القائمة الرئيسية

الصفحات

التوأم_ورحله_الحياه 🏁الفصل العشرون والحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون 🏁 بقلم ساره احمد كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

التوأم_ورحله_الحياه

   🏁الفصل العشرون والحادي والعشرون والثاني والعشرون والثالث والعشرون 🏁

بقلم ساره احمد

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

الفصل العشرون 

عنوان الفصل🎀 التضحيه  🎀

ينطلق الر"صاص علي الرجل الذي يختبئ خلف الستاره الموجود خلف السرير فيسقط قت"يل علي السرير بين نجم ويارا يظل نجم متجمد في مكانه لي ثواني وعينه متسعه علي مصاريع لا يستوعب ما قد حدث منذ لحظه..

روايات سارة احمد 

تقف ضحي مرتجفه الجسد ويدها ترتعش وهي مازلت مصو"به المسد*س في الهواء....بعد لحظه تتمالك اعصابها وتخفض المس"دس وتجلس علي الارض منهاره في البكاء يتمالك نجم نفسه هو الاخر ويجري نحو ضحي يجذبها لي حض"نه فتتشبث بيه ضحي وكأنها طفل رضيع وتبكي وجسدها كله ينتفض فزعا ورعبه يجذبها  عمران ويخبئها بكامل جسدها داخل ضلوعه ويظل ضمهها لي دقيقه حتي  هدأت ضحي واسترخي جسدها واصبحت هادئه الملامح....

نجم بهدوء اعصاب يقترب من ضحي ويحض"ن وجهها بكفاه وينظر لها بكل حنان...وحب

تشعر ضحي بلامان في احض"ان عينه....

نجم:حبيبي انتي دلوقتي كويسه

تؤام ضحي برأسها بمعني نعم...

يتنفس نجم محاول ان يهدأ حتي يعرف كيف يتصرف... ولكنه لم ينتبه لي الشخص الملثم الذي يتسلل لي داخل الغرفه وقد امسك بضحي وثبت علي رقبتها سك"ين فصرخت ضحي ببكاء 

الحقيني يا نجم...فيلتفت اليها نجم ويصح فزعا

نجم:اياك تقرب منها يا حق"ير سيبها احسن لك....

يحذره الشخص باشها"ر السك"ين 

علي رقبه ضحي بأنه لو اقترب سوف يق"تلها امامه

فينخط"ف قلب وانفاس نجم قلقا عليها

نجم:حاضر مش هقرب...

وفجأه يظهر تاج ويض'رب ذاك الملثم من الخلف علي ام ر'اسه

بعص'ي سميكه ثقيله فيسقط قت"يلا في الحال....

    _______________


بمجرد ان تركها ذاك الشخص تجري ضحي علي نجم فيضمها بلهفه وخوف

نجم: متخفيش يا قلبي انا فداك 

فتهدأ ضحي....

فلاحظ تاج ان يارا عاري"ه فينزعج بشده ويجري يغطيها بلغطاء بكل حب وخوف...ويطلب الشرطه والاسعاف....

لكنه قبل هذا قد جعل ضحي تلبس يارا ملابسها وتساعده حتي تفيق...


بعد التحقيقات الطويل وقص تاج وضحي كل ما حدث ومعرفه ان الرجلان مازلوا علي قيد الحياه وانهم ليسوا مصريين بل من رجال المافيا....واقفل المحضر وذهبت يارا وتاج احرار من تلك القضيه


وبعد مرور كم ساعه يجلسوا في شقه عمران ويارا تبكي بحزن علي ما حدث لها حقا لقد اسرت قلب تاج فضمها اليه...بحب فتشعر يارا بلامان...وعندما تدرك وضعها تخجل وتبتعد عن تاج وهي محرجه....

يارا:انا اسفه يا استاذ تاج...

تاج بضيق:بلاش استاذ دي ومشيها تاجي وبس...وابتسم باعجاب

فتشعر يارا بأن قلبها يجري في سباق الخيل....

ومن خجلها وتوترها اردت ان تهرب منه فنهضت ....بسرعه وربكه

يارا:انا ريحه الحمام وهي تتقدم تتعثر في احدي الطاولات فهي لا تراي شئ فيلحقها تاج ويضمها اليه فينظر اليها ويشعر بقلبه يود ان يرتمي في حض"نها

فيخرج نجم وضحي من المطبخ وهم يحملوا الكيك والشاي

فينزعج نجم من قرب تاج لانها بنت عمه اين كان....


فينظر اليه بحده فيبتعد عنها بلاحراج....

يجلسوا جميعم ويضع نجم الكيك علي الطاوله وضحي الشاي علي الطاوله

يشعر عمران بضيق لانه لم يفهم ما حدث وينظر بحده لي ضحي التي تاكل بشراه ....

نجم:هتفضلي تحشري كده وانا هطق من الغيظ عشان مش فاهم حاجه....

تنظر اليه ضحي بغض"ب من طريقته 

ضحي:بلاش اتفح يعني ده انا هم"وت من الجوع...

نجم بضيق:طيب يختي كلي 

فينظر لي تاج الهيامن في عيون يارا ويكمل وانت يا استاذ هيمان ممكن تحكي ولا مش فاضي وشيفني طرطور

تاج بضيق:طيب هحكي بصي انا كنت ناوي انت"قم من يارا فروحت شقتها عشان انفذ مخططتي ويدوب خدرتها وفجأه محستش بنفسي غير وانا حد بيض"ربني علي راسي وبفقد الوعي وبعد فتره صحيت لقيت نفسي متكتف علي كرسي وسمعتهم بيقوله لي حد في التليفون ان كله تمام وان يارا عند نجم وهيتصلوا بي ضحي عشان يقولوا لها فانا استغليت انهم مش مكتفيني عدل وفيكت نفسي وضر"بتهم اصلهم كانوا ٢رجل..

واتصلت بي ضحي وبلغتها الحكايه وقولتها تاخد مسد"سي من وري صوره البت الفلاحه الا موجوده عند الباب الشقه...

بس يا سيدي هو ده الا حصل

ينظر نجم بامتنان لي ضحي

ويشكرها

نجم بحيره:بس مين الا وري الحكايه دي...

وفجأه 

يتبع


روايات سارة احمد 


ده اقتباس من الفصل القادم👇

ياتري فيه تفاعل. ولا نيمين عشان لو جان الالف في ساعه هنزل الا بعده


#التوأم_ورحله_الحياه

اقتباس نا💖ري

يتوسل نجم ضحي ان تسمحه

وتعود معه ....بعد المفاجأه التي اكتشفها

نجم:ارجوكي يا ضحي ارجعي ليه تاني انا حياتي بقيت جح"يم من غيرك شهرين وانتي بعيده عني وبتع'ذبي فيه انا اكتفيت حر"ام عليكي...

يهتز كيان ضحي ويرق قلبها...

فتحدثت بشوق ولهفه ظمئان لي ان يرتوي من نهر الحب

ضحي:وانا كمان بحبك ووحشتيني اوي وموافقه ارجع معاك بس بشرط انك ترجع كل نصيب اخوك في الشركه ليه وترجع ليه اعتباره وهو واختي في اسوان وسط اهلنا بحفله ضخمه...وده يبقي برهان حبك.. ها ردك

يعقد نجم حجيبه ويفكر..وينظر لي ضحي التي تترقب بتوتر وقلق

بعد دقايق من حر"ب الاعصاب

يرد نجم

نجم ببسمه ماكر"ه:انا موافقه بس بشرط...ويهمس لي ضحي...

التي تتبدل ملامحها وتزفر بغض"ب وتشهق بفزع

يتبع

روايات سارة احمد

التوأم_ورحله_الحياه

  🎻الفصل الواحد والعشرين🎻

وفجأه يدق باب شقه نجم فيذهب حتي يفتح الباب  لي يجد مياده وامجد وبدر وتقي وهي تحمل امجد الصغير...فيتجهم وجه حين يجد اخيه وزوجته يدخلوا بيته...

فيقف عند الباب يمنع دخولهم فتغتظ منه مياده وتدفعه بعيدا عن الباب....

مياده بضيق:يا شيخ اوعي كده من وشنا خلينا نشوف بنتي عملت فيها ايه...فتبعده عن الباب بقوه وتدخل وخلفها بدر وتقي وهم يتمنوا ان تنشق الارض وتبلعهم من كثرت الاحراج....ويرمقهم نجم بنظرات غض'ب حارق"ه....وخلفهم امجد يجروا علي  ضحي بلهفه 

مياده:يا حبيبتي يا بنتي عملوا فيكي ايه وتضمها لم تلحق ضحي ان ترد وتجد اختها تجري عليها وهي قلقه وهي تحمل امجد الصغير....

تقي:خد يا بدر شيل امجد عشان اشوف اختي...

يحمل بدر امجد الصغير

وتجري تقي علي اختها....وتضمها

بلهفه وهي تقول

مالك يا ختي نجم عمل فيكي ايه...

امجد الاب:مالك يا قلبي الواد نجم ده عمل فيكي ايه....

يضحك تاج من تصرفات اخته وتقي وامجد وشكل نجم الذي علي وشك الانفجار

فيرد نجم بغيظ:يعني يا حماتي هكون عملت ايه فيها ليه محسساني ان سفاح امريكا ده حتي انا غلبان...

مياده بسخريه:هو انت هتقولي عليك ده انت ملاك وليك جنحين...بيرفرفوا وراك...

تضحك ضحي علي طريقه نجم وامها في الحوار....

تنظر مياده بغيظ لي تاج وتجذبه من ياقه قميصه...

مياده:وله يا تاج انا مش مرتاح لك قولي فيه ايه بضبط هنا الزفت نجم ده عمل ايه في البت...

يتعصب نجم ويهمس بنفاذ صبر

الله ما طولك يا روح علي العيله الهم دي....

مياده:بقول حاجه يا جوز بيتي 

نجم ببسمه صفراء:لا يا حماتي انا بقول شرفتوا

فتضحك ضحي علي نجم فهي تعلم بأنه يشتعل غضبا...فينظر لها نجم بحده فتكف عن الضحك

تحاول ضحي الهروب من نظراته فدير وجهها نحو امها وتقول

ماما احنا لازم نتغد هنا قومي يا تقي جهزي لنا الغد اصلك اسطه بريمه في الاكل....وقبل ان تنطق تقي...

يصيح نجم فزعا في الجميع ويجذب تقي من يدها بحده وعينه تشتعل بلهيب الغضب..وقبل ان ينطق تبكي تقي لكنه يجد بدر امامه وتقي خلف ظهره بدر فينظر بدر لي نجم بغضب مشتعل ويجذبه من ياقه قميصه...

بدر:انت ازاي تتجرأ وتلمس مراتي وازاي تتجرأ وتبص لها كده انت اخوي الكبير بس دي مراتي الا يلمسها او يزعلها ادفنه مكانه حتي لو كان انا.....

يبتسم نجم ببرود ويبعد يد اخيه بحده...ويتنظر اليه بغضب اكثر من ناري....ويتحدث باسلوب مستفز

نجم :عشان كده هربت بيها يوم فرحي ومكنش عندك الشجاعه انك توجهني عارف ليه عشان هي وحده رخيصه وانت مش رجل...

لم يتحمل بدر خطأ اخوه في زوجته ويلكمه بقوه فيسقط نجم ارضا وينهال عليه بدر بضرب المبرح وهو يصرخ كله الا مراتي انا هقتلك يا نجم كله الا تقي...

فيركله نجم فيسقط بدر بعيدا عنه وينقض عليه نجم ويبرحه ضربا...

وهو يصرخ بغضب اخوي الا خاني وسرق خطيبتي وخله فضحتي بجلال انا مش بحبها انا بعشق ضحي الا دفرها برقبه ميه زي تقي بتعتك دي....

كل هذا وامجد وتاج يحاولوا ان يبعدوا نجم عن بدر وتقي تبكي وهي في حضن ضحي التي تشتعل غضبا وضيقا من نجم وفي النهايه ينجحوا في فصلهم عن بعض...

تاج يمسك نجم وامجد يمسك بدر...وهم مازلوا يسبوا بعض ويلعنوا ويتوعدوا لي بعض..

وفجأه تصرخ ضحي بوجع وهي تقف في المنتصف بينهم وتشير لهم بسكوت...

ضحي:بس كفايييه بقي حرام عليكم انا وتقي معدتش متحملين كل الخلافات والاحقادي فيسكت بدر ويتركه امجد لي يذهب لي عون وموست تقي التي ترتمي بين احضانه....وتبكي وهي تقول انا السبب في كل ده

يطبطب عليها بدر بحب وهو ينظر لي نجم بغل وكره

بدر:انتؤ غلطتي وندمتي واحنا دفعنا التمن غالي يبقي خلص بقي 

واي حد هيفكر ياذيكي هقتله...

تنظر ضحي لي نجم بقهر وانكسار وخيبت امل....

نظراتها تقتل نجم لكن غضبه وعناده وصراره علي اخذ حقه  كان اقوي من كل حب وعشق يكنه لي ضحي....

ضحي:كده انت قطع كل خيوط المحبه الا بينا وطالمه هي رخيصه يبقي انا ارخص عشان هي توامي


واحب اقولك ان الحب غفران تسامح مش عند وانتقام ده بيقتل كل الحب ومن النهارده انت خارج حياتي انا بكرهك يلا يا جمعه من البيت الخنيق ده...وجرت والجميع خلفها يرمقوا نجم بقرف واحتقار


لم يبقي الا يارا التي تشعر بلاسف علي حال نجم فتقترب منه وهي تتحسس طريق الوصول اليه

فيسندها نجم...ويساعده حتي تجلس

يارا بحزن:ايه الا جري لك يا نجم فين قلبك وكرم اخلاقك وتسمحك

كده انت مش هتجني من انتقامك من تقي وبدر غير سخط وكره الكل وهتخسر مراتك ضحي دي كنز مش هيتعوض...

يتعجب نجم من التغير الطيب لي يارا...

نجم:من امتي الطيب دي يارا...

يارا:من الا حصل ليه وانا بعيد حساباتي مع نفسي...


نجم بعند:وانا مش هسيب حقي وحق كرامتي الا اتهانت هدفعم التمن غالي مش انا الا اسيب حقي او يتلوي دراعي...

يارا بحزن:انت حر  شريف وصل انا نزله ليه اصله مقطعك عشان الا بتعملوا في نفسك وفي اخوك والكل وتنزل يارا بمساعده نجم ويسندها شريف الذي يتجاهل نجم تمام....


عند ضحي

تبكي ضحي وهي تصلي وتدعي ربها....وبعد ان تنهي الصلاه 

تجد تقي بجانبها...

تقي:انتي كويسه يا ضحي..

تبتسم ضحي بتعب:الحمد لله

تقي:هتعملي ايه...

ضحي بتحدي:هربي نجم واخليه يقول حقي برقبتي ويتوسلي لني ارجع ليه وهشوف كليتي ومستقبلي مش كفايه سنه ضاعت مني هشوف مستقبلي..

تضمها تقي بحب ربنا يخليكي ليه

ضحي:ربنا يحفظك ليه من كل شر وما يفرقنا ابدا...

مر اسبوع الحال كم هو لحد ما في يوم جاء اتصال لي نجم جعله يشطاط غضبا وغيره وانطلق لي كليه ضحي وهو يصرخ باسمها بغضب ناري كده يا ضحي طيب نهايتك النهارده ويصل لي الكليه وينزل يجري لي الداخل وهناك..يري ضحي وو

يتبع

روايات سارة احمد 

الا جاي اكثر تشويق وثاره وجنون عاشقين

التوأم_ورحله_الحياه

🎤الفصل الثاني والعشرون🎤

يصل نجم لي كليه العلوم ويدخل وهو يشطاط غضبا من ضحي وجنونها في استفزازه وجن اكثر حين راي ضحي تضحك من قلبها برقتها ودلالها الساحر وعيونها الشقيه وهي تنظر لي ذاك المعجب المجنون بيها وهو يقف علي سلالم الكليه وممسك جيتار ويعزف لها اغنيه تجمع حولهم جميع الطلاب وكانوا منبهرين من جمال صوت ذاك الشاب وكان يغني بانسجام كبير...

الشاب:حبيبتي حين انظر اليكي اسحر حبيبتي يا عشقي الكبير وقلبي السعيد حبيبتي لا تقولي لي بأني غريب حبيبتي اعطمني من شهد شفاتيكي حبيبتي قولي لي ماذا افعل حتي اصير كلمه حبا تخرج من شفتيكي حبيبتي قولي لي كيف يكون البعدك عنكي عذابي وقولي لي ما سر بهاكي حبيبتي ارسمي شمس ايامي ببسمه تحلو ازهاري حبيبتي احبك قالها وهو يقترب من ضحي ويجثو علي ركبته وفي فمه باقه من الزهور...

وهو مبتسم...ويرفع حاجبه باعجاب  والكل يصور ويحسد ضحي.... تقع عين ضحي علي النجم الذي يقف خلف الشاب وهو يزفر مثل البركان ووجه محمره مثل الثور الغاضب فتلمع عيون ضحي بلمكر وتبتسم بقبول وابنهار مصطنع حتي تشعل لهيب الغيره عند نجم...

ضحي:الله صوتك بجد اسيرني غني كمان اروني من نبع احساسك اصل انا محرومه من الاحساس الراقي ده ...

ينظر لها نجم بحده

التوأم_ورحله_الحياه

   💥الفصل الثالث والعشرون💥

يجري نجم خلف ضحي لكنه يفشل في اللحاق بيها ويقف يلتقت انفاسه وعينه تبحث عنها في كل مكان وهو يتوعد لها...وفي يسير عائد لي سيارته وتيتمتم بغض"ب وغيظ

نجم:والله العظيم ما انا سيبك يا بيت امجد...نهارك هيبقي طويل زي لسانك ودماغك المعوجه يا انا يا انتي النهارده وفتح باب سيارته وصعد فيها وهو مغتاظ بشده كل هذا تسمعه ضحي وقلبها يرتجف بداخلها..وتقول في نفسها...

ضحي:يارب استرها معاي ده انا غلبانه ومش اده ده مفتري ده خرش"م مص"ارع التيران اومال انا الكيوتي البسكوته هيعمل فيه ايه احسن حاجه عملتها اني استخبيت في عربيته مكان ميخطرش علي باله ياسلام علي ذكائي خمسه عليه...لكن فجأه تتوقف السياره ويفرمل نجم بقوه فتص'طدم ضحي بي ظهر كرسي القياده في جبهتها  وتضع يدها علي جبهتها موضع الصدمه وهي تتاوه بشده

ضحي اه يا راسي ايه الغباء ده هو انت ازاي معاك رخصه سواق..بارد 

وتجد من يجذبها لي خارج السياره من خصرها فجأه وهو مبتسم ويردد

نجم:تصدقي معرفش ازاي اخدتها زي ما انكتب عليه انتي يا مصيبه عمري والله ما انا رحمك 

تبلع ضحي ريقها بصعوبه وتحاول الفرار من قبضته لكنها تفشل ويقيدها نجم في السياره بعد ان ض'ربها علي ام راسها حتي تفقد الوعي...حتي يسيطر علي نوبات صريخها وسبها اليه...يضعها نجم داخل السياره ويقبلها علي وجنتها برقه ويملس علي شعرها بحب وينظر اليها بعيون تفيض بكل شوق وهيام

نجم:غصب عني الا عملته بس اعمل ايه في عندك ده بس انا هربيكي يا ضحي بس بحبي واهتمامي...

وصعد لي سيارته وانطلق


في مكان اخر

فريده بغضب:ازاي يا غبي منك ليه تقي تفلت منكم وناي يعرف كل تفاصيل الحكايه لا بقي فيه خ'يان

وسطينا وظلت تردد هذا بغ"ضب وش"ر ليس لهو مثيل وهي تسير ببطئ وكأنها ح'يه تختار فريستها

وعيونها تضوي بلئ'يم الي ان لاحظت توتر احدهم فخطر في بالها فكره تضلل بيها ناي عن مخطتها القادم...

فريده بمك"ر:بصوا يا رجاله ومتخفوش الا فات ما"ت واحنا ولاد اللحظه دي...احنا هنفذ الخطه دي كمان يومين وشرعت في شرح الخطه ودور كل شخص فيها وما هي بأكثر من طعم حتي تصطاد بيه جاسوس ناي ... يالها من داهيه.... كل هذا يسمعوا ناي من خلال كاميره زرعها في وكر فريده حتي يعرف مخططها...ويتصرف علي اساسه......يراقب ناي ويسمع كل هذا والشك سيده ومولي...

فيرجع براسه لي كرسي مكتبه وهو يعيد كلام فريده الذي يشك ويقلق منه ويعتقد بأنه طعم

ناي:اعمل ايه اخاف اسكت يبقي الا هتعمله ده كارثه بمعني الكلمه او اتصرف واكشف نفسي والا بيساعدني وساعتها مش هعرف امسك فريده لي الابدا عشان هي زي الت"عبان بيختفي في جحره

يارب ساعدني...وفجأه يتهلل وجه بفرحه...ويقول وجدتها بض"ربه واحده هنقذ تقي وبدر والكل وهقبض علي فريده واخلص من شري"ها لي الابدا ونهض  مهرولا والتقط جاكته ومفاتيحه وهاتفه وخرج مسرعا....يعزم علي تنفيذ ما خطر في باله...

في احدي الحدائق الهادئه تجلس يارا تفكر في ترتيب حياتها كيفيه التعامل مع وضعها الجديده 

يارا:سمحيني يارب علي كل ش"ري الا كنت فيه انا راضيه بمقدري والحمد لله علي كل حل...بس ازاي هرجع تاني لي الكليه وادرس المجال الا بحبه....لي يأتي صوت من خلفها يقول

انا اقولك ازاي يا حلوه...

تبتسم يارا بخجل وتلمع عينها ببريق الحب..ويتهلل وجهها باشراقه المحب....وتهمس برقه وحياء

يارا:تاج هو انت عرفت مكاني منين...؟

يجلس بجانبها تاج وهو ينظر لها بحب ومبتسم بسعاده...

تتوتر يارا من قربه رغم انها لا تري لكن بصيرتها تري تاج وتشعر بيه...فتزهر وجنتها مثل زهور الربيع من توترها...

فيبتسم تاج بسعاده لانه يعلم سبب توترها...فيقترب منها ويمسك يدها فترتجف يارا وتتوتر  وتسحب يدها بسرعه وتنهض من مكانها بربكه لي درجه انها كادت ان تتعثر فيلحقها تاج ويضمها اليه فتسند يارا علي صدره فيشعر بدقات قلبها السريعه ...فيبتعد عنها حتي تتنفس....ويسندها.....

تاج بود:متخفيش مني يا يارا انا بحبك ومستحيل اذيكي وعوز اتجوزك...

تدير يارا وجهها بعيدا عنه وتدمع عينها بحزن فكم تمنت ان تحب وتحب وتشعر بروعه الحب وان يكون لك شريك يخاف عليك ويدعمك في كل وقت لكن انها لا تصلح لي الجواز بسبب عجزها هذا ما كان يدور في عقلها وصممت علي الرفض لانها لا تقبل الشفقه او الاحسان من احد خصوص لو كان من يتمنه قلبها...

فتشعر بتاج يمسك يدها ويقبلها ويقول...

تاج:انا بحبك اوي يا يارا معرفش ازاي او امتي ربنا القي بحبك في قلبي والله بحبك وهكون سندك وانتي سندي...

تسحب يارا يدها منه بحده ودموعها تسيل

يارا:طلبك مرفوض انا مقبلش الشفقه من احد ومن فضلك ابعد عني وندهت علي المرافقه لها فاتت واخذت بيدها وانصرفت بسرعه من الحديقه...

تاج:والله ما انا مستسلم غير ام تكوني ليه حتي لو هفضل الدهر وراكي....انا بحبك وهثبت لكي ده


يصعد شريف لي شقته وهو حزين علي حال اخته شارد الفكر لا يري امامه لي يصطدم بي فتاه تهبط الدرجه وتلعن في نجم وضحي فيسقطه ارضا فيصبح شريف فو:قها وقد سقطوا من اعلي السلم لي اسفل..

الفتاه بوجع وضيق:اوعي من فوقي يا جبل البرود انت ايه اعمي مش بتشوف...كس"رت جسمي اصلها كانت نقصاك علي المسي

ينهض شريف وهو مغتاظ من لسانها الطويل ويجذبها من يدها

بحده

شريف:بصي انا الا فيه مكفيني فمش نقصك علي المسي ونقص طولت لسانك في غور احسن لكي ويدفعها بشده فتفقد توازنها وتسقط من اعلي الدرج تص'طدم راسها بلحائط وتسيل دمائ"ها وتفقد الوعي يجري علي شريف بفزع ينهار مش معدي هو انا كنت نقصك وحملها وصعد بيها لي شقته ويبدأ في اسعافها...


يدخل بدر من باب الشقه وهو حزين شارد مهموم لي يجد تقي ترضع امجد وهي تستقبله ببسمه 

تقي:اهلا يا حبيبي لي تختفي بسمتها حين تراه هكذا وتضع امجد في سريره وتجري عليه وتضمه بقلق مالك يا قلبي مهموم بقالك زمن خير..وكأن بدر ما صدق وارتمي في حض"نها وكأنه طفل رضيع يبكي بق'هر

بدر:انا تعبت يا تقي مش لقي شغل نجم محرم اي حد يشغلني وانا مكس"ور عشان مش عارف اصرف عليكي انتي وامجد ومش قادر اقوم بمسوليتي نحيتكم وده قت"لني....

تخرجه تقي من حضنه"ا ودموعها تسيل حزننا علي انكس"ار زوجها

فتمسح دموعه بحب وتوسيه

تقي:حبيبي كل ده مش مهم طول ما احنا مع بعض اكيد هنعدي الفتره دي ان شاء الله خير انا بحبك وده شى مش بيدك...فرجوا قريب.....

يضمها نجم اليه براحه وكانه هم وازاح عن صدره فينام في حض:نها.... فتضعه تقي علي الاريكه بلطف وحب وتغطيه وتقبله جبهته

تقي:انا لازم اشوف حل مع نجم ده

بعد فتره تفيق ضحي وهي تشعر بالم في راسها وتتأوه وحين تنظر حولها تشهق بفزع

يتبع

روايات سارة احمد 

الفصل جميل فيه مشاعر حب راقيه فيه فصل كمان بليل

وشكرا لي دعكم❤ وكلامك الذي يفوق الوصف من الجمال والا جاي احلي


تكملة الرواية من هنا

تعليقات

التنقل السريع
    close