر ايطاليا 


اتبقي اسد و بناته و فهد و اوس 


اسد : جيجي عملت ايه لما عرفت انكم جاين روسيا 

نور : اتخنقت معانا ذي العاده 

اسد بغيره : امممم ومحمود ده لسه موجود 

( السته بصوت لبعض و ضحكوا جامد و اسد بصلهم بغضب )

اسد بخنق : بتضحكوا علي ايه ده كان بيحبها اساسا زمان ولولا أن كشماء ديه أنا ماكنتش وافقت ابدا أنه يقعد معاها 

نورين بغمزه : الاسد مش لازم يغير عشان انت بس اللي مالك قلبها وعمرك ماتحط نفسك في مقارنه مع حد عشان انت واحد وبس وماحدش يقدر عليك طب بذمتك انت باين عليك سن يارجل لولا أنك مش ابويا كنت اتجوزتك وربنا 

اسد ضحك بصوته كله و بانت غمزته و سنانه بقت تلمع هي وعيونه الزرقا 

نور بمعاكسه : يخرب بيت غمزتك مز 

نوران بهيام : ولا عيونه الزرقاء 

جيسي بهيام : ولا سنانه ذي اللؤلؤ ده 

فهد بزهول : في ايه يا بت منك ليها 

آوس : مش عارف اهدي يا اسد البنات هتموت 


اسد  ضحك و هز رأسه ان مافيش فايده : عرفت يا فهد أن ابوك واخد امك في شهر عسل 

فهد بخنق : اه والله يا اسد أنا خايف ترجع حامل الصراحه وانتوا ناس جباره مش بيبان عليكم سن 

اسد ضحك و غمز ليه : متقلقش !! 

نور : بابي 

اسد بحنان : نعم قطتي 

نور : من رائيك جيجي هتسامحنا علي اللي حصل وانا احنا خبينا عليها 

اسد تتنهد بتعب  : مش عارف رد  فعلها هتكون ايه بس اللي متاكد منه انها مش هتسكت ابدا علي العموم الكل يطلع يرتاح شويه عشان بكرا في دراما مع جيهان 

الكل ضحك 

نوران : بابي أنا عايزه انام في حضنك

نورين  : لا أنا اللي هنام معاه 

نور  : لا أنا اللي هنام  معاه انتي اخر مره نمتي معاه 

جيسي : لا أنا 

فهد وهو بيقوم : لا الله يكون في عونك يا اسد أنا طالع انام 

آوس : خدني معاك يا ابني هي ناقصه 

اسد بحنان : طب اهدوا الكل هينام معايا اطلعوا حضروا نفسكم للنوم 

البنات : اوك 

اسد : جيسي استني عايزك 

وبص لبناته وهما حركوا رأسهم بنعم و خرجوا 

جيسي باستغراب : مالك يا عمري 

اسد : جيسي أنا عارف بمرضك 

جيسي بصت ليه بحزن : أنا يا اسد

اسد : جيسي انتي مش بس بنت أليف لا انتي بنتي أنا كمان واللي متاكد منه أنه بنت الاسد عمر ما حاجه تكسرها عايزك انتي اللي تقولي بنفسك رد فعل ابوكي لما بيعرف ووجد و فهد اللي ربنا عوضه بيكي بدل اخته اللي ماتت ونور ونوران ونورين عمري هما لازم يعرفوا 

جيسي بعياط واسد حضنها : أنا مش عايزه حد يشفق عليا أنا طول عمري الاميره اللي الكل بيخاف من اسمي وعايزه اقضي اللي باقي ليا في حضنكم وانا كنت مش عايزه حد يعرف غير لما نخلص من رعد 

اسد بحنان : طب هو في اخوات أو اب او ام بتشفق علي ولادها حبيبتي  انتي غاليه عند الكل اوي وانا بحسك ذي بناتي وحته مني تعرفي يا جيسي أنا لما ابويا وامي ماتوا وانا لسه صغير جدي خدني ورباني علي القوه واني دايما مش اخاف من حد والكل يخاف مني بقيت كدا وبعد كدا جدي مات وبقيت قاسي ومش بخاف من حد ولا علي حد لحد و عشت لوحدي كنت اتعودت علي الوحده و كنت رافضه واحده تدخل حياتي لحد  ما اتجوزت جيهان أنا كنت بحب جيهان من واحنا صغيرين بس لما سافرت قررت انسي الكل وفعلا نسيت أو فكرت كدا ورجعت واشتغلت و شوفت جيهان و عشقتها واتجوزتها وخلفت منها بنات بفتخر دائما بيهم النهايه يا جيسي أن ربنا دايما بيختبرنا وكل حد وليه فرصه ثانيه أنا وديت الورق بتاعك لأكبر الدكاتره في العالم بس اوعديني انك تبقي قويه وشجاعه وتعملي العمليه ونقول للكل سوا اوعديني 

جيسي بدموع : اوعدك اسدي 

اسد بحنان : طب يلا بقي اطلعي  عشان تنامي معايا ذي العيال اللي فوق دول 

جيسي ضحكت وهو خدها في حضنه وطلع ونام مع بناته الاربعه و بيفكر في عشقه جيهان ورده فعلها               

                        


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


ثاني يوم الكل صحي و لبسوا واسد لبس قميص ابيض وبنطلون جينز وسرح شعره ورش عطره اللي بيسرق القلوب رغم عمره إلا أنه مش باين عليه سن ولسه ذي ما كان شاب فاتن الجمال و الرجوله وبص لنفسه برضا ونزل لقي السته تحت واول لما شافوه تنحوا 

نور بهيام : هو القمر طلع ولا ايه 

نورين : شكل حصل اختلال في الطبيعه و القمر بيطلع بالنهار 

نوران : الاسد رجع 

فهد : هو العيله ديه مش باين عليها سن ولا ايه 

آوس : ده مش عنده شعره بيضه حتي ده انا طلع ليا وهو لا 

نوران بقرف : الله واكبر في عينك يا عم منك ليه 

جيسي : انت لازم تتبخر يا اسد 

اسد ضحك : معاكوا حق يلا اميراتي 

نور : يلا اسدي 

وخرج اسد والشباب ولقي ماك موجود و مستنيه 

ماك وهو رايح يحضنه : هتوحشني يا اسد 

اسد : انت كمان يا ملك بس لازم ارجع وقت الرجوع لعشقي جه 

ماك بابتسامه : هكلمك علي طول و هبقي كل فتره اجي اطمن عليك 

اسد بابتسامه : أنا مستني ده 

ماك : رجالتي جاين معاكم لكن أنا مش هقدر اروح 

نوران بابتسامه : عارفين يا  ماك أن ماحدش يعرف بعلاقتنا بيك متقلقيش 

ماك تتنهد : أمر والدك مش انا 

فهد بهدوء : احسن للكل يا ماك 

ماك : معاك حق علي العموم توصلوا مصر بالسلامه 


( الكل سلم علي ماك و ركبوا العربيات و شاور ليهم بحركه الوداع مع ابتسامه و هما ضحكوا مشيوا بالعربيات بعيدا عن القصر و ماك حط أيده في جيب بدلته السوداء بغرور و لبسه نظارته و ركب عربيته و مشي هو كمان لحياته ) 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥⁦🔥🔥🔥


تعلن مطار القاهره الدولي عن وصول الطائرة الخاصه رقم 2358 في المدرج رقم 1 للرحله القادمه من اليونان 

وينزل من الطياره عدد من الحراس بعد كدا شمس ووجد و اليف و رافت و يلاقوا عربيات في انتظارهم و بيصوا لبعض ويضحكوا وهما عارفين ان اولادهم اللي عاملوا كدا و يوصلوا للقصر و يدخلوا يلاقوا جيهان قاعده مع واحده ست ورجل و تلاته شباب وبنتين واولادهم مش موجودين 

وجد بشقاوه : جيجي 

جيهان بفرحه : وجد 

ويسلموا علي بعض و يتعرفوا علي الشباب والبنات 

وجد : امال فين بناتك وبنتي فراشتي الحلوه 

جيهان بحزن : سافروا كلهم روسيا امبارح وقالوا ليا بكرا نيجي 

رافت بسخريه : لا ده اللي هو ازاي ده علي اساس أن روسيا في الفيلا اللي جنبنا وانا معرفش مثلا 

أليف بزهول : العيال دول مجانين ده انا قربت انسي شكل العيال من كتر سفرهم وجيسي وآوس يجوا اول امبارح يسافروا ثاني يوم بعده ايه الجنان ده 

جيهان : هما اصلا كدا كدا جاين النهارده لما نشوف مين الضيف المهم اللي السته يرحوا ليه روسيا مخصوص 

رافت : لما نشوف 

وكل واحد طلع اوضته يغير هدومه ويرتاح شويه من السفر عقبال من الاولاده تيجي 


بعد اكتر من ست ساعات 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


تعلن مطار القاهرة الدولى عن وصول الطائرة الخاصه رقم 2357 في المدرج رقم 5 للرحله القادمه من روسيا وينزل من الطياره الحراس و يفتحوا الباب و اسد وهو لابس نظارته واللي يشوفوه يقسم أنه في سن فهد وآوس وبناته معاه وخرجوا والكل بيبص لملوك  الجمال اللي ماشين علي الارض و يخرجوا يلاقوا أسطول كامل من الحراس ومعاهم ألبرت 

ألبرت راح لاسد وحضنه 

ألبرت : حمدالله علي السلامه يا اسد بيه 

اسد : الله يسلمك ألبرت يلا وديني القصر وحشني  وهو أصحابه اكتر 

ألبرت : امرك 


والكل يركب العربيات و يوصلوا القصر بعد مده من الوقت و تقف العربيات قدام البوابه 


وتفتح البوابات الإلكترونية ويخرج من العربيه اسد و بناته 

وجيهان قاعده مع الكل وزين كان موجود ومره واحده حست أن قلبها هيطلع من مكانه من كتر الدق 

وجد : مالك يا جيهان 

جيهان وهي حاطه أيدها علي قلبها :  مش عارف بس حاسه ان اسد موجود شامه ريحته في الهوا اللي حواليا 

رافت بحزن : اسد الله يرحمه يا جيجي 

جيهان بصت ليه بتأكيد و مستحيل تكذب احساس قلبها  : والله أنا حاسه بيه 

ومره واحده يسمعوا صوت ارجل ويلاقوا عدد  من الحراس دخل و بدون مقدمات الحراس يقفوا و يدخل اسد و بناته و الباقي بيبص لمكانهم بصدمه !! عدم تصديق !! ذهول 

جيهان بصدمه : ااااسد 


و حست انها مش قادره تقف علي رجلها و الدنيا بدور بيها و حست بتشوش و غيمه بيضاء علي عيونها و اغمي عليها وقعت بين أحضان ....... 


بنات الأسد 

الفصل _18 


          ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨                                    


جيهان فاقت من النوم و حست بعدم اتزان بدوخه شايفه الحاجه بتشوش هممت بتعب و قامت سندت علي أيدها و هي بتحاول تتعدل في جلوسها و مسكت دماغها بايدها و هي مغمضه عيونها بتعب 


                      


جيهان وهي ماسكه راسها بايدها : ااااه يا راسي 

اسد بعشق : سلامه راسك يا عمري 

جيهان بعدم اهتمام  : شكرا يا ..... 


                      


رفعت انظارها بصت ليه بصدمه وكانت هتصوت واسد حاط أيده علي بوقها و بصلها بتهديد 

اسد : اهدي اهدي أنا اسد 

جيهان بتحرك رأسه بنعم و عيونها مفتوحه علي وسعها من الصدمه 


                      


اسد : هشيل ايدي مش عايز فضائح تمام 

جيهان حركت رأسها بنعم وهو شال أيده 

و هي بعدت في طرف السرير و ضمت جسمها بايدها بتبص ليه بخوف و اسد بيبص ليها بهدوء هو فاهم رعبها  

جيهان بصدمه و خوف : بسسس ازاي انت موت من 6 سنين 

اسد : يا شيخه فال الله ولا فالك موت ايه امال الموجود ده الشبح بتاعي 

جيهان بصت ليه بدموع سامعه صوت اسد حبيبها و عشقها بتبص عليه و بتراقب كل ملامحه اللي وحشتها عيونه اللي فيها لمعه ترعب اي حد لما بيبص ليها لكن بالنسبه ليها بتخطفها نفس اللمعه اللي موجوده في عيون بنتها نوران كان دايما بتبص علي عيون بنتها و بتتخيل عيون اسد حبيبها بس دلوقتي هو قدامها مش تخيل أو احلام ده حقيقه حاسه بكدا و مدت أيدها برعشه و حطتها علي ذقنه و بتتأكد أنه حقيقي مش تخيل أو احلام و هو بيبص ليها بابتسامه هادئه 


                      


مسكت  بدموع بصت ليه بعدم تصديق  : يعني انت عايش ،  انا مش بتخيل مش حلم 


                      


و دموعها نازله علي وشها : انت مش حلم بجد اسد انت موجود 


                      


اسد خدها في حضنه و حضنها جامد عايز يدخلها جوا قلبه و تفضل موجود فيه العنو كله عشان ماحدش يشوفها وحشته و كل حاجه فيها وحشته عيونها ضحكتها الطفوله خصلات شعرها الشقراء شفايفها كل حاجه فيها وحشته ليه جميله و ساحره ذي ما هي اللي قدرت و خطفت قلبه 


                      


وهي مسكت فيه جامد و دفنت وشها في صدره و ارتفع صوت عياطها حتي لو حلم عايز تشبع من حضنه و ماسكه فيه جامد كأنها خايفه يهرب 


                      


هو باس راسها : موجود يا عمر اسد و الله موجود 


                      


جيهان ببكاء : ازاي يعني أنا مش بحلم بس ازاي 


                      


( اسد رفع وشها و مسح دموعها و هي بتبص ليه بدموع و قرب منها و باسها برقه واخدها في حضنه و كان حضن متملك كانه بيأكد ليها أن اسدها رجع و هي اتاكدت قولا وفعلا 😉


                      


و بعد فتره طوووويله شويه ) 


                      


جيهان نايمه علي صدر اسد و مغمضه عيونها حاسه باجمل احساس في الدنيا و مش عايزه تضيع فرحتها و حاطه أيدها علي صدره و بتمشيها بهدوء و ساكته و هو باس راسها بحنان و تنهد : جيهان 

جيهان هممت بخفوت : امممم 

اسد ابتسم : حبيبتي بصي ليا 

جيهان رفعت أنظارها ليه هو ابتسم و هي بصت ليه بدموع و حسست علي وشه بهدوء كأنها بتحفر ملامحه : تعرف أنا لحد دلوقتي مش مصدقه انك رجعت حاسه اني بحلم ذي كل يوم بكون في حضنك و اصحي لوحدي مش متخيل كميه العذاب اللي كنت فيها و خايفه اكون بحلم ذي كل يوم اصحي الصبح اكون لوحدي 

اسد مسك أيدها اللي علي وشه و باسها : أنا حقيقيه المره ديه مش حلم يا جيهاني 

جيهان بدموع : ااااااااه يا اسد 

اسد خدها في حضنه و هي مسكت فيه جامد : غضب عني بعدت عنك مش بايدي 

جيهان بدموع : اسد عايزه اعرف كل حاجه ارجوك 

اسد تتنهد : هقولك كل حاجه بس البنات مش هيبقي ليهم اي دخل 

جيهان بصت ليه بعدم فهم هو مسح دموعها و حكي ليها كل حاجه من البدايه .......... 


                                      


                        


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


تحت السته قاعدين و اليف ووجد ورافت وشمس واقفين وسيف وياسين وادهم وكشماء وهنا ومحمود وزين مصدومين و بيبصوا ليهم 

نور مالت علي فهد و همس ليه  : يا فهد ابوك هيقتلني 

فهد بسخريه : هو انتي بس ده انا هتعلق علي باب زويل تشوفي كدا 

جيسي : الله يرحمنا كنا طول عمرنا اخلاق  

نوران بسخريه : يا دين النبي  ده ابوكي بيطلع نار من عيونه 

نورين بسخرية : ولا شمس 

آوس : وانا اللي قولت هي الوحيده اللي هتبقي صاحبه قلب حنين و هتبقي معانا 


أليف بصوت ذي الرعد : أنا عايز افهم مين اللي دخل ده وازاي بقي 

نور ببراءه : ده اسد ابويا ودخل من بوابه القصر عادي يعني 

رافت بعصبيه : بطلوا برود بقي و احكوا ازاي عايش 

نوران ببرود : اقعدوا ونتكلم فضلتوا كدا مافيش كلام ونطلع نام عشان احنا لسه جاين من السفر و هقع منكم وانام اقعدوا بقي 

وجد : ادينا قعدنا 

و الاربعه قعدوا 

نوران ببرود : الكل عايز يعرف اسد عايز ازاي تمام نبدا من يوم الحادثه قبل ست سنين فاتوا 


Flash Back 


الكل قاعد في جو من المرح و الضحك ويجي اتصال لنوران 

نوران : الو 

البرت : بسرعه يا نوران شوفنا واحد في الكاميرات بيلعب في فرامل عربيه اسد وهو طلع قبل ما حد يقوله 

نوران بفزع : ايه 

و قفلت بسرعه 

نوران : نور نورين جيسي اوس فهد يلا معايا بسرعه 

جيهان بخوف : في ايه يا نوران 

نوران وهي بتخرج : مافيش يا جيجي شويه شغل يلا 


( وتخرج و يلاحقوا اسد بالعربيات ويلاقوا العربيه تتقلب الكل يخرج من العربيه وفهد وآوس يشيلوا اسد والسواق يموت ونوران تحطه علي رجله ونور تسوق عشان معروف عنها في العيله خبرتها في العربيات ) 


نوران بهستريه : اوعي يا تروح اوعي اميرتك عايزك 

نورين بعصبيه : اوعي تعملها يا اسد وربنا لو حصل ليكي حاجه هزعل منك العمر كله خليك قوي أنا عارفه انك قدها يلا يا اسد 


(وفي ظرف عشر دقائق وصلوا ويدخل اوضه العمليات و المستشفي تتقلب بعد معرفه أن المريض اسد عز الدين  ) 


فهد : هنعمل ايه لو حصل ليه حاجه 

نورين : ايه اللي انت بتقوله ده خلاص اتجننت 

نوران : اسد قوي و هيقوم منها و حتي لو سليم هنطلع اشاعه أنه مات 


( الخامسه بصوا ليها بصدمه و بصوا لبعض و هما مش فاهمين حاجه بس سكتوا الحاله اللي هما فيها مش حمل مناقشه أو كلام 

وبعد شويه جه الكل وجيسي راحت مع جيهان والبنات دخلوا اوضه العمليات بدون اذن و اجباري بطريقه همجية ماحدش قدر يقف في وشهم  ) 


الدكتور المسئول : انتوا ازاي !!! 

نور بفحيح : صوت مش عايزه اسمعه فاهم ولا لا بدل ولا ربنا ماحدش يعرف يخيط فيك حته سليمه مني 

الدكتور بص ليهم بخوف و باين انهم مش بيهزروا  : حاضر بس كدا غلط وديه عمليات 

نوران ببرود : حصل ليه ايه 

الدكتور : هو الصراحه دخل في غيبوبة نتيجه الخبطه في راسه ومش عارفين هيقوم منها امتي وممكن لما يصحي مش يفتكر حد فيكم 

نورين : طب اسمع بقي اللي هنقوله هينفذ انتي و الاربعه الدكاتره اللي معاك دول و الممرضه 

الدكتور بخوف : ده اللي هو ازاي مش فاهم 

نوران : يعني اسد مات مش في غيبوبه مات وقلبه وقف في العمليات هتروح ذي الشاطر كدا وتجيب چثه مش ليها أهل معروفه و تتغسل مكانه واحنا مش هنخلي حد يدخل يشوفها متقلقش وتتطلع كدا ذي الشاطر وتعمل تقرير وفاه محترم مش يخر المايه ها فهمت ولا لا و لو عايز تترمل انت و الموجودين قول لا وعلي فكره انا كوم وهما الاثنين كوم تمام 

الدكتور بخوف : ها حاضر حاضر الاسد مات 

نور حطت أيدها علي كتفه بقوه : برافو عليك احبك وانت مطيع ومش لازم نقول طبعا أن اللي حصل كأنك مش سمعته أو شوفت وشنا بدل وربنا اخليك انت و الموجودين تشوفوا الجحيم علي الارض وانا مش بقول كلام من هوا أنا بنت من بنات الاسد 

دكتور تاني : اعتبري حصل ولا كان شوفناكم اصلا 

نورين : برافو يلا بقي شويه وفي حد هيجي ياخد اسد يلا 

الدكتور : حاضر يا هانم حاضر 


Back 


نورين ببرود : وبس كدا  اتصلنا بماك الاندلسي و لما سافر في نفس اليوم كان معاه اسد وراح روسيا وكان في هناك فريق طبي كامل تحت خدمته 

نور كملت : و اسد قعد سنتين في الغيبوبه وفاق ومش فاكر اي حد فينا وكنا بتقعد معاه علي اساس أن احنا اصدقاء مش اولاد ومكانش يعرف أن احنا ولاده اصلا 

جيسي : وبعد سنه ورجعت ليه أنه كان بيتمشي ومره واحده وقع و اتخبط علي دماغ  وفاق وكلنا رحنا ليه لقناه رجعت ليه الذاكره 

فهد : وقال لينا ذي ما كنا متواقعين أنه رعد الحديدي ومنع  حد فينا يقول ليكم حاجه عشان حياتكم وحياتنا كانت في حظر وهو كان عامل حساب كدا وفي الثلاث سنين اللي فاتوا كان قلب المافيا علي رعد الحديدي و جاب دلائل علي وسخته 

آوس : وكدا يعتبر كل حاجه خلصت و اسطوره الحديدي هتبقي في الأرض خلاص 


أما الكل بيبص ليهم بزهول 

رافت بزهول : انتوا تعملوا فينا كدا ده انتوا شويه عيال واحنا اللي مخلفينكم 

أليف : يا ولاد ****  ده احنا اتلعب بينا الكره 

وجد : حتي انتي يا جيسي كنتي عارفه 

نورين بسخرية : كانت عارفه ماهي اللي راحت جابت الچثه مع الدكتور 

جيسي بصت ليها بغضب وبصت لوجد : احم هو يعني اسد كان فرصه نجاته اساسا ضعيفه ماكنتش ينفع نديكم امل كذب وتتعبوا اكتر

شمس : طب انتوا ليه تشيلوا كل الحمل ده لوحدكم 

نور : خلاص بقي يا جماعه الله ......   


بنات الأسد                                              

الفصل 19 


🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺                     


نور : ما خلاص بقي يا جماعه  الله 

نوران : بصراحه انا مش فاهمه انتوا عايزين ايه اسد ورجع الشركات حافظنا عليها اسطوره الحديدي هتبقي في الأرض و المفروض احنا اللي نزعل مش انتوا حطوا نفسكم مكانا ابوك يبقي قدامك بيموت وانت عارف لو حد عرف حياته هتبقي في خطر عملنا خبر موته عشان ننقذ حياته يصحي بعد سنين من العذاب وكمان مش فاكر حد فينا عارف يبقي ابوك اللي بتعشقه قدامك ومش عارفك وبتتكلم معاه ذي الغريب و بحساب جربتها أنا عن نفسي ما عملتش حاجه غلط ومش هعتذر ولو كان حصل الكلام ده كنت هعمل اللي عملته عشان حياه اسد عندي اهم من اني اخاف من رد فعل حد وانا طالعه انام ورده فعل جيهان أنا هسحمل اللي هتعمله 


                      


(وقامت بغضب  وطلعت اوضتها و رزعت الباب وراها )


                      


أما الهدوء خيم علي الكل 

أليف : احم هو يعني اسد كان فاقد الذاكره بجد

نورين بسخرية : لا بهزار بقولك كنا قدامه ومش عارف حد فينا غير بعد ما وقع و ذاكرته رجعت انا عن نفسي كنت متوقعه رده الفعل ديه من الكل وماحدش فكر فينا وان احنا استحملنا كل ده لوحدنا المهم عندكم ازاي خبينا ماكنتش متوقعه انكم بالانانيه ديه 


                      


ومشيت بعد ما بصت ليهم بيأس و أنهن عمرهم ما يتغيروا و راحت في اتجاه اوضتها ) 


                      


نور ببرود : أنا طالعه انام 

رافت بندم : نور مش .... 

نور : رافت بجد أنا تعبانه ومش حمل لوم اكتر من كدا الصبح نتكلم عن اذنكم 


                      


( طلعت من غير ما تسمع كلام رافت قفلت باب اوضتها بهدوء ) 


                      


فهد بزعيق خلا كشماء تترعب منه لاول مره تشوف الوش ده : ايه اللي انتوا عاملتوا ده كل واحده طالعه وهي زعلانه ليه الانانيه إذا كنتم أصحابه احنا ولاده اصلا يا رافت مش انت اللي ربتني ده اسد تقدر تقولي انت تعرف

عني ايه طول حياتي لا متعرفش  اي حاجه الهم عندك المستشفى و المرضي وشمس والباقي يولع وانا اولهم كاني مش ابنك لما كنت بتكون مضايق تيجي و تتخانق معايا انا وبس شمس اللي كانت قريبه مني وانت يا أليف تعرف ايه عن جيسي ولا اي حاجه انت السبب في انك جبت ليها أن مهمله وانت عارف انك مش هتكمل معاها خليت بنتك عندها عقده من الجواز والقرف وكل شويه بتحاول تموتها اقولك اخر مره امتي ولا انت فاكر تعرف تعد كام مره حاولت تموت جيسي وننقذ باعجوبه ولا لا انتوا مش هتحبوا ابدااا اسد اكتر مننا مين اللي لما كنت بعمل مشكله كنت بروح ليه عارفين مين كان اسد مش لرافت أو لحد غيره كلنا لما كان بيسافر مع أن أليف معاه كنا بنتخانق عشان ننام معاه و  مكانش حد فينا بيعمل كدا معاكم لما كنتوا بتسافروا يبقي مش تيجوا تزعقوا لينا وانتوا كمان عندكم اخطاء كنتوا عايزين نحكي ليكم ازاي وانتوا اساسا مش معتربين حد فينا ليه اهميه المهم رائيكم وبس احنا كل واحده فينا بني اسمه من غير مساعده حد فيكم واللي كان ليه السبب اسد هو اللي خلانا رجاله ويعتمد علينا أنا بقيت رائد في المخابرات وعندي اكبر شركات حراسه علي مستوي العالم وبقي الكل يخاف من فهد المخابرات بسبب اسد جيسي مسكت الشركات و كبرتها بسبب مساعده اسد آوس بقي الدنجوان اللي الكل بيخاف منه بسبب مساعده اسد اسد الاهم لينا ولو خيروني بينه وبين حياتي هختاره وانا مغمض الناس بتقول أن اسد قاسي  بس علينا احنا بيبقي احن انسان علي وجه الأرض خلاص ازعلوا واعملوا اللي انتوا عايزينه وانا من النهارده مش عايزه اعرف حاجه عنكم كفايه بقي انانيه 


                                                            

( وطلع اوضته ورزع الباب و لدرجه ان الصوت رد في البيت كله ) 


جيسي ببرود : أنا طالعه انام  وماحدش يطلع ليا عشان هموته في أيدي ومش عايزه اكل  حاجه كفايه اللي خدناه منكم شبعنا اوي الصراحه يلا يا آوس 

آوس : يلا مش ناقصه كفايه اللي خدناه


( و طلعوا جيسي وآوس وكل واحد دخل اوضته من غير ما يكلم حد 


أما شمس ورافت و اليف و وجد كل واحده حس نفسه أنه احقر انسان في الدنيا وأنهم خسروا ولادهم بسبب اخطاهم اللي عملوها و عرفوا ان اولادهم هما اللي بيدافعوا الثمن وان صعب يرجعوا ذي ما كانوا لو كانوا ساكتين في الاول ده عشان حمايه اسد لكن دلوقتي اسد رجع و شكل كل حاجه هتتحول للاسواء)   


(  محمود وهنا و اولادهم كل واحده بيفكر في اللي خطفت قلبه  اللي تعبان وشال حمل علي كتفه من غير مساعده وسمعوا مره واحده صوت تكسير في اوضه فهد والكل خرج حتي اسد وجيهان وأسد كسر الباب لقي الاوضه كان فيها إعصار أو ما فهد شاف الكل زعق بصوت هز البيت ) 


فهد بعصبيه : براااااااااا الكل براااااااا مش عايز اشوف وش حد 

اسد بحنان : فهد حبيبي اهدي 

فهد بعصبيه : طلع الكل برا يا اسد طلعهم 

اسد بأمر للكل : الكل برررا حالا 


( الكل بصوا لبعض و خرجوا من الاوضه و خصوصا بعد امر اسد للكل ) 


نوران بعصبيه : وربنا في سماه لو حصل لاخويا حاجه مش هرحم حد 

نورين بعصبيه : اتبسطت دلوقتي يا رافت اهو يا اخي ده انت محسسني كانه ابن حرام مش ابنك 

جيسي بعصبيه : شوفت بقي عامل ذي الوحش الكاسر ازاي اهلا بجحيم الفهد 

نور بعصبيه : أنا أول مره اشوفه كدا انتوا قولتوا ليه ايه خلاه كدا

آوس : يا جماعه اهدوا 

نوران بعصبيه : بلا اهدي بلا زفت الواحد تعب كل ما نطلع من مشكله ندخل في واحده علينا لعنه مش مكتوب لينا راحه ابدا الواحد تعب خلاص 


( مشيت برا القصر و راحت في اتجاه الاسطبل و خدت حصانها الاسود و خرجت جري بيه 

الكل قاعد متوتر وبعد شويه خرج اسد ) 

اسد : نور ، نورين ، آوس ، جيسي : انتوا الاربعه يلا اطلعوا ناموا 

الاربعه : حاضر يا بابا 

وطلعوا الاربعه من غير كلمه زياده و سمعوا كلامه بدون نقاش أما محمود بص لاسد وشايف أنه مش اتغير سم من وهو شاب وهنا اللي متابعه وياسين وسيف وزين و ادهم مش مصداقين أن ده الاسد وأنه مخلف البنات دول و ده باين أنه أصغر منه ) 

اسد ببرود : ايه اللي حصل يخلي فهد يعمل كدا وكل واحده منهم مش طايق نفسه 

رافت : أنا ماكنتش اقصد اخليه يوصل لكدة 

جيهان : انتوا قسيتوا عليهم اوي أنا المفروض ازعل مش انتوا بس لما اسد حكي ليه اللي حصل عذرتهم و افتخرت بأولادي  والمهم عندي أن اسد رجع وخلاص 

اسد : خلاص نبقي نتكلم لما يهدوا عشان دلوقتي السته مش طايقين حد فيكم وبصراحه أنا اولهم لسه ذي ما انتوا جاتكم القرف تموتوا في الغباء والتخلف عيال زباله 

رافت و اليف بصوا لبعض وضحكوا وقعد كدا نطوا علي اسد و نسيوا كأنهم كبروا بس مجرد ما اسد رجع افتكروا زمان 

والكل بيضحك 

اسد بخنق هو بيحاول يبعدهم عنه : انت يا حيوان منك ليه ابعد عني 

أليف وهو بيحضنه وبيبوسه : وحشتني اوي يا اسد الحمدلله انك رجعت والله الحياه من غيرك مش ليها طعم 

اسد بقرف : من غير بوس من غير بوس بقي يا وجد تعالي خدي جوزك ده ايه القرف ده 

وجد ضحكت جامد 

رافت وهو بتحضنه : وحشتني يا اسد والله ما مصدق اخيرا الاسد رجع مش مصدق 

جيهان بغيره : ما خلاص بقي انت وهو كفايه بوس و احضان فيه الله ده انا مش سلمت عليه كدا 

اسد ضحك جامد و غمز ليها بشقاوه : فعلا سلمت عليا بترحيب احلا و مختلف 

آسيا بهيام : هو مين القمر ده يجرب بيت الغمازه

اسد ضحك وبص ليها 

جيهان بغيره : أتلمي يا بت الله 

وجد راحت حضنته : حمدالله علي السلامه الحمدلله انك عايش 

اسد بحنان : شكرا يا وجد 

شمس وهي بتزق وجد : اااااسدددد 

اسد ضحك : شمس 

شمس حضنته جامد : اااه صديق الطفوله والشباب رجع اخيرا حمدلله علي سلامتك الحمدلله انك عايش الحمدلله 

جيهان زقتها : كل حيوانه تروح لجوزها 

وبصت لاسد بغيره : بطل تحضنهم قدامي 

اسد باستفزاز : يعني من وراكي عادي 

جيهان بصت ليه بخنق طفولي وحب و سكتت 

كشماء قامت مره واحده ووقفت قدامه وهو بص ليه 

اسد باستغراب : مالها ديه 

كشماء : هو انت  حقيقي 

اسد : ده اللي هو ازاي مش فاهم 

كشماء : يعني انت بجد اسد اسد اللي بيحكوا عليه وبناتك الجبابره 

اسد ضحك : اه أنا اسد اسد انتي كشماء المجدي صح 

كشماء بإعجاب وهيام : اه ولو عايز اغير اسمي عادي برضوا هو العسل ده بيطلع منين 

اسد بص ليها باستغراب وضحك وهو و الباقي 

اسد بضحك  : انتي مش معقوله 

آسيا : احم أنا بقي اسيا اخت كشماء 

اسد : اهلا بيكي 

آسيا : ممكن سؤال 

اسد : اتفضلي 

آسيا : هو انت عندك كام سنه 

اسد : ٤٦ سنه ليه 

آسيا ببلاها : ده انا ابقي ٩٠٠ بقي مين ده اللي ٤٦ ده انت فيك شباب عني وربنا 

اسد بص ليها هي اختها 

باستغراب 

هنا : حمد لله علي سلامتك اسد بيه 

اسد : من غير بيه عادي الله يسلمك شكرا يا مدام هنا 

هنا بضحك : من غير مدام ممكن هنا عادي 

اسد ضحك : اكيد طبعا 

أما محمود اضايق من فكره أنها بتضحك ليه وخصوصا أن اسد مش باين عليه سن 

سيف : حمدالله علي سلامتك يا اسد 

اسد : الله يسلمك انت بقي سيف السلطان 

سيف : اه هو حضرتك تعرفني 

اسد : سمعت عنك منور 

سيف : بنورك أنا كان نفسي اشوف حضرتك من زمان جدا علي فكره واشتغل معاك 

اسد ضحك : وانا جيت واكيد هيبقي في شغل سوا ولا يهمك 

ادهم : حمد لله على السلامه يا عمي 

اسد : عمي ايه يا عم انت قولي اسد ذي ما اخوك قالي ولا انا كبير 

ياسين بسخريه : مين اللي كبير ده انا اللي كبير وربنا أنا لحد دلوقتي مش مصدق أن حضرتك اللي مخلف ثلاث بنات  الدول صغير اوي علي ٤٦ وسنه انت وجيجي مش باين عليكم سن وده انت عندك عضلات مش عندي اصلا 

اسد : هو انا بتحسد ولا ايه 

آسيا: و صريحه وربنا وكمان معاكسه 

اسد ضحك عليهم و لاحظ اختفاء نوران  : طيب فين نوران 

رافت : راحت الإسطبل بعد ما هددت الكل 

اسد بسخريه : وياريت بيجيب فائده وتحسوا علي دمكم 

أليف بفرحه : والله وحشني تهزيقك ليا 

الكل ضحك و 

اسد بص ليه بقرف : أنا رايح الإسطبل وخلوا حد يطلع الاسود و حشوني جاتكم القرف انتوا الاتنين 

ومشي و جيهان حركت رأسها بنعم مع ابتسامه ساحره اخيرا اتأكدت أنه رجع ليها و هنا غمزت ليها بشقاؤه و هي زقتها بضحك : بس بقي !!!  


و راح الإسطبل لقي نوران راكبه الحصان بتاعها والكل خرج وهو بص لجيهان بملل وأنها مش هتتغير حتي لما كبروا وراح مصفر لبنته نوران اول لما سمعته مشيت بالحصان ونزلت ليه وكانت بتعرق جامد 

اسد مسكت المنشفه و مسح وشها وهي بصت ليه بحب 

اسد : كدا احلا مالك 

نوران حضنته : مافيش بس وحشتني اوي 

اسد : وانتي اكتر اميرتي فهد بقي كويس اطلعي نامي و ارتاحي عشان عندنا بكرا يوم طويل 

نوران : حاضر اسدي 

جيهان بسخريه : عشت وشوفت الامبراطورة بتقول حاضر 

نوران ببرود : اكيد هو اسد اي حد ولا ايه تصبح علي خير اسدي و باسته من خده وطلعت ببرود من غير ما تكلم حد 

جيهان بغيظ : حتي مش اعتذرت 

اسد بابتسامه واسعه : مين اللي تعتذر انتي عايزه بنت الاسد تقول اسفه تبقي بتحلمي فعلا تربيتي 

وطلع هو كمان ينام من تعب اليوم ده 

جيهان بصراخ  : نفس التناكه والبرود والغرور هو وبناته اوف 

أما الكل ضحك جامد وزين استاذن وروح و رفض عرض جيهان أنه يقضي اليوم معاهم بس رفض 


يتبع 


اللي اللقاء في الحلقه القادمه


رد فعل رعد لما يعرف أن اسد عايش 


اسد و بناته هيعملوا ايه وازاي هيظهروا ولحد دلوقتي الصحافه والاعلام مش شافت بنات اسد ومختفين


بنات الأسد 

الفصل 20

🌼✨🌼✨🌼✨🌼✨🌼✨🌼


ثاني يوم الصبح                      


في جناح اسد وجيهان 

اسد واقف قدام المرايه وعمال  يشتم في الكرفته وجيهان بصت ليه بحب ودموع وراحت ليه ومسكت الكرفته منه و تلبسها ليه بدموع 

اسد بحنان : فراشتي الحلوه مالها أنا موجود وعمري ماهسيبك ثاني 

جيهان حضنته : وحشتني اوي يا اسد كنت وحيده من غيرك 

اسد حضنها بحنان : انا موجوده خلاص بقي يا عمر اسد 

اسد : يلا بقي ننزل عشان شكل في كارثه هتحصل لو مش نزلنا انتي كنتي عايشه ازاي مع العالم المتخلفه ديه 

جيهان ضحكت جامد 

اسد بمعاكسه : والنبي عسل 


                      


بدله اسد

                                                                                                                                                                                                                                                                                     

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥                    


في اوضه نوران صحيت و لبست لبس بدله بيضاء تحتها توب اسود و حذاء اسود  و سابت شعرها للهواء  ونزلت لتحت 


                      


ونزلوا الاربعه سوا وكل واحده عينه علي حبيته وزين وياسين اللي هيولعوا من نورين وجيسي واللي هما لابسينه هما الاثنين 

وقعدوا من غير ما حد فيهم يكلم حد ووجد اللي زعلانه علي زعل بنتها 

نوران : صوفي صوفي 

صوفي الخادمه  : امرك يا إمبراطورة 

نوران : اعملي ليا فنجان قهوتي

نورين : وانا معاها 

اسد نزل وهو علي السلم : مافيش قهوه علي الصبح

نوران ضحكت وده نادر وحد بيرفض كلامها : الاسد يؤمر واحنا ننفذ صباحك سكر 

وراحت باسته من خده 

اسد ضحك : صباحك عسل 

نورين : صباح الخير  اسدي 

اسد بضحك : صباح الفل  ابتسامتي 

نور بغزل : اسد مش عايز عروسه 

اسد  بغمزه : لو انتي افكر 

جيهان بغيظ : فيه ايه يا بت منك ليها علي الصبح الله 

جيسي بضحك :   اسدي الحلو 

وراحت حضنته وهو بيضحك 

اسد : غزالي الصغير 

آوس بمرح علي خير العاده الصبح : طب وانا ايه بقي 

اسد بسخريه : حماري الكبير 

الكل ضحك وآوس حضنه : حمدالله علي سلامتك يا اسد البيت من غيرك كان عامل ذي البحر من غير سمك انت بحرنا يا اسد 

اسد بسخرية : لا يا رجل وأكمل بصوت واثق : غور من هنا يا حيوان اهو ده آخره خلفه الولاد تربيه نيله وجيل زباله جاتك القرف علي الصبح 

وآوس جري من صوته والكل بيضحك وبعد كدا الكل قعد علي السفره ماعدا فهد اللي خارج وكان لابس بدله رسميه و لسه هيخرج 

وقف علي صوت اسد 

اسد : رايح فين يا فهد 

فهد باحترام : رايح الشركه عندي شغل 

اسد : اقعد أفطر الاول وبعدين نتكلم 

فهد : بس يا .... 

اسد بحده : فهد في ايه هو انا مش عرفت اربيك انت الاول كنت بتسمع كلامي من غير ما تقول حاجه ايه اوعي تنسي نفسك معايا ...  

فهد بهدوء وراح عليه و باس راسه : مش هقدر علي زعلك خلاص  

اسد : طب اقعد وبعد كدا اي حيوان منكم انتوا السته مافيش خروج من غير فطار

أما سيف كتم ضحكه  هو  و اخواته وخصوصا أن نوران كانت بتشرب و شرقت من المايه 

نور بصت في اتجاه سيف : جرا ايه يا اسد 

اسد ببرود : كلامي واضح وبعد الفطار مافيش خروج غير لما نتكلم سوا وبص لجيسي اللي بلعت ريقها بصعوبه 

نوران بصت ليه عشان تشوف قصده ايه لكن عمر ما التلميذ يكسب المعلم ومش عرفت تعابير وشه بتقول ايه و ابتسمت علي ده واسد خد باله و ابتسم بخفاء  وبعد الفطار الكل راح قعد و مستنين اسد يتكلم بعد ما دخل هو وجيسي المكتب وخرجوا وهو ماسك أيدها 

جيسي : احم هو انا اللي هقول 

اسد : متخافيش انا جنبك 

جيسي بصت ليه بحب : عارفه 

جيسي بقوه : أنا هقول حاجه وعايزه الكل يتفهم ده ومش عايزه رده فعل ذي بتاعت اسد 

فهد : مالك يا عمري 

جيسي بصت ليه بدموع : فهد أنا بحبك اوي وانت عارف صح ولو سبتك في يوم يبقي مش بايدي و هتفضل بالنسبه ليا فهدي وبتمني أنا ابقي كدا ليك 

فهد بقلق : مالك يا جيسي وقام وحضنها : انتي طول عمرك اميرتي و هتفضلي كدا مهما حصل وانا بحبك ذي ما انتي واي حاجه حصلت أنا دائما معاكي فاهمه 

جيسي حركت رأسها بنعم وفي دموع في عنيها 

جيسي بقوه : أنا عندي كانسر في المخ !!!! 


الكل مره واحده سكت ومافيش نفس وجيهان اللي حطت أيدها علي بوقها هي وشمس أما فهد بص ليها بعدم استيعاب ونوران ونور ونورين الصدمه علي وشهم وآوس اللي قعد علي أقرب كرسي ومش قادر يتكلم و اليف حس ان روحه طلعت منه ووجد اللي مش باين عليها أي رده فعل وزين اللي بيبص ليها بكسره وحزن و قهره ونفسه يعيط وسيف مسك أيده وهو عارف أنه بيحبها 


                      


فهد بعدم فهم : ده اللي هو ازاي مش فاهم واكمل بزعيق : فاهميني يعني ايه تموتي ديه عايز اعرف من حقي اعرف يعني البت اللي ربتها علي ايدي و توامي و نصي الثاني هيروح مني 

جيسي بدموع : حتي لو موت أنا هفضل دائما جنبك عشان أنا في قلبك انت والكل بس مش بايدي 

فهد بدموع : انتي بتتكلمي بجد 

جيسي بصت ليه بحزن ودموع وحركت راسها بنعم 

فهد لف وشه النحيه الثانيه ولقي ترابيزه ورماها علي الارض ومسح وشه بايده 

فهد بقهره : أنا كنت حاسس عارفه ليه حته من قلبي كانت تعبانه وكنت بكذب نفسي و للاسف طلع انتي طلع انتي يا جيسي 

وخرج بسرعه من القصر 

آوس قام ليها وهي بصت ليه 

آوس : انتي كنتي عند الدكتور لما كنا في استراليا صح عشان كدا روحتي من غير حراسه و رجعتي و حضنتيني جامد وقولتي ليا عمري ما انساكي ولو بعدتي عني مش بايدك لييييييه يا جيسي ليه تعملي فيا كدا أنا كنت حاسس وسألتك وقولتي وحشتني صح ولا لا ماتردي 

جيسي : صح بس ...... 

آوس : خلي في علمك أنا لو هديكي قلبي مش هسمح أن يحصل ليكي حاجه فاهمه ولا لا 

وخرج بسرعه قبل ما دموعه تنزل و حد يشوفها 

نوران : أنا مش قادره اتكلم في أي حاجه دلوقتي اهدي ونتكلم بعدين 

وخرجت من القصر واسد مش حب يضغط علي حد فيهم ونور بصت ليها بدموع وخرجت ذي البرق ونورين مشيت بعدها 

وجيسي بصت لأهلها لقت علامات القهره علي وشهم و خرجت من القصر وركبت عربيتها والكل سمع صوت احتكاك العجل بتاع العربيه في الأرض وماحدش عرف يحلقها 

اسد بعصبيه : هو في ايه انتوا المفروض هي اللي تعمل كدا مش انتوا هي اللي صغيره علي كل الوجع والتعب ده وكل واحده مش عارف يواسيها ويطمنها ويقولها اني هبقي جنبك ولما بجي الحيوانات الثانيه كل واحده محسسها أنها السبب جيسي ذي بناتي بالظبط فاهمين ولا لا وهي مش بنتك بس يا أليف يعتبر أنا اللي مربيها ومش هسمح أن حد يجرحها بكلمه 

وجد بعياط : اسد أنا عايزه بنتي مش عايزها تروح ارجوك اعمل اي حاجه 

اسد راح حضنها عشان يواسيها : اهدي يا وجد أنا عرضت الورق بتاعها علي اكبر دكاتره في العالم و هتعمل عمليه و هتبقي كويسه وعد مني ايه مش مصدقاني 

وجد بدموع : عمري ما اعملها ماشي يا اسد 

    

                  

تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا




تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close