القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

رواية مجنونة الضبع الفصل الثالث بقلم لادو غنيم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية مجنونة الضبع الفصل الثالث بقلم لادو غنيم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات


رواية مجنونة الضبع الفصل الثالث بقلم لادو غنيم حصريه وجديده على مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

سافرت اسيل الي امريكا

تاريخ 2020/12/29...فقد مرا عاما كاملا علي ذلك الحادث المؤالم ......

اما  في امريكا وتحديدا في منزل الريان كنت تجلس يسرا وزوجها الريان ويشاهدون  اسيل التي تنزل من غرفتها بعدما مر شهرين علي وجودها داخل غرفتها التي كانت  لاتخرج منها لكن تلك المره خرجت من الغرفه ونزلت وهي تحمل حقيبه السفر

يسرا بجديه....راايحه فيين

اسيل.....مسافره مصر

يسرا باستغراب.....هتعملي اييه في مصر

اسيل....انتي ناسيه ان مسعود كانا شريك في شركه هناك وعندو شغلوا وانا قررت اني ادير الشركه اللي في مصر

يسرا....وااشمعنا الشركه اللي في مصر

اسيل.....لان مسعود كان بيحب الشركه ديه جدا وكان ونفسه يخليها اكبر شركه في الشرق الاوسط

يسرا بانزعاج.....ااانتي بتقووولي ايييه اطلعي علي اوضتك مفيش سفر

اسيل....ماما  انا هسافر وده قراري...وتذهب اسيل وتنظر الي والدها الذي كانا ينظر لها  بحزن وتقبل اسيل راسها وتخرج من الفيلا وتتجه الي مصر حيث فيلات زوجها  الموجوده في مدينه الشيخ ذايد

(فلاش)

فاقت اسيل من شرودها علي صوت رن الهاتف برقم مجهول....

.اسيل بجديه..... الو.....

المجهول.... الو حضرتك مدام اسيل مسعود الزيات

اسيل بعيون تملاءها الدموع.... الله يرحموا ايوه انا حضرتك مين

المجهول....  انا الاستاذ يوسف الدمنهوري محامي الاستاذ مسعود انا عرفت انك جيتي مصر  علشان كده كنت عايز اقابلك علشان حابب اعرفك علي شويه حاجات تخص مسعود بيه

اسيل باقلق.... حاجات اييه

المحامي.... مش هينفع في التلفون ياريت تشرفيني في مكتبي وانا هقولك علي كل حاجه انا هبعتلك العنوان في ماسج

اسيل باقلق.... خلاص تمام...

.  وتغلق اسيل الهاتف وترتدي دريس شتوي رومادي يصل الي ركبتها يبرز معالم  جسدها الجذاب و بوط اسود يصل الي فوق ركبتها وتركت العنان لشعرها ووضعت فقط  مرطب شفاه .. ونزل اسيل من غرفتها بعدما طلبت اوبر وتذهب اسيل الي وجهتها

وبعد مرور بعض الوقت تصل اسيل الي العنوان..وتصعد الي المكتب حيث . السكرتيره

اسيل بجديه....من فضلك ممكن اقابل الاستاذ يوسف

السكرتيره.....اقولوا مين يافندم

اسيل.....قوليله مدام اسيل مسعود الزيات

السكرتيره.....حاضر...

.وتدخل السكرتيره وبعد قليل تخرج....السكرتيره.....اتفضلي يافندم...

وتدخل اسيل الي غرفه المحامي

الاستاذ يوسف الذي كانا يبلغ من العمر 45عاما ولكنها كانا رجلا يحب النساء وبسبب نزواتها النسائيه لم يتزوج.....

اسيل با احترام.....مساء الخير يافندم

يوسف الذي كانا ينظر الي جمالها وجسدها الجذاب....مساء الجمال اتفضلي

تجلس اسيل وبجديه....ممكن اعرف حضرتك طلبت تقابلني لييه

الاستاذ يوسف با اعجاب....تشربي ايه الاول

اسيل.....اشكرك مش عايزه ممكن تقولي كنت عاوزني في اييه

ليخرج يوسف بعض الاوراق من درج المكتب ويعطيها لاسيل...

اسيل التي تنظر الي الاوراق وبا استغراب....ايه الاوراق ديه انا مش فاهمه حاجه

الاستاذ يوسف....انا افهمك اتفضلي اول ورقه ديه عقد شراكه الفيلا بتاعت مسعود بيه اللي في الشيخ ذايد اللي انتي قعده فيها دلوقتي

اسيل  بصدمه.....اانت بتقول اييه الفيلا ده مسعود قالي انه اشتراها من شهر واحد  قبل مايموت وقالي انه كتبها با اسمي وكان مستني يخلص شغله ويبعتلي علشان  انزل اشوفها وقعد معا

الاستاذ يوسف وبخبث....طب  ايه رايك بقي ان مسعود مشتري الفيلا ديه قبل مايموت بحوالي 11شهر..ومش كده  وبس لاء دانا اللي كتبت عقد شرء الفيلا وعقد شراكه كمان ومش كده وبس في  حاجه كمان

اسيل باستغراب.....حاجه اييه تاني

الاستاذ  يوسف.....شركه مسعود بيه اللي في امريكا كتبها مسعود من حوالي شهر با اسم  واحده تانيه غيرك وكمان شركتوا اللي هنا في مصر هي مش بتاعتوا لوحدو هو  لييه شريك فيها

اسيل بصدمه وبكاء.....انت اكيد بتكدب علييا انت بتقول اييه مسعود مستحيل يعمل كده

الاستاذ  يوسف....عيب لما تقولي عليا كداب العقود قدامك اهي لو انا بكدب فالعقود  مبتكدبش هتلقي اسم صاحبة الشركه اللي فا امريكا وكمان شريكوا في الفيلا  والشركه اللي في مصر

اسيل تمسك الاوراق وتنظر وتكون المفاجأة عندما تجد اسم نفس الشخص علي كل العقود

اسيل  ببكاء وهي تنظر الي الاستاذ يوسف....ميين (يارا ا.الحفناوي)اللي جوازي  كاتب الشركه اللي في امريكا با اسمها وكمان هي شركتوا في الفيلا وشركه  الديكورات

الاستاذ يوسف بخبث....توء توء ديه اسرار العملا بتوعي

اسيل ببكاء....انا لزم اقابلها ممكن اعرف عنوان يارا ديه فين انا لزم اعرف ايه هي العلاقه اللي كانت مابنها هي ومسعود

الاستاذ  يوسف بخبث.....كان نفسي اقولك علي مكانها بس ياخساره يارا اتقتلت في نفس  الساعه اللي اتقتل فيها مسعود جوزك وياعيني لقوا جثه الاتنين جانب بعض الله  يرحمهم

اسيل بصدمه....انت بتقول اييه واييه اللي يخلي مسعود موجود معا البنت ديه في نفس المكان

الاستاذ يوسف بخبث.....محدش يعرف هما ماتوا وسرهم ادفن معاهم

اسيل ببكاء....انت كداب اكيد انت تعرف كل حاجه تخصهم ادام كنت موجود في كل كتبات العقود فا اكيد شوفتهم معا بعض

يوسف بخبث....اخاف اقولك لاحسن تكدبيني تاني

اسيل ببكاء وخوف.....لاء قوول بس ارجوك قولي الحقيقه

الاستاذ يوسف بخبث....بصراحه مسعود جوزك كان علي علاقه با شركتوا يارا

اسيل بعدم تصديق وبكاء....اانت كدااااب مسعووود كان بيحيني انت بتكدب

الاستاذ يوسف بخبث.....وانا هكدب لييه واييه مصلحتي في كده علي العموم انا قولتلك علي اللي عندي وانتي براحتك تصدقي او متصدقيش

اسيل ببكاء هستيري تركض من غرفه المكتب

وبمجرد خروجها يتلقي الاستاذ يوسف اتصال.....الو

مجهوله بخبث....عملت اللي قولتلك عليه

الاستاذ يوسف بخبث....كلو تمام والفار وقع في المصيده بس عندي سوال

مجهوله بخبث.....ل لييه قولتيلي اعرف اسيل علاقه مسعود ويارا

مجهوله بخبث.... ملكش في المهم انك تنفذ اللي بقولك عليه وخلاص ومتنساش اني اكبر عميله عندك في المكتب ولا تحب تخسر الشغل اللي بينا

ا يوسف بخبث وجشع.....ودي تيجي لاطبعا ياهانم دانتي توامري

مجهوله بخبث....سلام...

.وتغلق المجهوله الهاتف وتنظر الي صوره اسيل وبخبث.....وحيااه امي لهخلي الشك يسود عشتك يابنت الريان.....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

ويمر  النهار وياتي اليل وهو يعلن عن بدء الخوف...وداخل منزل جميله حيث كانت  تجلس في الصاله وترا والدتها وهي ترتدي قميص نوم احمر وتضع مكياج صاخب

صباح بردح.....مالك ياروح امك بصالي كده لييه

جميله بحزن.....انتي مش زعلانه علشان بابا مات انتي لييه اتجوزتي من بعديه

صباح بمياعه....الله يرحموا وانتي كنتي عايزاني قعد من بعد ابوكي من غير جواز ليه ياحببتي وحشه ولا وحشه..

وهنا يقاطعهم دخول عطيه

عطيه بصياعه.....ايوه بقا الاحمر نار عليكي يا صبوحتي

صباح بمياعه.....وانت لسه شوفت حاجه دانا هخلي ليلتك كلها نار

عطيه بصياعه....ايوه بقا سخنتيلي مياه

صباح بمياعه....طبعا ياعنيه ودخلت هالك الحمام

عطيه بصياعه....طب اسبقيني انتي علشان تدعكيلي ضهري ياصبوحه قلبي.

صباح بضحكه....حاضر ياسيد الرجاله...

وتذهب صباح

اما  عطيه فيقترب الي جميله وبصياعه....متخفيش ياحلوه انا هانيمها بسرعه وافضلك  انت بقا يافرس يامجنني وحياه امي لهدلعك اخر دلع علشان انتي مموتاني خالص  يا بطل....

ويحاول عطيه تقبيل جميلة لكنها تركض جميله من امامها بسرعه وتدخل الي غرفتها

عطيه الذي نظر في اثارها بشهوه....اجري ياحلوه كلها ساعه ومش هتعرفي تفلتي مني

صباح بجديه.....ايه ياعطيه مجتش لييه

عطيه بخبث.....اهو جات ياصبوحتي..

.ويدخل عطيه معا صباح ويغلقوا باب الحمام خلفهم

اما جميله فكانت تقف في غرفتها وهي تبكي خوفا مما سيحدث.....

اعمل ايه بس مقدميش غير اني اهرب زي ما نعمه قالتلي..

.وتقوم  جميله با ارتدء جاكت والدها تاخذ صورت والدها وتخبئها داخل ملابسها وتاخذ  الورقه المكتوب بها عنون ذلك القصر وتاخذ المال وتمشي ببطا حتي تخرج من  البيت وتتجه الي خارج الشارع ويوقفها صوت

احد شباب المنطقه.....انتي رايحه فيين

جميله بخوف....انا اه عمي عطيه قالي اروح اجبلو علبه سجاير

الشاب بصياعه.....ماشي بس متتاخريش

جميله بخوف.....ماشي....

وتذهب  جميله وبمجرد خروجها من الحاره تبدء بالجري سريعا وعندما تصل الي موقف  المكروباصات تصعد علي المكروباص المتوجه الي اكتوبر وبعد مرور نصف ساعه  تنزل من المكروباص وتوقف تاكسي

جميله بخوف....لو سمحت ممكن توديني.........

السائق.....ماشي  اتفضلي ب...وتصعد جميله وتتجه الي ذلك القصر وهي تشعر انها فلتت من الموت  ولكنها لا تعرف انها تذهب الي الهلاك بقدميها........

............................♕

اما  في فيلا مسعود تصل اسيل التي كانت تبكي بشده وتصعد الي غرفتها لكن تلاحظ  ان نور الغرفه مشتعل رغم انها قامت با اطفاءه عندما خرجت وتجد ايضا نور  الحمام ايضا مشتعل وتسمع صوت الدش المفتوح لتقترب اسيل الي باب الحمام وهي  تشعر بالخوف الشديد وتفتح باب الحمام لكن تكون المفاجاءه عندما تجد ياسين  يستحم

اسيل بصريخ وخوف.....عااااااااااا وتركض  اسيل وفي اقل من ثانيه يلف ياسين المنشفه حول خصرها ويركض خلف اسيل ويمسكها  ولكن تتتعثر قدمه ويقع فوق اسيل ويقوم بوضع يده علي فمها

بينما  اسيل تطول النظر الي ذلك الغريب الوسيم الذي اقتحم غرفتها ومنزلها دون  استاذان اما ياسين فقد تاها في جمال تلك العيون الاخاذه. وظل ينظر الاثنين  الي بعضهم وكلن منهم يرسم الاخر في خيالها وبعد دقيقتين يقاطع نظراتهم صوت  هاتف ياسين

اسيل بخوف وبكاء تقوم با ابعاد ياسين عنها وتنهض وهي تصرخ.....عاااااااا حد يلحقني

ياسين بخوف ينهض سريعا ويمسك اسيل ويقوم بكتم صوتها وبجديه.....هتبطلي صريخ ولا اسكتك بطريقتي ياحرم مسعود الزيات

اسيل ببكاء وخوف تقوم بتحريك راسها بمعني نعم

ياسين بجديه يقوم با ابعاد يده من علي فم اسيل

اسيل بخوف....انت مين وعايز مني ايه وتعرف مسعود منيين وبتعمل ايه في بيتي

ياسين  بغضب ونبره حاده.....عايزه تعرفي ماشي انا هعرفك بنفسي انا ياسين منصور  الهواري وعايز انتقم منك وبالنسبه بقي للزباله جوزك انا عمري ماشوفتوا بس  سمعتوا سبقا لان ال......جوزك كان عايز ياخد مراتي يارا.. مني وعلشان هي  موفقتش راح قتلها وبخصوص بعمل اييه هنا فا احب اقولك اني شريكك هنا في  الفيلا وكمان في الشركه

اسيل بصدمه......انت بتقوول اايييه وميين يااارا اللي عماله اسمع عنها وعن علاقتها بجوزي و....

وهنا  يقاطعها ياسين بغضب وعيونه تملاءها الدموع وبنبره اشبه الي  الموت.....اااااااااخررررررسي مراااتي مكنتش علي علاقه بحد فااااااهمه

اسيل بنفس الغضب.....لو فعلاااااا مراااتك مكنتش علي علاقه بجوزي ممكن تقووولي ازي مراااتك بقت شريكه جوزي في الفيلا وكمان في الشركه

ياسين  بنبره حاده.....بالنسبه للشركه اللي عماله تتكلمي عنها فا احب اقولك اني  انا اللي اشتريتها ليارا مراتي وادت هالها هديه في عيد ميلادها وامبارح  المحامي جالي الشركه وقالي ان يارا قبل ما تموت با 5شهور اتعرضت لخساره  كبيره في الشركه وكانت خلاص هتقفل الشركه وعلشان هي محبتش انها تضايقني  وافقت ان مسعود جوزك يشاركها لان هو في الفتره ديه كانا عميل عندها وبيجيب  لها شغل كتير اما بقي بالنسبة للفيلا؟؟؟؟ فا المحامي قالي انها دخلت شريكه  في الفيلا ديه علشان تستثمر فلوسها لان جوزك المحترم كان مفهمها انه هياجر  الفيلا ديه للاجانب اللي بياجه مصر للسياحه بس جوزك ضحك عليها وفضل راكن  الفيلا وهي علشان اتكسفت انها تقولي ان في شخص نصب عليها خبت عني علشان  مضايقنيش

اسيل بتحدي وبكاء.....انت مقتنع باللي بتقول هوولي ومقفتنع ان مراتك كانت بتحبك

ياسين بعيون تملاءها الدموع.....زي ما انتي مقتنعه ان جوزك مكنش بيخونك وبيحبك

اسيل بتحدي وحزن وبكاء.....انا مبقتش مقتنعه بحاجه خاالص....

وتركض  اسيل وتدخل الي الحمام...وينظر ياسين في اثارها بغضب ويتجه الي الدريسنج  رووم ويقوم بتغير ملابسها ويرتدي تشيرت اسود برقبه صوف وبنطال ترينج اسود  قاما بتجفيف شعرها فكانا في غايه الجاذبيه وبعد ذلك يتجه ويجلس علي  الشازلونج...وبعد قليل تخرج اسيل من الحمام وتنظر الي ياسين الذي يجلس

اسيل بجديه......انت ناوي تفضل هنا كتييير

ياسين بجديه وهو ينهض.....متنسيش اني شريك في الفيلا ديه

اسيل بغضب....يعني اااييه هشوووفك كل يوم في الفيلا

ياسين بتحدي.....مش في الفيلا وبس من بكرا هنزل شركه الديكورات وهدرها

اسيل بغضب. وبكاء...ااااااانت بتقووول اااييه ديه شركه مسعود ومفيش راجل هيدرها من.بعدو فااهمه

ياسين  بعيون تملاءها الدموع وبغضب.....قصدك شركه يارا ياسين الهواري وانا اللي  اشترتها بفلوسي ومن بكرا اي حاجه تخص مسعود في الشركه اعتبريها اتحرقت  واحسلك انتي كمان متنزليش الشركه علشان من دلوقتي بدء انتقامي منك ياحرم  مسعود الزيات

اسيل بخوف وبكاء.....حرااام علييك ا.انت لييه بتعمل كده انا واثقه في جوزي مستحيل اصدق ان مسعود ممكن يعمل فيه كده او ممكن يخوني

ياسين  بنبره حاده.....ده بقي مشكلتك انك تصدقي او متصدقيش بس اوعدك انك من  النهارده حياتك كلها هتتغير علي ايدي لان عذابك ابتدء يابنت الرياان...

ويذهب  ياسين وينزل الي الاسفل اما اسيل فتذهب الي الدريسنج رووم وتقوم با اخرج  صوتها معا زوجها مسعود وتتجه وتجلس بجانب حمام السباحه الموجود في روف  غرفتها

وهي تبكي وتتحدث الي صوره مسعود... مسعود  انا عارفه انك مستحيل تعمل فيا كده انا عارفه ان كلهم بيكدبوا عليا  وبيفترو عليك انا عارفه انك كنت بتحبني وعمرك ماحبيت غيري.

..وهنا  يقاطعها صوت ياسين الذي يقف وينظر اليها بغضب وشفقه ..... تصدقي صعبتي  عليا بس عايز اقولك انك مهما عاملتي وحاولتي تكدبي كل اللي حواليكي مش  هتقدري تغيري الحقيقة... وياريت تعترفي ان جووزك خااين

اسيل ببكاء وحزن تذهب وتقف امام ياسين....ااانت اااييه حراااام عليك ياشيخ لييه بتعمل فيا كده

ياسين  الذي يمسك صوره مسعود وبنبره مرعب وعيون تشع با لغضب.....بعمل فيكي كده  علشان اطفي النار اللي مولعه في قلبي بسبب مراتي اللي اتقتلت علي ايد جوزك  وحيااه امي لهخلي النار اللي جوايه تولع فيكي يا حرام مسعود..

.وفجاءه يقوم ياسين بحدف صوره مسعود بكل قوته علي الحائط فتقع وتنكسر الي قطع صغيره تملاء الارض

اسيل ببكاء وخوف تقوم بضرب ياسين علي صدرها العريض....ااااانت ااايييه حرااام عليييك حراااام عليييك....

وهنا  يمسك ياسين يدها وبعيون تشع غضب ودموع....شايف الازاز المكسر علي الارض ده  وعد مني لهخلي قلبك يبقي حتت كده زيه من النهارده اعتبري نفسك اثيره عندي  ومش هسيبك الحد لما اشوفك بتموتي قدام عنيا

اسيل بخوف وبكاء....اقتلني دلوقتي وخلصني انا تعبت خلاص

ياسين  الذي يضغط علي يدها بشده وبنبره حاده....متفتكريش اني خايف اقتلك انا ممكن  امحيكي من وش الارض بس انا هعذبك زي ماجوزك عذب مراتي انت تعرفي ان جوزك  حرد ناس عشان يغتصبوا مراتي وبعد ما اغتصبوها جاه هو وقتلها

اسيل بصدمه......لاء مستحيل مسعود يعمل كده

ياسين  بنبره مرعبه وعيون تملاءها الدموع.....لاء صدقي لان جوزك كان من  اوسخ....الناس بس انا مش هبقي وسخ زيه واغتصبك بس اوعدك اني هخليكي تتمني  الموت ومطلهوش...

.وهنا يحدف ياسين اسيل

بكل  قوته فتقع اسيل علي الارض ويدخل الزجاج في يدها ويخرج ياسين ويقوم بقفل  الحائط الزجاجي من الخارج الذي يعزل الغرفه عن حمام السباحه والروف ويغلق  نور الغرفه ويتجه ياسين وينام علي السرير وتبقي اسيل في مكانها وهي تجلس  وتبكي من شده الم يدها وايضا الم قلبها؟؟؟

ظلت  تجلس في هذا المكان..الذي اصبح بارد بسبب جو الشتاء القارص..ظلت تجلس بجانب  حمام السباحه...وهي تبكي...وتنظر الي ذلك الحائط الزجاجي المغلق عليها..من  الداخل؟؟؟؟


تابعووووني للروايات الكامله والحصريه



بداية الروايه من هنا



تعليقات

close