رواية عشقتها رغم صمتها البارت 111/112/113/114/115 بقلم حبيبه
رواية عشقتها رغم صمتها الفصل 111/112/113/114/115 بقلم حبيبه
![]() |
البارت 111
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ڰ. هب يونس لاقرب مسجد امامه توضاء وصلى لربه والا ان سجد حتى انفطر قلبه من البكاء ومن ذا الذي لا يبكي وهو يشكي تعبه لربه 💚💚
يونس ببكاء مرير: يارب يارب امي امي يارحمن يارحيم ياملك ياقدوس ياغفور ياغفار يامتكبر ياخالق يابارئ يامصور يارب يارب يارب امي امي رجعالهي بخير يارب م مش مش هاقدر ا اا ت مش هاقدر اعيش بعدها امي يارب عارف اني زعلتها كتير ب بس والله مااقصد سامحني يارب ب بس رجعهالي م مش ها مش هازعلها تاني والله يارحمن يارحيم مش هاقدر على انها تسيبني
♡♕♕♕♕♕♕♕♕
فقال تعالى: {يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
رفع يونس راءسه وعينيه مليئه بالدموع واصبحت الرؤيا مشوشه امامه
يونس: مين حضرتك
جلس امامه شيخآ كبير يبتسم بهدوء وحب رفع يديه على وجه يونس واصبح يزيل الدموع من عينيه بمنديل......
#راءه يونس بوضوح
الشيخ بأبتسامه: ها يابني كده شايفني كويس
يونس: اه شكرا
الشيخ: طيب الحمدلله مالك بقى
يونس: مش فاهم
الشيخ: اشكيلي همك يابني احتمال اكون ربنا سبحانه وتعالى جعلني اراك لاريحك .....
#ارتاح يونس لذلك الشيخ كثيراً: تعبان اوي امي في اوضة العمليات دلوقتي وخ خ خايف اوي ت ت تبعد ع عني وتسيبني خايف اوي ياعم الشيخ هاموت والله هاموت دي هي اللي ليا
ابتسم الشيخ بحب وهدوء: انت مؤمن بالله يابني
يونس: ونعم بالله العلي العظيم اكيد
الشيخ: يقول رسول الله صل الله عليه وسلم: إن عِظَم الجزاء من عِظَم البلاء، وإن الله إذا أحب قوماً ابتلاهم، فمن رضي فله الرضا، ومن سخط فله السخط.💚💚
يونس: الحمدلله على كل شيء بسسس
الشيخ: مافيش بس يابني احنا املاك ربنا سبحانه وتعالى حقه يعمل فينا اللي هو عاوزه واحنا ماعلينا غير نقول الحمدلله يارب الحمدلله
وقال الله جل وعلا: ادْفَعْ بِالَّتِي هِيَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِي بَيْنَكَ وَبَيْنَهُ عَدَاوَةٌ كَأَنَّهُ وَلِيٌّ حَمِيمٌ * وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا الَّذِينَ صَبَرُوا وَمَا يُلَقَّاهَا إِلَّا ذُو حَظٍّ عَظِيمٍ [فصلت:34-35
يونس ببكاء: صدق الله العظيم
وضع الشيخ يده بهدوء على كتف يونس: صدق الله العظيم
نظر يونس للشيخ بعيون باكيه وخوف: امي هاترجعلي ياشيخ
الشيخ بهدوء: سيبها لله واحمده مهما كان حكمه ربنا سبحانه وتعالى يحب ان يحمد اصبر سيدنا ايوب اعطاه الله من المال والبنون والغنى ثم ابتلاه ربه بأخطر مرض في التاريخ ولكنه صبر لاعوام واعوام وسيدنا يعقوب عليه السلام ظل يبكي لاعوام على نبي الله يوسف ولم يعده الله له حتى تركه لله واسلم اموره له وصبر سيدنا محمد صل الله عليه وسلم اخذ الله عائلته وهو طفل صغير
يونس:ب انا بنأدم ياعم الشيخ بخاف وبغلط وبتوب لربنا سبحانه وتعالى
الشيخ: وهما انبياء الله مش بنأدمين يابني بس هما ايمانهم وثقتهم بربنا سبحانه وتعالى كانت كبيره اوي ولا تتزحزح من قلوبهم
ولا يخاف سوى من كان قلبه متزحزح الايمان
عارف تعال احكيلك قصه حلوه
يونس: ماشي
الشيخ: مره واحد فقير شحات دخل على راجل غني اوي بس هو مايعرفش انه من اهل الكرم وطيب كان بياكل في مطعم دخل عليه متبهدل والتراب مغطيه من النوم على الرصيف وبيكح وايده بتترعش و قالوا اديني عشره لوجه الله اكل بيها
الراجل شافه صعب عليه منظره قالوا انت ليه مبهدل كده مالك ياعم
الراجل قالوا انا تعبان وعندي امراض صدريه وجاي من المستشفى ومش لاقي اكل وماعنديش بيت وولادي تعبانين من النوم في البدروم تحت الارض
الراجل الغني نده على واحد قالوا روح عالجه ولبسه هدوم نضيفه وجزمه نضيفه وروح شوف ولاده مالهم وعالجهم هما كمان وجبلهم شقه في مكان نضيف يقعدوا فيها واديله فلوس
الراجل الفقير مصدوم بيقوله ايه ده كله دا انايادوب عاوز عشره جنيه اكل بيها
الراجل الغني قاله مش انت جيتلي سيبها عليا بقى
فمابالك بقى بربنا سبحانه وتعالى ورحمته بينا
ادعيله يابني واحمده واصبر دايما على البلاء وهو عند حسن ظن عباده
الحمدلله يارب اللهم لك الحمد💚💚💚
يونس: هاصبر يارب هاصبر الحمدلله حمدآ كثيراً طيبآ مباركآ فيه
الشيخ: سيبها لله يابني وثق في الله وهو عمره مايرد دعوت عباده ثق في الله يابني وخلي املك في الله كبيره مهما حصل احمده واصبر وان شاءلله خير....
يونس: شكرا ليك بجد كلامك ريحني اوي شكرا
الشيخ بهدوء: على ايه يابني الشكر لله وحده انا قولتلك ربنا سبحانه مدبر كل شيء انا بس الاسباب
يونس: الحمدلله الحمدلله
الشيخ: يلا هاسيبك انا تكمل صلاتك
#ذهب الشيخ وامسك يونس مصحف بجانبه واخذت دموعه بالنزول وهو يقراء
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
كانت زينه تقف امام باب غرفة العمليات والدموع تنهمر من عينيها وتنتظر خروج الطبيب ليطمئنها
وضع ياسين يده على كتفها: زينه اهدي خير باذن الله
التفتت زينه بسرعه وارتمت في احضانه وتمسكت به بقوه......
#صدم ياسين من فعلتها ولكن كان قلبه ينبض بشده كبيره
ياله من شعور رائع اشعر وكأني املك العالم بأثره يالله
زينه ببكاء من بين احضانه: ليه ليه هي ليه هي ياياسين ليه امي
رفع ياسين يديه واخذ يربط على ظهرها ليهدئها: اهدي ياقلبي والله هاتبقى بخير ان شاءلله بس ادعيلها وسيبها لله
زينه: هي زعلانه مني ياياسين ايوه ايوه انا اا انا كنت بسمعها كلام يجرح هي اكيد زعلانه منى صح
ياسين: لا ياحبيبتي الام عمرها ماتزعل من اولادها
زينه: امي هاتبقى بخير ياياسين صح امي مش هاتسيبني لوحدي صح
ياسين: لأ خير انشاء الله خير ادعيلها بس وبأذن الله هاترجعلنا
زينه: يارب يارب انت اللي عالم بينا يارب انت الشافي المعافي رجعلي امي بخير وسلامه يارب يارب...
ياسين: اللهم امين يارب
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
استفاقت اسيا وجدت جميله بجانبها ويوسف
اسيا: م ماما ا امال
جميله: اسيا فوقتي ياقلبي ثواني هنادي للدكتور
اسيا: ماما اماال
يوسف: حمد الله على السلامه يااسوا
اسيا: ماما امال عامله ايه
يوسف: ادعيلها يااسيا حالتها حرجه اوي بقالها حوالي ساعتين في العمليات ربنا يصبر اولادها ويقويهم يارب دول منهارين على الاخر
اسيا ببكاء: انا لازم اشوفها
يوسف: ماينفعش يابنتي انتي واخده طلقه في دراعك وتعبانه اكيد ارتاحي دلوقتي وانا هابقى اطمنك...
اسيا: لأ لأ هاروح اشوفها يعني هاشوفها
يوسف: اسيا بلاش عند طنط امال لسه في العمليات يعني وجودك ذي عدمه فاارتاحي دلوقتي واول ماتخرج هاعرفك والله
اسيا: قولتلك هاشوفها دلوقتي لازم اكون جنب يونس واسيا واتطمن بنفسي الله يخليك يايوسف ماتوقفنيش الله يخليك
يوسف بأستسلام لعندها: امري لله تمام اتفضلي
ابتسمت اسيا بتعب واخذت تحاول النهوض
يوسف: طب استني اساعدك
اسيا: لاء اا انا هساعد نفسي
يوسف: انتي دماغك نشفه اوي على فكره يابت
#تحركت اسيا بتعب وهي تستند على الحائط
اسيا: عارفه
يوسف: يابنتي انتي مش قادره تتحركي طب استني حتى جميله تسندك انتي تعبانه يااسيا
مشيت وطنشت امي طبعاً يخربيت مخك الناشف..........
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ياسمين: ايه ده ياماما جيباني هنا ليه انا بقرف من المستشفيات وريحته المقرفه
سعاد: ياخايبه علشان لما يونس يشوفك بتعيطي على امه وزعلانه عليها يحنلك و
ياسمين: خبيثه انتي ياماما
سعاد: طبعاً يابنتي
ياسمين: مش زعلانه علي اختك ياماما
سعاد بغل: لأ ياريت تموت من زمان وهي محظوظه بحب الاب والام حتى التعليم خلصته واشغلت على طول وتعيش قصة حب وتتجوز ويبقى معاها فلوس كتير وانا خدت واحد واطي فقير جوعني واختي متنغنغه في الفلوس يبقى ليا حق اكرها
ياسمين: للدرجه دي بتكرهيها ياماما
سعاد: لدرجة اني عاوزه اقتلها بأيدي
المهم يلا بينا ندخل
يلا مثلي انك بتعيطي يابت
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
اخذت اسيا في الاستناد علي الحائط
رائتها زينه: ايه ده اسيا يالهوي قامت ليه دي تعبانه اما اروح اسندها
#ذهبت زينه وساعدت اسيا
زينه: ايه اللي قومك يااسيا وانتي تعبانه كده
اسيا: ماما خرجت
زينه بحزن: لأ لسه
#ثواني وخرج الطبيب
ركضوا جميعآ اليه
زينه: خير يادكتور
اخذ الطبيب يزيل عرقه بتعب....
ياسين: طمنا يادكتور
الطبيب: المرضه محتاجه كليه
يونس من خلفهم: ايييه
:♡♕♕♕♕♕♕♕
البارت 112من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
#حبيبه
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
لا إله إلا الله وحده لا شريك له الملك💚💚💚 وله الحمد وهو على كل شيء قدير
💚💚💚💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♡
انتهى ياسر من عمله وخرج للذهاب لشقته التي استأجره وقرر الابتعاد عن الجميع....
ركب سيارته وتوجه لمنزله
#سرح ياسر في من احبها بشده وهي تحب غيره استفاق من سرحانه على صوت هاتفه رائي الاسم فاشمئز من نفسه كثيراً....
ياسر: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
سهى: وعليكم السلام ياروحي
ياسر: عاوزه ايه ياسلوى
سهى بمياعه: ايه ياحبيبي مالك هو انا ماوحشتكش ولا ايه
ياسر: وحش لما يلهفك قولتلك بدل المره الف ابعدي عني خلاص ياسر الصايع القديم مات مااات
والجديد مايعرفكيش ولا عاوز يعرف اشكالك خالص فااهمه
سهى: بس انا بحبك وانت وحشتني يابيبي وحضنك وح.....
ياسر بغضب: اخرصي وبعدين بتحبي مين احنا هانكدب ونصدق الكدبه ولا ايه وحضن ايه ياام حضن فوقي لنفسك يابت انتي بتمشي مع اي كلب معاه قرش فا جو الحنيه بتاعك ده مابقاش ياكل معايا
سهى: الله يرحم اما كنت تتحايل عليا وتبوس الايادي علشان تاجد جرعه انت نسيت نفسك ياشمام يابتاع المخدرات
ياسر: اخرصي خلاص الشمام مات وانت وقرفك والمكان المقرف تبعك ماتوا معاه غوري في داهيه
سهى: ماشي ياياسر ماااشي سلام
ياسر: كتك القرف استغفرالله العظيم هو انا كنت اعمىى اوي كده
#دقايق ووجد ياسر من تقف امام سيارته فتوقف بسرعه ليتفاداها......
ياسر: انتي عبيطه يابت انتي اذاي تقفي قدام عربيتي بالشكل ده
#ركبت الفتاه بجانبه بسرعه كبيره
مريم: سوق بسرعه بسرعه
ياسر بأستغراب: افندم
مريم: الله يخليك سوق بسرعه وبعدين هافهمك
ياسر: بس
مريم: امشي بسرعه ياعم
ياسر: ماشي
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
مريم فتاه قصيرت القامه محجبه بيضاء لديها غمازه في خدها الايمن ذات عيون عسليه شعرها، غجري طويل بني
سنها 21
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
نظر الجميع اتجاه الصوت وجدوا ذلك المبعثر الشعر والثياب المبعثره وعينيه الباكيه الحمراء ووجه الذابل الحزين
نظروا اليه جميعآ بحزن شديد فلم يعتادوا على رؤيته هكذا اهذا هو الاسد اهذا هو الدرع الحامي للجميع اهكذا اصبع منكسرآ محطم يالها من حياه تعطيك كل ماتتمناه ثم وبغمضة عين تاخذه عنوه حتى وان رفضت لا يهم ياالله اللهم لك الحمد على ابتلائك اللهم لك الحمد 💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
استغفرالله العظيم واتوب إليه 💚💚💚💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
ياسين بصدمه: يونس مالك متبهدل كده في ايه
ايه اللي حصلك....
تجاهله يونس بالكامل واتجه للطبيب وامسكه من تلابيب قميصه بغضب: انت يابنأدم انت مش قولتلك امي لو جرالها حاجه روحك هاتكون قصادها
الطبيب بخوف: يااستاذ يونس والدت حضرتك مطعونه مرتين بس الكلا والكلا اتدمرت ولازم ليها كليه في اسرع وقت وبعدين ابقى طلع غضبك فيا ذي ماانت عاوز ارجوك
زينه ببكاء: يونس ارجوك اهدى دلوقتي علشان ماما ارجوك....
يونس: تمام بس ارجوك انقذ امي
الطبيب: اتوكل على الله وانا هاعمل اللي عليا والباقي علي ربنا سبحانه وتعالى المهم دلوقتي احنا في امس الحاجه لمتبرع
يونس وزينه: انا ااااا
الطبيب: تمام اتفضلوا بس هنتاكد انها متطابقه ولا لا...
#مر وقت وعاد يونس وزينه ودقائق وجاء اليهم الطبيب بالفحوصات...
الطبيب: للاسف انت واخت حضرتك غير متطابقين
يونس: اذاي
الطبيب: ذي مابقول لحضرتك
يونس: انت لازم تتصرف امي مش هايجرالها حاجه طب بص جرب تاني اكيد هاتتطابق بس ممكن يكون حصل غلط ولا حاجه
الطبيب: يافندم احنا احسن مستشفى في المدينه ومستحيل نغلط
يونس بغضب: ملعون ابو دي مستشفى اسمع ياذفت انت امي لو جرالها حاجه والله والله لااهد الذفته دي فوق دماغك
فااااهم......
الطبيب: ح حا حاضر حاضر
الممرضه: يادكتور يادكتور
الطبيب: ايوه
الممرضه: لقينا متبرعه كليتها مطابقه.وجاهزه تتبرع....
الطبيب: بجد طب جهزيها بسرعه وهاتيها علي غرفة العمليات....
يونس بأستغراب: م مين دي اللي جاهزه تتبرع علشان على الاقل اشكرها.....
الطبيب: مش عارف بس المهم دلوقتي نلحق والدت حضرتك يايونس بيه.....
يونس: تمام
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
اللهم صلِّ وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى آله وصحبه الذاكرون 💚💚🌺💚🌺🌺💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
#مرت حوالي نصف ساعه وكانوا ينتظروا جميعآ امام غرفة العمليات....
زينه: مستحيل
#رفع يونس عينيه بأستغراب اتجاه عيني زينه والا ان راءها حتى الجمته الصدمه....
يونس: ثواني بس هو انتي اللي هاتتبرعي لماما
الممرضه: ايوه يافندم جت بعد ماحضرتكم مشيتوا ولحسن الحظ كليتها مطابقه هي مرهقه شويه وتعبانه بس ان شاء الله خير....
يونس: لأ طبعاً مستحيل دي تعبانه انتي اتجننتي
#كانت اسيا جالسه على الكرسي المتحرك تنظر ارضآ بصمت.....
الممرضه: يافندم انا مالي هي اللي مصممه
يونس: لأ لأ ان شاءلله نلاقي متبرع بس هي لأ
ياسين: يونس اهدى
يونس: اهدى اذاي دي مجنونه مستحيل يااسيا مستحيل تعملي العمليه دي فاهمه.....
تجرءات اسيا ورفعت راءسها اليه: هاعملها يايونس يعني هاعملها
يونس: لأ دا انتي اتهبلتي بقى قولة لأ مش هاتعمليها مش هاعمليها..
زينه: يونس عنده حق يااسيا في خطر عليكي انتي تعبانه
اسيا ببكاء: في ايه مش مهم حتى لو موت مش مهم انا ماعنديش حد اعيشله لكن الست اللي جوه دي امي هي اللي حققتلي حلمي ان يكون ليا ام تحبني واحتضنتني وادتني عيله واخت ذي زينه وحسستني بجو العيله وحبها د دي اديتني اكتر مما كنت اتمنى تيجي هي لما تحتاجلي اتجاهل عاوزني اسكت كده وانا في ايدي انقذها ليه طيب احتمال ربنا سبحانه وتعالى جعلني انا السبب الوحيد اللي ينقذها علشان اقدر علي الاقل اوفي شويه من حبها ليا تيجوا انتم تقولوا لأ
زينه: ياحبيبتي احنا بس خايفين عليكي
اسيا بأبتسامه وسط دموعها: متخافوش خير ان شاءلله ولن يصيبنا الا ماكتبه الله لنا....
يونس: بسس
اسيا: مابسش يونس ارجوك سيبني انقذ امي دي وده حقي وماحدش يقدر يمنعني...
يونس بأستسلام: تمام بس اوعديني ترجعي بخير
اسيا بأبتسامه: اللي عاوزه ربنا هايكون
يونس: ونعم بالله
رفعت اسيا راءسها للسماء واغمضت عينيها: الحمدلله يارب الحمدلله
.....
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم
💚💚💚🌺💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
#دخلت اسيا غرفة العمليات واغلق الباب وبداءت العمليه من جديد
ظل يونس واقف امام باب الغرفه ومعه مصحف ويقراء....
يونس: معقوله الاختبار ده بس ده صعب عليا اوي امي وحبيبتي ياالله ياالله
ولكن هل سأقع لأ سأقف واجتازه لست انا من ينكسر بهذه السهوله عليا والصمود فاانا ذلك العمود الذي يستند عليه الجميع انا من سيتحطم خلفه الكثير والكثير ان وقعت عليا والصمود سأصمد علي ذلك البلاء وسأظل احمدك ياالله اللهم اجلعني من اصحاب الصبر عند البلاء ياالله...
سعاد: ياختييييييي ياحبيبتي ياختي ياحبيبتي كان مستخبيلك فين ده ياقلب اختك
يونس بغضب: بس بس اخرصي ياست انتي
سعاد بخوف: ح حا حاضر بس ه هو مين عمل في اختي كده
يونس: يعني انتي مش عارفه
سعاد بخوف: ها لأ ياخويا وهاع هاعرف منين
يونس: وعزت جلالة الله ان بس شميت ريحتك بس اللي حصل لامي لاقطع جسمك ده حتتت فااااهمه.....
ابتلعت سعاد غصه في حلقها بصعوبه من الخوف: ح حا ح حاضر
يونس: تقعدي ساكته وماسمعش منك حس
سعاد: حا حاضر يابني
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
توقف ياسر امام عماره راقيه....
ياسر بهدوء: انزلي
مريم: انزل فين عدم لامؤخذه
ياسر: شقتي
مريم: نعم يارروح امك شقة مين يلااااااا انت عبيط...
البارت 113من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها💚💚💚💚💚
اوعوا حد يقولي بتتأخري ليه 😑😑😑
والله غصب عني💚💚💚
ظل يونس يدعوا ربه ان يحمي احبابه وان يعودوا اليه بخير......
يونس: يالله ياالله ياالله
،
ذهب اليه ياسين: يونس اهدى واصبر وان شاء الله خير...
يونس: هايرجعولي الاتنين بخير صح
ياسين: اكيد ياصاحبي انت مؤمن وصابر وبأذن الله ربنا سبحانه وتعالى مش هايضيع صبرك
يونس: يارب يارب
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
عليه افضل الصلاة والسلام 💚💚💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
جميله: يونس اسيا فين
يونس:...........
جميله: رد عليا هي فين
يونس: في اوضة العمليات
جميله: اه يعني بتعمل ايه
يونس: ب بتتبرع بكليتها لماما
جميله: دا اذاي يعني مش فاهمه وحضراتكم ماتتبرعوش ليه
يونس: للاسف هي اللي تطابقت
جميله: ب بس بس دي تعبانه دي لسه خارجه من عمليه دي مرهقه لسه
يونس: حاولت والله معاها بس دي صممت والله ماقدرت امنعها
جميله: كنت امنعها بالعافيه يايونس امنعها بالعافيه لو جرالها حاجه يايونس هاحملك ذنبها
يونس: ادعيلها
جميله بدموع: يارب يارب يارب تخرج بخير وسلامه انت خدت مني اختي واهلي وامي اللي ربتني واعتبرت اسيا عوضك ليا عن اللي خسرتهم وانا ماصدقت يبقى ليا اخت حنينه وتحبني ياحنان يامنان ياغفور يارحيم رجعلي اختي بخير وسلامه
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
مرت حوالي اكثر من ساعتين وخرج الطبيب وهو يخرج انفاسه بأرتياح
#ركض اليه الجميع....
يونس: خير يادكتور طمني...
الطبيب بأبتسامه: الحمدلله العمليه نجحت ووالدتك بخير.....
يونس بفرح: بجد والنبي
الطبيب: اه والله
يونس: واسيا
الطبيب: هي كمان بخير بس هاتاخد وقت طويل شويه لحد ماتفوق علشان كانت مرهقه وخارجه من عمليه لعمليه ارهقت جسمها جداً
يونس: طمني الله يخليك هي بجد بخير
الطبيب: اطمن هي بخير بس علي بكره بأذن الله وهاتفوق هي ووالدتك
يونس: طيب هادخل اشوفهم
الطبيب: ماينفعش احنا هاننقلهم دلوقتي لغرف عاديه وممنوع تشوفوهم غير لما يفوقوا وارجوك تسمع كلامي علشان خاطرهم
يونس: بسسس
زينه: يونس اهدى معلش اصبر شويه المهم اننا اطمنا الحمدلله...........
يونس: انا رايح الجامع
زينه: ماانت لسه جاي
ياسين: سبيه يازينه هو بيلاقي راحته في الجامع
زينه: ماشي وانا كمان هاروح اصلي ركعتين واجي
ياسين: خلاص ماشي ياقلبي وانا هاروح. اجيب شوية اكل لينا كلنا
زينه: ياسين
ياسين: ايه ياقلبي
زينه: شكرا 🌹
ياسين: علي ايه
زينه: على انك جنبي شكرا انك بتحبني اوي كده شكرا انك في ضهري واماني و وسندي شكرا انك ظهرت في حياتي
ياسين: انتي اجمل صدفه قابتلها يازينه غيرتي حياتي وقدرتي تخليني اضحك يمكن انتي يازينه ماتعرفيش الفتره اللي عيشتها بعد وفات والدي كانت عامله اذاي بس اقدر اقولك اني كنت جسد عايش بلا روح جسد للشغل وبس دايما وشه مكشر ولا بتكلم مع حد صدمتي على موت بابا غيرتني 180درجه لدرجة ان اختي الصغيره كانت بتخاف مني وتشوفني تستخبى ورا ماما ههههههه شكلي كنت هولاكوا ولا ايه
زينه: انت جميل اوي ياياسين وانا فرحانه اني اتجوزتك
ياسين بغمز: افهم من كده ان الحلو وقع.....
زينه: بس يابابا ماتنساش اتفقنا ياض
ياسين: عبو شكلك قاسيه حطمتي قلبي الصغنن وقلبي الصغير لا يتحمل..
زينه: ههههههه طب يلا ياحنين هش هات الاكل
ياسين: والقمر بتاعي رايح فين
زينه: هادخل اقعد جنب ماما. واطمن على اسيا
ياسين: ماشي ياقطتي اطير انا
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
لا إله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين 💚💚💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ظل يونس في الجامع يحمد الله سبحانه وتعالى
يونس: الحمدلله الحمدلله الحمدلله الحمدلله يارب الحمدلله ياحبيبي الحمدلله الحمدلله
#انتهى يونس من صلاته والا ان انتهى حتى اذن الفجر فاقرر ان يصليه حاضرآ وتلك كانت المره الاولى له.....
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
(أَقِمِ الصَّلاةَ لِدُلوكِ الشَّمسِ إِلى غَسَقِ اللَّيلِ وَقُرآنَ الفَجرِ إِنَّ قُرآنَ الفَجرِ كانَ مَشهودًا)
💚💚💚💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
ادى صلاته والا ان انتهى حتى شعر بيد توضع على كتفه بهدوء رفع يونس نظره ليرى من هذا فوجده ذلك الشيخ الطيب التى تحدث اليه💚💚💚💚
الشيخ: عامل ايه دلوقتي يابني باين على ملامح وشك انك بخير الحمدلله
يونس بأبتسامه هادئه:
الحمدلله ياشيخ الحمدلله امي دلوقتي بخير عملت العمليه والحمد لله نجحت...
الشيخ: طيب الحمدلله انها بخير حمدالله على سلامتها ...
يونس: شكرا على كلامك ياراجل ياطيب كلامك ريحني وهداني.....
الشيخ: الشكر لله يابني احنا ربك هو المدبر واحنا كلنا الاسباب....
يونس: ونعم بالله العلي العظيم الحمدلله على كل شيء الحمدلله.....
الشيخ: طيب يلا هاسيبك دلوقتي
يونس: اتفضل
ذهب الشيخ وامسك مصحف بيده واخذ يقر اياته
مرت دقايق وغفى دون قصدآ منه....
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
ياسر: الاول تحترمي نفسك ولولا انك بنت انا كنت لطشتك كف دلوقتى حولتك الناحيه التانيه
مريم: نع......
ياسر: اخرسي واقفلي البلاعه دي واسمعيني للاخر انا مش لو كنت ذي زمان كنت هاصدقك اني صايع بس دلوقتي مستحيل ابصلك حتى وبعدين ابص لمين يابت دا احنا رجاله ذي بعضينا
مريم برفعة حاجب: افندم
ياسر: ههههههه اهدي اهدي بصي ياستي انا ماعرفش قصتك ايه رغم ان فضولي هايموتني واعرف بس مش مهم دلوقتي هاتتفضلي ياستي تتخمدي في شقتي علشان الوقت اتأخر
مريم: وانت
ياسر: انا هنام هنا ياستي انتي مالك انتي مالك يابارده خليكي في حالك واتنيلي انزلي خليني اعرفك بالشقه
مريم: اااااه تفضل تاخدني بالحسنه لحد ماتضحك عليا لااااااء بقولك ايه انا لحمي مره ياض
ياسر: يخربيت المجاري اللي طفحت مره واحده دي اتهدي ياشيخه بقى تعبتيني يخربيتك...
ياستي حلفان قدام ربنا والله العظيم والله ماقصدي حاجه غلط خاالص......
#احست مريم بالصدق في كلامه واحست براحه نفسيه كما انه هو حبل النجاة بالنسبه له ....
مريم: خلاص ماشي اتفقنا يلا
ياسر: هوووف أخيرا اتنيلي يلا انزلي.الفجر اذن من بدري والنهار هايطلع.....
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
اشرق الصباح واخذت امال تتململ فى نومها وتحاول ان تفتح عينيها بصعوبه...
ولسوء الحظ كانت سعاد من بجانبها
سعاد: امال حبييتي عامله ايه ياقلب اختك
امال بتعب: ي ي يو ي يونسسسس
سعاد: بخير ياحبيبتي هو بخير ماتتصوريش تعب من زعله عليكي اذاي دا شويه كمان وكان هايبوس رجل اسيا علشان توافق تتبرع ليكي بالكليه علشان كانت رافضه....
البارت 114من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
♡♕♕♕♕♕♕♡
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚
امال بتعب: ا ا قص قص قصدك ايه يعني
ابتسمت سعاد بخبث على انها مازالت تستمع لها
سعاد: كنتي ياختي بين الحياه والموت ومحتاجين كليه ليكي اناياختي اول واحده عمل التحليل ايوه اومال ايه دانتي اختي حبيبتي كلنا كنا غير متطابقين غير البت الشورعيه المتشرده اليتيمه دي قالت لأ
يونس ياحبة عيني وطى على رجليها وكان هايبوسها علشان توافق ويقولها هاكتبلك ثروتي كلها وهي رافضه وزينه تتحايل عليها وفين وفين لما وافقت الشورعيه المتشرده اللي دخلتيها بيتك بقت دلوقتي بتشوف نفسها علينا نكارت الجميل بنت ال(***).....
#ظلت امال شارده ولم تنطق بحرف واحد
نظرت اليها سعاد بقلق
سعاد: هي ساكته ليه طب ياترى صدقت كدبتي ولا لا اووف ماتفوقي ياختي
سعاد: امال. امال ياختي انتي كويسه ياحبيبتي
امال بهدؤ: اه كويسه...
سعاد في سرها: غريبه يعني مااتعصبتش ولا نطقت بكلمه واحده حتى اول مره تعمل كده....
دقايق ودخلت زينه عليهم
زينه بدموع: ما ماما
نظرت امال اتجاها وابتسمت لها بحب: زينه حبيبتي
#ركضت زينه اليها وارتمت في احضانها
امال بألم: ااه ههههههه اهدي يابت انا لسه تعبانه والله
زينه ببكاء: كده ياماما كده ياحبيبتي تعملي فيا كده
امال بحب: اهدي ياقلبي انا بخير والله اهدي بس
زينه: ط طيب او اوعديني ماتبعديش عني خااالص ماشي
امال: حاضر ياقلبي هافضل جنبك بس امسحي دموعك بقى واهدي زوزو حبيبتي قويه صح
زينه: حاضر ياحبيبتي
ياسين: امولة قلبي حمد لله على السلامه ياجمر
امال: الله يسلمك ياحبيبي معلش عكننت فرحتكم بقى
ياسين: اخس عليكي يااموله عكنني وخدي راحتك ياحلو انت ياعسل
يولع الفرح وتولع فرحتنا المهم انك بخير ومعانا دلوقتي ودي اجمل فرحه عندنا....
امال: ربنا يخليك ياحبيبي ويحفظك يارب
ياسين: حبيبتي ياامولتي
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
مرت دقايق واستيقظت تلك الجميله...
اسيا: م ماما امال
#كانت جميله تؤدي فرضها لله وتناجي ربها ان تعود اختها بعافيه والا ان انتهت حتى راءت. اسيا تستيقظ....
جميله: اسيا حبيبتي سمعاني اسوا
اسيا: لأ لأ ماتسبونيش بابا سارا حريق لأ ماما امال ماتسبنيش
جميله: اسيا حبيبتي فوقي اسيا
اسيا: ماليش حد ماتسيبونيش كله بيبعد عني لأ ارجوكم لأ استنوا
جميله: اسيا فوقي حبيبتي انا جنبك اسيا اسيا اسيا....
#فتحت اسيا عينيها بسرعه وكأنها كانت محجوزه في متاها واخرجها صوت جميله...
كانت تتنفس بسرعه كبيره....
جميله: بس بس اهدي ياقلبي اكيد كنتي بتحلمي اهدي بسم الله الرحمن اهدي انتي بخير ياروحي دقيقة واحدة هانادي للدكتور يطمنا عليكي....
#ذهبت جميله للدكتور مرت دقايق وعادت الى اسيا...
جميله: اتفضل يادكتور
الطبيب: صباح الخير ياقمر
اسيا:...............
#بداء الطبيب بفحصها: عاوز اقولك انك بجد بنت شجاعه وقلبك قوي وطيب رغم انك كنتي تعبانه وخارجه من عمليه بس جاذفتي وصممتي تنقذي واحده تانيه واتبرعتي بكليتك بكل ثقه رغم ان كان في خطر كبير على حياتك بس الحمدلله عدت على خير
اسيا: ماما امال بخير
الطبيب: اه الحمدلله فاقت
اسيا: عاوزه اشوفها ممكن
الطبيب: مش هاينفع دلوقتي جسمك تعبان وعاوز راحه
اسيا: عاوزه اشوفها لو سمحت الله يخليك هاطمن عليها بس
جميله: اسيا بلاش عند مش هاتعرفي تشوفيها دلوقتي انتي تعبانه ياحبيبتي ولازمك راحه
اسيا: الله يخليكم هاشوفها واطمن عليها بس
جميله: بسس
الطبيب: واضح انك عنيده ومصممه مهما نقول طب خلاص ممكن تروحي على كرسي متحرك علشان بس المشي وحش علشانك دلوقتي
اسيا:شكرابجد يادكتور
الطبيب:الشكر لله يابنتي يلا هاستأذن انا وحمد لله بالسلامه مره تانيه
#اخذت جميله اسيا وذهبت اتجاه غرفة امال
اسيا بدموع: ماما امال الحمدلله انك ب بخير الحمدلله ياحبيبتي الف حمد وشكر لله..
#نظرت اليها امال ببرود: شكرا تعبتك معايا
اسيا: تعبك راحه ياماما
امال: انا مش مامتك
#صدمت اسيا من ردها واحراجها له ولكن التزمت الصمت....
اسيا: حمد لله علي سلامتك يام..... يامدام امال يارب تكوني بخير استأذن انا يلا ياجميله
امال: استني
اخرجت اسيا نفسها بصعوبه: نعم
امال: زينه اكتبيلها شيك باتنين مليون تمن الكليه اللي تكرمت وتنازلت واتبرعت بيها...
زينه: ماما بتقولي ايه
امال: اسمعي اللي بقولك عليه
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♕♡♡♡♡♡♡♡♡♡♕
استيقظت مريم علي جرس الباب
مريم بخوف: مين ده طب انا خايف يطلع المنيل علي عينه جوز امي وابنه الشحط لا لأ هو مايعرفش مكاني يالهوي ليكون عرف مكاني انا هاسيبها علي الله واقوم افتح
#كانت مريم في طريقها لتفتح الباب......
مريم: خلاص ياعم انت جايين جايين الله هو احنا نايمين ورا الباب ماتصبر ياعم...
ياسر: فتح سماعاتك يابعيده اخلصي يانيله انتي اتأخرت علي الشركه يخربيتك
مريم: مين
ياسر: انا ياسر يامه يلا افتحي....
مريم: ياسر مين
ياسر: ياختييييييييي يابنتي انا ياسر اللي انقذك امبارح فاكره
مريم: طب قول اقسم بالله كده
ياسر: يابنتي افتحي الله يخليكي عندي شركه يخربيتك هاتتقفل من قبل ماتتفتح
مريم: والله لو راسك جت مكان رجلك مافاتحه غير لما تحلف
ياسر: الصبر يارب انا راجل زباله اني ساعدت معزه ذرايبي ذي، دي
اقسم بالله ذفت ياسر والله ياسر والله والله يااااااسر
مريم: خلاص اعم وطي صوتك هاتفضحنا
ياسر: افتحي يابت هاموت وادخل الحمام يحرقك
مريم: خلاص فتحنا اتنيل خش بس استنى ماينفعش وانا تدخل ونبقى لوحدنا
ياسر: اوعييييييي هاموووت
مريم: يخربيتك خلاص خش خش
#ذهب ياسر للحمام وانتظرته مريم وهي تقف علي باب البيت التي رفضت اغلاقه .....
#مرت دقايق وخرج ياسر.....
ياسر: هوووف أخيرا ارتحت ياااااااه روحي يابعيده يوعدك باللي كان فيا من شويه يخربيتك كنت هاموت....
مريم: ههههههه معلش
ياسر: ماشي ياختي
مريم: احم استاذ ياسر ك كنت حابه اشكرك بجد انك ساعدتني شكرا بجد انت رجل بجد وقليل اوي اللي ذيك هاستأذنك انا
ياسر: استني بصي هو انا ماعرفش قصتك ايه بس هي اكيد حاجه ضخمه فاممكن تفضلي هنا وانا ممكن ابات في اي حته مالكيش دعوه..
مريم: لأ طبعاً ماقبلهاش
ياسر: يابنتي اسمعيني بس طيب مالكيش حد تبعك هنا تروحي عنده ....
مريم بحزن: لأ ماما الله يرحمها ماكنش ليها حد غيري و ولا انا كان ليا غيرها كنا عيلة بعض بس خلاص هي دلوقتي عند ربنا سبحانه وتعالى...
ياسر: ربنا يرحمها اسف
مريم: ولا يهمك يلا سلام
ياسر: استني
مريم: ايه تاني
ياسر: طيب بصي هاقولك حل بس الله يخليكي الله يخليكي لا تشتمي ولا تنطقي خليكي هاديه ماشي
مريم: ههههههه حاضر
ياسر: احلفي طيب علشان اصدق
مريم: ماتقلقش ياعم هاسكت
ياسر: لأ احلفي باالله الاول....
مريم: يابني قول وخلصني
ياسر: احلفي يعني احلفي
مريم: ماشي والله العظيم هابقى هاديه
ياسر: حلك هو اننا نتجوز
مريم: نننننع.......
ياسر: افتكري انك حلفتي
مريم: يووووه ماشي هاديه بس معلش هو انت عبيط ياعبيط هو ايه اللي نتجوز اعم انت ااااه قول بقى انك لاقيني سهله قولة اما استغلها بحجة الجواز واخد اللي عاوزه وارميها.لاااااء بقولك ايه دا انا لحمي مر.
ياااض...
ياسر: ياض بنوته رقيقه وقمر كده تقول ياض.. تك القرف انتي وملافظك
اقفلي ام البلاعه اللي طافحه في وشي دي واسمعي الاول باقي الكلام
مريم: هو بعد ده لسه في كلام
ياسر: ايوه بصي ياستي انتي ماعندكيش بيت وانا عندي بيت انتي ماينفعش تقعدي معايا فيه لانه غلط علشان كده بقولك نتجوز ومتخافيش وعد مني قدام ربنا والله ماهاقرب ناحيتك ومستعد امضي على اي ورقه تضمنلك حقك
مريم: بس ده حرام يااستاذ ياسر احنا كأننا بنلعب بحلال ربنا ايه ياعم الحاج انت لأ انت شكلك لسه نايم
ياسر: بعيدآ عن استاذ وحج اللي اتقالوا مع بعض بس والله العظيم انا فاهم وعارف قصدك بس ربنا سبحانه وتعالى عارف اني قصدي احميكي بس والله لانك على حسب ماقولتي هو انك مالكيش حد وواضح اوي ان حد عاوز يضرك وانا والله والله غرضي احميكي لان انا عندي اخت وماتخافيش انا اكتر حد فاهم وعارف قد ايه شرف البنت غالي انا مر قدامي كتير وشوفت كتير ومش هاكدب عليكي عصيت ربنا كتير اوي وكنت في غفله بس والله فوقت وتوبت من قلبي وربنا رحمن رحيم وبيحب العبد الاواب... وربنا رزقني بابن خالتي واداني مبلغ قدرت اعمل بيه شركه على قدي واجيب الشقه واهو ببداء حياتي من جديد على نضافه بس والله مانيتي من ناحيتك حاجه انا قصدي خير واساعدك بس وكده عملت اللي عليا فا لو موافقه هاكتب عليكي مده معينه لحد ماتجمدي وتحلي مشاكلك ووقت ماتحبي تبعدي انا تحت امرك... ولكي خصوصياتك واوضتك لوحدك ومش هاقرب منها حتى وكده انا عرفتك كل حاجه موافقه ولا لا
مريم:.............
ياسر: شكلك مش موافقه خلاص ماش.......
مريم: لأ موافقه
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
دارين: يالله مالذي فعلته مستر عز هل تعلم ان مستر يونس ان علم سيقتلك
عز الدين: هي جت كده بقى
دارين: سيقضى علينا سيقضي علينا مستر يونس لن يرحمنا مستر جاك.....
جاك: اهدئي دارين اهدئي قليلآ
دارين: كيف تطلب مني الهدوء مستر جاك الا تعلم يونس الاسد عندما يغضب يرحم احد وهذه امه سقتلنا لن يرحمنا لن يرحمنا
عز الدين بغضب: ان كان هو الاسد فاانا ابو الاسد وقبل مايتعشا بيا هاتغدا بيه وديني لاوريك ياابن امال استناني جايلك قريب..........
البارت 115من رواية
#عشقتها_رغم_صمتها
معلش علي التأخير عارفه اني بتأخر كتير بس غصب عني 🙂
💚💚💚💚💚💚
جميله: انتي بتكلميها كده ليه ياست انتي دا بدل ماتشكريها انها انقذتك من الموت وهي اصلا كانت لسه خارجه من عمليه وتعبانه ياشيخه دي اول مافاقت دلوقتى صممت تطمن عليكي الاول هو ده شكركم للناس ياولاد العز ولا ايه
زينه: جميله
جميله: بلا جميله بلا ذفت اتعلموا تحترموا الناس الاول وبعدين اتكلموا
الاتنين مليون خليهم اتبرعوا بيهم غيرنا يستفاد بيهم اما احنا الحمدلله مش محتاجين من حد معروف علشان نعيش يا هه يامدام انا من فتره وانا كنت بحترمك جداً بس بعد كلامك واسلوبك ده غيرت رائي يلا يااسيا
اسيا: مدام امال تسلمي علي فلوسك بس انا اتقذت ست دخلتني بيتها واكلتني وشربتني واعتبرتني بنت ذي بنتها عملت ده علشان حبيتها و و..... وعلشان لقيت لأ فكرت اني لقيت فيها امي الله يرحمها ماعملتش كده علشان فلوسك اوعدك مش هاتشوفيني تاني انا اسفه لو ازعجتكم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته يلا ياجميله...
جميله: يلا سل. ولا اقولك من غير سلام خالص...
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد 🌺
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
زينه: ليه ياماما ليه ياحبيبتي عملتي كده دي صممت تن....
امال: مش عاوزه اعرف حاجه انا كنت عاوزه اديها حق للي عملته علشان ماتمسكش جميل عملته لينا وبس فينا غلطي هنا...
نظرت زينه لسعاد بكره ثم قررت الاستسلام للامر الواقع نظرآ لتعب امال...
زينه: ماشي ياحبيبتي ارتاحي دلوقتي وانا هاشوف ياسين وارجع
خالتي سعاد يلا بينا نقعد بره ونسيب ماما ترتاح
سعاد: ها ماشي ياقلبي جايه اهو....
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
خرجت زينه وخلفها سعاد
زينه: قولتيلها ايه
سعاد: قولة لمين يابنتي
زينه: بلاش وحياتك الشويتين دول انا زينه مش امال ياسعاد
سعاد: شويتين ايه يابنتي هو انا اتكلمت
زينه بعصبيه: بقولك ايه ياست انتي انا خلقي في مناخيري ماما كانت ذي الفل لحد مادخلتي ذي القضا المستعجل وكدبتي كدبتين من بتوعك
سعاد بخبث: اخس عليكي يابنتي انا تقوليلي كده دا انا حتى ذي امك
زينه: ام مين ياست انتي بقولك ايه الجو ده مش هاينفع معايا ماما ماكانتش تعرف مين الل اتبرعلها بالكليه مين قالها يعني ممكن تعرفيني مافيش غيرك دخلها يبقى مين قالها ايييه يكونش عفريت....
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
لا حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 💚🤲
♡♕♕♕♕♕♕♕♡
سعاد: وانا مالي يابنتي
زينه: اسمعي ياست....
يونس: في ايه مالكم
في ايه يازينه صوتك عالي ليه....
زينه: الست دي هاتموتني يايونس هاتفرسني ببرودها ده
يونس: زينه احترمي نفسك هي مهما عملت هاتفضل كبيره فالمي نفسك ولسانك شويه
زينه: ماقصدش يايونس بس افعالها تعصب هدؤها وبرودها يعصب دخلناها بيتنا ورحبنا بيها وحالفه تدمرنا انا اتخنقت منها
يونس: معلش ياحبيبتي المهم في ايه صوتك عالي ليه
زينه: ماما زعلت اسيا اوي يايونس
يونس: اذاي يعني مش فاهم......
#حكت له زينه مارائته بالكامل
يونس: اذاي يعني ماما تعمل كده يعني البنت تنقذها وهي تردلها الجميل كده معقوله
معقوله دي ماما معقوله
عمري ماتوقعت ان طريقة الكلام والاسلوب ده
سعاد ماما ماكنتش عارفه حاجه تخص اللي حصل عرفت اذاااي
سعاد بأرتباك وخوف: ممم ما م
يونس بغضب: انطقي انتي لسه هاتمأمئي
سعاد بخوف وخبث: مما ماعرفش يابني انا مالي هو اي حاجه تحصل ييقى انا هو انا علشان قاعده عندكم بخدم اختي حبيبتي تعملوا معايا اخص عليكم دا انتم ذي ولادي ياحبيبتي ياختي اول ماترقدي في السرير ولادك يعملوا معايا كده انا هاشتكي لاختي ياام............
يونس بعصبيه: اخرسي ياست انتي صوتك ماسمعوش فاهمه
سعاد: ح حا حاضر يابني
يونس: يلا روحي
#ذهبت سعاد من امامه
زينه: سيبتها تمشي ليه يايونس دي هي اللي وسوست في دماغ ماما انا متأكده....
يونس: اهدى يازينه انا عارف انها السبب فى اللى حصل بس هي مستغله امي وانها بتسمع لكلامها للاسف بس دلوقتي مانقدرش نتكلم علشان ماما تعبانه
زينه: يعني ايه يايونس نبقى شايفين الغلط وساكتين
يونس: علشان ماما يازينه ماما صحتها ماتسمحش اننا نعمل اي حاجه تزعلها وهي بتحب سعاد اوي لازم نسكت لما ماما تبقى بخير
زينه: ماشي يايونس ماشي حسبي الله ونعم الوكيل فيها طب واسيا
يونس: اطمن بس على ماما وترجع بيتها بخير وسلامه وبعدين سبيها علي الله ثم عليا...
زينه: ماشي ياحبيبي ادخل لماما علشان عماله تسأل عليك
يونس: ماشي
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
جميله: اسيا ياحبيبتي انتي كويسه
اسيا بهدوء: اه ياقلبي بخير الحمدلله يلا بينا نمشي علشان مش بحب المتشفيات
جميله: ماشي ياقلبي
يوسف: ايه ياشباب مالكم
جميله: الست اللي اسمها امال دي ست بنت.....
اسيا: جميله بسس
جميله: برضو برضو بتدافعي عنهم يابنتي انتي ايه انتي ايييييه
يوسف: جميله اهدي ياجماعه انا مش فاهم حاجه في ايه...
اسيا: انا بنأدمه ياجميله بنأدمه بتخاف تحقد بتخاف تشيل كره لحد في قلبها انا مش عاوزه اكره حد مش عاوزه اشيل في قلبي غل لحد.
عاوزه لما اموت يذكروا الحلو فيا مش الوحش علشان بعمل بأخلاقي انا مش بأخلاق الناس وهي احتمال حد وصلها معلومه غلط ولا حاجه الله اعلم يعني ارد عليها واغلط وبعدين مايهمنيش هي شيفاني ايه المهم انها بخير
جميله: يعني ارقع بالصوت دلوقتي في وشك يقولوا البت اتهبلت الصبر يارب
يوسف: ههههههه اهدي ياجميله اهدي ياقلبي هاتتجنني وانتي أصلا مجنونه لوحدك
جميله: اهو السكر بداء يستظرف في ام يومه ده
اسيا: ههههههه ههههههه اهدى بقى ياقلبي وطنشي
جميله: ماشي ياختي طنشت يلا بينا اجهزك علشان نروح
اسيا: احم اااا انا اسفه جدآ ياجماعه اني تقلت في قعدتي عندكم بصوا سبوني هنا وانا هاتصرف
جميله: لأ دا انتي كده عاواني الطشق قلمين محترمين على وشك الوحك الناحيه التاني
اسيا: خدي راحتك ياقلبي مش هازعل والله
#نزلت جميله لمستوى مقعد اسيا: بصي يااسيا مايغركيش لساني الطويل انا اتكسرت كتير واتبهدلت وكان نفسي ومنى عيني يبقى ليا اخت كبيره عني تحبني تطبطب عليا وقت حزني اهزر معاها ااجري عليها اجري عليها احكيلها سر مش عاوزه حد يعرفه وانا لقيت فيكي الاخت دي وحبيتك اوي وفي كل صلاتي بحمد ربنا سبحانه وتعالى وبشكره اانه عوضني فقدان اختي بيكي وبصراحه كده ياختي وعلى بلاطه انسي انك تسبيني فاهمه ابت
يوسف: اسمعي ابت يااسوا دي ممكن تنفخني لو ماروحتيش معانا وبعدين دا بيت اخوكي هو انا مش اخوكي ولا ايه
اسيا بدموع: الف حمد وشكر ليك يارب الحمد لله الحمدلله...
جميله: يلا بينا بقى نروح يامزتي
اسيا: ماشي يلا
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
سبحان الله 🌹
💚وبحمده سبحان💚 الله العظيم 💚💚
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
ياسر: موافقه بجد
مريم: ههههههه اه والله
ياسر: احم خلاص ماشي نص ساعه ويكون المأذون هنا والشهود
مريم: خلاص ماشي
ياسر: في مدام جارتي هنا اقعد معاها لحد مايجي وقت كتب الكتاب
مريم:........
ياسر: متخافيش دي ست كويسه وماتقلقيش هي ارمله وماعندهاش عيال هي عايشه لوحدها هاتحبيها ماتقلقيش
مريم: خلاص ماشي السلام عليكم
ياسر: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته 💚
اللي يشوف اللسان اللي بيرمي السلام ده مايصدقش ان هو هو نفس البلاعه اللي كانت طفحه في وشي من شويه... هوف اما اروح ارن على المأذون....
♡♕♕♕♕♕♕♕♕♡
مرت حوالي ساعتين وحضر المأذون والشهود
المأذون: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ياسر: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
المأذون: كل اوراق حضرتك والعروسه جاهزه
ياسر: اه كل حاجه جاهزه
المأذون: تمام توكلنا على الله
#حضرت مريم ......
مريم في سرها: ياترى اللي بعمله ده صح ولا غلط ياترى انا كده عصيت ربنا اني العب بحلال ربنا سبحانه وتعالى كده يارب انت اللي عالم بحالي سامحني يارب ان غلط من غير قصد....
#خرجت مريم من دوامة افكارها على كلمات المأذون المعتاده...
(💚بارك الله🤲 لكم وبارك عليكم وجمع 🤲بينكن في خير💚💚)
المأذون: مبارك لكم
ياسر: الله يبارك فيك
المأذون: استأذن انا السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 💚💚
#ذهب الجميع ولم يظل سوى العروسين....
ياسر يمزح ليخفف حزنها:
مبروك ياعروسه
نظرت له مريم برفعة حاجب: بتقول حاجه
ياسر: ايه بقول مبروك ياعروسه
مريم: بقولك ياض انت اتظبط
ياسر بصدمه: ياض انا حتة عيله تقولي يااض دا بدل ماتقوليلي ياسيدي ياسر دا انا زوجك قرة عينك حتى ...
مريم: سي اييييه ياخويا هو مين د........
ياسر بضحك: بس بس يخربيتك بهزر والله وطي صوتك هاتفضحنا يخربيتك ههههههه
مريم: ايوه كده اتظبط عبو شكلك...
ياسر: ههههههه ماشي ياستي مقبوله منك
مريم: اخلص فين اوضتي
ياسر: يخربيتك مجاري
اوضتك اهي اللي متنيله جنب اوضتي دي انا هانزل انا هاروح الشركه علشان اتأخرت اوي
مريم: ماشي بقولك
ياسر: خييير
مريم: كن كنت ك احم
ياسر بهدوء: قولي يابنتي ماتنكسفيش مني يامريم
مريم: بص بصراحه كن كنت عاوزه فلوس اجيب هدوم وبأذن الله هارجعهم ليك........
ياسر: طيب هانزل دلوقتي علشان مستعجل ولما ارجع هاخدك وننزل وجيبي اللي تحبيه ماشي
مريم: خلاص ماشي
مجمع الروايات الكامله من هنا
إللي عاوز يوصله اشعار بتكملة الروايه يعمل إنضمام من هنا
تعليقات
إرسال تعليق