القائمة الرئيسية

الصفحات

روايه عشقت طفله مجنونه بقلم مي احمد الفصل السادس والعشرين حتى الفصل الأخير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

 روايه عشقت طفله مجنونه بقلم مي احمد الفصل السادس والعشرين حتى الفصل الأخير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 

روايه عشقت طفله مجنونه بقلم مي احمد الفصل السادس والعشرين حتى الفصل الأخير حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

الحلقه (٢٦)♥️♥️♥️♥️♥️😭

ميرا بدموع /ارجوك ما تاذيش اختي انا مستعد اعمل اي حاجه بس ما تاذيهاش هي ما لهاش ذنب هي عملت حاجات مش كويسه بس هي طيبه ارجوك


صالح بشر/ انا سافرت من قناه لغايه هنا عشان اكون قريب من ماسه وارقبها في كل مكان بس انا غيرت مخططي لما شفت الحب اللي في عين ماسه للزفت اللي اسمه فريد،،


ميرا /انا ايه ذنبي اعمل اللي انت عايزه في بنت عمك ما لكش دعوه بيا ولا باختي انت ليه خاطفها احنا داخلين ايه في مشاكلك دي


صالح /لا ازاي ده انت اساس النصاب انت واختك الحربايه المهم هتعملي اللي اقول لك عليه هخرج لك اختك مش هتعملي انا مش هقتلها انا هبلغ عن مكانها واحبسها ايه رايك


مير/ا اعمل اللي انت عايزه انا مستحيل اقتل فريد سبته ومشيت


ابتسم بشر وراح على مكان وبلغ الشرطه على مكان نرمين


بعد ما خلصوا لعب رجعوا تعبانين وبيضحكوا


ماسه الحب /شفته انا غلبتكم كلكم عشان تعرفوا لما اقول لكم ان ما حدش يتحداني


بهيه 

والله انت يا ماسه دايما بتبهرينا ولا ايه يا مروان


مروان بحب انا مش متبهر غير بك انت يا قلبي


بهيه بخجل بس بقى كسفتني


اول ما دخلوا شافوا مامتهم والشرطه قاعدين


مامه فريد شكرا جدا يا حضره الظابط بس مين هو اللي بلغ على مكان نرمين


الاستاذ ده وبيشاور على واحد جنبه


كلهم اول ما شافوه اتصدموا


ماسه جريت عليه وحضنته وحشتيني قوي يا صالح انت بتعمل ايه هنا وازاي انت اللي قدرت تمسك نرمين


صالح بحبه وهو بيستنشق ريحه عطرها بعدها عنه ايوه ما هي كانت هربانه في قنا وانتم كنتم منزلين الاعلان في صورتها وانا اول ما شفتها عرفتها عشان كده بلغت حضره الظابط على مكانها


فريد قرب عليه شكرا جدا يا صالح احنا فعلا كنا نشرنا صورها عشان اللي وجدها يبلغنا


بهيه اول ما شافته اتصدمت لان كلام خليتها عنه غير كده خالص كانت لسه رايحه تتكلم لكن قطعها بصت صالح ليها وهو بيتكلم


صالح مش بتزورينا ليه يا ماسه ايه من ساعه ما اتجوزتي وانت نسيت لك اهل حتى مش بترفعي التليفون تكلمي ما وحشناكيش حتى ما وحشكيش البيت جدك البنت وحش قوي من غيرك يا ماسه انت كنت نورت البيت يا مجنونه


ماسه بدموع /انتم ما رحتوش عن بالي بس اهلي هم اللي مش عايزيني ماما قالت لي ما تجيش لو جيتي مش هنستقبلك وهنتردك وانت زي ما انت شايف هم اللي ما رنوش عليا وتبروا مني وانا هنا عايشه مع عيلتي الثانيه


صالح بكذب /بس جدك تعبان جدا عشان كده ما كانوش عايزينك تيجي عشان ما تشوفوش وهو تعبان انا بالصدفه عرفت نرمين دي تبقى قربتكم فقلت بالمره اشوفك واخدك معايا يا ماسه عشان تشوفي جدك قبل ما يموت


ماسه بدموع 

يعني هم عملوا كده عشان جدي ليه بيخبوا عني انا لازم اروح معاك يا صالح لازم اشوفهم


بهيه بخوف تروحي فين يا ماسه انت غبيه مامتك قالت لك ما تجيش يبقى هي مش عايزاك افهمي ده هو بيعمل كده علشان يخليكي تسامحيهم بس هم ما يستاهلوش انك تسامحيهم


مروان اهدي يا حبيبتي هم مهما عملوا برده عيلتها ولازم تسامحهم خلاص ماسه هتروح معاك وبهيه


كمان هتروح معاها ولا انت ايه رايك يا فريد مش هو المفروض يروحوا


بهيه بخوف لا احنا مش لازم نروح


فريد في ايه يا بهيه دول برده عاىله ومروان معاها هي لازم تروح تشوفهم يلا روحي جهزي شنطتك يا ماسه


ماسه جريت على اوضتها عشان تجهز شنطتها


كانت لسه بهيه رايحه وراها راح مساكها صالح وهمس لها لو عايزه مروان جوزك يعيش يبقى اسكتي فاهمه انا ممكن اقتل اي حد هنا وانت عارفاني مش بهدد بنفذ على طول


بهيه 

خلاص فاهمه ابعد عننا بقى


بعد شويه دخلت ميرا عليهم ولقيت صالح اللي ابتسم لها بشر


مامه فريد بكره/ مش تباركي لنا يا ميرا مش نرمين اختك اتقبض عليها وهي دلوقتي في السجن


ميرا صدمه وهي بصه لصالح كانت لسع بيتكلم وتقول لهم ان هو كان عايزه تقتل فريد بس سكت لانهم هيتهموها هي ويقولوا لها انت كنت عارفه مكان اختك وتتفضح


بعد شويه كانت ماسه نازله بشنطه هدومها وودعت فريد والعيله هي وبهيه ومشيوا راحوا مع صالح


فريد ما كانش مرتاح لصالح ما يعرفش ليه بس هيقدر يوقفها ازاي هي بنت عم وما يقدرش يقول لها ما تروحيش مع ابن عمك


ميرا كانت فرحانه ان ماسه راحت مع صالح لان هي عارفه كل حاجه عن ه وهو قال لها واعترف لها بحبه وعشق الماسه هي لازم دلوقتي ان هي تروح اختها


تشوف اختها ضروري بس من غير ما حد يعرف


اميره بتمثيل انا تعبانه اليوم كان متعب ومش قادره اقف على رجلي علشان كده طالعه ارتاح شويه عايز حاجه مني يا بيبي


فريد بقرف لا مش عايز روحي


فريد طلع وهو عقله مع ماسه وحاسس بخنقه من صالح ما يعرفش ليه


في نفس الوقت في عربيه صالح كان سايق وهو مبسوط ان خلاص كل حاجه هتنفذ زي ما هو عايز


ماسه نامت في حضن بهيه هو كان بيتاملها وهي نايمه اتكلم عارفه يا بهيه احسن حاجه فيك ان انت بتخافي على حبيبك عشان كده رضيتي تيجي معانا ما تفكريش انك ممكن انك تنقذيها من اللي هعمله فيها ماسه وهتفضل طول عمرها ليا فاهمه


بهيه بكره انت انسان مريض واللي زيك لازم يروح مصحه نفسيه ربنا مش هياذيها عشان هي طيبه وزي مثلا ما بيقول كل شر واكيد ليه يوم


بعد اكثر من 12 ساعه

اخيرا وصلوا بهيه صحت ماسه ونزلوا من العربيه


ماذا صحيت اخيرا وصلنا البيت وحشني قوي اول ما نزلت اتصدمت اول ما شافت مامتها بتعيط جريت عليها وحضنتها


مامه جيتي ليه يا حبيبتي مش قلت لك قبل عن كده ما تجيش هنا هنا بقى خطر يا ماسه


ما سبب استغراب قصدك ايه


صالح بشر ق/صدها انك وقعت في مصياتي يا حبيبتي وانك هتبقي مراتي رسمي بعدين العده بتاعتك


ماسه /

عده ايه انت بتتكلم ازاي كده يا صالح ياض فوق انا ماسه مالك ايه الكلام اللي بتقوله ده اتجوز مين انا اصلا متجوزه انت بتتكلم ازاي انت مجنون


صالح بجنون مسك ايدها ووراها شكل جدها والبيت والرجاله المطاريط وهمس لها وقال لها مش بكذب انت هتبقي ملكي وهتبقي مراتي برضاك او غصب عنك


ماسه بجنون /ابعد عني سيبني صالح قرب منها وداس على عرق في عرق في رقبتها اغمى عليها وشالها وحبسها في الاوضه وخرج وهو مبتسم ماسه هتبقى ليا قريب قوي عشان يكون كلكم عندكم عالي شفت يا مرت عمي عملت اللي قلت لكم عليه

اكيد جدي دلوقتي مش مصدق اللي عملته بس انا مش بوعد بحاجه ومش بوفيها


وحبس بهيه معاها عشان ما تروحش تبلغ فريد


في بيت فريد


الصبح فريد ما كانش نايم اصلا قام وهو حاسس بخنقه بس شاف ميرا وهي بتتسحب وبتخرج من الفيلا وكانت الساعه في حدود 10:00 الصبح

لبس الجاكيت بتاعه ركب عربيه وراها بس الصادم لما القاها راحه القسم معقول عايزه تشوف اختها طب ليه هي ما قالتش لو قالت هي مش هيمنحها هي مهما عملت فهي اختها في النهايه دخل واتسحب


ميرا لو سمحت عايزه اشوف المدعوه نرمين انا بكون اختها


ميرا اول ما دخلت شافت نرمين كان باين عليها الارهاق والتعب والعلامات الضرب باينه في وشها


نرمين ميرا حبيبتي جيت عشان تشوفيني مش عارفه مين اللي خطفني وبلغ عني


ميرا واحد اسمه صالح يبقى ابن عمي ماسه عمل كده عشان يهددني بيكي انا اسفه يا حبيبتي قال لي اقتل فريد ويخرجك بس انا مش هقدر اقتل فريد


نرمين انت غبيه تقتلي فريد ازاي مش كفايه انا كمان انت عايزه تروحي السجن بس انت جايه ليه تشوفيني اتكلمي في ايه 


ميرا/ انا حامل انا خايفه لحد يعرف وفريد يعرف


نرمين حامل /حامل ازاي انت عملت ايه فهميني


ميرا انت عارفه ان فريده مش بيهتم بيا اضطريت اني اضعف لما تكلمني محمد ثاني وقال لي انه محتاجني وانا كنت محتاجاه بصراحه ما قدرتش اقول له لا ولا بعد نفسي عنه خديني دلوقتي حامل في شهرين وخايفه لفريد يعرف


نرمين انت غبيه انا عملت كل حاجه عشانك وانت بتضيعيها في دقيقه قتلت خالد عشان ما يتكسفش انك ما عملتيش زفت حاجه مع فريد وضحيت بنفسي عشانك وانت رايحه تغلطي بكل سهوله انت ايه ما بتفهميش وفي الاخر تقولي لي


ميرا انا دلوقتي مش خايفه من حاجه خالص غير من غير الحمل ده حتى ماسه صالح هيتجوزها ويريحني منها يبقى ما فيش حاجه اخاف منها غير موضوع الحمل صرفيني


فريد من ورا يا بنت الك*لب


ميرا نارمين فريد


‏روايه عشان طفله مجنونه

الكاتبه مي احمد

الحلقه (٢٧)الاخيره

🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨💓💓💓

قبل ما ابدا حابه اعتذر على التاخير بس كان عندي ظروف في الشغل صاحب الشغل في المكتب اسر اني اخلص الشغل عشان كنت تعبانه الاسبوع اللي كنت تعبانه فيه فارجو منكم انك تعذروني وما تزعلوش مني ويا ريت نتفاعل شويه عشان انزل الجزء الاخير خالص والفصل كبير خالص اكبر فصل كتبته يلا انا طولت عليكم يلا شوفوا الفصل بايه

💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓😚😚😚


فريد وعصبيه وكره/ يا ولاد الك*لب بقى انا عاش سبع سنين بتعذب وانا بقول اني ظلمتك يا اميره واني جيت عليك اتاريكي واحده شمال واطيه ما طمرش فيك اي حاجه عملتها عشانك عملت ايه بيكي عشان تعملي فيا كده اتكلمي ساكته ليه


نرمين /عايز تعرف عملت" ايه فيها خليتها جنبك وعشان هي بتحبك فضلت جنبك وكانت بتديك الاهتمام وكل حاجه وفي الاخر تفضل طفله عندها 17 سنه عليها ليه؟ هي كان ناقصها ايه ما تتكلم يا استاذ فريد ولا القطه اكلت لسانك


فريد ان/ت بتكذبي عليا ولا على نفسك اختك عمرها ما حبتني دي بتحب الفلوس والدليل عندك دلوقتي ان هي خانتني بدل مره 10 وهي بتعترف بلسانها وحامل من واحد ثاني وعايزه تلبسها لي انتم ايه شياطين ده ابليس نفسه بيسقف لكم


ميرا بتحاولي تكلمه ودافع عن نفسها بتمثيل فريد انا راح اضربها قلم وقعها على الارض


فريد بعصبيه شديده/ انت ايه يا واطيه مش عايزك تلمسيني ولا تقربي مني النهارده تلم حاجتك وتغري للي انت حامل منه مش عايزه اشوف وشك ثاني سلام يا ميرا 


ميرا مسكت رجله فريد ارجوك انا بحبك ما اقدرش استغنى عنك ما تحرمنيش منك انا عارفه اني غلطت بس كلنا بنغلط ما تاخدنيش بذنب عملت غصب عني عشان انت اهملتني فريد زقها برجله"""'"""""" واتكلم "بعصبيه شديده/ اه عشان اهملتك تقومي تخونيني كل ما اهملك واتشغلت عنك شويه تقومي تخونيني لقع الخاتم وراميه في وشها واحده زيك ما تستاهلش نهايه تشيل اسمي الحمد لله ربنا قدم لي الحب الحقيقي اللي بسببك كنت هخسره انا دلوقتي لازم اروح انقذها عشان نبدا حياتنا مع بعض


ماشي يا فريده عشان يروح ينقذ ماسه اما ميرا واختها كانت بتعيط كانوا بيندبوا حظهم على اللي عملوه في وقت ما ينفعش فيه الندم مش كل حاجه الفلوس ما حدش بيحس بالنعمه غير لما تروح من ايده هو ده حال الانسان


في صعيد قنا تحديدا في بيت ماسه


ماسه بكراهيه / لو انت الوحيد الراجل في العالم مستحيل اتجوزك فاهم واذا كان على اختي انا هوديها معايا القاهره وترجع زي الاول 


مسكها من بقها وضغط عليها وقال لسانك عايز قطعه هتجوزك غصب عنك يا ماسه انت بتاعتي انا وبس انت حق تعبي والم السنين دي كلها مش هسمح لك انك تبعدي عني فاهمه


زقيه بكل قوتها واتكلمت بكراهيه شديده انت لو اخر راجل في العالم انا مستحيل ابص لك عارف ليه عشان انا مش شايفاك راجل اصلا الرجوله في نظري هو فريد وبس حتى لو مش هتجوزه وهنفترق بس انا شايفاه هو الراجل لكن انت بتتحمى في الرجاله وما لكش خير في عيلتك هيبقى لك خير فيا ابعد عني وسيبني في حالي


صالح بس انا بحبك وما اقدرش استغنى عنك ليه مش بتحسي بالنار اللي فيه على العموم يا ماسه انا اللي فهمته منك انك بتحبي فريد ومش هتقدري تحبيني غير لما يموت فريد انا قررت اقتله


ماسه  بضحكه سخريه/انت ما تقدرش تلمس شعره منه عشان لو قربت منه بس انا هقتلك فاهم هقتلك واخلص الدنيا كلها من شرك


صالح وهو بيخرج هنشوف مين اللي هيقتل مين


مساء وقعت في الارض يا رب ما تضرنيش فيه انا بعترف قدام الناس كلها اني بحبه وما اقدرش استغنى عنه ما اقدرش اطلعه منه قلبي لان هو ساكن فيه هو حب حياتي اللي ما اقدرش استغنى عنه يا رب احفظه لي


في الوقت ده كان فريد ومروان راكبين العربيه في اتجاه قنا


مروان باستغراب يعني كل ده يحصل واحنا نايمين على وداننا لينا سبع سنين وهم عايشين معانا زي الافاعي وبيخططوا واحنا نايمين على وداننا والله ليهم حق يعملوا اللي هم عملوه تفتكر رد فعل هتبقى ايه لما تعرف ان انت ما خنتاش اكيد هترجع لك


فريد عصبيه/ خلاص شوف انا بقول لك ايه وانت بتقول ايه بقول لك صالح حبسهم هناك تقول لي ترجع لك انت بتفهم من انهي ناحيه يا مروان انت غريب قوي


مروان خلاص يا عم ما تزقش انا كنت بس استفسر بس غلطت انا عملت جريمه خلاص سيبنا المفهوم

ليك انت يا معلم خلاص ارتحت كده انا حمار وما بفهمش حاجه


فريد بزهق تعرف تسكت وما سمعتش صوتك


لحد ما نوصل


مروان ادينا حطيت جزمه في بقي ارتحت كده


فريده اتنهد وكمل /ساعه من غير ما يرد عليه بعد وقت كتير اخيرا فريد وصل على بيت اهل ماسه


اول ما دخل البيت اتصدم من كميه الرجاله اللي هناك


صالح اول ما شافهم نازلين من العربيه امر رجاله ان هم يجيبوه والرجاله مسكوا فريد وطبعا عشان فريد جسمه رياضي ابتدا يضرب فيه وهم يضربوا فيه


مامت ماسه راحت فتحت الباب ماسه وبهيه وخرجتهم اول ما خرجوا شافوا فريد ومروان وهو بيتخانقوا مع الرجاله


ماسه بصوت مليان حب فريد


فريده مروان انتبهوا لهم وصالح كمان انتبه ان هي خرجت راح عندها ومسكها جامد وهي بتصرخ


وهو رافع عليها المسدس اسكتي مش عايزه اسمع نفسك اقتله لك واريحك منه عشان ما يبقاش فيه غيري انا في حياتك فاهمه


فريد ضرب الرجاله وراح عند صالح وقال له سيب المسدس علشان ما اخليهمش ياذوك بقول لك سيب المسدس


صالح بجنون رمى ماسه اخر الدنيا ووجه المسدس ناحيه فريد انا مش عايزه اقتلها هي انا عايزه اقتلك انت اخذتها مني ودلوقتي انا هاخد روحك


فريد غمض عينيه وتشهد بس بس ما سمعتش صوت ضرب نار الكل واقف مصدوم بيدوس على المسدس ما رضيش يطلع رصاص


صالح بعصبيه انا معمره بايدي ازاي ما يطلعش طلقات انتوا يا حيوانات في حد فيكم لاعب في المسدس بتاعي


ماسه الضحكه 😂 🤣/انت شكلك نسيت ماسه يا صالح اللي بتعمل مقالب للناس كلها فاكيد دي مش هتروح عليا يا حبيبي انا لما دخلت عندي في الاوضه بدلت المسدس بتاعك المسدس لعبه ايه رايك عجبك المقلب بموت في المقالب الدنيا من غير ما اقلب ما تتعشى المقالب نفعتنا اهي عشان تعرفوا جناني وانت كمان يا فريد تبطل تقول لي يا بنت المجانين اديك جني نافعه وانقذ حياتك


كان لسه صالح هيروح عليها عشان يضربها لكن ايد فريد هي اللي منعته واتكلم بشراسه وهو ماسك ايده وكسرها في ايده وقال معاش ولا كان اللي يمس مرات فريد الجبالي


وبعد شويه دي الشرطه قبضوا على المطاريط وقبضوا على صالح بتهمه تعذيب عيلته والشغل مع المطاريط


صالح بتوعد / الموضوع مخلصش

على كده مش هسيبك يا فريد وده وعد مني

ليك


فريد راح عند ماسه وقال انت كويسه يا حبيبتي حاسه بحاجه بتوجعك الحيوان ده عمل لك حاجه


كنت خايفه لاخسرك يا فريد انا بحبك قوي ما تبعدش عني تاني اوعى في يوم تسمع كلامي حتى لو قلت لك نبعد ما تبعدنيش عنك انا بموت فيك


فريد وانا بموت فيك ماسه انا كنت عايزه اقول لك على حاجه انا ما خنتكيش


ماسه بوجع 

خلاص يا فريده ما فيش داعي انك تفتح الموضوع ده ثاني انا مسمحك


فريد /لا لازم تصدقيني وحكى لها كل حاجه عن ميرا ونرمين واللي عمله واني ميره حامل


ماسه/ الحمد لله كل حاجه اتكشفت يا فريد واحنا رجعنا لبعض فريد انت بتحبني


فريد انت غبيه انا مش بحبك انا بعشقك واقرب عليها والتهاب شفايفها في قبله عميقه بيعقبها على كلامها بعد شويه بعد عنها وهي ضربته على صدره 


ماسه بخجل 

واتكلمت بهمس كسفتني قدام الكل انت ايه يا اخي


فريد خد ماسه ودخله عند جدها


الجده صفوان كنت عارف ان انت اللي هتحميها شكرا يا ابني على وقفتك ما حفيدني وخليتها تكمل تعليمها وباقت الدكتوره زي ما هي عايزه وصحيح ان 

هتطلقوا


ماسه فل الله ولا فالك يا جدي انت عايز يخليه يفلسع ويسيب قلبي يموت وراه


جد صفوان 

طول عمرك لسانك متبري منك ربنا يسعدكم يا اولاد بس انا كان عندي طلب منك يا استاذ فريد


فريد اتفضل يا جدي انت تؤمر


جد/ كنت عايز حفيد تسافر تتعالج عندكم في القاهره علشان الدوا اللي كان بتاخده


فريد/ اعتبره حصل يا جدي


الجد بحب هو ده اللي كنت منتظر منك يا فريد يلا يا ولاد روحوا شوفوا اختك وبعد كده ارتاحوا شويه وشوفي لو هتقعدوا هنا ولا هترجعوا مصر


فريد/ لا احنا هنرجع مصر عشان انا عندي شغل كتير ما اقدرش اجله اكثر من كده


جد /تمام يا ابني ابقى اعزمونا على الفرح


فريد بحب /مسك ايد ماسه اكيد يا جدي انت اول المعزومين يلا يا حبيبتي نروح نشوف اختك


بعد ما خرجوا الجد دعالهم ن هم يكملوا حياتهم مع بعض في جو من الحب والرومانسيه وما يفترقوش تاني


مامت ماسه كانت بره واخذت ماسه وفريد وديتهم على اوضه اسيل


اول ما دخل على الاوضه اتفاجئوا بشكلها شعرها المنكوش وبتكلم الهوا كان شكلها فعلا يا خوف اول ما شافتها ماسه قلبها وجعها على اختها قد ايه هي عنت هي ممكن تكون عنت من الم الحب لكن اختها عانت من الم الحياه ومن قسوتها عليها قربت عليها واتكلمت بحنيه


ما س حنيه حبيبتي اسيل انا ماسه وحشتيني يا غاليه وحشني حضنك وحشني الكلام معاكي انت مش بتتكلمي ليه؟


اسيل بخوف رجعت لورا/ انت عايزه تموتيني مش كده انت معاهم مش كده حرام عليكم سيبوني انا عملت لكم ايه انت هتموتي زي ما موته محمد ابعدي عني ابعدي وفضلت ي تصرخ بشكل هستيري


فريد بسرعه جري عليها وحوالي يبعد ماسه عنها وماسه بتعيط وتقول له سيبني يا فريد انا اختك ما تعمليش فيا كده انا عارفه اني كنت محتاجاني وانا كنت محتاجاك بس الظروف كانت اقوى مننا ان شاء الله هتخفي بس حاولي انك تتغلبي على اللي انت فيه


وفضلت تعيط بهستريا وفريد واخدها في حضنه او اختها اول ما شافت دموعها حست بشعور غريب

وكان في ذكريات ابتدت تتجمع في عقلها


اسيل بحب /ماسه انت ماسه اختي المجنونه وحشتيني يا مجنونه اول ما سمعت كده ماسه جريت عليها وحضنتها من غير اي كلام وفجاه حست بحاجه تقيله جسمها لقيتها اغمى عليها نيمتها على السرير وغطيتها وراحت عند فريد وترمت في حضنه وفضلت تعيط بشكل هستيري 


واتكلمت وهي في "حضنه فريد انا عايزاها تبقى كويسه هي هتبقى كويسه" اوعدني هتحاول تخلي اي حد معلش


فريده وهو بيطبطب عليها /يا حبيبتي اهدي انت اكثر واحده عارفه ان حالتها مش ميؤوس منها انت دكتوره وعارفه كويسه ان حالتها مش خطيره وكويس ان هي اغمى عليها  علشان نقدر ناخدها من غير اي مشاكل


بعد شويه دخلت ماما ماسه عليهم واتكلمت بحزن شديد شفت اللي حصل لاختك يا ماسه انا مش عارفه كان مستخبينا فين ده كله بقيت بتخاف من كل الناس بقيت حبسه نفسها ايه دلوقتي يا ماسه


ماسه طبطبت عليها ان شاء الله هتبقى كل حاجه كويسه يا ماما بس انا عايزك تدعي لي ان ربنا يقف معايا واني ما شافش الم ثاني انا انا اتعذبت كتير يا ماما في بعضك خديني في حضنك انا محتاجه قوي وفعلا خدتها في حضنها في حضن قوي وتنان بيبكوا على فراقكم كل السنه دي


ماما ماسه حب /وحشتيني يا مجنونه قوي ما تعرفيش الوقت ده عدى عليا ازاي انا كنت بموت وانت مش هنا وكل ما افكر اني اصالح ممكن يوصل لك كنت بتعذب اكثر اوعديني يا بنتي انك تحافظي على جوزك وتبطلي الجنان اللي انت فيه ده وعد وتاخدي بلاش تهور


ماسه معنى ايوه اكيد وعد يا ماما انا مش هزعلك تاني


مامت ماسه طب يلا يا حبيبتي عشان مروان مستنيكم تحت هتوحشيني انا ما قعدتش معاكي وعارفه انك متوحشاني برده بس بعد ما تخفي اختك انا وجدك وهقعد معاكي اكتر من شهر عشان ده الفرح بس ادعي لي ان اختك تبق اختك كويسه


ماسه مسكت ايد مامتا ان شاء الله هتبقى كويسه وهترجع لك احسن من الاول وتعيش حياتها ما تستعجليش انت بس يا ماما بس قولي لي يا ماما امال فين مرات عمي وعمي وكانوا كيف راضيين على اللي بيعملوا ولادهم


مامت ماسه بحزن مرات عمك دخلت المستشفى بعد ما مات ابنها وعمك كان بيدافع على ابوه وصالح قتله ودفنه لانه اكتشف حاجه غير ان هو بيحبك الكلام ده اكتشف ان هو بيشتغل في الاثار وفي المخدرات فحاول يوقفوا عن اللي بيعمله بس ما قدرش والولد طلع عاصي فعلا وقتل ابوه يلا ربنا يسامحه وياخذ عقابه

ما سه حب ان شاء الله يا ماما


فريد/ يلا يا مثلا تاخرنا


ماشي يا فريده اديني جايه اشوف وشك بخير يا ماما هتوحشيني

★**********************************


خرج ماسه هي وفريد بعد ما حطوا اسيل في العربيه في الكرسي اللي ورا جنب بهيه ومروان وماسه وفريد قعدوا في الكرسي اللي قدام


بعد شويه وقت كان الوقت ابتدى يليل وهم لسه في الطريق كانوا بهيه ومروان ناموا


ماسه قربت من فريق حب وقالت له ايه رايك يا فريد لو نشغل اغنيه رومانسيه عشان انا عايزه احس بكل لحظه وانا بحضنك وبس في خده


فريد ماشي يا مجنونه اعملي اللي يريحك لو ضحى يبسطك اعمليه


ما سه فعلا شغلت الكاسيت وشغلت ممكن تخليني في حضنك لا اصاله وبصت لفريد بحب ومسكت ايديه ونامت على حضنه وهو بيسوق ابتسم وهو على حركتها واشتغلت الاغنيه (ممكن تخليني في حضنك محتاجه ان اسمع صوت قلبك نبضه يحيني

يحيى نضه يحيني اصل انا لما بكون متشافه بتوتر اصل انا خوافه حضنك يحميني ممكن خليني في حضنك محتاجه ان اسمع صوتك قلبك نبض بيحيني نبض بيحيني اصل انا لما بكون متشافه بتوتر اصل انا خوافه حضنك يحميني والساعه اللي بعشها في قربك 60 دقيقه حياه الوقت الضايع طول بعدك في العمر انا مش حاسباه في ناس يوميا بقابلها بضطر اني اضحك وجاملها وفي اول فرصة اسرق نفسي لما بقابلك ممكن تخليني في حضنك محتاجه ان اسمع صوت قلبك نبضوء يحيني نبضه ب يا حيني


قدامك ببقى خجوله صعب نعبر بسهوله بوصف جوايا واوصف جوايا في حاجات بينقص معناها لو بالشفايف قولتها احساسه كفايه احساس كفايه

والساعه اللي بعشه في قربك 60 دقيقه حياه والوقت اتضايع انا من عمري انا مش حسباه

في ناس يوميا بقابلها مضطر اني اضحك واجاملها واول فرصه والفرصه واسرق نفسي لما بقابلك ممكن تخليني في حضنك محتاج ان اسمع صوت قلبك)

خلصت الاغنيه وماسه دفنه نفسها في حضن فريد وتبص له نظر كلها حب وهو كمان بدلها نفس النظره ونفس الحب واللهفه اخيرا بعد طول فراق رجعوا لبعض ومش هيسمحوا لاي حاجه تفرقهم


فريد قرب منها وطبع قبل فوق راسها وقال لها بهمس بحبك


ماسه بعشق انا بموت فيك مش بحبك بس انت بتجري في دمي


وكملوا طريقهم بحركات ماسه المجنونه حب ومداعبتها الفريد اخيرا وصلوا على الفيلا


فريد نزل من العربيه وشال اخت ماسه ومروان وبهيه دخلوا وما سه معاهم


مامه فريد جريت عليهم حصل ايه مين دي وايه اللي سمعته ده فعلا الراجل اللي جاء خطفك انت كويسه يا حبيبتي ميرا مش باينه من الصبح مش عارفه ليه


فريد بحب اهدي يا ماما هنفهمك كل حاجه مروان اشرح لمامتك وانت تعالي معي عشان توصلي لاختك وتقعدي جنبيها

ماسه حاضر يا فريد يلا بينا ماسه وفريد مشوا ومروان قعد يشرح لمامه فريد اللي حصل بالتفصيل


بعد ما مروان شرح كل حاجه لمامات فريد


الحمد لله ان كل حاجه اتكشفت وان الحربايه ميرا طلعت من حياه فريد زي ما اختها طلعت من حياتك ياما حظرتك منها بس اهو الكلام مش بيجيب فايده كل حاجه نصيب يا ريت برده ماسه وفريد ما يبعدوش عن بعض تاني


مروان بحب ان شاء الله انا طالعه ارتاح تصبح على خير بكره في مؤتمر صحفي فريد هيعمله عشان يعلن خطوبته على ماسه جهزي نفسك يلا بينا يا بهيه عايزه حاجه يا ماما


الام حنان لا عايزه سلامتك يا حبيبي روح ارتاح


،//////////(((///////////////////((((((((((()))))))+++++

في اوضه ماسه بعد ما حطه اسيل على السرير فريد بص لها واتكلم بجديه طبعا بكره انت عارفه بنحاول مؤتمر صحفي عشان خطبت بيكي عشان كده عايزك تقولي لاسر قبل ما الخبر يطلع في التلفزيون عشان ما يبقاش منظرك وحش مع اني مش عارف انت هتوصلي له الخبر ده ازاي بس زي ما تسرعتي وعملت اللي في دماغك يبقى تصلحيه


ماسه غيظه /هو مين اللي كان سبب اني أعمل كده مش انت بسبب الحربايه اللي كنت هتجوزها يلا الكلام ملهوش فايده ما تقلقش اسر بيفهم واكيد هيتفهم انه مش هيقدر يتجوز واحده ما بتحبهوش هيبقى يدمر حياه الثلاثه عشان هو بس اسر مش اناني انا هروح اكلمه دلوقتي


فريد بحب طب قربي ما تخافيش مش هعمل حاجه يا بنت قربي هو انا بعض وانا ما اعرفش بقول لك قربي


ماسه قربت منه خوف واول ما قربت راح اشدها ليه ملتهم بشفايفها في قبله عميقه و وهي سرحت وتجاوبت معاه بعد شويه بعد عنها وقال لها بحبك وهفضل طول عمري احبك انت الاولى والاخيره في قلبي


ماسه مسكت ايديه وانت الاول والاخير وهتفضل طول عمرك انت الوحيد اللي في قلبي واللي حافر اسمه بالدم في قلبي بحبك وراحت بسته في خده وجريت على بره


فريد وهو بيكلم نفسه مجنونه وخرج وراها وقفل الباب


في نفس الوقت في غرفه ماسه التليفون بتاعها ورنت على اسر


اسر بخوف/ انت كويسه يا ماسه بترن ليه في الوقت ده رجعت ولا لسه


ماسه بخوف/ اه رجعت في حاجات كتير حصلت معايا بقى واحكالك بعدين في حاجه مهمه عايزه اقولها لك اسرعارفه انك بتحبني بس انا حاولت اني احبك واشوفك كحبيب مش كصديق ما عرفتش وانا لو ما صرحتكش دلوقتي يبقى بخدعك وبدمر حياتك وحياتي وحياه فريد لو انت تقبل انك تكون سبب في تدميرنا احنا الثلاثه انا ما عنديش معنى لو انت تقبل انك تكون سبب في تدميرنا احنا الثلاثه انا ما عنديش منع  اني ابقى معاك وما اسيبش فريد بس انا عارفاك يا اسر مش اناني انا عارفه اني ظلمتك بس غصب عني قلبنا مش بايدينا ها قلت ايه


اسر بحزن انا عارف انك ما بتحبنيش حاولت على قد ما اقدر اني اخليك تحبيني بس انا مش اناني ماسه وانت عارفه كده وانت عارفه اكثر واحد اني كنت عايش في واحده انا اكيد اتمنى لك السعاده مع اللي انت بتحبيه واللي بيحب بجد بيفرح لما يشوف حبيبه مبسوط وانا ان شاء الله هفرح لما اشوفك مبسوطه يا حبيبتي محققه كل اللي بتتمنيه اتمنى لك حياه سعيده وهفضل طول عمري صديقك اللي بيحميكي ويقف جنبك وعلاقتنا مش هتتاثر خالص كان ما فيش حاجه حصلت بس عايزك تدعي لي ان الاقي حب حقيقي زي اللي انت لقيتيه


ماسه حزن عليه كنت عارفه انك هتقول كده انا اسفه على كل حاجه عملتها لك انت عارف ليه انا بكلمك من التليفون عشان مش قادره احط عيني في عينك بعد اللي عملته انا عارفه اني مجنونه ومتهوره ومتسرعه بس مش بايدي وانت اكثر واحد عارف ان الحب مش بايدينا يلا اتمنى لك انك تلاقي الحب وتلاقي حد يحبك زي ما انت تخلص في الحب انا عارفه يا بخت اللي هتحبك عشان مش هتلاقي في طيبه قلبك ابيض مضطره اقفل معاك دلوقتي وبكره الصبح بقى نتقابل عشان تساعدني ان اختار الحاجه بتاعه الفرح عشان فريد هيعمل لي فرح من اول وجديد وانت اكيد هتفضل واقف معايا مش كده


اسر بحب ايوه كده طول عمري كنت واقف في ظهرك وعمري ما هتخلى عنك انت مش حد  بالنسبه لي ماسه انت ليكي مكانه خاصه مهما تعملي هتفضل مكانك هي هي يلا اسيبك بقى ترتاحي عشان بكره قفل السكه معاها وقعد بانهيار ليه كل اللي بيحبه بيسيبوا ؟ماسه سبتوا اهله توفوا وسابوه ما لوش حد بس هو عارف ان هي ما بتحبوش ليه زعلان دلوقتي؟ كان عنده امل بسيط ان هي تحبه بس هي ما حبتهوش هو مش اناني هيحاول على قد ما يقدر ان هو يخرجها من قلبه وينساها دخل يرتاح من تعب التفكير في حبها اللي بيتعبوا


في صباح يوم جديد مليء بالمفاجات


الكل صحي ونزل تحت عشان فريده عمل مؤتمر صحفي قدام البيت لبس بدله شيك وحط برفان اللي بيخلي البنات تدور بيه ونزل كانت ماسه لبست فستان رقيق لايق عليها خرج هم الاثنين للمؤتمر


واحده من الصحافه لو سمحت يا استاذ فريد ايه شعورك بعد ما ميرا محمد اتحبست وفسخ خطوبتكم هل ماسه الهلالي كان ليها سبب ولا لا وايه سبب دخولها السجن


فريد بجديه ميرا سبب دخولها السجن بتهمه اختلاس من اموالي عشان هي كانت مديره اعمالي وبالنسبه لخبر خطوبتي انا وماسه انا بعلم قدام الكل انا فريده لان هتجوز ماسه واطلع خاتم الماس من جيبه ونزل على ركبته وبص لها كل الحب قدام كل الناس الصحافه والناس اللي هتشوفه المؤتمر تقبلي تتجوزيني وتبقي شريكه حياتي


الصحافه كلهم كانوا بيصوروا ومستنين اجابه ماسه وهم مش متخيلين ان النجمه فريد الجبالي بيطلب ايد واحده عاديه بالطريقه الحلوه دي كلهم سقفوا بعد ما ماسه  هزه رصه بمعنى ايو ولبس الخاتم وبصيت له بدموع وحضنته


واحد من الصحافه ايه شعورك وانت هتتجوز واحده من الصعيد يعني مش من الوسط النجوم ولا الاعراضات الازياء يعني جاهله ما تعرفش حاجه


فريد وغضب مين قال لكم ان هي ما تعرفش مش عشان هي جايه من بلد فيها صعد يبقى هم متخلفين او جاهلين لعلمك اللي قدامك دكتوره قد الدنيا حتى لو ما كانتش دكتوره كنت هتجوزها برده الانسان مش بمستوى او ثقافه البلد اللي هو جاي منها بمعاملته ممكن تكون متعلمه بس معاملتها سيئه للغايه عشان كده عايز انصح كل شاب دور على الجمال الجوهري ما تدورش على الجمال

انا بحب ماسه وهفضل متمسك بها لاخر العمر مش حاسبها غير لما هي تزهق مني


ما سبب حب عمري ما ازهق منك انت قلبي يا فريد يا ريت كل الشباب زيك بحبك


فريده حب وانا بعشقك وصوره ونزل صورهم في كل مكان وتعرف قصه حبهم في كل مكان


كلهم كانوا قاعدين بيضحكوا في الصالون بعد ما خلص المؤتمر وبيجهزوا امور الفرح


اسر بحب عامله ايه ماس انا جيت عشان ابقى جزء من فرحك انت مهما عملت هتفضلي صديقتي ولا انت ما كنتش عايزاني اجي


ماسه بحب لا ابدا انا مش مستغربه ولا حاجه انت تيجي في اي وقت تنور


وهم لسه بيتكلموا سمعوا صوت صريخ جاي من اوضه اسيل كلهم جريوا عليها هي كانت هترمي نفسها من فوق

اسر بسرعه مين دي يا ماسه وبتصرخ كده ليه اهدي يا انسه 

بصيت لهم باستغراب واتكلمت انتم مين محمد انت رجعت عشاني مش كده انا كنت عارفه انك مش هتسيبني


ما سبب صدمه ايه ده ده هي شايفاك جوزها يا اسر هنعمل ايه دلوقتي يا مروان


اسر بعمليه ما تخافيش يا ماسه انا هتصرف مالك يا قمر انت زعلانه ليه ايوه انا رجعت عشانك حضنته اخيرا انا كنت بستناك كل يوم كانوا بيقولوا لك مش هتيجي بس انا كنت مصدقه قلبي وحشتيني


اسر بحب ما تخافيش انا معاكي واعطاها حقن اخذ الحقنه المخدر حس بالثقل جسمها عليه عارف ان هي يغمى عليها شالها وحطها على السرير وراح عند ماسه واتكلم بعصبيه مين دي يا ماسه وليه بتصرخ وليه هو اللي شافتني قالت لي يا محمد مين هو محمد ده اتكلمي ساكته ليه


ماسه اهدى يا مروان دي اختي وحكيت لي كل اللي حصل بس يا سيدي ده كل اللي حصل هي اتعذبت كثير في حياتها عشان كده كنت بحاول اعمل اي حاجه عشان اساعدها


بس مش عارفه اعمل ايه


اسر ما تقلقيش هي حالتها مش خطيره بس انا ممكن اخدها معايا امريكا عشان عندي مؤتمر هناك وهخلي في دكاتره نفسيا يساعدوها البنت باين عليها مسكينه ما تخافيش عليها انا هحافظ عليها وهي اكيد هتبقى كويسه هنقعد شهرين  تروح معايا عشان هي فاكراني محمد انا هتصل بالدكاتره هناك وحدد المواد بص عليها الاقيها نايمه زي الملاك ما يعرفش ليه قلبه دق لها اتشد ليها بس هو نفض الافكار دي


ماسه شكرا قوي يا اسر دايما بتعمل كل حاجه عشان انت فعلا انسان عظيم بشكر ربنا انك في حياتي


اسر بحب ما تقوليش كده انا هسافر كمان ساعتين تكونوا جهزتوها خرج عشان يجهز نفسه عشان السفر


بعد ساعتين دخل فريد واسر كانت اسيل ابتدي فوق بس مش في وعياها اسر ابتسم لها وشالها وخرج وماسه ودعتها واسر وعد ان هو يهتم بها وان هو يرجعها لها اسيل اللي هي تعرفها


ماسه انهارت من العياط على اختها بعد ما مشت فريده خدها في حضنه وقال لها ان هي اكيد هترجع ثاني بس هترجع قوي زي ما هي عارفه وقال لها تجهز نفسها لحفله الحنه وباقي الحفلات عايز يخلص كل ايام الفرح عشان يقعدوا مع بعض ويشبعوا من بعض ابتسم ماسه بخجل وبصيت له بحب بينبض بقلبها ليه هو بس وقالت له حاضر بس انت مش شايف ان الوقت بدري ده لسه فاضل شهرين


قلب حب الشهرين دول هيعدوا كانهم يومين بحبك

وانا كمان قالتها ماسه بابتسامه هزت قلبه


خلص اليوم من غير اي احداث

بعد مرور شهرين كانت اسيل اتعالجت ونشات علاقه حب بينها وبين اسر حيث ان كل واحد شاف جانب حلو في الثاني وتعلقوا ببعض وقرروا ان هم يتخاطبوا بعد فرح ماسه ورجعت على مصر عشان تحضر فرح ماسه


في يوم الحنه كلهم بيجهزوا كل حاجه عشان كل حاجه تبقى كويسه مامت ماسه  وجدها حضروا


عشان يحضروا الحنه والفرح وكانوا فرحانين لما شافوا ماسه وهي فرحانه جدا


في غرفه ماسه وبهيه

ماسه  مش مصدقه يا بهغ النهارده هيبقى يومي انا وفريد انا فعلا عملت حفله حنه بس ما كانتش زي النهارده انا حاسه كاني بتولد  من اول وجديد بحبه قوي مش عايزه حاجه في الدنيا غيره


بهيه بحب /ربنا ما يحرمكم من بعض ويتمم لكم على خير ويتمم لنا انا ومروان ولا ايه يا مجنونه قعدوا يضحكوا


ماس وهي لابسه فستان سهره طويل اسود تفتكري فريده اول ما يشوفني هيعجب بيا ولا اول يشوفنا


هيضربني قلم ويقول لي ايه اللي جابك


بعد شويه دخلت عليهم اسيل كل ده لبس مش ملاحظين انكم بقيت اوفر قوي انا نفسي ما اخذش دقايق وانت لبسكم اخذ ساعات يلا بسرعه عشان العرسان هيولعوا فينا هم جاهزين من الصبح تحت


بهيه

هي الواحده بتتجوز مره واحده يصبروا علينا شويه شايفه يا ماسه الكلاب خلوا الناس تشمت فينا


اسيل بقى كده ماشي يا عم انت وهي امين يشهد للعروسه غير الكلبه بتاعتها يلا انزلوا بعد شويه كانوا

فعلا بعد ما خلصوا لبس نزلت ماسه فستانها اللي يسحر وشعرها المرفوع بتصفيفه شكلها جميل وروج احمر ناري لايق مع بشيرتها البيضاء وفستانها الاسود وكعبها العالي وخدودها محمره من الخجل وهي نزلت وراها فستان اوف وايت جميل نزلت لابسه فستان احمر ناري


 الشباب واقفين تحت ببدالهم الانيق الكلاسيكيه ومستنيين الاميرات بتاعتهم كان في الحفله مليانه من المنتجين والممثلين والمغنيين وطبعا الحفل كان فيها ناس من قرايب فريد اول ما شافه ماسه تعجبوا بيها كل واحد خد حق حبيبته مروان راح خد ده هي بحبه وجدها لي طالعه زي القمر يا قلبي


طيب خجل وانت قمر بدلتك دي شفت بقيت عارفه ارد

مروان بضحكه الرجاليه جذابه لا شكلك فتحت قوي تعجبني المزه بتاعتي وقعدوا يضحكوا وراحوا على على ستيتش بتاع الراقص 

وكذلك الامر اسرختها وهمس لها في ودنها طالعه قمر يا اسيل قلبي ايه الجمال ده يا بنت ما كنتش اعرف انك صاروخ كده كده هتجوز معاهم واخلص ده انت النهارده طالعه صاروخ ارض جو


اسيل بحب بجد عجبتك بس ايه ده صاروخ ارض جو بيت بيئه قوي يا حبيبي وقليل الادب كمان


اسر راح بسه خدها وقال بمرح وقال يسلم لي قليل الادب ضربته في صدره وراحت شدها وراحوا على حلبه الراس


فريد بحب قرب عليها ونزلها من على السلم وقال لها تسلم لي اجمل عروسه في الكون انت النهارده طالعه اميره عارفه يا ماسه انا حاسس اني فرحتي مش هتكلم ما اعرفش ده الاحساس ده بيروضني من الصبح


ماسه بحب ربنا ما يحرمني منك يا فريد انت ليه بتقول كده انا هموت لو حصل لك حاجه


فريد بحب سيبك من كل ده انت طالعه النهارده قمر سحرتي الكل بجمالك يا ملكه قلبي يا مجنونه


ماسه لفت بوفستانها الاسود الجميل قالت له بحب ومرح عاجبك مش كده انا مفصله عندي اشهر مصممين الازياء بس طبعا مش بتاعه ميرا عند الخياطه اللي عندنا في البلد قاعد يضحك على حركاتها البريئه طيب ماشي يا مجنونه تعال نرقص


فريد راح على الاستدج وشغل اغنيه ايوه بسببك قادر اكمل فريد وهو بيغني الاغنيه لماسه وبيرقص معاها


(ايوه بسببك قادر اكمل❤️ وقت ما بتعب ليكي بروح بروح لما بيبان الدنيا تقفل❣️❣️ حضنك اخر باب مفتوح

يلا عيونك وقت ما بتعب بالنسبه لي ❤️دي مركب نوح❤️ انت الحته الحلوه في قلبي ببقى في بقربك مش قلقان انت حبيبتي وامي وبنتي وما ليش بعدك تاني مكان💔💔 حببتيني في ايام عمري♥️ رجعتيني لنفسي ازمان ♥️♥️وانا بين ايديكي👐🙌 احساسي بيكي لو قلت ليكي ما بيضحكيش كنت وبقيتي اهلي وبيتي🌹🌹 لو يوم مشيتي ما اقدرش اعيش ♥️♥️عمرك لحظه ما نزلتيني لا بالعكس انا بيكي  عليت💥 ولا بعتيني ولا خذلتيني وبتديني اكتر مديت قبل ما اندهلك🌹🌹 بتجيني ظهري وسندي لو اتهزيت♥️❤️ نص التاني اللي بيفهمني قبلك عمري ده مش🥰 محسوب حبك هو اللي مكملني من نقص ومن اي عيوب💥 احساس بالامان بيطمني وسط الحياه مليانه حروب فريد خد ايديها وحطها على على قلبه وكمل الاغنيه وقال وانا بين ايديكي احساسي بيكي لو قلت ليكي ما ما بينتهيش كنت وبقيتي اهلي وبيتي لو يوم مشيتي ازاي هعيش)

فريد خلص الاغنيه وهو بص في عينيها كلهم حواليه بيرقصوا واهل ماسه فرحانين بيها واسر واسيل بيرقصوا ومروان وبهي بيرقصوا بفرحه جديده


فريد بحبه وهو مسك لو قلت لك ما بيضحكيش بحبك وفجاه ماسه وشها تحول لصدمه وحزن وكل اللي حواليها كانوا واقفين مصدومين فريد وقع بين ايديها وهو مبتسم ان هو وقع بين ايدين حبيبته بحبك وهو بيقع كان بيقول لها


كلهم رفعوا نظرهم اتصدموا لما شافوا صالح وهو بيضحك بشر مش قلت لكم اني مش بخلي وعد مش بينفذه عمال تغني لهاوترقص معاها بس انا مش هسيب فرحتك تكمل اديك مت في يوم فرحك ههه حتى ما لحقتش تعيش حياتك الامن جوه مسكوه هو الضحكه ما بقتش تفرق المهم ان حرمتها منه زي ما هي حرمت منها انا كمان حرمتها منه ابقى وريني دلوقتي يا ماسه هتعملي ايه


ماسه بحزن فريد ما تسيبنيش حبيبي انا معاك انا كمان بحبك قوي ما تسيبنيش انا ما لحقتش افرح معاك ما لحقناش تعيشي يومين حلوين مع بعض فاريد احنا عشنا حياتنا كلها فراق ما تسيبنيش فريد وعشان خاطري عشان خاطر حبيبتك طفلتك المشاغبه خلاص هبطل كل حاجه بس ما تزعلش مني ما تسيبنيش انا من غيرك ما سواش حاجه قولي لي حاجه يا ماما قولوا له ان ما يسيبنيش قولي لي من غير ما سواس


فريد وهو بياخد نفسه بالعافيه انت احلى حاجه حصلت لي في حياتي انا لو مت دلوقتي هبقى مبسوط اني تعرفت عليك وانك ظهرت في حياتي يا طفله المشاغبه اه وقطع الصوت وراح في دوامه الظلام


ماسه بصراخ فرييييد


روايه عشقت الطفله مجنونه💓💓💓💓💓💓

الكاتبه مي احمد💓💓💓💓💓💓💓💓

الحلقه الاخير ه الجزء الثاني💓💓💓💓💓💓

🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨

بعد مرور شهرين في مستشفى العامه في القاهره


كان فريد نايم على السرير في المستشفى ومعلقين الاجهزه عليه


دخل عليه الدكتوره عشان يكشف عليه في نفس الوقت دخلت ماسه وهي بتبص للدكتور بحزن شديد


لسه ما فاقش يا دكتور انت قلت ان هو ممكن ياخذ وقت عشان يفوق بس هو ليه اكثر من شهرين في المستشفى ولا بيحرك رجله ولا ايده ولا اي حاجه يعني ما فيش امل اتكلم يا دكتور انا بتقطع


دكتور بحزن على حالاتها /اهدي يا مدام ماسه انا قلت لك ان حاله الاستاذ فريد ميؤوس منها بس في امل بسيط وكويس ان هو عايش لغايه دلوقتي ما تنسيش ان الاصابه كانت جنب القلب واحنا حاولنا نخرجها بصعوبه اي حد مكانه كان مات فيها بس بدعواتكم لسه عايش ومسير يفوق من الغيبوبه


اسيبك انا دلوقتي عشان عندي مرضى تاني لازم اشوفهم خرج الدكتور وساب ماسه وهي حزينه

جابت كرسي وحطيته جنب السرير وقعدت جنبه ومسكت ايده وبصت على ملامحه اللي بتعشقها


واتكلمت بوجع/ فريد انت سامعني مش كده لو سامعني اعمل اي حاجه يا فريده انا بموت كل يوم وانت بعيد يرضيك تعمل كده في حبيبتك فريد عشان خاطري فوق انا بتوجع كل يوم وانا شايفاك كده ما توجعش قلبي فريد لو مش عشان خاطري انا عشان خاطر ابننا ايوه يا فريد انا اكتشفت اني حامل مش عايز تشوفه تقعد معاه ارجوك فوق بقى انا بتعذب ببعدك ما توجعش قلبي عليك اكتر من كده

انا عارفه ان سبب الالم ووجعك في الحياه كل حاجه حصلت لك كانت بسبي بس ما تعملش كده وتبعدني عنك انا عايشه لغايه دلوقتي بس عشان عارفه ان انت بتتنفس فوق بقى انت بتختبر غلاوتك عندي انت ما تعرفش ان انت كل حياتي وغلاوتك عندي كبيره قوي يلا فوق بطل غلاسه


قعدت بحزن وغمضت عينيها وافتكرت ايه اللي حصل بعد ما اتضرب فريد بنار


فلاش باك


ما سه بحزن وصوت عالي/ فرييييييييييييييييييد

مروان / اهدي يا ماسه انا اتصلت بالاسعاف وان شاء الله هيبقى كويس ما تزعليش ان شاء الله ما فيش حاجه هتضرنا فيه


وفعلا بعد شويه وقت جيت الاسعاف اخذوا فريد وماسه ركبت مع العربيه وهي ماسكه ايده وبتبكي وهو ضم على ايدها جامد بعد شويه وقت وصلوا المستشفى والدكاتره خدوه بسرعه دخلوه غرفه العمليات وعملوا له عمليه عشان يطلعوا الرصاصه

وللاسف لقوها جنب القلب بالظبط خرجوها منه بعد شويه وقت خرج الدكاتره 


اماسه اول ما شافت الدكتور جريت عليه عشان تساله على حاله فريد


ماسه بالم حزن ووجع/ قل لي يا دكتور فريدكويس هيفوق امتى انت باين عليك ليه الحزن اتكلم ساكت ليه


مروان/ أهدي خليه يعرف يتكلم اتكلم يا دكتور احنا سامعينك فريد حصل له حاجه هيفوق امتى


دكتور بحزن /للاسف استاذ فريد دخل في غيبوبه


وما عارفينش هيفوق منها امتى جسمه رافض العلاج واحنا بنحاول على قد ما نقدر واحنا خايفين الغيبه بتتطور معه

ماسه اول ما سمعت كده وقعت اغمى عليها جيريو عليها وشالوها ودخلوها غرفه عشان يجيبوا دكتور يكشف عليها


مامه ماسه بحزن على بنتها/ كان مستخبي لك كل ده فين يا بنتي مش مكتوب لك انك تفرحي ابدا يا رب رجعها هي وجوزها سالمين


بعد شويه في غرفه بعد ما كشفت عليها الدكتوره وعملت لها تحليل عشان تتاكد من اللي هي شاكه فيه


ماسه ابتدت تفتح عينيها بتعب/ انا فين فريده انا عايزه اروح لفريد اول ما يشوفني اكيد هيقوم هو وعدني ان هو مش هيسيبني


بهيه بحب /ارتاحي يا ماسه ما تعمليش حركه كثير اكيد فريد هيقوم بس عايزاك ترتاحي ما تعمليش مجهود كبير


ما سه بتعب/ انا مالي حاسه بدوخه ليه مش قادره هو انا ايه اللي حصل لي


ماما ماسه بحب /ما فيش حاجه حصلت لك يا حبيبتي انت اللي حصل لك ده حاجه طبيعيه لانك حامل يا ماسه حامل في شهرين


ماسه مفتحه عينيها بصدمه وعدم استيعاب/

 يعني ايه يعني انا شايله حته من فريد جوايا مش مصدقه ده هو اول ما يعرف اكيد هيطير من الفرحه هيبقى عندنا نونو صغنن شبهه لازم اشوف واقول له كانت لسه هتقوم بس اتذكرت ان فريد دخل في غيبوبه قعدت على السرير بصدمه وحزن شديد وتبكي بانهيار ليه يا ماما ليه بيحصل معايا كده انا؟ الوحيد اللي مكتوب هو ربنا مش بيحبني؟ انا بتعذب كل يوم محدش حاسس بيا ليه؟


مامتها بحزن /استهدي بالله يا حبيبتي ربنا لما يحب حد بيبتليه وعشان ربنا بيحبك بيختبر صبرك اكيد فريد هيقوم ويرجع لنا بالسلامه انت وابنك يمكن ربنا خليكي تعرفي انك حامل عشان تبقى عندك هدف للحياه ويصبرك على فراق فريده لحد ما يرجع لك بالسلامه انا عايزاك تهتمي بنفسك لو مش عشانك انت عشان ابنك وعشان فريد لما يفوقك  يشوفك انت وابنك باحسن حال


مامه فريد/ مامتك معاها حق يا ماسه يا بنتي ربنا لما

بيحب حد بيختبروا واحنا عايزين تنجحي في الاختبار عايزينك قويه


ماسه بالم حطت ايديها على بطنها واتذكرت كل اللي حاطتها لحظتها مع فريد غصب عنها دمعه نزلت من عينيها وهي مش متخيله حياتها من غيره بس هي هتهتم بنفسها عشان لما يرجع تعيش هي وابنه وهو معاهم بحب واستقرار ومن اليوم ده وما سه تهتم بنفسها وبتزور فريد كل يوم وبتحكي له على كل حاجه حصلت معاها وبتحكي لي على الحركات اللي بيعملها البيبي في بطنها وما رضيتش تعمل سونار لحد ما يفوق هو عشان يشوف معاها لحظه ظهور البيبي وهو ده في احل ماسه تيجي كل يوم تزور فريد وبتسال الدكتور ان ما فيش تطور في حالته بس هو بياكد ان حالته زي ما هي


عوده من الفلاش باك


ما سه بحب مسكت ايده وحاططها على بطنها واتكلمت بوجع فوق يا فريد ابنك عايزك تبقى معاه لو مش عشاني انا عشان هو انت اتحرمت من ابوك حارب عشانه يا فريد عشان تبقى معاه حارب المرض في اللحظه دي فريد ابتدا يحرك ايده كانه سماعها

ولاول مره من شهرين فريد بيحرك ايده


ماسه فتحت عينيها بصدمه وحب ومسك بايده وبسيته ايوه يا فريد انا جنبك يلا افتح عينيك


فريد هو بيفتح عيونه بصعوبه ماسه حبيبتي


فريد انا جنبك ايوه حبيبي سامعاك عمري ما هسيبك


اخيرا فريد فتح عينيه وبصلها في نظره عمر الكلام هيوصفها كان بيبص لها بحب كانه كان حاسس بالوجع اللي هي كانت بتحس بيه


ماسه اول ما شفته فتح عينيه جريت عليه  بحب واتكلمت بلهفه انت كويس يا فريد رد عليا


فريد بتعب/ ايوه كويس يا حبيبتي هو انا بقى لي قد ايه في المستشفى انا حاسس كاني ليا سنين


كانت ساكته وبصله بحب مش بتتكلم مش مصدقه ان هي بتتكلم معاه وان هو ورجع  ليها ثاني ما حسيتش بنفسها غير وهي بتحضنه جامد


فريد  بتعب/ اه يا بنت المجانين بالراحه عليا شكلك ناويه تموتيني


ماسه بحب بعيدت عنه اسفه انا ما كنتش اقصد ان وجعك


فريد بحب وتعب/ ولا يهمك يا حبيبتي فداك عمري كله


ماسه بحب /انا هروح انده الدكتور علشان يجي يشوفك

 خرجت وهي مبسوطه بعد شويه دخل الدكتور وفحص فريد وقال ان حالته استقرت بس مش هيقدر يخرج دلوقتي هيقعد على الاقل اسبوع


فريد بتعب وخنقه/ لا انا عايزه اخرج النهارده ممكن اخد اي ممرضه معايا البيت بس انا ما ينفعش اقعد هنا اكثر من كده انا ما بحبش قعدت المستشفيات


ما سه بحب وخوف/ تعالي على نفسك شويه يا فريد عشان خاطري


فريد/ خلاص هقعد عشان خاطرك بس مش هقعد اسبوع هقعد ثلاث ايام بس مش هقدر اقعد اكتر من كده


ماسه /خلاص ماشي لما نشوف حالتك لأول 


دكتور بعمليه/ حمد لله على سلامتك يا نجم وان شاء الله تكون اخر مره تخش المستشفى تاني


فريد /شكرا يا دكتور


مش الدكتور وماسه قاعده جنب فريد وهي بتتامل بحب كانه كان غاب بقى له سنين مش شهرين بس


ماسه بحب مسكت ايده /عارف يا فريد وانت في المستشفى كان قلبي وجعني قوي انا بحبك قوي يا فريد ما تبعدش عني مهما يحصل


فريد /للدرجه دي بتحبيني اوعدك يا ستي ان عمري ما هسيبك حتى لو انت قلت لي سيبني انا بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري حتى لو بقت عجوزه وما تشفيش د


ماسه /يا سلام يعني انا لما اكون عجوز انت هتفضل شاب فريد اسكت عشان مش عايزه اتغابى عليك وانت لسه خارج من المستشفى


فريق بمشاكسه وهو بيقلد تامر حسني في فيلم عمر وسلمى/ يا بنت يا بنت خلاص ما تقفشيش قربي مني


ماسه قربت منه وحضنت وهو كمان حضنها مع انه ما كانش قادر بس جاء على نفسه وحضنها


 وهي بصت له بحب واتكلمت بعشق" صادق: فريد انا عندي ليك خبر حلو انا في جوايا حته منك ومسكت ايده وحطها على بطنها


فريد وعينيه مش مصدقه ان حبيبته بتقول له ان هي شايله حته منه بص لها بحب جارف بجد يا حبيبتي مش مصدق نفسي هتبقى امي يا مجنونه بس هتفضل احلى ام في عيني


حط ايده على بطنها وقال يا رب تبقى بنوته وتبقى شبهك عشان اعشقها زي مامتها


ماسه نامت في حضنه وهي تستنشق الانفاس اللي هو بيتنفسها وهو كمان ضمها لحضنه وراحوا في نوم عميق


بعد ثلاث ايام


حاله فريد ابتدت تتحسن والعيله كل يوم بيجي يزروه لحد ما ابتدا يخف وطبعا غيره ماسه مع هرمونات الحمل كانت عامله جنون اكبر ما كانتش مستحمله اي حد يقرب من فريد حتى لو كان الدكتوره او اي بنت


ماسه/ عاجبك نظراتها ليك اروح اجيب لك رقمها


فريد/ يا حبيبتي ما فيش حاجه اللي انت بتقوليها


ماسه /خلاص هحاول اهدى بس بقول لك احنا نعمل فرح بعد ما ترجع باسبوع عشان اثبت لكل انك جوزي انا وبس فاهم',


فريد شدها ليه وقعت في حضنه طبعا يا قلبي هو انا

اقدر اقول غير كده قرب منها والتهام شفايفها بقبله عميقه وهي بتجاوب معاه بحب بعد عنها وبص في عينيها اللي بيعشقها وقال بحبك وهي ردت عليا وانا كمان

وفضل الحل على ما هو عليه لغايه ما فريد رجع البيت وفضل اكتر من شهر عشان العمليه اللي هو عاملها


واخيرا النهارده فرح ماسه وفريد وبهيه ومروان واسر واسيل عملوه في افخم قاعه


كل عريس وعروسه ماسكين ايدين بعض وداخلين


ماسه وهي بتوشوش فريد فريد انا جعانه قوي


فريد اتهدي يا ماسه كلها ساعتين ونروح على البيت الله ينعل ابو الجواز على اللي عايزين يتجوزوا انت قرفتيني يا شيخه يا حبيبتي انت داخله في الشهر الخامس يبقى عايزك تستقر كده هتبقي ام

كيف وانت بدماغك دي اهدي واستقره كده استقري


ماسه/ ماشي يا فريد انا مخاصماك وقعدت تغني اغنيه مخاصماك مع نفسها وهي قاعده جنبه مخاصماك ابعد عني انا مش طايقاك سيبني مش عايز ابقى معاك ما تورينيش وشك تاني


فريد اسكتي مش عايزه اسمع نفسك يا بنتي اتهدي شويه ادي النتيجه اللي اتجوز واحده مجنونه زيك


طلع راجل على الاستتش بتاع الرقص وقال كل كل كابلز يتفضل يرقص اسلو للعروسين


بهيه ومروان نزلوا يرقصوا وهم مبسوطين واسر واسيل بيضحكوا من كل قلبهم


كانت لسه هتقوم بس فريد مسكتها بعصبيه اتهدي هتروحوا ترقصي كيف وانت بطنك دي ارحميني شويه وارحمي نفسك


ماسه بدموع /ليه كده بس يا فريده انا عايزه ارقص زيهم اشمعنا هم يرقصوا وانا لا خلاص مش متنيله براحتك بس شوف مين اللي هتنام معاك في نفس الاوضه انا هروح انام مع ماما


فريد  برفعت حاجب🤨🤔 اتهدي يا ماسه وقول هديت ما تخلينيش اتغابى عليك لايمي ليلتك في اليومك اللي مش فايت ده


ماسه بزهق 

خلاص اديني اتهديت مش عايزه ارقص مش عايزه اعمل اي حاجه وانت المفروض تطلقني بعد الفرح على طول انا مش عايزه اعيش مع واحد زيك


فريد حاضر يا حبيبتي هعمل لك كل اللي انت عايزه بس اسكتي شويه عشان انا خلاص جبت اخري


بعد شويه خلصت ر الرقصه السلو واشتغلت مهرجانات واشتغلت مهرجانات مهرجان حبيبي يا حبيبي


ماسه بحركه مجنونه بعدت الايد فريده عنها ووقفت وقعدت حبيبي يا حبيبي يا حبيبي يا حبيبي

وفضلت ترقص بجنون فريد قام بتعصب عليها وشدها وقعدها بالعافيه وقال لها تعبتيني معاكي عايزه ترقصي هرقصك بس معايا انا خلاص


ما سه🥺🥺 عيون زي الاطفال/ خلاص هي الواحده عايزه مننا ايه غير ان هي ترضي جوزها وما تزعلهوش وانا اقدر على زعلك يا بوبي ده انا حتى ما عملتش اي حاجه خالص


فريد /صبرني يا رب 


اشتغلت اغنيه اليسا وسعد المجرد فريد راح لماسه وماسك ايديها وحطي ايده حوالين وسطها وشدها ليه وهي سرحت في عينيه اللي بتعشقها وابتدى يحركها بالراحه عشان بطنها وهو يوبصلها بعشق


وغنى مع الاغنيه ليها وهو بيلمس على وشها


(بغير من عيني وانا شايفك وده اللي وصلت ليه لو اسمع اسمي في شفايفك بقول لك كرري وعمري ما هقدر اوصف لك بحبك قد ايه' ودوخه ولفي بيها


ماسه بصتله بعشق وقالت ارسمني في ليلك نجمه ضيه يلمع في عين  اكتبني في عمرك كلمه يحكوها الناس بعدين انا نفسي اعيش فوق عمري يا حبيبي معاك عمرن فريد شد ه لي بتملك وبص في عينيها

لو تطلب من عينيا لو تطلبي عمري كمان هديك سنين الجايه وهكون راضي وفرحان انت اللي وجودك جنبي حسسني ان انا انسان

ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت من ب 100 طريقه تغير حال بحال بدوب بين الحقيقه وعمري والخيال


ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت من الطريقه تغير حل بحال بدو بين الحقيقه وعمري والخيال


ماسه مسكت ايده بحب وحطيتها على بطنها


انا عايزاك تفضل جنبي سندي وفارس احلامي قلبي بقربك مطمن خليك دايما قدامي انا كل ما بنطق كلمه بتكمل ليا كلامي


راح شالها ولف بيها القاعه كلها ده وجودك بيكملني خليتي حياتي حياه احساسي في حبك خدني وانا هفضل ماشي وراكه حضنك يا حبيبتي لا يمكن لو ثانيه هعيش بره ماسه وهي حاطه ايديها على وشه

في واحده تملي في ظهرك وفي ضعفك هتقويك تطلبها حبيبي وامرك هتقول شبيك لبيك جنبك والاخر عمرك هتعيش علشان ترضيك

فريد ضمها ليه وهم التانيين بيرقصوا ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت ب 100 طريقه تدور قلبي حال بدوه بين الحقيقه وعمري والخيال والتانيين بصوا لبعض وفريد قرب من شفايفها وبس قدام الكل الكل صقف لهم وهم بيقولوا على فريد جريء وهو بيحضنها بتملك عاشق بيموت على حبيبته


فريد بهمس وهو حضنها/ بحبك وبموت فيك


ماسه وهي بتدفن وشها في صدره/ وانا بعشقك وبسته خده بعشق


بعد ما خلص الفرح كل واحد خد عروسته على على الجناح بتاعه

********

في جناح اسر واسيل


اسر بحب/ ادخلي اسير قلبي مش مصدق اني اخيرا بين ايديا يا اسيل انا بحبك يا اسيل


اسيل بدموع/ اسر انت زعلان اني انا يعني مش بنت بنوت اني كنت متجوزه قبلك


اسر وهو بيمسح خدها / لا يا حبيبتي انا عمري ما ازعل منك انت هتفضلي الاولى والاخيره في حياتي بموت فيك انت يا اسيل انا ميفرقش  كنت متجوزه انا دلوقتي حياتك عايزك تنسي الماضي وتعيشي الحاضر وحضنها وبسه في  رقبتها بصيت له وهي متخدره من اثار قوه المشاعر اللي هي بتحسها لاول مره وانا كمان بحبك وبموت فيك يا اسر 


قرب منها والتهم شفايفها قبل عميقه ولما حسب تجاوبها معاه شالها وحطها على السرير ليبدا معها حياه جديده ويدخلها عالمه الخاص

************************


اما في الاوضه الثانيه بهيه ومروان


مروان /خدي يا بنت فرهطيني حرام عليك في عريس يبقى شكله اللي انا فيه ده ارحميني شويه يا بنتي بقول لك انا جوزك انا جوزك افهمي


بهيه/ بقوه لا يا حبيبي مش كل الطير اللي يتاكل لحمه عارف يا مروان لو ما اتلمتش هصوت والم عليك الدنيا كلها واقول بيتحرمش فيا بيتحرمش فيا


مروان علي الطلاق بالتلاته مجنونه وانا كنت عايب على ماسه انت طلعتي فايتها بمراحل يا بنتي هتقولي لهم ايه جوزي كان عايز قله ادب وانا ضربته كلهم هيستعبطيكي عشان كده قربي يا بنت قربي والله ما هعمل حاجه بس انت قربت


بهيه بخوف/ كذاب انت ما بقتش يتوثق فيك


مروان /جربي مش هتندمي على فكره


ما هي صدقته وقربت منه بطيبه واول ما قربت منه لقيته شدها ليه وبقيت في حضنه وهو يبص على عينيها اللي بيعشقها نبدا بايه ايه رايك في الشفايف اللي انا هموت عليهم حاولت تبعد عنه وقالت  انت قليل الادب ولسه هتطلع من حضنه لقيت التهم شفايفه في قبله عصفت بمشاعرها بصيت له وهي دايخه من اثر قربه منها وضعفت مقاومتها وقالت مروان ولسه هتكمل لقيته قرب منها تاني و وقبلها عدد قبلات متتاليه وهو بيقول عشق قلب مروان ودنيتي كلها


بحبك ورجع يقبلها تاني وشالها وقال لها اوعدك اني احافظ عليك يا قلبي واحطها على السرير وبداوا هم الاثنين اول ايام عشقهم الابدي


*****************"

وفي غرفه الثنائي المجنون ماسه وفريد


كانت ماسه قاعده تاكل في الاوضه بشراهة

وبهدلت الدنيا كلها حواليها بالاكل طبعا فريد كان في الوقت ده بياخد شاور خرج اول ما شاف المنظر اتصدم


فريد بصدمه ايه اللي انت فيها ده هو في حد يعمل اللي انت عاملاه ده ايه المنظر اللي انا شايفه ده


ما سه ببراءه عيون الاطفال/ في ايه يا فريد انت بتزعق لي ليه كل ده عشان اكلت لو جعان خد حته فرخه ورفعت ادها بيها لي


فريد بقرف/ وهو بيطلع منديل وبيمسح حوالي الماسه بنظام شديد بصي يا حبيبتي احنا اخذنا حياتنا كلها  تعب ان انت لسه ما اخذتيش عليا وما تعرفيش عني حاجه انا ما بحبش الفوضى فاهمه


ماسه بجنون وبتاثر بهرمونات الحمل /نعم يا عمر انت بتقول ايه ايه ما تعرفناش على بعض اشحال ان احنا عارفين بعض اكثر من 10 سنين


فريد بصدمه/ اسكتي يا ماسه 10 سنين مره واحده ليه متجوزك وانت طفله ولا ايه


ماسه بهدوء مصطنع /خلاص شوف مين اللي هينام في حضنك الليله نام وحديك على الكنبه عشان تعرف تزعلها مراتك كويس انا هنام انا وابني على السرير لوحدينا


فريد قرب منها وقلع الجاكيت وقرب وبص لها بخبث وابتدى يتحرك ناحيتها


ماسه شهقت وحاطت على صدرها/ ايه اللي انت بتهببه ده يا فريد وبتقول عليا انا متحرشه بس عليا النعمه يا فريده انت عليك جوز عضلات ما عدوش على اي واحد وقاعده تلعب له بحواجبها


فريد وقف مكانه مصدوم من اللي سامعه اللي انت قلتيه ده ماسه يا حبيبتي كم مره قلت لك في

الخجل لليفي البنات


ماسه قامت قربت منه بخبث ولفت ايديها حوالين رقبته بدلع فريد كان واقف مصدم مش مصدق اللي هي بتعمله فاق من صدمته على شفايف ماسه وهي بتلمس شفايفه  ايه رايك وكانت لسه هتمشي لكن فريد شدها ليه وبص بعينيها برغبه وحب قاتل واتكلم بهمس اللي يعمل حاجه يتحمل نتيجتها يا قلبي  كانت لسه هترد بس هو لتهم شفايفها في قبله عميقه هزت كل كيانها وابتدى يقرب جسمها منه اكثر وهمس لها بنبره اذابت جميع قواها بعشقك يا طفله المشاغبه وشالها وحطها على السرير وهي لافه ايديها حوالين رقبته ابتد يقبلها بحبه وشغف كبير وذهبوا لعلمهم الخاص


ليبدا كل واحد منهم حياه جديده مليئه بالحب والرومانسيه ويعيش مع معشوقته اجمل ايام


بين الحب والجنون والعشق والهوى وكل واحد بياخذ اللي بيستحقه


بعد مرور اربع شهور


كان فريد وماسه نايمين لحد ما ماسه ابتدت تقوم تصرخ باعلى صوتها من الالم اللي في بطنها


ما سه بالم الحقني يا فريد بولد بولد


فريد بتعب نام يا حبيبتي دي خامس مره في نفس الاسبوع تقولي لي حاولد وما بتولديش


ماسه مجنون مسكت فريد/ يبقى مش عايز تولدي براحتك وراحت عضه عضه خليته يصرخ باعلى صوت


فريد بالم وجع اه اه اه اه يا بنت المجاني خلاص ولبس جاكيته بسرعه وهي بتصرخ وشالها وجري بها على المستشفى


بعد  ربع ساعه كان وصل المستشفى وهي بتصرخ وماسكه شعريات فريد بكرهك يا فريد بكرهك


فريد اتهدي يا بنت احسن ما اهدك انا كمالي ومال الجواز يا ربي ويوم اتجوز اتجوز طفله مجنونه زيك ارحميني شويه


اول ما دخلوها الدكاتره

كان فريد مستنيها تخرج من اوضه العمليات


بعد فتره خرج الدكتور وهو شايل طفلين حلوين


فريد بصدمه وفرحه وهو شايل ولاد هي ماسه كويسه


الدكتور اه كويسه تقدر تدخل لها


فريد دخل وهو مبتسم وهو شايل ولاده


ماسه  بتعب /ايه رايك في المفاجاه اللي عملتها لك يا فريده انا ما رضيتش اقول لك نوع الجنين عشان اعملها لك مفاجاه حلوين مش كده هتسميهم ايه


فريد بحب /اجمل مفاجاه في الكون يا قلبي هسميهم


سلمى وسليم شكرا يا ماسه انك في حياتي وقدمت لي اجمل هديه بعد شويه دخل عليهم العيله كلهم


وهم بيباركون


ما هي واسيل الف مبروك يا حبيبتي يتربوا في عزك


مروان واسر الف مبروك يا فريد انت وماسه يتربوا في عزكم وان شاء الله كلها كم شهر ونحوصلكم


ماسه حتى لو حصلتونا مش هتخلفوا زي عيالي عشان عيالي هيطلعوا احلى من الكل مش كده يا فريد


فريد بحب كده يا قلبي فريد


بهيه شوف البنت مش قدامنا يا حبيبتي استني لما تروحي انت وهو


مروان شدها ليه بحب امتى بقى تشرف بنتنا القمر زي امها

بهيه قريب قوي يا حبيبي

كلهم قعدوا يضحكوا وفريد بس الماسه بحب


جه مامت ماسه ومامت فريد وفرحوا بالاطفال جدا ودعوا لهم ان ربنا يديم الحب بينهم


بعد مرور خمس سنين


تحديدا في بيت فريد

النهارده كان عيد ميلاد سلمى وسليم ولاد ماسه


ماسه 

وهي بتلبس الفستان حلو الفستان ده يا فريد

ولا مش حلو اكيد مش هيبقى حلو ما انا عامله زي الكوره فريد قرب منها وحضانه اهدي يا حبيبتي مين قال كده بس انا شايفك قمر منور دايما في عينها


ماسه  بغيره/الممثله اللي مثلت معاك في اخر فيلم كانت لابسه فستان احلى منه انا شفتك كنت تبص عليها ازاي


فريد /خلاص انا جبت اخري منك عامل ايه في غيرتك اللي مش بتخلص دي يا حبيبتي قلت لك 100 مره انا شايفك ملكه في قلبي


ماسه

بس برده مش زي عارضات الازياء اللي بتمثل معاهم انا اجي فيهم ايه انا حاليا  دكتوره غلبانه


بس انت ما شفتش نفسك وانت بتبص عليها ازاي كانك مش متجوز اصلا


فريد بعصبيه /ما تختبريش صبري طب ايه رايك بقى شفتها وكانت حلوه اخر حاجه مش زيك عامله زي الدبه


ماسه بجنون بقى انا دبه يا فريد ماشي وراحت مسكت ايده وعضتها عضه كبيره


فريد / يا بنت المجانين انت بتتوحمي على ايدي ولا ايه ارحمي امي شويه خلاص يا ستي انا كنت بس بستفزك يا مزتي وانا برده اقدر اشوف غيرك


ماسه وهي بتقف بتعجرف/ رجاله ما تجيش غير بالعين الحمراء وعلى راي المثل يا مامنه للرجال يا مامنه للميه في الغربال رجاله ما لهمش امان


فريد ارحميني يا مجنونه قلبي وشدها ليه ولسه هيقرب منها سمعوا صوت خبيت على الباب


فريد وهو بيشتم في سره اكيد ولادك روحي افتحي لهم


الماسه لا لا لا يا حبيبي دول مش ولادي وحدي دول ولادك قبل ما يبقوا ولادي روحي افتح لهم انت عشان انا زي ما انت شايف بطني كبيره ومش قادره اتحرك


فريد الصبر من عندك يا رب راح فتح الباب شاف ولاده جايين عليه


سليم كل ده بتفتح فين مامي

فريد روح اهي جوه


فريد شال سلمى اللي اتعلقت في رقبته وبسته من خده فريد ابتسم على حركتها ودخل لماسه


ماسه بغيره من بنتها ايه يا حبيبتي استحلتي قوي ان هو يشيلك صغيره انت


فريد اهدي يا حبيبتي اكيد هشيلها مالك يا حبيبتي هرمونات الحمل ماثره عليك قوي اليومين دول


سلمى وهي بتحضن ابوها اكتر ده بتاعي انا بابي انا روحي انا انت روحي العبي بعيد


فريد هو واقف مصدوم لانه عارف ان المجنونه بتاعته مش هتسكت


ماسه وقفت وهي بتردح نعم يا عمر بتاع مين ده انت يا بنت ما لكيش اربع سنين وانا اللي ليا العمر كله ده بتاعي انا مش صح انت بتاعي


فريد نزل سلمى بتوتر لانه عارف ان الموضوع مش هيعدي على خير حبيبي سليم خذ اختك واطلعوا بره


فعلا العيال خرجوا بره وفريد قرب من ما سه بحب وحضنها وهي حاولت تبعد عنه  ما قلتلهاش لي انك بتاعي مش انت بتاعي اتكلم ساكت ليه وقربت منه انت بتاعي صح في الوقت ده فريد قربها منه اكثر وقال بتاعك انت يا مجنونه قلبي وحياتي كلها

بس زقيته بدلع طب يلا عشان منتاخرش على العيله نزلت ماسه وفريد وراها وهم بيضحكوا والعيله كلهم متجمعين عشان العيد الميلاد


اسر واسيل وبنتهم فريده وبهيه ومروان وأولادهم سهي ومالك


كلهم كانوا متجمعين


وقطعوا التورته في جو من الضحك والحب


فريد قرب على ماسه عشان يصالحها وهمس لها بكلام دوب قلبها ماسه قربت منه وقالت فريد انت بتحبني لحد دلوقتي ولا راح حبك مني


فريد مسك ايديها وحطها على قلبه وقال هفضل طول عمري احبك يا طفلتي المشاغبه اعشقك يا طفلتي المجنونه

ماسه  بحب /وانا هفضل طول عمري احبك يا اللي خطفت قلبي الطفله المجنونه العيله كلها اتجمعوا واخذوا صوره عائليه مبتسمين وهم حاضنين بعض وبصين في عيون بعض


وتوته توته خلصت الحدوته حلوه ولا ملتوته في النهايه عايزه اشكر كل واحد كان متابعني وفضل معايا لنهايه الروايه واستحملتوني في اوقات اللي كنت تعبانه فيها وبشكركم على دعواتكم لي بالتوفيق وبنصح كل واحد بيحب حبيبه يتحدى كل الناس عشان يوصل لحبيبه ما يفرقش معاه اذا كانت مطلقه زي ما حصل مع اسر واسيل كل واحد لقى الحب واسر ليق العيله اللي كان مفتقدها وفي اللق الاهتمام

زي بهيه ومروان وفي لقى حد مختلف عن علمه زي مجنونتنا ماسه وفريد بحبكم مي احمد وان شاء الله هنكمل روايه العشق المنتقم ومحضره لكم روايه فظيعه بعد العشق المنتقم ويا ريت اللي ما اقراش الجزء الاول يقراه 


روايه عشقت الطفله مجنونه💓💓💓💓💓💓

الكاتبه مي احمد💓💓💓💓💓💓💓💓

الحلقه الاخير ه الجزء الثاني💓💓💓💓💓💓

🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨🧨

بعد مرور شهرين في مستشفى العامه في القاهره


كان فريد نايم على السرير في المستشفى ومعلقين الاجهزه عليه


دخل عليه الدكتوره عشان يكشف عليه في نفس الوقت دخلت ماسه وهي بتبص للدكتور بحزن شديد


لسه ما فاقش يا دكتور انت قلت ان هو ممكن ياخذ وقت عشان يفوق بس هو ليه اكثر من شهرين في المستشفى ولا بيحرك رجله ولا ايده ولا اي حاجه يعني ما فيش امل اتكلم يا دكتور انا بتقطع


دكتور بحزن على حالاتها /اهدي يا مدام ماسه انا قلت لك ان حاله الاستاذ فريد ميؤوس منها بس في امل بسيط وكويس ان هو عايش لغايه دلوقتي ما تنسيش ان الاصابه كانت جنب القلب واحنا حاولنا نخرجها بصعوبه اي حد مكانه كان مات فيها بس بدعواتكم لسه عايش ومسير يفوق من الغيبوبه


اسيبك انا دلوقتي عشان عندي مرضى تاني لازم اشوفهم خرج الدكتور وساب ماسه وهي حزينه

جابت كرسي وحطيته جنب السرير وقعدت جنبه ومسكت ايده وبصت على ملامحه اللي بتعشقها


واتكلمت بوجع/ فريد انت سامعني مش كده لو سامعني اعمل اي حاجه يا فريده انا بموت كل يوم وانت بعيد يرضيك تعمل كده في حبيبتك فريد عشان خاطري فوق انا بتوجع كل يوم وانا شايفاك كده ما توجعش قلبي فريد لو مش عشان خاطري انا عشان خاطر ابننا ايوه يا فريد انا اكتشفت اني حامل مش عايز تشوفه تقعد معاه ارجوك فوق بقى انا بتعذب ببعدك ما توجعش قلبي عليك اكتر من كده

انا عارفه ان سبب الالم ووجعك في الحياه كل حاجه حصلت لك كانت بسبي بس ما تعملش كده وتبعدني عنك انا عايشه لغايه دلوقتي بس عشان عارفه ان انت بتتنفس فوق بقى انت بتختبر غلاوتك عندي انت ما تعرفش ان انت كل حياتي وغلاوتك عندي كبيره قوي يلا فوق بطل غلاسه


قعدت بحزن وغمضت عينيها وافتكرت ايه اللي حصل بعد ما اتضرب فريد بنار


فلاش باك


ما سه بحزن وصوت عالي/ فرييييييييييييييييييد

مروان / اهدي يا ماسه انا اتصلت بالاسعاف وان شاء الله هيبقى كويس ما تزعليش ان شاء الله ما فيش حاجه هتضرنا فيه


وفعلا بعد شويه وقت جيت الاسعاف اخذوا فريد وماسه ركبت مع العربيه وهي ماسكه ايده وبتبكي وهو ضم على ايدها جامد بعد شويه وقت وصلوا المستشفى والدكاتره خدوه بسرعه دخلوه غرفه العمليات وعملوا له عمليه عشان يطلعوا الرصاصه

وللاسف لقوها جنب القلب بالظبط خرجوها منه بعد شويه وقت خرج الدكاتره 


اماسه اول ما شافت الدكتور جريت عليه عشان تساله على حاله فريد


ماسه بالم حزن ووجع/ قل لي يا دكتور فريدكويس هيفوق امتى انت باين عليك ليه الحزن اتكلم ساكت ليه


مروان/ أهدي خليه يعرف يتكلم اتكلم يا دكتور احنا سامعينك فريد حصل له حاجه هيفوق امتى


دكتور بحزن /للاسف استاذ فريد دخل في غيبوبه


وما عارفينش هيفوق منها امتى جسمه رافض العلاج واحنا بنحاول على قد ما نقدر واحنا خايفين الغيبه بتتطور معه

ماسه اول ما سمعت كده وقعت اغمى عليها جيريو عليها وشالوها ودخلوها غرفه عشان يجيبوا دكتور يكشف عليها


مامه ماسه بحزن على بنتها/ كان مستخبي لك كل ده فين يا بنتي مش مكتوب لك انك تفرحي ابدا يا رب رجعها هي وجوزها سالمين


بعد شويه في غرفه بعد ما كشفت عليها الدكتوره وعملت لها تحليل عشان تتاكد من اللي هي شاكه فيه


ماسه ابتدت تفتح عينيها بتعب/ انا فين فريده انا عايزه اروح لفريد اول ما يشوفني اكيد هيقوم هو وعدني ان هو مش هيسيبني


بهيه بحب /ارتاحي يا ماسه ما تعمليش حركه كثير اكيد فريد هيقوم بس عايزاك ترتاحي ما تعمليش مجهود كبير


ما سه بتعب/ انا مالي حاسه بدوخه ليه مش قادره هو انا ايه اللي حصل لي


ماما ماسه بحب /ما فيش حاجه حصلت لك يا حبيبتي انت اللي حصل لك ده حاجه طبيعيه لانك حامل يا ماسه حامل في شهرين


ماسه مفتحه عينيها بصدمه وعدم استيعاب/

 يعني ايه يعني انا شايله حته من فريد جوايا مش مصدقه ده هو اول ما يعرف اكيد هيطير من الفرحه هيبقى عندنا نونو صغنن شبهه لازم اشوف واقول له كانت لسه هتقوم بس اتذكرت ان فريد دخل في غيبوبه قعدت على السرير بصدمه وحزن شديد وتبكي بانهيار ليه يا ماما ليه بيحصل معايا كده انا؟ الوحيد اللي مكتوب هو ربنا مش بيحبني؟ انا بتعذب كل يوم محدش حاسس بيا ليه؟


مامتها بحزن /استهدي بالله يا حبيبتي ربنا لما يحب حد بيبتليه وعشان ربنا بيحبك بيختبر صبرك اكيد فريد هيقوم ويرجع لنا بالسلامه انت وابنك يمكن ربنا خليكي تعرفي انك حامل عشان تبقى عندك هدف للحياه ويصبرك على فراق فريده لحد ما يرجع لك بالسلامه انا عايزاك تهتمي بنفسك لو مش عشانك انت عشان ابنك وعشان فريد لما يفوقك  يشوفك انت وابنك باحسن حال


مامه فريد/ مامتك معاها حق يا ماسه يا بنتي ربنا لما

بيحب حد بيختبروا واحنا عايزين تنجحي في الاختبار عايزينك قويه


ماسه بالم حطت ايديها على بطنها واتذكرت كل اللي حاطتها لحظتها مع فريد غصب عنها دمعه نزلت من عينيها وهي مش متخيله حياتها من غيره بس هي هتهتم بنفسها عشان لما يرجع تعيش هي وابنه وهو معاهم بحب واستقرار ومن اليوم ده وما سه تهتم بنفسها وبتزور فريد كل يوم وبتحكي له على كل حاجه حصلت معاها وبتحكي لي على الحركات اللي بيعملها البيبي في بطنها وما رضيتش تعمل سونار لحد ما يفوق هو عشان يشوف معاها لحظه ظهور البيبي وهو ده في احل ماسه تيجي كل يوم تزور فريد وبتسال الدكتور ان ما فيش تطور في حالته بس هو بياكد ان حالته زي ما هي


عوده من الفلاش باك


ما سه بحب مسكت ايده وحاططها على بطنها واتكلمت بوجع فوق يا فريد ابنك عايزك تبقى معاه لو مش عشاني انا عشان هو انت اتحرمت من ابوك حارب عشانه يا فريد عشان تبقى معاه حارب المرض في اللحظه دي فريد ابتدا يحرك ايده كانه سماعها

ولاول مره من شهرين فريد بيحرك ايده


ماسه فتحت عينيها بصدمه وحب ومسك بايده وبسيته ايوه يا فريد انا جنبك يلا افتح عينيك


فريد هو بيفتح عيونه بصعوبه ماسه حبيبتي


فريد انا جنبك ايوه حبيبي سامعاك عمري ما هسيبك


اخيرا فريد فتح عينيه وبصلها في نظره عمر الكلام هيوصفها كان بيبص لها بحب كانه كان حاسس بالوجع اللي هي كانت بتحس بيه


ماسه اول ما شفته فتح عينيه جريت عليه  بحب واتكلمت بلهفه انت كويس يا فريد رد عليا


فريد بتعب/ ايوه كويس يا حبيبتي هو انا بقى لي قد ايه في المستشفى انا حاسس كاني ليا سنين


كانت ساكته وبصله بحب مش بتتكلم مش مصدقه ان هي بتتكلم معاه وان هو ورجع  ليها ثاني ما حسيتش بنفسها غير وهي بتحضنه جامد


فريد  بتعب/ اه يا بنت المجانين بالراحه عليا شكلك ناويه تموتيني


ماسه بحب بعيدت عنه اسفه انا ما كنتش اقصد ان وجعك


فريد بحب وتعب/ ولا يهمك يا حبيبتي فداك عمري كله


ماسه بحب /انا هروح انده الدكتور علشان يجي يشوفك

 خرجت وهي مبسوطه بعد شويه دخل الدكتور وفحص فريد وقال ان حالته استقرت بس مش هيقدر يخرج دلوقتي هيقعد على الاقل اسبوع


فريد بتعب وخنقه/ لا انا عايزه اخرج النهارده ممكن اخد اي ممرضه معايا البيت بس انا ما ينفعش اقعد هنا اكثر من كده انا ما بحبش قعدت المستشفيات


ما سه بحب وخوف/ تعالي على نفسك شويه يا فريد عشان خاطري


فريد/ خلاص هقعد عشان خاطرك بس مش هقعد اسبوع هقعد ثلاث ايام بس مش هقدر اقعد اكتر من كده


ماسه /خلاص ماشي لما نشوف حالتك لأول 


دكتور بعمليه/ حمد لله على سلامتك يا نجم وان شاء الله تكون اخر مره تخش المستشفى تاني


فريد /شكرا يا دكتور


مش الدكتور وماسه قاعده جنب فريد وهي بتتامل بحب كانه كان غاب بقى له سنين مش شهرين بس


ماسه بحب مسكت ايده /عارف يا فريد وانت في المستشفى كان قلبي وجعني قوي انا بحبك قوي يا فريد ما تبعدش عني مهما يحصل


فريد /للدرجه دي بتحبيني اوعدك يا ستي ان عمري ما هسيبك حتى لو انت قلت لي سيبني انا بحبك وهفضل احبك لاخر يوم في عمري حتى لو بقت عجوزه وما تشفيش د


ماسه /يا سلام يعني انا لما اكون عجوز انت هتفضل شاب فريد اسكت عشان مش عايزه اتغابى عليك وانت لسه خارج من المستشفى


فريق بمشاكسه وهو بيقلد تامر حسني في فيلم عمر وسلمى/ يا بنت يا بنت خلاص ما تقفشيش قربي مني


ماسه قربت منه وحضنت وهو كمان حضنها مع انه ما كانش قادر بس جاء على نفسه وحضنها


 وهي بصت له بحب واتكلمت بعشق" صادق: فريد انا عندي ليك خبر حلو انا في جوايا حته منك ومسكت ايده وحطها على بطنها


فريد وعينيه مش مصدقه ان حبيبته بتقول له ان هي شايله حته منه بص لها بحب جارف بجد يا حبيبتي مش مصدق نفسي هتبقى امي يا مجنونه بس هتفضل احلى ام في عيني


حط ايده على بطنها وقال يا رب تبقى بنوته وتبقى شبهك عشان اعشقها زي مامتها


ماسه نامت في حضنه وهي تستنشق الانفاس اللي هو بيتنفسها وهو كمان ضمها لحضنه وراحوا في نوم عميق


بعد ثلاث ايام


حاله فريد ابتدت تتحسن والعيله كل يوم بيجي يزروه لحد ما ابتدا يخف وطبعا غيره ماسه مع هرمونات الحمل كانت عامله جنون اكبر ما كانتش مستحمله اي حد يقرب من فريد حتى لو كان الدكتوره او اي بنت


ماسه/ عاجبك نظراتها ليك اروح اجيب لك رقمها


فريد/ يا حبيبتي ما فيش حاجه اللي انت بتقوليها


ماسه /خلاص هحاول اهدى بس بقول لك احنا نعمل فرح بعد ما ترجع باسبوع عشان اثبت لكل انك جوزي انا وبس فاهم',


فريد شدها ليه وقعت في حضنه طبعا يا قلبي هو انا

اقدر اقول غير كده قرب منها والتهام شفايفها بقبله عميقه وهي بتجاوب معاه بحب بعد عنها وبص في عينيها اللي بيعشقها وقال بحبك وهي ردت عليا وانا كمان

وفضل الحل على ما هو عليه لغايه ما فريد رجع البيت وفضل اكتر من شهر عشان العمليه اللي هو عاملها


واخيرا النهارده فرح ماسه وفريد وبهيه ومروان واسر واسيل عملوه في افخم قاعه


كل عريس وعروسه ماسكين ايدين بعض وداخلين


ماسه وهي بتوشوش فريد فريد انا جعانه قوي


فريد اتهدي يا ماسه كلها ساعتين ونروح على البيت الله ينعل ابو الجواز على اللي عايزين يتجوزوا انت قرفتيني يا شيخه يا حبيبتي انت داخله في الشهر الخامس يبقى عايزك تستقر كده هتبقي ام

كيف وانت بدماغك دي اهدي واستقره كده استقري


ماسه/ ماشي يا فريد انا مخاصماك وقعدت تغني اغنيه مخاصماك مع نفسها وهي قاعده جنبه مخاصماك ابعد عني انا مش طايقاك سيبني مش عايز ابقى معاك ما تورينيش وشك تاني


فريد اسكتي مش عايزه اسمع نفسك يا بنتي اتهدي شويه ادي النتيجه اللي اتجوز واحده مجنونه زيك


طلع راجل على الاستتش بتاع الرقص وقال كل كل كابلز يتفضل يرقص اسلو للعروسين


بهيه ومروان نزلوا يرقصوا وهم مبسوطين واسر واسيل بيضحكوا من كل قلبهم


كانت لسه هتقوم بس فريد مسكتها بعصبيه اتهدي هتروحوا ترقصي كيف وانت بطنك دي ارحميني شويه وارحمي نفسك


ماسه بدموع /ليه كده بس يا فريده انا عايزه ارقص زيهم اشمعنا هم يرقصوا وانا لا خلاص مش متنيله براحتك بس شوف مين اللي هتنام معاك في نفس الاوضه انا هروح انام مع ماما


فريد  برفعت حاجب🤨🤔 اتهدي يا ماسه وقول هديت ما تخلينيش اتغابى عليك لايمي ليلتك في اليومك اللي مش فايت ده


ماسه بزهق 

خلاص اديني اتهديت مش عايزه ارقص مش عايزه اعمل اي حاجه وانت المفروض تطلقني بعد الفرح على طول انا مش عايزه اعيش مع واحد زيك


فريد حاضر يا حبيبتي هعمل لك كل اللي انت عايزه بس اسكتي شويه عشان انا خلاص جبت اخري


بعد شويه خلصت ر الرقصه السلو واشتغلت مهرجانات واشتغلت مهرجانات مهرجان حبيبي يا حبيبي


ماسه بحركه مجنونه بعدت الايد فريده عنها ووقفت وقعدت حبيبي يا حبيبي يا حبيبي يا حبيبي

وفضلت ترقص بجنون فريد قام بتعصب عليها وشدها وقعدها بالعافيه وقال لها تعبتيني معاكي عايزه ترقصي هرقصك بس معايا انا خلاص


ما سه🥺🥺 عيون زي الاطفال/ خلاص هي الواحده عايزه مننا ايه غير ان هي ترضي جوزها وما تزعلهوش وانا اقدر على زعلك يا بوبي ده انا حتى ما عملتش اي حاجه خالص


فريد /صبرني يا رب 


اشتغلت اغنيه اليسا وسعد المجرد فريد راح لماسه وماسك ايديها وحطي ايده حوالين وسطها وشدها ليه وهي سرحت في عينيه اللي بتعشقها وابتدى يحركها بالراحه عشان بطنها وهو يوبصلها بعشق


وغنى مع الاغنيه ليها وهو بيلمس على وشها


(بغير من عيني وانا شايفك وده اللي وصلت ليه لو اسمع اسمي في شفايفك بقول لك كرري وعمري ما هقدر اوصف لك بحبك قد ايه' ودوخه ولفي بيها


ماسه بصتله بعشق وقالت ارسمني في ليلك نجمه ضيه يلمع في عين  اكتبني في عمرك كلمه يحكوها الناس بعدين انا نفسي اعيش فوق عمري يا حبيبي معاك عمرن فريد شد ه لي بتملك وبص في عينيها

لو تطلب من عينيا لو تطلبي عمري كمان هديك سنين الجايه وهكون راضي وفرحان انت اللي وجودك جنبي حسسني ان انا انسان

ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت من ب 100 طريقه تغير حال بحال بدوب بين الحقيقه وعمري والخيال


ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت من الطريقه تغير حل بحال بدو بين الحقيقه وعمري والخيال


ماسه مسكت ايده بحب وحطيتها على بطنها


انا عايزاك تفضل جنبي سندي وفارس احلامي قلبي بقربك مطمن خليك دايما قدامي انا كل ما بنطق كلمه بتكمل ليا كلامي


راح شالها ولف بيها القاعه كلها ده وجودك بيكملني خليتي حياتي حياه احساسي في حبك خدني وانا هفضل ماشي وراكه حضنك يا حبيبتي لا يمكن لو ثانيه هعيش بره ماسه وهي حاطه ايديها على وشه

في واحده تملي في ظهرك وفي ضعفك هتقويك تطلبها حبيبي وامرك هتقول شبيك لبيك جنبك والاخر عمرك هتعيش علشان ترضيك

فريد ضمها ليه وهم التانيين بيرقصوا ده من اول دقيقه لحبك قلبي مال عرفت ب 100 طريقه تدور قلبي حال بدوه بين الحقيقه وعمري والخيال والتانيين بصوا لبعض وفريد قرب من شفايفها وبس قدام الكل الكل صقف لهم وهم بيقولوا على فريد جريء وهو بيحضنها بتملك عاشق بيموت على حبيبته


فريد بهمس وهو حضنها/ بحبك وبموت فيك


ماسه وهي بتدفن وشها في صدره/ وانا بعشقك وبسته خده بعشق


بعد ما خلص الفرح كل واحد خد عروسته على على الجناح بتاعه

********

في جناح اسر واسيل


اسر بحب/ ادخلي اسير قلبي مش مصدق اني اخيرا بين ايديا يا اسيل انا بحبك يا اسيل


اسيل بدموع/ اسر انت زعلان اني انا يعني مش بنت بنوت اني كنت متجوزه قبلك


اسر وهو بيمسح خدها / لا يا حبيبتي انا عمري ما ازعل منك انت هتفضلي الاولى والاخيره في حياتي بموت فيك انت يا اسيل انا ميفرقش  كنت متجوزه انا دلوقتي حياتك عايزك تنسي الماضي وتعيشي الحاضر وحضنها وبسه في  رقبتها بصيت له وهي متخدره من اثار قوه المشاعر اللي هي بتحسها لاول مره وانا كمان بحبك وبموت فيك يا اسر 


قرب منها والتهم شفايفها قبل عميقه ولما حسب تجاوبها معاه شالها وحطها على السرير ليبدا معها حياه جديده ويدخلها عالمه الخاص

************************


اما في الاوضه الثانيه بهيه ومروان


مروان /خدي يا بنت فرهطيني حرام عليك في عريس يبقى شكله اللي انا فيه ده ارحميني شويه يا بنتي بقول لك انا جوزك انا جوزك افهمي


بهيه/ بقوه لا يا حبيبي مش كل الطير اللي يتاكل لحمه عارف يا مروان لو ما اتلمتش هصوت والم عليك الدنيا كلها واقول بيتحرمش فيا بيتحرمش فيا


مروان علي الطلاق بالتلاته مجنونه وانا كنت عايب على ماسه انت طلعتي فايتها بمراحل يا بنتي هتقولي لهم ايه جوزي كان عايز قله ادب وانا ضربته كلهم هيستعبطيكي عشان كده قربي يا بنت قربي والله ما هعمل حاجه بس انت قربت


بهيه بخوف/ كذاب انت ما بقتش يتوثق فيك


مروان /جربي مش هتندمي على فكره


ما هي صدقته وقربت منه بطيبه واول ما قربت منه لقيته شدها ليه وبقيت في حضنه وهو يبص على عينيها اللي بيعشقها نبدا بايه ايه رايك في الشفايف اللي انا هموت عليهم حاولت تبعد عنه وقالت  انت قليل الادب ولسه هتطلع من حضنه لقيت التهم شفايفه في قبله عصفت بمشاعرها بصيت له وهي دايخه من اثر قربه منها وضعفت مقاومتها وقالت مروان ولسه هتكمل لقيته قرب منها تاني و وقبلها عدد قبلات متتاليه وهو بيقول عشق قلب مروان ودنيتي كلها


بحبك ورجع يقبلها تاني وشالها وقال لها اوعدك اني احافظ عليك يا قلبي واحطها على السرير وبداوا هم الاثنين اول ايام عشقهم الابدي


*****************"

وفي غرفه الثنائي المجنون ماسه وفريد


كانت ماسه قاعده تاكل في الاوضه بشراهة

وبهدلت الدنيا كلها حواليها بالاكل طبعا فريد كان في الوقت ده بياخد شاور خرج اول ما شاف المنظر اتصدم


فريد بصدمه ايه اللي انت فيها ده هو في حد يعمل اللي انت عاملاه ده ايه المنظر اللي انا شايفه ده


ما سه ببراءه عيون الاطفال/ في ايه يا فريد انت بتزعق لي ليه كل ده عشان اكلت لو جعان خد حته فرخه ورفعت ادها بيها لي


فريد بقرف/ وهو بيطلع منديل وبيمسح حوالي الماسه بنظام شديد بصي يا حبيبتي احنا اخذنا حياتنا كلها  تعب ان انت لسه ما اخذتيش عليا وما تعرفيش عني حاجه انا ما بحبش الفوضى فاهمه


ماسه بجنون وبتاثر بهرمونات الحمل /نعم يا عمر انت بتقول ايه ايه ما تعرفناش على بعض اشحال ان احنا عارفين بعض اكثر من 10 سنين


فريد بصدمه/ اسكتي يا ماسه 10 سنين مره واحده ليه متجوزك وانت طفله ولا ايه


ماسه بهدوء مصطنع /خلاص شوف مين اللي هينام في حضنك الليله نام وحديك على الكنبه عشان تعرف تزعلها مراتك كويس انا هنام انا وابني على السرير لوحدينا


فريد قرب منها وقلع الجاكيت وقرب وبص لها بخبث وابتدى يتحرك ناحيتها


ماسه شهقت وحاطت على صدرها/ ايه اللي انت بتهببه ده يا فريد وبتقول عليا انا متحرشه بس عليا النعمه يا فريده انت عليك جوز عضلات ما عدوش على اي واحد وقاعده تلعب له بحواجبها


فريد وقف مكانه مصدوم من اللي سامعه اللي انت قلتيه ده ماسه يا حبيبتي كم مره قلت لك في

الخجل لليفي البنات


ماسه قامت قربت منه بخبث ولفت ايديها حوالين رقبته بدلع فريد كان واقف مصدم مش مصدق اللي هي بتعمله فاق من صدمته على شفايف ماسه وهي بتلمس شفايفه  ايه رايك وكانت لسه هتمشي لكن فريد شدها ليه وبص بعينيها برغبه وحب قاتل واتكلم بهمس اللي يعمل حاجه يتحمل نتيجتها يا قلبي  كانت لسه هترد بس هو لتهم شفايفها في قبله عميقه هزت كل كيانها وابتدى يقرب جسمها منه اكثر وهمس لها بنبره اذابت جميع قواها بعشقك يا طفله المشاغبه وشالها وحطها على السرير وهي لافه ايديها حوالين رقبته ابتد يقبلها بحبه وشغف كبير وذهبوا لعلمهم الخاص


ليبدا كل واحد منهم حياه جديده مليئه بالحب والرومانسيه ويعيش مع معشوقته اجمل ايام


بين الحب والجنون والعشق والهوى وكل واحد بياخذ اللي بيستحقه


بعد مرور اربع شهور


كان فريد وماسه نايمين لحد ما ماسه ابتدت تقوم تصرخ باعلى صوتها من الالم اللي في بطنها


ما سه بالم الحقني يا فريد بولد بولد


فريد بتعب نام يا حبيبتي دي خامس مره في نفس الاسبوع تقولي لي حاولد وما بتولديش


ماسه مجنون مسكت فريد/ يبقى مش عايز تولدي براحتك وراحت عضه عضه خليته يصرخ باعلى صوت


فريد بالم وجع اه اه اه اه يا بنت المجاني خلاص ولبس جاكيته بسرعه وهي بتصرخ وشالها وجري بها على المستشفى


بعد  ربع ساعه كان وصل المستشفى وهي بتصرخ وماسكه شعريات فريد بكرهك يا فريد بكرهك


فريد اتهدي يا ب?


تمت


تابعوا صفحتي وتابعو المدونه ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها



بداية الروايه من هنا



انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااا



الروايات الحديثه من هنا



روايات كامله من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا




ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS