رواية اسيرة النمرود بقلم هاجر محمد الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رواية اسيرة النمرود بقلم هاجر محمد الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون
رواية اسيرة النمرود بقلم هاجر محمد الفصل السادس عشر والسابع عشر والثامن عشر والتاسع عشر والعشرون
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 16
انتفض بسرعه علي ملمس يدها وصوت أنفاسها في عنقه و:- داليا!!! صمت قليلاً بتفكير و:- إنتي بتشتغلي مع لوسيفر
تحركت وهي تتمايل يمينا ويسارا بدلال لتفتنه بجسدها الذي لا تخفي منه إلا ما يظهر فتنتها أكثر و:- وإيه المشكله ما إنت كمان هتشتغل معاه مش كده ولا ايه
احتدت نظرات آوس وهو يمد يده ليجذبها من شعرها بقوه و:- كنتي بتضحكي عليَّ ياداليا
أمسكت داليا يده بألم و:- آآآآآآه آوس بتوجعني
شدد آوس من قبضته علي شعرها وهو يتكلم من بين أسنانه :- هو إنتي لسه شوفتي حاجه.. إنتي لعبتي في عداد عمرك
رفعت عينيها إليه بتوسل و:- صدقني أنا بحبك وعمري ما عملت حاجه تئذيك ومستعده أضحي بكل حاجه علشانك وعلشان بس أكون معاك
دفعها علي الأرض ونظر إلي بازدراء و:- اطلعي بره قبل ما أعجل بنهايتك دلوقتي
نهضت سريعاً واقتربت منه وهي تلف ذراعها حول عنقه :- آوس أنا بحبك ومستعده أعمل أي حاجه علشان تسامحني وتصدقني
صمت آوس وهو يدقق النظر عن قرب في وجهها واللهفه الواضحه عليها فابتسم بشر و:- ولو
قاطعته داليا وهي تقبله لتمنعه من الكلام وبعدها ابتعدت عنه و:- ما فيش ولو أنا مافيش حاجه في الدنيا تهمني غيرك واني أكون معاك
آوس :- إيه علاقتك بلوسفر
داليا :- بشتغل معاه من تسع سنين
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
آوس :- سكتي ليه عايز أعرف كل حاجه تعرفيها عنه مين هو جنسيته الحقيقيه إيه مين بيساعده
داليا :- كل اللي أعرفه إنه مصري بس أكيد مستحيل إنه يكون أهبل للدرجة دي لوسيفر في معلومات وأسرار ليه مش بتخرج عن حسابه الشخصي والبت اللي إسمها تالين ودول اللي يبص ليهم بس عينه تتقلع
آوس :- وأنا مش عاوز منك أكتر من إنك تجيبي البنت اللي معاه علي آل Night club في سهرة بكره
ضيقت عينيها باستفهام :- تالين!! ليه؟؟
آوس بحده :- مالكيش فيه... إنتي تنفذي بس
دفنت وجهها في عنقه وهي تقبله و:- حاضر بس توعدني إنك ما تبعدنيش عنك
لم يصدر من آوس أي كلمه ومره واحده أغمض عينيه ليري هيئتها التي سلبت تفكيره ببراءتها وجنونها وابتسامتها فتحها بسرعه علي يد داليا التي تعبث بملابسه وتفك أزرار قميصه ليتراجع بسرعه تلقائياً و:- داليا تعبان وعايز أنام اخرجي دلوقتي
اقتربت داليا منه ثانية بجرأه و:- آوس إنت وحشتني أوي بليز خليني جانبك
شعر آوس بالإشمئزاز منها ومن لمساتها لكن ما ينوي فعله يقتضي هذا وستكون هي اول من تلتهمه نار إنتقام ولن يترك أي آثر لأحد منهم
........................................................................
عند صبا كانت تتقلب يمينا ويسارا بغير راحة وتشعر بشئ ما داخلها ظلت تنفخ بضيق حتي استقر عقلها في النهايه علي الخروج من الشقه بأكملها فارتدت ملابسها وهبطت إلي الحارس :- لوسمحت
أسرع إليها رئيس :- خير ياهانم فيه حاجه
صبا :- عايزه اكلم آوس
أخرج الهاتف من جيبه و:- اتفضلي الموبايل تحت امرك ياهانم
أخذت صبا منه الهاتف بابتسامه وهي تتمتم بشكر :- شكرا
صعدت صبا مره أخري وأخذت تدق علي آوس مره وراء الاخري في كل مره النتيجه واحده :- الرقم المطلوب مغلق .. خرجت دموعها بلا سبب فقط تشعر بأن قلبها يؤلمها وكأن أحد يمزقه ببطئ
....................................................................
دلف إلي المنزل الذي اشتراه حديثا منذ أن قرر أن يعطي لنفسه الفرصه معها..
نادي علي رحيق بصوت عالي ليضاهي صوت المكنسه الكهربائيه التي تشغلها و:- رحيييق رحيييق
خرجت إليه سريعاً بعد أن سمعت صوته و:- آدم حمد الله على السلامة
ترك آدم الأكياس التي في يده علي الأرض و:- بتعملي إيه أنا مش قايلك ما تعمليش أي حاجه
رحيق بملامح يبدوا عليها الحزن :- ده لما كنا في الفندق إنما دلوقتي ده بيتي يعني لازم أعمل فيه
فرح آدم بلفظها (بيتي) وأنها تعتبر نفسها ملكة هذا البيت وارتسمت ابتسامه علي وجهه و:- حلوه بيتي دي... بس برده أنا كلمت آسما هتبعت واحده كل يومين تنضف وأنا هجيب الاكل
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
وضعت رحيق يدها في خصرها و:- نعم!! وأنا إيه لزمتي إن شاء الله
جذبها آدم ليقربها منه وهو ينظر إليها بخبث و:- وظيفتك أهم من ده كله
توترت رحيق وحاولت التملص منه ولكنه أحكم ذراعه حولها و:- عجبني كسوفك وبيجنني عليكي أكتر بس ده مش معناه إنك تبعدي
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ابتلعت رحيق لعابها وهي تتحاشي النظر إليه و:- آ آ آدم إح إحنا قولنا ه ه هندي بعض فرصه الأول
آدم بجديه :- فرصه نقرب من بعض مش تبعدي... رحيق أنا عايزك تفهمي إن الفرصه دي أنا مش حاطك فيها تحت الإختبار أنا فعلا عايزك.. والفتره دي أنا سايبها علشانك إنتي إنما أنا خلاص قراري أخذته يوم ما وافقت علي ربط إسمك بيا
رحيق :- ي ي يعني إيه
آدم :- أعتقد إنتي فاهمه كفايا
رحيق :- م م مش فاهمه
آدم :- إيه اللي مش فاهماه؟؟ بقولك عايزك عايز كل حاجه فيكي تبقي معايا عقلك قلبك روحك جسمك كل حاجه
صمتت رحيق لحظات وبعدها أبعددت يده ببطئ و:- آ آدم و و وده اللي إنت طول عمرك بتاخده من أي بنت وأنا م مش مستعده إني أكون واحده منهم... صبا سلمت لأوس وأنا عارفه إنها هتتجرح بس أنا مش زيها أنا عشت حياه كلها كسره ومش مستعده أكمل باقي عمري كده
دهش آدم من تفكيرها الذي لم يفكر به بالطبع عرف الكثير من البنات وقام بالكثير والكثير من العلاقات لكن ليس كما تتخيل كلها كانت مجرد علاقات عابره أما هي فهوي سيموت عليها كليا يريدها ملكه يريدها في حياته لكن تفكيرها هذا صدمه و:- إيه التخريف اللي بتقوليه ده
رحيق :- دي الحقيقه يآدم دي الحقيقه اللي أول ما هتملكها هتبقي عامله زي العصفوره اللي هترميها من قفصها بعد ما تكسر جناحها أنا مش غبيه ولا هبله علشان أبيع نفسي بعقد جواز
هتف آدم بها بحده و:- اخرصي يارحيق اخرصي مش عايز أسمع منك حرف زياده والا هتندمي إنك عرفتني أصلاً
رحيق بأسف :- آدم أ أ أنا مش قصدي أضايقك أنا ب بس خايفه ومش عايزه أحط احتمالات إني أعيش حزن جديد
آدم بجمود :- عايزاني أطلقك أنا ما عنديش أي مانع معاكي المهمه خلصت وأنا اللي غلطت ولازم أتحمل النتيجه
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
هم بالرحيل لكنها أسرعت إليه و:- طب انت ليه عايزني يآدم في مليون بنت من مستواك يتمنوا اشاره منك
أمسكها آدم من ذراعها بقوه و:- إنتي مش كنتي موافقه مش وافقتي إننا نفضل مع بعض إيه اللي اتغير ما كنتيش عارفه إني بتاع بنات ولا بتاع علاقات سابقه ومغامرات كتير إيه الجديد اللي غيرك كده
رحيق بألم :- لا عارفه ع عارفه من قبل ما أشوفك حتي ب ب بس برده مش عايزه أبعد وفي نفس الوقت مرعوبه أقرب تكون نهايتي حطام أنثي زي اللي شوفتهم
آدم :- إيه اللي شوفتيه؟ أنا عمري ما أجبرت واحده علي حاجه
رحيق بدموع :- بس كسرت كتير وواحده منهم قالت لي الكلام ده بس أ أنا وعدتها إني مش هقول علي أي حاجه ب ب بس ما ات
ارتفع صوت آدم بغضب و:- رحيييييق.... شوفتي مين
فزعت رحيق بخوف من صوته و:- و و والله م ما شوفت ح ح حد د د دي ب بنت ق قبلتها في الفندق وطلبت رقمي والنهارده كلمتني و و وقالتلي إنها ك كانت علي علاقه معاك وقالتلي حجات كتير كانت بينكم
زمجر آدم بغضب و:- هي مييين
رحيق بدموع :- م م ما أعرفهاش والله ح حتي حاولت أكلمها تاني رقمها مش بيفتح
حاول آدم أن يهدئ من نفسه إشفاقا علي الخوف المسيطره عليها فتح ذراعه لها :- تعالي
ترددت رحيق فاقترب آدم منها وأخذها بين ذراعيه وتمتم بخفوت وهو يطبع قبله علي رأسها و:- رحيق عارف إني الماضي بتاعي طبيعي يخوفك بس اتأكدي إنك أول واحده أحس إني ملهوف عليها وخايف عليها حتي من نفسي وكل اللي أقدر أوعدك بيه إني عمري ما هجرحك عن عمد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
رحيق :- أنا آسفه ب بس والله كنت خايفه
ربت علي شعرها و:- هششش خلاص ما فيش داعي للاعتذار بس إنتي كمان ما ترجعيش للماضي لأنه بتاعي بغلطه بالوحش اللي فيه أو الحلو
رفعت رحيق رأسها إليه و:- والحاضر توعدني إنه هيبقي ليا
ابتسم آدم وهو يحرك رأسه ويسندها علي رأسها و:- هيبقي بتاعنا
أغمضت رحيق عينيها باستمتاع و :- وأنا هصدقك ياآدم
آدم :- واوعدك مش هتندمي ..... وضع آدم يده أسفل ركبتها والآخري خلف ظهرها وحملها لتخرج منها شهقه خفيفه و:- آدم بلاش دلوقتي لو سمحت
ابتسم آدم بتلاعب و:- هو إيه اللي بلاش... مش عايزه تاكلي
قوست رحيق حاجبيها و:- آكل
ضحك آدم بقوه وهو يتوجه بها ناحية طاولة الطعام و:- وأنا اللي فكرتك مؤدبه طلعتي..
تدفقت الحمره إلي وجهها و:- أ أنا ما كانش قصدي كده
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
آدم :- أيوه أيوه واخد بالي إنتي أكيد كان قصدك علي الاكل
وضعها آدم علي الكرسي :- هغير وجاي إياكي تقربي من الأكل مفهوم
رحيق بابتسامه :- حاضر مفهوم... دلف آدم إلي الغرفه ليغير ملابسه بينما تنهدت برحيق بقوه وهي تحاول كبت مخاوفها فهي في أسوأ الأحوال زوجته
.....................................................................
استيقظ في الصباح ليراها جواره وهي شبه عاريه تقريبآ .. نهض وهو يشعر بشئ ما يجعله يختنق وصورة صبا ملازمه له.. حدث نفسه بعجب كيف لها أن تسيطر عليها في حضورها وغيابها اخرج سيجار ونفسها بغضب وقوه .. أمسك هاتفه وفتحه دقائق وكان المتصل كان يترقب أن يفتحه
فتح آوس بسرعه ما إن رأي إسم الحارس علي الشاشه و:- ألو
هتفت بلهفه و:- آوس انت كويس
ردد اسمها بين شفتيه ببطئ وكأنه يتذوقه و:- صبا
صبا بصوت باكي :- حرام عليك كنت هموت من خوفي ليه قافل موبايل
آوس :- كنت نايم... ليه القلق ده كله
صبا :- مش عارفه بس قلبي كان هيوقف من الخوف وحاسه إن فيه حاجه..
نظر آوس إلي تلك الساقطه التي تتسطح علي الفراش وأذنه مع صبا التي زادت من اختناقه فتنفس بضجر و:- وحشتيني ياصبا نفسي أشوفك.. بعد بكره بالكتير هكون في مصر مش قادر أفضل أكتر من كده
أشرق وجهها بابتسامه فرحه و:- بجد.. هتيجي بكره
آوس :- بجد هاجي بكره
لم تشعر صبا بنفسها إلا وهي تقفز من مكانها بسعاده و:- بحبك
تردد صوتها في أذنه وكلمتها هل ما سمعه صحيح لا من المؤكد أنه يحلم و:- صبا إنتي قولتي إيه
أدركت صبا ما تفوهت به ففحت عينيها و:- يالهوي ايه اللي قولته ده
آوس :- صبا نظرت صبا إلي الهاتف واغلقته دون أن ترد عليها وهي تتنفس بسرعه وتنهر نفسها علي تسرعها ولكن في نفس الوقت فرحتها تصل عنان السماء لأنه سيعود في الغد
ضاق بها ووصلت إلي نهايتها وهي تشعر بهذا العجز يذلها من حين لأخر وتفكر في أن إعاقتها هي سبب تفضيل اوس لصبا حملت قدمها بيدها وضعتها في الا ورفعت يده علي حائل وأخذت تجري محاولاتها اليوميه حسب إرشادات بعض الخبراء علي مواقع التواصل الاجتماعي لتتغلب علي عجزها فقد سئمت من إرشادات الأطباء التي لا تجدي إلا بالقليل الذي لا يسمن ولا يغني من جوع
في أول محاوله ما إن همت للوقف حتي شعرت بثقل قدمها ووقعت علي الأرض لكنها تبالي وحاولت ثانية وثلاثه وعاشره حتي استطاعت بالفعل أن تتحامل وتصلب طولها علي قدمها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
أبتسمت بفرح و:- أنا واقفه أنا واقفه
في تلك اللحظه طرقات علي الباب جعلتها تلقي بنفسها علي الأرض فهي لا تريد أن يعلم أحد عنها شيئا و:- إدخل
دخلت آسما لتتفاجأ من هيئتها علي الارض فصرخت بخوف :- ست ساره إيه اللي وقعك
ساره :- كنت بحاول أقعد علي الكرسي ووقعت
آسما بتأنيب :- ليه كده بس يابنتي كنتي نادي عليه.. قومي تعالي
ساعدتها آسما في الجلوس علي الكرسي و:- آدم بيه مستنياكي تحت
عبث وجهها بضيق :- قولي له مش هتنزل
فتح آدم باب الغرفه وأطل برأسه :- طب ولو أدم اللي طلع لك
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
آسما من بينهم بينما دخل آدم واقترب من رأسها وطبع قبله حانيه :- عامله إيه
ساره بجمود :- ما يخصكش لو سمحت سيبني لوحدي
أمسك آدم بالكرسي و:- لا مش هتفضلي لوحدك هتنزلي معايا
هبط بها آدم إلي أسفل غير مبال باعتراضها حتي وصل إلي الحديقه أمام طاوله يوجد عليها أنواع مختلفه من الطعام وأجبرها علي تناوله وأيضاً اخذ الدواء
ساره بنفاذ صبر :- خلاص كده بقيت مرتاح خلاص ساره أكلت بمزاجك وخرجت بمزاجك واخدت علاجها بمزاجك وعايشه حياتها بمزاجك إنت وأوس بيه
آدم بهدوء :- علشان إنتي بالنسبه لينا الطفله اللي كبرت علي إيدينا وربناها وكانت بنت كبيره لينا وأخت صغيره ومستعدين نقدم روحنا ليها
نهض آدم وهو ياخذ هاتفه و:- لازم أمشي. الحراسه هتوصلك النادي تغيري جو شويه وهرجع أشوفك تاني بالليل
......................................................................
في المساء في Night club دلف آوس بهيئه سلبت عقول وسرقت أنظار كل الحاضرين كان يرتدي(بنطلون جينز وقميص أبيض يكاد يتقطع من فرط بروز عضلاته) جلس علي طاولة الخمور لتأتي إليها الكثير من الفتيات يعرضن نفسهن عليه ولكن نظره كان معلقا علي سلم الدخول ليصطاد هدفه .. ابتسم بنصر وخبث حينما وجد داليا تدخل برفقة تالين التي تسلط نظرها علي الفتيات التي يتجمعن حول آوس
تالين باستفسار :-
From this that girls are wrapped around it.?????(من هذا الذي يلتف حوله الفتيات؟؟)
داليا :- ده النمرود ايه ما شوفتهوش مع لوسيرف ده معلق صوره في أوضه لوحده
دققت تالين النظر به و:- واااااو أحلي كتير من الصور... تحركت في اتجاهه وخلفها داليا التي شعرت بالغضب منها :- إنتي رايحه فين
تالين باعجاب :- لازم أتعرف علي هالجمال المصري
كل هذا وأوس يراقبها من بعيد حتي أتت وجلست مقابله ومدد له يدها و:- هاي.. أنا تالين
اتسعت ابتسامة أوس و:- هاي... وأنا النمرود
*لم يمر وقت طويل إلا وكانت تالين مستسلمه بين أحضان آوس كما خطط تماما وكانت سيطرته عليها شبه كامله
تالين :- آوس
آوس :- امممم
تالين :- لازم قوم إمشي.. أكيد لوسيفر رح يسأل علي
آوس :- تمام بس أكيد هنتقابل تاني
تالين بتأكيد :- أكيد
نهضت تالين الي الحمام وبعدها أسرع أوس بفتح حقيبتها الخاصه وأخرج منها حاسوبها وأخذ يبحث به بسرعه وفي وسط هذا وجد صوره واضحه ل لوسيفر جعلته في حالة صدمه وعدم تصديق هل هذا هو سبب جحبمه هل هذا من قلب حياته رأسا علي عقب وحرمه من أمه ومن رأف الذي احتضنه كإبن له
آوس بصدمه :- بابا!!!!!!!
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
ظل محدقا بالصوره لفتره حتي خرجت تالين ووجدته علي هذه الحاله وهو يمسك بحقيبتها فأسرعت إليه وأخذته منه :- شو عم تعمل جنيت كيف بتفت
لم يدعها تكمل جملتها ورد عليها بكف جعل الدماء تسيل من فمها وأنفها و:- تعرفي إيه عن لوسيفر
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
وضعت يدها علي وجهها بألم و:- آ آآه لك شو عم تساوي أنا ما بعرف شي غير إنه لوسيفر
أمسكها أوس من عنقها بقوه و:- عايز أدخل مكتبه السري
تالين باختناق :- لا مستحيل إذا عرف بيقتلني
آوس :- ولو ما قولتيش هتتقتلي هنا
شدد آوس من ضغطه علي رقبتها فامسكت يده :- رح خبرك بس توعدني إنه تحميني منه
أرخي آوس قبضته علي عنقها و:- اتكلمي
أخذت تالين نفسا قويا و:- لوسيفر ه هو نفسه بيكون أبوك
احمرت عين أوس وتحجرت الدموع بها و:- قديمه عارف.. أنا عايز أدخل المكتب السري
تالين :- آوس صدقني ما رح تقدر حتي لو قلت لك ع مكانه مستحيل تقدر تفت لعنده
آوس :-قولي إنتي ومالكيش دعوه إزاي أدخله
هزت رأسها بموافقه و:- حاضر
أخبرت تالين آوس عن كل مداخل القلعه السريه الخاصه بلوسيفر وبعدها تركها لتر حل بعد تحذيره لها بأنها إن أخبرت أحدا أنه علم بهوية لوسيفر الحقيقيه...انفرد آوس بنفسه ليشعر أن العالم كله فوق رأسه لقد عاد مرارة طفولته أمامه لكنه لن يشفق عليه هو بالأصل كان يكرهه والآن لن يمنعه أي شيء من أخذ روحه بيده لكن كيف يعود إلي الحياة مره أخري بعد موته
عاد بذاكرته إلي الوراء خمسة عشر عاما حينما كان في المرحله الثانويه .....
عاد من المدرسه بسعاده وهو يحمل ورقه في يده بها درجه مميزه
نادي علي أمه بسعاده و:- ماما ياماما
قابله رائف بابتسامه و:- تعالي يأوس ياحبيبي
توجه أوس إليه بسعاده :- شوفت ياعمو رائف أنا طلعت الأول في إمتحان الفيزيا
رائف :- آوس طول عمره أشطر واحد... تعالي معايا عاوزك في موضوع مهم
آوس :- خير ياعمو.... بس أنا هي فين ماما
رائف بتوجس :- في المستشفي
انخطف لون آوس وهتف بخوف :- هي ماما تعبانه
ربت رائف علي كتفه :- لا ياحبيبي مامتك كويس.. بس
آوس :- بس إيه
رائف بتردد :- باباك هو اللي عمل حادثه ومات
احتدت ملامح أوس :- أنا ما فيش عندي أب هو ميت من زمان
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ. هاجر محمد. حبيبة
رائف :- آوس ده مهما كان باباك
آوس بغضب :- بس أنا بكرهه
تركه آوس وصعد إلي غرفته ولم يبالي بنداء آوس له
ظل في غرفته يحوم بها وهو يضرب يده ببعضها ثم خرج وتوجه إلي المستشفي وفي لحظة وصوله وجدهم يخرجون بجثته ولا يوجد سوي رائف ووالدته وكانت تبكي ماما آثار غضبه فهو لا يستحق أن تخزن حتي لأجله
توجه ناحيتها بعصبيه :- إنتي بتعيطي علشان ده عاش حيوان ومات حيوان
هدرت به بعنف :- آوس ده أبوك اقل حاجه ادعي له بالرحمه
ارتفع صوته أكثر :- مش أبويا سامعه مش أبويا
فاق آوس من شروده وهو يصرخ بنفس الكلمه و:- مش أبويا مش أبويا.... هقتلك ياحسين هقتلك هقتلك زي ما قتلتها هعيشك عذاب تتمني لو كنت ميت حقيقي بس ما حدش هيرحمك مني
............................................................................
_آوس يفضل تحت عينك 24 ساعه أنا مش مستريح له وحاسس إنه بيخطط لحاجه
ماتقلقش هو كده كده رقبته تحت رجلينا... إحنا عرفنا مكان البنت اللي خطفناها مخبيها في عماره في المعادي
ابتسم بشر و:- حلو أوي البت دي هتبقي الكارت الرابح لينا مع النمرود لو حاول يلعب بديله رقبتها هتكون التمن.... التفت إلي تلك التي تقف بوجه مخطوف ومتوتر :- مالك ياتالين
انتبهت تالين له فابتسمت بتصنع و:- ما في شي لوسيفر بس تعبانه شوي
نهض لوسفر ولف يده حول خصرها وقربها منه :- تعالي نرتاح.. طلع قبله علي رقبتها و:- إنتي وحشتيني
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
.........................................................................
لا يعرف متي وكيف وصل إلي هنا كل ما يشغل باله هي فقط كان يريدها وكأنها ملجاه الوحيد الذي سينقذه من حربه مع نفسه ونار الانتقام المشتعله في قلبه وعقله
وقف في ساحة المطار وكأنه يستجمع شتاته ويعيد هيئته الجامده وهو يستقبل شخصا ما
_ايه اللي رجعك يأوس ا
.قاطعه آوس بجمود :- بلغ سيادة الرائد إن اتفاقي معاه ملغي وأنا اللي هخلصها بنفسي
_آوس واضح إنك عرفت حاجه بس لازم تعرف إن أيا كان اللي عرفته مصلحة البلد قبل انتقامك
آوس :- ما عنديش غير اللي قولته ومش عايز كلام في الموضوع ده فاهم... كل واحد يدور في اتجاه واللي يوصل الأول يعمل اللي هو عايزه
وصلت الحراسه الخاصه يأوس وبعدها رحل.....
.......................................................................
تقف منذ طلوع الشمس وحتي حلول المساء تحضر أشهي الأكلات التي تعرفها وما أن انتهت حتي توجهت ناحية غرفتها أخذت حماما وبدلت ملابسها إلي منامه طفوليه قصيره وقيدت شعرها علي شكل كحكه تخرج منها بعض الخصلات تعطيها مظهرا مثيرا وجذابا.. اتسعت ابتسامتها بفرحه حينما سمعت صوت إغلاق الباب لتخرج مهروله إليه بلهفه..
توقفت علي أحد درجات السلم غير مصدقه وصوله يقف أمامها بطلته التي تأخذها إلي عالم الأحلام وهو أيضا يتاملها بشرود ولهفه واشتياق ابتسم لها ابتسامه بسيطه كانت بالنسبه لها كدعوه لتركض إليه وتتعلق برقبته كطفله
لف يده حولها ورفعها عن الأرض يحتضنها بقوه . كان ضمه لها بالنسبة له المعالج لكل الاوجاع التي عادت إليه في صورة ذلك الشيطان لوسيفر..
ازداد ضغطه عليها مما جعلها تإن بألم و:- آآآه
أرخي يده و أنزلها بسرعه :- آسف.. وجعتك
هزت رأسها بنفي وهي تمسك وجهه بين كفيها :- لأ
أمسك يدها وقبل باطنها و:- تعالي
صبا :- مش جعان أنا محضره أكل كتير وواثقه إنه هيعجبك
آوس :- أكيد هيعجبني علشان من إيدك بس أنا دلوقتي محتاجك إنتي ممكن
صعدت معه إلي غرفتهم وجهزت له الحمام وجلست بانتظاره حتي خرج وجلس جوارها علي الفراش
أمسكت صبا يده و:- مالك ... ليه راجع حزين كده ابتسم آوس بوجع و:- فكرت إني بجري ورا الماضي علشان أدفنه بس كان هو اللي بيلحقني طول السنين دي ومش عارف عايز مني إيه
صبا بعدم فهم :- يعني إيه مش فاهمه حاجه
آوس :- مش لازم تفهمي بس عايزك جانبي حاسس إني هاخد قوتي منك إنتي أول مره أحس اني محتاج لحد
تحرك أوس واقترب منها و:- تسمحي لي
جف حلقها ولم تعرف بما تجيب أعادت خصلت شعرها إلي الوراء و:- آ آ آوس ا
لم يمهلها الفرصه لتعترض وتسطح بها علي الفراش و:- في المره دي أنا مش بستأذنك
صبا بخوف :- يعني أعتبره أ أمر
آوس بنفي و:- ولا أمر... ممكن تعتبريه رجاء
حملقت صبا به ولم تقوي علي الاعتراض ليقترب آوس منها أكثر ومع استسلامها تمادي معها حتي أصبحت له قولا وفعلا .....
.........................................................................
في الصباح استيقظ آوس وكانت صبا تتوسد صدره كالملاك ظل يتئملها ويتذكر برائتها ونقائها كانت معه قكطعة عجين يشكلها كما يشاء تمني لو لم يكن النمرود تمني أن يخسر جاهه وسلطانه ونفوذه وسلطته مقابل أن يعيش معها فقط بعيدا عن الصراعات التي دمرت ماضيه وستنهي علي حاضره مقارنته بصبا كالشيطان والملاك لا يمكن أن يجتمعا لكن هي آسرته وأصبحت له المأوي والمسكن . وفي نفس الوقت نقطة ضعفه ماذا إن كان القدر يخبئ له الحرمان منها
شعر باهتزاز الهاتف جواره وما إن رأي إسم المتصل لوسفر حتي تغيرت ملامحه إلي الغضب ونهض بعيدا عن صبا وقد قرر أن يبدأ اللعبه معه من جديد ويكشف كل أوراقه أمامه و:- ورقك بقي مكشوف ومافيش داعي نفضل نضحك علي بعض
صدم لوسفر من تصريحه المباشر ورد بتلعثم :- ت ت تقصد ا إيه
صمت آوس وجز علي أسنانه بقوه و:- حسين سلم وجدي عزيز ...
اهتز لوسيفر ولم يستطع أن يتفوه بحرف فتابع آوس بوعيد :- أحب أقولك جهز قبرك من دلوقتي لأني مش هرحمك وهعمل فيك اللي مستحيل تتخيله وكله هيبقي بعلمك مش هطعنك في ضهرك استعد لجهنم اللي مستنياك
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 17
.
.
احمر وجهه كبركان ناري وألقي بالهاتف أرضا وهو يصرخ بغضب :- إزااااي عرف إزاي ده
دخل عليه سريعا ذراعه الأيمن سليم :- خير يالوسيفر إيه اللي حصل
تنفس بغضب وضرب يده في الحائط بقوه :- آوس عرف هويتي الحقيقيه منييين ؟؟ ما فيش حد يعرفها غيرك إنت وتالين يبقي
شرد سليم بدهشه وتفاجئ :- عرف!! إزااااي مستحيل
لو سيفر بشر :- هقتله.... هقتله زي ما قتلت الخيانه أمه زمان
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
سليم بهدوء :- لوسيفر اهدي علشان نعرف نفكر النمرود مش سهل تقف قصاده
ضغط لوسيفر علي أسنانه بغل وهو يتذكر توتور وخوف تالين و:- ما فيش غيرها هي اللي قالت له
سليم بتساؤل :- هي مين؟؟؟
لوسفر :- تالين... سليممم هاتها لي حالا
سليم :- ب بس بتشتغل معاك من زمان من قبلي حتي
لوسفر :- بس أنا واثق ان هي.. روح هاتها
نفذ سليم طلبه في الحال وذهب لإحضار تالين..
وفور أن دخل بها إلي لوسيفر قبض علي شعرها بكل قوته و:- النمرود عرف منين عرف منين هويتي الحقيقيه
صرخت باستغاثه و:- ما بعرف
لوسيفر :- قولي الحقيقه ياتالين
تالين بخوف :- رح قول بس ما بعرف إذا كانت هي ولا لأ
لوسيفر :- اتكلمي اخلصي
تالين بتردد :- داليا. بهديك الليله ياللي قضيتها معك ما بعرف بس كانت خارجه عم بتقول إنه هي عرفت الحقيقه ياللي هتخلي النمرود يرضي عنها
ترك لوسيفر شعرها و:- داليا... يابنت الكلب... هدر إلي سليم بغضب و:- سلييييم خلص علي الوسخه اللي إسمها داليا
سليم بطاعه :- أوامرك يالوسيفر
خرج سليم لتتنفس تالين براحه بعد أن نجحت كذبتها ونجت من براثينه اقترب من لو سيفر :- مش مصدقه إنك بتشك في تالين بعد كل هالعمر ياللي قضيته معك
لوسيفر :- آوس عرف حقيقتي
عبثت تالين بشعره و:- شو المشكله؟؟ بجميع الأحوال كان هيعرف
لوسيفر :- ما كنتش عامل حسابي دلوقتي
تالين :- خلاص لا تشيل هم إنت بتقدر عليه وأكتر وأنا ما رح اتخلي عنك أبدا
إقتربت منه بدلال وأخذت تستغل نقط ضعفه التي تعرفها حتي استسلم معاها وبهذا أيقنت أنها أخرجت كل الشكوك التي يمكن أن يظنها بها
......................................................................
_آوس عرف ان لوسيفر هو نفسه أبوه.. هدر بها شخص مجهول الهويه
_علشان كده رجع مصر
_أيوه تابع تحركاته أول بأول لأن الاتنين دلوقتي بيفكروا يخلصوا إزاي من بعض وإنت عارف الباشا ما يهمهوش غير حياة آوس
_ما تقلقش عليه الباشا هنا أصلاً مش هيخلي الهوا يقرب منه خد بالك انت من نفسك لان شكل النهاية قربت
_فعلاً شكلها قربت... المهم خد بالك وقول للباشا لأن رجالة لوسيفر في مصر مش هيسبو النمرود هيغدروا به في لحظه
_أنا عيني عليه 24 ساعه وأكيد هبلغه ما تخافش
_ربنا معاك.. سلام
_سلام
...........................................................................
في النادي وصلت ساره بصحبة آسما وبعض الحرس .. وآثناء سيرهما إلي الداخل لاحظت ساره شيء ما وقع علي الارض
نادت علي صاحبه و:- ياااااكابتن
التفت علي الصوت و:- أفندم!! بتنادي عليه أنا
حركت رأسها وهي تشير إلي الأرض و:- أيوه فيه ورقه وقعت من حضرتك علي الأرض
انحني إلي الأرض وأخذ الورقه ثم اعتدل بابتسامه :- متشكر جدا
ساره :- العفو.. يلا ياداده
وقف يتابعها لفتره وهو يشعر بأن هذا الوجه مألوف جدا بالنسبة له و:- يارب ذكرني أنا واثق إني شوفتها قبل كده بس فين فين... ظل يفكر لفتره وبعدها فتح عينيه بتذكر و:- معقول ساره رآئف الحديدي!!!!
......................................................................... .
في منزل آدم ورحيق
طرقات متتاليه علي الباب خرجت رحيق علي آثرها سريعاً و:- أيوه حاضر جايا
فتحت الباب لتشهق بخوف وهي تتراجع إلي الخلف و:- ب ب بابا
تقدم إسماعيل منها بحقد حاول إخفائه و:- إيه مش هتقولي لابوكي اتفضل ولا إيه
رحيق برعب وهي تغلق الباب و:- ا انت إنت إيه اللي جايبك هنا إطلع ب بره
منعها إسماعيل بيده وهتف بانكسار محاولا استعطافها و:- اسمعيني يابنتي أنا عارف إني غلطت في حقك وحق أسامه وعارف إنه صعب تسامحيني ب ب بس أنا جاي أترجاكي تسامحيني وتيجي معايا تيجي للست اللي سايبها بين الحياه والموت
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
في كل ما قال لم يرق قلب رحيق له ولكنه ذاب ووقع في قدمها حينما ذكر أمها وهتفت بلهفه :- م م ماما ماما مالها
إسماعيل بتمثيل متقن :- يعني ولادها الاتنين بعدوا عنها وحست إنها خسرتهم تفتكري هيبقي ح
قاطعته رحيق بصراخ و:- اخلص قولي ماما فيها إيه
إسماعيل :- حالتها صعبه وما فيش علي لسانها غير عايزه رحيق وأسامه والدكتور قال أيامها معدوده
شهقت رحيق وهي تذرف دموعها بحرقه و:- حبيبتي ياماما نظرت إليه ... هغير هدومي في ثواني وجايا معاك
ركضت سريعا إلي الداخل بينما تلاشت ملامح الاستعطاف التي كان يرسمها وتبدلت بابتسامه شيطانيه و:- خلاص ياعاري في الدنيا هخلص منك
تجهزت رحيق في لمح البصر وعادة وهي تلهث و:- يلا بينا هي ف في البيت ولا في المستشفي
إسماعيل :- ف في البيت بس مش بيتنا في مكان تاني
رحيق :- طب يلا بسرعه
.......................................................................... .
استيقظت علي رائحة عطره تتغلل إلي أنفها لترسم ابتسامه رقيقه علي ثغرها وهي تشعر بالخجل البالغ.. اعتدلت جالسه وهي ترفع الغطاء علي جسدها ليلتفت إليها بابتسامه مماثله :- صباح الخير
صبا بهمس وصوت لا يكاد يسمع :- ص ص صباح ا النور... ه ه هي الساعه كام
تقدم أوس إليها وهو يغلق أزرار القميص و:- الساعه 11
صبا بدهشه :- 11 ياربي ما صليتش الفجر
آوس بخبث وتلاعب :- شكلك كنتي سهرانه ما قدرتيش تصحي
تدفقت الحمره إلي وجهها و:- م م ممكن ت تخرج علشان أعرف أقوم
آوس :- ما تقومي هو أنا ماسكك
صبا برجاء :- آووس
ابتسم ببرود :- نعمممم
صبا :- أخرج من فضلك
لم يرد أوس أن يثقل عليها أكثر فمن احمرار وجهها واضح أن حرارتها ستصل إلي الانفجار اقترب منها وطبع قبله مطوله علي شفتيها و:- لو عوزتي حاجه كلميني... وعلي فكره جبت لك موبايل علشان ما تنزليش للحارس تاني موجود في دولابي إبقي خوديه
تمتمت صبا بشكر و:- شكراً
نهض آوس من جوارها ورحل أما صبا فقامت الي المرحاض أخذت حماما وتوضأت وصلت عدة ركعات حتي صلاة الظهر ثم صلته وأخذت تسلي نفسها بتنظيف البيت.....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
.............................................................................
في شركة النمرود وصل آوس وتوجه مباشرةً إلي مكتب آدم و:- آدم باشا
نهض آدم سريعاً و:- آوس... حمد الله على السلامة
آوس :- إيه الأخبار
آدم :- الأخبار عندك إنت... عملت ايه مع لوسيفر
آوس :- قبل ما أقولك أي حاجه تعاملنا مع النقيب ملغي وما تسألش ليه أنا هاخد حقي بإيدي
آدم بدهشه :- طب ليه انت مش كنت موافق تسلمهم لوسيفر
آحدتت نظرات آوس بحقد وكره و:- ده قبل ما أعرف هو مين؟
آدم بتساؤل :- هو إنت عرفت هويته الحقيقيه
تحرك آوس إلي النافذه وهو يهتف باختناق و:- حسين... طلع حسين ياآدم حسين هو اللي قتل أمي وقتل رائف وبيحاول من سنين يخلص مني أنا كمان
فتح آدم عينيه بقوه بعدم تصديق و:- حسين مين؟؟ أبوك
ضرب آوس يده في الحائط بقوه وهو يصرخ بغضب :- ما تقولش أبويا
أمسك آدم سريعاً بيد آوس ة:- طب اهدي جرحت إيدك
جذب آوس يده منه و:- متعود علي أكتر من كده
وتركه ورحل إلي مكتبه يخطط ويرتب ليثأر لناره ويأخذ إنتقام من هذا الشيطان الذي دمر حياته
..........................................................................
حاسب صاحب التكسي وبعد رحيله ابتسم لنجاح خطته وتقدم من رحيق و:- تعالي
تأملت رحيق المكان بتوجس فهو مهجور ومخيف كأن الأشباح تسكنه نظرت إلي أبيها بتوتر :- ه ه هو انت إزاي س سايب م ماما في المكان ده
ضحك إسماعيل ضحكه عاليه رن صداها في المكان ودبت الرعب في قلب رحيق وهي تسمعها وهدر بغل :- أمك مدفونه تحت المكان ده وهدفنك إنتي كمان جانبها
التفت رحيق بفزع علي صوت من خلفها لتراه عزيز الذي وجه كلامه إلي إسماعيل و:- انت كده مهمتك خلصت دي بتاعتي أنا
إسماعيل :- أوامرك ياباشا ب بس بس ياريت ما تنساش تعبي بقي
هز عزيز رأسه و:- طبعاً طبعا... وأشار إلي رجاله :-يارجاله شوفوا حسابه
اقترب رجال عزيز من إسماعيل فشعر بأنه سيغدر به ليتقهقر إلي الوراء بخوف و:- ياعزيز باشا أنا نفذت اللي طلبته كله
عزيز بشر :- وتفتكر اللي يبيع بنته مرتين ويقتل مراته ينفع أسيبه معايا ياإسماعيل
وفي لمح البصر كانت رصاصه تستقر في صدر إسماعيل ليقع في الحال جثه هامده علي الأرض
صرخت برعب وهي تحاول الفرار لكن عزيز كان أسرع منها وهو يقبض علي يدها ويجذبها إليه بقوه و:- مفكره نفسك هتقدري تهربي من عزيز بالسهوله دي
ضبظربته رحيق علي يده وهي تصيح به و:- آدم مش هيسيبك وهيوصلي
ضحك عزيز بصوت عال و:- ده لو لحقك في مصر ياحلوه... كان نفسي أخد منك كتير بس للأسف الزبون دافع علي بنت بنوت بس ده ما يمنعش من شوية تسالي كده....
رحيق :- بتحلم آدم هيوصلي وهيدفعك التمن غالي
.................................................................................
حاول الاتصال عليها عدة مرات لكن دون جدوي رنين دون رد تسلل القلق إلي داخله فترك الشركه وتوجه إلي البيت.. وما إن وصل حتي أخذ ينادي ويبحث عنها ولكن لا يوجد أثر لها
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
مسح علي رأسه وهو يشعر بالقلق عليها و:- راحت فين دي بس
انتظر فتره في البيت علها تعود ولكن طال انتظاره وازداذ خوفه وفجأه تذكر شيئا ما فنهض سريعاً إلى غرفتهما و:-...
..................................................................................
في النادي ظل يراقبها طوال النهار وهي جالسه علي الكرسي يخشي قدوم التحدث معها ربما يكون مخطئا في التشبيه ولكن ها هي الفرصه قد آتت فقد رحلت تلك السيده المصاحبه لها هو فقط سيتعرف عليها
هندم ثيابه وسار حتي وقف خلفها و:- مساء الخير
رفعت رأسها وهي ترد برسميه و:- مساء النور
سحب الكرسي وجلس عليه و:- تسمحي لي أقعد
قوست فمها بسخريه و:- حضرتك قعدت خلاص
ابتسم و:- أنا جيت أشكرك علي اللي عملتيه الصبح
ساره بلا مبالاه :- مش مستاهله علي فكره
دلك يده في بعضها و:- ما اتشرفتش بحضرتك
صمتت ساره قليلا و:- ساره إسمي ساره
أكمل بسرعه هو و:- ساره رائف الحديدي صح
ابتلعت ريقها بخوف و:- إ إ إنت ت ت تعرفني
ابتسم و:-أنا تميم معقول مش فكراني
فتحت عينيها علي مصرعيهم وازداذ خوفها و:- ت ت ت تميم إ إبن عزت
تنفست بسرعه وهي تتلفت يمينا ويسارا تبحث عن أسما
نهض تميم جوارها سريعاً و:- اهدي ياساره إنتي خايفه مني معقول
ساره بخوف :- ا انت إنت عايز مني إيه امشي من هنا
تميم :- طب ممكن تفهميني إنتي ليه خايفه مني كده أنا تخيلت إنك هتفرحي.. نهض بأسف وارتدي نظارته و:- أنا آسف... بس فرحت إنك عايشه لأن بابا ومعاذ قالوا إنك كنتي في في الحادثه مع عمي رائف الله يرحمه.. بعد إذنك
تحرك عدة خطوات ثم توقف علي ندائها و:- تميم.... استني
عاد إليها ثانية و:- عايزه حاجه أقدر اساعدك فيها
ساره بأسف :- أنا أسفه بس ردة فعلي طبيعيه بعد اللي عزت ومعاذ عملوه... بس أنا عارفه انك غيرهم من وإحنا أطفال... نظرت إلي القادمه من بعيد فهتفت بسرعه :- امشي بسرعه قبل ما اسما تيجي
... استني استني هات رقم موبيلك أنا هكلمك
أخرج تميم هاتفه و :- قولي رقمك
أملت ساره عليه الرقم و:- بس الرقم ده انا مش بفتحه غير بالليل علشان آوس ما يعرفش عنه حاجه
تميم :- تمام هكملك بالليل سلام
ساره :- مع السلامة
رحل تميم لكن آسما لاحظته من بعيد وما أن وصلت إلي ساره
آسما بتساؤل :- مين ده ياساره
ساره بتوتر :- د د ده الشاب اللي قابلنا الصبح كان بيشكرني يعني وبس
آسما :- آآه طب يلا ياحبيبتي الحراسه وصلت بره
هزت ساره رأسها وهي تتنفس براحه و:- ماشي يلا
.....................................................................................
نفخت بخيبة أمل وهي ترد بتحسر :- يعني مش هتيجي علي العشا
لاحظ ضيقها وتأففها فرد باعتذار :- هروح أشوف ساره وأكيد هتعشي معاها وهشوف آدم مشي من الشركه ومش بيرد لحد دلوقتي
صبا بحماس :- طب ينفع آجي معاك عند ساره وحشاني جدا.. علشان خاطري ياآوس والله مليت من القعدة هنا
آوس بتفكير :- امممم.. تمام اجهزي وأنا نص ساعه وهكون عنك
قفزت بسعاده :- هتلاقني جاهزه ومستنياك سلام
أغلقت صبا وتجهزت بحماس وبالفعل بعد نصف ساعه كان آوس يدق عليها وينتظرها بالأسفل
ركبت صبا جواره ولحق به عدة سيارات للحراسه..
نظرت صبا خلفها تشاهدهم بعجب ثم نظرت إلي آوس و:- هو انت ليه عامل زي رئيس الجمهوريه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
آوس يتفاخر :- أهم من رئيس الجمهورية ولا انت عندك رأي تاني
صبا بسخريه :- يخربيت التواضع ... لا بجد ليه كل الاحتياط ده كله انت لو عليك تار مش هتعمل كده
آوس بجديه :- تقدري تقولي ترهيب للي قدامي أكتر من إنها حمايه ليا
صبا :- حماية من إيه وترهيب لمين
آوس :- هقولك بس كل حاجه في وقتها وياريت ما تسأليش تاني
هزت صبا كتفيها وهي تمسك بذراعه وتسند رأسها علي كتفه و:- ماشي وأنا هستني
رن هاتف آوس وكان آحد رجاله المرافق لآدم..
رد آدم بحده :- إيه ياحيوان انت آدم فين
الحارس :- مرات آدم بيه تقريبا مخطوفه يا سيادة النمرود
أوقف آوس السياره فجأه فأصدرت صريرا عاليا و:- بتقول إيه إزاي ومين اللي اتجرأ يعمل كده
الحارس:- مش عارفين لحد دلوقتي
نظر آوس إلي صبا التي تتابعه بإنصات وترقب فرد بحذر و:- آدم فين
الحارس :- مش عارفين برده ياباشا إحنا ماشيين وراه و
قاطعه آوس بغضب :- أومال إنت لزمتك لما كل حاجه مش عارف مش عارف.. حسابي معاك بعدين قولي علي المكان اللي انتم فيه
أخبره الحارس بالمكان وبعدها أخذ صبا إلى القصر و
:- صبا انزلي وأنا هرجع آخدك
صبا بقلق :- طب فيه إيه يأوس ريحني
آوس باستعجال :- قولت لك مشكله في الشركه ما تقلقيش إنتي.. يلا ادخلي
صبا :- آوس.. خد بالك من نفسك
ابتسم آوس ببساطة :- ما تخافيش
رحل آوس سريعا إلي الطريق الذي به آدم...
.............
توقف آوس بسيارته أمام سيارة آدم وخرج منها وهو ينظر إليه بغضب توجه اليه وأخرجه من السياره وأمسك به من ملابسه و:- انت هتفضل غبي ومتهور كده لإمتي
آدم بحده :- عزيز خطف رحيق يأوس
آوس بسخريه و:- وهو ده يتخاف منه ده انا ألبسك طرحه وقعدك مكان مراتك في البيت
آدم :- أنا مش خايف منه. أنا خايف علي رحيق
دفشه أوس بخفه إلي سيارته و:- طب اركب أركب
آدم :- هتعمل إيه
آوس :- ما يخصكش اركب
آدم :- آوس انا مش
قاطعه آوس بحزم :- آدم مش عايز كلمه
آدم :- آوس أنا عرفت مكانها
ضرب أوس كفا علي آخر و:- كمان ده انا اللي هتشل علي إيدك.. أشار الي احد الحارس و:- خدو عربيتي وارجعوا علي القصر
الحارس :- وإنتم ياباشا
زمجر أوس بغضب فلم يكن من الحارس إلا أن انسحب هو والبقيه بدون كلام.. ورحل اوس هو وآدم
............................................................................
جالسه في غرفه فارغه ومظلمه تنتظر قدومه المحتوم
تذكرت حينما ألقاها عزيز في الداخل لتتذكر القلاده التي ترديها والتي قد أهداها اياها آدم
فلاش باك.....
_رحيق تعالي ياقمر جايب لك حاجه
رحيق :- آدم خليني أخلص الأكل الأول
جذبها آدم من يدها و:- تعالي الأول أهم
جلست رحيق أمامه ليخرج آدم لها قلاده تشع ضوء أحمر يعطيها مظهرا جذابا وغاية في الروعه و:- إيه رأيك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
أمسكتها رحيق بإعجاب و:- الله جميله جدا... بس كمان شكلها غاليه جدا
وضعها آدم حول عنقها و:- ما فيش حاجه في الدنيا تغلي عليكي... بصي دي بالاضافه انها سلسله فهي وسيلة اتصال بيني وبينك
رحيق بتعجب :- اتصال!!! إزاي مش فاهمه
أخرج آدم قلما من جيبه يشع نفس الضوء الأحمر و:- بصي ياستي الضوء الأحمر اللي في السلسله ده متوصل باشاره بالقلم ده بس لازم الضغط الأول يكون من السلسه بعدها هقدر أعرف مكانك لو إنتي في أخر الدنيا
رحيق :- طب وده ايه لزمته أنا مش بخرج من البيت
آدم :- علشان هنا إنتي بتكوني أغلب الوقت لوحدك فكده هبقي مطمن عليكي
فاقت رحيق من شرودها وهي تتنفس بقوه وخوف ودموعها تسبقها و:- تعالي يآدم بقي.. أنا خايفه
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵🔵
الحلقة 18
الحلقة 19
الحلقة 20
.
.
رواية / اسيرة النمرود
بقلم / هاجر محمد
علقوا هنا ب 10 ملصقات
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 18
.
إنتي إيه اللي رجعك هنا تاني... هتفت بها ساره التي استقبلت صبا بهجوم حاد ونظرات أحد من السيف المسلول
تلاشت ابتسامة صبا التي كانت ترسمها فور رؤيتها و:- مش عايزاني أجي
أشاحت ساره نظرها بعيدا عنها و:- تيجي تعملي إيه تاني أو بمعني أصح إنتي اخدي اللي كنتي بتخطتي له راجعه ليه هنا تاني
عبثت ملامح صبا باندهاش وعدم فهم :- قصدك إيه أنا ما أخدتش أي حاجه من هنا
انفجرت ساره بها وهدرت بعنف و:- أخدتي أوس مني عايزه تاخدي إيه تاني.. شكلك بريئ بس إنتي من جواكي حيه
لم تستوعب صبا هجومها وكلامها الاذع و:- إنتي إيه اللي بتقوليه ده أوس جوزي
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
ضحكت باستخفاف وسخريه و:- إنتي صدقتي الدور ولا إيه كلها يومين وهيرميكي
صدمة صبا ولم تصدق ان هذا الكلام يخرج من ساره التي كانت تراها بعين البراءة والطفوله لكن كلامها الآن كلام شابه ونظراتها كلها غيره وحقد عليها وكأنها تنافسها علي حبيبها
صبا :- إنتي إيه الكلام اللي بتقوليه ده!! ده كلام ما يخصش الأطفال اللي زيك
ازداد غضب ساره وهي ترد عليها بصوت مرتفع و:- أنا طفلة أوس بس إنما أنا فهماكي كويس
صبا باستهجان و:- واضح إن المسلسلات الهندي عامله تأثير عليكي وعايزه تاخدي دور منها في حياتك بس لازم تفهمي ان وجودي من عدمه في حياتك مش هيفرق كتير إنتي كنتي وهتفضلي بالنسبه لاوس أخته وبنته وأنا عمري ما هدخل بينك وبينه لأني بعتبرك أخ
قاطعتها ساره بجفاء وحقد :- بس إنتي دخلتي وخلاص وخلتيه بعد واتغير أوس كان بتاع ساره بس وما فيش في حياته غيرها إنتي إيه اللي دخلك في وسطنا أنا بكرهك ياصبا بكرهك
صبا بزهول :- إنتي إزاي جواكي إسود كده مستحيل يكون مجرد غيره علي واحد بتعبريه أخوكي
هدرت ساره بصوت مرتفع و:- آوس مش أخويا أوس ده الحامي وملجأي وكل حاجه في حياتي
ابتلعت صبا ريقها وتمتمت بتلعثم و:- ي ي يعني يعني آوس إيه في حياتك
ساره بعصبيه و:- آوس بالنس
قطعهم صوت أسما وهي تهتف بترحيب و:- ست صبا والله القصر نور
أبعدت صبا نظرها بصعوبه عن ساره ورسمت إبتسامه مزيفه و:- إزيك ياخالتو آسما
آسما بابتسامه :- الحمد لله يابنتي. هترجعي تعيشي معانا في القصر تاني
صبا بنفي :- لأ آوس آوس جابني علشان نشوف ساره .. بس هو راح مشوار وراجع
آسما :- يبقي أكيد هتتعشوا هنا صح
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
أومأت صبا بابتسامه و:- من المفروض كنا هنتعشي هنا. التفتت إلي ساره و:- بس واضح إن مش هينفع المره دي خليها مره تانيه
تلاشت إبتسامه آسما و:- ليه يابنتي
أمسكت صبا بيدها :- حاسه إني تعبانه شويه ومحتاجه امشي بس أكيد هتتعوض مره تانيه
نظرت إلي ساره ثانية و:- أكيد هنكمل كلامنا بس تهدي وتفكري شويه وأنا واثقه ان اللي بفكر فيه غلط.
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
غادرت صبا من القصر وهي لا تتخيل أن تفكيرها في ساره صحيح لا هذا مستحيل فهي لا يمكن أن تفكر به سوي اخ وغير هذا يستحيل
..................................................................................
وصلا آوس وآدم إلي المكان الذي به رحيق وكان مبني يبدوا أنه مهجور وفي مكان خالي تماما يقف أمامه حارسان فقط
أشار آوس برأسه إلي آدم ليتحرك كل منها إلي جهه وفي لمح البصر كان كل واحد يقف خلف واحد وبحركه سريعه أمسكا الإثنين برأسمها وأداروها ليغيبا عن الوعي في لحظتها ويسقطا في الأرض
نظر الإثنين إلي بعضهما وتعانقوا بكفوفهما ليستمدان القوه
آوس :- سلاحك معاك
أومأ آدم برأسه و:- معايا
ربت آوس علي كتفه :- خد بالك من نفسك
آدم :- مش مهم المهم رحيق تخرج
ابتسم آوس و:- بتحبها
امتص آدم شفتيه وزفر بقوه و:- ما كنتش أتخيل إنها مهمه في حياتي كده حاسس ان الكام ساعه اللي فاتوا من غيرها عمر بحالوا والخوف اللي جوايا عمري ما حسيتوا قبل كده
ضمه آوس بمواساه وهو يري لمعان الدموع بعينه و:- دقايق معدوده وهتكون بين إيديك والواطي ده ده انا هدفعه التمن وأعرفه إزاي يتجرأ يقرب من النمرودين يلا بينا
دلف الإثنين إلي الداخل وبدأ شجار أشبه بالقتال كانت نتيجته امتلاء المكان بجثث رجال عزيز وهم أشبه بالأموات
أمسك آدم بأحد الحراس من رقبته و:-
فين رحيق؟ والكلب عزيز
الحارس بصعوبه واختناق :- ا ل البنت تحت في جراج تحت الارض وعزيز بيه مش مش هنا
جذبه آدم من ملابسه وسلاحه مصوب في رأسه و:- امشي قدامي علي الجراج
قابله آوس في الخارج و:- آدم عرفت مكانها؟؟
أشار أدم برأسه و هو يسحب الرجل من ثيابه و:- أيوه عرفت
توجه آدم إلي مكان رحيق وتبعه آوس وما إن وصلوا حتي أشار الرجل إلي باب الجراج برعب و:- ه ه هو ده ياباشا
ضربه آدم علي رأسه بالسلاح وتوجه بسرعه إلي الباب وهو يطرق عليه وبلهفه ينادي عليها :- رحيق سمعاني أنا آدم ياقلبي ما تخافيش
ردت رحيق من خلف الباب وهي تركض اليه و:- آدم.. آدم إن إنت هنا
صوب آدم سلاحه علي مكان المفتاح و:- رحيق ابعدي عن الباب خليكي جنب حيطه
تنحت رحيق جانبا ليطلق آدم رصاصه وبعدها مباشرة فتح الباب. ركله آدم بقدمه ودخل كالمجنون الذي يبحث عن دواءه و:- رحيق
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
أسرعت رحيق إلي حضنه وتعلقت برقبته بقوه وهي تبكي بقوه :- آدم
مسد آدم علي رأسها بحنان :- هشششش اهدي أنا جانبك
صمتت رحيق ثوان وشعر آدم بارتخاء رأسها علي كتفه فأمسك برأسها بخوف و:- رحيق. رحيق
قاطعه صوت آوس من الخلف و:- طبيعي بعد كل اللي حصلها أقل حاجه إنها تغيب عن الوعي شيلها يلا خلينا نمشي من هنا
حمل آدم رحيق وعاد بها إلي بيتهم وما إن وصل حتي دلف بها إلي غرفتهم ووضعها علي الفراش ودثرها جيدا ثم خرج إلي آوس وهو يكاد ينفجر من شدة غضبه
آدم بغضب :- أنا مش هرتاح غير لما أطلع روح الكلب اللي إسمه عزيز ده بإيدي
نهض آوس من مكانه وهو يضع يده في جيبه بهدوء و:- عزيز اعتبر حسابه خلص أنا همشي وإنت خليك جنب مراتك وأظن دلوقتي بقي جه الوقت اللي تسمع فيه كلامي وتخلي حراسه علي الأقل قدام بيتك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
آدم بامتنان وشكر :- أوس أنا لو عندي أخ ما كنتش هشوف في عنيه اللهفه اللي شوفتها في عينك
آوس :- آدم وآوس علاقتهم مافيش مسمي يكفيها ولا حتي الاخوه إحنا تقدر تقول شخص واحد علي هيئة اتنين .. سلام
آدم :- مع السلامه
رحل آوس بينما دخل آدم إلي جوار رحيق وظل يتاملها ويده تتخلى خصلات شعرها حتي غفي وهو جالس بجوارها
..................................................................................
دلف بغضب وعصبيه إلي الغرفه جعلتها ترتجف وتبتلع ريقها بخوف وهي تحاول التماسك والسيطرة علي خوفها أمامه
ألقي آوس بجاكيته علي الفراش وأشار إليها بسبابته و:- هتفضلي لحد امتي تعندي معايا كده لحد امتي هقول شمال تقولي يمين أقول يمين تقولي شمال
وقفت بتردد تحاول تبرير موقفها و:- ه ه هو أنا أنا ماكانش قصدي أعاند معاك أ
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
قاطعها بصراخ وصوت مرتفع :- إنتي إيه إنتي متخلفه ومش عارفه انا مين ولا كام واحد ممكن يئذيني فيكي إنتي غبيه ياصبا غبيه
بادلته صبا حدته و:- أنا عملت ايه لده كله علشان سيبت القصر ورجعت من غير اذن معاليك.. أنا حره أعمل اللي أنا عايزاه
جذبها من ذراعها بقوه إليه و:- صبااا
تأوهت صبا بألم وهي تمسك يده و:- آآآه أوس بتوجعني
ضغط آوس علي أسنانه بقوه وتركها ودلف إلي المرحاض أما صبا فجلست علي الفراش لا يشغلها شاغل سوي كلام ساره الذي سيجعل رأسها يكاد ينفجر من كثرة التفكير
خرج آوس بعد فتره ألقي عليها نظرة عتاب جعلتها تخفض رأسها بخجل وتمدد علي الفراش ووضع يداه علي عينيه
فتره بسيطه وشعرت صبا بتأنيب داخلها فتسللت جواره ببطئ وأزاحت يده بعيدا عن عينه وتأملته بأسف و:- أسفه
أبعد أوس يدها واستدار إلي الجه الاخري لتنهض من فوقه وتتجه إلي وجهه و:- آوس والله اتخنقت وأنا هناك وما قدرتش أفضل في القصر
أمسك آوس بيدها وتراجع إلي الوراء وهو يجلسها جواره و:- تعالي جانبي... إنتي قريب هتجننيني
تمددت صبا جواره و:- خايف عليه
آوس بسخريه :- لأ وهخاف عليكي ليه تخصيني في حاجه
صبا بعبث :- ده بجد أنا مأخصكش
تأملها آوس بعمق و:- مليون مره قولت لك إنتي ملكية النمرود الخاصه
رفعت صبا يدها علي وجهه و:- وأنا قولت لك مش عايزه النمرود. أنا عايزه قلب آوس
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
قبل أن يرد عليها آوس رن هاتفه فمدت صبا يدها وجذبته ثم نطرت إلي الإسم وبعدها رفعت رأسها ببطئ إلي آوس و:- ت تالين
نهض آوس بسرعه وهو يجذب منها الهاتف مما أثار الدهشه عليها فهتفت بريبه:- مين تالين دي؟؟
تحولت ملامح آوس إلي التهجم والبرود :- مالكيش فيه
تغلغل الشك إلي داخل صبا وهي تفكر في أنها ربما تكون أحد الفتيات الكثر التي في حياة أوس وهي من ظنت أنها استطاعت أن تجعله يبتعد عن كل هذا لكن يبدو أنها كانت مخطئه ومن المؤكد بعدما سلمت نفسها له ستصبح مثلهن
هزت رأسها بنفي تخرج تلك الأفكار من رأسها و:- لا لا ياصبا إنتي مراته إنتي عند أوس غير أي حد
...............................................................................
خرج آوس من البيت بأكمله ثم عاود الاتصال بتلك التي تدعي تالين
آوس :- عايزه إيه؟؟
تالين :- مش أنا اللي عايزه اللي عندي إنت عايزه
آوس بجديه :- اخلصي قولي عايزه إيه
تالين :- ليك ركز معي كتير.. لوسفر قرر يقضي عليك وأول رصاصه هيطلقها هتكون ع مرتك شو اسما إي صبا
فتح آوس عينيه علي مصرعيهم و:- هقتله قبل ما يفكر يقرب بس منها هقتله
تالين :- ليك يانمرود إنت ذكي علي حسب ما بسمع حاول تفهم إنه مش هيجي قدامك ويطعنك لوسيفر شاطر كتير بالطعن من ورا ضهرك والحل إنه تبعد عن مرتك حتي لو بس فتره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
آوس :- أبعد عنها!! إنتي شكلك اتجننتي
تابعت تالين :- اسمع مني وصدقني هيك بتكون حمايا لمرتك
صمت آوس وسمع ما عندها وما ينوي لوسيفر فعله ليعود إليه ذكريات الماضي تتجسد أمامه وكأنها الآن لا لن يضحي بصبا حتي لو كان الثمن ابعدها عنه
استيقظت صبا علي صلاة الفجر لتجد نفسها غفت علي الاريكه وهي تنتظر آوس لكن يبدوا أنه لم يعود.. نهضت من مكانها توضئت وصلت وظلت لشروق الشمس حتي دخل آوس إلي الغرفه دون حتي أن يلقي عليها نظره بدل ملابسه وهم إلي الخروج مره أخري لكن قاطعه نداء صبا
_آوس إنت ماكنتش نايم في البيت
لم يلتفت إليها وفتح الباب وهو يرد ببرود :- وانتي مالك
أسرعت صبا ووقفت أمامه :- يعني ايه أنا مالي أنا مراتك ومن حقي أعرف كنت فين
أزاحها أوس بعيدا و:- وأنا قولت ما يخصكيش
لحقت صبا به ثانية وأمسكت بذراعيه و:- مين اللي كلمتك بالليل كنت عندها صح
صمت آوس قليلاً و:- أيوه كنت عندها عايزه حاجه
نزلت الدموع رغما عنها وهي تسأله بتحشرج :- ط ط طب طب وأنا أنا إيه
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
أمسكها من رسغها بقوه وهتف بجفاء وهو ينظر إليها بغضب :- إنتي إيه إنتي زيك زي غيرك أنا ما قولتش ليكي اللي يخليكي تتصدمي فيا ولا عمري قولت لك مثلا إني بحبك... كنتي نوع جديد حبيت أجربه مش أكتر وخلاص أخدت اللي عايزه منك وطلعتي عاديه ما فيش فرق بينك وبين غيرك
لم تهتم لألم أصابعه التي تغرس في جلدها ولكن كلامه كان كالخنجر الذي مزق قلبها إلي أشلاء ولم تستطع تصديق كلامه هل هي تحلم أم أنها أخطأت في فهم مشاعره التي سلبت منها تفكيرها لتظن به خير
صبا بدموع ونظرات غير مصدقه :- صح ما قولتش إنك بتحبني بلسانك ي بس أنا شوفتها في عينك في لهفتك عليه حسيتها لما قربت مني في نظرتك ولمستك مستحيل أكون غلطانه في إني أسمع دقات قلبك وهي بتقول كل كلمه ما قالهاش لسانك
آوس :- إنتي شكلك ما بتفهميش أو متأثره بالخيال أوي.. طيب هعيدها لك تاني.. أنا النمرود ما بحبش حد إقترب من أذنها وهو يرسم ابتسامة خبيثه وهمس بفحيح :- أنا بس كنت عايزك... كنت عايز جسمك وأخدته.. كنت عايز أكسرك وأعرفك إن مش واحده شحاته زيك تقف قدام النمرود ودلوقتي ما بقاش ليكي لازمه في حياتي ...
هزت رأسها بنفي :- مستحيل مستحيل ا انت إنت اتغيرت علشاتي ومتاكده انك بتحبني
قربها أوس منه أكثر و:- مش حب اللي حصل بينا بيحصل بين أي اتنين حتي لو من الشارع وممكن أوريكي ده تاني.. إقترب منها بشكل وحشي
ارتفع صوتها بفزع وهي تزيحه عنها بقوه وتتأمله بنظرات مصدومه.. ثواني واستوعبت حالتها وما وصلت اليه تنفست بعمق وهي تمسح دموعها وتحاول استعادت قواها :- أنا فعلا لازم اخرج من حياتك أنا مكاني مش مع شيطان زيك .. إنت ما ضحكتش عليه لوحدي انت فكرت نفسك بتخدع ربنا فكرتك بقيت بني آدم لما لقيتك بتصلي وتقرب منه بس للأسف عمر الشيطان ما يبقي ملاك.. وإنت شيطان بتحركك شهوه وغرور مش أكتر بجد طلعت مقرف لدرجه ما تخيلتهاش... أنا كرهت نفسي علشان حبيتك ودخلتك حياتي بس عارف إنت ما كسرتنيش أنا.. ضربت علي قلبها بقوه :- انت كسرت ده وده لو اتكسر بيموت صاحبه وهو عايش وأنا عمري ما هسامحك
وتركته وركضت وهي تمنع دموعها ولكن صرخات قلبها تكاد تفتت الصخر وضرباته كأمواج تهدم داخلها من فرطها...
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 19
.
الحلقة 19
آسِيرَةْ اْلنَّمْرٌودْ - الفصل ١٩
عادت صبا إلي غرفتها بعد أن سمعت صوت إغلاق الباب يعلن عن خروجه. فعادت إلي غرفتها وهي تمني نفسها أن ما يحدث لها ما هو إلا كابوس لعين سينتهي وستعود إلي أحلامها الورديه التي كانت ترسمها لهما معا
هزت رأسها تنفض تلك الأفكار عنها وهي تحاول أن تعيد عقلها إلي الواقع فهي من رخصت نفسها واستسلمت لضعفها وكلماته التي استدرجها بها إلي أحضانه ثم ألقاها علي طول ذراعه. هو لم يخطئ هو فقط ربح جسدا جديدا كان يضعه قيد الانتظار حتي يناله.
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
مسحت عباراتها المتهاطله علي وجنتيها وتردد صدي كلماته في اذنها لتغمض عينيها بقوه وبعدها توجهت إلي خزانة الملابس وغيرت ملابسها علي وجه السرعه وخرجت من البيت بأكمله
.............................................................................
هدر آدم بزهول غير مستوعب ما تفوه به و:- بتقول إيه؟؟
أعاد أوس ما قاله بملامح جامده و:- زي ما سمعت اخطف صبا.. مش عايز الجن الأزرق يعرف لها طريق
هدأ آدم قليلاً وهو يتأمل ملامح آوس التي عادت إلي البرود والجفاء التي كانت عليه في السابق و:- إيه اللي حصل
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
رفع آدم قدمه علي سطح المكتب وضع واحده فوق الأخري وارخي رأسه علي الكرسي و:- مش وقته يآدم المهم دلوقتي تنفذ اللي قولته
نهض آدم وهو يومئ برأسه :- ماشي .. هخدها علي استراحة النيل أعتقد دي ماحدش هيعرف عنها حاجه
رد آوس برفض و:- لأ علي خلوة الساحل وخد بالك إن في مراقبه قدام عمارة المعادي
آدم :- من لوسيفر
جز آوس علي أسنانه بغل و:- من زفت..
خرج آدم من المكتب وجهز حراسه شديده .. أما آوس فبقي في مكتبه يريد الانتقام من نفسه كلما تذكر نظرت صبا المصدومه فيه ودموعها التي كانت ستجعله يتراجع في أي لحظه ويأخذها إلي صدره يضمها بقوه لتعرف من نبض قلبه أنه لا يدق إلا لها
ضرب بيده وهو يعتدل علي سطح المكتب و:- ورحمة أمي وغلاوة دموعك وحزنك اللي شوفتهم في عيونك ياصبا لأخليه يبكي دم مش دموع
في تلك اللحظه رن هاتفه وكانت نفس المدعوه تالين رد آوس محاولا التزام الهدوء و:- الو
تالين بنبره مدلله :- كيفك
آوس بنبره جافه :- في عندك جديد
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تالين بمرواغه :- هلأ ما في بس بدي أعرف شو المقابل للمعلومات اللي بقدمها
صمت آوس قليلا و:- عايزه إيه؟
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
ابتسمت تالين بخبث وهتفت بجرأه :- بدي ياك انت
آوس ببرود :- بيكي أو من غيرك لوسيفر هجيبه في جحيمي.. والجسم الرخيص اللي زيك بجربه مره واحده بس روحي اعرضي نفسك علي حد تاني
أغلق آوس الهاتف في وجهها وهو يشعر بالنفر والتقزز منها ومن نفسه فبعد صبا جسده يرفض حتي قرب ملابسه منه يريد الاحتفاظ بكل لمسه لها عليه
................................................................................
عند ساره في أثناء تقليبها في الهاتف تذكرت تميم فكرت قليلاً ثم هاتفته
رد عليها من المحاوله الأولي و:- ألو
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
حمحمت بخجل وهي تتحرك إلي النافذه الخلفيه و:- إزيك
ابتسم وهو يخمن صوتها :- ساره
تمتمت بخفوت وتوتر :- أ أيوه ساره
ضحك بمزاح ليطف من خجلها و:- وأنا تميم ممكن نتعرف
أبتسمت بخفه :- أكيد طبعاً
تميم بجديه :- إيه اللي حصلك عايزه أعرف كل حاجه حصلت معاكي من بعد الحادثه
ساره :- أكيد عارف ومش محتاج تعرف مني
تميم :- قصدك إيه؟؟
ساره :- بس مبدئيا ما حدش يعرف إني بكلمك أنا مش ضامنه رد فعل آوس هيكون إيه
تميم :- ما تقلقيش مش محتاجه تقوليلي.... ينفع نتقابل في النادي كمان شويه الكلام في الموبايل مش كفايا
ساره :- مش عارفه بس آوس ضايقه إني بقيت بروح النادي كتير بس هكلمه وأحاول معاه شويه وهكلمك
تميم :- ماشي هستني تتصلي.... ساره
رفعت ساره الهاتف ثانية إلي اذنها و:- نعم
ابتسم تميم و:- فرحان أوي إنك كلمتيني وفرحان أكتر إنك لسه بتثقي فيا زي ما كنا زمان
أبتسمت ساره أيضا و:- وأنا كمان فرحانه إن رجعت أشوف صديق طفولتي مره تانيه
تميم بتذكر للماضي :- لسه فاكره
ساره بتأكيد :- هي الذكريات الوحيده اللي فكراها
هم تميم ان يرد عليها ولكن قاطعه فتح باب غرفته وكان معاذ و:- بتحب من ورايا ياتيمو
أغلق تميم الهاتف سريعا وتلون وجهه بالاصفرار وهو يهتف بتلعثم :- ا أ انت مش هتبطل تدخل أوضتي بالهمجيه دي
جلس معاذ علي الفراش بأريحيه و:- ما تهربش قولي بتكلم مين
تهجم وجه تميم باحتقان ورد بتأفف :- ما يخصكش
أبتسم معاذ باستفزاز و:- مزه من الجامعه معاك
لكزه تميم بخفه و:- إحترم نفسك شويه إيه الألفاظ دي
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
معاذ بسخريه :- مؤدب إنت ياباشا صح ما حدش عارف ضارب لك كام واحده عرفي لحد دلوقتي
جز تميم علي أسنانه باستياء و:- وأنا هنتظر إيه من واحد زيك قتل وسلاح ومخدرات أكيد دي أقل حاجه عندك وأكتر حاجه توصل لعقلك المريض
نهض معاذ وهو يرمي إليه بعض الكلمات :- هانت وخلاص أيام البرائه بتاعتك قربت تنتهي وهتخدل الجحر اللي مش عاجبك ده.. سلام ياااا يامحترم
_أيوه ياباشا وصلنا للمكان ...... في حراسه بس
مش كتير......... أوامرك
أغلق المتحدث الهاتف وفي نفس الوقت وضعت صبا قدمها علي أول خطوه خارج هذا السجن الذي ادمنته. والان لا تعرف ما وجهتها أو إلي أين ستذهب . تحركت بخطي متململه إلي الخارج وفي منتصف الشارع رأت عدة سيارات من بعيد تأتي في اتجاهها وعلي الجه الأخري أيضا ولكن أقرب اليها سياره ثانيه خرج منها عدة رجال وركضوا نحوها
أخرج آدم رأسه من نافذة سيارته وبيده سلاحا وهو يصرخ علي الحراسه التي كانت أمام العماره ز:- أمنوها بسرعه بسرعه
وقفت صبا كالصنم في مكانها فقط رأسها تتحرك إلي الجهتين حتي وجددت نفسها محاصره بمجموعه من الحراسه وآدم يركض إليها وبرأس سلاحه ضربها بقوه علي رأسها لتفقد الوعي في الحال ثم حملها وأخذها إلي سيارته وغادر
أخرج آدم هاتفه وأجري اتصالا سريعا و:- شوفوا العربيات اللي ورانا بسرعه
.............................................................................
صرخ لوسيفر بغضب وهو يتحرك في المكان بهوس :- يعني إيه مالهاش أثر إزااااي
رد بتلعثم وخوف من صراخه :- م م ما أعرفش ياباشا هي بعد ما خرجت من البيت في أكتر من عربيه حاوطوها ونزل منها رجاله كتير و وأخدوها وما عرفناش نراقبهم
صمت قليلا يفكر فهي كانت الكارت الرابح الذي سيأتي عن طريقه برأس النمرود تحت قدمه، تنفس بعمق و:- ماشي يأوس أنا برده مش هسيبك... اسمع سيبك من مرات آوس خالص عايز مرات آدم
الرجل باستفهام :- آدم مين يابشا.. صاحب النمرود!! بس بس دي هتفيد سيادتك بإيه
هتف لوسيفر بغضب :- ما يخصكش نفذ وبس
وأغلق الهاتف معه و:- مش هسيبك غير وانت جثه مرميه للكلاب يابن الخيانه وهحرق قلبك الأول علي كل غالي وعزيز ليك انت سوده في حياتي ومش هرتاح غير لما أمحي أي آثر ليها
........... .................... ..................... ................... .....
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تنفس بارتياح حينما اطمئن أنها الآن في أمان سيلعب الآن علي المكشوف لينهيها وستكون حتما بنصره أو نهايته لكنه يجب أن ينهيها فقد نفذ صبره
أخرج هاتفه يجري اتصالا رد عليه في الحال وكأنه ينتظره و:- جاهز
= خلاص هتنفذ
اوس بملامح جامده :- خلاص كده النهايه وجبت والنار اكتفت
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
=اعتبرني بدأت رجالتي هتنزل مغارة لوسيفر من بكره لو عايز
آوس :- أجلها يومين هأمن أموري في مصر وهجيلك
= تمام زي ما تحب أنا مستعد في أي لحظه
أنهي آوس المكالمه ونهض من المكتب مغادرا الشركه بأكملها وتوجه ناحية القصر
..............................................................................
وصل آوس إلي القصر علي وجه السرعه وتوجه مباشرة إلي الداخل توقف علي صوت ساره وهي تنادي عليه
ساره :- آوس استني عايزاك
صعد آوس باستعجال :- بعدين ياساره مش فاضي دلوقتي
فتحت ساره عينيها وهي توشك علي البكاء من تجاهل آوس لها و:- ساره بقت تهون عليك أوي ياأوس أوي .. هتفت بصوت عال :- داده آسما طلعيني أوضتي... صعدت سار إلي غرفتها وبعد مغادرة آسما نهضت من علي الكرسي المتحرك وضربته بقدمها بقوه ثم بدلت ملابسها وتسللت إلي الخارج خفية دون أن يراها أحد
.............................................................................
فاقت بعد عدة ساعات وهي تمسك رأسها بألم
اصدرت انينا عاليا بعض الشيئ سمعه آدم ودخل سريعا وهو يهتف بمرح :- أخيرا فوقتي أنا شكيت إنك مغم عليكي
أغمضت صبا عينيها وفتحتها عدة مرات وهي تعتدل جالسه و:- ااااه أنا فين؟
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
صب آدم لها الماء في كوب وناوله لها :- في مكان بعيد مش هتعرفيه
ارتشفت صبا القليل من الماء و:- يعني سجن جديد من بتاع النمرود.. ارتفع صوتها بحده و:- هو عايز مني إيه مش راضي يسيبني في حالي ليييه أنا تعبت منه هو لسه ما خلصش انتقامه مني خليه يرحمني بقي
آدم باستغراب :- آوس جايبك هنا علشان يحميكي!!
ضحكت صبا بمراره و:- يحميني كان حماني من نفسه.. جلست علي ركبتيها وهي تنظر إلي آدم برجاء :- بش مهندس آدم اعتبرني زي اختك وساعدني اخرجني من هنا وأنا والله مش هنسي معروفك أبدا
آدم :- إنتي مش عايزه تفهمي ليه أنا هنا بحميكي بطلب من آوس.. صبا أنا مش عارف إيه اللي حصل بينك وبين آوس بس اللي واثق منه إنك مهمه في حياة آوس ومهمه أوي كمان أنا لازم أرجع دلوقتي وعلشان ما تبقيش لوحدك مده أنا مش عارفها أد إيه أنا هجيب رحيق تفضل معاكي هنا بعد إذنك
غادر آدم وترك صبا تتخبط في أفكارها كيف يكون اهتمام هذا المجنون يجرحها بأحد الكلمات ثم يحميها بالتأكيد عقله به شيء
........................................................................................................
دلف الي تلك الغرفه التي لم يدخلها منذ سنوات عديده منذ وفاة أمه.. أخذ يستدير في الغرفه كتائه يبحث عن ضالته ظل ينتقل بنظره بين تلك الصور بأعين متجمهره بالاحمرار وهو يحملق بها محدثا نفسه بوعيد و:- عشتي حياتك متهانه ومتعذبه وموتي متألمه أنا هجيب لك حقك وحق الراجل اللي حمانا وضحي بعمره علشان يحمي حياتنا جه الوقت اللي النمرود هينهي فيها كل القديم وهدفن معاهم النمرود وهرجع أوس هرجع لحياتي وهرجع لصبا
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
اقترب من أحد الصور التي عليها صوره لإمراه تشبه في ملامحها أوس إلا أنها تختلف عنه في ابتسامتها وملامحها البشوشه . لمس أوس الصوره بأطراف أصابعه بارتجاف وكأنه يخشي الاقتراب منها وهتف بلين ينافي ما كان عليه من لحظات وابتسامه بسيطه زينت وجهه :- طبعاً إنتي مش عارفه مين صبا هقولك.. صبا دي ملاك الرحمه اللي دخل حياتي عارف إنها خساره فيا وعارف إني ما أستاهلش واحده بنقائها بس هعترف لك بحاجه أنا حبيت صبا أيوه حبيتها وبالاخص لما قربت منها لما بقينا روح وجسد واحد ما كانتش لحظات بقضيها وبس لأ حسيت إني بتولد من جديد في كل لمسه منها وليها .. ب ب بس النمرود النمرود رافض الحب في الوقت ده علشان كده لازم أنهي النمرود الأول قبل ما ارجع لها
أبعد يده عن الصوره وتأملها للحظات ثم هم للمغادره ولكنه صدم بحقيبه صغيره موضوعه علي طاوله يغطيها الغبار بكثرة . انخفض آوس ليحملها ورفعها مره ثانيه ليتفجأ بشيء ما سقط منها وكان عباره عن مذكره صغيره يبدو أنها لأمه حمله فضوله للإطلاع عليها فترك الحقيبه ووضعها في جيبه ثم غادر الغرفه بعد أن أغلقها ثانية....
.............................................................. .................
هبط آوس إلي أسفل بعد عدة ساعات قضاها في تلك الغرفه وفور نزوله وجد آسما تقف أمام باب القصر الداخلي ويبدو علي التوتر والقلق
سألها برسميه :- فين ساره دخلت أوضتها ما لقيتهاش
فركت آسما يديها في بعضها و:- ا ل الست الست ساره مش موجوده في القصر كله
هز أوس رأسه و:- يعني إيه مش موجوده أومال هتروح فين
ابتلعت آسما ريقها بتوتر و:- م م مش عارفه ب بس بعد ما سيادتك طلعت نادت عليه وكان شكلها غاضبانه من حاجه وطلبت إنها تطلع بعد شويه دخلت علشان أديها العلاج ما ماكانتش موجوده والكرسي بس هو اللي في الأوضه
تذكر أوس أيضا أنه حينما مر علي غرفتها في أثناء عودته وجد الكرسي المتحرك في الغرفه مشاعر خوف تسللت إلي داخله لكن يستحيل أن يدخل أحد إلي القصر يبقي الاحتمال الثاني والاكيد أن ساره خرجت من الغرفه وهذا يعني أنها تعافت وأصبحت تتحرك بقدمها امتص شفتيه و:- خليكي هنا انا طالع عندها فوق وخلي الحرس يدخلوا العربيه الجراج
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
............................................................................
أمسك يدها عند رحيلها يمنعها برجاء و:- خليكي شويه ياساره بجد القعده معاكي ما يكفيش ليها وقت
افلتت ساره يدها منه بخوف و:- مش هينفع ياتميم والله آوس لو عرف هيقلب الدنيا عليه وأنا قولت لك ما حدش يعرف إني بتحرك.. طبعاً غيرك انت دلوقتي
ابتسم تميم و:- وفرحتي لسما بده.. هكلمك بالليل
غادرت ساره وهي تلوح بيدها له. تسللت الي داخل القصر خفية كما دخلت وما ان وصلت إلي الطرقه التي تؤدي إلي غرفتها حتي ركضت بكل قوتها إليها وفتحت الباب وهي تتنفس بسرعه واغلقته ثم أسندت بظرها عليها واغمصت عينيها تحاول أن تضبط أنفاسها اللاهثه
مالبثت أن فتحتهم علي مصرعيهم وضربات قلبها زادت وهي تسمع صوت آوس الجوهري :- حمدلله على السلامه
لم تستطع ساره الرد بحرف تحت نظرات آوس الصعب ترجمتها وهو لم ينتظر منها ردا فقط تخطاها وغادر الغرف وهو يأخذ المفتاح من الخلف وأغلق عليها الباب من الخارج ورحل
...................................................... ......................
توجه إلي غرفة المعيشه علي صوت التلفاز . سند بظهره علي الباب يتابعها بابتسامه وهي تشاهد فيلم كرتون بانسجام تام وتتفاعل معه بزياده حتي أتي مقطع صرخت فيه وهي تضع طبق التسالي أمامها و:- لااااا ما تاكليش التفاحه كل مره هقولك كده وانتي برده بتاكليها
كتف آدم ذراعيه علي كتفه وهتف بتسليه و:- وكل مره بتصرخي كده وإنتي بتقولي ليها
رحيق بدون إدراك :- وكل مره بصرخ كده
تابع آدم وهو يمسك نفسه من الضحك غصباً :- تبقي غبيه وما بتفهمش ما تتفرجيش عليها تاني
جلست رحيق وتربعت ثانية وأخذت الطبق علي قدمها و:- هي فعلاً غبيه بس طيوبه جدا و
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
صمتت وهي تزم شفتيها إلي الإمام واستدارت براسها اليه سريعا ثم صرخت بفزع وهي تنهض وتلقي الطبق من يدها
أسرع إليها يمسكها هي بين يديه قبل أن تسقط هي أيضا وهو لا زال يرسم ابتسامة تسليه علي شفتيه و:- إيه ده عقلك كان نايم كده خالص
ابتلعت ريقها الذي جف حلقها من خضتها و:- إإنت إنت هنا م من امتي
آدم بمرواغه وتسليه :- من ساعة ما الغبيه ما سمعتش كلامك وأكلت التفاحه
أبتسمت رحيق وهي ترفع يدها علي صدره و:- خضتيني علي فكره
قبل آدم أنفها و :- كان شكلك زي الطفله جدا
اخفضت رحيق عينيها في خجل و:- بحب سنو وايت أوي وتفاعلت معاها شويه
آدم بتأيد :- كتير مش شويه
رحيق بحماس :- بس بعشق نهايتها لما تصحي بقبله من الأمير
جارها آدم في الكلام وهو يمشي يدها برقه علي وجنتها :- طب ما تحني بحاجه علي الأمير اللي قدامك ده بدل الصحراء الجرداء اللي هو عايش فيها
تملصت رحيق من بين يديه و :- ده الأمير مش الشرير
قوس آدم حاجبيه و:- وأنا يعني بقي الشرير
أومأت رحيق بموافقه و:- أيوه طبعاً شرير سايب مراتك طول اليوم وراجع بعد نص الليل
أشار لها آدم بحاجبيه و:- وحشتك
قوست فمها وهي تتمت باعتراض :- لأ جوعت ياأستاذ وطول اليوم ما أكلتش حاجه
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
آدم :- لأ ده انا. أستاهل بوسه مشبك ضحك علي توترها وهي تتراجع إلي الوراء :- هغير ياقمر ونازلك هوي وأنا أقدر أزعلك برده
صعد آدم بدل ملابسه وهبط بسرعه ليجد رحيق تضع الطعام علي الطاوله ساعدها في البقيه وجلسوا سويا يتناولان العشاء وسط بعض الأحاديث
آدم :- صبا عايزه تشوفك
أبتسمت رحيق وتركت الطعام من يدها بحماس و:- وأنا كمان
بادلها آدم الابتسامه و:- بس هي مش في مصر في الساحل الشمالي وبكره هوديكي ليها وهتفضلوا مع بعض هناك كام يوم
رحيق بقلق :- ليه هي اتخانقت مع النمرود
ابتلع آدم الطعام و:- لا ولا خناقه ولا حاجه كل الحكايه إن أنا وآوس عندنا شغل بره مصر هياخد فتره ففكرنا إننا نخليكم تقضو وقتكم مع بعض في مكان كويس
اطمئنت رحيق وتحمست ثانية :- إذا كان كده ماشي
انتهوا من تناول الطعام ونظفوا المكان سويا وصعد الإثنين إلي غرفتهم وخلدوا إلي النوم
نامت رحيق علي طرف الفراش فاقترب آدم منها وحاوطها من الخلف ثم جذبها إليه و:- إنتي لسه بتنامي بعيد ليه
ارتجف جسد رحيق من لمسته وأنفاسه التي شعرت بها علي رقبتها
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
رفع آدم شعرها ودفن راسه في عنقها وهو يطبع قبله مطوله عليه.. استدارت رحيق إليه وجسدها يرتعش . رفعت يدها إلي صدره تمنعه و:- آدم الله يخليك أنا م مش عارفه أسيطر علي نفسي
همس آدم بصوت مخدر و:- أنا اللي ممكن يجري لي حاجه لو ما جربتش اللي عمله الأمير دلوقتي
همت أن تعترض وتمنعه لكنه قطعها و:- هشششش ولا حرف وعلي فكره سمعت ان قبله قبل النوم مفيده جدا وعايز أجرب الموضوع ده
ارتخت يد رحيق وهي تتابع اقترابه حتي انقض علي شفتيها ينهل من شهدها ولم تشعر بنفسها إلا وهي تستسلم له حتي انسحب الهواء من رحيق فأبعدته عنها بقوه وهي تلتقط أنفاسها بسرعه
ضمها آدم إلي صدره و:- لا الأمير كان معاه حق ولما بتكون من الأميره بتبقي شكل مختلف عن كل الجواري
أبتسمت رحيق بخجل ودثت رأسها في عنقه وذهب الاثنين في النوم
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
.................................................................................
في الصباح الباكر استعد رحيق وآدم للرحيل وبعد عدة ساعات وصلت رحيق إلي صبا التي فرحت بشده للقائها.. أستأذن آدم منهم ورحل تاركا الاثنين مع بعضهما
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
من بعيد كانت هناك سياره تتابع آدم بعد أن وضعوا جهاز تتبع في سيارته آخيرا وصلوا خلفه إلي ذلك المكان الذي ترك به رحيق
اتصل الرجل بلوسفر علي الفور و:- باشا عندي ليك أخبار بمليون دولار
لوسيفر بانصات و:- فيه إيه
_وصلنا للمكان اللي فيه مرات النمرود ودلوقتي بقت معاها مرات آدم عايز مين فيهم
ابتسم لوسيفر بنصر وشر وأنيابه الصفراء ظهرة لتعطيه مظهرا لائقا بخبثه و:- عايز الاتنين.. في أسرع وقت يكونوا عندي ومش عايز غلط والا المره دي رقبتك هتكون التمن فاهم....
.
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔵
الحلقة 20
.
.
إنها الليلة الثانيه التي يضع فيها رأسه علي الوساده يتأمل مكانها الخالي بوله وهو يتخيلها أمامه تبتسم ابتسامتها التي اشتاق لها حد الجنون يتخيل خصلات شعرها التي تتناثر حولها بانسياب مغري له وتفاصيل وجهها بأدق ما فيه من عيونها التي تشبه عين الغزال ورموشها وانفها الصغير مرورا بشفاهها التي تشبه حبة الفراوله اااااه منك ياصبا ماذا فعلتي بي أشعر أنك بعيده منذ سنوات وكأن القدر أراد معاقبتي بك
نفخ بضيق وعدم احتمال وهو ينهض من علي الفراش :- لا مش هفضل علي الحال ده كتير خلاص مش قادر .. هوووف اهدي يأوس وحاول تلاقي حل للي إنت فيه لأنك كده مش هتقدر تعمل أي حاجه لازم أشوفها لازم
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
ظل قليلا وقفا بتفكير حتي شعر بعدم القدره علي الإنتظار وقرر الذهاب إليها بأي طريقه. توجه إلي خزانه تضم العديد من ثيابه التي استغني عنها منذ زمن وأخرج منه بعض الملابس التي ستخفي مظهره بالكامل وارتدي كابا يداري معظم تفاصيل وجهه ثم خرج واستلقي أحد السيارات الأجره التي طلبها. وغادر بعد أن اطمئن من عدم مراقبة أحد له
.................................................................................
جلست صبا خارج الخلوة تتأمل سكون الليل بشرود ودموع محبوسه تلمع في عينيها وهي تتذكر كل كلمه قاسيه فجرها في وجهها وكانت الاصابه تخترق قلبها من شدة قسوتها ولكن لما رغم كل هذا لم يقسو عليه بل علي العكس تشعر بالحنين إليه.
فاقت من شرودها بشهقه علي يد رحيق التي وضعتها علي كتفها وهي تهتف بإسمها :- صبااا
وضعت يدها علي صدرها بخوف وهي تلومها :- رحيق.... الله يسامحك خضتيني
جلست رحيق جوارها وهي ترد بسخريه :- سلامتك أكيد بتفكري فيه صح
تحركت صبا في جلستها وهي تدور بعينيها بعيداً عن رحيق :- أ أكيد ل ل لا طبعاً يعني بعد كل اللي قولتلك عليه لسه بتسألني
أمسكت رحيق وجهها وثبتته ناحيتها وهتفت بحنو بالغ :- هتخبي عليه انا وجعك ياصبا ده انا أكتر واحده في الدنيا عارفاكي
غلبتها دموعها وهي تتفجر من مقلتيها فجذبتها رحيق إلي أحضانها محاوله تهدئتها و:- اهدي ياصبا أنا ما توقعتش إنك بتحبيه للدرجه دي
شددت صبا من التشبث بها و:- ولا أنا يارحيق أنا ما خسرتش أوس بس أنا خسرت قلبي اللي كسره بسهوله أنا أ أنا أستاهل كده منه يارحيق ليه عمل معايا كده ليه حسسني أني أرخص من جزمته ليه
مسدت رحيق علي كتفها وهي تساعدها علي النهوض :- قومي معايا لازم ترتاحي شويه عيونك خلاص هتخرج حرام عليكي نفسك
دلفت بها رحيق حيث المكان المخصص لها في تلك الخلوه والتي هي عباره عن ثلاث أماكن مخصصه للنوم فقط والباقي مساحه شاسعه من الخضره خلابة المنظر يبعدها بمسافة قصيره شاطيء بحري مخصص فقط للنمرود....
دثرتها جيدا بالغطاء وظلت جوارها تمسد على شعرها حتي تأكدت من أنها ذهبت في النوم فتركتها وغادرت إلي مكانها
..................................................................................
قبل الفجر بقليل وصل أوس إلي مكان الخلوه توجه مجموع من الحراس إليه وما إن رفع الكاب عن وجهه حتي نكسو رؤوسهم في خزي وخوف وأفسحوا له الطريق.. دلف آوس إلي الداخل وفور علمه بوجود رحيق معها هدأ قلقه قليلا وتوجه الي مكانها بهدوء شديد قام بإضائة نور خافت حتي يتيح له الفرصه ليتأمل ملامحها وحفظها داخل قلبه وعقله
مد يده وهو مسلوب الاراده إلي داخل خصلات شعرها وبدأ يقرب أنفه منها يستنشق عطرها بكل قوته.
تململت صبا برأسها ببطئ وهي تفتح عينيها وما لمحته حتي أبتسمت ببساطه وهي تظنه حلما تمتمت بإسمه من بين شفتيها التي يتمركز عليها نظر آوس :- آ آوس
لم يجيب عليها سوي بتلبية رغبته التي أشعلتها هي بامتصاصها لشفتيها السفليه لتشعل جنونه بها والتهم شفتيها في قبله طويله يعوض فيها عذابه وحرمانه منها
بادلته صبا وهي تلف يدها حول عنقه لتشعر بجسده حقيقة بين يديها ولكنها رفصتت الخروج من لحظاتها وأجزمت داخلها أن كل هذا ليس سوي حلما سينتهي فالتعيشه
ابتعد آوس عنها مجبرا طلبا للهواء وعند هنا أيقنت صبا حقيقة وجوده فنهضت بسرعه جالسه تتأكد من وجوده :- ا إنت هنا
طالعها آوس بنظرات بدت لها بارده لكنها في الحقيقه كانت نظرات شغف واشتياق ولم يستطع التفوه بحرف يفسد مذاقها الذي أعاد اليه القليل من الحياة
جلست صبا علي ركبتيها وعينها تشع شرارا من شدة غضبها اقتربت منه ولكزته بقوه في صدره وهي تصيح بغضب :- إنت إيه عايز مني إيه تاني ليه مش سايبني في حالي ارحمني بقي وسيبني ألم اللي باقي من كرامتي وحياتي ده إذا كنت سيبت حاجه
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
نهض آوس وهي معه ولا زالت تضربه بكفوفها علي صدره ضربات لم تؤثر به ولا حتي بالقليل لكنه صمت ليجعلها تفجر كل ما يكمن داخل صدرها بها . أما صبا فظلت تصيح وتصرخ به بانهيار حتي انهارت قواها وغلبتها دموعها.
لم يتحمل آوس انهيارها أكثر منه هذا فأمسكها من ذراعها وأدارها ناحية الحائط وهو يكبل يديها إلي أعلي . حاولت الافلات منه وهي تسبه ليبتعد عنها لكنه ظل محكما قبضته عليها وفقط نظراته التي تتابعها ومع كثرة ثرثرتها لم يجد نفسه إلا هو يسكتها بطريقته ويطبق فمه الغليظ علي شفتيها الرقيقه بقوه ولين في نفس الوقت ولم يتوقف إلا حينما أجبرها علي الاستسلام له وارتخت بين يديه ليبتعد عنها بعد فتره ويسند جبينه فوق جبينها وهو يتنفس ببطئ وتمتم بهمس :- بحبك
رفعت صبا رأسها بسرعه غير مصدقه ما قاله وبعد صمت قليل و:- نعم!!! ق قولت إيه؟ ضحكت بسخريه بعد أن دفشته بعيدا عنها و:- هههههه لا برافوا عليك عرفت تخرج الكلمه دي إزاي .. احتدت ملامحها وهي تشير بسبابتها علي صدره و:- هو هنا في قلب أصلا . ولا انت إنسان من الأساس.. إنت إسم علي مسمي نمرود وانت فعلاً نمرود . عارف أنا بقيت كارهه نفسي وكل ذره فيا استسلمت ليك وبقت تحت إيدك القذره وأنا قولت لك يانمرود عمري ما هسامحك عمري سامع أنا بكرهك
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
امتص أوس شفتيه بقوه وهو يتفحصها بنظرات خاليه حتي من الأسف أو الندم بل وألقي عليها بعجرفه و:- وأنا ما طلبتش منك تسامحيني ولا تحبيني كفايا عندي إني أول مره تخرج مني كلمه زي دي وأول مره أحسها فعلاً كانت ليكي بس ده مش معناه إني هترجاكي ولا هبقي مجبر أسمع كلامك وأسكت لا ياصبا تبقي غلطانه وما تعرفنيش أنا النمرود وقولت لك قبل كده رضيتي أو لأ فإنتي آسيرة النمرود ومن ممتلكاته اللي مستحيل يتنازل عنها وكلك علي بعضك بجسمك اللي كرهتيه ده بتاعتي وملكي وإنتي مالكيش في نفسك حاجه ولا هتقدري تهربي من آسري مهما طال العمر أو قصر غير في حاله واحده صمت قليلا وهو يقترب منها يبدلها نظراتها الحاده والمتمرده التي تحاول إظهار قوتها بها وهمس وهو يمسك وجهها بيد واحده و:- إني أموت ياصبا ساعتها بس هتتحرري من قيودي وغير كده ما تحلميش
تركها وغادر بعد كلامه لا يريد أن يسمع منها كلمه فوق ما قالته أما صبا فقبضت علي يدها بغضب وأمسكت بإحدى التحف الصغيره وضربتها في الأرض بقوه تنفس فيها غضبها منه
.............................................................................
مع شروق الشمس رن هاتف ساره التي لم تخرج من غرفتها بأمر من آوي والحراسه التي باتت مشدده عليها. استيقظت بملل وهي تمد ذراعها لتأتي بالهاتف من جوارها .
وضعته علي أذنها وردت بصوت ناعس :- ألو
رد علي بصوت هامس و:- وحشتيني وعايز أشوفك
اعتدلت جالسه وهي تنفخ بتأفف :- تميم قولت لك مش بحب الكلام ده
تميم بأسف :- أسف... بس بجد وحشتيني
ساره :- تاني
تميم بجديه :- ساره مش بهزر عايز أشوفك
ساره :- وأنا قولت لك آوس زود الحراسه وكمان قافل عليه الباب من يوم اللي حصل وغير كده مش بيرد عليه أصلا
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
تميم بالحاح :- طب حاولي ياساره بأي طريقه حتي لو أجيلك القصر ما حدش يعرفني هناك
فزت ساره من علي الفراش وهي تمنعه :- لا طبعاً إنت اتجننت ده آوس لو شافك ممكن يدفنك بأرضك
نفخ بقلة حيله و:- طب والحل
ضحكت ساره بصوت خافت :- مالك ياتميم عامل زي العاشق الولهان كده ليه
أكد تميم علي كلامها بهمس و:- تصدقي صح بس العاشق الهيمان أدق بقي
تلاشت ضحكت ساره وردت بتلعثم من نبرته الهامسه و:- تميم بلاش هزار .. أ إحنا صحاب
تميم بجديه :- من امتي وإحنا صحاب ياساره فاكره كنتي بتقولي لي إيه وإحنا صغيرين
ساره :- مش م مش و ومش عايزه أفتكر
تميم :- كنتي بتقولي لما أكبر مش هتجوز غير تميم. فاكره ياساره
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ابتلعت ساره ريقها باضطراب و:- ك كنا أ أطفال و و ودلوقتي ا الظروف ا اتغيرت والنفوس كمان سلام ياتميم
وأغلقت الهاتف دون سماع رد منه وهي تشعر باضطراب داخلي وحنين لذكريات الماضي البسيط الذي تتذكره في طفولتها قبل أن ينتشلها القدر من حياتها السعيده مع والدها وزوجته التي كانت لها بمثابة أم ولم يبقي لها في الحياة سوي آوس
..................................................................................
...
تجلس صبا علي طاولة الطعام وهي تحرك قطعة الخبز التي بيدها يمينا ويسارا بشرود في الفراغ
ضربت رحيق أمامها بيدها و:- صباااا
همهمت بانتباه :-
رحيق :- كلي ياحبيبتي
تركت صبا الخبز من يدها و:- ماليش نفس أنا هقوم أنام شويه حاسه إن جسمي كله همدان أوي
أمسكت رحيق يدها تمنعها من النهوض و:- ما لازم ياصباح تبقي تعبانه إنتي من امتي وإنتي ما أكلتيش وكل ما أقولك كلي تقولي ماليش نفس.. أمسكت بقطعة الخبز وغمستها في طبق البيض المقلي ثم دستها في فم صبا لتصرخ وهي تبعد يدها وتمسك ببطنها و:- قولت لك مش قا.. لم تكمل كلامها وركضت إلي المرحاض وهي تمسك بطنها ويدها الاخري تكمم بها فمها
_بعد فتره خرجت صبا من المرحاض بوجه ذابل ومرهق.
أسرعت رحيق إليها تمسك بذراعها و:- شوفتي نتيجة اهمالك في نفسك
شهقت صبا وهي تحاول كتم دموعها وهي تتمتم بوجع و:- أ أ أنا حامل
تركتها رحيق وابتعدت عنها وهي تصيح بصدمه :- نعمممم!! حامل إزاي.. ق ق قصدي من مين. لا لا ق قصدي قصدي ا إنتي إنتي و والنمرود جوازكم تم ي يعني قرب منك وبقيتي مراته رسمي
هزت صبا رأسها وهي تبكي و:- أ أيوه يارحيق أيوه
مسحت رحيق علي رأسها وهي تحوم في المكان بعصبيه ثم هدرت بغضب و:- إنتي غبيه ياصبا غبيه وأنا حذرتك منه إزاي تعملي كده إزاي تسلمي نفسك لواحد زي ده علشان كده رماكي وخلاص ما هو خد اللي هو عايزه هيعمل بيكي إيه تاني
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
جلست صبا بتعب علي مقعد بجوارها و:- غصب عني يارحيق كنت مسلمه ليه بقلبي ك كنت حاسه ا إنه ا إنه ممكن ي يكون
قاطعتها رحيق وهي تنهرها بتأنيب :- إنه يكون إيه حبك!! هو ده بني آدم طبيعي أصلاً علشان يحب .. وبعدين طب ما أنا كمان حبيت آدم ي بس في نفس الوقت بحاول إني أ أمن نفسي منه لأقصي درجه لأنه وإن كان آدم يقل عنه بس نفس نوعية النمرود
صبا :- يبقي مش بتحبيه يارحيق اللي بيحب بيسلم وما بيفكرش لأي إحتمال للغدر بالعكس بيتعلق في قشه توصله لحبه وأنا حبيت أوس حبيته أوي.. ولحد دلوقتي قلبي مش قادر يكرهه بالعكس عنده أمل يرجع له
جن جنون رحيق من كلامها و:- ده مش حب ده غباء واهانه لنفسك... صبا مش عايزه أزيد عليكي ب بس خلاص دلوقتي إنتي بقيتي حامل والطفل اللي هيتولد بلاش يدخل هو كمان جحيم النمرود
صبا بعدم فهم :- يعني إيه؟؟
رحيق :- يعني تهربي بإبنك تبعدي بيه عن كل ده وأنا هبقي معاكي
قضبت صبا حاجبيها و:- طب وآدم جوزك
صمتت رحيق قليلاً وهي تمصمص شفتيها و:- ما حدش يستاهل إذا كان أبويا وأمي باعوني ده اللي هيشتريني ما حدش يستاهل أرخص نفسي ولا أهينها علشانه أيا كان
نهضت صبا بتثاقل وتعب وهي تستند علي الحائط :- يبقي إنتي ما حبتيش آدم يارحيق لأن الحب بينسي الوجع وبيخدك لعالم تاني بس ألمه أصعب ألم في العالم
تحاملت صبا حتي وصلت إلي فراشها وبداخلها مشاعر متناقضه بين الفرح والحزن والخوف والحنين والألم كل هذا يفتك بها ولا تملك إلا الدموع
..................................................................................
مع حلول الظلام وصل آوس إلي القصر وصعد مباشرةً إلي غرفة ساره طرق الباب عدة مرات قبل أن يفتحه بالمفتاح الذي معه ثم دخل ليجدها تعطيه ظهره وتستند علي ذراعها وهي تنظر إلي الخارج بتجاهل له...
تقدم آوس منها بهدوء وطبع قبل خفيفه علي رأسها و:- عامله إيه
ردت ساره بامتعاض :- كويسه
أمسكها آوس من ذراعها وأجلسها علي كرسي و:- تعالي عايز أتكلم معاكي شويه
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
جلست ساره وآوس أمامها ظل ينظر إليها للحظات في صمت بنظرات لوم تعرفها جيدا
أعادت خصلات شعرها إلي الخلف باضطراب و:- أ أ أنا ع عارفه إني غ غلطانه ب ب ي بس انت اللي خليتني أعمل كده... التزم آوس الصمت فقط رفع أحد حاجبيه لتتابع ساره :- ما بقتيش تسأل فيا وكل حاجه في حياتك بقت تتلخص في صبا وساره نسيتها خالص
ضغط آوس علي شفتيه السفليه بخفة ثم نهض وهو يتحرك حول ساره و:- :- إيه علاقة صبا بيكي إنتي حاجه وهي حاجه إنتي أختي وبنتي وهي مراتي يعني كل واحد له محور مختلف عن التاني في حياتي وإذا كان علي تقصيري معاكي فده بسبب شغلي مش بسبب صبا أبدا .. بس ده يخليكي تخبي فرحه بحلم بيها من سنين إني أشوفك واقفه وتتحركي قدامي إزاي قدرتي تخبيها عليه
نهضت ساره آمامه بدموع وأسف :- ك كنت هقولك ب ب بس انت سيبتني برده وقلت لي مش فاضي ياساره خليها بعدين
أمسك آوس برأسها وقبلها بخفه ثم مسح دموعها بإبهامه و:- خلاص بلاش دموع أنا آسف خلينا نبدأ من جديد
شهقت ساره وهي تزم شفتيها بطفوله و:- يعني مش زعلان مني
ابتسم آوس بخفه و:- حد يزعل من أخته
ساره بتساؤل :- هو إنت بجد بتعتبر إني أختك
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
أومأ آوس برأسه و:- وبنتي كمان.. غيري وانزلي علشان نخرج نتعشي سوي قبل ما أسافر
ساره :- إنت مسافر
هز آوس رأسه و:- أيوه مسافر بكره الصبح أنا وآدم يلا بقي اجهزي وأنا هستناكي تحت
............................................................................................
قبيل فجر بقليل استعد آدم وأوس للسفر إلي تايلند لبدء رحلة سينتهي بها آوس من ماضيه ليبدأ حياة جديده يستطيع أن يتنفس فيها هواء الحياة ويدفن الماضي في جحيمه
آوس :- مش الأفضل إنك كنت تفضل ه
قاطعه آدم :- مش هقدر ي أوس أكون هنا وسايبك في النار لوحد إحنا اتعاهدنا علي طريقنا سوي وينموت يا نعيش سوي ياصاحبي
آسيرة النمرود. هاجر محمد. حبيبة
ضمه آوس بامتنان و:- إنت عارف إن إنت الصخره الصلبه اللي بتسند عليها وقت ضعفي
دلف إليهم رجل وأعلمهم بتجهيز الطائره الخاصه بهم وحان وقت الرحيل نهض آوس وآدم ورحل سويا إلي الرحله التي لا يعلم نهايتها إلي الله ولمن ستكون النهايه وما الذي يخبئه القدر المجهول لهم
....................................................................................................
طيارتهم طلعت ياباشا والاتنين في طريقهم ليك... هتف بها أحدهم للوسيفر في الهاتف
ضحك لوسيفر بشر و:- يبقي لازم نحضر هديه تليق باستقبالهم.. الرجاله جاهزين ينفذوا
أومأ الرجل بتأكيد :- جاهزين ياباشا وعلي إشاره من سيادتك
لوسيفر :- عايز الاتنين في ظرف 24 ساعه يكونوا عندي الرجاله هيوصلوا بالهيليكوبتر للمكان اللي اتفقتوا عليه
_أوامرك ياباشا
........................................................................................
بعد انتهاء صبا ورحيق من أداء صلاة الفجر وبعدها طلبت صبا منها الخروج لتمشي في الجو النادي هذا والمريح للأعصاب
في آثناء سيرهما لاحظا حركه غريبه وأصوات في المكان نظر الاثنين إلي بعضهما بقلق وتمسكا بيد واحده
رحيق :- صبا في حاجه غريبه
ضغطت صبا علي يدها واليد الأخري علي بطنها بقلق و:- إيه اللي بيحصل هنا
من بعيد أتي إليهم مجموعه من الحرس ركضا وهم يوجهون أسلحتهم إلي الامام ووأحدهما يصرخ بهم :- ادخلوا جوه بسرعه
رفعت صبا ورحيق رأسهم علي صوت طائره تهبط فوقهم من الأسفل وطلقت ناريه تخترق جسد الحرس المرافقين لهم
انكمش الإثنين برعب ولم تسعفهم قدمهم علي التحرك
خرج من الطائر رجالين ضخام البنيه وتوجهوا إليهم في تلك اللحظه فقدت صبا وعيها من فرط حالة الرعب التي كانت بها أما رحيق فصاحت بهم بترجي حتي اقترب منها أحدهم وضربها علي رأسها بقوه لتفقد هي الأخري وعيها وحملا الإثنين إلي الطائره ورحلوا بهم ...
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
تعليقات
إرسال تعليق