أخر الاخبار

حورية الصعيد البارت_الحادى_عشر والثاني عشر بقلم يارا عبد السلام

 حورية الصعيد

البارت_الحادى_عشر والثاني عشر بقلم يارا عبد السلام


حورية الصعيد

الفصل_الحادى_عشر والثاني عشر بقلم يارا عبد السلام


حورية الصعيد

الجزء الحادى_عشر والثاني عشر بقلم يارا عبد السلام


 حورية الصعيد

الحلقه_الحادىة_عشر والثاني عشر بقلم يارا عبد السلام


نسرين:اعمل زيك اي هوا أنتى مفكره أن الحركتين البلدى دول هيخلوكى حلوه..

_وانتى مالك موتى بغيظك حطه يا بطه يا فلفل شطه خليكي بغلك يا ام صورم يا صفرا مش عارفه انتى طايقه نفسك ازاي...

نسرين أنا هوريكي..

وهوب زقت حور من على السلم 

حور حاولت متقعش لكن فقدت توازنها ووقعت من على السلم..

وعايده جت لحقتها على اخر لحظه...

ومسكتها بقلق :انتى كويسه

حور هزت راسها بوهن وهى حاسه ان ضهرها واجعها...


نسرين نزلت جري ..

_انا أنا

عايده:مكنتش اتوقع منك كدا ابدا يا نسرين..

حور كانت روحها هتروح عايده جابت ميه ومسحت وشها بيها..

عايده:انتى كويسه..

حور باستغراب:ايوا كويسه يا حماتى شكرا انك ساعدتيني

عايده قامت وسابتها:برضو حماتى أنا غلطانه انى انقذتك..

حور:مالك بس يا حماتى زعلانه لى 

عايده تجاهلتها وبصت لنسرين:نسرين انتى تلمى هدومك وترجعى مصر ...

نسرين:بس 

_مفيش نقاش اتفضلي علشان زين يوصلك أنا غلطت لما وثقت فيكي..

وسابتها وطلعت..

حور :شكل في علبة سردين هتغادر المنطقه يا جدعان ...

نسرين بغل:نفدتى منى المرة دي ..

حور بتكبر:يلا يا صفرا القطر مستنيكى على احر من الجمر..

نسرين طلعت بغيظ..

علشان تحضر شنطتها..

حور كانت قاعده بخبث...

هى قصدت تستفزها علشان شافت عايده جايه ناحية السلم علشان تشوف نسرين على حقيقتها بس مكنتش تتوقع انها تقع وضهرها يوجعها..

*يلا كله فدا الصفرا أنها تغادر...

كانت قاعده تضحك كتير..

مى جت ولقت حور بتضحك

_اي بيضحكك اوي كدا ضحكيني معاكي..

حور حكت لها كل اللي حصل

مي بضحك:دانتى داهيه معقول خليتي عايده هانم تطردها طلعتي جامده

_امال يبنتى هوا أنا بهزر ولا اي 

مى:طلعتى شرسه يا حور

حوريه ضحكت وهى شايفه نسرين نازله وعلى وشها معالم الغضب..

حور:خلى بالك من نفسك يا صفرا..

نسرين خرجت من القصر بغيظ من حور اللى بسببها كل خططها بتفشل...

_طيب يا حور أنا هوريكى..

ومشيت..


ادم وصل بعد ما رحل عزيز على المخازن بتاعته في القاهره علشان يعرف يتصرف معاه...

شاف حور في المطبخ وهوا طالع بالصدفه..

قرب منها بهدوء وحاوط خصرها بايديه..

حور اتخضت وزقته ومسكت السكينه

ادم بضحك:اي يا مجنونه..

حور :ادم أنا كنت مفكره حد تاني

_انتى بقى متخيله أن اي حد يقدر يقرب منك كدا ..

قرب منها تاني انتى مش عارفه انتى متجوزه مين ولا اي ...

حور:ابعد يا آدم ممكن امك تيجي أو اي حد 

ادم قرب اكتر وميل عليها:عادي ميهمنيش انتى مراتى على فكره

ولسه هي هتعترض قرب منها اكتر وأخذها في قبله عميقه..

بعد عنها:دا إثبات ملكيه بس ...

حور كانت مكسوفه جدا وبعدين سمعوا صوت جاي من برا...

عايده:ادم انت جيت..

ادم نفخ وخرج ...

ادم:ايوا جيت

_كنت بتعمل اي في المطبخ..

_عادي كنت بشرب في اي..

_نسرين مشيت..

ادم:طيب انا مالى ..متمشي هى كان وجودها غلط من الاول ..

عايده:لا أنا طردتها بسبب اللي حصل..

حور خرجت..

ادم بص لحور:اي حصل

حور اتوترت:ااااا

عايده:نسرين زقت حور من على السلم وانا لحقتها ودا الي خلانى اطرد نسرين لانى عرفتها على حقيقتها

ادم بص لحور:ولى مقولتليش..

عايده:شكل حور مكنتش عوزا تعمل مشاكل عادي

حور:تشكري يا حماتى والله

عايده بعصبية:عمرك ما هتعرفي تكسبيني طول مانتى بتقولى حماتى دي لوكال..

حور:تسلمى يا حماتى..

ادم خد ايد حور وطلع ..

ادم بعصبية:انتى ازاي تسكتيلها كدا وازاي متتصليش بيا

حور:هى خدتنى على خوانه وزقتنى وحماتى لحقتنى خلاص مفيش حاجه لكل دا

ادم كان متعصب جامد

حور قربت منه وحضنته:أنا عارفه انك خفت عليا بس خلاص أنا كويسه قدامك اهو..

آدم خدها في حضنه:هوا فعلا خاف عليها !قلبه وجعه لما تخيل انها ممكن يكون جرالها حاجه...

حور:احم ادم

_اممم

_تعرف انى اول مره احس بالامان بعد اخويا انت فعلا نعم الزوج الحمد لله أن ربنا جمعنى بيك

ادم باسها من جيبنها:وانا عمري ما كنت هتخيل أن الرحله اللي كنت جاييها هنا تغير حياتى كدا وتخليني اتجوز...

تعرفي انى كنت رافض الفكره اصلا مش عارف اي خلانى افكر فيها من اول يوم شوفتك فيه ..يمكن حبيتك..

حور اتكسفت:طيب احم يلا علشان ننزل نتعشى

ادم غمض عينيه:هوا انتى لى بتتفننى انك تقطعى اللحظات الحلوة

_منا مش بعرف ارد على الكلام الحلو وارد اقول اي

ادم بغمزه:قولى بحبك بسيطه اهى..

حور دفنت راسها في حضنه:يوه متكسفنيش بقى ..

ادم ضحك:حاضر...


عند عمار...

كان مروح بيته وفجأه لقى بنت قدامه هدومها مقطعه وشعرها منكوش وبتعيط

البنت:ارجوك ساعدنى عاوزين ي...

عمار قرب منها:هم مين دول وفين 

_انا هربت منهم ارجوك ساعدنى أنا مش من هنا..

عمار :طيب تعالى معايا...

عمار خدها معاه البيت ..

دخلها معاه ...

_ادخلى الأوضه اللي هناك دي واهدى فيها هدوم اختى لو عوزا تغيري وارتاحى لحد الصبح واروحك بلدك

_شكرا جدا لحضرتك يا استاذ

_اسمى عمار

_مش عارفه اقولك اي والله...

_مفيش داعى الشكر انتى زيك زي اختى بالظبط...بس حاسس انى شوفتك قبل أكده مش فاكر وين

_ممكن في البلد علشان بقالى فتره هنا والناس اللي كنت عايشه معاهم طردونى ومعرفتش اروح..

_ناس مين

_قصر ادم الحجازي

_اي!!


#حورية_الصعيد

#البارت_الثانى_عشر


_ناس مين

_قصر ادم الحجازي

_اي!!

استنى مش انتى اللي كنتى مع الانسه مى ساعت الأرض..

نسرين:بتوتر اه 

عمار:طيب اي خلاكى تسيبى القصر..

نسرين بدموع مزيفه:اصلهم طردونى وتهت هنا في البلد وحصل اللي حصل ..

عمار:طيب تعالى ارجعك البيت 

_لا ارجوك مش عوزا ارجع أنا هفضل هنا للصبح وهمشي لكن مش هرجع عند الناس اللي طردونى ..

عمار:تمام اللي تشوفيه ادخلى الاوضه دي ونامى والصبح يحلها الحلال...


نسرين ابتسمت ليه:شكرا جدا يا عمار مش عارفه اقولك اي..

_لا عادي متقوليش انتى مهما كان بنت زي اختى وواجبي احميكي وانا اختى متجوزه ادم بيه ومشوفتش منه حاجه وحشه ف انتى خليكي هنا للصبح وانا هوصلك المحطه...

نسرين ابتسمت ودخلت الأوضه...


اول لما دخلت ابتسمت بخبث...

_اصبر عليا انت واختك أما خليتكوا على كل لسان مبقاش أنا...

وطلعت التليفون من جيبها وابتسمت بخبث..

_الو ايوا يا دادي...


في الصباح ..

زين كان بيتمشى بالحصان بتاعه كالعاده...

سمع صوت بنت بتغنى بصوت جميل...

قرب من المكان اللي فيه الصوت ونزل من على الحصان...

قرب اكتر وشاف البنت اللي شافها قبل كدا عند القصر...وغيرها مع حوريه عرف انها صاحبة حوريه..

فضل يسمعها وهى بتغنى باستمتاع لحد ما خلصت...

زين:مكنتش اعرف ان في صوت حلو كدا في البلد دي ..

فاطمه قامت وهى مخضوضه:احم انت عاوز اي يا جدع أنت ...

وواقف تتسنط عليا لى هوا أنا من بقيت عيلتك...

زين:في اي أهدى أنا بس كنت ماشي بالحصان بتاعى وسمعت صوتك والصراحة عجبنى..

فاطمه:طيب اتفضل طرقنا من هنا بقى...

_انتى على فكره صوتك حلو وانا ممكن اساعدك انك توصلي أنا عامل فرقه صغيره وممكن تبقى معانا ...

فاطمه:عاوزني اروح المسارح وابقى زي اللي في التليفزيون واسيب بلدى ولا عشت ولا كنت يا ابن البندر...

زين:اي يبنتى أهدى هوا أنا بقولك هتشتغلى في كباريه انتى هتكونى مع فرقه موسيقيه بنعمل حفلات على قدنا في النوادي وغيره وعلى فكره معظم البنات اللي معانا محجبات مش عيب انك تظهري موهبتك طالما عندك متدفنيهاش هنا...

فاطمه:أنا عمى لا يمكن يوافق هوا اه مش بيصرف عليا ومشغلنى لكن مش هيوافق اسافر مصر وابقى مع بتوع البندر استحاله...

زين:ملكيش دعوة أنا هقنعه حرام صوت زيك ميوصلش للناس انتى هتكونى نقلة كبيره جدا لفرقتنا المهم انتى وافقى وسيبي الباقى عليا...

فاطمه،:تمام هفكر..عن اذنك...

ومشيت وسابته وزين فضل واقف مكانه ومبتسم ...


عند حور ...

صحيت من النوم وكانت بين أحضانه..

ابتسمت بحب وباسته من خده وقامت تاخد شاور ...


بعد دقائق..

خرجت ولقته قاعد على السرير ومبتسم...

_صباحية مباركه يا عروسه

ابتسمت بخجل..

_انا هنزل احضرلك الفطار عقبال ما تلبس وتنزل..

_خليكى وننزل سوا...

_لا أنا لازم انزل اعملك الفطار بايدي ..

_تسلمى يا حبيبتي وقرب منها وباسها من خدها ودخل الحمام ..

وهى ابتسمت ونزلت بسعاده...


كانت عايده قاعده تشرب الشاي ...

_صباح الخير يا حماتى العزيزه

_صباح الزفت أنا مش مليون مره اقولك بلاش حماتى دي انتى مش بتفهمي...

_مش عارفه اي اللي بيزعلك في كلمة حماتى يا حماتى .

_يووووه أنا مش حماة حد 

_طب اقولك اي

_قوليلي عايده هانم

_تمام يا حماتى عايده هانم

_هوا انتى غبيه بقولك قوليلي عايده هانم

حور :براحه يا حماتى احنا كلنا ولاد تسعه برضو ولا انتى بنت حضاشر وانا مش عارفه 

عايده:بيئه معرفش ادم متمسك بيكي على اي

حور بغرور_والله يا حماتى سألته السؤال دا وقالي أنه بيحبنى مش عارفه على اي برضو مش عارفه بقى هوا طالع كدا لابوه ولا هى جينات!

_انتى قصدك اي يا بت انتى

_قصدي أن عمى ابو ادم شكله مات بفعل فاعل 

_قصدك أن أنا اللي موته

حور بتلقاىيه:من الحسره..اقصد من الحسره انه مش لاقى واحده زيك في جمالك وحلاوتك...

عايده ابتسمت بغرور:منا عارفه...

حور بابتسامه:طيب انا هحضر فطار دلوقتي يستاهل بقك وتفطري معانا أنا وادم اي رايك...

عايده :تمام لما نشوف هيعجبنى ولا لا

حور بفرحه:اكيد هيعجبك.يا حماتى

_برضو..

حور:على ما اتعود على هانم بس يا عايده هانم

_ايوا كدا...

حور دخلت وهى بتضحك بخبث:والله يا حماتى انا حاسه أن عمى ابو ادم مات من الحسره على عمايلك...


عند عمار صحى من النوم بفزع على صوت خبط شديد على الباب...

عمار بعصبية:مين

_بوليس افتح...

عمار فتح واتصدم لما شاف البوليس

عمار:في اي يا باشا...

_انا جاي اخد بنتى من عندك يا حرامى..

وزقوه ودخلوا..

نسرين خرجت بسرعه وهى بتعيط:بابا كويس انك جيت تلحقنى من المتوحش دا...

عمار بصدمه:اي...

تكملة الرواية من هنا


📢👇👇👇👇

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close