رواية شمس الصعيد الحلقه السادسه عشر والسابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر والعشرون
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
رواية شمس الصعيد الحلقه السادسه عشر والسابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر والعشرون
![]() |
رواية شمس الصعيد الحلقه السادسه عشر والسابعة عشر والثامنة عشر والتاسعة عشر والعشرون
الحلقة السادسة عشر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في فيلا شمس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كانت تجري خلف زين و حاتم وهي تحمل عصاية بعد تركها للشبشب عندما حدفته واصاب حاتم في ظهرة وفى لحظة كان حاتم على الارض و فوقه زين اثر سقوطه في خرطوم المياة فتوجهت شمس إلى مكانهم ووقفت تضحك بشدة والبنات يضحكو عليهم والحرس يكتمون ضحكتهم بصعوبة
شمس بضحك : يالا يا عيال قومو ولمو اللي وقع منكم
حاتم بألم : قوم من عليا يا زفت
زين : بت يا شمس انتي اذاي تضربينا كده واحنا اكبر منك
شمس ببرود : مش انا اللي ضربتكم يبقي براحتي وانتم مالكم
حاتم بألم : والله ما انا سايبك
شمس وهي تجلس : واحد منكم يعمل كيكة الشوكولاته و التاني يعمل غدا يالا
زين : نعم يا ختي كيكة و غدا ليه والبيت فيه ٣ ستات احنا رجالة نقعد ونحط رجل على رجل وانتم تخدمونا
ملك بغيظ : لا يا روحي الحياة مساعدة
نرمين : ايوة صح زوزو اعملي الكيك اللي كله شوكولاته
حاتم بحنان و عشق : بتحبيها يا قلبي
نرمين بابتسامة : ايوه بحبها اوي
حاتم بغمزة : عيوني غزالي
سحب حاتم نرمين وتوجهو إلى المطبخ لعمل الكيك و سحب زين ملك لعمل الغدا
شافت شمس صفا فشاورت ليها حتى تاتي لهم وبالفعل جت
شمس بابتسامة : صوفي وحشتيني
صفا : وانتى كمان بس انتى بتتكلمي معايا عادي
شمس بابتسامة : انا مش بخلط بين الاشخاص انتى اختي و صحبتي ملكيش دعوة بحوار الشغل اللي بينا اتفقنا كمان انا ذي مقولت لعمو صالح و طنط مي انا رفعت أيدي من على الشركة بس اخوكي و خطيبك لا
صفا بفرحة : بجد شمس يعني خلاص كده بصي اعملي اي حاجة انتى عوزاها فى الشباب بس بابي لا
شمس بابتسامة : عروستنا الحلوة اخبارها ايه
صفا : اسكتي يا شوشو مهدودة ولسه ناقص الفستان ومش لاقيه حاجه عدله والكويس هياخد وقت لغاية ميوصل من برا
شمس بابتسامة : ايه رايك تسيبي الفستان عليا انا وانا هجبلك فستان يبهرك انا اللي جبت لملك و نرمين فساتين الفرح
صفا : بس هيبقي غالي
شمس بابتسامة : اعتبريه هدية منى ليكي بعد يومين اجمل و احلي فستان زفاف هيبقي عندك
صفا بفرحة : شكرا شوشو هما فين اخواتك
شمس بابتسامة : في المطبخ بيجهزو الاكل
جاء هاري وقال لشمس حاجة في ودنها فضغطت بشدة على اديها وغادر
صفا بهدوء : شمس انتى كويسة
شمس بنفس سريع : اه يا صوفي كويسة بس فى مشكلة في الصعيد ولازم احلها
صفا : اهدي وانتى هتعرفي توصلي للصح
شمس بابتسامة : متقلقيش يا قلبي هعمل الصح المهم ناقص حاجة تاني غير الفستان
صفا : البيوتي سنتر حبيت اتفق معاهم لقيت المعاد بعد الفرح بشهر شفتي الفرحة اللي انا فيها
شمس بتعجب : شهر مش المفروض انه نفس البيوتي بتاعك
صفا : لااااااااا ده واحد تاني بس أكبر انا الكوافير بتاعي بقي وحش والبيوتي ده حاجة كده جامدة
شمس بستغراب : اسمه ايه
صفا : J . SH
شمس بابتسامة : ملكيش دعوة الحجز حالا هيكون ليكي ميعاد حاجة تانية
صفا بذهول : بجد يا شمس
شمس بابتسامة : بجد يا قلب شمس
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
اتصلت شمس على ياسمين وحجزت لصفا في البيوتي الخاص بهم على موعد الفرح واغلقت
شمس : خلاص يا موزة الكوافير اتحجز و الفستان هيوصل بعد يومين اشطا اي خدمة تاني عروستنا تأمر واحنا ننفذ
صفا بذهول : انتى حجزتي في البيوتي سنتر J . SH
شمس : اه والبنات هتوصل بعد ساعتين علشان الماسكات
ملك : ماسكات ايه
شمس : تعالي لوكا ديه صفا و ديه ملك مرات زين
ملك : اهلا صوفي بس ماسكات ايه
شمس بابتسامة : تيجي نروح عند البت ياسمين
نرمين بفرحة : اه تعالي
صفا : اكيد انتى نرمين وانا صفا
شمس : يالا روحو اجهزو وبعد ساعة نروح السنتر وخلي طنط مي تجهز
البنات : اشطا
غادرت البنات إلى غرفهم حتي يجهزو حالهم
اتصلت شمس على رجالة الصعيد واخبرتهم بالمطلوب واغلقت وصعدت الى غرفتها
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في فيلا المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
مراد : قصي شمس المنشاوي رفعت اديها عن الشركة
قصي : اذاي حصل ده
صالح : اسمعو انتم الاتنين ابعدو عن شمس المنشاوي واي عقاب هتتقبلوه باحترام ياما ورحمه امي وابويا لوريكم من هو صالح المنياوي الظاهر بمرضي نسيتم نفسكم مفهوم
مراد : حاضر بس اهدي
دخلت صفا وهي فرحانة وحضنه امها
مي : مالك يا روحي
صفا : الفستان هيوصل بعد يومين و سنتر J .SH فى انتظارنا بعد ساعة
مي بذهول : اذاي بس المعاد اللي هما حددوه بعد الفرح بشهر
صفا بفرحة : لا مامي شوشو حجزت لينا كلنا وانتى معانا بعد ساعة فبسرعة اطلعي اجهزي
قصي بغضب : وانتى اذاي بتكلمي البت ديه تاني انتى عارفة هى عملت ايه
صفا : وانا مليش دعوة شغلك وبعدين انت غلطت فيها وهي قالتلي اني برا الموضوع وكل واحد يشيل شلته بقي مامي اجهزي انا طالعة ابدل هدومي
صعدت صفا الي غرفتها وخلفها مي ونظر صالح لقصي بغضب وتوجه إلى الجنينة
مراد بهدوء : لاخر مرة يا قصي تعلي صوتك على صفا سواء احنا موجودين أو لا مفهوم
قصي بصوت عالي : ديه اختي وانا حر فيها
مراد بعصبية : وهي خطبتي و حبيبتي ومش هسمح ليك انك تاذيها مفهوم وكفاية غرور بقي
نزلت صفا و مي وتوجه مراد لهم وحضن صفا بحنان وقبل رأسها بكل حنان وجعلها تغادر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في فيلا SH . Z . H
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
جهزت البنات ونزلو واخبرو الشباب الذين ابتسمو لهم بحب و عشق وغادرو واخذو صفا و امها وتوجهو إلى السنتر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في سنتر J . SH
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت السيارات إلى السنتر ونزلو ودخلو وكان المكان فاضي وكان في استقبالهم بنات
ياسمين بابتسامة : شمسي اخبارك
شمس بابتسامة : اخبارك ياسو هااا جهزتي كل حاجة
ياسمين : السنتر كله تحت امرك يا برنسيسة
شمس : ديه صفا العروسة و ديه مامتها
ياسمين بابتسامة : أهلا وسهلا بيكم يالا نبدأ
شاورت ياسمين إلى البنات فتوجهو إليهم واخذو الجميع
عاش البنات اجمل يوم وسط الضحك و الهزار و الماسكات و جلسات المساج المتنوعة
صفا بفرحة : انا فرحانة أوي بجد شكرا شوشو
شمس بابتسامة : مفيش شكر بينا المهم كده مبسوطة
صفا بسعادة : ايوه
ياسمين بابتسامة : عروستنا الحلوة فاضل قد ايه على الفرح
صفا بفرحة : لسه بعد اسبوع
ياسمين : خلاص طول الاسبوع احنا مع بعض تمام
صفا : تمام
شمس : يالا بنات نروح زمان الشباب زهقو
غادرو البنات بعد ان دفعت مي حسابها و حساب صفا بعد خناقة مع شمس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
🌞 عادت البنات وانقضي الليل
🌞 جهزت شمس نفسها وتوجهت إلى الصعيد
🌞 طلبت شمس من صديق العائلة الموجود في الخارج ارسال مجموعة من صور الفساتين الزفاف حتي تختار فستان لصفا
🌞 عاد العمل فى شركة المنياوي بعد أن اصدرت شمس المنشاوي القرار
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الصعيد
🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس الي الصعيد وكان في استقبالها رجالها وتوجهت إلى القصر
وهدان بابتسامة : حمدلله على السلامة يا قلبي
شمس الصغيرة بابتسامة : الله يسلمك حبيبي
شمس الكبيرة بابتسامة : يا قلب ستك انتي
حامد : شمسي الجميلة
شمس الصغيرة بابتسامة : حبيبي يا حمودي
شمس الكبيرة : يالا يا قلبي اطلعي بدلي هدومك ونزلت يكون الفطار جاهز
شمس الصغيرة : لا شموسةعوزة قهوة وبس علشان خارجة حالا يالا سلام موقت
صعدت شمس إلى الأعلي وقامت بأخذ دش وخرجت وقفت امام الدولاب تختار احدي العبايات واخذتها باللون الكشمير ووضعت طرحة على شعرها الذي تركته حر ونزلت
شمس الكبيرة : القهوة يا قلبي
شمس الصغيرة : شكرا يا شموسة
حملت شمس الفنجان و شربته على طول وخرجت وجدت الحرس في انتظارها فركبت وتوجهت إلى الجهة الشرقية ونزلت
وجدت شمس بيت قديم خبطت ودخلت واخفت وشها نهائي بالطرحة ودخل معاها واحد من الحرس
الراجل : أهلا وسهلا يا ست الناس
شمس : اهلا بيك يااااا صحيح اسمك ايه
الراجل : خدامك محروس يا ست الناس امريني
شمس بمسكنة : الراجل الظالم جوزي عاوز يتجوز عليا
محروس : ده راجل حمار بقي يسيب ست ذي القمر كيفك ويشوف حريم تانية
شمس بدموع مزيفة : كل ده علشان لسه مخلفتش ايه يعني لما اتأخر الحمل شوية مش ذنبي صح
محروس : بلاش البكا يا ست الناس وعد مني هخليكي تحملي
شمس : بجد يا شيخ وكمان عوزاك تفركش الجوازة وتخليه يشفها قرد مسلسل ويبقي تحت طوعي وانا اوعدك هخليك اغني راجل في الناحية كلها
محروس : ربنا يخليكي لينا يا ست الناس دلوقتي تخلي الراجل ده يخرج برا علشان ابتدي شغلي
شمس بترقية : ليه عفاريتك مش بتظهر على رجالة
محروس : لا يا ست الناس بس ده شغلي
شمس : وماله اخرج برا
الحارس : امرك يا فندم
خرج الحارس وقام محروس بإحضار كوب من المياة
محروس : اتفضلي يا ست الناس
شمس : ايه ده
محروس : ديه ماية عوزك تشربيها علشان ابتدي اشتغل
شمس : فيها ايه الماية ديه
محروس : ولا حاجة بس لازم تشربيها هروح اجيب البخور
غادر محروس وقامت شمس برمي الماية ورفعت الكوباية فاضية
رجع محروس وبتسم بخبث وعندما وجدت شمس دايخة
شمس بدوخة : الماية ديه فيها ايه يا ولد المحروق
محروس بخبث : مش عاوزة تحملي انا هخليكي تحملي
شمس بدوخة : اذاي
محروس بشهوة : علاقة ذي اللي جوزك بيعملها معاكي
توجه محروس إلى شمس وجاء لينزع الطرحة وجدت شمس تنظر له بعيون شريرة فرتعب منها ورجع لورا
وقفت شمس أمامه بقوة وعظمة وجبروت وقامت بضربة بشدة
شمس الصغيرة بغضب : بقي يا و **** تدخل بلدي وتنجس بيوتنا و تلمس حرمنا فاكر البلد سايبة وملهاش كبير فوق يا ولد الكلب يا ن**** انا كبيرة الصعيد انا شمس المنشاوي
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
استمرت شمس في الضرب فاسرع الحرس بالدخول وامسكها هاري وبعدها عنه
هاري : اهدي برنسيسة اهدي
شمس بغضب : جبااااااااال
جبل : اوامرك يا كبيرة
شمس بغضب : جهزت القبر
جبل بشر : جاهز يا كبيرة والرجالة هناك مستنين الجته
شمس : هاتوه
خرجت شمس من البيت وخلفها الحرس يحملون محروس وتوجهو إلى المقابر وكان فى انتظارهم بعض الرجالة يقفون امام وخلفهم قبر مفتوح
نزلت شمس من السيارة ونزل الحرس ومعهم محروس ورموه تحت رجليها
شمس بغضب : مسمي نفسك دجال أو عراف مش بتفرق وعامل فيها مخاوي عفاريت و جان علشان كده انا هدفنك صاحي لو قدرت تخرج عايش يبقي انت مخاوي صوح لو موت يبقي كلب وراح وخلي الدنيا تنظف من امثالك يالا يا رجالة
حملوة الرجالة ورموه داخل القبر تحت صوت صراخه المكتوم بعد أن اغلقو فمه وربطو ايده من الخلف وبعد ذلك اغلقو القبر
امرت شمس الرجالة بعدم مغادرة المكان لفترة حتى تتأكد بعد مساعده احد له وعادت إلى القصر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في القصر
🌞🌞🌞🌞
دخلت شمس إلى القصر وجلست بجوار جدها وحضنته
وهدان بابتسامة : قلبي يا صغنن
شمس الصغيرة بابتسامة : حبيبي يا وهودي
شمس الكبيرة : حبتك عقربة سيبي جوزي يا بت
شمس الصغيرة ببرود : ملكيش دعوة يا شموسة
شمس الكبيرة : قومي يا بنت وحش يشيلك
شمس الصغيرة بدلع : عجبك كده وهودي طلقها وخلينا نستريح منها
منصور بضحك : وووووووه بقي على اخر الزمن وهدان المنشاوي هيطلق شمس المنشاوي بعد العشرة ديه كلها
حامد بحنان : تعالي يا قلب ابوكي اتوحشتك
ارتمت شمس الصغيرة بين أحضان والدها واخذت تستنشق رائحتة التى تشعر قلبها بالامان
حامد بحب : كنتى فين لما عرفت من الرجال انك هنا جيت بسرعة بس مكنتيش هنا
شمس الصغيرة ببراءة : كنت بدفن واحد بالحيا
وهدان بخضة : انتى بتقولي ايه يا بتي
شمس الصغيرة ببراءة : بقول دفنت واحد صاحي
حامد : عمل ايه يا قلبي
شمس الصغيرة : خاض فى أعراض حريم البلد استغل حاجتهم وكسرتهم و لمس شرفهم
وهدان بغضب : مين ابن الكلب ده
شمس الصغيرة بهدوء : زمانه بيتحاسب متقلقش المهم مش عوزين تاكلوني ولا ايه
شمس الكبيرة بفخر : حالا يا قلب ستك الاكل هيجهز
شمس الصغيرة : قولي حميدو فين صفية اختك مخفية فى اي داهية
حامد بضحك : يخربيت فقرك يا شمس راحت تجيب شوية حاجات
شمس الصغيرة : يالا المركب اللي تودي داهية مترجعها
انفجر الكل على كلام شمس الصغيرة
امرت شمس الصغيرة الرجالة بنعقاد المجلس حتي تحضر الجلسة
مر الوقت وعادت شمس الي القاهرة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
بعد مرور يومين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كانت شمس أحضرت فستان الزفاف لصفا وتوجهت إلى الفيلا
دخلت شمس إلى الفيلا وجلست ووضعت بجوارها الفستان وبعد قليل نزلت صفا تجري
صفا : شوشو
شمس بابتسامة : تعالي يا صوفي
مي : اذيك شمس
شمس بابتسامة : الحمد لله طنط
صالح بابتسامة : شمس اذيك وانا بقول البيت نور ليه اتاري الشمس موجودة
شمس بابتسامة : البيت منور باهله وناسه
مي : تشربي ايه حبيبتي
شمس : ولا حاجة شكرا المهم جناب العرورة تتفضل الفستان ويارب يعجبك
فتحت شمس جراب الفستان واخرجته
شهق الجميع من فخامة وجمال الفستان و عظمتة
شمس بابتسامة : يا رب يكون عجبك
صفا بصراخ : عاااااااااااااااااااااااااا
نزل قصي و مراد بسرعة وجدو صفا تصرخ وتقفذ في مكانها
قصي : في ايه
مراد : بتصرخي ليه
صفا بدموع : اصل الفستان حلو اوي وعجبني
مي بابتسامة : تسلم ايدك يا شمس بجد الفستان روعة
صفا بفرحة و دموع : شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا شكرا شمس
شمس بابتسامة : المهم انه عجبك مبروك عليكي
مراد : فعلا الفستان روعة
قصي : وتمن الفستان ده كام
شمس ببرود : ملكيش دعوة
و بابتسامة جميلة : مبروك يا قلبي بعد اذنكم هرجع البيت
غادرت شمس ولكن اسرع قصي خلفها وامسك اديها
شمس : أيدي
قصي : معلش مكنتش أقصد
شمس : خير عاوز ايه
قصي : هو انتى ناوية على ايه
شمس بابتسامة : ناوية على كل خير بلاش تقلق انت
قصي : انتي جايبة قوتك ديه منين
شمس بثقة : ديه ثقة مع قوة
قصي : بردو اذاي وانتى من الصعيد
شمس بثقة : وحياتك الصعيد الجواني كمان بس اهلي و انا كنت قدها خلتهم يرفعو راسهم بيا
قصي : هو انا لو اعتذرت لزين و حاتم و طبعا البرنسيسة شمس الاول تقبل ترفع غضبها عني
شمس بضحكة رنانة : بصي زين و حاتم تمام بس انا توتوتوتوتوتو
قصي بابتسامة : واهون عليكي
شمس برفع حاجب : اظبط كده علشان مزعلكش
قصي بابتسامة : حاضر يا برنسيسة ممكن تقبلي عزومة على الغدا
شمس بتفكير : اممممممممم افكر يالا سلام
قصي : شمس
شمس : امممممم
قصي : اسف شمس انا فعلا غلطت بس غروري ركبني
شمس : تمام قصي لازم قرصه ودن علشان تعرف انت بتتعامل مع مين
قصي بابتسامة : تحت امرك يا برنسيسة بس بلاش عقاب كبير ممكن
شمس برفع حاجب : كبير اتعلم من اهل الخبرة سلام قصي
غادرت شمس وتوجهت الى الفيلا وصعدت الى جناحها
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في جناح شمس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
ارتمت شمس على السرير ورتسمت على شفايفها ابتسامة جميلة
شمس : مالك يا شمس ليه فرحانة كده اوعي يا شمس قلبك يتحرك هيبقي صعب لو اهلك رفضو هتخسي كتير
قلبها : بس مين الله يقدر يقف قدام شمس الصعيد
العقل : وانت هتقدر تعارض كلام جدي وهدان وابوكي
قلبها : انت ليه محسسني اني خلاص حبيته ودايبه في هوا
العقل : مش هنضحك على بعض اوعي تفتكري اني مش عارف انك كنتى بترقبية ذيه بالظبط
القلب : بس انا مش براقب حد
العقل : يا راجل بقي جبروت الصعيد هتقع
القلب : انت فرحان فيا
العقل : مبسوط مش فرحان فيكي سلمي قلبك
شمس بحده : بس اخرسو بقي اروح الشركة أفيد
توجهت شمس إلى غرفة الملابس و اختارت فستان اسود و جذمة بكعب باللون الاسود
نزلت شمس الي الأسفل ونظرت للشباب وغادرت المكان
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
مر اسبوع وقررت شمس تجاهل قصي حتي لا تحرك قلبها
واخيرا جاء زفاف صفا و مراد في أكبر قاعات كان اكبر رجل الاعمال متواجدون في الزفاف وبعد فترة دخل زين المنشاوي ومعه زوجته ملك الشاذلي وكانت ترتدي فستان باللون الاحمر فى الاسود
اما حاتم فدخل وفى يده نرمين المنشاوي وهي ترتدي فستان باللون الاحمر
وبعد فترة دخلت شمس المنشاوي وبجوارها هاري وتسون وكانت ترتدي فستان باللون الأزرق عاري احدي الأكتاف
ابتدي الجميع في التهامس لدخول شمس المنشاوي و عائلتها
حاول بعض رجال الأعمال عقد صفقات مع شمس ولكن كان هاري يبعد اي شخص عنها
توجه قصي إلى شمس وطلب منها الرقص ولكن فؤجي بزين يمسك اديها وتوجه بيها الي نصف القاعة ورقص معها
مر الوقت ونتهي الفرح وغادر الجميع الي منازلهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
بعد مرور اسبوع
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
تعبت نرمين واغمي عليها وسقطت على الارض مع خروج حاتم من الحمام فأسرع لها وحملها ووضعها على السرير بكل هدوء
حاتم بخوف : نرمين نرمين ردي عليا مالك
اسرع حاتم إلى جناح زين وخبط بشدة ففتح زين بسرعة
حاتم بخوف : الحقني بسرعة نرمين مغمي عليها
دخل زين يجري وخلفه ملك و حاتم وجدو نرمين تنام على السرير لا حوله لها ولا قوة
نزلت شمس بسرعة عندما سمعت صوت حاتم ودخلت وجدت الكل يحاولون افاقتها
شمس بغضب : حد يتصل على الدكتور يا اغبيه
اسرع حاتم بالاتصال على هاري وطلب منه احضار دكتور
بعد قليل جاء الدكتور
الدكتور : من فضلكم اتفضلو برا
شمس : انا هفضل
حاتم بخوف : انا مش هخرج
زين : انا هفضل
ملك : بقولك ايه اخلص البنت بقالها كتير مغمي عليها
الدكتور : حاضر
كشف الدكتور على نرمين وبتسم واعطي ليها حقنة
الدكتور بابتسامة : مبدئيا كده اقول ليكم مبروك المدام حامل بس لازم تروح لدكتور نسا علشان نتأكد مبروك
شمس بفرحة : الله يبارك فيك يا دكتور بس ممكن اسم دكتور نسا
الدكتور بابتسامة : اكيد بعد اذنك رقم تليفونك وبعتلك العنوان على الواتس
شمس : تمام ٠١٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
الدكتور بابتسامة : تمام بعد اذنكم
غادر الدكتور مع هاري وترك الجميع سعيد
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
🌞 ذهبت نرمين مع حاتم الي الدكتور واكد خبر حملها مما اسعد الجميع
🌞 كشفت ملك هى الاخري وكتشفت حملها هي الاخري مما اسعد زين والعائلة
🌞 امر وهدان المنشاوي و صفوان الشاذلي بمجي الشباب للصعيد للاحتفال
🌞 رفضت شمس الذهاب للصعيد لكثرة الشغل
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
بعد مرور يومين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كانت شمس تجلس في الجنينة وفي لحظة واحدة كانت اصوات ضرب النار في محيط الفيلا فاسرع الحرس بتجهيز اسلحتهم وتم تبادل اسرعت شمس برفع سلاحها ووقفت بجوار الحرس
عند قصي استمع الى ضرب النار فأسرع للخارج وجد ضرب النار من فيلا شمس فامر الحرس بسرعة التوجة إلى الفيلا ودخلو من باب الجنينة المشترك ووقف بجوار شمس
نظرت شمس وجدت حرس قصي يدخلون ويقفون بجوار رجالها وقصي يقف بجوارها فبتسمت له
دارت معركة طاحنة بين الطرفين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
شمس الصعيد
الحلقة السابعة عشر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
في فيلا SH . Z . H
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كانت شمس تجلس في الجنينة وفي لحظة واحدة كان هناك أصوات ضرب النار فأسرع الحرس بتبادل الرصاص معهم
اما شمس فجريت إلى الداخل ودخلت غرفة المكتب و اخذت سلاحها وخرجت تجري ووقفت بجانب الحرس
شمس بغضب : الكل يامن بعضه مش عوزة اصابة
هاري بغضب : ادخلى انتى جوا
شمس : كلم ليث و يوسف بسرعة
هاري : تمام
اتصل هاري على يوسف و ليث واخبرهم
اما قصي فستمع الى اصوات ضرب النار فخرج يجري وشاهد فيلا شمس معرضة للهجوم فتوجه إلى جناحة وحمل سلاحة واخذ حرسة وتوجة اليها من باب الجنينة المشترك ووقف بجوار شمس
أصبح عدد الحرس الخاص بشمس أكبر من الهجوم سقط عدد من رجالة شمس ولكن لم يستسلمو فأسرع الرجالة بركوب السيارات للمغادرة ولكن كانت شمس اسرع منهم وضربت عجل السيارة فوقفت واخذ الحرس الرجالة وعادو الى الفيلا
وصل رجال الشرطة و حرس ليث إلى الفيلا وجدو الارض ساحة من الجثث فتصل الشرطة على الاسعاف واسرع ليث و يوسف للفيلا للاطمان على شمس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞🌞
كانت تقف بغضب و بجوارها هاري و قصي وامامها رجالة
شمس بغضب أعمي : انتم تبع مين انطق
احدي الرجال بخوف : احنا تبع سعيد الرحماني هو اللى طلب مننا نيجي هنا ونقتلك
شمس بغضب : هاااااري
هاري : اوامرك برنسيسة
شمس بغضب : سعيد الرحماني يجي هنا ذي مامه ولدته مفهوم
هاري بشر : مفهوم يا برنسيسة
قصي : شمس اهدي
ليث : حبيبتي انتى كويسة
شمس : ليث شركات الرحماني تقع وملهاش قومه تاني
ليث : اوامرك
يوسف : شمس انا اوعدك هتصرف بس بلاش مشاكل
شمس : انا مش هقتله متخفش انا هموته بس
قصي : ارجوكي يا شمس بلاش توسخي ايدك
نظرت شمس لهم وفى لحظة كانت بين أحضان قصي مغمي عليها
قصي بخوف : شمس شمس ردي عليا
ليث : دخلها جوا بسرعة
يوسف : الاسعاف موجودة وزمانها جاية
قصي : وانا مش هستنا
اسرع قصي إلى احدي السيارات وتوجه إلى المستشفى وبجواره ليث وخلفهم يوسف وباقي الحرس
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في المستشفى
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصل قصي إلى المستشفى ونزل وهو يحمل شمس فأسرع الاطباء لهم واخذو شمس وتوجهو إلى غرفة العمليات
جلس الجميع في الخارج فى انتظار خروج الأطباء للاطمان على شمس
مر الوقت وخرج الدكتور فاسرع الكل له
قصي : أخبار شمس ايه
الدكتور : اطمن الهانم بخير بس واخده رصاصة في الكتف بس الحمد لله هتبقي كويسة
ليث : عاوز اشوفها
الدكتور : اتنقلت جناح رقم ٢٥ فى الدور الرابع بعد اذنكم
غادر الدكتور واسرع الشباب إلى الأعلي للاطمان على شمس
دخلو وجدو شمس تنام وعلى وجهها اثار الألم فتركوها تسريح حتى لا تشعر بالألم أكثر
ليث : مراد امن المستشفي مش عاوز
يوسف : رجالة الشرطة هتامن المستشفي متخفش
قصي : فى مشكلة دلوقتي
ليث : ايه هي
قصي : اهلها مش المعروف يعرفو
ليث : صح قصي بيتكلم صح انا هتصل على جدي وقوله
يوسف : لا لما تفوق ونعرف رايها بلاش نعمل اي تصرف من دماغنا علشان متتجننش علينا
غادر ليث و يوسف وتركو قصي الذي دخل مرة اخري لها وجلس بجوارها
قصي بحزن : فوقي شمس من اول لحظة سمعت عنك وانتى قوية حتى لما عرفتك قوية بلاش النومة ديه صعبه اوى عليا فوقي بقي وانا هقف معاكي وهحميكي من اي شر
فضل قصي قاعد بعد أن اخبر والده بما حدث واخبره بأن شمس اصبحت بخير
مر الوقت وبتدت شمس في تفتيح عيونها وجاءت لتقوم فصرخت فرمي قصي التليفون واسرع لها وجعلها تنام على السرير
قصي : اهدي بلاش تتحركي لسه دراعك تعبان
شمس بألم : مش قادرة الم فظيع فى دراعي
قصي : حالا الدكتور هيجي
الباب خبط ودخل الدكتور وكشف على شمس واعطي لها مسكن وتركها وغادر
قصي بحنان : احسن دلوقتي
شمس بتنهيدة : الحمد لله ممكن تليفونك
قصي : اكيد اتفضلي
اتصلت شمس على هاري حتى تعلم ما حدث ولكن قطع ذلك دخول هاري
هاري : برنسيستي حمدلله على السلامة
شمس بابتسامة : الله يسلمك هاري بوتر
هاري : اسف شمس انا السبب
شمس : محدش السبب خلاص ده نصيب
هاري : لا لو كنت خليت بالي منك مكنش زمانك هنا
شمس بابتسامة : هاري انت اخويا وعملت معايا كتير كمان يعني هي اول مرة احنا متعودين يا هاري بوتر
هاري بابتسامة : قلب هاري بوتر
شمس : عملت ايه
هاري : للأسف محدش عارف هو فين بس سايب الرجالة شغالة بلاش تقلقي
شمس بجدية : خلص الليلة
هاري : يعني ايه
شمس : عوزة اخرج دلوقتي
هاري : مينفعش
قصي : شمس مينفعش خالص انتى نزفتي كتير
شمس : ورايا شغل كتير مينفعش يتاجل
قصي بصوت عالي : ملعون ابو الشغل صحتك يا ماما
شمس برفع حاجب : هو صوتك عالى ولا انا بتهيقلي
قصي بابتسامة : لا طبعا بتهيقلك شكل البنج لسه شغال
شمس : هاري خلي الرجالة تجهز ومش عوزة الصعيد يعرفو
هاري : امرك
قصي : من فضلك خليكي كمان باقي اليوم وبكرا اخرجي
هاري : قصي بيتكلم صح خليكي النهاردة
شمس : عوزة هدوم لانى هخرج حالا
هاري : حاضر برنسيسة
قصي : حالا الدكتور هيجي
بعد قليل دخل الدكتور الذي رفض بشدة خروج شمس وقام بإعطاء منوم لها حتي تستريح مع دخول ليث و يوسف
ليث : نفذت يا دكتور
الدكتور : ايوه وانا اصلا كنت هرفض اخليها تخرج ديه واخد رصاصة مش دور برد
يوسف : طيب هي هتصحي امتي
الدكتور : بكرا الصبح بعد اذنكم
غادر الدكتور و يوسف
ليث : شكرا قصي على وقفتك جمب شمس
قصي : مفيش شكر بينا
ليث : تقدر تتفضل هى مش هتصحي غير الصبح ذي ما الدكتور قال روح استريح
قصي : تمام لو احتاجت اي حاجة اتصل بيا على طول
ليث بابتسامة : تمام
غادر قصي وترك ليث معها وتوجه إلى الفيلا
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
في فيلا المنياوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخل قصي وجلس على أول كرسي بتعب وغمض عيونه وبعد فترة شعر بأحد يوضع ايده عليه وعندما فتح عيونه كانت امه وابوه أمامه
صالح : انتى كويس قصي
قصي : الحمد لله كويس
مي : حصل ايه فى فيلا شمس احنا عرفنا من الخدم
قصي : انا مش قادر احكي هطلع اناااااام لانى هموت من التعب
صالح : طيب شمس كويسة
قصي بنوم : اه يالا تصبحو على خير
صعد قصي إلى الأعلي ورمي نفسه على السرير بعد أن ابدل ملابسه وذهب في نوم عميق
صالح بستغراب : مالو قصي
مي بسرحان : شكلك وقعت يا قلب امك ربنا يستر
صالح : مي رحتى فين
مي بابتسامة : معاك حبيبي يالا نطلع
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
بعد مرور يومين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
🌞 خرجت شمس من المستشفي بعد ان تم اخذ أقوالها وحصل تطابق بين كلامها وبين كاميرات المراقبة التى تم تفريغها من قبل المباحث بقيادة يوسف
🌞 مازال سعيد الرحماني مختفي والجميع فتح عليه ابواب جهنم وأصبحت شركاته على مشارف الافلاس
🌞 لم يترك قصي شمس فى اي مكان واصبح كالظل لها واثرت مي على انتقال شمس على العيش معهم لحين رجوع الشباب من الصعيد
🌞 جهز وهدان المنشاوي و صفوان الشاذلي ليلة كبيرة بالاحتفال بمولد النبي صلى الله عليه وسلم مثل كل عام واثر على مجي شمس
🌞 اخبرت شمس جدها بانها سوف ياتي معها أشخاص فرحب بهم
🌞 أمرت شمس الكبيرة تجهيز ٣ غرف للضيوف حتى يستريحو
🌞 توجه رجالة شمس إلى المطار حتى يستقبلوها كالمعتاد
🌞 تجهزت عائلة المنياوي للسفر للصعيد
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الصعيد
🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت شمس والباقي الى الصعيد وكان في استقبالها الرجالة الذين كانوا يقفون باحترام لها
شمس : كيفكم يا رجالة
الرجالة : الحمد لله يا كبيرة
جبل : كل حاجة جاهزة اتفضل
قطع كلامه عندما وقعت عيونه على احدي الأشخاص
توجه الجميع إلى السيارات التى انطلقت بسرعة إلى قصر المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في قصر المنشاوي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
كان العمل على قدم وساق للاحتفال من جهه و وصل الكبيرة من جهة اخري
دخلت السيارات محيط القصر فنزلت شمس بقوتها و عظمتها واخذت الجميع ودخلو
ملك : شمسي وحشتيني اوي اوي اوي اوي
شمس بابتسامة : وانتى اكتر يا قلبي فين الباقي
ملك : جوا فى الصالون مستنينك اذيك طنط
مي بابتسامة : الحمد لله ملك اخبارك ايه
ملك : الحمد لله اتفضلو
شمس بابتسامة : لوكا بالله عليكي عوزاه قهوة قولي لستي وخلي الخدم يطلعو الشنط على الاوض
ملك : عيوني
شمس : اتفضلو
دخل الجميع خلف شمس وجدو المكان كبير يحمل صالون فخم بمعنى الكلمة وكان هناك رجل كبير في العمر و بجواره رجلين اقل منه في السن
شمس الصغيرة بزعل : اول مرة وهودي متكنش في استقبالي وانت كمان حمودي
وهدان بابتسامة : حقك عليا يا قلبي تعالي في حضني
حضنته شمس بحب و حضنه الرجلين ولتفتت لعائلة المنياوي
شمس الصغيرة بابتسامة : اعرفكم ده صالح المنياوي
منصور بابتسامة : صالح مش معقول
صالح بابتسامة : شفت الدنيا يا صاحبي
حضنو بعض بشدة وسلم صالح على وهدان و حامد
شمس الصغيرة بابتسامة : ده مراد أبن اخو عمو صالح وده قصي ابنه وديه صفا بنته وديه طنط مي مرات عمو صالح
فى لحظة واحد كان هناك أثر سقوط زجاج على الارض ووقوف حامد و وهدان و منصور بصدمة
شمس الصغيرة بسرعة : شمسي انتي كويسة
شمس الكبيرة بصدمة : انتى مين يا بنتي
مي : انا مي المنياوي حرم صالح المنياوي
حامد بصدمة : ميار خيتي اذاي
وهدان بصدمة : ميار اذاي عايشة بعد السنين ديه كلها
قصي بستغراب : انا مش فاهم حاجة ميار مين وحضرتكم تعرفو امي منين
شمس الصغيرة بتعجب : انا مش فاهمه حاجه ممكن نقعد ونفهم
مازال الجميع يقف ينظرون لبعضهم
شمس الصغيرة بغضب : قولت الكل يقعد حالا
جلس الجميع في هدوء ونضم لهم الشباب الأربعة و بدر و امه تعجب قصي كيف لشمس أن ترفع صوتها على جدها و والدها وهم ينفذون دون اعتراض
شمس الصغيرة بجدية : انا عوزة افهم بابا مين ميار ديه وليه قولت لطنط مي ميار
حامد : ميار بتكون اختي الصغيرة اختفت في يوم وهي راجعة من بيت عمي وهدان دورنا عليها كتير معرفناش نوصل لحاجة لغاية بعد كام يوم لقو جثه بنت وقالو انها اختي
شمس الصغيرة بهدوء : وانا اذاي معرفش حاجة ذي كده وشمعنا طنط مي بتكون ميار
وهدان : لانها صورة طبق الأصل منها
شمس الكبيرة : فى حاجة واحدة نعرف بيها إذا كانت ديه ميار ولا ايه
حامد : ايه هي
شمس الكبيرة : ميار كان فى علامة فى جسمها في مكان معين
وهدان : ابوي الله يرحمه كان عنده خاتم وكان فى عادة كل بنت كانت تتولد لازم يطبع الخاتم علي جسمها حتي شمس عندها نفس العلامة بس انا اللي عملتها ليها
مي بخوف : الرسمة ذي الخاتم اللي في ايدك ده صح
وهدان : صح هو ده
قصي : انا مش فاهم حاجة
صالح : انا هحكلكم كل حاجة الكلام ده حصل من زمان اوي من اكتر من ٢٩ سنة انا كنت فى يوم هنا وراجع القاهرة وكل حاجة حصلت بسرعة
فلاش باك
🌞🌞🌞🌞
كان صالح راجع من الصعيد وفى لحظة واحدة ظهرت فتاة أمامه وللاسف الشديد معرفش يسيطر على العربية اللي بعد أن خبطها ونزل يجري حمل الفتاة واسرع الى المستشفي وهناك اتصلت على ابويا وعرف ينقل البنت للقاهرة بعد اسبوع من الحادثة لان كل الدكاترة اكدو دخولها في غيبوبة وفعلا اتنقلت القاهرة وبعد شهر فاقت بس بسبب النزيف اللي حصل من خبطة العربية و اصابه دماغها قبلها حصل فقدان ذاكرة
باك
🌞🌞
صالح بتنهيدة : امي صممت أن مي تعيش معانا وانا بصراحة اتعلقت بيها وعشقتها وجوزتها وكانت ونعمة الزوجة و الصديقة و الاخت وخلفنا قصي و صفا
حامد بفرحة : يعني ديه ميار خيتي صوح
شمس الصغيرة : لحظة واحدة بس ليه اخترت اسم مي
صالح : لأن كان فى سلسلة فى رقبتها كان فيها اسم مي وباقي السلسلة مقطوع فانا قولت اكيد اسمها مي
وهدان بفرحة : يا قلب عمك كنت فرحة البيت ده تعالي فى حضني
ارتمت مي أو ميار بين أحضان وهدان تبكي بشدة وبعد مرور اكثر من ٢٨ سنة اصبح لها عائلة كبيرة وبعد فترة بعدت عن وهدان وحضنت حامد الذي ضمها بشدة وبكي على صغيرته وبعد ذلك جلسو مرة اخري
صالح : قصي صفا سلمو على جدكم و خالكم
وهدان بابتسامة : ما شاء الله عليهم ربنا يحميهم من كل شر
قطع كلامها دخول جبل يخبرهم بتجهيز كل شي والناس فى الانتظار الدبايح
صعد الجميع الى الاعلي لتبديل ملابسهم ونزولهم مرة اخري وبالفعل نزل الجميع ووقفو في انتظار نزول شمس الصغيرة
نزلت شمس الصغيرة وهي تتحدث فى الهاتف وكانت ترتدي عباية باللون البنفسجي وتركة لشعرها الحرية
وهدان بابتسامة فخر : جاهزة يا قلبي
شمس الصغيرة بابتسامة : جاهزة حبيبي
خرجت شمس وخلفها الباقي وعندما وقع عيون الناس عليها فرحو بشدة
تلقت شمس الصغيرة الكثير من التهنئة وتوجهت الى احدي الرجالة و أخذت سكينة
قصي بذهول : زين اختك رايحة فين
زين بابتسامة : رايحة تدبح المواشي
مراد بذهول : وسط الرجالة عادي كده
حاتم بابتسامة : وفيها ايه يعني
زين بابتسامة : أهلا وسهلا بيكم في الصعيد ورحبو بشمس الصعيد
وقف الجميع يشاهد كيف تقوم شمس بادبح باحترافية عالية وبعد ذلك تركت ما بيدها للرجالة و غسلت اديها من الدم وتوجهت إلى جدها الذي استقبلها بابتسامة فخر
مر الوقت وجاء الليل وصعدت شمس الصغيرة لتبديل ملابسهم و لبست عباية باللون الاسود فى البني أسفلها بنطلون باللون الاسود وتركت لشعرها الحرية خلف ظهرها ونزلت
توجه عائلة المنشاوي و عائلة الشاذلي الى مكان الاحتفال ورحب الناس بهم بشده
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
عند المطاريد
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
ذهب المجهول الي مكان المطاريد ووقف معه
المجهول : النهاردة الليلة الكبيرة والكل هناك
ريس المطاريد : المطلوب
المجهول : عاوز البلد تحزن النهاردة والصراخ في كل بيت
ريس المطاريد : يعني واخير جيه الوقت
المجهول : ايوه جيه الوقت ولازم شمس المنشاوي تنقتل في العركة
ريس المطاريد : لا شمس ملكي ولازم اكسر غرورها و عزة نفسها وعلم على شرفها
المجهول بخبث : هي بصراحة فرسة شكل الليلة الكبيرة هتبقي عسل
ريس المطاريد : هجهز الرجالة بالاذن
غادر ريس المطاريد و فضل المجهول يقف ينظر أمامه بفرحة لأنه واخير سوف ينتقم من عائلة المنشاوي و عائلة الشاذلي والاهم منهم قوتهم و صلابتهم وفخرهم شمس المنشاوي
كان المجهول غائب عن عيون وإذن فخر الصعيد ولكن لم تعرف كبيرة الصعيد من يكون المجهول
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
عند شمس
🌞🌞🌞🌞
وصلت سيارات العائلة ونزلو ودخلو وسط الناس
توجهت شمس والعائلة إلى مكان وجلسو يستمتعون بالليلة المحمدية
كانت شمس تجلس وعيونها كالصقر فى كل مكان
وهدان بابتسامة : بس غريبة ايه الازاز ده يا بتي
شمس الصغيرة : بعدين يا جدي بعدين
حامد : مالك يا قلبي
شمس الصغيرة بابتسامة : طمن قلبك يا قلبي
في لحظة استمع الجميع إلى صوت صراخ والنساء تجري فوقف الجميع ولكن كانت شمس وقصي الاسرع منهم وضغطت شمس على زرار أغلق باب من الزجاج على العائلة حاولو الخروج ولكن كان من المستحيل الخروج وكتفو بالمشاهدة فقط
رمت شمس الطرحة ورفعت شعرها إلى الاعلى ورفعت سلاحها ووقف بجوارها قصي
شمس بجدية : ليه خرجت
قصي : مسيرنا واحد يا بنت خالي
شمس بسخرية : يا روح خالك مش وقتك خالص
قصي : حافظي على روحي من الموت
شمس بستغراب : احافظ على روحك انت بتقول ايه
قصي بغمزة : بعدين يا برنسيسة
ظهر المطاريد فى دخله الاحتفال فوقفت شمس وعلى وجهها ابتسامة شر وبجوارها قصي من جهه و هاري من جهه الاخري والرجالة خلفها
فؤجي المطاريد بوقوف شمس و الرجالة فقط فى محيط المكان وجميع الناس على مسافة منهم يشاهدون ما يحدث والعائلة أيضا تقف تشاهد
شمس المنشاوي بعظمة : اتاخرتم ليه كنت مستنية اليوم ده من زمان
ريس المطاريد : وانا كمان يا بت المنشاوي استنيته من زمان
شمس بعظمة : اللي عملته نجمة المنشاوي زمان بنتها هتعمله دلوقتي بس فى فرق صغير بينا هى سبتكم تهربو لاكن انا هدفنكم بايدي
ريس المطاريد بغضب : موافق بس بعد ماخد شرفك واكسر عيلتك كلها
شمس بضحكة رنانة : هههههههههه ضحكتني اوي
وبعظمة : يوم ما الشمس تشرق من الغرب تعرف يومها انك كسبت شمس الصعيد طول مانا واقفة على رجلي وفيا نفس داخل خارج وطول نسل المنشاوية و الشاذلية شغال تعرف ان فى كل وقت هيظهر شمس الصعيد
ريس المطاريد بغضب : وانا هكون موجود علشان انهي نسلكم من الوجود
شمس بعظمة : الحكاية ديه بايد رب العالمين ايه هنقضي الليلة فى الكلام مفيش فعل
ريس المطاريد بغضب : حالا هحصرك على أول واحد من عيلتك
رفع السلاح وضرب أول طلقة ولكن جاءت في الزجاج ولم يتأثر فبتسمت شمس بسخرية
شمس بسخرية : مش قولتلك انك غبي و دلوقتي اكد ليا انك حمااااااااااااار ملكش اي لزمة
فى لحظة واحد كانت شمس ترفع السلاح وتضرب أول راجل منهم فسقط ميت انفتح الرصاص فى كل مكان وكانه حبات مطر تتساقط على الارض
صفرت شمس فدخل فرس ركبت شمس فرسة بعد أن فتحت العباية وظهر ببدي وبنطلون وركب هاري فرسة وركب قصي اخري
سقط عدد كبير جدا من المطاريد و عندما يسقط رجل من رجال شمس على الارض يقوم بعدها بلحظات
جري ريس المطاريد وخلفة شمس بسرعة لانها أقسمت على إنهاء حياته للأبد في تلك الليلة
أطلقت شمس رصاصة على الفرسة فسقطت الفرس وهو أيضا وقفت شمس على الفرسه وهو تحت رجليها يرتجف بشدة لانه يعلم جيدا بانها لن ترحمة
شمس بغضب : واخير جيه الوقت ولازم اخد حق امي فاكرها نجمة المنشاوي
جاء احدي رجال شمس فرمت له حبل وجعلته يربط ريس المطاريد وسحبته خلفها وعادت لمكان اهل البلد ورمته على الارض فلتف حوله عدد كبير من الرجالة يرفعون السلاح
شاورت شمس لهاري الذي أشار لها بعلامة 👍 الصح
شمس بعظمة و صوت عالي كالرعد : نفس الليلة من ١٨ سنة كانت الليلة اللي قسمت عيلة المنشاوي و عيلة الشاذلي يومها منصور المنشاوي و عامر الشاذلي كانو رجعين من نفس الليلة بس الكلاب دول طلعو عليهم وضربو عليهم نار وخطفوهم وعذبوهم سنين طويلة ومن حوالى ٧ سنين نفس الكلب كان السبب في قتل فخر الصعيد كله قتل نجمة المنشاوي و حاول يقتل زين المنشاوي و انا جرحني في صدري ويومها وعدته وعد يومها ولازم انفذه فاكره بس لازم افكرك بيه انا قولتلك يومها هخلي الارض و السما و البحر يتحسرو على موتك و النهاردة جيه وقت تنفيذ الوعد
ريس المطاريد بخوف : بس انا عبد المأمور يا ست الناس سامحيني
شمس بسخرية : دلوقتي بقيت ست الناس مش كنت عاوز شرفي و كسر هيبة عيلتي
وبجدية : بس انا مش ربنا علشان اسامح ومش عاوزة اعرف هو مين
شاورت شمس لاحدي الرجال الذي جاء وهو يحمل في يده جركن سولار وافرغه عليه
ابتدي الجميع في التهامس لقوة و عظمة شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله
شمس بصوت عالي : انا وعدت وطول عمري قد وعدي جدي وهدان المنشاوي و ابويا حامد المنشاوي و امي نجمة المنشاوي علموني ان الكلمة اللي تخرج من لساني تبقي عهد وانا قد وعدي وكلامي
اشعلت شمس ولاعة ورمتها على ريس المطاريد والذي امسكت النار فيه واخذ يصرخ وصوت صراخة يملئ المكان مع دخول الشرطة ولكن كان ريس المطاريد صعدت روحة إلى السماء
شاورت شمس لهاري برفع الحماية عن اهلها الذين اسرعو لها وحضنوها بشدة وبعدو عنها
الضابط : ايه اللي حصل هنا يا كبيرة
شمس الصغيرة بجدية : ذي ما حضرتك شايف ديه الليلة المحمدية و المطاريد نزلو علينا وحنا حمينا اهلنا والنار مسكت فواحد منهم
الضابط بجدية : اتفضلي معايا حضرتك مقبوط عليكي بتهمة القتل
شمس بسخرية : والله مكنتش اعرف اني لما احافظ على اهلي يبقي كده غلط
الضابط : بس كان ممكن حضرتك تتصلي علينا
وقفت شمس بغير اتزان وفى لحظة واحدة كان بين أحضان والدها الذي اسرع وحملها ولكن كان قصي أسرع منه فحملها
دخلت السيارات بسرعة وركب الجميع وخلفهم الشرطة حتى تامنهم وتوجهو إلى المستشفى
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
شمس الصعيد
الحلقة الثامنة عشر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
توقفنا عندما سقطت شمس بين أحضان والدها واخذت قصي منه بسرعة وتوجه إلى السيارات التى انطلقت بسرعة إلى المستشفى
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في المستشفى
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت سيارات العائلة إلى المستشفى ونزل قصي وهو يحمل شمس فأسرع الاطباء لهم واخذو شمس وتوجهو إلى غرفة العمليات
جلس الجميع في الخارج فى انتظار خروج الأطباء للاطمان على شمس
كانت البنات تبكي و شمس الكبيرة تبكي بشدة وتقرأ القرآن الكريم
اما وهدان فكان يجلس على جمر من نار بسبب خوفه على صغيرتة وقوة العائلة و الصعيد كله
اما زين و حاتم فكانو في نفس وضع وهدان
اما قصي فكان يشعر بأن روحة ستفارق جسده لتاني مرة تسقط شمس بإصابة
مر الوقت وخرج الدكتور فاسرع الكل له
وهدان بخوف : شمس زينة يا رامي
رامي بهدوء : الحمد لله الكبيرة زينة
حامد : امال ليه وقعت وايه الدم ده
رامي بهدوء : كل الحكاية ان الجرح اللي فى كتفاها اتفتح ونزفت منه وهى كويسة دلوقتي
حاتم باستغراب : جرح ايه ده
رامي : رصاصة ومن فترة قريبة ممكن من يومين او ثلاثة او اسبوع
زين بصدمة : اختي اتعرضت لضرب رصاص ومحدش فينا عارف
وهدان بغضب : هارررررررري
هاري : حصل هجوم من اسبوع على الفيلا وهى اتصابت ورفضت تقول لحد فيكم واحنا كنا جمبها
قصي بهدوء : متخفش جدو شمس كويسة والدكتور هناك اكد على كده بس ممكن يكون الجرح انفتح من الحركة
وهدان بغضب أعمي : حسابنا بعدين لما تقوم بالسلامة الاول هنشوف
حامد بغضب : هى فين دلوقتي
رامي بهدوء : زمانها اتنقلت فى جناح فوق
الممرضة : الكبيرة اتنقلت جناح رقم ٢٥ فى الدور الثاني
صعد الجميع الى الأعلي للاطمان على شمس
جلس وهدان بجوارها ورفض أن يفضل اي شخص بجوارها وتحت اسرارة غادر الجميع
وهدان بتعب و دموع : تعبتي قلبي يا اعز الناس هو انا السبب في نومتك ديه ااااااااااه يا بت قلبي بسببك دموعي نزلت بدل المرة اتنين يا ترا الأيام مخبية ايه يا بتي
حضنها وهدان وقبل رأسها بكل حنان ونام بجوارها
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الصباح
🌞🌞🌞🌞🌞
جائت العائلة للاطمان على شمس وعندما دخلو وجدوها بين أحضان جدها الحبيب فذهب حامد وقبل رأسها وكذلك زين والباقي
فتح وهدان عيونه عندما شعر بأحد يضع ايده على ذراعه وما كانت اللا شمس الكبيرة
بعد قليل فتحت شمس عيونها ونظرت حولها وبتسمت بحب لجدها الحبيب
شمس الصغيرة : هو حصل ايه
وهدان : انتى زينة يا قلبي
شمس الصغيرة بابتسامة : زينة يا قلب الشمس
حامد : مين ضرب عليكي نار من سبوع يا شمس
شمس الصغيرة بابتسامة : كلب حاول يفرد نفسه بس متقلقش هقتله بايدي
وهدان بجدية : هو مين
شمس الصغيرة بابتسامة : بلاش تقلق نفسك انا هعرف اتصرف وهجيبة تحت رجلي
زين بغضب : والهانم بتصرف من رأسها وليه مقلتيش ليا
شمس الصغيرة بحب : علشان ديه حاجة هايفة شيلاك للتقيلة يا عمري
قصي : انا جهزت البدلة السودة
شمس الصغيرة ببرود : باذن الله هلبسها على روحك وانا بدفنك بايدي
وبجدية : فين الدكتور عوزة اخرج
مراد : يا موزة الشرطة متحفظة عليكي
شمس الصغيرة بضحكة رنانة : عيب عليك يا معلم انا شمس المنشاوي كبيرة الصعيد وكلها شوية والشرطة هتمشي
شمس الكبيرة : خوفتيني عليكي يا روحي
شمس الصغيرة بابتسامة : انا زينة يا شمسي
الباب خبط ودخل الدكتور رامي وطلب منهم الخروج وكشف عليها وكتب ليها خروج بأمر منها
تجهزت شمس الصغيرة ولبست عباية باللون الاسود و بنطلون باللون الاسود وتركت لشعرها الحرية خلف ظهرها ووضعت طرحة عليه
الباب خبط ودخل وكيل النيابة وجلس معها فترة وشكرها وغادر
نزلت شمس الصغيرة وخلفها الباقي وعادو الي القصر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
في القصر
🌞🌞🌞🌞🌞
وصلت السيارات إلى القصر فنزلت شمس الصغيرة بعظمة و قوة تليق بشمس الصعيد ودخلت القصر وجلسو
جاءت نرمين و ملك يجرو عليها واخذوها فى حضنهم و بكو
شمس الصغيرة بحنان : اهدو يا حبايبي انا كويسة متقلقوش عليا
نرمين بدموع : مين اللي حاول يقتلك
شمس الصغيرة : بعدين كمان يا بقرة منك ليها اذاي تجرو كده انتم ناسين انكم حوامل
ملك بغباء : اه صحيح انا نسيت
زين بابتسامة : احيه يا ابو سوسو نسيتي ربنا يصبرني
حاتم بابتسامة : طبعا لا تعليق
شمس الصغيرة : بس يا زفت منك ليه
حاتم بياس : نفسي تحترميني ولو لمرة واحدة بس
شمس الصغيرة ببرود : مليش مزاج
حاتم : انا هريحك مني يالا يا نيرو نروح
وهدان : اقعد يا واد اتغدو الاول وبعد كده امشو
حاتم بدموع مزيفة : حتي انت يا جدي بتقولي واد وماله المهم اكل
ضحك الكل على كلام حاتم وتركتهم شمس وصعدت الى الأعلي لتبديل ملابسهم ونزلت بعد فترة
جلس الجميع على السفرة بجوار بعضهم البعض
كانت شمس الصغيرة تتحدث مع قصي وتضحك معه وسط الجميع
صفية بخبث : بس شكلك كده يا شمس تعرفي قصي كويس
شمس الصغيرة : اه يا صفية عارفة وبينا شغل و مصالح وغير كده جاري ليه
صفية بخبث : جارك بس ولا قريب من قلبك
مي باستغراب : تقصدي ايه صفية بكلامك ده
صفية بخبث : يعني مش بعيد ذي معملت مع نرمين و زين ولعبت على الكل تكون هى عارفة كل حاجة عنك وعملتها لعبة علينا علشان بتحب ولدك يا خيتي
قصي ببرود : والله يا مدام صفية شمس المنشاوي مش محتاجة لعبة أو خطة علشان توقعني في حبها لانها اغلي من لعبة قذرة ذي ديه شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله ومفيش راجل فى مجال البزنس مش بيعملها مليون حساب ويا ستي لو فعلا البرنسيسة معجبة واحد في المليون بيا فانا بقي اتخطيت مرحلة الإعجاب فريحي نفسك انتي عارفة الغريبة انك عايشة معاها بقالك ٢٢ سنة ولسه مش مفهمتيش مين هي شمس الصعيد بس الظاهر انك مش ..... ولا بلاش علشان عيب
شمس الصغيرة ببرود : الظاهر يا صفية لسه مش عوزة تعقلي وتبعدي عني بس ملحوقة زمان نجمة المنشاوي كانت حابسة دمك و كاسرة نفسك اصلها يا روحي كانت غلبانة بس بنتها افعي وكمان قصي مؤدب بس انا لا اصل امي الله يرحمها و ابويا ربنا يديله طولة العمر مكنوش فاضين يربونى علشان كده انا ناقصة تربية علشان شغل الوساخة و السفالة مش عاليا مفهوم صفية
صفية بحزن : تشكري يا بتي انا ذي امك ربنا يسامحك
شمس الصغيرة بغضب و صوت عالي الرعد وهي تضرب السفرة باديها : صفييييييية امي نجمة المنشاوي وبس
وبجدية : وقولتهالك زمان والمرة ديه هعمل فعل اصل فى مثل بيقول اللي يعمل ميقولش واللي يقول ميعملش علشان كده انا وهدان المنشاوي ربناني على عدم احترام حد مهما كان
وقفت شمس الصغيرة امام صفية ونزلت على وشها بالكف
شمس الصغيرة بجدية : القلم ده علشان يفوقك باقي ايامك اللي عيشاها في الدنيا ودلوقتي غوري من وشي
صفية بغل : والله يا بت نجمة لوريكي وهعرفك مين هي صفية المنشاوي
شمس الصغيرة ببرود : اعلي ما في خلك اركبية
وبهمس مرعب : قريب اوي النهاية هتنزل يا صفية
نظرت صفية للجميع بغل و غضب وصعدت إلى الأعلي اغمضت شمس عيونها بشدة حتى تسيطر على حالها ولكن لم تعرف فمسكت احدي التحف والقتها على الارض بغضب وقفت امام نرمين وخرجت تجري
مراد بذهول : هو اللي حصل ده بجد ولا هزار
قصي بذهول : مش عارفة والله
صفا بذهول : ديه ضربت السفرة باديها كسرت الازاز
حاتم : نرمين يا بتي بلاش تزعلي من شمس
نرمين بدموع مزيفة : انا مخصماها ومش هكلمها تاني طول عمري
وهدان بقلق : نرمين انتى عارفه شمس لما بتغضب
نرمين : مليش دعوة انا كنت عوزة طبق الرقاق والمفترية وقعته وانا جعانة دوقتي اعمل ايه
مراد بذهول : يعني انتى زعلانة على طبق الرقاق مش على اللي شمس عملته في صفية
نرمين ببرود : عادي انا امي نجمة المنشاوي وبس الام اللي تربي و تكبر وتحبك و تخاف عليك لاكن صفية امي بالاسم وبس مش كل واحدة تحمل و تولد تبقي امي
شمس الكبيرة بابتسامة : ربنا يكملك بعقلك يا قلب ستك
نرمين بعصبية : طيب انا جعانة و عوزة رقاق
وهدان بضحكة : هاتي يا حاجة الرقاق للبت احسن تاكلنا
زين : انا هروح لشمس
حاتم : وانا كمان هاجي معاك
قصي : خدوني معاكم
وهدان بجدية : شباب مترجعوش من غير اختكم
زين : امرك يا جدي
توجة الشباب إلى الباب ولكن وجدو رجال شمس يقفون يمنعون خروجهم
زين : في ايه يا رجالة
جبل : اسف يا بيه بس ممنوع حد فيكم يخرج برا القصر
قصي : وده قرار مين
جبل : اوامر الكبيرة
حاتم : بس احنا عوزين نخرج
جبل : اسف يا بيه بس ممنوع وانا مش قد غضب الكبيرة
قصي : بس
جبل : من غير بس يا بيه الكبيرة غضبانة وحنا بنبعد عن غضباها وبقينا رجالة كبيرة مش حمل بهدلة
زين : تمام يا عم جبل ولا يهمك
جبل : اسف يا بيه بس البلد مش امان لسه
حاتم : يالا شباب نقعد في الجنينة
توجة الشباب إلى الجنينة و توجه اليهم مراد وجلس الكبار مع بعضهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في الليل
🌞🌞🌞🌞
كان الجميع يجلس على نار بسبب تأخر شمس فى الخارج
زين بغضب : هنفضل قاعدين كده مش عارفين هي فين
حاتم بغضب : انا هكلم الرجالة اخليهم يجو ونقلب البلد كلها عليها
قصي : رجالتي جاهزة واي حد يفكر ياذي شمس وعزة وجلالة الله لقتلة
حامد بغضب : لو شمس مظهرتش بعد ساعة هولع في البلد كلها لغاية ملقيها
وهدان بهدوء : اهدو زمانها هتيجي الصبر يا شباب
زين : الصبر من الصبح واختي برا ومحدش عارف هي فين والبلد مولعة وعوزنا نسكت
حاتم : جدي لو عارف هي فين قولنا وريح قلوبنا
وهدان بتنهيدة : والله العظيم معرف بس خير باذن الله
جلس الجميع في قلق علي تأخر شمس فى الخارج
بعد فترة انفتح الباب ودخلت شمس بهدوء ونظرت للجميع وصعدت إلى غرفتها بكل هدوء
جاء زين يصعد خلفها ولكن كانت يد قصي أسرع وشاور بدماغة بالرفض فتنهد زين ومسح على شعره بغضب
وهدان بهدوء : يالا كل واحد يطلع على اوضة ويريح نفسه ومحدش ليه دعوة بشمس دلوقتي سبوها تستريح
حامد : بس يا عمي
وهدان بهدوء : تصبحو على خير وبكرا يحلها الف حلال
تركهم وهدان يقفون وصعد إلى غرفته
صعد الشباب إلى غرفهم وكل واحد
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في صباح اليوم التالي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
نزل الجميع الي الأسفل وجلسو في انتظار نزول شمس الصغيرة ولكن مر الوقت ولم تنزل من غرفتها مما زاد القلق في قلوب الجميع
وهدان : هو فين حامد
زين : ابويا امبارح دخل اوضة شمس ونام فيها
وهدان بغضب : وانا مش قولت محدش يدخل ليها هو مفيش سمعان كلام ليه
مراد : والله يا جدي انا خايف ليكون عمل فيها حاجة
نظر وهدان ليه وفى لحظة كان يضحك بشدة على كلامة والجميع ينظرون له بذهول
وهدان بضحك : يخربيت فقرك يا مراد بقي حامد هيعملها حاجة عفشة ده مش بعيد تقتله هى وتمشي في جنازته عادي
مي : عمي هو انت كنت عارف شمس راحت فين
وهدان بابتسامة : الشعر الأبيض ده مش من فراغ طبعا عارف هي فين بس سايبها براحتها
استمع الجميع لصوت كعب نسائي وعندما رفعو وجههم الي الأعلي وجدو شمس الصغيرة تنزل وبجوارها حامد وكانت تتألق بعباية باللون الاخضر وتركه لشعرها الحرية خلف ظهرها
شمس الصغيرة بهدوء : صباح الخير
الكل : صباح النور
شمس الصغيرة : فين نرمين حاتم
حاتم بابتسامة : حاشرة نفسها في المطبخ
شمس الصغيرة : وانت زين فين ملك
زين بابتسامة : في نفس المطبخ
شمس الصغيرة : حد يقول لستي تعملي قهوة
قصي : ايه يا بت متقومي تعملي لنفسك ولينا كمان
شمس الصغيرة برفع حاجب : مين ديه اللي بت وقوم اعملكم قهوة كمان قصي اعملي قهوة مظبوطة
قصي بصدمة : انا اللي هعمل للاسف مش بع
قطع كلامهم دخول هاري وعلى وجهه ابتسامة شر وتوجه إلى شمس وتحدث معها في ودنها وفى لحظة تبدل ملامح شمس للشر وقامت وقفت
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
شمس بجدية : جهز نفسك و الرجالة وانا هنزل على طول
غادر هاري لتنفيذ أوامر شمس
وهدان : في ايه يا بتي
شمس الصغيرة بجدية : كل خير يا جدي متقلقش هطلع أجهز
صعدت شمس إلى الأعلي وقامت بتبديل ملابسها لبدله جلد باللون البيج وبوط اسود ونزلت
حامد : رايحة فين يا شمس
شمس بابتسامة : رايحة مشوار مهم
وهدان : هترجعي تاني هنا
شمس بابتسامة : لا حبيبي هطلع على القاهرة عندي شغل والبهوات ياريت يحصلوني سلام
زين : هاجي معاكي
شمس بجدية : قولت مع مراتك سلام
قصي وهو يمسك اديها : رجلي على رجلك يالا
شمس : قولت لا
وهدان بجدية : قصي مع بنت خالك لغاية البيت
قصي بابتسامة : امرك جدي
شمس بهمس في اذن جدها : بتحلم يا بن المنشاوية
وهدان بهمس في اذنها : وانا بنفذ أحلامي يا قلب ابن المنشاوية
قصي : يالا شمس انا جاهز
شمس بارف وهى تلبس النظارة : ورايا
خرجت شمس وخلفها قصي يسب ويلعن في برود تلك الفتاة
ركب الجميع السيارات وتوجهو إلى طريقهم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في سيناء
🌞🌞🌞🌞🌞
قصي : احنا رايحين فين
شمس : لا رد
قصي : شمس شمس
شمس بنرفزة : ايه شمس شمس هو انا واخدة بنت اختي معايا اهدي على نفسك يخربيت كده
قصي بابتسامة : ربنا يخليكي يا برنسيسة
نظرت له شمس بتعجب وسكت مر وقت
هاري : برنسيستي وصلنا الرجالة نزلت
شمس : تمام
توجة أحد رجال البدو من سيارة شمس
الراجل : انتم مين
هاري : احنا رجالة شمس المنشاوي
الراجل بذهول : تقصد كبيرة الصعيد
هاري : ايوة هي
الراجل : يا مرحب يا مرحب نورتم سينا
رفع الرجل ايده واخبر الجميع بوصول شمس الصعيد الي المكان فوقف الرجال فى انتظار نزول تلك القوية
نزل هاري وفتح الباب لشمس التى بدورها نزلت ولتف حولها الحرس وقصي وتوجهو الى شيخ البدو
شيخ البدو : يا مرحب يا مرحب بكبيرة الصعيد
شمس بجدية : مرحب بيك يا شيخ عرفان كيفك
عرفان : الحمد لله يا كبيرة سمعتك سبقاكي من الشمال للجنوب ومفيش حد ميعرفش مين هي كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله
شمس بجدية : كده ريحتني عوزاك في موضوع مهم
عرفان : قبل الكلام قهوتك ايه عقبال ما الرجالة يجهزو الوكل
شمس : ملهوش لزوم
عرفان : والله ميحصل طول عمركم اهل خير و كرم القهوة يا رجالة اوامرك يا كبيرة
شمس بابتسامة : سعيد الرحماني
عرفان بقلق : مالو
شمس بشر : عوزاه وعوزة كل تجارة ليه واكيد انت عارف اني اعلنت عليه الحرب
عرفان بقلق : بس يا كبيرة
شمس بجدية : من غير بس ايه رايك لو تعرفني خط السير وانا هكمل من بعدك
عرفان بتفكر : اممممممم موافق طبعا
اعلمها عرفان خط السير وميعاد تسليم البضاعة واخبرها أيضا بأن سعيد الرحماني سوف يكون معهم وغادرت
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
🌞 جاء يوم تسليم البضاعة وكان يوسف ومجموعة كبيرة من رجال الشرطة معه وتم إلقاء القبض عليه
🌞 تقرب قصي من شمس و الشباب
🌞 جائت شمس لتعتذر من نرمين على ما فعلته مع صفية ولكن نرمين اخبرتها بان امها نجمة المنشاوي وليست صفية
🌞 تركت صفية قصر العائلة وجلست فى بيت والدها بمفردها
🌞 رتبت شمس مع الشباب صفقة فى ايطاليا وجهزت نفسها للسفر إلى هناك
🌞 دخلت شمس شريكة فى قرية السياحة الخاصية بقصي ووافق على ذلك
🌞 اخذت شركات SH . Z . H مناقصة تابعة للحكومة
🌞 اشترت شمس قطعة ارض كبيرة وقررت ان تقيم عليها أكبر مركز متكامل طبي
🌞 علم قصي بسفر شمس و زين الي ايطاليا فذهب معهم
🌞 أصبحت نرمين و ملك فى الشهر الخامس وعلمو بانهم يحملون في صبيان وسعدو بشده
🌞 قرر حاتم عدم السفر مع شمس وفضل بجوار نرمين و ملك لرعايتهم
🌞 جاءت شمس الكبيرة و صابرين الي القاهرة للجلوس مع البنات
🌞 حاول سعيد الرحماني الهروب فقام رجال الشرطة بإطلاق النار عليه ومات
🌞 علم الجميع بخبر حمل صفا وفرحو بشدة
🌞 لم تترك مي البنات وكانت بجوارهم في كل شي
🌞 قرر ليث تقديم موعد الفرح الخاص بيه على ياسمين
🌞 اخبرت شمس ياسمين بان فستان الفرح عليها كما فعلت مع البنات
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
شمس الصعيد
الحلقة التاسعة عشر
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في ايطاليا
🌞🌞🌞🌞🌞
سافرت شمس و زين و قصي والحرس وعلى رأسهم هاري الى إيطاليا حتى يتم التعاقد على صفقة مهمه
بعد راحة يوم كامل وفي صباح اليوم الجديد استيقظ الجميع ونزلو إلى الأسفل حتى يتناولو وجبة الإفطار
نزلت شمس وهي ترتدي فستان باللون الأبيض لمنتصف الفخد وعلى كتفها بالطو باللون الأبيض وشنطة باللون الجملي وتركت لشعرها الحرية خلف ظهرها

توجهت شمس إلى المطعم ووضعت الشنطة على الكرسي المجاور لها
شمس بابتسامة : صباح الخير
زين بابتسامة : صباح الورد شمسي
قصي بغيرة : هو انتى هتروحي الشركة كده
شمس بابتسامة : رد الصباح الاول وبعد كده ابقي اسأل وعلشان اريحك ايوه هروح كده مالو لبسي وحش
قصي بغزل : عسل لبسك وكلك على بعضك عسل
وبغيرة : بس بردو لبسك وحش
شمس برفع حاجب : وانت مالك يا عم واصلا انت جاي معانا ليه لزمتك ايه
قصي برفع حاجب : جدي وهدان قالي يا قصي خليك مع بنت خالك
شمس بردح : يا روح خالك
زين : شمس الناس بتتفرج علينا معلش
شمس بنرفزة : قوله ملهوش دعوة بيا
زين : قصي اهمد وانتى حبيبتي هدي اعصابك
قصي : يا حنين متقوم تبوسها احسن
شمس بدلع : ويقوم ليه ويتعب نفسه ابوسه انا انا عندي كام زين هو واحد وبس
قامت شمس ونحنت على زين وقبلت خدوده بمنتهي الرقة و الدلع
قصي بغيظ : نسيتي شفايفة كمان
شمس بدلع : بس كده عيوني
جائت لتقترب مرة اخري من زين ولكن كان قصي أسرع منها وشد زين لعنده
اطلقت شمس ضحكة رنانة دوي صوتها في ارجاء المطعم
قصي : يخربيتك هنتمسك اداب
زين بضحك : اداب مين ده يا عم احنا هنتمسك فسق و فجور لما يعرفو أنها اختي وشغالة بوس فيا
شمس بزعل طفولي : مش اول مرة ابوسك ولا انام في حضنك على فكرة
زين بحنان : عارف يا قلبي انا كلي ملكك بس فى مصر لما نتمسك هنعرف نخرج لكن هنا فيها كلبوش
شمس بضحكة رنانة : لا يا قلبي هنا عادي لكن في مصر هتزف بصجات
قصي : شمس انتى مالك حاسك مهيبرة ( مجنونة )
شمس بضحكة : تصدق وانا كمان حاسه انى شربت أو كلت حاجة مش مظبوطة
هاري : برنسيستي اظبطي كده هنتحبس يا مجنونة
زين : يالا علشان الميعاد
قصي بغزل : اتفضلي يا وحش الكون
اطلقت شمس ضحكة رنانة دوي صوتها في ارجاء الفندق وجعلت انظار الناس تلتفت عليهم فاسرع قصي بوضع ايده على شفايفها حتى تكتم الضحك واسرعو فى الخروج
جلست شمس في السيارة وخلفهم الحرس وتوجهت الى الشركة اما الشباب فتوجهو إلى شركة اخري
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
في شركة الكنج
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
دخلت شمس المنشاوي بعظمة و قوة يليق بها الى الشركة وخلفها الحرس وتوجهو إلى مكتب الكنج ودخلت
الحوار بالإيطالي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
شمس بجدية : صباح الخير
الكنج : صباح النور اتفضلي
جلست شمس و الكنج وبتدا الطرفين فى التعامل حتي توقفت شمس على احدي البنود
شمس : انت كده بتملك حق الصفقة كله ليك
الكنج بغرور : هو ده الصح
شمس بعظمة : انت عارف انا ابقي مين
الكنج : ايوة سيدة أعمال اسمك شمس
شمس بعظمة : انا شمس المنشاوى كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله اسال عليا فى اي حد هيعرفك مين هي شمس المنشاوي اسمعني يزن لو انت الكنج فانا البرنسيسة وعمل حسابك الصفقة لو متعدلتش على حسب الأصول و رحمه امي مهتتنفذ فى مصر
يزن بغضب : انتى بتهدديني فى شركتي
شمس ببرود : توتوتوتوتوتو انا بس بعرفك اللي هيحصل
يزن بغضب : الصفقة ملغية
مالك بسرعة : اهدي يزن وحضرتك بشمهندسة شمس اهدي وأكيد هنلاقي حل يرضي الطرفين
شمس ببرود : براحتك انا هفضل لاخر الاسبوع لو حبيت تغير رايك ابقي سلملي على سادن السيوفي
مالك : هو حضرتك عارفة سادن
شمس ببرود : انا و سادن بينا شغل كتير
يزن بغضب : انا مش بتهدد
منصور بصوت عالي : يزن اسكت خالص
يزن بغضب : بس
منصور : بس
و بابتسامة : اهلا و سهلا نورتي الشركة و البلد بشمهندسة شمس
شمس بابتسامة عملية : اهلا بيك منصور بيه
منصور بابتسامة : ايه سبب الاعتراض
شمس بعملية : فى بند في العقد بيحقلكم ملك الصفقة كلها واحنا مجرد وسيط وبس
منصور : البند ده هيتغير وبإذن الله العقد يتجهز ونمضيه بكرا قولتي ايه
شمس بجدية : تمام منصور بيه استاذن انا
قطع كلامهم اتصال يخبر منصور بوجود احدي الأشخاص في المستشفى فاسرعو إلى هناك
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
مر يومين وتم امضاء العقد بين يزن السيوفي و شمس المنشاوي على خير
وفى مساء يوم اسرع زين إلى الخارج واخذ سيارة وتوجه إلى احدي الأماكن
شمس بغضب : يعني ايه محدش عارف راح فين
هاري : والله يا شمس خد العربية وطلع بسرعة محدش لحق
قصي : اهدي شمس
شمس بغضب أعمي : محدش يقولي اهدي مفهوم وانتم وقفين بتعملو ايه اقلبو ايطاليا عليه
تحرك الحرس بسرعة حتى يبحثو على زين وتركو شمس الأسد الهائج الذي فى انتظار الهجوم على فريستة
قصي بصوت واطي : ليه كمية الغضب ديه
هاري بصوت واطي : انت متعرفش حاجة ده زين
قصي : يعني ايه زين
هاري : زين يبقي روح شمس ولو حصل حاجة فيه لو خدش صغير هتولع فى البلد بحالها تعرف انها هددت مدير الجامعة بالقتل علشان خاطر زين وعلشان خاطرة بردو قلبت الصعيد علشان تعرف تجوزة اللي بيحبها
قصي بذهول : معقولة
هاري : امال لو تعرف انها طلعت الجبل علشان تجيب اللي اذي زين ومكنتش بتضرب وخلاص ديه كانت بتقتل على طول و فجرت الجبل بالباقي
قصي : ربنا يستر امال لو عرفت اننا من كام يوم عملنا حادثة هتعمل ايه
هاري بغمزة : هتعملك كفتة يا عسل علشان انت اللي كنت سايق
كانت شمس مفصولة عن العالم واخذت الجناح رايح جاي وهي تشد على شعرها بغل واصبحت عيونها كالعنة اقسم الجميع اذا وقف امامها اي شخص سوف تقتلة بدم بارد
انقطع الكلام فى الجناح وكان اصوات تنفس شمس الظاهرة فقط
شق ذلك السكون المخيف رنين هاتف شمس برقم زين فاسرعت بالرد
شمس بغضب : زين
زين : شمس محتاجك
شمس برعب : انت فين حبيبي
زين : هبعتلك الموقع بس تعالي بسرعة
شمس : تمام
اسرعت شمس بالخروج من الجناح وخلفها قصي و هاري ونزلت إلى الأسفل واخذت سيارة ليست ملكها وركب الشباب معاها ونطلقت بسرعة بعد أن حددت الموقع
بعد فترة وصلت شمس الي المكان وكان عبارة عن فيلا جميلة نزلت شمس بسرعة وتوجهت إلى الباب وخبطت وفتح لها زين فحضنته بلهفة واخذت تتفحصة بعناية شديدة
زين بابتسامة : انا كويس والله متخفيش
شمس بقلق : بجد كويس فيك حاجة وجعاك
زين : اقعدي بس وسمعي
حكي زين لها كل شيء حصل من يومين وما حدث الآن
غضبت شمس ونظرت لقصي بغضب فأسرع برفع عيونه للسقف
مر الوقت ونزلت تلك الفتاة التي ساعدها زين وما كانت اللي جنة الدمنهوري فشكرتهم ودخل مجموعة من الحرس حملو متعلقاتها وغادرو المنزل
شمس بجدية : اتفضل يا بيه قدامي
زين بابتسامة : قدامك وراكي و جمبك و فى حضنك يا شمسي
شمس بسخرية : مش بتثبت يابن حامد
ركبو السيارات ونطلقو عائدين الى الفندق
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في القاهرة
🌞🌞🌞🌞🌞
جلست مي بجوار شمس الكبيرة
مي : عمتي عاوزة اسالك على حاجة
شمس الكبيرة : اسالي يا بتي
مي : هي اذاي شمس بقت كده وجابت القوة ديه منين
شمس الكبيرة بابتسامة : شمس من صغرها وهي قوية عمك وهدان كان بيخدها معاه المجلس وفهمها حاجات كتير اوي وغير ركوب الخيل و مسك السلاح خلها نسخة تانية من جدك عثمان لانها شبهو اوي غير كده شافت موت امها قدام عنيها وكمان حاولو يقتلو زين علشان كده هى على طول بتخاف عليه من اقل حاجه اي حد يسألها تقوله زين ابني مش اخويا غير لما عمك و اخوكي نزلو هنا مع زين علشان العملية المطاريد نزلو من الجبل على اساس مفيش حد من الكبار موجود بس هى لبست لبس نجمة وخدت فرستها وطلعت وراهم الجبل قتلت اللي قتلتة وجابت معاها ناس غير تفجير الجبل ومن يومها والكل بيعملها مليون حساب وياويله يا سواد ليلة اللي يفكر يقف قدامها أو قدام حد من عيلتها تنسفة من على وش الارض وانتى شفتي بنفسك اللي عملته في البلد
صابرين : بصراحة يا حاجة ربنا يبارك فيها ويحميها من كل شر من صغرها شافت كتير اوي
شمس الكبيرة : لغاية دلوقتي مقلتش مين ورا قتل امها البت شايله سر يهد جبل وساكته
نرمين بعياط : تيتة تيتة
شمس الكبيرة بفلعة : مالك يا بنتي
نرمين بعياط : ملك و صفا كلو الشوكولاتة بتاعتي وانا عوزاها
شمس الكبيرة : ربنا يعوض عليا عوض الصابرين
مي بحنان : خلاص يا قلبي انا هخلي حد من الحرس يجبلك منها تاني
نرمين بفرحة : بجد عمتو اروح اكل بقي
غادرت نرمين ونفجر الثلاثة في الضحك عليها
دخل حاتم إلى الفيلا وسلم على امه وباس اديها وباي ايد شمس الكبيرة وجلس بجوارهم بتعب
صابرين : مالك يا ولدي
حاتم : تعبان تعبان تعبان تعبان تعبان اوي
شمس الكبيرة : اطلب من الرجالة يجيبو الدكتور
حاتم : لا يا ستي مش مستاهلة كل الحكاية ان الشغل كتير عليا اوي بصراحة الله يكون في عون شمس قادة تسيطر على كل ده اذاي
مي : شمس عاملة ذي قصي يوم ما صالح تعب ودخل في غيبوبة كان كده والحمد لله سيطر على كل الفوضة اللي كانت شغالة ورجع الشركة احسن من الاول
شمس الكبيرة : ربنا يحنيهم من كل شر ويوقف ليهم ولاد الحلال
مي : يا رب سلام انا بقي زمان صالح جيه
شمس الكبيرة : ماشي يا بتي
صابرين : انا هطلع انام
شمس الكبيرة : خديني معاكي يا بتي دول عيال مجانين
نرمين بصراخ : حاتم
حاتم بفلعة : نعم نعم
نرمين : فين الشوكولاتة
حاتم : والله نارو
قطع كلامه دخول احدي الحرس يحمل شنطة مليئة بالشكولاته فأسرع له حاتم واخذها منه
حاتم : اتفضلي يا قلبي
نرمين بابتسامة : حبيبي شكرا تعالى بقي استريح فوق
حاتم بعشق : يالا يا قلبي
وصعدو إلى الأعلي كما صعدت ملك الى الأعلي وهي مشتاقة لزوجها و حبيبها و عشيقها زين
مر الوقت ودخل زين إلى جناحة وجدت زوجته و حبيبته و عشق حياته تنام على السرير وتنظر على السماء فتسحب بهدوي وحضنها فنضفضد ولكن استكانت بعد أن شمت رائحته
ملك بعشق : زيني حبيبي حمدلله على السلامة يا قلبي
زين بعشق : الله يسلمك يا عمري وحشتيني اوي اوي
ملك بعشق : وانت اكتر يا قلبي
زين بعشق : تعالي بقي اصلك وحشتيني اوي اوي
وضمها لحضنة حتى يرتوي من عشقة لها طوال الايام الماضية وذهبو فى عالمهم الخاص
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في صباح اليوم التالي
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
نزلت شمس من الأعلي وجلست بجوار جدتها التى صدقتك واخذها بلهفة بين أحضانها
شمس الصغيرة بابتسامة : قلبي يا شمسي
شمس الكبيرة بابتسامة : حمدلله على السلامة يا قلب شمس
شمس الصغيرة بابتسامة : الله يسلمك يا عمري
صابرين : حمدلله على السلامة يا شمس
شمس الصغيرة بابتسامة : الله يسلمك يا طنط اخبارك ايه
صابرين : الحمد لله يا بنتي
شمس الصغيرة بابتسامة : اعملو حسابكم عمتو مي وعيلتها جايين بعد شوية هيفضلو اليوم كله معانا
شمس الكبيرة بابتسامة : تمام يا بتي
شمس الصغيرة بابتسامة : اه على فكرة جدو و بابي على وصول كلها ساعة و يوصلو
شمس الكبيرة بابتسامة : على خير
مر الوقت ونزل حاتم و نرمين وتفاجو بوجود شمس تجلس بجوار جدتها فاسرعت نرمين لها واخذت تقص عليها ما حدث معها وكيف كان الجميع يحرمها من الاكل
شمس الصغيرة برفع حاجب : كله ده وحرمينك من الاكل امال لو سيبينك تاكلي كنتي عملتي ايه كان زمانك انفجرتي
نرمين بعياط : انتى بتقري عليا
شمس الكبيرة : لا يا بتي هى متقصدش هى بتهز بس
الباب خبط ودخلت عائلة المنياوي وجلسو يهزرو وبعد فترة دخل وهدان و حامد فجريت شمس الصغيرة لهم وحضنتهم بشدة وبعد ذلك جلسو مع بعض
كان قصي يفتح جزء من سوسته الترنج وكانت شمس الكبيرة عيونها مسلطه علي شي بين عنقة
شمس الكبيرة : قولي يا قصي ايه اللي فى رقبتك ده
قصي : فين ده يا تيتة
شمس الكبيرة : السلسلة ديه وريهالي كده
قصي : حاضر يا تيتة
اخرج قصي السلسلة وفى لحظة شهقت الشمسان الصغيرة و الكبيرة
شمس الكبيرة : جبت منين السلسلة ديه يا قصي
قصي بتعجب : السلسلة ديه معايا بقالها حوالي ٧ سنين ليه
شمس الكبيرة : ضاعت منك السلسلة فين يا بنت نجمة
شمس الصغيرة : لما كنت هنا ايام عملية زين
مراد : لحظة واحدة بس السلسلة ديه كانت في عربيتي بعد ملحقت بنت محاولة خطف و اغتصا
وهدان بصدمة : انت بتقول ايه مراد
مراد : ااااااااااا
شمس الصغيرة : متخفش يا جدي ده يوم مكنت نازله القاهرة بعد عملية زين سواق التاكسي دخل فى طريق غلط وكان عاوز يسرقني بس انا قتلتة على طول ومراد شاف التاكسي وجيه خدني ووصلني المستشفي و السلسلة اكيد وقعت منى فى العربية يومها
حامد : يعني انتي زينة يا بتي
شمس الصغيرة بجدية : مش شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله اللي يتقلها كده يا ابويا
وهدان براحة بال : ابوكي ميقصدش يا بتي
شمس الكبيرة : ايه يا بنات هو انتم مش هتقومو تعملو الاكل ولا هنفضل جعانين
شمس الصغيرة بجدية : انا ورايا شغل كتير مينفعش يتاجل بعد اذنكم
توجهت شمس الصغيرة الي غرفة المكتب بعد ان سحبت السلسلة من عنق قصي
شمس الكبيرة : ده كلام يتقال يا حامد
حامد : والله يا مرت عمي مكنتش أقصد
مراد : والله العظيم يا جدي انا لما رحت علشان اساعدها كانت قتلته ورمته بكل برود انا مقصدش اعمل مشاكل
وهدان : خلاص يا ولدي احنا وثقين في بنتنا بلاش كلام في الموضوع ده تاني وقفلو عليه
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في المكتب
🌞🌞🌞🌞
كانت شمس تجلس في المكتب على نار كيف لوالدها ان يشك في شرفها وعقلها وهو اعلم الناس بانها اكتر واحدة تحافظ عليهم احتراما لهم ولسمعة عائلتها
قصي : شمس اكيد خالى مش يقصد
شمس : عارفه بس انا مخنوقة اذاي بعد العمر والثقة ديه كلها يشك فيا
زين : شمسي اهدي
شمس بغضب مكتوم : محدش يقولي اهدي مفهوم
سكت الكل وجلسو وهي تجلس تنهج بشدة قطع ذلك السكون دخول احدي الحرس بدون استئذان
الحارس : مصيبة يا برنسيسة
شمس بغضب : اصلها ناقصة قول
الحارس : مازن الشامي ظهر تاني
شمس بردح : نعم يا حيله امك سمعني كده تاني مش كنه خلصنا من شكله
زين برعب : المرة ديه مش هيسكت هتعملي ايه
شمس بغضب أعمي : المفروض يتعمل من زمان كده الدنيا مش هتساعنا كلنا
حاتم بشر : اللي هيفكر يلمس مراتي هنسفة من على وش الارض
قصي : ممكن براحة كده وحد يفهمنا
زين : مازن الشامي كان صاحبي وبردو من الصعيد كان عاوز نرمين بس احنا قولنا هي صغيره مسكتش حاول يخطفها ولحقناها بس بقي مهوس بيها لدرجة كبيرة بس ابوه لحقه قبل ميقع تحت ايد شمس و سفره برا وقالنا انه تعبان وسفره يتعالج
قصي : يمكن اتعالج بصحيح وهيبعد عنها
شمس بهدوء : تمام وانت عينك عليه عاوزه اعرف النفس اللي بيتنفسه كل حاجة بيعملها تكون عندي مفهوم
الحارس : مفهوم يا برنسيسة
شمس : روح انت وبعتلي هاري
الحرس : الباشا مش موجود هنا
شمس : تمام أول ميوصل خليه يجي بسرعة
غادر الحارس وجلس الكل بهدوء
مر الوقت بسرعة وصعد وهدان و حامد الي الأعلي حتي يستريحو وفرضت شمس حماية مضاعفة على البنات
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
تم ارسال فستان زفاف لياسمين حتى تستعد لحفل زفافها
مر يومين وتم إقامة حفل زفاف ليث على حبيبة قلبة ياسمين وكان الفرح أسطورة بمعني الكلمة
ذهب قصي و صفا و مراد الي الفرح
تألقت نرمين بفستان باللون الازرق مناسب لجسدها و الحمل
اما حاتم تألق ببدلة باللون الاسود
اما ملك فتالقت بفستان باللون الاوف وايت وايضا مناسب لجسدها و الحمل
اما زين فرتدي بدلة باللون الازرق الغامق
اما البرنسيسة شمس المنشاوي فكانت تتألق بفستان باللون الاسود عاري الكتف الأيسر وترفع شعرها إلى الأعلي بكل فخامة
نزلت ياسمين بفستان زفافها الذي احضرته شمس لها كباقي البنات
مر الوقت وتوجهت نرمين الي الحمام ولكن فى لحظة اختفت من المكان بعد دخولها الحمام ووقف الحرس في الخارج ولكن طال فترة دخولها فاحضر الحرس احدي البنات للاطمان عليها ولكن اخبرتهم بخلو الحمام من النساء
على الناحية الأخرى كان الفرح انتهي وغادر ليث و ياسمين
شمس : فين نرمين حاتم
حاتم : راحت الحمام
شمس بعصبية : وانت اذاي تسبها تروح لوحدها
حاتم : انا
شمس بغضب : خلاص
أسرعت شمس إلى الحمام ووجدت الحرس قالبين الدنيا عليها
شمس بغضب : فين نرمين يا بهوات
الحرس : والله يا فندم هي دخلت الحمام واحنا وقفنا هنا بس منعرفش راحت فين
شمس بغضب أعمي : الفندق يتقفل كله وكل العربيات تتفتش عاوزة نرمين حالا يالااااااااااا يا بهايم
حاتم برعب : نرمين نرمين
شمس بغضب : مش عاوزة اسمع صوت حد
هاري : شمس تعالي بسرعة
دخلت شمس إلى الحمام ووجدت رسالة موضوعة في احدي الحمامات
مضمون الرسالة
{ كان نفسي اخدها قدام عينك علشان تعرفي انك ضعيفة ومش هتقدري تلحقيها بس المرة ديه هبعتلك جثة ابنها اصل انا عاوزها فاضية وكمان هبعتلك فيديو حلو وانا بنزل ابن حاتم اللي فضلتية عليا سلام يا برنسيسة شمس }
صرخت شمس بقوة ارتعب منها الجميع
زين بغضب : لازم نلحق نرمين انا هلم كل الرجالة
شمس بغضب : لااااااا انت هتاخد ملك والجماعة وهتطلع بيهم على الفيلا يالا
زين : شمس بس
شمس بهدوء مخيف : وحياتك عندي لرجعها هى وبنها بالف خير وانت حاتم
حاتم : رجلي على رجلك مش هسيبك وده اخر الكلام
شمس : تمام يالا هاري هاتلي هدوم بسرعة
هاري : امرك
قصي : انا معاكي
شمس بجدية : اللي جاي موت والدم هيوصل للرقاب
قصي بابتسامة : هفضل في ظهرك لاخر يوم فى حياتي
هاري : شمس الهدوم
اخذت شمس الهدوم ودخلت الحمام و دخلت خلفها صفا بعد ان شاورت لها شمس
خرجت صفا وهي تحمل الفستان وبعدها خرجت شمس وهي ترتدي بنطلون باللون الاسود وبدي اخضر وجاكت
شمس بجدية : هاري قسم الرجالة وطلع جزء مع زين والعيلة
قصي : شمس رجالتي تحت امرك
يوسف : انا معاكي شمس
وهدان بقوة : شمس اختك تنام فى حضن جوزها النهاردة
شمس بقوة : ميبقاش اسمي شمس المنشاوي كمان اصلا هي تحت أيدي
شاورت شمس للحرس بسرعة التحرك وغادرو إلى المجهول لارجاع نرمين واقسمت شمس على قتل أي شخص مسؤل عن حرق قلوب عائلتها
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
شمس الصعيد
الحلقة العشرين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞
توقفنا عندما تم اختطاف نرمين من قبل مازن الشامي وامرت شمس زين بأخذ اهلهم والذهاب إلى الفيلا وذهب معها قصي و حاتم و هاري والحرس و يوسف
في السيارة
🌞🌞🌞🌞🌞
شمس دلتهم على المكان عن طريق جهاز التتبع الموجود فى السلسلة التى ترتديها نرمين وبالفعل بعد ساعة كانت شمس والرجالة يقفون على بعد من مكان نرمين حيثو تبين انها فيلا محاطة بعدد كبير من الحرس المسلحين
شمس بجدية : الكل يسمع احنا عوزين نرمين سليمة قبل ما المجنون ده يعمل فيها حاجة مفهوم
الكل : مفهوم
شمس : حاتم مش عوزة غباء مراتك حامل فى الخامس وكفاية اللي هي فيه يبقي نعقل ونفذ الكلام مفهوم
حاتم : مفهوم شمس مفهوم بس الحيوان ده ليا
قصي : لما ناخد اختنا سليمة وتبقي تحت ادينا نبقي نتصرف فى الحيوان ده
شمس : على بركة الله يالا بينا يا شباب
تحرك الكل وتم اقتحام الفيلا بكل هدوء وكانت اوامر شمس بعد قتل اي شخص من الحرس واذا وقف أمامهم واحد فقط يجعلوه يغيب عن الوعي
كان الكل يسير خلف شمس بهدوء إلى ان وصلت لمكان الإشارة وكانت باب غرفة
شاورت شمس للرجالة بعدم التحرك والوقوف مكانهم وفتحت الباب بهدوء
وجدت مازن يجلس على السرير وهو يتأمل نرمين التي تنام على السرير وشعرها مخطي وشها
مازن بحنان : متخفيش يا قلبي انا خلاص هريحك من البتاع اللي فى بطنك ده و هنسافر نعيش برا مصر ومحدش هيعرف يوصل لينا انا بعشقك نارو انتي البنت الوحيدة اللي بعشقها خلاص هنستريح من المغرورة شمس اللي فاكرة نفسها رئيسة جمهورية وبتتحكم في كل حاجة نفسي اشفها وهى بتصرخ ومش عارفة تلاقيكي
شاورت شمس للرجالة بالنزول إلى الأسفل
جلست شمس على كرسي ووضعت قدم على اخري بكل عظمة
شاورت شمس لاحدي الرجال الذي وقف امام السلم وصاح بصوت عالي ينده على مازن الذي انفلع ونزل على الصوت خوفا من ايقاظ نرمين
نزل مازن بغضب ولكن فى لحظة كان في حالة ذهول تام من وجود شمس المنشاوي تجلس بكل عظمة وخلفها يقف الحرس وبجوارها يقف حاتم وقصي و هاري
شمس بعظمة : منور يا مازن ايه مش هتسلم على ضيوفك ولا ايه
مازن : عوزة ايه شمس
شمس : عوزة اختي اللي موجودة عندك
مازن : لاااااا نرمين خلاص بقت ملكي وبتهيقلي حاتم مش هيقبل على نفسه ينام جمب واحدة راجل غيره لمسها ولا الرجولة خلصت
حاتم بغضب : والله يا ابن الكلب لقتلك
شمس ببرود : حاتم اهدي يا حبيبي مراتك حبيبتك عوزاك وكمان ابنك ولا انت ليك رأي تاني حاتم
حاتم : بس
قصي بهمس : اهدي حاتم
شمس ببرود : انا مش فاهمة بردو مين نرمين اللي معاك ديه
مازن : نرمين المنشاوي اختك واخت زين ومرات حاتم
شمس بشهقة مصطنعة : تقصد نارو لااااااااااااا
وبصوت عالي كالرعد : نرمين نرمين نرمين نرمين نرمين نرمين نرمييييييييييييييين
ونظرة مرعبة : هى مش بترد ليه تفتكر ليه هاري
هاري بسخرية : ممكن تكون بتاكل انتي عارفة الايام ديه بتفضل في المطبخ تاكل ياما مع حاتم
شمس بابتسامة مرعبة : و حاتم معانا هنا يبقي هي فين فى المطبخ
هاري : مش المفروض نطمن عليها ونطمن مازن كمان
شمس : صح نكلمها
رفعت شمس التليفون وتصلت على تليفون زين
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
عند زين
🌞🌞🌞🌞
وصل زين الي الفيلا مع الجميع ودخلو وجلسو وهم يغلون من الغضب وخصوصا زين الذي منعته شمس من الذهاب معهم لماذا
كانت النساء تبكي بشدة على نرمين والرجال يدعون ربنا ان يرجع الجميع بالف خير
قطع سكونهم شهقات النساء وسقوط طبق على الأرض
وقف الكل فى ذهول تام كيف و أين و متي حضرت تلك المجنونة الي هنا
نرمين بعصبية : حرام عليكو بسبب خضكم الاكل وقع
زين بذهول : انتى مين
نرمين بهبل : وانت مين انا نارو زيزو
حامد بسرعة : لازم نبلغ شمس أن نرمين معانا
نرمين بهدوء : هو في ايه حصل
وهدان : انتى جيتي هنا اذاي
نرمين وهى تجلس : مفيش انا كنت رايحة الحمام بس لقيت شمس بتمسكني وبتقولي البس عباية سوده ونقاب وخرج مع واحد من الحرس لابس صعيدي وفعلا نفذت أوامرها وخرجت معاه وجينا على هنا ومعرفش حاجة تاني طلعت بدلت هدومي و نزلت اكل علشان جعانة ولما سمعت صوتكم خرجت أقعد معاكم
زين : يبقي كده شمس كانت عارفة ان نرمين هتنخطف من قبل كده بس اذاي
نرمين : بس بس زيزو هو انا اتخطفت امتي
وهدان : شمس مش هتسكت
قطع كلامهم صوت رنين هاتف زين برقم شمس وكانت مكالمة فيديو فأسرع بالرد
شمس برعب مصطنع : زين نارو كويسة صح
زين بتفهم : كويسة طبعا تحبي تكلميها
حاتم بسرعة : ايوة عاوز اكلمها
نرمين بابتسامة : حاتو وحشتني
حاتم بابتسامة : وانتى اكتر يا قلب حاتو
مازن بصدمة : اذاي نرمين معايا فوق مين ديه
نرمين ببرود : انا نرمين المنشاوي اخت شمس المنشاوي و زين المنشاوي و حرم حاتم الشاذلي عرفت انا مين
شمس بابتسامة وهي تنظر لمازن : يالا يا قلبي حضري نفسك جوزك وحبيبك قرب يجي ولازم يلاقيكي على سنجه عشرة لازم تكوني عروسة وانا محضرالك اجمد قميص نوم على السرير سلام
مازن بجنان : لاااااااااا نرمين ملكي انا نرمين فوق على سرير وكلها شوية وهنزل الشي اللي في بطنها
شمس بغضب أعمي : يبقي خلينا ننده تاني على نرمين يمكن تكون فاقت وتنزل
وقفت شمس واخذت تلف حولي مازن الذي يشعر بالضياع
شمس بصوت عالي : نرمين نرمين نرمين نرمين نرمين
وبهمس فى اذنه : نجرب اسم تاني
وبصوت عالي : ياراااااا ياراااااااااااااا
استمع الجميع لصوت نزول اقدام وظهرت أمامهم فتاة ترتدي نفس فستان نرمين و بطنها امامها وكأنها حامل و تحمل فى يدها شكولاتة
يارا : ايه في ايه هو انا مش هعرف اكل لقمة
حاتم بذهول : مين ديه
مازن بضحكة مرعبة : ديه نارو حبيبتي وقدامكم هنزل الجنين وهتبقي ملكي صح نارو
يارا : جنين ايه يا عم الحاج وايه الضحكة المرعبة ديه اهدي كده يا شق
يوسف : اسكتي يا زفتة
حاتم بصوت عالي : اخرسو مش عاوز اسمع صوت انتى مين
يارا بصياعة : اوف اوف اوف اوف مش شمس قالت يارا و عمو الحاج قال نرمين يبقي انا مين اكيد امك ااااا أقصد انا يارا اخت يوسف و ياسمين الصغيرة
فتحت يارا سوستة الفستان ونزعتة وشالت البطن الصناعية من عليها ووقفت أمامهم وهى ترتدي ملابس عادية ونزعت أيضا الشعر المستعار
يارا بصياعة : كده انا مين
قصي بابتسامة : دماغ سم بس عسل
شمس بابتسامة مشاكسة : شكرا يا حبوب
وبجدية : نخلص بقي الليلة ديه علشان عوزة اروح واكل و انام
يوسف بجدية : مازن الشامي انت مقبوض عليك علشان خطفت قاصر
مازن بغضب أعمي : مش هسيبك يا شمس مش هسيبك
دخلت الشرطة بعد ان سيطرت على حرس مازن
رئيس الشرطة : مازن الشامي انت مقبوض عليك بتهمة خطف قاصر اتفضل معانا
مازن بغضب أعمي : والله مهرحمك شمس نرمين ملكي وانتى مش هتقدري تقفي قدامي
سحب الشرطة مازن ووقف الشباب ينظرون عليه ولكن قام مازن بتحرير نفسه من قبضة الشرطة ورفع السلاح علي شمس ولكن فى لحظة كانت هناك اصوات ضرب الرصاص في المكان
اسرع هاري بحماية شمس من الرصاص وفى لحظة سكتت الاصوات
نظر الكل وجدو مازن يسقط على الأرض ومغطي بالدماء نتيجة اطلاق اعيرة الرصاص عليه وكان قصي يقف يرفع سلاحة
يوسف بغضب : اذاي يا حضرة الضابط المتهم يرفع سلاح علينا
الضابط : والله يا فندم هو ضرب العسكري
قصي : خلاص يوسف يالا بينا علشان البنات الوقت اتأخر
هاري : يالا برنسيسة
شمس بألم : يوسف روح يارا وطمن عليها علشان خايفة
يارا بدموع : هو مات خلاص يعني مش هيقوم تاني
شمس بحنان : اهدي يارا مالك بس فين الصياعة وشغل الحواري
يوسف بابتسامة : يالا حبيبتي علشان اروحك
يارا بدموع : لاااااااا انا هروح مع شمس انا مش هفضل فى البيت لوحدي
شمس بغيظ : لا يا روح امك روحي نامي فى حضن امك افيد بالا وكسه
يارا بدموع مزيفة : انا خايفة شمس
شمس ببرود : ولا هيفرق معايا يالا قصي
ضحك الشباب على يارا وهى تسب و تلعن فى برود شمس وروحت مع يوسف
عادت شمس إلى الفيلا وطمانت على الكل وصعدت إلى غرفتها واخذت دش بارد و وتؤضات وصلت وجلست فى البلكونة كالمعتاد الي ان سقطت في النوم
على الجانب الآخر كان قصي يراقب شمس وهي تجلس على الكرسي إلى ان نامت
اتصل قصي على شمس إلى ان تحركت من مكانها وتوجهت الى الداخل ورتمت على السرير بتعب وسقطت في النوم
🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚
بعد مرور شهرين
🦚🦚🦚🦚🦚🦚
🦚 تقرب قصي جدا من شمس واصبحت مشاعرة واضحة له
🦚 تم ترقية يوسف لرتبة اعلي
🦚 علمت نرمين بانها تحمل فى صبي وفرحت بشدة
🦚 علمت ملك بانها تحمل فى فتاة فحزنت خوفا من زين ولكن خاب توقعاتها بفرح زين بشدة واخذها ونزلو حتى يأتي لطفلتة بملابس جميلة
🦚 قرر حاتم ان يسمي ابنة عامر على اسم والده ولكن رفض ابوه رفض قاطع ووصلت الأمور بينهم لخناقة شديدة
🦚 اما زين فقرر تسمية طفلتة نجمة على اسم المرحومة نجمة المنشاوي الله يرحمها
🦚 فرح حامد بشدة بخبر حمل ملك بفتاة وجهزلها كل شيء وما فرحة هو اختيار اسم نجمة للطفلة
🦚 استطاعت شمس ان تأخذ مناقصة كبيرة تابعة لوزارة الإسكان
🦚 اجتمع اهل البلد بسبب اقتراب موعد الانتخابات الشعب ترشيح شمس المنشاوي كبيرة عيلة المنشاوي والصعيد كله
🦚 ارسل وهدان لشمس حتى تاتي إلى الصعيد للاهمية فوافقت وذهبت
🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚
في الصعيد
🦚🦚🦚🦚🦚
وصلت شمس الي الصعيد وكان في استقبالها الرجالة الذين كانوا يقفون باحترام لها وتوجهت الى القصر
دخلت شمس وجدت جدتها تجلس كعادتها
فتوجهت شمس اليها ونامت على قدمها فصدقت وقبلت راسها بحنان
شمس الكبيرة بحنان : حمدلله على السلامة يا قلبي
شمس الصغيرة بابتسامة : الله يسلمك يا شمسي
شمس الكبيرة : اخبارك ايه طمنيني عليكي بقالنا كتير مقعدناش مع بعض
شمس الصغيرة بابتسامة : اخباري ذي اهرامي واحد مفيش جديد غير جنان البنات ربنا يعني ومقتلش واحدة فيهم
شمس الكبيرة بحنان : وقلبك يا بتي
شمس الصغيرة باستغراب : مالو قلبي
شمس الكبيرة بحنان : لسه مدقش لحد
شمس الصغيرة بابتسامة : حد ذي مين يا شمسي
شمس الكبيرة بابتسامة : امممممم مثلا قصي ابن عمتك مي
شمس الصغيرة بهدوء : هتصدقيني لو قولتلك بحب اتكلم معاه بقي بيفهمني من اقل كلمة من اقل حركة بيخاف عليا لما انام في البلكونة
شمس الكبيرة بحنان : وايه كمان يا قلبي
شمس الصغيرة بهدوء : خايفة ليكون بيعمل كده علشان خاطر جدي وهدان وصاه عليا خايفة اسلم قلبي اطلع بالنسبة ليه ذي ملك و نرمين و صفا ساعتها هقتل قلبي بايدي
شمس الكبيرة بهدوء : يعني انتى شايفة كل الأهتمام ده وفى الاخر هيعتبرك ذي اخته مفتكرش طبعا
شمس الصغيرة بابتسامة : سيبي كل حاجة لوقتها
شمس الكبيرة بحنان : يالا ياقلب ستك قومي بدلي هدومك ونامي شوية لغاية بالليل
شمس الصغيرة : هو في ايه جدو عاوز ايه تعرفي
شمس الكبيرة : يالا بس اطلعي نامي ورحمي التليفون من الزن قال اخته بلا وكسة
شمس الصغيرة بضحكة : زين ده زين مش حد تاني اهبطي يا شمس
صعدت شمس الصغيرة الي الاعلي وهى تضحك على جدتها
اخذت شمس دش وعملت كام مكالمة شغل ونامت
🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚🦚
في المساء
🦚🦚🦚🦚🦚
صحيت شمس على صوترنين هاتفها وكان قصي
شمس بنوم : الو
قصي بابتسامة : الو يا شمسي
شمس بنوم : صباح الخير
قصي بضحكة : مساء العسل الأبيض يا موزة
شمس بفوقان : عاوز ايه
قضي بحب : ممكن يا شمس تمسي علي جارة القمر
شمس بابتسامة : ههههههههههههه شكرا انك صحتني علشان انزل لجدو وتكلم معاه فى الموضوع
قصي : لسه مصممه
شمس بجدية : مش عوزة حاتم او زين يحسو في يوم انهم اتباع ليا عوزاهم يعرفو انهم كبرو وكلها كام شهر وكل واحد فيهم هيبقي اب حبايبي كبرو ولازم يعرفو انى هفضل فى ظهرهم طول عمري بس لازم يظهرو فى الصورة كفاية كده انا مش عاوزة فى يوم حد يملئ دماغهم اني الكل فى الكل انا كفايه عليا البلد والشركة
قصي بحنان : اللي يريحك اعمليه بس جدى هيوافق على كلامك
شمس بثقة : انت لسه متعرفش انا ممكن اعمل ايه اتفرج وشوف
قصي بصياعة : وماله يا وحش الكون
شمس بضحك : يا بني انت ليه محسسني اني ياسمين عبد العزيز انا شمس المنشاوي
قصي بغزل : واحلي من ياسمين عبد العزيز
شمس بدلع : ماشي يا خديوي
قصي بغزل : والله ميس ايجبت
شمس بضحكة : لاااااا انت فايق ورايق اقوم علشان الحق أجهز ونزل
قصي بجدية : شمس هتلبسي ايه عاوز اشوف
شمس بجدية : قصي انا شمس المنشاوي مفيش حد يفرض حاجة عليا
قصى بسرعة : والله مقصد حاجة كل الحكاية أن العبايات بتبقي جامدة عليكي يا وحش الكون
شمس بضحكة : ماشي يا خديوي هبقي ابعتلك الصورة سلام بقي
اغلقت شمس وهى تضحك على كلام قصي الذي تغير معها ١٠٠٠٠٠٠ درجة وتوجهت الى الحمام واخذت دش بارد وتؤضات وخرجت تصلي وبعد ذلك وقفت امام الدولاب تختار ملابس بعناية فائقة أخذت عباية باللون البني الهادي وبعض النقوش البسيطة
لمت شمس شعرها وجعلته خلفها وعملت مكياج بسيط جدا عبارة عن ملمع شفايف و كحل فقط في بالفعل جميلة جدا ولا تحتاج الي اي مكياج ووقفت امام المرايا واخذت صورة ونزلتها على الانستجرام ووضعت الهاتف واخذت الحذاء حتى ترتدية
نزلت شمس الصغيرة الى الاسفل وجدت الكل يجلس على السفرة فنضمت لهم وجلست تاكل
وهدان : بعد الاكل بإذن الله عاوزك يا شمس
شمس الصغيرة باحترام : حاضر يا جدو وانا كمان عوزاك فى موضوع مهم
حامد : مش وقته دلوقتي سبها تاكل مش شايف بقت شبة الخيارة اذاي
اطلقت شمس الصغيرة ضحكة رنانة دوي صوتها في ارجاء القصر
وهدان باستغراب : في ايه يا بتي
شمس الصغيرة : ولا حاجة اصل فعلا انا حاسة اني هفتانة اوى وجعانة
شمس الكبيرة بغمزة : كلي يا شمس كلي يا قلبي عوزاكي كيف البطة البلدي
شمس الصغيرة بمشاكسة : ينفع ابقي شبة بطة المزارع خفيفة كده وعسل
وهدان : لاااااااا انتى شكلك فيكي حاجة
حامد : جرا ايه يا عمي سيبها تضحك براحتها ديه شمس المنشاوي
شمس الصغيرة بابتسامة : حبيبي دودو
وهدان : يعني انا دلوقتي مش عاوزها تفرح خلاص براحتك يا شمس هانم
شمس الصغيرة بابتسامة : ياختيييييييي مالكم فى ايه حسه أن فى حاجة
قطع كلامهم دخول جبل يخبرهم بوجود كبرات البلد فامره وهدان بادخالهم المندرة
شمس الصغيرة : في ايه يا جدي وأهل البلد عوزين ايه
وهدان : ما انا كنت عاوز احكيلك قبل ميجو بس خلاص انا هدخلهم وانتي حصليني القهوة يا حاجة
شمس الكبيرة : حاضر يا واد عمي
نظرت شمس الصغيرة لابوها و جدتها
شمس الصغيرة بجدية : القهوة يا ستي بالله عليكي يالا يا بابي
وتوجهت إلى المندرة
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
في المندرة
🌞🌞🌞🌞🌞
دخلت شمس وبجوارها ابوها ووجدت أكثر من كبير عائلة فجلست شمس بجوار جدها
شمس الصغيرة بجدية : منورين يا رجالة
الكل : ده نورك يا كبيرة
شمس بهدوء : خير ايه سبب الزيارة
احدي الرجال : هو الحاج وهدان ملكيش ليكي ولا ايه
شمس بجدية : والله ملحق يدوبك كنا هنتكلم انتم شرفتم خير
سعد الغامدي : والله يا كبيرة كلنا اجتمعنا على خير
وهدان بهدوء : الرجالة كانو عوزينك تدخلى الانتخابات
شمس الصغيرة بجدية : ايه ده بجد يبقي محلولة انا كمان كنت عاوزة جدي يجمعكم علشان عندي شوية قرارات مهمة
محمد النوبي : قرارات ايه يا كبيرة
شمس الصغيرة بجدية : اللي هينزل الانتخابات زين المنشاوي و حاتم الشاذلي
سعد الغامدي : بس
شمس بجدية : مفيش بس ده قرار وهيتنفذ من اول الباب الانتخابات ميفتح في اعتراض يا رجالة
الكل : لا طبعا مفيش كلمة بعد كلامك يا كبيرة
شمس بابتسامة : يبقي على بركة الله هما هينزلو واحد فئات وواحد فلاحين
الكل : على خير
غادر الكل وتبقي العائلة
وهدان : ليه كده يا شمس
شمس الصغيرة بابتسامة : كله بوقته حلو
حامد : اخواتك يعرفو
شمس الصغيرة بهدوء : الكل بينفذ وبس وانا مختش قرار غلط يا ابويا
قامت شمس الصغيرة وتركتهم يجلسون وخرجت تتمشي في الجنينة وتوجهت إلى مكانها المفضل و جلست تفكر في القادم
🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞🌞
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙
الصفحه الرئيسيه للروايات الكامله اضغطوا هنا
❤️💙❤️💙❤️💙❤️💙❤️
تعليقات
إرسال تعليق