القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية عشقت طفله مجنونه بقلم مي أحمد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

اعلان اعلى المواضيع

رواية عشقت طفله مجنونه بقلم مي أحمد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

رواية عشقت طفله مجنونه بقلم مي أحمد الفصل السادس والسابع والثامن والتاسع والعاشر حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


 الفصل السادس 

الكاتبه مي احمد ❤️❤️❤️🥰🩸😻😻🩸😻🥰🥰🥰🥰😘😘🥰😍🥳🥳🥳🥳🥳🥳


فريد اول ما دخل لقى ماسه واقعه على الارض وماسكه بطنها بالم راح عندها بسرعه واقومها من الارض وقال لها مالك يا ماسه فيك ايه ايه اللي وجعك


ماسه بتعب بتحاول تداريه/ما فيش حاجه يا فريده انا بس تعبانه من الرقص في الفرح وبطني وجعتني شويه


فريد متاكده ان ما فيش حاجه وجعاكي لو عايزاني اطلب لك دكتور انا ممكن ارن على الدكتور ويجي


ماسه بتعب/ لا انا عايزه انام بس


فريد بحب /طب خلاص روحي ارتاحي


فريد سند لغايه السرير وحطها في السرير زي الطفله الصغيره وغطيها كويس وراح هو نام على الكنب


في نفس الوقت في بيت في فريد

ميرا كانت بتشرب بطريقه شرسه وهي ماسكه صوره فريد وبتبكي

مروان دخل لقاها بتبكي ومنهاره وقاعده على الارض وشعرها مش مرتب وكانت في اشد اوقات ضعف 


مروان ممكن اعرف انت هتستفيد ايه من اللي تعمليه ده فريد ليكي ما تحاوليش تدمري حياتك هو قال لك انه مستحيل ينساك يبقى ما تتعبيش نفسك انا عايزك قويه يلا قومي اغسلي وشك واضبطي شعرك كده عشان فريد بيحب البنت القويه مش الضعيفه وانت قويه يا ميرا انا عارف انك هتستغربي ان انا بقول لك كده بس انا عشان شايفك بتحبيه فعلا وهو كمان بيحبك يلا قومي


ميرا بضعف/ انا مش مصدقه فريد حبيبي وروحي خلاص مش مش هيبقى موجود انت ما تعرفش انا بحبه قد ايه انا ممكن اضحي بنفسي عشانه انا بدمنه ودلوقتي خلاص هيحب البنت الثانيه ويكمل حياته معاها وهيقول لي مش عايز اشوف وشك ثاني انا عارفه الرجاله وتفكيرهم بس انا مش هستسلم ومش هخليها تقرب منه ابدا فريد ملكي انا لوحدي فاهم


مروان لاحظ نظره الهوس والجنون في عينيها وقال في سره يا رب يبعد المجنونه دي عن اخويا انا خايف عليه و وريحه مع البنت اللي بتستاهله امين يا رب العالمين بص لميرا وقال يلا يا ميرا اغسل وشك انا عارفه انك بتحبيه وهو مش هيبقى لغيرك


فعلا قامت ميرا وهي مش قادره تقف على رجليها وساعدها مروان عشان تروح تغسل وشها


في بيت عمي ماسه


كانت فتحيه مبتسمة بشر /شويه شويه ومفعول السم هيتغلغل فيك يا ماسه انا يا حبيبتي ما حطلكيش سم عادي انا حطيت لك سن تموتي ما بالبطيء علشان لما تموتي ما حدش يشك فينا وكلهم يتهموا جوزك اللي خدك وكده ابقى ضربت عصفورين بحجر واحد اتخلصت منك وحرقت قلب امك وانتقمت من فريد اللي اخذك من ابني انا مبسوطه قوي يا ماسه

وقعدت تضحك ضحكه شريره 😈😈😈😈


في صبح يوم جديد مليء بالاحداث


في غرفه ماسه وفريد


ماسه كانت نايمه بوضعيه تفطس من الضحك رمي الغطا اخر الدنيا ونايمه بطول السرير 

وبعد شويه ابتدي تصحى اول ما صحيت شاف الفريد نايم قدامها على الكنبايه ابتسمت بخبث وراحت عنده علشان تصحيه واول ما وقفت قباله

قالت فريد اصحى يا فريد باعلى  صوت عندها


فريد قام مخضوض وقال مين في ايه بص لقاها ميت على روحها من الضحك بص لها بغضب وقال في حد يصحي حد كده يا بنت المجانين مش انت  اللي  كنت عامله نفسك مقموصه وزعلانه ومش عايزه تبصي في وشي ايه اللي يرجعك بجنانك اللي يموت الواحد ناقص عمر


ماسه وهي بتقلد محمد سعد كتكوت ابو الليل


عليابالطلاق انت اتخضيت اتخضيت اتخضيت يا حاج فريدهههههههههه🤣🤣🤣🤣🤣


فريد بنرفزه😠/ هعد لغايه ثلاثه لو لقيتك قدامي هفعصك واحد اثنين ولسه ما كملش حد لقاها جريت على الحمام وهي بتضحك فريد وهو بيكلم نفسه يا رب صبرنا على ما ابتلتني ده انا شكلي هتبهدل قوي مع بنت المجانين دي


بعد شويه خرجت ماسه وهي لابسه بنطلون جينز وجاكيت طويل


فريد  بسخرية/تسمحي لي اخش اخد شاور يا برنسيسه


ما سه بتفكير /اتفضل يا سلطان خدمتك هيام جهزت لك الحمام


فريد يا رب صبرني ودخل الحمام


ماسه واحد اثنين ثلاثه الحقوني الحقوني ده كان صوت صراخ فريد من الحمام


ماسه بخبث في ايه يا فريد مالك يا حبيبي


فريد بسرعه غسل وشه وطلع وعينيه حمراء زي الطماطم ايه اللي انت كنت حاطاه في الصابونه يا بنت المجانين اتكلمي


ما سه براء مزيفه /انا ما عملتش حاجه دي علبه الشطه هي اللي عملت


فريد بصدمه/ انت عايزه تفهميني انك حطيتي شطه في الصابونه انت ايه مليتك يا شيخه عايزه موتيني يا بنت المجانين


ماسه البراءه/ يا حبيبي انا دايما بحط شطه بيقولوا ان هي مفيده اديك شفت النتيجه عينيك بقت حمراء عشان كل المعجبين يزيد اعجابهم بيك انا ما غلطتش يا بيبي انا ما يهونش عليه اموتك انت عايزنا ترمل وانا لسه صغيره


فريد اخفي من وش السعاده يا ماسه عشان انا مش ضامن هعمل فيك ايه بره بره قالها بزعيق بصوت عالي ماسه خرجت وهي بتبتسم ان المقلب بتاعها عجبه 😂🤣😂😂😂😂😂😂


فريد يا رب صبرني انا شكلي هموت على ايد البنت المجانين دي ارحمني يا رب ارحمني لما اروح اشوف حاجه لعيني اه يا عيني حسبي الله ونعم الوكيل في المفتري


نزلت تحت ماسه لقيت أمها والخدم بيجهزوارز بلبن عشان يوزعه على الناس 


ماسه صباح الخير يا ماما بحب اساعدك في حاجه


الام باستغراب وده من امتى ان شاء الله وبعدين الزعيق اللي كان في اوضتك ده انت لحقتي جننت الراجل


ماسه وبراءه والله يا ماما انا ما عملت له حاجه ده هو اللي قفوش مش بيستحمل الهزار وانا هزاري خفيف مش تقيل يعني ولا انت ايه رايك


الام انت هتقولي لي ده انا مجرباه بنفسي يلا يا حبيبتي جهزي نفسك علشان الناس جايه لك للصباحيه قبل ما تسافري وارتاحي وقولي لي كانت ليلتك عامله ازاي


ماسه بخجل مزيف /بس يا ماما كسفتيني اما اروح اشوف جوزي عشان هو مش بيستحمل ابعد عنه دقيقه


الام بحب ربنا يفرحك يا حبيبتي يلا روحي شوفي جوزك


في نفس الوقت وهي طالعه تشوف فريد لقيته نازل عليها بهيبته وعضلاته ووسمته اللي تخطف انفاس


ماسه بهيام😍😍 /مزه اخر مزمزه عايز تتاكل اكل


فريد بصدمه وعيون مفتوحه 😦/انت متاكده انك من الصعيد اين حمره الخجل يا فتاه


ماسه بدلع ايه يا بيبي مش من حقي ادلع واغزل المز بتاعي جوزي ولا حلال للناس وحرام عليا


فريد انا مش هجد لك اطلع غيري هدومك عشان نقعد شويه وبعد كده نسافر


ماسه طيب اروح اجهز شنطتي


فريد لا طبعا انت هتيجي من غير هدوم وانا هشتري هدوم من هناك انت دلوقتي هتعيشي مع فريد الجبالي يبقى لازم تلبسي زي لبسنا وتنسي عيشه الارياف فاهمه


ماسه 

حاسس ان هو بيهينها بصيت له بتحدي وقالت انا مش هغير نفسي عشان حد ولبسي وعوادي وكلامي انا فخوره بيه ومش هسمح لاي حد يغيرني بعد اذنك يا نجم


فريد باعجاب وكمان عندها مبادئ كل يوم بتفاجئيني اكتر يا ماسه او يا كارثه ده لايق عليك اكثر


الفريد نزل عشان يقعد مع الرجاله


جدي صفوان/ مرحبا بك يا ولدي بتمنى تكون الضيافه عجبتكم عندنا اديك دخلت البلد اعزب طلعت متجوز ادينا قدمنا لك هديه يا رب تحافظ عليها


ماسه يا بنت زي قزاز اي حاجه تكسرها عشان كده انا عايزك تعملها معامله خاصه هي طيبه وغلبانه وبريئه وهاديه


فريد وهو بيكلم نفسه 

هو متاكد ان بتكلم عن ماسه ما فيهاش ولا حاجه من صفات ماسه ايه وغلبانه ايه اللي بيتكلم عنها دي شيطانه باين عليهم واخدين مقلب فيها


الجد صفوان سرحت فيا يا ولدي ولا هي لحست عقلك على الاخر


فريد لا ابدا والله يا جدي كنت عايز اقول لك ان احنا هنسافر بعد العصر عشان نلحق نوصل القاهره بكره الصبح


الجد صفوان مع اني يعز عليا فراقها بس هي راحه  بيت جوزها وانا عايز لها دايما الخير ربنا يسعدكم يا ابراهيم


ابراهيم نعم يا جدي عايز حاجه


الجد صفوان 

قول لابو ماسه وام ماسه جهزوها عشان هتسافر مع جوزها والناس تيجي تنقطها دلوقتي


ابراهيم اوامرك يا جدي فورا


باستغراب يعني ايه نقطها


اجد صفوان يعني  يدوها فلوس دي عندنا اسمه نقوط


فريد بس هي مش هتحتاج الفلوس اللي هي هتاخدها يبقى تاخدها ليه


الجد صفوان 

دي عوايدني اللي تربينا عليها من زمان وان شاء الله تبقى واحد منا وتعرف عوعدنا كلها


فريد ان شاء الله يا جدي بعد اذنك كلم مروان اخويا فريد راح كلم مروان وقال له يستنوه هو ميرا في العربيه وهو هيجي عندهم بعد العصر وقفل التليفون


بهيه جات عشان تزور ماسه وتودعها ركبت سلمت عليها وحضنتها وهي وهي بتبكي


بهيه بحزن هتوحشيني يا ماسه هيوحشني هزارنا مع بعض ما تسيبنيش يا ماسه أنتي قوتي واختي مش عارفه من غيرك هعمل ايه


ماسه بحزن ما تزعليش كلها سنه وتيجي ندرس انا وانت طيب في القاهره وهكلمك كل يوم فيديو بس ما تبطليش عوايدنا اللي بنعملها في اي حد جاي البلد جديد عايزاكي قويه وما حدش يقدر عليك


بهيه

ان شاء الله


بعد وداع بهيه وماسه واختها اسيل ودعتها وقالت لها لازم ان هي تكلمها على طول وامها عطا شويه دروس ونصايح علشان تعمر بيتها وجو اهل البلد الحريم وعملوا طقوس الصباحيه ونقطوها وماسه لمه هدومها وجابه شنطتها ونزلت عشان تروح مع فريد القاهره


نزلت لقيت فريد مستنيها وداعه جدها واعمامها وراحت هي وفريده على العربيه


فريد اركبي ماسه ورا جنب مروان وميرا هتقعد جنبي


ماسه  بطاعه غريبه عن شخصيتها امرك يا فريد


فريد باستغراب هو ايه اصله اتفضلي


في العربيه عشان يروح القاهره طبعا في العربيه كان سكوت يا عم بس كانت نظرات ميرا وماسه فيها تحدي لبعض من المرايه 


ميرا كانت بتقول لنفسها 

هو بتاعي وهيفضل طول عمره بتاعي


ماسه انا لازم اطبق كل اللي قالته لي ماما انا مش هخلي بيتي يتخرب عشان واحده زيكي


مروان مع نفسه ده باينه هيبقى عيشه فل من التحدي اللي هيبقى ماس وميرا وانا الحكم


بعد مرور كثير من الوقت وصلوا على القاهره


في الصبح 


فريد يلا انزلوا كلهم نزلوا ودخلوا على الفيلا اللي ماس انبهرت اول ما شافتها اتصدمت من ضخمات القصر


ماسه في نفسها المسلسلات الهنديه والتركيه شكلي هنبسط قوي هنا من سرحانه صوت فريد وهو بيقول يلا يا ماسه دخلوا كلهم بس ما لقوش اي حد غير الخدم


فريد جني


جني باللغه الايطاليه او مرك سيدي ماذا تامرني


فريد اين هي امي واين زوجت اخي


جني احترام والده حضرتك ذهبت الى حفله وسوف تعود غدا وزوجه السيد مروان مسافره لها اسبوعين لكن والد حضرتك جهزت الغرف غرفه بنت عمه حضرتك


فريد تمام بس مش عايزه اي صوت ولا دوشه عشان انا تعبانه من السفر وعايزه انام


ميرا بتعب انا هنام في اوضه الضيوف


فريد ماشي يلا بينا يا ماسه عشان اوديك اوضتك


مروان وانا كمان هروح ارتاح عايز حاجه مني يا فريد


فريد لا روح ارتاح انت


فريد مسك ايد ماسه ووديها على اوضتها اللي جنب اوضته اوضه واسعه وفيها حمام وسرير ناعم ماسه


اتبهارت بيها


فريد بحب/ عجبتك الاوضه


ماسه بطفوله /جدا دي شبه اللي مش في التلفزيون شكرا وراحت حضنته


صدمه من حركتها العفويه ما فيش شكر يا ماس دي اوضتك يا حبيبتي


ماسه بخجل اسفه بس من فرحتي انا هروح استحمى وانام


فريد تمام وانا كمان هروح اغير هدومي وارتاح لو عزتي اي حاجه تعالي لي اوضتي


ماسه تمام


خرج فريد وراح على اوضته عشان يستحمى وينام


بعد شويه فريد خرج من الحمام وهو لابس بنطلون بس بس اتفاجئ بماسه قاعده على السرير وبتعيط جامد


فريد استغراب في ايه يا ماسه ليه يا حبيبتي ما رحتيش ترتاحي ليه


ماسه بدموع شديده الحقني يا فريد بط بتتقطع مش قادره صوت عياطها بيزيد فريد راح عندها واخدها في حضنه وطبطب عليها خلاص ما فيش حاجه بس ان شاء الله هتبقي كويسه انا هروح اكلم الدكتوره فورا بسرعه يا فريد بسرعه وهي بتتكلم معاه طلعت رغاوي بيضه من بقها


فريد بصدمه ايه ده شكل ماسه اكلت حاجه مسمومه اعمل ايه هروح اكلم الدكتوره حاولي تحملي يا حبيبتي انا هروح اكلم الدكتوره واجيكي


فريد طلع في البلكونه وراح يكلم الدكتوره الدكتوره وحكى لها عن حكايه الرغاوي والدكتوره قالت له ان هي لازم تطلع كل حاجه من معدتها تحت الميه وبعد كده تجيبها على المستشفى بس لازم تطلع السم دلوقتي فهمت يا فريد


فريد ماشي يا دكتوره هعمل كل اللي انت قلت لي عليه بس يا رب تبقى كويسه سلام


فريد دخل الاوضه ده ماسه بتصرخ وماسكه بطنها وبتنزل رغاوي كتير بيضاء


فريد شال ماسه وهي بتعيط سيبني يا فريدانا موجوعه فريد خدها تحت الدش وفتح الميه عليهم هم الاثنين وقعد يدعك لها ظهرها عشان تخرج اللي معدتها وماسه وفريد قريبين قوي من بعض وبقو يتنفسوا مع بعض كان شكلهم كتير جميل


في نفس الوقت ميرا كانت جيها تليفون من منتج وعايزه تشوف فريد عشان تقول له ان المنتج حد معاد لعرض الفيلم اول ما دخلت ما لقيتش حد بس سمعت صوت في الحمام قالت يمكن بياخد دش وهي خارجه شافت باب الحمام مفتوح واتصدمت لما شافت فريد وماسه في الحمام وتحت الميه في وضع  حميمي وكانهم بيعملوا حاجه مع بعض


ميرا بصدمه فريد مش معقول


ستوب


يا ترى فريد يقدر يطلع السم من ماسه  وهيعرفوا ان مرات عمهاهي اللي عملت كده

كيف هيكون اول لقاء بين ماسه وام فريد عايزه تفاعل نار يا حلوين عشان انزل لكم بارد ثاني بالليل يلا وروني التفاعل وعايزه ارائكم وتوقعاتكم

دمتم في امان الله مي احمد


فريد 😧😧😦ماسه 🤒🤒🤒🤕🤕ميرا 💫😳😳


السابع


عشقت طفله مجنونه 🥰😘😻♥️💔❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸

الكاتبه مي احمد


فريد كان بيشد ماسه الحضنه اكتر والميه جايه عليهم وبيطبطب عليها وماسه ماسكه في رقبته


ماسه بتعب حاسه نفسي هموت يا فريد ارجوك ما تسيبنيش بقيت ماسكه فيه اكثر


فريد بيشدها الحضنه اكتر هو قال عمري ما هسيبك يا ماسه ان شاء الله هتبقي كويسه بعد شويه حاسه ان هي تقلت عليه بص عليها لقاها اغمي عليها راح شالها وطلع من الحمام بس اتصدم لما شاف ميرا واقفه والدموع متحجره في عينيها وبصيت له بص كلها اتهام وحقد وغيره


ميرا بحقد/ ليه ليه كسرت ثقتي يا فريد فيها ايه ازيد عني عشان تخوني معاها جاوبني


فريد بعصبيه /انت ازاي تسمح لنفسك انك تدخلي اوضتي من غير ما تخبطي  لو سمحت اخرجي


ميرا بعصبيه مفرطه /دي لسه ما بقى لهاش يوم في البيت وفي حياتك وانت تطردني بسببها امال لو بقت هنا على طول هتعمل ايه يا فريد جاوبني


فريد بقلق ماسه /لو سمحتي بعدين نتكلم مش وقت اخرجي لو سمحتي


ميرا بكبرياء /ماشي يا فريد هترجع لي وانا اللي وقتها هقول لك لا خرجت وهي بتبكي بحرقه وزعل ازاي قدر يخونها ازاي قدر يكسرها كل دي كانت افكار في بال ميرا بس هي مش هتسيبه لها هي مش ضعيفه دخلت اوضتها وقفلت الباب عن نفسها وانهارت في العياط


فريد شاف هدوم ماسه اللي مليانه ميه هو لازم يغير لها الهدوم راح بسرعه ندى على جنى وقال لها تغير لها الهدوم وهو اخذ لبسه وخرج من الاوضه بعد شويه كانت جنى خلصت كان هو مستنيها بره الاوضه


جنى باحترام لقد انتهيت يا سيد فريد


فريد ماشي روح انت على شغلك


جنى راحت على شغلها وفريد دخل على ماسه اللي ملامحها كلها تعب وشحوب وشها زي الاموات شالها ونزل جري على السلالم حطها بالعربيه وانطلق الى المستشفى وهو هيموت من قلق عليها كان بيكلم نفسه بيقول معقول هتموت اول ما تدخل حياتي البنت لسه ما شافتش حاجه من الحياه ولا حلوه ولا وحشه انا لازم انقذها عشان العهد اللي وعدت جدها وامها ان شاء الله مش هيحصل لك حاجه يا ماسه لحد ما وصل المستشفى نزل جري وقعد ينده على المومرضات


فريد بزعيق وصوت عالي انقذوها بسرعه بسرعه ارجوكم


الدكتوره مها صديقه فريده اهدى يا فريد ان شاء الله مش هيحصل لها حاجه مش انت عملت اللي انا قلت لك عليه


فريد ايوه عملت ارجوك يا دكتوره حاولي تنقذيها  هي لسه طفله ما تكمليش 17 سنه لسه ما شافيش حاجه من الحياه


دكتوره ان شاء الله شكلك بتحبها وغاليه عليك مش كده


فريد بحب حاول اخفيه/ هي غاليه علينا كلنا هي لسه صغيره وما شافتش حاجه من الحياه ارجوك يا دكتوره اهلها مامنين عليها فانا مش عايزه اخون الامان


الدكتوره بطمانينه ما تخافش ان شاء الله هتبقى كويسه وهترجع معاك على البيت سليمه


استنا هنا وانا ادخل اعمل لها غسيل معده


فريد حاضر يا دكتوره بس ان شاء الله هتبقى كويسه صح


الدكتوره ان شاء الله وسبته ودخلت عدى شويه وقت ساعه واثنين وثلاثة وبرده ما حدش خرج من اوضه العنايه المركزه 


بعد شويه خرجت الدكتوره وهي مبتسمه الحمد لله قدرنا نطلع السم من جسمها بس كانت واخده كميه كبيره وكان نوع من انواع السم اللي  ينتشر بطيء وبعد شويه ان شاء الله هتفوق الف سلامه السلامه على المدام استاذن منك انا


فريد لتنهيده الله يسلمك اتفضلي

بعد ما مشيت الدكتوره فريد دخل لا ماسه نايمه ومعلقينها ومحليل وباين على وشها الارهاق والشحوب زي الاموات قرب منها وملس على شعرها البني ابتدا يدقق في ملامحها ودي كانت اول مره يركز في ملامح ها دايما كانوا يبقى في منافسه بينهم زي القط والفار ابتسم لما اتذكر عمايلها المجنونه قطع شروده صوت ماسه وهي بتقول 


ماسه بتعب ايه يا عم انا عارفه اني مزه وحلوه جداعلشان كده بتص عليا صح قول ما تتكسفش انا زي مراتك برده


فريد مشاكسه مين انا اللي كان ببص عليك انا كنت عايزه اخنقك واريح الدنيا منك ومن جنانك يا بنت المجانين


ماسه بغرور /عارفه انه من بره قلبك انك لو عايزني اموت كنت سبتني وانا مسمومه انا حابه اشكرك قوي يا فريد بس كل اللي جاي في تفكيري ازاي انا سميت اصلا بس مش مهم بقول لك صح احنا امتى هنمشي عشان انا بزهق من المستشفيات


فريد شويه بعد ما اخلص المحاليل انا هروح ادفع مصاريف المستشفى واجي يكون خلص المحلول


ماسه ماشي يا عم النجم ادلع علينا براحتك


فريد باستغراب يا بنتي امتى هتعقلي ارحمني يا رب


ماسه انا عاقله ده انا عندي مخ كبير قوي يوزن 10 رجاله والناس كلها تشهد لمخ وذكائي ده انا بطلع الاولى على الثانويه العامه عارف يعني ايه ثانويه عامه يعني حاجه كبيره قوي


فريد ما فيش فايده فيكي ماشي يا ست العاقله سلام وسابها وراح ادفع مصاريف المستشفى وبعد شويه جه شالها وهي بصيت له باستغراب بس بقت وهو شايلها بتبص فيه وبتشم ريحه عطره اللي بتعشقه وتنفست ونامت على صدره


فريد ا ابتسم على حركاتها الطفوليه وكمل طريقه لعربيه وحطها فيه كانت هي نامت فعلا وركب جنبيها وساق على القصر لحد ما وصل القصر ونزل منه في هدوء وشالها ودخل وهي علقت ايديها حوالين رقبته ونامت على صدره ودخل بيها القصر كانت الساعه الساعه 2:00 بعد نص الليل راكب على اوضته في الوقت ده ميرا كانت خارجه من اوضتها شافته وهو شايلها وبصيت له بصه كلها حزن وهو بدلها نظره اعتذار بس هي ما اهتمتش ودخلت 


فريد حطها على السرير و قلعها الجزمه وقلع جاكته ورح نا م  الكنبه تحسبا التصحي تكون عايزه حاجه وراح في نوم عميق


في صباح يوم جديد مليء بالاحداث في غرفه ماسه

ماسه صحيت بنشاط وراحت عند فريد وصحته فريد بصوتها لعلي زي كل يوم


فريد يا بنتي انا تعبان ما تسيبينيش انام ليه شويه وصحي ليه بدري مش انت المفروض تعبانه وعيانه ومهدوده


ماسه /فشر يا حبيبي معاش ولا كان اللي يهدني ولا يتعبني انا بقطه وسبع ارواح يا حبيبي يعني لو حتى لو موتني هتلاقيني بطلع لك في الاحلام


فريد/ انا تعبان ومش قادر على المناهده معاكي اعملي اللي انت عايزاه يا ماسه


ماسه يعني ده اخر قرار عندك يا فريد


فريد ايوه اخر كلام عندي روحي اعملي اللي انت عايزاه ده اللي يشوفك امبارح ما يشوفكيش النهارده وانت بتنططي كانهم عملوا لك سحر بالمستشفى روحي يا ماسه الله يهديك انا تعبان من السفر اصلا وبعدين عندي ميتينج منتج بعد شويه يلا سلام روحي


ماسه بشر ماشي يا فريد والله لاصحيك واخليك تنزل على وشك نزلت ماسه ومسك الطبل وزمار وقعدت طبل وتزمر وتغني اغنيه النهارده فرح يا جدعان عايز كله يبقى تمام لقيتها ماشيه مشيت وراها عارفين قلت لها ايه بعد اذن سيادتك انا معجب بسعادتك ممكن اكلم طنط يمكن ربنا يهديني واكمل نص ديني وهتجوز هتجوز انا خلاص هتجوز وهبطل ابص على الولاد ولا حسن ونعيمه ولا بتوعي سيبه قاعد تزمر وتطبل لغايه ما خرج مروان لقاها بترقص وتغني قاعد يرقص ويغني معاها وهم هاصو مع بعض بقى مروان يطبلها وهي ترقص فريد صح على الدوشه هو وميرا فريد نزل وهو متعصب وميرا خرجت من الاوضه وهي متعصبه بس الاثنين اتصدموا لما شافوا ماسه بترقص ومروان بيطبل لها


فريد ماسه مروان الاثنين واقفه مصدومين وساكته

فريد راح عندهم وقال بعصبيه ايه مش عارفين ان في ناس نايمه وانت دي منظر واحده كانت تعبانه امبارح وبتموت انت فعلا ب 100 روح مش بسبعه تروح بس يلا روحي على اوضتك وانت روح على اوضتك مش عايزه اي حد يبقى هنا يلا كل واحد يروح ينام انا عايزه ارتاح


مروان حاضر يا فريد وجيري على اوضته


ماسه راحت عنده وقالت بتحدي في ايه يا فريد مش انت اللي قلت لي انزلي العبي تحت انا مش عارفه ارضيك ازاي يا بيبي


فريد بيبي ايه الدلع اللي نزل عليك مره واحده ده مش لايق عليك اصلا


ماسه غضب طفولي على فكره انا اكثر واحده تنفع تدلع والدلع ما يلاقش غير عليا عشان انا حلوه والناس كلها بتغير مني وانت اولهم يا نجم بلاش بيبي عشان بيزعلك


ماسه بتنهيده روح على اوضتك يا ماسه روحي على اوضتك فورا مش عايزه المح طيفك اعد 1 2 3 لو ما طلعتيش اوضتك هتشوفي وشي ثاني مش هيعجبك يا ماسه


ماسه خلاص براحتك انا طالعه من غير ما تعد علشان فعلا تعبت وعايزه انام يلا سلام يا بيبي وطلعت تجري وهي بتضحك


فريد  ابتسم البنت دي فعلا مجنونه هتجنني معاها مين يشوفها دلوقتي ويشوفها امبارح ساعدني يا رب وقوينا عليها ده لو عندي بنت ما كانتش عملت كده كل ده تحت انظار ميرا الغيرانه والحقوده

فريد لاحظ نظره ميرا راح عندها كانت لسه هتمشي بس فريد ماسك ايديها وقال انت زعلانه مني عشان الكلام اللي قلته لك امبارح انت عارفه ان هو بره قلبي انا ما كنتش اقصد اي كلمه من اللي قلتها بس كنت قلقانه عليها عشان ما تجيبليش مصيبه


ميرا بحده وغيره عاميه/ طيب ماشي انا مصدقك في كل الكلام اللي انت قلته بس تقدر تقول لي ازاي جالك قلبك انك تطردني من اوضتك علشانها انا شفت في عينك نظره الحب ليها تقدر تبرر ده


فريد استغرب /نظره حب ايه ده ليها بس يوم في البيت يعني مش سنه ولا اثنين حب ايه اللي هيتبني في يوم عايزك تتاكدي ان انت بس اللي جوه القلب وانا بس بشفق على على ماسه مش اكتر ض مش بحبها ولا عمري احبها وده كلام نهائي


ميرا اثبت لي يا فريد لو طلبت منك طلب هتديهوني


فريد طبعا اللي انت عايزاه يا ميرا

في اللحظه دي ماسه كانت نازله علشان نسيت التليفون بتاعها تحت اول ما شافتها ميرا قربت من شفايف فريد وبسته عميقه


ماسه اول ما شفت المنظر ده جريت على اوضتها وهي بتبكي غصب عنها ما هي برده طفله ومراهقه وفكرت ان هو ممكن يكون بيحبها


ميرا بعدت عني انت زعلان مني عشان بوستك قالت كده لما شافت الضيق في عينيه


فريد بنفي لا طبعا بس ما ينفعش اللي انت عملتيه ده لازم تراعي ان فيه شغالين في البيت افترض اني حد شايفك وانت بتبوسيني كان ايه هيبقى موقفنا


ميرا بدلع/خلاص ما تزعلش يا فريدانا اسفه كنت عايزه اقول لك ان المنتج حدد ميعاد عرض الفيلم هيبقى ان شاء الله الاسبوع الجاي اللي احنا مخلصين منه ليناست شهور المنتج يعرضها في الموسم الصيفي


فريد خلاص ماشي انا هروح انام عشان انا تعبان


ميرا خلاص ماشي يا حبيبي يلا روح ارتاح


فريد راحه اوضته علشان يرتاح وينام شويه بعد شويه سمع صوت امه بتندم عليه تحت لبس الجاكيت بتاعه ونزل


في نفس الوقت كانت في اوضه ماسه كانت  منهاره  من العياط وهي بتتذكر بوسه فريد وميرا ماسه بتكلم نفسها كنت فاكراها يحبك انت غبيه هو طول عمره بقى هي مستحيل يغير رأيه انا لازم اعرف حدوده في البيت ده قطع تفكيرها صوت ماما فريد وهي بتنادي عليه نزلت عشان تشوف مامه فريد


لقيتهم كلهم متجمعين تحت فريد ومروان وميرا حوالين مره  في الخمسينات من عمرها بس مهتمه بجسمها ولبسها نزلت


مامه فريد ماسكه ايده ها يا حبيبي مش هتعرفني على الماسه انا متشوقه اشوف ذوقك


فريد ملوش لزوم الكلام ده يا ماما انت عارفه انا اتجوزت ماسه ليه


الام خلاص يا فريد في الوقت ده نزلت ماسه عليهم


ماسه باحترام السلام عليكم حضرتك ام فريد انا تشرفت بمعرفتك


الام ايه الحلاوه دي ايوه يا حبيبتي انا ام فريده تعالي اقعدي جنبي انت باين عليك غلبانه انا عايزاك تعتبريني مامتك زي فريد ومروان


ماسه قاعده جنبيها وبصت لي لفريد وميرا وقالت كنت عايزه اقول لك حاجه يا طنط علشان انت اعتبرتيني زي بنتك ممكن اقول


حاضر يا حبيبتي قولي اللي انت عايزاه


ماسه وشوشه ام فريد اللي وقفت مصدومه وقالت ايه اللي اللي بتقولي ده انت متاكده


ماسه ايوه يا طنط


الام بصوت عالي فريد انت


التامن


روايه العشقت طفله مجنونه😹😹😹😹😹😹

الكاتبه مي احمد 😍😍😍😍🤩🤩🤩🤩🥰🥰😘😘😘😘😘😘😘😘🥳🥳🥳🥳🥳


حابه اشكر كل واحد دعمني وفي بنتين ليهم شكر خاص لانهم كل ما انشر روايه على اي جروب بيدعموني والبنتين دول حقيقي مش عارفه اشكرهم ازاي انتم غاليين عليا كتير


الاولى حبيبه محمد طافش


الثانيه. Fulla  A l amlra  


انتم كلكم غاليين عليا بس الدوله دايما اللي بيشجعوني في كل الجروبات فحبيت اشكركم ويمكن في ناس تاني بس دول اللي انا حفظه اسميهم 


❤️❤️❤️❤️😧😧😧😧😧😧😧😧😧😧


الام بصوت عالي فريد انت ازاي تعمل كده


فريد بستغراب عملت ايه بس يا ماما ممكن تقولي لي وما سه قالت لك ايه عشان عارفه كويس


الام يبقى الكلام اللي قلته بس صح انت ازاي يا استاذ تزعق وتمد ايدك على ماسه علشان هي ملهاش حد في البلد تفكرها وحيده لا ماسه  من النهارده زيها زيكم انا كان عندي ولدين دلوقتي بقى عندي ثلاثه يلا اتفضل اعتذر منها ومش عايزه صوتك تاني يعل عليها  ولا ايدك اتمد فاهم يا فريد


فريد بغيظ

من الماسه انا اسف يا ماسه مع اني مش فاكر انا زعقت متى وماتت ايدي امتا بس انا اسف وقرب ناحيه ودنها هو شوشه وقال حسابك معايا بعدين على كدبك ده بطوله لسانك اما وريتك ما بقاش انا فريد الجبال


ماسه بلعت راقها التوتر وخوف من نظرات فريد بس هي كانت لازم تعلمه الادب واتكلمت بصوت واطي وقالت مسامحاك يا فريد بس ارجوك ما تعمليش بقسوه انا غلبانه بنظره البراءه بتاعتها مامت فريد قربت عليها وخدتها في حضنها اهدي يا حبيبتي ما فيش حاجه مستاهله وماسه كانت بتطلع لفريد لسانها وهي في حضني مامته😜😜😝


فريد عصبيه يا رب صبرني على بلوه حياتي وعلشان ما ارتكبش جنايه


ميرا بغيظ دي بقت تعيش زفت انا هلم هدومي عشان اروح بيتي عايز حاجه مني يا بيبي


فريد لا يا قلبي روحي انت بس ابقي كلميني لما توصلي


الام كانت متغاظه من ابنها وميرا كانت بص لهم بصه كلها غيظ ما سه لحظه كده حبت تلعب على الوتر الحساس راحت قالت لفريد احترم انب انا موجوده وفي والدتك ايه ما بتشبعش من المحن على راي  المثل حوش حوش كترو اللي ما يختشوش


فريد غيث انت ترضحي لي  خلاص روحي يا ميرا وكلميني ما توصلي وانت يا ماسه وبطلي اسلوبك ده لما تتكلم معايا انا مش حد عادي يا ماسه انا زوجك مش كده ولا انت عندك اعتراض يا زوجتي المصون وسابها ومشى وهي هتفرقع منه


بعد شويه كانت ماسه صدعت ام فريد كلام عن المدرسه وعن البلد وعن كل حاجه وعن هي بتحب ايه وعن هي بتكره ايه يعني من الاخر حكيت لها من ساعه ما اتولد لغايه دلوقتي


ام فريد بصت لها بصه كلها اعجاب على جمالها هي فعلا صغيره بس جسمها مش صغير جسمها جسم انوسي فتاك شعرها البني الحرير اللي وصل لبعد خسرها عينيها الزرقاء لونهم لون السماء شفايفها الحمراء خدودها المليانه كل ده كان كان عاجب ام فريد فعلا قعدت تقول لنفسها بقى يسيب الجمال الطبيعي ويروح للصنايعي اللي كل يوم تروح للكوا للكوافير مستحضرات التجميل بوظت وشها ياما نفسي فريد ابني يفوق ويشوف النعمه اللي بين ايديه فاقت من كلامها مع نفسها على صوت ماسه وهي تقول


ماسه انت زهقت مني يا طنط لو عايزاني اطلع  على غرفتي مفيش مشاكل


مامه فريد لا يا حبيبتي بعد كده ما تقوليش طنط قولي لي ماما بس انا عايزه اديكي كام نصيحه تقدري تسعدي بهم جوزك اول حاجه تخليه دايما يشوف جمالك ثاني حاجه تتابعي كلامه وتعملي نفسك البنت المطيعه فاهمه ثالثه ودي الاهم الغيره يا حبيبتي يمكن هو مش هيغير دلوقتي بس اكيد في يوم هيغير فانت تلعبي على الوتر ده احنا نلعب دلوقتي على اول خطوتين وخطوه الغيره خليها بعدين اتفقنا


ما سه بستغراب طيب يا طنط هعمل كل اللي انت قلت لي عليه مش انت هتساعديني


ماما الفريد للاسف النهارده وبكره انا ومروان مش هنبقى موجودين هنسافر عشان انا عندي عمليه ولازم اعملها فدي فرصتك انك تستفردي بفريد انا جيت النهارده عشان اخد مروان انا عملت التحاليل وهو قال لي لازم تسافر النهارده بالليل لازم تسعدي  جوزك وبيتك وتعملي زي فلاحه اصيله ما بتعمل وريني شطارتك بقى يا قمر انا لازم اقوم دلوقتي عشان الحق ارتاح شويه قبل ما اسافر سلام يا قمر 


ثابت ماسه وهي بتفكر يا ترى اعمل ازاي اللي هي قالت لي عليه اه لقيتها انا لازم اثبت نفسي في الطبيخ والغسيل والنظيف وهو مش بيتجوز واحده عاديه برده ده انا هبهرك يا نجم


(يا رب استرها بدل ما تبهري تخليه يشد في شعره)


فريد كان في الاستوديو ويخلص اخر حاجات عشان الفيلم الجديد هو ومروان وميرا وبعد شويه المنتج قال له على السعر اللي هياخده لافلم واتفق مع مروان على كل الشروط والعقود


فريد انا همشي دلوقتي يا اميره عايزه حاجه


ميرا بحب لا يا حبيبي روح انت انا عندي كم شغل هخلصها ابقى اكلمك بالليل بس لازم افكرك بالحفله اللي بكره لازم تلبس البدله الكلاسيك الجديده بس قبل ما تلبسها ابقى اغسلها علي ناشف ماشي يا حبيبي


فريد ماشي اما مروان راح فين


ميرا مروان قال لي راح ياخد والدته عشان هيسافر دلوقتي زي ما قال لك عشان العمليه


فريد تمام يا رب يرجع لنا بالسلامه


ميرا امين يا رب العالمين


فريد راح على البيت وطبعا عارف ان ما فيش غير ماسه عشان كده روح بدري عشان عارفها ممكن اعمل نصيبه في البيت واول ما دخل الفيلا ما سمعش اي صوت قعد ينادي على جنى الخدامه على اعم محمود الجنايني بس ما فيش اي حد رد


فريد بعصبيه انتم ونهاركم مش فايت النهارده ما حدش راضي يرد ليه راح على غرفه  ماسه عشان يشوفها بس مش موجوده في الاوضه فريده ابتدا يقلق بس سمع صوت اغاني جايه من المطبخ اتنهد وراح يشوفها بتعمل ايه بس اتصدم اللي بيشوفه ماسه قاعده على الكرسي صغير وحاطه قدامها طشت مليان ميه وصابون ولابسه لبس نانسي عجرم اللي كانت لابساه في الاغنيه بتغني مع نفسها 


اخاصمك اه اسيبك لا هتفضل حبيبي اللي انا بهوا ه انت حبيبي وروح قلبي اللي ضمني انت منى وروحي اللي بتبعدني ما فيش حاجه كده اهدى حبيبي كده وارجع زي زمان يا ابني اسمعني هتدلعني تاخد عيني يا فريد ما فيش حاجه كده كده انت حبيبي كده وارجع زي زمان يا ابني اسمعني هتدلعني تاخد عيني يا فريده ولسه هتكمل ماسه


فريد بزعيق

ايه اللي انت بتنيلي ده مش في حاجه اسمها غساله وبعدين في خدم ليه بتغسل انت استني استني كده ايه اللي انت بتغسليه ده فريد طلع الجاكيت من الميه وكانت الصدمه لما الاقي جاكيت البدله الجديده اللي ممنوع عنها الميه


فريد عصبيه اعمل فيك ايه بوظتيني البدله اقول عليك جه يمشي وراها عشان يمسكها راحت جريت على بره راح فريد اتزحلق وكله بقى في الميه فريد بيزعق بصوت عالي ماسه ماسه ماسه والله لو مسكتك ما هخلي فيك حته سليمه يا بنت المجانين فريد قام بالعافيه من الميه وراح وراها على اوضتها بس فريد اتصدمه ليق

ماسه واقفه فوق الدولاب وبتقول له لو قربت مني يا فريد حرمي نفسي وتبقى قتلت طفله بريئه ملهاش ذنب غير ان هي حبت ان هي ترضيك وتبين شطارتها زي اي اي ست بيت


فريد بصدمه وهو فاتح بقه 😧😧 انزلي يا بنت المجانين انزلي مش هعمل لك حاجه مع اني مش عارف هتجيبي لي ايه ثاني انزلي يا ماسه عشان ما تغبيش عليك


ماسه طفوله

والله ما نازله غير لما تقول لي اني ست بيت شاطره والكل بيحلف بحياتي يلا قول


فريد يعني اكذب علشان تنزلي اكدب طب خليكي فوق وانا مش هطلع من الاوضه غير لما اربيك يا ماسه وين انت النهارده اصلا ما فيش حد عشان يخشك عني


ماسه طب خليك محيت انت فاضي وانا كمان فاضيه يبقى خلينا هنا نبص على بعض يا بيبي حلوه صح طالعه من بقي زي السكر وفجاه حست ماسه بضرب فوق الدولاب بقا هزهز راحت فجاه ماسه وقعت من فوق الدولاب غمضت عينيها واستسلمت للي جاييها بس فجاه لقيت نفسها في حضن فريد الا بصه عليها بصه كلها استمتاع بخوف شديد


فريد كنت بتقول ايه وانت فوق اديك يا ستي بين ايديا هعمل فيك اللي انا عايزه ما حدش هيبعدك عن ايديا النهارده


ماسه بخوف بلعت راقها وقالت اهون عليك يا بيبي ده انا طيوبه وكيوته حتى بص بقت تبربش له بعينيها زي الاطفال فريد في اللحظه دي نسي هو كان متعصب منها ليه قرب منها وهي بين أحضانه


فريد بخث وانا موافقه ماسه اسامحك بس بشرط هخليك تذوقي نفس اللي دوقتهوني ومشي بيها وهو شايلها وهي بتضربها بصدرها عشان ينزلها بس هو ما سمعتش كلامها وراح رماها في طشت الميه وقال كده نبقى خالصين ولا انت ايه رايك


ما سه بضحكه لا لسه ما خلصتش وراحت شدت فريد وقع هو كمان في الميه على ماسه وهم الاثنين في الميه وبيضحكوا


فريد يخرب بيتك غرقتيني ميه اعمل ايه فيك يعني اموتك ولا احرقك واريح الناس منك ومن جنانك يا بنت المجانين


ماسه بعيون الزرقاء اللي زي الاطفال 🥺🥺 يعني اهون عليك يا فريد تموت ماسه حبيبتك الصغيره


فريد بحركه لا اراديه شدها ليه وبقت قريبه منه قوي وبقى يلمس على وشها الجميل بشرتها الناعمه شفايفه الوردي 

ماسه غمض عينيها اثار من لمسه فريد 

فريد قرب شفايفها وشفايف  اللي بتغريه ده درجه كبيره و قبلها قبله  رقيقه على شفايفه وبعد كده القبله اتبدلت من رقيقه لعنيفه ماسه حست بده وحاولي تبعد عن ه بس كان بيتعمق اكثر لحد ما احس بدموع نزلها على خدها بعد عنها بسرعه


ماسه قامت كل وشها احمر من كتر العياط وفريد حاول يعتذر منها بس ماسه بصيت له بصه كلها حزن

وخذلان وقهروطلعت تجري وهي منهاره من العياط

😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭


فريد قاعد يضرب ايده في الحيطه ويقول انت غبي كده خوفتها منك بس انا مش عارف ليه انا عملت كده انا اصلا ما بحبش العنف ليه معاها هي بحب العنف انا لازم اروح اصالحها بس يا ترى هترضى تبص في وشي هحاول لازم اخليها ترضى حتى لو اعتزرت منها مره واثنين وثلاثه


فريد راح على اوضه ماسه وقعد يخبط على الباب


بس ما فيش رد فتح الباب ما لقهاش بس لايقه ورقه


فريد خد الورقه  اتصدم لما اقراها

فريد ب باعلى صوته  ماسه


التاسع


روايه عشق طفله مجنونه 🤩🤩🤩🤩🥰🥰🥰

الكاتبه مي احمد 🥰🥰🤩😍😍😭😭♥️💔💔💔💔


فريد بعصبيه رمى الورقه ماسه ماسه قعد ينادي عليا بصوت عالي وخرج عشان يدور عليها رنت عليها ميرا بس هو ما ردش خد عربيته وراح يدور عليها واتذكر الكلام اللي كان مكتوب في الورقه


انا بكرهك يا فريد ومش عايزه ابقى معاك في بيت واحد انا ما فيش حاجه تجبرني اني ابقى معاك

انا مش حامل على حد علشان  تعاملني المعامله اللي انت بتعاملها لي انا هسيب البيت وهروح في اي حته بس مش هرجع لك يا فريد 


فريد هو بيكلم نفسه هترجعي يا ماسه بمزاجك غصب عنك هترجعي ما بقاش انا فريد اما خليتك تندمي انك فكرت انك تسيب البيت وهرجعك ورجلك فوق رقبتك وساق العربيه باقصى سرعه

وراح سال في مراكز الشرطه والمستشفيات بس برده برده ملهاش اثر فريد تعب من كثر التدوير عليها نازل من العربيه  وقف شويه على البحر

راح ناحيه البحر هو بيفتكرها ارجعي بقى يا ماسه انا تعبت انا اسف ولسه ما كملش كلام سمع صوت عياط جامد جاي من عند البحر بص كده ليق ماسه ايوه هي وبتبكي منهارة العياط راح عليها بلهفه وحاطه ايده على كتفها ماسه رفعت وشها اللي كان احمر من كتر العياط


فريد باعتذار/ انا اسف يا ماسه انت عارفه ان كان غصب عني انا ما اعرفش انا عملت كده ازاي ممكن تسامحيني تسامحي فريد حبيبك وصديقك


ما سه بدموع وعيون حمراء/انت جرحتني يا فريد فكرتني باللي عملته زمان انا مش هقدر امن على نفسي معاك يا فريد عشان كده بقول لك طلقني طلقني يا فريد وسيبني


فريد هطلقك يا ماسه بس بعد ما تخلص تعليمك هعمل لك اللي انت عايزه كله بس لحد الوقت ده عايزك تعتبريني اخوك وانا بوعدك اني مش هقرب منك ثاني لو قربت منك انا بديك الصلاحيه انك تقتليني يا ماسه ها قلت ايه هترجعي معايا


ماسه بدموع لانه قال ان هو هيطلقها قالت مسامحاك يا فريد وهرجع معاك بس مش عايز اللي حصل ده يتكرر تاني لان لو حصل تاني انسى ان في حياتك تاني


فريد بحب طب تعالي في حضني حضن بابا فريد ماسه  ما استنتش يكمل كلامه واترمت في حضنه وبتبكي وهو كمان كان بيحضنها قوي كان بيستنشق ريحه عطرها كان ريحه عطرها الاكسجين اللي هو بيتنفسه وهي كانت بتحضنه جامد  عشان حاسه في حضنه بالامان


فريده ما تعرفيش انا قلقت عليك قد ايه ماسه فكرت ان في حاجه حصلت لك اوعديني انك ما تخرجيش من غير ما تقولي لي ثاني


ماسه اوعدك وانت كمان اوعدني انك مش هتزعلني تاني


فريد اوعدك يلا بينا بقى عشان الوقت تتاخر 


ماسه لا خلينا شويه يا فريد قاعدين على البحر انا بحب البحر قوي كمان بالليل مع ضوء القمر بيدي منظر تحفه تعالى نقعد نتفرج عليه 


فريد خلاص يا ستي تعالى اقعد عشان ما ازعلكيش وراح هم الاثنين قعدوا على ضفه البحر وماشيه تتفرج على النجوم وسندت دراسه على فريد هي ابتدت تحكي له بتحب ايه وهي بتكره ايه واني نفسها تطلع دكتوره لما تكبر كل ده وفريد مش مركز في الكلام بس مركز في تفاصيل وشها اللي مع ضي القمر كانت زي الشمعه المنوره فريد سرح فيها وبجمالها وبراءتها كانه قاعد مع بنته مش مراته بعد شويه لاحظ ان هي انها مش بتتكلم بص لقاها نايمه على كتفه ابتسم لا ارادي على منظرها الطفولي حاطه ايدي تحت رقبتها شالها وحطها بهدوء في العربيه ورايح على البيت


بعد شويه وقت وصل فريده على القصر نزل بالراحه من العربيه وشالها وهي تعلقت في رقبته ودخلوا القصر طبعا ما فيش حد خالص في القصر خدها وطلع على اوضتها وجهي يحطها على السرير بس هي ما رضيتش تسيب الجاكيت بتاعه فريد حاول يبعد الجاكيت بتاعه بس هي ماسكت فيه اكتر فريد استسلم وراح نام جنبيها وهي حضانته وراح في نوم عميق


🥰🤩🤩❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️😹😹😹😹😹😹😹😹😹😹🥳🥳🥳🥳🥳🥳🥳


في صعيد قنا


في بيت عمها احمد


كانت فتحيه قاعده مستنيه خبر موت ماسه لحد ما يجي صالح كان باين عليه الحزن الشحوب لانه مش بياكل كويس من ساعه ما اتجوزت ماسه


فتحيه حزن لي امتى هتقعد كده يا ابني ماسه خلاص اتجوزت انت كمان انساها وعيش حياتك واتجوز انا عايز اشوف ولادكم قبل ما اموت


صالح بحسن انا مش هتجوز واريحي نفسك انا عايش على ذكرها حلوا عني بقى سيبوني في اللي انا فيه وسابها ودخل  غرفته


فتحيه يا رب اهدي ابني وانتقم اللي كان السبب الهي يا ماسه ما تشوفي يوم يسر بخاطرك ولا يفرحك ولا يهنيك قادر يا كريم وطلعت عشان تجيب شويه خضار للبيت


في شقه اسيل اخت ماسه كانت قاعده منهاره من العياط جوزها محمد رجع من السفر بس ما رجعش وحدي رجعوا مع مراه واولاد وبيقولوا ان دي مراته واولاده اللي هو كان متجوزهم بالخارج كانت بتبكي ليه يا محمد ليه تعمل في كده انا كنت بحبك واستحملت كل اللي عملته فيا امك علشانك تبعني انا لازم اطلق منك مش لازم اقعد على اسم واحد زيك ما بيحبش غير نفسه اناني في الوقت ده دخل محمد الشقه قرب من اسيل اللي كانت نايمه والدموع معلقه في عينيها قلبي وجعه عليها قوي هو بيحبها بل بيعشقها بس كان مضطر ان هو يتجوز علشان يرضي امه ويرضى اللي المجتمع اللي بيطالب لازم يكون عنده ولد او بنت يشيله اسمه قرب عليها وشل الشعر من على عينيها قبلها فوق راسها وبعد شويه ابتدى  ينشر قبولات متفرغه على انحاء وشها اسيل حست بيه زقته بعيد عنها


اسيل بنرفزه ابعد عني عايز ايه انا ما اسمح لكش انك تقرب مني يا محمد افهم بقى انا هتطلق منك مش عايزه اعيش معاك


محمد بعيون حمراء من شده الغضب/مستحيل ابعد عنك انت ليا يا اسيل عارفه يعني ليا انا هعرفك وهتضاربها قلم قوي خلها  وقعت على الارض


اسيل انت بتمد ايدك عليا يا محمد انا مش عايزه اعيش معاك تاني سيبني اروح بيت اهلي انت اقعد مع عيالك ومراتك جاي لي ليه انا ما عنديش حاجه اديها لك ابعد عني بقى عارف لو قربت مني اقتل نفسي وقت للطفل اللي جوايا


محمد بصدمه 😳 ايه طفل ايه وانا لسه راجع من السفر امبارح الواد ده يبقى ابن مين


اسيل بقهر ده ابني حبيبي 

💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔


في بيت ام ماسه كانت بتنظف وتذكريت شقاوه  بنتها اللي كانت عاطيه البيت صوت وفرفشه خلصت البيت وراحت عشان تنظف القاعه الكبيره


الجد عامله ايه يا بنتي ما اتصلتيش اطمنت على بنتك من الوقت ما سافرت


ام ماسه بحزن لا والله يا يابا الحاج انا معيش تليفون وابو ماسه سافر عشان الشغل عشان كده ما رنش عليها


بجد صفوان بعد الاجتماع ابقى خليك تكلميها يلا روحي جهزي الوكل عشان الرجاله


ام ماسه بطاعه امرك يا ابو الحاج


وراحت عشان تكمل بقي شغلها لحد ما يجي الرجاله عشان الاجتماع بتاعي كل خميس


💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔💔


في قصر فريد 


كان نايم بس اول ما صحي حس ان في حاجه تقيله عليه بص ده لقا ماسه حاطه رجليها التنين عليه ولفه اديها حواليه فريد  حس  نفسه ان هو متكتف


حاولي فوقها عشان تسيبه 


ماسه وهي نايمه يا ماما سيبيني انام انا تعبانه البنت بهيه ضربتها الشاكوش والواد صالح ضرب البنت مصالح 


فريد يخرب بيت جنانك حتى وانت نايمه بتفكري في الضرب انت يا بنت قومي اصحي


ماسه صحيت وفتحت عينيها وبصت لقيت فريد في وشها ابتسمت لانها فكرت نفسها بتحلم قالت بدلع صباح الخير على احلى عيون في الكون صباح النورعلى وحش الكون


فريد بصدمه انت متاكده ان انت ماسه صباح العسل على اجمل بنوته في الكون


ماسه في اللحظه دي عرفت ان ده مش حلم ده حقيقه بعدت عنه بسرعه وقالت بارتباك انا ما انت


فريد باستغراب من غير انا ولا انت انت نمت بالليل

وانا جبتك على اوضتك وانت مسكت في الجاكيت عشان كده نمت جنبك ما تفكريش في حاجه تانيه


ماسه وقاحه مين قال لك ان انا قلقانه انا واثقه من نفسي لو انت مش واثق في نفسك موضوع ثاني


فريد لم الدور يا ماسه وابعدي عني

عشان عايزه اقوم


ما تقوم وانا عايشك ولا انت عشان عايزك تلزق فيا وخلاص


فريد بلاش انت تتكلمي احسن بص على نفسك وانت تعرفي


ماسه بصت على نفسها لقيت نفسها فعلا مكتفه فريد رجلها واديها بعدت عني بسرعه وبصت بخجل وقالت انا ما كنتش اعرف ان انت نايم جنبي عشان انا ما بحبش حد ينام جنبي اوعى كده خليني اخش الحمام اخد شاور ولا انت تاخد الاول ما عنديش مانع يا مز وغمزت له


فريد صبرني يا رب اوعي يا ماسه عشان ما ارتكبش فيك جنايه يا حبيبتي انت بتتحولي من يوم وليله وسابها وراح الحمام بتاع غرفته


ماسه قعدت على السرير بتاعها ومسكت الجاكيت بتاعه قعدت يشم في ريحته مغرور ومتكبر ووقح بس بموت فيه صبرني يا ربي عليه


ماسه قعدت تفكره قالت لازم اعمل مقلب في فريد علشان انتقم من اللي عمله فيا امبارح

راحت على اوضته وسمعت صوت الدش شغال راحت قافله عليه الباب بالمفتاح من بره


وخرجت وهي بتضحك


فريد خلص الدش ولبس بنطلون برمود راح عشان يفتح الباب ويخرج عشان يلبس راح عند الباب ما رضيش يفتح حاول مره اثنين ثلاثه والباب ما رضيش يفتح قعد يخبط على الباب من بره بس الباب ما رضيش يفتح فريد ابتدى يتنفس بالعافيه


لان فريد عنده فوبيا من الاماكن المغلقه قعد يخبط بايديهالاثنين بس ما فيش حد فتح له فريد ابتدى يقع على الارض وقال بصوت تعبان يا ماسه افتح الباب


العاشر


روايه عشقت طفله مجنونه 🤩🥰🥰🥰🥰🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩🤩


الكاتبه مي احمد 💔❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️


الفصل العاشر


فريده وهو بياخد نفسه بالعافيه ماسه افتح الباب في الوقت ده ماسه عند الباب وقالت هفتح له وخلاص ما يهونش عليا برده اكيد عنده شغل واول ما فتحت الباب اتصدمت لما شافت فريد وقع على الارض وبياخد نفسه بالعافيه ماسه بسرعه جريت عليه


ماسه بصدمه فريد ايه اللي عمل فيك كده انت كويس رد عليا


فريد بصوت واطي قوميني  يا ماسه مش قادر اخذ نفسي تطلعيني بره ماسه بسرعه خدته وسندته لحد ما خرج من الحمام وحطيته على السرير وبصت لقيت وشه احمر


ما سه بقلق انت كويسه يا فريد ما تخوفنيش عليك قول لي حصل لك ايه اجيب لك دكتور


فريد بتعب مش عايز دكتور انا عايز بس تاخديني  في حضنك ممكن يا ماسه ما تعتبرنيش فريد اعتبرني طفل صغير


ماسه بدون اي مقدمه جريت عليه واخذته في حضنها ودموعها نازله على خدها وهي شايفه بالمنظر ده والضعف ده هي اول مره تشوفه كده هو كان يحضنها اكثر وبياخد نفسه بالعافيه كانه مش في وعيه


ماسه بحب انا مستحيل اسيبك انت مش بس جوزي انت كل حياتي يا فريده ما تخافش هتبقى كويس انا اسفه يا فريد اني قفلت عليك الباب انا ما كنتش اعرف ان هيحصل لك كل ده سامحني


فريد بعد عن حضن ماسه بتعب ما تزعليش يا ماسه انت ما كنتش تعرفي ان عندي فوبيا من اللاماكن المغلقه انا عارفك الطفله شقيه وبتحب الهزار كان لازم اقول لك ان عندي فوبيا من الاماكن المغلقه ما تعيطيش يا ماسه الموضوع مش مستاهل بس كل المطلوب تخليني تخليني في حضنك انا عايزه احس بالامان يا ماسه ارجوكي


ما سه بدموع انت مش محتاج تترجاني يا فريد


انا مش هسيبك غير لما تقوم على على رجليك انا اسفه تعالى في حضني واخذت فريد في حضنها وهو ماسك فيها اكتر لحد ما راح فنوم عميق ماسه حطيته على السرير وبصيت على ملامحه وتعبانه ودموعها خانتها ونزلت بغزاره


ماسه بالم انا اسفه انا سبب في حالتك دي ارجوك ابقى كويس وانا بوعدك اني مش هعمل حاجه تضايقك تاني وهسمع الكلام بس ارجوك ابقى كويس انا هنزل اعمل لك حاجه تاكلها بعد بعد ما تصحى نزلت ماسه عشان تعمل اكل فريد وهي زعلانه من نفسها على عملته بفريد


😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭


في نفس الوقت في بيت ميرا كانت بتحاول ترن على فريد


ميرا باستغراب يا ترى فريد ليه مش بيرد على تليفوني هو نسى ان عندنا حفله عشاء الليله انا بكلمه من امبارح ومش بيرد انا هكلم مروان يمكن يعرف هو فين ميرا ماسك التليفون ورنت على رقم مروان


مروان ايوه يا ميراه في ايه اصل انا في العمليات مع امي دلوقتي في حاجه


ميرا بقلق ما اعرفش برن على فريد من امبارح مش بيرد هو متعود يكلمني كل يوم بالليل وبالنهار وليه امبارح مش بيكلمني خالص ولا بيرد على تليفوناتي انا قلقانه قوي عليه وقلت اكلمك يمكن تعرف هو فين


مروان ما تقلقيش اكيد عندي شغل عشان كده مش بيرد ممكن تروحي البيت وتشوفيه عشان ترتاحي اكثر سلام بقى عشان الدكتور جاء


قفل مروان التليفون مع ميرا اميره في الوقت ده حسمت امرها ان هي لازم تروح تشوف فريد هي ما كانتش بتقدر تروح عنده في البيت علشان ما تشوفش الحربايه اللي اسمها ماسه بس هي مضطره تروح دلوقتي عشان حبيبها اللي مش بيرد من امبارح


راحت على اوضتها وغيرت هدومها ونزلت اخذ شنطتها وركبت العربيه وراحت على قصر فريد


😍🤩🤩🤩🥰🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🥺❤️


في نفس الوقت في بيت عم ماسه في الصعيد

في شقه اسيل ومحمد


محمد بغضب حبيبك مين اتكلمي احسن ما اقتلك يا فاجره قولي لي مين هو اللي غلطت معاه مين اللي دوست على عرضي وشرفي مين اللي دخل بيتي وانا مش موجود اتكلمي


اسيل بدموع وجعتك دي وجعتك ان في حد لمسني وانا شعوري يبقى ايه وانا عارفه ان انت كنت بتلمس واحده غيري وكمان مخلف منها عيلين وجاي تتهمني في عرضي وشرفي انت اللي خنت ثقتي ودوست على العرض وشرفي وبالمناسبه دي انا عايزه اقول لك اني مش حامل انا قلت كده بس عشان ادوقك مين اللي انا ذقته شويه انا مش عايزه حاجه منك وطلقني وتسيبني لله سيبني بقى ونهارت في العياط


😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭


محمد بعد ما سمع كلامها هادي شويه وقال انا اسف انا عشان غيرتي عليك وحبي ليكي هو اللي خلاني اقول الكلام ده انا مش بستحمل حد يكلمك بس وانت جايه تقولي لي انك حامل من حد غيري عايزه انا اتكلم ازاي واعمل ايه


انا فعلا بحبك ارجوك سامحيني واوعدك اني هصلح كل غلطه انا غلطتها في حقك بس ما تسيبنيش 


اسيل قامت بكل قوتها وقالت مستحيل انت لو ما طلقتنيش انا هرفع عليك قضيه خلع والقرار في ايدك قلت ايه اظنك مش عايز تبقى مخلوع في نظر الناس وكمان احنا في صعيد شوف الناس لما يقولوا ان واحده ست خلعتك هيبقى منظرك قدامهم ايه


محمد بقهر يعني ده اخر قرار عندك مش ممكن يتغير


 ابدا


 ولا اي حاجه تشفع لي عندك


اسيل لا ما فيش حاجه هتشفع لك انا كل اللي عايزه انك تطلقني وتسيبني عايش لوحدي


محمد روحي وانت طالق ارتحت كده


اسيل اول قال لها محمد كلمه طالق دموعها نزلت غصب عنها والقوه اللي كانت فيها انهارت وطلعت تجري على اوضتها ولمت هدومها وبصيت له بصه اخيره وقالت انا بكرهك بكرهك يا محمد وعمري ما هسامحك الحب اللي بقلبي مات ما بقالكش مكان في قلبي خالص


ونزلت وهي دماغها على خدها هو انهار بعد ما هي مشت وقال اسيل ما تسيبنيش انا بحبك انا غلطت بس مش بتعاقبنيش بالطريقه دي


اسيل وهي نازله كانت حماتها بتنقي الرز على الطبليه شافتها وهي نازله فتحيه وقفت الفرحانه وقالت رايحه فين يا غندوره وليه واخده شنطه هدومك كده تسيبي ابني وحديه ولا ما عندكيش حق ولا اقول لك روحي براحتك كده كده هو عنده بديل وعنده اولاده يا عيني اللي انت حرمتيه منهم طول السنين دي هو طلع ذكي وقدر يفرح امه ويفرح نفسه


اسيل بدموع 😢😢 مش هقول لك غير كلمه واحده بس حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا رب يترده لك  في ولادك كما تدين تدان ما تفكريش ان ربنا بيسيب حق حد ربنا هياخذ لي حق منك انت وابنك وهياخد حق كل حاجه انت عملتيها فيا من وقت ما جيت في البيت ده وانت بتذليني وبتكسري نفسي بس خلاص انا مش قاعده لكم اشبعوا بيها 


مشيت وسابت فتحيه هتطقي من الغيظ وقالت شوفي البنت قليله الربايه بتحسبن في وشي الهي يا شيخه اتوبيس يكون اعمى يصب فيك تموتي ويريحني الحمد لله ان انت غورتي من بيتي عقبال ابني التاني لما يخلص من حب اختك انا مش عارفه البنات دول عاملين سحر لاولادي ولا ايه بس اهو واحد فك من السحر عقبال الثاني


اسيل مشت وهي منهاره من العياط خبطت على باب مامتها الام فتحت لها بس الصدمت لما شافت وشها احمر من كتر العياط وفي ايديها شنطه


الام بخضه في ايه يا بنت ايه اللي عمل فيك كده واللي جايبه شنطتك معاكي اتكلمي ساكته ليه


اسيل بدموع وقهر عايزه تعرفي انا جايبه شنطتي ليه علشان اطلقت يا ست ماما 


الام بصدمه 😱😱 ايه


🌵🌵🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🌵🤩🤩🤩🤩


في بيت فريد كانت ماسه خلصت الاكل اعملت شوربه بالخضار خدت الشوربه وطلعت على اوضه فريد اللي كان ابتدى يصحى ماسه وقفت بعيد مش اقدر اتقرب من فريد كل ما تتذكر منظره وهو تعبان تلوم نفسها


فريد بتعب واقفه بعيد ليه ماسه قربي ما تخافيش مش هعمل لك حاجه انا عارفه ان ما كانش قصدك


ما سه حزن

انا اسفه يا فريد والله ما كان قصدي اني ااذيك انا كل اللي عملته انا حبيت اعمل مقلب فيك عشان ارد لك اللي انت عملته فيا امبارح ما كانش قصدي حاجه ثانيه صدقني


فريد بحب مصدقك ما تزعليش بس بقول يا ريت تخف من المقالب شويه عشان المقلب الجاي ان شاء الله هياخد عمري تعالي قربي ماسه قربت منه

وبصت على ملامحه التعبانه غصب عنها دموعها نزلت فريد مسح د معها بايده وبص في عينيها الزرقاء مع الدموع كانت عامله زي السما اللي بمطار


فريد تاه في يعيونها

وقال مش عايزك تعيط تاني خلاص انا سامحتك وقولي لي بقى عامله لي ايه اكل ايه يا بنت المجانين


ماسه ضربته خفه في  كتفه بطل تقول لي يا بنت المجانين انا ليا اسم واسم حلو كمان ماسه عشان انا عامله زي الالماس يا حبيبي


فريد يخرب بيتك يا بنت هتبطلي امتا جنان انت عندك 17 سنه واللي يشوفك ما يقولش عندك سابع سنين


بطفوله خلاص يا عم ما تهوسناش عرفنا اننا صغيره وانت الكبير ماشي يا كبير فريده انا كنت عايزه اسالك سؤال


فريد اسالي اسالي يا ماسه براحتك


هو انت ليه لما كنت تعبان كنت بتقول لي حضنيني عايزه احس بالامان


فريد الحاله دي بتجيني من وانا صغير بسبب حدثه تعرضت لها زمان وكل ما تجي الحاله دي كانت ماما تاخدني في حضنها وتحسسني بالامان عشان كده طلبت منك انك تحضنيني ايه كان عندك مانع يعني انك تحضنيني


لا ابدا لو انت كنت عايزني احضنك ثانيه انا ما عنديش مانع


فريده غمزه شكلك كده الموضوع حلو في عينيك وعايزه تستفرضي بيا يا حلوه انا عارف اني مزه مش محتاج حد يقول لي


ماسه خلاص بقى يا فريد بطل براده يلا كل


فايد بتصنع التعب ااه مش قادر يا ماسه ممكن تاكليني


ما سه بحب طبعا يا فريد اكلك فورا وابتدي تاكله بالشوربه وهم الثانين يبصوا في عيون بعض قطع اللحظه الرومانسيه دخول ميرا اللي اتصدمت وهي شايفاهم بالوضع الحميمي ده وهي بتاكله كانها مراته فعلا


ميرا  بصراخ فريد انت بتعمل ايه مش بترد ليه على تليفوناتي اتكلم يا فريد بتخوني


فريد طب اديني فرصه عشان اجاوب على سؤال سؤال مش كلهم مره واحده لا انا تعبت شويه جات لي حاله الفوبيا اللي انت عارفاها فعشان كده ما كنتش برد على تليفون وبالنسبه لاخونك اخونك هي وانا تعبان


ميرا وحب قربت عليه انت كويس يا بيبي ازاي جات لك حاله الفوبيا قول لي يا حبيبي اكيد الحربايه دي هي السبب مش كده قولي يا حبيبي


ماسه غضب والله انا اللي حايشني عنك فريده عشان هو تعبان لكن لو ما لمتيش نفسك هجيبك من شعرك بتقولي عليا انا حربايه يا سلعوه انت وبعدين يا حبيبتي فيها ايه لما اكل جوزي ما سمعتيش المثل والغنيه اللي بتقول جوزي وانا حره فيه جوزي اغسله واكوي


ميرا انت بتقولي ايه شايفه يا فريده بتعمل ايه  تقول عنك انت جوزها الكلام ده غلط و قول لها ان انت بتاعي انا بس يا فريد


فريده يا ميرا هي ما تقصدش هي طفله ما قصدهاش حاجه بتحب تناكشك بس وبعدين معاك يا ماسه


ماسه بدلع عشان خاطرك انت بس يا فريد هعمل اللي هي عايزاه وهسيبكم مع بعض جوزي جوزي وشايله اسمه وبتدلع على حسه جوزي ماسه قعدت تغني اغنيه جوزي وهي خارجه وبتضحك 🤣😂😂😂


ميرا وشها احمر من كتر الغيظ ني وبتغني لك جوزي قال والله البنت دي عايزه ربايه 


فريد المهم سيبك منها دلوقتي قولي لي انت كنت عايزاني في حاجه عشان كده كنت بترن عليا


ميرا ايوه انت نسيت الحفله اللي عاملينها على


 شرفك انت لازم تحضر وانا هبعت لك البدله الجديده وشويه وهاجي عشان نروح سوا طبعا انت مش هتاخد ماسه معاك مش كده احنا مش ناقصين فضايح


فريد انت بتقولي ايه طبعا لازم اخدها امال حاسبها في البيت لوحديها هاخدها اعرفهم على انها بنت عمي 


ميرا انت بتقولي يا فريده تاخدها معاك هي عيله ما تقدرش تسيبها لوحديها ولا نونو هترضعها


فريد دي مخها اصغر من هي تبقى عيله انا ما ينفعش اسيبها في البيت لوحديها وده كلام نهائي يلا روحي جهزي نفسك


ميرا  غيظ

تمام يا فريد اشرب بقى وريني هتعمل ايه بالفضائح اللي هتعملها لك


وسبت ومشيت وهي في شده غضبها من كلام اللي قالوا فريد


فريد يا ماسه ادخلي انا عارفك انك بتصنطي عليا من ورا الباب


مساء ببراءه والله يا فريد الموضوع مش زي ما انت فاهم انا كنت معديه بالصدفه وسمعتك فوداني هي اللي اتصنتت مش انا انت تعرف عني كده


فريد انت هتقولي لي جهزي نفسك عشان هتروحي معانا الحفله وانا هبعت لك فستان حلو يليق عليك


ماسه هاي شكرا يا فريد وراحت بسته من خده وجريت على بره


فريد مجنونه قوي البنت دي يا رب صبرني وقام عشان يجهز نفسه للحفله


بعد شويه وقت كان خلص فريد لبسه ونزل يستناها تحت


فريد كل ده وقت عشان تلبس يا رب صبرني عليها ما اكملش كلامه ولقاها نازله عليه وفستان ازرق فوق الركبه مبين ركبها البيض وعاري الصدر مبين تفاصيل جسمها



فريد  بصدمه/ايه ده


ستوب يا ترى فريد هيعمل ايه اسمح لماسه ان هي تروح بالفستان ده وماسه هيحصل معاه ايه في الحفله واسيل هيبقى رد فعل مامتها وجدها ايه على طلاقها كل ده هنشوفه الفصل الجاي دمتم في امان الله مي احمد وبالمناسبه عايزه كل واحد يقول حبيت مين شخصيه اكثر فريد ولا ما سه 


ماسه 🤫🤫🤫فريد😧😧😧😧اسيل😭😭😭 ميرا 😠😠😡😡


تابعوا صفحتي وتابعو المدونه ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها



تكملة الرواية من هنا



بداية الروايه من هنا



انضموا معنا على تليجرام ليصلكم اشعار بالروايات فور نزولها من هناااااا



الروايات الحديثه من هنا



روايات كامله من هنا



جميع الروايات الكامله من هنا




ادسنس وسط المقال
ادسنس اسفل المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS