expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

رواية الجامحه والبدوي الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات

 رواية الجامحه والبدوي الفصل الحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون والرابع والعشرون والخامس والعشرون بقلم ميفو السلطان حصريه وجديده علي مدونة النجم المتوهج للروايات والمعلومات 


البارت الواحد و العشرون

وقف جواد ينظر الي سهيله ساخرا لتهتف تاخد حقك ازاي يا جواد انا موافقه علي اي ترضيه ليك بس تصدقني..

 ليضحك هو بصوت عالي... تصدقي كنت هبقي غبي لو سبتك وفقدت المتعه اللي ناوي اعملها لا انا كان عقلي فين اني اسيبك تمشي كده من غير ماخد حقي. 

لتهتف بقهر... جواد ارجوك حس بيا انا كنت هسيب الدنيا واهرب واطفش بس وعدي لامي رجعني. 

ليضحك... وانا بقه تقوليلي الكلام ده اصدقك صح.. طب اسمعي بقه يا هانم.. انت من هنا ورايح ماهتخرجيش من البيت ده هتقعدي فيه بيتك بيت الزوجيه محبوسه مالكيش حد وتقولي حاضر وطيب. 

لتبهت... عايز تحبسني يا جواد وتذلني. 

ليهتف بسخريه.... مش انت االي جيتي برجليكي مانا كت رميتك اشربي بقه واحده اترمت واتهانت وراجعه تاني. اقولها لا قابلي بقه. 

لتهتف.... انت ازاي بقيت كده جواد انت بتحبني وموجوع انا عارفه وهصبر عليك بس ترجع زي ما كنت


ليضحك بعلو صوته.... ارجع زي ما كنت اهبل صح بجري ورا واحده ماشيه بالجوز متجوزه واحد وبتتحضن من واحد.    ميفو ميفو 

لتصرخ... والله ما حصل. كريم تاب ويقلك علي كل حاجه. 

 ليضحك... لا والله دا ايه المسخره دي متفقه معاه يجي يقول ايه هاه.. هيقول ماكتش بلبص في جسمها كنتو بتعملو ايه قولي.. دا قالي هنتجوز بلسانه. وانا لو عملتي ايه مش هصدقك بس لازم اخد حقي الاول انت هتعيشي هنا معايا انا ومراتي واللي اقوله يتنفذ. 

لتصرخ.... انت اتجننت مرات مين اللي اعيش معاها.. لا انت فاكر عشان بحبك هتذل ليك. جواد اعقل كده انا سهيله مش اي حد والا نسيت مش سهيله اللي تسكت وتتذل. 

ليهتف بقوه.... ايوه هتتذلي ايوه يا سهيله هتعملي كل اللي اقول عليه. 

لتصرخ.. طب تصدق اني غلطانه.. بس فعلا هيا قصه وخلصت جواد.. انسي ان سهيله تنذل ليك حتي لو بحبك انا قويه كفايه اني اقفلك.

ليهتف بسخريه.. مش لما تقدري عليا..

لتقول.. وانا ايه اللي يجبرني.انت مجنون.

ليضحك اقولك ايه.. الصور لما كتي في حضني هروح بيها لجدك وهنكر انك مراتي واقلهم اني نمت معاكي وساعتها الصور هتتوزع عالعيله المصونه وجايز جدك يروح فيها يبقي امك و َجدك. 

لتتجمد مكانها لتهتف.... هتفضحني يا جواد هتفضح مراتك. 

ليهتف.... لا عيب انت اللي فضحتي نفسك مش انا. انت اللي رخصتي نفسك انا رد فعل لوساخة الهانم. 

لتحاول اخيرا معه.... والله مظلومه حرام عليك بقه.     ميفو ميفو 

ليصرخ.... مظلومه يا قادره دا لو كان حد بلغ عنكو كتو هتتاخدو اداب يا زباله. بت انت اسمعي تروحي دلوقتي وهاجي اخدك من بيت جدك تعيشي هنا هنكتب الكتاب ونقول امك لسه ميته واللي جاي ماتساليش فيه فاهمه يا قطه. 

لتنظر اليه بقهر ووجع لتهتف.... انت بتوجعني اوي انت بتموت حبك جوايا. 

ليهتف.... بجد معلش يا ستي كريم موجود ابقي عيشي علي حبه اسمعي بالليل هاجي وتفهمي جدك انك اخرنا اسبوع نتجوز فيه فاهمه عشان تشرفي بيتك يا عروسه وتنولي رضايا دانت هتشوفي ايام حب هتكرهك في عيشتك وتتمني الموت انك لعبتي مع جواد. 

لتظل تنظر اليه بقهر وتهتف.... حاضر يا جواد بيه بس هيجي يوم وتعرف اني حبيتك واني اتظلمت بس هيكون حبك مات جوايا. بس بقلك لو حبك مات جوايا انسي انك تلاقي سهيله تاني. واستدارت والقهر ياكلها وتركته وذهبت وجلس هو الهم ياكله علي منظرها وشحوبها لينهر نفسه ويهتف..... خد حقك خد حقك واخلع قلبها وذلها مش جواد التركي اللي مراته تمرمغ شرفه. 


 عند رودينه ظل حمزه يلهبها عشقا   واصر ان ياخذها للعمل معه وكان يلاطفها ويدللها حتي تحس انه امانها وسندها كان يسقيها من حبه ويفيض عليها حتي امتلات وشبعت من ذلك العشق لياتي يوما كانت مرهقه من العمل ليدخلا لتاخذ شور وتلبس برنسها وتخرج اليه تحضر معه الطعام فهما في الغالب يشتريان اكلا مجهزا ليحتضنها ويهتف.... اقعد يا قمر انت وانا هحضر كل حاجه. لتتنهد هيا بحزن ليهتف... ليه طيب القمر ماله كده

لتهمس.... حمزه انا مقصره معاك بشتغل وبتعب ومش مدياك زي ما بتديني وكل يوم اكل من بره ايه في جواز كده. 

ليضحك ويديرها ويحتضنها.... هو انا كنت اشتكيت يا قلب حمزه. 

لتهتف بتذمر.... وانا هستني تشتكي لا خلاص انا ما عتش هروح الشغل. 

ليحس براحه داخليه ويتنهد ليهتف.... انا مش عايز تنجبري لو عايزه اجبلك واحده تساعدك وتعمل شغل البيت. 

لتهتف.... لا خلاص انا تعبت بقه من الشغل وبرجع هلكانه وعايزه انام داحنا مابنسهرش خالص ودقيقه وبسورق للصبح. 

ليضحك... انت اللي خفيفه اعملك ايه.

لتخبطه... لا والله دا جزاتي اني عايزه افوقلك. 

ليحتضنها.. اوبا بقه حقه والنبي هتفوقيلي هتفوقيلي ازاي يا قلب حمزه. 

لتبتسم بخجل.. يعني ادلعك مش جوزي. 

ليهتف.. يا لهوي يامه تدلعيني لا والنبي حمزه هيدلع من القمر ده.. دا يبقي يوم الهنا.     ميفو ميفو 

لترفع يدها وتلفها حول رقبته... مانت حبيبي ومهنيني تستحق تدلع واقعد احب فيك كتير. 

ليبتسم ببلاهه.. والنبي ايه حبيبي هيحب فيا وانا ايه طوبه هقعد اهبل تعملي مابدالك. لتقطب جبينها... ايه ده مش عايز خلاص بلاش واستدارت. 

ليشدها لتقع في حضنه هو ايه اللي مش عايز دانا هموت وعايز ووالع وهشدد وهطرشق مش كفايه بقه هفطس كده. 

لتهمس.... كفايه ايه

ليبتسم ويغمز لها... عايز القمر هموت عليه

لتبعده وتهتف... بطل قله ادب اوعي يلا ناكل انا تعبانه وذهبت لتفرد الاكل وهو يتاملها وهيئتها طاغيه لتحضر الطعام وتجلس بجواره لينفتح برنسها قليلا ليتنهد ليهتف طب ممكن بقه تقومي تلبسي حاجه والله ما مستحمل ههجم عليكي ازعلك واخلص عليكي في ايدي. 

لتخجل وترتبك وتهب مبتعده... ايه يا حمزه قله ادبك دي الله وتتركه هاربه لتلبس

ليهتف... قله ادبي.. اطفحها البعيده دانا شققت وشددت وجتتي قلبت جلده حنفيه مجلده اروح فين بالولعه اللي هتخلص عليا مش كفايه بقه دانا ما بقيتش سند كده دانا بقيت مسند كنبه  رجل كنبه مشقق ومخشب يا رب الصبر ليجدها تأتي وتلبس بيجاما شورت بحمالات ليهتف.. تعالي يا قلبي كملي ولعه فيا تعالي البت دي هتجيب اجلي لتجلس بجواره وتهتف ارتاحت كده. 

لتصدح ضحكته.. تصدقي انك هبله يا قلبي. ميفو ميفو 

لتقطب جبينها.... انا هبله يا حمزه مش هتبطل بقه. 

لياخذ  قطعه من اللحم ويضعها في فمها ويقبلها ويهتف.... احلي هبله في الدنيا.. يا بت ارحمي امي تعبت. 

لتهتف.. تعبت من ايه انا جيت جنبك كل كل وبطل بقه. 

ليهز راسه.... مانا قلت هبله وربنا بس كفايه عليا كده انا هدوس تسورق بقه هيا حره واخدها واشبع انا قلبي شقق  وربنا  وهقلب اهبل ليظلا ياكلا وهو يلهبها بنظراته لترتبك هيا وتشتعل ليمر الوقت ولم تعد تحتمل نظراته لتقوم وتبتعد وتفتح التلفاز وتجلس امامه لياتي ويلتصق بها ويضمها اليه ويقبل راسها لتبدا في الاسترخاء.

ليهمس.... والنبي ماتنامي يا رودي

لترفع عيونها وتهمس.... اعمل ايه مش قادره من بكره هنسهر مع بعض انا هبطل شغل ماعتش قادره وتندس في احضانه وتغط في نوم عميق.

ليظل هو جالسا لفتره يتنهد من غلبه ويمسد علي جسدها.. ليحملها اخيرا ويذهب بها للفراش ويندس بجوارها ليحتضنها ليهمس بحبك يا مشقلبه حالي.. هدوس وتسحسح امتي يا حزين البت راشقه في حضنك كل ليله لما شققت.. بس عسليتي تعمل ما بدالها وقلبي هيبطل شغل ويدلعني.. يا لهوك يا حمزه هتدلع لما تفطس وتدور وتخلص عليها.. من بكره يا جامد انت يا مز هتبقي ليا والله لو ايه ليشدد عليها ويتنهد وينام


اما كريم فبعد ما حدث  اصبح بائسا حزينا الهم ينهش قلبه لا يخرج من حجرته لتدخل عليه امه وتصرخ.. ايه هتفضل قاعد زي خيبتها كده ايه هتفضل تنعي الهانم وتنعي بختك. ماتفوق لحالك بنت امينه عملالك عمل. 

ليصرخ ويهتف... بطلي بقه بطلي بنت امينه امينه. امينه ماتت وانا السبب امينه طول عمرها ست محترمه واحنا اللي زباله ربت انضف البنات وانت ربيتي زباله..

لتصرخ.... انت اتجننت. 

ليهتف ايوه.... اتجننت من زبالتي وقرفي ووساختي موت الوليه وحرقت قلب البت  تعيش عمرها لوحدها. 

لتهتف  ماتقعد وتتجوزك هيا تطول. 

ليهتف بقهر... انا اللي ماطولش انا اللي زباله ووسخ انا اللي ماهوردش علي جنه انا اللي عايش عذاب الدنيا انا اللي موت الوليه الغلبانه وقهرت بنات عمي انا اللي قضيت علي سهيله وحياتها  بسببي انا ابنك الزباله افرحي بيه. 

لتهتف.... بطل كلامك ده نعملها ايه يعني هيا حره. 

ليهتف... صحيح نعملها ايه نسيبها مقهوره متحطمه مش دا اللي يفرحك سيبيني بقهري سيبيني بقه ربنا ياخدني عاللي عملته  اجوز مين انت مابتشوفيش ليقوم بصي لوشي بصي واتملي ابنك وعقاب ربنا بصي ايه غلك ده انا فعلا تربيتك تربيه المره. ليصرخ سيبيني  مش عايز اشوف حد. لتتركه والدته ساخطه فهو اصبح منزويا بشكل رهيب ياكل نفسه من ذنبه الذي فعله.


دخل حمزه ليجد رودينه تقف في المطبخ تعد الطعام ليقترب منها ويحتضنها ويقبل رقبتها ليهمس... وحشتيني

لتهتف... وانت كمان يا قلبي لتقول ثواني والاكل يكون جاهز عالسفره. 

ليشدها اليه.... طب قبل الاكل عايز اكل حاجه تانيه

لتهتف.... تاكل ايه

ليغمز لها ويشير علي شفتيها لتخجل بشده وتحاول ان تبتعد ليهتف..... لا والله دانا لازم احلي الاول وشدها اليه وظل يقبلها بشده وهيا تحتضنه وتتقبل قبلاته بهيام وحب ليبتعد اخيرا ويهمس.. بحبك يا واخده قلبي لتبتسم وتهتف طب هجهز الاكل علي ماتغير اوعي بقه يلا ودفعته.

ليهتف والله دا غلب مش كفايه كده بقه حد يرحمني.. ليمر الوقت ويخرج ليجدها تضع الطعام منسقا ووضعت الشموع واضائتها وقفلت النور لتقترب وتقبله وتهمس دقيقه وجايالك ليجلس سعيدا منتظرها لتدخل وتلبس فستانا قصيرا ابيض بنقوش ورديه عاري الصدر والكتفين وترفع شعرها وتضع سلسال رقيق حول رقبتها وتضع بعض اللمسات الساحره من المكياج لتظهر خلابه لتقف امام المراه يرجف قلبها فمنظرها رائع لتخرج والخجل يمزقها. ليرفع حمزه نظره ليتوقف قلبه ويضخ الدماء دفعه وتجده يقف ويطلق صفيرا عاليا لتحمر بشده ليتلفت حوله ويهتف ايه هو انا دخلت الجنه يا قلبك يا حمزه ليقترب منها ويمسك يدها ويلفها وهيا تدور بخجل ليشدها اليه ايه الحلاوه دي هو الدلع هيبقي كده دانا كده هفطس ومش هلحق ادلع. 

لتهمس.... بطل بقه ماتكسفنيش. 

ليقول بهيام... اكسفك ايه. بس قمر يا بنت الايه حبيبي مز وانا نفسي امز كتير عليا كده. 

لتقترب منه وتحتضنه.... انا بحبك اوي يا ميزو انت بجد جميل خالص

ليبتسم.. جميل خالص انا يتقال عليا كده اعمل ايه في قلبي عسليه والله. 

لتهمس... ربنا يخليك ليا بجد محسسني اني الدنيا عندك وانا مش عارفه اعملك ايه

ليشدها ويهمس... انت بس تبصيلي بعين الرضا بس مش عايز حاجه تانيه عايزك مبسوطه وسعيده. 

لتحتضنه وتلتصق به ليهمس رودينه

لتهمس وهيا في حضنه امممم

 ليقول... كتير عليا والله مش قادر وانت قمر كده..

لتبتعد.... بس بس يلا بقه بطل دلع عشان ناكل

ليهتف بغلب.... يلا ناكل اما اشوف هعرف ابلع من اساسه ليظلا ياكلان وهو يشاكسها حتي انتهيا من الطعام ليقوما ويغتسلا وتلم الطعام وهو يساعدها لتذهب الي الكاسيت وتشغل موسيقي هاديه وتقترب منه وتقف بخجل ليبتسم ويشدها اليه ويظلا يهيمان ببعضهما وهو يدور بها ليبتسم كل حين ويقبل راسها حتي انتهت الموسيقي وهيا في احضانه ليمر الوقت وتبتعد خجوله ليهتف بوله راحه فين وسيباني

لتهتف.... ايه هفتح فيلم

ليبتسم بخبث... فيلم ايه داحنا في احلي فيلم تعالي بس نعمل فيلم لواحدنا وذهب الي الكاسيت وشغل احد الموسيقي الراقصه واقترب منها ومسك يدها وبدا يديرها لتخجل في البدايه ثم تتمايل وتندمج معه وتبدا في الرقص بدلع وهو يتلمسها بيديه واصبح مشتعلا بهيئتها المهلكه لقلبه ليقترب منها ويشدها اليه ويحملها ويدور بها ويهمس بحبك قلبي والله هينفجر من جمال حبيبي.

لتبتسم وتهمس وانا كمان بعشقك ليقبلها ويشدد عليها ويهمس مش قادر مش كفايه غلب بقه. 

لتهمس... غلب ايه اخص عليك. 

ليهتف ماهو دلعك ده مالوش اخر هو انا خشبه يا قلب ميزو.

لتبتسم وتدفعه بطل يلا عشان هنسهر بقه محضرالك تسالي وفيلم روعه.

ليقترب منها ويهمس مش عايز افلام عايز حبيبي محصور وربنا كفايه بقه

لتهمس.... بطل قله ادب الله وذهبت لتفتح التلفاز ليتنهد ويجلس علي الكنبه وتذهب اليه لتجلس بجواره ليشدها تجلس علي قدميه لتبتسم وتحتضنه وتنام في حضنه وهو يداعبها ويتلمس جسدها ولا يركز اساسا فيما يعرض ليهمس لها.. بحبك اعمل ايه

لترفع عيونها وتهمس.... ماتعملش حاجه حبني وبس

ليقترب من وجهها لا والنبي مش قادر بجمالك ده واقترب من وجهها يتلمسه لتتوه للحظه ليهمس حمزه خلاص سلم حبيبي قمر والله قمر ليهيم بها وينزل عليها  يشبع بها من كويه قلبه وهو يشدها اليه وهيا تذوب  و لم يستطع ان يحتمل ليحملها وهو لا يتركها حتي لا تتوه لحظتهما وتعترض علي قربه ويدخل بها حجرتهم ويريحها علي الفراش   ويتوه معها في عشق ما بعده عشق وهيا مغيبه تستجيب له  وهيا معطاءه حتي هلكا معا في وصله من العشق لتنام اخيرا بين يديه وقد اصبحت زوجته وهو مشدد عليها تغمره سعاده طاغيه انه اخيرا امتلك حبيبته وامتلك قلبها واعطاها من السعاده ماجعلها تامن له ولجانبه بعد ان اخطا وافقدها ذلك الامان ليعود محبا طائعا عاشقا لتلك الجميله الحنونه ذو القلب الطيب.  ميفو ميفو 


رجعت سهيله الي البيت وتحدثت مع جدها وافهمته رغبه جواد في الزواج بها وانه ذو مكانه عاليه ووسط محترم لينسعد الجد ويطمئن عليها لتخبره عن رغبه جواد في الزواج وان كل شئ جاهز وانها لن تقيم شيئا نظرا لظروف امها لتعترض جدتها في البدايه ولكنها اقنعتهم انها اصبحت وحيده وانها تحتاجه بجوارها ليمتثل الجد والجده وينتشر الخبر وتسعد رودينه لاختها وتصعد ام كريم الي كريم..

قوم يا معدول ياللي بتنعي بختك البت هتتجوز لينسعد كريم ظنا منه انها تصالحت مع جواد َحاول اكثر من مره ان يتكلم معها ولكنها كانت تنهره بشده ليهتف بجد يا أمي هتتجوز جواد ليذهب ويجلس ودموعه تنهمر الحمد لله يا رب اتصالحو..

لتهتف امه.. ايه مش هتنزل برضه.

ليهتف.. انزل.. بس يا أمي سيبيني خلاص كريم مات.. انا حبيت غلطت واهي راحت ربنا يسعدها انا ماهطلعش قدامها تاني جايز اكفر عن ذنبي اللي بيحرقني.

لتمصمص امه شفتيها وتتركه

لتمر الايام وياتي ميعاد كتب الكتاب ويتم ذلك في جو اسري بسيط كانت سهيله تلبس فستان اسود بسيط رقيق تبدو جميلة ولكن الحزن يمزقها فهيا ليست عروس ولن تمر بفرحه العروس ليتم الزواج. ليقترب الجد ويحتضنها... اخيرا هتبقي مع حد يصونك هموت وانا مطمن.

لتحتضنها وتنزل دمعه من عينها... ماتقلش كده يا جدي انت اللي فاضلي.

لياخذها ويمسك يد جواد.. لا يا حبيبتي. ده اللي فاضلك مطمن انك معاه شايف في عيونه انه هيشيل بعيونه.

لتحس بقهر ليقترب جواد ويحتضنها ويقبل يدها ليهتف.. اطمن يا جدي هتبقي في عيوني وانا عيوني اللي تخشه ماتطلع منه. ليضغط علي وسطها لتنزل دمعه من عينها. لتمسحها بسرعه.. لياخذها ويجلسا ليحتضنها لتتنهد وتنام علي كتفه لا تبالي تحس بحنان المؤقت كان الكل سعيدا وحمزه ورودينه يقودان الحديث وهناك من جلسا لا يحسان الا بعضهما فجواد أنفاسه تذبحه بذلك القرب وذلك الحنان الذي خرج منه عنوه يقتنص بعض المشاعر كان يحتضنها ويقبل راسها كل حين كانت يداه تتلمس يدها ويقبلها ويده الاخري تداعب وسطها بحنان وكل حين يضمها اليه كانت تحس انها تريد أن تنهار. ليرفع وجهها ليهمس ماتسكتيش كده انا مش هقلك هنا.

لتتنهد وتنام علي صدره لتهمس عارفه انك هتقتلني واهوه  ليك عشان حبنا يموت بهدوء لتضع يدها علي قلبه.. كان ده هيبقي اسعد يوم ليا مع قلبك ده.. بس يومي انتهي لحد كده يا جواد مات كل حاجه.

ليشعر بقهر ووجع ليهتف بعلو صوته.. مش تسأل سهيله يا جدي انا خليتها تحبني ازاي عشان تعرف ان ابنك مش سهل.

لتهتف رودينه بسعاده.. اللي خليت سهيله تحبه يبقي ولد ماجبتوش ولاده احكي يا سو.

لتبتلع ريقها ليهتف الجد.. ايه يا سهيله اظن ماعتش كسوف انك تظهري مشاعرك.

لتبتسم وتحني راسها وتفكر لتضحك ضحكه بسيطه وتهتف.. لا اخبي ايه يا جدي ماكل حاجه واضحه اللي انا فيه ده كله عشان عشان.. لتنظر الي جواد عشان حبيت ليرتجف جسمه لتشعر به لتهمس.. سهيله يا جدي كانت عايشه ميته ماتعرفش اصلا يعني ايه مشاعر لتمسك يد جواد.. بس جه جواد وعلمني يعني ايه حب دوقت الحب علي ايديه لتدمع عيونها..😔😔😔😔

ليهتف الجد.. وجه النصيب وهيبقي احلي نصيب يا حبيبتي.

لتبتسم بسخريه.. اه يا جدي جه النصيب نصيبي في الدنيا اللي انا عارفه آخرته ايه لتصمت ليشدها جواد لتهمس.. نصيبي اللي انقطع وبقيت فيه لوحدي تاني.    ميفو ميفو 

ليهتف.. انكتمي بقه.

لتضحك.. ايه مش متحمل كلامي والا عايز تتباهي بحبي ليك وخلاص قدام الناس.. انا قلت اللي عايزه بس اللي في قلبي كتير يا جواد. قلبي اللي عمال ينزف وانت بتشرط فيه قلبي اللي حبك بيروح منه.

لينفعل ويهتف اخرسي بقه.

لتهمس وتنظر اليه.. جواد.. لينظر اليها.. لتبتسم.. هيجي يوم وهبصلك وافرح  انك مش في قلبي.

ليشعر انه سيقتلها ليهب ويقوم يستأذن وياتي ميعاد الرحيل لتسلم علي الكل  لياخذها جواد من يدها ويرحل بها الي الفيلا ليدخل بها لتنصدم عندما تجد سالي جالسه في هول الفيلا تتفرج علي التلفاز وتلبس قميصا مكشوفا لتدخل والقهر يتلبسها ليدخل بها ومعها حقيبتها حتي لم يكلف نفسه عناء شيلها عنها ليدخل ويتجاهل وجودها ويذهب لسالي ويقبلها من شفتيها ليهتف وحشتيني لتقوم سالي بدلع وانت كمان يا روحي.. لتهتف الله انت جبتها برضه.. والله يا دودي انت دماغك ناشفه. 

لتنظر اليهم سهيله بقهر وتهتف.. ممكن توديني قوضتي. 

ليستدير جواد وينده الخدم ويهتف طلعي المدام قوضتها وطلعيلها اكل هتاكل في اوضتها انهارده والاوامر ليها تتاخد مني يلا

لتظل واقفه تنظر اليهم بحسره لتجر حقيبتها بقهر وتصعد الي حجرتها وما ان دخلت حتي انهارت من البكاء وقلبها يموت حيا.. اروح فين اعمل ايه هتجنن مش قادره ايه الذل ده يا ربي ليه كده عملت ايه لتظل تنتحب لتفتح تليفونها وتشتكيه له في رسائلها وتهمس له بمدي وجعها لتغلق تليفونها وهيا منهاره لتصعد اليها الخادمه وتحضر لها الطعام لتشكرها ولكنها لم تلمسه لتقوم وتلبس قميصا بيتيا مريحا لتذهب الي الاريكه وتجلس عليها.. طب وبعدين هتستحملي ذله ليكي لحد امتي هو انقلب بقي جاحد وانا قلبي هيموتني لا ومراته قاعده ست البيت وانت تاكلي لوحدك ذي الكلاب.. يا ريتني ماجيتلك تاني كنت هربت ومشيت. سافرت بس انا وعدت امي. اعمل ايه اقفله. بس هيوري الصور لجدي وجدي بعد امي تعب خالص ماتحملش يروح من دنيتي اعمل ايه. لتتنهد.. انت قويه اهدي  اصبري جايز يعقل  او اصبري جايز حبك يروح ساعتها هترجعي زي ماكنتي ماتوريهوش انك ضعيفه. لتحس بوجع بس انا ضعيفه فعلا يا رب ارحمني برحمتك.

ليمر الوقت لتسمع ضحكات قريبه لجواد وسالي وتعلم انهم صعدو حجرتهم لتشعر بموت في داخلها.. خلاص اقعدي اتحسري بقه طول عمرك وهو هيعيش يذل فيكي وانت بتحبي فيه اتذليتي علي اخر الزمن يا بنت امينه كنتي قافله علي قلبك وجه هو ودخل قلبك غصب ورجع شقه نصين.. لتظل تفكر في حياتها القادمه ليمر الوقت لتتعب بشده وتتجه الي الفراش لتنام وكان الوقت متاخرا.

لتنصدم عندما فتح جواد الباب ودخل عليها بهيئته وطلته الرائعه كان يلبس ملابس بيتيه مريحه لتجده يقترب منها ويهتف.. ازيك يا عروسه. 

لتنظر اليه بقهر ولم ترد ليقترب منها ويهتف ايه مش عروسه برضه وضحك ساخرا. 

لتهتف بسخريه.. جاي ليه يا جواد مش خلاص جبتني وحبستني ونازل ذل فيا ايه ماكفاك. 

ليضحك... لا يكفيني ايه دانا لسه ماتمزجتش. 

لتقطب جبينها وتهتف... نعم يا اخويا. 

ليضحك عاليا ويقترب منها بخبث ويهتف اصل مراتي بصراحه نامت وانا ليا مزاج لحته طريه وانت اهوه ببلاش نمز شويه ماهو عيب برضه اشوفك بحاجه زي كريم. 

لتنصعق من وقاحته لتنظر اليه بقهر وغضب شديد.... اسمع بقه ان كت فاكر اني هسكتلك يبقي بتحلم. انا اه جيت تحت درسك بس اخرك حدود القوضه دي مالكش حاجه عندي انا ماكتش متخيله انك بقيت كده وفعلا ندمانه اني رجعتلك بس تصدق سعيده اني رجعت عشان كنت هعيش بوجعي احبك وابكيك العمر كله انما دلوقتي انت بتقتل الحب ده برافو بجد شابو ليك فعلا. سعيده بجد وانا شايفاك بتخط اول سطر في موت سهيله اللي انت عملتها.. سهيله بتستعيد نفسها واحده واحده كمل كمل رجعني لنفسي. 

ليهتف بسخريه.. كلام كبير وانا دماغي بتوجعني يلا يا شاطره الليله ليلتك وانا ماهسيبش حاجه زي دي عشان تعرفي انك رخيصه وانك رخصتي نفسك وانك عملتي كده في حالك ليقترب منها ويشدها.

لتصرخ وتهتف والله لو قربت لاطين عيشتك احترم نفسك انت فاكرني هسكتلك. 

ليشدد عليها ويركنها علي الحائط ويضحك عاليا.... وريني هتعملي ايه كده لتحاول ان تفلت منه.

لتهتف.... والله لو علي موتي ما هتلمسني يا جواد. 

ليهتف.... ماتبقيش متاكده كده دانا جواد والا نسيتي الخيمه ازاي جبتك في حضني انت عايزاني وسهل اوي اجيبك.

لتهتف بوجع... تجبني... ياه تصدق فعلا انك كان ممكن تجبني بسهوله بس عارف لو انطبقت السما عالارض مش هتجبني. ليقترب ويحاول  ان يلمسها ويقربها لتدفعه وتنظر اليه بقرف..

 لتضحك... انت متأكد انك تعرف تجبني. بجد انت غلبان قوي. لتقترب منه وتهتف كان ينفع انجاب بسهوله لما كان فيه في عيونك حنيه لما كان فيه جواد. بس بصراحه مش لاقياه واحد ميت قدامي من غير قلب انا اللي واجعني مش تصرفاتك لا اللي واجعني نظره عيونك اللي كان فيها حنيه الدنيا. راحت خلاص جاي تقلي خيمه واجيبك طب هات نفسك الاول وادور هاتني ساعتها هاجي واحب اجي. بس انت اللي يجي معاك دلوقتي ينذل ومش سهيله بنت عصام اللي تنذل ليك او لغيرك. جاي ليه يا بجاحتك

ليهتف ساخرا.. مش انت اللي جيتيلي اهوه اخد اللي عرضتيه.

لتضحك ساخره.. انا ماعرضتش قرف لقرف. اه بصلي كويس.. جيتلك كنت مفكره ان الوهم اللي عيشته هكمل فيه. بس الحمد لله الوهم راح وفقت فوقت يا جواد علي كدبه كبيره. علي فكره انا مش زعلانه اني جيت خالص. بالعكس سعيده لتخبط علي قلبها.. سعيده أن ده هيفوق ويخف.

ليحس بقهر من كلامها لينفعل ويهجم عليها.. بقي عايزه تخفي بقي عايزه تخرجي من الوهم ليشدها انا بقه لا يهمني ده ولا ده انا كل اللي يهمني اخد اللي عاوزه ليشدها.

لتقاومه وتهتف لما روحك تطلع ماهتطولتيش انا مش رخيصه بدي جسمي لواحد ميت. ليهتاج ويشدها 

ليقترب من شفتيها لتقوم بضربه براسها في انفه ليترنح قليلا ويصاب بالدوار لتفلت منه وتهرب الي الحمام وتغلق علي نفسها وتظل قابعه ترتعب لفتره لتحس انه ذهب لتجلس تنهج بشده لتصاب بالذعر مره اخري عندما..


#الجامحه_والبدوي

#حكايات_mevo

البارت الثاني والعشرون

كان جواد يقف مترنحا جراء خبطها له ليشعر بالغضب الشديد ليظل فتره يفيق من الدوار ليحاول ان يستجمع نفسه ليهتف طب يا سهيله انت االي جبتيه لروحك.. ليتجه الي الحمام ليخبط الباب بقدمه لتصاب سهيله بالذعر لتلتفت حولها لتمسك احد ادوات النظافه وتحاول ان تضربه ليتفاداها ليهجم عليها ويحملها للخارج و َهيا تضربه بشده ليضربها علي مؤخرتها لتصرخ ليلقيها علي الفراش وينزل بجسده عليها.

لتصرخ.... ابعد بقه حرام عليك كفايه بقه تعبت لتجهش بالبكاء

ليهتف... لا لسه عالعياط بدري ليهتف بصيلي فلم تمتثل ليتلمسها بوقاحه ليهتف بقلك بصيلي احسنلك لتنظر اليه والدموع تتجمع في عيونها لتهمس.... بس والنبي انا خايفه

ليرق قلبه لمحياها كان فعلا سياخذها بعنف وقوه الا ان مشاعره لانت من همسها ليهمس.. خايفه من ايه انا جوزك. 

لتنساب دموعها. انت مش جواد انا خايفه انت حد يوجع. 

ليلين تماما ويرفع يديه ويتلمس وجهها برقه ويتذكر كلامها انت تجبني حنيه مش غصب عيونك اللي مليانه حب... ليتحول تماما وعيونه تضخ مشاعر لتسري رعشه في جسدها ليحس بها ليقترب بهدوء من وجهها لتحاول ان تبتعد ليهمس بلين.. بصيلي ليضغط علي وسطها لتنظر اليه ليتعلق عيوونهم ببعضها لتتوه في نظراته فقد وجدت حبيبها وعشق ايامها ينظر اليها ليرجف قلبها لتحاول ان تشيح وجهها فهيا لا تقوي علي نظراته فقلبها يعشقه ويؤلمها ليمسك وجهها ويقترب من  وجهها ليتلمسها بشفتيه وهيا لا تفعل شيئا الا ان تتوه في عينيه كان يمسد وجهها  ويتلمسها بهيام جارف فقربها يهلكه وعشقه  ظهر وبان عن اخره وفيضان من المشاعر تصاعد وعلا بينهم ليظل ينظر اليها بحنان ويتلمسهم بحب ويداعب وجهها وشعرها ليهمس بوله بحبك هنا سقطت دفاعاتها كلها واحست ان حبيبها موجود ولم يختفي فلمساته تحرقها  اخيرا في لهفه وشوق من بعدها عنه. و خوفه من فقدها وهيا تأن و تأن واصبحت كالهلام بين يديه وقرع دقات الطبول تخرج من صدرها من هول مشاعرهما وهو يتوه فيها  بشوق كان قد جن بها ويكمل وصله الشوق اليها وهيا قد اصبحت معه قلبا وقالبا لتتوه وتذوب في حنايا جسده المشتعل ليشعلها  لينهار كل شئ وتسقط الدنيا من حولهم. يهيما في عشق جارف يعرف جسد الاخر وتناغم غير عادي هلكا معا لفتره لتصبح سهيله اخيرا زوجته بعد ان انهكا من الشوق لبعضهما ليمر وقت ليس بقصير وجواد يشعر بالقهر فهو يعشقها ولكنها تملكت منه وقلبه ينزف بخيانتها له  ليبتعد جواد اخيرا عنها وهو ينهج بشده ويبعد نفسه عنوه وتصاعد غضبه من نفسه فهو قد جن بملمسها ليقوم عنها ويظل ينظر اليها وهيا مغيبه ليبتعد بعيدا ويظل واقفا وهيا تائهه ورائعه اراد ان يندس مره اخري ويهلكها عشقا الا ان عقله له راي اخر ليبتعد بهدوء تاركا زوجته في حال تعيش حلم كونها مع حبيبها. ليمر الوقت لتفتح عيونها لتجد نفسها بمفردها. 

لتنفجر بالبكاء والقهر يتلبسها لم تعرف ان توقف نحيب قلبها فهيا ممزقه وما حدث وتركه لها بتلك البشاعه قد المها وكان المفترض ان يحتضنها وليس ان يرميها كانها قذاره لا تستحق حنانه.

لتنهار وتبكي وهيا ممزقه من تلك الفعله الشنيعه  لتمسك تليفونها وتبعث له رساله وتهتف بنحيب... قلبي بيوجعني هموت.. هتموت حبك حبك هيموت جوايا حرام عليك انا رخيصه تسيبني كده  ليه يا قلبي دا جزاتي ان رجعت ادور عليك الله يسامحك يا امي قلبي بيتمزع جواد انا موجوعه والله موجوعه اروح فين تقرب مني وترميني كده. انت مزعت قلبي وقهرتني انا مت خلاص هعيش تقطع فيا كده وانا مظلومه ومش قدرالك دانا شفت عيونك فيها حنان الدنيا حبيبي اللي اتمنيته انام في حضنك تفجعني كده اه يا حسره قلبي يا قلبي اشكيك ليك وانعي حبي اللي بيروح.. عارفه اخرتها هموت واموت حبك واعيش كارهه حياتي انت بتموت روحي بالبطئ الله يسامحك مش لاقيه كلام اقوله غير اني موجوعه منك اوي..

لتظل ساهمه لتهب مره واحده لا يا سهيله لا مش هو بيحبك عرفيه حرقه قلب الحبيب. دي مش انت. ماشي يا جواد حاضر القسوه انت طلبتها هتنولها. 

علي الجهه الاخري خرج جواد من عندها واتجه الي حجرته ليدخل مهتاجا من مشاعره ووجعه وكيف تركها بدل ان يحتضنها ويمسد عليها بحنان ويبقي معها كامانها وعشق ايامه ليدخل الي الحمام ويدخل تحت المياه لياخذ دشا باردا يحاول ان يعالج كويه قلبه وابتعاده عنها ليقف ليسند علي الحائط وتتساقط المياه علي جسده وهو يتذكر لحظاتهم وكلما انكوي قلبه يخبط علي الحائط بعنف يحاول ان يخرج غضبه وقهرته ليظل فتره الحب ينهشه.. هتستحمل كده ازاي بعد ماخدتها في حضنك وبقت مراتك ودقت جمالها هتبعد ازاي دي اتلبستك واتملكتك وسيطرت عليك انت بقيت ملعون بيها جسمك بيصرخ عايز يروحلها تاني ويشبع منها  انا هتجنن عليها اعمل ايه هكمل ازاي. ليخرج ليقف مهموما ينظر الي فراشه التي تنام عليه سالي لتتحرك هيا وتهتف انت جيت يا دودي. 

ليهتف بغضب... نامي من سكات عشان انا بطلع دخان ماتنطقيش. 

لتنظر اليه والي حالته لتقوم وتحتضنه مالك بس اروقك اديني فرصه. 

ليدفعها ويصرخ... عدي ليلتك بدل ما اسود عيشتك انت هنا عشان حاجه واحده تقهري البت اللي برا دي غير كده ماتنطقيش وكله بتمنه ليدفعها جانبا ويذهب الي فراشه منهكا ليسقط عليه بتعب والقهر ينهش جسده ويتسائل كيف نامت بعد ان تركها وهو يعلم انها تتالم لينهر عقله ويستدعي النوم بصعوبه لينام اخيرا

في الصباح استيقظت سهيله والوجع اصبح رفيقها لتقوم ولبست هدومها لتستعد لعملها لتكلم شقيقتها وتطمئن عليها لتسعد شقيقتها بشده وظلا يثرثران لفتره وسهيله تخفي عليها اي عذاب تمر به فهيا تستحق ان تعيش سعيده لتخبرها انهم سيزوروهم  والجد ينوي ذلك لتحس سهيله بالخوف ولكنها ليس في يدها شئ ليدخل عليها جواد ويجدها تتكلم في الهاتف لينظر اليها بغضب ويشير الي الهاتف لتنقهر وتهتف دي رودينه بتسلم عليك لياخذ السماعه ويضعها علي اذنه ويبعدها مره اخري وسهيله مقهوره من افعاله لتغلق الخط اخيرا ليهتف... ايه اللي عاملاه في نفسك ده

لتنظر لنفسها عامله ايه راحه الشغل

ليهتف.. وخدتي اذن مين بقه ان شاء الله ايه مطلوقه..

لتتنهد.. جواد دا شغل ماحدش بيهزر فيه. 

ليهتف... وانا ههزر بتاع ايه خلاص يا شاطره لو هيبقي فيه شغل هتروحي معايا َتيجي معايا َماتنفسيش بعيد حركه زياده ماهتبعديش مش هركب قرون واسيبك تتصرمحي..

لتغمض عينها بوجع لتهتف... ماشي يا جواد بيه اعمل ما بدالك.

ليهتف.... طيب هسبقك يلا

لتهتف جواد.. ليقف وينظر اليها.. لتهتف.. كنت كنت عايزه اقلك ان جدي وجدتي واختي جايين ..

ليقطب جواد جبينه ليضحك فحأه.. اااه عشان فاكرين انك عروسه وكده دانتي مسخره

لتتنهد بقهر وتهتف... عيلتي مالهاش ذنب يا جواد مش طالبه حاجه غير انك ماتفضحنيش قدامهم. هعملك كل اللي تعوزه بس ماتبقاش كده.

لينظر اليها قليلا ويشيح وجهه فمنظرها يقطع قلبه ليهتف... اوك تمام هعمل باصلي عشان الراجل العيان وتركها ونزل.

لتستعد هيا لتدخل عليها سالي وتنظر اليها بتعالي.. ايه لسه بتترجي فيه وضحكت لتكوني فاكره انه اتجوزك يا شاطره عشان حاجه دا بس شويه كده امبارح خارج من عندك قرفان اخر حاجه وقالي نسيني الارف اللي كت فيه  كان بيعمل كده عشان يتأكد بس انك بنت لتضحك قالي بالحرف انك طلعتي بختمك  لينفلق قلبها من هول ما سمعت. لتهتف بس بصراحه كانت وصله مش اد كده بس يعمل ايه البلاش والرخص فعلا ما يبسطش سابك وجه للي حفي عليها  ما تفكريش ان اللي حصل  ده معناه حاجه. دا حاجه ببلاش وانه مارفضهاش يلا عيشي مع نفسك بقه يا... مش عارفه انطقها والله بس عموما نخليها يا مدام واطلقت ضحكه وسهيله تنظر  مدبوحه تنظر بذهول لكلامه ودبحه لها. لتكمل سالي... حاجه ببلاش ورخيصه جت لحد عنده  بس رجعلي بسرعه وقضينا ليله ايه.. مبسوطه بيكي صراحه يلا شويه كده وقلي هيرميكي مانت اللي جيتيله برجلك لتستدير وتهتف يلا يا شاطره ماتاخريناش وتعكري مزاج حبيبي مش ناقصه انا اشوفه مضايق وتركتها والهم ينهش قلبها.. انا قضي معايا قرف للدرجه دي كرهني للدرجه دي بيتكلم عليا كده ذنبي ايه اني حبيته خلاص راح اوي كده مش ممكن يكون حبني اللي يعمل كده مايعرفش يحب.. يخرح من عندي وينام في حضنها عشان انا قرف.. انا يا جواد.. لتمسك صدرها.. اه يا قلبك يا سهيله اه يا ربي اعمل ايه اموت روحي والا اطفش وافضح نفسي ماهستحملش العذاب ده..

لتقف مقهوره.. لتتنهد قهرا وتنزل لتجد جواد يضحك مع سالي وما ان راها شد سالي وقبلها امامها لتشعر بنار داخلها وتتجمع الدموع وتلسع عيونها لتتجلد وتركب ليهتف... انت راحه فين..

لتهتف هاجي مكتبي فيه ايه..

ليهتف.... انزلي يا شاطره اركبي مع الحرس يلا مش ناقص قرف.. لتنشل دقيقه وتغمض عينها وتنزل بهدوء وتركب مع الحرس وينطلقا للشركه.. كانت قد نزلت ليلحقها احد الحراس كانت هيا لطيفه وتعامل الناس بلطف ليعطيها بعض بواقي السندوتشات فكانت قد اكلت معهم بالعربيه ليهتف... باقي سندويتشات مش هناكل لوحدنا.

لتضحك هيا وتهتف.. انا كده هبقي طماعه كل يوم هتاكلوني.

ليبتسم الحارس بطيبه.. دا كفايه قلبك الطيب وسماحتك.

ليسمع صوتا غاضبا.. هو فيه ايه..

لتستدير وتجد جواد يقف غاضبا.. لتبتسم وتهتف.. ابدا الرجاله عملو معايا احلي واجب واكلوني وشربوني.. تصدق عربيه تشرح القلب الحمد لله ركبت معاهم بدل ماكت ركبت في عربيه انقلبت بينا من كتر الغل.. لتستدير لمجدي... اعملو حسابي كل يوم والله انتو عسليه لتتركهم وهو يقف يشعر بنار في جوفه ليستدير ليجد مجدي ينظر لاثر زوجته بسعاده ليهتف.. بتبص علي ايه يا طين انت.

ليهتف الحارس.. هاه لا مفيش عن اذنك.. ليقف يغلي من داخله.

ليصعدا  جميعا ليقترب منها ويهتف حسك عينك تقولي لحد انك مراتي ساعتها ماتلوميش الا نفسك.

لتبتسم مرغمه .. ياااه بس كده والله ريحت.

ليشتعل واخذ سالي من يدها وصعدا تاركا تلك المحصوره علي حالها ودنيتها التي اتت عليها لتجهز علي قلبها تماما..

صعدت سهيله وبدات عملها كانت تريد ان تنتهي من عملها بسرعه كي تترك شركه جواد لترتاح من عملها علي الاقل.

في الصباح كانت تقف تكلم احد المهندسين.. سهيله ماتيجي معانا متغدي كلنا افتقدناك يا بنتي بقيتي ساكته دانت كنتي شعله ليدخل عليها جواد  ليسمعه  ليحس انه سيهجم عليها يقتلها. ليستفسر عن العمل ليعلم ان ما طلبه لم ينتهي ليهتف بعنف.. وانت سيادتك بقه وراكي ايه مستنينك تتكرمي وتخلصي الشغل..

لتنصعق من كلامه وتجاوزه وتشعر بالحرج.. ليتدخل المهندس.. معلش جواد بيه براحه اانسه سهيله اشطر مصممه عندنا براحه يعني ماحصلش حاجه..

ليرفع جبينه ويهتف.... لا والله الانسه مالها.. ليضحك.. طب يا انسه هو انت جايباه محامي مالكيش لسان. 

ليهتف المهندس بغضب.... هو فيه ايه يا جواد بيه

ليهتف جواد بغضب.... فيه انك ماتتدخلش خالص واتفضل عايز الانسه زي ما بتقول. 

لتهتف هيا.... روح يا محمود انا هتصرف لينصرف هو وتظل واقفه امامه تشع غضبا لتهتف... انت ايه يا اخي ماتبطل بقه كنت اشتريتني اكونش عبده عندك ماتحترم نفسك ايه طايح ليه..

ليقترب منها ويمسك يدها بعنف.. لمي لسانك والا يمين بالله لاكون حبسك في الفيلا ماتخرجيش او ابعتك لاهلي في الواحه تخدمي بلقمتك وانا اعملها فاعرفي مقامك وبتكلمي مين. لتشعر بالرهبه وتصمت ليهتف ايوه كده اتلمي والا هقول لجدك كل حاجه َتبقي فضيحه.. ليقترب منها ويشدها.. والواد اللي بره ده مالكيش دعوه بيه مش هتتصرمحي قدام عيني..

لتهتف بغضب... والله مش عاجبك صرمحتي طلقني.. لتقترب منه.. ماتخليك راجل وتطلقني طالما انا زباله قوي كده. 

ليمسكها من رقبتها بعنف... عشان تروحيله صح.. 

لتضحك.. هتفرق معاك يعني.. لتخبط علي قلبه مش ده مات هاه والا لسه بيدق يا جواد. 

ليصرخ فيها... مات وشبع موت يا سهيله. 

لتقترب تلتصق به.. انت صعبان عليا دماغك راكبها شيطان انا جوا قلبك  ومش شايف غير الشيطان اللي ماسكه. لتضع يدها علي قلبه انا هنا يا جواد ومش هطلع وتصرفاتك كلها بتقول كده. بجد صعبان عليا. 

ليهتف... انت مالكيش قيمه اصلا عشان تكملي جوايا انا رميتك عشان رخيصه وقريب قوي هرميكي بره حياتي بعد ماكون خدت حقي

لتنظر اليه وتقترب وتبتسم بحنان.. مستنيه اليوم اللي هتقدر علي قلبك وترميني..

لتضحك.... انت ماتقدرش ترميني.. كنت قتلتني لما شفتني معاه بس عارف ليه.. عشان سهيله مكلبشه جوا وبتعذبك وانت بتموت جواك حاولت كتير اخليك تخف من اللي انت فيه بس انت كل اللي انت فيه ده اختيارك.

ليهتف باحتقار.. دا علي اساس كان هعمل حاجه تاني مثلا.. اختار قربك مثلا يا شيخه بقه بلاش قرف.

لتضحك.. انت مش قادر اصلا علي اختيارك يا جواد مش قادر تختار البعد بس بتشرخ قلبك ومع كل تشريخه بتجيب قلبي معاك لحد ما أخرتها واحد فينا هيموت التاني. حبنا اتملك مننا يا جواد بس انا مدركه للحب ده. 

ليصرخ.... بطلي كدب.

لتهتف... حاضر هبطل كدب وانت كمان بطل كدب. بطل تكدب انك مش عايزني بطل تكدب اني مش فارقه معاك بطل تكدب انك هتخرجني من حياتك لأنك مش هتقدر.. لتقترب وتمسك يده وتهتف تعالي اقلك ليه.. لتضعها علي قلبها وتضع يدها علي قلبه.. شوف حاسس حاسس بايه يا جواد.. حاسس بقلبي بيصرخ وانا حاسه بيك وقلبي بيصرخ علي قلبك لأنك موجوع وبتوجع سامع دقاته هتقدر تتحمل ماتسمع دقاته يا جواد. ساعتها قلبك هيندبح وتحس انك من جوا ميت  ..فاكر.. حب البدوي ابدي. 

لينتش يده بقهر.. ويستدير لتتنهد وتهتف.. عارف يا جواد انا بندم اني في يوم فتحت قلبي لحد زيك انت ماتستحقش اني ادور عليك. انت بتحب بطريقه غلط.. كبرك عاميك تشوف الحقيقه.

ليصرخ الحقيقه اني شفتك عريانه وجسمك مع واحد تاني وعمرها ماهتخرج من عيني..

لتنظر اليه بوجع.. عشان ماشفتنيش بقلبك . وهيجي يوم متأكده ان قلبك هيشفني كويس ومستنياه كمل كمل ربنا يعينك علي نفسك.. مستنيه بجد اليوم االي هتعرف فيه اني مظلومه وساعتها هفرح قوي اني خرجتك من قلبي ودفنت معاك حبي..

ليهتف بسخريه.. امم بجد طب يا انسه شوفي شغلك بدل اوهامك دي وتركها ورحل لتسيل دموعها بقهر وتهتف لا كفايه ماعتش قادره كفايه يا رب تعبت بقه.يا رب خرج حبه من قلبي يا رب عيني عليه ايه الوجع ده اروح فين يا رب ارحمني.... لتخرج لتجده يقترب من سالي ويداعبها لتنظر اليه بغل بس لا حاضر ماشي يا جواد الوجع هيطول الكل ان ماكت احرق قلبك.. يلا خلينا نشرخ في بعض.. سهيله خلاص  هتمشي في طريقك انت تمزع وتموت حبي وانا هعرفك انك مجنون بيا وماتقدرش عينك تروح لحد تاني.. واخرتها قلوبنا تموت ونرتاح. . 

ظلت سهيله تعمل كان هناك ايفنت في المساء  في احد القاعات كانت هيا تعلم ذلك لتترك الشركه وهيا مصممه ان تجعله يشعر كيف سيخسرها وكيف ان قلبها يحترق مثل قلبه فليذق مما هيا فيه..

كان جواد يقف في الايفنت وسالي بجواره ليظل واقفا لا يركز فهو غضب عندما سأل عليها ووجدها خرجت  ليشعر بحرقه في قلبه أين تكون قد ذهبت  ليمر الوقت وهو علي اعصابه ليمر محمود بجواره ليهتف.. باشمهندس.

ليقترب محمود.. خير جواد بيه.

ليهتف.. هيا سهيله ماجتش.

ليهتف محمود.... لا جت دا حتي هنا من شويه استني اشوفهالك. ليقطب جواد جبينه جت ولا شفتها ازاي.ليدور يبحث عنها ليمر باحد المهندسين ليهتف أحدهم.. واد يا ايمن شفتش سهيله يا واد واللي عاملاه.

ليهتف ايمن عامله ايه..

ليهتف.. يا ختي عامله دا بتنور اول مره اشفها كده دا كت دكر مخبيه ايه بنت الايه نار والعه والا جسمها وشعرها انا قلبي هيقف.

ليهتف الاخر فين يا واد انت بتفتش.

ليهتف الرجل.. هناك اهيه عالبسين والمهندسين ملمومين عليها تقولش مولد سيدي العريان دا فرجه يا واد ولا رقتها ونعومتها هيا اتبدلت والا ايه الفستان هياكل منها حته جسمها وصدرها وعليها تفاصيل تدوخ عنيا بتسرح في أماكن فظيعه. .

ليحس جواد بنار في جوفه ليستدير مسرعا ليذهب ليجد هناك جمع من الرجال والصيحات تتعالي لينشل مره واحده عندما وجدها بينهم ليتاملها ليحس بكويه في قلبه ليندفع والقهر ينهش قلبه و...

والله صعبان عليا 😂 😂 😂 😂


#الجامحه_والبدوي

#حكايات_mevo

البارت الثالث و العشرين.. 

كانت سهيله قد ذهبت لتبتاع ما يلهب قلب ذلك الجواد الجامح لتخلع عنها ثوب الذكورة الذي طالما اتشحت به  لتبتاع احد الفساتين الذي أبرز أنوثتها الطاغيه وصففت شعرها بعنايه ووضعت لمسات من مساحيق التزين الخفيفه وشفتيها تلمع بلون وردي يشد القديس من محبسه لتنظر لنفسها.. مش حرق قلبك وقال عليكي  ما انبسطش معاكي دلوقتي هنعرف يا جواد مين هيحرق مين.. ماهو انا ماضربش علي وشي واسكت حتي لو بموت فيك سهيله اه ضعيفه بحبك بس انا هعرفك انك مجنون بحبي واضعف مما تكون.

لتستدير وكلها تصميم ان تاخذ حق ليلتها التي سرقها منها في غفله من الحب ثم طعنها بابشع صوره لتدخل الحفل وتلمحه من بعيد لتذهب الي مجموعه المهندسين ليتفاجاو بها ويبداو في الثناء عليها.  ميفو ميفو 

هنا اقترب جواد لينشل مكانه من منظرها ففستانها يلتصق بها يبرز تفاصيلها تلهب العين كانت تبدو كملكه للحفلة من جمالها وعيون الرجال تشع رغبه ليقترب ويحس انه سيفتعل فضيحه لتعلم جيدا انه  بركان سينفجر لتهتف لاحد المهندسين بدلال.. شفت بقه اهو دقت الموسيقي وانا وعدتك وانا بنفذ وعدي لينشرح قلب الشاب ليقترب ويمسك يدها لتمسك يده وتستدير وأثناء سيرها لمست يد جواد لتسقط  حقيبتها الصغيره لتنزل بهدوء أمامه لتنخفض ليظهر حنايا جسدها مفسره لينظر اليها بقهر من منظرها لتصعد بهدوء وتهمس.. معلش اسفه جواد بيه لتهتف مبتسمه  وتضغط علي جملتها.. ما شفتكشششش.

لتستدير مبتسمه وتذهب الي الحلبه ليحتضنها الرجل ويدور بها ليقف جواد.. انا هروح اقتلها لازمن تتقتل لابسه ايه دي يا قهرك يا جواد. جايبها تقهرها هرت كبدك البت بتلمع مش كانت دكر نهار اسود ليتأملها بحب.. قمر حبيبي قمر ليضع يده علي قلبه انا هتجنن البت لحست مخي خلاص واتمكنت مني  ليغمض عينه يتذكر ليلته معها  ليشعر بحرقه ليهتف.. لا ويمين الله لاعرفها اانا ايه. 

ليندفع ويذهب للحلبه ليربت علي كتف ذلك الشاب ليهتف.. طب ايه مش لينا دور والا انت هتنوول الشرف لوحدك. ليبتسم الشاب ليقترب هو منها ليشدها من وسطها بغضب لتهمس.. براحه الغلاية هتطرشق. 

ليهتف ساخرا... غلاية ايه ماتتلمي وايه اللي عاملاه في نفسك ده بلياتشو مش كل حد يتذوق يبقي ست. 

لتطلق ضحكه عاليه ليهتف.. لمي نفسك احسنلك انا ممكن اخلص عليكي دلوقتي. 

لتتنهد وتهتف وتنظر اليه بهيام.. بتحبني قوي كده. 

ليهتف بغل وقهر وقلبه ياكله.. احبك احب واحده شمال. 

لتضحك.. شمال طب ماترحم نفسك من الشمال يابن الناس ارميها. 

ليهتف.. اه تروح ترشقي في حضن كريم مش كده ده اللي بتخططيله. 

لتهتف.. لو كت عايزه كريم ماكتش  جيتلك بس انت اللي دماغك اتلحست وعقلك خف  

ليهتف.. تقلي حسابك كمان عشان هتتقتلي يمين بالله. 

لتلتصق به.. ماهاتقدرش تقتلني انا جواك وبحرقك ومبسوطه اني بحرقك  وزي ما بتحرقني وبتولع في قلبي انا كمان هردلك القلم قلمين.. انت بتحبني ومكوي بيا بس الحب عندك غدار حب طياري. 

ليضغط علي يدها.... وانت مابتعرفيش تحبي من اساسه انت اخرك تتصرمحي. 

لتضحك هيا.. طب ماتتصرمح معايا وتستفيد تقضي ايام حلوه بدل النكد اللي معيش نفسك فيه.. انا كده كده ماشيه من دنيتك افتكرني بحاجه عدله بدل حرقه قلبك دي. 

ليهتف.. انت ولا تسوي في نظري هاخد حقي منك واذلك وارميكي. 

لتتنهد وتهتف.. طيب ربنا معاك بس افتكر وانت بتذلني ان سهيله هتنتش قلبك انت علمتني القسوه وبترجعني لنفسي صح.. مش هكدب زيك واقول مابحبش.. لا يا جواد بحبك. لينظر اليها والوجع في عيونه. لتتنهد وتهتف بحبك قوي انت مالي قلبي بس الحب ده رخيص وانا مش رخيصه يا جواد.. بجد سعيده بيك جدا وباللي بتعمله.. لتبتعد وتهتف روح لمراتك تبسطك وتنسيك اللي كان ليك حبيب.. لتستدير وهو يقف مشتعلا لتعود لتهمس... اوبس  نسيت اقلك.. ليلتك معايا زي ماعجبتكش زي ماقلت لسالي بصراحه انت ماكتش اد كده كنت فاكره هعيش ليله في الأحلام.. يلا معلش انت وسالي شكل بعض بتنبسطو ببعض.. خليها تعلمك الست بتحب ايه من راجلها خليها تقلك قلب الست بيتجاب ازاي.. انت اخرك البلياتشو اللي معاك بتفرح باي حاجه انما سهيله مش لأي حد ومش اي راجل يقرب منها يفرحها.. لتقترب وتنظر اليه بهيام وترفع اصبعها لتمرر به علي صدره.. كان نفسي انبسط معاك لتغمز له... اتعلم وتعالي جرب تاني ماتيأسش انا بحب ارفع روح الغلابه المعنويه والحته دي بتوجع الرجاله.. لتتركه ليقف يحس ان قلبه سينفجر من القهر.

ليذهب لسالي ويشدها ويخرج بها ويرزعها عالحائط لتخاف... بقي انا يا روح امك قلتلك اني ماتبسطش مع سهيله. لتخاف هيا وتهتف.. ايه كنت بساعدك.

ليصرخ.... وانت مال اهلك يا زباله هاه مالك انت منك لله ليدفعها بعنف لتسقط أرضا ليخرج مسرعا كان سيقتلها   ليركب عربته ويبتعد بها ويقف يخبط علي المقود ويصرخ بشده.. ليه ليه ليه بتعملي فيا كده عملت ايه. ده ذنبي اني حبيتك عشقت ليه بتمزعي فيا انا ماعجبتكش انا ماسواش في نظرك ليه دانا حسيت بمشاعرك وكانت احلي ليله هعيش عليها عمري ليه لتنزل دموعه بوجع انا يا قلبي ليه ليضع يده علي قلبه هموت عليكي. ليظل فتره يركن يفكر ماذا يفعل.. البت هتجننك دا قادره جبتها تكسرها بس مافيش فايده. فيه ايه دانت اللي بتتذل هيا عامله كده ليه اموتها اه اموتها  ليصرخ هموت..... نفسي فيها نفسي افطسها من حبي ليها اعمل ايه يا حرقه قلبك يابن التركي..ليشعر بسواد دنيته ليمد يده الي تابلوه العربية ليخرج منه خنجر بدوي مرصع بالحجارة ليفتح ويظل يلمسه لتاتي لقطات كريم وهو يلمسها ليزيل غطاء الخنجر ويسلطه علي قلبه ويغمض عينه.. اراد بشده ان ينهي حياته اراد ان يتخلص من ذلك الجحيم ليغرز الخنجر في صدره اراد ان يضغط ليظل يحاول ويصرخ مش عارف مش قادر اموت نفسي وماتبقاش معايا لو موت نفسي ماهتبقاش ليا. كان ينهج ليظل يصرخ ويخبط علي الموقد اروح فين اقتلها ماهعرفش اقتل روحي ماقدرت ايه الجحيم ده.. ليه ليه العذاب ده عملت ايه عشان كل ده عشان حبيت عشان عشقت. يا رب يا رب مش قادر دماغي هتنفجر وصدري هينشق دانا لو عاصي عمري كله ماهتعاقبنيش كده.. يا رب اهدهالي طيب ليحاول ان يهدئ من روعه.. اهدي انت هتنجلط اهدي يا جواد فيه ايه هتخيب البدوي مايقعش شوف هتكمل ازاي شوف روح كمل ايامك السوده .. ليقوم ويرجع  ليجدها تقف وسط مجمع الرجال ليتجاهلها تماما كأنها لا تسوي. الا انها لم تنتهي لتذهب اليه بدلال.

ليغمض عينه.... جايه ليه دي يا رب بقه .. لتقترب منه وسالي تقف.. ايه يا سهيله منظرك ده مش غريبه شويه.. 

ليهتف جواد.. عايزه تعمل فيها ست ليضحك. ميفو ميفو 

لتنظر اليه وتبتسم.. لتقترب.. اعمل ست.. اممم مش فارقه معاك يعني. 

ليضحك... ولا في دماغي اصلا (يا والا وحياه الخنجر 😂😂😂حزين قوي 😅😅.. 

لتمد يدها علي بدلته.. امال دا ايه.. تقريبا يا عيني كان فيه دموع وقعت هنا ليتشنج هو (جلطه عابره القارات 😂😂😂البت قادره) لتهتف ضاحكه.. عيونك دبلانه ليه.. جواد الترك بجلاله قدره يا حرام دموعه تنزل علي واحده رخيصه ماتبسطوش.. لتقترب وتهمس تؤتؤتؤ... امال لو كت بسطك كت نزلت ايه.. لتطلق ضحكه عاليه.(😂😂😂قلبه يامه حد ينجد الواد 😁😁) . معلش اجمد كده الحب بهدله ويا سيدي انا اهوه وبلاش دموعك دي يا جامد انت يا بتاع ماتسواش لتغمز له لتنظر لسالي والا اقلك خلي عروسه المولد تنسيك اللي مش عارف تنساه لتستدير ليحس بقلبه سينشق من وجعه واحتماله ليمسك الكأس ليكسره بعنف لينغرز في يده لتسمع هيا ذلك لتستدير لتجد يده تنشع دما  لتحس بوجع عليه.

لتهتف سالي ايه ده ايدك مليانه دم لتمد يدها لينتش يده ويبتعد ويستدير ويخرج مندفعا والنار في قلبه ستقتله. ليتجه لعربته كانت هيا لم تتحمل ما فعله بنفسه لتشعر انها زادت عليه  لتذهب اليه مسرعه لتجده يركب العربه لتركب معه ليصرخ..... انزلي بدل ماقلتلك. 

لتهتف.. مش نازله واطلع علي اي صيدليه.. 

لتربع يدها وتركن  ليقود العربه  ويندفع بها بشده كان يسوق بسرعه جنونيه ولا يري امامه لتحس انه في عالم لوحده لتخاف وترتعب.. لتهتف.... جواد انا خايفه بطل..

الا انه لم ينظر اليها تلبسه حاله غريبه احست انه سيقتلهم معا كان ينظر للطريق وعيونه حاده كالصقر وملامحه لا تنم علي خير  لتندفع وتحتضنه بشده لتهتف خايفه والنبي بطل يا حبيبي.

لتدخل الكلمه الي قلبه ليبتلع ريقه ليخف من سرعته رغما عنه لتبتعد بخوف ليكمل الطريق  ويقف امام الشركه. ليصعد هاربا منها كان كأنها العذاب في دنيته كأنه دخل نار الدنيا ويحاسب  لتصعد ورائه وهو يعدو ليدخل مكتبه ليهم ان يقفله.

لتدفعه عليه وتتجه الي الحجره الجانبيه تاخذ منها صندوق الدواء وتقترب.

ليصرخ.... ماتقربيش فاهمه عشان ممكن اهبدك بحاجه تجيب أجلك. 

لتقترب بهدوء.. ممكن تهدي وتعقل ايدك بتنزف. 

ليصرخ.... تولع مالك انت بيا. 

لتتنهد.. ماليش بس لازم جرحك يتطهر ليجلس وياتي باحد المناديل ويلفه عليه لتقترب بغلب وتجلس كان كالطفل الصغير الغاضب المتذمر لتقترب وتجلس بجواره اكثر وتهتف... ممكن تعقل وتجيب ايدك ليظل جالسا لا يتحرك لتمد يدها تمسك يده ليرتعش ويشد يده بقهر لتتنهد وتمد يدها .. سيب الله يهديك بقه ليتركها لها لتقترب اكثر لتصبح قريبه من وجهه كانت محنيه الراس وشعرها يتدلي ليقترب منها ويتنفس شعرها ويغمض عينه وهيا تداويه وتملس علي يده وتطهرها وهو لا يشعر الا بقربها  ليمر وقتا لتنتهي لتعلم انه يقربها ويعيش مع نفسه لتظل ساكنه كان قد أوجع قلبها وتعلم انها زادت في وجعه ولكن ليس لها حيله فهو السبب في كل ذلك كانت تريه انها أمامه وانه ينكوي ويعشقها ولا ينكر ذلك ولكن للعشق قواعد وهيا الثقه والأمان لتظل ساكنه كانت تعلن ان قربها يريحه وانه موجوع لتظل هادئه تهدي من داخله كانت هيا الجرح والدواء  جرحته بكلامها وتداويه بقربها لترفع وجهها لتراه مغمضا  في عالم بمفرده.. لتتنهد وتنظر اليه بحب ليفتح عينه ليجدها تنظر اليه حبيبته التي خلعت قلبه كان حبها وهما وصدقه وما يراه اراد ان يصدقه  ليقترب بهدوء ويشدها اليه لتحاول ان تخرج ليهتف.. عارفه لو اتحركتي هقوم افتح الشبك واحدف نفسي معاكي منه يمين بالله لتخاف فكان يسيطر علي نفسه ليظل هكذا كان يغوص في شعرها ويداه تحاوطها بحنان ويغمض عينه يحاول ان يرتاح ويستعيد نفسه القديمه فمنذ ان انفصلا قلبه هائج وعقله شارد ليقبل رقبتها ويهمس.. عايزك.. لتتشنج وتحاول ان تبتعد ليرفع وجهها وينهال عليها وهيا لا تفعل شيئآ كانت مستكينه تشعر بأنه في عالم آخر كانت تحس بوجعه لتستكين له لترحمه ولو قليلا كان قلبها يشع حبا فهي موجوعه عليه وبسببه كانت تريد ان تخف من ألامه التي يعاني منها دون فائده فكل ذلك من تفكيره ورأيه. كان قد دخل في دوامه عشق ليريحها ويظل معها لفتره روت قلبه لتستكين ولا تبدي بادره كان حاله من الهدوء والراحه جلسه علاج روحي .

لتدخل سالي عليهم..لتنتفض سهيله  لتهتف.. ودا ايه داه انت جايباه هنا تلعبي عليه فيه ايه يا جواد مش دي اللي خانتك والا انت عادي بتتاخد وتترمي. .. 

ليلعن تلك الحقيره فحتي لو كانت فعلت ذلك كان قربها قد هري قلبه ويريد ان يلتمس بعض الراحه.. 

ليدفعها ويهب  لتنظر اليه سهيله بذهول من تحوله..  لتقترب منه سالي لتهمس..... انا بغير.. 

ليحتضنها لتتلمسه بشفتيها..خلي بالك كده ازعل كانت تحاوطه لتندفع وتحتضنه بشده  ..

كل ذلك وسهيله تنظر بقهر كيف يتحول هكذا لتعلم ان ذلك الحب ملعون وانها ستنتهي من حبها قريبا  لتقوم بهدوء وتخرج دون كلمه ليدفعها جواد ويهتف.... انت ايه اللي جابك هاه ماشيه ورايا ليه انت. 

لتهتف.. انت ايه البت لحستلك عقلك انت جواد التركي فوق بقه دي خاينه خاينه. 

ليصرخ.... بطلي اخرجي بره اخرجي. 

لتتنهد ماشي يا جواد هخرج وهشوف شغلنا اللي انت سيبته.. لتتجه الي الباب  راحله لتجد سهيله تقف علي احد ابواب  المكاتب تحاول ان تفتحه كان الباب عالقا  لتبتسم بخبث.. والا وجيتي تحت درسي لتذهب الي ركن من الاركان  لتقفل اللوك تبع تلك المنطقه لتنحبس سهيله  لتحاول ان  تخرج لتذهب ايضا وتقفل التكيف كان المكان بارد والمبني عالي والتكيف قد توقف لتشعر سهيله بالبروده فستانها خفيف ووشاحها بالأسفل لتحاول ان   تخبط اكثر ولكن دون جدوي ليمر الوقت لتصبح الحجره شديده البروده من علو المبني  لتجلس هيا وتضم نفسها وتحاول ان تدفئ نفسها ولكن دون جدوي فشنطتها قد تركتها عند جواد   وهربت مسرعه.. لتبدا هيا في التراخي والتجمد من قسوه البرد لتغمض عينها وتذهب في دنيا غير الدنيا. 

جلس جواد وقد  شعر انه لا يستطيع ان يكمل هكذا لا يستطيع أن يفرط بها ولكنه ايضا لا يستطيع أن  يعيدها وقد تلطخ شرفه. ماذا يفعل تمني لو قتلها وقتل نفسه فهيا تلبسته تماما.جلس واضعا يده علي راسه ليفكر.. هتعمل ايه انت اخرتك هتموت محصور انت هتموت عليها . ليمر الوقت ليقوم ويذهب ال المنزل كانت سالي قد ذهبت لحجره سهيله وقفلت الباب بالمفتاح لتظهر انها بالداخل ليدخل ويذهب لحجرته يغير ملابسه ليظل جالسه يستعيد وجودها معه في المكتب لتدخل سالي وتحاوطه.. انت جيت يا دودي.. 

ليدفع يدها.. بت انت نلم نفسنا ماشي عشان يمين بالله هفلقك نصين بطلي سداغه هاه. انت مابتحسيش ايه القرف ده. بقلك ايه يلا غوري علي بيتك ماعتش متحملك اصلا. 

لتنظر اليه بغضب.. طب انت حر كل روحك بقه لتستدير وترزع الباب ليجلس هو مقهورا   يشعر بالجنون ليفتح تليفونه ويفتح صورهم معا وهيا في احضانه ليتلمسها بحنان وتلوح علي فمه ابتسامه صافيه ليهمس.. ليه ليه مادخلت قلبك ليه كنت هسعدك هعملك ملكه اميره والله كنت هجبلك الدنيا بتحبي فيه ايه ولما سابك جايه تدوري في دفاترك القديمه هو انا في نظرك واقع كده راجل والسلام ويرجع يكلمك تاني وانت في بيتي تبقي في حضني اعيش ولا الأحلام واقوم قلبي محروق بيتكلمو بعض ليه انا هموت  .. ليتلمسها لتنزل دمعه من عينه ماكتش اتخيل ان يجي اليوم ان جواد التركي ينذل كده. بقلك ماعتش بحبك وانت في دمي عارفه يعني ايه في دمي  اهون عليا اقتل روحي ولا اني ابعدك عني.. انا بحبك لدرجه اني حاسس اني مش راجل فاهمه اللي يشوف مراته كده ولا يقتلها مايبقاش راجل بس عشان ماعرفش اتنفس وانت مش في الدنيا نفسك هو روحي. ليمسح دموعه ليقوم ويصرخ طب وبعدين اروح اموتها اروح اقتلها واقتل روحي.. اروح اقلها تحبني وانا هقبل بيها حتي بعد اللي عملته اروح ارويها من عشقي جايز تحس بيا جايز أنفع اتحب.

ليصرخ ويخبط احد الفازات ليه محسساني اني مش راجل ليه. ليتذكر كلمتها.. انت ماكتش اد كده خلي سالي تعلمك الست عايزه ايه.. ليتصنم لفتره.. ليشعر بغضب عارم.. لا يا سهيله انت اللي هتعلميني انت عايزه ايه مانا مش هتقهر كده وانت ولا في دماغك انت بتاعتي وهرويكي من عشقي لحد ماتقولي حقي برقبتي وترجعيلي واخد قلبك وافرح بيه   ليستدير ويندفع لحجرتها ليفتحها فلم تنفتح ليخبط افتحي الباب.. فلم ترد ليصرخ افتحي الباب بقلك الا انه لم يتلقي ردا ليخبط الباب  بقدمه لينفتح ليدخل وينظر حوله فلم يجدها ليندفع للحمام ليستعجب. راحت فين دي.. ليندفع للاسفل ليصرخ.. كريمه.. لتاتي الخادمه. ايوه يا بيه 

ليهتف. الست سهيله فين. 

لتهتف.. من ساعه ماخرجت معاك الصبح ماجتش يا بيه. 

ليبهت..... ايه ماجتش لينظر الي ساعته.. ايه ده دي الوقت عدي اتنين فين دي.. ليحس بخوف.. لتكون مشت وسابتني دانا اموت فيها. 

ليتصل بتليفونها ليرن الهاتف ولم  ترد.. مابتردش ليه دي  ليظل يرن حتي رد عليه احد العمال الذين ينظفون الشركه ليلا ليهتف جواد.. انت مين. 

ليهتف الرجل.. انا عامل في شركه جواد بيه انت مين. 

ليصرخ جواد... وماسك تليفون مش بتاعك ليه. 

ليبهت الرجل ليسمعه.... انا جواد الترك انطق ليرتعب الرجل.... مافيش يا بيه انا  كنت داخل انضف مكتبك لقيت تليفون عالكنبه بيرن قلت اشوف بتاع مين.. ليبهت جواد بيعمل ايه عالكنبه. 

ليهتف الرجل.. فيه شنطة حريمي هنا يا بيه.. ليقطب جواد ويهب.... استني عندك انا جايلك. 

ليندفع وينزل مسرعا ليذهب الي المكتب ليصعد كان مكتبه في الأدوار الاخيره ذو العشرين طابق كان مبني مهول ليندفع ليمسك تليفونها امال هيا فين. 


ليهتف الرجل.... ماعرفش يا بيه انا داخل من شويه لقيت قسم المكاتب ضلمه قلت اجي انضف هنا الاول وبعدين اروح اشوف الكهربا مالها. 

ليبهت جواد.. ايه هو ايه اللي ضلمه ليندفع ويتجه الي قسم المكاتب ليجده مظلما ليصرخ روح افتح النور والعمومي بسرعه ليذهب الرجل مسرعا ليفتح الانوار وتعود التكيفات الي المكان ليندفع ويفتح الباب ليهوي قلبه ليصرخ.... لا لا يا عمري ليندفع بجنون و......


#الجامحه_والبدوي

#حكايات_mevo

البارت الرابع والعشرون...

دخل جواد المكتب ليجده مغلقا ليفتحه من الخارج لينشل مكانه فحبيبته نائمه علي الكنبه منكمشه متجمده ليندفع ويتجه اليها ويحتضنها برعب ليصرخ فيكي ايه عامله كده ليه ايه اللي نيمك هنا.. 

لتفتح عيونها بوهن وتتشنج ليخلع بدلته علي الفور ويلبسها اياها وهيا تنتفض ليحملها وينزل بها مسرعا  ليذهب بها الي منزله ليصل بسرعه الصاروخ لينزل ويحملها ليصعد بها الي حجرتها ويدخلها ليغلق الباب بقدمه ليضعها عالفراش برويه ليتجه مسرعا الي الحمام وينزل المياه الساخنه  ليعود ويحملها ويحتضنها وينزل بها في المياه بجسمه باكمله ويريحها بين يديه والمياه تتسرب الي جسدهما معا كان يحتضنها بحنان وخوف ويتلمس وجهها ويمسد عليها ويمسك يدها يفركهم في جسده وهيا ترتجف واسنانها تلتصق ببعضها ولا تنطق وهو يشدد عليها ليهمس اهدي اهدي وغمضي وحسي بيا وبالميه وانسي اي حاجه.. 

لتغمض عيونها  وتبدأ تشعر بجسد حبيبها والمياه تنساب بحراره ليبدا في تقليل ارتجافها   ليظل يمسد عليها  ويقبلها ويدلك جسدها يشعرها بسخونه جسده ليحس انها استكانت  بهدوء ليقوم ويقفل الماء ويرفعها ويحضر البرنس ويذهب اليها ويسقط فستانها ويحاوطها بسرعه  لتنكمش  ليحملها ويذهب بها للفراش   ليذهب ليغير ملابسه وياتي بدثار ثقيل ويدثرها الا انها كانت تنتفض بقوه... ليندفع ويندس بجوارها ويلصق جسده بجسدها ليعتصرها بين اضلعه ليظل يمسد عليها وشفتها ترتعشان ليحس انه سيموت من منظرها ليلهبها بانفاسه ويحاول ان ينقل حراره جسده اليها ليمر وقت عليهما كالجحيم لتبدا حراره الدفئ تنتقل الي جسدها لتتراخي وتشعر بجسدها تنتهي انتفاضة ليجدها استكانت ليحس بقلبه يلين بعد ان كان  مشتعلا ليقبل راسها ليهمس كنت هتخلعي قلبي حرام عليكي... كانت هيا منهكه متعبه ليرفع وجهها ويقبل شفتيها.. نامي نامي وبكره نتكلم لتنام هيا علي الفور ليحتضنها  لفتره طويله لا يفلتها حتي ترتاح كان جسده هو فراشها وصدره هو وسادتها ويديه هو دثارها ليظل هكذا لفتره طويله حتي نام هو ايضا لأول مره منذ أن دخلت لبيته وعاش جحيم البعد.

 في الصباح استيقظت سهيله لتجد نفسها مكبله لتتنهد وتتذكر حنيته عليها    لترفع يدها تتلمس وجهه بحنان وتلمس شعره لتهمس وحشني حنانك. 

ليفتح عينيه مره واحده لتنكمش خوفا وتحاول ان تبتعد ليشدها اليه كان لم يعد قادرا ان يكمل هكذا كان سيصاب بالجنون كان خوفه عليها قد خلع قلبه ليشدها اكثر ويهمس.. موجود لسه منه كتير وهيخرج كله دلوقتي لينهال عليها بعشق ويتلمسها بعنفوان وهيا تحاول ان تبعده الا انه صرخ عاشقا باسمها كان يغوص بها بكلمات العشق ليلهبها بحبه الذي كوي قلبه كان يعطيها من حنانه لتحس انها دخلت قلب الجواد الذي كانت تصبو اليه فاخرج لها كل مكنون قلبه في كلمات عاشقه تمس قلبها لتنهار حصونها وما نوت عليه من بعده وتعذيبه.

مس الجواد قلب الفرسه الجامحه لتنحني وتعود خانعه طائعه لتنام الفرسه في حضن الجواد لينالها بشموخ  بعد ان احني قلبه ووضعه امام تلك الجميله  ليمر وقتا لا يعلم كم استمر لا ينطق كل منهما كل ما يفعله انه ياخذها في احضانه ولا ينطق ولا يفعل شيء سوي ان يتلمسها بحنان.كان يفكر كيف سيكمل هكذا كان بداخله يريد أن يتخلص من كل ذلك العذاب كان يريد أن يقهر عقله ويخضع لقلبه فقط وبينما يفكر كيف يطوع عقلها من اجلها .كان بداخله قرارات ان ينعم بحبيبه حتي لو كان قلبها معلق بغيره كان يذل عقله لقلبه بشكل صارخ ينهش داخله. ليجد تليفونها يرن ويرن ولكنها لا تتحرك صوبه الا ان الفون كان يقطع ويعيد نفسه  لينظر جواد اليه ليشعر بنيران تتاجج في داخله فالهاتف يظهر أمامه باسم كريم. ليعود ويركن علي ظهره وينظر في السقف يحاول ان يخرج من تلك الحاله التي دخلها ليهب وينفضها لتنتفض وتنكمش وتغطي نفسها ليقوم ويلبس ملابسه وينظر اليها بغضب.. ويهتف.. مش كتي بتقولي اني مابسطكيش وروح خلي سالي تعلمني ابسطك ازاي.. 

ليقترب وينظر اليها .. شوفي انت اديتيني نفسك وكنتي هتموتي عليا ازاي شوفي  مش جواد اللي حد يستهزئ بيه انت عايزاني  ليغمز لها وانا استاذ وجبتك باسهل طريقه.. الهانم كانت بس عايزه شويه حنيه.. يا عيني ما حبيب القلب سابها لما قلبها نشف.. ليضحك.. سلام يا قطه.. لو عوزتي تاني ابقي ابعتيلي جايز افضيلك وقت.. واه.. اللي حصل  مراتي ماتعرفش بيه عشان مشاعرها انا كل اللي يهمني هيا وبس.. ليتركها وهيا تنظر في السقف تشعر ببلاده غير عاديه لم يكن هناك وجع كانت تعيش الاواعي  كانت تظن انها كانت تحلم وحبيبها كان في الحلم لتستيقظ علي سراب.. جواد اصبح لها كالسراب. مر الوقت لتقوم هيا كانت منهكه ولكنها تحاملت علي نفسها  وذهبت لعملها مع الحرس لم تخبره ولم تذهب اليه حتي لا يتفطر قلبها كانت قد أصبحت في حاله من الجمود استعجبت نفسها. لتنسي كل شئ وتنخرط بعملها. 

لتنهي عملها وتستعد للرحيل وتظل جالسه مكانها كما امر جواد فهو أمرها ان لا تتحرك وسيأتي لياخذها  كانت هيا لم تنم جيدا بالامس لتركن علي الكنبه تنتظر اوامره لتنام في غفله من الزمن ليحين موعد انصرافه لتاتي سالي وتخبرها ان تستعد لتنظر لتجدها نائمه لتعود الي جواد وتهتف بخبث... يلا حبيبي نروح..

ليقطب جبينه ويهتف... انت ما نادتيش سهيله..

لتتافف َتهتف الست هانم ناديتها لقيتها ما ردتيش عليا وقالتلي انا هريح وابقي احصلكو بنشتغل عند سيادتها قلتلها جواد مستنيكي قالتلي فكك انا تعبانه َنامت عالكنبه مخبوله دي باين..

 لينفعل جواد ويذهب ويجدها نائمه ليشدها من يدها لينخلع قلبها مذعوره لتهتف.... ايه فيه ايه كانت تنهج بشده. 

ليهتف.... مش بعتلك يا هانم ايه مش معبره ابعتلك وتقوليلها فكك انت انخبلتي. 

لتنظر اليه ببلاهه.... هو ايه ماحدش جه انا نمت ماحسيتش بحاجه. 

ليهتف بانفعال..... بت انت بطلي كدب هو ايه الكدب في دمك. 

لتصرخ..... ماحدش جالي. 

ليهتف عاضبا..... مش سالي جتلك وانت سياتك ماعبرتيش..

لتبتسم بسخريه...... وانت طبعا صدقت المدام مش كده. 

ليهتف َ...... ماصدقهاش ليه ان شاء الله. 

لتهتف...... لانها كذابه انا ماشفتهاش. 

ليمسكها من يدها بعنف....... قطع لسانك انا مراتي مش كدابه انت اللي متعوده عالكدب والغش ويمين بالله لو انكررت لاكون معرفك مقامك ان كلمتي تتنفذ ليدفعها بعيدا يلا نغور من هنا دا حاجه تقرف وتركها والدموع تلمع في عينها لتذهب من سكات َلتجد سالي تنظر لها بخبث لتركب َليصلا البيت لتستعد لحضور أهلها لتصعد وتجلس حزينه  كانت تشعر بالجوع ولكنها ابت ان تطلب شيئا فهم يرسلون لها الطعام ومؤخرا كانت سالي تتعمد ان تجعل الخادمات ان يتقاعسو عن أكلها.. الا انها منذ الأمس كانت منهكه ولم تاكل شيئا.. لتطلب احد السائقين  لتخبره ان يحضر لها طعام.. ليمتثل السائق ويدخل البيت لتامر الخادمه ان يصعد اليها لتعطيه المال ليشكرها وينزل.. 

نزلت سالي الي جواد لتهتف.. انت هتفضل كده كتير مش قلت هترميها بعد ماتحرق قلبها واحده خاينه. 

ليهتف.. ماتخليكي في حالك يا سالي شغل العقارب ده ماينفعش عليا. 

لتضحك.... بقي كده طيب يا اخويا خليك نايم علي ودنك وهيا مدوراها في بيتك. 

ليهب من مكانه ليصرخ... بتقولي ايه يا زفته انت. 

لتهتف.... اقول ايه السواق بتاعك لسه نازل من فوق دلوقتي يا راجل البيت اللي بيوصلها كل يوم ويضحكو مع بعض .

 ليهتف.. نعم يا روح امك مين.. 

لتهتف. اسأل الخدم طلع ونزل. 

ليهب ويصعد اليها مسرعا كان يحس انه سيقتلها ويقتل نفسه.. كانت هيا قد دخلت تغير ملابسها ولم تفرغ كيس الطعام لتجده يندفع ويخبط الباب لترتعب من منظره ليهجم عليها كان بيعمل ايه هنا والله انا هخلص عليكي عشان ارتاح ليمسكها بعنف.... كان بيعمل ايه انطقي هاه. 

لتصرخ.... فيه ايه فيه ايه.

ليصرخ.... جايبه السواق القوضه هيا حصلت ..   ميفو ميفو 

لتظل تنظر اليه لتتحول لغضب عارم لتقترب وتنزل علي وجهه بقوتها كلها ليبهت ويتراجع بقوه  لتندفع وتدفعه.. بره بره ماشوفش وشك بره..

ليصرخ.... وليكي عين  تنطقي. انا مش عارف لازم تنفضحي عند جدك عشان تتلمي.

لتندفع وتصرخ.. تليفونك فين كانت مهتاجه ليبهت لتندفع تشد تليفونه وتبحث عن صورهم لترسلها لنفسها.

لتصرخ.... خلاص خلاص انا هبعتهم لجدي خلاص انا تعبت منك وقرفت انا ماعتش باقيه علي حاجه لتفتح تليفونها ليبهت  ويخاف ليندفع يمسكها لتصرخ... اوعي اوعي خلاص هبعتهم اوعي انت ايه ماشبعتش كانت مهتاجه وهو يكلبش فيها بخوف ليصرخ .....اهدي جدك تعبان. ليظلا هكذا لفتره كانت تنهد بعنف وهو يكلبش فيها برعب. 

لتدفعه.. لتقول بغل..جاي تقلي ليكي عين... ليا الف عين.لا يا شاطر كفايه قوي كده كفايه انت ايه مريض مابتشبعش. استحملت قرفك وكبرك. بس انا سهيله فوق فاهم.

لتصرخ في الخادمه لتاتي الخادمه.. لتهتف خير يا هانم.

لتصرخ...... ناديلي احمد من تحت..

لتنزل الخادمه.. ليصعد احمد.. خير يا هانم..

لتقف وتربع يديها وتنظر اليه بقرف قول.... للبيه انت كنت هنا ليه.

ليهتف.. كنت هنا بجيب اكل الهانم  لتذهب لكيسه الطعام وتحدفها علي جواد ليمسكها لتهتف.. اصل البيه كان فاكر انك طلعتي عشان تنا...

ليصرخ جواد..... اسكتي خلاص..

ليهتف السائق..... فيه ايه..

ليبتلع جواد ريقه ويقول..... انزل انزل..

ليقف يشعر بالخزي لتهتف.. ليه نزلته ليه ماكنت تستني اقوله انك فاكرنا نمنا مع بعض كان هينبسط بيك قوي ماشاء الله.. كان هيقلك من اللي ضحك عليك وبيشكك في مراتك.. هاه قول للسواق قرفك وان حد بيجيبك ويوديك.

لتجلس تنهج بشده.. ليقترب ويجلس ولا ينطق يشعر بالخجل . ليتنهد ويمسك الكيس ويضعه جانبا ليظل جالسا ياكل حاله لفتره.   ميفو ميفو 

ليهب وينزل لسالي ليدخل عليها ويقترب.. انت ايه زباله يه.

لتهتف.... فيه ايه.. ليرفع يده ويضربها بالقلم علي وجهها  ليمسكها من شعرها بعنف وينهال عليها ضربا ليهتف.. انت ايه زباله بتعملي كده ليه انت هنا بفلوس فاهمه قيمتك قرشين فاهمه انا  هطلع ميتين اهلك انت طالق  كان يوم اسود . من هنا ورايح  ماشوفش وشك في بيتي يا زباله فاهمه يلا غوري ويمين بالله لو نطقتي لاطلع عليكي غلبي وقهري 

لتهتف..... ليه هترجع لها..

ليقترب ويهتف.. مال اهلك ارجع والا اطين مالك. انت هنا بفلوس متاجرة يبقي تلزمي حدك فاهمه ارجع مارجعش مالكيش تنطقي ويلا غوري مش طايقك ليصرخ في الخدم الزباله دي تطلع بره ليدفعها ويصعد الي سهيله يجدها جالسه منهكه فما مرت به منذ الأمس كبير ليقترب ويفرد الطعام ويهتف.. ليه بتجيبي اكل من بره مش عاجبك الاكل قولي يعملو لك الي عايزاه.

لتنظر اليه ساخره.. لا معلش خليلكو اكلكو اشبعو بيه اللي هو اصلا مابيطلعش.

ليبهت.. نعم ياختي هو ايه اللي مابيطلعش..

لتنظر اليه وتهتف بقرف.. ششششش دماغي بتوجعني.

ليهتف.... هو ايه الي هششش هو انا فرخه ماتنطقي مابتاكليش ليه اللي بيجيلك.

لتهتف.. يابني بقه انا خلقي بقي ضيق روح شوف مين بيمشيك في البيت ده ويضحك عليك ومفكر انك راجل البيت.

ليصرخ..... ماتحترمي نفسك هو فيه ايه.

لتتنهد.... طيب يا سيدي هحترم عايز حاجه مني توريني حلاوه خطوتك بقه عشان وجودك قدامي بقي يطلع روحي دا حاجه تخنق.

ليقترب ويهتف..... بقي انا بقيت حاجه تخنق امال الصبح كنت سايحه ونايحه في حضني وهتموتي عليا بلاش تطلعي فيها.. ميفو ميفو 

لتقوم وتذهب اليه وتهتف.. لتمسك يده وتقترب منه  لتضعها علي قلبها لتبتسم بهدوء.. حاسس بايه..

كانت دقات قلبها هادئة لا توحي بأي شئ ليشعر برهبه ليقطب جبينه لتهتف.. قلبي هااااديييي وبيدق او بالاصح سكت. قلبي بقي ساكت يا جواد لتقترب اكثر وتلتصق به لتهمس كنت لما بقرب قلبي كان بيطبل شوف لازقه فيك وباصه في عنيك وقلبي ولا هنا.. مبروك وصلت للنهايه نهايه خروجك من قلبي.. 

ليبهت ويتراجع ويبتلع ريقه كانت تقولها بقوه.كان فعلا يحس بدقات قلبها قبل ذلك ليشعر بالخوف . 

ليقترب مره اخري.. انت كدابة حتي لو نابتحبنيش لما بقرب منك عايز اني.

لتبتسم واقترب بهدوء لتمد يدها تفك ازرار قميصه ليبهت ويتراجه

ليصرخ انت بتعملي ايه.

لتقول.. هنام مع بعض عشان تعرف اد ايه مات اللي بينا.

ليحس انه سيموت ليصرخ... انت بتعملي فيا كده ليا عملتلك ايه بتذلي فيا ليه كل ذنبي اني عشقتك حبيتك مش قادر اخرجك من حياتي حرام اعمل ايه اموت روحي. نفسي اموت مانا مش قادر ابعد عنك ليه عملت ايه حبي ماينفعش ليه ليه كل اما اقول هقهر عقلي وهعيش ترجعو تموتني كل اما اقدر علي عقلي واقول هعيش معاهاجايز ترضي بحبي مابتسوبنيش انا قدري اعيش بتعذب تعبت والله تعبت عايز حب مش طايله عايز واحده مش ليه انا حاسس برخص هيخلص عليا. نفسي الحب ده يموت. 

لتنظر اليه.. تمام.. حلو ده.. يبقي كل واحد عرف اللي عايزه. لتتنهد ياااه القلب الهادي يريح لتذهب الي الطعام وتشرع في الأكل لتهتف.. تعال كل زي بيتك برضه. 

لينظر اليها بحرقه ويستدير ويبتعد ويرزع الباب لتجلس هيا حزينه علي ما وصلو له لتهتف.. قريب هسيبك قريب قوي لتبتسم.. حبيبي هيتجنن من بعدي ومش عارف يعيش هو اللي عمل في نفسه كده.. اختار يتحمل اختياره.كلها ايام يا جواد ومش هتلاقيني في دنيتك... لتنهي طعامها وتقوم تستعد لزياره أهلها.


*******

عند رودينه كانت تجلس مع حمزه لتقترب منه وتقبله لتهتف...... ميزو..

ليهتف..... قلب وعيون ميزو. 

لتهتف.. عايزه اقلك حاجه كده هتفرحك. 

ليهتف...... انت فرحتي يا قلبي هتقولي ايه اكتر من كده. 

لتقترب منه وتمسك يده وتقبلها َلتضع يده علي بطنها وتهتف هتسميه ايه يا قلبي..

ليقطب جبينه.. وظل ينظر اليها قليلا وينظر الي يده علي بطنها ليحس بارتعاش في جسمه وفرحه عارمه ليهتف انت حامل يا رودي

لتطرق راسها خجلا لتهز راسها ليحملها عاليا ويدور بها وهو يهتف..... حبيبي حبيبي حبيبي يا ناس قلبي جواه حته مني..

 لتهتف..... براحه يا مجنون. 

لينزلها..... اه اه صح براحه انا مجنون فعلا بس بحبك والله. 

لتضع يدها حوله لتهمس.... مبسوط يا قلبي. ميفو ميفو  

ليشدها ويرفعها من وسطها....... مبسوط دانا فرحتي مش سيعاني ان حبيبي هيجيبلي نونه حته من قلبي جواكي يا عمري. 

لتحتضنه.. انا بحبك اوي ربنا يخليك ليا. 

ليهتف...... وانا بعشقك يا عمري. بقلك بقه ايه مفيش حركه تريحي وكل حاجه تجيلك لحدك. 

لتهتف..... حمزه انا كويسه حركه ايه بس. 

ليهتف..... لا بقلك ايه حبيبي يسمع الكلام والا احدفك علي امي تسود عيشتك. 

لتضحك..... واهون عليك. 

ليقبلها ويهتف.. انا اقدر برضه دا حبيبي احطه في عيوني ليقبلها ويحتضنها ليسمعا جرس الباب ليذهب حمزه ليجد والدته وهاله ليبتسم حمزه ويهتف..... منوره يا امي..

لتنظر اليه وتهتف..... مالك فاتح بقك كده فرحني يا اخويا..

ليتنهد ويبتسم.. افرحك يا امي هتبقي تيته خلاص..

لتنظر اليه.. بجد يا حمزه رودينه حامل يا ابني..ليهز راسه بسعاده لتندفع الي الداخل وتتجه لرودينه وتحتضنها لاول مره لتهتف..... حقه يا مرات ابني انت حامل. 

لتبتسم رودينه وتهتف..... ايوه يا طنط لتصرخ هاله وتحتضنها لتهتف الام..... بس يا بت براحه عليها دا شايله الغالي.. اسمعي بقه انت ماتعمليش حاجه كل حاجه هتطلعلك لحد عندك فاهمه وهجبلك واحده تنضف انت كل اللي تعمليه تاكلي َ وتقعدي ليبتسم حمزه ورودينه تنظر اليها غير مصدقه تحولها لتهتف.. لا يا طنط مش عايزه اتعبك انا كويسه. 

لتهتف..... لا ام حفيدي ماتتحركش الواد يجراله حاجه بقلك اهوه من هنا ورايح واد يا حمزه براحه عالبت فاهم خف ياخويا بقه خلاص جبنا الواد والا اسود عيشتك.

لينظر اليها حمزه منصدما لتهتف.... ايوه برق براحتك البت ترتاح الف بركه يا حبيبتي

لتهتف...... رودينه فرحانه يا طنط بجد. 

لتهتف فرحانه.. دانا قلبي طاير  اخيرا هشوف عيال ولادي دا. فرحه لوحدها.. بت انا حبيتك تخلي بالك من نفسك الواد يجي هشيله في عيوني. 

ليحتضنها حمزه..... ربنا يخليكي يا امي..

لتهتف هاله..... طب مش هنجهز بقه نروح لسهيله.

ليهتف حمزه .....اه خلاص محضرين نفسنا انزلو انتو وشوفو تيته حضرت ايه ناخده في العربيات.

لتهتف ام حمزه..... محضرين حاجات تليق بينا يا قلب امك امال ايه دا غريب لازم يشوف نسايبه.. يلا يا هاله يا فرحه قلبنا يا ولاد عقبالك يا كريم يابني اما ربنا يهديك وتخرج من الهم اللي قافل عليك فيه.

ليتنهد حمزه ويهتف..... انا نازل يا امي يجي معانا.

لتبهت الام .....لا يجي فين مش هيرضي كانت تعلم مافعله كريم وكانت سهيله قد اخفت سبب الشجار الحقيقي حتي لا يتعب جدها لينزل حمزه الي اخيه ويدخل عليه ويهتف ايه يابني هتفضل قافل علي نفسك مالك الجواز قسمه ونصيب. 

ليهتف كريم..... انا مش زعلان انها اتجوزت انا زعلان انها مقهوره مني بس والله فرحان انها اتصالحت مع جوزها واتجوزو انا كت زباله وهضيعها. 

ليقطب حمزه..... تضيعها ازاي يعني..

ليرتبك كريم ويهتف..... مفيش يا حمزه يا ريت توصلها سلامي واخرج خاتم الماظ من جيبه وقال دي هديه جوازها وقلها تسامحني انا والله تبت عن االي عملته فيها قلها تسامحني يا حمزه ومستعد اروح اطيب خاطرها هيا وجوزها.. قلها كريم بيطلب السماح يا بنت عمي ونفسي يجي يوم وتسامحني ويا ريت لو تخليها تكلمني في التليفون. 

َليهتف حمزه..... انا مش فاهم حاجه بس حاضر مش عارف فيه ايه ما بينكو بس حاضر.

لينصرف حمزه ويستعدا للذهاب وتذهب العائله ليستقبلهم سهيله وجواد كاي زوجين سعيدين. 

كان جواد مضيفا لبقا وراقي كان يحتضن سهيله ويعامل اهلها برقي فليس لهم ذنب والكل سعيد واخبرت رودينه سهيله انها حامل لتنسعد سهيله وتشعر ان اختها سعادتها اكتملت وانها كانت موفقه انها لم تفرق بينها وحمزه لتحتضنها وتشعر بروح امها حولها كانت لا تريدهم ان يذهبو ولكن لابد لسعادتها ان تنتهي فجواد سيعود كما كان.

ليقترب الجد... عامله ايه يا حبيبتي.. شايف في عيون جوزك حب مشفتوش من حد.

لتتنهد وتبتسم.. اه عيونه مليانه حب .


ليهتف.. انا مبسوط اني همشي وهسيبك لحد يراعيك ويطبطب علي قلبك انت اتوجعتي كتير وتستحق تنسعدي.

لتحني راسها انسعد...لتحس بجواد يحاوطها لتتنهد لتنظر اليه لتهتف.. جدي سايبني ليك عشان انسعد يا جواد.

ليضمها جواد لأول مره كان خوفه من ان تقول لجدها ليجد رهبه وهزه وأراد ان يراضيها ليحاوطها.. إنا رسمت مع سهيله دنيا يا جدي أتمناها من زمان من يوم ماشفتها ليديرها لينظر اليها بحب نسي ماحوله ليهتف.. رسمت دنيا احطك فيها بعيوني. رسمت اني ابقي راجلك انت وبس ومالكيش غيري. منين ماتروح عينك عليا انا وبس لتدمع عيناه.. رسمت اغرقك حب. الحب اللي البدوي لو حبه مابيروحش الا وهو ميت. رسمت بيت وعيلة وعيال. رسمت سهيله نجمه عاليه في السما نفسي اطولها وابقي ليها كل حاجه. رسمت حب القلب للقلب. بس القلب يلين ويحس يحس بحبيبه ومايوجعوش يحس بحبيبه ومايسيبوش يحس بحبيبه ومايشفش غيره.  حتي لو شاف غيره يتمني يموت معاه والله يتمني يموت معاه  يا تري هنفع في يوم ابقي حبيب يتبص له وبس هو وبس ليشيح  بوجهه بقهر.. ويشدها اليه. 

ليهتف الجد.. ايه يابني كل ده... ربنا يراضيك يا حبيبي سهيله جوهره واللي ياخدها  يتهني.. كان يكلبش فيها وهيا خجوله تحاول ان تبتعد وقلبها يدمي من وجعه ولكن ليس لها حيله ليهمس بطلي احنا قدام الناس. لياخذها ويشدها لتلتصق به ويحاوطها والكل سعيد لا يريد أن يرحلو وكلما همو بالرحيل يجلسهم كان يفتقد كونه زوجها وحبيبها كان يشعر بقلبه يتمزع. 

ليقوم حمزه ويهتف.... سهيله انا جايبلك رساله من كريم.. لينظر جواد اليه ويشتعل عن اخره.

لترتبك سهيله وتقوم  ليذهب اليها حمزه ويخرج  علبه قطيفه حمرا بها قلب احمر كبير  وعلبه الخاتم ((يا خرابااااي 😔😔😔) ويعطيه لها ليهتف حمزه.. كريم بعتلك ده يا بنت عمي وكان نفسه يجي ويبارك بنفسه لو تسمحي.. 

ليقف جواد مشتعلا ينظر للقلب وعيونه احمرت قهرا والخاتم ينير ليهتف.. بعتلك كلام معايا ممكن. ليبتعد..

 ليقف جواد يحس انه سيقتلها.. كلام كلام ايه هيا حصلت هدايا ورسايل وقلوب هتبقي ديل الست .. ليجدها تاخذ حمزه ويقفا جانبا  ليهتف.. هيا عايز تموت انا عارف ماشي يا سهيله.. 

ليقف حمزه ويخبرها رساله كريم لتبتسم بسخريه وتهتف.. قله خلاص يا كريم ماعدش ينفع كل حاجه ادمرت..

ليهتف حمزه..... ماتقولي يا سهيله ايه اللي بينكو وانا اتصرف. 

لتهتف..... اللي بينا وجع يا حمزه اخوك دبحني قله انا لسه مدبوحه يا كريم ومش عارفه اشوف بسببك يوم فرح. 

ليهتف حمزه...... يعني ايه ماتفهميني. 

لتهتف..... لا قله كده وهو هيفهم.. واديله الخاتم رجعه قله جوزها لو شافه هيعمل مشكله هو عارف ليه. 

ليهتف حمزه.....طيب استني عشان انا مش مرتاح . واتصل بكريم واعطاه لها لترتبك بشده وهيا تري جواد ينظر اليها بغضب شديد.. لتسمع كريم  سهيله ازيك. 

لتهتف بسخريه..... تفتكر ايه يا كريم عايشه اسعد ايامي بسببك. 

ليهتف.. يا سهيله والله انا مش عايش والله القهر مكلبش جوايا من يوم موت طنط انا مابخرجش من اوضتي والذنب هيموتني والنبي يا سهيله ورحمه طنط تسامحيني. 

لتهتف..... لسه فاكر تطلب سماح يا كريم. ومافكرتش ليه قبل ما امي تموت يا كريم ليه عملتلك ايه امي الغلبانه. 

ليهتف..... مانتو اتصالحتو اهوه وسامحتيه.. 

لتضحك بسخريه.... بجد طب كويس انك شايف كده.. انا رحتله عشان امي قالتلي اروحله يا كريم بس ماتصلحناش اتجوزني قهر وبيذل فيا وفاكرني كنت مقضياها معاك.. لما تحس انك رخيص ابقي تعالي اطلب السماح لما تتذل ابقي تعالي اطلب السماح لما تتهان كل دقيقه ويستباح جسمك ابقي تعالي اطلب السماح انا مت بسببك من اللي كنت فاكراه حبيب انا بكرهك وبكرهه يا كريم انا لو طلت هموت نفسي بسببك. انا جواد بيعذب فيا وبيدعك وشي في الارض بسببك يا جاحد ياللي نهشت عرضي واتقلي بسببك اني بتصرمح مع الرجاله. سهيله االي طول عمرها  ماحدش يطولها اتقلها بتتحضن في العربيات.. روح روح الله يسهلك وانسي اي سماح روح منك لله. 

ليهتف صارخا.. هجيله هجيله يا سهيله والنبي واقله الحكايه. 

لتضحك.. تجيله.. مانا قلتله كريم هيجيلك ويحلفلك.. عارف جوابه ايه.. انا مابخدش فضله غيري وأننا متفقين.انا اصلا مش عايزاك تيجي انا خلاص جوايا نشف مش عايزه حاجه من الدنيا  روح الله يسهلك حاول تعيش بذنبي اللي مش مسامحاك فيه ..

لتذهب الي حمزه ليهتف

بس نفسي افهم مالكو بيكو ايه يلا ربنا يهدي 

لتتجه ولا تنظر لجواد فعيونه تشع نار وهيا تشعر برهبه وتعلم ان اليوم لن يمر علي خير وانصرف الجميع بعد ان تمنو لها الخير لتصعد هيا مرهقه الي حجرتها ليمر بعض الوقت لينفتح عليها الباب ويدخل عليها جواد وهو يبدو عليه الغضب ليندفع اليها َيشدها و...😵‍💫😵‍💫 ( ده مرااااااااار طافح ) فانزاتي حبايبي خجلانه اقولكم لايك وشير بعد النكد ده كله..بكره الحقيقه هتباااان نيهااااااا😂😂😂😂


#الجامحه_والبدوي

#حكايات_mevo

البارت الخامس والعشرين.. كانت تجلس منهكه ومتعبه فقد كان يوما مرهقا ليدخل عليها جواد مهتاجا والغضب ياكله لتخاف من هيئته لتهتف ايه فيه ايه..

ليقترب منها ويشدهالتصرخ.... ليهتف بقي مش عارفه فيه ايه  بقي عايزه تكملي وساختك في بيتي اتصرمحتي معاه وجايه تتكلمي معاه تكملو وصله الحب في بيتي ايه عايزه تعيدي الامجاد ليصفعها علي وجهها.

لتصرخ.... امجاد ايه حرام عليك دا كان بيتكلم عشان....

ليضربها مره اخري.... اخرسي انت فاكراني اهبل هصدق كدبك جايبلك قلوب وخواتم ورسايل.. ايه اللي انا فيه ده.. انت ايه مابتتعظيش  بس اقول ايه ديل الكلب. 

لتصرخ فيه..... بس بقه كفايه كفايه انت ايه كافر مالكش قلب انت عمرك ماحبيتني لو حبيتني كنت حسيت بيا انما انت جاحد مالكش قلب يا خساره حبي ليك منك لله ارحمني وطلقني بقه بتذل فيا واخرتها اموتك والا اموت نفسي طلقني انا بكرهك طلقني َمشيني من هنا تعبت انت ايه. 

لينظر اليها بغل وتتلبسه الشياطين ويهتف بقي عايزه تتطلقي وتروحيله ليه قرني والا اريل عايزه اطلقك والبيه يحب ويسبسب وانا اقعد ايه اطبلكو واتحسر علي خبي ليكي.

لتصرخ فقد فاض بها الكيل... طب طالما كده يبقي اه يا جواد هروح لكريم طلقني بقه طلقني وخليك راجل عايزه غيرك...

ليتجمد مكانه ويضع يده علي قلبه الذي سينشق.. ليهتف بغل.... لا  جواد هيعرفك ازاي تقعدي هنا زي الجزمه ليشدها اليه بغل لترتعب ليهتف.... انت بتاعه جواد وبس مالكيش تفكري ولا تبصي لحد. انت بتاعتي انا وبس وانقض عليها يحتضنها بقوه ويلتهم جسدها بعنف وقوه وهيا تصرخ والرعب يبدو عليها لتقاومه ليصرخ فيها والله لو اتحركتي لاقتلك واعملها لتخاف وترتعب من قوه غضبه ليشدها اليه لتستكين بين يديه وترتعش برعب وهو في حال اخر يحاول ان يكون عنيفا ولكنه لم يستطع ان يكمل هكذا ليتحول لذلك العاشق الذي بعد حبيبه امات قلبه ليلهبها بقوه وهيا تموت  بين يديه رغم قهرها ليمر وقت  لتحس بان حبها له حبا مسموما حبا سيميتها مره تلو الاخري احست سهيله ان حياتها انتهت معه هكذا رغم حبهها وعشقها له. احست ان حبيبها راح بلا عوده واصابه مس من الجنون وانها لن تستطيع ان تكمل علي هذا الوضع لتجده يقوم عنها ويستعيد الغضب الذي ياكل قلبه من جنون فكره بعدها وذهابها لاخر ليصرخ..  انت هنا بتاعتي اعمل فيكي ما بدالي انت هنا ليا وبس تفكري تروحي لحد هقتلك فاهمه ماحدش هيطولك غيري حط عقلك في راسك بدل ما تنأذي وانا ما اسهل عليا أذيكي. 

لتصرخ فيه.. انت ازاي بقيت جاحد انا مش عارفه ازاي حبيتك انت ماتستحقش حتي اني ازعل عليك انت موتني منك لله.. انا لو طلت اموت نفسي هعملها وابعد عنك. 

ليصرخ..... موتك..... تصدقي دي راحتي الوحيده انك تموتي... تبقي عملتي خير لو موتي نفسك اللي زيك مش لازم يعيش بوساخته. 

لتنظر اليه وقلبها ينشق نصفين.. عايزني اموت يا جواد للدرجادي لتحس بدوار من قهرها وهو يقف ينظر اليها وقلبه ينهشه من الغيره كيف تكون في بيته وتكلم ذلك الذي دمره كليا ليجدها تهتف ووجها تغير لوجه حديدي بلا مشاعر .. بجد فعلا عندك حق لازم اموت حتي ارتاح من الدنيا ومن وجعي وقهرتي وذلي ارتاح من وجعك واني في يوم امنتلك فعلا يا جواد بيه سهيله لازم تموت وتريحك ارتاح بقه ودفعته واندفعت كأن الشياطين تطاردها لتنزل الي المطبخ وتلبستها حاله من الجنون لتاخذ سكينا رفيعا وتسلطه علي بطنها وتقف تستجمع قوتها.

اما هو وقف متصنما  ليجدها تدفعه وتهرب من امامه ليظل واقفا برهه ليعي مقولتها ليستدير مسرعا ينزل ورائها ليدخل عليها  كالمجنون ما ان سمع كلامها تلبسه الرعب وتبعها ليعلم ماذا تفكر ليجدها تمسك سكينا وتضعه علي بطنها ليصرخ..... انت مجنونه هتعملي ايه. 

لتنظر اليه بقهر وتهتف.... هرتاح... هرتاح من الدنيا دي خلاص كفايه كده ذل يا جواد بيه.

ليهتف برعب... سهيله حبيبتي اعقلي كانت. عيونها تشع اصرارا ليهوي قلبه.... سهيله الحاجات دي ما فيهاش هزار اعقلي يا قلبي.

لتبتسم.... قلبك.. هو فين قلبك يا جواد هو فين.. انا شايفه قسوه وموت.. حبك مات خلاص يا جواد اللي يعمل كده استحاله يكون فيه حب. 

ليهتف.... اعقلي انت مجنونه.. هتموتي نفسك ليه انت اتخبلتي هنتفاهم اعقلي. 

لتهتف بقهر. نتفاهم علي ايه قلي فاضل ايه.. حب وراح. كره وموجود جواز اتجوزت ذل وذليت اهانه وهنت لسه ايه تاني تشرط في جتتي عشان ترتاح.مانت شرطة وماكفاكش . انت ايه ماشبعتش اهانه و وَجع.. الحب ده حب مسموم َملعون انا ماكنش ليا اني احبك والا اشوفك انا ماكنش ليا الدنيا دي يا رتني ما شفتك ولا اتوجعت كده انت قضيت عليا وعلي قلبي عشان كده هسبهالك تشبع بيها تحب تكره انت حر انما انا خلاص خلاص تعبت. 

ليقترب منا لتصرخ.... ماتقربش ماتقربش ليخاف ويرجع لتهتف.... خلاص ماعادش قرب يا جواد بيه انت قلتها يا ريت تموتي وانا فعلا لازم اموت وارتاح. انا قلبي بيتمزع انا جيتلك مره  اني مظلومه وانت رمتني وقلت هبعد واسيبك خلاص رمتني مره ومشيت من دنيتك ولا يوم كرهتك كنت بتمنالك تنسعد ده الفرق ده الحب. بس امي الله يسامحها وعدتها ارجعلك وارجع حبي اللي بصراحه ماعتش لاقياه ورجعتلك واترجيتك وكان جزاتي ذل واهانه وضرب وشتيمه. وتاخدني وترميني ذي الكلبه. ايه مفكر ايه تذل فيا واسكت لا يا جواد بيه سكت قبل كده عشان حبيتك بس دلوقتي خلاص عارف لو روحي فيك اهوه هطلعها بايدي عشان اسيبك انت تستحق تتساب يا جواد.. بحبك وبعشقك وهطلع روحي عشان الحب ده يروح ماهو ماهستحملش اعيش بيه كده وانت بتذل فيا. حبنا ماكنش مقسوم. الحب عهد وثقه انا لو مين قالي هثق فيك لو طعنتي وادورت لقيتك هثق فيك الحب كلمه صدق.. بس انت غير انت حبك موت ومرطه نفس انت حبك غل وقسوة وسواد قلب.. صبرت عليك وعاهدت امي اصبر..  صبرت لما اتجوزت عليا كأني ولا اسوي. صبرت لما بقيت مراتك وماكفاكش صبرت وصبرت تقطيع وبقي صبري مر وتحملي حنضل. وفي الاخر يا رب اموت.. في الاخر عايزني اموت عشان خاينه بعد ده كله سهيله خاينه..

بس احب اريحك انا مش خاينه ومراتك حافظت علي اسمك وشرفك  وكريم اتكلم طالب السماح. لتصرخ طالب السماح بعد ماموتني وموتك بس عارف انا رفضت لان اللي مات مابصحاش . بقلك اانا خلاص كده كفايه هريحك بموتي اللي اتمنيته. 

ليصرخ سهيله.... اعقلي بطلي جنان انا ما قصدتش سهيله و َالنبي اعقلي كان مرعوبا. 

لتهتف.... خلاص يا جواد بيه خلصت قصتنا خلاص كمل حياتك بعيد عن الزباله اللي بتتصرمح مع الرجاله بس هقلك حاجه واحده انت ماتستحقش حبي ونفسي تندم الف مره عاللي عملته فيا. انا سهيله اللي كانت ما بيهمهاش حد انزلت ليك عشان حبيتك. اتبدلت بقيت شخصيه ضعيفه َمهزوزه عشان حبت. منعول ابو ده حب.. لما اموت روح قول لكريم اني مسمحاه انه غرز غرزته عشان فعلا احنا ماكناش لبعض. قله بنت عمك مسمحاك انك دمرتها ودمرت حياتها َبس مسمحاه عشان عرفني انك مش ليا ولا عمرك هتبقي ليا.. قوله كتر خيرك انك عرفتني ان مفيش حب في الدنيا دي. مسمحاه انه رجعني لنفسي عشان افوق.. مسامحه عشان اعرف ان ربنا خلقني ابقي لوحدي واعيش لوحدي.. ابقي من غير مشاعر.. ابقي كلف نفسك واساله امي ماتت ازاي وهو عمل ايه. واه كنت هنسي سيبالك رسايل انت ماتستحقهاش بس اسمعها عشان تعرف اد ايه انت فقدت حب مش هتعرف تطوله تاني.

ليحس ان دنيته ستنتهي ليصرخ بقهر خلاص والنبي خلاص هعملك كل اللي تعوزيه وهرضي باي حاجه منك لتنزل دموعه ليندفع وينزل علي ركبه.. شوفي اهوه والله هعملك اللي تعوزيه بس ماتروحيش من حياتي سهيله لو جرالك حاجه انا هموت فاهمه يا قلبي رسايل ايه وكريم ايه انا مش فاهم حاجه بس شوفي هنحل كل حاجه وهترجعي لحضني والله هترجعي انا انا.. ليصرخ انا بعشقك والله وكنت بتعذب انا كداب وهموت عليكي حبيبتي اعقلي وبصيلي بصي لعيوني مش شايفه حبي مش شايفه.

لتصرخ.. شايفاه بس خلاص مش عايزاه انا تعبت منك انت كرهتني في نفسي يا اخي انا  بحبك وبكرهك انا خلاص خلاص يا بيه انت قضيت علي كل حاجه

ليصرخ.. حرام عليكي تدبحيني والله هعملك اللي تعوزيه.

لتصرخ.. ومش حرام عليك اللي عملته.. لا انت تستحق كل حاجه تستحق تعيش عمرك تتحسر علي كبرك تستحق تعيش مقهور وحبيبتك ميته عارفه انك بتحبني بس حب مسموم مالوش اخر انا مش هقدر اموتك لاني بحبك بس هموت نفسي. عارف موتي الحل الوحيد اني اخد حقي منك. ايوه لما اموت هكون كده خدت حقي وهسامح لأنك هتطلع روحك لأنك بتحبني. موتي هيعيشك اللي تستحقه يا جواد. انك تعرف ان كان ليك حبيب وماصنتوش. هتعيش ايامك مش عارف تعيش. ابقي تعالي علي تربتي وكلمني عايش من غيري ازاي.  ابقي تعالي وعيط وقول حقك عليا هسمعك.. تعالي وابكي قهر انك ضيعت حب عمرك يا جواد هسمعك.. تربتي الحاجه الوحيده اللي هتقرب منها وانا مش هبعدك لاني ميته.. انا دلوقتي اصلا ميته بس بطلوع روحي انت هتعيش عذاب ماتقدر  عليه.. بجد شابو ليك استاذ في الوجع استاذ في كل حاجه الا صيانه حبك.. حب البدوي ابدي هاه.. تمام عيش بقه بيه لوحدك ياكلك من جوا وينخر عضمك عيش لياليك قهر وجسمك بيوجعك نايم لوحدك حاسس انك ميت زي ماكت لوحدي ميته .. عيش يا جواد وافرح بنفسك وباللي عملتك.. كان امنيتي بس انام في حضنك واحس بإمانك وحبك..طلع حبك قهر وامانك غدر.. سهيله خلاص سيباك تجني اللي زرعته يابن الناس..

ليصرخ ويرفع يده يترحاها وقلبه سينفلق .... لا والنبي روحي هتطلع والله هتطلع ابوس ايدك والله يا قلبي هرضي باي حاجه عايزه تخذليني كليني انا هنكتم عايزه شركات ودنيتي هديهالك.. سهييله بصيلي بصيلي انت عامله كده ليه لو رحتي هروح يا عمري والله انا اهوه نازل علي ركبي اهوه شوفي يرضيك ايه مني تاخدي حقك ازاي انا مش عارف اخد نفسي قلبي هينشق.. بصي انا اهوه والله هقعد زي الجزمه مستني منك كلمه حبيبي والله انت حبيبي ولا ليا غيرك ليصرخ بقهر... ماتسيبنييييييش هموت والله.

لتصرخ.... خلاص  يا بيه سيبالك الدنيا بحالها لتضغط علي السكين تدخلها في بطنها لينشل جواد مكانه لتظل هيا واقفه دقيقه لتسقط ارضا تنتفض وينفجر الدماء من معدتها وهو مشلولا لتبدا هيا في التراخي ليهجم عليها ويصرخ...... عملتي ايه عملتي ايه

لتبتسم هيا وروحها تنسحب..... ارتاحت من دنيتك اللي ماكانتش ليا لتستكين بين يديه ليصرخ باسمها........ سهيلاااااااه حبيبي نهار اسود عملتي ايه. لا والنبي لا والنبي. آآآآآآه 

ليمسك السكين وينتزعه ويضغط علي بطنها وتجمع الخدم والحرس علي صراخه والكل يقف موعوبا فسهيله تلفظ انفاسها والدماء تنفجر وتنزل من بطنها بغزاره ليهب مفزوعا وياخذها ويجري ويذهب بها الي المشفي وهو يضغط علي بطنها لعل الدماء تقف وهو يصرخ في الكل وحوله الحرس لياتي الاطباء لياخذونها لتدخل غرفه العمليات لتظل فيه فتره لساعات و َهو منهار علي الارض ويده متشحه بالدماء وملابسه كذلك وهو في حاله ذهول مما فعلته وكل كلامها يدور في رأسه كان يجلس علي الارض ينظر ليده ببلااهه سهيله راحت.. ده دمها دم حبيبي.. سهيله راحت من حياتي. كان يمسك قلبه ويأن بصمت وصدره سينجر من هول ما فيه. ليحس انه سينهار ايه ده ايه يا جواد موتها تقلها اللي زيك لازم يموت تخليها تتجنن.. ليهب انت عملت ايه.. رسايل ايه.. هو فيه ايه موتت نفسها وسابتني لوحدي.. ليه انت جننتها يا جواد كريم كريم عمل ايه ورسايل ايه وماخانتنيش ازاي يا مصيبتك السوده علي دماغك يا جواد.. ليقوم ويندفع يدخل لها كالمجنونه وهم يمنعوه ليظل يصرخ ويصرخ مهتاجا والحرس يمسكوه لينظر الي يديه المغرقه بالدماء.

ليصرخ.... دمك ده ايه هتموت خلاص قصتك خلصت قالتلك قصتنا خلصت رشقت السكينه فيها وقضت علي قلبك نزعت روحك بايدها. بتقلك انعيها علي تربتها.

ليهب كريم..... عمل ايه وماخانتنيش ازاي ورسايل ايه يا سوادك يا جواد فيه ايه ..

كان يقف علي غرفه العمليات قلبه متعلق بها يناجي ربه لتعود اليه ليمر وقتا كالجحيم اخذ أنفاسه بشق الروح لينتظر حتي خرجت من العمليات ليهتف الطبيب هيا حالتها مش مستقره نتمني تعدي اليومين دول علي خير محتاجه دعواتكو وبس.

ليظل واقفا منهارا ينظر اليها من الزجاج ليشعر بكويه في قلبه ليستدير ويخرج مسرعا ويصرخ في الحرس فيه واحد اسمه كريم في بيت الهانم تجيبهولي ان شالله متربط انا عايزه.. ليتصل باحد الخادمات ليهتف ايوه يا ناديه تليفونات سهيله هانم هاتيهالي َاديها للحرس يجيبها فاهمه ليغلق الخط وقلبه ياكله..

فيه مصيبه هتقع علي راسك يا جواد انا قلبي هيقف والله قلبي هيقف.

ليعود وينتظر امام غرفه العنايه والقلق ينهش قلبه ليمر الوقت كانه دهر وكلامها يتردد بداخله يحرقه ليحضر الحرس كريم ويدخل به احد الغرف ويهتف.. دلوقتي سهيله مابين الحياه والموت وطلبت منك انك تيجي وتقول اللي حصل مابينكو ولو كدبت يمين بالله لاقتلك

ايصرخ كريم سهيله مالها جرالها ايه عملت فيها ايه حرام عليك سهيله ماتستحقش كده والله ماتستحق

ليصرخ انطق قول اللي بينكو.. 

ليهتف كريم بقهر اللي بينا.. زباله انا اربل واحد في الدنيا.. حبيتها وقضيت عليها بوساختي سهيله دي نجمه في السما ماخدش يطولها وشرع يحكي له منذ ان احبته حتي اعتدائه الاول وبعد سهيله ونحولها الي كائن لا يقربه احد الي ان اجبوهم جدهم علي الخطبه الي ان راها هو ومعها جواد في العربه الي تخطيطه لفعل تلك الفعل الشنعاء ليهتف بقهر انا زباله كانت مسورقه ماحسيتش بحاجه كشفت لحمي وشرفي ونهشته ليجهش بالبكاء

ليمسكه جواد بقي يا زباله يا واطي تعمل في شرفك كده انت ايه منقوع نجاسه بنت عمك يا جاحد حتي لو شفتها كده مع انها كانت مراتي استر عليها مش تكمل وساخه ومع دا كله بتقلي اقلك انها سامحتك عارف سامحتك ليه عشان بعدتها عني عشان انا قهرتها وقضيت علي حبها عشان انا كملت عليها عشان انا واطي ذيك منك لله وانهال عليه يضربه حتي تجمع الناس بالمشفي واخرجو كريم من الحجره ليجلس جواد والقهر يتلبسه يا ايامك الطين يا جواد ليدخل عليه الحرس ويعطيه تليفونات سهيله ليجد تليفون منهم مكتوب عليه اسمه ليمسكه برهبه ايه ده هيا عاملالي تليفون وبدا يفتش فيه ليجد رسائل منها ليقطب جبينه.. هيا بتبعت لنفسها رسايل هيا اتجننت لياتي بالرسائل من اولها كانت اول رساله خلععت قلبه كان نحيبها وانينها ظاهر يوجع القلب ويخلعه كانت تنتحب وتشتكيه وتناحيه كيف تركها وهيا مظلومه كيف تعشقه وحبها متغلغل بداخلها كيف تتلمس سلسلته بجانب قلبها وتعيش علي ذكراه كيف سبت في شرفها وطردت ومع ذلك تلتمس له العذر وتدعو له ان يخفف وجعه كيف وعدته ان تكون له ما حييت ولن تكون لاخر لانها لا تري اخر كانت رساله مميته لقلبه مسك قلبه ودموعه تنهار من فرط الوجع ليحس بانةةشقاق في قلبه.. ليهمس اه يا قلبي علي وجعك ليكمل الرسالئل ليصدح صوتها اكثر وجعا عندما علمت انه تزوج وكيف انه كرهها ليتزوج باخري كيف دبحت من الوريد للوريد وكيف زهقت انفاسها وهيا التي وعدت ان لا تكون الا له ليذهب هو ويكون لاخري كيف تقطر صوتها وجعا والما وهو ذلك الجاحد الذي مقتها وسبها كيف تدعو له بالسهاده وهو يدعو عليها ويسبها لتاتي اخر رساله قضت علي عقله وةشرخت قلبه يوم ان ماتت والدتها بسببهم ماتت تلك النفس الطيبه التي كانت صدر حنين لتلك المسكينه كيف جلست وحيده تناجيه وتتمني حضنه وامانه كيف قضت ليلتها تبكي وتنعي حب ضاع للابد كانت منهاره خائفه ان يضيع حبه وان تتحول الي مسخ جاحد كانت تناجيه كيف تحافظ علي قلبها رغم المها كان يقرا ودموعه تسيل بقهر علي ما فعله بحبيبه وجاءت اخر رساله لتنهي علي تحمله يوم ان جعلها زوجته وكيف احست بحبه لتصحي علي فاجعه كلماته وكيف انها شئ رخيص وسهل كيف انها في عيون حبيبها لا تسوي كيف اعطته نفسها وجسدها وهو اصابه القرف ولم يسعد بليلتهم التي طالما تمنت ان تكون له حبيبه كيف دعك ذلك الخب بلا رجعه كيف انهي علي عشق لا يستحقه.. لتنتهي الرسايل ويجهش هو ببكاء حارق وانفاسه تتقطع.. ايه يا قلبي ده كل ده عيشتيه عيشتي وجع ماحدش يتحمله انا عملت فيكي كله ده دانا ماخليتش حاجه ماعملتهاش قهرتك وهنت وخدت جسمك لا وجاي اقلك انت اللي زيم لازم يموت.. تموتي نفسك عشاني انا ماستاهلش حبك ده لا انا ماستهلوش انا هتجنن قللي هيقف عيشتي دا كله لوحدك يا قلبي وجايبك اقهرك واحبسك مع واخده ماتسواش.. منك لله يا زباله حبيبي مفيش زيه في قلبه وحنيته شوف ازاي بتحبك يا جاحد شوف حتي بعد ما رميتها بتحبك حد يحب حد كده انت فعلا مابتعرفش تحب كنت حسيت هيا قلتهالك لو حبتني كنت عرفت.. انت خليتها تموت نفسها اد ايه وجعتها يا جاحد انت لو جرالها حاجه تموت وراها اكرملك. قالتلك مسامحه كريم عشان عمل فيها كده عشان تبان علي حقيقتك وتبان اد ايه انت ماتستحقهاش.. فعلا انت ماتستحقش قلبها بس اعمل ايه اللي شفته وجعني والله وجعني اوي اااااه قلبي هيموتني عليها يا رب ردهالي يا رب نجيهالي احطها بعيوني اشيلها علي راسي وبقلبي عارف ان حبيبي هيرميني ويبقي جاحد بس ماقدرش اسيبها والله ماقدر دا روحي دانا يوم ما بقت بتاعتي حسيت اني بتنفس وكانت في حضني رجعتلي روحي.. اعمل ايه يا رب حنن قلبها عليا انا ماقدرش اسيبها والله مااقدر... ليقوم ويخرج ويمسح دموعه.

ليجد كريم مازال موجودا وكريم يقف بعيدا منهارا يشعر بالموت فهو يحبها رغم ما فعله بها يجلس ارضا متهالكا ينتحب بقهر ليهجم عليه جواد ويهتف بغل يمين بالله لو جرالها حاجه لاقتلك فاهم انت اللي زيك لازم يعيش متعذب عمره كله ليرميه ارضا ويصرخ غور من هنا بدل مافرج عليك خلقه ليذهب اليه احد الحرس وياخذه بعيدا.

ليظل هو منتظرا روحه ان تعود له يناجي ربه ان يرد اليه حبيبته ليذهب اليها ويقف خارجا ينظر اليها من الزجاج ودموعه تسيل.. قومي يا قلبي قومي انت قويه. طول عمرك قويه قومي لحبيبك اللي بيعشقك قومي وارجعيلي والله هعيش تحت رجلك بس قومي ونوري دنيتي واعملي ما بدالك والله ما هنطق دانت قلبي ودنيتي كلها مراتي اللي من شوفتها عالبحيره خطفت قلبي. جنيتي اللي طلعتلي في الضلمه صحيح ما استحقهاش بس هعوضها واحطها جوا قلبي. قومي يا قلب جواد جالك قلب تسحبي روحي كده. انا خايف قوي انا قليل قوي. كان يبكي بحرقه هترجعيلي صح صح يا عمري ماهو جواد مش عارف يتنفس من غيرك والله ماعارف. عارفه لو قلتيلي اموت نفسي هعملها بس تقومي. سيباني لمين انا ماليش حد انا خايف. هموت محصور بحبي كده كنت بنكوي ربنا بيعاقبني اهوه بس عقاب ماستحطلوش. طب كنت اموت انا مش هزعل عايزاني اعيش لوحدي مجنون بتقوللي كمل لوحدك وتعالي علي تربتي. اعملها ازاي وانا جوايا سكاكين بتمزع صدري. ليه يا رب دانا حبيتها. شيطان ركب راسي واتحكم من عشقي ليها ماتحملت بس انا يا عمري ماكنتش هسيبك ولا اقدر. عرفتي تاخدي حقك صح يا قلب جواد عرفتي تغرزي سكينتك جوا قلبي السكينه ماجتش فيكي دا انغرزت في نص قلبي ونتشت روحي مش عارف اتنفس اصلا. هتجنن لو روحتي انا مش حاسس باللي حواليا عايش في دوامه حاسس اني متخدر وبس. عشان انت مش حواليا. يا رب انا ظلمتها بس هيا تعبت دنيتها وجعتها ردهالي انا ماستحقش بس رجعهالي لو راحت مش هتروح لوحدها. ليحس بقدمه لم تعد تحمله ليترنح ويسقط أرضا. حب البدوي ابدي يا عمري.. ليعيشه مع حبيبه ليموت بيه ينهش قلبه ليشهق بالبكاء ويتشنج من الألم الذي يشق قلبه  ليصاب بتشنجات مره واحده ليشعر بروحه تنسحب ليتوهم حبيبته أمامه ليهتف خديني معاكي لتزداد قبضات قلبه  ليندفع الحرس فهو يتشنج بقوه يصرخون لينقله الممرضين بجوار حبيبته لينظر اليها وهو يتشنج وروحه تنسحب منه لينصعق الكل فسهيله ايضا تتشنج بقوه ليراهم وهم يندفعون اليها ليحس بدوار وراحه كان يراها تقوم وتتجه اليه وتقف بجوارهم ليبتسم ويظن انه سيمد يده........ خديني معاكي ماتسيبنيش كان حالما لا يحس بشئ ضباب والأطباء يصارعون في ابقاءهم علي قيد الحياه كان علي وجهه ابتسامه حالمه ونظره حب لها  كان يتشنج وقلبه لا يستجيب ليهمس بحبك ماتسيبنيش خديني معاكي. لتقترب وتلمس خده لينظر اليها بحب.. منين ماتروحيي هكون معاكي يا عمري لتبتسم اكثر لتهتف حب الجواد ابدي.

ليبتسم.. حب الجواد سهيله لتستدير وتمشي ليجد نفسه يقوم بهدوء هائما وراء حبيبته ليستدير وينظر لجسده ويستدير ينظر لحبيبته ليبتسم بحب ويترك ذلك الجسد ولا ينظر خلفه اساسا. ليتوقف قلب الجواد نهائيا ليبتسم فهو سعيد انه ليس بهذا الجسد الذي طعن حبيبته جسد لا تستحق الروح ان تعيش فيه فالروح للروح حياه وحياته فارقته فليهيم ورائها باحثا عن عشقه الابدي . نال الجواد ما يستحقه فهو احب حبا ليس كاملا ولكن رغم ان الانسان خلق ناقصا الا ان مازال حبه ابدي. فمنذ ان راحت تلك الجميله من حياته راح هو ايضا  كيف سيعيش وانفاسه في جسد اخري ليبتسم اخيرا في حلمه ليقف وينظر لجسده الذي فارقه وتلك الجميله التي تنام ليهمس حب البدوي ابدي حياه او موت.

اختار الجواد الموت علي ان لا يعيش بدونها لحظه اختار الموت سعيدا برغبته ليكمل حياته في دنيا اخري. اختار الموت لانها الحياه بالنسبه له. فروحه ماتت في دنياه فليمت ويعيش هائما وراء محبوبه. اختار هو الرفيق رفيق الروح. اختار حبه وفقط ليستدير ويكمل مسيرته للحاق بحب عمره سعيدا انه اخيرا سيكون معها حتي لو انتهت دنياه.

لووولي انبسطوا اتبطيتو اهوه خدتلها حقها.. الواد راح الواد اللي حيلتنا راح يا جدعان ..ضحكات شريره متقطعه  😂 😂 😂 😂 😂



تكملة الرواية من هنا




بداية الروايه من هنا



🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺

الصفحه الرئيسيه للمدونه من هنا

🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹



اللي عاوز باقي الروايه يعمل متابعه لصفحتي من هنا 👇👇


ملك الروايات


لعيونكم متابعيني ادخلوا بسرعه


👇👇👇👇👇


جميع الروايات الكامله من هنا



تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close