رواية لن اخاف الفصل الاول والثامن والتاسع عشر والعشرون والحادي والعشرون بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

رواية لن اخاف الفصل الاول والثامن والتاسع عشر والعشرون والحادي والعشرون بقلم جوليا محمد علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات
Part 18

لن اخاف

حازم/طب مفيش غير حل واحد

مهاب /قول 

حازم/ مترجعش المنطقه غير الحال يهدأ شويه وتحاول تروح مثلا لاي حد من قرايبها وأبوها تحاول بقا تقنعه بأي حجه 

مهاب وهو باصص لفجر/وافرض بقا لما ترجع بعد فتره تلاقي نفس الموضوع شاغل بالهم

حازم/مش عارف جرب بس الحل ده وعرفها  والمهم متنساش رحله بكره انت والخره الي جمبك بوقها مفتوح ميت شبر

بوسي/سمعتك يابوظ الاخس

حازم ضحك وقفل 
مهاب/اسمعي ياانسه فجر حد ليكي قرايب هنا

فجر باستغراب/لا معنديش غير عمتي بس يعني هي مش بتطيقني عشان كانت عاوزه تجوزني لابنها من سنتين

بوسي /نعم يعني ونتي ١٦ تجوزك قاصره دي اي الوليه العقربه دي هي اكيد كل العمات بيبقو عقارب كده

مهاب /اتهدي شويه اكمل كلامي معاها  ملكيش قرايب تاني

فجر/لا خلاص ملهوش لازمه انا  خلاص لما ابقا اروح ممكن افضل ف البيت منزلش لحد مالوضع ده يهدي

بوسي تنط فجاءه/عرفتتتتتت انتي هتيجي معانا وبالمره دي انا ونتي وملاك هننبسط جدا

مهاب/لا طلعتي ناصحه مطلعتيش ف الاكل بس 

بوسي بغرور/امال فكرني اي ياعنيا وتحط أيدها علي وسطها 

مهاب يتماسك أعصابه من رده فعلها وحاول يتمسك فنفسه اوي وبص لفجر  /اي رايك بكلام بوسي

فجر/ا انتو عيله و ونت مينفعش ابق 

مهاب/متقوليش كده انتي زي اخت بوسي وملاك بردك 

بوسي/هي هتوافق وبأمرى يلا يابت انتى دلوقتي نروح البيت معاكي تتصلى بأبوكي تعرفيه انك معايا بايته وكده كام يوم تريحي اعصابك

فجر تبتسم /مش عارفه اقولكم اى والله 

مهاب/يلا اركبو  طيب

وعدي وقت وبالفعل وصلو لبيت فجر 

وفجر اول منزلت 

شخص١/بص البجحه  واحد تاني معاها اهو

بوسي بصوت عالي /انا سامعه صوت دبان هنا ولا انا طرشه 

فجر تكتم ضحكها /انسي هيفضلو كده

  
وطلعو

فجر/اتفضلو ارتاحوا  ونا بس هكلم بابا 

مهاب/تمام خدي وقتك 

وبالفعل فجر دخلت قوضتها

وفنفس الوقت مهاب مسك كتف بوسي جامد/انتي مش عارفه عملتي اي من شويه وكنت ساكت من الصبح

بوسي بحده/اي ده في اااي يامهاب كتافي ياجدع مش كده انا نحيفه بردك

مهاب يغمض عنيه بهدوء/ مش وووقته هزار. البنات المايعه بس الي بيحبو يحطو ايدهم علي وسطهم ويتمايعو ياحلوووه ونتي بوووسي النقيبه زفتت يعني المفروض تكوني عارفي معني الاحترام شوويه

بوسي/مسمحلكش يااسياده النقيب مهاب نور الدين انك تهين كرامتي وتتكلم معايا عن الاحترام انا عارفه حدودي اوي ومليش ف شغل المياعه

عند فجر الي اتصلت على ابوها  /ا الو يابابا  فينك كده

بابا/انا خلاص يبنتي داخل البيت اهو 

فجر /انا ف البيت اهو هفتحلك الباب
 وقفلت  

مهاب فضل يبصلها لبوسي كتير وسابها /تمام هتشوفي   

فجر إلى تطلع فوقتها /بابا طالع تفتكرى هيرضي

بوسي /ه ها اه اكيد انا هقنعه

وبالفعل لقت الي يخبط عالباب 

فجر جريت تفتح علي طول وتبتسم وتحضن ابوها اول مدخل

مهاب  يسرح/ليه البنت دى ملامحها مش غريبه كده عليا حاسس انها شبه حد قريب اوى مني ورجع لشروده/ اهلا ياحج 

الاب باستغراب وهو حاضن بنته /اى يبنتي حصل حاجه ولا اى

بوسي تدخل بالكلام وقتها/لا ياحج ابدا. كنت جيت بس حبيت اخد إذن من حضرتك بنتك فجر تيجي تبات معايا  كده وبالمره يعني انا شاطره وبعرف اشرح دروس منهجها

الاب يبتسم/ب بس يعني 

بوسي/مبسيش ياعمو والله مش تكسفني والله هي كمان هتبقا تحت عيني وبالمره انت عارف تغير جو

الاب وهو بيملس علي شعر بنته/طلاما لراحه بنتي معنديش مانع وكمان هأمن عليها طلاما مع وحده زيك ياحببتي

بوسي تبتسم/تسلم جدا والله لحضرتك

فجر بفرحه/شكرا يابابا
هروح بقا احضر حبه من هدومي وفسرها /اخيرا ياملاك هقدر اقعد معاكي كتير. وتجرى علي قوضتها زي الاطفال  عشان تلم هدومها

الاب/واقف كده ليه يابني اقعد

بوسي بصوت واطي وسخريه/هيفقس بيضه ياحج دلوقت

مهاب بغيظ ويهمس فودنها/سمعتك 

بوسي تكتم ضحكتها بالعافيه 

مهاب/حضرتك شغال اي ياعمي

محمود/موظف ف يابني علي قد حالي

بوسي بصوت واطي/شكله عنيه من الراجل انا حسيت طب يقولي كنت اتكلمت بداله 

مهاب يبصلها بغيظ جدا. 

محمود يبتسم / مقولتش انت يابني صح باين عليك يعني مبقالكش كتير ف انك تكون نقيب وشاطر كده

مهاب يبتسم/لا يعمي انا بقالي سنين 

محمود /ماشاءالله والله وسنك صغير   باين بردو

بوسي حبت تغيظه اكتر/اي ياعمو بس خلاص داخل ف السبعه وعشرين أو تلاتين 

مهاب/ لا شكلك مش فايقه ٢٦ 

محمود يضحك/شكلكم ناقر ونقير و 

قبل ميكمل كانت طلعت فجر لابسه فستان زهرى لبعد الركبه وكانت عامله شعرها ضفيره وكان باين قد اي كأنها صغيره

بوسي تحط أيدها علي بطنها من الضحك/لا مش قادره😂 اي ده الحضانه بتبقا الصبح. هموووت

مهاب كان ميت ضحك ومش عارف ينطق

محمود/اي يابت انتي الفستان الاطفالي ده وقلنا ماشي اي الضفيره دي

فجر بطفوله/اي يابابا منا ديما بحب اعمل كده ونا صغيره

بوسي وهي ماسكه نفسها من الضحك/من ناحيه كده اطمني انتي طفله 

فجر /اضحكو اضحكو 🙂🙂 

مهاب وهو بيقوم ويحاول ميضحكش تاني/ي يلا مش ننزل بقا

بوسي وهي حاطه أيدها علي بوقها/يلااا 

فجر /باي يابابا وتبتسم  مش هتاخر عليك  اريح اعصابي وهتلاقيني عندك مش تقلق  

الاب يبتسم/ماشي يا حبيبه ابوكي  وباس راسها 

عند  حازم وملاك

الي كانو كلهم متشوقين  للسفر 

جولي/احنا  كده هنروح بلد تانيه ثح

احمد وهو يبتسم ويشيلها/اه ياروح قلبي انتي

مي/داده متنسيش بالليل تجهزي هدومنا  

حازم/الخدامه التانيه هي الي هتشيل الحاجه من قوضتي ياامي

مي/طيب يابني

سيلين بغيظ وتتكلم. فسرها/البت دي حظها شكله بومب اوي وشكلها كده هتبقا عقبه معانا 

ام سيلين /تعالا يامسعد انا ونت نخرج يمكن تعجبني حاجه اشتريها معايا للسفر

مسعد وهو بيبص علي علي ملامح ملاك من تحتها لفوقها /ها طب يلا نروح

احمد/ماما انا رايح دلوقت الشركه عشان اشوف مواضيع الاجتماعات بقا

مي/طيب ياحبيبي روح متتاخرش

جولي/بابي خدني معاك 
احمد/طب تعالي ياحببتي وشالها وخرج
 

سيلين يجيلها اتصال من صحبتها  وطلعت بره عشان تتكلم مع نفس البنت الي هنعرفها مع الوقت

مي/الا قوليلي ياملاك هي اسمها اي صحبتك دي 

ملاك/معنديش غير وحده من صغرنا سوا اسمها فجر

مي/اه مش دي الي حصل معاها حوار وحش من عيل كده زباله

ملاك بحزن/ايوه ربنا يسامحه علي عملته 

مي/شكلك بتحبيها اوي

ملاك/اوي دي اختي  ياطنط

حازم يرفع حواجبه  ومستغرب ليه امه بتسال كتير كده علي البنت دي بالذات

مي/طب اى رايك تشوفيها وتجبيها معاكي الرحله

ويقاطعهم صوت  بوسي الي دخلت فجاءه /سبحان الله فكرتي دي بقت عظمه. اهي ياطنط يعني حتي سبحان الله ونتي كمان قولتي نفس الفكره عشان تقضي وقت مع ملاك 

مي تفرح جدا أنه الي كانت بتخططله بيحصل 

/انتي بقا فجر ياقمر 

فجر بكسوف /ايوه ياطنط

مهاب وهو بيحاول يكتم الضحك

حازم يقرب منه/اي يابني مالك

مهاب/مش قادر بص للبت

ملاك تجرى تحضن فجر/وحشتيني 

فجر/كنت لسه معاكي امبارح علي فكره

بوسي تضحك/بس اي رايك في الطفله القمر دي

ملاك تبتسم بحب خالص /دي الفستان الي جبتهولك مش كنتي بتقولي لا ده اطفالي. وكمان الضفيره  لالا وقعدتي تقولي مش هعمل كده

فجر /كل ده عشان كنتي انتي ف مره قلتيلي اعمل كده واديني اهو مطلعتش اميره طلعت. طفله ذات الرداء الزهرى

والكل قاعد يضحك علي منظرها

ملاك تسرح جامد ف حازم الي كان بيضحك وفجاءه بانت غمزاته خالص

بوسي تحط أيدها علي قلبها/ يختتتتاي يختتتاى اي ده

مهاب بخضه/ف اي 

بوسي/النقيب حازم بنفسه بيضحك والحفرتين الي. فوشه بانو لا لا ياطنط هاتي الشربات بسرعه مش قادره اتنفس

حازم يضربها علي رأسها/هموت وافهم جبتي منين التفاهه دي

بوسي /من عند التفهاتي

الام تضحك جامد /يخربيتك يابنتي طول عمرك هبله لسه امك كانت بتكلمني علي أفعالك العبيطه دي امتي تعقلي

فجر/ لما تلبس زي بقا ياطنط

والكل بص لفجر تاني. وقعدو يضحكو جامد

الام(مي)/ ياه مشوفتش بنات زي العسل كده بجد انتي التالته بقا بقيتي خلاص فرد من بناتي

فجر بدموع /ش شكرا بجد انا محدش قالي كده قبل كده

ملاك تحضنها/متنسيش اني امك من بدرى ها بتستعرى من امك ملاك يافجر

بوسي تبتسم علي حبهم لبعض للدرجه دي

مهاب/طب ليه تنكدو ع نفسكم خلاص ياطنط انا ابنك مفيش مشاكل

حازم يرفع حواجبه/من امتي ده ياخويا

مهاب يضربه ف كتفه/من اول معرفنا بعض ياسطااااااا 
والقرده دي 

بوسي/مسمحلكش ياعسل دنتو كنتو اسعد ناس عشان تقابلو واحده بالحلاوه دي زي 

حازم/يابنتي دنتي كنتي بتاكلي الاكل بتاعنا وتقولي انك كده بتساعدينا

مي/اتلمو يعني باصين للبت في الاكل متزعليش ياحببتي هأكلك احلي الاكلات لما نسافر 

مهاب/يبقا مش هنعيش بقا

فجر تضحك /بتحبو بعض اوي يعني 

حازم/طبعا 

بوسي/المهم انا جيت عشان اعدي عليكم اخد ملاك نروح نشترى شويه حاجات اكيد هنحتاجها السفر

حازم /ومين قال انو دي هتخرج انا بس مخليها تسافر عشان حاله مين هيخدمنا مش اكتر 

مي /حازززم

حازم/ماما منتي عارفه الي فيها احنا واخدينها ليه

ملاك بدموع/ايوه ياطنط يعني لما تروحو مين هيعملكم الحاجه ويخدمكم

بوسي بعصبيع/والخدامين من قلتهم ولا اي البنت المفروض جايه تاخد كمان راحه زيينا 

مهاب/حازم 

حازم/انا لما اقول كلمه يبقا هي دي انا الي جايبها وانا الي اقول الي تعمله وتنفذه بالحرف. متنسوش بردك انو معروف ف اي حته  واي حد طبعا لو عرف منظر وحده زي ده مراتي هتبقي ف حقي عيبه اوي

فجر تبص لملاك ومش عارفه تقول اي 

بوسي/انت ناوي تنكد علينا بعد مكنا بنضحك ولا ااااي ياعم دي صحبتي ووخداها معايا نقضي وقت وملكش دعوه

حازم بسخريه/مضمنش هخاف عالرجاله هناك

ملاك تعيط جامد وتجرى علي القوضه علي طول

مي بحده/انت ذودتها اوي بكره تعرف الحق يااحازم وااااياك تعاتب لساني طلاما حضرتك بتعاتب كلامي الي ملهوش لازمه وطلعت

مهاب/انت ذودتها اوي ياصحبي

بوسي بعصبيه جدا /تعرف ياحازم انت طلعت زباله ومش محترم عشان تتعامل مع وحده كده  

حازم /بووووسي الزمي حدودك أن مش عارفه بتكلمي مين ف اعرفك لو عاوزه

بوسي بتحدي/زي منت معروف انا كمان معروفه  مش لوحدك بس متشوفش نفسك اوي كده ياحضره النقيب حازم 

مهاب/اهدي انتي يااابوسي مش بنتكلم انا وهو

حازم/اطططلععهي برررررره  بقا متدخليش ف حاجه تخص عيلتنا 

بوسي تاخد نفس بهدوء وتحاول تكبت دموعها/ انا بتدخل دفاع عن صحبتتتتي  ومنغير متقول وتنطق انا هغور فعلا  

فجر تجرى لبوسي /م معرفش حد خ خ خدي

بوسي/ششش اهدي يافجر تعالي ووقت تاني تقدير من دلوقت اكيد تشوفيها طنط مي عرفتك وحبتك كمان  

فجر تهز راسها

مهاب/استني يابوسي انتي عارفه حازم مش يقصد يعني. 

بوسي /مهاب لو سمحت خليك معاه دلوقت. وبالفعل خرجت وكانت فجر معاها وهي بتعيط 

وركبو
وكانت بوسي بتسوق بسرعه وتدمع 

فجر/ متزعليش انتو اكيد  التلاته عارفين بعض من زمان اوي مكنش المفروض يحصل كده

مهاب/عجبك كده ياعم حازم وبصله بعتاب

حازم/سبني دلوقت ياامهاب انا هطلع ارتاح شويه وابقا بعدين اكلمك

مهاب/اتمني تعرف غلطك ياحازم  المره دي بوسي انت عارف دماغها وانت غلطت جامد اوي ف حق البنتين وخرج 

حازم طلع القوضه 

وكانت ملاك قعده بتعيط

حازم/بت انتتتي بطلي عياااااط 

ملاك/ح حاضر ا اهو

حازم حس بوجع من جواه ومش عارف يحدد اي سببه. وفضل باصص ليها/مسمعش نفسك 

ملاك تعيط بكتوم 

حازم بعصبيع حاده وهو يفتكر نظرات مسعد ليها. وفجاءه قلع قميصه /مش ناوووويه يعني تسكتييي نا هسكتككك

عند سيلين الي بعد متصلت صاحبتها بيها خرجت تشترى حاجات ليها  

واتصلت صاحبتها تاني 
سيلين/يوه مش ناويه بقا قلتلك بكره خلاص هنبدا نمشي واشوفك
 اه. اه مش هنسي متقلقيش يعني  اكيد هعرف اخطط ازاى تنامي مع احمد وفنفس الوقت ميكونش قدامه غير انك تتجوزيه وبكده تكوني مرات احمد بنفسه ياستي  وهتعيشي ملكه
 يلا سلام بقا عشان بعمل شوبينج وتضحك بمياعه

سيلين بخبث/ونت بقا ياعم حازم هنشوف يانا ياانت انهارده


يتبع

Part19

ملاك بصراخ /وحيات اغلي حاجه عندك بلاش ونبي 

حازم كان جه يقرب منها حس بزعل جدا لدرجه دي خايفه اوي كده وبالفعل بعد عنها وعرف أنه كان هيغلط اوي وقتها. ولبس قميصه ساعتها. ونزل الجنينه بعصبيه وفضل يفكر ف احداث الي حصل

ملاك تفضل تعيط وحاطه أيدها علي بوقها

عند بوسي الي كانت بتسوق ومعاها فجر 

فجر بخوف /ب بوسي ممكن تسوقي براحه

بوسي تمسح دموعها بسرعه وبدأت تبطئ ف السواقه/مخدتش بالي

فجر /ا انتي بتعيطي يا بوسي

بوسي /لا مش تاخدي في بالك يافجر. وحاولت تبتسم /المهم يابت انا اصلا هروحك معايا هتحبي امي اوي وكمان هي هتحبك اوي

فجر تبتسم /ربنا يخليهالك يارب

بوسي تبصلها وتبتسم  

وبعد وقت كانت بوسي وصلت 
ونزلت هي وفجر وطلعت معاها البيت

الام/مالسه بدرى ياختي مفكره نفسك فتاه ليل ياقليله الادب

بوسي بضحك/طيب ياماما مش قدام صحبتي كده تعالي يافجر

الام/الله يفضحك مش تقولي وتبص لفجر وتبتسم/خشي ياحببتي البيت بيتك تعالي 

فجر /ا ازيك ياطنط اي الحلاوه ده الي يشوفك والله ميقول انك مخلفه كل دي

بوسي بغرور/اي يابت دنا امي محظوظه عشان خلفت واحده قمر كده 

الام تضحك جامد/اموت واعرف ثقتها دي جابتها منين 

بس قليلي ياقمر كده شكلك صغنتوته كده وعسل باللبس ده 

بوسي تفضل تضحك جامد/حتي امي لاحظت يخرب عقلك يافجر والله

فجر بطفوله/والله ياطنط عجبني الاستايل وقمت عملت ضفيره ف مبين انو اصغر وتضحك

بوسي تبتسم/بس بردك صغننه وقمر ف عيني

بوسي/خياااااااانه خيااااااانه امي وصحبتي. 

وتمثل أنها بتعيط /قوي قلبك عالفراق علميه الكبريااااء

الام وهي تقلع الشبشب/ثانيه بس يافجر عشان دي محتاجه علقه مني

بوسي/لا لا والله كنت بقول انو معاكي حق فجر قمر مهما كبيره وصغننه يعني وتغمزلها

فجر/١٨ بقا وتضحك بس ده انا كبيره صدقوني

الام/يلا روحي يابوسي انتي عماله صحبتك تتكلم وبس ومش مريحاها. دخليها القوضه خليها ترتاح وتغير وتاخد دش كده عقبال محطلكم مكرونه بالبشاميل

بوسي تصقف/اشطا ياامزه انتي

فجر تضحك علي مشاكستهم لبعض. وتبتسم بحزن 

فلاش باك

فجر/ياامي بقا طب هاتي الحته دي 

الام/يابت بطنك هتوجعك 

فجر/هاتي بس الصوص الابيض بتاع البشاميل وكله هيبقا تمام

الام تضحك/خدي بس مش تيجي تشتكي بعد كده

باااك

بوسي/اي يابنتي روحتي فين تعالي يلا اوريكي القوضه وتاخدي دش يفوقك  

فجر تهز راسها وتدخل معاها

وكان مهاب ف الفيلا وتحديدا في قوضته وكان بيتصل علي بوسي. يجي اربع مرات. وااتعصب اوي

بوسي وهي بتطلع من الشنطه موبايلها /يلهوي اتصل امتي ده. وجت تتصل عليه 

مهاب بعصبيه/ونتي يعني مش سامعه كل ده ولا نايمه علي ودانك

بوسي/في اااي يامهاب انا من شويه ووصلت وكنت بريح ومسمعتش الزفت عادي 

مهاب/المهم لسه بردك زعلانه من 

بوسي/مهاب متجبيلش سيرته لو سمحت عشان سيرته لوحدها تعصب اقسم بالله ومحتاجه اصلا اصفي ذهني اكتر من كده

مهاب يضحك/تصفي ذهنك هي سمنه وبتسيحيها يابنتي

بوسي/انت شايف انو دلوقت وقت هزار يامهاب الله

مهاب/هسيبك بكره ونتكلم. مينفعش تفضلو زعلانين. انتو اخوات. متنسيش زمان ف الحضانه كنتو بتعملوا اي 

فلاش باك

بوسي وهي بتعيط/ علي فكره بقا انا هقول لحازم عشان خدت مني السندوتش بتاعي

ولد/قليله هخاف ياصغيره انتي

حازم وهو بيضربه بايديه الصغيره/طب يعني انت جيت تاخد السندوتش من الشخص الغلط غور ياض 

الولد خاف ومشي 

حازم/خدي متعيطيش ياستي كلي معايا

بوسي وهي بتمسح دموعها/تعرف انت اخويا الحقيقي ياحزوما وتبتسم 

مهاب/ونا كمان تعالي خدي الاكل انا شبعان يابوسي

بوسي تفضل تبصلهم بحب جدا وأنها اختارت الصداقه والحب الحقيقي سوا

باااك

بوسي بتوتر/و وده زمان ياعم مهاب وممكن تسبني بقا عاوزه انام 
 انا مشغوله جدا جدا دلوقت 

الام بصوت عالي/يلا يابووسي تعالي بسرعه المكرونه بالبشاميل طلعتها من الفرن بدال متاكلينا

مهاب يكتم ضحكته/فعلا الانشغال ده صعب اوي ربنا يكتبه علينا. وقفل

بوسي بإحراج/ هو مش الاكل ده حاجه بنتشغل بيها ولا اي وطلعت. 

فجر/اي يابنتي كل ده بتعملي اي

بوسي/مهاب يابنتي كان بيطمن انو احنا رجعنا

الام تبتسم بخبث/طب اقعدي كلي ياختي عيب البت تفضل مستنياكي 

بوسي/انا يابنتي مستنياني كتر خيرك والله وبدأت تاكل بشراهه

وفجر قعدت تضحك وتاكل وهي بتبتسم وبتتفرج علي مشاسكه بوسي وامها

عند مسعد ومراته 

مسعد/انتي اي اشتريتي المحلات ياوليه

الام/ياراجل احنا مسافرين امريكا يعني مش اي حاجه كده وخلاص 

مسعد/رجلي ورمتتت ياوليه يلا بقا 

الام/يوه خلاص خلصت يعتبر يلا ناخد تتاكسي يودينا بقا الفيلا 

وبالفعل شويه ووصلو

كانت سيلين بعد مخلصت مكالمتها ونشوف حازم ف الجنينه بالصدفه /بتعمل اي هنا ياحزومي وتقعد قريبه منه اوي

حازم /مفيش ياسيلو في حاجه ولا اي 

سيلين بمياعه/شوفتك قاعد لوحدك جيت اسليك بقا 

حازم /اه طب تسلمي ياقمر بس هطلع دلوقت لحسن خلاص الوقت اتاخر بقا 

سيلين/امم طيب بكره بقا مفيش اعذار لما نسافر تقضي وقت اكتر معايا بدال مزعل منك

حازم / حاضر وطلع

سيلين تدب رجليها ف الأرض/ماشي ياحاااازم هنشوف يانا ياانت قريب
  وجت تطلع لقت امها وأبوها/كنتو فين ياامي

امي/كنت بعمل شوبينج يابت وابوكي معايا

سيلين/اه طب تصبحو علي خير وطلعت قوضتها

مسعد/مالها البت دي 

الام/معرفش يلا خلينا نطلع لحسن رجلي وارمه

مسعد بسخرية/ونتي لسه حاسه بكده  

الام /حساك تتريق 

مسعد/لا ابدا بس فين الخدامه تعملي اكل

الام/ انت شايف الساعه كام دلوقت اكيد كلهم نايمين دلوقت وبعدين منا سالتك جعان من شويه قلت لا

مسعد /طيببب خلاص مش واكل يلا نطلع

حازم وقت مدخل القوضه لقي ملاك نايمه علي السرير وضمه رجليها جامد وقرب منها وفضل يبصلها خالص. وملس علي شعرها 

قلبك/مش قلتلك بتحبها انت بس الي بتعاند وعاوز تنتقم منها هي الاول وبعد كده تنتقم من ابوها بس المفروض الي تنتقم منه ابوها بس دي عيله ملهاش ذنب

العقل/اقعد انت بس ياعم الحنين واقعد علي جمب نقطنا بسكاتك

 

القلب/انا قلتله بقا

وحازم رجع لشروده وقام ينام علشان ميفكرش 

ومر اليوم علي جميع ابطالنا. الي كان فرحان والي كان قلبه مكسور والي مشغول باله ببنته

ياترى حال كل واحد هيتغير مع الوقت للاحسن 

 في الصباح

وكان أحمد قاعد مع أمه /ماما هو حصل اي امبارح الي سمعته من مهاب ده صح

مي/ايوه اخوك بقا مهزق ومش مكلماه لحد ميعرف غلطه كمان  

احمد/حتي طرد بوسي صديقه طفولته

مي بصدمه/ااااي بتتكلم جد ده اتجنن بقا

احمد/لما ينزل ياامي هتكلم معاه. هو فعلا موضوع يدايق 

مي/بوسي اكيد بسببه ممكن متطلعش لو هي بقا مطلعتش كده هتكون صاحبه ملاك مش هتعرف حتي تقضي وقت يعيني معاها يحسرتها يعني بناتي الاتنين كمان مش هيطلعو دول كانو هيهونو عليها كمان

احمد/صحبتها

مي/ايوه صحبتها فجر دي يابني جت امبارح وفضلوا مبسوطين عشان هيقعدو مع بعض شويه 

وكلنا كنا بنضحك بس البركه ف اخوك بقا الجن بتاعه حضر 

احمد/طب اهدي انتي ياماما
 

ف الوقت ده

حازم نزل. /ماما

مي/ااااياك تتكلم معايا كفايه الي عملته بعد مطلعت كمان 

احمد/اهدي ياماما عشان متتعبيش بقا. وقام تعالا يااحازم بره نتكلم شويه 
 

وخد حازم وطلع بيه

احمد/انت امبارح استغربت بجد من أفعالك وذودتها اوي ياحازم

حازم/يااحمد كل مبص ف خلقتها بتدايق اوي بتعصب كمان بحس انو صفوت قدامي رغم مفيش شبه اوي بس مش طايقها

احمد/ بس دي بنت وعندها احساس ومشاعر ونت جرحتها اوي بكلامك. ده غير حضرتك الصدمه الأكبر الي مصدقتهاش حوار بوسي انت ياحازم تطردها تطرددها

حازم /خلاص بقا يااحمد يعني بتأنب ضميرى كده ولا بتحاول تواسيني

احمد/انا بحاول ارجعلك لعقلك ياخويا والمفروض الي تعمله تحاول تراضي مراتك. مهما كان انتقامك منها دي ميمنعش انك غلطت ف كرامتها
  أما بوسي بقا دي تحاول تشوف حل انك تراضيها انت المفروض حافظها وعارف للاسف

حازم/نعممم بتهزر صح

مهاب يدخل فجاءه /انت هتعمل كده ياحازم. انت غلطان اوي ومتنكرش

حازم/وحيات امك انت كمان 

مهاب بعصبية/انا سبتك امبارح عشان بس قولت حاجات انت نفسك مش حاسس بيها

حازم/ايوه طب اعمل اي دلوقت

مهاب/مفيش غير حل واحد بقا كده 

حازم بسخريه/هاا

مهاب/تخلي الاستاذه ملاك مراتك تروح بيت بوسي بقا وفنفس الوقت هيفرحو اوي وفنفس الوقت ملاك هتفرح عشان هتشوفهم. أما بوسي بقا وبدأ يفكر 

احمد/جبلها اكل بتحبه

حازم يضحك/للاسف اينعم بوسي نقطعه ضعفها بس 

مهاب/بتعترف اهو الموضوع بس ميتسامحش عليه لانك طردتها وهي مكنتش متوقعه كده من اخوها الي بتحاول ترشده 

حازم/انت عارفها مستفزه وشوفت امبارح 

مهاب/بص نحاول نخلي ملاك تقنعها انها تيجي معاها كده السفريه. بس اتمني تقتنع 

احمد/ان شاء الله هتقتنع  

حازم ف سره/انا هضطر اعمل كده للحلوه الي فوق كله عشان امي لولا كده هيبقى انتقامي منها وبس

حازم/طب هطلع دلوقت اعرفها 

وطلع قبل محد يتكلم فيهم

حازم/ماما ممكن تسمعيني والله هخليهم يروحو زي منتي معاوزه وصدقيني كنت بس متعصب ونتي عارفه

مي/لما الاقيهم بقا مبسوطين نبقا اكلمك

حازم/طيب وباس راسها. وفسره بغضب/كلتي بعقل امي ياملاك الزفت 

وبالفعل طلع قوضتها /انتتي

ملاك بخوف/ن نعم

حازم/اجهزي عشان هتروحي لبوسي وفجر 

ملاك بفرحه /بجد والله احلف

حازم بصوت واطي/طلعو معاهم حق لا وطلعت هبله اوي بالسرعه دي فرحت 

وبص لملاك/ههزر يعني ولا براحتك متروحيش

ملاك/لالا ونبي هروح

حازم/طيب يلا

وبعد وقت 

ملاك جهزت علي طول وهي ف كميه الانبساط/يلا

ونزلوا

حازم بيغمز لاحمد ومهاب 

وقعدو يضحكو 

مهاب/تعالا انا وانت يااحمد نطلع اشوف حاجه ف القسم وشويه ونبقا نروح للمغفل بعد ميوصل ملاك 

احمد/طيب يللا

وبالفعل حازم وصل ملاك لبيت بوسي 

حازم/ لو نزلتي هيبقا حسابك معايا وحش اوي ونتي عارفه هعمل اي فاهمه

ملاك/حاضر وبالفعل نزلت وراحت تخبط 

بوسي وهي ماسكه مجرفه الاكل والدقيق فوشها/جايه ياعم اهو معرفش مين الغتت الي عالصبح ده 
 وفتحت

ملاكك لا لا دنا بحلم بقا 

فجر وهي بتقوم من عالسرير/ انا سمعت بتقولي ملاك. وتبص /ملاك وتجرى تحضنها

ملاك/طب اصبرو اخد نفسي وهحكيلكم 

بوسي/طب خدي نفس ها خدتي يلا بقا 

فجر تضحك/امك لو موجوده دلوقت هتقتلك سبيها هي لحقت تاخد نفس 

ملاك/طنط طب نفسي اشوفها والله هي فين

بوسي/ بتجيب حاجات وقربت تيجي 

ملاك /طب اسمعو وحكتلهم

بوسي/غريبه العفريت الطيب بتاعه حضر قالك كده من نفسه يتحسد والله 

فجر/كويس والله انا فرحانه اوي انك جيتي 

ملاك/انا كمان والله مش مصدقه نفسي اصلا وتضحك

بوسي/بما انو الفرحه اكتملت هقوم اكمل بقيت الاكله الجامده الي هفاجئكم بيها وراحت عالمطبخ

فجر/تعرفي انو بوسي امبارح فضلت تدافع عنك مع اخوها يعتبر زي مابيقولو

ملاك بحزن/بجد اكيد زعلها

فجر/للاسف ده طردها ولما ركبت معاها شوفت بوسي لاول مره تعيط

ملاك/كل ده بسببي مكنش ينفع تواجهه عشاني مهما كان هي ومهاب وحازم سمعت من طنط أنهم من طفولتهم مع بعض

فجر/أن شاءالله كل حاجه ف أوانها ويرجعو كويسين 

وفجاءه 
رقم يتصل علي تليفون بوسي 
 ومكنتش سمعاه

فجر جت تمسك الموبايل /يااابوسي موبايلككك بيرن

بوسي/ردي طيب عشان بقطع البانيه ده صعب اوي بيقطعوه ازاى 

ملاك تفضل تضحك/بانيه وصعب

فجر ترد علي طول/الو 

شخص/الو النقيبه بوسي معانا حضرتك قدامك وقت لو مجتيش امك هتموت وهيتبعتلك صورتها كده وهي مدبوحه ومترميه لكلاب السكك

فجر تحط أيدها علي صدرها/يلهووووي 

بوسي تجري بره/في اي مالك كده هاتي الموبايل /الووو

الشخص/انا عرفتك متعمليش نفسك مصدومه قدامك لبلليل لو مخرجتيش بقا الي اسمه مازن ده السجن امك هتموت موته وحشه مش هتعجبك. وقفل السكه

بوسي بصدمه ولاول مره مش قادره تتمالك أعصابها ك شرطيه / ما ماماااااااااا الاااااااا


يتبع

Part20

ملاك بخوف/ب بوسي ف اي مالك

فجر/م مالها مامتك

بوسي تفوق من صدمتها/ ابننن الكلب ورحمه ابويا ماهرحمك وجريت للقوضه لبست بسرعه البرق وخدت مسدسها

ملاك/هنروح معاكي طيب

بوسي مكنتش قادره تتكلم وهزت راسها بس وف راسها انها تنتقم وبس. 

وبالفعل نزلت وركبت العربيه وفجر وملاك كانو خايفين جدا

 بعد دقايق
فجر باستغراب ليه دخلت ف شوارعها

بوسي تنزل علي طول /فجر تعرفي انهي بيت الكلب مازن  

فجر/ايوه الشارع ده اول بيت 

بوسي تجرى برشاقه جدا وتطلع فورا 
تخلط عالباب جامد

الاب بصعبيه/ايوووه مين الي معندهوش دم بيخبط كده

والوقت ده

فجر/ل لازم جوزك يعرف ياملاك بردك مينفعش بوسي تبقا لوحدها واكيد لو معرفش هيزعقلك لانك خرجتي بره البيت

ملاك بخوف/ط طيب أن انا معيش رقمه

فجر/اس استني انا معايا رقم الاستاذ احمد 

واتصلت عليه

احمد/الو مين معايا

فجر/استاذ احمد معايا انا فجر

احمد/اه يافجر ف حاجه ولا اي

فجر/لو لو سمحت هو استاذ حازم مش عندك

احمد/اهو لسه جاي بعد موصل ملاك اهو عاوزه تكلميه

فجر /قوله الاستاذ بوسي امها مخطوفه وشخص اتصل وهددها للاسف وهي دلوقت مش شايفه حد قدامها والي استغربته انها طلعت لاهل مازن الي حا حاول

احمد بصدمه/اي ينهار اسود خلاص خلاص اقفلي انتي واحنا هنيجي وقفل. وبس لمهاب وحازم 

مهاب بقلق/في اي انطق

احمد حكالهم

مهاب والشر كان باين ف عنيه/ده كده بقا حد يعرف مازن وهما الي جنيو علي نفسهم

حازم /لسه هنتكلم بسرعه البت بوسي عصبيه وممكن تقدر تعمل اي حاجه مش لصالحها

وركبو بالفعل ومشيو بالعربيه بسرعه 

وفتح الباب/مين انتي يابت وازاى

بوسي وهي عمرها حمره جدا وكأنها نفسها تولع ف اي حد

انا النقيبه بووووسي. عايزه اعرف دلوقتتتت منك تعرف مازن يعرف مين أو شغال مع مين ويكون الأشخاص دول مش كويسين يعني

الاب /ا اهلا ب بحضرتك انا انا معرفش حاجه عن ابني والله من ساعه مكسر كلمتي واشتغل مع شويه ناس شوارعيه ومسجلين خطر 

بوسي /ايوه كمل اسمهم اي ولا هما ساكنين فين بسرعههه او انت كمان هضطر اقبض عليك 

الاب بخوف/ والله انا معرفش غير واحد أكبرهم كده اسمه ايهاب وده الزعيم بتاع باقي العيال 

بوسي /امتي اخر مره شوفتهم

الاب/مش عارف بقولك ابني كسر كلمتي ومشي من بدرى ومعرفش حاجه عنه بس هو بالظبط من اربع ايام ولا تلات ايام كده 

بوسي/ وعارف اكيد ساكنين فين 

الاب/ف عماره لونها اسود قدامنا الدور التالت   

بوسي/تمام عارف لو طلعت كداب ورحمه ابويا هقتلك 

وخرجت وقتها

فجر وملاك شافوها نازله من العماره جريو عليها

ملاك/ع عملتي اي طمنينا

بوسي وهي بتبص علي فجر /بقولك اي تعرفي واحد اسمها مهاب وبيقولو كده قائد أصحابه واكبرهم وأنه مسجل خطر ف المنطقه دي

فجر تستغرب وافتكر وقتها/ايوه ده الي اساسا كان من ضمن الاتنين الي فضلو يضايقوني وساكن ف العماره دي. وتشاور علي عماره الي لونها اسود

بوسي/أن ماوريت الكلب الزباله ده مبقاش انا بوسي 

فجر/اكيد مش هتلاقيه موجود هتعملي اي

وف الوقت ده مهاب وحازم وأحمد نزلو من العربيه شافوهم بصدفه

مهاب /انتي بتحققي مع نفسك متصلتيش ليه

بوسي/انا دلو وقت مش ف اني اتزفت اشوف اي مساعده من اي حدددد 

حازم/لازم نعرف مكان الواد ده فين وازاى قدر يخطفها

بوسي/ متشكرين عن خدماتك انا هعرف ازاى اجيبه 

حازم/خلافاتنا علي جمب دلوقت ياانقيبه بوسي

فجر/هي قدرت تعرف انو هو اسمه مهاب

مهاب/بدال كل ده وريني موبايلك يابوسي كده 

بوسي/ليه

مهاب/هاتيه بس 

وبالفعل ادتله الموبايل  

وشاف اخر رقم الشخص الي اتصل عليها وقدر يوصل للموقع

حازم/تصدق ده الموقع فعلا شغال معني كده مكانه ظهر وقريب 

بوسي بفرحه وتبص لمهاب بشكر /يلااااا لازم أولع فيه الكلب ده 

حازم/احمد خد انت فجر وملاك روحهم واحنا هنهتم متقلقش 

احمد/تمام انت صح مينفعش بردك ناخدهم 

ملاك بصت لحازم بقلق وخوف عليه ولفت وشها ومسكت ايد فجر وركبو العربيه 

أما حازم وبوسي ومهاب الي ركبو

وفضلو متابعين المكان الي بيدل عليه التليفون

لحد موصلو للمكان الي الموقع قال عليه ونزلوا

مهاب /الموقع بيشاور. انه في ورا الباب كده

حازم /خليككم متحضرين طيب

وبداو يروحو. ويمشو خلسه ليتكشفو واقتحموا المكان علي غفله 

مكنش فيه غير اربع اشخاص

مهاب ضحك جامد/اظاهر انو المهمه دى جايه بنكت مضحكه

ايهاب/ا انتو عرفتت المكان ازاى ا ا انتو

بوسي/معلش ياعم الجاهل ابقا اعمل سيرش واعرف اى هو الموقع 

وكلهم ضحكو

والتلات أشخاص بصوت لايهاب بمعني ملناش دعوه ورفعو أيديهم لفوق

مهاب/وكمان ماسكين عصيان خشب. وفضل يضحك جامد

حازم/احنا هنضربهم بمسدس لعبه وقعدو يضحكو

الام وهي قعده وبتضحك/ودمهم زي العسل والله حلو الاكل بتاعي

بوسي /اي ماما انتي بتهزرى مخطوفه وبتعمللهم اكل دنتي طيبه اوي

الام/يابت مهما من الصبح تعبانين ف الشمس وخاطفني وعمالين يخططو قلت اعملهم حاجه ترم عضمهم

مهاب يضحك بصوت عالي/مش قادر حاسس اني ف روايه اكشن كوميديه 

حازم/ بس ياعم هنحققله الامنيه دلوقت هيشرفو مازن بقا 

وبالفعل نادو العساكر خدوهم 

بوسي/امي انا زعلانه منك قعدت اقولك متروحيش متروحيش وكنت حاسه 

الام/خلاص يابت مش حصلى حاجه بقا 

بوسي /وبعدين انتي ازاى تعمللهم اكل غير ليا انا هااا

حازم ومهاب فضلو ميتين من الضحك

الام/ يابت قومي يعني كمان العيال هيتسجنو كده بطنهم هتوجعهم

بوسي/تعرفي ملاك الي بحكيلك عنها كمان جت وكنا مستنينك بس قلقنا عليكي وخلينا احمد هو الي يوصلهم بقا. 

مهاب/بسيطه نبقا نعدي نجبهم ويكلمو بقيت اليوم

حازم/بالظبط

بوسي/ابقي جيبهم انت يامهاب عارفه تعبتك بس وصلهم عشان لحقو وحشوني اصلا

مهاب بص لحازم /طيب يابوسي 

الام/ طب هنفضل ف المخزن خلصو دنتو عيال تسقيه زي منتو وعبيطه مش بتتغيرو

حازم/تسلميلي ياطنط وضحك

مهاب/مش قادره اقولك بتعبر عن حبها لينا ده ازاى

وفضلو يضحكو 

لحد مالام وبوسي راحو البيت

اما مهاب وحازم الي راحو الفيلا وقتها

مي بعياط/ابدا صحبتتتتي تتخطف كده صعبانه عليا والله

احمد/ياامي اهدي وربنا اكيد هينجدها

وفجر وملاك بيهدوها

لحد مدخل حازم ومهاب

حازم/اي ده بتعيطي ليه ياست الكل وجرى عليها هي ومهاب لانو التلاته متعلقين بيها جدا

ومهاب من بعد مامته الي ماتت

مي فضلت متحسسهوش بالامومه الي نقصاه بالرغم أنه عايش ف فيلته مع الداده بس 

مهاب/في ااي ياامي. وبصلها بحزن

احمد/انتو جيتو مش كنتو رايحين

حازم/بالفعل لقينا طنط ام بوسي وأنها بخير وكانو شويه عيال هايفه وضحك

مي /ب بجد يعني هي كويسه

مهاب/بتعيطي عشان كده ياستي

مي/ايوه مهي صحبتي بردك وغلبانه اوي

حازم وهو يضحك/دنتي معرفتيش الي فيها. وفضل يحكيلها

والكل بيضحك علي افعال ام بوسي

مي/قلبها ده طيب اوي 

وتنزل سيلين وامها/مش تضحكونا معاكم

مي/تعالي ياحببتي  

سيلين/احنا ياطنط هنسافر بالليل صح

مي/اممم كلمتو بوسي صح

حازم /لسه ياماما انتي عارفه دماغها 

مهاب/هترضي وهتشوفي باذن الله بس جيت اخد فجر والاستاذه ملاك عشان ملحقوش يقعدو معاها

سيلين/هي الخدامه بقت بتخرج ونا معرفش

فجر ترفع خواجبها وفهمت أنها مش عارفه / وهما الخدم ممنوع أنهم يخرجو مش بشر زيك 

سيلين/ياي اي البيئه دي ياخالتو مي

مي /سيلين لو سمحت عيب احترمي البنت

ام سيلين بخبث/سيلين حببتي عيب يعني واكيد الخدامه نفسها تخرج يعني

ملاك فضلت ساكته ومتكلمتش لانها عارفه كلامهم الي زي السم

جولي كانت بتجرى علي احمد وتحضنه/بابي وحثتني اوي اوي

احمد/ياقلب بابي كنت بجيب حاجات ياروحي وبعد كده كل يوم هتلاقي ف وشك وننزل البحر سوا وباسها

فجر تبلع ريقها بحزن. وتبص لملاك 

حازم/حبيبتي ونا فين البوسه بتاعه خالو

جولي/لا مش تكلموني انت ومهاب انتو وحثين وزعلانه عثان مث بشوفكم كتير وانت بتثوفني ومث
 بتكلمني

حازم/ياقلبي انا ااقدر دنا حتي لما اطلع القوضه هديلك العروسه الي جبتهالك بقا انا ومهاب وغمزله

جولي بفرحه/بجد طب مثل زعلانه

احمد /ماديه حقيره وضحك

مهاب/طب حازم ههمشي ها 

حازم بص لملاك/ تمام يامهاب مش تتأخر 

جولي تنزل من حضن ابوها وتروح لفجر/انتي قدي مث كده بس ليه انتي طويله كده

الكل بص لفجر وبعد يضحك

ملاك/هي بس بتحب تلبس اوقات الفساتين دي والضفيره تعملها بس هي كبيره 

جولي
 تبتسم/ماثي انتي ثكلك كيوت خالص عندك كام سنه

فجر/١٨ ياروحي

سيلين /وكبيره وتضحك هي وامها

فجر تقلد ضحكتها/هاها هاها كبيره اه

احمد كتم ضحكته. /تعالي ياجولي يلا نلم هدوم الاميره بقا

جولي/طيب يلا يابابي

مي/مش قلتي راحه انتي وامك تعملو باديكير قبل السفر

الام/اه محنا رايحين. بس لو مسعد صحي ترفيه ياحببتي ومشيو

احمد/اعرف بس ياامي طيقاهم ليه

مي/اتلم ياواد اسكت لتسمعك. وبصت لفجر/ متزعليش منها هي هبله حبتين

فجر تبتسم/ازعل من عصايه المقشه دي 

مهاب فضل يضحك لحد معنيه دمعت/مكتوب عليا اموت من الضحك بجد من ساعه مرجعت مصر

حازم/الناس الي مفكره انك النقيب الصارم الجاد لو شافوك هما الي هيموتو من صدمتهم

احمد قعد يضحك/معاك حق

مهاب/اتلمو بقا يلا. عن اذنكم يلا بوسي منتظراكم

مي/كام ساعه وكله يجهز للسفر ليه متصلش انا بأمها تيجي وكده بوسي هتيجي معاها ومش هتقدر تقول لامها لا عشان متزعلش 

مهاب/تصدقي فكره والله طلعتي اذكي حد فينا

احمد/اه والله احنا مفكرناش ف كده

الام/عيب عليكم امال انتو طالعين لمين يعني

جولي/يابابي يلا احنا

احمد/حاضر ياقلب بابي وشالها وطلع

وكانت فجر هتموت وتعيط بس ماسكه نفسها

مي/ونت لسه بردك منسيتش عملتك السوده

حازم/مفيش غير حل واحد وابتسم بخبث

مهاب/حازم اوعا يكون الي بالي بجد وضحك

ملاك وفجر بصو لبعض ومش فاهمين هيعمل اي

فجر تهمس لملاك/بقولك صح انا كده محضرتش شنطتي هناك عند بوسي هتفتكر تجيبها هي 

مي تتصل وقتها بصحبتها (ام بوسي)

ام بوسي/الو ياحببتي عامله اي وحشاني والله

مي/انتي الي وحشاني اول مسمعت الخبر كنت هموت عليكي والله 

ام بوسي/ياحببتي متقلقيش ربنا الحمدالله نجدني ومحصلش حاجه 

مي /الحمدالله ياحببتي المهم كنت عاوزه اقولك حاجه بس متعرفيش بوسي. انتي بس هاتي شنطه فجر وبنتك ونتي طبعا عارفه انها كانت طالعه سفر معانا بس هي مش عاوزه تروح ف لازم نخليها تيجي غصب بقا

ام بوسي/غريبه دي كانت متحمسه اول وحده

مي/انتي عارفه بقا بنتك وبالمره كمان تسليني وتيجي انتي كمان

ابو بوسي/انتي عارفه ياحببتي مقدريش اسيب بيت المرحوم جوزي ومتعلقه جدا لما ترجعي نروح النادي سوا

مي بحزن/طيب بس وقتها متقوليش مشغوله تمام هعتبره وعد 

ام بوسي/حاضر ياحببتي طبعا

مي/يلا متتأخريش عارفه هتعبك وبالمره تيجي تتغدي انهارده بقالك كتير مدوقتيش من حلاوه ايدي ياوليه

ام بوسي تضحك/كده كتير بقا يعني دلوقت وبعده فتره النادي 

مي/اي ياوليه كتير عليا

ام بوسي/لا لا فشر. انا هقفل اهو وهجهز كل حاجه ونجيلك 

بوسي وهي صوتها عالي/ياوليه بعد الخطف ده وبترغي كفيااااكي ااااااي 

ام بوسي/أجرى يابتت بكلممم ام حازم صحبه عمرى

بوسي /اذا كان كده ماشي

وكان مي فاتحه الاسبيكر وكله سامع صوت بوسي

وفطسانين من الضحك

ام بوسي/يلا سلام ياحببتي هقفل دلوقت بقا وشويه هتلاقيني عندك 

مي/سلام ياقلبي 

وقفلت

حازم/يخربيتها جبروت

فجر تبتسم بارتياح وتبص لملاك/خلاص كده شنطتي جايه 

ملاك/تعالي نطلع نقعد سوا وتبتسم

مي/بالحق اطلعوا ارتاحوا عشان السفر بردك
ملاك وهي بتبص لحازم /ح حاضر ياطنط

وطلعو

حازم بشرود/ مش عارف كل مبصللها بتلبخ ورجع لشروده

مهاب/ياعم الزفت مش بكلمك

حازم/اي صرعتني

مهاب/تعالا بره نتكلم كده

مي/بقا كل واحد هيسبني اكلم الحيط

مهاب/ابدا ياست الكل وعشان متزعليش هقول هنا. عارفين البنت صاحبه ملاك مش ملاحظين فيها ملامح كتير من امي الله يرحمها

مي /تصدق صح فعلا 

حازم/فعلا مخدناش بالنا من كده مش هتعرف غير من حاجه وحده السجل بتاعها 

مهاب/ازاى

حازم/ازاى اي يامغفل لازم نروح السجل ومن هناك هتعرف مين امها وشكلها ازاى

مي/فكره بردو 

مهاب/اي الفيلم الهندي ده ممكن بس يكون ملامح تشابه يعني عادي فككم وخلاص مش لازم يعني

مي/بس فعلا انا حاسه بحاجه غريبه ياحبيبي انا شيفاك عمال تفكر تفكر يمكن احساسك يكون صح

حازم/امي بتتكلم صح يااغبي
مهاب/طيب لما نرجع من السفريه علي خير 

مي./الي تشوفه يامهاب.  
كده كده هخلي البت دي تناسبني تضحك بخبث

حازم/امممم انتي مكشوفه ياماما بصراحه بس انتي شايفه عمرها

مي بسخريه/وحيات امك علي اساس ملاك دي اي عشرين دي قدها فنفس السنه

مهاب كتم ضحكته/ 

حازم/ماشي فكرك بردك هي هتوافق او احمد اصلا يفكر في حاجه زي كده انسي يااامي مستحيله احمد يفكر في كده اصلا انا حافظه كويس

مي /هتشوف ماشي

وسمعو صوت حد داخل الفيلا

بوسي/ياامي قولت هستناكي تتغدى وتيجي يعني الله مش هخش انا 

الام/انتي عاوزه مي تزعل منك يابت انتي يلااا

حازم يبتسم بخبث /مهاب هاتها من المطبخ يللا  

مهاب يضحك وراح فعلا جاب الي حازم قال عليه

حازم/مش عاوزه تخشي 

بوسي ببرود/ملكش فيه لو سمحت بكلم امي انت امي !!
وتلاحظ الي ف ايده 

بوسي/اععععععع مامممممماااااااااا. 

حازم/بقا عيله زيك تخاصم حازم وجرى وراها 

بوسي/ابوس ايددددك لااااا الا ده ياعممممممم يااااممممممي

مهاب قعد يضحك ومش قادر يتكلم

ملاك بخضه/مش ده صوت بوسي

فجر وهي تقوم/ايوه تعالي ننزل نشوف ف اي 

ونزلو

مي/يابني اقعد بقا مش هتبطل تدايقها بكده

بوسي/الله يخربيتك هرجع والله 

ام بوسي/ ياحببتي يابنتي وقعد تضحك

بوسي/هي دي الامومه ولا بلاش وفضلت تجرى من حازم الي كان شايل التعبان ف أيده/متخافيش هنشويه وتاكليه 

بوسي /ياعم لااا بقا أبعده عنه جبتلي الصرع من صغرى صدقني

حازم وهو بيضحك/طب اتلمي ولمي دور الكبرياء الي طلع منك ده مش اول مره يعني نتخانق يابتت

فجر قعدت تضحك هي وملاك 

ملاك فضلت مبتسمه. قد اي الصحاب دول حبهم دايم لبعض وتبص لفجر وتبتسم 

بوسي/ياعم مين قال اني زعلانه استهدي بالله بس وخش بالبتاع ده 

حازم/شاطره
جه حازم يشيله مكان اتزحلق من ايده وفضل يمشي كان قريب من فجر 

فجر تزق ملاك وتصوت/يلهوي جاي عليا الحقوني ونبي

ملاك بخوف/ح حازم امسكه امسكه ده ممكن تسمها

 فجر جت تجرى اتخبطت وكانت هتقع

وكان احمد وقتها نازل ولحقها وضمها بحضنه

فجر فضلت مصدومه ووشها محمر

احمد يبعدها وشال التعبان/انت الي طلعته

حازم كان سرحان خالص لما ملاك ندهت عليه

مهاب/ده مات من الصدمه بس

احمد/يااااااحازم

حازم///اااي يخربيتتتك. اي ده كويس انك مسكته لحقتها

بوسي/منك لله يابعيد كنت هتموتنا مسمومين ومكنتش هلحق اسافر 



فجر كانت لسه مفاقتش من تأثير الصدمه وقلبها بيدق بسرعه 

ام بوسي تقرب من فجر اوي/ حاسه اني شوفتك قبل كده

فجر/ا انا 

والكل بص باستغراب
  


يتبع

Part21

مي/انتي ف اي ولا ف اي بس المهم مش ناويه بردك تروحي معانا

ام بوسي/انتي عارفه بقا

بوسي/دي امي يامي يامزه يعني مش هتقتنع

حازم/مي يامزه! انتي عاوزه يابت عاوزه اي من امي عنيكي منها 

مهاب قعد يضحك

مي/ف اي يواد مهي شيفاني مزه صحيح يعني تكدب

احمد/كلمه الحق تتقال واخلي مزه كمان

جولي/بابا ونا كمان مزه صح

والكل قعد يضحك

حازم بص لملاك بمعني يجي وراها 

وطلعت القوضه وراه

حازم/اسمعي 
ملاك/ن نعم

حازم بصرامه/ مسعد ده عاوزك تعملي نفسك كأنك بتكلمي حد من قرايبك تمام بس فنفس الوقت لما مسعد يصحي وتعملي نفسك بتتكلمي وتقولي لا انا هفضل ف الفيلا وهما كلهم هيسافرو 

ووقتها هتعرفي

ملاك/ ح حاضر

حازم/وحسك عينك لما نرجع تحاولي تظهرى قدامه كتير مبحبش حد يشوف حاجه بتاعتي انا وبس ويبتسم بخبث ونزل

وكانت ملاك وشها يحمر جدآ

ام بوسي/طب هسيبكم بقا وانا امشي  

مي/يوه لسه بدري ياوليه

ام بوسي/معلش بقا معاد نومي بدرى

بوسي/ماما خلي بالك طيب وسوقي عربيتي كويس لحسن ملبوسه شويه ركبها واحد صاحبنا كده
وبصت لحازم

ومهاب قعد يضحك

حازم/شامم ريحه تلقيح ياصورم انتي 

بوسي/فشر ياعنيا. بس كمان الواحد فرحان اخيرا بت يافجر انتي وملاك عاوزين نخربها بقا ونعوم مش عوم كلابي بقا
 احمد/الي يشوفك ميقولش نقيبه يقول بياعه بومب وصواريخ 

وقعدو يضحكو

حازم همس لملاك/يلا هتلاقيه صحي عاوزك تمسكي الموبايل وتعملي الي قولت عليه تمام

ملاك هزت راسها وطلعت ومسكت موبايله/الو اه يابت لا كل العيله هيسافرو ونا هفضل هروح ليه

ومسعد كان سامع ف قوضته ومبتسم بخبث/حلو اوي انا اعمل انو ورايا شغل وف نفس الوقت هستغل كتير اوي يامزه

وملاك تبلع ريقها وتنزل علي طول /عملت الي فهمتهولي

حازم يبتسم/تمام. وف سره/نشوف اخرتها يابن الكلب يامسعد

وكانت ام بوسي مشيت

وجت سيلين وامها الحربايه زي عماتي كده بالظبط 

ام سيلين/اكيد لميتو حاجتكم وتبتسم

بوسي بسخرية/اه ياطنط بس اي الحلاوه دي 

ام سيلين/ميرسي ياحببتي

مي/كل واحد ينزل حاجته بقا عشان العربيه دلوقت هنركب ونروح المطار

سيلين كانت فرحانه وبتقول ف سرها/هيححح هتبقى بتاعي وهتشوف ياحازم ياحبيبي

وكانت فجر واقفه بتهزر مع بوسي وملاك 

وكان احمد شايل جولي ونامت

وعدي كام ساعه 

لحد موصلو المطار

وحازم كان قاعد جنب ملاك ومبتسم بخبث

فلاش باك

ام سيلين/ازاى يعني ياحبيبي مش هتبقي فاضي ومش هتسافر وشغل اي الي فجاءه

مسعد/انتي عارفه بقا ياحببتي للاسف مفيش وقت

مي/خلاص يابنتي سبيه براحته شغله وهو ادرى من كده

ام سيلين/طيببب براحتك

باااك

بوسي/هموت واعرف اي الي بعدك جمبي كنت تقعد جمب احمد واقعد جمب البت الغلبانه صحبتي

مهاب/لا انا لازق فيكي ياقمر

بوسي/ياعم اقعد اسكت روح شوف البت المضيفه دي مجبتش اكل ليه

مهاب/ياساتر يارب

جولي/ستو 

مي/قلب ستو ياحببتي

جولي/ليه مش بشوف ماما بقالي كتير هي عملت اي كل ده 

مي بتوتر/ا اي ده الحقي المصاصه الي بتحبها 

جولي وهي نسيت الموضوع خالص/هيههه مصاصه

عند فجر كانت متوتره خالص انها متوقعتش تبقا قاعده جمب احمد وف طياره واحد وجمب بعض. وكانت اول مره تركب وخايفه اوي وماسكه جامد

احمد/اول مره تركيب طياره صح

فجر هزت راسها 

احمد/متخافيش انا معاكي

فجر تبتسم بخجل وهزت راسها ومعرفتش تقول اي

عند حازم وملاك

ملاكي/ه هو بياخد وقت

حازم/امم بتخافي

ملاك بطفوله/اوي اوي ياحازم

حازم قلبه دق جامد من لما سمع وهي بتقوله كده. وحط ايده عليها/متخافيش ريحي راسك واهدي 

ملاك تبتسم منغير وعي ونامت خالص 

ام سيلين/خلاص اهدي هو بيجي بالحظ عدد المقاعد. ونتي من حظك جمبي وهي الخدامه جمب حازم نعمل اي نعترض

سيلين/اوف بقا ياامامي انا اصلا حاسه انو في حاجه غلط

ام سيلين/خلاص اهدي قربنا يعني نوصل متزعليش

وبعد عده ساعات

كانو وصلو أميركا وتحديد ف شاليه كبيره تبع أهل حازم

بوسي/يخرابي اي التحااافه دي

سيلين بسخريه/اول مره ولا اي

بوسي /لا يااروح امك بروح أنضف من كده بس انا استغربت لما شوفت شاليه طلع أنضف منك

الكل قعد يكتم ضحكته من قصف بوسي

وكانت سيلين هتولع من الغيظ

مهاب/يخربيتك طيرتي جبهتها

ملاك تضحك/هي الي بتجيبه لنفسها

جولي كانت بتجرى /هييه اخيرا هننزل البحر

فجر/ايوه وهتنزلي معانا بقا وتضحك

عند احمد الي كان قاعد بيتكلم مع حازم/ غريبه مستغرب ف حاجات حاسس غريبه بتحصل

حازم/غريبه ازاى يابني

احمد/امم بعدين هقولك

وجه صوت من وراهم/اهلااااااااا والله 

والكل يلف وشه يبصلها

سيلين/قدددر وتجرى تحضنها بخبث

قدر وهي تهمسلها ف ودنها/واخيرا جيتي بقا

يتبع

إرسال تعليق

أحدث أقدم

إعلان آخر الموضوع

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close