رواية ملاكي بقلم ميساء عنترالفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والأخير
رواية ملاكي بقلم ميساء عنترالفصل الاول والثاني والثالث والرابع والخامس والسادس والسابع والثامن والتاسع والأخير
الفصل الاول
ملك بانيها"ر : انا حامل ي عز حااامل
عز بصدمة وز"عيق: انتي ايييييي ياختي
ملك بعياط : مش وقته دلوقت اعمل اي اعمل اي
عز بعصبية : انا اش عرفني انا دا ابني
ملك بصدمة : نعم
عز ببرود : ال يخليكي تعملي معايا كدا تعملي مع مليون واحد
ملك بصر"يخ : انت بتقووووول اي ان انا انا ملك ملاكك
عز بصلها ببرود : كنتي سلام
سابها ومشي ببرود وهي واقفت مكانها تعيط وتندب حظها
عز بصلها بصة أخيرة وكمل طريقة
ملك بعياط هستير*ي : يارب يارب اعمل اي يااااااااارب انا عارفة اني غلطت بس سامحني يارب سامحني يارب
وقامت راحت علي بيتها وهي بتمسح دمو*عها
حورية الام : اهلا ياختي سنة علي م تيجي كنتي فين يبت
ملك بتوتر : كنت بتمشي فيه حاجة
حورية : لا مفيش ادخلي حضري الاكل يلا
ملك : حاضر
دخلت وبدأت تعمل في الأكل وكل شوية دمو"عها تنزل وتمسحهم
بعد ساعة
ملك : انا خلصت ي ماما
حورية : تك مو ياختي يلا هاتي الاكل
ملك حطتلها تاكل ودخلت اوضتها حاولت ترن علي عز كتير بس مش بيرد عليها
فضلت مكانها تعيط لحد مانامت
****
في مكان يبدو عليه العز يجلس عز
يوسف صديقه المقرب : انت ي بيه مش بترد عليه تليفونك ليه
عز بلا مبالاة : فوق في الاوضة
يوسف : ي برودك ياخي البت صحيح حامل ؟
عز هو رأسه ب اه
يوسف : وانت ناوي تعمل اي
عز : مش هعمل حاجة هعمل اي يعني
يوسف بصدمة : ازاي
عز : دا ال عندي وعن اذنك عندي مشوار وغمزله ومشي
يوسف : لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم
***
عز وقف العربية قدام عمارة في مكان هادئ ونزل طلع شقة في الدور ٢٢ فتح ودخل لقي بنت جميلة جدا قاعدة مستنياه
عز بابتسامة : اهلا رودي
رودي بضحكة رقيعة: اهلا ي بيبي اتأخرت ليه عليا
عز بخبث : مسافة السكة
رودي بخبث : طب اي
عز غمز وهي ضحكت واخدها و ****( استغفر الله)
****
عند يوسف"
كان قاعد يكلم نفسه ويشوف هيعمل اي مع عز دخلت عليه بنت عمه وهي بتجري....
يارا : اهلا يوسف عامل اي
يوسف بحب : بخير ي حبيبي انتي عاملة اي
يارا بحب : بخير
يوسف : وحشتيني اوي اوي قالها وهو بيبصلها بر*غبة
يارا بصتله و ****
البارت التانى
يوسف بيبصلها بر*غبة وبيقرب منها: مش قادر ي يارا خلاص
يارا بكسوف: عيب ي يوسف
يوسف بحب : قلب يوسف انتي مستحيل اقربلك الا وانتي حلالي
يارا ابتسامتها وسعت من كلامه
يوسف قعدها وقعد بعيد عنها شوية: ها بقي كنتي جاية تجري ليه
يارا بتذكر : يالهوي تليفون أبيه عز فوق وقاعد يرن من الصبح
يوسف بتأفف : اه ياختي انا ال كنت برن
يارا : لا غيرك كان فيه واحدة اسمها ملك بترن كمان واللواء محمود سعد
يوسف طلع تليفونه ولقي اللواء رن عليه كتير بس هو عامله صامت قام وقف بفزع : يالههههوي
يارا : في اي
يوسف رن علطول عليه وثواني جاله الرد بعصبية : انت فييييييين
يوسف بتوتر : ا ا اهلا حضرتك انا موجود
محمود بعصبية : خمس دقايق وتكون قدامي انت وعز مفهوم
يوسف وهو علي وشك البكاء : حاضر حاضر وقفل معاه
يارا : ف اي ي حبيبي
يوسف : يارا انا لازم امشي ضروري أما اشوف الز*فت اخوكي دا فين هو التاني سلام
وسابها ومشي من غير م يسمع ردها
***
في شقة عز كان قاعد وفي حضنه رودي
رودي بدلع : اي رأيك ي بيبي
عز بغمزة : عسسسسسل
ضحكت ضحكة خ*ليعة وبا*سته بجر*أة من شفا*يفه
قاطعهم صوت خبط جامد علي الباب
عز قاعد لبس هدومه وفتح لقاه يوسف : خير
يوسف : الحق ي عز اللواء عاوزني ضروري
عز : تمام هلبس ودخل اخد شاور ولبس بدلته وشاور لرودي : عاوز ارجع هنا ملاقيش ليكي اي اثر سااامعه
رودي بخوف : سامعة سامعة
رملها فلوس وطلع ليوسف : يلا
نزلوا ركبوا عربية يوسف وانطلقوا علي المدرية
دخلوا بثقة وطلعوا علي مكتب اللواء
محمود : سنة ع متيجوا
يوسف : احم اسفين ي فندم
محمود : اقعدوا
عز ويوسف قعدوا وبصوا للوا بانتباه
اللوا محمود بدأ يتكلم : بدر الصياد تاجر المخد*رات هيعمل عملية تهر*يب بعد اسبوع في شرم الشيخ هو حاليا موجود في فندق **
لازم تكونوا هناك في الفندق دا بكرة بالكتير و **( بدأ يقص عليهم الخطة ال هيمسكوه بيها )
عز : تمام ي فندم هنروح نجهز ونتحرك خلال ساعة
محمود : بالتوفيق ليكو
قاموا مشيوا علي البيت جهزوا شنطهم واتحركوا من غير م حد من العيلة يعرف وانطلقوا في طريقهم
****
في مخزن مهجو*ر"
...ااااااه حرام عليكو بقي ابعدوووا عنييييييييي
وليد : اخر*سي ي بت انتي
البنت : ابعد عني بالله عليك بقي هموو*وت
وليد ضر"بها في بطنها وسابها وسط د*مها وطلع : التسليم امتي ي كبير الحكومة عرفت أنه بعد اسبوع
بدير بخبث : ي عبي"ط احنا زي م احنا التسليم بعد بكرة عادي
وليد بخبث مماثل : كبير من يومك
بدير ضحك وسنانه الصفرا بانت وقاموا مشيوا غير عابئين لتلك المسكينة ال جوا
****
في صباح اليوم التالي"
عز ويوسف وصلوا الفندق وحجزوا أوضة جمب بدير
عز : يوسف انا لازم ادخل أوضة بدير دا
يوسف : ليه
عز : عاوز احط الجهاز دا في بدلة الشغل بتاعته بأي طريقة
يوسف : هأمنك تعالي
وطلعوا ويوسف ساعد عز يدخل الاوضة بمنتهي السهولة وحط الجهاز وطلع
يوسف : هه كله تمام
عز بسخرية : عيب تسألني سؤال زي دا
يوسف ضحك علي عز وبدأوا يراقبوا بدير وقدروا أنهم يعرفوا المعاد بس لسي معرفوش المكان سمعوا طشاش عن مخزن مهجو*ر في طريق **** وقرروا يرحوا هناك
فات ساعة واستعدوا راحوا علي المخزن عز دخل بهدوء شاف بنت واقعة في الأرض والد*م حواليها من كل حتة
جري عليها وشال شعرها من علي وشها وانصدم : م م ملك
البارت التالت
عز شال شعرها من علي وشها وبصدمة : م م ملك
حاول يفوقها كتير بس لا حياة لمن تنادي
فجأة سمع صوت ضر*ب نار علي المكان اخدها في حضنه بخوف بدون تفكير واتواصل مع يوسف
عز : يوسف انت فين أمني بسرعة ملك بتمو*ت
يوسف : ملك مين
عز بعصبية : مش وقته ي يوسف بسرعة هتروح مني
يوسف : طيب طيب انا داخلك اهو
عز فضل يفوق فيها لحد م فتحت عينيها بارهاق وتعب
ملك : ع ع عز انت معايا
عز بدموع : معاكي يروح عز معاكي
...يوسف دخل وعز اخد ملك وخرجوا بمهارة وسط ضر*ب النار
عز : يووسف بسرعة علي المستشفى
يوسف : تمام تمام ساق بأقصي سرعته ونزلوا علي المستشفي
عز شالها ودخل : دكتور دكتور بسرعة
الممرضين جم اخدوها علي العمليات..
يوسف : عز مين دي
عز بعيون حمرا من حبسة للدموع : دي ملك ال حكتلك عنها
يوسف بصدمة : ملك ودي اي ال جابها هنا
عز : معرفش معرفش انا كنت سايباها امبارح في بيتها وكله تمام
يوسف : متقلقش ي صاحبي كله هيبقي تمام أن شاءالله
عز بتنهيدة : أن شاءالله
فات ٣ ساعات والدكتورة طلعت
عز بلهفة : خير ي دكتوره
..للأسف مقدرتش انقذ الجنين هي بخير شوية وهتفوق
عز : شكرا
يوسف : البقاء لله ي صاحبي
عز ببرود : البقاء لله دي تتقال لامه وابوه انا مالي
يوسف بعتاب : بردو مصمم
عز : يلا نطمن عليها وبعدين نشوف حكايتها اي
عز دخل الاوضة لقاها قاعدة تعيط ووشها باهت واصفر : احم
ملك رفعت عيونها وبصتله بعتاب ممزوج بحب
يوسف : حمدالله علي سلامتك
ملك : الله يسلمك
عز : اي ال جابك هنا ووقعك في أيديهم
ملك : مش عارفة انا كنت نازلة باليل كنت جاية عندك لانك مش بترد علي مكالماتي وفجأة محستش بنفسي الا وانا هناك
عز بهدوء : يوسف سيبنا لوحدنا شوية لو سمحت
يوسف بهدوء : تمام واهدي عليها
عز هز رأسه بهدوء ويوسف طلع
عز قرب منها ومسكها من شعرها : انتي ي بت انا مش مصدق أن الواد ال ما*ت دا ابني اصلا متحاوليش تلبسيني والا قسماً بالله اكون د*افنك هنا وكمل بصوت عالي : مفهوووووووم
ملك هزت راسها بخوف ودموعها نازلة : ح ح حاضر
سابها وطلع : يلا يوسف عاوزك
يوسف : وملك
عز : هي مش صغيرة هي عارفة تتصرف كويس
يوسف بقلة حيلة : تمام
****
في بيت ملك"
حورية : يااااالهووووي يالهوووي
صبحي والد ملك : في اي يولية علي الصبح
حورية : ملك ياخويا مش هنا ودخلت أوضتها الصبح لقيت في د*م علي سريرها وهي مش موجودة
صبحي : اي يعني هتلاقيها راحت هنا ولا هنا
حورية : يارب يارب احميها يارب
***
عز ويوسف نزلوا من المستشفى عملوا كام مشوار وراحوا الفندق
دخلوا الاوضة وانصدموا لما ****
البارت الرابع والخامس
عز ويوسف دخلوا الاوضة وانصدموا لما لقوا الاوضة متبهدلة وفي ورقة محطوطة علي السرير...
عز اخدها وبدأ يقرأ بصوت عالي : اهلا ي عز بيه انت فاكر انك ذكي لما اخدتها مني المرة دي انا هخدها منك للأبد سلام
عز بعصبية : ياااااابن اللللللللل
يوسف : لازم نرجع المستشفي نشوف مجرد تهديد ولا كلامه صح
عز مستناش يسمع منه كلمة زيادة ونزل جري عل المستشفى
وصل وطلع يجري لحد م دخل اوضتها ولقي اثار د*م علي السرير : عااااااا هجيبك ي بدير وهمو*تك بإيدي
يوسف بتفكير : عز احنا لازم نمشي من هنا في اسرع وقت خطر علينا واحنا هنا
عز: مستحيل اسيبها مستحيل
***
ف بيت عز "
يارا : ي ماما يوسف وعز فين
صافيا : معرفش ي حبيبتي والله مشوفتهمش من آخر مرة
يارا : اوف هيكون فين يعني
صافيا بلا مبالاة: انا رايحة عندي اجتماع سلام
وسابتها ومشيت
****
....ي باشا بدير بيه واخد مرات عز عنده
....حلو اوي ي حوده هاتلي أخته بقي انا سمعت أن فيه علاقة بين أخته والمحروس صاحبه
حوده : حصل ي باشا
...تمام ساعتين بالكتير وتكون جبتها
حوده : عنيا ي باشا
****
في مكان هادئ"
ملك : ااااااااه خلااااص
بدير بعصبية : همو*وووتك
ملك بعياط هستيري : انت ليه بتعمل فيا كدا انا معرفكش
بدير نزل ضر*ب فيها بكل قوته : ننااااااااصر
دخل واحد قوي وضخم جدا : اومراك ي بوص
بدير : هاتلي الميا بسرعةةةةة
ملك بخوف : ل ل ليه
بدير: دلوقت تعرفي ي حبيبتي
مفاتش كتير وناصر دخل ومعاه برميل ميا سخنة نوعا ما
بدير : نزلهااااااا
ملك بخوف هيسيتري وهي شايفة البخار طالع من الميا : لااااااااا
بدير بعصبية : يااااااالااااااا
ناصر قرب من ملك وشالها وسط صر*اخها ورماها في الميا بكل جبرو*ت وقفل عليها
دقيقة اتنين فاتوا وصوت الصرا*خ مالي الاوضة وهدي مرة واحدة
بدير : طالعها
ناصر شال الغطا وطلعها كان جسمها ووشها احمر وجلدها مهر"ي خالص ومغمي عليها وبتتنفس بصعوبة وبتنز*ف
ناصر : هنعمل اي ي كبير
بدير ببرود : برا
ناصر طلع من غير ولا كلمة وبدير طلع تليفونه بخبث وطلب رقم
خلص المكالمة وقفل وطلع ببرود
****
يوسف : عز وصلني اخبار أن الشحنة هتتسلم الساعة ٥ الصبح في ***
عز : تمام اجهز وجهز القوة...
يوسف نفذ الأمر فعلا وجهز كل حاجة
وجه معاد التسليم...
عز : يوسف ممكن بدير يهر*ب مننا هيروح أأمن مكان ال فيه ملك
يوسف بتفهم : تمام تمام روح انت ي صاحبي ليها ونا هيبقي اتعامل
راحوا لمكان التسليم وفعلا دقايق وبدأ التسليم
عز : استعدوا
وبدأ ضر*ب النا*ر في المكان وبدير بيحاول يهر*ب زي م عز اتوقع
عز سابه يهر*ب ومشي وراه براحة لحد م وصل عند منطقة خالية من السكان ...
دخل وراه بهدوء من غير م حد ياخد باله وشاف افظع منظر في حياته...ملك مرمية علي الارض والد*م حواليها وهدومها ال شبه مس موجودة أصلا
بص لبدير بعصبية وهجم عليه ونزل ضر*ب فيه
وطلع مسدسه وصوبه ناحيته : هقت*للللللك
بدير بخبث : عادي طالما هي ما*أن
عز فقد عقله وضر*ب طلقة واستقرت في***
البارت الخامس
عز ضر*ب طلقة استقرت في رجل بدير
ووقع علي أثرها
بدير : اااااه فاكر انك هتفلت مني ي عززززز هجييييبك تاني
القوات دخلت واخدت بدير علي السجن
يوسف وهو بيبص في الأرض لأن ملك شبه عارية : كله تمام
عز بص لملك وقرب منها وهو مهزور ودمعة منه نزلت علي آل حصل فيها : م م ملك ردي عليا عشان خاطري
يوسف : بدر هاتها علي المستشفي بسرعة
عز شالها وطلع علي برا ويوسف ساق وطلعوا علي المستشفي
****
يارا كانت قاعدة في البيت وحست أن فيه حركة جمبها خافت واخدت تليفونها ورنت علي عز مش بيرد رنت علي يوسف مش بيرد بردو
دموعها بدأت تنزل بخوف وهي بتبص حواليها
....
في مكان مجهول"
....رن عليه بسرعة بدير اتمسك خليه يسيب البت دي هنروح في داهية بسرعاااااااه
حوده : تحت امرك ي باشا
وفعلا عمل مكالمة ورجع : كله تمام
...بتنهيدة : تمام امشي دلوقت
****
ف المستشفي"
يوسف واقف مع عز قدام العمليات : اهدي ان شاءالله خير
عز : أن شاءالله
يوسف طلع تليفونه واتفاجئ أن يارا رنت فوق ال ٣٠ مرة : اي دا
عز : اي
يوسف : يارا رنت عليا كتير اوي ياترا خير
عز طلع تليفونه ولقاها بردو رنة عليه كتير : يوسف كلمها دلوقت حالا اكيد عندها مشكلة
يوسف رن عليه وردت وهي بتترعش : ي ي يوسف
يوسف بلهفة : مالك ي حبيبتي ف اي
يارا بعياط : في حد في البيت معايا ي يوسف تعالي والنبي
يوسف بخوف عليها : حد مين ي يارا
يارا بعياط : معرفش معرفش كان فيه صوت وسكت فجأة
يوسف: اهدي انا هتصرف
قفل معاها وكلم اللوا اسماعيل
اسماعيل : برافو ي بطل
يوسف بسرعة : لو سمحت ي فندم ابعت حد ع بيت عز ع م نرجع
اسماعيل باستغراب : خير
يوسف : بسرعة ي فندم فيه حد هناك بيحاول بيأ*ذي اخت عز
اسماعيل : حاضر هبعت أكفأ الناس ال هنا خلي بالكو انتو من نفسكو سلام
عز بلهفة : يارا مالها
يوسف بتنهيدة : تقريبا الموضوع لسي مخلصش ي عز
عز: ازاي
يوسف حكاله ال يارا قالته
عز : روح ع هناك حالا انا هفضل جمب ملك
يوسف : اللوا اسماعيل هبعت ناس هناك
عز : لا ي يوسف انزل بنفسك ع اطمن علي اختي
يوسف : ماشي ي صاحبي خلي بالك من نفسك سلام ي حبيبي
ودعه ونزل يشوف معشوقة قلبه
****
ف النادي"
سوزان : اخبار يارا بنتك اي ي مدام صافيا
صافيا : الحمدلله بس بتدلع كتير اوي عاوزة كل طالباتها مجابة
سوزان بضحك : كل ال في سنها كدا معلش
نجوي : عاوزين نجوزها لمعتز ابني بقي ي صافي
صافيا بضحك : احنا نطول حبيبي
وفضلت وسط المناقشات دي غافلة عن هاتفها الذي يصدح برقم ابنتها ...
....
اللوا اسماعيل بعت ناس وقفوا برا البيت بعد م فتشوا البيت كويس واتطمنوا أن مفيش حد غير يارا
****
ف المستشفي"
الدكتورة طلعت وعلامات الأسف علي وشها : انا اسفة المدام كانت مد*مرة علي الاخر وواضح انها اجهضت جنين من فترة صغيرة
عز بحزن : ايوا يدكتورة هي عاملة اي دلوقت
الدكتورة : ****
البارت السادس والسابع
الدكتورة : البقاء لله
عز فضل يبصلها لثواني بيحاول يستوعب ال هي بتقوله
الدكتورة : انا عملت ال عليا بس البنت كانت مد*مرة علي الاخر
وسابته ومشيت
عز سند علي الجدار ال وراه ودموعه نزلت بضعف : لي لي ي ملك
دخل أوضة العمليات لقوها مغطيين وشها
قرب منها وشال الغطا : هتوحشيني اوي ي ملك هتوحشيني اوي
وباس جبينها : ربنا يرحمك ي حبيبتي ويغفرلك اي ذ*نب عملتيه
نزل عمل الإجراءات اللازمة للد*فن
واخد جثت*ها ورجع علي بيته
عز : ايوا ي يوسف وصلت
يوسف : ايوا وصلت وكله تمام متقلقش المهم ملك عاملة اي
عز بحزن : راحت ي يوسف
يوسف : ايييييي
عز بتنهيدة : روح لاهلها بلغهم
يوسف بهدوء : تمام وقفل معاه وهو جواه علي حزن علي شباب تلك الفتاة...
****
بعد ساعتين"
عز وصل لقي راجل وست قاعدين يعيطوا : السلام عليكم
حورية طلعت جريت عليه بعياط : بنتيييييييي فييييييين
عز : اهدي ي امي هي في مكان احسن من هنا بكتير
حورية : اااااااه ي حبيبتي ي بنتي اااااااه
وبعد وصلة الحزن اخدوا ملك دفنو*ها
عز وقف بص لقبر*ها : ربنا يرحمك ينور عيني
وحط ورد ورش ميا ومشي
***
بعد شهر "
عز : يارا انا رايح المدرية
يارا : ماشي ي حبيبي خلي بالك من نفسك
عز هز رأسه بهدوء ومشي
وصل ودخل علي مكتبه وبدأ يباشر بعمله
العسكري : عز باشا فيه بنت برا متهمة بقضية سر*قة
عز : دخلها
العسكري طلع وشد البنت وهي بتصر*خ
عز بزهق من صوتها : اسكتتتتتتي بقييييييي
البنت بعياط : انا معملتش حاجة والله
عز : اطلع انت ي صبحي
صبحي : تحت امرك ي فندم
عز بص للبنت بهدوء : اسمك اي
البنت بخوف : س س سجدة ي بيه
عز شاور بعينه علي الكرسي : اقعدي احكيلي آل حصل
سجدة بدموع : هو هو كان بيلمسني****
البارت السابع
سجدة بدموع : ك ك كان بيلمسني بطريقة مش كويسة
عز : وبعدين
سجدة بعياط : كنت واقفة اكنس المحل لقيته ورايا وبيحط أيده علي جسمي بعدت عنه وهو بدأ يقرب مني لحد م ضربته بالمقشة
عز : اسمه ايه
سجدة : متولي الخولي
عز : بتشتغلي عنده من زمان
سجدة : من شهرين
عز اخد كل المعلومات اللازمة و : هتشرفينا هنا يومين كدا
سجدة بعياط : ليه انا مش غلطانة هو ال غلط
عز : صبحيييييي
صبحي : تحت امرك ي فندم
عز : خدها ع الحبس بس ال تحت
صبحي : تحت امرك وشدها وهي بتصر*خ
عز : ايوا ي يوسف عاوزك
يوسف : تمام جايلك
دقايق ودخل يوسف عليه : ها يعم فيه اي
عز : ف المكان ***محل ملابس فيه واحد اسمه متولي الخولي هاتهولي في خلال ساعة
يوسف : ماشي
ونزل وسابه وعز طلع صورة لملك وباسها بحب : وحشتيني اوي اوي اوي ي ملك مش قادر علي بعدك مش مصدق لحد دلوقت انك خلاص سبتيني وني مش هشوفك تاني
ربنا يجمعنا سوا في الآخرة ي حبيبتي ياااارب
وحط الصورة في جيبه تاني وبدأ يكمل شغله تاني "
***
ف بيت عز"
صافيا : يارا عاوزاكي بسرعة
يارا : نعم ي مامي
صافيا : جايلك عريس ي حبيبتي انتي تعرفيه
يارا بخجل لأن فكرت أنه يوسف : مين ي مامي
صافيا : ابن طنط سوزان صاحبتي
يارا : نعمممم
صافيا : اي مالك
يارا : لا طبعا مش موافقة
صافيا بعصبية : ليه يعني ماله
يارا بهدوء : ملوش ي مامي بس انا مش موافقة عن اذنك
صافيا : اوف مش عارفة اي ال طالع بسي يوسف دا
وراحت علي أوضتها تفكر هتقول اي لسوزان
***
ف الحبس"
سجدة دخلت قعدت بخوف
واحدة من المسا*جين : جاية في اي يحلوة
سجدة بخوف : ظلم والله ظلم
واحدة تانية بضحكة رقيعة : كلنا كدا ي حبيبتي
سجدة بصت بخوف ودموعها نزلت ومردتش
شاوروا لبعض واتلموا حواليها و
سجدة بصراخ : ابعدوا عننيييييييييييي عاااااااااا
عز لصبحي : اي الصوت دا
صبحي : دا صوت المسجو*نة الجديدة يفندم
عز : ليه مالها
صبحي : احم البنات ي فندم بيعملوا ال بيعملوه في كل بنت
عز افتكر الامر دا وقام وقف بسرعة : بسسسسسسسس
بصلها لقاها منكمشة في نفسها وبتعيط بانهيا*ر
ساعدها واخدها معاه علي مكتبه : هات لمون ي صبحي
صبحي طلع ورجع بعد شوية ومعاه لمون : اتفضل
ناولها العصير واخدته بايد مرتعشة
عز بهدوء : متقلقيش متولي جاي في السكة وهتخرجي النهاردة
سجدة وهي باصة في الأرض : مش عارفة هروح فين
عز باستغراب : ليه
سجدة بهدوء : انا اهلي متوفيين وكنت بنام في المحل بس طبعا مش هروح هناك تاني
عز : تمام انا هتصرف في الموضوع دا
قاطع كلامهم دخول يوسف ومعاه متولي
عز قام قرب عليه بهدوء : اهلا وسهلا
متولي بص لسجدة بخبث وهي خافت ووقفت ورا عز
عز : ممكن افهم اي آل حصل
متولي بخبث : هو معقول في واحدة تعمل كدا ف جوزها
سجدة : نعممممم
عز ضر*به بالبو*كس وقعه ع الأرض : اخلللللص قووووول
متولي بخوف : ا ا انا بحبها والله هتجوزها
عز ضر*به تاني و: صبحيييييي
صبحي : نعم
عز : خده وروقه
صبحي : تمام وشد متولي
سجدة بدموع : شكرا ليك
عز : تتجوزيني ***
الفصل الثامن 8و/9 - تتجوزيني
سجدة بصدمة : ايييييى
عز بتنهيدة : بصي ي سجدة انا مش هكدب عليكي بقي واقولك حبيتك من أول نظرة والجو دا انا في واحدة في قلبي عمري م هنساها وبدعي ربي علطول يجمعني بيها
سجدة بدموع : امال عاوز تتجوزني ليه
عز : اول حاجة انتي معندكيش مكان تروحيه ونا والدتي بتزن عليا عشان اتجوز وانتي لقطة بالنسبالي هنعيش مع بعض فترة وقرري عاوزة تكملي أو لا الاختيار هيكون ليكي
سجدة بصت في الأرض بكسر*ة
عز : قولتي اي
سجدة بخفوت: موافقة
عز بابتسامة : علي بركة الله يلا ع المأذون
سجدة قامت وراه بدون كلام
وتم كتب الكتاب بسكوت...
****
ف الحارة تحديدا بيت ملك"
حورية بدموع : يعيني عليكي يبنتي يعيني علي شبابك ي حبيبتي
ابو ملك : خلاص بقي يولية انتي
حورية بعصبية : انت ايييييي اش حال ان انا مرات ابوها وزعلانة عليها بالطريقة دي امال انت ابوها بقي مش زعلان
ابو ملك بقر*ف: يووووه انا قايم دي بقت عيشة تز*هق
وسابها ومشي...
****
يوسف : اي يروحي
يارا : فينك ي حبيبي مجتش النهاردة ليه
يوسف : الشغل كتير اوي ي يارا مش قادر خلاص
يارا برقة : معلش ي حبيبي
يوسف بحب : بحبك
يارا : اكتر والله
يوسف : انا لو قدامك دلوقت كنت قتلتك
يارا بضحك : للدرجادي
يوسف : واكتر والله
يارا : خلاص يسيدي بحبك اكتر
يوسف بخبث : شكرا
يارا بتذمر: عفوا
يوسف : بحبك
يارا بخبث مماثل : شكرا
***
عز : اتفضلي ادخلي مبروك
سجدة بخوف وتوتر : ش ش شكرا
عز : هتفضلي هنا فترة وبعدين هاخدك الفيلا تشوفي امي واختي
سجدة : تمام فين اوضتي
عز شاور علي أوضة : اهي اتفضلي
دخلت وقفلت علي نفسها بالمفتاح
عز سمع صوت الباب بيتقفل اتوعدلها وفضل قاعد فترة تقريبا ٣ ساعات وقام دخل الاوضة من البلكونة لأن البلكونة مشتركة بينهم
دخل و*** التاسع 9
ز دخل لقاها طالعة من الحمام بتنشف شعرها سرح في جمالها البسيط تلقائيا
سجدة بخوف وهي بتحاول تداري جسمها : ع ع عز
عز بسرحان وهو بيقرب منها : بتقفلي الباب ي سجدة
سجدة بصت ف الأرض من نظراتها
عز قرب منها اكتر بلا وعي ورفع وشها ليها وهي سرحت ف عيونه
قرب منها وشالها بلا وعي و ****
****
يوسف : عز بيتجوز ونا قاعد بشتغل دي حاجة استغفر الله
يارا : اهلا حضرة الظابط
يوسف : ادا يارا جيتي أزاي هنا
يارا : حسيت بيك ي بيبي
يوسف بابتسامة : لا بجد جيتي ليه
يارا بتنهيدة : بصراحة ماما جايبالي عريس ي يوسف
يوسف بعصبية : ننعمممممممم
يارا بدموع : انت ليه مش عاوز تتقدملي انت مش بتحبني
يوسف : لا ي يارا اوعي تقولي كدا انتي اغلي حاجة في حياتي
وعلي العموم انا هاجي اتقدملك هكلم عز واحدد معاد
يارا بفرحة : بجد ي يوسف
يوسف بابتسامة لفرحتها : بجد يروح يوسف يلا اوصلك بقي
يارا قامت معاه ووصلها لحد البيت : بحبك
يارا : بحبك اكتر
طلعت وهي مبسوطة وهو كمل وراح بيته
***
ف بيت سوزان صاحبة صافي:-
سوزان : شكل البت بتحب حد تاني ي حبيبي
عاصم : ازاي يعني هتكون بتحب مين
سوزان : بتحب يوسف قريبها دا
عاصم بخبث : اممم ماشي ماشي خلي الموضوع دا عليا
سوزان باستغراب : هتعمل اي
عاصم : لا متقلقيش انا هقنعها بس
سوزان : ماشي يا حبيبي ربنا معاك انا هدخل انام تصبح علي خير
.....
ف صباح يوم جديد"
ف بيت عز وسجدة"
سجدة بدأت تفتح عينيها لقت نفسها ف حضن عز بصتله بكسوف وقامت دخلت اخدت دش وطلعت صلت وبدأت تحضر الفطار
عز صحي وافتكر ال حصل واتدايق أنه لمس واحدة غير ملك
خد دش وطلع لقاها واقفة ف المطبخ
اتكلم بضيق : صباح الخير
سجدة بسعادة : صباح النور
عز بعصبية : انتي مالك مبسوطة كدا ليه
سجدة : نعمممم
عز بصوت عالي : طبعا م صدقتي ال حصل بينا امبارح دا
سجدة بصوت عالي نسبيا : انت ازاي تتكلم معايا بالطريقة دي
عز وهو بيجز علي سنانه: صوتك ميعلاش وكمل بغضب : عاوزاني اعمل اي يعني انتي ضحكتك من الودن دي للودن دي
سجدة : ابعععععد عنييييييييي
عز بصوت عالي : اماااال مالك مبسوووطة بال حصل كدا ليي
سجدة بعصبية : عشاااان بحبببباااااك
عز : ***
رواية ملاكي الفصل العاشر 10والاخير
سجدة بعصبية : عشان بحبببببك
عز بصدمة : نعم انتي لحقتي انتي فاكراني اي ع اصدق الهبل دا
سجدة بعياط : انا عارفاك من سنتين ي عز وعارفة حكايتك مع ملك الله يرحمها عارفة كل حاجة بس مكنش عندي جرأة اجي اكلمك وقتها
عز : تعرفيني منين
سجدة : انا كنت بشتغل ف كافيه**قبل م اروح اشتغل عند متولي ونت كنت دايما بتيجي هناك ونا بشوفك سألت صاحبتي قالتلي انك ظابط وشوفت ملك بتيجي معاك وشكيت أنها ممكن تكون حبيتك
عز بصلها بتوهان وهي كملت : كنت بستناك دايما بس اخر فترة مكنتش بتيجي وحصل مشا*كل وسيبت الشغل هناك وروحت اشتغلت عند متولي وانت عارف الباقي بقي
عز مقدرش يرد عليها وساب البيت ومشي راح قعد ف حتة هادية
لقي يوسف بيرن عليه : ايوا ي يوسف
يوسف : انت فين ي عز عاوزك
عز : انا ف ****
يوسف باستغراب: ليه بتعمل اي
عز : قاعد عادي ف اي
يوسف : عاوز اكلمك ف موضوع
عز : تمام تعالي هناك
يوسف : تمام
****
دقايق ويوسف وصل عنده
يوسف : مالك ي عز
عز اتنهد بتعب وبص قدامه : تعرف ي يوسف انا كنت بحب ملك اه مستغربش انا مكنتش عاوزها في حياتي عشان الخطر ال محاوطني دا بس مقدرتش ابعد عنها وهي قدامي انا اتجوزتها عشان منبقاش بنعمل حاجة غلط ولما قالتلي انها حامل انا كنت طاير من الفرحة بس عشان مخليهاش موضع خطر ف اي وقت بس للاسف كل خططي راحت وملك كمان راحت بسببي
يوسف بحزن : نصيبها كدا ي حبيبي ربنا يرحمها ويعوضك خير في سجدة أن شاءالله
عز بشرود: انا لمستها ي يوسف انا خو*نت ملك
يوسف : لا متقولش كدا ملك عمرها م هتكون مبسوطة لو انت مش مبسوط عيش ي عز خلاص ال راح راح ي صاحبي
عز بتنهيدة : هحاول
يوسف : ي حبيبي ادي سجدة فرصة تعوضك
عز هز رأسه : انت كنت عاوز حاجة
يوسف : لا كنت بطمن عليك
عز : تسلم ي صاحبي انا هقوم اروح بقي
يوسف : ماشي ي حبيبي
***
ف بيت عز وسجدة"
كانت قاعدة علي المصلية تقرأ قرآن وهي بتعيط حصلت وقفلت المصحف : يارب انا مكنش ينفع اسلمله نفسي كدا يقول عليا اي
عز من وراها : هقول واحدة وجوزها عادي يعني
سجدة بلهفة : عز انت كويس
عز : ايوا انا اسف علي آل عملته معاكي الصبح واوعدك أن هدي حياتنا فرصة سوا
سجدة بفرحة : بجد
عز : ايوا
سجدة : ط ط طب هروح اجيبلك حاجة عشان تاكل
عز : تمام
***
ف مكان آخر "
عاصم : النهاردة السهرة هتبقي غير ي شباب
محمود : ليه بقي
عاصم : بصوا البت ال هناك دي ام طرحة بيضة
مجدي بتصفير : ايوا
عاصم بخبث : يارا هتبقي لينا النهاردة
محمود بإعجاب : اوووه طب يلا
مجدي : يلا
وقبل م يقربوا منها كانت ف عربية وقفت وشدتها
يارا بصرا*خ : عااا
رواية ملاكي الفصل الحادي عشر 11 والأخير
رواية ملاكي الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم ميساء عنتر
يارا : عااااااا انا فييييين ي عز ي يوسسسسسف
....ششششش اسكتي بقي اي الرغي دا كله
يارا بلهفة : يوسف وقامت جريت عليه حضنته
يوسف : يقلب يوسف انتي كويسة ي حبيبي
يارا : انا بعمل اي هنا
يوسف : عاصم ابن سوزان كان هيخطفك ي حبيبتي بس الحمدلله قدرت اخدك قبل فوات الاوان
يارا بتنهيدة : الحمدلله الحمدلله
يوسف : بالمناسبة الحلوة دي انا كلمت عز
يارا بفرحة: بجد ي حبيبي
يوسف : ايوا يلا بقي ي عروسة عشان اروحك البيت
يارا : أنا خايفة ي يوسف
يوسف : متقلقيش أنا معاكي والنسبة لعاصم فهو دلوقت ف السجن
يارا : طب يلا
يوسف اخدها ووصلها لحد البيت وراح علي بيته بتعب
****
فات شهر والتاني"
عز وسجدة عايشين عادي وعز بدأ يعجب بيها
يوسف ويارا اتخطبوا وبيجهزوا للفرح
عاصم وأصحابه مقبو*ض عليهم ولسي مطلعمش
بدير اتحكم عليه بالاعدا*م
***
ف صباح يوم جديد ( فرح يوسف ويارا)
عز : اي يعم انت متوتر كدا لي امال هي تعمل اي
يوسف : انا مش متوتر انا فرحان اوي ي عز
عز بحب اخوي : ربنا يفرحك دايما ي صاحبي
يوسف : يارب ي حبيبي ويسعدك مع سجدة
عز : اللهم امين
يوسف اخد يارا من البيوتي سنتر
وهما بيرقصوا سلو"
يوسف : بحبك
يارا : بعشقك ي حبيبي ربنا يديمك ليا ي يوسف بس انت كلمت عز امتي صحيح
يوسف بضحك : انا كنت في يوم قاعد معاه بس مجاش فرصة أكلمه في الموضوع في نفس اليوم باليل رنيت عليه قولتله
يارا حضنته بحب : بحبك ي يوسف
يوسف شدد من حضنها : بحبك اكتر ي عيون يوسف
الفرح خلص ويوسف اخد يارا ورجع علي بيته
***
عز راح علي البيت لقي سجدة قاعدة مستنياه
سجدة : حمدالله علي سلامتك
عز: بحبك
سجدة : اييييييه
عز : بحبك ي سجدة
سجدة بدموع : بجد
عز : انتي بردو بتعيطي والله بحبك
سجدة اترمت في حضنه: ونا كمان بحبك اوي ي عز
بادلها الحضن بحب : الله يرحمك ي ملك هتفضلي في بالي دايما
تمت النهاية..