رواية الجامحه والبدوي الفصل السادس عشر والسابع والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات
البارت السادس عشر...
دخلت رودينه حجرتها وانفجرت في البكاء فحمزه رغم حبه لها ظن فيها السوء كانت قد اخطأت ولكنها لم تجرم في حق عائلتها لتجلس وحيده في ليله تمنت ان تكون بين احضان حبيبها.. لتجلس والقهر يتلبسها لتظل قابعه لفتره لا تعرف ماذا تفعل.
لتهمس.... طب ايه بعد ما بقيت مراته وعارفه حبه اسيبه يبعد كده ويبعدني عنه و هو بيحبني. بس زمانه موجوع من اللي شافه طيب اعمل ايه لو قعدت اراضيه هيتفرعن ما هو طبعه زفت وطايح بس بحبه وبيحبني اه غلطت بس اعمل ايه لما كت ضعيفه كان طايح ولما استقويت عليه حفي ورايا اعمل ايه اسيبه ماقدرش بحبه وبموت فيه. كده يا حمزه توجعني كده وانا والله ماعملت حاجه وحشه اهون عليك.. يا رب ليله فرحي علي واحد بعشقه يوجعني كده.. لتتنهد وتصمت.. طب ايه يا رودي هتسيبه ينطحك ودماغه زباله معششه كده مش هستحمل.. لتظل تفكر طويلا.. لتلمع عينها وتهتف.. لا يا حمزه مش رودينه اللي تسيبك لنفسك كده وتبقي هبله مش انت دماغك حجر انا بقه دماغي حجرين وهتشوف رودينه هتعمل ايه كانت تقف بفستانها تدَور وتدور لتشد همتها وتخرج مره اخره كانت قد خلعت طرحتها لينسدل شعرها وخرجت الي الحمام لتمر من امامه وهو يراقبها لتدخل وترزع الحمام أمامه.
![]() |
ليقطب جبينه.. ايه يا حمزه مش دي اللي هتموت عليها وليله فرحك تطينها كده مانت دخلت لقيتها مسورقه بين ايديه الواطي وهيا استنجدت بيك يبقي هيا صادقه وهو اللي زباله ماتعقل كده انت بتعشقها وسمعتها كلام زباله الزباله.. ليتنهد بتعشقها وقدامك ايه قمر في بيتك هتسيبها كده انت وجعتها.. لينهر نفسه لا هيا اللي زباله ايه اللي خلاها تتسحب وتروح معاه الديسكوهات ليه سايبه مطلوقه مالهاش راجل.. ليتنهد ويجلس بغلب ليجدها تخرج بفستانها وتذهب الي المطبخ كان مفتوحا علي الليفنج ليظل يراقبها لتفتح التلاجه وتحضر بعض ثمار الفاكهه وتاخذها وترحل من امامه ولا تعيره اهتمام.
ليظل جالسا..ايه هتفضل كده قاعد زي خيبتها قوم اتنيل ونام وسيبها ربيها جايز تبطل رمحتها دي وتعملك الف حساب والله يا رودينه لاعلمك الادب ماتتحركيش من غير حساب. النفس اصلا هعده عليكي اثق فيكي ازاي اساسا.. ليقوم ليجدها جالسه علي الكنبه تاكل حبات الثمار في صمت ليتنهد فمنظرها مهلك لقلبه فهيا رائعه الجمال كان يتمني قربها اراد احتضانها ليزيل تلك النظره الحزينه عن وجهها ليدخل ويغير ملابسه ويخرج ويتجه الي السرير في صمت ليمر الوقت ينتظرها ولكنها لم تاتي ليسمعها تقوم وتاخذ ملابسها وتذهب الي الحمام ولكنها لم تعرف ان تفتح فستانها لتشعر بالقهر لتخرج مره اخري وتتجه الي الكنبه وتنام عليها ليظل نائما يحترق وينظر الي السقف ليهب اخيرا ويذهب اليها ويهتف بغضب.. انت مابتقوميش تتخمدي ليه مش عارف انام من صوت الزفت اللي لابساه..
لتنظر اليه وتقطب جبينها لتهمس ببرود.. اسفه ماتزعلش اوي كده لتقوم وتتركه ليشتعل ويمسكها ويصرخ.... انت راحه فين.
لتهتف.... هسيبك تنام واخرج عشان اريحك من زفتي.
لينفعل ويهتف.... طب بالراحه كده روحي غيري واطلعي اتخمدي عالسرير انا كلمتي بعد كده تتنفذ وتقولي حاضر وطيب.
لتتنهد وتهمس.... حاضر اللي تامر بيه وتركته وذهبت الي السرير وصعدت عليه لتنام بفستانها ليصرخ انت هتنامي كده انت اتهبلتي ماتقومي تغيري..
لتصرخ.... انت مالك بيا الله
ليقترب ويشدها.... بقلك ايه انا علي اخري والكلمه تتنفذ
لتدفعه وتصرخ.... بطل بقه مش عارفه اتزفت اخلعه اعملك ايه
ليظل واقفا ينظر اليها ليقترب مره واحده ويديرها ويبدا في فك ازرارها لتحاول ان تبتعد ليهمس اهمدي احسنلك.. ليكمل ما يفعله لينفتح فستانها ويظهر ظهرها امامه لتلمس اصابعه جسدها العاري لترتعش ليحس بها ليشعر بداخله يحترق من ملمس جلدها الناعم لينتهي اخيرا من فك ازرارها ويده قابضه علي خصرها بعنف متحاملا علي نفسه لتندفع هيا بعيدا وتدخل الحمام لتغلقه عليها وقلبها يرجف ظلت واقفه تاركه ورائها نار مشتعله يدور في الحجره بعنف.. ودي هنام معاها ازاي لوح انا والا خشبه منك لله يا رودينه طول عمري بتمني الليله دي تقهريني فيها كده.. اتلم بقه وكل بعضك هيا غلطت ولازم تتربي..لتخرج بعد فتره تلبس قميصا جميلا يبرز جمالها وتتجه الي الاريكه لتنام.
ليقف مغتاظا فهيا تتجاهله ليقترب منها ويشدها ويحدفها علي السرير ويهتف بعنف مكانك هنا وماتتحركيش ولا تنطقي فاهمه لتدمع عينها وتتحرك بهدوء وتندس في السرير ليظل واقفا ياكله قلبه عليها ليتنهد ويندس بجوارها ليظل ينظر في السقف مشتعلا لفتره طويله لا يعرف ان ينام وجسده يحترق ليمر الوقت ليستدير ليجدها ناءمه ليظل يراقبها لفتره ليمد يده يزيح خصله من شعرها وتلمس باصابعه وجهها وظل يتحسس نعومتهم وقلبه سيخرج من مكانه ليقترب منها بهدوء ويلتصق بها ليشتعل اكثر.
ليهتف.... طب انام ازاي كده وانت قمر بقميصك ده يا غلبك يا حمزه ليشدها اليه لتسقط في حضنه لتندس اكتر وتحاوطه ويظل هو مستيقظا مشتعلا لملمسها ويمسد علي جسدها ليمر وقت طويل لينام اخيرا مرهقا وهيا في احضانه
استيقظت رودينه لتجد نفسها في احضان معذبها وحبيبها لتظل فتره تراقبه بهيام لتتنهد بحبك اوي اعمل ايه في عقلك ده بس والله مظلومه كده يا حمزه اهون عليك ليلتنا تعمل فيها كده.. لتتنهد مره اخري وتقوم وتذهب الي دولابها وتقف امامه تفكر ماذا تلبس لتلمع عينيها بخبث لتهتف طب يا ميزو مش عايز تربيني وتسيبني هنشوف لتشد ملابسها وتذهب الي الحمام وتلبس وتخرج وتذهب الي المرآه لترفع شعرها وتنزل بعض الخصلات وترش برفانها الخلاب وتستدير وتخرج كان المطبخ مفتوحا لتقف فيه تعد الفطور لتشغل احد الاغاني وتظل تغني وتتمايل معها منتظره حبيبها ان يستيقظ ليمر الوقت ليستيقظ حمزه ليقوم وياخذ حماما ويغير ملابسه ويخرج يبحث عنها وما ان وجدها تقف في المطبخ حتي انشل مكانه واحس بتصاعد النيران في جسده.
ليهمس.... نهارك طين لابسه ايه دي ليظل واقفا وعيونه تلتهمها كانت رودينه تلبس بادي قصير حمالات يبرز ذراعيها وصدرها قصير وتلبس عليه شورتا قصيرا يبين جمال ساقيها وترفع شعرها كانت كتله من الانوثه وما زاد لوعته انها كانت تقف تغني وتتمايل ليظل واقفا محصورا لا يعرف ماذا يفعل لتلتفت اليه لتجده لتنظر اليه وتشيح بوجهها وتظل تفعل ما تفعله وتتجاهله تماما ليغضب بعض الشئ ليقترب منها ويهتف بعنفوان من كتمه صدره.. بتعملي ايه عالصبح وهيصه وجعتيلي دماغي..
لتتنهد وتغلق الاغنيه وتهمس بلا مبالاه.. اسفه مش هتتكرر يا حمزه بيه واخذت طبقها وكوب النسكافيه واستدارت لتبتعد.
ليهتف بغضب.. ايه مابتشفيش عامله لنفسك وسيباني ايه يا هانم مش جوزك تخدميه وتشوفي عايز ايه امال انت هنا ليه لتكوني فاكره انك هنا لحاجه تانيه.
لتنظر اليه بوجع لتتنهد َ.... حاضر يا حمزه مفيش داعي للاهانات وذهبت لتحضر له الفطار وذهبت اليه واعطته ايه واستدارت لتتركه وتذهب الي التراث ليصرخ.. انت راحه فين انت اتجننتي
لتهتف.. ايه هقف في التراث فيه ايه
ليصرخ.... هتقفي عريانه ليه متجوزه خيال مأته والا الهانم عادي عندها ما خلاص جسمك بقي رخيص كل من هب ودب يشوفه.
لتتسمر مكانها وتنظر اليه ليشيح بوجهه فهو يعلم انه اوجعها ليجدها تستدير وتهتف..ماشي يا حمزه حاجه تانيه ناوي تعيب عليها لم يرد عليها لتترك ما في يدها َتدخل حجرتها ليظل هو واقفا ياكل نفسه انت ايه طور مهما كان ماتقلش كده حد يقول كده زمانها مقهوره من كلامك انت بهيم بتنطح.. وسابت اكلها طيب اعمل ايه دلوقتي دا ماكلتش حاجه امبارح ليظل قلبه ياكله عليها ليقوم ويدخل عليها ليجدها تنام عالسرير ودموعها تنزل كانت مهلكه وقلبه ينبض من جمالها وهيا تستلقي بجمال خلاب علي الفراش وتخفي وجهها في الفراش ليقترب منها ويظل يراقبها ليهتف.. هتفضلي تعيطي كده كتير والناس زمانها جايه هيقولو ايه لما يشوفو عيونك كده..
لتستدير وتنظر اليه بغضب وتهتف يقولو اللي يقولو انا مايهمنيش مش هنطلق عادي خليهم يعرفو ان بينا مشاكل
ليتصاعد غضبه من جملتها ليقترب منها ويشدها اليه لتقع في احضانه ليهتز جسده بشوق اليها ليتجلد ويهتف.. ماتجيبيش السيره دي علي لسانك تاني انت مالكيش تقولي انت مراتي وانا اللي اقرر ايه اللي يتعمل وايه اللي ما يتعملش..
لتدفعه. وتهتف.... ليه كنت عابده عندك.. اسمع يا حمزه انا اساسا مش عارفه انت اتجوزتني ليه مش. شايفني شمال ورخيصه وببين جسمي طب يا سيدي انا بعفيك من جوازتي خلاص.. وروح شفلك حد مش رخيص وانا كمان اشوف حد يقدرني.
ليحس بنار بداخله ليقترب منها ويهتف ينهارك اسود ومطين تشوفي مين يا زفته.. والله اكون قاتلك.
لتنظر اليه بتحدي وتقترب َمنه وتهتف.... ايه مش انت مش طايقني ومش عايزني خلاص ريح روحك ووضعت يدها في وسطها سيبني للي يقدرني وانا ساعتها اديه قلبي ويستاهل اني ادلعه ماهو اللي يشيلني في عيونه لتقترب منه وتهمس احطه في قلبي.
ليشتعل والغضب ياكله..... بقي كده سيادتك عايزه تدلعيه وتديله قلبك وهتديله ايه تاني عشان اعرف ليه متجوزه قرطاس هيسيبك تروحي من ايده البت بتاعتي تسيبني وتروح تدور علي حد تاني دا يكون اخر يوم في عمرك ولا ان حد يقربلك ليقترب منها وينظر اليها بغضب.
لتخاف وتهتف ايه بتبصلي كده ليه والله يا حمزه لو عملت حاجه لاسود عيشتك.. واد انت ابعد انت هتعمل ايه..
ليقترب منها ويهتف بغضب انت باينك مش عارفه حمزه وحمزه هيعرفك بعد كده انت بتاعه مين.. ليهجم عليها ويشدها اليه بشده يقبلها بعنف وهيا تقاومه بشده وهو يعتصرها بين يديه وهيا مرتعبه منه كان غاضبا بشده لتحس انه سيرتكب مصيبه وانها اغضبته بشده لترفع يدها وتحتضنه بشده وتلتصق به من رعبها وهو يحاول ان يبعدها عنه كي ياخذها عنوه الا انها كانت متعلقه في رقبته بقوه وملتصقه به وصدرها ملاصق لصدره ليبدا هو في الهدوء ويمسك وسطها يعتصره بين يديه لتان بوجع.
لتهمس.... اهدي يا حمزه انا خايفه والله مرعوبه اوعي يا حبيبي والنبي دانا اموت.
ليسمع كلمه حبيبي لتنساب مشاعره ويبدا جسده في الهدوء ويبدا في تمسيد وسطها وجسدها وقلبه يعلو ويهبط ليظل محتضنها لفتره ليحاول ان يبعدها الا انها ابت ان تبتعد لينحني ويحملها بين يديه ويذهب بها الي الكنبه وهيا ترتعش بين يديه ليجلس ويجلسها علي قدميه ليهمس اخيرا هتفضلي مكلبشه فيا كده كتير.
لتهمس بخوف.. مانا خايفه وانت شكلك يخوف والنبي يا حمزه خلاص والله.
ليهمس.... عشان تلمي لسانك تاني وتبطلي تقلي أدبك.
لتهتف... هو انا كت عملت ايه مانت اللي بتستفزني.
ليشدد علي وسطها..... تاني مفيش فايده فيكي.
لتحتضنه بقوه.. لا والنبي خلاص والله خلاص بقه انا مرعوبه.
ليتنهد ويهتف.... مانت لازم تترعبي عشان كت هخلص عليكي في ايدي انت عايزه قطم رقبتك
لتهمس بدلع.. واهون عليك يا ميزو.
ليتنهد.. اه تهوني لما تجيبي سيره راجل تاني تهوني. لما راجل تاني يخش دنيتك اه تهوني انا اقتلك ولا انك تروحي لحد تاني.
لتبتسم بداخلها فهو اعترف بعفويه انه يغير عليها لتهمس.... طب خلاص هبطل اهوه وهسكت بس انت كمان تبطل تبقي وحش
ليهتف بسخريه.. لا والله اكني انا وحش وانت ايه حلو ومسكره..
لتستدير وتهمس وانفاسها قرب رقبته ليشتعل هو عن اخره لتقول...خلاص يا حمزه بقه وحياه رودي هبقي مؤدبه انا عارفه انك كارهني. لتهمس بحب ومش عايزني خالص اعمل ايه طيب هبعد عنك ومش هدايقك من هنا ورايح كانت شفتاها تهمس بالقرب منه وقلبه سيخرج من مكانه لتتململ بدلال وتهمس اوعي خلاص ماتزعلش والنبي اهوه مش هقرب منك تاني كانت تحاول ان تقوم.
ليشدها اليه ويحتضنها ليهمس بانفعال اهمدي ماتتحركيش سيبيني اهدي لوحدي ليظل فتره محتضنها يتلمسها بحب كان شوقه اليها كبير وجسده يأن مطالبا بجسدها ليبعدها ويرفع وجهها ليجدها تنظر اليه بهيام وتهمس خلاص بقه بطل تزعل مش هزعلك تاني اعمل ما بدالك انا مش هرد اهوه وهقعد مؤدبه لتهمس والله هقعد مؤدبه هنا لم يستطع ان يتحمل اكثر من ذلك لينحني عليها يقبلها بشوق وحب لتحاول ان تبتعد ليلصقها به ويجتاحها بعنفوان ورغبه حارقه لتأن بين يديه من فرط رغبته كان كالمجنون الذي دخل في عشق مفرط اراد ان يدخلها بين ضلوعه وشوقه يتفاقم ليريحها علي الكنبه وهيا مستسلمه له لينه مهلكه لقلبه يتحسسها بحب وهيام ليمر وقت لم يحسا بشئ ليسمعا جرس الباب وكل منهم مغيب لا يحس الا بالاخر وشوقه له ليزداد الخبط لتعود رودينه الي عقلها وتتململ باشتعال بين يديه وهو لا يتركها وقلبه سيتمزق من فرط رغبته ليعود تدريجيا الي وعيه لتدفعه هيا بسرعه وتقوم تهرب الي الحمام والخجل يمزقها ليجلس هو لفتره يستجمع نفسه ويلعن من بالباب ليتمالك نفسه اخيرا ويقوم ليجد عائلته وعائله رودينه بالباب ليرحب بهم ويدخل الجميع ليرحب بالعروسين..
********
عند سهيله في عملها كان قد استدعاها جواد لتدخل عليه ليتلقفها بين يديه لتشهق من خضتها ليحملها ويدور بها وهو يهتف.. وحشني القمر والله اعمل ايه بس حبيبي بيوحشني..
لتتنهد وتبتسم َتهتف.. بطل جنانك ده احنا في المكتب.
ليهتف.... ايه هو ده االي حايشنا يعني طب يا ستي ويتركها ويذهب للباب ويغلقه لتهتف انت مجنون انت عايز تفضحني
ليقترب منها بخبث ليهتف حد برضه يفضح مراته ليشدها اليه ليهمس وحشتيني وماعتش قادر عايزك في بيتي يا بت بقه اخطفك انت كده كده مراتي.
لتهمس.... بطل جنانك ده اما اقول لجدي.
ليتنهد.. وايه اللي مانع طيب انت مش مريحاني ليه بس.
لتهتف..... حاضر والله هقوله بس فرصه اجبهاله ازاي.
ليهتف..... طيب وبعدها جواز مش خطوبه ما بخطبش انا.
لتهتف باستنكار.. يا سلام وماتخطبش ليه ان شاء الله مش بنت انا وعايزه افرح وادلع في الخطوبه والا هو سلق بيض.
ليهتف.. يا لهوي ان كان عالدلع دانا ههريكي دلع بس اخد فرصتي ليلتصق بها والنبي يا شيخه سيبونا نشوف شغلنا شويه لينحني ويرفع وجهها ويميل عليها يقبل عيونها ووجهها ويشدها اليه ليتلمس وجهها بحب وينتهي هائما بها بلهفه وشوق وهيا محبه مطيعه بين يديه ليبتعد اخيرا ويهمس بحبك.. بعشقك يا سهيله انا مش متخيل هحب حد كده انا بقيت مجنون بيكي يا سو قلبي هيخرج من مكانه ولسه ماسمعتش منك كلمه تطري علي قلبي.
لتبتسم بخجل َتهتف.... عايزني اقول ايه وانا اقول..
ليهتف.. قولي بحبك يا واد يا جواد بعشقك يا دودي اي حاجه قلبي شقق.
لتضحك َتهتف... طب يا دودي هقول بس ابعد بقه كده.
ليهتف... ابعد ايه انت هبله والله لتقولي وانت راشقه في حضني عشان تقولي من هنا وارقعك بوسه اخلص عليكي من هنا.
لتخجل وتدفعه.... بطل قله ادبك دي واوعي بقه وذهبت للباب ليلحقها هناك.. ويحتضنها من الخلف ويقبل شعرها.. مش عايزك تبعدي ثانيه قلبي يا ناس اعمل فيه ايه..
لتهمس... خليه يحبني وبس يا قلب سهيله وفتحت الباب وخرجت مسرعه ليركن عالباب ليهمس قلب سهيله احلي قلب دا والا ايه.. يا رب قرب البعيد..
ظلت سهيله تعمل لياتي ميعاد الانصراف لتنزل الي الجراج وتركب عربتها لتتفاجى بكريم يدخل عليها العربه لتقطب جبينها.. كريم ايه اللي جابك فيه حاجه.
ليهتف.... اه فيه حاجات و محتاجات يا ست سهيله يا مؤدبه يا شريفه.
لتقطب جبينها.. فيه ايه يا كريم اتخبلت في عقلك.
ليهتف... لا عقلت ووعيت للمسخره اللي حاصله.
لتهتف... مسخره ايه يا جدع انت انت اتجننت
ليهتف.. اه اتجننت لما شرفي بقي في التراب لما اشوف الهانم بتتحضن في العربيات وتتباس من البيه صاحب الشركات وعامله عليا شريفه
لتصرخ.. اخرس قطع لسانك انت مش عارف حاجه.. دا هيبقي خطيبي َهنتجوز مستنيه اخلص من شبكتك السوده.
ليرفع حاجبيه وينظر اليها بغل.... لا والله بقي شبكتي سوده ومستنيه تخلصي منها.. طب يا سهيله انا بقه هعرفك هتخلص ازاي والسواد هيتحط علي مين ليقترب منه ويخبطها براسه ضربه قويه لتسقط هيا علي الفور علي مقود السياره مغشيا عليها ليقترب منها بغل ويحرك الكرسي ويريحه في وضع النوم وويريح كرسيه ويمسك تليفونها ويخرجه ويفتحه ويخرج رقم جواد ويسجله عنده ليبعث له رساله فحواها... سهيله في العربه مع واحد من بره الشركه في جراج العربه نايمين مع بعض لو مهتم بالموضوع..
ليبدا في فتح بلوزتها ويفتح قميصه ويلتصق بها ويبدأ في بعثره شعرها وظل يراقب باب الجراج ليبدا في افاقتها لتبدا في التاوه ليبتسم بخبث وينحني عليها يقبلها ويفعل علامات بها كي يظهر انهم في حاله تلبس وهيا تأن وتحاول ان تفيق لتجد كريم عاري الصدر فوقها وهيا شبه عاريه لتهم ان تبعده عنها الا انها صرخت عندما...
وانزل يابني داخلين علي ايه يا ولااااه 😂😂😂😂
#الجامحه_والبدوي
#حكايات_mevo
البارت السابع عشر
كان جواد يجلس يفكر بها في مكتبه فهيا لا تغيب عن باله ويفكر لماذا لا تكلم جدها َما الذي يمنعها من اتمام زواجهم وفسخ خطوبتها من ذلك اللعين ليصدح تليفونه برساله من رقم غريب ليمسك تليفونه باهمال ويفتح الرساله ليتصلب فورا ويهب من جلسته ويشعر بالنار تتلبسه وظل فتره جالسا لا يصدق ويظن ان من بعث بالرساله شخص يعبث معه ولكن الغيره تنهش قلبه ليقوم علي الفور وياخذ مفاتيحه وينزل الجراج وقلبه يضخ الدماء بقوه واحس انه سينفجر لينزل الجراج ويبحث عن عربه سهيله ليقترب منها بهدوء لينشل مكانه فما رأه شق قلبه فامامه سهيله نائمه شبه عاريه مع ذلك الحقير وهو ايضا بلا قميص ونائم معها علي الكرسي ليتلبسه الشياطين ويهجم علي الباب كانه سيخلعه وينقض علي كريم ويسحبه من فوقها وانهال عليه ضربا بشراسه فجواد بنيته قويه ظل يضربه وهو هائج وكريم احس انه ستزهق روحه.
ليهتف... فيه ايه يا جدع انت خطيبتي وهنتجوز حد اشتكالك . وجواد لا يعرف كيف يهدأ حتي انهار كريم من قسوه الضرب وسقط مغشيا عليه وقف جواد والدماء َتلطخ يدية ليستدير ليجد سهيله تتًأوة وتمسك راسها ليقترب منها والغل في قلبه لينهال عليها بالصفعات ضربا وهيا لا تدافع عن نفسها فهي مازالت دائخه وتصرخ بين يديه ليشدها ويذهب بها الي عربته ويلقيها بها ويركب العربه ويطير بها ليظل هكذا لتفوق هيا وتعي ما كانت فيه لتنكمش وتغطي نفسها وتصرخ... لتقول بقهر.... جواد الزباله ضربني وكان عايز يعتدي عليه ليستدير لها ويخبطها علي ذراعها بعنف.. اسمع حسك هرشق بيك في اتَوبيس نموت فيها فاهمه لتنكمش اكتر ليصل بها الي شقته.
ليشدها من العربه ويصعد بها ويدخل ويرزعها علي الكنبه لتصرخ وتنكمش وهو مهتاجا ليظل هو يدَور ويدَور وما يقابله يكسره وهيا مرعوبه ليقترب منها ويهتف بفحيح.. ايه عشان كده ما كتيش عايزه تسيبيه ايه بتحبيه بيمزجك سيادته امال ايه عمل وعمل وبتكرهيه وبتكرهي الرجاله ايه كل ده تمثيل ساحرلك البيه مش قادره تبعدي عن وساخته.. ليقترب منها ويصفعها ويظل يدميها ضربا حتي تهالكت. ليصرخ.. اقتلك دلوقتي انا مراتي تعمل فيا كده ايه مش مالي عينك ماعرفش المكر واعرف وساختك.
لتصرخ.... بطل بقه واسمعني انت ايه. والله انا مظلومه هو اللي ضربني علي راسي وما حسيتش والله يا جواد وماعملت حاجه ماتظنش فيا كده والله اموت انا ماصدقت احبك. وامن ليك اوعي والنبي انا عارفه اني شكلي زباله قدامك بس والله يمين بالله ماعملت حاجه..
ليصرخ..... دانت كتي في حضنه وقلعاله فاكراني هصدق وساختك وانا اقول يا ربي البت ما بتفسخش الخطوبه ليه وانا اللي اهبل وال ايه اخدك واتجوزك في وسط عيلتي واديكي شرف جواد التركي و َانت ماتستحقيش جزمته.. جوايا حرقه هتموتني نفسي اقتلك بس انت ارخص من اني انجس ايدي.
لتهتف بقهر... والله يا جواد مظلومه انا بحبك والله بحبك وبعشقك جواد مفيش غيرك في قلبي سنين وانا لوحدي وانت جيت دخلت قلبي والله يا جواد كريم دا زباله وواطي وكنت لسه رمياله دبلته والله ومهزقاه حبيبي انا بحبك انت هعمل كده ليه والنبي يا جواد ماتعمل كده انت اه شفتني بس والله ضربني علي راسي ماحسيت كانت تقترب منه َتمسك يده..
ليدفعها بعنف لتسقط علي الارض لتسيل دموعها ليهتف..... انا اللي غلطان انا اللي ماقريتكيش كويس كنتي بتبعدي وانا اللي بقرب وخدتك اديتك اسمي غصب انت فعلا ماجرتيش ورايا بس ماكنش عندك الشجاعه انك تواجهيني بقرفك وتبعديني وتفهميني ان البيه معشش جواكي لا انت فهمتيني غلط وكذبتي عليا وانا صدقت قرفك و َكذبك بس اللي يشفعلك اني انا اللي جريت َحفيت عليكي وانت ماتستحقيش. بس خداعك وكذبك مش هتفلتي كده منه اسمعي انت خلاص موتي بالنسبالي وماعتش عايز اشوف وشك.
لتقوم وتصرخ.... لا لا حرام عليك والله بحبك و َالله حرام ماعملتش حاجه طب قول تصدقني ازاي وانا اعملك كل حاجه جواد انا بحبك ماتدبحنيش.
ليدفعها ويهتف باحتقار.. عارفه انا قرفان اد ايه منك ومن نفسي اني جريت ورا واحدة زيك بس عارفه انا كفيل اني احرق قلبك ايه كتي بتخططي لايه تسيبيني وتاخديني علي اد عقلي. تتجوزيه َتحرقيلي قلبي.. احب بقه ابوظلك كل خططك دي واسيبك معلقه كده لا طايله ارض ولا سما.. هرميكي من حياتي واسيبك متعلقه لا متجوزه ولا مطلقه ماحدش يعرف بالجواز الا انا وانت ومفيش حاجه تثبت عايزه تتجوزيه روحي عيشي معاه في الحرام او نامي معاه عادي بس هيبقي عيشتك حرام ودنيتك حرام ولو حصل هقتلك مانت مراتي وليا الحق اعمل كله حاجه.
لتنظر اليه بقهر.. عايز ترميني يا جواد تسيبني متعلقه تعمل فيا كده اهون عليك.
ليصرخ... تهوني ايه انت مالكيش عندي حاجه انت متي خلاص وموتيني معاكي وماعتش عايز اشوف وشك طول عمري. واياك الاقيكي في وشي والله هقتلك ليقترب منها وينهال عليها ضرربا حتي وقعت علي الارض لتنتحب بقهر.
لتقوم وتجد مصحف لتمسكه وتذهب اليه.. يمين اتحاسب عليه يوم الدين اني مظلومه انا خلاص هعملك اللي انت عاوزه وهمشي من حياتك ومايهمنيش تطلقني تعلقني تسيبني خلاص انت موتني ببعدك عني انا حبيبتك وفتحت قلبي واتظلمت منك. ليك حق من اللي شفته بس ايدي عالمصحف اهيه وربنا بيني وبينك.. خلاص يا جواد انا همشي واسيبلك دنيتك وهتفضل جوزي والدنيا اللي كان نفسي اعيشها انا ماشيه وعارفه انك شفت اسوا حاجه ممكن تتخيلها وبلتمسلك العذر بس انا ماليش ذنب وايدي عالمصحف وايدي علي قلبي بحلف بكتاب الله وبحبي ليك انا خلاص يا جواد عرفت نصيبي من الدنيا وان ماليش افرح ولا ليا اعيش زي بقيت البنات انا ماشيه وعهد عليا ماكون لحد تاني ولا حد يخش دنيتي.. انا خلاص هعيش علي حبك اللي ملا قلبي لتتحامل علي نفسها وتقترب منه وتهمس انا حبيتك حب مالوش وصف حب هعيش عليه لحد ما اموت.. كان كلامها صادقا من قلبها ودموعها تنهال.
ليمسكها من يدها ويسحبها ليخرجها بره شقته ويهتف.. بره خلي كلامك لحد اهبل يصدقك ورماها خارجا ورزع الباب لتقف هيا مقهوره ممزقه وهو بالداخل مهتاجا يكسر في شقته من غضبه لتستدير وتحتضن الباب ودموعها تنهمر لتهتف... عارفه انك موجوع بس مش عارفه اعملك حاجه عارفه انك شفتني في وضع زباله وقلبك مدبوح بس مفيش في ايدي حاجه.. انت ظلمتني يا قلبي وانا ماعملتش حاجه والله ماعملت وبحبك اوي والله بعشقك يا رب خف وجعه ووجعي وانصرني عالظالم الزباله.. طيب يا كريم انا هعرفك ازاي تحرق قلبي كده وتحرق قلب الانسان اللي خد قلبي وراح ورحلت لتاخذ تاكسي و َتذهب الي الشركه لتاخذ عربتها َو ترحل بعيدا عن حبيبها لتصل الي بيتها وتصعد وتحمد ربها ان امها ليست موجوده لتقفل علي نفسها وتجهش بالبكاء وتضع يدها علي قلبها تتلمس سلسلته وتهتف بقهر.. ارَوح فين طيب اعمل ايه ارجعك ازاي هموت يا رب ايه ده منك لله يا كريم ربنا يحرق قلبك دانا ماصدقت ارجع طبيعيه زي البنات ليه يا رب ماليش افرح ماليش اعيش خلاص يا سهيله هو رماكي وصدق فيكي. صحيح شاف زباله بس كان صدقني دانا حلفتله عالمصحف دانا اترجيته ليه يا جواد دانا بحبك وبعشقك يا رب اعمل ايه قويني علي بعده..
******
عند رودينه كان الكل يجلسون الجده والجد وام حمزه وام رودينه يتسامرون وحمزه يجلس وياخذ رودينه في احضانه.
لتهتف امه.... مش عايزين دلع بقه وتجيبولي عيال كتير لتتشنج رودينه بين يدي حمزه وترتبك.
ليهتف حمزه.... ربنا يسهل يا امي بتاع ربنا.
لتهتف الجده ربنا يسعدكو يا حبايبي جدكو هيموت من السعاده ربنا يبارك فيه عقبال كريم وسهيله يبقي كده قلبنا ارتاح.
لتهتف ام حمزه.. اه وماله يبقي ولاد امينه خدو ولادي الاتنين حاجه تفرح فعلا.
لتهتف امينه.... والله يا حاجه دا نصيب من عند ربنا
لتمصمص ام حمزه شفتيها لينظر اليها حمزه غاضبا لتصمت وتهب.... طب اما اقوم ارص الحاجه اللي جايبنها احنا جايبين شئ وشويات عشان بنت امينه تفرح عن حق لتقوم ويذهب حمزه ورائها.
ليهتف.... اظن يا امي مايصحش كلامك ده وماحدش مستني شئ وشويات خالص ويا ريت تاخدي بالك بعد كده.
لهتف بحزن.... بقه كده البت لفتك علي صباعها يا حزين بقيت دلدول خلاص هتبقي شورت الست وتسمع َتقول حاضر يا حسره قلبي علي ابني.
ليهتف.... يا امي بلاش الكلام ده من فضلك.
لتهتف... تعالي هنا يا واد.. قلي البت مالها فايقه وقاعده رايقه كده ماحصلش والا ايه.
ليقطب جبينه... هو ايه اللي حصل مش فاهم.
لتهتف.... دخلتك يا عين امك والا نمت زي خيبتها والبت نفضتلك
ليرتبك ويغضب.. ماما عيب كده ايه كلامك ده.
لتخبط علي صدرها.... يا لهوي ماحصلش يا حزين باين من خيبتك ايه البت رفضت والا زحلقتك بره وانت اهبل وطيب ولاااا يمين بالله لو ماحصل انهارده لاسود عيشتك انا عايزه عيال بقلك اهوه اتنحرر يا خيبتها عالرجاله وسنينها ميفو ميفو
ليتنهد.. ماما بطلي عيب بقه كده دي حاجه خاصه.
لتهتف... طب يا دلدول اما اشوف اخرتها والله ما معديهالك البت سحرتلك والا ايه خيبه عالرجاله ليتركها ويذهب غاضبا ليمر الوقت وتنادي هيا علي رودينه لتاتي.
لتهتف... ايوه يا طنط خير.
لتهتف.... بت انت انا اساسا مش بلعاكي ولا طيقاكي انما ماتديش لابني حقوقه لا ياختي اسمعي بكره اجي الاقي الواد مبسوط ومتهني انا عايزه عيال هتقهريلي الواد والله ما هسكت انت فاهمه والا فيه ايه بالضبط ليكون فيه ان
لتشهق رودينه.. ايه ده عيب اوي كده انت بتقولي ايه.
لتهتف... بقول الحق ياختي. حق ابني ليلته ماتعديش كده والا هيبقي فيه كلام تاني حطي عقلك في راسك يا بنت امينه وعدي ليلتك عشان انا علي اخري منكو جوازه هم وتركتها ورودينه دموعها تنهمر من اهانتها لتتركهم وتدخل الحمام تبكي في صمت.. بقي كده يا حمزه تقلها ان ماحصلش بينا حاجه وانا ذنبي ايه مانت اللي مش عايزني تلبسهالي ليه وتخليها تسمعني كلامها السم ده طيب والله لاسخمط عيشتك لتمسح دموعها وتخرج وحمزه يراقبها ويعلم ان امه فعلت بها شيئا لينصرف الجميع وتدخل هيا غاضبه لتشد ملابسها َتدخل الحمام وترزعه ليتاكد ان امه لم تتركها ليقوم ويغير ملابسه ينتظرها لتخرج ولا تعيره انتباه وتذهب الي الكنبه لتنام عليها ليذهب اليها ويهتف بهدوء... قالتلك ايه انطقي قلبك كده.
لتنظر اليه بغضب لا مفيش يا سي حمزه فرحانه بالشئ وشويات وبقله أدبك.
ليهتف.... اتلمي في ليلتك قله ادب ايه انا نطقت.
لتصرخ... اعملهم عليا ولبسني انا المصيبه واني مانعه نفسي عنك انت ازاي تقلها اللي بيحصل بينا فين رجولتك ايه قله ادبكو دي.. كنت اقلها ان البيه مش عاوزني وهيطلقني اقول يا حمزه بيه عشان اريح الست الوالده انا ماعرفش انتو عايزين ايه بتقلها ايه انت مش عيب.
ليغمض عينيه بغضب مما فعلته والدته ليهتف انا ماقلتلهاش حاجه هيا اللي اتصرفت من دماغها انا مالي وماسكتش وحذرتها عايزه ايه اضربلك امي عشان الهانم ترتاح.
لتنظر اليه غاضبه.... انا مش عايزه منك ولا منها حاجه وسيبوني في حالي لحد ما نخلص من الجوازه الزفت دي واستدارت لتنام علي الكنبه. ليشدها اليه ويهتف.... تاني تاني يا رودينه تاني نخلص ونزفت طب يكون في معلومك انك مراتي لحد ما روحك تطلع وتموتي وطلاق ماهطلقكيش عشان تحرمي تفتحي بقك.
لتصرخ.. انت بتعمل كده ليه يا اخي حرام عليك ربنا ياخدني بقه لتظل تصرخ وتنهار وتلطم وجهها ربنا ياخدني بقه عملتلك ايه يا رب اموت واريحك كانت منهاره. ميفو ميفو
ليقترب منها ويحتضنها وهيا تبكي وتبعده وهو يشدد عليها ليهتف.... اهدي خلاص اهدي بطلي كلامك ده ماتدعيش علي روحك اخرسي كانت تبكي ليشدد عليها لتظل في احضانه فتره وهو يهدئها ويلمسها بحنان ليحملها ويذهب بها الي السرير ويضعها ويندس بجوارها وهيا تنتفض بقهر.
ليهمس... خلاص اهدي اهدي مفيش حاجه خلاص يا رودي بطلي والنبي بقه ظل يقبلها بحنان ويحتضنها حتي هدأت بين احضانه لتتململ وتبتعد ليشدد عليها ويهمس اهدي ماهسيبكيش نامي واهدي ظل يهدهدها ويمسد علي جسدها حتي هدات ونامت اخيرا بين يديه وكل حين تنتفض وجسدها يأن ليتنهد هو.. الله يسمحك يا امي انا مش عارف بس شايلاهم علي راسك ليه لينظر اليها بحب دا حتي حبيبي ملاك مابيعملش حاجه تاذيها ليه بس يا غلبك يا حمزه هتفضل شايل طين كده دا عدي يومين والقهره مكلبشه في جتتك والبت قمر بين ايديك ماتعقل بقه هيا كان غصب عنها.. ليتدخل عقله.. كان غصب عنها تتسحب وتروحله وعارفه انه زباله وتسهر في الديسكوهات اتخمد بلا غصب بلا زفت هتثق فيها ازاي لا دي لازم تتربي.. لينظر اليها طب اربيها ازاي وهيا واكله قلبي كده مش هستحمل عايز اخدها في حضني افرتكها من عشقي ليها دا ايه المرار ده ليشدد عليها ويظل يتلمسها.. الولعه دي هنام بيها ازاي والبت راشقه في حضني ليقبل شفتيها نفسي اخد دول واتوه فيهم نفسي فيكي يا رودي بس انت السبب ليظل يقبلها قبلات متفرقه لتبدا في التململ ليكف مرغما ليجدها تحتضنه ليتشنج جسده لفتره.. يا رب ايه العذاب ده هاكل روحي وجتتي هتموتني اهجم عليها اصرعها وهيا مكلبشه فيا كده ايه مكلبشه في لوح يا غلبك يا زفت الطين نام بحرقتك بقه ليظل لفتره لينام اخيرا محترقا لا حيله له فيما يفعل.
**** ميفو ميفو
عند سهيله ظلت طول الليل مقهوره وتتلمس سلسلتها. قلبها سينشق لتدخل عليها امها.. ايه يا سهيله يا حبيبتي مالك مانمتيش ليه
لتتنهد.... لا يا امي هنام اهوه
لتقترب منها.. مالك يا حبيبتي فيكي ايه.
لتهمس بقهر... كريم يا امي كريم انهارده دمرني منه لله.
لتهتف.... كريم عمل ايه الزفت ده.
لنهتف.. هقلك يا امي.. انا انا كنت كنت... لتصمت قليلا.. انا يا امي حبيت واحد وكان عايز يتقدملي وبيحبني اوي وجري ورايا كتير وانت عارفه اني كنت معقده بس هو رجعني للدنيا وحبيته اوي لتجهش بالبكاء
لتهتف امينه وتحتضنها.. طب بتعيطي ليه هو اللي بيحب بينقهر كده. لتكمل هيا وتحكي حكايتها مع كريم َما فعله في العربه ورؤيه جواد لهم وطردها له من حياته ولم تذكر سيره الجواز لتنهار اخيرا بالبكاء.
لتهمس.... انا بحبه يا ماما وهو شافني في حضن الزباله ده من غير هدَومي عارفه انه موجوع بس انا حلفتله يا ماما عالمصحف انا هموت عليه قلبي هيموتني طردني بره حياته هموت.
لتحتضنها امها وتهتف.. طب اهدي.. هو لو بيحبك بجد هيفكر ويعرف انك مظلومه يا حبيبتي اهدي واصبري لحد ما غضبه يروح وطالما بتحبو بعض كل حاجه هتتحل انما الزباله اللي اسمه كريم ده ماهسكتلوش تاني انا هقول لجدك علي كل حاجه.
لتهتف سهيله.. لا يا ماما والنبي جدي تعبان انا خايفه عليه بس انا عايزه امشي من هنا اسافر اروح اي حته.
لتهتف امينه.... تسافري فين يا قلب امك.
لتهتف... ماعرفش بس عايزه ابعد يا ماما لو فضلت هروح لجواد واذل نفسي ماقدرش ابقي جنبه ومارحلوش انا هموت عليه انا تعبت مش مكتوبلي فرح اشمعني انا ليه يا رب استغفر الله قلبي بيوجعني
لتحتضنها امها وتهتف.. اهدي حبيبتي كل حاجه هتتحل والحب ده اكيد مش هيروح ولو عايزاني اروحله اروحله واعرفه ان بنتي ماتعملش كده.
لتهتف... لا يا امي استحاله احطك في موقف زي ده انت عاليه اوي مانذلش نفسنا اه بحبه بس هو اختار يبعد وسابني مش عافيه هيا ربنا يهدي قلبي الموجوع ويصبرني علي بعده..
لتقبلها امها وتتركها لتظل فتره لا تعلم ماذا تفعل بوجعها لتقوم وتحضر تليفون اخر قديم وتضع فيه خط معها اخر وتسمي الخط باسم حبيبها ليظهر لها في الرسايل باسم جواد وتضع صورته لتظل تتلمس تليفونها لفتره وكتبت عالتليفون من الخارج اسم حبيبها وظلت تقبله وتضعه في احضانها كانها تقبل حبيبها وتبدا في بعث رسائل لذلك الفون تبث فيه عشقها له وتحاول ان تجعله يحس بها وبمشاعرها كانت تبعث رسائل صوتيه وتنتحب والحب يمزقها لتبدا في بث شكواها له لتبعث اول رساله له.. عارفه انك موجوع يا قلبي عارفه انك تعبان واللي شفته وجعك بس والله مظلومه دنيتي وقفت بروحتك وببكيك بدموع عيوني والله مظلومه قلبي هينشق في بعدك كنت فاكره اني قويه طلعت ضعيفه اوي مش مصدقه اني دي.. انا بموت يا نن عيوني هفضل مراتك نفسي اموت دلوقتي وافضل مراتك املي اني لو ربنا اراد ابقي مراتك في الجنه والله بعشقك سيبتني لمين وانا غلبانه عامله قويه وانا اغلب من الغلب لما نمت في حضنك نمت بامان مانت راجلي ودنيتي وكل ماليا بعدت يا نن عيوني وخدت قلبي بس ابعد لو ده هيريحك بس مظلومه يا قلب سهيله مظلومه والله ماشفت فرح في دنيتي الا بشوفتك ودخولك دنيتي.. انت فاكر لما تسيبني متعلقه هدور وابعد لا دانا نفسي افضل متعلقه علي اسمك ولا صنف راجل هيخش حياتي.. ادخل مين وانت مالي قلبي والله مالي قلبي.. سيبتني خلاص انا بموت يا جواد مش متخيله انك بعدت عارف لو اعرف اجيلك اترجاك تاني ترجعلي بس عارفه انك هتهيني وتطردني بس مظلومه يا قلب سهيله والله مظلومه.. طب هعيش ازاي انا دلوقتي سلسلتك جنب قلبي بتوجعني هيا املي ليك وشوقي ليك لما المسها هحس بيك يا نن عيني.. رحت يا قلبي ومفكرني رخيصه وزباله.. رحت يا عيوني وسيبتني ضعيفه وانا اللي عامله جامده وانا اغلب من الغلب والله اغلب من الغلب.. جواد حبيبي انت حبيبي وهتفضل حبيبي قلبي اللي هعيش علي ذكراه نفسي بيتقطع يا قلب سهيله نفسي بيروح مني بس مفيش في ايدي حاجه.. عهد عليا اعيشلك زوجه مراتك اللي هتصونك العمر كله هصونك في غيبتك يا عيون سهيله مانت حبيبي َمفيش حبيب غيرك.. هتوحشني اوي بحبك يا اغلي حاجه في دنيتي بحبك يا روح سهيله يللي خدت روحها وسيبتها عايشه علي ذكري حضنك اللي مالحقتش اشبع منه.. روح وامشي ربنا يطبطب علي قلبك عارفه انك موجوع بس مفيش في ايدي حاجه لتجهش بالبكاء و َتنتهي رسالتها وتحتضن تليفونها وتنام متعبه مقهوره.
********* ميفو ميفو
عند جواد ظل طوال الوقت جالسا والقهر يتلبسه فحبيبته خانته ليهتف ليه ليه عملتلك ايه دانا حبيتك ليه جبروتك ده كنت قوليلي انك بتحبيه مش تمشي معايا سكه ايه بتاعه كلو مابتشبعيش لا انت اللي تستاهل كنت بتجري َوراها زي المجنون عملتلها قيمه والاخر تخطفها زي الاهبل وتحطها علي اسمك وتدور هيا وتنام مع الواد اللي مخطوباله ليهب من قهرته امال كانت بين ايديا عامله انها عايزاني ليه انا هتجنن ليقوم ويكسر ما حوله ليه تحسسيني انك بتحبيني وعايزاني َانا اجري زي الاهبل وراكي ليه ايه بتلعبي علي كله هتستفيدي ايه استبن تحت الطلب والبيه يحضن ويبوس وانت تاخد من وراه اخص ايه ده ايه القرف ده.. ليجلس مقهورا ويدق قلبه.. دي حلفت عالمصحف يا جواد ماجايز تكون بريئه حد يحلف عالمصحف كده عيني عينك ماجايز هو اللي خبطها بجد ما تصدق انت بتحبها لا بتعشقها وهيا كانت مقهوره وبتحلف صدقها يا جواد انت بتحبها.. لينهره عقله تصدق ايه عايز تبقي اهبل دا انت جايبه من فوقها وكانت مردغه وجسمها معلم عليه ايه الارف ده انت اتجننت تصدق مين دول كانو علي بعض هتكدب عينك عشان بتعشقها عايز تبقي مره وتركب نفسك العيبه ليهب ويقف مغلولا لا والله ما يحصل البت دي لازم احرق قلبها لازم اعلم عليها زي ماعلمت علي قلبي ودبحتني طب يا سهيله انا لازم اعرفك ازاي تعملي كده ومش جواد اللي ينزل لزباله زيك لا دانا جواد اللي ماحدش يطوله والله لاقهرك َاحسرك علي عملتك وصرمحتك وانت علي اسمي بس برضه هغرز قلبك وانت علي ذمتي واسيبك بقه والقهر مكلبش فيكي لا طولتيني ولا طولتي حد تاني.. ليهب ويمسك تليفونه ويبحث فيه ليجد ما جعله يبتسم ليهتف بفحيح هخلعلك قلبك ان كان اصلا عندك قلب واعرفك قيمتك واتصل بالنمره يصدح صوت في التليفون ليبتسم بخبث ويهتف..
.....توقعاتكم هيهبب ايه الحزين...
#الجامحه_والبدوي
#حكايات_mevo
البارت الثامن عشر....
اتت لجواد فكره ليخلع قلب سهيله ويعرفها حجمها ليتصل بصديقته وسكرتيرته سالي ليهتف.. سالي كنت عايزك نتقابل.
لتهتف سالي.. بجد يا جواد وماله اجي اقبلك فين ليعطيها عنوان احد الكافيهات وينزل مسرعا ليقابلها ليمر الوقت وتحضر مسرعه ليجلس ويهتف... سالي انا عايزك في خدمه وانا مأمنش علي حد غيرك.
لتهتف... بسعاده انا تحت امرك اي وقت.
ليهتف... انا عايز اتجوز.
لتبهت هيا وتقطب جبينها.. نعم تتجوز.
ليهتف... ايوه عايز اتجوز بس صوري مش حقيقي وعارف ان اللي هقوله ما يتعقلش فلو ترضي تتجوزيني وتخدميني وانا هعوضك باللي تطلبيه.
لتنظر اليه فتره تقلب الكلام في راسها لتهتف بابتسامه... وماله نتجوز هو انا اطول كانت تمني نفسها ان تتزوجه وتلتصق به للابد وتمارس عليه حيلها الانثوي. ميفو ميفو
ليبتسم هو ويهتف... طب يا سالي عايز نتجوز في اقرب وقت وهكتبلك اللي تعوزيه ومش هتاخر عليكي وهنعمل فرح كبير يتحكي عنه.
لتنظر اليه بسعاده كانها ستجن... اللي تشوفه يا جواد انا اسعد يوم في حياتي.
ليقطب جبينه ويهتف. سالي الجواز صوري اسعد ايه انت بتعمليلي خدمه انا مش بتاع جواز فتره كده َكل واحد يروح لحاله. ميفو ميفو
لتتراجع وتهتف... اه طبعا امال دانت تؤمر يا جواد والله من ايدك دي لايدك دي.
ليهتف طيب هسيبلك بقه ترتبي الفرح والاعلانات والحجوزات عايز فرح اللي يشوفه ينجن عليه وفلوس مايهمكيش فاهمه.
لتهتف هيا... وانا هعملك فرح اسطوري يا روحي دانت تأشر بس.. لينتفخ هو وهو يظن انه سيحرق قلب تلك الحقيره حتي تندم علي فعلتها ولكنه سيحرق قلبها فعلا ويقضي علي البقيه الباقيه من حياتها ليندمجا معا يخططان في تفاصيل الفرح الذي باقامته سينهي علي قلب عشقه ولم يعشق غيره.
في الصباح استيقظت رودينه لتجد حمزه مكلبشا فيها لتتنهد وتهتف طب اعمل ايه هفضل في الغلب ده كتير هو ولا امه ايه وجع القلب ده..طب ايه اكلم جدي يعقله ولا اكلم عمي ولا اسيبه طور كده يوجعلي قلبي كل شويه هتحمل لامتي بس هموت عليك يا طور هتفضل كده لامتي هو انت مش هتحب فيا يا زفت وتدلعني بقه عبوشكلك دانا عروسه يا رب ايه القهر ده. لتتنهد طب يا حمزه اعملك ايه ارجعك ازاي لتقوم وتنتقي فستانا قصيرا ذو حماله واحده وفتحه صدر وضهر عاليه ينسدل علي جسدها بجمال وتترك شعرها لتخرج وتجلس تفكر كيف تحنن قلبه عليها لتاتي في بالها فكره لتقوم وتذهب للمطبخ وتمسك احد المجات الكبيره وتنظر بغلب الي نفسها.. يلا عشان تكمل مانا هبله وعارفه هتيجي علي دماغي بس والله يا حمزه لو ماحنيتش لاطين عشتك واهجم عليك اقتلك يا رب انا خايفه َمجنونه اعملها ازاي دي لتملا المج باللبن وتتجلد وترفعه وتدفعه ليسقط علي قدمها لتصرخ بشده من الالم لينزل المج علي قدمها من الجنب لتنزل دموعها. يخربيتك يخربيتك كسرتي رجلك يا حزينه عشان سي زفت رجلي بتوجعني منك لله يا حمزه انا مجنونه واستاهل حد يعمل كده وسي زفت ماصحاش ليه مانا صرخت لتنزل دموعها لتصرخ مره اخري عله يسمعها لتنزل دموعها اكثر ماصحاش َانا رجلي بتوجعني انا اتجننت حد يعمل كده انا مش عارفه احرك رجلي اتكسرت عملت في نفسي انا مجنونه الله يخربيتك يا حمزه لتصرخ مره اخري.. عااااا رجلي بتوجعني يا بهيمه انت بهيمه ان شالله ما حن عبوشكله تكسري رجلك يا زفته لتصرخ مره اخري ليفيق حمزه علي صوتها ليقوم مسرعا ليجدها تقف باكيه ليقترب مسرعا اليها ويهتف مالك فيكي ايه
لتنظر اليه بغلب وتنفجر في البكاء وتهتف مفيش روح نام مفيش
ليهتف.. اروح ايه انت هبله ليقترب منها ويشدها لتصرخ رجلي بتوجعني لينظر اليها بحنان ليحملها ويذهب بها الي السرير ويضعها بهدوء ويجلس بجوارها يتاملها وعيونه تاكلها من جمالها ليهتف... بتوجعك
لتهمس وتمسح دموعها.. اوي والله هيا اتكسرت
ليمسك قدمها لتان ليهتف لا شكلها كدمه بصي هكلم حمدي يجي يشوفها لتهز راسها ليكلم صديقه ليقفل الخط ويهتف هيجي دلوقتي.. لتضع يدها علي قدمها تدلكها وتهتف طب يا رب مايتاخر رجلي هتموتني كنت عايزه يجيب حاجه يدلكهالي.
ليقطب جبينه... نعم ياختي هو مين اللي يدلكهالي.
لتهتف... حمدي مش دكتور هو
ليهتف.... اه دكتور ياختي اسيبه يلمسك بطلي هبد ال يدلك ال وشوفي حاجه البسها.
لتهتف... هات الشال اللي هناك ده احطه علي كتفي.
ليرفع حاجبيه... لا والله يعني نقفل فوق ونسيب تحت مفتح وحمدي يهيص ويدلك دا بقت مسخره
لتهتف... ايه كلامك ده حمدي دكتور محترم.
ليهتف.... اه محترم بس لو دخل مش هيبقي محترم ماحدش يشوفك كده ويفضل محترم
لتنظر اليه بدلال... مالي يعني عادي اهوه وبعدين هيسيب رجلي االي بتوجعني ويقعد يبص عليا.
ليهتف ويسيبك كلك ياختي ويقعد يبص لما عنيه تبظ اتلمي في ليلتك وذهب ليحضر روبا ويلبسها اياه وظل ينظر اليها ويهتف دا حاجه زفت شكلك بيبرق يا زفته الطين لمي شعرك ده لتلم شعرها بغضب ليظل ينظر اليها غاضبا والغيره تنهش قلبه طب تخبيها ازاي وهيا قمر كده ليذهب مجبرا ليفتح الباب ليدخل صديقه ويكشف عليه ليخبره انها كدمه ويجب الراحه التامه وكتب علي مراهم لها لتهتف رودينه بدلع يعني هيعوز تدليك يا حمدي.
ليرتبك حمدي ويهتف... اه يا رودينه الصبح وبالليل
لتهمس... طب معلش تعبناك والله بس اعمل ايه انا اللي خايبه مش بعرف احافظ علي نفسي
ليهتف.. معلش ابقي خدي بالك
ليهتف حمزه... يلا يا حمدي بلا خدي بلا هاتي هوينا شكرا يا سيدى لينصرف حمدي ويهتف انت عيل قليل الذوق كسفتني قدامها يا سي زفت
ليهتف حمزه... وانت مالك بيها يا طور انت تتكسف والا تولع يلا غور
ليتنهد حمدي... تصدق انك مابيطمرش فيك.. ايه ما تتلم ياخويا وابقي سحسح لما اتنيل امشي ايه مش صابر
ليهتف حمزه.. طب روح بقه بدل ما اطبق وشك ده
ليغمز حمدي... لا الحب بهدله ليدفعه حمزه للخارج ويغلق الباب ويعود اليها غاضبا ليهتف تاني مره تكلميه كده هقطم رقبتك.
لتتنهد وتحرك رجلها لتتأوه ليقترب مسرعا ليهتف... بتوجعك
لتهمس بحب.. اوي اوي بتوجعني بموت والله
ليهتف بهيام... طب ايه اعملك ايه
لتهمس دلكهملي.
ليهتف... طيب الصيدليه جايه في السكه.
لتهمس... طب علي ما تيجي
ليقترب منها وقلبه يرجف ويمسك قدمها ويضعها علي رجله لتميل عليه وتهتف وتشير هنا يا حمزه ليبدا هو في تدليكها واصابعه تتلمس قدمها ويمسد عليها يمينا ويسار لتهمس.. اه بتخف اهيه ليظل يتلمسها بحنان بالغ وهيا تتماي بنظراتها ليسمع صوت الباب ليهب هاربا من مشاعره مبتعدا عنها فهيا اكلت قلبه ومشاعره ليذهب ويحضر الدواء ليهتف دا ايه الغلب ده انا لسه هدهن.. ليتجلد ويستدير كانت هيا قد تحركت انزلت قدمها ليهتف ايه نزلتي ليه
لتهتف مفيش عايزه اطلع بره زهقانه اقعد اتفرج علي حاجه..
لتهتف... اسندني بس لهناك والنبي
ليهتف بغلب... اسندك.. ليقترب منها ويحملها لتضع يدها حوله وتهتف... هتعبك كده يا حمزه سندني احسن.
كانت قريبه من وجهه تهمس وانفاسها الحاره تحرقه ليذهب بها الي الكنبه ويجلسها بهدوء ويدها حول رقبته لينحني بها ليلمس شفتيها بخده ليشتعل ويتشنج جسده لتهمس بوله.. ايه تعبتك معلش والنبي.
ليضعها ويهب بعيدا لتهمس... ايه مش هتدهنلي المرهم ليجلس مرغما وجسده مشتعلا من همسها وقربها ليبدا في تدليك قدميا ويداه تتلمسها بهيام وترسل لجسده شرارات تحرقه وبدا من انفعاله يضغط علي قدمها لتتأوه لتهتف.. براحه يا ميزو والنبي بتوجعني
لينظر اليها ببلاهه ليهتف هاه.. اه معلش معلش ويحاول ان يستعيد نفسه ليمر الوقت ويقوم يحضر لها شيئا تاكله لتشكره وهو لا ينظر اليها يكفيه حرقه قلبه لتهمس ماتجيب فيلم حلو يا ميزو هنقعد كده.
ليقوم ويهتف... عايزه ايه.
لتهتف... انت عارف اني بحب الرومانسي.
ليتنهد ويحضر فيلما ويجلس بعيدا والقهر ياكله وقلبه سينجر.
لتهتف انت قاعد بعيد ليه كده مش هتشوف تعالي جنبي لتنزاح قليلا لياتي ويجلس بجوارها وهيا تنظر اليه بخبث ليبدا الفيلم وتبدا المشاهد تتوالي وترسل كما من المشاعر الي قلبيهما وكل منهم يأن ببعده عن الاخر لتركن هيا علي ذراعه بعد فتره ليرفع ذراعه ويحاوطها لتبدا في الاسترخاء والاستكانه اكثر بين ذراعيه ليشدها اليه اكثر لتنام في احضانه ويحاوطها بيديه وشفتيه تتلمس راسها ليمر الوقت لتميل هيا وتحرك راسها تتمتع بقبلاته علي شعرها لينساب مشاعره ويبدا في تحريك راسه وينزل عليها بهيام وهيا مغيبه والمشاهد امامهم تدخلهم في دنيا الرومانسيه كانت شفتاه تجولها بهيام ويداه تحتضناها وهيا ممدده لتصدح كلمات الحب امامهم لترفع عيونها اليه ليظلا يهيمان ببعضهما لفتره ليديرها ويريحها علي الاريكه ويستدير ويضمها اليه وعيونهما معلقه ببعضهما ليظل يتلمسها بحب ويبدا بتمرير اصابعه علي وجهها وشفتيها وهيا تائهه بين يديه جميله محبه وعيونها ترسل اليه شرارات تلهب قلبه ليقترب ليهمس بحب.. حمزه بيحب القمر َهيموت عليه لترتعش بين يديه ليحس بصدره سيهرب من مكانه ليهم ان يغوص معها في دوامه عشق ولكن الزمن اب ان ياخذا قسطا من السعاده ليسمعا جرس الباب يرن بقوه ( الجوازة دى مبصوص فيها 🤣 ) لتنتفض رودينه ليشدها هو الي احضانه ليسيطر علي نفسه ويغرز اصابعه في جسدها والجرس لا يكف ابدا.. ليبعدها بهدوء ويقبل راسها ليقوم وهو في حاله سكر ليذهب ليفتح الباب ليجد امه واخته بالباب لتهتف امه.. ايه ياخويا ساعه علي ماتفتح لتدخل لتجد رودينه جالسه جميله لتغتاظ وتهتف طب لما سيادتك قاعده في الصاله مابتفتحيش ليه ميفو ميفو
لتهتف هاله... ايه يا ماما براحه الله.
ليهتف حمزه.. رجليها وقع عليها المج يا ماما اهدي شويه.
لتهتف.. اه بدانا التكسير ياخويا ايه الدلع ده
لتذهب اليها هاله.. الف سلامه يا رودي مش تخلي بالك حبيبتي.
لتهتف رودينه.. غصب عني والله ومش عارفه اعمل حاجه.
لتهتف ام حمزه... خلاص هقعد معاكو واعملكو اللي تعوزوه
ليتصنم حمزه... لا يا ماما ماتتعبيش نفسك انا هاخد بالي منها
لتهتف... لا انت ماتعرفش انا هقوم اعملكو لقمه وانت يا هاله اقعدي معاهم ليجلس حمزه مقهورا ليمر الوقت وهاله ورودينه يتسامران وحمزه الغيظ ياكله فصورتها بين يديه لا تذهب من باله لتقترب هاله من رودينه الواد هيطرشق يا بت ايه الحب ولع في الدره
لتذغدها رودينه حب ايه هتقري دا اخوكي بومه.
لتهتف هاله... لا والله دا بومه دا دا الواد ناقص يرشق فينا اي حاجه عشان قاعدين علي قلبكو لا وماما ماتتوصاش ربنا يهديها..
لتهتف.. اعمل ايه انا يعني امك صعبه اوي يا هاله ربنا يهديها بجد... ليمر الوقت لتاتي امينه. وسهيله كانت سهيله تبدو عليها الحزن والارهاق لتحتضنها رودينه مالك يا قلبي شكلك عامل كده ليه
لتتنهد سهيله... مفيش حبيبتي تعبانه بس شويه ارهاق انت عارفه الشغل اهم حاجه انت حبيبتي كويسه ومبسوطه..
لتتنهد رودينه مبسوطه.. اه اه مبسوطه امال ايه ميفو ميفو
لتقطب سهيله جبينها لتهتف... انت مخبيه عليا ايه انطقي الواد ده عملك حاجه.
لتسمع حمزه يجلس بجواره... وهعمل ايه يا ست سهيله اتنين عرسان هنلحق لتطرق رودينه لتحس سهيله ان بها شئ لتهتف... انا حفظاكي فيه ايه انطقو
ليسرع حمزه خوفا من سهيله ويحتضن رودينه ويقبل خدها هيكون فيه ايه انت عايزه يكون فيه بالعافيه.
لتاتي أم حمزه.. هيكون فيه ايه يا ست سهيله اختك المدلعه عملت رجلها واديني اهه واقفه اخدمها وشايلنها علي كفوف الراحه من الصبح حد بيعمل كده.
لتنظر اليها سهيله.. لا كتر خيرك والله والله اختي تدلع براحتها بيتها وجوزها يدلعها وكتر خيرك يا طنط بس يصح يعني نقعد علي قلبهم من الصبح جوزها يخدمها. والا ياخدها يرميها مثلا ويتجبي عليها ميفو ميفو
ليهتف حمزه... فيه ايه ماتهدو انا مش عايز حاجه انا اقدر اخدم مراتي مالكو هتتخانقو كتر خيرك يا امي وانت يا سهيله اهدي
لتنظر اليهم بسخط وتهتف.. مش مرتحالك يا حمزه بس اقول ايه مسيري هعرف ليظلا فتره جالسون يتسامرون
لتاخذ ام حمزه حمزه جانبا وتهتف.. ايه يا زفت خلصت.
ليهتف حمزه ساخطا... يادي السواد اللي اتحط علي هو انا هلاقيها منك والا من سهيله امي ابوس ايدك خليكي في حالك مش ناقصك الله.
لتهتف... مش ناقص ايه يا واد البت دي عملتلك ايه مزعلاك اروح اجبهالك من شعرها انطق.
ليهتف ساخطا... ماتبس بقه كان حد قالك اني اكتع تجيبي مين من شعرها فيه ايه يا امي مراتي مابتعملش حاجه ومن فضلك بطلي كلامك ده بيزعلني مابستعملوش.
لتمصمص شفتيها.. اه يا اخويا مابتستحملش عالننوسه حاجه ماشي ادي اخرتها تقول لامك كده وهيا طالقها مابتجيش جنبها وتقعد تحب وتسحسح.
ليهتف... يا امي احب ايه بس هيا نطقت ماهي قاعده ساكته مابتنطقش رودينه طيبه مش زي سهيله يا امي وعشان كده مش بستحمل تتكلمي كده لانها ماتستاهلش كده.
لتهتف.... لا والنبي ايه طب يا اخويا ابلعها كلها اما اقوم اغور دي اخرتها لتتركه وتذهب وتاخذ ابنتها َتنزل.
ليقف ساخطا.. اكلها اه والله هموت واكلها انا عارف اني فقر ولا هطول البت ابدا شويه امي وشويه سهيله بتحرب عايزه تعرف ماختها هبله ومفقوسه ولو عرفت هتسخمط عيشتي وشويه دماغي اللي موديني في داهيه.. ماتحن عالبت يخربيت عيشتك شوف غلبانه ازاي ورقيقه وقمر والله قمر طب ايه هنفضل كده ماتتعدل بقه بدل مالبت تقول لاختها وامها وتجي امنا الغوله تطبق في رقبتك تاخدها منك.. ليهتف يادي المصيبه يا حزنك يا حمزه لو سهيله عرفت اللي حصل هتشقك نصين ماهي مستنيالك غلطه منك لله يا كريم حولتها بقت غوله بتعض في خلق الله.. دا حبيبي قمر وغلبان يتاكل اكل اهمد بقه ولم نفسك وبطل تاكل فيها انت عايزها وهيا اتوجعت.. طب ايه اعمل ايه اقرب واثق فيها والا اهبب ايه هيا صحيح اتصرفت زباله وتستحق قطم رقبتها بس لجأتلك كانت عملتك راجلها وانت هنتها وسودت عيشتها هتكمل كده يا حمزه هتعرف.. ليتنهد ويقوم ليجلس معهم ليمر الوقت وسهيلة قلقانه علي رودينه وحمزه يبذل جهده لكي يدلع رودينه امامهم كاي زوجين سعيدين لينصرفا اخيرا ويعود حمزه ويجلس معها لتهتف ممكن يا حمزه تدخلني جوا.
ليهتف... ليه بدري كده لسه ماتقعدي شويه نسهر.
لتهتف... لا انا تعبتك انهارده اريحك مني شويه
ليقترب منها ويهتف بحنان... انا مابتعبش منك يا رودي انا لو اخدمك العمر كله
لتنظر اليه بحب لتهتف.. كتر خيرك يا حَمزه بس مش عايزه اضايقك ولا حد يكلمك كلمه وحشه.
ليتنهد... قصدك امي انا عارف انها مابتعرفش تسكت وانا مابسكتلهاش يا رودينه والله
لتهتف بخجل... لا ماتسكتلهاش ايه عيب دي مامتك.
ليمسك يدها.... انت ازاي طيبه كده
لتخجل َتهتف.. ماهي امك فعلا لازم نتحملها لتطرق َتتنهد و َمسيرها ترتاح قريب ميفو ميفو
ليقطب جبينه.... ترتاح ازاي مش فاهم
لتهمس بحزن.. لما تسيبني يا حمزه مانا عارفه انك هتسيبني.. لترفع عيونها وتنظر اليه بشوق وتهتف... مش انت هتسيبني برضه
ليقترب منها ويهمس.... اسيبك اروح فين بس
لتهتف..... ماهو يا حمزه انت مش عايزني وانا مش هجبرك تكمل معايا حتي لو بح.... قصدي قصدي
ليبتسم ويشدها اليه.... حتي لو ايه يا رودي كملي.
لترتبك وتهتف.. سهيله هتعرف كل حاجه ومش هتسكت وانا مش عايزه اعملك مشكله
لينفعل َو يهتف.... رودينه اياكي تقوليلها حاجه عارفك هبلك وهتخري بكل حاجه عشان ماتصدق هيا.
لتهمس.... طب انت زعلان ليه اما تعرف ماتعرف مش دي الحقيقه.
ليهتف.... انت عايزاها تعرف اللي بينا عشان لو عرفت هتاخدك مني انا عارف.
لتنظر اليه بحب وتضع يدها علي صدره وتهتف وانت هتسيبني ليها مش كده يا حمزه.
ليظل ينظر اليها بحب ليهز راسه اخيرا ويقوم ويبتعد ولا يرد ويقول.. طب ايه بقه اقوم احضر حاجه ناكلها نسهر عشان من الصبح دماغي وشت منهم نقعد علي رواقه وقام واحضر بعض المقرمشات والعصائر ويقترب منها ويجلسان معا ويظلا فتره معا ليقترب منها ويظل يداعب كتفها ويقبل راسها حتي يبدا النوم يتسلل الي عيونها لترفع راسها وتهمس حمزه عايزه انام
ليقترب اكثر ويهمس... وتسيبيني لوحدي اهون عليكي لتظل تنظر اليه ليقترب منها بهدوء وهيا قد اصابها الخدر من مشاعرها وتسلل النوم اليها ليهمس حبيبي قمر بين ايديا وانا ماعتش قادر والله ماعت قادر ليشدها اليه ويقبلها ويتوه معها وهو يتعمق في قبلاته وهيا تستجيب بهيام وتحاوطه ليريحها وهو معها يلهبها بعشقه فقلبه كل من بعدها وهيا امامه بعد سنين وشوقه اليها ياكله لتذوب وتذوب وهو يتعمق في قبلاته ليمر فتره لتان بين يديه وتحاول ان تبعده وهو لا يستجيب لتهمس حمزه بس والنبي بس ليتجلد اخيرا ويشدها اليه لتحاول ان تبتعد ليشدد عليها ويهمس ماتتحركيش لتستسلم وتندس في احضانه وتستسلم للنوم الذي غزاها بسعاده بعد ان اخذت جرعه حب جعلتها تحس انه قريبا سيكون لها حبيبا وزوجا ليمر الوقت ليلاحظ انها انسابت بين ذراعيه ليتنهد ويهتف.. نمتي وولعتي فيا بجمالك طب اروح فين لا كدا كتير عليا كفايه يا حمزه واعقل بقه انت عايزها وهتموت عليها اعقل يا زفت انت البت هتموتك محصور وجسمك هيشيط ويدخن ليحملها وينظر اليها كل يوم كده ولعه الصبح وولعه بالليل ليذهب بها ويريحها ويستلقي بجوارها وياخذها في احضانه لينام بعد عناء.
مرت الايام هكذا وهيا تتدلل عليه صباحا وتنام في احضانه ليلا حتي وصل الي اخر صبره وقرر ان يسامحها لانه لم يعد يقوي ان يبتعد عنها انشا واحدا وهيا مشتعله بحبه تنتظره وتفعل المستحيل كي يقربها وكلها خوف ان يظل هكذا مبتعدا عنها معاقبا اياها.
اما سهيله فكانت تموت حيه وامها بجانبها تصبرها وتعطيها الامل انه ما ان يهدا حتي يعود اليها ويدرك خطأه وانها مظلومه لتصحو علي خبر ذبحها من الوريد الي الوريد كانت تتصفح موقعه كالعاده لتجد خبر موتها لتجد صوره جواد وبجواره سالي تلبس فستان العرس وتحت الخبر تم زواج رجل الاعمال جواد الترك علي الانسه سالي في حفل مهيب حضره نخبه من رجال الاعمال والصفوه وكان الحفل اسطوريا لا مثيل له وقد سافر الاثنان لقضاء شهر العسل بالخارج ليسقط التليفون من يدها وتضع يدها علي قلبها وبدات انفاسها تتمزق.. جواد اتجوز اتجوز عليا.. جواد حبيبي اتجوز وسافر يقضي شهر العسل.. جواد.. ظلت جالسه مشلوله قلبها يأن ودموعها تنساب وتنهمر.. لتسحب تليفونها وترسل له رساله الي تليفونها الاخر وتبدا في النحيب.. هونت عليك يا قلب سهيله خلاص كرهتني خلاص موتني بالحيا خلاص قتلت سهيله وهيا بتعشقك ليه يا قلبي دانا قلت هستناك العمر كله دانا قلت هيجي يوم وترجعلي خلاص قفلتها عليا وخرجتني بره حياتك رمتني اوي كده وصدقت قلبي حرام عليك ليه دانا كنت في حالي وانت سقتني عشقك بالغصب وقلت خلاص لقيت الدنيا وهبقي زي البنات خلاص يا جواد بقيت لوحده تانيه تنام في حضنها وتبقي بتاعتك وانت بتاعها.. طب.. طب و انا يا جواد كنت بحلم البسلك فستان اه زي البنات كنت بحلم زي البنات عمري مافكرت اني ابقي بنت او احلم. نزع من قلبي اي احلام وجيت انت حطيت في قلبي احلي حلم. اروح فين اعمل ايه انا بموت والله بموت.. كنت مستنياك اعمل ايه في وجعي ده اعمل ايه قلبي هيموتني يا قلب سهيله.. انا طلعت ضعيفه اوي َمحتجالك انا ادمرت ومت علي ايدك سحبت روحي ورحت سهيله قوتها راحت.. اتجوزت خلاص للدرجادي انا خلاص. طب لمستها وبقت مراتك ازاي امال حبتني ازاي انا استحاله اسيب مخلوق يلمسني غيرك عايشه علي حضنك لما كنا هناك انا بتاعتك بس انت ما بقتش بتاعي لتجهش بالبكاء والله مظلومه يا قلبى مظلومه يا رب ارحمني من َوجعي يا رب خدني.. لتظل تبكي فتره.. لتهتف اخيرا.. خلاص يا قلب سهيله روح. افرح وانساني خلاص انا كده مت هدور علي ايه والا مستنيه ايه خلاص انسعد بعيد عني وانسي اللي كان يوم ليك حبيب.. هتفضل حبيبي العمر كله هتفضل في قلبي العمر كله. وهحافظ علي روحي جايز لما اموت َاكون ليك.. اكيد هبقي ليك مانا ماكنش ليا في الدنيا نصيب يا رب اسعده وعيشه الحلو اللي ماعيشتهوش بدعيلك يا نور عيني تاخد نصيبك في الدنيا اللي انا ماخدتهاش ومستنيه نصيبي لما اموت جايز تكون ليا اه مانا ماعملتش حاجه والله ماعملت غير اني ضعفت وحبيت. حبيت بس دانا عشقت.. جواد حبك جوايا مالي قلبي وخلاص هزهد الدنيا وهعيش علي ذكري وامنيه ماتحققت روح افرح واعمل عيله احلي عيله وهفضل ادور عليك حتي لو خرجت من حياتي بس اشوفك واملي عيني منك فرحتك عندي يا قلب سهيله دنيا لوحدها حتي لو مش انا فيها.. انسعد وانسي انسعد وافرح ولا يوم تتوجع الحمد لله يا رب انه هينسعد وينسي. بس ولا عمري هنسي لأنك نفسي االي بتنفسه يا روح سهيله لتغلق الرساله وتنتحب لتدخل امها وتحتضنها.
لتتنهد امها بتعب معلش يا قلب امك معلش هتنحل يوم صدقيني انا عارفه هيجي يوم وتنسعد انت تستحقي وهو هيرجع.
لتنتحب سهيله.. بحبه اوي يا ماما هموت وموجوعه مش قادره.
لتحتضنها امها.. معلش يا قلب امك اقول ايه منه لله البعيد مايعرف يكسب ولا يفرح كريم ابن عاصم.. لتظل تهدئها حتي سمعت جرس الباب لتربت عليها وتقوم وتغلق الباب وتذهب لتفتح الباب لتجد كريم يقف عالباب ليهتف ازيك يا طنط امينه.
لتهتف... بخير طول مانت بعيد يابن عاصم
ليقطب كريم جبينه.. ايه يا طنط فيه ايه
لترفع امينه يدها وتصفعه بقوه علي وجهه ليرتد قليلا ويهتف انت جرالك حاجه بتضربيني
لتهتف واديك بالجزمه كمان يازباله ياللي بتنهش في لحمك وما كفكش اللي عملته زمان يابن عاصم.
ليبهت ويعرف ان سهيله حكت لها ليغتاظ ويهتف... هيا الهانم قالتلك طب مش تتكسف
لتهتف امينه... تتكسف من ايه بنتي انضف منك و َمن صنفك.
ليضحك ويهتف... ايه هيا لفتك انت كمان الهانم انا قافشها في العربيه البيه نازل تحضين وتفعيص والكل بيقول انها ضاربه عرفي.
لتبهت امينه وتحس بوجع في قلبها لتصرخ اخرس يا زباله بنتي انا.
ليصرخ هو... ايوه بنتك والبيه لما شافنا مع بعض ضربني وقال كتير قال انها بتاعته يعني ايه بتاعته يا مرات عمي ماتشوفي تربيتك الزباله بتتحضن في العربيات حتي انا كت هسترها الله اعلم البيه كان هيعمل ايه.
لتصرخ هيا وتتهالك اسكت منك لله اسكت. ليصرخ... لا مش هسكت وهفضحها مش انا اللي تعمل عليا شريفه والبيه يفعص براحته مش انا اللي حفيت سنين تسامحني وهيا مدوراها كان صراخه قد وصل لسهيله لتخرج وتندفع لتجد امها تمسك قلبها ومتهالكه وهو يصرخ بقذاراته لتنظر اليه بغل ولك عين يا زباله تيجي لتنقض عليه وهو يتفاداها وبدا يتشاجران وهو يسبها في شرفها وهيا تهجم عليه ليسمعا صرخه مدويه لتستدير لتتفجأة مما رات ويهوي قلبها في مكانها عندما...
#الجامحه_والبدوي
#حكايات_mevo
البارت التاسع عشر
كان كريم وسهيله يتشاجران وهو ينعتها بشرفها لتسمع هيا صرخه من ورائها لتلتفت لتجد امها تقع علي الارض ووجهها شاحب وتلفظ انفاسها لتصرخ سهيله ويخاف كريم ويقترب مسرعا لتهتف امينه خلي بالك من نفسك ومن اختك ماتخليش حد يقول عليكو تربيه ست.. انتو احسن بنات واحسن تربيه انا عارفه يا قلب امك انك انضف واحده خلي بالك من اختك الغلبانه وروحي لجواد اوعديني تروحيله يا قلبي ماتسيبيش حبك يضيعه الخسيس ده..
لتصرخ سهيله.. بس يا أمي اوعد ايه.
لتمسك امينه يدها.. أحلفي انك هتروحيله وترجعيه انت قويه انت لازم ترجعي حبك ومهما عمل اصبري هو موجوع وشاف اكتر حاجه توجع الراجل جواد بيحبك اوعي تسيبي حبك اوعديني .
لتصرخ سهيله.. اوعدك بس ماتسيبنيش.
لتهتف امينه... سيباكي وبدعيلك يجي يوم يفرح قلبك الموجع يا بنت امينه ولفظت انفاسها مره واحده و َتراخت بين يديها لتظل سهيله تنظر اليها بلا وعي.. ماما حبيبتي ماما قومي اخلي بالي من مين.. قومي يا قلبي قومي انت بتقولي ايه ماما فوقي ماما ظلت تهزها وتصرخ.
ليهب كريم ويستدعي حمدي جارهم لياتي مسرعا وسهيله تصرخ وتنتحب وتجمع اهل البيت و َنزلت رودينه مسرعه وقلبها سيقف لياتي حمدي وينعي خبر وفاتها لتصرخ سهيله وتظل تصرخ ورودينه قد اصابها الذهول وتصلبت في مكانها ليحتضنها حمزه بشده ويصرخ بها رودينه انطقي رودينه ماتسكتيش كده رودي والنبي انت عامله كده ليه لتتشنج و َتسقط مغشيا عليها ليحملها حمزه والكل اصبحت حالته بائسه.
فسهيله تنتحب والجد والجده في حاله حزن ورودينه مغشيا عليها وكريم يقف مذعورا وقلبه ياكله فهو السبب في موتها ليمر الوقت وتجري اجراءات الدفن.
اما البنتين فاصبحا في حاله تدمي القلب ولم يعد لهم احد ورودينه قد استفاقت ومنكمشه في احضان اختها لا تريد ان تتركها كانها اصبحت امها وسهيله لا تفعل شيئا ودموعها تنزل بهدوء صامته وقلبها قد مزق من الكل لتبدا في التماسك والعوده لشخصيتها القويه مره اخري وبداخلها تكونت قرارات لها ولكن ما يؤلمها اختها فحالتها غريبه والتصاقها بها مريب فهيا لا تقرب حمزه كانه ليس زوجها او سندها وتلتصق باختها كانها روحها. ميفو ميفو
لتقترب منها سهيله وتحتضنها وتهتف.. ايه يا حبيبتي هتفضلي كده.. ماما صحيح راحت بس هيا معانا وحوالينا.. لتنتحب رودينه وتلتصق بها لتهتف سهيله.... مالك يا قلب اختك بيكي ايه انت من يوم ماتجوزتي وانت مش طبيعيه وانا حفظاكي وصبرت كتير واقول يا بت انت اللي دماغك بتفكر كتير بس لا فيكي ايه مخبيه ايه.
لتنظر اليها رودينه فكانت في حاله ضعف وموت امها جعلها تحس انها فقدت الامان وان استجدائها لمشاعر حمزه اوجعها كثير لتنهار اكتر لتهمس سهيله.. فيه ايه انطقي انا قلبي مش مستحمل وحياه ماما لانتي قايله..
لتنهار رودينه وتخبرها بكل شئ وما فعله حمزه وما فعله ادهم واجبارها علي الزواج ورضوخها له لانها تحبه واذلاله لها وتفانيها في ارضائه واشعاله واغرائها له لعله يعود اليها ولكنه لا يريدها ويريد ان يذلها وطلبت منه الطلاق ولكنه نهرها وانها ستظل تحت طوعه تمتثل لاوامره.
لتهب سهيله والقهر يحرق قلبها.. بقي البيه اتجوزك غصب وبيذل فيكي وانت سيادتك عماله تغريه عشان يحن عليكي ويبقالك زوج.. ليه مالكيش كرامه ماعندكيش دم.. البيه واخوه بيذلو فينا ويعيبوا واحنا نسكتلهم لا وكمان تلبسيله وتقلعيله عشان يحن عليكي.. نهارك اسود شهر وانت بنت بنوت بتتذلي لده للجاحد ده ليه عملتي ايه. غلطتي اه انما يعمل كده ليه كان ربنا ماجيتيش تقوليلي ليه. هموت منكو لله قلبي محروق واحد يموت امك والتاني يموت كرامتك.. تتذلي لده ليه ترخصي نفسك ليه ليه.. واحد مش عايزك وبيهينك هو وامه وانت تلبسي وتدلعي عشان يتعطف ويحن ويبصلك انت عقلك ايه.
لتصرخ رودينه... بحبه وهو بيحبني بس هو مخه زباله.
لتصرخ سهيله.. حب.. ياختي منعول ابو الحب.. حب ايه اللي يذلنا كده ان كان انت والا انا.. حب.. حب يتعمل فينا كده وتقولي حب حب الذل حب المهانه حب الرخص انا وانت رخاص مابنتحبش ولاد امينه مابيتحبوش كل واحد يتجبي عليهم شويه ولاد امينه مش اد المقام لحمزه بيه و َكريم بيه ومعاهم اللي خلع قلبي وموتني خلاص تقوليلي حب.. الحب ينداس بالرجلين.. بت انت اسمعي بقلك اهوه الواد اللي فوق ده هيطلقك لتبهت رودينه لتنظر سهيله ايوه بصيلي كويس لو كان عايزك ياختي كان حن عليكي انما شهر ذل كفايه اوي انا خلاص هسافر واخدك معايا بكفيانا اوي اللي عملوه ولاد عاصم.
لتهمس رودينه.... اسيب حمزه.
لتصرخ سهيله.... تسيبي ايه هو انت كتي اتاخدتي عشان تتسابي. مانت متسابه ومذلوله ياختي ومرخصه نفسك ونازله رخص للبيه عشان يحن بس لا والله لاحرق قلبك يا حمزه. لتسمع طرقا علي الباب لتستدير وتفتح الباب لتجد حمزه لتبتسم بسخريه َلتهتف..... اهلا..
ليدخل حمزه ويتجه الي رودينه ويقبلها ويهتف ازيك يا رودي عامله ايه.. لتهز راسها وهيا صامته خائفه من اختها.
ليهتف... ايه يا قلبي مش كفايه بقه بيات بعيد عني هونت عليكي.
لتضحك سهيله.. تصدق انك مسخره يا حمزه
لينظر اليها مبهوتا... في ايه يا سهيله مالك بكلم مراتي.
لتضحك عاليا.. مراتك لا والله طب اديني اماره كده وعرفني.
ليقطب جبينه ويتوجس وينظر لرودينه لتنكمش ليحس ان هناك مصيبه ليهتف... هو فيه ايه مالكو معوجين ليه.
لتقترب منه وتهتف باستنكار.. معوجين.. لا مالناش حق نتعوج علي سيادتك.. ولاد امينه تربيه الست مالهمش ينطقو قدام البهوات.
ليبهت حمزه.. ايه كلامك ده انت اتجننتي رودينه فيه ايه.
لتهتف سهيله بغل.... . مالكش دعوه بيها يا حمزه بيه وكلامك معايا انا.
ليهتف.... انت اتجننتي دي مراتي ماليش دعوه بيها ازاي.
لتهتف.. تاني هتقول مراتك تاني ليه انت كت دخلت عليها يا حمزه بيه.
ليبهت ويتراجع مذعورا لتضحك وتهتف.... ايوه نلعب بقه عالمكشوف يابن عمي. هاه... شهر شهر يا حمزه... شهر خدت البت غصب وتذل فيها عشان ايه انطق كت وصي عليها تتحكم وتعاقب.. كل ده عشان استنجدت بيك وعملتك راجل تروح تنجدها.
لينظر اليها مصعوقا.. لتهتف ايوه عرفت اللي الزباله عمله وانها غلطت بس بصراحه انت تفوقت عالزباله ان كان انت والا اخوك زي بعض ماتفرقش. نصبت نفسك حاكم عليها وتهين وتتجبي عليها و َهيا هبله لا وتقعد معاك وترضي وتراضي سيادتك وانت وامك تسمعوها مافي الخمر ليه يا حمزه بيه حقه. شايف نفسك عليها ليه.. لتصرخ فيه ماتبصلهاش بصلي ايه هتخوفها وانا واقفه انت فاكر ان امي ماتت ومالناش حد لا فوق دانا اخلع قلبك من مكانه واخدها من نن عينك.
ليصرخ.... تاخدي مين انت اتخبلتي دي مراتي بتاعتي.
لتضحك... بجد تصدق انك غلبان.. بورقه وسخه من اي محامي يطلقها منك ماهي بنت بنوت بعد شهر شكلك هيبقي وحش اوي يا حمزه.
لينظر اليها مصعوقا.. هتودينا المحكمه يا سهيله.. هتدخلي ابن عمك المحكمه َتفضحيه.
لتضحك.. ابن عمي.. لا يا راجل بجد انت مصدق نفسك انتو ولاد عم تعر انتو عار والله.. اسمع بقه يابن عاصم البت دي هتطلقها وتنسي خالص ان ليك ولاد عم وهاخدها ونغور من هنا وماتعرفولناش طريق. ميفو ميفو
ليصاب بالجنون.... اطلق مين انت مجنونه اطلق مراتي وتاخدي مين انت فاكراني هسكتلك.
ليستدير لرودينه... انت ساكته ليه سايباها تبعدنا عن بعض لتنكمش رودينه خوفا وتنتحب. لتهتف سهيله... هيا مش سيباني انت اللي سيبتها يا حمزه شهر وهيا تحت طوعك راضيه وساكته وصابره علي غبائك و َكبرك اختي ما سابتكش وانت ماسبتلهاش حاجه تانيه تقعدها معاك. اختي ماتسابتش عشان ماتاخدتش من اساسه.. بنت امينه ابن عاصم اتجبر عليها واستكتر نفسه وعمل نفسه قاضي وجلاد عقد نقص تطلعها عالغلبانه عشان هبله وطيبه لا وازيدك بقه من الشعر بيت عشان حبتك يا حمزه وانت ماتستحقش الحب ده انت قليل اوي عليها يا حمزه بيه.
ليصرخ.. اسمعي يا سهيله جايز اكون غلطت وغبائي اتحكم فيا انما رودي بتاعتي مراتي لو انطبقت السما ما هسيبهاش ليذهب الي رودينه ويشدها الي احضانه ويهتف رودينه دي قلبي من جوا واستحاله لو علي موتي ماسيبهاش ليقبل راسها.
لتصرخ سهيله وتذهب اليها وتشدها.. ابعد عنها بقلك انت فاكر ان سيادتك تامر فتطاع لا يا بيه مش وقت ماتحب تبعد وتذل تبعد ووقت ماتقرب تقرب انسي انا هاخد اختي واحرق قلبك انت لازم تعيش عمرك تبكي وتنحسر عليها فاكرنا ايه عبيد وانتو أسياد اللي ذيك يا حمزه عويل اه والله مايقدر النعمه الا بعد اما تروح منه. الغرور عندك والكبر كيف بتستمتع بيه.
ليصرخ.... بطلي انا بحبها...
لتضحك.. هاتلي اماره واحده.. من انهي ناحيه.. ليله فرحها فرحتها نيمتها فرحانه. خدتها في حضنك وداديت ودلعت. رودي مش سهيله رودي حنينه عايزه حد بيحس انت مابتحسش وجبله ومقرف بجد.. بتحب ايه يا اخي منك لله.. العبده اللي جبتها وقهرتها هيا اللي بتحبك.. ايوه هيا اللي بتحب استحملت منك ايه شوف.. كسرت فرحتها واستحملت.. قهرتها واستحملت. هنتها انت وامك واستحملت. هيا اللي حبت واحد مايستاهلش. عشان كده انت تستاهل تتساب وتترمي. وهتشوف هقهرك ازاي واخدها منك.
ليهتف بعنف... وانا مش هسكتلك تبعديها عني ظلا يتناحران.
لتنهار درودينه وتصرخ بس بقه بس حرام عليكو بس ارحموني بقه انا بموت لتنهار وتسقط مغشيا عليها ليهوي قلب حمزه ويحملها مسرعا وياخذها ويصعد بها لشقته رغم اعتراض سهيله وصريخها ليستدعي صديقه حمدي ليحضر ويخبره بانهيارها ليعطيها مهدي وينصرف ليظل كل من سهيله َو حمزه جالسان امام بعضهما ورودينه نائمه لتقول اخيرا يا رب تكون سعيد بنفسك يا حمزه.. يابن عمي يا راجلها علي اللي هيا فيه بس يكون في علمك رودينه مش هسبهالك رودينه خلاص خرجت بره دنيتك.
لينظر اليها ويتنهد متعبا ليهتف.. اسكتي يا سهيله انا قلبي تعب كفايه بالله عليكي بصي لاختك وفكري في قلبها ووجعها.
لتهب وتصرخ.. قلب مين انت سيبتلها قلب انت ايه جاحد.
ليهتف... اهدي هيا تعبانه.. انا غلطت يا سهيله ورجعت في كلامي وكنت والله هراضيها قبل ما طنط تتوفي والله كنت هراضيها انا بحب رودينه يا سهيله.
لتهتف.... انتو مابتعرفوش تحبو انتو مش بني ادمين اساسا.
ليهتف.. انا مش كريم يا سهيله ماتحكميش عليا باخويا انا ماليش ذنب في اللي عمله.
لتهتف..... بجد مالكش ذنب وقهره اختي دي وسيبانها شهر تذل فيها وهيا صبره ومابتنطقش ماصعبتش عليك يا حمزه وهيا لوحدها معاك مابتنطقش وصابره جايز تحن عليها انا مش مصدقه انت ازاي جاحد كده وتقلي بتحبها اللي بيحب مايقساش.
ليهتف..... وانت كتي حبيتي فين عشان تعرفي والا ماتعرفيش انت طول عمرك بطولك مابتحسيش بحد وجاحده وماعندكيش مشاعر
لتبتسم اليه بقهر.. صحيح وانت هتعرف منين ان ماعنديش مشاعر لا يا حمزه بيه عندي مشاعر. تصدق سهيله الدكر عندها مشاعر لا وحبت كمان.
لينظر اليها مبهوتا لتكمل... اه حبت يا حمزه وحبت اوي وكتر خيره اخوك قضي عالحب ده ووقع بيني وبين اللي بحبه ومع ذلك ماقسيتش علي اللي حبيته مع انه سابني ماقسيتش يا حمزه لاني حبيت وحبيت اوي ولو انعاد الزمن هحب بس اخوك ما ادانيش فرصه اخوك قتلني وموت امي اخوك ده شر ومنقوع نجاسه غرز غرزته وخلع قلبي.. الجاحده اللي بتقول عليها نتش قلبها من جوا.. انا حبيت وبحس بالحب انت ماحسيستش اختي بحبك لو كنت حنيت وعرفتها غلطها كانت وقفت جنبك مش تلزق فيا بعد موت امها من خوفها انت مش سند يا حمزه ولا عمرك كنت سند رودينه بتحبك ومش حاسه بحبك ولا بامانك عشان كده انهارت. رودينه مش زيي يا حمزه رودينه رقيقه وطيبه وغلبانه ماتستحقش ده.. بتحبك وصبرت وانت ماكفتهاش ولا شبعتها من حبك ولما فقدت امها قلي اترمت في حضنك يا حمزه خدتها بين درعاتك. عارف ليه رودينه اترمت في حضني لانها حست اني امها وامانها وسندها رودينه فقدت كل حاجه وانت مادتهاش اللي يعوضها.. السند مش كلام السند فعل. الحب مش كلمه الحب تحسسها انها غاليه َانت دست ورخصت فيها علي طول دراعك.. لو عندك دم تحس اد ايه انت وجعتها دا لو بتحس من اساسه. انا نازله اهي عندك لو رضت تقعد ودا ماظنش هسيبها. بس بقلك رودينه مش هتقعدلك خلاص لاني همشي يا حمزه ورودينه خايفه ومش هتسيبني هتعملها ازاي هتجبرها والا تحبسها.
ليهب واقفا.... لا هعرفها اد ايه انا بحبها وبعشقها.
لتضحك سهيله.. الكلام حلو يا حمزه.. اسيبك ربنا يعينك علي حالك نفسي اختي تنسعد ماتمناش ليها الهم واللي هلاقيه يسعدها هعمله يا حمزه. مش عند ولا كبر لا محبه اختي اللي يسعدها هعمله لو علي رقبتي ورقبتك وتركته ورحلت مقهورا. ميفو ميفو
ليقوم ليقترب من حبيبته يتلمسها بحب.. كده يا رودي تقوليلها والله كنت هراضيكي واحطك جوا عيوني للدرجادي خوفتك انا فعلا زباله ومادتكيش الامان. اسبوعين وانت راشقه في حضن اختك وماقربتيش مني اد ايه انا فعلا زباله وهيا عندها حق في كل كلمه وعندها حق اني مادتكيش الامان واني اتجبرت عليكي والله مالاقي ليا حاجه عدله عملتها وانت طيبه وغلبانه واستحملتي. انا فعلا ماستحقكيش يا قلبي بس والله بحبك وبعشقك كنت غبي وطور وفاكر اني لما اعاقبك هتبطلي تقفيلي زي زمان وتقولي حاضر وطيب.. وما كنتش عارف ان حاضر وطيب ماتجيش غصب لا تيجي بالمحبه اراعيكي واديكي امانك ساعتها هتديني اللي انا عايزه لانك بتحبيني.. انهارده خوفي كان رعب ان اختك تبعدك عني وانا مكسوف منها شهر كامل وانت صابره وانا زباله شهر كامل وانت حنينه وانا قاسي بس والله جيت الاخر وقلت خلاص هاخدك في حضني ولا ازعلك ابدا والله كنت خلاص قبل ما طنط الله يرحمها بس انا ربنا بيردهالي وهيعيشني رعب الدنيا انك تروحي مني دانا ساعتها اموت والله اموت قومي يا قلب حمزه وانا هراضيكي والله هراضيكي ظل يقبلها لتتململ هيا بين ذراعيه لتفتح عيونها ليهتف.. حبيبي انت كويسه لتغمض عيونها مره اخري وتفتحهم لتهمس سهيله فين.
ليحس بكلبشه في صدره ليهمس موجوده يا قلبي موجوده ماتخافيش.
لتنظر اليه بوهن..... حمزه.
ليهتف..... عيون حَمزه من جوه.
لتهتف..... انا خايفه هاتلي سهيله.
لتنزل دموعه ويحتضنها...... طب انا اهوه جنبك يا قلبي ماتخافيش والله ماتخافي والنبي يا رودينه حسي بحضني والله ماهخوفك ابدا.
لتهمس...... انت مش عايزني يا حمزه هاتلي سهيله انا خايفه.
ليشدد عليها ويهتف.... بس بس مين دي اللي مش عايزها دانا هموت عليكي يا قلب حمزه ليقبلها ويغرقها بقبلاته والله عايزك وبعشقك وبموت عليكي اوعي تخافي دا حضنك وامانك والله ماهخوفك تاني ظل يقبلها ويمسد عليها نامي يا قلبي نامي حمزه حبيبك مش هيسيبك ابدا.
لتهمس وتتوه.. انا موجوعه وخايفه.. انا حبيتك وانت مش عايزني يا حمزه خلاص هاتلي سهيله.. انا عايزه سهيله سهيله عمرها ماتسيبني.. لتهمس اخيرا انت هتسيبني سهيله مش هتسيبني.. لتنام مره اخري من جراء المخدر وحمزه دموعه تنهمر ويعتصرها بقهر.. الله يخربيتك يا حمزه منك لله.. موجوعه يا عمري اسف والله اسف. حبتيني يا عمري عارف والله وماستحقش الحب ده بس بعشقك والله بعشقك حقك عليا اسف اعمل ايه يا رب والله عايزك َهموت عليكي. اجبلك سهيله ايه بس انت في حضني حضن حبيبك اللي بيعشقك يا قهرك يا حمزه منك لله عملت ايه وجعتها كده ليه منك لله انا كت عارف وحاسس ان هيجي يوم وربنا يوجعني فيها يا رب انا غلطت وقليت ادبي عليها سامحني.. قومي يا قلب حمزه وانا هحطك بعيوني واخليكي ملكه والله ولا يوم ازعلك استغفر الله يا رب ماتبعدهاش عني يا رب لياخذها في احضانه ويظل بجوارها يبثها حبه ووعوده لها بالامان.
*******
عند سهيله كانت جالسه مقهوره ايه يا سهيله هتجبري اختك تبعديها عنه وهيا بتحبه ماتقسيش عليهم ماتاخديش حمزه بذنب كريم لو حمزه عرف غلطه سيبيهم جايز اختك تنسعد وتفرح َانت شوفي حالك بعيد ابعدي يا سهيله عن الكل جواد راح وامك راحت وماعادش ليكي حد من اساسه.. وحشتيني يا امي ماكنتش عارفه اني هبقي وحيده كده لتظل جالسه وتفتح تليفونها وتبعث له رساله قصيره.. امي ماتت يا جواد وبقيت لوحدي يا قلبي كان نفسي اترمي في حضنك بقيت لوحدي انا خايفه اوي خايفه من نفسي حاسه اني هبقي حد مريض جاحد معقد انا خايفه قلبي بيوجعني يا قلبي انت مش هترجعلي خلاص كده كل حاجه راحت يا قلب سهيله.. انا ايه جواد والنبي ارجعلي يا قلبي انا بحبك انا خايفه جواد انا خايفه اخرب بيت اختي انا خايفه ابقي من غير مشاعر انا حاسه اني هتجنن وزي ماحمزه قال هبقي قاسيه َجاحده والنبي يا جواد ارجعلي جوايا بيموت وبتحول لحد غريب ميت انا بموت وهبقي جثه انا مرعوبه يا جواد انا اللي بقرب منه بأذيه انت رحت وامي ماتت واختي هبوظ حياتها.. قلي اعمل ايه.. لتصمت وتنتحب.. اعمل ايه عشان احافظ علي حبك جوايا انا جوايا بيروح الحلو كله بيروح وحاسه اني بقيت لعنه. ابعد يا جواد ابعد خلاص انا بموت ابعد بدل ما اخلي اللي حواليا يكرهوني ابعد يا قلبي انت رحت وانا مت خلاص انا مت خلاص كفايه عليا دنيا لحد كده هو انا يعني كنت فرحت طول عمري انا انكتب عليا ابقي لوحدي واموت لوحدي.. لتغلق الخط وتظل جالسه لفتره تفكر.
لتتوه وتنام من قهرها.. لتاتيها امها في الحلم... سهيله انت وعدتني ترجعي جواد انت وعدتني ترجعي حبك هو موجوع رجعيه واستحمل وصيه امك يا بنت امينه تدوري علي حبك واستحملي عشان تنسعدي اصبري امك بتقلك هيجي يوم وتنسعدي... روحيله يا سهيله اوعي تسيبي حبك.
لتقوم مفزوعه تبحث عن امها لتجهش بالبكاء لتهتف اروح ازاي اذل نفسي ليه اترجاه يعني يرجعلي طب اعمل ايه يا ربي ايه الوجع ده.
كان جواد جالسا ينظر الي السماء وقلبه مخلوع وكلما اغمض راي صورتها وهيا بين أحضان كريم بجسدها العاري ليقوم ويكسر ما حوله كان يعيش جحيما من نوع آخر شخص عشق عشق لا مثيل له وما يحرقه انه هو الذي سعي الي ذلك العشق.. لتنزل دموعه ليخرج صورهم معا ويتلمسهم بحنان وقهر ليقول... ليه ماحبتنيش ليه دانا جوايا حب ليكي هيقتلني ليه.. انا بدوي وقلبي حر عارفه يعني ايه لما اشوف مراتي كده عريانه كان لازم اقتلك ماقدرت ماقدرت لابس عار بسببك عشان ماقدرش اقتلك نفسك في الدنيا هو نفسي ليه ليه دانا كنت بحلم بيومنا مع بعض كنت بحلم بليله بدويه يتحاكي عنها البلد كنت هعملك الحلو كلو ليه يا حبيبتي ليه هو انا قليل قوي كده حاسس اني هموت والله هموت. يا رب يا رب انا بحبها اعمل ايه ليحتضن صورها ويصرخ بحرقه.. اااه قلبي يا عالم محروق مراتي فضحتني ودعست شرفي وماقتلتهاش. غلبت تقلك ابعد ابعد ومافسختش الخطوبه وانت اهبل بس ليه ماكنش عندها الشجاعه تقلك عايزاه. ليصرخ انت تستاهل حرقه قلبك انت اصرخ ويصرخ ليتهالك عالارض باكيا محني الراس يشعر بخلعه قلبه هعيش ازاي من غيرها ازاي ليجهش بالبكاء ويركن علي جانبه ينعي حبه الذي خلع قلبه.
عند كريم كان يجلس في حجرته لا يخرج منها منذ وفاه زوجه عمه والذنب ياكله وينهش قلبه.. انت ازاي زباله كده ماكفاكش اللي حصلك زمان ماكفاكش يا ازبل خلق الله انت راجل انت تخطط وتوقع البت بنجاستك بنت عمك توصمها بعار كده َتموت الست الطيبه الغلبانه انت ربنا مش هيسيبك اخرتك جهنم يابن عاصم ايه الشر ده البت طول عمرها ما اذيتكش ويوم ماتحبك مره توجعها وتعتدي عليها ولما تبعد ترجع تاني توجعها مالهاش حق تقرر وتختار انت زباله هتحب فيك ايه اخص عليك وعلي تربيتك انت اللي زيك حقه يموت الست ماتت بسببك. نعت بنتها بقله الشرف والست ماستحملتش.. الست الطيبه اللي طول عمرها بتحن عليك ولا هانتك ولا وقفتلك علي عمايلك السوده ويوم ماتيجي تتكلم تقفلها وتتبجح وتهين بنتها.. موت الست وانبسطت.. قضيت علي سهيله ورجعتها تموت تاني انت ازاي كده انت زباله زباله ليجهش بالبكاء الله يرحمك يا طنط امينه سامحني يا رب كان الشيطان عميني اعمل ايه بحرقه قلبي والذنب هيخلص عليا اعمل ايه اكفر عن ذنبي ازاي ارجعلها حقها ازاي.. عارف عمرك يا سهيله ما هترضي عني مانا اللي موت امك انا اللي قهرتها بس غصب عني كت محروق ماليش مبرر بس كنت محروق تسيبيني وتروحيله.. ليظل يبكي.. دلوقتي خلاص اهو اتجوز وسابك وانت السبب يا زباله انت السبب ارتاحت غرزت غرزتك ومزعت قلب بنت عمك ونعتها في شرفها ويوم ماتحب وتدخل حد دنيتها بعد سنين توقع بينهم.. طب اعمل ايه اهو سابها واتجوز ارجعهولها ازاي يا رب اعمل ايه انا تعبان هموت من قهري وذنبي هيخلص عليا خايف حاسس اني هخش جهنم عاللي عملته.. منك لله يابن عاصم فضحت لحمك منك لله.. ليظل جالسا فتره يفكر ليهب بس لا البت دي لازم تفرح وحقها يرجعلها لا يا كريم لازم ترجعلها حقها وتكفر عن ذنبك لازم تبقي راجل مره واحده في حياتك ليقرر ان يفعل شيئا يعيد الي ابنه عمه المغدوره منه حقها ويعيدها حياتها ليقوم مسرعا والقهر تنهش قلبه ليأخذ عربته ويسرع ليذهب لجواد ليخبره بكل شئ فلم يجده فقد سافر جواد ليعود والقهر متلبسه يشعر بعار ما بعده عار وأثناء عودته كان يبكي بحرقه ودماغه مشوشه لتاتي احد العربات وتصدم عربته لتشتعل العربه ويتجمع الناس بسرعه ويسحبون كريم من العربه ليذهب به الي المشفي كانت حالته ليست سيئه ولكن الله أراد أن يلقنه درسا قاسيا فكريم كان يمتلك من الوسامة الكثير وهذا ما زاد غروره لنزل عليه رب العباد عقابه ان نزع منه تلك الصفه وكما وضع فيه صفه الجمال والسوء نزعها عنه بابشع صوره فجانب وجهه قد تشوه تماما ليشعر الكل بالحزن علي ذلك الشاب وما حدث له ولكن كريم يشعر بأنه يستحق ذلك وانه يستحق اكثر من ذلك. لما فعله بعرضه وشرفه. جلس كريم يري وجهه وكيف يبدو ليهتف.. حقك جالك يا بنت عمي في الدنيا ولسه الاخره لسه اخرتك يا واطي قذف المحصنات يا رب تبت انا خايف يا رب سامحني انا عارف اني استحق الحرق بس تبت والله تبت.. عقاب ربنا تم ونزل ولسه عقابك يابن عاصم في الاخره.. ذنب سهيله وامها النفس الطيبه.. منك لله يابن عاصم استني اخرتك وعيش بقه مع ذنبك العمر كله...
#الجامحه_والبدوي
#حكايات_mevo
البارت العشرون..
استيقظت رودينه لتجد نفسها في احضان حمزه وهو مستيقظ ينظر اليها بحب لتتململ بجانبه ليهتف.. ايه يا قلبي عايزه حاجه حاسه بايه اجبلك حاجه.
لتتنهد فقربه يحرقها وبعده يحرقها لتهتف عايزه سهيله وديني ليها.
ليهز راسه بغلب وينظر اليها بحب شديد.. وحمزه ماينفعش يا قلب حمزه قولي وانا اجبلك روحي تحت رجلك والله.
لتشيح بوجهها ليهمس عارف انك موجوعه مني وشهر كامل بهدلتك بس قلبي طيب وحنين وبيحبني وهيسامحني مش كده والنبي اهون عليكي تفضحيني كده واختك تاكلني.
لتهتف بخجل... انا ماعرفتش اسكت وكنت خايفه اعمل ايه انا خايفه يا حمزه.
ليقبل راسها ويحتضنها ويهمس... طب لو قلتلك اني بعشقك واني كت غبي وحمار واهبل اه والله اهبل ان روحه تبقي معاه ويعمل فيها كده رودينه انت لو بعدتي عني اموت.
لتهمس... بطل بقه انت بتكدب ليه عشان ما امشيش مع سهيله وتقعد تتحكم فيا صح عشان انا هبله وطيبه.
ليبتسم.. مانا عارف انك هبله وطيبه بس مش عشان اتحكم لا عشان قلبي لو بعد اموت والله اموت انت مش متخيله انا اترعبت اد ايه وسهيله رصتهملي صح انا استاهل كل كلمه كنت غبي وحمار اعمل ايه بس. حبيبي طيب مش كده اهون عليكي تبعدي ليقبل وجنتها بحب اهون عليكي تموتي قلبي.
لتتنهد هيا وتهتف... انت السبب انت اللي وحش اوي انا غلطت وانت عملت كتير انا خايفه منك بعد ما ماما ماتت اترعبت ان سهيله تمشي وتسيبني ليك تذل فيا.. انا هبله وهقعد واسكت ومش هنطق.
ليبتسم ويهتف.... لا قلبي طيب وحنين وبيحبني مش كده والنبي بتحبيني.
لتخبطه َو تهتف..... لا ما بحبكش عشان انت جاحد ورخم.
ليهتف.... يا لهوي مابتحبنيش ازاي يا كدابه دانت قلتيها وانت راشقه في حضني واختك قالتهالي وهيا بتردحلي تحت. انت فاكراني اهبل وهسكت دا حبيبي بتاعي ولا اقدر ابعد خطوه.
لتهتف... مش بكيفك انا اللي اقول يا سي حمزه انت وحش وانا مش مأمنه ليك وسيبني بقه اسافر مع اختي انت مش عايزني من اساسه شهر كامل وانت سايبني دانت لو طوبه كنت حسيت. يلا يا بابا والله لاسيبك واروح مع اختي.
ليضحك علي طيبتها ويهتف.... والله يا رودي انت عامله زي العيال المقموصين عسليه بكلامك ده.
لتقطب جبينها... ايه ده انت مش مصدقني يا سي حمزه ومفكر اني هبله طب اوعي بقه اما اقوم اروح لاختي.
ليشدها اليه... طب استني بس لا مصدق والله وهبله ايه دانت العقل كله بس اهون عليك يا قمر تسيب حمزه حبيبك شهر كامل اتلوعت وجتتي شاططت والقمر قمر قدامي وانا اللي طور اكل في حالي بغبائي والله يا رودي قبل ما طنط الله يرحمها قلت خلاص مش قادر وهاخد حبيبي في حضني احب فيه براحتي واسحسح لما اخلص عليكي.
لترفع نفسها... لا والله بمزاجك بقه وانا اقول حاضر وطيب وشهر كامل متشحتفه عليك وهموت عليك و َانت جبله مابتحسش وتلوع فيا.
ليبتسم بحب... يا لهوك يا حمزه اكن حبيبي كان متشحتف ومتلوع وهيموت عليا دانا مش كت طور دانا بقره بقرون. يا قلبي اللي هيخرج من مكانه اكن كت متشحتف يا قمر طب قلي ازاي والنبي قلبي هيخرح من مكانه.
لتخجل وتقطب جبينها... ايه ده بطل طريقتك دي احنا زعلانين.
ليقترب منها ويهمس... طب ماصالح القمر اللي زعلان هموت واصالحه سيبيني يا رودي والله ابهدلك صلح اصالحك يا مز يا عسليه ياللي حرقت جتتي شهر كامل
لتهتف مقطبه حبينها.. لا يا حمزه مش عايزه انت اللي اختارت يبقي خلاص اتحمل بقه وسيبني اروح لاختي وقامت من مكانها.
ليشدها مره اخره وينحني عليها..... استني بس اختك ايه دلوقتي طب انا دلوقتي اللي متشحتف وهموت عالقمر وبقله حقك عليا والله اسف يا قلب حمزه كت طور وربنا يا رودي كت حمار اهون علي قلبي يسيبني والنبي والنبي دانا حمزه حبيبك اللي بتحبيه وهتموتي عليه.
لتضربه.... لا ما بموتش عليك انا
ليبتسم.... وماله اموت انا والله اتربيت اهوه وبحايل ولو القمر بعد هموت نفسي.
لتهمس.... بطل بقه ايه كلامك ده.
ليبتسم.... ايه خايفه عليا يا هناك يا حمزه حبيبي بيخاف عليا.
لتهتف.... لا مش خايفه ومش عايزاك من اساسه مش بمزاجك هو.
ليقترب من وجهها ليهمس.... بقي مش عايزاني خلاص بس انا عايز وهموت علي اللي عايزه ليتلمس شفتيها ليرجف قلبها ليهمس والله هموت بحبك يا ملوعه قلبي اروح فين بعيد عنك وانت معششه في قلبي سنين وانا بنطح فيكي زي الطور وانت مكلبشه جوايا وانا بغير عليكي وهموت وما وعيتش الا يوم ما كتي في بيتنا حسيت اني هموت عليكي والله يوميها قلبي كان موجوع عشانك ولما اتقلبتي كنت حاسس بنار جوايا والزباله اللي اسمه ادهم شعوط جتتي ويوم ما استنجدتي بيا كنت زي المجنون حسيت بنفسي هيروح واتوجعت من مرواحك من ورايا وقلبت طور انطح تاني ووجعت حبيبي وبقوله حقك عليا كان يتلمسها بحنان.
لتهتف... لا ياخويا هو انا كل اما ازعلك هتقلب طور لا مش عايزه بس يا حمزه بقه بطل. حاولت ان تبتعد فلمساته تحرقها.
ليلتصق بها فهو يعلم انه يؤثر عليها ليهمس.. لا عشت ولا كنت اني ازعل القمر تاني وابس ايه بس انت والنبي بطلي انا خلاص جبت جاز ارضي عني بقه حمزه اهوه بين ايديك مؤدب وبيترجي القمر ارضي يا قمر وحياه حمزه اللي هيموت عليك.
لتتنهد بغلب لتهتف... خايفه طب سيبني شويه بقه ووديني لسهيله.
ليتنهد.... اسيبك اه اوديكي لسهيله لا يا رودي سهيله صعبه وهتعصيكي عليا.
لتهتف... لا سهيله عايزه ابقي ليا شخصيه وما اسيبكش تتحكم فيا وابطل هبل.
ليهمس.... مين اللي يتحكم ده طب هاتي ايدك كده ليضعها علي قلبه شوفي بيدق ازاي دانتي متحكمه ومتحكمه دانتي جوا وقاعده وهاين عليا اركع تحت رجلك.
لتهمس.... لا والله اصدقك انا بقي حمزه بجلاله قدره يركعلي بس بس بطل فاكرني هبله وتضحك عليا بكلمتين.
ليظل ينظر اليها بحب ليقترب من شفتيها يقبلهم قبلات خفيفه ويشدها يجلسها علي السرير ويظل واقفا وهيا مدهوشه لتنصعق عندما انحني علي قدميه ونظر اليها.
ليقول بحب... دانا لو طلت اقدم فروض الولاء والطاعه كنت عملتها. لو طلت اديكي قلبي كنت عملتها لو انت امرتي وطلبتي اقطع نفسي عشانك.
لتدمع عينها من كلامه ليقوم ويشدها اليه ويحتضنها بحبك والله بحبك.
ليرجف قلبها وتنساب مشاعرها لتهمس... حمزه
ليهتف بهيام.. قلبه كله كله والله.
لتهمس.... انا خايفه بجد هتبقي حنين وطيب
ليحملها ويدور بها.... ابقي حنين يا لهوي دانا هوريكي هنيه ماحدش شافها دانا هغرقك حنيه لتبتسم ليهتف... يا لهوك يا حمزه حبيبي ابتسم يعني رضي عني والنبي رضي لتطرق خجلا وتحمر ليهتف.... بموت فيكي بعشقك واسف يا عمري عاللي عملته والله اسف.
لتتنهد.... طب طب ماشي هشوف الاول وبعدين احكم بقه عليك ولو زعلتني والله هروح لاختي.
ليضحك... يا خراشي بكلم قط صغنن وانا هسيبك برضه يا قمر تروح ليقترب ويرفع وجهها بحبك ومفيش يوم الا ماتمنيتك بتاعتي حبيبتي مراتي.
لتهمس.... بجد يا حمزه اوعي تضحك عليا.
ليمسك وجهها بيده ويهتف.... اضحك ايه انت مش حاسه بالنار اللي جوايا دانا هموت ليتلمس شفتيها ليلتهمهم بحب وهيام وخوف من فقدانها لتان بين يديه وتتشبث به ليهتف هفطس كده والله مش قادر.
لتهمس بهيام..... مش قادر ايه.
ليبتسم... مش قادر ابعد سنتي هموت عليكي عايزك وقلبي بيصرخ علي حبيبي.
لتتنهد.... طب بس بقه كفايه انت عايز ايه دلوقتي سيبني بقه اما اشوف هتبقي كويس والا َوحش وتململت بين يديه.
ليمسكها بقوه وضحك... اكني عايز ايه دلوقتي دانا عايز كتير عايز حبيبي كله علي بعضه يفضل راشق جوا حضني واسيبك ازاي هو حبيبي اهبل والا ايه مش بعد ما حن يسيبني كده.
لتقطب جبينها.. بقي انا هبله يا حمزه طب اوعي بقه روح كل بعضك والله لاطلع روحك زي ما طلعت رَوحي وهوريك انا هبله ازاي ودفعته واتجهت للباب.
لتجد نفسها محموله لتصرخ لتسمعه يضحك ويهتف.... لا اعقلي كده دانا قلت حبيبي لان وهنمز ونسحسح لا يا عمري هبله ايه انا اللي اهبل وعبيط لو سيبتك بطلي هتتعبي كده وما هسيبكيش
لتنظر اليه بغضب.. ايه هتغصبني والله اسود عيشتك.
ليضحك..... لا عيب عليكي اغصب ايه انا بتاع كده ليشدها ويمسك وجهها دانا حبيبي بيسيح في ثانيه وهو قمر ومحمر كده ليتلمس شفتيها باصابعه ويهمس بحبك وانت قمر كده ليقبلها بهدوء شوف هموت كده وانت بصالي وقمر كده ال غصب ال ليحملها بين يديه ويقبلها ويتجه بها الي الفراش ويريحها ويظل معها يتلمسها وهيا تتوه بين يديه وتنساب مشاعرها ليهمس بعشقك والله بعشقك.. لتظل تنظر اليه بهيام لتهمس اخيرا.... وانا كمان بعشقك والله
لينفلق قلبه وينهال يقبلها قبلات حارقه من فرط لوعته وهيا لينه مستسلمه ليرفع َوجهه اخيرا ويهتف مش عارف ايه اللي كت فيه ده ازاي كنت سايب القمر بعيد عني كده مفيش عقل وربنا قلبي يا ناس سايح وقمر
لتهمس... حمزه
ليهتف... ادلعي كمان عشان اخلص في ايدك
لتهتف.... بطل بقه ماتخوفنيش انا عايزه وقتي
ليقطب جبينه.... نعم ياختي وقت ايه.
لتتململ... وقت قبل ما سهيله تمشي وتسيبني احس بالامان وساعتها ابقي ليك.
لينظر اليها محصورا.. عايزه وقت عايزه تخلصي عليا واعض في الارض مش كده.
لتهتف... لو بتحبني اديني وقتي حسسني ان سهيله لما تمشي هتبقي انت سندي.
ليتنهد ويظل قلبه ياكله ليضمها اليه ويهتف عيوني خدي كل وقتك انا هفضل رهن اشاره.. لتحتضنه بشده وتهمس.... انا بحبك اوي
ليتنهد ويقول.. يا غلبك يا حمزه يا بت جتتي مش خالصه
لتهمس بدلع.... ايه مش عايزني اقلك بحبك
ليقترب منها.... لا قول يا قمر وولع فيا عشان لما انحصر وانول الرضا بعدين هولع فيكي انت اللي هتتعبي.
لتهتف بخجل... بطل قله ادب بقه وقوم يلا ننزل لسهيله.
ليقطب جبينه..... ليه بس نازلالها ليه
لتحتضنه وتهتف.... ماتخافش يا حمزه اختي طيبه والله وبتخاف عليا وانا ماهزعلهاش وافهمها وانت بقه وشطارتك تعرفها انها غلطانه.
ليتنهد ويهتف.... عيوني انت تامري َحمزه ينفذ
لتضع يدها حوله وتهتف... ميزو كنت عايزه حاجه.
ليهتف بغلب.. قولي قولي اروح فين هو انا هستحمل لحد امتي.. اؤمر يا قمري.
لتهمس... ممكن يعني يعني ارجع الشغل
ليظل ينظر اليها لفتره ليتنهد... انت عايزه ترجعي ارجعي بس انا نفسي حبيبي مايتعبش ويفضل كده قمر ملكه في بيتها مش عايز ابهدلك.
لتحتضنه بحب وتهمس.... يعني لو قلتلك هشتغل هتسيبي.
ليهتف..... اللي قلبي يعوزه انا هعمله.
لتحتضنه وتهتف حبيبي والله انت روح رودينه من جو يلا بقه ننزل.
ليهتف.... استني انت هبله يعني تقليلي حبيبي رودينه واسيبك كده من غير ما قلبي يخف لوعته كده.
لتهمس.... طب اعملك ايه طيب.
ليشدها اليه ويهمس لا ماتعمليش بس سببني بقه اعمل شويه لينزل عليها بحب وهيام في قبله حارقه لتدوخ بين يديه ليرفعها في احضانه وكل مشاعره تشتعل بعنفوان حارق ليتمهل اخيرا ويحتضنها.
ويهتف... هخلص كده مش قادر ليظلا فتره ليتنهد ويشدها وينزل بها الي سهيله لتفتح لهم لتعلم علي الفور من نظرات اختها ما حدث بينهم ليدخلا وتحتضنها رودينه.
لتهتف سهيله بمرح وقد قررت ان تعطي اختها السعاده ولا تشكل ضغطا عليها لتهتف.... ايه ضحك عليكي الواد ده.
ليهتف حمزه... لا يا سهيله قلتلها اللي في قلبي قلتلها اني هحطها في عيني وقلبي وهشيلها علي راسي.
لتتنهد سهيله.. معلش يا حمزه كان لازم اقلك الكلام ده وافوقك واخوفك انا عارفه انك بتحبها وهيا بتحبك بس انت مغرور يا حمزه وكان لازم تحس انها هتروح منك.
ليهتف... ووعيت يا سهيله والله واتادبت انا بحب رودينه.
لتهتف رودينه... ماتخافيش عليا يا سو انا حسيت حمزه وحسيت مشاعره بجد ومع ذلك بينا عهد انه يحسسني بالامان وهو وعدني انه يبقي اماني وانا قلتله لو ماحصلش هاجي معاكي.
لتبتسم سهيله وتحتضنها وانا متاكده ان حمزه عقل وفهم ان الحب مابيجيش بالقسوه والضغط.. الامان اهم حاجه في العلاقه والثقه وياما ناس حبو بعض وراح مابينهم عشان مفيش ثقه ولا امان الحب بيتغذي بالامان والتقه. انا متاكده اني سايباكي في ايد امينه والا ايه يا حمزه.
ليهتف... والله عمري كله تحت رجليها يا سهيله وعهد عليا قدام ربنا اني ولا يوم ازعلها الا وهيا جوا قلبي.. ليقترب ويحتضن رودينه دي روحي دي وقلبي من جوا.
لتضحك سهيله... طب يا اخويا اما اشوف
هسيبك لحمزه بس اعرفي ان اي وقت انا موجوده لتظل محتضناها لتهتف بس بقه هو ايه يلا بقه ننزل لجدك نقعد معاه شويه ماعدناش بنتلم خالص.
لتهتف سهيله... لا انزلو انتو انا تعبانه.. ليتركاها وينزلا معا وحمزه محتضنا اياها.
لتظل سهيله بمفردها لتبتسم وتهتف كده خلاص انا حياتي هنا خلصت واطمنت علي رودينه وحمزه جدع مش زي اخوه ربنا يسعدهم. لتدخل وتنام لتاتي لها امها مره اخري تذكرها بعدها.. انت عاهدتيني.. وصيتي ترجعي حبك يا بنت امينه.. لتستيقظ مفزوعه لتحاول ان تستوعب ما هيا فيه لتتنهد حاضر يا أمي.
لياتي اليوم لتقدم علي شئ يريح قلبها ولو قليلا كما وعدت امها لتلبس ملابسها وتنزل من بيتها وتتجه الي شركه جواد وتظل فتره واقفه لتجلس علي احد الارائك القريبه من الشركه تنتظره ليمر ساعه اتنين وهيا تنتظر بحرقه وقلبها يؤلمها حتي لمحته اخيرا يترجل من الشركه بهيئته الرجوليه الطاغيه لتشعر بانشقاق في قلبها لتذهب اليه مسرعه لتقف امامه وتهتف... جواد.
ليقطب جبينه.. ايه اللي جابك.
لتتنهد... جيت عشان انفذ وعد امي اني اجيلك تاني وماسيبش حبي يروح.
ليضحك ويهتف.... حب.. حب ايه يام حب عموما الكلام ده خلص انا واحد اتجوز والا ما وصلكيش الخبر.
لتقترب منه بقوه وتنظر اليه.... بص في عيوني وقلبي مابحبكيش قلي امشي وخرجني من حياتك..
ليهتف... مش ملزم اسمعك ولا انفذلك حاجه فيلا من هنا بقه ماتهنيش نفسك واستدار ليتركها
لتهتف... امي ماتت يا جواد بسببنا ليتسمر في مكانه ويستدير بهدوء ليهتف البقاء لله واستدار ليذهب لتذهب وتمسك يده طب اسالني حتي هو انا خلاص كده ماسواش عندك.
ليهتف... كنتي تسوي كتير بس خلاص رحتي يوم ما خونتيني وقفلت سكتك.
انا ماخنتكش..
ليهجم عليها بحرقه... ماخنتنيش.. عارفه يا سهيله يعني ايه البدوي يشوف مراته في حاله كده ولا يقتلها انا مش عارف ماقتلتك ازاي.. انا شفت جسمك علي جسمه شفت مراتي مع واحد غيري مراتي اللي ادتها شرفي شفتها قالعه ونايمة مع واحد ليصرخ عارفه انا ماقتلتكيش ليه يا شيخه منك لله علي حرقه قلبي. البدوي اللي يشوف مراته لازم يقتلها انت كان لازم تنقتلي انا راجل اه متربي بعيد عن البدو بس القلب حامي يا ست سهيله يا مين ماخلاني اقتلك.. يا مين ماخلاني افضحك كان سهل عليا اطلع صوري انا كمان وافضحك يا بنت الناس بس انا عملت باصلي اللي انت ماتعرفيش عنه حاجه ورميتك جايه ليه تقولي حب. اللي تحب ليقترب ويمد يده لجسدها يلمسه بعنف اللي تحب ماتخليش ده غير لحبيبها يا تري علاماته راحت من عليكي امتي هاه والا لسه موجوده وجايه تضحكي عليا. انا اللي غلطان انا اللي جريت ورا واحده زيك. روحي ادي جسمك ليه وعيشي في الحرام جايه ليه انا لو فضلتي قدامي هفلقك نصين ليمسك رقبتها نفسي اقتلك هموت واقتلك
لتهتف.. طب اسمعني امي قبل ماتموت قالتلي اجيلك انا قلتلها يا جواد كل حاجه وكريم جه واتخانق معاها وهيا ضربته ووقعت من قهرها بس وعدتها اجيلك واقلك والله بحبك يا جواد.. احنا ماينفعش نسيب بعض والله حرام انا بتقطع.
ليهتف ساخرا... لا والله دا قصه جديده.
لتقترب.... قول مهما تقول انا هصبر عليك وهستني لما تصدقني انا عارفه ان ليك حق والله عارفه شفتني..
ليصرخ.. شفت شفت بطلي شوفت اوسخ حاجه في حياتي يا شيخه...
لتهتف.. ماشي بس مظلومه طب جرب تهدي ونقعد نتكلم جواد انا مراتك وبحبك وهكون ليك وبس. طب كلم كريم طيب هيقلك علي كل حاجه.
ليهتف ضاحكا.. اكلم كريم.. امممم... بقي كده هتبقي ليا وبس. عموما ماشي يا سهيله طالما راجعه مذلوله كده هتشوفي جواد هيعمل ايه اركبي.
لتهتف.... اركب اروح فين
ليهتف ماتساليش اركبي لتركب معه ليذهب بها علي فيلته ويدخل بها ويهتف بخبث... كده بقه نتكتك ونخطط وناخد حقنا كويس..
ياختااااي ياختاااي ياختااااا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺
الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹
اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇
لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه
👇👇👇👇👇