القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خادمتي الفصل الثامن والتاسع بقلم فرح أحمد


رواية احببت خادمتي الفصل الثامن والتاسع بقلم فرح أحمد

رواية احببت خادمتي الفصل الثامن والتاسع بقلم فرح أحمد

الدكتور:  شدو  حيلكو البقاءلله

فريده: ابني لا ابني

يارا اغمي عليها

رعد: يارا يارا دكتور بسرعه

رعد شال يارا و دخلها اوضه و خرج و شويه الدكتور خرج من الاوضه بتاعتها

الدكتور اسمو طارق

طارق: انا ادتها مهدأ و هي نايمه حاليا

رعد: ماشي

طارق: ادهم لازم يدفن اكرام الميت دفنو

رعد: حاضر

رعد خلص اجرأت الدفن و فعلا ادهم ادفن

كلهم روحو البيت قاعدين ساكتين الي بيبكي ب صمت و الي مقهور و الي مش مصدق

تلفون رعد رن

رعد: ايوه يا طارق

طارق: يارا فاقت و عماله تصوت و تكسر في الاوضه تعالي بسرعه كده خطر علي البيبي

رعد: سلام انا جاي

عبدالله: في ايه يا رعد

رعد: يارا فاقت

فريده و عبدالله و رعد ركبو العربيه و راحو المستشفي

وصلو وراحو عند الاوضه سمعو صوت صريخ يارا و صوت حاجات بتتكسر

رعد  : خليكو هنا انا هدخل لوحدي

رعد دخل لقي الاوضه كلها متكسره

رعد  : يارا اهدي عشان خاطري

يارا  : انا عايزه ادهم عايزه ادهم

رعد  : حاضر اهدي طيب عشاني انا رعد حبيبك

يارا  : لا انت مش حبيبي انا حبيبي ادهم و بس

رعد  : طيب اهدي عشان البيبي

يارا  قعدت تضرب في بطنها: مش عايزاهم مش عايزاهم

رعد قرب من و مسك اديها جامد و خدها في حضنو جامد

يارا  : مش عيزاهم

يارا سكتت خالص و رعد استغرب سكوتها بس عليها لقاها اغمي عليها و بتنزف بس الدم شكلو غريب

رعد: طارق يا طارق يا بابا

الكل دخل

و طارق و شويه ممرضين خدو يارا و دخلوها اوضه

بعد شويه

طارق: للاسف خسرنا البيبي

فريده: الاتنين

طارق: للاسف ايوه هي كانت في شهور حملها الاولي و هي كانت منهاره

فريده.: يارا عامله ايه

طارق.: هي كويسه و فايقه

كلهم دخلو لقوها ساكته خالص.

يارا  : ولادي كويسين مش كده

فريده  : ده قدر و مكتوب يا حبيبتي شدي حيلك

يارا.  : انا عايزه ولادي

فريده  : اهدي يا حبيبتي

يارا بدات تزعق فيهم و الدكتور جه و اداها حقنه مهدأه

عدي تلات شهور

يارا فاقت بس علي طول في حزن علي موت ولادها و ادهم

كانت نايمه في يوم حست ان في حد بيحسس علي وشها فتحت عنيها

يارا  : ادهم


البارت التاسع من روايه

احببت خادمتي

هوباااا رجعنا ليكو و هنعملك تاني فيكي

سوري اندمجت شويه اسفه علي التاخير

يارا:  ادهم

ادهم.  :  وحشتيني اوي

يارا.  :  و انت كمان يا ادهم ليه سبتني و مشيت

ادهم.  :  قدر يايارا محدش يعرف يغير القدر

يارا.  :  ادهم خليك معايا ماتسبنيش

ادهم.  :  رعد بيحبك يا يارا و انتي كمان بتحبيه

يارا.  : لا انا بحبك انت يا ادهم

ادهم.  : كملي حياتك مع رعد يا يارا انتو بتحبو بعض

يارا.  :  ادهم ماتسبنيش ادهم لا

و يارا تقوم مفزوعه من الحلم ده و تلاقي حد بيخبط علي الباب

تقوم تفتح تلاقي ندي

ندي اترمت في حضنها و قعدت تعيط

ندي كانت مسافره عند صحبتها في اسكندريه

ندي.  : اول ما عرفت نزلت علي طول

يارا.  :  انا لحد دلوقتي مش مصدقه الي حصل

ندي.:  ولا انا دي جريمه قتل

يارا.:  ما هما بحققو فيها و كنت رايجه انهارده ياخدو اقوالي

ندي.:  قومي البسي هروح معاكي

يارا.:  ماشي

يارا لبست و مشيو

رعد.  :  انا هوصلكو

ركبو العربيه و وصلو القسم

و وصلو و يارا دخلت لوحدها

الضابط  : الاسم و السن و محل الاقامه

يارا.:  يارا عبد التواب 23 سنه عايشه في فيلا عبدالله ماهر

الضابط  : ايه علاقتك ب المجني عليه

يارا  : جوزي

الضابط  : اتعرفتي عليه ازاي

يارا.:  كنت بشتغل عندهم في الفيلا

الضابط.  :  بقالك اد ايه

يارا.  :  تلات سنين

الضابط.: اخر مره شوفتي المجني  عليه

يارا.  :  اما كان رايح شغلو و كنا متفقين نروح للدكتور مه بعض

الضابط  : شكه في حد

يارا.  : لا

الضابط  : تمام شكرا تقدري تتفضلي

يارا خرجت

ندي.  :  قالك ايه

يارا.  : اسأله عاديه

ندي  :  ماشي

رعد.:  يلا عشان نمشي

كلهم مشيو

عدي شهرين مفيش اي جديد

فريده بتخبط علي باب اوضه يارا

يارا.:  ادخل

فريده.:  ايه الشنطه دي

يارا  :  دي شنطه هدومي مابقاش ليا مكان هنا

رعد: مين قالك انك مالكيش مكان هنا


نهاية الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


تعليقات

التنقل السريع
    close