![]() |
سواقة_التاكس
معذبي
بقلم يارا عبد السلام
البارت الحادي عشر / الثاني عشر 👇
كامله على مدونة النجم المتوهج
🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨🦋✨
البارت_الحادي_عشر
دور عليها في البيت كله
طلع فوق في الاوضه لقاها مغمى عليها علي سجادة الصلاة..
قلبه وقع..
افنان!!!
شالها بسرعه وجري بيها على المستشفى
*انا كنت جاي انهى العلاقه دي لكن اللي حصلك دا منعني انا اسف يا افنان على اللي حصلك بسببي انا مكنتش اعرف ان كل دا هيحصل انتى انسانه جميله اووي!
الدكتور :للاسف بقالها اسبوع مكلتش حاجه ودا اللي قصر عليها محتاجين نقل دم حالا..
ريان:انا جاهز شوف لو فصيلة دمى متوافقه مع فصيله دمها
الدكتور وهوا بيكلم الممرضه وخدت ريان في اوضه علشان تشوف فصيله دمه
بعد عشر دقائق
كان ريان نايم على السرير قصاد افنان اللي كان مغمى عليها ولا حياة لمن تنادي
*انا عارف انى اذيتك كتير واتسببتلك في عذاب كبير وانا السبب في كل اللي حصلك دا انا اسف يا افنان اسف حقيقي انا اول مره اقول لحد الكلمه دي بس حسيت انى عاوز اقولها لك انا وحش اتجوزتك لاغراض دنيئه جوايا بس انتى كنتي قويه وواقفه قدامى لاخر لحظه ودا اللي خلاني اعجب بيكي لما قولتي انك بتحبي واحد تاني دا خلانى انهارت وضربتك لانى مكنتش متخيل أن حد يكون في حياتك غيري مش عارف دا حب ولا اي بس كل اللي اعرفه انى عاوز اكون معاكى عاوزك جنبي مش عاوز منك حاجه عاوز ابصلك بس وانتى نايمه كدا حقيقي بتكوني ملاك يا ملاكي مش عاوز اقولك اني بحبك انا لسه موصلتش للمرحله دي لكن كل اللي اعرفه انى بغير عليكي وعاوزك معايا..
ريان بعد ربع ساعه كلام تم نقل الدم والممرضه اعطته عصير علشان ميدوخش خرج برا وهوا حاسس بتعب
تليفونه رن
_الو يا عدى
_مالك يا ريان ومال صوتك
ريان تتنهد وحكاله كل اللي حصل
_طيب انت في مستشفي اي اجيلك
اعطاه ريان العنوان
بعد ربع ساعه عدى وصل وهوا حاسس ان صاحبه هوا السبب في كل اللي حصل دا بس مش هيكلمه دلوقتي
_ريان
ريان بصله وكانت حالته لا يرثى لها
عدى حس أن خلاص صاحبه وقع في حب البنت البسيطه دي سواقة التاكس الراجل زي ما هوا مسميها..
عدي ..هي عامله اي دلوقتي وحالتها عامله ازاي
ريان:مش عارف الدكتور لسه مبلغنيش حاجه انا مش عاوز اكون السبب في اللي بيحصلها دا
عد:أن شاء الله مفيش حاجه متقلقش
_يارب
_روح انت يا عدى علشان الشركه وانا هاخد بالي منها وهفضل جنبها
_مش عاوز اسيبك يا صاحبي
_متقلقش انا كويس
_ماشي
عدي روح
والصبح جهز علشان يروح الشركه ويشوف البنت اللي اتعود يشوفها كل يوم وهى داخله الكليه وكأنها بقت روتين في اليوم بتاعه
ياسمين شافته وهوا واقف
_رنا انا هروح اسأله على افنان انا قلقانه عليها اووي بقالها اسبوع مكلمتنيش حاسه أنه جرالها حاجه
_ماشي يا حبيبتي تعالى نسأله
ياسمين راحت ناحيته فهوا ابتسم
ياسمين بتوتر:لو سمحت كنت عوزا أسألك سؤال
عدي :اتفضلي طبعا
ياسمين بدموع:هوا مش حضرتك صاحب جوز اختى
_احم ايوا
_طيب انا بقالي اسبوع مش عارفه اوصل لاختى وانا قلقانه عليها اووي ممكن توصلني ليها
_طبعا بس في حاجه كدا
ياسمين بخوف افنان جرالها حاجه
عدي:أهدى هى بس تعبانه شويه وفي المستشفى وريان معاها
ياسمين:طيب حضرتك هي في انهي مستشفى
_المستشفي اللي تبع الشركه في ******
ياسمين بصت لرنا بدموع انا هروح اشوف اختي
عدى:طيب تعالي معايا هوصلك في طريقى
_اسفه مش بركب مع حد غريب
_انا مش غريب انا صاحب جوز اختك
_اه يعني مش جوزي
عن اذنك
رنا:استني يا ياسمين انا هاجي معاكي
_طيب يلا
البنتين مشيوا
وعدى بص لياسمين باعجاب شديد كان عاوز يرد عليها ويقولها قريب هبقى جوزك
ابتسم وطلع على الشركه وقرر أنه يقول لأفنان لما تفوق
ياسمين وصلت المستشفى
وهى بتبكي على اختها دي مش اختها بس دي امها وابوها وأخوها كمان وكل حاجه ليها هى سندها وضهرها في الحياة دي ..
ياسمين قربت من ريان اللي كان قاعد
_انا ياسمين اخت افنان كنت كنت عوزا اشوفها عامله اي دلوقتي
ريان: الدكتور لسه مطمني الحمد لله وقالي بعد ما المحاليل اللي متعلقه تخلص هتفوق وهتبقى كويسه متقلقيش
ياسمين ببكاء:يارب انا مليش غيرها في الدنيا دي هى حياتي كلها مقدرش اعيش من غيرها سندى وضهري وكل حاجه ليا
رنا وهى بتهديها:يا حبيبتي أهدى انتى عاوزة افنان تزهق عليكي مش هى دائما بتقولك متعيطيش وبتزهق عليكي لما بتشوف دموعك
_مش قادره يا رنا مش متخيله انها تعبانه وكانت تعبانه وانا معرفش عنها حاجه عمرها ما اشتكت من حاجه ولا صداع حتى ..
_يا حبيبتي دا قضاء ربنا هتعترضي
_ونعم بالله
ريان كان حاسس بالذنب وهوا شايف دموع ياسمين على اختها حس أنه دمرها ودمر حياتها اللي كانت بسيطه بعشوائيته وهمجيته...
الممرضه خرجت بفرحه
_المريضه فاقت وبقت كويسه الحمد لله
وبصت لريان
_والبركه فيك طبعا يا استاذ ربنا يخليهالك باين عليك انك بتحبها اوووي
ريان في نفسه:بس مينفعش تعيش مع واحد زيي هى تستاهل الاحسن مني انا مش هبقى اناني وهطلقها...اول ما تخرج من هنا ..
ياسمين دخلت لأفنان بفرحه
وحضنتها
_افنان حبيبتي اي اللي حصلك انتى كويسه قلقتيني عليكي اووي انا كنت حاسه انى لوحدي بقالي اسبوع بكلمك مش بتردي كنتي فين واي خلاكي تتعبي كدا
افنان باست راسها:أهدى يا حبيبتي مفيش حاجه انا كويسه اهو هوا انا بس تعبت شويه فجاه كدا وكان تليفوني بايظ مش عارفه اوصلك ومكنتش يخرج بسبب التعب دا
ياسمين:طيب كنتي كلميني من تليفون جوزك
افنان وهى بتبص لريان اللي واقف
_ريان كان مسافر
ياسمين بغمزه:قولتيلي يعني مقدرتيش علي بعده هييييح اوعدنا يارب
افنان بصتلها بغيظ
رنا:الف سلامه عليك يسطا اول مره اشوف اجمد اسطى في الحته تعبان كدا
_الله يسلمك يا قلب الاسطى ...مهو من قرك عليا يا ام بطن انتى..
رنا:انا دانا غلبانه خالص انا حتى أكلتي بقت ضعيفه
ياسمين:باماره السندوتشين اللي فطرانه بيهم الصبح وتقوليلي دا تسليك ذور
رنا:متفضحيناش بقى قدام الاجانب وخلي الطابق مستور
ياسمين وأفنان بصوا لريان اللي كان واقف بيكتم ضحكته
ريان دخل وهوا مبتسم وباس راسها قدامهم علشان محدش ياخد باله من حاجه لكن هوا من جواه كان عاوز يعمل كدا
مسك ايديها:انا اسف يا حبيبتي اني سيبتك وانتى تعبانه وسافرت
افنان بتوتر وخجل:احم ولا يهمك
ياسمين ورنا خرجوا علشان يسيبوهم لوحدهم
افنان شدت ايديها بغضب:اوعى تحاول تلمسني تاني
ريان :حاضر هعملك اللي انتى عوزاه بس بلاش تتعصبي
افنان استغربت طريقته وكلامه..
ريان:انا اسف على اللي عملته معاكى انتى كنتي بالنسبه ليا بنت مختلفه استايل جديد كنت حابب اجربه بس انتى طلعتي اقوى مني بايمانك وحبك لربنا وكمان حب الناس ليكي للاسف انا اول مره اعترف بالهزيمه قدام بنت بس بجد انا حاسس انى وحش اووي وحاسس انى ظلمتك معايا انتى متستاهليش كل دا انا اسف يا افنان انتى فعلا بنت جدعه وبميت راجل والكل شهدلك بكدا انا اللي وحش واناني وكنت عاوز اكسرك انتى فعلا احسن حاجه حصلتلي في حياتي فوقتيني لنفسي خلتيني ارجع عن حاجات كتير بجد شكرا
انا هنفذلك طلبك اللي طلبتيه مني قبل كدا
بس اول ما نخرج من هنا ...
بس كنت عاوز اعمل حاجه قبل ما اخرج من حياتك خالص
افنان بتوتر :اي هى
ريان قرب منها وباسها بعد عنها
_انا اسف
وسابها وخرج
افنان كان قلبها بيدق وكانت في حاله لا يرثى لها لكن اقنعت نفسها أنه شخص اناني واذاها وحاولت تتبسط وترسم الضحكه على شفايفها علشان متبانش ضعيفه
عدى يومين
كان اليوم اللي هتخرج فيه افنان من المستشفى
ريان دخلها وكان معاه شنطه
_خدي دي شنطه هدومك وانا دلوقتي هنفذلك طلبك وكمان التاكسي اللي انا حرقتهولك جبتلك غيره ومعلهوش اقساط اعتبري أنه تعويض عن كل حاجه صدرت مني وكمان حطتلك فلوس باسمك في البنك علشان جهاز اختك ومصاريف اخوكي ...
افنان:انا مش عوزا منك حاجه انا عوزاك تبعد عنى مش اكتر
ريان:هيحصل يا افنان متقلقيش
بس دا حقك ولازم تاخديه..علشان مكنش ظلمتك
_افنان انتى طالق...
افنان: الحمدلله
_للدرجادي
افنان:جدا انت متعرفش انا قلبي ارتاح قد اي ومتعرفش انا كنت تعبانه قد اي بجد الحمد لله انك طلع عندك قلب وبتحس ..
ريان:تمام عن اذنك..
ريان مشي
ياسمين دخلت ومعاها رنا وعدى دخل وراهم
عدي :افنان انا كنت عاوز اطلب منك طلب
_اي
_انا عاوز اتجوز ياسمين ..
#يارا_عبد_السلام
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
#سواقه_التاكس
#معذبي
#البارت_الثاني_عشر
ياسمين دخلت ومعاها رنا وعدى دخل وراهم
عدي :افنان انا كنت عاوز اطلب منك طلب
_اي
_انا عاوز اتجوز ياسمين ..
ياسمين اتوترت وعنيها بان فيها الفرحه بس اللي لاحظ دا افنان لأنها اكتر واحده عارفه اختها واكتر واحده بتحس بيها وبتعرف هى عوزا اي من عينيها
افنان بصتله بابتسامه:بص انا طبعا مقدرش اقولك لا وكمان مقدرش اقولك اه فانت تعالى وادخل البيت من بابه وبعدين الرأي رايها هى مش انا لأن دي حياتها
عدى:انا عندى استعداد في اي وقت انتى تحدديه انا طلبت ايدها منك لانك انتى يعتبر ولى أمرها ودا واضح جدا
_ماشي يسيدي وانت تنورني في اي وقت
ريان بص لأفنان هوا عاوز يقولها ارجعى معايا وانا هعوضك عن كل اللي فات بس هوا عاوز هى كمان تحس نفس الاحساس دا
افنان بصتله وبعدين قالت لياسمين
_يلا بقى انا مش عوزا اقعد اكتر من كدا في المخروبه دي روحيني البيت يا ياسمين
ياسمين:انتى مش هتروحي مع ريان
_لا انتو وحشتوني عوزا اقعد معاكوا شويه
ريان:طيب تعالي هوصلك
افنان:لا
احم قصدي متتعبش نفسك انت وراك شغل
ريان :لا مفيش شغل هوصلك يا افنان
_تمام
افنان مكنتش قادره تقول لا ولا تتناقش معاه هى حاسه بوجع في قلبها مش طبيعى حاسه أن روحها بتتسحب منها
قالت في نفسها:هوا انا لي بيحصل معايا كدا في اي مالك يا افنان عادي يعني محصلش حاجه انتى اتطلقتي بس!!
بعد نص ساعه
ريان وصلهم البيت وأفنان حاسه أن قلبها بيتخلع من جسمها
مش عارفه لي بيحصل معاها كدا يمكن علشان هتسيبه ولا علشان مش هتشوفه تاني بالرغم من كل اللي كان بيحصل معاهم إلا أنها كان في حاجه جواها بتنجذب ليه
*اعقلي يا افنان ولا انتى شبهه ولا هوا شبهك دا كان مجرد شخص في حياتك وخلاص اهو طلقك
ياسمين قعدت قدامها
_مالك يا افنان فيكي اي انتى متخانقه مع جوزك
_لا يحبيبتي مفيش حاجه انتو بس وحشتنوني فكنت عوزا اقعد معاكوا متقلقيش
المهم اي رايك في عدى الواد محترم وشاريكي ودخل البيت من بابه
ياسمين:مش عارفه يا افنان اللي تشوفيه
افنان بغمزه:يعني انتى عوزا تقوليلي أن مفيش اعجاب من تحت لتحت كدا
_انا لا خالص
_اه يبقى اللمعه اللي شوفتها في عنيكي دي كدابه والفرحه اللي في عنيكي برضو
ياسمين نزلت راسها في الأرض
افنان رفعت راسها:على فكره مش عيب انك تحبي ومش حرام انك تعترفي بحبك دا بس بايه بالحلال وهوا دخل البيت من بابه ودي حاجه كويسه هوا كويس ومحترم ومحاولش يلعب بيكي وانتى كمان محترمه علشان كدا متداريش مشاعرك هوا كدا كدا جه خلاص
ياسمين بتوتر:مش عارفه حصلت ازاي ولا اعجبت بيه ازاي ولا حبيته ازاي بس هوا كان بيعمل حركات مجنونه كدا أنه كل يوم يبقى واقف قدام الجامعه بيبصلي بس ..
بس انا كنت بتجاهل دا ويمشي واسيبه وتخانقنا كذا مره كل مره كنت بنجذب ليه اكتر مش عارفه اي اللي حصلي دا انتى اكيد فهمانى علشان انتى حبيتي ريان واتجوزتيه وهوا باين عليه بيحبك من قلقه وخوفه ومن لمعة عينيه
افنان:يعني أقوله يجي يوم الخميس الجاى
_احم اللي تشوفيه
افنان حضنتها:يا روحي بنوتي الحلوه هتتجوز وافرح بيها
فارس دخل:وانا هعيش لوحدي بقى مش ناويين تجوزوني
افنان:لي منا عائشه معاك اهو متقلقش مش هسيبك
فارس وياسمين:وجوزك
_ههههنهههه هاخد هدنه سنه سنتين كدا الصراحه مش ناويه ارجع
_نعم
_بهزر
وبعدين ياض انت مش بتذاكر لي امتحاناتك الاسبوع الجاي
_بصي متشغليش بالك انا هجيبلك المواد كلها في شوال متقلقيش..
وهوب لقى في وشه شبشب سداسي الابعاد
_الله في اي
_ادخل ذاكر يا ابو شوال انت
_حاضر
ياسمين قعدت تضحك
افنان:يا سلام بتضحكى على اي يا فاشله قومي ذاكري الظاهر انى غبت شهر اتدلعتوا
ياسمين:انا هتصل بريان يجي ياخدك هه
وهوب لقت الفرده التانيه في وشها
_اااه
_روحي يا فاشله يا بتاعت عدى زاكري
_احم اي دا يا افنان
_يلا يبت
وبخبث:احسن اتصل بيه واقولوا كل شيء قسمه ونصيب
_لا لا خلاص هروح اذاكر
ومشيت من قدامها
_للدرجادي بتحبيه ربنا يسعدك يا حبيبتي ويعوضك عن السنين اللي فاتت دي كلها واشوفك اجمل عروسه
وبعدين فكرت في ريان وفي كلام اختها عن خوفه عليها وقلقه والكلام اللي قالو ليها
اتنهدت بحزن
ونامت شويه..
عند ريان...
كان عدى معاه
_انت طلقتها لي يا ريان لي عملت كدا
_اللي حصل يا عدى مش عاوز اظلمها معايا انا عارف انها مش هتحبني بعد كل اللي عملته دا وانا مقبلش علي نفسي اعيش مع واحده مش طايقاني وبتفكر في حد تاني وخصوصا اني بدات احبها
_ما يمكن كانت بتكدب عليك يا ريان لى حكمت عليها وعلى نفسك بكدا انتو مبقالكوش شهر مع بعض
_بس مفيش يوم عدى من غير خناق ومن غير ما كل واحد فينا مش طايق التاني وانا قررت انهى العلاقه دي وانت كان عندك حق من الاول انك قولتلي انى هطلع مهزوم وفعلا طلعت مهزوم افنان مش زي اي واحده عرفتها ولا نعرفها افنان حاجه تانيه مختلفه وعفويه وجميله جمال مش عادي دي كلها حاجات جذبتني ليها بس عليها لسان محتاج يتقص منه حته
_هههههههههه طيب هى دلوقتي مقالتش لاختها لي
_علشان شافت أن اختها بتحبك وانت بتحبها وهى استحاله تقف قدام سعادة اختها لو على حساب نفسها
_يااااه دانت اعرفتها اكتر من نفسها
_انا حسيتها وحبيتها ودا اللي خلاني اركز معاها في كل تفاصيلها
_طيب هتيجي معايا
_اكيد طبعا يا صاحبي وكمان الشبكه مني ليك هديه هوا انا عندي كام اخ
_عندك يا ريان بس انت اللي بعيد عنهم مش ناوي تروحلهم كل يوم بيسألوني عنك على فكره وامك هتموت عليك كفايه كدا يا صاحبي بقالك تلات سنين بعيد عنهم
_وانت مش شايف أن اللي عملوه فيا مش حرام جوزوني واحده مش عاوزها وماتت وهى بتخلف ابني وبعدين مكتفوش بكدا خدوه وسفروه برا علشان قال اي ابوه مستهتر ومش قد المسئوليه
دا اللي خلاني عملت كل دا في تلات سنين يا صاحبي ومن غير مساعدتك مكنتش برضو هبقى كدا هم مفتكرونيش ولا عرفوا قيمتي الا لما شافوني بكبر في السوق وبقى ليا اسم وشركه وكل دا كان في ظرف تلات سنين هم ميستاهلوش انى القى عليهم السلام حتى ولا اشوفهم هم اذوني كتير
كفايه كدا
_براحتك يا صاحبي ودا حقك والله مش هلومك يلا علشان نشوف الشغل اللي بقالنا اسبوع سايبه دا
_يلا..
عدت الايام وجه يوم الخميس المنتظر
ياسمين _شكلي حلو
رنا وأفنان:زي القمر
افنان حضنتها:كبرتي يا صغنن وهتتجوزي وهتسبيني
_عارفه يا افنان انا فرحانه انو صديق جوزك المقرب علشان كدا متطمنه أن عمري ما هبعد عنك
الجرس رن
_طيب يلا خلصي علشان هم جهم
افنان خرجت وكان فارس فتحلهم وسلم عليهم
ريان بصلها وقلبه دق وهى كمان ارتبكت وقلبها بدأ يدق وحست انها متلغبطه دخلت المطبخ علشان تهدى وبدأت تحضر الحاجه اللي هتقدمها
جابت الحاجه وخرجت..
_اتفضلوا
عدى:شكرا تسلم يا افنان
ريان نغذه علشان ندالها باسمها
وعدى فهم:قصدي يا مدام ريان
افنان بصت لريان اللي ابتسملها وبعدين بصت الناحيه التانيه
_احم فين العروسه
افنان قامت وجابت ياسمين اللي كانت متألقه بفستان زهري جميل وعليه خمار ابيض وكانت زي الملايكه
عدي سرح في جمالها لدرجه انهم كلهم خدو بالهم
ريان همس:خف البت مش قدك متوترهاش كدا
عدي:اصلها جميله اوووي بقولك اي انا عاوز اتجوز على طول متجيب المأذون
ريان ضحك
وبص لأفنان اللي بتحاول تعرف بيتكلموا في اي
ريان:نسيبهم بقى مع بعض شويه
افنان قامت وفارس وريان
فضل عدى وياسمين
عدي بعبط:عامله اي
_الحمد لله
_تستاهلى الحمد
_تسلم
_يسلم عمرك ...
احم انا عدى ٢٨سنه شغال مع ريان في الشركه مرتبي حلو الحمد لله وعندى شقتى جاهزه وكنت بدور على بنت الحلال ولما شوفتك عرفت انك بنت الحلال والصراحة اعجبت بيكي وبطريقتك
واتمنى انك توافقى
_احم أن شاء الله
انا
_متعرفيش نفسك لاني تقريبا عارف عنك كل حاجه
_للدرجادي
_وانتى شايفه انى بهزر وهقعد قدامك بالثقه دي وانا مش عارفك ولا عارف عنك كل حاجه يشيخه عيب عليكي
_بصي انا عارف انك هتوافقي بس انا عاوز اقولك انى هعمل خطوبك وكتب كتاب مع بعض علشان اخد راحت وكدا ومكنش متقيد مش انتى عوزا كدا زي الروايات برضو ولا
ياسمين ابتسمت:انت عرفت منين
_قولتلك انا اعرف عنك كل حاجه ولسه هتكتشفي دا بعدين وهتصدقيني
عند افنان
خرجت في البلكونه تشم هوا
وريان خرج وراها..
_الاتنين لايقين على بعض اووي عقبالك
_اه ربنا يوفقهم وعقبالك انت كمان
_يارب واحده شبهك
_اي
_اي
_مفيش...
افنان بصت في البيت اللي قدامهم علي الشمال كان محمد واقف
محمد:ازيك يا افنان عامله اي
افنان: الحمد لله يا محمد
ريان حس بالغيره انها بتنطق اسم راجل غيره
محمد :مين دا
ريان قرب من افنان ونسي نفسه وحاوطها بايده
_انا جوزها..
تعليقات
إرسال تعليق