رواية اسيرة النمرود الحلقه السابعه والثامنه والتاسعه
بقلم هاجر محمد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رواية اسيرة النمرود الحلقه السابعه والثامنه والتاسعه
بقلم هاجر محمد
![]() |
رواية اسيرة النمرود الحلقه السابعه والثامنه والتاسعه
بقلم هاجر محمد
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 7
فلاش باك.......
مع ميلاد شمس جديده استيقظت صبا توضأ وصلت ركعتين كما اعتادت وبعدها رفعت يدها إلي السماء وظلت تكرر سيلا من الدعاء الذي صاحبه دموعها الراجيه في نفس الوقت دلف آوس إلي غرفتها ليري هيئتها فأيقن أنه ربما هذا البكاء بسببه هو ظل يشاهدها من بعيد حتي انتهت ونهضت من مكانها ليقترب منها عدة خطوات وهو يهتف بصوت جوهري :- حرما
لم تتفاجأ بوجوده فقد اعتادت علي هذا وتمتمت بسخريه :- ربنا يهديك الأول وبعدها أبقي أقولك جمعا
قوس فمه وهو ينفخ يضيق و:- تصدقي خساره فيكي كنت بفكر أخرجك بس واضح إن طولة لسانك هتخليني أرجع في كلامي
وضعت سجادة الصلاه علي الفراش والتفتت إليه بفرحه :- بجد هخرج يافرج الله
ابتسم آوس علي عفويتها وفرحتها و:- علي فكره أنا قولت إني رجعت في كلامي
صبا بمزاح وسخريه :- وأنا طمعانه في طيبة قلبك والله ما انت راجع في كلامك ياشيخ. قصدي يانمرود
حرك راسه بستنكار و:- ومين قالك إني عندي قلب أصلاً ... المهم الخروجه دي مش علشانك الخروجه دي علشان ساره
لوحة يدها بعدم اهتمام :- ياعم مش مهم علشان مين المهم إن فيه خروجه من السجن ده وخلاص
آوس :- هو كده سجن بالنسبه لك ده جنه بالنسبه للي كنتي عايشه إنتي كنتي عايشه في مقبره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عادت صبا بذاكرتها إلي الوراء لتبتسم بحالميه و:- مقبره دي كانت عيشة الجنه فعلاً دعوه أمي وأنا ماشيه ع الجامعه عربية الفول لما كنت أقف عليها أنا ورحيق ونفضل نتحايل علي الراجل يمشينا بسرعه ولا محل العصير لما كانت رحيق تفضل تتحايل عليه علشان اشرب قصب وأنا أقولها لأ أنا بحب التمر ولا لما نوصل المحاضره متأخرين الدكتور يهزئنا وإحنا نعيط علشان يدخلنا وأول لما ندخل ما نفصلش ضحك وياسلام لما كنا نروح نلاقي ماما مقابلانا بطبق المحشي وضحكتها الجميله
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
التفت إلي أوس ولا زالت الابتسامه التي لم يشاهدها من قبل مرتسمه علي ثغرها و:- السجن في فلوسك اللي مخلياك تسعبد الناس ربنا ما خلقش الناس طبقات علشان يتكبروا علي بعض بالعكس علشان يكملوا بعض
شرد أوس في كل حركه وابتسامه وكل حرف كان يخرج منها مع ملامحها البريئه فبالفعل هو سجان ومملكته تعد سجنا لها فهي ساحرة القلب والجمال انتبه علي نفسه حينما لوحت صبا بيدها أمامه و:- اييييه وصلت لفين
آوس بانتباه :- هااا م م ما فيش ا انتي هترغي معايا كتير اخلصي غيري لبسك وانزلي علشان هتروحي النادي مع ساره.. رفع سبابته بتحذير و:- بس إياك تقفي مع حد أو تكلمي حد ساعتين والسواق هيرجعكم ماشي
حركت رأسها بموافقه وهي تقلد نبرته الآمره و:- ممماشي
.......................................................
وصلت صبا بصحبة ساره إلي النادي وجلسو سويا يتبادلان الأحاديث
ساره :- صبا ممكن أسألك علي حاجه
حركت صبا رأسها لأعلي وللأسفل وهي تأخد رشفة من كاسة العصير و:- اممم اكيد ياحبيبتي طبعا قولي
ترددت ساره في البدايه وهي تسالها بتلعثم :- ه ه هو إنتي إيه علاقتك بأوس.. يعني إزاي بتشتغلي معاه وإنتي طول الوقت في البيت معايا ده غير نظراتك إنتي وأوس سعات بحسها نظرات حنيه وسعات تحدي وسعات كره مش قادره أحدد بالظبط
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
أبتسمت صبا بمزاح و:- إيه الكلام الكبير ده ياسرسر مش شايفه إنك صغيره علي الكلام ده
ساره :- يمكن صغيره بس مش طفله. ده بالاضافه إني عشت حجات تخليني اتصرف أضعاف مضاعفة لعمري ولو مش أوس في حياتي مش عارفه إيه اللي كان ممكن يحصلي
صبا بتساؤل :- إنتي إزاي بتحبيه كده
أبتسمت ساره بحنو و:- علشان هو كل حاجه في دنيتي عارفه أنا لو عندي اخ حقيقي ما كانش هيخاف عليه ولا يحبني زي أوس
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صبا بدهشه :- هو آوس مش آخوكي
أغمضت ساره عينيها لتداركها ما تفوهت به في الحال. مدت صبا يدها علي كفها و:- ما تخافيش أي حاجه هتقوليها هتبقي سر وما فيش أي حد هيعرفها
ساره :- بجد
هزت راسها بتأكيد :- بجد قولي وما تخافيش يعني اعتبريني صاحبتك
ساره :- تمام بس ينفع نأجلها شويه بس انتي كمان تقولي لي إيه حكايتك مع آوس
صبا :- ولا حكايه ولا حاجه المهم خلينا نفرح بوقتنا هنا بدل ما يبقي آوس بره وجوه.. مش عايزه تجيبي حاجه
ساره بخجل :- امممم لو ينفع تجيبي لي آيس كريم نفسي فيه جدا
صبا بابتسامه :- بس كده إنتي تؤمري
أحضرت صبا ال (أيس كريم) وفي أثناء عودتها صدمت بسيارة ما . وقعت علي الأرض وهي تصرخ بألم
خرج صوت جوهري يصرخ بها بغضب و:- مش تفتحي يابت إنتي حاجه تقرف
تجمع الناس حولهم ومنهم من ساعد صبا علي النهوض وما إن وقفت.. تحاملت علي نفسها وهي تمسك ذراعها الذي ينزف و:- علي فكره الكلام ده تقولو لنفسك بني آدم همجي وماشي ولا كأنه في عالم لوحده لا وكمان قليل الادب وعديم الزوق
اشاح بيده وهو يخلع نظارته بعنجهيه و:- إنتي اتجننتي يابت إنتي أنا هوريكي از
صمت وهو يفتح عينيه باتساع حينما وجدها تتخطاه وتتجاوز جميع الموجودين وتغادر المكان مما جعل وجهه يحتقن بالدماء من الغضب ليتحرك خلفها بخطوات سريعه وهو ينوي أن يفتك بها تحت قدمه
.....................................................................
وصلت صبا بخطوات أشبه بالركض ناحية ساره وهي تلهث بخوف و:- ساره يلا نمشي
أثارة لهجتها المرتجفه دهشة ساره و:- فيه إيه ياصبا ما لك كده شكلك زي ما يكون فيه حد بيجري وراكي
أخذت صبا حقيبتها وامسكت بالكرسي المتحرك الخاص بساره و :- نمشي ياساره وبعد كده هبقي أحكي لك
همت أن تتحرك لكن صدمت بقدم ضربت الكرسي بقوه اطاحت بساره علي الارض مع صرخه عاليه من صبا التي لم تستوعب ما حدث حتي نظرت إلي ذلك الواقف أمامها لتنظر إليه بجحوظ و:- سااااره سااااره....... ا إنت!!! إنت إنت ع عملت إيه ص صدقني إنت ما تعرفش دي تبقي مين دي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
قاطعها صوت يهتف باسمها بقوه و:- صبااااااا
فزعت صبا وهي تلتفت علي الصوت وما إن رأته حتي أبتسمت بارتياح و:- آدم
تقدم آدم ووقف آمامها لتركض صبا إلي ساره وتعيدها علي الكرسي مره اخري
وقف آدم وهو ينظر إلي ذلك المجهول الذي يبادله النظرات بغل ومره واحده لكمه آدم لكمه قويه و:- هو انت وساختك دي مش هتبطلها أبدا
تركه ملقي علي الأرض وهو يمسك ببطنه وأخذ ساره وصبا ورحل بهم بينما أعين هذا تتابعه بتربص و:- وحياة أمي ما هسيبك يادم لا انت ولا الكلب التاني وما أبقاش معاذ عزت الهادي لو روحكم ما طلعتهاش بإيدي.. شرد قليلا وهو لازال ينظر آثرهم و:- بس مين البنات دي
*عوده إلي الوقت الحاااااااااااااالي
....................... ...................
أمام غرفة صبا يصرخ آدم وهو ينادي علي آوس ويطرق الباب بقوه و:- آوس آوس افتح افهم اللي حصل..... يابني افتح
في الداخل كانت صبا تبكي وهي تحاول التبرير لكنه لم يستمع لها وأمسكها من شعرها بوعيد و:- ورحمة أمي ياصبا لهخليكي تلعني اليوم اللي فكرتي تلعبي معايا فيه
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
صبا بتوسل و:- و و والله والله ما كنت أعرف ولا أعرفه أصلا غير م من آدم ب ب بس صدقني هو ما عرفش عن ساره ولا أنا اتكلمت معاه أصلا
امسكها آوس من وجهها بكفه الغليظ و:- وإنتي مفكره إني هصدقك لأ ده انا ورد عليه من أشكالك كتير أوي .. أفلت فكها من يده وهو يلقيها علي الارض بقوه وتركها وخرج وأغلق الباب عليها بالمفتاح وأمر بعدم دخول أي شيئ إليها.....
.......................................................................
في منزل رحيق هتفت والدتها باستعجال و:- يلا يارحيق يابنتي مش هنلحق نلف ولا نجيب حاجه
_في داخل غرفة رحيق كانت تقف تتأمل نفسها أمام المرآه ودموعها التي لا تفارقها وهي تري نفسها سلعه باعها أهلها ببخس الثمن .. حتي والدتها التي كانت تهون عليها تبدل حالها بفعل الأموال التي جعلتها تشجع زواجها من ذاك العجوز طمعا في المزيد .. مسحت دموعها ولفت حجابها باهمال وخرجت :- أنا جاهزه ياماما يلا نمشي
أمسكت والدتها بدها بسعاده و:- يلا ياسعدي تعالي ياحبيبتي السواق مستنبنا بره
أبتسمت بسخريه مغلفه بالألم :- سواق!! تمتمت بخفوت و:- كله بتمنه
خرجت رحيق بصحبة امها لشراء مستلزاماتها كعروس ولكنها كانت تشعر بأنها لو كانت تحضر كفنا لنفسها لكان أهون عليها من ذاك الوجع الذي يحفر جروحا جارفة في قلبها....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
.......................................................................
في شركة عزت الهادي دخل معاذ إلي مكتب والده وهو يمسك فكه الذي أصبح متورما بفعل لكمة آدم
نهض عزت بقلق من رؤيته :- إيه ده؟؟ فيه إيه؟ ايه اللي عمل فيك كده
جلس معاذ علي الكرسي و:- سيبك مني وركز معايا في الكلام اللي هقولك عليه
جلس عزت مقابله بانتباه :- خير فيه إيه
*قص عليه معاذ كل ما حدث في النادي..
عزت :- ما يمكن حب يساعدهم عادي
هز معاذ رأسه بنفي و:- لا البنتين دول ليهم علاقه بيه ويمكن باوس كمان
ضيق عزت عينيه بتفكير و :- اوس مالهوش أي حد بعد ما موت سحر وساره
معاذ :- تقصد بعد قتلهم
ارتبك عزت ونهض من مكانه و:- قتلهم!! د دي كانت حادثه
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
معاذ باضحكه خبيثه :- عليه برده يا أبو معاذ الكلام ده تقولو لاوس مش ليا أنا
عزت بحده :- إيه الكلام الفارغ ده اتفضل علي مكتبك وأنا هشوف إيه حكاية البنتين دول ..... اتفضل أخرج وسيبني لوحدي
...................................................................
_ممكن تهدي وتسمعني... هدر بها آدم وهو يلحق بأوس في ممر الشركه
_يأوس اسمعني صبا ما قالتش حاجه ولا تعرف حاجه أصلا ولا كانت تعرف مين ده
تابع أوس سيره حتي وصل إلي مكتبه وخلفه آدم.. جلس آوس علي كرسيه وأخرج هاتفه ليجري اتصالا و:- ألو.... ابن عزت ما يغيبش عن عينك لحظه ...... معاذ هو فيه غيره....... تمام كده آدم هيقابلك دلوقتي ويسلمك اللي هتطلبه بس ورحمة الغاليه لو ما نفذتش اللي قولته هدفنك قبلهم وإياك تفكر تلعب بديلك إنت شوفت نهاية اللي قبلك مش هحذرك كتير
أغلق الهاتف ونظر إلي ادم و:- روح قابله هيديك ملف مناقصة العاشر واللي هو عايزه واديله بزياده
آدم بتساؤل :- ربيع
أوس :- أيوه هو
آدم :- طب وصبا صدقني هي م
رفع أوس حاجبه و:- مش شايف إنك اتكلمت عليها زياده عن اللزوم
آدم :- لأنها مش غلطانه يأوس
آوس :- روح قابل ربيع ياأدم وما تدخلش في اللي بعمله مع صبا ماشي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
.........................................
_أنا تعبت تعالي نقعد ناكل حاجه
تأففت بضيق و:- مش جعانه ياماما ... تعالي أقعدي إنتي كلي وارتاحي وأنا هتمشي شويه
اتجهت بوالدتها ناحية أحد المطاعم وتركتها وغادرت وهي تفكر في الفرار لكن هذا لا يفيد يكفيها أن تشعر بفك الحصار عليها حتي لو لدقائق معدوده
خرجت رحيق من المول بأكمله وفي أثناء سيرها وقع نظرها من بعيد علي جسد تعرفه جيدا فقد حفر لهيئته في عقلها نسخه تكاد تعرفه حتي من ظهره.. ركضت ناحيته وهي تنادي عليه و:- بشمهندس آدم.. بشمهندس آدم
التفت بسرعه علي نبرة صوتها المألوفه كل الالف إلي أذنه وهو يتمتم باسمها :- رحيق
أسرعت إليه بابتسامه جعلته يبادلها إياه وهو يتقدم منها حتي أصبحت أمامه و:- ا إزي إزي حضرتك
ااتسعت ابتسامته وهو يبادلها السلام و:- أنا كويس إنتي عامله ايه
تبدلت ملامحها وهي تسأله بأمل و:- صبا عند النمرود صح
هز راسه لاعلي ولأسفل و:- أيوه عنده
رحيق بنبره راجيه و:- طب انا عايزه أشوفها ينفع
آدم :- هو ينفع بس مش دلوقتي استني كام يوم لأن مش هينفع اليومين دول
رحيق بدموع و:- بس أنا لازم أشوفها اليومين دول لأني بعد كده مش عارفه إيه اللي مستخبي لي
قضب آدم حاجبيه و:- مش فاهم .. احم احم قصدي خير يعني
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
أبتسمت بتحسر وهي تبعد نظرها عنه و:- أصل أصل ه ه هتجوز
ارتخت ملامح آدم وارتسمت معالم الصدمه علي وجهه و :- ب بتقولي ايه؟ ه هتتجوزي
هزت رأسها بنعم وهي تحاول كبح دموعها فبمجرد تذكرها لتلك الحقيقه المره تشعرها باختناق وشعرت بها أكثر حينما تلاقت عيونها بعين آدم
رحيق بتلعثم :- خ خ خد رقمي و و وقت ما تلاقي فرصه إ إني أكلم صبا إبقي كلمني
أخرجت ورقه من حقيبتها وكتبت بها الرقم ثم أعطته إياه ورحلت سريعا........
ظل آدم ينظر إليها ولا يعرف ما أصابه كل ما يعرفه أنه شعر بحزن أصابه حينما علم بأنها ستصبح تحت إمرة رجل تمتم بصوت مسموع :- هو أنا ليه حاسس إني هعيط... لا ما هو أكيد مش زعلان علشان هتتجوز لالا أكيد مش كده
خرج من حديثه علي صوت رجل :- آدم باشا بقالي ساعه مستنيك
آدم :- هااااا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
_سيادتك كويس
آدم بحده :- انت مالك إنت.. هتتصاحب عليه اخلص الورق فين
_أهو ياباشا الورق
أخذه آدم منه و:- خد الفلوس أهي
أمسك الرجل منه النقود بفرحه و:- من يد ما نعدمها ياسيد الناس
.................................................................
عاد أوس إلي البيت ليجد ساره تجلس أمام المسبح اتجه إليها وطبع قبله علي رأسها و :- حبيبة قلبي إيه اللي مسهرك كده
رفعت رأسها إليه و:- فين صبا
تجاهل أوس سؤالها و:- أكلتي ولا مستنياني
كررت ساره سؤالها و:- صبا فين ياأوس
أوس بهودء :- وأنا ما رديتش يبقي مش عايز أقولك هي فين
ساره :- حابسها في أوضتك وأنا روحت وفضلت أخبط عليها كتير وهي ما بتردش. .. عملت فيها إيه؟؟؟
ارتفع صوت أوس واحتدت نظراته و:- ساااره إنتي بتتكلمي معايا أنا كده
ساره :- أيوه بتكلم معاك.. أنا عمري ما توقعت انك تكون بالقسوه دي
اوس بغضب :- واعرفتي دلوقتي خافي مني بقي
تركها وصعد إلي أعلي وهو ينفخ بغضب فتح باب الغرف وقبل أن يصدر منه أي شي تفاجأ بصبا ملقاه علي الأرض في نفس المكان الذي دفشها به
اتجه إليها مسرعا وهو يكذب نفسه و:- صبا
أسرع إليها ورفعها من الأرض ليصدم من منظر الدماء علي الأرض لحظات وأخرج هاتفه وطلب آدم و:- آدم اخرج العربيه واستناتي بره بسرعه
آدم بقلق و:- فيه إيه
لم يرد عليه اوس وأغلق الهاتف وحمل صبا وركض إلي أسفل..........
............................................................................
بعد فتره في المستشفي.....
خرج الطبيب بعد فحص صبا توجه أمام أوس :- اتطمن هي بس
لم يكمل كلامه لأن أوس تخطاه ودلف إلي الغرفه التي بها صبا وأغلق الباب خلفه
دخل اوس ليجد ملاكا ممددا علي الفراش وتلك الضماده التي تلتف حول راسها وملامح الاعياء الظاهر علي وجهها الباهت.. اقترب وجلس بجوارها وظل يتفحصها بعناية ويده تعبث داخل خصلات شعرها
.............................................................
في الخارج اتصل آدم برحيق بعد أن اطمئن علي صبا.. استيقظت رحيق سريعاً وردت بصوت ناعس و:- الو.. مين
آدم بأسف :- آسف شكلي صحيتك
اعتدلت رحيق جالسه و:- ولا يهمك بس أكيد فيه حاجه إنك تتصل في الوقت صبا كويسه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
آدم بدهشه :- عرفتيني إزاي علي حد علمي رقمي مش معاكي
شعرت رحيق بالحرج وهي تجيبه بتلعثم :- من صوتك
اترسمت ابتسامه علي محياه و:- صوتي مألوف ليكي أوي كده
حاولت تغير مجري الحوار و:- إنت متصل دلوقتي ليه
تقبل آدم تغييرها و:- صبا في المستشفي
فزعت رحيق ونهضت من مكانها و:- بتقول إيه في المستشفى. الحيوان اللي مشغلك عمل فيها إيه
آدم بهدؤ :- اهدي شوية وما تغلطيش علشان ما تخلينيش اندم اني كلمتك
زفرت رحيق بقوه تحاول تهدئة نفسها و:- أنا عايزه أشوفها
آدم :- قابليني بكره قدام الشركه بعد الضهر هجيبك
رحيق باعتذار :- مش هستني لبكره الضهر أنا قولي العنوان فين وأنا هروح لوحدي
آدم :- مش هتعرفي تدخلي أوس سايب حراسه ومش هيسيبه نمله تعدي عايزه تيجي تعالي مش عايزه براحتك قولت لك اللي عندي تصبحي على خير
أغلق الهاتف دون انتظار رد منها.. نظرت الي الهاتف بتأفف ودموع و:- يارب خليك مع صبا وساعدها هي ما تستهلش كل اللي بيحصلها ده
..................................................................
مع آذان الفجر فتحت صبا عينيها وهي تأن بألم وتتحسس راسها. اعتدلت لتدرك أنها بالمستشفي من السرير والأدوات الطبيه التي حولها ظلت تجوب في الغرفه حتي وقع نظرها علي ذلك الذي ينفس الدخان بشراهه وهي يقف في الشرفه
نهضت من علي الفراش وهي لازات تشعر بألم في جميع جسدها وما إن تحركت عدة خطوات حتي سمعت صوته الغليظ و:- عايزه تهربي مني
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
جلست مره أخري حيث شعرت بدوار يسلبها روحها فجلست بسرعه وهي تأخذ نفسها بثقل لتري قدماه أمامها مباشرةً و:- مفكراها سهله
رفعت رأسها إليها وهتفت بهدوءو:- عاوزه أصلي الفجر ده لو ما فيش عندك مانع
نهضت مره أخري ولكنها جلست ثانية بتعب. شعرت بيده تمسك كفها و:- تحبي أساعدك
ابعدت يدها عنه و:- متشكره... عيزاك بس تفضل بعيد. أنا مش عايزه اشيل ذنوب بسببك فلو سمحت سيبني وطلقني لاني أنا م اااااه
قاطعها أوس وهو يتقدم منها أكثر ويمسك كتفيها بقوه جعلتها تتأوه بألم وهي تشعر بأنفسه مختلطه مع أنفاسها و:- ده بعدك ما فيش حاجه هتخلصك مني قولت لك قبل كده إنتي بتاعتي ولأخر عمرك هتفضلي بتاعتي
صبا بدموع و:- انت ليه بتعمل كده ليه حابب نفسك بصورة النمرود دي ليه مش شايف نهايتك ومش بتفكر فيها ليه مش عامل حساب دعوة مظلوم عليك انا بكرهك وفي حياتي ما كرهت حد ولا هكره حد زيك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هز رأسه وهو ينظر إليها نظرات اخافتها و:- أنا عاجبني نفسي ومبسوط بيها وإن كان علي كرهك فده ولا فارق معايا كل اللي يهمني إنك تحت رحمتي ده غير إن عينك أوقات كتير بتقول عكس كده
صبا بنظرات كارهه :- انت استحاله تكون بشر طبيعي
ابتسم أوس بخبث وهو يمسك وجهها بيده و:- بس ما تنكريش ان عجبك وانك زيك زي كل اللي بيترموا تحت رجلي ليل ونهار
صبا بتحدي :- طب ما تسيبني وتاخد واحده من اللي شابهك دول واللي بيترموا تحت رجلك
بادلها اوس ببرود وهو يجردها بنظراته و:- مش قولت لك إنتي عجبتيني .. اقترب منها وهو لازال يمسك بوجهها حتي تلامست شفاهه مع صفحة وجهها حاولت الابتعاد فهمس ببطئ :- بتبعدي ليه مش بتقولي مش عايزه تشيلي ذنوب ياشيخه صبا
استسلمت له وشعر هو بذاك فتركها ولازالت عينيه تجوب بها و:- ماليش مزاج ليكي دلوقتي.. ولسه ما خلصناش علي اللي حصل في النادي
تركها وخرج لتهتف وهي ترفع وجهها إلي السماء و:- يارب اهديه أو اخرجني من حياته
.......................................................................
في بيت عزت علي طاولة الطعام كان يتناول الإفطار حتي قطعه رنين هاتف فرد عليه في الحال و:-
عزت :- عرفت بس مين البنتين دول وإيه علاقتهم بأوس...... نظر إلي معاذ الذي يتابعه يترقب و:- بتقول إيه
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 8
.
.
في المستشفي وبالتحديد في الغرفه التي بها صبا كانت ممدده على الفراش وهي تمسك المصحف وتتلو منه ما يقر قلبها ويشرح صدرها حتي تفاجئت بها تفتح باب الغرفه وتدلف إليها بلهفه وهي تصيح باسمها و:- صباااا
رفعت عينيها علي صوتها وهي لا تصدق أن هذا صوت رفيقة دربها رحيق
لم تدع لها الفرصه لتستوعب وجودها وركضت إليها وهي تحتضنها بلهفه واشتياق و:- وحشتيني أوي أوي أوي .. ابتعدت عنها وهي تدقق النظر في وجهها ويدها تتحسسه بخوف وبكاء و:- عامله ايه دلوقتي؟؟ ق قولي لي الحيوان ده عمل فيكي إيه إنتي ك
قاطعتها صبا وهي تمسك يديها بهدوء و:- هششش اهدي يارحيق أنا كويسه وهو ما عملش فيا حاجه أنا اللي وقعت ودماغي اتخبطت في الترابيزة
رحيق ببكاء :- والضرب اللي علي وشك ده برده وقعتي.. ربنا ينتقم منه ويخلص البشرية من ش
منعتها صبا بلهفه وهي تضع يدها علي فمها و:- بس يارحيق ما دعيش عليه ... ادعي له ربنا يهديه
قضبت رحيق حاجبيها بتعجب و:- إنتي بتتكلمي بجد... هو فيه ايه
أبعدت صبا نظرها عنها و :- أ أ م م ما فيش ب بس يعني مش إنتي عارفه لما بندعي علي حد في ملك بيرد عنه ويقول ولكي مثل ما له
رحيق :- بس ده ظالم وكل الناس بتدعي عليه وأنا بدعي عليه علشان ربنا يخلصك منه وترجعي لحياتك زي الأول
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صمتت صبا قليلا وهي تمتص شفتيها السفليه وتضغط عليها بأسنانها ثم تنفست بعمق و:- أنا شايفه في عيونه واحد تاني يارحيق لما قربت منه حسيته إنه
قطعتها رحيق وهي تهتف بغمزه و :- هو إيه العباره بالظبط فهميني
تلعثمت صبا وهي تتنحنح و:- ر ر رحيق ا آ آوس آوس يبقي جوزي
رفعت رحيق حاجبيها واتسعت عيونها بصدمه :- آوس مين... آ آ آوس اللي هو ال النمرود
أومات صبا برأسها بنعم و:- امممم هو
........................................................................
في قصر النمرود دلفت كبيرة الخدم السيده آسما إلي غرفة ساره لتزيح الستائر عن النوافذ وتنادي عليها و:- ساره حبيبتي يلا ياسرور اصحي يلا الساعه بقت 10
وضعت ساره يدها علي عينيها لتحجب اشعت الشمس بتأفف و:- عايزه أنام شويه ممكن تقفلي الستاير تاني
جلست جوارها وأمسكت بيدها تحثها علي الاستيقاظ و:-يلا بقي بلاش كسل النمرود مستني تحت علي الفطار
فتحت عيونها وأمسكت بيدها لتعينيها علي النهوض و:- طيب و وصبا مش تحت
حركت رأسها بنفي و:- لا ياحبيبتي صبا مش في القصر أصلا
ساره بقلق :- اومال راحت فين؟؟
قوست أسما فمها بعدم معرفه و:- مش عارفه يلا بقي علشان ننزل
هزت رأسها لها ونهضت معها لتساعدها في بعض الأشياء الخاصه وبعدها نزل الاثنين إلي الأسفل في غرفة الطعام لتجدها فارغه
ساره :- فين آوس مش قولتي إنه هنا
آسما :- مش عارفه.. استني أسأل حد عليه
نادت علي إحدي الخادمات و:- في النمرود بيه
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
الخادمه :- خرج يافندم وقال نبلغك تدي ساره هانم العلاج وتفطريها
أسما :- طيب روحي إنتي دلوقتي
رحلت الخادمه بينما نظرت أسما إلي ساره و:- تفطري هنا ولا إيه رأيك تخرجي في الجنينه
ساره :- فيه إيه آوس مش بيخرج غير لما يشوفني الأول وكمان آدم مش هنا ولا صبا فيه حاجه غريبه
حاولت أسما رسم إبتسامه و:- ياحبيبتي ما أنا قولت لك إن صبا هانم خرجت ومش عارفه راحت فين وآوس بيه وآدم بيه أكيد عندهم شغل
ساره بعصبيه و:- إنتي بتخبي عليه ليه ليه بتكذبي عليه قولي لي الحقيقه أنا شوفت أوس وهو شايل صبا وخارج بيها بالليل بس ما قدرتش اتحرك ولا أعمل حاجه بسبب الملعون ده.. وضربت علي الكرسي المتحرك بغضب وهي تبكي و:- إيه اللي حصل آوس عمل ايه لصبا
فركت آسما يديها في بعضها و:- ما أعرفش يابنتي والله كل اللي أعرفه إن صبا هانم في المستشفي إيه التفاصيل بقي مش عارفه
ساره :- ممكن تجيب لي موبايلي
آسما :- ط طب افطري الأول علش
قاطعتها ساره بالهجه صارمه :- لو سمحتي هاتي الموبايل
حركت أسما رأسها باستسلام ورحلت من أمامها لإحضار الهاتف لها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
..................................................................
نهضت رحيق بصدمه و:- إنتي أكيد بتهزري جوزك إزاي يعني
صبا بابتسامه :- إيه اللي زاي
رحيق باستفهام :- ي يعني ه هو اللي جالك البيت وجميله شافته وفضحت الدنيا كده
اومأت صبا لها بنعم لتهدر بغضب وحده و:- وليه ما قولتيش ياصبا ليه خبيتي عليه شايفه إني ما أستحقش اعرف عنك حاجه زي دي وأنا اللي كنت هموت علشانك
أمسكت صبا يدها بأسف وهي تحاول التبرير لنفسها و:- أسفه يارحيق ب بس والله أكيد مش قصدي أنا اتحطيت قدام الأمر الواقع واجبرت علي كده وكان عندي أمل... ك كان عندي أمل إنه يسيبني في حالي خاصة بعد موت ماما ب بس
جذبت رحيق يدها منها بحده و:- بس حبتيه ياصبا صح حبيتي النمرود... كتير وقليل كانوا هيموتو عليكي وإنتي ترفضي وجايا دلوقتي تقعي في غرام النمرود إنتي اتجننتي ده أقل حاجه بيعملها اغتصاب البنات وبيرميهم بدم بارد وإنتي هتكوني ضحيه زي كتير أوي وهو ما فيش حد بيقدر عليه
*في الخارج كان آوس متجها ناحية غرفة صبا ليجد آدم واقفا أمام الباب وما إن رأه حتي أسرع ناحيته بابتسامه مرتبكه و:- آ آوس ص صباح الخير ياباشا
آوس برسميه :- أهلاً.. بتعمل ايه هنا مش في الشركه ليه
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
آدم بتلعثم :- أ أصل أصل هو ق قصدي ه هي
آوس :- هااا قول عملت مصيبة إيه جديده
آدم بترقب :- رحيق صحبة صبا جوه عندها
رفع آوس حاجبيه وهو يكور يده استعدادا للكمه و:- بتقول مين؟ صحبتها! ودي مين اللي جابها وعرفها إن صبا هنا
تراجع آدم إلي الخلف بخوف و:- أنا ب بس هو
ضغط آوس علي آسنانه بغضب و:- حسابك تقل أوي .. توجه آوس ناحية الغرفه التي بها صبا وما إن هم أن يقتحمها بسطوته حتي استمع الي حديث صبا مع رفيقتها فتوقفت يده ووقف يستمع إلي حديثها بفضول لا يعرف أساسه لكنه يريد أن يستع لحديثها عنه.......
_في الدخل...
ادمعت عين صبا وهي تستمع إلي كلام رحيق هي بالفعل تعلم عنه الجمود والطغيان تعلم عنه الجبروت ولم تري منه غيره صمتت في شرود حتي أفاقتها منه رحيق وهي تهزها بيديها و:- فوقي ياصبا مش ده اللي تستهليه مش ده ما ضيعيش نفسك زيي اهربي منه وابعدي عنه
تردد كلمتها علي لسان صبا :- زيك!! زيك إزاي مش فاهمه
ارتبكت رحيق وهي تحاول التهرب من الحديث و:- م م ما فيش حاجه خلينا فيكي دلوقتي صبا النمرود لو سلمتي له قلبك هيكسره
صبا :- أنا نفسي أغيره يارحيق نفسي أشوفه إنسان مختلف ما بقتيش عايزه أبعد عنه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نهرتها رحيق رحيق وهي تؤنبها بحده :- فوقي ياصبا ده النمرووود فاهمه يعني إيه
_يعني تطلعي بره دلوقتي وما شوفش خيالك قريب من صبا تاني وإلا متحلميش إنك تشوفي نور الشمس تاني.. هدر بها آوس بغضب وهو يفتح الباب بقوه وصوت ضخم جعل رحيق تذوب في نفسها كالثلج وبدأ جسدها في الارتجاف من هيئته لتتراجع إلي الخلف وهي لا تستطيع إخراج حرف واحد من فمها الذي كان يصدر طلقات ناريه من لحظات
صرخ بها مره أخري و:- ما سمعتيش اخرجي
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
ركضت رحيق إلي الخارج وهي ترتجف بخوف حتي اصطدمت بأدم لتشعر أنها وجدت طوق النجاه فتشبثت به وهو ترتجف بخوف
لم يتفاجأ آدم بحالتها فهو بجبروته المضاهي لأوس يرتعب من تقلبه وغضبه مسد علي كتفها وهو يحاول تهدئتها و:- اهدي ما تخافيش احمدي ربنا إنك خرجتي سليمه
ابتعدت عنه رحيق وهي لازالت في حالة رعب و:- ممكن تروحني
حرك آدم رأسه بالموافقه :- أكيد اتفضلي
...............................................................
_وحشتيني.. تلفظ بها وهو يطبع قبل علي رقبتها ويده تحاصر خصرها
بدلته بابتسامه مصنعه وهي تلتفت لتصبح مقابله و:- وإنت أكتر
رفع يده ليداعب وجنتها بأصابعه و:- طب إيه رأيك نسهر شويه مع بعض النهارده
تملصت منه وهي تبتعد عنه بلطف و:- سوري يامازن مش هينفع النهارده
احتدت نظرته وهو يجذبها من ذراعها ليقربها منه ثانية :- فيه إيه يادليا بقي لك فتره بتبعدي عني ليه
داليا و:- ما فيش يامازن بس مستر عزت مكلفني بشغل كتير ولازم أخلصه علشان كده مش هينفع
قرب مازن وجهه منها وهو يطلع قبله علي وجهها و:- سيبك من عزت هو أصلا مش فاضي لأي شغل دلوقتي مشغول مع النمرود فركزي معايا أنا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تأففت داليا بداخلها وهي تتقزز من لمساته ولكن كل هذا رغبة منها في التقرب من آوس
رسمت ابتسامه وهي تعبث بأصابعها في شعره و:- ليه؟ هو فيه جديد
غاص معها في بحر لمساتها التي يعشقها وهو يتمتم بنبره هادئه و:- امممم فيه.. فيه بنتين كده ظاهرين جديد معاه ومنهم بنت إسمها صبا راقد جنبها في المستشفي
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
تردد صدي الإسم الذي ينغص عليها آيامها منذ أن سمعته من آوس وهي ستموت لتعرف من تلك الصبا.. حاولت التزام الهدوء كما هي ورسم الابتسامه و:- وعرفت مين صبا؟؟
مازن وهو يتمادى في الاقتراب منها أكثر :- عزت بيدور
_ابتعدت عنه و:- م م مازن إحنا في المكتب ما ينفعش كده ... لازم أخرج باي
مازن :- هشوفك بالليل
ردت عليه وهي تغادر :- هشوف وأكلمك
خرجت داليا وتوجهت ناحية مكتبها في شركت عزت وما إن أغلقت الباب عليها حتي تنفست بغضب والشر يتأكلها و:- لا مش بعد النار اللي رميت نفسي فيها علشانك تيجي دلوقتي واحده تاخد كل الأحلام اللي عشت عمري أحلم بيها انت بتاعي أنا أنا وبس ياأوس
........................................................................
في المستشفي وبالتحديد في غرفة صبا
اتجه أوس إليها بخطوات بطيئه أربكتها قليلاً ولكنها رسمت ابتسامة شعر منها أوس بالغموض علي عكس ملامحها سابقا التي كانت تهاجمه حتي دون أن تتكلم
وقف أمامها مباشرة وبعد فتره بسيطه من الصمت هتف وهو ينظر إلي عينيها ليستشف منها حقيقة ما بداخلها و:- ناويه علي إيه؟ هتهربي زي ما قالت لك
اتسعت ابتسامة صبا وهي تبادله النظر إلي عينيه و:- بس أنا مش عايزه أهرب ولا عايزه أسيبك
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
قوس حاجبيه وهو يبتسم بسخريه و:- ده إيه التغير ده كله؟ معقول!! عايزه تفضلي آسيرة سجن النمرود
هزت رأسها بنفي وهي تبتسم إليه بصدق و:- لأ قررت أخرج آوس من آسر النمرود اللي ساجن نفسه
تعالت ضحكاته وأخذت ترتفع أكثر وأكثر حتي أدمعت عينيه وبعدها نظر إليها وهو يمد يده ليجذبها إليه بقوه ألمتها و:- إنتي بتلعبي لعبه أكيد.. بس أحب أحذرك وأقولك إنك هتطلعي خسرانه
احتفظت صبا بابتسامتها رغم آلمها من أظافره التي تغرس في ذراعها و:- أنا مش بلعب لعبه.. أنا بعمل واجبي كزوجه ، أنا دعيت ربنا ليهديك لاما يبعدك عني وقررت إني هساعدك تخرج من اللي انت فيه وأعمل اللي ي اممم اااه
قطعها آوس وهو يقربها منه أكثر وحرارة أنفاسه تلفح عنقها وهو يزيد من غرس أظافره فيها و:- يعني إنتي عايزه تعملي واجبك كزوجه
ارتجفت صبا بتوتر فقربه قد أنساها آلمها هزت رأسها بتردد وهي تبتلع ريقها و:- آ آ آيوه
ابتسم بخبث وهو يرخي من ضغط أظافره ونظره مسلطا علي شفتيها المرتجفه و:- وأنا مستعد جدا
حاولت التملص منه والابتعاد عنه وهي تتمتم بتلعثم و:- ب ب بس بس اح
لم يدعها تكمل كلماتها وبترها بقبله جنونيه وهو يقربها منه بقوه فصلها بعد ثواني لشعوره بنفاذ الهواء لديها .. نظر إلي وجهها ليجده عباره عن كتلت دماء وعينها تنظر إلي الفراغ بصدمه
رسم ابتسامه لعوبه علي شفتيه و:- لسه عايزه تكملي
لم تستطع صبا الكلام وشعرت أنها في حالة سكر أو ربما شل لسانها ازدادت ابتسامته وهو يقترب منها مره أخري بخبث و:- مختلفه وعجبتني ومبسوط بقرارك جدا .. ياريت ما ترجعيش في كلامك
أخرجها من حالتها دخول الطبيب بعد طرقه للباب لتجلب حجابها بسرعه وتغطي رآسها مما آثار إعجاب آوس.... دلف الطبيب وما إن وجد آوس حتي نكس رأسه و:- صباح الخير
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
لم يرد عليه آوس ووضع يداه في جيبه وتحرك في اتجاه النافذه المطله علي الخارج
علي عكس صبا التي بادلته بابتسامه بشوشه وهي تحاول إخفاء فمها الذي ينزل منه القليل من الدماء و:- ص صباح النور
وجلست علي الفراش.. فحصها الطبيب وهو يتأملها بإعجاب و:- لا برافو ياأنسه صبا النهارده تمام أوي ووشك منور وزي القمر
التفت آوس ليري ابتسامته لها فشعر بالدماء دغلي داخله ليتوجه ناحيته بتريث و:- اطلع بره
هم الطبيب أن يتكلم لكنه صرخ في وجهه بلهجه صارمه لا تقبل الجدال و:- قولت بررررره
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
خرج الطبيب مسرعا دون أن ينبت بحرف كلمه بينما نظر آوس إلي صبا بنظرات ناريه و:- آسيب لكم الاوضه وأخرج ولا آشوف لكم شقه مفروشه أحسن
صعقت صبا من كلامه وهتفت بلا وعي و:- إحترم نفسك إيه الجنان اللي بتقوله ده
زمجر آوس وهو يضغط آسنانه بغضب و:- والضحك اللي ك
_آوس!!!
التفت آوس لتتسع نظراته وهو يري تلك الفتاه التي ذهب عنها الحياء وولي بملابسها الفاضحه
اقتربت منه وتعلقت برقبته وأخذت تقبله يمينا ويسارا وسط نظرات صبا المتعجبه من تلك الجرائه المتفجره
كتم آوس غيظه وتكلم من بين أسنانه بصوت منخفض :- عرفتي مكاني منين
ابتعدت عنه وهي تنظر إلي صبا باستعلاء و:- ما فيش كنت بعمل فحص كامل هنا وقابلت آدم صدفه وهو ماشي من المستشفي
_إمشي حالا
حاولت التبرير وهي تقترب منه ب (مياعه) و:- آوس حبيبي أن
هدر بها بغضب و:- إمشي يا داليا
ألقت داليا علي صبا نظره ناريه تحمل الكثير من الوعيد وبعدها خرجت من الغرفه وهي في قمة غصبها
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
_كتفت صبا يدها علي صدرها وهي تنظر إلي آوس بابتسامه بارده و:- اعتقد انت ما كنتش محتاج أوضه دي شكلها واخده علي السرير يعني بوس وأحضان شكلها قريبه أوي
تأملها آوس للحظات وبعدها توجه ناحية الخارج و:- ا جهزي علشان هنرجع القصر
خرج آوس من الغرفه ونظرات صبا تلاحقه وهي لازالت ترسم ابتسامه اتسعت فور اختفائه وتمتمت بصوت مسموع :- نرجع .. قابل بقي صبا الجديده
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 9
.
.
تستند برأسها علي زجاج السياره وهي شارده في فيما عزمت عليه هل هذا صحيح أم لا هل ستستطع تنفيذه بالأصل مع هذا الذي لا يقدر له قادر من الجنس البشري تأمل في الله كثيراً أن يكون بجانبها ويساعدها في ما هي فيه
فاقت من شرودها علي صوته الجوهري :- حاسس إنك بتخططي لحاجه بس صدقيني لو فكرتي تعملي أي حاجه تضايقني منك هتندمي
ابتلعت ريقها وهي ترسم إبتسامه حاولت جاهده أن تجعلها طبيعيه و:- أولا أنا مش عايزه أضايقك ثانيا بقي أنا بخطط فعلاً لحاجه
قضب حاجبه وهو يدقق النظر بها لتسرع هي :- بخطط إني أقرب منك أقرب من جوزي واللي هيبقي حبيبي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
هتف بها بزمجره :-صبااااا
رمشت عيونها ببرائه و:- نعم
نفخ بضيق وهو ينظر إلي الجهه الأخري ليتفاجأ بها تمسك ذراعه وتستند عليه برأسها مما زاد من شكه وتيقنه بأنها تنوي فعل شيئ به لكن ما يثيره دهشته أنه يتحمل أفعالها تلك حتي الآن
*وصلا إلي البيت بعد فتره خرح آوس من السياره وهم أن يرحل نحو الداخل إلا أن صبا هتفت بإسمه بنبره بها القليل من الدلال و:- آوس ممكن تساعدني حاسه إني دايخه شويه
توجه ناحيتها وهي تمد يدها إليه ولكنها شهقت بقوه وأغمضت عينيها حينما حملها بسرعه
لفت يدها تلقائياً حول رقبته لحظات وفتحت عينيها لتراه مسلطا نظره عليها تعلقت عينيها به بشرود تتأمل ما بها من قسوة وغموض لكن بها شيء أحسته هي أنه حزن.. خفقان قلبها ازداد وارتفعت حرارة وجهها حينما اقترب من أذنها وهمس ببطئ :- أعتقد ما فيش مانع أشيل مراتي... واه صحيح اعملي حسابك من النهارده مكانك في الجناح بتاعي ومش بس كده علي سريري كمان
ازداد توترتها وخوفها وهي تري تلك الابتسامه التي لا تبشر بالخير أبدا قد ارتسمت علي ثغره وبدأت تلعن نفسها على ما أوقعت نفسها فيه
............................... ............ ............ ......
علي بعد مسافه من الحاره التي تسكن بها رحيق توقف آدم بسيارته بعد طلب منها
تلفتت رحيق يمينا ويسارا بترقب و:- شكراً يابشمهندس .. مش هقدر أقولك اتفضل بعد إذنك
همت أن تفتح باب السياره إلا أن آدم أمسكها من ذراعها بسرعه و:- رحيق لو عايزاني أقف وأمنع الجوازه دي ما حدش هيقدر يقف في وشي ولا يجبرك علي حاجه
تجمعت الدموع في مقلتيها :- أنا ما قولت لكش علشان خاطر أصعب عليك أنا حكيت لأني كان نفسي أخرج اللي جوايا لأنه كان خانقني بس مش هينفع أرجع فيه
آدم :- رحيق فكري كويس
رحيق بحزن :- قولت لك ما بقاش ينفع أبويا خلاص مضي علي ورقة إعدامي وقبض التمن .. مش هوصيك علي صبا
خرجت رحيق مسرعه من السياره ودموعها تنهمر علي وجهها
وصلت رحيق إلي البيت وما إن دخلت حتي وجدت والدها ينتظرها في (الصاله)
:- حمد الله على السلامة ياست هانم
نظرت إليه نظره حانقه وهمت أن تتحرك إلي غرفتها حتي ألقي والدها كلمات جعلت قلبها يقع في قدمها و:- عزيز بيه جاي بكره يعني اعملي حسابك هتمشي بالليل علي بيت جوزك
_شعرت رحيق بدوار أصابها تحاملت علي نفسها حتي وصلت الي غرفتها والقت بنفسها علي الفراش وهي تتمني الموت بدلا من بيعها بثمن بخس يشبع طمع أبيها ويذلها ذلا ما بعده ذل
....................................................................
في قصر النمرود...
دخل آوس وهو يحمل صبا ليجد ساره في استقباله بنظرات غاضبه بدلها ايها بابتسامه و:- وحشاني ياسرسر هطلع صبا علشان تعبانه وأرجع لك
ساره بغضب :- هطلعها فين؟
همست صبا بجوار آذن آوس :- نزلني
آوس بهدوء :- لأ.. وجه نظره إلي ساره و:- ساره واضح إن في كلام كتير عايزه تقوليه بس مش وقته دلوقتي صبا لازم ترتاح شويه
ساره بحده :- يهمك يعني إنها ترتاح مش انت اللي عملت فيها كده وانت السبب إنها تدخل المستشفي إنت إزاي كده تجرح وجاي دلوقتي تعالج أنا حاسه إني مصدومه فيك ما كنتش أتخيل إنك بالقسوه دي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
_ساااااره هتف بها بصوت عالي يملؤه الغضب وتابع :- كويس إنك عرفتي اتعودي علي كده مني بعد كده بقي
حركت صبا نفسها بين يديه لتنجح في التحرر من بين يده بسرعه. نظرت إليه لتري نظرته الحاده عليها ولكنها تجاهلتها وهي تتجه ناحية ساره و:- مين قالك كده ده هو اللي أنقذني
ساره :- أنقذك!! إزاي مش فاهمه
جلست صبا علي ركبتيها أمام ساره و:- وقعت علي دماغي وانجرحت ولو لا آوس الله أعلم كان إيه اللي حصلي والجرح كان بسيط مش مستاهل مستشفي بس اوس هو اللي أصر
مررت ساره نظريها بصمت واستشفاف بين الإثنين فهي تربية آوس وتعرف أنه لا يمتلك تلك العاطفه التي تجعله يشفق علي حالها لأمر هين كما تدعي
همت أن تتلفظ مره لكن قاطعها أوس بحزم :- كفايا كلام كده وبدون مقدمات ألقي في وجهها صدمه أخري جعلت عيونها تكاد تخرج من فرط جحوظها و:- وعلي فكره أنا اتجوزت صبا
لم يبالي بصدمتها وتابع :- وطبعا مش محتاج أقول إن موضوع جوازي منها ما يخرجش من باب القصر
التفت إلي آسما كبيرة الخدم التي تقف علي بعد ولا يبد عليها أي تعبير فهي بالأصل كانت تعرف بأمر هذا الزواج منذ وقوعه و:- مفهوم ياأسما
هزت رأسها بارتباك وتلعثم و:- م م م م مفهوم ياسيادة النمرود
جذب آوس صبا من ذراعها وتوجه ناحية الدرج و:- الغدا يطلع بعد ساعتين فوق
التفت صبا إلي ساره وهي تظهر نظرات الاعتذار والاسف لها ولكن بدلتها ساره إياها بنظرات ترجمتها صبا علي أنها نظرات لائمه وغاضبه
.................................................................
في بيت داليا وصلت إلي بيتها وهي في حالة شديده من الغضب توجهت ناحية البار المخصص للخمور أخذت تتجرع منها بكميات جنونيه حتي وصلت إلي حالة سكر تام
نهضت من مكانها وهي تترنح يمينا ويسارا بتثاقل دلفت إلي غرفت نومها وبدلت ملابسها بأخري
دق جرس الباب فخرجت وهي تجر قدمها بثقل شديد حتي وصلت إلي الباب وألقت بجسدها علي وهي تفتحه وكان معاذ لكنها من فرط سكرها لم تستطع أن تتعرف عليه
دلف معاذ وأغلق الباب وبسرعه سندها بيده قبل أن تقع علي الارض و:- مالك يادليا؟ إنتي كويسه؟
ضحكت بتوهان و:- كويسه خااااالص كويسه أووي
معاذ :- إنتي شكلك متقله في الشرب تعالي.. امشي امشي
سندها حتي أوصلها إلي غرفتها وساعدها في أن تتمدد علي الفراش
:- انت رايح فييين
معاذ :- همشي بقي كنت جاي أسهر معاكي شويه بس إنتي بوظتي السهره
جذبته إليها وحاوطت رقبته بيدها و:- ا انت إنت ليه بتبعد عني ليه مش حاسس بيا و ولا حاسس إني ب بحبك
معاذ بدهشه :- أنا!! د ده انا هموت وأكون معاكي
تسللت يد داليا إلي أزرار قميصه وشرعت في فكه و:- وإيه اللي مانعك
ابتلع معاذ ريقه وهو ينظر إلي جسدها المسكر له و:- إ إنتي إنتي اللي بتمنعيني يادليا
داليا :- أنا أنا بمنعك ده انا بتمنالك في كل لحظه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
كل هذا وهي تظن أنه آوس ومعاذ يشعر بشئ من العجب ولكن هذا لم يهمه كل ما يهمه أن دليا ستكون ملكا له اليوم وهذا يكفيه.
.....................................................................
في غرفة رحيق فتح أخاها الباب ودلف إلي الغرفه بترقب واقترب منها بحذر وبصوت هامس و:- رحيييق رحيييق اصحي
استيقظت رحيق من غفلتها ولا زالت آثار البكاء واضحه علي وجهها و:- إيه ياأسامه فيه إيه
وضع أسامه سببابته علي فمه و:- هشششش وطي صوتك وقومي معايا بسرعه
رحيق :- أقوم معاك علي فين
أسامه :- كفايا مطاطيه لراجل اللي بالاسم أبونا كده لازم نهرب من البيت ده قومي يلا بسرعه
رحيق :- أسامه إيه اللي غيرك كده وليه عايزني أهرب
أسامه :- أنا ما اتغيرتش كل الحكايه إني يمكن كنت سلبي أوقات كتير.. بس اللي عرفته ما يتسكتش عليه أنا عرفت مصايب عن عزيز والراجل اللي بره ده عارف عنه كل حاجه بس اللي قبضه مش شويه الفلوس عمته عن بنته
ترقرقت الدموع في عين رحيق و:- الوقت خلاص اتأخر أبوك سلمني ليه ووقع علي الورقه بالوكاله يعني خلاص ياأسامه
أمسكها أسامه من يدها وجذبها و:- قومي أنا مش هسيبك والله ما هسيبك لو هموت قومي دي آخر فرصه ليكي علشان خاطري يلا يارحيق يلا قومي إنتي مش عارفه إيه اللي مستنيكي
رحيق :- ط طب طب وماما
آسامه بجفاء :- ماما.. مش عايز أصدمك بس هي عرفت كل حاجه ووافقت برده علشان الفلوس
رحيق :- أنا مش فاهمه حاجه يا أسامه ماله عزيز
أسامه باستعجال :- ما فيش وقت هاتي شوية لبس بسرعه قبل ما إسماعيل يرجع من بره ولا الست سهام تقوم من النوم... اخلصييييي
أسرعت رحيق ولملمت أشياء قليله تخصها ورحلت مع أسامه هاربه من البيت......
وصل أسامه ورحيق علي محطة القطار لا يعرفون لهم وجهه
رحيق :- أسامه إحنا رايحين فين؟؟؟
شدد أسامه علي يدها و:- مش عارف يارحيق بس فيه قطر طالع أهو هنركب فيه وخلاص اجري يلا
أصبحت رحيق تلهث بشده من كثرة الركض حتي أن حلقها قد جف و:- خلاص ياأسامه مش قادره
أسامه :- استحملي معلشي خلاص هانت
تحاملت رحيق حتي لحق الاثنين بالقطار ألقي أسامه الحقائب وساعد أحد الشباب الموجودين رحيق علي الوصول اليه ثم قفز أسامه بداخله سريعا ليودعا بذلك تلك البلده بأكملها لكن هل ستكون هنا النهايه أم سيجبرهم القدر سواء بحلوه أو بمره الرجوع إليه مره أخري.....
.......................................................................
في قصر النمرود استيقظت صبا بعد فتره لا تعلم مدتها من النوم لكنها وجدت نفسها علي سجادة الصلاة منذ أن تركها أوس وخرج من الغرفه غاضبا
تذكرت صبا ثوارنه وغضبه حينما ألحت عليه في أمر الصلاة ليصليا معا استخف بها في البداية ولكن مع شدة إلحاحها ثار بها بغضب ونعتها بأنها تجاوزت كل الحدود وقد وصل صبره إلي منتهاه وبعدها تركها وخرج من الغرفة بثورانه الذي أجفلها وجعلها ترتجف منه ولم تجد مفرا سوي الصلاة والتضرع في دعائها والبكاء
بدلت صبا ثيابها وخرجت من الجناح متجه إلي أسفل لتجد السيده أسما تخرج من المطبخ نادت عليها وهي تتجه ناحيتها و:- لو سمحتي ياخالتو آسما ت تعرفي آوس فين
نكست آسما نظراتها للاسفل و:- خرج للجحيم بتاعه ياهانم بقي له ساعتين
رددت صبا الكلمه بعجب و:- الجحيم!!! يعني إيه
آسما :- الله آعلم ياهانم بس ده مش بيدخله غير لما يكون في حالته الغير عاديه يعني بيتخطي النمرود وبيبقي شيطان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
صبا :- ط ط طب فين المكان ده
آسما :- هنا في الجهه الشرقيه في آخر القصر... بس ما أنصحكيش تروحي له لأنك هتندمي يابنتي وهتشوفي واحد أضعاف مضاعفة للي بتشوفيه
رحلت آسما وتركت صبا يملأها الخوف ولكن شعور الفضول غالب أخذتها قدمها إلي الجهه الشرقيه للقصر وعلي بعد مسافه طويل وبعيده كل البعد عن القصر أخذت منها مدة ما يقرب من 55 دقيقه مشيا بقدمها وسط تربصها لتختفي من تلك الحراسه المشدد وكأنه مكان أمني وصلت بالفعل إلي ذاك المكان الذي بالفعل يشبه الجحيم بألوانه ورسوماته التي تشبه شكل النار كانت بالمعني الحرفي مرعبه لدرجة أنه آتي في بالها أن آوس هذا ربما يكون ليس بشرا
صرخت بهلع علي صوت نحيب كلب شكله مخيف للغايه وحجمه كبير يكاد في طوله يتعدي نصفها ازداد نحيبه لتراه يركض ناحيتها من بعيد فتعالت صرخاتها بشده وهي تفكر في أن أنيابه وحدها كافيه لتلتهمها علي مره واحده
...................................................................
في داخل هذا الجحيم كان أوس يمسك بحلقات نارية من نهاية سلسال بلاتيني ويحركه في حركه دائريه من يد لأخري لفتره طويله ثم بعد ذلك تركه وتردد أصوات متداخله يُسمع صداه في أذنه ليزداد غضبه ويركض إلي تلك العجلات التي هي بالفعل تشتعل بالنيران أيضا ويتخطاه بقذفات احترافيه كما اعتداد وما إن انتهي منه حتي اتجه ناحية حفرة أخري تملأها النيران من الداخل يجتازها بقطع حديده أعلاها في المنتصف سمع صوت نحيب الكلب وتلاه صوت صراخ صبا
زاد من سرعته وركض إلي الخارج ليجد ذلك الكلب علي وشك الهجوم علي صبا التي ستكون بالفعل وجبة شهية له
هدر بصوت عال :- ريييييييييييييييتش
توقف الكلب علي بعد خطوات قليله منها استجابة لنداء آوس
آوس :- تعالي هنا
تراجع الكلب وهو يلهث بلسانه وعينه تتفحص صبا التي تكاد تموت من فرط حالت الرعب التي آلت إليها
أشار آوس إلي الكلب ليعود الي مكانه فانصاع له في الحال بينما هو ألقي نظره خاطفه علي صبا التي لا زالت تجلس علي الارض وعاد إلي جحيمه مره آخري دون أن يتلفظ بحرف
التقطت صبا أنفاسها لفتره حتي هدات قليلا وبعدها نهضت وتوجهت إلي داخل ذلك المكان الذي يسمي بالجحيم هي رآت البوادر فماذا عن البقيه
شهقه عالي خرجت منها ما ان وضعت قدمها في ذلك المكان ظنت نفسها بالفعل في جهنم من كثرة تلك النيران التي بداخله من الواضح أنها ألعاب رياضيه أو بالاحري قتاليه تأملت المكان لتجده يمسك بإحداها مما جعلها تصرخ بفزع ومع ذلك لم يبالي وظل علي ماهو عليه
تحركت ناحيته ببطئ وتوجس حتي أصبحت علي بعد خطوات منه و:- إ إ إنت إيه؟. م م ماهو باللي أنا شايفاه ده استحاله يكون إنسان بشري زينا إستحاله
التزم الصمت أيضا وفقط صوت أنفاسه اللاهثه هي المسموعه وعينيه ازدادت حجوظا وظهر بها لمعان يشبه الدموع
اقتربت صبا منه وجلست جواره علي ركبتيه رفعت يدها لتضعها علي كتفه و :- إن إنت
فجائها بصوته المخيف :- ابعدييييييي
ابعدت يدها بسرعه وفزع من صوته الوخيم ليكتمل الأمر علي رآسها بأن نهض ووقف أمامها.. نظر إليها نظرات زادت من رجفتها وخوفها :- إيه اللي جابك هنا؟؟ إنتي عارفه اللي بيتجرأ يقرب من هنا بيحصله إيه؟.. جهننننم
شهقت بخوف من صوته الذي ارتفع وعادت إلي الوراء عدة خطوات ليعيدها إليه بقوه وهو يجذبها من ذراعها لتصدم بصدره العريض الصلب ولا زالت نظراته لم تتغير :- هتروحي فين
هبطت دموعها وهي تتصبب عرقا من فرط حرارة المكان وزاد عليه خوفها
صبا :- أ أ أنا أنا جيت أطمن ع عليك
صدحت ضحكته العاليه في المكان وتردد صداها بعلو و:- هههههههه هههههههه تطمني عليه.. إنتي بتستهبلي... هو إنتي مفكره الحركات اللي بتعمليها دي خايله عليه مفكراني أهبل لا ده انا سايبك بمزاجي
صبا :- إنت ليه كده؟ ليه اللي بتعمله في نفسك وفي اللي حواليك؟ ليه حارم نفسك من إنك تعيش إنسان طبيعي
قبض آوس علي رسغها وجذبها خلفه و:- عايزه تعرفي عايزه تعرفي تعالي
أخذها إلي جانب مستقل يملأه صور كبيره لأشخاص لم تتعرف علي آحد منهم ولكن أعين أوس عليهم تظهر وكأن بينهم لا يقل عن الدم
أشار بسبابته وهو في حاله يرثي لها :- بسبب دول بسببهم هم اللي حولوني لشيطان وأنا مش هسيبهم غير لما أشوفهم كلهم في جحيمي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
شعرت صبا بأنه يُكن في صدره آلما كبيرا آوصله إلي تلك الحالة التي تراه فيها أضعف من طفل صغير
أشفقت علي حاله وطاوعت عاطفتها واقتربت منه أكثر ورفعت يديها تحاوط بهم وجهه وما إن تلامست أناملها مع أطراف لحيته الطويله بعض الشيء حتي شعرت بارتجافه بسيطه ولكنها تجرأت أكثر وانغمست بهما و:- حاسه إنك فيك ألم كبير بس صدقني ما فيش حاجه تستاهل إنك تعيش علشانها الحياة دي وتحرم نفسك من إنك تعيش زي الناس
_إيه حسيتي بالشفقه وصعبت عليكي
حركت صبا رأسها بالنفي و:- لا طبعاً ما تنساش إني مراتك و
قاطعها أوس و:- ولازم تقفي جنب جوزك وتواسيه مش كده
صبا :- أيوه و
لم يدعها تكمل عليها وجذب رأسها إليه في حركة مفاجئة وانقض عليها كمفترس ثائر يقتص من فريسته
دقائق بسيطه وشعر أوس بها تكاد تخنق تحت أنيابه وأنفاسه أصبحت شبه معدوم
توقف آوس عن تقبيلها وقد تدارك الحاله التي وصل إليها... كيف له أن يسمح لنفسه بأن يظهر أمامها بكل هذا الضعف بل كيف سمح لها بالأصل أن تظل في هذا المكان لا لا كيف حدث هذا هي استطاعت أن تجعله يفعل أشياء كانت مرفوضه بالنسبة له
نظر إليها ليجدها تبكي بشده وهي تتحسس شفتيها بألم وتمسح الدماء التي عليها
تقدم منها خطوتين تراجعتهم هي في الحال ليتوقف مكانه وهو لازال يتأملها
صمت لثواني و:- اطلعي بره مش عايز أشوفك طول حياتي كلها مره تانيه عاود الصمت مره أخري و:- إنتي طالق!!!
رواية عودة الماضي كامله من هنا
رواية احفاد السياف كامله من هنا
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق