القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مجنونة الضبع الفصل الاول بقلم الكاتبة لادو غنيم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

رواية مجنونة الضبع الفصل الاول بقلم الكاتبة لادو غنيم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية مجنونة الضبع الفصل الاول بقلم الكاتبة لادو غنيم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات



في  احد المناطق العشوائيه الفقيره وداخل بيت صغير جدا يشع فيه برودة الجو  وداخل حجره صغيره لايوجد بها    س رير     كل الذي يوجد بها هو حصيره وفوق  تلك الحصيره توجد بطانيه تنام عليها تلك الجميله وتدفي نفسها با جاكت  والدها التي ترتديه وفوقها غطاء خفيف يحميها بعض الشي من البروده.....  اعرفكم علي بطلتنا

( هي (جميله امين) تبلغ من  العمر 19عاما تمتلك عيون روماديه فاتحه تشبه الزجاج من شدة جمالها وانف  مدبب صغير وشفاه ورديه ممتلاءها وبشره بيضاء وجسد جذاب فهي قصيره قليلا  وجسدها كيرفي قليلا ويزين جسدها ذلك الشعر الطويل الناعم من فوق وينزل  بالشكل الكيرلي الذي يصل الي اخر ظهرها ذلك الشعر الاسود الممزوج بالون  الازرق الذي يشبه لون البحر الازرق المتمرد من شده طولها وجمال لونها وهي  فتاه محجبه

جميله هي فتاه طيبه ومحبوبه من جهه الجميع وايضا تتمتع بجمالها الخلاب الذي ياثر قلوب من يراها ذات دم خفيف

تمتلك فقط شهاده الثانويه العامه كانا حلمها ان تكمل دراستها وتصبح مصممه ازياء لكن مات والدها قبل

ان تحقق ذلك الحلم وبمجرد وفات والدها تزوجت والدتها من احد الحدادين الذين يعملون في المنطقه

وفي احد الايام حيث كانت تنام في نوما عميق

وامام تلك الجميله كانا يقف شخص مثل الحيوان الذي يتربث لفريستها وهو ينظر لها بشهوه ذلك الحيوان البشري هو زوج والدتها

(  اسمه عطيه الحداد يبلغ من العمر 40عاما يمتلك عيون سودء وشعر اسود ويبرز  في وجهه علامه جرح يمتلك جسد ممتلاء بعض الشي وبشره تميل الي الون  البني...)

واقترب ذلك الحيوان وناما بالقرب من  جميله ووضع يده علي خصرها... وهنا شعرت جميله با انفاس شخص تقترب منها ويد  احدهم تحاول ان تغوص في جسدها البري فاتفتح جميله عيونها وهي تنظر بصدمه  الي ذلك الخبيث زوج والدتها الذي يقترب منها ويريد ان يقبلها

جميله بصريخ..... عااااااا..

وتنهض جميله من مكانها سريعا وبخوف وصوت قوي.... ااااانت كنت عاااايز اييه

عطيه بخبث وهو ينظر الي جس،دها الجذاب.... ما انا قولتلك قبل كده اني عايزك

جميله بخوف وبكاء.... ياشيخ منك لله حرام عليك دانا قد بنتك والله لو مبعدتش عني لهكون قايله لامي علي عماليلك الواطيه ده

عطيه بخبث..... اومووت انا فيك وانت متعصب كده ماتيجي يابت وانا هدلعك وايه رايك ياستي اني مستعد اطلق امك واكتب عليكي حالا

جميله بخوف..... انت ايييه ياشيخ اقول اييه بس ربنا ياخدك......

وتلتفت جميلة وتنظر الي والدتها التي دخلت اليهم

(صباح والدة جميلة امرءه تبلغ من العمر 39عاما ذات جسد ممتلاء وبشره خمريه وعيون بنيه)

صباح بانزعاج.... بتدعي علي مين يامقصوفه الرقبه

عطيه بخبث..... البت بنت الك،لب بتدعي عليا علشان ببص عليها لقتها مش متغطيه روحت اغطيها..لقتها قامت ضربتني بالقلم وطولت لسانها عليا

جميله بصدمه وبكاء..... متشتمنيش تاني؟؟؟

ابويا الله يرحموا مش كلب فاااهم يااااكداب انت اللي كنت عايز تعتدي عليا يا.... وهنا تتلقي جميله صفعه قويه من والدتها

جميله ببكاء.... والله مبكدب جوزك كان عايز يغتصبني...

ويمسك عطيه شعر جميله بقوه وصوت قوي.... اخرسي يابنت الكلب كلمه ذياده وهكون قاطعلك لسانك

صباح  بجدية..... متزعلش ياعطيه انا عارفه انها طالعه زي ابوها اتفوه عليكي خلفه  واطيه روق بالك ياعطيه دانا محضرلك ليله انما ايه اخر دلع...

وتقوم صباح با احتضان عطيه

بينما عطيه كان ينظر لجميله بخبث وشه،وه.....دلع وحياه امي لانا اللي هوريكي الدلع كلو النهارده برضاكي او غصب عنك يا ف،رس

كانت تنظر له جميلة بخوف فهي كانت تعلم انه يقصدها هي

صباح التي تخرج من حضنه وتنظر لها باستغراب.... غصبن عني ايه راجل دانا اللي محضرلك اليله

عطيه با ارتباك وخبث.... ما انا عارف ياوليه انا قصدي اني هاخدك كده حته اكشن يافرس

صباح بضحكه خليعه...... هههههه امووت انا في العنف

عطيه بضحكه شه،وئيه.... طب تعالي نعمل بروفا....

ويدخل  عطيه وصباح الي غرفتهم ويتركوا جميله التي تتجه الي الحمام وتتوضاء وتقوم  بصلاه الصبح وتبكي وهي تدعوا الله ان يحميها من ذلك المغتصب الذي يريد  اغت،صاب برئتها وبعد الانتهاء من الصلاه تجلس وهي تبكي علي حالها وخوفا مما  سيحدث لها في المساء

....................... ♕

وفي  منطقه اكتوبر حيث يوجد قصر فخم يشبه قصور قصص الف ليله وليله من شده  فخامتها وجمالها يوجد ذلك القصر الفخم الممتلاء بالديكور الكلاسيكي ولكن  رغم من انها قصر

فخم الا انه من يدخلها يشعر  انه داخل قصر مجهور لايوجد بها احد من شده سكون ذلك القصر الغريب الذي  لاتسمع به صوت ضحك او صوت موسيقي كل ماتسمعه هو صوت تلك الساعه الضخمه التي  تدق بمجرد ان تاتي الساعه 12 بعد منتصف اليل

وفي احد غرف القصر

الفخمه كانا ينام ذلك الجاسر نعم انها الملقب بالضبع.....

( اعرفكم علي بطلنا(جاسر الريان) هو شاب يبلغ من العمر 27عاما هو شاب طويل القامه يمتلك جسد رياضي جذاب

يمتلك  بشره قمحيه قليلا ولون عيونه هو الازرق الفاتح خليط معا الون الرومادي فهي  تشبك الزجاج من شده لونها ورغم جاذبيه لونها الا انك تخاف النظر اليها فهي  مرعبه الي حدا كبير ويمتلك انف حاد وشفاه جذابه وشعر اسود ويزين وجهها تلك  الدقن السوداء الخفيفه

درس جاسر اداره الاعمال  في امريكا( جامعه كاليفورنيا)جاسر هو شخص مغرور متملك يكره النساء جمعين  بسبب قتل والدها الذي قتل علي يد والدتها التي كانت تخونها معا صديقه حيث  كانا عمر جاسر هو 7سنوات ورء ذلك الطفل الصغير

الجريمه  البشعه ومنذ ذلك اليوم وهو يكره النساء ويستلذ عندما يرا الدموع تتساقط من  عيونهم لانه اصبح في نظره كل النساء خائنات واقسم علي الا يحب او يعشق مدا  الحياه

ويفتح ذلك الوسيم تلك العيون الزجاجيه  وينهض ويتجه الي الحمام وبعد مرور ربع ساعه يخرج وهو يلف المنشفه حول خصرها  ويتجه ويقوم بتصفيف شعرها ويتجه الي الدريسنج

روم  ويرتدي بدله بالون الاسود وقميص ابيض وحذاء بالون الاسود وساعه من افخم  ماركه عالميه بالون الفضه ويلبس خاتمه الذي يحمل رسمه الضبع وينزل ذلك  الوسيم بهيبتة الطاغيه وبمجرد اقترابه الي السياره يتجه الحارس

سريعا  ويقوم بفتح باب السياره لجاسر ويركب جاسر سيارتها وخلفها اسطول من سياره  الحراسه التي تتتبعه ويتجه الي شركته وبعد مرور ساعه تتوقف سيارات الضبع  امام اكبر الشركات فخامه التي تحمل اسم جاسر الضبع... ويفتح الحارس باب  السياره لجاسر وينزل الضبع ويدخل الشركه بهيبته الطاغيه ويركب الاسنسير  المخصص لها هو فقط وبعد مرور دقيقتين يتوقف الاسنسير في اخر دور في الشركه  حيث انها الدور 12 ويخرج الضبع من الاسنسير ويتجه الي مكتبه ويكون محط  انظار الفتياه فهو كاسر قلوب الفتيات بجماله وجاذبيته ورجوليته الفتاكه...  ويدخل الي مكتبه ويجلس علي المكتب وبعد مرور خمس دقائق تدخل اليهي  السكرتيره مي

.... مي تبلغ من العمر 24عاما تمتلك قوم ممشوق وجسد جذاب وعيون بنيه وشعر اسود يصل الي نصف ظهرها وشفاه ورديه وبشره خمريه وانف صغير

وتدخل مي وهي تحمل كوب القهوه وتتجه وتضعه امام الضبع

ايه  بهدوء..... اتفضل قهوتك يا جاسر باشا النهارده عند حضرتك اجتماع معا الوفد  الايطالي الساعه 2والساعه 4عندك اجتماع معا رؤساء فروع شركات حضرتك  والساعه 6عندك معاد معا صاحب مجموعه شركات الخياط باشا...

جاسر بكل برود وجديه وهو يشرب القهوه ودون النظر الي ايه...... اخرجي....

مي بعدم فهم..... حضرتك بتقول اييه

جاسر الذي نظر اليها بعيونها الزجاجيه المرعبه وبنبره حاده اشبه بالموت.... قولت اخرجي ايه مسمعتيش

مي التي شعرت بالخوف من ذلك الضبع..... حاضر ياباشا....؟؟

وتخرجت مي سريعا وبمجرد خروجها تصتدم في احد الموظفون وهو....

(  احمد شاب النويري يبلغ من العمر 27عاما شاب طويل يمتلك جسد رياضي وعيون  روماديه ودقن بنيه وشعر بني هو صاحب جاسر فهو يعرف جاسر منذ الطفوله واصبحا  صديق جاسر الوحيد وهو يعمل في شركات الضبع وجعله جاسر يمتلك مركز نائب  المدير العام لثقته في صاحب طفولته......)

مي التي اصتدمت با احمد.... عاااا هو انت حرام عليك هتجبلي سكته قلبيها

احمد بضحكه جذابه.... لييه بس ياقمر

مي بخجل..... استاذ احمد لوسمحت بطل طرقتك دي

احمد بضحك.... خلاص ياستي كنت بهزر المهم مالك كنتي خايفه لييه

مي  بجديه..... يعني هكون لييه من الضبع اللي جوه اقسم بالله انا لما بيبصلي  باجي متشاهده علي طول ما انا مببقاش عارفه في انهي لحظه هيموتني

احمد بضحك.... هههه ليه حرام عليكي ده جاسر طيب

ايه بخوف..... اه طيب اوووي المهم بعد اذنك علشان اروح اشوف شغلي

احمد.... ماشي...

. وتذهب ايه الي عملها ويقوم احمد بدق باب مكتب جاسر ويدخل

احمد با ابتسامه بسيطه..... صباح الفل ياصحبي

جاسر بجديه..... قولتلك قبل كده اننا لما نكون في مكان الشغل تلتزم حدودك

احمد بجديه.... ياعم علي اساس اني بشوفك بره الشركه

جاسر بجديه..... خلص كنت عايز اييه

احمد بجديه..... اتفضل دول عقودات مشاريع جديده بس مهمه جدا ياريت تشوفها وتقولي رايك اييه

جاسر بجديه..... تمام تقدر تخرج

احمد.بجديه واستغراب... انا معرفش ياجدع انت كده ازي فرفش شويه

جاسر الذي ينظر له بغضب وبنبره هادئه لكن مرعبة..... دقيقه كمان ولو مخرجتش هنسا انك صاحبي

احمد بخوف..... لاء وعلي اييه سلام....

ويخرج احمد مسرعا... وبمجرد خروجه يتنفس وكانه هرب من الموت المواكد

مي بضحك وهي تنظر اليها..... ههههه الضبع طيب اووي مش كده يا استاذ احمد

احمد وهو يتصنع الجديه.....احم طبعا يابنتي ده صاحبي امشي انا بقي لاحسن عندي شغل كتير..... ويذهب احمد الي عملها

............................. ♕

اما في تلك المنطقه العشوئيه كانت تجلس جميله معا احد صديقتها التي تدعي نعمه

نعمه....خلاص بقي يا جميله كفياكي عياط

جميله  بخوف وبكاء.....انا مش عارفه اعمل ايه ده الكلب قال هالي في وشي انو  هياخدني باليل برضايه او غصبن عني انا خلاص ضعت اعمل اييه بس

نعمه  بخوف علي صديقته.....هنعمل ايه بس العيب من امك اللي اول ما ابوكي ما مات  راحت اتجوزت بعد ما شهور العدة عدت..اخر يوم في الاربع شهور والعشر  ايام..وفي اليوم 11 راحت واتجوزت من البلطجي ده

جميله  بحزن وبكاء.....بابا اللي يرحموا لو كانا لسه عايش كان زماني دخلت الجامعه  وكملت تعليمي ومكنش حصلي كل ده انا مش عارفه هو مات ازي ده قبل مايموت  باليل كان قاعد معايا وكويس وقالي انو هيطلب من الباشا اللي بيشتغل عندو  فلوس علشان يدفع هالي علشان اقدم في الجامعه بس ياخساره اول ما نمت صحيت  علي صويت امي ولقيتوا ميت

نعمه..بجديه.... الله يرحموا عمي امين كانا طول عمرو شقيان اكيد ربنا رحموا

جميله بحزن وبكاء..... رحموا وسبني انا للبهدله ياارب خدني قبل ما اضيع علي ايد الكلب اللي جوه

نعمه.بجديه.... طب انا عندي فكره ماتهربي

جميله باستغراب..... اهرب فين ولو هربت هعمل ايه وهعيش فيين

نعمه  بقلق.... اسمعي انا بابا كان شغال معا ابوكي ما انتي عارفه انهم كانا  شغالين في نفس القصر وعارفه ان ابويا مبيجيش البيت هنا غير كل 20يوم يطمن  علينا وبيرجع تاني ايه رايك لو تروحي تستخبي عندو ومش بعيد تشتغلي معا  وتبعد عن وجع القلب اللي هنا

جميله ببعض الاقتناع..... ماشي بس بردو ههرب ازي انا معيش فلوس ولا حته اعرف الطريق

بينما نعمه تفتح حقيبها وتخرج منها بعض المال وبجديه .....خدي دول

جميلة بحزن واحراج....ايه دول لاء يانعمه دول فلوسك اللي بتجيبي بيها الملازم بتاعت الجامعه

نعمه  بتريقة....اتنيلي جامعه ايه ماخلاص اجلو الامتحانات ومحدش عارف هنرجع تاني  امتي امسكي بقي وادي ده عنوان القصر خدي وحاولي تهربي قبل ما اليل ما  ياجي

جميله بحزن وبكاء....والله مش عارفه اقولك اييه

نعمه التي تحتضن جميله.....هزعل منك داحنا اخوات ياهبله انا لزم امشي بقي لاحسن اتاخرت ماما زمانها قلقانه عليا

جميله بجديه...ماشي خلي بالك من نفسك سلام

نعمه....سلام...وتذهب نعمه وتدخل جميله الي البيت



تابعووووني للروايات الكامله والحصريه






ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS