القائمة الرئيسية

الصفحات

آخر الأخبار

رواية قلب عيالي حجر الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول

 رواية قلب عيالي حجر الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول 

رواية قلب عيالي حجر الحلقه الاخيره بقلم هويدا زغلول 


الام 

ارجوكم بقي أنا مبسوطه بوجوكم 

جمبي والله مش عايزه مشاكل 


احمد 

مافيش مشاكل يا امي وعايز اقولك أن 

من هنا ورايح مش نسيبك لوحدك ، وفي شقه 

رانيا كانت قاعده وطلعت ليها الفت ودخلت وقالت 


الفت 

شوفتي اللي حصل مش عارفه ليه كل ما 

الدنيا تضحك لينا يحصل حاجه 


رانيا 

بقولك اي يا الفت احنا لازم كل واحده 

فينا تحترم كلام جوزها معني انك طلعتي

هنا ان جوزك هو  كمان عايزك تخلي باله من امه


الفت

ايه ده ايه ده ايه ده ومن امتى العقل ده ايه يا رانيا مش ناويه ترسميهم عليا ولا ايه


رانيا 

لا انا فوقت لنفسي ومكنش ينفع 

نخلي اجوزتنا تقسي علي امهم 


الفت 

اسمعني والله انتي ولو ما حطيتي ايدك 

في ايدي وشوفنا هنعمل اي مع الست

دي متعرفيش أنا هعمل معاكي اي 


رانيا 

ليه عايزينها نعمل فيها كده ليه ولا هي حما مفتريه ولا بتيجي علينا ولا في حاجه اسمها اساسا هي مديه على عيالها وكل حاجه


الفت 

ماشي يا رانيا واعملي حسابك أن مش هسكت 

علي اللي بتقولي ده ، وبعدها نزلت 

وبعدها روحنا أنا وعيالي واول لما دخلنا 

شقه عماد 


احمد 

طيب في ايه لما كانت ماما تطلع شقتي انا انت الفتره دي هتكون مشغول


عماد 

والله ما حد هيخدم امي الا انا اتفضلي يا امي وحقك عليا ، وبعدها خرجت الفت وقالت 


الفت 

ايه ده بقى في ايه انا ممكن افهم ايه مسلسل العربي اللي انتم عاملينه ده وامك طالعه هنا ليه


عماد 

بقولك ايه يا الفت امي  مش هتقعد لوحدها تاني هتقعد عند واحد فينا كل شويه هي مش قادره من نفسها وما كانش عاجبك اتفضلي الباب يفوت


الفت 

عجبك كده يا حماتي سخنتي عيالك علينا ودلوقتي مبسوطه


احمد 

امي ما سخنتش حاجه واحترمي نفسك وانتي بتتكلمي معاها


عماد 

قدامك حل من الاثنين يا امي  هتقعد معاكي هنا يا اما تاخذي بعضك وتمشي ، وفي الوقت ده 

دخلت رانيا وقالت 


رانيا 

معلش يا عماد لو الفت هتقعد في البيت ده حماتي مش هتقعد معاها ها تقعد معايا انا  هتقعد في شقتها وانا هخدمها 


احمد 

مش فاهم كلامك انتي اصلا هتقعدي مع امي بناء على ايه مش خلاص كل واحد فينا راح لحاله


رانيا 

حقك عليا يا احمد انت عمرك ما عملت امي وحش ولا عملت اي حاجه تزعلها وانا كنت باجي على امك بس انا اسفه وجاي تسامحني وتراجعني انا ما اقدرش اعيش من غيرك


الام 

مراتك طيبه يا احمد رجعها


الفت 

اه طلعت انا ساحره الشريره دلوقتي مش كده خلاص طلقني يا عماد وكل واحد يروح لحاله


الام 

وليه  يا بنتي الكلام ده بس ما تعيشي في سلام مع جوزك وخلاص


الفت 

اسكتي انتي خالص مش عايزه اسمع صوتك 

وفي الوقت ده راح عماد جمبها وقال 


عماد 

احمدي ربنا ان انا هرمي عليكي 

يمين الطلاق بس واحد غيري كان كسر 

وشك انتي طالق وامشي بقي من هنا 


الفت 

ماشي يا عماد انا همشي بس مش 

هسيبك وبكره تشوف ، وبعدها مشيت 

وبعدها أنا اقعد وقولت 


الحما 

ليه يا ولاد كده ده المثل بيقول مسيرك 

يا مرات الابن تكوني حما وبكره كل 

حاجه بتتعمل هتترد 


رانيا 

ارجوكي يا ماما كلمي احمد علشان يرجعني تاني انا اللي اخد الختم منك ارجوكي  سامحيني وخليه يسامحني


الام 

انا مسامحك يا بنتي وهكلمه علشان يسامحك


احمد 

اطلعي يلا يا رانيا شقتك واعملي غدا ماما


رانيا 

ربنا يخليك ليا وبعدها طلعت الشقه


عماد 

حقك علينا يا ماما احنا لازم نفتخر بك قدام الناس كلها واللي احنا كنا بنعمله معاكي غلط احنا اسفين


الام 

الام يا حبيبي متعوده تسامح وعمرها ما بتقسى على العيال ما فيش حاجه يا حبيبي خلاص


عماد 

طيب انا اسف  انا مضطر ان انا انزل علشان ورايا شغل في المكتب كثير بس لو عوزتي اي 

حاجه رني عليا هطلعلك على طول


الام 

انزل يا حبيبي ورانيا هتكون معايا

وبعدها نزل ودخلت عندو سميره 


عماد 

سمير تعالي اتفضلي بجد انا بشكرك جدا على وقفتك جنب ماما


سميره 

عيب يا استاذ عماد لما تقول كده احنا جيران من زمان هو انا سمعت ان انت محتاج سكرتيره معاك في المكتب انا بجد محتاجه الشغل جدا


عماد 

ايوه فعلا انا محتاجه السكرتيره ياريت والله تكوني شغاله معايا


سميره 

طيب انا كده مش هعمل مشكله بينك وبين المدام انا عارفه ان هي مابتحبنيش


عماد 

لا يا سميره خلاص انا طلقت والفت

ارجوكي مش عايز اتكلم في اي حاجه دلوقتي 

وبعدها بكام يوم رجع يوسف 

ودخل شقه عماد


يوسف 

ازيك يا امي عامله ايه ما تعرفيش انتي وحشاني ازاي هو انتي ليه قاعده عند عماد هنا


الام 

اخوك حبيبي صمم ان انا اقعد معاه مش عايزني اقعد في الشقه لوحدي تاني اصلا تعبت شويه وانت مسافر


يوسف 

والله يا امي ما تعرفي الحياه من غيرك عامله ازاي انا كنت مخنوقه جدا وانا مسافر مش عارف ليه كنت حاسه ان انتي وحشاني على طول


الام 

دعوتي في الصلاه قربتكم ليا يا حبيبي ربنا يخليكوا ليا وما يحرمني منكم ابدا


يوسف 

انا اتكلمت مع نيره وفهمتها ان هي هتنزل كل يوم تعملك حاجات في الشقه  انت ست كبرتي ومحتاجه ترتاحي


الام 

والله يا ابني انا مش محتاجه حد يعمل لي حاجه بس اللي كنت عايزاه ان ايديهم تبقى بايديا


يوسف 

اوعدك يا ماما  هنا ورايح هنريحك مش هتخليكي تعملي اي حاجه خالص ، وفعلا 

كان ربنا استجاب لدعايا عيالي 

بقوا عالطول معايا ومش بقعد لوحدي 

خالص وفي يوم لقيت عماد 

جاي يقولي 


عماد 

ماما انا قررت اتجوز سميره بصراحه البنت بنت حنان وانا محتاج واحده زيها تكون مراتي


الام 

سميره بنت حلال وتستاهل كل خير والله يا حماده انا كنت لسه هقولك الكلام ده


عماد 

طيب عايزك تروحي وتخطبيها ليه


الام 

عيني بس كده هاجي معاك يا حبيبي 

وفعلا روحنا خطبنا واتجوزت عماد وبصراحه 

كان حنينه عليا اوي وكمان عيالي 

اتغيرو معايا جدا ودعايه لعيالي استجاب 

ان ربنا يهديهم عليا 


 النهايه 


بداية الروايه من هنا


مجمع الروايات الكامله من هناااا


رواية مجنونة قلبي من هنا


تابعوني وانضموا معنا علي تليجرام لتكملة الروايه 

من هنا

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close