القائمة الرئيسية

الصفحات

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته الفصل 15من عذاب خادمتي الصعديه الكاتبه صباح عبد الله كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات


 السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

 الفصل 15من عذاب خادمتي الصعديه 

الكاتبه صباح عبد الله 

كامله على مدونة النجم المتوهج للروايات

بسم الله الرحمن الرحيم 


في غرفة صغيرة ومظلمة يدخل ياسين وياسمين الي الغرفة بعد أن استاجرها ياسين من اجل ان يظل فيها هو ياسمين يذهب ياسين ويريد أن يشعل المصباح لكن يصرخ بصوت عالي تردف ياسمين بفزع.      بسم الله الرحمن الرحيم خير مالك 


ياسين بألم     خدي بالك ما تلمسيش الكوبس ده علشان بيكهرب


ياسمين بخوف.     انت كويس


ياسين بتمثيل.    لا ابدأ مش كويس حاسس اني هموت


ياسمين بغباء.   يامري هطلع اصويت الناس تجي تلحقك وتخدك على المستشفى


ياسين بدهشة.     هاتصويتي 


ياسمين.    ايوه هارجع بسرعة 


يمسكها ياسين وهو يقول بضحك    استني يامجنونة رايحه فين


ياسمين.   هاشوف حد يخدك على المستشفى


ياسين بالرومانسية.      ليه خائفه عليا صح 


ياسمين بتوتر.     واخاف عليك ليه مانت زاي القرد اهو 


ياسين.     قرد يعني مش خايفه على جوزك ولا حاجه


تنظر إليه ياسمين ثم تركض الي الخارج وهي لا تعلم لماذا قلبها ينبض بجنون هكذا تنظر ياسمين الي القمر وهي تتذكر ما حدث


فلاش باك


ياسين.     اسمعي ياسين وافهمي انا عاوز اقولك اي انا عاوز اردك علي ذمتي علشان اول حاجه انتي حامل دلوقتي والناس مش هاتسيبك فى حالك ثاني حاجه انا وانتي ماينفعش نفضل مع بعض تحت سقف واحد واحنا مطلقين وانا عاوزك ياسمين صدقني انا هاتغير علشانك صديقني مستحيل اعمل لكي حاجه رجاء ادني فرصه واحد بس فرصه واحد بس ياياسمين انا بحبك


تنظر ياسمين الي ياسين الذي ركع على قدميه وهو يقول.     انا بحبك اوي يا ياسمين توفقي تتجوزيني والله هاعمل كل الا اقدر على علشان تكوني مبسوطه وفرحانه في حياتك ادني بس فرصة وانا هاثبت لكي قد اي بحبك يا ياسمين


ياسمين بدموع.     حا تحب خادمة يا ياسين باشا


ياسين بحبك.    بس تقبلني الخادمة الا سرقت قلبي وعقلي وقلبت كياني من يوم ماعرفتها فرصة أخرى يا ياسمين


تري ياسمين صدق ياسين في عيناه ترد قائله.     توعدني انك حا تحبني وتحمني مش شر الناس لو فضلت معاك ووفقة ارجع على ذمتك تاني


ياسين بصدق ودون تفكير.    بوعدك أن هاعمل اي حاجه علشان احمكي واخليكي سعيدة في حياتك بس انتي ادني فرصة أخرى فرصة واحدة بس يا ياسمين مش طلب منك غير فرصة أخيرة 


ياسمين بدموع.    طب اني موفقة ارجع لك يا ياسين


تستيقظ ياسمين. من ذكرياتها على أحدهم ياحضن خصره بتملك من الخلف وهو يقول.     القمر جري وخاف من اي


ترجع ياسمين برأسها على كتف ياسين وهي تغلق عيناها وتضم يد ياسين بقوة بينما تستمتع بهذا الشعور النادر الذي هاجم على قلبها وهي تقول.     خايفه اكون بحلم حلم جميل وفجاه ينقلب على كابوس مرعب ومخيف


يضع ياسين قبله رقيقة على عنق ياسمين هو يقول...   طول ما انا معاكي هاخلي ايامك كلها احلام وطول ما انا معاكي مش عاوزك تخافي من حاجه انتي فاهمه


تبتسم ياسمين بحب  وهي تقول.   ربنا يخليكي ليه يا ياسين


ياسين بمشاكسه     يخليني بس


ياسمين بحب       يخليك ويبارك فيك ويسعدك ويجعل ايامك كلها فرح وسعادة يارب العالمين


ياسين.   يارب العالمين بس انا مش عاوز تدعي لي


ياسمين بغباء.    امال عاوز اي


ياسين برمنسيه.    بحبك عاوز اسمعها منك


ياسمين بتوتر واصاب الحمر خديها وهي تقول بينما تحاول الهروب من أمام ياسين.      ومين قالك اني بحبك اني مش بحبك ما تخليش الشطان يضحك عليك


يمسكها ياسين من خصرة وهو يقول بينما ينظر إلى عيناها.     بجد مش بتحبني


ياسمين بتوهان وهي تنظر إلى عين ياسين.     ايوه مش


ياسين بخبث وهو يقترب أكثر في أكثر.    مش اي قولي


تبتسم ياسمين بحب وهي تقول بمشاكسه.     مش بحبك ويلا سبني


ياسين بمزح.     اها قلبي انكسر


يترك ياسمين وهو يضع يده على على قلبه بطريقة مضحكة


تضحك ياسمين وهي تقول.    ههه سلامتك ياحبيبي


ياسين بلهفة.       حبيبك يعني بتحبني


ياسمين بخبث.     توتوتو مش معناته لم اقول ياحبيبي اكون يحبك يلا عاوزة انام تصبح على خير


ينظر ياسين إلى ياسمين وهو يقول بينما وضع يدي على رأسه.      ماشي ياست ياسمين لم نشوف هاتفضلي تعندي في لحد امتى


وبينما تذهب ياسمين اتجاه باب الغرفة يطلق أحدهم طلقة نار على ياسمين


ياسمين بصراخ.     اعااا ياسين


ينظر ياسين بدهشة إلى ياسمين التي وقعت فوق الأرض وتغرق في الدماء ولا يستوعب ما حدث يركض اتجاه ياسمين وهو يصراخ مثل المجنون.     ياسمين


وفجاه يرن هاتف ياسين يضع ياسين سماعة الهاتف على اذنيه وهو يقول بينما يحمل ياسمين على قدميه


رجاء حد يساعدني مراتي حد


وفجأة يصمت ياسين عندما قال المتصل      اهدي يا ياسين باشا الخادمة كويسة الرصاصة بس في كتفها بس المره الجايه هاتكون في القلب اسمع هاقولك اي لو عاوز الخادمة تفضل بخير تطلقها وترجع على البيت ويرجع كل كل حاجه زاي ما كانت والخادمة ترجع بلاده وانت ترجع على بيت اهلك ودار مادخلك شر


ياسين بذهول. وشك     انت ولا انتي مين


المتصل.    مش مهم المهم تنفذ اللي بقول لك على لو عاوز المدام تفضل عايشه


ثم يغلق المتصل الهاتف بينما نظر ياسين بذهول.الي ياسمين التي أخشى عليها ثم يحملها ويدخل بها إلى الغرفة ويذهب ويحضر شمعه ويقوم بأشعلها  ثم ينظر إلى ياسمين بحزن بينما نظر إلى السكين التي بيدي وهو يقول.     استحملي يا ياسمين ياحبيبتي لازم اطلع لكي الرصاصة وسامحني مش معايا فلوس اخدك على المستشفى 


ثم يذهب ويحضر قماشة بيضاء ويجلس بجوار ياسمين بينما وضع أطراف السكين على شعلة الشمعة ثم تركها تبرد ونزع ثياب ياسمين وعقم مكان الجرح جيدآ ثم مسك السكين وإخراج الرصاصة من كتف ياسمين بينما تصرخ ياسمين من شدة الألم يرمي ياسين السكين من يدي ويضم ياسمين بشدة ويبكي وهو يقول.      انا اسف والله اسف ياقلبي انا اسف سامحني حبيبتي انا اسف. والله اسف


تفتح ياسمين عيناها وهي تقول بألم بينما يتسرب العرق على جبينها وصوت ضعيف.      اني بحبك ياسين خليك جانبي مو تتركني مهما يحصل 


ينظر إليها ياسين وهو يقول بحب بينما وضع يدي على وجها ياسمين.      وانا كمان بحبك بحبك بحبك بحبك وبموت فيكي بعشقك ياقلب ياسين وروح ياسين  وعقل ياسين وحياة ياسين وكل حاجة حلوة في ياسين والله العظيم 


ياسمين بألم.     طب اثبت لي اكده


يضحك ياسين بخفه وهو يقول. بينما نزع آثار دموعه.      ياختي ختضني عليكي ووجعتي قلبي


تقترب ياسمين من ياسين وهي تقول        ضمني يا ياسين اني سقعنها قوي


يضع ياسين يدي على جبين ياسمين وهو يقول.    الحراره مرتفعة اوي هاقوم اجيب ميه سقعه واعملك كمادة 


وبالفعل يذهب ياسين احضر ماء بارد ويجلس بجوار ياسمين التي ذهبت في سبات عميق ويفعل لها كمادة


اليوم الثاني 


في منزل عائلة ياسين 


 في الغرفة اسلام الخاص به يقف اسلام أمام المرأه وهو شارد و الحزن لا يفارق ملامح وجه يردف قائلًا وهو ينظر إلى انعكاس صورته في المرأه.      أي ياسلام حبتها ولا اي دي واحدة مخطوبة معقوله تحب واحدة ملك واحد تاني ومش اي حد ده حاتم صاحبي واخوي معقوله ابص لحبيبتة صاحبي اهدي يا إسلام ومش تفكر فيها كتير واكيد مع الوقت هاتنسها اها هي ولا أول بنت واخر بنت يعني 


وفجأة يسمع صوت عالي يصدر من الأسفل 


اي الصوت ده ده صوت ياسين 


ثم يركض إلى الأسفل 


في الدور السفلي 


يقف ياسين أمام باب المنزل وهو يقول بصوت عال.    ياسر ياسر اطلع لي هنا لو انت راجل ووجهني انت ومراتك لو عندكم الشجاعة 


وفجأة يأتي كلا من مايسه وياسر وإسلام على صوت ياسين يردف ياسر بغضب قائلاً.      انت اتجننتيا زفت انت اي اللي بتعملوا ده نسيت انك في بيت ناس محترمين


ياسين بسخرية.ممزوجه بنبرة تحذير ⚠     مانا عارف الاحترام بتاعكم ده بس انا جيت اقول لكم كلمة واحده بس ياسمين مراتي خط أحمر لو حد لمس شعرها شعرها بس منها مره تانيه يكون بي يفحر قبره بأيدي ومش هايهمني مين الا هايكون واقف قدامي 


اسلام بدون فهم.      اهدي بس يا ياسين وفهمنا اي اللي حصل 


مايسه بغيظ.      طلقة البنت دي يا ياسين ودار مادخلك شر 


ياسين بضحكة سخرية.     ههه أطلقها ده يكون في أحلامك انتي وجوزك يامدام مايسه 


ياسر بغضب.      البنت دي عملتلك عمل لحس عقلك فوق يا ياسين دي مجراد خادمة مش من مستوانا؛ 


ياسين بصوت عالي.     ده انتم الا مش من مستواها والخادمة دي مرات ياسين يا ياسر بيه انا جيت بس احذركم لو حد قرب من ياسمين لَو بالغلط ها تكون نهايتوا على أيدي 


اسلام.     هو اي الا حصل يا ياسين مخليك مضيق كدا


ينظر ياسين إلى ياسر ومايسه وهو يقول.    أمك وابوك عندك أهم اسألهم 


ثم يذهب ياسين ويترك كلا من مايسه وياسر ياشتعلون من شدة الغاضب تردف مايسه قائلة بغيظ .      ماشي ياست يا ياسمين يا انا يا انتي 


ثم تحمل الهاتف المحمول وتطلب رقم مجهول وبعد وقت يجيب المتصل تردف مايسه قائلة.      نفذ اللي اتفقنا على قبل ما ياسين ابني يوصل عند البنت دي


اسلام بذهول.      انت بتكلامي مين يا ماما واي  اللي اتفقتي على


عند ياسمين


تنام ياسمين بتعب وفجأة يترك أحد باب الغرفة تستيقظ ياسمين على صوت تركات الباب تقوم بتعب وهي تقول بضعف.     ده اكيد ياسين رجع


ثم تفتح الباب لكن تصرخ من الصدمه من الشخص الذي يقف أمامها وهي تقول.     عمي؟؟


ياريت تتفاعلوا على الرواية ياجماعة

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇


من هنا


تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع
    close