expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة ٩ بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده

 رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة ٩ بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده 


رواية المتعة الحرام الجزء الثاني الحلقة ٩ بقلم عادل عبدالله حصريه وجديده

الضابط : حضرتك استاذ سامي ؟

سامي : ايوه ، مين معايا ؟ 

الضابط : انا الضابط معتز من قوة مباحث القسم .

سامي : اهلا وسهلا يا فندم .

الضابط : تعالي حضرتك عايزينك ضروري حالا في القسم .

سامي : خير يا فندم ؟ 

الضابط : لقينا سهام مراتك .

سامي : بجد يا فندم ؟؟

الضابط : انا منتظرك يا استاذ سامي   ياريت متتأخرش وتعالي لوحدك .

سامي : فيه اي يا فندم ؟

الضابط : لما حضرتك تيجي هتعرف .


سامي قام لبس هدومه بسرعة ونزل وهو في الطريق للقسم اتصل بعايدة 

سامي : مساء الخير يا عايدة .

عايدة : مساء النور .

سامي : عندي خبر حلو اوي .

عايدة : خير يا سامي  ، عرفت سهام فين ؟ 

سامي : ايوه ، لسه ظابط من مباحث القسم اتصل بيا وقالي انهم لقوا سهام وطلب اني اروح له حالا .

عايدة : الحمد لله ، بس يعني اي انت تروح هناك  القسم ؟ وليه هي مش رجعت علطول للبيت بدون اللفة دي كلها ؟!! 

سامي : مش عارف .

عايدة : طيب استني يا سامي  انا جاية معاك .

سامي : لأ خليكي انتي علشان الظابط قالي اروح له لوحدي .

عايدة : تروح هناك لوحدك !!!!! انت كده قلقتني اكتر  .

سامي : انا كمان قلقت بصراحة من الكلمة دي .

عايدة : طيب اول ما تروح وتعرف حاجة اتصل بيا وطمني بالله عليك ولو سهام هناك حليها تكلمني علطول ، لأني هقعد علي نار لحد ما تكلمني .

سامي : حاضر يا عايدة .


سامي بمجرد ما وصل القسم وسأل عن الضابط معتز لقي الضابط واقف مستني  ، ولحظة دخوله القسم   الضابط قاله : يلا تعالي يا استاذ سامي احنا خارجين مع بعض . 

سامي : خارجين رايحين فين ؟

الضابط : هنروح المستشفي  .

سامي : ليه يا فندم ؟  بقلمي عادل عبد الله 

الضابك : استاذ سامي حاول تتماسك وجمد اعصابك .

سامي : في اي يا فندم ؟

الضابط : بصراحة اكتشفنا جثة لسيدة بنفس مواصفات مراتك وماتت تقريبا في نفس توقيت غياب مراتك .

سامي : جثة !!! ماتت !!! 

الضابط : احنا لسه مش متأكدين لكن الجثة بنفس مواصفات مراتك اللي انت ذكرتها في المحضر  .

سامي بدأ يتهز و يرتعش ووضح عليه علامات الخوف و الهلع الشديد .


خرج سامي مع الضابط معتز ووصلوا المستشفي يشوف الجثة الموجودة ويتأكد اذا كانت تخص سهام ولا لأ .


دخل سامي والضابط غرفة حفظ   الجثث بالمستشفي .

اقترب سامي من احدي الجثث ورفع عامل المستشفي الملاءة عن وجهها .

 عندما شاهد وجه الجثة صرخ فجأة  " لا مش هي   " .

الضابط : ولما مش الجثة لمراتك بتصرخ ليه يا استاذ سامي ؟ 

سامي : كنت خايف اوي انها تكون سهام ولما شوفت الجثة اتفزعت و  مقدرتش اتحمل اشوف المنظر ده .

الضابط : طيب يلا يا استاذ سامي ، اتفضل انت .

خرج سامي واتصل بعايدة وقالها : مفيش جديد .

عايدة : يعني اي ؟ 

سامي : الظابط قالي انهم وجدوا جثة فيها كل مواصفات سهام واخدني للمستشفي علشان اتعرف عليها .

عايدة : انت بتقول اي ؟؟جثة مييين ؟؟سهام !!!!!

سامي :  لا انا شوفتها مش هي سهام .

عايدة : انت متأكد يا سامي ؟؟

سامي : ايوه .

عايدة : الحمد لله .


يسري اخو سهام نزل راح قسم الشرطة ودخل للظابط وقدم بلاغ بيتهم فيه سامي زوج اخته بأنه السبب وراء اختفاء سهام ، وانه بيشك انه ممكن يكون قتلها او اصابها بأذي !!! 

لم يمر وقت طويل بعد رجوع سامي من المستشفي للبيت حتي جاء له اتصال اخر من نفس الضابط !!!

سامي : ايوه يا فندم .

الضابط : تعالي يا سامي عايزك في القسم .

سامي : ليه يا فندم ؟ فيه جثة تانية هشوفها بردو ؟؟

الضابط : لأ ، انا عايزك في موضوع تاني .

سامي : خير يا فندم ؟ لقيوا سهام المرادي  ؟؟

الضابط : لما تيجي هتعرف .


بعد نص ساعة دخل سامي عند الضابط . 

سامي : نعم يا فندم . وصلتوا لأي اخبار عن سهام ؟؟

الضابط : لا يا سامي ، لسه مفيش اخبار .

سامي : اومال حضرتك طلبتني تاني ليه ؟

الضابط : انت هنا دلوقتي متهم !!

سامي : متهم !!! متهم بأيه ؟؟؟

الضابط : الاستاذ يسري اخو مراتك قدم بلاغ بيتهمك بأنك السبب في غياب زوجتك وانه بيشك انك تكون قتلتها او اصابتها بأذي .

سامي : انا ؟!!!

الضابط : اخو مراتك في البلاغ اللي قدمه بيقول ان كان فيه مشاكل وخلافات كتير بينك وبينها وبيقول ان اختفائها بالشكل المريب ده اكيد انت اللي وراه .

سامي : يا فندم اذا كنت انا اللي مقدم بلاغ قبله لما رجعت البيت ومش لقيتها  !!! هكون انا ازاي السبب في اختفائها ؟؟

الضابط : ممكن تكون انت عملت البلاغ ده بسرعة بعد جريمتك علشان  تبعد عن نفسك الشبهه وتضللنا 



الحلقه العاشره من هنا



بداية الروايه من هنا




تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close