القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

اسكريبت حورية_حياتي ♡ الجزء الأول حتي الاخير♡ بقلم هاجر_سلامة كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

اسكريبت  حورية_حياتي

 ♡   الجزء الأول  حتي الاخير♡

بقلم  هاجر_سلامة

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


_اتجوز اتجوز ازاي ياجماعه وانتم مستوعبين اللي انتم بتقولوه دا

_ ياابني هو انا قلتلك تعمل جريمه انت هتتجوز بس.

_ ياريت اعمل جريمه بدل م تجوزتي ياماما ياحبيبتي افهمي مراتي في غيبوبه يعني هي عايشه بس في غيبوبه  وانشالله هتقوم منها ف ليه هاروح اتجوز عليها ليه يامي.

_ باقولك ايه انا قلت اللي عندي لو ماتجوزتش هيبقى انت ابني ولا اعرفك انا نفسي اشوفلك حته عيل ياعمار انت ايش عرفك ان مراتك هتقوم من الغيبوبه دي بقالها تلات سنين.

_ ده بدل ماتقولي ربنا يقومها بالسلامه ماشي يا امي ومش هاتجوز.

_ يبقى انت ابني ولا اعرفك.

_يووووووووه نا مشي.

_هتعملي اي يخالتو 

_مش اسنتي كد

__________________________

ف المستشفى في اوضه فيها بنوته جميله في غيبوبه وهي مرات عمار.

دخل عمار الأوضة وقعد جمبها. 

عمار.. متخافيش ياحبيبتي انا عمري ماهبص لغيرك انتي حياتي كلها مش ناويه تقومي بقى الحياه اتقفلت قدامي من ساعه اللي حصل وحشنتي اوي يارب تقومي بسلامة وبتكلم معاها.

___________________________

تعالوا بقا اعرفكوا ع الابطال.

_عمار أحمد مصطفى عنده ٣٠سنه مهندس شغال في شركه 

طويل واسمر و شعرو طويل شوية.

_حورية حسن مرات عمار عندها ٢٦ سنة دخلت كليه تربيه ف يوم وهي راجعه من بره هي وعمار بيتفسحوا اعملوا حادثة بالعربيه ودخلت في غيبوبه بقالها تلات سنين.

_مامت عمار اسمها وفاء عندها ٦٧ سنة بتحب ابنها لكن مش بتحب حورية الانها شايفاها هي اللي اخذت ابنها منها لانه ابنها الوحيد بعد وفاه جوزها وعايزه اتجوز واحده تانيه باي طريقة.

_حورية ملهاش حد غير اختها متجوزه وعايشه بره مصر بتجيء اوقات تشوفها.

___________________________

ف البيت عند وفاء 

سوزي..يعني اي يخالتو انا بحبه من زمان ومن قبل ماهو يتجوز بس هو مكانش شايفني لكن جات الفرصه تقوليلي شكله هيعمل اللي في دماغه ان هو مش هيتجوزني ليه ده انا هتموت نفسي لو اعمل كده ده انا رفضت كل العرسان عشانه والله

وفاء.. يا حبيبتي ما انتي عارفه عمار دماغه ناشفه اوي وعنيد بس هاحاول عشانك وعلشان مش عايزه الزفت دي ترجع ثاني

سوزي.. حبيبتي يا خالتو يارب يارب يتجوزني انا بحبه اوي  حورية دي ربنا ياخذها وتريحنا بقى.

وفاء..يسمع منك ربنا.

دخلت ام سوزي احت وفاء  اسمها سماح

سماح..اي كنتو بتعملوا 

وفاء..كنا بنكلم في جوازه بنتك وعمار 

سماح..صح وعملتوا اي

وفاء..ولا حاجة اتكلمت مع عمار وهو دماغه ناشفه ورافض انه يتجوز ثاني.

سماح بخبث..عندي خطه حلوة

سوزي..متقولي يا ماما 

سماح..هقولكو.......

____________________________

عمار راجع البيت وهو تعبان وهيموت وينام.

دخل للبيت لاقي امه بتعيط .

جري عليها 

عمار..ف اي يا ماما بتعيطي ليه

وفاء بعياط .. الحقني يا ابني اللي حصل موضوع كبير اوي.

عمار..قولي يامي ف اي حصل اي

وفاء..بنت خالتك سوزي 

عمار..مالها

وفاء..........................

عمار بصدمة اييييييييييي

#الاسكريبت_حورية_حياتي ♡

#بقلم_هاجر_سلامة ♡

الجزء الثاني ♡

وفاء.عندها كانسر ف المرحلة الأخيرة كمان 

عمار بصدمة..اييي ازاي 

وفاء بتمثيل..والله يا ابني ما اعرف لقيت سماح بتكلمني وبتقولي كده.

عمار..انشالله وربنا يشفيها.

وفاء بحزن تمثيل..بس انا عندي طلب منك يا ابني.

عمار..ايه هو يا امي.

وفاء..انك اتجوز سوزي بت خالتك دي بتحبك وهتموت عليك خليها تعيشي اخر ايام ف حياتها يابني لو لي خاطر عندك نفذ طلبي.

عمار.. ماشي يا امي بس مفيش اي حاجه هتحصل بيننا وانتي فاهمه كلامي.

وفاء..ماشي المهم موافق.

عمار..اها موافق.

وفاء بفرح..طيب بكره كتب الكتاب 

عمار..بسرعة دي 

وفاء ايوة يحبيبي عادي

عمار..ماشي يامي 

وفاء..جعان اقوم اعملك اكل

عمار..لا نا رايح المستشفى الامراتي 

وفاء بغيظ..طيب مع السلامة.

عمار امشي

وفاء هتموت من الغيظ

___________________________

سوزي بفرح...بجد باخالتو وافق تجوزني مش مصدقه 

وفاء..لا تصدقي  يحبيت قلب بس خلي بالك هو قال انه مفيش اي حاجه هتحصل بينكم بس انتي حاولي تشدي ليكي.

سوزي بخبث..سببي الموضوع دا عليا 

وفاء..طيب يقلب خالتك اقفل علشان روح اعمل الاكل.

سوزي..طيب يخالتو مع السلامة.

وفاء أقفلت 

سوزي مع نفسها.. ياه خلاص وافق اتجوزني وهخليك تحبني وتموت عليا وهخليك تطلق حورية دي وتبقى انت ليا انت وفلوسك وكل حاجه ووفاء دي هرميها رمت الكلاب ههههههههههههههههههههه.

___________________________

ف المستشفى

حورية نايمة 

وجمبها عمار قعد ع الكراسي 

عمار.. حقك عليا يحبيت قلبي بس انا مضطر اعمل كده علشان خاطر امي وعشان خاطر بنت خالتي اللي تعبانة وعندها الكانسر ربنا يشفيها بس والله ما هاقرب منها مفيش غيرك في قلبي باحورية بحبك.

________________________

ثاني يوم

سوزي قاعدة ف البيت عند وفاء ولابسه فستان ابيض قصير وفرده شعرها وميكب كامل.

وفاء..قمر قمر

سوزي..بجد يخالتو 

وفاء..بجد يروح خالتو 

سماح دخلت الأوضة 

يلا الماذون وعمار بره يلا

طلعوا.

_________________________

(بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير )

وفاء..مبروك يحبيبي 

عمار..ع اي مانتي عارفة اللي فيها 

وفاء..اسكت طبيب

سماح..مبروك يا حبايبي

عمار وسوزي..الله يبارك فيكي.

_______________________

في المستشفى 

ف أوضة حورية 

الجهاز فجاه بيصفر جامد كل الدكاتره دخلوا وكشفوا عليها.

الدكتور بصدمة.. ازاي دي معجزه المريضه بدات تفوق بعد ثلاث سنين غيبوبه لازم تتصلوا بالاستاذ عمار دلوقتي.

________________________

عمار وسوزي دخلوا الشقة 

اللي كانوا فيه عمار و حورية.

عمار.. اوضتك هناك اهي.

سوزي..وانت هتنام فين 

عمار.. هنام في اوضه حورية 

سوزي بغيظ..ازاي انهاردة يوم كتب كتابتناالمفروض نكون مع بعض.

عمار..مع بعض ازاي مش فاهم 

سوزي.. مع بعض زي اي اثنين متجوزين 

عمار.. لا انتي فاهمه غلط انا اتجوزتك علشان امي وعلشان انك تعبانه وعندك كانسر  وان شاء الله لما تخفي هاطلقك لان انا مفيش في قلبي غير حورية مش هاقدر احب حد غيرها..

سوزي.. طيب وليه متحولش تحبيني ده انا حبيتك قبلها وانا بحبك اكثر منها كمان حرام عليك ده انا بحبك مقدرش اعيش من غيرك.

عمار.. انا اسف والله بس الحب مش بالعافيه.

سوزي بغيظ..انك تصبح على خير.

عمار..وانتي من اهله 

سوزي دخلت اوضتها 

عمار تلفونه رن 

عمار..الو مين 

= احنا من مستشفى********** فاقت من الغيبوبه هي معجزه محدش يقدر يصدق والدكتور قال بعد 24 ساعه تفتح عينيها.

عمار بفرح...بجد يارب شكرا يارب طيب نا جاي دلوقتي 

واقفل.

عمار نزل شاف امه واقفه على الباب جري عليها وقال حوريه فاقت ياماما فاقت من الغيبوبه خلاص هترجعلي من تاني يفرحت قلبي 

وفاء بغيظ وغل..بجد حمدالله على سلامتها 

عمار بفرح..الله يسلمك يحبيتي نا هروحلها 

وفاء بغل..طيب ومراتك اللي فوق 

عمار..ماما انتي عارفة كل حاجة بلاش كد بعد اذنك وياريت تخليها تنزل عندك  الان حورية هترجع شقتها ونزل راح المستشفى.

#الاسكريبت_حورية_حياتي ♡

#بقلم_هاجر_سلامة

الجزء الثالث ♡

ف المستشفى عمار دخل الاوضه لاقيها قاعده بتاكل حوريه شافته فرحت اوي وهو جري عليها وحضنها بفرح وبعد عنها 

وقال الف حمد لله على السلامه يا حبيبت قلبي كل ده وحشتيني اوي اوي 


حورية..انت كمان وحشنتي نا عرفت بقالي قد ايه نائمه ثلاث سنين غيبوبه كثير اوي وانت مزهقتش 


عمار..انا لو زهقت من العالم كله عمره مهازهق منك انا كنت كل يوم باجيلك هنا اقعد معكي واتكلم معكي.


حورية..الحمد الله خلاص كل حاجة هترجع 


فجأة عمار افتكر سوزي خاف اوي من رد فعل حورية.


عمار..حورية عايز اقولك ع حاجة


حورية..قول يحبيبي 


عمار.. في حاجه هتشوفيها لما تروحي البيت بس مش عايزاك تحكمي عليا من غير متسمعيني.


حورية باستغراب..حاجه اشوفها طيب خلاص ماشي


الدكتورة دخلت... الف حمد لله على سلامتك كلنا كنا فرحانين اووي انك قمتي من الغيبوبه كانك واحده من هنا وانتي فعلا واحده مننا.


حورية بفرح..شكرا اوي بجد فرحتني اوي والله يسلمك.


الدكتورة ابتسمت لها وقالت طيب انتي عليكي ادويه لازم تاخذيها علشان تخفي اكثر جسمك يخف كمان.


عمار بهدوء.. تمام يا دكتوره اكتبي الادويه دي وانا هاجيبها من اي صيدليه وان شاء الله هتلتزم عليها 


الدكتورة..تمم اوي


طلعت الدكتوره 


عمار.. يلا يا حوريه نروح 

حورية.. يلا يا عمار 

_____________________ 


فى البيت 

عمار.. حوريه ياروحى 

حوريه.. نعم يا حبيبى 

عمار.. تعالى نطلع شقتنا علشان ترتاحى 

حورية.. حاضر 

__________________ 

فى الشقه 

فى اوضه النوم 

حورية شافت سوزى اتصدمت وقالت.. ان.. انتى مين 

سوزى بغل.. انا مراته ياحبيبتى هو عمار مقالكيش ولا اى 

حورية قعدت تعيط وتقول.. كذابه 


عمار سمع صوت عياط حوريه دخل بسرعه 

عمار.. فى ايه مالك وفجأه بيبص فى الاوضه لقى سوزى قاعده 

سوزى جريت عليه وحضنتوا انت جيت امتى انت وحشتني اتأخرت عليا ومين البتاعه دى 


حوريه بصت لعمار بعتاب وكسرت نفس ودخلت اوضه الاطفال 

______________________ 

فى اوضه النوم 


عمار بغضب منها وصوت عالى زق سوزى وزعق فيها وقالها.. خشى غيرى هدومك وانزلى عند ماما 

سوزى خافت من صوته ونزلت 


_____________________ 

فى اوضه الاطفال 


عمار دخل لحوريه 

عمار.. حوريه افهمينى ونبى 

حوريه.. عمار اطلع برا مش عايزه اشوفك انت كذاب 


عمار زعل اوى عليها فا طلع من الاوضه وخرج من البيت 


___________________ 


سوزى استغلت ان عمار طلع من البيت وطلعتلها 

___________________ 


فى اوضه الاطفال 


حوريه.. ايه اللى جابك هنا انزلى 


سوزى بغل.. وكذب ناا هقولك حاجه وانزل هو انتى فاكره ان عمار بيحبك ده متجوزنى بقالوا ثلاث سنين هو بس مش عايز يكسر بنفسك لأنك لسه تعبانه وكمان هو بيحبنى اوى وميقدرش يعيش من غيرى وانا بحبه 

حوريه.. بزعل اتهنوا ببعض نا همشى ومحدش هيعرفلى طريق 

وفعلا لمت هدومها ومشت

 

_____________________


الساعه 7 صباحا 


عمار رجع البيت 

سوزى.. رايح فين ياحبيبى 

عمار.. بغضب منها وانتى ماالك 

سوزى.. لا مالى مش جوزى 

عمار.. بغضب والله ياسوزى لو ما بعدتى عنى لا هموتك 


سوزى بغل.. براااحتك بس ست الحسن مش موجوده فوق 


عمار عندما سمع اسمها اتخض وقال.. حوريه مالها 


سوزى.. بغل لمت هدومها ومشيت 


عمار.. والله لو عرفت ان انتى السبب ما هسيبك ومشى 

الاسكريبت حورية حياتي ♡

الجزء الأخير ♡

بقلم هاجر سلامة 

فى مكان تانى 


حوريه كانت ماشيه ومش عارفه تروح فين وفجأه جت قدامها عربيه وكانت هتخبطها فا هى صوتت 

والعربيه وقفت ونزلوا منها بنت وولد وهم اخوات 

البنت..  انا اسفه مكنتش قاصده والله 

حوريه ولا يهمك 

البنت.. طب انتى حصلك حاجه 

حوريه..  لا الحمدلله 

البنت.. الحمدلله..  انا اسمى رانيا عماد وبتشاور على الولد اللى واقف وده اخويا واسمه احمد عماد 

حوريه.. بابتسامه تمام اتشرفت 

رانيا..  انا اكتر ياقمر انتى اسمك ايه 

حوريه.. انا اسمى حوريه حسن

رانيا..  اسمك حلو 

حوريه..  تسلمى 

رانيا..  حببتى.. تعالى اوصلك 

حوريه بزعل..  انا معنديش مكان 

رانيا..  ازاى زاى ماشيه فى الوقت ده 

حوريه..  مش عارفه انا همشى وهشوف هعمل ايه 

رانيا.. حوريه تعالى روحى معانا 

حوريه.. مش هينفع معلش 

رانيا.. انا مش هسيبك يلا تعالى 


حوريه بعد اصرار من رانيا وافقت 

______________________

رانيا واحمد باباهم متوفى وعندهم فيلا وعندهم مصنع ملابس جاهزه 

_____________________

فى مكان تانى   


عمار فى نفسه..  انا دورت عليها كتير ومش لاقيها ياترى روحتى فين بس انا مش هسكت انا هروح دلوقت وهنزل ادور عليها تانى 

______________________

فى البيت 


عمار بغضب..  كلكم قاعدين اهو لو حوريه جرالها حاجه عمرى ما هسامحكم 

وطلع شقته قبل ما يستنى رد من حد 

____________________ 

فى شقه وفاء 


سوزى.. يارب تموت وتريحنا 

وفاء..  يارب 

_____________________ 

فى شقه عمار وحوريه 


عمار مسك صوره حوريه وقعد يعيط ويقول.. روحتى فين ياحوريه روحتى فين انا حاسس ان امى وسوزى بيكذبوا عليا وان هما عملوا فيكى حاجه بس انا هخلى تليفونى يسجل واشوف هما بيقولوا ايه 


ونام وهو ماسك الصوره 

______________________


فى فيلا عماد 

رانيا.. اتفضلى ياحوريه 

دخلت حوريه 

الام فاطمه..  اى ولاد عملتوا اى ومين القمر اللى معاكوا دى 

رانيا..  دى حوريه هتقعد معانا كام يوم 

فاطمه.. تشرفنا اطلعى اقعدى معاها فوق يا رنيا وخليها تاكل وتنام 

رانيا.. حاضر 

______________________ 


فى اوضه رانيا 

رانيا.. حوريه ممكن تحكيلى مالك وانا مش هقول لحد واوعدك ابقا صحبتك 


حوريه.. حاضر وبدأت تحكى لها كل حاجه**** 


رانيا.. امم معلش بس ليه مسمعتيهوش ممكن يكون مظلوم 

حوريه.. مش عارفه 


رانيا.. انتى لسه بتحبيه 

حوريه.. اه 

رانيا.. ان شاء الله هترجعوا لبعض 

_______________________ 

فى شقه عمار 

كانت الساعه 8 مساءا 

عمار.. اى ده انا نمت كل ده انا هقوم اخد دش واجيب الفون اشوف فى جديد ولا اى 


وفعلا خد دش وطلع 

وجاب الفون وشغل المسجل 


سوزى.. شوفتى ياخالتو الخطه نجحت بس لما الزفته دى مشيت وعقدت كل حاجه رغم ان انا فرحانه

وفاء.. معلش هتتحل 

سوزى.. بس انا خايفه ان عمار يعرف ان احنا بنكذب عليه وانا معنديش امراض 


وفاء.. مش هيعرف ان شاء الله 


سوزى.. يارب 


عمار كان بيسمع التسجيل ومصدوم بس فى نفس الوقت فرحان انه مسك الدليل ولما يلاقى حوريه هتصدقوا ب التسجيل ده 

عمار.. انا هنزل ادور عليها تانى وسوزى هطلقها لما الاقى حوريه 

 

__________________ 

فى فيلا عماد 


رانيا.. عامله اى دلوقت 

حوريه.. الحمدلله بخير 

رانيا..  بصى قومى خدى دش وتعالى ننزل نتمشى على البحر شويه 

حوريه.. حاضر 

_______________________ 

بعد عشر دقايق خرجت حوريه ولبست ونزلوا يتمشوا شويه 

______________________ 

وهما ماشين على البحر حوريه لقيت عمار ماشى بالعربيه ومش عارف يروح فين فا وهى بتبعد علشان مايشفوهاش شافها فا وقف العربيه ونزل جرى عليها 


عمار.. حوريه انا اسف سامحينى والله كان غصب عنى 

حوريه قلبها دق 

رانيا.. هسيبكم شويه ومشت قبل ما تستنى الرد 

حوريه.. عايز اى يا عمار 

عمار.. حوريه انا بحبك والله امى ضحكت عليا وقالتلى ان سوزى بنت خالتى عندها مرض الكانسر وقالتلى اتجوزها ونا اتجوزتها لو مش مصدقه التسجيل اهو 

وفعلا شغل التسجيل 


حوريه.. انا بحبك بس اى وحده مكانى كانت هتعمل كده واكتر 

عمار.. انا عارف بس انا مش غلطان سامحينى 

حوريه.. مسمحاك وهرجع معاك علشان اكيد سوزى 

عمار.. بجد 

حوريه.. بجد 

_____________________

رانيا كانت واقفه مرقباهم من بعيد وعرفت انها روحت معاه 

____________________


فى شقه وفاء دخل عمار وحوريه 


عمار.. سوزى انتى طالق طالق طالق 

سوزى صوتت وقالت.. عملتلك ايه انا حبيتك اكتر منها 

عمار.. ده اللى عندى وسابهم وطلع 

_______________________

وفاء.. معلش ياسوزى بابتى اتصلى ب سماح تيجى تقعد تفكر معانا 

سوزى.. حاضر 

وفعلا اتصلت وسماح جت 

____________________

فى اوضه

فيها سماح وسوزى 

سوزى.. يعنى كده مش هعرف اخد الفلوس من عمار خلاص 

سماح انتى هبله معرفتيش تكسبيه من الاول 

وفجأه كانت معديه وفاء وسمعت كده فا وفاء طلعت ل ابنها عمار 

_____________________

عمار.. اى ده امى 


وفاء.. انا اسفه على كل حاجه 


عمار.. مالك 

وفاء.. حكتله اللى حصل**** 

عمار.. دول مجاانين لازم يروحوا مستشفى المجانين 

وفاء.. عندك حق بس حوريه فين عايزه اعتزرلها 

طلعت حوريه 

حوريه.. اذي حضرتك ياطنط 

وفاء.. الحمدلله بخير انا اسفه على كل حاجه يا حوريه سامحينى 

حوريه.. مسمحاكى مسمحاكى 

وفاء.. بجد 

حوريه..  بجد بس يلا ياعمار اطلب مستشفى المجانين تيجى تاخد سوزى وامها 

عمار.. حاضر وفعلا طلبها 

_____________________


فى بيت وفاء 

عمار.. يلا ياسوزى انتى ومدام سماح علشان طلبنالكم مستشفى المجانين 

سوزى.. احنا مش مجانين لا 

عمار.. طول مانتى عايزه تاخدى فلوس وكل همك الفلوس تبقى مجنونه وفجأه دخلوا 

عمار .. خدوهم 

_______________________

بعد 10 سنين 

حوريه جابت ياسمين وجنى تؤام عندهم خمس سنين 

وتوته توته خلصت الحدوته حلوه ولا وحشه😂♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️🥴

تعالوا ابعثوالي ادد وتابعوني يلا🥺❤❤❤💃😂

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close