القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية أجبرني على الإنجاب الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم منه سمير

اعلان اعلى المواضيع

 رواية أجبرني على الإنجاب الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم منه سمير 

رواية أجبرني على الإنجاب الفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس بقلم منه سمير 


الفصل الأول 

كاميليا بصدمه : ااا اتجوزك وسنه عشان تخلف

ليل :اه

كاميليا :وبعدين انا هيحصل فيا اي لما اكون مطلقه ومعايا ابني او ابنتي وهروح فين

ليل : المؤخر هيضمنلك حياه كويسه بعد الطلاق وابنك هتشوفيه مقدرش احرمك منه انتي في الاخر امه

باااك

مبقتش عارفه اعمل ايه حاسه ان مخي اتشل من كتر التفكير الحاجه الوحيده ال انا عارفاها اني مستحيل أوافق ع ال هو بيقوله اومال قلبي زعلان ومكسور كدا ليه

مش معقوله اكون حبيته دا كان مجرد إعجاب كنت عارفه انه مستحيل حاجه من ال بالي تحصل وتكون حقيقه يا خساره يا ليل يا خساره بجد.....

قعدت اعيط كتير لحد ما دخلت عليا جدتي مسحت دموعي بسرعه قبل ما تاخد بالها

قعدت جنبي وسألتني مالي وكنت بعيط ليه

كاميليا :مكنش بعيط يا تيته داا بس عيني تعباني شويه

الجده :قوليلي يا حبييتي متخبيش عليا

كاميليا بعياط : انا هسيب الشغل يا تيته

الجده بخضه :ليه يا حبيييتي في حاجه حصلت

كاميليا :اااه... قصدي لا بس مش مرتاحه فيه

الجده :طب اهدي يا كاميليا وخدي ونفسك حد قالك حاجه هناك

كاميليا :لا يا تيته انا انا بس ال مش مرتاحه هناك وعاوزه اسيب الشغل

الجده :ماشي يا كاميليا ال يريحك يا بنتي

كاميليا باست راسها :متقلقيش يا تيته هلاقي شغل تاني قريب انشاء الله

الجده ببسمه  :انشاء الله المهم تكوني مرتاحه يا كاميليا

****

روحت الشركه تاني يوم وانا بحاول اتجنب ليل او اني اشوفه حتى

كنت تايهه وبفكر في شغلي وتعب تيته محتاجه علاج وادويه ومصاريف والبيت هعمل ايه لازم اتأكد قبل ما اسيب هنا في شغل ولا لا بس مش قادره اشوف ليل تاني مش هقدر انا لازم اسيب الشغل وال يحصل يحصل....

انسه كاميليا ليل بيه عاوزك في مكتبه

كاميليا بخضه : اييي خضتيني يا مي

مي بضحك :سلامتك من الخضه يا قلب مي

كاميليا :قالك عاوزني في ايه

مي :لا مقليش

كاميليا :ماشي انا راحه

***

خبطت لما رد عليا اني ادخل دخلت وانا في قمه توتري ومرتبكه اوي

بس توتري قل لما لاقيته واقف وعطيني ضهره ولأول مره اشوفه بيشرب فيها سجاير

فضلت دقيقه واقفه استناه يتكلم لحد ما اتحنحنت انا واتكلمت بصوت مبحوح :حضرتك عاوزني في حاجه

لاقيته ضحك بسخريه ورمى السجاره وجه وقف قدامي :حلوه حضرتك دي

انا مكنتش فاهمه اي ال بيضحك في ال قولته اصلا  فسكت

هو فهم

ليل :مافيش واحده بتقول لجوزها حضرتك مسمعتهاش دي قبل كدا صراحه

اول ما قال كدا الكلام كله وقف في زوري معرفتش انطق واقول كلمه ووشي كله احمر

حاولت اتكلم الكلام كان طالع معايا اصلا بالعافيه :ل ليل بيه اظن انه مافيش داعي للكلام دا واا انا انا اصلا هسيب الشغل

لاقيته وقف وبصلي كدا شويه لمده ثوان وانصدمت لما قالي :كدا أو كدا كنتي هتسيبي الشغل انا مقبلش مراتي تشتغل

هنا انا مكنتش فاهمه ايه ال بيحصل وصوتي على من غير ما أخذ بالي :مين دي ال مراااتك انا مردتش عليك اصلا ولا قولت رأيي انت قررت بالنيابه عني مثلا ولا ماشي انت بدماغك لوحدك ولا ايه

هنا لاقيته قرب مني ووشه باين عليه ملامح الغضب لدرجه اني خوفت منه وبعدت تلقائي عنه : صوتك لو على تاني انا مش عارف رده فعلي ممكن تكون عامله ازاي حتى لو مراتي مش هسمح ليكى بدا ومافيش حد واقف هنا غيرك انتي ال هتكوني مراتي وام ولادي كمان يا كاميليا بمزاجك او غصب عنك

كاميليا بغضب : انت اكيد مجنون مش طبيعي انا مستقيله من الشغل دا

ليل : لو كنتي عاوزه ترفضي كنتي رفضتيني من اول ما عرضت عليكي الجواز ولو مكنتيش موافقه مكنتيش جايه الشركه انهارده فأنا سهلت عليكي كل دا مالوش لزوم بقا الشغل والحبيتن بتوعك دول

كاميليا بعصبيه :انا مش عارفه ارد عليك اقولك ايه انا لو كنت متردده مره اني اسيب الشغل دا دلوقتي متأكده مليون مره ان قراري صح ع الاقل مش هشوف وش واحد مريض زيك وانا جيت انهارده عشان أقدم استقالتي مش عشان تخاريف من ال ف دماغك

كانت هتمشي بس رجعت تاني

وعشان انت باين عندك مشكله في الفهم فأنا رافضه عرض الجواز ال عرضته عليا انا رفضاك ومش هتجوزك مش هتجوز واحد مريض زيك

كاميليا كانت لسه هتخرج من المكتب بس صرخت لمااااا

كاميليا بصراخ والم :اااااه ش شعري

ليل جذبها من شعرها بقوه وكمم فمها عشان متصرخش وحاصرها ع الحيطه

كاميليا كانت بتبصله والدموع والألم في عينها وهو بنظرات الغضب

ليل بغضب :الحيطه عازله للصوت قسما بالله لو صرختي لاندمك ع عمرك كله يا كاميليا سامعه

كاميليا كانت هتتخنق لانه ضاغط ع نفسها جامد ووشها احمر اوي بعد عنها وهي قعدت كح وتتنفس بصوت عالي

ليل رفع وشها ليه :اسمعيني ولاخر مره هقولهالك انتي عجبتني ودخلتي مزاجكي عشان كدا مش هسيبك من يوم ما عرضت عليكي الحواز وانتي بقيتي ملكي خلاص وهتوافقي بمزاجك او غصب عنك ع جوازنا عشان مش ليل الهوارى ال حتت بت زيك ترفضه يا حلوه

كاميليا طول ما هي بتسمع كلامه وهو قريب منها بالشكل قرفت منه وكانت عاوزه تستفرغ

ليل اضايق منها ولوي دراعها وراه فصرخت بوجع فضفط عليه اكتر غمضت عيونها بألم

ليل بسخريه :

عايزه تستقيلي انتي غبيه اوي مش عارفه اني طالما حطيت حاجه في دماغي هوصلها هوصلها لو ايه خصوصا لو حاجه سهله زيك اليومين ال فاتوا كنت سايبك بمزاجي وانتي ال هترجعيلي غصب عنك

كاميليا بخوف :انت قصدك ايه

ليل بعدها عنه :يعني انتي مضيتي ع شرط جزائي مليون ج لو سييتي شغل قبل سنه بالظبط ودون اذني

وقانونا طبعا انتي عارفه يا تدفعي ياااا

كاميليا بصدمه وخوف :اااا اانت هتسجني

ليل قرب منها جامد لدرجه ان كاميليا لزقت في الحيطه وكانت بتعيط من خوفها منه

اول ما قرب منها هي زقته وطلعت تجري بس هو زقها ووقعت

ع الارض

ليل همس بالقرب من اذنها بسخريه :معلش بقا اصل انا مريض

نفسي


البارت التاني ليل بغضب :دلوقتي هوريكي  المريض النفسي ال بجد   ليل قلع هدومه والجاكت بتاعه وقفل باب المكتب وراح اشتال كاميليا ورماها ع الكنبه وراها

كاميليا كانت خايفه جدا وقعدت تعيط وهي بتصرخ :اا اانت هتعمل اييي اابعد عنييييي

ليل ببرود كان بيقرب منها اكتر :طالما خايفه اوي كدا بتتكلمي كلام انتي مش قده يا قطه ليه

كل دا وانا ببصله ومرعوبه منه ومش عارفه اضربه ولا اطلع اجري منه يسبب رجلي ال اتلوت تحتي لما زقني ووقعت ع الارض

ليل :انتي غلطتي ومع الشخص الغلط يااا..... مراتي

قالها بسخريه ثم قام بعيدا عنها لتغمض عيونها سريعا وهي تاخد أنفاسها بقوه داعيه الله أن يكون هذا كابوس وتستيقظ منه الان

ول لللللل لكن.....

تأتي الرياح دائما بما لا تشتهي السفن بالفعل هذا ما حدث معها لم يمض غير ثوان حتى جاء إليها ليل وفي يده بعض الأوراق ويقدمهم لها

ليل بأمر :امضي

كاميليا بعياط وخوف :ارجوك مشيني من هنا واوعدك مش هتشوف وشي تاني وانا اسفه والله ع كل ال قولتهولك بس مشيني

ليل :مافيش خروج من باب المكتب دا الا بشرط واحد ودا يتوقف عليكي انتي

كاميليا بتمسح دموعها وهي دلوقت فعلا اتأكدت انها بين ايد مريض نفسي معقوله دا ال في يوم قلبها كان بيدق لما يشوفه

كاميليا فضلت تبكي شويه كتار :انا مش في أيدي حاجه اقدمهالك انا بنت بسيطه جدا ومش قد ولا حمل ال انت عاوز تعمله فيا دا كله ارجوك مشيني من هنا وانا موافقه مش هستقيل وهشتغل هنا لمده سنه زي ما طلبت مني بس ارجوك انا مش عاوزه ادخل السجن تيته مالهاش حد غيري 

ليل وقد استشعر نقطه ضعفها : خروجك من هنا سليمه قصاد انك تكوني حرم ليل الهوارى

كاميليا فاض بها معدتش قادره تتحمل اكتر من كدا واترجته كتير بس قلبه حجر مش بيحس ولا بيسمع ولا حتى بيحن وبيتاثر بدموعها.... 

ولا كأنه حتى كان هيكسر رجليها من شويه 

قائله بغضب هادر :انت مش هتزلني اكتر من كدا ولا انا هفضل اترجى في واحد معنوش احساس ولا مشاعر زيك عارف الوقتي انا بفضل السجن ع اني اتجوزك وللمره المليون انا مستحيل اتجوزك لو انطبقت ألسما ع الارض ومش هتقدر تعملي حاجه ولا تقرب منها طول ما انا معايا الحق ومش غلطانه انت ربنا هيعاقبك أشد عقاب ع ال بتعمله في بنات الناس دا 

ليل ع غير عادته ما اتعصبش بالعكس دا ضحك بسخريه عليها :برافو انتي عارفه كدا هتخليني اتعلق بيكي اكتر كل يوم بتعجبيني اكتر من اليوم ال قبليه يا بختي بيكي بجد واه بلاش انتي تديني دروس دينيه والكلام دا عشان انا ممكن اعمل حاجه متخليش تعرفي تبصي لنفسك في المرايه بعد كدا 

رغم انه كان بيتكلم بهدوء الا انه هدؤه خوفها اوي 

كاميليا :عاوزه امشي من المكان دا افتحلي الباب 

ليل :صيغه الأمر في كلامك مش عجباني بس ماشي الورق دا تأكيد منك انك هتفضلي هنا لمده سنه لحد ما العقد يخلص 

ليل بخبث :الا لو كنتي مش قدي ومش هتقدرى تكلمي معايا في الشركه وتشوفيني كل يوم وقرب منها وهمس بمعنى أصح ضعيفه 

كاميليا سحبت منه الورق ومضت عليه ورمته ع المكتب 

كاميليا بحده :دلوقتي ياريت تفتحلي الباب 

ليل فتح الباب وكاميليا كانت بتمشي ببطء اوي ع قد ما تقدر بتسرع من خطواتها بس رجلها اتاذت جامد 

ليل قرب منها هساعدك ومستناش ردها واشتالها 

صدمه وخوف وارتباك وتوتر وغضب عصبيه كل دي مشاعر واحساسيس اتجمعت عند كاميليا لما اشتالها فجأه انت السبب في ال انا فيه وجاي تشيلني عمري ماشفت انسان كدا كأنه بشخصيتن (كل الأفكار دي كانت في رأسها لدرجه انها مخدتش بالها اصلا من نظرات اندهاش وصدمت الموظفين ان ليل شايلها) 

:نززززلني انا مطلبتش منك مساعده ولا عمري هطلبها من واحد 

ليل مقاطعا :مريض زيي 

كاميليا سكتت 

ليل قعدها في عربيته وقبل ما يقفل الباب :معرفش اني قربي منك بيخوفك اوي كدا 

كاميليا بغضب :ااانت وااحد 

ليل رزع الباب في وشهااا 

وفتح الباب وقعد قصادها من الناحيه التانيه 

كاميليا :مافيش داعي تعمل فيها دور مش شبهك وانك هتوصلني عشان الوقت اتأخر 

ليل مردش وساق العربيه بأقصى سرعه وكاميليا كانت خايفه

لحد ما وصلوا عند مستشفى 

كاميليا بوجع : جايبني هنا ليه 

ليل مردش عليها ونزل فتح الباب بس كاميليا مردتش تنزل 

ليل كز ع أسنانه :انزلي 

كاميليا :لي بتعمل معايا كدا 

ليل :بعمل ايه 

كاميليا  تجاهلت ايده ال مدها ليها وسندت ع العربيه ووقفت :انا مبقتش فاهمه ولا عارف اي ال بيحصل ولا عارفه انت عاوز ايه لكن كل ال عاوزاه انك تسيبني في حالي وملكيش دعوه بحياتي 

ليل اشتالها واتكلم بنبره قاطعه :ودا مش هيحصل...

البارت التالت انتي مطلووووبه في بيت الطاعه 

كاميليا بصدمه :ناااااعم بيت ايييييييه حضرتك اكيد غلطان في العنوان انا انسه اصلا مش متجوزه 

الضابط وهو يتطلع ع الظرف بيده : لا حضرتك مدام ليل الهوارى 

كاميليا اتجمدت مكانها اول ما سمعت اسمه واغمى عليها 

فلاااش باااك 

لما ليل دخل كاميليا المستشفى 

كاميليا استغلت الناس ال موجوده وفضلت تصرخ 

كاميليا بصراخ :اااااه الحقوووووني جوزي نازل فيا ضرب وكسرلي رجلي وعاوز يموتني اااااه الحقوووووني 

وفضلت تصرخ لما الناس كلها اتجمعت ع ليل وفصلوا كاميليا ونزلوا فيه ضرب 

والستات كلهم وقفوا مع كاميليا وكانوا عاوزنها تكشف ع رجلها ال بتعرج عليها  الأول بس كاميليا خافت ل ليل يوصلها بسرعه 

لا لا انا هروح عند أهلي عشان يكون حد معايا انا متشكره ليكوا جدا بجد 

ومشت كاميليا من المستسفي بمساعدتهم.. وركبت تاكسي ع بيتها... 

اول ما جدتها فتحت الباب اتخضت من شكلها 

كان شعرها نازل ع وشها ووشها احمر جدااا وبتاخد نفسها بصعوبه كأنها كانت بتجري 

وماسكه في الباب بسند نفسها بصعوبه بسبب رجلها ال الألم زاد عشان مشت عليها 

جدتها بفزع :ي مصيبتي مالك يا ضي عيني جرالك ايه 

كاميليا وصلت للكرسي وقعدت عليه بصعوبه واتكلمت بألم : ما مافيش يا.. تيته انا ك كويسه الحمدلله... بس قومي نجهز شنطتنا لازم نمشي من هنا بكرا الصبح 

جدتها بقلق :ليه يا بنتي في ايه هنسيب بيتنا لمين 

كاميليا بألم وخوف هي الأخرى :ارجوكي يا تيته.. اسمعي كلامي وانا هفهمك ع كل حاجه بعدين دا مؤقت وهنرجع تاني 

(تفتكروا هترجع تاني فعلا 😅😃) 

جدتها بقلق: طب قومي معايا افردي رجلك ع السرير عما اعملك الاكل وحاجه سخنه تشربيها واجبلك دوا 

كاميليا بألم :ماشي يا تيته 

***

الليل كان قصير بس طويل ع كاميليا اوي معرفتش تنامه وخايفه طول الوقت من ليل وبتفكر في رد فعله دا شخص همجي اكيد مش هيسكتلها ع ال عملته دا 

لازم امشي من هنا انا وتيته بأسرع وقت 

اشتد عليها ألم ساقيها فتناولت مسكن وغلبها سلطان النوم في النهايه من شده تعبها 

.... في النهار 

كانت كاميليا وجدتها بيجهزوا الشنط وكاميليا عماله تستعجل فيها 

الجده بضيق :لو تقوليلي بس فايدته ايه ال بنعمله دا وليه

كاميليا بقلق :يا تيته قولتلك هفهمك.. بعدين امان لينا اننا نمشي من هنا 

الجده :امااان؟.! من مين؟؟ 

الباب خبط كاميليا انتهزت الفرصه وراحت تفتح  عشان تقدر تهرب من اسألتها 

كاميليا بتوتر :اا انا هشوف الباب دا اكيد البواب والتاكسي ال طلبته زمانه وصل 

ومشت وهي  بتعرج ع رجليها 

الجده : برااااحه رجليكي  هتتكسر يا بنتي كدا لو تريحني وتقوليلي اي ال حصلك 

كاميليا مع نفسها :افهمك ازاي يا تيته اننا في خطر واسمه ليل الهوارى ووممكن يجي يرميني في السجن في اي لحظه... 

افهمك ازاي انتي مش هتستوعبي اصلا ان في ناس قلوبهم سودا وبشعه موجودين معانا وقريبين مني كدا زي ليل... 

وصلت عند الباب وحست بخفقات قلبها اول مااا 

شافت الظابط قدامها 

الضابط :دا بيت  كاميليا نور الدين 

كاميليا بتوتر : اا ايوا انا خير 

جدتها خرجت عشان تشوف اتاخرت ليه ومعاها الشنط.... 

الضابط :حضرتك يا مدام مطلوبه في بيت الطاعه 

كاميليا بصدمه :نااااااااعم مين 

الضابط :انتي مطلوبه في بيت الطاعه  

****

باااك 

كاميليا فاقت لقت نفسها في الصاله وحواليها جدتها والدموع مغرقه وشها 

كاميليا قامت من مكانها وهي بتتكلم بخوف :تيته دا اكيد بيهزر او متلخبط انا متجوزتش حد والله 

الضابط : ازاي يا مدام حضرتك مطلوبه في بيت الطاعه وال طلبك جوزك ليل باشا الهوارى 

كاميليا قلبها اتنفض من مكانها وقامت بعصبيه :داااا كدب دا واحد كذاب وحقييييير ومش جووووزي انا اااااانسه مش متجوزه

الجده :عشان كدا كنتي عاوزنا نمشي 

كاميليا بصدمه :تيته انتي مصدقاه 

الجده :مش دا الراجل ال شغاله عنده 

كاميليا وضربات قلبها زادت :هو 

الضابط :لو سمحتي تتفضلي معايا دلوقتي لان الباشا الكبير مستنيكوا هناك 

الجده :روح يا ابني واحنا هنتصرف 

كاميليا بعصبيه :نتصرف في ايه انا مش راحه في حته فاهم ال انت بتقوله دا تخاريف 

الضابط بخشونه  :اسف دا هيسبب مشاكل ليكي وليا ف الأفضل يا مدام تتفضلي معايا بالذوق وياريت تحلوا مشاكلكوا بينكوا وبين بعض مافيش داعي للمحاكم وتعبنا احنا اتفضلي

كاميليا خافت اوي لما لاقيته بيتكلم جد ومصمم ياخذها معاه مش عارفه هتروح ع فين ولا ايه ال مستنيها 

وخايفه ع جدتها معقوله هتسجن....! 

كاميليا شافت انه لا مفر ولازم تروح معاه 

باستسلام :خليكي يا تيته انا هروح معاه 

الجده مسحت دموعها :مش هسيبك هاجي معاكي واشوف الراجل دا عاوز منك ايه 

كاميليا خافت اكتر وباست راسها وحضتنها :عشان خاطري خليني هنا واقغلي الباب عليكي كويس وخدي بالك من نفسك وانا هرجعلك تاني يا تيته متخافيش

الجده ببكاء من قلقها ع صغيرتها :ربنا معاكي عشان كدا مش خايفه عليكي في امان الله ورعايته يا نور عيني 

كاميليا مشت مع الظابط ع مركز الشرطه... 

***

كاميليا نزلت وهي خايفه ومرعوبه  والدموع في عينها من المناظر ال عماله تشوفها والمجرمين ال في القسم.... 

معقوله هتكون في وسط دول علطول 

غمضت عيونها وهنا دموعها نزلت لما افتكرت الجمله دي 

لا لا العيون الحلوه دي متعيطيش 

قالها بصوته الرجولي الحاد كعادته.... 

كاميليا بخوف وهي بتصله :ل ليل 

ليل قرب منها وهي رجعت لحد ما وقعت ع كرسي في اوضه الضابط وراها

مسح دموعها بقسوه 

كاميليا غمضت عيونها برعب والم 

ليل بقسوه :وفري دموعك ع ال لسه هعمله فيكي... 

الظابط دخل 

وسلم ع ليل 

ليل :انا متشكر جدا يا ايمن 

ايمن بابتسامه :العفو يا ليل بيه دا جمايلك دايما مغرقاني المهم ان انت والمدام تتصالحوا والأمور تتظبط ما بينكوا ربنا يهدي ليكوا الحال يارب 

وطبعا محضرتش كتب الكتاب بس انا معزوم ع الفرح 

ليل :تس

كاميليا قامت بصراخ :دا مش جوزي انااا مش مراااته وانا مش مدام اصلا انااا انسه ايييي ال انت بتعمله دااا حرااام عليك 

ايمن استغرب 

ليل :انا اسف اعصابها تعبانه بس شويه 

ايمن استأذن وخرج 

كاميليا بانهيار :انا اعصابي مش تعبانه انت ال عقلك تعبان انتي بأي حق تعمل معايا ال بتعمله بتطلببببببني في بيييييت الطاااااااعه ازاااااي 

ليل ببرود  :بحق اني جوزك وطلع ورقه الجواز ال بينهم وامضيتها عليها 

كاميليا كانت بتبص ليها بصدمه وافتكرت الورقه ال خلاها تمضي عليها في المكتب 

وقربت منه وهي بتعرج عشان تقطع الورقه بس هو شالها ورا ضهره 

ومسك ايدها لولاها 

بقى ضهرها مقابل لصدره 

كاميليا كانت بتاخد نفسها بصعوبه بسبب وجع رجلها وحالتها :دا تزوير الورقه دي مزوره 

ليل دفن راسه في عنقها : اثبتي يا حبيبتي انها تزوير 

كاميليا استجمعت قوتها وزقته : اااابعد عني واياااااك انك تلمسنيييييي فاااهم 

ليل بغضب وقرب منها بعند : لا مش فاااااهم انتي مرااااتي قانونا واقدر اعمل ال انا عاوزه فيكي عااارفه ليييه لأنك ملكي 

كاميليا بقرف وغضب :انت حيوان وواطي وحقير وزباله 

صفعها ليل بقوه 

ووضع يده ع فمها حتى لا تصرخ :متخليش شيطاني يطلع عليكي وبلاش تشوفي وشي التاني طول عمري ما حدش يتجرأ. ولا راجل يرفع عينه في عيني هتجي انتي وتطوولي لسااانك عليااا 

كاميليا عيطت ووشها احمر وحاولت تبعد ايده لانه خانقها بس هو مبعدش :اسمعي انتي مراتي دلوقتي ولو عملتي ايه مستحيل حد يصدقك ببساطه خالص ممكن اقول انك تعبانه وبعتلك مستشفى الأمراض العقيله يطمنوا عليكي وانا طبعا مش هقصر وانتي عارفه بيعملوا ايه هناك 

كاميليا بصتله بخوف وذعر شافت قدامها شيطان مش بني آدم في قلبه ذره رحمه حتى 

وقعدت تكح لحد ما اتخنقت 

ليل بقسوه :ف الأحسن ليكي انك تجي معايا دلوقتي  بمزاجك بدل ما يبقى غصب عنك... 

ليل بعد عنها شويه لما حس بخنقتها 

وساعدها تقعد 

ومد ليها كوبايه ميه :اشربي 

كل دا تحت نظرات كاميليا ال مستغربه والمصدومه في نفس الوقت 

هو ازاي بيتحول كدا فجأه 

ليل : اشربي خلصي عاوزك فايقه لعيشتك وحياتك الجديده معايا 

كاميليا زقت الكوبابه من ايده كسرتها :لو هموت مش هشرب حاجه من ايدك وأفضل اني اموت ولا اني اعيش لحظه واحده 

ليل بتهديد : ااه بس جدتك مش هتتحمل فكرت انك تموتي وتسييها ويا عالم ايه ال ممكن يحصلها

كاميليا بصتله والنظرات التهديد في عينه :ست كبيره وعايشه لوحدها طبيعي ممكن يجيلها نوبه قلبه او جلطه وتموت بسبب حفيدتها 

كاميليا :ااا انت بتهددني بجدتي! 

ليل :لحد دلوقتي القرار في ايدك وانتي ال هتتحملي نتيجته هنمشي من هنا وانتي مبسوطه وتقولي للظابط بنفسك ان مافيش مشاكل بنا والأمور تمام سامعه وإياك يحس بحاجه والا صدقيني.....  وقرب منها.. مش هيعجبك ال هعمله ساعتها.. 

هاااا 

اه ولا لا! 

ليل قعد قدامها ووطي عشان يطولها ومسح دموعها بايده برقه وبصلها شويه بجديه ورجع خصلات شعرها ولا ودنها ببعض القوه مسببا وجع لها وهو يكرر سؤاله مره اخرى بحده  :اه ولا لا

لتغمض عيونها بألم والدموع تنهمر من عيونها : م.. موافقه ه..

البارت الرابع 

ليل بغضب وعصبيه :ننننعم مقررربش منك ازااااي يعنييي اومال اناااا اتجوززززتك ليه دا متجوووزك عشان اخلف

كاميليا بقوه زائفه ومن داخلها ترتعش بشده :دا الشرط ال عندي لو عوزني اجي معاك

ليل بغضب :شرطك دا تبليه وتشربي ميته وهتجي معايا غصب عنك يا كاميليا

بالفعل اخدها ليل بالاجبار ع بيته وهناك كانت بدايه ايام كاميليا الجحيم... 

ليل دخل اوضته ال في الجناح بتاعه وزق كاميليا وقفل الباب

كاميليا رجلها اتاذت جامد فتأوهت بألم هي طلعت السلم مشي عليها...

كاميليا فضلت قاعده ع الارض مش قادره تقوم من رجلها وتبكي بصمت حاسه ان صوتها راح من كتر الصريخ والضغط والتعب ال فيه

ليل استغرب هدؤها وقرب منها وسالها هي كويسه ولا لا بس مكنتش بترد عليه

ليل بحده :انتي مبتسمعيش يعني ولا اتطرشتي ردي عليا رجلك بتوجعك

كاميليا بقهر :اه وبسببك

ليل عدل رجلها عشان يشوفها بس لاقاه بتصرخ بوجع :ااااه حاااااسب انت بتعمل ايه

ليل :اهدي انا معملتش حاجه انا بشوفها بس هطلبلك دكتور

كاميليا بحده :وانا مش عاوزه منك حاجه

ليل بنظره ثاقبه :بطلي تعندي معايا لانك  شوفتي آخره العند معايا ايه

واشتالها قعدها ع السرير برقه عشان رجلها

كاميليا بحده :إياك تشتلني او تلمسني تاني انت فااااهم

ليل :لا مش فاهم وريني هتعملي ايه... قرب منها اكتر :عندي فضول اعرف واحده قاعده في بيت شاب وفي اوضه نومه ع سريره ممكن تعمل معاه ايه وغمزلها في آخر الكلام

كاميليا رفعت ايدها عشان تضربه :انت واحد وقح

ليل مسك ايدها : انا بالي مش طويل وصبري بيخلص بسرعه ف خلي بالك من دا كويس اذا مامتتيش عاوزه الدكتور يجي يجبس ايدك مع رجلك تمام

جت الشغاله :الدكتور وصل يا ليل بيه

ليل :خليه يدخل

الدكتور كشف ع كاميليا وهو حاسس ان ليل بيغضب كل ما يشوفه بيقرب منها

ليل بغضب :رجلها مالها

الدكتور برسميه : عندها التواء لازم الراحه التامه عشان لقدر الله ميحصلش كسر وندخل في مشاكل اكبر انا هلف ليها رجلها وتفضل فرداها ومرياحها ممنوع الحركه تماما ونهتم بالأكل والبروتين والخضار طبعا

ليل :تمام شكرا ممكن تتفضل

الطبيب :لسه هلف ليها الشاش

ليل اخده منه بنفاذ صبر :هلفه انا وشكرا ع تعبك

الطبيب بابتسامه حس انه غيران  :لا تعب ولا حاجه وكتب ليها ع فيتامينات تقوى العضم وتفيد صحتها

اخدها منه ليل:انهار وصلي الدكتور 

الشغاله :اتفضل يا عاصم بيه 

خرج الطبيب وهو يعدل ما نظراته الطيبه ويحمل حقيبته الطبيه بيده.... 

***

كامليا بتوتر :اي في ايه 

ليل :ايه يا بنتي هو انا هأكلك هاني رجلك عشان اعرف أحطلك الشاش عليها 

كاميليا :كان هو يعملها احسن لازمه ايه انت ولا هو تلزيق وخلاص 

ليل رمي الشاش جنبها وقبض ع دراعها :وانتي عجبك يعني انه يفضل قاعد وماسك رجليكي عمال يلفلي الشاش عليها 

كاميليا بصدمه واستغراب شديد من طريقته  :ااا ااانت بتقول اييي دا... داا قد جدددي الله يرحمه 

ليل مردش عليها ولف رجلها من غير ما يكلمها كل دا وكاميليا حاسه بتوتر منه ومن ال بيعمله وعارفه لا دي بقت متأكده انه لما بيبقى هادي كدا بيقلب بعدها شيطان علطول 

ليل خلص خلاص وكان قايم بس رجع لما 

كاميليا :ممكن طلب لو سمحت 

ليل بصلها : عاوزه ايه 

كاميليا :ع فكرا بقولك لو سمحت انت الذوق مش بينفع معاك اصلا 

ليل :سمعتك ع فكرا وحاولي تقصري لسانك لان صبري بينفذ بسرعه 

كاميليا ابتلعت ريقها بتوتر وتحدثت بقلق  : عاوزه اتكلم معاك في حاجه 

ليل بجديه :قولي 

كاميليا : عاوزه امشي من هنا 

ليل :لا 

قالها بنبره قاطعه واستادر ليغادر الغرفه بأكملها 

كاميليا بصياح :ل لييييل لو سمحت استنى يااااا 

كاميليا بغضب :ربنا ياخدك انا لازم امشي من هنا 

***

ااااااتجوووووزت!! ومن وراياااا يا لللللليل من  ورا امك.... 

ومين هي ست الحسن والجمال ع كدا انشاء الله ال خلتك تسيب الدنيا ومتعبرش حتى امك وتعرفها انك بتتجوز 

ليل :دلوقتي يهمك تعرفي هي مين مش كنتي نازله عليا كل يوم زن وضغط عشان اتجوز والا مش هاخد ميراث جدي اهو دلوقتي اتجوزت وقريب هيكون عندي ولي العهد والشركات هترجع تحت ارادتك تاني اطمني 

ميرفت بعصبيه : وهو عشان الورث تروح تتجوز اي بنت والسلام واحده من الشارع انت لازم تتجوز حد من مستواك البنت دي لازم تطلقها والنهارده انت سامعني 

ليل :لا مش هطلقها وهتفضل مراتي دي ال اخترتها تكون ام ولادي 

ميرفت بعصبيه :انت عاوز الناس تاكل وشي يا ليل انت اتجننت 

ليل بتجاهل :عن اذنك يا ماما لان ورايا شغل كتير 

وسابها ومشي 

ميرفت قعدت ع الكنبه بغضب وعصبيه :يااااادي المصيبه ماشي يا ليل.... 

***

دق باب الجناح 

كاميليا بتوتر :ميييين 

انوار :انا يست هانم 

كاميليا :ادخلي تعالي

كاميليا في سرها اكيد الحيوان التاني مش هيستاذن هيخش علطول لانه قليل الذوق دا عديم الزوق... 

انوار وهي تضع الطعام أمامها :ليل بيه باعت ليكي الأكل ويقولك كلي والدوا بتاعك اه تاخديه دلوقت وهو وصي ع هدوم ليكي هتوصل كمان شويه 

كاميليا بسخريه :دا اكيد عنده انفصام 

انوار :نعم يا هانم 

كاميليا :انا مش هانم انا كاميليا... متقوليش هانم دي 

انوار :مينفعش ليل بيه 

كاميليا بعصبيه :بيه ع نفسه اسمعي ال بقولك عليه 

انوار :حاضر 

مين ال بيه ع نفسه... قالها بصوته الرجولي الحاد لتزداد ضربات قلبها فجأه وهي تجده أمامها 

روحي انتي يا انوار 

انوار :ماشي يا بيه 

كاميليا بتوتر شديد :.. دد ااا.. اا قصص. ددد 

ليل بحده :هتهتي كتير 

كاميليا خافت ومردش 

ليل بنفاذ صبر :مكلتيش ليه 

كاميليا مع نفسها :ال يشوفك نفسه بتتسد 

كاميليا :مش جعانه 

ليل :كاميليا انا مش فايق ومبحبش الدلع 

كاميليا سيرته لحد ما توصل لمرادها :هاكل بس ممكن طلب لو سمحت 

ليل بنبره قاطعه :انسي طلعتك َمن البيت لأن دا مش هيحصل 

كاميليا :عاوزه اكلم جدتي..... لو سمحت قالتها بدموع 

ليل :ايه المقابل 

كاميليا باستغراب : مقابل ايه 

ليل :اي حاجه في الدنيا ليها مقابل 

كاميليا بقلق :قصدك ايه 

ليل بغموض :بعدين وفتح ايديها وعطاها الفون معاكي ١٠ دقايق بالظبط مطوليش 

كاميليا مسحت دموعها :شكرا جدا 

ورنت ع رقم جدتها 

قائله بشوق  جارف: الوووو تيته انا كاميليا 

صمت 

كاميليا بقلق واضح :عم محمد...؟ اومال تيته فين 

كاميليا بدموع :ايييييييه في المستسفي اييي ال حصلها؟؟ 

ليل قرب منها واخد منها الفون وسمع :جدتك جالها نوبه قلبيه وهي دلوقتي في العنايه ومن الصبح بنحاول نوصلك عماله تقول اسمك واحنا مش عارفين انتي فين 

كاميليا بخوف وبكاء شديد :تييييته هتروح مني يا ليل 

ليل :عنوان المستسفي فين 

عم محمد :في ///////////

كاميليا :انا جايه معاك 

ليل : لا خليكي 

كاميليا برفض:لا هاجي 

ليل بعصبيه :هي فسحه رجلك يا هانم مسمعتش الدكتور قال ايه هتتكسر لو مشيتي عليها 

كاميليا :ليل 

ليل بغضب :قولت لا... ومشي وسابها 

*****

ليل وصل المستسفي وسأل عليها وعرف حالتها من الدكتور وطلب نقلها لمستشفى احسن وع مستوى أعلى 

ودكتور مشرف ع حالتها يبغله أخبارها علطول...... 

رجع البيت اخيرااااا 

لاقاها لسه قاعده بتعيط مكانها :انت واحد معندكش لا قلب ولا ضمير سااامع 

ليل : اهدي واسمعيني 

بس كاميليا فضلت تعيط ورفضت تسمعه هنا ليل فكر بسرعه 

ليل :جدتك لازم تتنقل مستشفى خاص لان حالتها متسمحش ومش هتتحمل المستشفيات الحكومي 

كاميليا بترقب وخوف :هي عندها ايه 

ليل :جلطه 

كاميليا بصدمه :جلطه .... ي يعني هتموووت 

ليل مردش 

كاميليا بانهيار :ارجوك وديني ليهااا لوووو سمحت 

ليل :مقابل ايه 

كاميليا بقهر  :مقااابل ايه انا معنديش حاجه اديهالك 

ليل :لا عندك 

كاميليا :ايه 

ليل :كتب كتابنا وفرحنا الاسبوع الجاي 

كاميليا :

ليل تقدم منها بعض الخطوات :كدا هتكوني مراتي شرعا وقانونا 

وبعدها مش هسمع منك اي حجج او أعذار يا كاميليا..


البارت الخامس 

كاميليا بصدمه :م مراااااتك

بس انا مش عاوزه اكون مراتك مش عاوزه اتجوزك

ليل بغض*ب : انتي اصلا مراتي غص*ب عنك بعمل كدا عشان يبقى عملت كل ال عليا من ناحيتك وجوزانا كامل وصح

كاميليا بحده : متقولش مراتي وجوزانا دي جوازنا عمره ما هيكون كامل لان مش موافقه عليك ولا راضيه بك عمري

ليل اتعص*ب هي فاكره نفسها مين عشان تقدر تر*فض ليل الهواري ال كل البنات نفسها في نظره منه بس

كاميليا غمضت عينها بخو*ف فكرت انه هيضر*بها بس هو ضر*ب الباب ال وراها من شد**ه غض*به

يبقى هتعيشي معايا هنا وبصفتك مراتي ومن غير كتب كتاب وهنعمل فرح وغصب عن*ك رايك ميهمنيش في حاجه انت غلطان لو كنت فكرت اني ليكي راي اصلا  قرب منها اكتر بع*صبيه وكمان تنسى طلعتك من البيت دا نهائي اعتبري نفسك محبو*سه من اليوم ورايح ولا حتى مرواح لجدتك فاهمه 

كاميليا بضعف دموع :انت مستحيل تكون بني آدم.... حرااام عليكي ااانت معندكش قلب 

جدتي هتمو**ت ولو ماتت هيكون بسببك انت وذنبها في رقب*تك انت وعمري َ ما هسا**محك ابدا فاااااااهم 

قالتها بقهر وانهيا*ر.... 

ليل ببرود : لا معنديش وذ**نب جدتك دا في رقبتك انتي... انتي ال هتكوني السبب في موتها مش انا 

كاميليا بقهر :وانا قولتلك قبل كدا امو**ت ولا اني اتجوزك 

بس انا موافقه عارف ليه   قالتها بانهيا، ر وبطئ شديد 

.... لانه ال بيحب حد لازم يض*حي عشانه وانا مستعده اضح*ي بحياتي كلها عشانها 

الحب تضح*يه ودي ال باقيه ليا في الدنيا دي ثم ابتسمت بسخريه :الحب ال قلبك ميعرفش حاجه عنه لانه من حج*ر 

ليل :خلصتي....؟ تمام برافو قلتي كل ال نفسك في كدا وارتاحتي خلاص.. من اللحظه دي ورايح انا مش عايز اسمع صوتك خاااالص لان صدقيني انا اعصابي بمسكها بالعافيه فياريت تتجنبي الفتره دي نهائي لو خا*يفه على نفسك...

رمقها بجمود واستادر ليأخذ ملابسه ويغادر الغرفه باكملها 

كاميليا بكره :ربنا ياخد*ك 

****

معقوله الكلام دا يا ميرفت ازاي ليل يعمل كدا ويصغر*ك قدام الناس

ميرفت بحسره :اعمل ايه بس يا مايان انتي عارفه ليل ودماغه عامله ازاي 

مايان بضيق : الحق كله عليكي انتي ازاي تسمحي ليه بعمل كدا انتي ناسيه الاتفاق ال بينا

ميرفت باقتضا*ب : ال حصل يا مايان مكنش بأيدي وصعب اني اسيطر ع ليل انا حاولت معاه بكل الطرق بس مافيش فايده 

ودلوقتي جاي يلومني انا اني كنت بضغط عليه عشان يتجوز 

مايان :يروح يتجوز بنت من الشا**رع 

ميرفت بغ*ضب :ومقعدها في بيت متحلمش حتى بيه 

مايان :انتي شوفتيها 

ميرفت بضي*ق :لا مش هط*، يق اشوف وشها معايا في البيت ابدا 

ومرزو**عه فوق في الاوضه ما بتنزلش وانا اكيد مش هطلع لجانبها 

مايان بتفكير :كدا مافيش غير حل واحد 

ميرفت :اي هو 

مايان :ليل لازم يط*لق البنت دي وبسرعه 

ميرفت بفرحه :ياريت يا مايان ايدي ع ايدك ونجوزه مايان الصغيره

مايان بضحكه خبيثه :يبقى لازم نخطط كويس يا ميرو 

***

كاميليا مسحت دموعها : كفايه عياط انا مش هفضل باقي حياتي في عياط وحزن كدا انا قويه واقدر أقف قدامه ومش هستسلم ابدا 

بعدت صنينه الاكل من جمبها وقامت بصعو*به بسبب رجلها 

وفتحت الباب ولأول مره كانت تشوف البيت بوضوح 

كان فخم جدا وكبير اوي 

وقفت تايهه مش عارفه تروح فين لحد ما قابلت الشغاله :في حاجه يا هانم 

كاميليا :ليل فين 

الشغاله :في اوضه الجيم تحت 

كاميليا :فين دي 

الشغاله :اتفضلي تعالي معايا اوصلك 

كاميليا بوجع :ااااه... كك كفايه معدتش قادره امشي 

الشغاله بقلق :طب استريحي اقعدي 

الباب خبط 

كاميليا بألم :اا مش مشكله خلاص روحي انتي 

الشغاله راحت تفتح الباب وكاميليا بتحاول تمشي بس اول ما خطت أولى خطواتها صر**خت بقوه 

ليل كان بيمارس الرياضه في الاوضه المخصصه للجيم بأحدث واقوي  الاجهزه..... 

اول ما سمع صوت صرا*خ كاميليا فتح الباب وطلع يشوف في ايه..... 

واول ما طلع لاقي كاميليا ع الارض وفي د**م والشغاله جنبها بتحاول تقومها 

ليل جري عليهم  بع*صبيه :في ايييي مييين ال نزلك من الاوضه 

ر ررررجلي آآآآآآه بتو**جعني اوي 

قالتها كاميليا بصوت متقطع من البكا*ء والأ**لم 

ليل لاقي ازاز مكسو*ر ع الارض وكاميليا وهي ماشيه مخدتش بالها ودا*ست عليه ورجلها بتنز*ف بغزاره 

كاميليا لما شافت الد*م دا كله خا*فت ووشها احمر وقعدت تعيط بو*جع شديد 

ليل حضن وشها :ششش اهدي دا جر**ح صغير اااهدي خدي نفسك براحه متخا**فيش 

كاميليا بخو*ف :دد دددا ددم 

ليل اشتالها بع*صبيه :هاتيلي عليه الاسعافات الاوليه ع وفق وهتتحاسبوا يا بها**يم كويس ع الإهمال دا 

الشغالين طلعوا يجروا 

انوار :ليل بيه انا بس كنت باخد الهدوم من الست هانم وو

ليييييييل 

قاطعها صوت ميرفت ال دلفت لتوها وهي تراه يحمل كاميليا وهي تب*، كي بقوه 

كمان يعني مش كفايه بتز**عق لأمك  كمان بتز*، عق للشغالين بسببها.... 

ليل سابها وطلع...... 

****

ليل زق باب الجناح بع*صبيه فانفتح ع مصر**عيه انتف*ضت كاميليا ال كانت في حضنه بسبب عص*بيته 

ع عكس عص*بيته حطها ع السرير برقه وبراحه 

انوار طلعت وراه وجابت عليه الاسعافات الاوليه 

ليل بغ*ضب :برا واقفلي الباب وراكي 

كاميليا ابتعلت ريقها بخو*ف ومتكلمتش دموعها بس ال كانت نازله 

نظر ليل لقطعه الزجاج ال اختر*قت جلدها قائلا بغضب :غ*بيه 

أااااه  صر*خت بوجع وهو يقتلع الزجاجه من قدمها لتنظر له بألم وينظر لها بغ*ضب 

اي ال نزلك تحت؟؟ 

كاميليا بتوتر :نزلت عشانك 

ليل نضف الجرح مكانه كويس ولفه بعد ما عقمه.... 

ليل :وانا قولتلك متخرجيش 

كاميليا : انا مش محبو*سه هناااا 

ليل بغ*ضب :كااااااميلياااااااااا 

كاميليا سكتت بعدين اتكلمت : انا نزلت عشان اقولك عايزه اروح عند جدتي المستشفي انهارده 

اررررجووووك مترفضش انا وافقت ع الكل قولتله وديني ليها ارجووووك قالتها بدموع 

هنروح بالليل... قالها بجديه 

كاميليا بسعاده :بجد 

اومأ لها ثم استدار ليغادر ويبدل ملابسه الرياضيه تلك بأخرى مريحيه 

ل ليل 

هي ال تحت دي مين؟؟ مامتك مش كدا؟؟ 

اغمض عيونه وق*بض ع يده وسابها وخرج 

كاميليا بخنق :والله عيله تعبا**نه ومامته كمان شكلها تعبان اكتر منه 

....... 

بقا معقوله تسيب مايان بنت الحسب والنسب كله وتروح تتجوز بت من الشا**رع 

ليل بغ*ضب :ال بت ال بتقولي عنها من الشا*رع ذي  دي تبقي مراتي يا ماما وكرامتها من كرامتي بالظبط طول ماهي ع ذمتي ومش هسمح لحد ان يقلل منها لانه كدا بيقلل  مني 

ميرفت بصدمه : حد هو انا حد يا ليل 

ليل بجديه :ماما انتي كل ال هامك اني اتجوز وأخلف عشان ورث جدي ميروحش تمام انا هعمل كدا بس باختياري انا انا ال هختار مين ال هتجوزها ومين ال هتكون ام ولادي لهنا ومش هسمح لأي حد ان كان مين يتدخل في حياتي واختيارتي لحد هنا وكفايه.... 

ميرفت بع*صبيه :انت ازاي تتكلم معايا كدا انت 

ليل : بالعكس انا بحاول انسى اي قسو**ه او اي معامله عاملتيني  بيها زمان ولحد دلوقتي وانك دايما بتجي عليا اوي عشان خاطر مصالحك زي بالظبط ما انتي عاوزه تجوزيني بنت صحبتك عشان مصلحتك 

عمرك ما فكرتي فيا يا ميرفت هانم دايما بتفكري في نفسك وفي مظهرك قدام الناس وبس 

عن اذنك..... 

ميرفت باقتضا**ب :ماااشي يا ليل وانا مش هسيبك للبنت دي وتضيعني وتضيع نفسك معاها 

ثم قالت بكر*ه شديد :يا انا يا هي في البيت دا 

....... 

انوار :عمري ما حسيتها امه تصوري من يوم ما اشتغلت هنا ولا مره شوفتها بتحضنه 

كاميليا باستغراب :طب هي ليه بتعامله كدا؟؟ 

انوار :ميرفت هانم طول عمرها واخده ع الدلع وتعطي الأوامر وخلاص ومشوارير وممكن بيات برا دايما خناقات بينها وبين زين بيه الله يرحمه (والد ليل) كانت بسبب اهماله لبيتها وابنها 

انتي عارفه انا فاكره مره ليل بيه دا كان صغير والبيه الكبير في شغله والهانم زي عادتها برا وتعب اوي ومكنتش عارفين نعمل ليه ايه 

كلمت الست هانم كذا مره مردش عليا 

كلمت زين بيه :قالي هيبعتله الدكتور من كتر تعبه اغ*مى عليه من الحراره وكان هير*وح فيها... اليوم دا ميرفت هانم كانت هتت*طلق فيه... 

شهقت كاميليا واشفقت ع ليل فيبدوا ان طفولته لم تكن هينه ابدااا 

بالطبع فهي ما مازالت تؤثر عليه حتى الان 

قطع حديثهم ولوج ليل الي الداخل فجأه نظر الي كاميليا وجد الدموع باعينها 

ليل بشك :في ايه 

انوار أسرعت في المغادره :مافيش يا ليل بيه دا انا جيت اخد صنيه الاكل عن اذنك 

ليل بصرامه :متقعديش مع الشغالين وتاخدي وتدي معاهم كتير 

ليل :سامعاني انا مبكلمش نفسسسسسسسي 

كاميليا اومات له فقط وتأهبت كي تغادر السرير وتذهب الي الحمام 

ليل :رايحه فين

كاميليا :التواليت 

ليل :استنى وذهب ليساعدها 

كاميليا بخضه :استنى ايه هتعمل ايه 

ليل بخنق :استغفر الله العظيم متخافيش مش هأكلك هوصلك لحد التواليت مش هتعرفي تروحي لوحدك 

كاميليا بعند :لا هعرف شكرا اوي 

ليل بهدوء :براحتك معاكي ١٠ دقايق بس عشان نمشي لو اتاخرت همشي لان مش فاضي وتركها وغادر 

كاميليا بفاه مفتوووح :ااااه سابني ومشي الحيو**ااااان هررروح لوحدي ازاي اااه ياااني 

كانت هتعيط لانها عارفه ان رجلها هتو*جعها بعد ما تمشي عليها خصوصا لما الاز**از دخل فيها 

اخدت وقت طويل جدا عما خلصت 

ليل طلع الجناح وكان غير هدومه وصفف شعره ولبس قميص اسود ع بنطلون اسود ورفع أكمام القميص ورش عطره المفضل 

واخيرا طلعت كاميليا من التواليت 

متعرفش ان ليل معاها في الجناح طلعت ومن غير ما تاخد بالها اتكعبلت وكانت هتقع بس

حااصرها ليل سريعا والتقتها بين يديه مقربا اياها الي صدره 

كاميليا بخضه وتوتر : ااا اااه ا انتتت بتتعمل اي هنا 

ليل برفعه حاجب :نعم دا بيتي 

كاميليا بتوتر وارتباك :اا قصصد من امتا 

ليل وهو يتركها :من شويه ويلا عشان مش فاضي 

كاميليا :يلا... 

*****

ليل وكاميليا وصلوا المستشفي 

ليل اشتالها ودخل بها من بوابه الاستقبال قدام الناس 

كاميليا بضيق َوخجل :مافيش داعي ع فكرا انك تعمل حاجه 

ليل بصلها :اومال لما اعمل اكتر من كدا هتعملي ايه 

قالها بوقا**حه 

ليصبح وجهها


تكملة الرواية من هنا

ادسنس وسط المقال

تعليقات

التنقل السريع
    close
     
    CLOSE ADS
    CLOSE ADS