أعلان الهيدر

2023/10/23

الرئيسية رواية الصقر الفصل الحادي والثاني عشر بقلم هاجر علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

رواية الصقر الفصل الحادي والثاني عشر بقلم هاجر علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات

رواية الصقر الفصل الحادي والثاني عشر بقلم هاجر علي مدونه النجم المتوهج للرويات والمعلومات


ورد : عمووووووو ابعععععععععد الله يخليك
لكن صقر لما يكن يستمع لها و اجتذبها أكثر
ورد قبل أن تفقد الوعى : ارجوووووووك لاااااااااا
صقر و هو يسحبها فى بحور الشوق
و لكن ورد كانت خايفة منه جدا و بدأت تتشنج من كتر الخوف و اغمى عليها
صقر اخيرا فاق من اللى كان بيعمله و قلق عليها
صقر و هو بيض*رب على وشها بشويش ولكن لاحظ أنها درجة حرارتها منخفضة و أطرافها ساقعة جدا
شالها بسرعة و راح شغل المية عليها و نشفها كويس و نزل يجيب هدوم ليها و له و اكل و طلبات للبيت لانه قرر أن ورد هتعيش معاه بعيدا عن أبوه و أمه و هو وعد نفسه مش هيقر*ب لها تانى و أنه يوديها مدرسة
لما رجع البيت لقى ورد مك*سرة كل حاجة و قاعدة فى الارض تعيط
صقر جيه يقترب منها
ورد بتبتعد عنه و كانت حافية القدمين و الارض مليانة أز*از
صقر : ورد متخافيش منى

ورد بعدت اكتر بخوف لحد ما صرخت من الالم اثر فتات الزجاج الذى دخل قدمها
صقر بصلها بقلق و هو مش عارف بتصرخ ليه لحد ما لقها مش عارفة تقف على رجلها
فى لحظة شالها و قاعدها على الكنبة
و ورد كانت خايفة منه
صقر حاول يطمنها : متخافيش يا ورد أنا عمرى ما هخوفك منى تانى آسف …. ممكن اساعدك بس
ورد مديتش اى رد فعل و كانت بتبصله نظرة غريبة جدا مزيج من الغضب و الخذلان و الاستحياء و الخوف
جلس قرب من قدميها و هى تغمض عينها من الكسوف
و بدأ يشيل الزجاج من قدميها برفق و لكن شعرت بألم خفيف و تحركت لاإرادى و قشعرت
حس صقر بتلك القشعرة

و لكن قطع صوت دقات الباب بشدة
صقر فتح الباب
مجهول بصرامة : فين ورد
صقر : مين انت
ورد جريت على الصوت و عدت من جانب صقر و اقفزت فى حضن ذلك المجهول
ورد : وحشتنى يا فارس 😍😍
Stop
مكنش ليلتك يا ورد مين فارس ده ورد كل اخواتها بنات

#يتبع…


الثانية عشر الصقر

مجهول بصرامة : فين ورد
صقر : مين انت
ورد جريت على الصوت و عدت من جانب صقر و اقفزت فى حضن ذلك المجهول
ورد : وحشتنى يا فارس 😍😍
فارس بص لورد و علامات ملكية صقر على جس*دها الضعيف و ذبولها
فارس و هو يرفع ورد الصغيرة بنسبة له من على الأرض فى حض*نه
فارس : انتى كويسة و قبل أن يكمل كلامه وجد من يجذب ورد منه و يلكمه قبض*ة قوية تسطحه ارضا من صقر الذى كان الد*م يغلى فى عروقه غيرة على ورد هو لا يعلم هل هى مجرد غيرة على اسمه فى المطلق مثل أى رجل شرقى أم هى غيرة من نوع خاص
ورد صرخت و هى تريد أن تطمن على فارس و لكن صقر منعها
ورد : سيبه يا عمووووو ده فاااارس سيبه الله يخليك
صقر و هو يكاد ي*ق*تل فارس من الغضب
صقر : انت مين و ازاى تح*ضن مراتى كده يا ابن ال🐕
فارس : أنا ابن خالتها مينفعش كده يا صقر خلينا نتكلم جوه
صقر ساب فارس و ادخله بيته و أشار لورد بعينه أن تدخل غرفتها
صقر بزهق الدنيا و برود : اهو قعدنا عايز ايه يا ابن خالتها
فارس : انت لم*ست ورد

صقر و هو ياكد يجن من فارس : نععععم انت بتقول ايه
فارس : تممت جوازك من المسكينة دي انت لا بنى ادم و لا تعرف ربنا أنا جاى و مش همشى غير و ورد معايا
صقر : اسمع يا شاطر انت انا مراتى محدش هياخدها من بيتها و الكلمتين اللى انت قولتهم دول احمد ربنا انى مد*فنتكش عليهم و بعدين أنا متجوزها بعلم ابوها مش خط*فها يعنى
فارس : لو فاكر انك اشتريتها أو سكت ابوها بقرشين و أن محدش هيوقفلك تبقى غلطان يا ابن الراوى
صقر و هو بيحاول يهدى: بص يا اسمك ايه انت ورد هتعيش معايا و انا بعملها بما يرضى الله و انت لو عتبت البيت ده تانى هقط*ع رجلك بره
دخل الغرفة لورد و هو متعصب
صقر : انتى ازاى تح*ضنيه كده
ورد ببراءة و خوف : فارس حبيبى كنا هنتجوز لما اكبر

صقر : انتى بتقولى ايه بت انتى شايفنى ايه قدامك
صقر حس انها كده هتخاف منه بدأ يهدى و يتكلم بهدوء
صقر : يا ورد انتى بقيتى مراتى مينفعش تقربى من اى حد غيرى بالطريقة دى و لازم تقفى بطرحة يقدام اى حد
ورد هزت راسها بالموافقة على كلامه
ورد : بس ده فارس 🥺
صقر : ورد متعصبنيش عليكى أنا قولتلك جوزك
ورد : لا أنا بحب فارس و لما كنت بنام فى حض*نه كان بيقولى انى لما اكبر هنتجوز
صقر بيبص بصدمة و بقى عايز يعرف ايه حصل بينها و بين فارس واضح من كلامها أن فى حاجات كتير صقر ميعرفش عنها حاجة

#يتبع…





ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.
close