القائمة الرئيسية

الصفحات

اخر الاخبار

رواية لن اخاف الفصل الرابع والخامس والسادس والسابع عشر بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

رواية لن اخاف الفصل الرابع والخامس والسادس والسابع عشر  بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

Part 14

وملاك تطلع من الحمام 

احمد بصلها بخبث /حاسه بإيه

ملاك بعدم فهم / حاسه ا اي 

احمد مسك ايديها جامد/من امتي وبتستفرررغي 

ملاك بخوف/ل ليه دلوقت والله 

احمد /هتيجي معايا دلوقت للدكتور

ملاك /ل ليه

احمد/مننغيرررر كلااممم
يلا تجهزي ونزل تحت  

ام سيلين/علي فين يبني 

احمد/رايح مشوار كده ياخالتي هي فين ماما

سيلين بتدخل/مع جولي ف الجنينه 

احمد/طب لو سالت عليا قللها رايح مشوار وجاي وطلع يستني ملاك ف العربيه  بنفاذ صبر وشك 

وملاك وقتها نزلت علي طول وركبت 

وبالفعل ساق بالعربيه علي طول

سيلين/اوف ياامي ديما كده مفيش وقت امتا نتطلع بقا الشاليع واقضي وقتتت

ام سيلين/متقلقيش قريب وتبتسم بخبث

عند فجر
  

فجر بتوتر/م ميين

الاب/افتتحي يبببت

فجر تفتح ليه /بابا فكرتك هتيجي متاخر يعني

الاب يبص ليها بغضب /جيت بسببك اي الي سمعته ده

فجر/اسمعني يابابا طيب 

الاب قعد ،/احكي

فجر تحكيله كل الي حصل

الاب/هي وصلت لكده  طب يبنتي متتكررش هو وصلك عشان معروفة الي قدمتيه للبنت بس سمعتك ونتي عارفه المنطقه دي والولد مازن ده لو اخر واحد مش هجوزهولك ونتي كمان مقولتيش ليه إنه بيحاول يتقدملك لو كان راجل اصلا كان قالي انا من البدايه

فجر تبتسم وتحضنه/حبيبي يابابا اهم حاجه انك مصدقني

الاب بحنيه /انا عارف انك مبتكدبيش وبنتي متربيه احسن تربيه ويرتب علي شعرها. هخش ارتاح انا

ويجيله اتصال

شخص/الو
الاب/خير يا استاذ

شخص/لازم تيجي حالا ف كتير ف الشغل مخلصش للاسف

الاب بتنهيده /طيب وبص لفجر  وقفل   /هروح الشغل التاني. الشغل ده عمره مهيخلص وشكلي هتاخر جامد. اقفلي علي نفسك كويس يافجر فهمه واي حد يخبط غريب اياكي تفتحي

فجر تهز راسها وتبوسه بحنيه 

الاب يبتسم ويمشي 

وفجر تقفل الباب وتدخل تغير هدومها وافضل تفكر ف الي حصل وتعيط فجاءه/ص صغيره قال م مكنتش متوقعه إنه متجوز ومخلف كمان  انسااه

عند مهاب الي كان قاعد عالكرسي 

وبوسي بدات تفتح تحرك ايديها وفتحت عينها ببطئ. وبصت نحيتها لقيت مهاب نايم. وبدات تبصله وتبتسم وتسرح فيه خالص 

وبدات ترجع لشرودها/انا فيييننننن مين ضربني  دنا هوري الي عمل كده فيا علي غفله

ومهاب يقوم بخضه/ بوسي اي مالك حاااسه بحاجه

بوسي/بحاول اعرررف ازاي اناااا اتضرب برصاصه كده دنا بوووسي

مهاب يبصلها بغيظ/يعني ونتي كده حتي ومفيش دم صرعتيييني

بوسي تعيط (اثر البينج😂💔).  منه لله ملحقتش اكمل حق السندوتشات الكبده والله يامهاب

مهاب يضحك جدا  ويبصلها بغيظ اكتر/انا بجد مش عارف انتي الله يكون في عون الي خلفك

بوسي /ب بس انت صح مين

مهاب/نعم ياختتتي

بوسي/ايوه ايوه خلاص افتكرت انت بتاع البت الاجنبيه دي 

مهاب يرفع حواجبه/كرستينا اه للاسف مشيت عشان وراها شغل ف بلدها بس قريبا هشوفها ويبتسم

بوسي تتعصب بس تحاول متبينش /انا عاوزه امشي مش بحب المستشفيات عاوزه اروح  يلهوي امي كمان محدش طمنها

مهاب/متقلقيش معرفتهاش الي حصل ليكي لانو عارفها قلتلها ف مهمه ايام وكده وهترجع

بوسي براحه/كويس لانو ماما مش حمل تعب هي بتخاف عليا دخلتني كليه شرطه بالعافيه 

مهاب/انتي المفروض اصلا تخشي مسابقات اكل بس 

بوسي /هاهاعا هنضحك حاضر

مهاب/اقعدي ارتاحي لحد  مشوف الدكتور عن حالتك وهل ينفع تمشي او لا 

وبوسي تهز راسها وتسكت

وبالفعل مهاب ينادي الدكتور. 

الدكتور/ماشاءالله بقيتي احسن استاذه بوسي

بوسي تهز راسها وتبتسم

الدكتور/تقدر تمشي دلوقت بس حاليا ترتاح ف البيت كمان عشان الجرح يلم اكتر 

مهاب بصلها/سمعتي

بوسي /باذن الله يلا بقا 

مهاب/شكرا يادكتور

ويعدي وقت. وبوسي تجهز. وتيجي تمشي تمسك بطنها بوجع. /يلا

مهاب بصلها وشالها. وطلع بيها

وبوسي تبرق جامد وكان قلبها بيدق جامد

وكل الي ف المستشفي يبتسمو لمنظرهم 

لحد منزلو قدام العربيه وفتحها. وقعدها

وبعدها ركب وساق / اظن سمعتي كلام الدكتور

بوسي ف عالم توهان/ها

مهاب/يااابنتي

بوسي/ااااي

مهاب/ قرب منها جامد / اقفلي حزام الامان بس الاووول 

وبوسي تبلع ريقها وهو بيقرب خالص وبيقفلها حزام الامان  وبعدها بعد وكمل سواقه وكانت ضربات قلبها بتتسارع اكتر

مهاب/المهم تروحي متتحركيش زي مقال الدكتور

بوسي بسرحان وتهزله راسها

مهاب يضحك فنفسه. وبدا يكمل سواقه 

عند ملاك وحازم الي وصلو المستشفي

ملاك بخوف/انت موديني هنا ليه

حازم/تعرفي تخرسي

ملاك تبصله وتسكت  
 حازم /فين الدكتوره هنا عاوزه اكشف لمراتي

الممرضه/دلوقت الكل مشغول حضرتك دلوقت تقدر تحجز وتدخل للدكتور شاطر بردو 

حازم بصرامه/اظن سمعتيني قلت اي الاول 

الممرضه /طب اعمل اي حضرتك يعني كله بيكشف حاليا 

حازم/ونااا مبقرررش كلامي اووو ميبقاش ف  كشف من اوله هنا بقا

والمدير يجي بالصدفه/اي ده فيه اي. ويبتسم نقيب حازم بنفسه هنا.  ونا اقول ليه كل المستشفي واقفه هنا بالذات. وضحك
 وبص للمرضه/في اااي 

الممرضه/عاوز طبيبه خاصه عشان الكشف وحاليا كله مشغول 

المدير/اتصرررفي وشوفييي دلوقتت  يعني انتي مش عارفه هو مين

الممرضه/بعتذر من حضرتك فكرتك واحد يعني شبهه ف مكنتش متوقعه من حضرتك بنفسه يجي هنا اول مره

وملاك تضحك بكتوم 

حازم يبصلها ويرفع حواجبه 

والمدير/إن احتجت اي حاجه هنا تحت امرك يانقيب حازم ويبتسم ومشي

الممرضه/تقدرو تتفضلو من الباب ده 

حازم بص لملاك ومسكها جامد من ايديها.ودخلو

الدكتوره تبتسم/اهلا اهلا 
 مين هيكشف

حازم /مراتتي  قللها حاسه بإي

ملاك مكنتش فاهمه ليه ببكشفلها كل ده عشان استفرغت ورجعت لشرودها/ بحس بغثيان و ودوخه شويه 

الدكتوره تبتسم /نامي طيب وهشوف اي السبب وومممكن كمان يحصل حاجه تبسطك

حازم يعض شفته بعصبيه ويفضل مستني جواب الدكتوره

فجر كانت نايمه بعد كميه عياط وتفكير. تقوم علي صوت تخبيط جامد اووي

وتقوم علي طول 

فجر/مي مين

مازن/افتتتحي ابووكي لقيته واقع من طوله بسرعه انا عمال اسنده

فجر بخوف/ب بابا وبدون اي نقاش فتحت الباب 

ويدخل مازن وقتها وقفل الباب

فجر بعصبية// ام اماااال فيننن باباااا ده اطلع بره ياحيوووان 

مازن يحسس علي دقنه بخبث/لا وقمر اوي انهارده   انا جيت بس اخد حقي منك انتي دلوقت  تعرفي ابوكي مش هيرجع دلوقت اصل المدير الي ف الشغل ده صاحب ابويا ونا الي طلبت منه ويغمزلها   علشان نقضي سوا 

فجر تضربه بالقلم /إن مطلعت دلوقت هصوت وهلم عليك الناس يازباله

مازن بعصبيه /لا دنتي بقيتي قطه وحشه اوي كده وجه يمسكها من شعرها   فضلت تعض ف اي ده  وراحت عشان تفتح الباب 

يمسكها علي طول  للقوضه 

هتهربي مني بس فين. باب وقفلناه خلاص وابتسم 

فجر بدموع وتبص حواليها والاقي ازازه تضربه جامد

مازن/ااااه يابنت الكل*

احمد/ امال فين حازم ياامي

الام/راح مشوار يابني معرفش مشوار اي ده وهو ف اجازه

احمد/غريبه يعني. ويبتسم. جولي تعالي لحضن بابا

جولي/بابي حبيبي 

وكان وقتها احمد جاله اتصال من رقم غريب

يتبع


Part 15

احمد جاله اتصال من رقم غريب

احمد/الو

ومكنش فيه رد

احمد/الوووووو

وفضل مفيش رد واحمد قفل وقتها

الام/مين يابني

احمد/مش عارف رقم غريب ومحدش بيرد وفضل يلاعب جولي

عند فجر

مازن وهو ماسك راسه بوجع لانها عورته /فكرك هسيبك دنتي بتاعتتتتتي

فجر بدموع ووتبص لنواحيها تلاقي تليفونها تمسكه بسرعه ووتتصل علي احمد /مش هتقدر تقرب مني هضربك تانني صدقني ووقتها مش هتبقي عايش

مازن يضحك بخبث/ماشي اخد بس الي بحبه وبعدين نموت براحتنا. 

وفجر فضلت تبعد لورا 

واحمد وقتها رد علي موبايله/الو. واستغرب من الي بيسمعه

فجر/انت لو ممشيتش دلوقت وقتها هتروح انت فداهيه صدقني

مازن /محدش هيصدقك عشان شافو انك مع واحد بقا ف هيقوولو بتتبلي عليا. بس انتي من الاول موافقتيش بيا يافجر 

فجر/لانو انا مش هتغصب علي واحد شبهك ولو قربت والله الازاز ف ايدي المره دي وهضربه فوشك وتعيط

احمد فضل يسمع كل ده واتعصب اوي. /ماما اناااا لازم اروح دلوقت وجري بسرعه خالص وركب عربيته وفضل يسوق بسرعه جدا. لمنطقتها

مازن جري عليها بسرعه وكتفها /صدقيني هخليكي مبسوطه

فجر تصرخ وتعيط/يازباله اتفوخس علي اشكالك. وفضلت تزقه

وكان احمد لسه مقفلش وسامع وكان ببسوق اسرع 

 لحد موصل ونزل من عربيته وجري لعنوان بيتها

وفجر تفضل تقاومه وتزقه ومكنش حد سامع صوتها 

احمد مكنش يعرف انهي شقتها لحد مسمع صوتها مره واحد. قام فضل يزق الباب جامد. لاكتر من مره لحد مكسره. ودخل بسرعه ومسك مازن من راسه وخبطه اكتر من مره في الحيطه وفضل يضربه خالص  

فجر فضلت تعيط وبصت لاحمد

واحمد كان مش سايبه وبيضربه ومش شايف حد قدامه 

مازن وهو بينزف من وشه /الحلو جه ينقذك اهو

احمد/انت شكلك مش بتحرم بس هتشوف ومسكه من هدومه جامد  

احمد/الو يامهاااب 

مهاب /اي يااحمد في اي

احمد/تعالا انت وعساكرك عشان في واحد كده كان بيحاول يتهجم علي بنت وف شقتها القذر 

مهاب بعصبيه/ليله ابوه سوده 

وقام لبس 

وراح للمكان الي احمد قاله عليه وطلع  

مازن بتلبك/ ح حضره الباشا و والله هي 

مهاب يلاقي بوكس فوشه وشفته فضلت تنزف خالص/يعني بنت زيها هتتبلي عليك ياقذرررررر ونادي للعساكر يقبضو عليه 

وخدوه بالفعل للبوكس يحققو

مهاب بصلها/ لازم تيجي معانا عشان تحكي الي حصل

فجر بدموع ومكنتش قادره تنطق/ح حاضر

احمد/انتي ليه اصلا تفتحيله

فجر بدموع وتحكي

مهاب/متقلقيش هنحاسبه حلو اوي

احمد/خلاص اهدي اهدي كويس انك اتصرفتي ف النهايه المهم زي مهاب ماقال لازم تروحي عشان يتكتب كله ف المحضر 

والتلاته بعد شويه وصلو للقسم 

  

عند حازم وملاك

والدكتور بعد مكشفت عليها/اطمني ده عشان مبتاكليش كويس وبتبذلي مجهود كبير اوي وده ادي لإضعاف جسمك جدا ياريت تهتمي بصحتك شويه

حازم بصلها/ تمام يلا. وبص لملاك

ملاك هزت راسها وطلعت معاه

وحازم يتصل باحمد/

 اي يابني كنت متصل من كام ساعه ليه 

احمد/خلاص مهي امي عرفتني انك ف مشوار 

حازم/ف حاجه ولا اي

احمد/عارف البنت الي كانت ساعدت بوسي وقت الرصاصه. وهي صاحبه ملاك كمان. انهارده......
حازم/ااااايه طيب تمام مهاب هيتصرف 

احمد/سلام

وبالفعل قفل معاه

حازم بص لملاك/صحبتك ف القسم

ملاك بخوف/ااايه ليه ف فجر فجر والله طيبه مش بتعمل حاجه لحد خالص صدقني اكيد هي مش بتعمل حاجه

 
حازم/اههههدييي واسمعي. وحكالها

ملاك بدموع/السافل طب ونبي ينفع توديني ليها هي زمانها خايفه هي كمان اكيد لوحدها 

حازم/لااااا يلا عشان تغوري نروح

ملاك بترجي/الله يخليك يااستاذ حازم والله بس افضل معاها لحد متهدي دي عشره عمري مقدرش اسيبها كده

حازم /اتنيلللي اركبي طييبب

وبالفعل ركبت 

وشويه ووصلوا للقسم. 

مهاب/دلوقت تقدري تحكي من امتا بيدايقك وحصل اي بالتفصيل

وملاك تدخل/ف فجر وتجري تحضنها

فجر تبتسم بدموع وفرحت انها شافت صاحبه عمرها /يااه اخيرا شوفتك وفضلت تعيط

ملاك/انا اسفه ياحببتي غصب عني اهدي وانشاء الله هيتجازي منه لله ومسحت دموعها

حازم/القضيه دي تحولها لتحرش فورا 

مهاب/منا ف دماغي كده بس هي تحكي كل حاجه

احمد/يلاا احكككي

فجر هزت راسها وبدات تحكيلهم/ ديما ببشوفني كل شويه يقولي مش ناويه اتجوزك واتقدملك من ابوكي ونا اصده علي طول واقوله اني مش هوافق ومعندهوش دم. ولحد الان بصده جه استاذ احمد وصلني فهم كل موضوع غلط وزي مشوفت بابا قالي إنه هيتاخر ف الشغل. بس هو ضحك عليا وقلتلكم هناك عمل اي 
وتدمع. ولولا استاذ احمد كان زمانه زمانه.  

ملاك تبصلها وتحضنها وتطبطب عليها  

مهاب/تمام اهدي ياانسه فجر هيعرف ياخد جزاته حلو اوي 

حازم/يدخل ف حبس انفرادي يامهاب

مهاب/ده الي عملته فعلا ونشوف اذا كان حد من اهله هيجي ولا لحد بكره مكنش كده هياخد سنين حلوه اوي ف السجن

حازم/صحيح بوسي عملت اي

مهاب/دي مجنونه البينج خلاها تفكر في الاكل اكتر 

وحازم يضحك جامد
هو واحمد

وكانت ملاك تبص لحازم وفسرها/ اول مره يضحك كده بطريقه حلوه انما انا معملتلهوش حاجه ابدا وبيعاملني وحش!! وليه يارب؟
ورجعت لشرودها/هتروحي زمانه اكيد باباكي رجع

فجر بتوتر/ا انا مش عارفه احكييله ازاي بابا مش هيسكت وغير انو ممكن يتعب اوي

احمد/متخافيش هوصلك عادي 

حازم/تعالو ف عربيتي. ونت يااحمد مروح اكيد بدال مفيي الاخر تروح لوحدك يلا. عاوز حاجه يامهاب

مهاب/لا سلام 

وبالفعل كلهم نزلو وركبوا. 

وكانت فجر تعيط بكتوم كل متفتكر الي كان هيحصلها

وملاك فضلت تواسيها وتحضنه

لحد مجه اتصال لفجر

بابا/نهار ابوووكي اسود يوم مترجعععععي

عند بوسي 

وكانت فقوضتها. /الحيوان ده متصلش ايه ولا فكر يقولي عامله اي دلوقت. 
وفجاءه رن موبايلها

وترد بسرعه

بوسي/اااي

مهاب/هو اي اييي نفسي تقولي الو عامل اي مش ااااااي ونا متصل اشحت

بوسي تضحك بصوت واطي/. ماشي عامل اااي

مهاب /الحمد لله حاسه بايه دلوقتي

بوسي/احسن صحيح انت شكلك ف القسم ولا اي مش واخدين اجازه ولسه اصلا فتره ونكمل

مهاب حكالها/ ف اضطريت بقا

بوسي/ابن الكلاب ده لو كنت موجوووده بس. والله لبكره اجي اشوف اجله عشان الي يقرب من صحابي هاكله

مهاب بعصبيه/اهدي مفيش نزول جرحك ملمممش ياختي

بوسي/ونت جوزي عشان تقولي مفيش نزلو اقعد ياعم علي جمب بقا

مهاب/بوووسي مبهزرش

بوسي/هروح بردو

مهاب/لو روحتي ف كلام تاني انا الي ماسك القضيه اسكتي

بوسي/وهي صحبتتتتتي عاااا

مهاب/وربنا مجنونه وقلتلك مفيش زفت ونا اخوكي من واحنا صغيرين وهتسمعي كلامي
بوسي سمعت كلمته من هنا وبلعت ريقها بحزن/انا هنام دلوقت عشان تعبت من الكلام 

مهاب يبتسم/طيب ارتاحي وبكره اكلمك 

وبالفعل قفلت 

وبوسي فضلت تفكر وتقعد تعيط   
وتدخل الام عليها القوضه/مالك يابت بتعيطي كده ليه بقا النقيبه بوسي تعيط ياه اتحسدتي

بوسي/م مفيش ياماما عنيا وجعاني يعني عادي

الام/عليا بردو الكلام ده يابت وقعدت جمبها وتملس علي شعرها/احكي احكي بس

بوسي تضحك/ياماما بس

الام تزغزغها/يبت انا زي امك يلا بس

بوسي تضحك جامد/خشي ياامي نامي عشان كتر الضحك هنتكد دلوقت 

الام تضحك/دنتي فقربه انا غلطانه وطلعت 

عند سيلين 
وكانت بتكلم صحبتها ف الموبايل/خلاص بقا يابنتي قلتلك هانت يوم اهو كمان وهنروح الشاليه لا مهيبقا معايا مخدر. متقلقيش وتضحك بمياعه....

يتبع

Part 16
اكيد مستغربين اخيرا إنو نزلتها وناس كتير نسيت تفاصيل شويه فيها بس 

الي ميعرفهاش او الي حابب يستزكر شويه حاجات يرجع يدوس علي صفحتي هيلاقي كل البارتات

سيلين/قلتلك يابنتي قريب اوي هنسافر حاضر وهخليكي تقضي وقت مع اخوه نفسه. اه مش انا قلتلك بقا مراته طلعت خاينه 
 طيب اقفلي بقا 

وبالفعل قفلت

وينزلو مع فجر الي كانت ماسكه ملاك بخوف/خ خايفه بابا مش يصدقني

ملاك تبتسم لتهدئها/ابوكي ياحببتي هيصدقك انتي طبعا وب وبعدين احنا معانا اهو شاهد. 

احمد /اهدي ياانسه فجر متنسيش كمان المكالمه لما اتصلتي عليا ولولا اني سمعت جيت وقتها. المكالمه لوحده كفيله تخليه يصدق

حازم يهز راسه /زي مقالك بالظبط يلا مش هتفضل واقفين فين البيت

لتشاور فجر علي باب العماره الاسود 

وبالفعل كلهم طلعوا

وكان الاب فاتح باب بيته وقاعد حاطط رجل علي رجل بعصبيه /شرفتي ممكن بقا تحكيلي كنتي فين والبيت كده ازاي وليه تكوني بره 

فجر بدموع ومكنتش قادره تنطق كل متفتكر مازن 

الاب بخوف وقلق/في ااي يابنتي ونا ضربتك اهدي طيب

حازم/بنتك كان هيتم الاعتداء عليها للاسف بس اخويا لحقها ف الوقت المناسب

الاب ينصدم ويحط ايده الاتنين علي راسه/ا ازاي ده وام وامتا

احمد يبدا يحكيله 

الاب بعصبيه/ابن الكلب ده مش هيتسكت عليه ونا بنفسي هوريه

حازم /اهدي ياحج هن دلوقت محبوس وبيتحقق معاه
متقلقش هيتظبط

الاب يقرب من بنته ويحضنها جامد

وفجر تفضل حضناه جامد وتشهق

ملاك تبصلهم وتطبطب عليها وتفتكر بحزن وتنزل دموعها منغير متحس

حازم يحس بنغزه ف قلبه لما شاف عياطها  

بس للاسف عقله الي بيكسب ف الاخر وانو لازم ينتقم من الي ملهاش ذنب

الاب/مش مش عارف اشكرك ازاي يابني لولا انت جيت مش عارف كان حصل اي

احمد/متقولش كده ياعمي ده واجبي لو لاقيت اي حد محتاج مساعده مش اتردد

وفجر تبصله بحب اوي وفجاءه تفتكر إنه متجوز وعنده بنت 

حازم/ هنمشي احنا بقا ياحج

الاب/ ا ازاي بس دنتو مشربتوش حاجه

احمد يبتسم/مره تانيه بقا  

حازم بص لملاك الي كانت بتملس علي شعر فجر وتهديها/مش يلا بقا

ملاك تهز راسها وتبتسم لانها كانت فرحانه انها شافت صديقه عمرها

وبالفعل التلات نزلو. وكان احمد بيسوق

وفضلت ملاك سرحانه ف فجر

حازم بصلها وسرح شويه/مش عارف كل مبصلك يحصلي كده ازاي انا لازم اوريكي النجوم ف عز الضهر بقا

قلبه/هتقدر دي انت حبيتها مش تنكر 

عقله/بتهزر صح دي دي لو اخر واحده مش هحبها

قلبه/متكدبش علي نفسك ونت عارف انها ملهاش ذنب ابوها السبب وبس واديه اهو ف السجن وممكن كمان بعد عملته يتعدم

وحازم يرجع لشروده 

حازم/احمد سوق اسرع

احمد /اي يابني دي اسرع حاجه

وملاك تبلع ريقها بخوف. وتكلم ف نفسها/باين عاوز يموتنا ف حادثه دنا معدتي انقلبت

حازم/تمام عشان بس امك بتتصل ومش هتسكت غير متعرف كل حاجه  

احمد يضحك/الامومه بقا ياخويا

وكانت ملاك نامت علي نفسها خالص

وعدي دقايق لحد موصلو

حازم /يلا يا وبص لملاك لقاها نامت. واتنهد ونزل وشالها وكان كل الي ف الفيلا نايم الا مي (امهم) 

احمد/طلع مراتك ونا هحكي لامك عشان تخش تنام😂

حازم/اشطا يلا تصبح ع خير

مي/لا عندك دم ياواد نا هسيبك بس عشان الغلبانه النايمه دي

حازم يضحك/ انتي ست الكل حتي 

وطلع

مي/خد هنا انت كمان اتاخرتو كده ليه

احمد بدا يحكيلها

مي بصدمه وحزن/حيوان وعملتو اي ف الكلب ده 

احمد/اكيد طبعا هياخد جزائه

مي بخبث/والبنت دي قد اي بقا

احمد/امم تقريبا ١٨ اه

مي ف سرها/صغيره بس مش بطال والله وترجع لشرودها/وحلوه بقا ولا

احمد /اي جيبالها عريس ولا حاجه

مي/بتتريق ياخويا خش ياض قفلتني اطلع نام وبكره تصحي بقا تاخد بنتك جولي تفسحها او تاخذها شركتك عشان هي فضلت تعيط 

احمد/اه صح زمانها فعلا زعلانه خالص حاضر بكره إنشاءالله هصحيها وابقا افرحها مش لازم احسس بأي وحدانيه زي منتي شايفه بقا ياامي

مي/ربنا يكرمك يابني يارب روح يلا شكلك تعبان

تاني يوم

كانت بوسي جهزت 

الام/مش خدتي اجازه واللوه بنفسه كافئكم راحه فين بقا
 دنا حتي عملالك حاجه بتحبيها

لتاخد نفس عميق وبصوت واحد/مكرونه بشااااميل

الام بصدمه/الي يشوفك كده يقول انك اول مره تاكليها وامك حرماكي

بوسي تكتم ضحكها/كلمه حق اه

الام/طب تعالي بقا عشان عاوزه علقه. والام تجري وراها بالمجرفه بتاعه الاكل

بوسي تغني وهي بتجري/وطلعت انااااا مخدوعه فيككككككك يعني انت كارهني مش بتحبني

الام/بس يخربتيك اي ده معرفش مين ضحك عليكي وقالك تغني لامك هتجبلنا تلوث سمعي قريب

بوسي/ونبي يامزه صوتي عسل علي قلبك انا عارفه وبعدين بدلعك بدال ابويا اهو الله يرحمه

الام/هيحح هو ابوكي ده كان زي اي حد ده عليه حته بحبك حاجه تانيه كده ومكنش اي ظابط مخابرات. تلاقيهم واخدينك عشان ابوكي 

بوسي /اه قلببي لا مش قادره ازاي يعني انا كده مليش لازمه لا اه ياقلبي

الام/ياشيخه اتوكسي روحي يلا شوفي راحه فين ومتتاخريش معرفش مين الي امه داعيه عليه هياخدك

بوسي/ده هيبقا اسعد انسان قصدك

الام بضحك/انتي هتقوليلي اجري يابت

بوسي تضحك وتحدفلها بوسه ف الهوا/انا ماشيه ياما يمكن الاقي الصبر ف سكتي وتجري 

الام /بنت مجنونه والله

سيلين/بقولك ياخالتي مش ناويه بقا نطلع الشاليه نسافر لحسن زهقت

مي/ايوه يابنتي منا باذن الله كنت ناويه اعرف ولادي انهارده وتبتسم فنفسها/وكمان لازم اشوف البت دي وتيجي معانا باي تمن
وترجع شرودها/انشاء الله بالليل هعرفهم

لتدخل بالكلام ام سيلين/اه ياريت يا اختي لحسن مسعد جوزي كمان خد اجازه امبارح ونفسه يقضي جو

مي تبتسم/حاضر عنيا

مسعد بخبث وفنفسه/ياتري بقا المزه جايه

عند ملاك وكانت نايمه. وكانت بتحلم 

صفوت/تعالي بس ضهري وجعني اوي ياملاكي

ملاك بدموع/م مش عاوزه دواعي واجعني ابقا خلي امي

صفوت/ لا لا ايدك انتي حلوه ومينفعش امك تعرف بقا دنا ابوكي حتي. وقرب منها وكان لسه هييجي يلمسها

تقوم ملاك بفزع  

وتبص حواليها متلاقيش غير حازم الي نايم / ج جيت امتي ا انا هنا

حازم يقاطعها/شيلت حضرتك ونيمتك هنا

ملاك بإحراج/ا انت صاحي

حازم بسخريه/لا نايم وبصلها واستغرب انها عرقانه جدا

ملاك/ ه هقوم احضرلهم الاكل معلش شكلي نكت كتير غصب عني

حازم مسكها من ايديها /انتي بتعرقي كده ليه

ملاك بتوتر/ ا انا لا مش فيه تقريبا الجو حر

حازم بسخريه/احنا ف الشتا صباح الخير

ملاك/ها م مش عارفه انا اوقات كده 

وقامت تدخل الحمام وفضلت سرحانه ف حلمها/خلاص هو اتسجن عالاقل رغم انو الي اسمه حازم ده معيشني ف رعب بس اهون من انه كان واحد زيك ياصفوت اعيش معاه هفضل بكرهك بكرهك طول حياتي وتفضل تعيط بكتوم

حازم/اي كل ده انجزي عاوزه ادخل

وكان لسه هيفتح الباب. القاها بتخرج وكانت مناخيرها حمره من العياط

حازم/مين اداكي بوكس كده ونتي جوه

ملاك/برد بقا وكده 

حازم يضحك جامد/يعني شويه عرق وشويه برد فصيله نادره 

وكانت ملاك سرحانه في ضحكته ومبتسمه 
وعدي ثواني ورجعت لشرودها /اهدي ياملاك ده شويه واكيد هيسيبك وهما زي بعض اياكي تحبيه حته 

وكانت بتصارع نفسها

حازم/انتي ياخررره مش بقولك هاتي الفوطه دي

ملاك بتوتر/إن انا اسفه اتفضل

حازم ياخدها/متطلعيش انتي دلوقت لحد مطلع. فهو عارف إنه مسعد اجازه 

بوسي وهي تحاول تتصل بفجر 
وبعد محاولات كتير ترد فجر بنعاس/الو مين
بوسي/خيااانه مسحتي رقمي

فجر/لالا بوسي والله رديت ع طول ونا لسه صاحيه

بوسي/المهم كنت نازله مخصوص عشانك وكده 

فجر بعصبيع/طب ليه انتي لسه تعبانه ليه كلفتي نفسك عشاني كده يابوسي

بوسي/ونا عندي مين غيرك انتي وملاك وتضحك/المهم تحبي نخرج انهارده بقا

فجر/ ك كنت ناويه اروح انهارده الشركه

بوسي/ لالا خليها بعدين تجهزي انتي بس وهاجي اخدك انا بعربيتي. بس قدامي ساعه وتكوني خلصتي

فجر/ حاضر

وقفلت معاها

وكانت بوسي داخله القسم /هيح الحمدالله الزفت ده مجاش لحسن انا وهو هندب خناقات

ودخلت بالفعل وسالت العسكري/انت فين الي امبارح اتمسح بقضيه اعتداء علي بنت عندها اصلا١٨

العسكري/اهو ياافندم اتفضلي

بوسي بخبث تدخل ليه وتقفل الزنزانه/بقا انت يابن العقربه تعمل كده 

مازن/ا هي. هي الي كانت طلباني

بوسي تصقفله/لا برافو صدقت وهجيب ناس تصدق دلوقت. وفجاءه تضربه برجليها فرشه توقعه عالارض وكان وشه بينزف دم من ضربه واحده

لتكمل حديثها/اكيد مستقبل قدراتي بس لا يابا دنا بوسي والي يجي جمب حاجه تخصها تاكله وتفضل تضربه بالبوكس فوشه 

مازن/خلاص وربنا حرمت بالله عليكي مش مش ق قادر. وفقد الوعي من اثر الضرب العنيف

بوسي تبصله بقرف وتنضف ايدها وتخرج /ميدخلهوش اي اكل انهارده ولا حتي ميه 

العسكري/تحت امرك يافندم

اول مطلعت بوسي تنصدم من شخص واقفلها بعصبيع جدا ومسكها جامد من ايديها/مش قلتلك انا صاحب القضيه وانك متتزفتيش تطلعي

بوسي بحده/سيب ايدي مالك وبعدين انا حره وواجبي اادب الي هنا

مهاب بعصبيه وكان بيتك علي معصم ايدها بجشع. وكانت اول مره بوسي تحس بوجع

مهاب /اظاهر محتاجه اني انا اادبك لو كانت امك عارفه مكنتش خرجتك بس عشان متتعبش

بوسي/مهاب قلتلك سيب ايدي الله

مهاب/لا وهتروحي دلوقتتت 

مي/ياداده روحي صحي الي فوق بقا احمد وحازم.وم قصدي صحي الكل عشان هقول حاجه انهارده

الداده/ تحت امرك ياست هانم

وفجر كانت جهزت زي مكلمتها بوسي وطلعت بعد ماابوها راح شغله وكان كل حد معديه قدامه يبصلها ويتكلمو عليها وتدمع خالص 

شخص١./ متيجي ياحلو نا معايا شقه بس معيش عربيه

شخص٢/ بس انا معايا عربيه متيجي بقا يامكن اتركن

يتبع

Part 17

لن اخاف

شخص ١/متيجي ياحلو انا معايا شقه بس معيش عربيه 

شخص٢/بس انا معايا عربيه متيجي بقا يامكن اتركن

فجر كانت خايفه وبتحاول تمد وكان وقتها الشخص الأول مسك ايديها/مش بمكانك يبت ولا الاستاذ الي جيتي معاه هو الي بيعجبك بس منا ممكن بردك اعجبك

فجر مقدرتش تتمالك نفسها اكتر وضربته بالقلم /انت انسان مش محترم بس الى اقدر اقوله متحكمش عالناس من المظاهر

الشخص٢ بعصبيه /ببنت الكلب بتضربي صحبي بالقلم كده ومسكها جامد من ايديها وفجر وقتها زقته جامد وطلعت رشاش بيحرق العين ورشته على طول وجريت على طول وهى مش قادره تاخد نفس لحد موقفت تاكسي تركبه 

وبالفعل ركبت وجت تشوف الموبايل علشان تتصل على بوسي الي استغربت أنها اتاخرت عليها وبالفعل فضلت تتصل عليها

عند بوسي ومهاب الي كانو بيتخانقو 

بوسي/قلتلك سيب ايدي موبايلي بيتصل 

مهاب سابها وكان لو بايده كان ضربها قلمين علي عنادها وبالفعل سابها

بوسي ترد بسرعه/الو يافجر

فجر وكان باين انها بتتنفس بالعافيه/اي يابنتي فينك كده

بوسي بقلق/ اى ده فينك انتي ومالك كده حصل حاجه

فجر وهي بتحاول تكتم دموعها/لما تيجي يابوسي انا بس عرفت قد اي المجتمع ده زباله وبيحكم علي الأشخاص بالمظاهر بس 

بوسي وهي بتبص لمهاب/طب اهدي كده واقفلي انا هجيلك ف السكه

فجر /لا متتعبيش نفسك كنت بتأكد فينك عشان قربت للقسم هستناكي تحت وقفلت فجر قبل مابوسي تتكلم

بوسي تبص لمهاب /انا لازم الوقت اروح لفجر لانو شكلها في مشكله وكمان مينفعش منروحش لانو انا من الأساس الي قلتلها تنزل نتمشي سوا عن اذنك

مهاب كان ياما وباصصلها وحست أنه لو دلوقت ف ايده حاجه كان أداها بيه 

وعدي ثواني

لحد مامهاب اتكلم /ماشي يابوسي بس بعد كده هتشوفي كل اوامرى هتتنفذ ازاى وقريب اوي بإذن الله

بوسي ترفع حواجبها لأنها مفهمتش كلامه الي خلاه واثق انها هتنفذ كل كلامه ورجعت لشرودها /وووسع طيب الله

مهاب/هوصلك اصلا يلا

بوسي/متتعبش نفسك هي زمانها تحت

وقرب منها مهاب جامد لحد مكنش فيه مسافه أنها تتحرك خطوه وحده/ هاجي معاكم مواريش حاجه بالمره اتفسح انا كمان

بوسي وهي تعض شفايفها جامد

مهاب بصلها جامد وعصبيه جدا وكانت عروقه بارزه من شده عصبيته/متعمليش الحركه دي قدام حد فهمه

بوسي ببرود/انا حره

مهاب /فاااااااهمهههههه

بوسي حست بخوف وهزت راسها 

مهاب الي فجأة اتغير ملامحه لملامح ابتسامه /حلو يلا نخرج بقا ياختي ومشي وسأل الي كانت مصدومه وكانت مبتسمه وحاطه ايديها علي شفايفها ورجعت لشرودها بعد كده 

يلهوووي البت اكيد جت 
وبالفعل جريت بوسي لتحت زي الهبله😂

بوسي/جيتي من امتي معلش اكيد استنيتي كتير وتلاحظ علي وش فجر أنها كانت معيطه جامد /اي ده مالك بقا مين الحقير الي زعلك

مهاب/حد اتعرضلك ياانسه فجر ولا حاجه

فجر/و و ونا ن نازله كان كان

بوسي /اهدي اهدي وقولي براحه

مهاب/الظاهر لما بتعيط وتزعل لسانها بيتقل 

بوسي تحضن فجر /اهدي واحكي براحه

فجر/سمعتي كانو وانا نازله اتنين .... وبدأت تحكيلهم كل إلى حصل معاها 

بوسي بغضب عارم /دنا هكسحهم 

مهاب/ أهدى انتى كمان هو للاسف منطقتها شعبيه فأي حد مبيصدق يطلع عالتاني سمعه 

بوسي/طب ونعمل اي بقا أشكالهم دي لازم تتربي 

عند حازم وملاك

وكانت الداده بتنادي علي الكل 

ملاك كانت بتخبط وقتها علي باب الحمام /احم حضرتك هتخلص امتي الداده بتقول ام حضرتك عايزانا

حازم وهو يفتح باب الحمام فجأة ولافف الفوطه حوالين خصره وشعره إلى كان نازل على شعره وقد اى كان قمر يعني 

ملاك تتوتر من منظره وتلف وشها

حازم بخبث وهو بينشف شعره/ افتحى الدولاب هاتى كده القميص الاسود والبنطلون 

ملاك وكانت وشها محمر من الكسوف /حاضر

ووقتها باب خبط 

سيلين /حازم انت لسه نايم دنا مسافه مالداده قالت اصحو جهزت وخلصت قد اي عشان تعرف اني نشيطه

ملاك فسرها /يخربيتها راديو لا وعندها دم المرادي مفتحتش الباب ودخلت 

حازم/هلبس ونازل ياقمر وبص بسخريه لملاك /انجزي هاتي اللبس

ملاك بغيره مكبوته/معرفش ممكن تجبها لنفسك

سيلين وهي خلف الباب/متتاخرش هستناك تحت ونزلت 

وكان حازم اتعصب من رده فعل ملاك/ انتي ازاى اصلا متعمليش الي اقولك عليه ولا شكلك عاوزه علقه 
ملاك تبلع ريقها بخوف وتهز رأسها / مش قصدي هجبهملك حاضر وراحت بالفعل تجبله من الدولاب الي طلبه فهي خافت منه ليكرر نفس عملته معاها اول مره

وعدي وقت وكان حازم لبس وسرح شعره /يلا ولا هتفضلي كده زي قرد قطع

ملاك/لا ه هنزل اهو

حازم/استني انزل الاول وتنزلي ورايا ع طول فهمه.   

وبالفعل نزل وكانت ملاك قالت لنفسها تروح قوضه جولي وقتها راحت لجولي وكانت نايمه زي الملاك البرئ الي مبقاش ليها تبقا صاحبتها بسبب عمايلها الي خليتها ورا الشمس

ملاك تبوسها من خدها /جولي اصحي ياروحي عشان اخدك تفكرى واحكيلك من القصص الي عاوزاها 

جولي كانت فعلا بدأت تفوق وتبتسم ببراءه /هقوم اهو

وكان أحمد دخل عشان يصحي جولي/اي ده صحيتي ياقرده

جولى/ملاكى صحاني يابابى علشان كمان هتحكيلى قثه هييييه

احمد بضحك جامد /طب ياحببتي وبص لملاك /معلش يا استاذه ملاك هنتعبك

ملاك تبتسم/ولا تعب ولا حاجه جولي دي زي القمر واي حاجه اعملها ليها طبعا

جولي/يلا بقا لبسيني

احمد/طب هنزل انا لتحت وابتسم وخرج وفنفسه/ربنا يهديك ياحازم والله البنت دي مفيش ف حنيتها ودي الي هتبقا ام عيالك ونا حاسس

وعدي وقت وكانت ملاك جهزت جولى ونازله بيها

حازم فنفسه/اهي الي شرفت يعني انا مخليها ف القوضه لحد متخرج ورأيت ومتقوليش أنها راحه حتي تصحي الطفله جولي بدأت تعاند ونا بقا هكسر عنادها ده أن ماوريتك ياملاك شكلك كده حابه مسعد علي هواكي أنه يتغزل فيكي اوي 

مي /طبعا مستغربين من تجمعكم كده بس حبيت اقولكم بما اننا اكيد كلنا نفسنا نقضي اسبوع ولا اكتر حلو كده وتستغلو اجازاتكم نروح الشاليه الخاص بينا ف أميركا وعشان كمان خالتكم وبنتها نفسهم يقضو جو ويتفسحو شويه بقا وتبتسم

سيلين تبتسم بخبث وفرحه شديده/اخيراااااا 

ام سيلين/هيبقا طلاما احنا متجمعين يبقا هننبسط اوي

احمد/ طب ياماما هشوف انهارده اخبار الشركه وااجل اي اجتماع احتياطي بقا

مي/طيب ياحبيبي معاك وقت بكره بالليل كلنا هنسافر أن شاءالله 

حازم/امي مش شايفه انك انتي قدتي القرار بتاعنا بردك وضحك

مي/بس ياولد انا هنا صاحبه البيت ولما اقول حاجه تنفذوها انتو كبرتو اه بس انتو بالنسبالي زي منتو بغيرلكم

احمد /امي خلاص وحياتك هتفضحينا دنتي ناقص تسربي لكل واحد طفولته المتشرده

حازم يضحك/امي اظن معترضناش ارتاحي بقا 

مي/ايوه كده وتضحك /اه صح ابقو هاتو مهاب وبوسي بقا دول يعتبر من عيلتنا يعني متربين معاكم 

حازم/كنت معرفهم اصلا قبل كده متقلقيش. دي اول وحده بوسي راشقه وضحك هو وأحمد جامد

ملاك كانت سرحانه خالص /ياترى هياخدني بردو 

ورجعت لشرودها 

مي بخبث وفسرها/لازم اجيب البنت فجر دي بأي حجه  

وحازم كان فنفس الوقت بيتصل ببوسي 

بوسي بعصبيع/اي ياعم حازم

حازم/اي يابت بتتكلمي كده ليه

بوسي/مش فاضيه دلوقت انا ومهاب واقفين مع فجر وشكلي كده هروح اقتل كام واحد وابقا اكلمك

مهاب وهو بياخد الموبايل منها/معلش يابني عبيطه ونت عارفها 

حازم/هو في اي مترغو

مهاب/الانسه فجر شويه أشخاص كده بيتعرضولها من وقت مااخوك جه وصلها وكل منطقتها للاسف بيتكلمو عليها 

حازم/اي العالم المتخلفه دي وأبوها بقا علي كده شم خبر زي كده

مهاب وهو بيبص لفجر/لا تقريبا لا شكله ف شغله 

فجر تقاطعهم/ب ب بابا لو سمع كلمه مش كويسه عليا منهم مش هيسكت وهو تعبان اصلا مش هيقدر يستحمل وتعيط

مهاب/معرفش ياحازم

بوسي /اهدي طب هتموتي نفسك من العياط كده يابنتي

حازم/ طب مفيش غير حل واحد 

مهاب/ قوول

وبوسي وفجر باصين لمهاب الي مستني حل حازم ليهم













تعليقات

close