القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية احببت خادمتي البارت الثاني والثالث بقلم فرح أحمد


رواية احببت خادمتي البارت الثاني والثالث بقلم فرح أحمد

رواية احببت خادمتي البارت الثاني والثالث بقلم فرح أحمد

في الصعيد

احمد اختفت مش لقينها

عصام الفاجره جبتلنا العار

في القاهره

عبدالله بيه نفذ كلامو و و دخلت الكليه كانت حلوه اوي و كنت فرحانه اوي خلصت و ركبت تاكس و قعدت اتفرج علي الطريق كان جميل اوي المهم روحت و دخلت و لبست لبس الشغل و بدات الشغل و انا بشتغل جت فريده هانم و دخلت المطبخ

فريده يارا انتي الي تعملي الغدا و دادا علياء هي الي تشرف عليكي

فرحت جدا و عملت الاكل و كان في شويه اخطاء و دادا صلحتهالي عملت الاكل و حطيتو علي السفره و

فريده عايزين فطار مختلف ممكن تعمللنا الفطار الصعيدي الي بتفطريه عندكو

فرحت اوي و كنت متحمسه

خلصت شغل و دخلت الاوضه بتاعتي خدت دش و اترميت علي السرير الشغل متعب بس حققت الي انا عايزاه قمت و زاكرت شويه كنت متحمسه للمزاكره اوي و بعديها الباب خبط و دخلت ندي

ندي هاي عطلتلك

يارا لا انا خلصت

ندي شكل كده ماما هتحبك

يارا معتقدش

ندي تؤتؤ اقولك دادا علياء كانت كدا و بدات ماما تعاملها مويس و تثق فيها اوي و هي بقت مسؤله عن كل حاجه تحصل في الفيلا

يارا يمكن

كنت فرحانه ب كلام ندي اوي بس كنت خايفه من اهلي بس ندي طمنتي و قالتلي انهم مش هيعرفو يلاقوني اخرهم يدورو عليا في الصعيد و خلاص استريحت ل كلامها بالظات اهلي مش عارفين اماكن كتير في القاهره

عدي شهرين

فريده هانم بقيت تعاملني حلو اوي و قالتلي ماقلهاش يا هانم تاني فرحت اوي دي كمان بقت تشتري معايا لبس الكليه اه نسيت انا بقيت شاطره اوي في الدراسه و طبعا فريده بقت تساعدني كتير اكتشفت انها مش مغروره زي نافكرتك بالعكس دي طيبه اوي كنت مرتاحه جدا بس الحاجه الوحيده الي ماكنتش مرتاحلها هي رعد كان دايما بيحاول يكلمني اوقات بيجي يخبط  علي اوضتي في وقت متاخر كنت بقفل الاوضه بالمفتاح

دادا علياء مره قالتلي ان رعد ده مش كويس

دادا علياء ابعدي عن رعد مش كويس و ممكن يلعب بيكي

سمعت كلام دادا علياء و بعدت عنو و لما.جه يكلمني قولتلو اني مش هينفع اكلمو و كان ردو قاسي اوي

رعد و انتي فكراني هبص ليكي دا انتي مجرد خدامه بتخدميني

سبتو و مشيت دخلت اوضتي قعدت اعيط كتير اوي الكلمه وجعتني اوي الباب اتفتح و دخلت فريده و خدتني في حضنها

فريده ماتزعليش هو رعد دايما دبش كده

بارا حضرتك عرفتي منين

فريده سمعتكو انتي مش خدامه يا يارا انتي بتشتغلي هنا و الشغل مش عيب مش كده

يارا صح

فريده اغسلي وشك و تعالي اعمليلي عشا عشان نفسي اكل من اديكي الحلوين

الكلمه فرحتني مع انها كلمه بس ممكن تفرح اي حد

خرجت و عملتلها عشا و قعدنا نتكلم و عملت ل نفسي و اتعشينا مع بعض

فريده قوليلي بقي انتي ليه مش عايشه مع اهلك

حكتلها كل حاجه عن اهلي ارتحتلها اوي

فريده يا حرام معلش يا حبيبتي  اوعي تخافي طول ما انتي في الفيلا هنا محدش يقدر ياذيكي

يارا علي وحشني اوي

فريده ممكن تكلميه

يارا مش معاه موبايل

فريده خلاص اكتبي جواب ليه و انا هخلي حد يبعتهولو و ماتقلقيش محدش هيعرف  من اهلك جريت علي طول علي اوضتي و كتبت جواب ل علي و اديتو ل فريده

فريده تمام روحي نامي انتي و ماتقلقيش

في  اليوم التالي في الصعيد

علي صحي لقي جواب جمبو علي السرير استغرب اوي فتحو

علي انا يارا انا هربت و روحت اشتغل في بيت بتاع ندي مماتها طيبه اوي اتجوز ورد و انزل القاهره و قول ل عمي ان انت لقيت شغل ب مرتب كبير و هو هيوافق علي طول و قولو انك هتبعتلو فلوس كل شهر هو طماع و هيقولك ماشي و هتلاقي موبايل جمبك الموبايل فيه رقمي اتصل بيا و اتواصل معايا

في القاهره

صحيت انهارده مش عندي كليه انهارده اجازه قومت و لبست لبس الشغل و خرجت لقيت بوكيه ورد جميل اوي و لقيت كرت

انا اسف ماكنتش قصدي يارب تقبلي اعتزاري

رعد

فرحت اوي بصراحه و بعديها لقيت رعد جاي عليا

رعد احم انا اسف جدا يارب تقبلي اعتزاري

يارا حصل خير

رعد مدلي ايدو و قالي صحاب

حطيت ايدي في اديه و قولتلو صحاب

نسيت كلام دادا علياء خالص رحت و اشتغلت و كنت مستنيه مكالمه علي و اخيرا تلفوني رن و كان علي خرجت و روحت الجنينه

يارا علي ايوه وحشتني اوي

علي و انتي كمان يا يارا

يارا ها فكرت في كلامي

علي ايوه فكرت و موافق

يارا ماشي اتجوزها في اسرعه وقت و ماتقلقش انان هخلي ندي تشغلك عند باباها

علي تمام سلام بقي

يارا سلام

خلصت و لفيت لقيت رعد كان وشو احمر و كان شكلو متعصب اوي

رعد كنتي بتكلمي مين

يارا دا علي

رعد علي مين

يارا اخويا

هدي شويه

رعد ماشي

سبني و مشي ماداش اهميه للموقف و مشيت


البارت التالت من روايه

احببت خادمتي

عدي كمان شهر و انا و رعد بقينا قريبين من بعض و انا حبيتو جدا و مع ان دادا علياء كانت بتحزرني منو بس انا مكنتش بسمع ل كلامها المهم علي اتجوز ورد بس كنت زعلانه عليه اوي هو مش بيحبها و ممكن يظلمها علاقتي ب فريده بقت كويسه جدا و قولتلها اني انا و ندي صحاب و ماعترتض خالص بالعكس دي فرحت انا بقيت شاطره اوي في الدراسه الحمدالله و في يوم كنت قاعده انا و فريده

يارا كنت عايزه اسألك سوأل بس محرجه

فريده عارفه هتقوليلي ليه الي يتعامل معايا يفتكرني متكبره بصي يا ستي انا كنت من عيله فقيره جدا و كنت بنزل اشتغل في المحلات و من محل ل محل اشتغلت كتير و لما كبرت و خلصت كليه روحت اشتغلت في شركه كنت في كليه تجاره اشتغلت و كان صاحب الشركه ابو عبدالله

يارا انا كنا فكراكي من عيله غنيه

فريده مش لازم المهم اشتغلت سنه و حالنا اتحسن شويه عشان انا و اخوتي كلنا كنا بتشتغل كان عندي اخ و اخت اخويا اتجوز و سافر و اختي اتجوزت صاحب عبدالله

يارا بس من اول ما جيت هنا مجتش ليه

فريده هي عايشه طول حياتها نوادي و سهر و مالهاش دعوه ب عيالها كل اخواتي اتجوزو الي انا في مره كنت بشتغل و لقيت عبدالله واقف بيعاكس في البنات كان وسيم جدا كان يعجب اي بنت بس انا مركزتش معاه و كملت شغلي

فلاش باااااك

فريده في نفسها ركزي و مالكيش دعوه ب حد عشان ماتخسريش شغلك

عبدالله البنات كلها واقفين جمبو و هو استغرب ان فريده قاعده في مكانها

عبدالله مين دي

بنت من الي واقفين دي فريده بس ابعد عنها مالهاش في الكلام ده

عبدالله ليه

محترمه و ملتزمه في الشغل و قفل كده و مابتتكلمش غير في الشغل

عبدالله بس قمر بقولك هو شعرها حلو و كده

حلو ده عامل زي الشوكلاته السايحه

عبدالله ماشي

لقيتو جاي عليا ماتدتش اهميه و كملت عادي و فضل واقف قدامي و انا ماتدهوش اهميه برضو

اتغاظت اوي ده اي بنت تتمني تكلمني

مسكت فيشه الكمبيوتر و شلتها

فريده وقف قدامو

فريده يا متخلف انت ازاي تعمل كده مش شايفني بشتغل

عبدالله مسك النضاره بتاعت فريده و قلعلها

عبدالله كده احلي عشان اعرف اشوف عيونك الحلوين

فريده لو سمحت هات النضاره مش بشوف من غيرها

عبدالله لا

فريده بقولك هاتها

جه ابو عبدالله

ماهر في ايه الي بيحصل هنا

عبدالله البت دي سابت الشغل و قعدت تتكلم معايا و انا بقولها تكمل شغلها

ماهر عبدالله اديها النضاره

عبدالله مسك اديها و حط فيها النضاره و هي لبستها

ماهر غور من هنا متجيش تاني و انتي يا فريده انا بعتزر منك علي سخافه عبدالله

فريده بصت ل عبدالله بانتصار مفيش حاجه حصلت

باااااك

يارا لا كملي

فريده لا بكره بقي قومي اعملي الاكل انا جعانه

عبدالله بتعملو ايه

يارا مفيش فريده كانت بتقولي انها كانت فرحانه لما انت رزلت عليها و خدت منها النضاره زمان و ان هي كانت معجبه بيك اوي اول ما شفتك

عبدالله مايغركيش ان انا كبرت انا لسه الستات بتجري ورايا

فريده ماشي يا بتاع الستات خلي الستات تنفعك و انتي قومي يلا اعملي الاكل عشان متعصبش عليكو

يارا مش عامله حاجه

عبدالله و لو قولتلك عشان خاطري

يارا بدلع من عيوني يا بودي

فريده بتتدلعي علي جوزي

يارا هي جت عليا ما الستات كلها بتتدلع عليه ولا  انا وحشه

عبدالله انتي زي القمر

فريده روحي اعملي الاكل عشان مارميكيش في الشارع

يارا و هي ماشيه ماتقدريش

عبدالله علاقتك بيها قويه اوي ده انتي ماكنتيش بعملي كده و علياء

فريده يارا طيبه و اتظلمت من اهلها و عسوله اوي

عبدالله فعلا هي طيبه اوي


تكملة الرواية من هنا


بداية الروايه من أولها هنا


رواية نور لأسر من هنا



تعليقات

التنقل السريع
    close