القائمة الرئيسية

الصفحات

الأخبار[LastPost]

رواية بناتي مصايب من البارت الاول حتي الثالث عشر والاخير بقلم آلاء على كامله علي مدونة النجم المتوهج للروايات



رواية بناتي مصايب

من البارت الاول حتي الثالث عشر والاخير

بقلم آلاء على


صباح يوم جديد تشرق فيه الشمس لتنير الارض .. في فيلا الحمزاوي 

تركض الخادمة بسرعة كبيرة الي حيث حديقة الفيلا حيث تجلس امرأة ما ترتدي نظارة القراءة وتقرأ بكتاب ما 


الخادمة التي تُدعي مديحة وهي تنهج : الحقي يا ست هانم 


السيدة وهي تُدعي منى بخوف من شكلها : في ايه يا مديحة !!!؟


مديحة : في حد اتصل وقال إن ست سمية هانم هى وست سمر في القسم 


منى بفزع : ايييييه ؟!


مديحة : والله حد اتصل دلوقتى وقالي كده


منى : قسم ايه ؟! 


مديحة : قسم ***** 


ذهبت منى تركض بسرعة الي حيث العنوان الذي أبلغتها به مديحة ... وبعد حوالي ربع ساعة وصلت إلي ذلك القسم


منى للعسكري: لو سمحت انا عايزه ادخل للمأمور !!


العسكري : اقوله مين ؟!


منى : قوله منى مبروك والدة البنتين اللي جوا 


وما هي الا دقائق حتى سمح العسكري لها بالدخول .. دلفت الي غرفة المأمور 


منى وهي تسلم عليه برسمية: اهلا وسهلا انا منى مبروك حرم المرحوم ...

قاطعها دخول أحد من الباب 

نظروا الي ذلك الذي اقتحم الغرفة بدون سابق انذار 


الضابط بترحاب شديد وهو يأدي التحية العسكرية:اهلا يا سيادة العقيد 


العقيد وهو يُدعى سالم بعدما جلس : في ايه ؟! ايه اللي حصل .. قابضين ع البنتين دول ليه ؟!


الضابط بأدب وهو يجلس : يا فندم واحدة فيهم فتحت دماغ الراجل ده 

"قالها وهو يشير ع رجل يجلس ع أريكة بعيدة" 

والتانية خبطت الراجل دا بالعربية كسرتله رجله 

"قالها وهو يشير ع رجل آخر يجلس بجانب الرجل الأول ع الأريكة "


سالم وهو يكلم الرجلين : اممممممم طيب دول بناتي واحنا ممكن نحلها ودي ومالهاش لازمة المحاضر 


وبعد حوالي ساعه الا ربع خرجوا جميعا من ذلك القسم 


منى لسالم بإمتنان : بجد شكرا جدا يا سالم مش عارفه من غيرك كان هيحصلهم ايه !!!


سالم : انتي بتقولي ايه يا منى دول زي بناتي ..اول ما مديحة كلمتني جيت ع طول


منى : ربنا يخليك يارب يا سالم 


سالم لسمية بضحك : بس قوليلي يا سمية انتي فتحتي دماغ الراجل ليه ؟!!


سمية بتعب مزيف: انا تعبانة دلوقتي يا سولم عشان بذلت مجهود كتير وانا بفتحله دماغه .. بكرا هبقا احكيلك


سالم بضحك: طب وانتي يا سمورة ؟!


سمر بصوت واطي لسالم : بقولك ايه يا سولم ماتيجي تروح معانا الا امه الحاجة هتعمل معانا الجلاشة 


سالم بضحك : تستاهلوا 


سمر بمرح : ماشي يا سولم .. ان ما قولت ل لولو مبقاش انا 


سالم بمزاح : احنا فينا من كدا !!؟


سمر بمزاح مقابل : اه فينا مش انت اللي بدأت 


منى : انتوا بتقولوا ايه ؟! 


سمية : هه لا ولا حاجه


منى : طب يلا بينا 


وبعد حوالي ربع ساعة في فيلا الحمزاوي 


منى وهي تركض ورائهم بالشبشب وباليد الأخرى تمسك عصاة طويلة ورفيعة : والله ما انا سيباكوا يا ج** يا ولاد الج** 


سمر وهي تركض وخلفها سمية : هدي نفسك يا منى .. انتي عندك الضغط 


منى : ضغط ايه يااختي ... الضغط دا كان زمان دلوقتى بقا سكر ومرارة وكل حاجه بسببكم 


سمية بمزاح: اهو اشكرينا بقا جبنالك سكر اهو بدل ما تشتري من برا 


منى وهي تقذفها بالشبشب : وكمان ليكي نفس تهزري يا بجحة !!! 

"ثم قالت بزعيق وصراخ "

انتوا متفقين عليا ولا حد مسلطكم عليا !!؟


سمر ببرأة مصطنعة: والله ولا متفقين ولا حاجه 


سمية : والله يا منى انا روحت لقيتها هناك 


منى وهي تدعى الهدوء : روحتي لقتيها هناك اه .. طيب انتي ليه فتحتي دماغ الراجل يا حبيبتي !!؟


سمية ببجاجة : نصب عليا في مية جوندي


منى : نصب عليكي في ايه ياااااختى ؟!!


سمية : مياية يا منى .. كنا متفقين اني اول ما اخلص نمرتي اخد ١٢٠٠ لقيته بيديني ١١٠٠ بس ويقولي استبينا


منى : اه وطبعا انتي مسكتلهوش وفتحتي دماغه 


سمية : طبعا اومال اسكتله ولا اسكتله بعد ما كل حقي !!


منى : لا طبعا متسكتلهوش .. 

"ثم وجهت كلامها لسمر " 

وانتي يا ننوس عين امه !!؟


سمر : لا خالص انا مش زيها ... كل الحكاية اني كنت بتكلم في التليفون مع الواد عصعوصة اللي بيجبلي الورد .. فمخدتش بالي اني برجع لورا فخبطت الراجل ده 


منى بتهكم : اه وطبعا نزلتي اعتذرتيله وهو مرضاش


سمر : لا طبعا انا نزلت اطمن ع العربية ..اتخدشت ولا لا 


منى بإستخفاف وهي تقذفها بفردة الشبشب الاخري : اه طبعا العربية اهم 


سمية : هما اللي غلطانين مش احنا 


منى وهي تركض ورئها بالعصاة : هما اللي غلطانين يا معف**

يا ام صوت وحش .. ياللي بتطلعي ع المسرح تغني .. تروح الناس جارية من صوتك 


سمية : لا استكوزة بقا يا منى انا مسمحلكيش ده كروان ... ولا الحقد هيشتغل بقا 


منى : حقد !!!؟ طب وربي ما انا سيباكي يا معف** يا ام صوت وحش 


سمر : ايوا يا ماما خليكي وراها .. مش عيب لما اروح القسم ألاقيها جاية ورايا الراجل يقول علينا عيلة رد سجون يعني !!!


منى وهي تركض ورائها هي الاخري : لا طبعا ميصحش كفاية انتي دخلتي 


سمر وهي تركض بضحك: طبعا 


مديحة وهي تركض تجاه منى : الحقي يا ست منى 


منى بخوف وقلق : في ايه تاني يا مديحة انا والله بفكر اطردك ع الاخبار الشؤم اللي كل شوية تجيلي تجري بيها دي


مديحة : وانا مالي يا ست هانم .. هو انا اللي بجيب المصايب


منى : خلصي وقولي كنت جاية ليه ؟!


مديحة بهدوء وكأنها قد اعتداتت ع تلك : لا ابدا متقلقيش دا المدرسة بتاعت ست سالمين هانم والست سلمى اتصلت وعايزينك حالا ... شكلهم كدا عملوا مصيبة 


ذهبت منى الي حيث المدرسة .. دخلت غرفة الناظرة وجدت ابنتيها الاتنين واقفين والمدرس جالس وكذلك الناظرة 


منى بعد السلامات: خير في ايه ؟!


المعلم : بنات حضرتك يا فندم قلو ادبهم و.....


الناظرة : احنا هنكتفي بفصلهم اسبوع 


منى : بس ...


الناظرة مقاطعة : دي اقل حاجة ممكن نعملها عشان خاطر حضرتك


منى وهي تغادر مع بناتها بعدما شكرت الناظرة واعتذرت للمعلم ... ذهبوا الي البيت ونفس المنظر تكرر مرة أخرى ولكن زاد عليهم سلمى وسالمين 


منى : يا ولاد الج** ياللي متربتوش بتشتموا المدرس 


سالمين وهي تركض فوق الكنب : والله هو اللي غلطان


منى بعصبية: غلطان!!! ... غلطان ازاي ياختي !!!؟


سلمي : اهدي بس وانا هقولك 


منى وهي تدعي الهدوء : اديني هادية .. اتكلمي


سلمى : كان بيسأل سالمين سؤال في جدول الضرب ... حاجة زي مرجعة سريعة كدا .. فسألها قالها خمسة في ستة بكام قالتله بتلاتين قالها طب ستة في خمسة بكام 


منى مقاطعة :هي هي يا ولاد الغب**


سالمين بضحك :اهو دا نفس اللي قولتهوله 


منى مستفهمة :قولتيله يا بن الغب** !!؟


سالمين بإيماءة : اه 


سمر : جدعة يابت تربيتي 


منى لسلمى بزعيق: طب وانتي داخلك ايه بالموضوع !؟


سلمي : يعني اسيب اختى لوحدها !!؟


منى بتهكم : لا طبعا اشتمي معاها 


سلمي : اهو دا نفس اللي عملتوا 


وهنا تدخل عليهم فتاه أخري تُدعى سما 


سما مستفهمة: في ايه صوتكم جايب اخر الشارع !


منى : تعالي شوفي اخواتك 


سما : مالهم اخواتي م

قاطعها رنين هاتفها 


منى : ما تردي ع الزفت دا بدل ماهو واجع دماغنا 


سما وهي ترد : الووو ايوا يا حبيبي 


المتصل :......


سما : اممممممم ماشي 


المتصل : ........


سما وهي تقبل الهاتف : وانا كمان بحبك اموووووه

ثم أغلقت الخط 


منى بإيتسامة : ههههه مين دا يا روووووووووح امك؟!


سما : دا طارق انتيمي يا منى 


منى بإبتسامة : اه انتيمك وياترى بقا بقُصة ولا مرجع شعره لورا


ثم ركضت ورائها هي الآخرى 


منى : العيب منى انا اللي مربتكمش وحيات امكم انتوا الخمسة لازم اعيد تربيتكم من اول وجديد

وركضت خلفهم وهم يركضون ويضحكون


"سمية وسمر وسما وسالمين وسلمي الخمسة اخوات 

سمية الكبيرة ومتخرجة من كلية فنون جميله لكن بتحب الغنى جدا .. التانية سمر متخرجة من كلية العلوم ولكنها عاشقة الورد وعندها محل ورد كبير جدا ...التالته سما وهي بتدرس في كلية ألسن وبتحب الموضة جدا والأزياء والمكياج... الرابعة والخامسة سلمى وسالمين ودول بقا توأم وبيدرسوا لسه في المدرسة وسنهم ١٦ سنه "


سمية ذات الشعر البني المموج والعينان العسليتان والبشرة البيضاء والجسد الممشوق 


سمر ذات الشعر الاشقر والعينان الرمادية والبشرة القمحية والقامة المتوسطة


سما ذات الشعر الاشقر والعينان الخضروتين التى ورثتهم عن امها فهي تشبها الي حد ما والبشرة البيضاء والقامة الطويلة


سلمي وسالمين فهما تؤأم متشابهه الي حد ما وقليل من يفرق بينهم فمها يتميزان بعينين زرقاوتين وراثهما عن أبيهم وانف وفم دقيقين والشعر الاسود القاتم والجسد الممشوق


★★★★★★★★★★★★★★

تواقعاتكوا

٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭٭

ﺍﻟﺒﺎﺭﺕ ﺍﻟﺜﺎﻧﻲ

# ﺭﻭﺍﻳﺔ _ ﺑﻨﺎﺗﻲ ﻣﺼﺎﻳﺐ

ﻓﻲ ﺍﻟﻴﻮﻡ ﺍﻟﺘﺎﻟﻲ

ﻣﻨﻰ ﺗﺘﺤﺪﺙ ﺑﺎﻟﻬﺎﺗﻒ : ﺍﻟﻮﻭﻭ ﻳﺎ ﻣﻨﺎﻝ ﻋﺎﻣﻠﻪ ﺍﻳﻪ !!

ﻣﻨﺎﻝ : ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻭﺣﺸﺎﻧﻲ ﻳﺎ ﻣﻨﻰ ﺍﻧﺘﻲ ﻭﺍﻟﺒﻨﺎﺕ

ﻣﻨﻰ : ﻭﺍﻧﺘﻲ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺍﻛﺘﺮ ﻭﺟﺎﺳﺮ ﻭﺁﺳﺮ ﻭﺗﺎﻣﺮ ﻋﺎﻣﻠﻴﻦ ﺍﻳﻪ؟ !

ﻣﻨﺎﻝ : ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻛﻠﻨﺎ ﻛﻮﻳﺴﻴﻦ

ﻣﻨﻰ : ﺧﻼﺹ ﻫﺴﺘﻨﺎﻛﻲ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭﺩﺓ ﺑﺎﻟﻠﻴﻞ ﺍﻧﺘﻲ ﻭﻫﻤﺎ

ﻣﻨﺎﻝ : ﺣﺎﺿﺮ ﻫﻘﻮﻝ ﻟﺴﺎﻟﻢ ﻭﺍﻗﻮﻟﻚ

ﻣﻨﻰ : ﻣﺎﺷﻲ ﻳﺎ ﻟﻮﻟﻮ ﻫﺴﺘﻨﺎﻛﻲ ﻣﻊ ﺍﻟﺴﻼﻣﺔ

ﺛﻢ ﺍﻋﻠﻘﻮﺍ ﺍﻟﻬﺎﺗﻒ

ﺃﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺳﻤﻴﺔ ﻭﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﺎ ﻭﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﺳﻠﻤﻲ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻤﺮﺡ : ﻃﺐ ﻭﺑﻤﺎ ﺃﻧﻨﺎ ﻣﻄﺮﻭﺩﻳﻦ ﺍﺳﺒﻮﻉ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺪﺭﺳﺔ ﻓﺄﻧﺎ ﻋﺎﻳﺰﺓ ﺍﺧﺮﺝ

ﺳﻠﻤﻰ : ﻭﺍﻧﺎ ﻛﻤﺎﻥ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﻣﺶ ﻋﺎﺭﻓﻪ ﻟﻴﻪ ﺣﺎﺳﺔ ﺃﻥ ﺍﻧﺘﻮﺍ ﻛﺎﻥ ﻧﻔﺴﻜﻮﺍ ﺗﻨﻄﺮﺩﻭﺍ ﻣﻦ ﺯﻣﺎﻥ

ﺳﻠﻤﻲ : ﻳﻮﻭﻭﻭﺓ ﻣﻦ ﺯﻣﺎﻥ ﻳﺎ ﺣﺒﻴﺒﺘﻲ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﺍﻧﺘﻲ ﻣﺶ ﻋﺎﺭﻓﻪ ﺍﻧﺎ ﺑﺬﻟﺖ ﻣﺠﻬﻮﺩ ﺍﺯﺍﻱ ﻋﺸﺎﻥ ﺍﻟﻄﺮﺩ ﺩه

ﺳﻤﺎ ﺑﻀﺤﻚ : ﻭﻧﻌﻤﺔ ﺍﻟﺘﺮﺑﻴﺔ

ﺳﻤﺮ : ﺍﻧﺎ ﻋﻨﺪﻱ ﻓﺮﺡ ﺍﻟﺒﺖ ﻧﻮﺭ ﺑﺎﻟﻠﻴﻞ .. ﺗﻴﺠﻮﺍ ﻣﻌﺎﻳﺎ ؟ !

ﺳﻤﻴﺔ ﻣﻬﻠﻬﻠﺔ : ﺍﻧﺎ ﺟﺎﻳﺔ ﻭﺵ

ﺳﻤﺎ : ﻭﺍﻧﺎ ﻛﻤﺎﻥ

ﺳﻠﻤﻲ : ﻭﺍﻧﺎ ﺍﻛﻴﺪ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ : ﺍﺷﻄﺎ ﺍﻧﺎ ﺩﺍﻳﺴﺔ ﻓﻲ ﺍﻱ ﺣﺎﺟﺔ

ﺳﻤﺮ : ﺧﻼﺹ ﺍﺷﻄﺎ ﺍﺗﻔﻘﻨﺎ ﺑﺲ ﺍﺯﺍﻱ ﺑﻘﺎ ﻫﻨﻘﻨﻊ ﻣﻨﻰ

ﺳﻤﻴﺔ : ﺍﻣﻤﻤﻤﻤﻤﻢ ﺍﻧﺎ ﻋﻨﺪﻱ ﻓﻜﺮﺓ ﻩ ......‍

ﻭﺑﻌﺪ ﺩﻗﺎﺋﻖ ﻛﺎﻥ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﺳﻠﻤﻰ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﻭﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﺎ ﻳﺠﺘﻤﻌﻮﻥ ﺣﻮﻝ ﻣﻨﻰ

ﺳﻠﻤﻲ ﻭﻫﻲ ﺗُﻄﻌﻤﻬﺎ : ﻛﻠﻲ ﺩﻱ ﻣﻨﻲ ﻳﺎ ﻣﻨﻤﻮﻥ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﻫﻲ ﺗُﻄﻌﻤﻬﺎ ﻫﻲ ﺍﻻﺧﺮﻯ : ﻻ ﻛﻠﻲ ﺩﻱ ﻣﻨﻲ ﺍﻧﺎ

ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﻤﺴﺢ ﻋﺮﻗﻬﺎ : ﺍﻧﻀﻔﻠﻚ ﺣﺎﺟﺔ ﺗﺎﻧﻴﺔ ﻳﺎ ﻧﻮﻧﺎ !! ؟

ﺳﻤﺎ : ﺷﻮﻓﻲ ﻛﺪﺍ ﺍﻟﻤﻨﺎﻛﻴﺮ ﻣﻈﺒﻮﻁ ﻭﻻ ﺍﻋﻤﻠﻚ ﺣﺎﺟﺔ ﺗﺎﻧﻴﺔ !! ؟

ﺳﻤﺮ : ﻣﺶ ﻋﺎﻳﺰﺍﻧﻲ ﺍﻃﺮﻗﻌﻠﻚ ﺻﻮﺍﺑﻌﻚ ﻳﺎ ﻧﻮﻧﺎ ﺑﺎﻟﻤﺮﺓ

ﻣﻨﻰ : ﺍﻣﻤﻤﻤﻤﻤﻢ ﻣﺶ ﺑﻄﺎﻝ

ﺳﻤﻴﺔ ﻟﺴﻤﺎ ﺑﺼﻮﺕ ﻭﺍﻃﻲ ﻧﺴﺒﻴﺎ : ﺍﺣﻤﺪ ﻳﺎ ﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪ ﻛﻞ ﺩﺍ ﻭﻣﺶ ﺑﻄﺎﻝ

ﻣﻨﻰ : ﺳﻤﻌﺘﻚ ﻳﺎ جز** ﻭﺟﻴﺎﻟﻚ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻀﺤﻚ : ﺣﺒﻴﺒﺖ ﻗﻠﺒﻲ ﻳﺎ ﻣﻨﻤﻮﻥ ﻭﺍﻟﻠﻪ

ﻣﻨﻰ : ﺑﺤﺴﺐ

ﺳﻤﺎ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﻻ ﺩﺍ ﺍﻧﺘﻲ ﻛﺪﺍ ﺟﻴﺘﻲ ﻓﻲ ﻣﻠﻌﺐ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ... ﻗﻮﻟﻴﻠﻬﺎ ﺍﻱ ﺣﺎﺟﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﺤﺴﺒﻬﺎﻟﻚ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻀﺤﻚ : ﻃﺒﻌﺎ

ﻣﻨﻰ : ﺑﺲ ﻳﺎ ﻓﺎﺷﻠﺔ ﻳﺎ ﺑﺖ ﺍﻟﻔﺎﺷﻠﺔ ﻣﻨﻚ ﻟﻴﻬﺎ ... ﻗﻮﻟﻮﻟﻲ ﺑﻘﺎ ﺑﺘﻌﻤﻠﻮﺍ ﻛﻞ ﺩﺍ ﻟﻴﻪ ؟ !

ﺳﻤﻴﺔ : ﻋﻨﺪﻧﺎ ﻓﺮﺡ ﻭﻋﺎﻳﺰﻳﻦ ﻧﺮﻭﺣﻪ

ﻣﻨﻰ : ﺍﻣﻤﻤﻤﻤﻤﻢ ﻓﺮﺡ ﻣﻴﻦ ؟ !

ﺳﻤﺮ : ﺍﻟﺒﺖ ﻧﻮﺭ ﺳﺠﺎﺭﺓ

ﻣﻨﻰ ﺑﺈﺳﺘﻐﺮﺍﺏ : ﻋﻴﻠﺘﻬﺎ ﺍﺳﻤﻬﺎ ﺳﺠﺎﺭﺓ !! ؟

ﺳﻤﺮ : ﻻ ﻃﺒﻌﺎ .. ﺩﺍ ﺃﻃﻠﻘﻮﺍ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﺍﻻﺳﻢ ﺩﺍ ﻋﺸﺎﻥ ﻗﺒﻞ ﻛﺪﺍ ﻗﻔﺸﻮﻫﺎ ﻓﻲ ﺣﻤﺎﻡ ﺍﻟﺼﺒﻴﺎﻥ ﺑﺘﻊ ........

ﺳﻤﺎ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﻊ ﻳﺪﻳﻬﺎ ﻉ ﻓﻢ ﺳﻤﺮ : ﺍﺳﻜﺘﻰ  ﻳﺨﺮﺑﻴﺘﻚ ﻫﺘﻔﻀﺤﻴﻨﺎ

ﻣﻨﻰ ﺑﺈﻧﺘﺒﺎﻩ : ﻗﻔﺸﻮﻫﺎ ﻓﻴﻦ ! ؟ ... ﻛﻤﻠﻲ

ﺳﻤﺮ ﺑﻀﺤﻚ ﻣﺼﻄﻨﻊ ﺣﺘﻰ ﺗﺼﺤﺢ ﻣﺎ ﻗﺎﻟﺘﻪ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﺑﻬﺰﺭ ﺑﻬﺰﺭ

ﻣﻨﻰ : ﺍﻣﻤﻤﻤﻤﻤﻢ ﻭﻣﻴﻦ ﺑﻘﺎ ﺍﻟﻠﻲ ﻋﺎﻳﺰ ﻳﺮﻭﺡ ﻓﻴﻜﻢ ؟ !

ﺳﻠﻤﻲ : ﻛﻠﻨﺎ

ﻣﻨﻰ : ﻭﻫﻮ ﺍﻧﺘﻮﺍ ﺗﻌﺮﻓﻮﺍ ﺍﻟﻌﺮﻭﺳﺔ ؟ !

ﺳﻤﻴﺔ : ﺍﻩ ﻣﺎﻫﻮ ﺍﺣﻨﺎ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﺮﺑﻨﺎ ﺍﻟﻌﺮﻭﺳﺔ ﻟﻤﺎ ﻗﻔﺸﻮﻫﺎ ﻓﻲ ﺣﻤﺎﻡ ﺍﻝ .....

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻣﻘﺎﻃﻌﺔ ﺑﻀﺤﻜﺔ ﻣﺼﻄﻨﻌﺔ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﻫﺎﺍﺍﺍ ﺑﻘﺎ ﻳﺎ ﻣﻨﻰ ﻗﻮﻟﺘﻲ ﺍﻳﻪ ؟ !

ﻣﻨﻰ : ﺍﻣﻤﻤﻤﻤﻤﻢ ﺑﺲ ﻣﺘﺘﺄﺧﺮﻭﺵ

ﺳﻠﻤﻰ ﻭﻫﻲ ﺗﺤﺘﻀﻨﻬﺎ : ﻣﺘﺨﺎﻓﻴﺶ ﻋﻠﻴﻨﺎ ﻳﺎ ﻣﻨﻰ ﺍﻧﺘﻲ ﻣﺨﻠﻔﺔ ﻣﺼﺎﻳﺐ

ﻣﻨﻰ ﺑﻀﺤﻚ : ﻻ ﻓﻲ ﺩﻱ ﻭﺍﺛﻘﺔ ﻣﻨﻬﺎ ...

" ﺛﻢ ﺍﺭﺩﻓﺖ "

ﻭﺍﺻﻼ ﺧﺎﻟﺘﻜﻢ ﺟﺎﻳﺔ ﺑﺎﻟﻠﻴﻞ ﻫﻲ ﻭﻋﻤﻜﻢ ﺳﺎﻟﻢ ﻭﺍﺳﺮ ﻭﺟﺎﺳﺮ ﻭﺗﺎﻣﺮ ﻓﻤﺘﺘﺄﺧﺮﻭﺵ

ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ : ﺣﺎﺿﺮ ﻧﺴﻴﺒﻚ ﺑﻘﺎ ﻋﺸﺎﻥ ﻧﺠﻬﺰ

ﺛﻢ ﺫﻫﺒﻮﺍ

ﺗﺴﺎﺭﻉ ﻓﻲ ﺍﻻﺣﺪﺍﺙ

ﻭﺑﻌﺪ ﻭﻗﺖ ﻟﻴﺲ ﺑﺎﻟﻄﻮﻳﻞ ﺗﺠﻬﺰﻭﺍ ﺟﻤﻴﻌﺎ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﻳﻼ ﺑﻘﺎ ﺍﺗﺠﺪﻋﻨﻮﺍ ﻋﺸﺎﻥ ﻧﻠﺤﻖ ﺍﻟﻠﻮﺯ ﻣﻦ ﺃﻭﻟﻪ

ﻣﻨﻰ ﻭﻫﻰ ﺗﺪﻟﻒ ﻟﻬﻢ : ﺗﻠﺤﻘﻮﺍ ﺍﻳﻪ ﻳﺎﺍﺍﺍﺍﺧﺘﻰ ؟ !!

ﺳﻠﻤﻰ ﻭﻫﻲ ﺗﺼﻄﻨﻊ ﺍﻟﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﻗﺼﺪﻫﺎ ﺍﻟﻤﻮﺯ ﻣﻦ ﺃﻭﻟﻪ ... ﺍﺻﻠﻬﻢ ﺑﻴﻮﺯﻋﻮﺍ ﻣﻮﺯ ﻫﻨﺎﻙ

ﻣﻨﻰ : ﺍﻣﻤﻤﻤﻤﻤﻢ ﻣﻮﺯ

ﺳﻤﺮ : ﻳﻼ ﺑﻴﻨﺎ ﺑﻘﺎ

ﻣﻨﻰ ﻭﻫﻲ ﺗﻘﺒﻠﻬﻢ : ﺭﺑﻨﺎ ﻳﺤﻤﻴﻜﻢ ﻳﺎﺭﺏ

ﺫﻫﺒﻮﺍ ﺍﻟﺨﻤﺴﺔ ﺍﻟﻲ ﺣﻴﺚ ﻣﻜﺎﻥ ﻗﺎﻋﺔ ﺍﻟﻔﺮﺡ .. ﺟﻠﺴﻮﺍ ﺟﻤﻴﻌﺎ ﻉ ﻃﺎﻭﻟﺔ ﻭﺍﺣﺪﺓ ﻭﺑﻌﺪ ﻣﺪﺓ

ﺳﻤﺎ ﺑﻤﻠﻞ : ﻳﻮﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﺓ ﺍﻧﺎ ﺯﻫﻘﺖ

ﺳﻤﺮ : ﻭﺍﻧﺎ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻨﺒﺮﺓ ﻳﻌﺮﻓﻮﻫﺎ ﺟﻴﺪﺍ : ﻃﺐ ﺑﻘﻮﻟﻜﻮﺍ ﺍﻳﻪ ﻣﺎ ﺗﻴﺠﻮﺍ ﻧﺤَﻲ ﺍﻟﻌﺮﻭﺳﺔ

ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ ﺑﻀﺤﻚ : ﻳﻼ

ﺛﻢ ﺻﻌﺪﻭﺍ ﻉ ﻛﻮﺷﺔ ﺍﻟﻌﺮﻭﺳﺔ

ﺳﻤﺮ ﻭﻫﻲ ﺗﺴﻠﻢ ﻉ ﺍﻟﻌﺮﻭﺳﺔ ﺛﻢ ﺍﻟﻌﺮﻳﺲ : ﻣﺒﺮﻭﻙ ﻳﺎ ﻧﻮﺭﺍ ﺍﺧﻴﺮﺍ ﻫﺘﺘﺠﻮﺯﻱ ﺣﺐ ﻋﻤﺮﻙ

ﻧﻮﺭﺍ ﺑﺘﻮﺗﺮ : ﻫﺎﺍﺍﺍ !!!

ﺳﻠﻤﻲ ﻣُﺪﻋﻴﺔ ﺍﻟﺒﺮﺍﺀﺓ : ﻣﺶ ﺩﺍ ﺳﻌﺪ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﺗﻘﻔﺸﺘﻲ ﻣﻌﺎﻩ ﻓﻲ ﺣﻤﺎﻡ ﺍﻟﻮﻻﺩ ؟ !

ﺍﻟﻌﺮﻳﺲ ﻭﻫﻮ ﻳﻀﺮﺏ ﻧﻮﺭﺍ ﺑﺎﻟﻘﻠﻢ : ﺍﻳﻴﻴﻴﻪ ﺳﻌﺪ !! ﻭﺣﻤﺎﻡ ﻭﻻﺩ !!

ﻭﻣﺎ ﻫﻲ ﺇﻻ ﻟﺤﻈﺎﺕ ﺣﺘﻰ ﻭﺟﺪﻭﺍ ﺍﻟﻔﺮﺡ ﺑﺄﻛﻤﻠﻪ ﻣﻌﺮﻛﺔ ﻭﺍﻟﻜﺮﺍﺳﻲ ﺗﻄﻴﺮ ﺑﺎﻟﻬﻮﺍﺀ ﻭﺍﻻﻧﻮﺍﺭ ﺗﻨﻄﻔﺊ

ﺳﻤﺎ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﺤﻚ ﺣﺘﻰ ﺍﺩﻣﻌﺖ ﻋﻴﻨﺎﻫﺎ ﺑﻌﺪﻣﺎ ﺧﺮﺟﻮﺍ ﻣﻦ ﺍﻟﻔﺮﺡ ﺑﻌﺪﻣﺎ ﺍﺷﻌﻠﻮﻩ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﻣﺶ ﻗﺎﺩﺭﻩ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺪﻣﻮﻉ ﻣﻦ ﻛﺜﺮﺓ ﺍﻟﻀﺤﻚ : ﻫﻤﻮﻭﻭﻭﻭﻭﺕ

ﺳﻤﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﻳﺎﻟﻬﻮﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻱ ﻋﻠﻴﻨﺎ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺮﺣﻤﻚ ﻳﺎ ﻧﻮﺭﺍ ﻛﺎﻧﺖ ﻃﻴﺒﺔ ﻭﺍﻟﻠﻪ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﺪﻣﻮﻉ ﻣﻦ ﻛﺜﺮﺓ ﺍﻟﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﻣﺶ ﻗﺎﺩﺭﻩ ﺧﻼﺹ

ﺃﻣﺎ ﻓﻲ ﻓﻴﻼ ﺳﺎﻟﻢ ﺍﻟﻤﻨﺴﻲ

ﻣﻨﺎﻝ : ﻳﻼ ﻳﺎ ﻭﻻﺩ ﻫﻨﺘﺎﺧﺮﻭﺍ ﺧﺎﻟﺘﻜﻢ ﻣﺴﺘﻨﻴﺎﻧﺎ

ﺟﺎﺳﺮ : ﺍﻧﺎ ﺟﺎﻫﺰ ﺍﻫﻮ

ﺗﺎﻣﺮ : ﻭﺍﻧﺎ ﻛﻤﺎﻥ

ﺍﺳﺮ : ﻭﺍﻧﺎ

ﺳﺎﻟﻢ : ﻳﻼ ﺑﻴﻨﺎ

ﺟﺎﺳﺮ ﻟﺴﺎﻟﻢ : ﺍﺑﺎ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﺗﻚ ﺑﻮﻭ ﻋﺎﻳﺰ ﺍﻳﻪ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻤﺮﺡ : ﺍﺑﺎ ﺍﻧﺎ ﻋﺎﻳﺰ ﺍﺩﻭﺯ

ﻣﻨﺎﻝ ﺑﻌﺪﻡ ﻓﻬﻢ : ﻋﺎﻳﺰ ﺍﻳﻪ ﻳﺎﺍﺧﻮﻳﺎ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ : ﺍﺣﻢ ﻋﺎﻳﺰ ﺍﺗﺠﻮﺯ ﻳﺎ ﻟﻮﻟﻮ

ﻣﻨﺎﻝ ﺑﻔﺮﺣﺔ : ﻟﻮﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻟﻮﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻟﻲ ﺑﺠﺪ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻤﺮﺡ : ﺍﻩ ﺑﺠﺪ

ﻣﻨﺎﻝ ﻭﻫﻲ ﺗﺤﺘﻀﻨﻪ : ﻣﺒﺮﻭﻙ ﻳﺎ ﺣﺒﻴﺐ ﻣﺎﻣﺎ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻔﺮﺣﺔ : ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺒﺎﺭﻙ ﻓﻴﻜﻲ ﻳﺎ ﻣﺎﻣﺎ

ﺳﺎﻟﻢ : ﻭﻳﺎ ﺗﺮﻯ ﺑﻘﺎ ﻋﺎﻳﺰ ﺗﺘﺠﻮﺯ ﻣﻴﻦ ﻳﺎ ﺣﺒﻴﺒﻲ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ : ﻋﺎﻳﺰ ﺍﺗﺠﻮﺯ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ

ﻣﻨﺎﻝ ﺑﻨﻔﺲ ﺍﻻﺑﺘﺴﺎﻣﺔ ﻭﮔﺄﻧﻬﺎ ﻟﻢ ﺗﺴﺘﻮﻋﺐ : ﺍﻩ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻣﻴﻦ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﺠﺪﻳﺔ : ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻨﺖ ﺍﺧﺘﻚ ﻳﺎ ﻣﺎﻣﺎ .. ﻫﻮ ﺍﺣﻨﺎ ﻧﻌﺮﻑ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻏﻴﺮﻫﺎ

ﻣﻨﺎﻝ : ﺍﻩ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﻓﻲ ﺗﺎﻧﻴﺔ ﺛﺎﻧﻮﻯ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ : ﺃﻳﻮﺓ

ﻣﻨﺎﻝ : ﺍﻩ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﻋﻨﺪﻫﺎ ١٦ ﺳﻨﺔ ﻭﺍﻧﺖ ﻋﻨﺪﻙ ٣٠ ﺳﻨﺔ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻩ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﻨﻮﺭ ﻋﻠﻴﻜﻲ

ﻣﻨﺎﻝ : ﻭﻫﻲ ﺗﻘﺬﻓﻪ ﺑﺎﻟﻔﺎﻇﺔ : ﺗﻚ ﺍﻭﺍﻩ ﻳﺎ ﺭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﺡ ﺍﻣﻚ ﺳﺎﻳﺐ ﺍﻟﻜﺒﺎﺭ ﻭﻣﺎﺳﻚ ﻓﻲ ﺍﻟﺼﻐﻴﺮﺓ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﻧﺖ ﻋﻤﺮﻙ ﺿﻌﻒ ﻋﻤﺮﻫﺎ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ ﻭﻫﻮ ﻳﺨﺘﺒﺊ ﺧﻠﻒ ﺃﺧﻴﻪ ﺗﺎﻣﺮ : ﻫﺪﻱ ﻧﻔﺴﻚ ﻳﺎ ﻣﻨﺎﻝ

ﻣﻨﺎﻝ : ﺍﻫﺪﻱ ﻧﻔﺴﻲ !!! .. ﻫﻮ ﺍﻧﺖ ﺧﻠﻴﺖ ﻓﻴﺎ ﻋﻘﻞ ... ﻳﻌﻨﻲ ﻳﺎﺑﻦ الجز** ﻳﻮﻡ ﻣﺎﺗﻘﻮﻝ ﻫﺘﺠﻮﺯ .. ﺗﻘﻮﻝ ﻋﺎﻳﺰ ﺍﺗﺠﻮﺯ ﺑﺖ ﻋﻤﺮﻙ ﺿﻌﻒ ﻋﻤﺮﻫﺎ

ﺗﺎﻣﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻧﺖ ﺑﺘﻬﺰﺭ ﻳﺎ ﺟﺎﺳﺮ ﻣﺎﻟﻘﺘﺶ ﻏﻴﺮ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻳﻌﻨﻲ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ : ﻣﺎﻟﻴﺶ ﺩﻋﻮﻩ ﺍﻧﺎ ﺑﺤﺒﻬﺎ

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﻘﺬﻓﻪ بالجزمة : ﺣﺒﻚ ﺑﺮﺹ ﻳﺎ ﺑﻦ ﺍﻟﺠز**

ﻣﻨﺎﻝ ﻟﺴﺎﻟﻢ ﺑﺼﺮﻳﺦ : ﺍﻧﺖ ﺑﺘﺸﺘﻤﻨﻲ ﻳﺎ ﺳﺎﻟﻢ !!! ؟

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻗﺪ ﺗﺪﺍﺭﻙ ﻣﺎ ﻗﺎﻟﻪ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﻣﺶ ﻗﺼﺪﻱ ﺍﻧﺘﻲ ﻳﺎ ﺣﺒﻴﺒﺘﻲ

ﺍﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻧﺖ ﺑﺘﻬﺰﺭ ﻳﺎ ﺟﺎﺳﺮ ﻣﺎﻓﻴﺶ ﻏﻴﺮ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻳﻌﻨﻲ ؟ !

ﺛﻢ ﺃﺭﺩﻑ

ﻣﺎﻣﺎ ﺍﻧﺎ ﻛﻤﺎﻥ ﻋﺎﻳﺰ ﺍﺗﺠﻮﺯ

ﻣﻨﺎﻝ ﺑﺰﻋﻴﻖ : ﺍﻭﻋﻚ ﺗﻘﻮﻟﻲ ﺍﻧﺖ ﻛﻤﺎﻥ ﻋﺎﻳﺰ ﺗﺘﺠﻮﺯ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ !!!

ﺍﺳﺮ : ﻻ ﻃﺒﻌﺎ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﻄﻔﻠﺔ ﺩﻱ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﻋﻮﺯ ﺍﺗﺠﻮﺯﻫﺎ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻤﺮﺡ ﻣﻦ ﺧﻠﻒ ﺗﺎﻣﺮ : ﻟﻢ ﻧﻔﺴﻚ ﻳﺎ ﺍﺳﺮ .. ﺳﺎﻟﻤﻮﻧﻲ ﻣﺶ ﻃﻔﻠﺔ

ﺳﺎﻟﻢ ﻣﺘﺠﺎﻫﻼ ﻛﻼﻡ ﺟﺎﺳﺮ : ﺭﺑﻨﺎ ﻳﻜﻤﻠﻚ ﺑﻌﻘﻠﻚ ﻳﺎ ﺑﻨﻲ ﻗﻮﻟﻲ ﺑﻘﺎ ﻋﺎﻳﺰ ﺗﺘﺠﻮﺯ ﻣﻴﻦ ؟ !!

ﺍﺳﺮ ﻭﻫﻮ ﻳﺮﻛﺾ ﻳﺨﺘﺒﺊ ﺧﻠﻒ ﺗﺎﻣﺮ ﻫﻮ ﺍﻵﺧﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﻋﺎﻳﺰ ﺍﺗﺠﻮﺯ ﺳﻠﻤﻲ

ﺗﺎﻣﺮ ﺑﻀﺤﻚ ﺣﺘﻰ ﺍﺩﻣﻌﺖ ﻋﻴﻨﺎﻩ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ

ﻣﻨﺎﻝ ﻣُﺪﻋﻴﺔ ﺍﻟﻬﺪﻭﺀ : ﺍﻩ ﺳﻠﻤﻰ ﺩﻱ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻲ ﺗﻮﺃﻡ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺻﺢ ؟ !

ﺍﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻟﻠﻪ ﻳﻨﻮﺭ ﻋﻠﻴﻜﻲ ﻳﺎ ﻟﻮﻟﻮ

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﺮﻛﺾ ﺧﻠﻔﻬﻢ ﺍﻟﺜﻼﺛﺔ ﻭﻣﻌﻬﻢ ﺗﺎﻣﺮ ﺍﻳﻀﺎ : ﻭﺣﻴﺎﺕ ﺍﻣﻜﻢ ﻣﺎ ﺍﻧﺎ ﺳﺎﻳﺒﻜﻢ

ﻣﻨﺎﻝ ﻭﻫﻲ ﺗﻘﺬﻓﻬﻢ ﺑﺄﻱ ﺷﺊ ﺃﻣﺎﻣﻬﺎ : ﻻ ﺳﻴﺒﻬﻮﻣﻠﻲ ﺍﻧﺎ ﺑﻘﺎ

ﻭﺑﻌﺪ ﻣﺪﺓ ﺫﻫﺒﻮﺍ ﺟﻤﻴﻌﺎ ﺍﻟﻰ ﻓﻴﻼ ﺍﻟﺤﻤﺰﺍﻭﻱ ... ﻭﺻﻠﻮﺍ ﻗﺒﻞ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ .. ﺭﺣﺒﺖ ﺑﻬﻢ ﻣﻨﻰ ﺑﺸﺪﺓ

ﺃﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ

ﺳﻤﺮ : ﺗﻴﺠﻮﺍ ﻧﺮﻭﺡ ﺍﻟﻤﻼﻫﻲ !! ؟

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻔﺮﺣﺔ : ﺍﺷﻄﺎ ﻳﻼ

ﻭﺫﻫﺒﻮﺍ ﺟﻤﻴﻌﺎ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻤﻼﻫﻲ

ﺳﻤﺎ ﻟﺴﻠﻤﻰ : ﺑﺖ ﻳﺎ ﺳﻠﻤﻰ ﺧﺪﻱ ﺻﻮﺭﻳﻨﻲ ﻭﺍﻧﺎ ﺭﺍﻛﺒﺔ ﺍﻟﻤﻘﺺ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ : ﻣاﺒﻼﺵ ﺍﻧﺘﻲ ﻣﺶ ﻗﺪ ﺍﻟﻤﻘﺺ

ﺳﻤﺎ : ﻣﺎﻟﻜﻴﺶ ﺩﻋﻮﺓ ﺍﻧﺘﻲ .. ﻗﺪﻫﺎ ﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻤﺮﺡ : ﺧﻠﻴﻜﻲ ﻓﺎﻛﺮﺓ ﺍﻧﻲ ﻗﻮﻟﺘﻠﻚ ﺑﻼﺵ

ﺳﻤﺎ : ﺑﺼﻮﺍ ﺍﻧﺎ ﻫﺮﻛﺒﻬﺎ ﻭﺣﺪ ﻓﻴﻜﻢ ﻫﻴﺼﻮﺭﻧﻲ ﻭﺍﻧﺎ ﻫﺼﻮﺕ ﻋﺸﺎﻥ ﺍﺑﺎﻥ ﺍﻧﻲ ﻣﺮﻋﻮﺑﺔ ﻭﻛﻞ ﻣﺎ ﺍﺻﻮﺕ ﻛﻞ ﻣﺎ ﺗﺨﻠﻮﺍ ﺍﻟﺮﺍﺟﻞ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﻴﺘﺤﻜﻢ ﻓﻴﻬﺎ ﻳﻌﻠﻲ ﺍﻟﺴﺮﻋﺔ ﻋﺸﺎﻥ ﻋﺎﻳﺰﺓ ﺍﻧﺸﺮﻫﺎ ﻉ ﺍﻟﻔﻴﺲ ﻭﺍﻏﻴﻆ ﺍﻟﻌﻴﺎﻝ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻧﺘﻲ ﺣﺮﺓ ... ﺍﺣﻨﺎ ﺣﺬﺭﻧﺎﻛﻲ ﻭﺍﻧﺘﻲ ﺍﻟﻠﻲ ﻣﺶ ﺭﺍﺿﻴﺔ

ﺗﺠﺎﻫﻠﺖ ﺳﻤﺎ ﻛﻼﻣﻬﻢ ﻭﺻﻌﺪﺕ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻠﻌﺒﺔ ﻭﺳﻠﻤﻰ ﺗﺼﻮﺭﻫﺎ ﻭﻫﻲ ﺗﺼﺮﺥ ﺑﺸﺪﺓ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺈﻧﺒﻬﺎﺭ : ﻳﺎﺑﺖ ﺍﻻﻳﺔ ... ﻻ ﺗﻨﻔﻌﻲ ﻣﻤﺜﻠﺔ ﺷﻮﻓﻮﺍ ﺑﺘﺼﺮﺥ ﺍﺯﺍﻱ

ﺳﻤﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻩ

ﺃﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺳﻤﺎ ﻓﻜﺎﻧﺖ ﺗﺼﺮﺥ ﺑﺤﻖ

ﺳﻤﺎ : ﻋﺎﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍ ﻧﺰﻟﻮﻧﻲ

ﺳﻤﻴﺔ ﻟﻠﻤﺘﺤﻜﻢ : ﻋَﻠﻲ ﻳﺎ ﺣﺎﺝ ﺍﻟﺴﺮﻋﺔ

ﻭﻛﻠﻤﺎ ﺯﺍﺩﺕ ﺍﻟﺴﺮﻋﺔ ﺗﺼﺮﺥ ﺳﻤﺎ ﺍﻛﺜﺮ .. ﺍﻧﺘﻬﺖ ﻣﺪﺓ ﺍﻟﻠﻌﺒﺔ ﻭﻧﺰﻟﺖ ﺳﻤﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻠﻌﺒﺔ ﻭﻫﻲ تتحرك ﻳﻤﻴﻦ ﻭﻳﺴﺎﺭ

ﺳﻤﺮ : ﻳﺎﺑﺖ ﺍﻵﻳﺔ ﻳﺎ ﺳﻮﺳﺎ ﺩﺍ ﺍﻟﻔﻴﺪﻳﻮ ﻫﻴﺠﻴﺐ ﻻﻳﻜﺰ ﻣﺎﻟﻬﺎﺵ ﻧﻬﺎﻳﺔ

ﺳﻤﺎ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﺮﺑﻬﺎ ﺑﺎﻟﻘﻠﻢ ﺛﻢ ﺗﻘﻊ ﺃﺭﺿا : يا ولاد الجز** انا كنت ﻫﻤﻮﻭﻭﺕ

ﺳﻤﺮ ﻭﻫﻲ ﺗﺘﺤﺴﺲ ﻭﺟﻬﻬﺎ : ﺍﺍﺍﻩ ﻳﺎ ﺑﻨﺖ ﺍﻟﺸﺒ**

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﻀﺤﻚ ﺷﺪﻳﺪ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﺗﺴﺘﺎﻫﻠﻲ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺪﻣﻮﻉ ﻣﻦ ﻛﺜﺮﺓ ﺍﻟﻀﺤﻚ : ﺗﺴﺘﺎﻫﻠﻲ ﻣﺶ ﻗﻮﻟﺘﻠﻚ ﺑﻼﺵ ﻋﻤﻠﺘﻲ ﻓﻴﻬﺎ ﻫﺮﻛﻠﻴﺰ

ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﺴﻨﺪﻫﺎ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻳﺎﺍﺍﺧﺘﻰ ﺗﻌﺎﻟﻲ ﻭﺍﻧﺎ ﺍﻗﻮﻝ ﻟﻠﺮﺍﺟﻞ ﻋَﻠﻲ ﺍﺗﺎﺭﻳﻜﻰ ﻭﺍﻃﻴﺔ ﻭﺍﻧﺎ ﻣﻌﺮﻓﺶ

ﺃﺳﻨﺪﺕ ﺳﻤﻴﺔ ﺳﻤﺎ ﻭﺫﻫﺒﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﻭﻣﺎ ﺇﻥ ﺭﺃﺗﻬﺎ ﻣﻨﻰ ﺑﺘﻠﻚ ﺍﻟﺤﺎﻟﺔ ﺣﺘﻰ ﺷﻬﻘﺖ

ﻣﻨﻰ ﻭﻫﻲ ﺗﺨﺒﻂ ﺑﻴﺪﻳﻬﺎ ﻉ ﺻﺪﺭﻫﺎ : ﻳﺎﻟﻬﻮﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻱ ﻣﻴﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﻬﺪﻟﻚ ﻛﺪﺍ ﻳﺎ ﺳﻤﺎ ؟ !

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻀﺤﻚ : ﻻ ﺍﺑﺪﺍ ﺍﺗﺒﻬﺪﻟﺖ ﺍﻳﻪ .. ﺩﻱ ﺑﺲ ﺟﺎﺕ ﺗﻌﻤﻞ ﻓﻨﺶ ﻣﺤﺴﺘﺶ ﺑﻨﻔﺴﻬﺎ ﻏﻴﺮ ﻭﻫﻲ ﻓﻲ ﺍﻻﺭﺽ

ﻣﻨﻰ ﻣﺘﺴﺄﻟﺔ : ﺍﻭﻣﺎﻝ ﻓﻴﻦ ﺳﻠﻤﻲ ﻭﺳﻤﺮ ؟ !

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ : ﻛﺎﻧﻮﺍ ﺟﺎﻳﻦ ﻭﺭﺍﻧﺎ ﻣﻌﺮﻓﺶ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﻠﻲ ﺍﺧﺮﻫﻢ ﻛﺪﺍ

ﻗﺎﻃﻌﻬﺎ ﺩﺧﻮﻝ ﺳﻠﻤﻰ ﻭﺳﻤﺮ ﻭﻫﻢ ﻳﺸﻐﻠﻮﻥ ﺍﻟﻬﺎﺗﻒ ﺑﺄﻏﻨﻴﺔ ﻣﺒﺮﻭﻙ ﻋﻠﻴﺎ ﺑﺄﻋﻠﻰ ﺻﻮﺕ ﻭﻳﺮﻗﺼﻮﻥ ﻋﻠﻴﻬﺎ ﻭﻣﺎ ﺇﻥ ﺭﺃﺗﻬﻢ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﺑﺘﻠﻚ ﺍﻟﺤﺎﻟﺔ ﺣﺘﻰ ﺃﻟﻘﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﺳﻤﺎ ﺃﺭﺿﺎ ﻭﺫﻫﺒﻮﺍ ﺇﻟﻴﻬﻢ ﻳﺘﺮﺍﻗﺼﻮﻥ ﻣﻌﻬﻢ

ﺳﻤﺎ ﻭﻫﻲ ﺗﻘﻊ ﺃﺭﺿﺎ : ﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﻩ

ﻣﻨﺎﻝ ﺑﻀﺤﻚ ﻋﻠﻴﻬﻢ : ﺭﺑﻨﺎ ﻳﻬﺪﻳﻜﻢ

ﻭﺍﻧﻀﻢ ﺇﻟﻴﻬﻢ ﺗﺎﻣﺮ ﻭﺍﺳﺮ ﻭﺟﺎﺳﺮ ﻳﺘﺮﺍﻗﺼﻮﻥ ﻣﻌﻬﻢ ﺍﻳﻀﺎ ﻭﺍﻋﺘﺪﻟﺖ ﺳﻤﺎ ﻭﺣﺎﻭﻟﺖ ﺃﻥ ﺗﺘﻤﺎﺳﻚ ﻭﺍﻧﻀﻤﺖ ﺇﻟﻴﻬﻢ ﻫﻲ ﺍﻳﻀﺎ ﻭﺷﺪﺕ ﺳﻠﻤﻰ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﻌﻬﻢ

ﻭﻣﻨﻲ ﻭﻣﻨﺎﻝ ﻳﻀﺤﻜﻮﻥ ﻋﻠﻴﻬﻢ

ﻭﻓﻲ ﻟﺤﻈﺔ ﺍﺳﺘﻐﻠﺖ ﺳﻤﺮ ﺍﻧﺪﻣﺎﺝ ﺗﺎﻣﺮ ﺑﺎﻟﺮﻗﺺ ﺣﺘﻰ ﻗﺎﻣﺖ ﺑﻀﺮﺑﺔ ﻉ ﻗﻔﺎﻩ

ﺗﺎﻣﺮ ﻣﺘﺄﻭﻫﺎ ﻭﻫﻮ ﻳﺘﺤﺴﺲ ﻗﻔﺎﻩً : ﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﻩ

ﺳﻤﺮ : ﻋﺸﺎﻥ ﻟﻤﺎ ﺍﻗﻮﻟﻚ ﺑﻌﺪ ﻛﺪﺍ ﻣﺘﻔﺘﺤﺶ ﻋﻠﻴﺎ ﺍﻟﺘﻠﻴﻔﻮﻥ ﻟﻤﺎ اﺮﻥ ﻋﻠﻴﻚ ﺗﺒﻘﺎ ﺗﺴﻤﻊ ﺍﻟﻜﻼﻡ

ﺗﺎﻣﺮ ﺑﻐﻞ : ﺗﺼﺪﻗﻲ ﺍﻧﻲ ﻏﻠﻄﺎﻥ ﺍﺻﻼ ﺍﻧﻲ ﺑﻌﺒﺮﻙ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﻋﻠﻤﺖ ﻋﻠﻴﻚ ﺍﻧﺎ ﻟﻮ ﻣﻨﻚ ﻛﻨﺖ ﻛﺴﺮﺗﻠﻬﺎ ﺭﻗﺒﺘﻬﺎ

ﺳﻤﺮ ﺑﺨﻮﻑ : ﺑﺲ ﻳﺎ ﺣﺮﺑﺎﻳﺔ

ﻭﻣﺎﻫﻲ ﺍﻻ ﻟﺤﻈﺎﺕ ﺣﺘﻰ ﺭﻛﺾ ﺗﺎﻣﺮ ﺧﻠﻒ ﺳﻤﺮ ﻭﺍﻟﺠﻤﻴﻊ ﻳﻀﺤﻜﻮﻥ ﻋﻠﻲ ﻣﻨﻈﺮﻫﻢ

" ﺍﺳﺮ ﻭﺟﺎﺳﺮ ﺗﻮﺃﻡ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺘﺨﺮﺟﻴﻦ ﻣﻦ ﻛﻠﻴﺔ ﻫﻨﺪﺳﺔ ﻭﻋﻨﺪﻫﻢ ﺷﺮﻛﺔ ﺃﻣﺎ ﺗﺎﻣﺮ ﻓﻬﻮ ﻟﺴﻪ ﺑﻴﺪﺭﺱ ﻓﻲ ﻛﻠﻴﺔ ﺗﺠﺎﺭﺓ ﻟﻜﻦ ﺑﻴﺤﺐ ﺍﻟﻮﺭﺩ ﺟﺪﺍ ﻓﺒﻴﺴﺎﻋﺪ ﺳﻤﺮ "

★★★★★★★★★★★★★★★★

ﺗﻮﺍﻗﻌﺎﺗﻜﻮﺍ

★★★★★★★★★★★


البارت الثالث

#رواية_بناتي مصايب 


تسارع في الاحداث

مرّت الايام بدون اي جديد يُذكر 

وفي يوم 

في فيلا سالم المنسي


جاسر : ماما 


منال : ايوا يا جاسر !!


جاسر : يا ماما انتي ليه مكلمتيش خالتي ؟!


منال : بكلمها والله يا حبيبي وبسأل عليها 


جاسر بضيق :يا ماما انا مالي تسألي عليها ولا لا .. انا قصدي ع موضوعي انا وسالمين


منال بتذكر : ااااه 


جاسر مقلدا إياها : ااااااه يعني قولتيلها ولالا ؟!


منال : والله يا بني انا مكسوفة اقولها 


جاسر : لا متتكسفيش يا حبيبتي.. اقولك ديري وشك وانتي بتكلميها 


منال بضحك: ههههههههههههههه عثل يا واد 


جاسر مقلدها : هيهيهيهيهيهيهيهيهيهيه يلا بقا كلميها 


منال : يلا يابن الواط* من هنا 


جاسر : بقا كدا !!!


منال بإيماءه : أيوة كدا


جاسر وهو يبتعد عنها بتوعد : ماشي منال وادي دقني اهو ان ما خليت طلاقك ع ايدي 


منال وهي تقذفه بالشبشب : يلا يابن الجز**


ذهب جاسر الي سالم في غرفة المكتب 


جاسر  وهو يدخل الي ابيه مُدعيا الحنية : ابويا وحبيبي وجد عيالي 


سالم وهو ينظر له بطرف عينه : عايز ايه يابن منال ؟!


جاسر بمرح: يا ابا انا عايز ادوز 


سالم وهو ينظر ع الباب كي يطمن : تتجوز ايه بس يابني .. دا انا عايز اطلق


جاسر مُدعيا المفاجأة : بجد ؟!!


سالم بإيماءه : اه والله 


جاسر : طيب تمام انا عايز اجرب احساس الجواز زي ما انت ما جربت ونطلق انا وانت سوا 


سالم وهو يطرده : يلا ياض يا ابن الك** من هنا


جاسر : بقا كدا !!!؟


سالم : ايوا كدا يلا براااااا 


جاسر : ماشي انا هروح اقول لمنال انك عايز تتجوز عليها 


سالم بإستهزاء : ههههه اثبت 


جاسر وهو يجلس ويضع رجل فوق الاخري : اممممممم انت اللي هتطريني استخدم معاك اسلوب العنف 


سالم : قصدك ايه ياض ؟!


جاسر : تؤ تؤ تؤ تؤ جاسر باشا ... اسمي جاسر باشا 

ايه دا هو انت ماقلتلكش ولا ايه .. شوف ازاي 


سالم بقلق : قولتلي ايه ياض ؟!


جاسر : اصلا انا سجلتك وانت بتقول انك عايز تتطلق 

"ثم ركض وسالم يركض ورائه " 

وهروح حالا اوريه لمنال واللي عايز يحصلني يوصلني 


سالم وهو يركض خلفه : استنى بس يا جاسر باشا 


ذهب جاسر عنده والدته 


جاسر وهو ينظر لأبيه بشماته : ماما عايز أو.....


منال : ايه ؟!


لحقه سالم وهو ينهج : بقولك ايه يا منال .. احنا عايزين نخطب لجاسر بقا 


جاسر بصوت واطي لأبيه : لا خلاص يا سالم انا مش عايز اتجوز 


سالم : عليا الطلاق لأنت متجوز 


جاسر بضحك : ههههههههههههههه لا طالما حلفت بالطلاق يبقا خلاص 


منال لسالم : وهو انت موافق يتجوز سالمين اللي عمره ضعف عمرها 


سالم بصوت واطي : والله ما انا موافق 


جاسر : بتقول حاجة يا سالم ؟!


سالم : هه بقول لا طالما بيحبها يبقا خلاص 


منال بضيق : يعني انتي موافقه في اللي عايز يعمله؟!


سالم بتلقائية : مالناش دعوة هو اللي هيتحمل نتيجة اختياره 


جاسر : بتقول ايه يا سالم ؟! 


سالم مصححا : ااا بقول أن سالمين مناسبة جدا ليه 


جاسر بضحك : بحسب الا قرقوشة ودني سمعت غير كده


سالم بإبتسامة صفراء: سلامة قرقوشتك يا حبيبي


جاسر بضحك : ههههه الله يسلمك يا سولم 


منال : ايوا يعني خلاص .. انت موافق ع هبله دا ؟!


سالم : اولا سالمين مش صغيره اووي وبعدين يعني اكيد هو مش هيتجوزها ع طول وطالما هو بيحبها يبقا نستنى ايه بقا !!!


جاسر لسالم بمزاح : اممممممم كانت فين الحلول دي من شوية .. لازم يعني ادبحلك القطة


سالم : ماشي يابن الك** 


منال : خلاص انا هكلم منى مع اني مكسوفة خالص والله بس هحاول بقا ونتفق ع معاد ونروحلهم 


وهنا دخل اسر 


اسر : وانا 


منال : وانت ايه انت كمان !!؟


اسر بضحك : عايز اتجوز انا كمان 


منال : لا خليك انت بعدين يا اسر 


اسر : عليا الطلاق ابدا .. انا لازم اتجوز مع اخويا دا احنا مهما كنا توأم برضو 


جاسر : دلوقتي توأم


اسر : ههههه متعرضهاش بقا يا برنس 


أما في فيلا الحمزاوي 

تجلس كلا من سمر وسمية وسلمي وسالمين ع الأريكة يشاهدون التلفاز 

دخلت عليهم سما تبكي 


سما ببكاء : اهئ اهئ اهئ 


سمر بقلق : في ايه يابت ؟!


سما بصريخ: عاااااااااااااااااااااا


سمية : ماتخلصي بقا ياااختي وتقولي مالك .. اللقطه اللي مستنياها من ساعتها هتضيع بسببك 


سما ببكاء : ط .. طار .. طارق خاني 


سلمي : طارق خانك ؟! 


سما : اه 


سالمين : ازاي احكيلنا ؟!


سما وهي تمسح دموعها: وانا معدية مع البت هايلة لقيته واقف مع بت كده معرفهاش وبيقلها كلام حب 


سلمي : وبعدين ؟!


سما : هما كانوا واقفين جنب أوضة الحرس بتاعت الكلية والاوضة كانت مفتوحة رحت انا سايبة البت هايلة وخلتها تأمنلي المكان وجيت رايحة من وراهم وروحت زقاهم جامد الاتنين جوا في أوضة الحرس وروحت قافلة عليهم بالمفتاح وروحت مصرخة وقايله في تحرش جوا راح الامن جاي وواخدهم ع عميد الكلية راح عميد الكلية مديهم حرمان من الامتحانات السنادي 


سالمين : طب ما انتي خدتي حقك اهو منه زعلانة ليه بقا ؟! 


سما ببكاء وصريخ مرة أخرى : عاااااااااااااااااااااا وانا بزقهم ضفري اتكسر 


سمر : يالهووووووي وريني كدا 

ثم قامت بضربها هي وسمية وسلمي وسالمين


في اليوم التالي 

في فيلا سالم المنسي .. رنّ هاتفه

اجاب 

سالم : الووو 

المتصل : ايوا يا سالم تكون حالا قدامي 

سالم وهو يقف : تمام يا افندم


وما هي الا دقائق وكان بالفعل يقف سالم امام العميد فتحي الشناوي 


سالم وهو يأدي التحية العسكرية : تمام يا فندم 


فتحي : اقعد يا سالم 


سالم وهو يجلس : خير يا فندم


فتحي : لا هو شكله مش خير خالص الإدارة كلها مقلوبة


سالم : عشان برضو برعي الحناوي ومراته ؟!


فتحي : هو احنا عندنا غيرهم 


سالم : ايه الجديد يافندم ؟! 


فتحي بحزن : الجديد أنهم قتلوا الظابط علاء والظابطة نرمين 


سالم بحزن : لا حول ولا قوه الا بالله .. ربنا يرحمهم يارب 


فتحي : يارب .. المهم الإدارة مقلوبة جدا ولازم نمسك اي طرف قبل ما تنقلب فوق دماغنا اكتر من كدا .. كل شوية ضابط من ضباطنا بيروح واحنا قاعدين بنتفرج 


سالم : ايوا بس احنا لحد دلوقتي منعرفش مين اللي مزروع في وسطينا وبيبلغهم اخبارنا


فتحي : ودي مهمتك بقا يا سالم .. المطلوب منك انك تجيبلنا بنتين بتثق فيهم اكتر من نفسك 


سالم بقلق : ايوا يا فندم بس 


فتحي مقاطعا : مبسش .. احنا عايزين واحدة فيهم هتكون ظابطة وسط الظباط وهتعرف مين الخاين اللي بيوصل معلومات للبرعي وهتديله هي المعلومات وطبعا هتبينله انها موثوق منها جدا وكل كلمه بتجبها صح ١٠٠٪ وفي نفس الوقت البنت التانية هتكون دراع مرات برعي اليمين ومن خلال كدا هتعرف تفكيرهم واي حاجه ناوين يعملوها وتبلغها للتانية وهكذا لحد ما نتمكن منهم بس خلي بالك البنتين دول مش عايزهم عادين كدا لا دول لازم يكونوا لياقتهم البدنية عالية جدا ومهاراتهم كويسة لان كل اللي في الاداره اتعرفوا


سالم : تمام يا فندم 


فتحي : خلي بالك دول وسعوا النشاط خالص مبقاش سلاح بس دا بقا سرقة اطفال والتجارة بأعضائهم و..و..و


سالم بقلق : بس يافندم ماهو ممكن البنتين دول هما كمان يعني ... احم احم يتكشفوا هما كمان ويرحوا مع اللي راحوا 


فتحي مطمئنا : متقلقش احنا هنكون في ضهرهم دايما 


سالم وهو يأدي التحية العسكرية : تمام 


ثم غادر متجها إلى فيلا الحمزاوي 


منى مُرحبة به : اهلا اهلا ازيك يا سالم ؟!


سالم : الحمدلله .. ازيك انتي يا منى .. اومال فين البنات ؟!


منى : موجودين جوا اتفضل

أدخلته منى الي حيث يجلس البنات 

سمية وهي تسلم عليه بمرح : ازيك يا سولم ؟! 


سالم بضحك : الحمدلله .. ازيك انتي يا قردة ؟!


سمر : سلومتى .. عامل ايه ؟! 


سالم بضحك : ههههههههههههههه هي وصلت لسلومتي


سمر بمزاح: شوف بدلعك ازاي 


سلم عليهم جميعا ثم جلس 

وبعد دقائق قامت سالمين وسلمى وورائهم سما وبقيت سمية وسمر 


سالم : كويس أنهم مشيوا انا عايزكم في موضوع مهم 


سمر بمرح: ايش ؟!


سمية : اشجيني يا سولم 


قص لهم كل شئ بخصوص المهمة 


سمر : اه ومين البنتين دول بقا ؟!


سالم بقلق : احم بصراحة يعني انا محتاجكم 


سمية وهي تتسحب بهدوء : هشوف مديحة عملت العصير ولا لا


سمر : وانا معاد نومي دلوقتى


سالم وهو يسحبهم حتى يجلسوا : انا بتكلم بجد 


سمر بجدية : لا طبعا انت اكيد بتهزر 


سمية : ايه دا هو انت معلمتش يا سولم ولا ايه .. اصل انا عندي الحَصبة والدكتور مانعني من الحركة


سالم : انا بجد معنديش غيركم اثق فيه 


سمر : لا ماهو اصل احنا معندناش غير روح واحدة


سمية : بص خد البت سما مكاني


سالم : مافيش غيركم انتوا ينفع اولا لان مهاراتكم عالية جداً ثانيا لانكم مصدر موثوق منه .. وبعدين باللي هتعملوه دا هتنقذوا حياة اطفال كتير جدا


نظرت كلا من سمية وسمر الي بعضهم بقلق وخوف


سمية : طب افرض اتكشفنا واترفعنا!!!؟


سالم : انا وراكم دايما


سمر : طب هو انتوا ليه مخلتوش اي ظباط من عندكم يقوموا بالمهمة دي ؟!


سالم : كل اللي عندنا يعتبروا اتعرفوا من الخاين اللي وسطينا واحنا منعرفهوش لحد دلوقتي والدفعة الجديدة مش مصدر موثوق منه وكمان انتوا مش هتكونزا لوحدكم انتوا معاكم ضابطين من اكفئ ضباط الإدارة لكن هما مش هيبانوا في الصورة خالص 


سمية بقلق : بس ...


سالم وهو يقوم : مبسش .. فكروا وردوا عليا وانا واثق فيكم

ثم غادر


★★★★★★★★★★★★★★

تواقعاتكوا


البارت الرابع 

#رواية_بناتي مصايب


في اليوم التالي

اتصلت منال بمنى واخبرتها بمجيئها في المساء فوافقت منى بترحاب شديد


منى : يا بنات خالتكم منال جاية بالليل


سلمى : جاية ليه ؟!


منى : وانتي مالك يا روووووووووح امك


سالمين لسما : خدي كت كات اللي انتي عايزاها اهي


سما : ايه دا هو انا قولتلك تجيبي كت كات ولا ديري ميلك؟!


سالمين : قولتيلي ديري ميلك بس انا جبت كت كات


سما بغيظ : طب وليه كدا يعني يا كال**


سالمين بردح: ع قد فلوسك يا حبيبتي 


سما بردح مقابل: فلوس ايه يابت ؟! دا انتي لحم كتافك من خيري 


سالمين وهي تضربها بالرأس : لحم كتاف مين اللي من خيرك يا شب**!!!


منى بفزع من منظر سما الراقدة بالأرض : يالهوووووووي في ايه ؟!


سالمين : بتشكك في ذمتى يا منى يرضيكي كدا !!!؟


منى وهي تركض ورائها بالشبشب : تفتحي دماغ اختك يا عرة عشان حتة شوكلاتة


تسارع في الاحداث 

في مكتب العميد فتحي الشناوي


سالم وهو يأدي التحية العسكرية : خير يا فندم حضرتك طلبتني ؟!


فتحي : اه اقعد يا سالم 


سالم وهو يجلس : تمام يا فندم


فتحي : لقيت البنتين ؟!


سالم بقلق : هو انا لحقت يا فندم !!!


فتحي : اتجدعن يا سالم .. كل وقت بيمر واحنا قاعدين مبنعملش حاجة دا فيه خطر ع الاطفال اللي كل شوية بتختفي 


سالم : يافندم والله انا بحاول بقدر الإمكان 


فتحي : وانا مصدقك يا سالم 

ثم أردف 

في معلومات جديده


سالم بإنتباه : خير 


فتحي : البنتين دول هيكون معاهم فرقة الذئاب الليلية 


سالم بفزع : هي وصلت للذئاب الليلية ؟!


فتحي بأسف : للأسف 


سالم : وايه الجديد تاني يا فندم ؟!


فتحي : هيسافروا اسبوعين مع البنتين دول يدربوهم في معسكر تدريبي سري في الصحرا


سالم في نفسه : نهاااااار اسوح


فتحي : بتقول حاجة يا سالم !!!؟


سالم : لا يا فندم 


فتحي : تمام قدامك تلات ايام والاقيك قدام مكتبي بالبنتين دول 


سالم وهو يأدي التحية العسكرية : تمام يا فندم

ثم خرج 


في المساء 

في فيلا الحمزاوي 

اتى كلا من جاسر واسر وتامر ومنال وسالم


منى مرحبة : اهلا اهلا نورتوا 


منال وهي تحتضنها : دا نورك يا حبيبتي 


جاسر بمرح : ازيك يا نونا !!!


منى بضحك : ازيك انت يا حبيب نونا !!


جلسوا جميعا بعد السلامات والسؤال عن الاحوال 

نزلت الفتيات 

وسلموا ايضا 


سمر وهي تضرب تامر ع قفاه : منك لله يا اخرة صبرى


تامر وهو يتحسس قفاه: اااااااه 


سمر وهي تمسكه من لياقه قميصه : اعمل فيك ايه ... قولي اعمل فيك ايه ؟!


تامر بضيق: يارب ايدك تتقطع


سمر وهي تركض ورائه : وكمان ليك عين تتكلم يا بجح ؟!


تامر ببرأءة مصطنعة : لييييه انا عملت ايه ؟!


سمر وهي تخرج ورقة من جيبها : اقرا كدا يا سالم الاسم ده !!!


سالم وهو يقرأ : الحمل الزهري ... ايه دا هو فيه نوع ورد جديد اسمه الحمل !!!؟


سمر : والله انا بقالي يجي حوالي تلات سنين شغالة في الورد عمرى ما سمعت النوع دا ... جه ابنك واخترعهولي


تامر بتذكر : اااااه دا الحلم الزهري مش الحمل 


سمر وهي تقذفه بالشبشب : وأما هو اسمه الحلم كاتبه الحمل ليه يا بن الجز**

ثم قالت لمنال

لامؤاخذه يا لولو 

واكملت : خليت الراجل اللي حضرتك بعتله الطلبية وشاف الورقة يتصل بيا يبستفني ويقولي امك في العِشة ولا طارت بسببك يا حيو** يابن الحيو** 

ثم قالت لسالم 

لا مؤاخذه يا سولم 


تامر بضحك : ههههههههههههههه تستاهلي عشان قولتلك يوميها انا تعبت وعايز اروح مرضتيش 


سمر وهي تركض ورائه : وحياة امك ما انا سيباك يابن منال 

والجميع يضحك عليهم 


سالم بضحك : نتكلم بقا في الجد شوية .. احم احنا جاين النهاردة يا منى عشان نطلب ايد سالمين لجاسر وايد سلمى لأسر 


منى بنفس الابتسامة : سالمين مين وسلمى مين ؟!


منال بإستغراب : بناتك يا منى .. مالك سهمتى كدا ليه ؟!


منى بنفس ابتسامه الاستغراب : بناتي اه .. اللي في الثانوى !!!


منال بضحك : اه هما دول 


منى وقد استوعبت ما قالته : ايوا بس بناتي صغيرين ويعنى اسر وجاسر ضعف عمرهم 


منال : ماهو هما اكيد يعني مش هيتجوزوهم ع طول 


منى بضيق: معلش يا منال هفكر وارد عليك


وبعد مدة غادروا جميعا وبقيت منى والبنات

منى بزعيق وهي تقذف سلمى وسالمين بالشبشب:عايزين تتجوزوا وانتوا لسه مطلعتوش من البيضة يا جز* يا اوباش 


سمر : ايييييييه يتجوزوا وهما بالسن ده !!؟


منى بزعيق: قوليلهم 


اكملت سمر وكأنها لا تستمع لما قالته : دا انا اختكم الكبيرة وحتى مافيش حد جه تف في وشي ومشى


منى وهي تقذفها بالشبشب هي ايضا : يلا يابنت الحيو*** وانا اللي قولت البت عقلت اتاريكي كل يوم بتتهبلي اكتر واكتر 


سما بمزاح : انتي مربتيش غيري يا مني والله


منى : والنبي يااختي ولا ربيتك انتي كمان


تسارع في الاحداث

في يوم الجمعة

منى : يلا يا بنات هنتأخر


نزلوا جميعا 

سما : يلا احنا جاهزين 


وذهبوا إلى مكانهم المعهود الذي يذهبون إليهم نهاية كل أسبوع وهو ...ركوب مركب بالنيل 

صعدوا جميعا وبدأت المركب بالتحرك 


منى بإستمتاع : ياسلاااااام يا بنات فكرتوني بأجمل ايام كنت بقضيها مع ابوكم الله يرحمه


سما بضحك : ههههههههههههههه انتوا كنتوا بتيجوا هنا يا منى !!!؟


منى بإبتسامة حب : اه والله ايام متتعوضش 


سما بمزاح : وكان بياخدك بعد كدا ع سطح الواد حماده !!!


منى وهي تقذفها بالجذمة وقد نسيت تماما أنهم وسط الماء : يلا يا سافلة يا بنت السافلة


سمية بشهقة : يالهووووووي رميتي جذمتك في البحر يا منى !!!


منى وقد تداركت ما فعلته: يالهووووووي هاروح انا حافية دلوقتي


سلمى بمزاح : كدا تلوثي النيل !!!


منى وهى تقذفها بالفردة الأخرى : كل همك النيل ومش همك امك يا بنت الشبشب !!!


سالمين بشهقة ممزوجة بضحك : يالهوووووي ههههههههههههههه وادي الفردة التانية راحت هي كمان


سمر لصاحب المركب بمزاح: وانت عامل ايه يا عم حنفي ؟! وازي فوزية مراتك .. طلقتها ولا لسه ؟!


حنفي بطيبة : والله يا ست سمر مطهجاني في عيشتي 


سمية بمزاح: ارمي عليها يمين الطلاق وريح نفسك يا عم حنفي


حنفي بتفكير : والله بفكر يا ست سمية 


سما : لا دا شكل القعده هتطول .. ماعكش سجارة نعفروا يا عم حنفي ؟!


حنفي وهو يعطيها سجارة ملفوفة : اتفضلي يا ست هانم


سما وهي تنظر للسجارة : ودي حشيش ولا بنجوا ؟!


حنفي : لا دي بنجوا بس نوع إنما ايه عنب يستاهل خشمك يا ست هانم والله


سالمين : اممممممم بانجوا .. والنبي يا عم حنفي اول ماننزل من المركب دي فكرني ابلغ عنك 


حنفي بعدم فهم : بس كدا اوي اوي يا ست هانم


سلمى: وانت مالي ايدك من المركب دي يا عم حنفي ؟!


حنفي : عيب يا ست هانم دي شافت تاريخ 


سلمى : مش عارفه ليه مش مستريحالك يا عم حنفي 

ولم تكمل كلامها حيث وجدت المركب تغرق تدريجيا 


سالمين : نهااار اسوووح


سمر وهي تقفذ في الماء : نطططططي يا منى 


سلمى وهي تقفذ : يخربيتك يا عم حنفي انت وفوزية 


ونطوا جميعا بالبحر 

وبعد حوالي ربع ساعة وصلوا للشاطئ اخيرا


سالمين بتعب: كح كح 


سلمى : ربنا ينتقم منك يا حنفي


تسارع في الاحداث

في اليوم التالي 

اتى سالم الي سمية وسمر

سالم : هاااااا فكرتوا ؟!


سمر : طب انت هتقول ايه لمنى ؟!


سالم : لا سيبي مني عليا وافقوا انتوا بس ومالكمش دعوة


سمية بقلق : انا معاك يا سولم


سمر بقلق ايضا : وانا 


سالم : ع بركة الله متقلقوش انا دايما معاكم وفي ضهركم ومش انت وبس .. المعلومات الجديدة اللي جات بتأكد ان انتوا هيكون معاكم احسن فرقة في الداخلية كلها 


سمر بإستغراب : فرقة ايه ؟!


سالم بفخر : فرقة الذئاب الليلية


سمية بخوف : يلا ربنا يستر 


سالم : إن شاء الله هيستر 

ثم أردف : نادولي منى بقا اما اقولها 

جاءت منى 

سالم : احم بصي يا منى انا عندي معسكر تدريب للبنات تبع الداخلية يعني فيه ضابطات بتدرب البنات اللي زي سمر وسمية كدا فأنا اقترحت عليهم انهم يجوا وهما موافقين عشان يزدادوا خبرة في الالعاب القتالية 


منى بتفكير : طب والتدريب دا فين وهياخد وقت قد ايه ؟!


سالم : في معسكر تبع القوات أما وقت قد ايه فحوالي شهر كدا ومتخافيش انا هكون معاهم 


منى : ايه شهر ؟!! لا شهر كتير اوووي 


سالم : مش كتير ولا حاجه دول هيعدوا في لمح البصر


منى بحنان : بس انا معرفش انام وهما مش مواجدين في البيت معايا


سالم : هما مهاجرين يا منى ... إن شاء الله هيرجعولك بسرعة بس الفرصة دي مش هتتعوض 


منى : امممم بس الاتنين أمانة في رقبتك يا سالم 


سالم بطمأنينه : متقلقيش انتي بتوصيني ع بناتي!!!!! 


ثم غادر وقبل أن يغادر قال لسمر وسمية بصوت منخفض : هاجي اخدكم بكرة حضروا نفسكم عشان هتنزلوا معسكر مع الذئاب الليلية


سمية بقلق : بلاش بكرة اصل مش فاضية خليها بعده 


سالم : لا هو بكرة .. مع السلامة يلا دلوقتي

ثم غادر


★★★★★★★★★★★★★★★★

تواقعاتكوا


ﺍﻟﺒﺎﺭﺕ ﺍﻟﺨﺎﻣﺲ

# ﺭﻭﺍﻳﺔ _ ﺑﻨﺎﺗﻲ ﻣﺼﺎﻳﺐ

ﺗﺴﺎﺭﻉ ﻓﻲ ﺍﻻﺣﺪﺍﺙ

ﻓﻲ ﺍﻟﻴﻮﻡ ﺍﻟﺘﺎﻟﻲ

ﺗﺠﻬﺰ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﻭﺳﻠﻤﻮﺍ ﻉ ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ ﻭﺧﺮﺟﻮﺍ ﻭﺟﺪﻭﺍ ﺳﺎﻟﻢ ﻳﻨﺘﻈﺮﻫﻢ

ﺳﻤﺮ : ﺻﺒﺢ ﻳﺎ ﺳﻮﻟﻢ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻭﻋﻜﻢ ﺗﻘﻮﻟﻮﻟﻲ ﺳﻮﻟﻢ ﺩﻱ ﻗﺪﺍﻡ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ

ﺳﻤﻴﺔ ﻣﺘﺴﺄﻟﻪ : ﻫﻮ ﻣﻴﻨﻔﻌﺶ ﻧﻘﻮﻟﻬﺎ ﻗﺪﺍﻣﻬﻢ ؟ !

ﺳﺎﻟﻢ : ﺍﻩ ﻃﺒﻌﺎ ﺍﻧﺎ ﻛﺪﺍ ﻫﺘﻔﻀﺢ

ﺳﻤﻴﺔ ﻳﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﻛﻮﻳﺲ ﺍﻧﻚ ﻗﻮﻟﺘﻠﻲ ﻋﺸﺎﻥ ﺍﻗﻮﻟﻬﺎ ﺑﺮﺍﺣﺘﻲ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻀﺤﻚ : ﺑﻘﺎ ﻛﺪﺍ ؟ !

ﺳﻤﺮ ﻣﺼﻄﻨﻌﺔ ﺍﻻﺩﺏ : ﺧﻼﺹ ﺍﻧﺎ ﻣﺶ ﻫﻘﻮﻟﻚ ﺳﻮﻟﻢ ﻗﺪﺍﻣﻬﻢ

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﺮﺑﺖ ﻉ ﻛﺘﻔﻬﺎ : ﻣﺘﻮﻗﻊ ﻣﻨﻚ ﻛﺪﺍ ﻳﺎ ﺳﻤﻮﺭ

ﺳﻤﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻘﻮﻟﻚ ﺳﻠﻮﻣﺘﻲ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﻻ ﺣﻠﻮﺓ ﺣﻠﻮﺓ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻀﺤﻚ ﻫﻮ ﺍﻻﺧﺮ : ﻣﺎﺷﻲ ﻣﺎﺷﻲ

ﺃﻣﺎ ﻉ ﺍﻟﺠﺎﻧﺐ ﺍﻵﺧﺮ

ﺷﺎﺏ ١ : ﺳﻤﻌﺘﻮﺍ ﺍﺧﺮ ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ ؟ !

ﺷﺎﺏ ٢ : ﺍﺷﺠﻴﻨﺎ

ﺷﺎﺏ ٣ : ﺍﺧﺒﺎﺭﻙ ﺩﺍﻳﻤﺎ ﺳﻮﺩا

ﺷﺎﺏ ٤ : ﺍﻧﺖ ﺑﺘﻔﻜﺮﻧﻲ ﺑﺎﻟﺮﺍﺟﻞ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﻴﻘﻮﻝ ﺍﺑﺸﺮ ﻳﺎ ﺗﻴﻤﻮﺭ

ﺷﺎﺏ ٥ : ﺍﻩ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻓﻴﻪ ﺷﺒﻪ ﻣﻨﻪ

ﺷﺎﺏ ١ : ﺑﺎﻫﺮ

ﺷﺎﺏ ٢ : ﻣﻌﺘﺰ

ﺷﺎﺏ ٣ : ﺳﺎﻣﺢ

ﺷﺎﺏ ٤ : ﺍﻳﺎﺩ

ﺷﺎﺏ ٥ : ﺯﻳﺎﺩ

ﺑﺎﻫﺮ : ﺩﺍ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﺰﺭﺍﻓﺔ ﺍﻟﻠﻲ ﻧﺰﻟﺖ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻣﺮﺓ ﻭﺍﺣﺪﺓ ﺩﻱ

ﺳﺎﻣﺢ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻪ ﻣﻘﻮﻟﺘﺶ ﺍﻳﻪ ﺍﺧﺮ ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ !!!

ﺑﺎﻫﺮ : ﻃﺒﻌﺎ ﺍﻧﺘﻮﺍ ﺟﺎﻟﻜﻢ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﺃﻥ ﻫﻴﻨﻀﻢ ﻟﻔﺮﻗﺘﻨﺎ ﺑﻨﺘﻴﻦ

ﺯﻳﺎﺩ : ﺍﻩ ﻋﺮﻓﻨﺎ

ﺑﺎﻫﺮ : ﺍﻟﻠﻲ ﻣﺘﻌﺮﻓﻬﻮﺵ ﺑﻘﺎ ﺃﻧﻬﻢ ﻫﻴﺮﻭﺣﻮﺍ ﻣﻌﺎﻧﺎ ﻣﻌﺴﻜﺮ ﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ

ﺍﻳﺎﺩ ﺑﺪﻫﺸﺔ : ﺍﻳﻴﻴﻴﻪ ؟ !

ﺑﺎﻫﺮ : ﺧﺪﻭﺍ ﺍﻟﺘﻘﻴﻠﺔ ﺑﻘﺎ ... ﺟﺎﻱ ﻣﻌﺎﻫﻢ ﺍﻟﻌﻘﻴﺪ ﺳﺎﻟﻢ ﺍﻟﻤﻨﺴﻲ

ﻣﻌﺘﺰ : ﻛﻤﻠﺖ

ﺳﺎﻣﺢ : ﻫﻲ ﺷﻜﻠﻬﺎ ﻣﻬﻤﺔ ﻣﺶ ﻫﺘﻌﺪﻱ ﻉ ﺧﻴﺮ

ﺍﻳﺎﺩ ﺑﺈﺳﺘﻐﺮﺍﺏ : ﺍﻧﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﻊ ﺍﻟﻌﻘﻴﺪ ﺳﺎﻟﻢ ﻗﺒﻞ كده

ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻠﻬﻔﺔ : ﻭﻛﺎﻥ ﻋﺎﻣﻞ ﺍﺯﺍﻯ ؟ !

ﺍﻳﺎﺩ ﻣﻄﻤﺌﻨﺎ : ﻛﺎﻥ ﺗﻌﺎﻣﻠﻪ ﺣﻠﻮ ﺟﺪﺍ ﻫﻮ ﺑﺲ ﻣﺘﺸﺪﺩ ﺷﻮﻳﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﺸﻐﻞ ﻟﻜﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﻄﺒﻴﻌﺔ ﻫﻮ ﻛﻮﻳﺲ

ﻣﻌﺘﺰ : ﻃﺐ ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﺩﺍ ﺍﺣﻨﺎ ﻟﻴﻠﺘﻨﺎ ﻓﻞ

ﺑﺎﻫﺮ : ﻣﺎﻟﻜﻢ ﻓﻲ ﺍﻳﻪ ؟ ! ... ﺩﺍ ﺍﺣﻨﺎ ﻓﻲ ﺍﻻﻭﻝ ﻭﻓﻲ ﺍﻻﺧﺮ ﺍﻟﺬﺋﺎﺏ ﺍﻟﻠﻴﻠﻴﺔ ﻳﻌﻨﻲ ﺍﺳﻢ ﻉ ﻣﺴﻤﻰ

ﺳﺎﻣﺢ : ﻋﻨﺪﻙ ﺣﻖ ﻭﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺣﻨﺎ ﻗﺪﻫﺎ ﻭﻗﺪﻭﺩ

ﺍﻳﺎﺩ : ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ

ﺃﻣﺎ ﻓﻲ ﻓﻴﻼ ﺍﻟﺤﻤﺰﺍﻭﻱ

ﺗﺨﺮﺝ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﻠﻤﻰ ﻭﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﺳﻤﺎ ﺫﺍﻫﺒﻴﻦ ﺍﻟﻲ ﻣﺪﺍﺭﺳﻬﻢ ﻭﺟﻤﻌﺎﺗﻬﻢ ... ﻭﺑﻴﻨﻤﺎ ﻭﻫﻢ ﻳﻤﺸﻮﻥ ﻭﺟﺪﻭﺍ ﺍﺳﺮ

ﺍﺳﺮ ﺑﺼﻮﺕ ﻋﺎﻟﻲ : ﺳﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠمي

ﺳﻠﻤﻲ ﺑﺨﻀﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﺮﺑﻪ ﻓﻲ ﻛﺘﻔﻪ : ﻋﺒﻮﺷﻜﻠﻚ ﻳﺎﺧﻲ ﺧﻀﺘﻨﻲ ... ﺩﺍﻫﻴﺔ ﺗﺎﺧﺪﻙ ﺣﺪ ﻳﻌﻤﻞ كده

ﺍﺳﺮ ﻣﺘﺎﻭﻫﺎ : ﺍﺍﺍﻩ جاتك ﻧﻴﻠﺔ ﻓﻲ ﺍﻳﺪﻙ ﺍﻟﺘﻘﻴﻠﺔ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺸﻤﺎﺗﺔ : ﺍﺣﺴﻦ ﺗﺴﺘﺎﻫﻞ ﻋﺸﺎﻥ ﺗﻌﻤﻞ كده ﺗﺎﻧﻲ

ﺍﺗﻰ ﺟﺎﺳﺮ ﻣﻦ ﺧﻠﻒ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻬﺪﻭﺀ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻬﺪﻭﺀ ﻣﺼﻄﻨﻊ : ﺳﺎﻟﻤﻮﻧﻲ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﻫﻲ ﺗﺴﺘﺪﻳﺮ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﺟﺴﻮﺭﺓ

ﺍﺳﺮ ﻟﺴﻤﺎ : ﺑﻘﻮﻟﻚ ﺍﻳﻪ ﻳﺎ ﺳﻤﺎ ﻣﺎ ﺗﻌﻤﻠﻲ ﻣﻌﺎﻧﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﺟﺪﻋﻨﺔ ﻭﺗﺴﻴﺒﻠﻨﺎ ﺳﻠﻤﻰ ﻭﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺷﻮﻳﺔ

ﺳﻤﺎ ﺑﺘﻔﻜﻴﺮ : ﺍﻣﻤﻤﻤﻤﻤﻢ ﻻ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﺍﻳﻪ ﺩﺍ ﻣﺎﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺎ ﺳﻴﻤﻮﻭﻭ ﺍﻟﺪﺍﻳﺖ ﺑﺎﻳﻦ

ﺳﻤﺎ ﺑﻠﻬﻔﺔ : ﺑﺠﺪ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ : ﻃﺒﻌﺎ

ﺳﻤﺎ ﺑﻔﺮﺣﺔ : ﺷﻜﺮﺍ ﺍﺟﺴﻮﺭﻱ ﺧﻼﺹ ﻣﺎﺷﻲ ﻫﺴﻤﺤﻠﻜﻢ ﺗﺎﺧﺪﻭﻫﻢ ﺑﺲ ﻣﺘﺘﺄﺧﺮﻭﺵ

ﺍﺳﺮ : ﻣﺘﻘﻠﻘﻴﺶ ﻫﻨﺮﺟﻌﻬﻢ ﻉ ﻣﻌﺎﺩ ﺍﻟﺮﺟﻮﻉ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺪﺭﺳﺔ

ﺳﻤﺎ ﻭﻫﻲ ﺗﻐﺎﺩﺭ : ﻣﺎﺷﻲ ﻣﻊ ﺍﻟﺴﻼﻣﻪ

ﺍﺳﺮ ﻟﺴﻠﻤﻰ ﻭﻫﻮ ﻳﻤﺴﻚ ﻳﺪﻫﺎ : ﻳﻼ ﺑﻴﻨﺎ ﻳﺎ ﻣﻮﺯﺗﻰ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ ﺣﺐ : ﻳﻼ

ﻭﻓﻌﻞ ﺟﺎﺳﺮ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻓﻌﻞ ﺍﺳﺮ

ﻭﺫﻫﺒﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﻛﺎﻓﺘﻴﺮﻳﺎ ﻭﺟﻠﺴﻮﺍ ﺑﻬﺎ

ﺟﻠﺲ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﻠﻤﻲ ﻭﺍﺳﺮ ﻉ ﻃﺎﻭﻟﺔ

ﻭﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﺟﺎﺳﺮ ﻉ ﻃﺎﻭﻟﺔ ﺃﺧﺮﻯ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﺤﺐ : ﻭﺍﻧﺘﻲ ﻋﺎﻣﻠﺔ ﺍﻳﻪ ﺍﺳﺎﻟﻤﻮﻧﻲ ؟ !

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ ﺣﺐ : ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ

ﺟﺎﺳﺮ : ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻧﺘﻲ ﻛﻮﻳﺴﺔ ؟ !

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺰﻋﻴﻖ ﺧﻔﻴﻒ : ﻣﺎﻗﻮﻟﺖ ﻛﻮﻳﺴﺔ ﻣﺶ ﻓﺮﺡ ﺍﻣﻚ ﻫﻮ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : جاتك ﺍﻟﻘﺮﻑ ﻓﻲ ﻟﺴﺎﻧﻚ ﺍﻟﻠﻲ ﻋﺎﻳﺰ ﻗﻄﻌﻪ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﺗﻌﺮﻑ ﺍﻧﻲ ﺑﺤﺐ ﺿﺤﻜﺘﻚ ﺍﻭﻭﻭﻭﻭﻱ

ﺟﺎﺳﺮ : ﻃﺐ ﺗﻌﺮﻓﻲ ﺍﻧﻲ ﺑﺤﺒﻚ ﻛﻠﻚ ﻉ ﺑﻌﻀﻚ ﺍﻭﻭﻭﻱ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ ﺧﺠﻞ : ﺑﺲ ﺑﻘﺎ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺑﺲ ﺍﻳﻪ ؟ ! ﺩﺍ ﺍﻧﺎ ﻫﻬﺮﻳﻜﻲ ﻣﻦ كده

" ﺛﻢ ﻗﺎﻝ ﺑﻐﻤﺰﺓ "

ﻭﺧﺼﻮﺻﺎ ﺍﻣﺎ ﻧﺘﺠﻮﺯ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﺮﺑﻪ ﺑﻜﺘﻔﻪ : ﻉ ﻓﻜﺮﺓ ﺍﻧﺖ ﻗﻠﻴﻞ ﺍﻻﺩﺏ ومنال نسيت تربيك

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻧﺎ ﻣﺸﻤﺘﺶ ﺭﻳﺤﺔ ﺍﻟﺘﺮﺑﻴﺔ ﺍﺻﻼ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ : ﻻ ﻓﻲ ﺩﻱ ﺍﻧﺎ ﻭﺍﺛﻘﺔ ﻣﻨﻬﺎ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻐﻤﺰﺓ : ﻳﺎ ﻭﺍﺩ ﻳﺎ ﻭﺍﺛﻖ ﺍﻧﺖ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺨﺠﻞ : ﺑﻄﻞ ﺑﻘﺎ

ﺃﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺍﺳﺮ ﻭﺳﻠﻤﻲ

ﺍﺳﺮ ﺑﺤﺐ : ﺳﻠﻤﻲ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﺍﻳﺶ

ﺍﺳﺮ : ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺩﻳﻜﻲ ﺣﺎﺟﺔ ﺗﺤﺘﻔﻈﻲ ﺑﻴﻬﺎ ﻭﻣﺘﻘﻠﻌﻴﻬﺎﺵ ﺧﺎﻟﺺ ﺣﺘﻰ ﺑﻌﺪ ﻣﺎ ﻧﺘﺠﻮﺯ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﻣﻤﻜﻦ ﺍﻭﻭﻭﻱ

ﺍﺧﺮﺝ ﺍﺳﺮ ﻣﻦ ﺟﻴﺒﻪ ﺳﻠﺴﺔ ﻧﺺ ﻗﻠﺐ

ﺳﻠﻤﻲ ﺑﺈﻧﺒﻬﺎﺭ : ﺍﻟﻠﻪ ﺟﻤﻴﻠﺔ ﺍﻭﻭﻭﻱ

ﺍﺳﺮ ﺑﺤﺐ : ﻧﺺ ﺍﻟﻘﻠﺐ ﺩﺍ ﻫﻴﻔﻀﻞ ﻣﻌﺎﻛﻲ ﻭﺍﻟﻨﺺ ﺍﻟﺘﺎﻧﻲ ﻣﻌﺎﻳﺎ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺤﺐ : ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺎﺷﻲ ﻫﺎﺗﻬﺎ ﺑﻘﺎ ﺍﻣﺎ ﺍﻟﺒﺴﻬﺎ

ﺍﺳﺮ : ﻻ ﺃﻧﺎ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻠﺒﺴﻬﺎﻟﻚ

ﺛﻢ ﻗﺎﻡ ﺣﺘﻰ ﻳﺴﺘﻄﻴﻊ ﺃﻥ ﻳﻠﺒﺴﻬﺎ ﺇﻳﺎﻫﺎ ﻭﻣﺎ ﺇﻥ ﺍﻧﺘﻬﻰ ﻣﻦ ﻗﻔﻞ ﺍﻟﻘﻔﻞ ﺣﺘﻰ كاد أن يقترب منها أكثر فشعرت سلمي بحرارة تنبعث من خلفها فإستدارت في مواجهته

ﺳﻠﻤﻲ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﺮﺑﻪ ﺑﺨﺠﻞ : ﻟﻢ ﻧﻔﺴﻚ ﻳﺎ ﺍﺳﺮ ﺍﻟﻠﻪ

ﺍﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻣﻮﻭﻭﻭﺕ ﺍﻧﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺨﺪﻭﺩ الحمرة

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺨﺠﻞ ﺍﻛﺘﺮ : ﻳﻮﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﺓ ﺍﺳﻜﺖ ﺑﻘﺎ

ﺍﺳﺮ : ﻻ ﻣﺎﻫﻮ ﺍﻧﺎ ﻫﺴﻜﺖ ﻓﻌﻼ ﻻﻥ ﺍﻟﺨﺪﻭﺩ ﺩﻱ ﻟﻮ ﺍﺣﻤﺮﺕ ﺍﻛﺘﺮ ﻣﻦ ﻛﺪﺍ ﺍﻧﺎ ﻣﺶ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻋﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻴﺤﺼﻞ

ﺃﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﻭﺳﺎﻟﻢ

ﻭﺻﻠﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻤﺪﻳﺮﻳﺔ ﻭﺫﻫﺒﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﻣﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻤﻴﺪ ﻓﺘﺤﻲ

ﻃﺮﻕ ﺳﺎﻟﻢ ﺍﻟﺒﺎﺏ

ﻓﺘﺤﻲ : ﺍﺩﺧﻞ

ﺩﺧﻞ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﺎﻟﻢ ﻭﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ

ﺳﺎﻟﻢ ﻣﺄﺩﻳﺎ ﺍﻟﺘﺤﻴﺔ : ﺗﻤﺎﻡ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ .. ﺩﻭﻝ ﺍﻟﺒﻨﺘﻴﻦ ﺍﻟﻤﻄﻠﻮﺑﻴﻦ

ﺛﻢ ﻭﺿﻊ ﺍﻣﺎﻣﻪ ﻣﻠﻒ : ﻭﺩﻱ ﻛﻞ ﺍﻟﻤﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﺍﻟﻤﻄﻠﻮﺑﺔ ﻋﻨﻬﻢ

ﻓﺘﺤﻲ ﺑﺘﺮﺣﺎﺏ : ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻭﻱ

ﺛﻢ ﺍﺭﺩﻑ ﻣﻮﺟﻬﺎ ﻛﻼﻣﻪ ﻟﺴﻤﻴﺔ ﻭﺳﻤﺮ : ﺭﺑﻨﺎ ﻣﻌﺎﻛﻢ ﻳﺎ ﺑﻨﺎﺕ ﺍﻧﺎ ﻋﺎﻳﺰﻛﻢ ﺗﺸﺮﻓﻮﻧﻲ

ﺳﻤﺮ ﺑﺮﺳﻤﻴﺔ : ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﻨﻜﻮﻥ ﻋﻨﺪ ﺣﺴﻦ ﻇﻦ ﺣﻀﺮﺗﻚ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻤﺰﺍﺡ ﺑﺼﻮﺕ ﻭﺍﻃﻲ : ﺑﺦ ﻃﻆ ﺣﻀﺮﺗﻚ

ﺍﺑﺘﺴﻤﺖ ﺳﻤﺮ ﻭﺣﺎﻭﻟﺖ ﺃﻥ ﺗﻤﺴﻚ ﻧﻔﺴﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻀﺤﻚ

ﻭﻛﺬﻟﻚ ﺍﺑﺘﺴﻢ ﺳﺎﻟﻢ

ﻓﺘﺤﻲ ﺑﺈﺳﺘﻐﺮﺍﺏ ﻹﺑﺘﺴﺎﻣﺘﻬﻢ : ﻓﻲ ﺣﺎﺟﺔ ؟ !

ﺳﺎﻟﻢ : ﻻ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ

ﻓﺘﺤﻲ : ﻣﺎﺷﻲ ﺗﻘﺪﺭﻭﺍ ﺗﺘﻔﻀﻠﻮﺍ ﺩﻟﻮﻗﺘﻲ ﻉ ﻣﻌﺴﻜﺮ ﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﺄﺩﻱ ﺍﻟﺘﺤﻴﺔ ﺍﻟﻌﺴﻜﺮﻳﺔ : ﺗﻤﺎﻡ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ

ﺛﻢ ﻏﺎﺩﺭﻭﺍ ﺫﺍﻫﺒﻴﻦ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻤﻌﺴﻜﺮ

ﻭﺑﻌﺪ ﻣﺪﺓ ﻟﻴﺴﺖ ﺑﺎﻟﻘﺼﻴﺮﺓ ﻭﺻﻠﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻤﻌﺴﻜﺮ ﻭﺟﺪﻭﺍ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ ﺗﻨﺘﻈﺮﻫﻢ

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﺼﺎﻓﺤﻬﻢ : ﺍﺯﻳﻚ ﻳﺎ ﺍﺑﻄﺎﻝ ؟ !

ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ : ﺍﺯﻱ ﺣﻀﺮﺗﻚ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻄﻴﺒﺔ : ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ .. ﻋﺮﻓﻮﻧﻲ ﺑﻨﻔﺴﻜﻢ ﺑﻘﺎ

ﻓﺼﺢ ﻛﻼ ﻣﻨﻬﻢ ﻋﻦ ﻫﻮﻳﺘﻪ

ﺳﺎﻟﻢ : ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺩﻭﻝ ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﺍﻟﻠﻲ ﻣﻌﺎﻛﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻬﻤﺔ

ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﺑﺘﺮﺣﺎﺏ : ﺍﻫﻼ

ﺍﻳﺎﺩ : ﺍﻫﻼ ﺑﺤﻀﺮﺍﺗﻜﻢ

ﺳﺎﻟﻢ : ﺍﺣﻨﺎ ﻫﻨﺮﻭﺡ ﻧﺴﺘﺮﻳﺢ ﺩﻟﻮﻗﺘﻰ ﻭﻧﺒﺪﺍ ﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ ﻣﻦ ﺑﻜﺮﺍ ﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ

ﻣﻌﺘﺰ ﺑﻔﺮﺣﺔ : ﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ

ﻏﺎﺩﺭ ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻭﺭﺍﺋﻪ ﺳﻤﻴﺔ ﻭﺳﻤﺮ ﻭﺑﻘﻲ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ

ﺳﺎﻣﺢ : ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﺃﻧﻪ ﻣﺒﺪﺃﺵ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭﺩﺓ ﺍﻻ ﺍﻧﺎ ﻣﺶ ﻗﺎﺩﺭ ﻭﻋﺼﻌﻮﺻﻲ ﻫﻴﻤﻮﺗﻨﻲ

ﺑﺎﻫﺮ : ﺗﻚ ﺿﺮﺑﺔ ﻓﻲ ﻋﺼﻌﻮﺻﻚ

ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻤﺮﺡ : ﺑﺲ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ ﺩﻭﻝ .. ﺣﺎﺟﺔ ﻛﺪﺓ ﻣﻠﺒﻦ

ﺑﺎﻫﺮ : ﻋﻨﺪﻙ ﺣﻖ ﻫﻮ ﻓﻴﻪ ﻛﺪﺍ ﻭﺧﺼﻮﺻﺎ ﺍﻡ ﻋﻴﻦ ﻣﻠﻮﻧﺔ ﺩﻱ

ﻣﻌﺘﺰ : ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺍﻻﺗﻨﻴﻦ ﺍﺣﻠﻰ ﻣﻦ ﺑﻌﺾ

ﺍﻳﺎﺩ : ﺧﺪﻭﺍ ﺍﻟﺘﻘﻴﻠﺔ ﺑﻘﺎ ﺍﻻﺗﻨﻴﻦ ﺍﺧﻮﺍﺕ

ﺯﻳﺎﺩ : ﺑﺘﻬﺰﺭ ﺻﺢ ؟ !

ﺍﻳﺎﺩ : ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺍﺑﺪﺍ ﻣﻜﺘﻮﺏ ﻛﺪﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻠﻒ ﺍﻟﻠﻲ ﻓﻴﻪ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﻋﻨﻬﻢ

ﺑﺎﻫﺮ ﺑﻤﺮﺡ : ﻳﻌﻨﻲ ﻫﻨﺒﻞ ﺍﻟﺸﺮﺑﺎﺕ ﻗﺮﻳﺐ !!!

ﺳﺎﻣﺢ : ﻣﺎﺑﻼﺵ ﺍﻧﺖ ﺑﺪﻝ ﻣﺎ ﺍﻗﻮﻝ ﻟﻤﺮﺍﺗﻚ

ﺑﺎﻫﺮ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﻻ ﺍﻻ ﺩﻱ .. ﻃﺐ ﻣﺎ ﺍﻧﺎ ﻛﻤﺎﻥ ﻫﻘﻮﻝ ﻟﺨﻄﻴﺒﺘﻚ

ﺳﺎﻣﺢ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﺧﻼﺹ ﺧﻠﻴﻨﺎ ﻓﻲ ﺣﺎﻟﻨﺎ ﺍﺣﻨﺎ

ﺑﺎﻫﺮ ﺑﻤﺮﺡ : ﺍﻧﺎ ﺑﻘﻮﻝ ﻛﺪﺍ ﺑﺮﺿﻮ

ﻣﻌﺘﺰ : ﻃﺐ ﻳﻼ ﻳﺎﺧﻮﻳﺎ ﻣﻨﻚ ﻟﻴﻪ ﻧﻨﻤﻠﻨﺎ ﺳﺎﻋﺘﻴﻦ ﺑﺪﻝ ﻣﺎ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭ ﻫﻴﻄﻠﻊ ﻭﺍﺣﻨﺎ ﺑﻨﺤﻜﻲ ﻭﻫﻨﻼﻗﻲ ﺍﻟﻌﻘﻴﺪ ﺳﺎﻟﻢ ﻓﻮﻕ ﺩﻣﺎﻏﻨﺎ

ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ : ﻳﻼﺍﺍﺍﺍ

ﺛﻢ ﺫﻫﺒﻮﺍ ﻟﻠﺨﻠﻮﺩ ﻓﻲ ﺍﻟﻨﻮﻡ

ﻓﻲ ﺍﻟﻔﺠﺮ ﺍﺳﺘﻴﻘﻆ ﺳﺎﻟﻢ ﻭﺫﻫﺐ ﺍﻟﻲ ﻏﺮﻓﺔ ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﻃﺮﻕ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﻋﺪﺓ ﻃﺮﻗﺎﺕ ﺣﺘﻰ ﻓﺘﺤﺖ ﻟﻪ ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﺪﻋﻚ ﻋﻴﻨﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﻮﻡ

ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﻻ ﺗﺮﻯ ﺃﻣﺎﻣﻬﺎ : ﻣﻴﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﻭﺍﻗﻒ ؟ !

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻀﺤﻚ ﻉ ﻣﻨﻈﺮﻫﺎ : ﺍﻟﻤﻼﻣﻴﻦ .. ﻳﻌﻨﻲ ﻫﻴﻜﻮﻥ ﻣﻨﻰ ﻣﺜﻼ ﻳﻼ ﻳﺎﺍﺍﺍﺧﺘﻰ ﺍﻧﺘﻲ ﻭﻫﻴﺎ ﺍﺟﻬﺰﻭﺍ ﻋﺸﺎﻥ ﻫﻨﺒﺪﺀ

ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﺴﺘﻨﺪ ﻉ ﺍﻟﺒﺎﺏ : ﺍﺻﺒﺮ ﻧﺼﺎﻳﺔ ﻛﻤﺎﻥ ﻳﺎ ﺳﻮﻟﻢ ﻭﺍﻟﻨﺒﻲ ﺍﻻ ﺍﻧﺎ ﻣﻠﺤﺘﻘﺶ ﺍﻧﺎﻡ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺠﺪﻳﺔ : ﻗﺪﺍﻣﻚ ﺧﻤﺲ ﺩﻗﺎﻳﻖ ﻭﺍﻧﺘﻲ ﺟﺎﻫﺰﺓ ﻳﺎ ﺳﻴﺎﺩﺓ ﺍﻟﺮﺍﺋﺪ

ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﻨﻈﺮ ﺣﻮﻟﻬﺎ : ﻣﻴﻦ ﺩﻱ ﺍﻟﻠﻲ ﺭﺍﺋﺪ .. ﺍﻧﺖ ﺑﺘﻜﻠﻤﻨﻲ ﺍﻧﺎ !! ؟

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﻐﺎﺩﺭ : ﺩﻗﺎﻳﻖ ﻭﺍﻻﻗﻴﻜﻢ ﻗﺪﺍﻣﻲ

ﺛﻢ ﺫﻫﺐ ﺇﻟﻰ ﻏﺮﻓﺔ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ

ﻃﺮﻕ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﻓﺘﺢ ﻟﻪ ﻣﻌﺘﺰ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺠﺪﻳﺔ : ﻗﺪﺍﻣﻜﻢ ﺧﻤﺲ ﺩﻗﺎﻳﻖ ﻭﺗﻜﻮﻥ ﺟﺎﻫﺰﻳﻦ

ﺛﻢ ﻏﺎﺩﺭ

ﻣﻌﺘﺰ ﻭﻫﻮ ﻳﺘﻒ ﻣﻜﺎﻥ ﻭﻗﻮﻑ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻌﺪﻣﺎ ﻏﺎﺩﺭﺍ : اتفووو ﺭﺑﻨﺎ ﻳﺎﺍﺍﺧﺪﻙ ﻗﻠﻘﻠﺖ ﻧﻮﻣﺘﻰ

ﺛﻢ ﺍﻏﻠﻖ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﻭﺩﺧﻞ ﻳﻔﻴﻖ ﺑﺎﻗﻲ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ

ﻭﺑﻌﺪ ﻣﺪﺓ ﻟﻴﺴﺖ ﺑﺎﻟﻄﻮﻳﻠﺔ ﺗﺠﻬﺰﻭﺍ ﺟﻤﻴﻌﺎ ﻭﻛﺎﻧﻮﺍ ﻳﻘﻔﻮﻥ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﻟﻤﻌﺴﻜﺮ

ﺳﺎﻟﻢ : ﻓﻮﻗﻮﺍ ﻛﺪﺍ ﻳﺎ ﺭﺟﺎﻟﺔ ﻭﺭﻛﺰﻭﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻘﻮﻟﻪ

ﺍﻭﻻ ﻃﺒﻌﺎ ﻛﻠﻜﻢ ﻋﺎﺭﻓﻴﻦ ﻣﻘﻮﻟﺔ ﺍﻓﻀﻞ ﻃﺮﻳﻘﻪ ﻟﻠﺪﻓﺎﻉ ﻫﻲ ﺍﻟﻬﺠﻮﻡ ﺑﻤﻌﻨﻲ ﻟﻮ ﻗﺪﺍﻣﻚ ﺧﺼﻤﻚ ﻣﺘﺴﺘﻨﺎﺵ ﻟﻤﺎ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻲ ﻳﻬﺠﻢ ﻋﻠﻴﻚ ﻣﻬﻤﺎ ﻛﺎﻧﺖ ﻟﻴﺎﻗﺘﻚ ﺍﻟﺠﺴﻤﺎﻧﻴﺔ ﻻﻥ ﻫﻮ ﻟﻮ ﻫﺠﻢ ﻫﻴﺸﺘﺖ ﺗﻔﻜﻴﺮﻙ ﺑﻨﺴﺒﺔ ٩٥٪

ﺑﺲ ﻳﻼ ﺑﻴﻨﺎ ﻧﺒﺪﺃ

ﻭﺑﺪﺃ ﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ ﻉ ﻗﺪﻡ ﻭﺳﺎﻕ ﺍﻭﻻ ﺑﺪﺃﻭﺍ ﺑﻀﺮﺏ ﺍﻟﻨﺎﺭ ﺛﻢ ﺑﺎﻟﺠﺮﻱ ﺗﻢ ﺑﺎﻟﺼﻌﻮﺩ ﻉ ﺍﻟﺤﺒﺎﻝ ﺛﻢ ﺟﺎﺀ ﺩﻭﺭ ﺍﻻﺷﺘﺒﺎﻙ ﺑﻴﻦ ﻛﻞ ﺍﺗﻨﻴﻦ

ﺳﺎﻟﻢ : ﻣﻌﺘﺰ ﻣﻊ ﺳﺎﻣﺢ

ﺍﻳﺎﺩ ﻣﻊ ﺑﺎﻫﺮ

ﺳﻤﻴﺔ ﻣﻊ ﺳﻤﺮ

ﺃﻣﺎ ﺯﻳﺎﺩ ﻓﺎﻟﻠﻲ ﻫﻴﻔﻮﺯ ﻫﻴﻠﻌﺒﻪ

ﺑﺪﺃﺕ ﺍﻟﻤﻌﺮﻛﺔ

ﺍﺳﺘﻄﺎﻉ ﺳﺎﻣﺢ ﺃﻥ ﻳﻮﻗﻊ ﻣﻌﺘﺰ ﺃﺭﺿﺎ

ﻭﺍﻳﻀﺎ ﺍﺳﺘﻄﺎﻉ ﺍﻳﺎﺩ ﺍﻥ ﻳﻮﻗﻊ ﺑﺎﻫﺮ ﺃﺭﺿﺎ

ﻭﺍﻳﻀﺎ ﺍﺳﺘﻄﺎﻋﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﺃﻥ ﺗﻮﻗﻊ ﺳﻤﺮ ﺃﺭﺿﺎ

ﺳﺎﻟﻢ : ﻛﺪﺍ ﺳﺎﻣﺢ ﻫﻴﺪﺧﻞ ﺍﺷﺘﺒﺎﻙ ﻣﻊ ﺍﻳﺎﺩ ﻭﺍﻟﻠﻲ ﻫﻴﻜﺴﺐ ﻫﻴﺪﺧﻞ ﺍﺷﺘﺒﺎﻙ ﻣﻊ ﺳﻤﻴﺔ ﻭﺍﻟﻠﻲ ﻫﻴﻜﺴﺐ ﻫﻴﺪﺧﻞ ﻣﻊ ﺯﻳﺎﺩ

ﺍﺳﺘﻄﺎﻉ ﺍﻳﺎﺩ ﺍﻥ ﻳﻔﻮﺯ ﻉ ﺳﺎﻣﺢ

ﻭﺩﺧﻞ ﺍﻳﺎﺩ ﺍﺷﺘﺒﺎﻙ ﻣﻊ ﺳﻤﻴﺔ

ﻭﺑﺪﺃﺕ ﺍﻟﻤﻌﺮﻛﺔ ﻭﻛﺎﻧﺖ ﻉ ﻭﺷﻚ ﺍﻻﻧﺘﻬﺎﺀ ﺑﻔﻮﺯ ﺍﻳﺎﺩ ﻭﻟﻜﻦ ﺳﻤﻴﺔ ﻟﻴﺴﺖ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﻮﻉ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﺴﺘﺴﻠﻢ ﺑﺴﻬﻮﻟﺔ ﻓﻜﺎﻧﺖ ﺗﺮﺩ ﻟﻪ ﺍﻟﻠﻜﻤﺔ ﺍﺛﻨﻴﻦ ... ﺍﺳﺘﻄﺎﻉ ﺍﻳﺎﺩ ﺍﻥ ﻳﻮﻗﻌﻬﺎ ﺃﺭﺿﺎ ﻭﻟﻜﻦ ﻓﻲ ﻟﻤﺢ ﺍﻟﺒﺼﺮ ﺷﻨﻜﻠﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﺭﺟﻠﻴﻬﺎ ﺑﺮﺟﻠﻪ ﺑﺤﺮﻛﺔ ﺗﻌﻠﻤﺘﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺼﺎﺭﻋﺔ ﻓﺄﻭﻗﻌﺘﻪ ﺃﺭﺿﺎ

ﻭﺍﻧﺘﻬﺖ ﺍﻟﺠﻮﻟﺔ ﺑﻔﻮﺯ ﺳﻤﻴﺔ

ﻭﺩﺧﻠﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﻓﻲ ﺟﻮﻟﺔ ﺿﺪ ﺯﻳﺎﺩ ﻭﺍﻧﺘﻬﺖ ﺑﻔﻮﺯ ﺯﻳﺎﺩ

ﻓﻘﺪ ﺗﻌﺒﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﻛﺜﻴﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﻻﺷﺘﺒﺎﻙ ﻣﻊ ﺍﻳﺎﺩ ﻓﻜﺎﻥ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻬﻞ ﻉ ﺯﻳﺎﺩ ﺍﻟﻔﻮﺯ ﻋﻠﻴﻬﺎ

★★★★★★★★★★★★★

ﺗﻮﺍﻗﻌﺎﺗﻜﻮﺍ

★★★


البارت السادس

#رواية_بناتي مصايب


في فيلا سالم المنسي


اسر لمنال وهو يعطيها الهاتف : يلا بقا يا لولو خدي كلميها 


منال : لا هو احنا كنا لحقنا يا بني 


جاسر : ايوا زمانها فكرت 


منال نافية : لا مش هكلمها 


جاسر : وعد مني لو كلمتيها هجبلك كل تحركات سالم 


منال بإنتباه : بجد ياولا ولا بتضحك عليا !!!؟


اسر : وحيات والديكي ان كانوا عايشين أو ميتن ما بنضحك


منال وهي تأخذ الهاتف : ماشي أما نشوف


ومن ثم اتصلت بمنى 


منال بترحاب : نونا ازيك عامله ايه ؟!


منى : الحمد لله يا لولو مبتتصليش ليه ؟


منال : والله مشاغل يا نونا والبنات عاملين ايه ؟!


منى بحب : الحمدلله كلنا كويسين 


منال : مش انا عملت الوصفة اللي انتي قولتيلي عليها


منى : بجد وجابت نتيجة ؟!


منال : والله .....


اسر مقاطعا بصوت منخفض نسبيا : هو احنا فاكراني بالوصفة ولا ايه ؟؟


جاسر : يا ماما انتي متصلة تتكلمي عن الوصفة ونسيتي موضعنا 


منال بصوت منخفض : ما تصبروا يا ولاد الجز** 


اسر : هو احنا فكرناكي !!!


منال لمنى : احم قوليلي يا منى رسيتي ع ايه في موضعنا ؟!


منى بتوتر : والله يا منال انا مش عارفه اقولك ايه ..البنات لسه صغيره 


منال : يا منى والله ما هيتجوزوا دلوقتي هيلبسوا دبل بس لحد ما يدخلوا الكليات إن شاء الله


منى بتفكير : طب هاخد رأيهم الاول 


منال : ماشي يا نونا براحتك وابقي ردي عليا 

ثم أغلقت الخط 


جاسر : ها يا ماما قالتلك ايه ؟!


منال : هتاخد رأيهم الاول 


اسر : يا ماما كنتي تمسكي فيها شوية 


منال : امسك فيها ازاي يعني ..اكسر التليفون وانطلها منه 


جاسر بضحك : ههههههههههههههه عثل عثل يا بت يا لولو 


منال وهي تضربه : تك بت في عينك قوم يا واد انت وهو من هنا 


أما عند سمية وسمر 


سالم : خدوا راحه نص ساعة ونرجع نكمل 


سمر وهي تقع ع الارض : لا يا سولم انا تعبت خلاص 


وما إن سمع كلا من باهر ومعتز وسامح واياد وزياد تلك الاسم الذي قالته سمر حتى جلسوا بالأرض من كثرة الضحك


سالم بإستغراب: مالهم دول ؟!


سمية بضحك : ها ها ها ها بيضحكوا ع سولم 


سالم وقد تدارك ما قالته سمر : احم ثابت يا حضرات الظباط 


وقفوا جميعا وهم يحاولوا أن يتماسكوا من كثرة الضحك 


معتز وهو يكتم ضحكته : اسفين يا فندم 


سمر لسمية بضحك : ههههههههههههههه دول بيضحكوا ع سولم اومال لو سمعوا سلومتى هيعملوا ايه ؟!


سالم وهو يقرصها من أذنيها بمزاح : اسكتي انتي خالص فضحتيني 


سمر بضحك : خلاص يا سلومتى مش هقول سولم دي تاني انا اصلا مبحبهاش 


سالم : ايوا كدا 


الفرقة : هههههههههههههههههههههههههههههههه


سالم : اقولك متتكلميش خالص احسن 


سمر : احسن دا حتى الكلام بيتعبني 


سمية بضحك : ههههههههههههههه عثله يا بت يا سمورة طالعة لاختك 


معتز بصوت واطي : ههههههههههههههه دول طلعوا هبل 


اياد بضحك : جدااااااا


سالم بجدية: طيب يلا كدا بالصلاة ع النبي هاتي يا سمر الكاب بتاعك


سمر وهو تعطيه إياه بمزاح : عاجبك صح .. ميغلاش عليك اسلومتي والله .. بس دي اخر حتة في السو

ولم تكمل كلامها 

حيث وجدت سالم يشمم الكلب رائحة الكاب ثم تركه عليها 


سمر وهي تجري بخوف من الكلب : عاااااااااااااااااااااا يا ماما 


سمية بضحك : ههههههههههههههه وراها 

ولم تكمل كلامها حيث وجدت الكلب يجري خلفها هي ايضا 


سمية بصريخ: عااااااااااااااااااااااااااااااااااااا


سالم بضحك : يلااااااااااااااااا عايز همه ونشاط 


اما الفرقة فقدت وقعت أرضا من كثرة الضحك 


أما في فيلا الحمزاوي 


منى لسلمى وسالمين : قولولي يا اخرة صبرى رأيكم ايه في حكاية جاسر واسر دي ؟!


سلمى بخجل مصطنع : الرأي رأي حضرتك يا ماما 


منى : لووووووووووووووولووووووووولي 

اول مرة من ساعه ما خلفتكم تقولولي ماما 

هو الجواز هيأدبكوا ولا ايه ؟!


سما بضحك : لا وانتي الصادقة يا مونا دا هيحرفهم اكتر ما هما منحرفين


سالمين : مالكيش دعوة انتي يا حرباية 


سما بغمزة : بقا انا حرباية طيب 

بقولك ايه يا مونا النهاردة واحنا طالعين من الفيلا ورايحين المدرسة قا.....


سلمى مقاطعة بقلق: لا ما شاء الله احلويتي يا سوما اكتر ما انتي 


سما بضحك : دلوقتي احلويت !!!


سالمين : لا والدايت باين كمان 


سما بضحك : ناس متجيش غير بالعين الخضرا صحيح 


منى : هااااا قولتوا ايه ؟! 


سلمي : انا عن نفسي نوووو بُرملم


سالمين : Me Too


منى : وانا اقول ايه الادب اللي نزل عليكم مرة واحدة دا اتاريكم متربتوش خمس دقايق ع بعض حتى 


تسارع في الاحداث

في المساء

 في المعسكر 

تتحدث سمر بالهاتف 


سمر متسألة: والورد عامل ايه ياض يا تامر ؟!


تامر بمزاح: تامر باشا يا حيوانة


سمر بصوت منخفض: بقا كدا يا بن الهر** اجيلك بس .. شكل قفاك وحشه ايدي 


تامر : ايه مش سامع قولي اللي انتي قولتيه دا كدا تاني 


سمر بضحك : ههههههههههههههه بهزر معاك يا تامر باشا


تامر بمزاح : اممممممم لا مش مسمحلك انك تهزري ويلا بقا غوري


سمر بغيظ تحاول أن تخفيه : طب بعد اذن حضرتك يا تامر باشا ممكن أسأل سؤال بريئ !!!


تامر بضحك يحاول أن يخفيه : اممممممم اخلصي قدامك دقيقة لو مقولتيش هرزع السكة في وشك 


سمر بغيظ : ماشي .. الورد بعد اذن حضرتك يعني عامل ايه ؟! والواد عصعوصة بينتظم في الطلبيات ولا لا ؟!


تامر : اممممممم مش بطال .. يلا وقتك انتهي 

ثم اغلق الخط وهو يضحك حتى ادمعت عيناه 


أما عند سمر 

سمر بتوعد : ماشي يا بن منال ارجعلك بس وانا هشبشبلك 


سمية بضحك ع منظرها : ههههههههههههههه مالك ابت ؟! تموري عملك حاجة ؟!


سمر بغيظ : ابن منال بيزلني عشان سبتله المحل يتحكم فيه عبال ما ارجع


سمية بضحك : احسن عشان يطلع عليكى اللي بتعمليه فيه شوية 


سمر : بقا كدا 


سمية بمرح : ااااااه 


تسارع في الاحداث 

مرّ اسبوع ع تواجد سمية وسمر بالمعسكر 

وفي يوم 


سالم : انا لازم انزل الإدارة حالا 


سمية بإستغراب : ليه يا سولم في حاجة ؟!


سالم : في معلومات جديده 


سمر : طب وهما ليه مقالهاش في البتاع اللي انتوا بتتكلموا منه دا ؟!


سالم : دي معلومات سرية مينفعش تتقال كدا 

ثم وجه كلامه لإياد


سالم لإياد : وانت هتكون مكاني يا اياد عبال ما ارجع وإن شاء الله مش هتأخر


اياد : ترجع بالسلامه إن شاء الله يافندم 

غادر سالم 


اياد لباقي الفرقة : يلا نكمل تدريب 


سمر بتعب : والنبي يا اخ سيبنا نستريح شوية الا وركي قائم عليا وهيموتني 


اياد : لا مافيش راحة يلا بينا 


وبعد مدة من التدريبات الشاقة 

جلست سمر ع الارض بتعب واجهاد : عليا الطلاق ما انا مكملة انا جسمي كله اتهد مش بس وركي .. ام المهمة اللي خسستني النص دي 


باهر وهو يجلس أرضا هو أيضا وورائه باقي الفرقة: وانا كمان مش قادر 


سامح بتعب : سيبنا شوية يا اياد شاله يخليك


اياد : اممممممم خلاص ماشي هسيبكوا ربع ساعة تستريحوا شوية 


سمية : ايه ريع ساعة ايه ؟! دا انت لو سبتنا خمس سنين قدام جسمنا مش هيستريح برضو 


اياد : لا هما ربع ساعة واسكتوا بقا عشان ماتتعبوش اكتر 


سمية بصوت منخفض : عبوشكلك يا اخي داهية تاخد اللي جايبينك عشان لو كانوا ربوك مكنتش عملت فينا كدا 


اياد : بتقولي حاجة ؟!


سمية بضحك مصطنع : ههههههههههههههه بقول أن حضرتك طيب وعثثثثثل جدا ما شاء الله


اياد : اه بحسب 

أما معتز فقد سمع ما قالته فإبتسم وحاول أن يمسك نفسه من الضحك


وبعد ربع ساعة

اياد : يلا هنكمل 


سمر بتعب : هو احنا كنا لحقنا نستريح يا اخ 

ثم قالت بصوت منخفض 

داهية تاخد ابو شكلك 


اياد : بتربطمى تقولي ايه ؟!


سمر بضحك مصطنع : ههههههههههههههه بدعيلك في سري ربنا يجازيك يارب ع اللي بتعمله فينا 


سامح بضحك وقد سمعها : ههههههههههههههه اه وانا شاهد انها قالت كدا 


سمر : توشكر اسموحة اردهالك في عركة يارب تكون مطحون جوا ادخل اضربك مع الناس


زياد : ههههههههههههههه يخربيتك فصلتيني


معتز بضحك هو أيضا : مش معقول هو في كدا 

أما اياد فإبتسم فقط 


اياد بإبتسامة : خلاص هسيبكوا ربعاية كمان 


باهر بضحك : يا سلام ع كرمك 


اياد بضحك : ع الله يطمر 


سمية بمزاح : اسكت بقا الا الكلام بيتعبنا


الفرقة بأكملها : ههههههههههههههه


زياد بضحك : مرة واحد اتكبس دمه اتحبس طق ومات


باهر بضحك : قصف جبهه


اياد بمزاح : بقا كدا طب عقابا ليكم بقا مافيش ربعاية ويلا انجروا قدامي 


سمر بصوت واطي : الهي يوعدك بتسلخات يااخي


اياد : يلااااااااااااااااا عايز همة ونشاط 


أما في مكتب العميد فتحي 


سالم وهو يأدي التحية العسكرية: تمام يافندم


فتحي : الأوامر اتغيرت ومن بكرا سمر وسمية هيبدؤا 


سالم بقلق : بس كدا بسرعة جدا يا فندم


فتحي : كل وقت بيعدي بيكون فيه خطر ع ارواح ناس كتير


سالم : تمام يا فندم بس ايه سبب تغير الاوامر يعني ؟!


فتحي : في اطفال بتختفي كتير اليومين دول 


سالم : دا علي كدا بقا ناوين ع تهريب أعضاء كتير خارج البلد ومش زي كل مرة المرادي جامدة


فتحي : فعلا شكل ده اللي هيحصل المهم خليهم يستعدوا وبكرا تكونوا كلكم والفرقة طبعا معاكم ع مكتبي عشان ابلغكم الخطة


سالم : تمام يا فندم

ثم غادر راجعا الي المعسكر


★★★★★★★★★★★★★★

تواقعاتكوا


البارت السابع والثامن

#رواية_بناتي مصايب


رجع سالم الي المعسكر

وكان الليل قد حل 

وقبل وصوله 

كانت سمر وسمية يجلسون بغرفتهم 


سمر بملل : انا زهقانة ما تيجي نخرج برا شوية 


سمية : وانا كمان زهقانة .. تعالي نتمشى شوية 


خرجوا سويا 

وجدوا الفرقة متجمعين حول نار 

ذهبوا إليهم 


سمر بمرح : ممكن نقعد معاكم !!!؟


اياد بضحك : لا 


سمر وهي تجلس : شكرا 


سمية بمرح : وانتوا ايه اللي مصحيكم لحد دلوقتي ؟!


سامح بمزاح : بنشم الهواء النقي


سمية : هواء نقي اممممممم 


سمر متسألة : وانتوا بقا طول بعضكوا مع بعض ؟!


زياد : احنا مع بعض من اول بدأنا نخدم 


سمية بمزاح: ومين فيكم متجوز ومين مطلق ؟!


باهر بضحك : مطلق ؟! ربنا يكفينا شر الطلاق ياااختى


سمر : انت متجوز ؟! 


باهر : اه 


سامح : وانا خاطب 


سمية : اه يلا ربنا يتمملكوا ع خير إن شاء الله 


سالم من خلفهم : بتعملوا ايه ؟! 


سمر وهي تركض بخضة : عاااااااااااااااااااااا


سمية بخوف : يا مااااااااماااااااااا


سامح بخضة : سلام قولا من رب رحيم 


معتز بفزع : استغفر الله العظيم يارب 


سالم بضحك : لا أنا عايز قلبكم يكون جامد كدا اومال 


زياد وهو يضع يده ع نبضات قلبه : جامد ايه بس يا فندم دا احنا قطعنا الخلف 


سمية بعصبية خفيفة : كدا يا سولم ... حد يعمل كدا 

دا بنطلون البت سمر اتبل من الخضة 


سمر وهي تحاول أن تهدأ : اه والله منك لله يا سولم دا انا عملتها ع روحي 


سالم بضحك : خلاص اهدوا اهدوا 


اياد بدهشة : بس حضرتك رجعت بسرعة يعني ؟!


سالم : اه ما انا جايبلكم اخبار حلوة 


سمية بفرح : ايه المهمة انتهت اللهم لك الحمد .. ربنا مش كاتبلي اني اموت دلوقتي 


سالم بضحك : مين قال إن المهمة انتهت ؟!


باهر بإستغراب : ماهي دي الاخبار الحلوه اللي احنا نعرفوا انها حلوة يعني 


سالم : لا المهمة هتبدء من بكره


سمر بولولة : ياحوستي السودا يا انا يامة مكتوبلي اموت مقدما 


سالم بجدية : يلا اتفضوا ناموا عشان بكرا راجعين الادراة عشان تعرفوا الخطة 


قام الجميع وذهبوا الي غرفهم 


تسارع في الاحداث 

اتي الصباح .. استيقظت جميع الفرقة ومن ضمنهم سمر وسمية فبمعني اصح لا يغفل أحد منهم خوفا من الاتي 

فحقا أنهم الذئاب الليلية "اسمي ع مسمى " كما يقولون 

لكن أنه (برعي الحناوي ) ليس من السهل ابدا توقيعه 

أنه من قام بقتل ضباظ وضباطات ليس لهم عدد 

فهل حقا سوف تقدر الذئاب الليلية أن تنتصر عليه أن سوف يكون لا يستحقوا هذا اللقب الذي تهتز له الجدران 

لنرى ما سوف يحدث 

ايها الذئاب الليلية 


سالم للجميع : يلا بينا 


وبعد مدة ليست بالقصيرة وصلوا جميعا الي الإدارة 


فتحي مرحبا : اهلا بيكم يا ابطال 


الجميع : تمام الحمدلله يا فندم 


فتحي : اتفضلوا اقعدوا عشان نبدأ في شرح الخطة 


جلسوا جميعا وظل هو واقف يشرح لهم 


فتحي : اولا سمية هتكون الرائد هبه المحمدي 

وسمر هتكون الخادمة بتاعت صابرين مرات برعي الحناوى 


سمر بقلق : احييييييييه كمان 


فتحي بإستغراب : نعم ؟!


سمر : احم كمل يا فندم !!


فتحي : اياد هيكون جوزك 


سمر بعدم فهم : جوز مين ؟! 


فتحي بملل وضيق: جوز امي .. يعني هيكون جوز مين .. جوزك انتي يا سمر 


اكمل فتحي : ركزوا بقا معايا الحكاية هتبدء ازاي 

اولا .............................


فتحي : في اي استفسار ؟!


الجميع : لا يا فندم


فتحي : تمام ممكن تتفضلوا دلوقتي وربنا معاكوا 


غادروا الجميع 


سمر بتعب : اااه انا تعبانة اوي ومني وحشتني هي والبت سلمي وسالمين وسما اخيرا هشوفهم


سالم : هتشوفي مين انتوا مش هتروحوا 


سمية بإستغراب : اومال هنبات في الحجز ؟! 


سالم : انتوا هتباتوا في شقة المراقبات عشان تجهزوا بكرا ع طول 


معتز بتعب : طب يا فندم والكلام لينا برضو ؟!


سالم : اه طبعا كلكم 


سمية بملل : لا والنبي يا سولم سيبنا نروح وهنبقا نجيلك بكرا بدري 


سالم بجدية : يلا مش عايز دلع 


سمية بصوت منخفض : بقا كدا ماشي يا سولم أن ما سلطت منال عليك وخلتها تشبشبلك مبقاش انا سمية


ذهبوا جميعا الي غرفة المراقبات

سمر بتعب : سولم هو انا هنام في انهي أوضة ؟!


سالم :اوضتين هنام فيهم انا وسامح وباهر وزياد واياد ومعتز وسمر وسمية مع بعض في أوضة تانية


سمية وهي تذهب الى غرفة 


سمية بإجهاد : طب معطلكش انا بقا يا سولم بس ثانية انا عايزه سؤال هف في رأسي فجأة 


سالم بضحك : ايه اللي هف في راسك فجأة ؟!


سمية : هو انا ازاي هعرف الضابط الخاين دا ؟! هفضل ماشية بدور عليه في المديرية!!!!


سالم بجدية : لا بصي هو في كذا حد مشكوك فيه .. وانتي وشطارتك بقا 


سمية بضحك: وانا وشطارتي هأو .. دا انا هبهرك يا سولم .. استني مني الجديد بس


سالم : مش خايف غير منك انتي 


سمية بمزاح : عيب عليك


ودخلوا كلا منهم الي غرفته 


.

.

.


صباح يووووم جديد مليئ بالاحداث 


في فيلا الحمزاوي 

اتصلت منال بمنى فأخبرتها منى بموافقة البنات ع الخطوبة 

ففرحت منال كثيرا لفرح ابنيها بعدما اخبرتهم


كانت سما تمشي بالشارع ذاهبة الي احدي صديقاتها 

وفي نفس ذات الوقت نزل زياد من الشقة ذاهبا الي احدى المحلات 


سما وهي تتحدث بالهاتف : خلاص بقا يا بت انا جاية اهو و

ولم تكمل كلامها حيث وجدت شئ ضخم يخبط بها 


سما متألمة وهي تقع : اااااااااااااه يا غبي يابن الغبي


زياد بأسف : يالهووووي انا اسف جدا 


سما بزعيق : اعمل ايه بأسف دي ياخويا بعد ما كسرتي كتفي !!!!


زياد بهدوء : خلاص بقا يا انسة ما قولتلك اسف ولا هي طولة لسان وخلاص 


سما بدهشة : انت بتكلمني انا كدا طييييب 

ثم قالت بصريخ : عاااااااااااااااااااااا متحرش الحقووووووووني 


زياد وهو يضع يده ع فمها : يخربيت ابوكي اسكتي 


سما بصريخ : عاااااااااااااااااااااا بيموتني 


اجتمع حولهم الناس


رجل ما : في ايه يا بنتي !؟


سما ببرأة مصطنعة : كان بيتحرش بيا يا عمو وانا غلبانة وابويا ميت وبجري ع اخواتي 


زياد بدهشة : يابنت ال****


سما بصريخ : عاااااااااااااااااااااا وكمان بتشتمني .. حرام عليكم هو عشان انا غلبانة وابويا ميت تاكلوا لحمي


رجل آخر وهو يمسك زياد من ملابسه : وانت فاكر ان مافيش رجاله في البلد ولا ايه 


ثم هجموا عليه جميعا حتى ابرحوه أرضا 

وما ان وجدتهم سما ع وشك قتله 


سما بتوتر : يالهووووووي خلاص سيبوه دا شكله طلع جوزي 


رجل ما : نعععععععععععم ياااااختى جوزك !!! وكنتي ناسية وافتكرتي دلوقتي ولا ايه !!!


سما بنبرة سوقية : خلاص بقا يا عم الحاج شكرا ع الواجب اللي عملته ...يلا بقا خد الناس دي وامشوا الله 


رجل آخر وهو يتف ع وجهها : اتفوووووووووووو ع دي تربية 


سما وهي تمسح وجهها : ياتك القرف .. مش كنت تقولي انا استعد ومغسلش وشي الصبح اول ما اصحى


ذهبوا جميعا وبقيت سما وزياد الملقي أرضا 

دنت منه سما 


سما وهي تهزه بهدوء : احم .. يا استاذ انت 


لا رد 


سما وهي تهزه بقوة اكتر : انت ياعم 


لا رد 


سما بنفاذ صبر ممزوج بالقلق : ما تفوق بقا يا عم انت داهية تاخدك هتجبلي مصيبة 


لا رد 

سما وهي تحاول أن تسنده عليها : طب بص انا هحاول اسندك واوديك اي مستشفى ارميك قدامها واجري بس انت ساعدني 


لا رد 


سما بنفاذ صبر : هو ماله مبيردش ليه .. يكونش ودع 


ثم أخرجت هاتفها وأجرت اتصال بتامر 


سما : الووووو


تامر متجاهلا معرفتها : مين معايا !!!


سما : مديحة شوايا يا بن منال .. اخلص مش وقتك دلوقتى


تامر : خير ياااختى في ايه ولعتي وعايزة حد يطفيكي !!!


سما : لا لسه 


تامر : اومال ايه خيييييير ؟!!!


سما : اصل في واحد انضرب ومرمي في الشارع وانا مش عارفه اعمله حاجة ومحدش راضي يساعدني 


تامر : وانتي من امتى الحنة دي نزلت عليكي ؟!


سما : اخلص بقا انا قدام كافتريا ***** خمس دقايق وتكون عندي 


تامر : اممممممم ماشي ع الله يطمر بس 


سما : يوووووووووة يلا بقا 

ثم أغلقت الخط


سما وهي تنظر حولها : يوووووووووة طب هو انا هفضل قاعدة كدا والناس بتبصلي .. لازم اركنه ع جنب شوية 


حاولت سما سحبه الي جانب الشارع ولكن لا فائدة فزياد حجمه لا يقارن بحجم سما ابدا 


حاولت سحبه مرة أخرى وهي تشده من شعره حتى كادت أن تقتلعه بين يديها 


سما بضيق : يوووووووووة مش عارفه أشده حتي من شعره .. اعمل ايه انا دلوقتي !!؟ 

مقدميش غير اني اكتفه واشده 

نظرت حولها فوجدت حبل طويل مرمي بجانب سيارة

فأسرعت إليه وأخذته 


سما وهي تربطه : ايوا انا كدا ابقا ضربت عصفورين بحجر واحد .. منه احاول أشده جوا شوية ومنه اربطه في جنب عشان ميتخطفش عبال ما ادخل اشرب نسكافيه في الكافتيريا ... يا سلام ع مخي مش عارفه والله انا عايشه في البلد دي وسط الكائنات دول ازااااااي 


ربطت سما يده ورجله وعندما كانت ذاهبة 


سما بتفكير : طب ماهو ممكن حد يخطفه .. انا احسن حاجه اعملها اربطه في العربية دي عشان اضمن أنه ميتخطفش واشيل ذنبه 

ثم قامت بربطه بعربية تقف بجانب الطريق 


وبعد حوالي تلت ساعه جاء تامر

لم يجدها .. رن عليها فأخبرته انها بداخل الكافيه 

فذهب اليها 


تامر بإستغراب : اومال فين الراجل اللي مضروب اللي مرمي في الشارع ؟!


سما وهي تأكل الكاب كيك : برا برا 


تامر بإستغراب: برا فين ؟!


سما وهي تبتلع الطعام : ربطته في عربية عشان محدش يخطفه 


وفجأة وهي تتحدث نظرت خلف تامر ثم قامت تركض وتامر ورائها 


سما وهي تركض بزعيق : يالهووووووووي استني يا حاج 


تامر وهو يركض هو أيضا : الله يخربيتك يا بعيدة 


سما بزعيق كي يسمعها صاحب السيارة : يا عمممممممممممم انت ساحب حاجة وراك 

في واد وراك يا عم الحااااااااااااااااااج


وبعد صريخ ومندهات كثيرة وقفت السيارة 


سما وهي تتنفس بصعوبة من كثرة الجري : الله يخربيتك يا عم الحاج 


الرجل بإستغراب : في ايه يا بنتي ؟!


سما وهي تنهج : كل دا وفي ايه ؟! دا الصين سمعتنا واحنا بنادي وانت مسمعتش 


الرجل بعدم فهم : انتوا تعرفوني ؟!


سما وهي تشير خلفه: لا بس عدم المؤاخذة انت خدت الكائن دا معاك وانت ماشي 


الرجل وهو ينظر خلفه بعدم فهم : ايه اللي انا ...

وقبل أن يكمل كلامه ما إن وجد وجد زياد مربوط بتلك الحالة 

الرجل بخضة وهو يركض للأمام :يالهوووووووي اعووووذ بالله 

ده جه منين ده ؟!


سما مدعية عدم المعرفة : عيال متسولة بتربط نفسها في العربيات عشان العربية تجرجرهم 


الرجل وهو يحاول أن يهدأ من الخضة : استغفر الله العظيم حد يعمل كدا وهو شحط وبغل كدا !!!


سما مدعية الرزانة : يلا بقا ربنا يهدي 

بس بعد اذنك يا حاج ده لو مش عايزه طبعا ناخده نوديه المستشفى 


الرجل بقرف : لا يابنتي اعوزه اعمل بيه ايه ؟! 

ربنا يجازيكي ع قد نيتك يااااارب 

وما إن قال تلك الكلمة حتى وقعت سما أرضا واصطدمت بشدة 


سما وهي تقع : ااااااااااااااااااااااااه


الرجل وهو يتف بوجهها : اتفوووووووووووو ده شكل نيتك بايظة خالص ،، شباب أخر زمن صحيح


ثم تركها وغادر 

وكل هذا وتامر يقف مصدوم مما يحدث 


تسارع في الاحداث


جاء تامر بسما وزياد الي المشفى 


تامر وهو مازال يضحك من كلمة الرجل لسما : ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه مش قااااااااااااااااااادر 


سما بضيق : مش فرح امك هو خلصنا الله


تامر وهو مازال يضحك حتى ادمعت عيناه : ربنا يجازيكي ع قد نيتك 😂😂😂 يا تري نيتك كانت عاملة ازززززاي 


سما : خلصنا بقا يا اخويا الله .. وبعدين ماهو راجل استك هو كمان ملقاش غير الدعوة دي يعني 


تامر وهو مازال يضحك : اخرة اللي عملتيه في الراجل الغلبان 


سما وقد تذكرته : ااااه صح هو عمل ايه مات ولا لسه ؟!


تامر : لا الحمد لله من فضلة خير شوية كسور ع شوية غرز ع كام شاش والحمد لله بقا تمام 


سما بإرتياح : طب الحمدلله أنه محصلوش حاجة ألا كنت هحس بالذنب اوووووي 


تامر بتريقة: اه فعلا محصلوش حاجة دي كلها خربايش يعني مش حاجة 


سما بنواح : الدور والباقي عليا انا ... ياخسارة شبابك اللي راح في البهدلة يا لوزة 


تامر بتريقة: اه صح دا تمزق هو اي حاجة ولا ايه !!


سما : منك لله يا حاج 


تامر وقد عاد للضحك مرة أخرى : ههههههههههههههه ههههههههههههههه


تسارع في الاحداث

تعافت سما بعد مدة صغيرة جدا فإصبتها لم تكن خطيرة


وكتب لها ع خروج

ذهبت مع تامر وهي تستند عليه الي غرفة زياد 

وما إن رائها زياد حتى قام بقذفها بالطبق الذي يوجد به الكمادات 


سما وهي تحاول أن تتفاداه : اااااااااااه يابن الهر**


زياد وهو يحاول أن يقوم : والله ما انا سايبك يا بنت الجز** 


سما وهي تحاول ان تركض ومعاها تامر : انا بقول نجيله وقت تاني اكون كويسة شوية وهو برضو يكون اتعافى شوية عشان يعرف يضرب براحته ثم وجهت كلامها لزياد قبل أن تخرج 

سما ببلاهة : بركة انك بخير ياخويا ،، يلا بينا


تامر وهو يسندها: انا بقول كدا برضو يلا بينا


تسارع في الاحداث 

اتصل زياد بباقي الفرقة واخبرهم بما حدث 

وبعد مدة ليست بالطويلة اتوا إليه جميعا 


سمية بصدمة من منظره : يالهوووووووووي مين اللي ضربك ؟!


معتز : ضربه ايه انتي كمان ... انتي شايفه صغير والعيال ضربوه في الشارع !!! 


اياد : مين عمل فيك كدا يا زياد؟!


زياد بغيظ : بت 


سامح بضحك : ههههههههههههههه بت !!!


باهر : بت ازاي يعني ؟!


قص لهم زياد كل ما يتذكره 


سمر بضحك : يلا تعيش وتاخد غيرها


أما عند منى .. ما أن رأت ابنتها بتلك الحالة تدخل وهي تستند ع تامر 


منى بقلق: يالهووووووووووي مين اللي ضربك يابت !!!؟


تامر : ضربك ولسانك طاوعك انك تقوليها ... ده بنتك عدمت الراجل الصحة والعافية وكل حاجه 


منى بإستغراب : راجل مين ؟!


سما : واحد عاكسني يا منى يرضيكي !!!


منى : عاكسك أما صحيح ماعندوش نظر 


سما بغيظ : ماشي يا منى انا مش هرد عليكي 


تامر وهو يرميها ع منى : خلاص بقا انا وسطي اتكسر روحي لأمك


سما وهي تقع ع منى : لاااااااااااااااااااااا


منى وهى ترميها أرضا : اااااااه هديتي حيلي داهية تاخد اللي جايبينك


★★★★★★★★★★★★★★

تواقعاتكوا


التاسع والعاشر

#رواية_بناتي مصايب 


في اليوم التالي 

في فيلا الحمزاوي وتحديدا داخل المطبخ

تخرج سالمين ووجهها ملوث بالدقيق 


سالمين وهي تمسح وجهها بيدها ولا تعلم انها تلطخه اكتر : خدي كدا يا مني دوقي ؟!


منى وهي تتذوقه : كح كح كح هموووووت 

هاتي مية 


سالمين وهي نعطيها الماء : مالها دي ؟!


منى وهي تمسح فمها : ربنا ينتقم منك يا بنتي 


سالمين بمزاح : الله ما انا عملت كل اللي قولتيلي عليه يبقا العيب منك انتي بقا مش منى 


منى وهي تقذفها بالشبشب : بقا انا قولتك تعملي كدا يا يابت الجذمة ؟!


سالمين بضحك : الله مش بتعلم يا مني 


منى : لا يااااختى متتعلميش 


سالمين : خلاص انا طالعة البس بقا عشان اروح اجيب فساتين الخطوبة انا وسلمي 


ثم صعدت 


تسارع في الاحداث

ذهبوا كلا من سالمين وسلمى الي محلات بيع فساتين السهره 

وبعد حوالي أربع ساعات واخيرا وجدوا ما يناسبهم 

ركبوا تاكسي راجعون الي منزلهم 


وفي التاكسي 


سلمى بإنبهار : الفساتين حلوة اوي 


سالمين يإعجاب : اه جدا 


سلمى : احسن حاجة اننا جبنا نفس اللون 


سالمين : انا اصلا مصدقتش لما لقيت لونين من نفس النوعية 


سلمى : وانا كمان


وظلوا يتحدثون الي أن وصلوا الي الفيلا 


نزلوا من التاكسي وجدوا اسر ينتظرهم جرت ناحيته سلمى وتركت سالمين وحدها 


سالمين : بت واطيييية اول ما لقت الجو باعتني 


دخلت سالمين الي الفيلا 

استقبلتها منى 


منى متسألة : اومال فين الفساتين واختك ؟!


سالمين وهي تتذكر : يالهوووووووووي 


منى : في ايه يابت ؟!


سالمين وهي تركض للخارج : نسيت الفساتين في التاكسي 


خرجت سالمين تنظر حولها ولم تجد اي أثر للتاكسي


سالمين : يالهوووووووي 

دا انا هتشلوح 


وبينما كانت تقف وجدت امرأة عجوز 


المرأة : والنبي يا بنتي ممكن تعديني الطريق الا نظري ضغيف ومش شايفة 


سالمين بضيق : تعالي يا حجة 

واخذتها وسارت بها إلي نهاية الطريق 


المرأة بامتنان : شكرا يا بنتي 


سالمين بطيبة : العفو يا طنط ع ايه ؟!


المرأة : طب والنبي يا بنتي اوصفيلي اروح عند ال***** ازاي 


سالمين : هتمشي طوالي وبعد كدا تحودي يمين 


المرأة : طب هو الطريق سالك ولا في حاجة ؟!


سالمين بعدم اهتمام : سالك يا حجة 


سارت المرأة بطريقها ورجعت سالمين مكان مجيئها 

وبينما وهي ترجع ظلت تفكر بالفساتين وحين كانت تتذكر جاء ببالها تلك السيدة العجوز وتذكرت انها قالت لها الطريق سالك 

ركضت الي حيث الطريق الذي وصفته لها منذ قليل 


سالمين وهي تركض : يالهووووووي نسيت اقولها أنهم بيعملوا المجاري والبلعات مفترحة 


وصلت سالمين الي حيث المكان 

وانحت بجسمها نحو اول بلاعة 


سالمين بصوت عالي : احححححححجة سمااااااعععععاااااااني ؟!

طب لو سمااااااعععععاااااااني ردي وانا اجبلك شرطة البلااااااااعات 

يالهوووووووي 

دي بتبقلق 

طب اعمل ايه انا دلوقتي ؟! 

طب والنبي يااااااحجة لو سمااااااعععععاااااااني ابقي سامحيني الا انا داخلة ع جووووواز 

بصي وعد مني هجيلك كل يومين كدا اطمن عليكي 

عشان ماحسش بالذنب وعشان برضو اونسك 

يلا سلام دلوقتى 


ثم قامت بضيق وهي تظفر

سالمين : دا انا هيتشبشبلي من منى 

يلا بقا علقة تفووووت ولا حد يمووووت

ربنا يقويني واستحملها 


أما ع الجانب الآخر 

وتحديدا في المشفي حيث يجلس زياد 


اياد : المهمة اتأجلت لحد ما زياد يخف 


سمر بإرتياح وهي تجلس فوق سرير زياد وتربع رجليها: هييييييييييه ياسلاااااام هو في كدا 

احسسسسسن حاااجة حصلتلي من ساعة ما اتولدت 


معتز بضحك : طبعا زمانك مظأططة 


سمر بمزاح : دا انا مظأططة ومهيصة وكل حاجه حلوه في الدنيا


سمية بإرتياح : ياسلاااااام انا حبيت الحياة 


اياد بضحك : دلوقتي حبتيها !!!


سمية بضحك : نفسي ابوس راس البت اللي عملت معاك الجلاشة يا زياد والله


زياد بغيظ : متفكرنيش بقا واسكتي 


سمر بضحك : ههههههههههههههه تستاهل


وهنا دخلت سما 

وما إن رأتها سمر وسمية حتى ركضوا ناحيتها يحتضنوها بشدة 


سما بإستغراب : ايه اللي جابكم هنا يا بت منك ليها ؟!


سمر بضحك : انتي ايه اللي جابك هنا احنا هنا تبع المهمة 


سما وهي تنظر ع زياد : اه ما هو انا اللي جبت الاستاذ دا المستشفى 


زياد بغيظ : يابت ال**** انتي اللي جايباني ولا انتي اللي عاملة فيا كدا !!!


سما بضحك : وحيات والديك ان كانوا عايشين أو ميتين ما انا اللي عملت كدا .. انت اللي حظك فجرررر


زياد : انا اللي فجرررر يا بت ال**** 


سمية بضحك : انتي عملتي كدا ازاي يا سما ؟!


سما موضحة : والله ياااختي انا صح خليت الناس يفقعوه علقو ميخدهاش حرامي غسيل لكن بعد كدا خلتهم يسبوه وهي كان مرمي ع الارض فمقدرتش اسنده واوديه اي مستشفى ارميه قدامها واجري 

المهم اتصلت بتامر وقالي أنه جاي وطبعا عبال ما يجي هياخد وقت والأستاذ دا مرمي في نص الطريق حاولت اسحبه واحطه ع جنب مرضاش شديته من شعره برضو مش راضي روحت جايبة حبل وربطاة في عربية عشان ماحدش يخطفه واحس بالذنب 

ودخلت الكافي اكل كاب كيك عبال ما الواد تامر يجي المهم وانا قاعده لقيت العربية اللى انا ربطته فيها بتتحرك جريت ورا الراجل والله لحد ما نفسي اتقطع وبعد كدا جبته ع المستشفى بس هو دا اللي حصل 

شوفتي انا طيبة ازاي وساعدته 


سمر بضحك حتى ادمعت عيناها : يخربيتك 


باهر بضحك : من معقول 


سامح بضحك : مش قادر 


اياد بضحك : حرام عليكى يا مفترية 


سما : الله مش تشكروني اني ساعدته 


سمية : نشكرك دا احنا هنقتلك 


سما : طب انا كنت جاية اطمن عليك شوفت انا طيبة ازاي !!!


زياد بغيظ : يلا يابت من هنا 


سما وهي تقترب منه : لم نفسك يا استاذ انت 


وبينما وهي تقترب استندت ع عالقة المحلول الحديدية فلم تستحملها فوقعت العالقة فوق رأس زياد 


زياد بألم : ااااااااااااااااه


سما وهي تركض ناحية الباب : طب الحمدلله اني اطمنت عليك وبقيت كويس سيبتك بعافية بقا 

ثم ركضت هاربة 


باهر وهي يجلس أرضا من كثرة الضحك:ههههههههههههههه

 همووووووووووت 


رجعت سالمين الي الفيلا 


منى بتريقة : لقيتي الفساتين يا حلت امك !؟


سالمين مدعية الحزن : لا الراجل ضحك علينا وشقطهم وقالنا امك في العِشة ولا طارت


منى وهي تقذفها بالشبشب : منك لله يا اخرة صبرى ياللي مبتعرفش تعملي اي حاجة عدلة في حياتك


سالمين : طب خلاص انا هبلغ عنه البوليس وهقولهم حاطط مدلية دبدوب في التاكسي معلقها ولابس قميص وبنطلون 


منى بتريقة : وياتري بقا هتقوليهم كان عامل قُصة في شعره ولا مرجعه لورا 

اتفوووووووووووو عليكى يا فاشلة 


سالمين بحزن وصريخ : عاااااااااااااااااااااا اسكتي بقا يا منى انا كمان زعلانة وهموت من الزعل .. انتي مش عارفه انا تعبت ازاي عقبال ما لقيت الموديل دا 

اقولك انا هريحك وانتحر 

ثم خرجت الي الحديقة وجدت عم محمد الجنيني يسقي الزرع 


سالمين وهي تسحبه من ملابسه : تعالى معايا يا عم محمد


محمد بإستغراب : في ايه يابنتي ؟!


سالمين وهي تسحبه : تعالى بس


وصلوا الي حمام السباحة 


سالمين : بص يا عم محمد انا عايزة انتحر 


محمد : يلا يابنتي في الداهية ... هو في حد عايش في الدنيا دي مرتاح 

 

سالمين بحزن : اه عندك حق عشان كدا انا عايزاك تساعدني بص انا هنط في البسين دا وهغرف نفسي بس قبل ما انط انت هتنط قبلي عشان تشوفلي المية ساقعة ولا لا عشان انا مش بحب المية الساقعة زي ما انت عارف وطبعا بما انت كمان كارهه الحياة فأنا هساعدك ع الانتحار زي ما هتساعدني وكل ما تحاول تطلع من البسين انا هضربك بالعصاية انزلك تاني ماشي !!! اتفقنا ؟!


ولم تنتظر منه الرد حيث قامت بزقه في حمام السباحه


محمد وهو يغرق :  يخربيتك 


سالمين متسألة بإهتمام : المية ساقعة ؟! ولا سخنة يا عم محمد ؟ 


محمد وهو يغرق : منك لله همووووت 


خرجت منى مسرعة ع صوت محمد وهو يصرخ من سالمين التي تضربه فوق راسه بالعصاه كلما حاول الخروج من الماء 


منى بصدمة وهي تري ما تفعله ابنتها : يالهووووي 


سالمين لعم محمد وهي تضربه فوق راسه بالعصاه حتى ينزل تحت ويموت : مووووت بقا ياعم محمد تعبتني هتشكرني بعدين ع اللي بعمله دا الحياة مُرة عايز تعيش ليه ؟! متقلقش انا هاجي وراك ع طول 


منى بصريخ وهي تبعد ابنتها عن محمد الذي قارب للموت : ياااااااااا خررررررررراااااااااااببببببييييييييي

الرررررررررراجلللللل بيموووووووووووت 


وبعد مدة ليست بالطويلة استطاعت منى وبقيت الخدم أن يخرجون محمد من الماء 


محمد بعد أن استعاد وعييييه : اتفوووووووووووو ع اشكالوا انا غلطاااااان اني بشتغل معاكوا بلاها اللقمة اللي بتيجي منكم مش عايزها انا عندي عايز اربيها 


ثم تركهم وغادر


سالمين ببراءة مصطنعة : بيبالغ اووي عم محمد دا... فيها ايه يعني لما ازقه في البسين اموته ما كلنا هنموووت هو فيه حد هيخلل


منى بنفاذ صبر : اعمل فيكووووووا ايه ؟!

قوليلي اعمللللل فيكوا ايه ؟! 

انا عملت ذنب ايه في حياااتي عشان ربنا يبتليني بيكم انتوا الخمسة !!!!


سالمين بمزاح : اكيد عملتي يا منى بس مش فاكره ارجعي بالذاكرة بس لورا وانتي هتفتكري


 ثم ركضت ناحية غرفتها مسرعة


تسارع في الاحداث 


مرّت الايام

وتعافت صحة زياد كثيرا 

وبدأت المهمة 


خرجت سمر من شقة المراقبات بلبس دنيئ للغاية 

وقبلها زياد 


كانت تلك السيدة تمشي بالشارع تتبخطر بمشيتها

وع حين غرة وجدت احد يسرق تلك الحقيبة التي ترتديها بذراعيها 

وهرب في لمح البصر 


السيدة بصريخ : عاااااااااااااااااااااا حرامي الحقوني 


ولم يستطع أحد أن يعيد لها الحقيبة 

رجعت الي بيتها حزينة 


برعي : في ايه يا صابرين ؟!


صابرين بحزن : وانا ماشية في السوق حرامي سرق مني الشنطة 


برعي بحنان عليها فهو مهما كان حقير فهو يعشقها فوق عشق العاشقين عشقاً: طب وزعلانة ليه ؟! خدي فلوس وانزلي هاتي واحدة تانية 


صابرين وهي تحتضنه : ربنا يخليك ليا


"برعي الحناوي من اكبر تجار المخدرات والاعضاء في البلد عايش مع مراته صابرين في حتة شعبية حاجة زي تمويه كدا عن شخصيته بيحبها جدا جدا 

شخصيته قوووية مع كل الناس 

الا معها ... عندهم ابن صغير اسمه حسن "


ع الجانب الآخر 


سمر : جبت الشنطة ؟!


اياد وهو ينهج : اه 


سمر : طب كويس هاتها بقا 


اياد وهو يعطيها إياها : خدي


في المساء

في شقة برعي الحناوي


طرق الباب فتح برعي 


برعي وهو يتفحص سمر من راسها الي رجليها : خير!!


سمر بنبرة سوقية : محسوبتك بليلة وجاية عدم المؤاخذة عايز الست صابرين مش هي ساكنة هنا برضو !!


برعي وهو ينظر ع ذلك الذي يقف بجانبها : ومين الافندي ؟!


سمر (بليلة) : دا جوزي شومة 


برعي وهو ينظر لهما بتفحص شديد : خشوا 


دخل كلا من سمر وإياد 


برعي بنداء : صابرين تعالي 


اتت صابرين 


صابرين بإستغراب : مين دول ؟!


سمر وهي تقترب منها وتحتضنها بقوة : محسوبتك بليلة يا ست هانم ودا جوزي شومة 


صابرين بريبة : خير وانتوا عايزين ايه ؟!


سمر وهي تعطيها الحقيبة : عدم المؤاخذة مش دي شنطتك !!


صابرين وهي تتفحصها : اه هي اتسرقت مني الصبح انتوا جبتوها ازاي ؟!


اياد بنبرة سوقية : عدم المؤاخذة انا اللي سرقتها بس اول ما اتقسطت وعرفت انها بتاعتك قولت حكما ولابد ارجعهالك وجبت معايا مراتي بليلة 


برعي بشك : وانت عرفت ازاي انها بتاعتها ؟!


اياد : عرفت إزاي فدي سهلة خالص يا معلم برعي اول ما سألت الواد خنزيرة وقالي انها تبعك قولت لازم ارجعها 


برعي : اممممممم وانت عايز ايه المقابل انت ومراتك دي ؟!


سمر : يا سلام عليك يا سيد المعلمين يا منجهه 

معلش والنبي يا معلم لو عندك شغلانة لجوزي دا يكسب منها بالحلال خده دا والله لهلوبة في الشغل 

وانا يا ست صابرين اساعدك في شغل البيت واي حاجة تعوزيها انا خادمتك 

بدل ما احنا بنمد ايدينا للخلج واللي يسوا واللي ميسواش يتعنطظ علينا ويزلنا 


برعي متسألا : وانت بتعرف تعمل ايه ؟!


اياد : اعمل ايه حاجه يا معلم انشاله المعلك الجذمة 


صابرين : خلاص ماشي يا برعي انا محتجاها تساعدني 


سمر وهي تقبل يديها : الهي يسترك ويطعمك ما يحرمك 


برعي : اممممممم ماشي عشان اللي عملتوه انا هديكم فرصة


★★**★★**★★**

تواقعاتكوا

★★**★★**★★**


البارت الحادي عشر 

#رواية_بناتي مصايب


في المساء

في فيلا الحمزاوي


سالمين متسألة : بت يا سلمى فين المشترك بتاع المروحة ؟!


سلمي بعدم اهتمام: معرفش


سالمين : يوووووووووة يعني هنام في الحر دا !!!!!


سلمي بعدم اهتمام : تلاقي مديحة وهي بتنضف رمته في الزبالة


سالمين بتفكير : خلاص انا جاتلي فكرة 


سلمي بضحك : بتعملي ايه ؟!


سالمين وهي تمسك سكين: هعري السلك بتاع الفيشة واحطها في الكهربا


سلمي : طب افرضي كهرب حد ؟!


سالمين بمزاح : ملناش دعوه احنا ... المهم منتكهربش 


سلمي بضحك : يالهوووووي يا عيني عليكي يا مديحة 


سالمين : يلا تعيش وتاخد غيرها


تسارع في الاحداث

في اليوم التالي 


دخلت منى الي غرفة سالمين وسلمي كي تفيقهم 


منى وهي تنير الغرفة : يلا يا بنات قو 

ولم تكمل كلامها 

حيث وجدت جسمها يهتز من الكهرباء 


مني بألم : اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه


استيقظ كلا من سالمين وسلمى بفزع ع صوت صراخها 


سلمي بفزع : في ايييييه ؟!


وما أن رأت امها بتلك الحالة حتى اسرعت وقامت بفصل الكهرباء 


منى بتعب وهي تقع أرضا : ااااااااااااااااه مين اللي عمل كدا ؟!


سلمي وهي تركض خارج الغرفة : انا ماليش دعوه البت سالمين هي اللي عملت كدا والله 


سالمين : يابنت الشبشب بعتيني من اول قلم 

ايش حال أن مكنتيش نايمة معايا في المروحة ومنتعشة 


ثم ركضت ورائها بسرعة هاربة من مني 


في بيت برعي الحناوي 


خرج كلا من برعي الحناوي وصابرين وتركوا ابنهم حسن ذو الست أعوام مع سمر 


سمر بتعب : يلا يابني بقا كُل داهية تاخد اللي جايبين اهلك 


حسن بتنطيط : لا اجري ورايا الاول ولو مسكتيني هاكل 


سمر بتعب : منك لله يا بن صابرين .. دا انا بالي ساعة ونص بلف وراك الشقة كلها 


حسن وهو يقذفها بالكرة : يلا بقا 


سمر وهي تتألم من الكرة التي أتت بوجهها مباشرة : ااااااه يابن ال**** وحيات امك اللي ما ربتك ما انا سيباك ... بقا تعمل فيا كدا !! هو اللي بعمله في مني هيطلع عليا ولا ايه !! لا وحيات امك دا من امبابة .. عارف يعني ايه امبابة يعني كنت بقول للرصيف اتاخر عشان انام جنبك .. يجي حتة عيل زبلة زيك كدا يعلم عليا 


حسن وهو يركب فوق ظهرها : هييييييييييه شليني 


سمر وهي تقذفه أرضا : يلا يابن الشب** ...هو انا قادرة اشيل نفسي اما هشيلك 


حسن وهو يشد شعرها : هيييييييييه شعرك حلو 


سمر بألم : اااااااااااه شعري يا بن الواطية ... طيب وحياة امك ما انا سيباك 


ثم أخذت حبل صغير وجدته وكتفت به ايد وارجل حسن


سمر بتوعد : هاااااا هتاكل ولا اكتف بؤك هو كمان !!!


حسن مصطنع الادب : خلاث هاكل بس عايز ادخل الحمام 


سمر : اعملها ع روحك ياااخويا ... اشمعنا دي مؤدب فيها !!!


حسن بأدب: خلاص هاكل اهو ومش هعمل حاجه 


سمر: ايوا كدا ناس متجيش غير بالعين الرمادي صحيح ... اتفوووووووووووو ع دي تربية 

دا انا وانا في سنك مكنتش بتحرك من مكاني 

كنت باكل وانام وادخل الحمام واتف وانف وانا قاعده في مكاني 


حسن بقرف : يعععععع 


سمر : حووووش النضافة اللي بتخر منك يا واد 


ع الجانب الآخر

وتحديدا في فيلا الحمزاوي داخل غرفة سما 


سما : ركزي معايا يابت منك ليها 


سلمى بضحك : مركزة اهووو 


سالمين : اشجينا يا معلم


سما : دلوقتى هديكم اول حصة في درس الشرشحة 


سلمي بضحك : ماشي يلا 


سما بشرح : ماشي اول حاجه روحي هاتي اشرب مديحة 


سالمين وهي تعطيها اياه: اهووو ياااختى جبناه


سما وهي تربط به رأسها : اول حاجه لازم تريطي راسك كدا عشان تباني انك متسولة ... لان ممكن حماتك تجيبك منه 


سالمين بإنتباه : اه كملي 


سما : تاني حاجه هتشرشحيلها بقا بمعني 

لو قالتلك اعملي حاجة 

قوليها وانتي متعمليهاش انتي ليه يا دلعاااااااادي !!!!

قالتلك مش قادره 

قوليها : انشاله ماقدرتي ولا يوعاكي تقدري 

زودت في الكلام معاكي 

تروحي قايله الكلام اللي هقوله دا بس احفظوا معايا 

تقوليلها ايه يا حرباااااية وناقصة ربااااية 

يا سرير من غير ملاية

يا تسريحة من غير مراية

يا ايحة يا تلقيحة يا صابونة من غير ربحة 

ياللي انضف واحد في عيلتك بينام في درج التسريحة 

يا إبرة مصدية في كوم زبالة مرمية 

وياااااااااعمررررررررررررررررر


سلمي بانبهار : اوووووه اتعلمتي كل دا فين يا بت يا سما !!!


سما بفخر : عيب عليكي دا انا خبرة يا بت ... المهم اول ما منال تشتغل معاكم شغل الحموات تقولولها نفس الكلام اللي قولته دا 


منى من خلفهم : اه تقولولها نفس الكلام ده 

وتزودوا يا سوووووفااااااج يا تربية الجراااااج 


سما بخضة : عاااااااااااااااااااااا دي جات منين دي؟!


مني وهي تقذفهم بالشبشب : يا ولاد الجذم مش كفاية لسه مكهربني كمان عايزين تعروني وتفضحوني في بيوت الناس 


سلمي بضحك : اهدي بس يا مني ... دي دروس تقوية مش اكتر 


منى وهي تقذفها بالفردة الأخرى : وكمان ليكي عين تهزري 


تسارع في الاحداث

اتي المساء في بيت برعي الحناوي

بعد تناول الطعام الذي أعدته سمر دخل كلا من برعي وزوجته غرفة النوم 

وايضا قد نام حسن 


اياد بصوت منخفض وهو يدخل من باب الشقه بهدوء : هما فين دلوقتي ؟!


سمر بصوت منخفض : دخلوا الاوضة بتاعتهم 


اياد متسألا : اتخمدوا ولا لسه ؟!


سمر بضحك : لا شكلهم بيرجعوا ذكريات زمان 


اياد بهدوء وهو يتسحب الي طريق الغرفة : طب تعالي نحاول نسمعهم بيقولوا ايه !!!


سمر وهي تسير خلفه : ماشي 


وبعد دقائق


سمر وهي تقف خلف اياد : هاااااااا ؟! سامع حاجه ؟!


اياد وهو يحاول أن يسمع شئ : لا اصبري


وبعد دقيقة 


سمر : هااااا سامع حاجه ؟!


اياد بضيق : اصبري بقا 


وبعد دقيقة 


سمر بملل : يوووووووووة ارمي ودنك كويس بقا انا زهقت


اياد بصوت منخفض : استني بس 


سمر بضيق : ما انتي لو رامي ودنك كويس كنت سمعت كل حاجة 


اياد بعصبية خفيفة : اخلع ودني وارميها جوا عندهم عشان تستريحي 


سمر بضحك وهي تضربه : ههههههههههههههه يخربيت دمك .. عثل


اياد بضيق : ياتك ضربة في ايدك يا شيخة 


سمر بزعيق : انت بتدعي ع


ولم تكمل كلامها حيث وجدت اياد يكمم فمها ويحاول يسحبها داخل أي غرفة 

ولكنه لم يستطع فوقعوا فوق بعض أرضا فقد احس ان احد سوف يخرج من الغرفة


سمر بألم : اااااه 


صابرين وهي تخرج من الغرفة : يالهوووووي بتعملوا ايه في الارض كدا ؟!


سمر بصدمة : اصل اصل 


صابرين بعصبية خفيفة : الكلام دا يكون في بيتكم مش هنا وع الارض كمان .. افرضوا حسن صحى وشافكم كدا 


ثم تركتهم وذهبت 


اياد بضحك: ههههههههههههههه اهي فهمتنا غلط بسبب غبائك 


سمر ومازالت الصدمة مسيطرة عليها : منك لله ياااخي الولية تقول عليا ايه دلوقتي !!!


اياد بضحك : مني انا الا لله .. ليه انا اللي فضلت اقولك ارمي ودنك ارمي ودنك لحد ما اترمينا في الارض !!!


في مديرية الأمن 


معتز : يلا يا سمية 


سمية متسألة : طب افرض ماطلع هو دا الجاسوس اللي مزروع وسطينا !!؟


زياد : متخافيش معتز هيفضل معاكي دايما ومتقلقيش دا اللي احنا شاكين فيه 


سمية : ايوا يعني ممكن ميكونش هو !!؟


باهر مطمئنا : بصي يا سمية المشكوك فيهم عددهم معدود بمعني احنا كفرقة الذئاب الليلية نقدر نشم ريحة الخاين من ع بعد ... الا لو مكناش كدا مكنتش الداخلية اختارتنا احنا في المهمة دي !!! 

ومن المعلومات والخبرات والتدريبات وحسنا الأمني اكتشفنا أن الخاين يحيى الحديدي 


سمية بقلق : ماشي 


ثم ذهبت وهي ترتدي الملابس الرسمية لأي رأئد بالشرطة 


معتز يحدثها بالسماعة التي ترتديها : هو اللي قدامك دا يا سمية .. حاولي تلفتي نظره بأي حاجة ... اقولك اخبطي فيه !!


سمية : ماشي 

ثم ذهبت الي حيث المكان الذي يجلس به يحيى


وقبل أن تصل إليه 

رجعت مكان ما جاءت منه


سامح بإستغراب : دي هبلة دي ولا ايه ؟! 


زياد : ايه اللي رجعها تاني دي ولا هي رايحة فين اصلا !!!!


باهر بإستغراب : مش عارف 


معتز وهو يشير ع الباب : اهي جات


سمية بمرح : يا سلاااااام اتأخرت عليكوا !!!


زياد : لا ماشاء الله مواعيدك مظبوطة جدا 


سامح : بطلوا هزار انتوا الاتنين وقوليلنا ايه اللي رجعك يا سمية !!


سمية بتوضيح : عشان الخطة اصلا من اولها لأخرها غلط 


باهر : ازاي بقا إن شاء الله !؟


سمية : اصلا مفقوسة اووي واكيد ممكن يشك 

ازاي يعني واحدة وكمان ضابطة تخبط فيه وبعد كدا تعتذرله وبعد كدا هي تحاول تتقرب منه 


معتز : عندك حل تاني ؟!


سمية بثقة: اه عندي .............


★★★★★★★★★★★★★★

تواقعاتكوا


البارت الثاني عشر

#رواية_بناتي مصايب 


سمية بثقة : اه عندي 


معتز بإنتباه : ايه ؟!


سمية بمزاح : شيبسي وكراتيه 


باهر بضحك : هو دا الحل اللي عندك ؟!


سمية بجدية : لا خلاص نتكلم جد بقا نضفولي قرقوشة ودنكم كدا وركزوا معايا في كل كلمة هقولها


سامح : اشجينا ياااااختى 


سمية متسألة : هو انا لو قلتلكم الخطة وطلعت حلوة دي هتكون حاجة كويسة في المهمة ؟!


زياد : اكيد


سمية وهي تضع رجل فوق الاخري : خلاص طالما كدا بقا يا حلوين تنفذوا كل طلباتي


معتز بإستغراب : طلبات ايه ؟!


سمية بمزاح : ايه دا هو انتوا متعرفوش ان الدولار غلى!!


باهر : بجد !!


سمية : اه ... ويلا بقا متضيعوش وقت ونفذوا كل طلباتي عشان اقولكم ع الخطة 


سامح بمزاح : وحضرت السنيوريتا عايز ايه ؟!


سمية : عايزة اكل 


باهر : نعم يااااختى ... اومال اللي كنتي بتطفحيه من شوية دا كان ايه ؟! ... مسح زور !!!


سمية بمزاح : انت هبصلي في اللقمة ولا ايه !!


معتز : لا طبعا حاشة لله .. وياترى بقا حضرت الهانم عايزة تطفح ايه ؟!


سمية : انا مش هكتر عليكم 

انا يادوب عايزة خمس سندوتشات شاورما 

وبيتزا من الحجم الكبير 

ورغيفين حووشي 

اه ومتنشوس المخلل 


سامح : اه ومش عايزة نجيبلك خمس ست ازايز بيبسي تحبسي بيهم !!


سمية : اممممممم ماشي ... انا بس مش عايزة اتقل عليكم !


باهر بإستنكار : لا طبعا تتقلي ايه ؟! 


وبعد ساعة 


سمية وهي تكح : كح كح كح كح هموووت 


معتز وهو يضربها ع ظهرها : ليكي حق تموتي .. دا انا مباكلش الاكل دا كله 


سمية بإرتياح : يا سلاااااام تسلم يا واد يا معتز لولا الزغدين دول كان زماني ودعت 


باهر بضحك : يلا بقا ياااختي خلصينا !!


سمية وهي تبتلع الطعام : ارموا ودنكم معايا كدا 


سامح : نرميها اكتر من كدا نوديها فين .. احنا فاضلنا ثانية وهنخلعها من مكانها


سمية : لا استظراف مبحبش 


باهر : اه احنا اللي بنستظرف انا عارف 


سمية وهي تبتلع الطعام : المهم احنا لازم ندخل للواد يحيي دا من طريق قولت للنحس حل عن سمايا راح فارد ايده ولسعني ع قفايا .. بمعني انا اتعرف عليه من برا الإدارة وبعد كدا نخليه يتفاجأ اني ظابطة معاه .. فاهمين ؟! يعني منه نخليه يثق اننا مش عايزين منه حاجة واول مرة اعرفه ومنه نخليه يثق برضو ويحكيلي


معتز بإنبهار : لا حلوة جدا الفكرة دي 


سامح بتفكير : فعلا 


زياد : طب وانت هتدخليله ازاي من برا الإدارة ؟!


سمية بثقة : هخبطه بالعربية 


باهر : اه وتجيبي أجله .. صح ؟!


سمية بمزاح : اه عرفت ازاي يا شقي !!


معتز : بطلوا هزار بقا وخلونا نفكر في الحكاية دي 


زياد بتفكير : خطة سمية كويسة جدا ومناسبة 


سمية وهي تعدل لياقة بدلتها العسكرية : احم عشان تعرفوا بس 


سامح : طيب تمام هنبدء من امتى بقا !!؟


سمية : انتوا تعرفوا تجيبوا تحركاته ؟؟


باهر : اكيد 


سمية : خلاص من خلال تحركاته هنعرف نظبط خطتنا


أما ع الجانب الآخر 

وتحديدا في فيلا الحمزاوي 


سما بضيق : يوووووووووة انا زهقانة 


سالمين : وانا كمان 


سلمي بمزاح : وبالفعل معي 


سالمين بضحك : طب تيجوا نعملوا مقالب !!


سلمي بضحك : اشطا يلا بينا 


سما متسألة : بقولكم ايه ؟! هو مني رجعت عم محمد تاني ؟!


سلمي : اه انا شوفته الصباحية في الجنينة 


سما بضحك : طب ايه رأيكم في الخطة رقم ٥٠٧ ؟!


سلمي بضحك : ههههههههههههههه يلا بينا 


وخرجوا الي حديقة الفيلا 


سما : ازيك يا عم محمد 


محمد بطيبة : ازيك يا سما يا بنتي ؟!


سما : الحمد لله وانت عامل ايه ؟! وازي حمدية مراتك ؟!


محمد : بخير الحمد لله 


سلمي : طلقتها ولا لسه يا عم محمد ؟!


محمد بضحك : ربنا ما يجيب طلاق يا بنتي 


سالمين : انت لسه زعلان مني يا عم محمد ؟!


محمد بطيبة : لا يا سالمين يا بنتي انتي زي خديجة بنتي


سالمين بضحك : طب الحمد لله انك مش زعلان


سما : بقولك ايه يا عم محمد ينفع تيجي معانا تشوفلنا حمام السباحه 


محمد بإستغراب : ماله يا بنتي حمام السباحة ؟!


سما : تعالى بس


محمد وهو يمشي معها : أما نشوف


وبينما وهم يسيرون لم ينتبه محمد الي ذلك الحبل الذي موصل بشبكة لرفع من يدهس تلك الحبل فرفعه الحبل داخل الشبكة


محمد بصريخ : عاااااااااااااااااااااا يالهوووووي 


سلمي بضحك : يالهووووي عم محمد ايه اللي طلعك فوق كدا !!


محمد : يعني هكون طالع بشم هوا مثلا 


سالمين بضحك : طب والنبي يا عم محمد شوفيلي الشجرة طرحت بلح ولا لسه !!!


محمد بولوله: تعالي انتي شوفيها ....يالهووووووي .. يا حِزني يا امة .. يا خراااابي 


سلمي بصوت منخفض لسما : خلاص بقا يا سما تعالي ننزله .. حرام كدا 


سما : اممممممم ماشي 


وبينما وسما تحاول أن تخفض الحبل فلت الحبل من يدها فوقعت الشبكة ووقع منها محمد ولكن كانت مديحة تسير الي الحديقة فلم تنتبه لمحمد الذي يتعلق فسارت من تحت الشبكة فوقع محمد والشبكة فوق رأسها 


مديحة بصريخ : عاااااااااااااااااااااا 


سالمين بصدمة : يالهوووووووي 


سلمي وهي تخبط بيديها ع صدرها : يا نصبتي .. ايه اللي انتي عملتيه ده يا سما !!؟ 


سما بدهشة : عليا الطلاق ما عملت حاجه .. دا هو الحبل اللي فلت


سالمين : الله يرحمك يا مديحة انتي وعم محمد 


مديحة وهي تصرخ من اسفل محمد : عاااااااااااااااااااااا الحقووووووووني بموووووووووووووووووت 


محمد بألم وهو يمسك ظهره : ربنا يااخدكم انا غلطان اني رجعت اشتغل هنا تاني .. اتفوووووووووووو ع اشكالكم


سما : شكرا يا عم محمد 


سلمي : انتي كويسة يا مديحة ؟! 


مديحة بألم : ربنا يااااخدكم .. انا كمان غلطانة انى بشتغل عند امثالكم ... داهية تاخدكم 


سالمين : الله يخليكي يارب


ع الجانب الآخر 

وتحديدا في بيت برعي الحناوي 


طرق الباب 

فتحت سمر فكان الطارق اياد 


اياد بصوت منخفض : داخلوا الاوضة 


سمر : اه 


دخل اياد الشقة 


سمر وهي تقف خلفه : هاااا ؟! سامع حاجه ؟!


اياد وهو يحاول أن يسمع شئ : برضو زي المرة اللي فاتت !!


سمر : خلاص مش هتكلم 


وبعد خمس دقائق


سمر بضيق : هااا ؟! سامع حاجه ؟!


اياد بملل : ابوس ايدك يا سمر اصبري 


سمر : ماشي 


وبعد خمس دقائق


سمر : هااااا ؟! سامع حاجه !!؟


اياد : يوووووووووة استغفر الله العظيم يارب 


سمر : كل دا ومش سامع ؟! دا انت لو بتولد جاموسة كان زمانك خلصت 


اياد : تعالي اقفي انتي مكاني 


سمر وهي تسحبه للخلف : وسعلي كدا يااخويا 


اياد : أما نشوف 


سمر وهي تحاول أن تسمع شئ


اياد : هاااا ؟! سامعه حاجة ؟!


سمر : هو انا لحقت اصبر 


وبعد خمس دقائق 


اياد : هاااا ؟! سامعه حاجة ؟!


سمر بضيق : يوووووووووة بقا يا اياد اصبر


وبعد خمس دقائق 


اياد : هااا ؟؟


سمر : يوووووووووة بقا عليا الطلاق ما أنا سامعة حاجة واهو 


ثم فتحت باب غرفة برعي وصابرين 


اياد وهو يختبئ :  يخربيتك 


برعي بعصبية : في ايه ؟!


سمر بتوتر : احم كنت بدور ع حسن بس 


صابرين : وهو حسن ايه اللي هيجيبه هنا ؟!


سمر : احم لامؤاخدة يا ست صابرين 


ثم خرجت وأغلقت الباب 


اياد : ربنا يااااخدك يا شيخة حد يعمل كدا ؟!


سمر : ما انت اللي عصبتني وكل شوية هاااا سمعوا ؟! هاااا ؟!


اياد : ده ع أساس انك مكنتيش بتعملي كدا ؟!


سمر : لا مكنتش بعم


اياد مقاطعا : استني 


ثم لحظه صمت 


بداخل الغرفة 


صابرين متسأله : وانتوا هتسلموا البضاعة امتي ؟!


برعي وهو يحتضنها : بكرا 


صابرين : بكرا ؟! مش بدري بكرا دا ؟!


برعي : الواد يحيي الظابط دا  بيقول أن الحكومة بتشمشم اليومين دول


صابرين بقلق : بتشمشم ازاي يعني ؟!


برعي مطمئنا : متقلقيش ما انتي عارفه الحكومة بتعمل الحبتين دول وفي الاخر تنزل ع فشوش


صابرين بقلق : ماشي بس التسليم هيكون الساعه كام؟!


برعي : ٤ الفجر


في الخارج 


سمر : في ايه ؟!


اياد بعدما استمع الى هذا الحديث : التسليم بكره الفجر


سمر بإستغراب : تسليم ايه ؟!


اياد بضيق : يوووووووووة يا سمر ما تركزي .. تسليم البضاعة .. الاعضاء 


سمر : طب وانت عرفت ازاي ؟!


اياد : سمعتهم 


سمر : بس معقولة يكون بالسرعة دي ؟!


اياد بإستغراب : مش عارف .. انا برضو مستغرب


سمر بقلق : كدا يبقا احنا حاليا احم احم يعني معروفين ؟!


اياد وهو يمسك يديها ويركض : تعالي بسرعة 


★★★★٭٭٭٭٭٭٭

تواقعاتكوا

★★★★★******


البارت الثالث عشر والاخير

#رواية_بناتي مصايب


سمر وهي تسحب يدها : لا استني 


اياد : دا فخ معمولنا .. شكله شاكك فينا 


سمر وهي تضع سماعه صغيرة بأذنيها : الووو .. زياد سامعني !!؟


زياد : ايوا يا سمر سامعك 


سمر : طب احنا هنعمل ايه دلوقتي ؟! .. شكلي برعي شاكك فينا 


زياد : لا هو مش شكل ..هو فعلا شاكك فيكم .. اسمعي اللي هقولهولك وبلغي اياد بيه 

انتوا هت.....................................


سمر : تمام 


زياد : ماشي سلام 


وبعد أن أغلقت الخط 


اياد : قالك ايه ؟!


سمر : برعي عملنا فخ 


اياد : يعني هو دلوقتي مش واثق فينا وعارف اننا اصلا كنت بنحاول نسمعه .. اوباااااااا دا اللي كنت خايف منه 


سمر بصوت منخفض : أهدى بس .. زياد قالي ع حاجة


اياد : قالك ايه ؟! .. هو انتوا فاكرين اننا هنعرف نطلع من هنا !!


سمر : طلوعنا من هنا مستحييييييل هو اللي بيدخل عش الدبابير بيعرف يطلع من غير ما يتلسع أو يموت


اياد : طب زياد قالك ايه ؟!


سمر : قالي هنضرب عصفورين بحجر واحد 


اياد بإستغراب : ازاي يعني ؟!


سمر : يعني هنفضل هنا عادي ممارسين حياتنا زي ما بنعمل وبكرا زي ما انت ما سمعت مش هيحصل حاجه بمعني أن برعي شاكك فينا يعني مستعد بكرا إن الحكومة تتطب عليه وهو بيعمل البضاعة اللي اي حاجة وطبعا من الأساسية فإحنا طبعا لا هنبلغ ولا هنزفت فهو لما يعرف ويشوف اننا مبلغناش ولا عملنا حاجة هيعمل خناقة مع يحيى لان يحيى اللي بيجبله الاخبار وبرضو الاخبار اتسربت وعرفوا اننا هنا بس معرفوش موضوع سمية وأنها هتحاول توقع يحيى 


اياد : ايوا بس كدا احتمال اكيد جدا أن برعي يتخلص من يحيى لما يعرف أنه بيجبله معلومات غلط 


سمر : لا هو مش احتمال هو اكيد


عشان كده بقا لازم سمية تقرب من يحيى في اقرب فرصة وتخليه يثق فيها وبعد كدا تعرفوا أنه ممكن في اي لحظة برعي يقتله لما يعرف أنه بيجبله معلومات غلط 


اياد : بس اصلا احنا لو عرفنا نوقع برعي مستحييييييل هو يعترف ع يحيى 


سمر بإبتسامة : اه بس صابرين هتعترف 


اياد : نعم يااااختى ؟! صابرين ازاي يعني؟!


سمر : مش صابرين معاهم في الكار ؟! يعني لو اتقبض ع برعي هي هتشرف معاه في ابو زعبل وطبعا صابرين دي مش هتستحمل السجن يومين فبالتالي لما نعرفها انها لو اعترفت ع الخصم التالت اللي معاهم وهو كمان هيشيل القضية معهم والحكم يقل عنهم شوية اكيد هتعترف 


اياد بتفكير : يا بنت الاية جايبة الدماغ دي منين ؟!


سمر بمزاح: نقّ بقا ع ذاكرتي ياخويا نقّ


اياد بجدية : خلاص اهم حاجه نخليهم يثقوا فينا حاليا 


سمر : طبعا عشان كدا احنا هنمارس حياتنا معاهم عادي زي كل يوم وبعد كدا اللي ربنا كاتبه هو اللي يحصل بقا 


اياد : تمام


أما ع الجانب الآخر 

قص زياد لهم كل ما جرى بين واتفق عليه بينه وبين اياد وسمر 


سمية : يعني لازم اقرب من الزفت يحيى دا في اقرب وقت !!


معتز : للأسف هيكون النهاردة 


سمية : تمام 


وفي المساء 

تجهزت سمية بملابس مثيره للغايه وركبت سيارتها الفخمة وسارت بها حيث المكان المتفق عليه 


سمية وهي تخبط متعمدة بشخص ما وتسكب عليه ما بيدها : اوووووووه اسفة جدا 


يحيى وهو يحاول أن يمسح ملابسه : حصل خير 


ثم نظر لما 


يحيى في نفسه : اوباااااااا لا دا كدا محصلش خير خالص 


سمية بدلع : احم بتقول حاجة ؟!


يحيى وهو يسرح بجمالها : هااااا ؟!


سمية بإبتسامة: يا كابتن !!


يحيى وقد انتبه : احم معلش .. حضرتك جاية هنا مع حد ؟!


سمية بمياعة : اه كنت جاية مع صاحبتي بس مش عارفه اتأخرت كدا ليه ؟!


يحيى : طب ممكن اعزمك ع حاجة عبال ما هي تيجي عشان اضمن انك مش زعلانه مني 


سمية بتفكير مصطنع : اممممممم اوك يلا بينا 


ثم ذهبوا ع احدى المنضدضات الفارغة 


يحيى : قوليلي بقا يا جميل اسمك ايه ؟!


سمية بدلع : اسمي بين اصدقائي سوما لكن في الشغل سمية 


يحيى بإستغراب : شغل !! بقا القمر دا بيشتغل ويتبهدل !!


سمية بدلع : شوفت بقا


يحيى : وايه شغلك بقا يا مُزة ؟! 


سمية بضحك : خايفة اقولك تتصدم !!


يحيى بضحك : اممممممم لا متقلقيش هحاول ابان اني مش مصدوم 


سمية بجدية مصطنعة: احم معاك الرائد سمية الحمزاوي 


يحيى وهو يفتح فاهه : دا اللي هو ازاي يعني؟!


سمية بضحك : مش قولتلك هتنصدم 


يحيى : لا انتي بتهزرى ولا بتتكلمي بجد ؟!


سمية بضحك: بتكلم بجد والله 


يحيى : انا كمان رائد 


سمية مصطنعة الاستغراب : اووووه بجد !؟


يحيى بضحك : اه والله .. بس هو ازاي يعني انتي بتشتغلي في الشرطة ؟! انتي مش شايفه انتي مزة ازاي يعني !!😉


سمية بضحك : ههههههههههههههه بابا كان نفسه في ولد ويدخله كلية الشرطة فمجبش غيري فأنا اللي لبست 


يحيى : اممممممم وانتي بقا في انهي مجال !!


سمية بضحك : مكافحة المخدرات 


يحيى : كمان المخدرات !!


سمية : شوفت الزمن بقا ؟!


يحيى : طب تعرفي اني انا كمان مكافحة المخدرات ؟!


سمية : اوووووه بجد ؟!


يحيى : اه والله بس انا مشوفتكيش في المدرية قبل كدا خالص !؟


سمية : اه ماهو كنت تبع مدرية الجيزة وبعد كدا اتنقلت عندكم قريب 


يحيى : اه لا دي صدف إنما ايه كدا 👍


سمية : فعلا صدف غريبة 


وظلوا يتحدثون بعض الوقت 


سمية : اووووه انا اتأخرت جدا .. يلا لازم تمشي بقا 


يحيى : طب استني اوصلك !


سمية بضحك : عيب لما تقول للرائد سمية اوصلك 


يحيى بضحك : ههههههههههههههه ماشي يا واثق انت .. هنتقابل قريب !!؟


سمية : اكيد يا برنس إن شاء الله

ثم غادرت 


مرت الايام 

ووثق برعي بسمر واياد كثيرا واحس بخيانة يحيي له ولكنه فضل الصمت حتى يعرف نهاية أفعاله 

أما يحيي وسمية تطورت علاقتهم كثيرا وأصبح يحيي عاشق لسمية ونسى تماما ما كان يفعله من أفعال دنيئة وقرر التوبة 


وفي يوم 

اتصل يحيي بسمية 


يحيى بحب : الوووو 


سمية بنوم : ايوا يا يحيي 


يحيى بضحك : يحيي كدا حاف .. اومال فين يويو ويويتي !!


سمية : اصل انا دلوقتي مخمودة ومش قادرة اتكلم اصلا .. فإقفل انت السكة بدل ما أقفل انا في وشك


يحيى بضحك : ههههههههههههههه يخربيت لسانك يا شيخة المهم انا عايزك النهاردة في موضوع مهم جدا 


سمية بمزاح : ايه عايز فلوس !!


يحيى بضحك : هعوز فلوس منك انتي يا معفنه 


سمية بمزاح: شكرا يا حبي 


يحيى : خلاص بقا كلها خمس دقايق ونتقابل في الكافي بتاعنا 

ثم أغلق الخط 


سمية وهي تقذف التليفون بعدما أغلقت : اتفوووووووووووو ع شكلك داهية تاخد اللي جيبينك عشان لو كانوا ربوك مكنتش صحتني من احلاها نومه


ثم قامت وارتدت ملابسها وتجهزت وخرجت الي حيث الكافي المتفق عليه 


سمية وهي تجلس : اطلبلي اكل بسرعة 


يحيى بضحك: الناس تقول صباح الخير ..سلاموا عليكم صباح الزفت ع دماغكوا اي حاجة 

مش اطلبلي اكل بسرعة


سمية : والنعمة همشي .. مش كفاية صحتني من احلاها نومه 


يحيى بضحك : خلاص ياااختى احنا اسفين عايزه تطفحي ايه ؟!


سمية : انا مش هتقل عليك .. اطلبلي بيتزا 


يحيى : كدا ومش هتقلي 


وبعد دقائق 

انتهت سمية من الاكل 


يحيى بضحك : هاااااا خلصتي ولا ادخلك المطبخ تكملي بقيت اكلك !!


سمية : لا الحمد لله خلصت .. اهي تصبيره عبال ما اروح 


يحيى : كل ودا وتصبيره تعالي كليني ياااااختى


سمية بمزاح: لا انت معصعص ومش هتشبعني 


يحيى بضحك: بقا كدا !!


سمية : اه يلا بقى اشجيني وقولي عايز ايه ؟!


يحيى بجدية : من غير لف ولا دوران كدا انا عايز اتجوزك 


سمية بمزاح : اممممممم لا انت كسفتني 


يحيى بضحك : كسفتك ايه؟! دا وش كسوف 


سمية بمزاح : بصراحة لا 


يحيى : المهم قولتي أيه ؟!


سمية: اممممممم هفكر الاول يا يحيي 


يحيى وهو يمسك يديها : فكري براحتك بس اعرف ان محدش هيحبك ويخافظ عليكي قدي 


سمية وهي تسحب يديها : إن شاء الله .. بس انت معرفش حاجه عنك غير حاجات قليلة جدا 


يحيى بتوتر : عايزه تعرفي ايه يعني ؟!


سمية بضحك: بص انا مش عايزة اعرف حاجه بس كل اللي هقوله انك حتى لو كان عندك ماضي وحش امحيه من حياتك وخليك معايا في الحاضر والمستقبل وبس 


يحيى وهو يقبل يديها : تعرفي اني بحبك اوووي !!


اكتفت سمية بإبتسامة فقط 


أما ع الجانب الآخر 

وتحديدا في بيت برعي الحناوي 


برعي لإياد : واد يا شومه 


اياد بنبرة سوقية : اوامرك يا معلمي 


برعي : انت بقيت دراعي اليمين وعشان كده انا هاخدك معايا العملية الجاية


اياد : عدم المؤاخدة يا معلمي.. عملية ايه ؟! 


برعي وهو يضربه ع رأسه : ما تركز ياااض شوية .. عملية تسليم العيال للأجانب اللي جاين يخدوهم 


اياد : ااااه .. معاك يا معلمي لو حتى في النار 


برعي وهو يربت ع كتفه بشر : دا اللي متوقعه منك برضو يا يااااض

تسارع في الاحداث 

اتي يوم التسليم 

في الصباح 


سمر : انا جاية معاك 


اياد : جايه معايا فين يااااختى ؟!


سمر : جايه معاك التسليم ماليش فيه 


اياد : هو ايه اللي ملكليش فيه ؟! دا تسليم يعني ضرب نار 


سمر بقلق : اممممممم يعني انت ممكن مترجعش !!


اياد بإبتسامة : ممكن بس متقلقيش إن شاء الله خير 


سمر : طب بص انا هقولك حاجه واجري ماشي 


اياد بضحك : ههههههههههههههه وهتجري ليه بس ؟!


سمر بتوتر: اسمع بس 

اياد بضحك : اديني سامع يااااختى اشجيني !!


سمر بتوتر: انا .. انا .. انا 


اياد بضحك : انتي هتفضلي تقولي انا اليوم كله ولا ايه ؟!


سمر : لا خلاص هقول اهوو 


اياد : قولي 


سمر وهي تركض : انا بحبببببببببببببببببببك


اياد وهو لا يستوعب ما قالته : استني يا بت 


سمر وهي تختبئ : لا 


اياد بضحك: بقا كدا ماشي .. عموما انا كمان عايز اقولك ع حاجة !!


سمر : ايه ؟!


اياد بضحك: لا ماهو انا مش هقولها دلوقتى هقولهالك وانتي في بيتي 

اما سمر فلم تستطع أن تنظر له بل ظلت بمكانها تحاول أن تتحكم بنبضات قلبها التي تتسارع وبشدة 


اما ع الجانب الآخر وتحديدا عند سمية اتصل بها يحيى 


يحيى : سوما الوووو 


سمية : ايو يا يويو 


يحيى : انا عايز اقولك حاجة !!؟


سمية بلهفة تحاول أن تخفيها : ايه ؟!


يحيى : انت عايز احكيلك ع كل حاجة من حياتي فاتت  .. انا فكرت وقولت دا انسب وقت


سمية بفرحة : طب خلاص  تعالي نتقابل في الكافي بتاعنا


يحيى : ماشي دقايق وتكون عندك ثم اغلق 


اتصلت سمية بمعتز 

سمية : ايوا يا معتز 


معتز بلهفة: ايه  يا سمية في جديد !! 


سمية : مش عارفه بس يحيي اتصل بيا وقالي أنه عايز يقابلني بخصوص الماضي بتاعه وأنه هيحكيلي عليه 


معتز بقلق : بالسهولة دي !!


سمية : اه يلا بقا انا هاروح عشان أقابله 


معتز بقلق: طيب متنسيش تسجليله 


سمية بضحك : اكيد إن شاء الله مش هنسي 


معتز : خلي بالك من نفسك يا سمية .. لا اله الا الله 


سمية بمزاح : انت مالك محسسني انك بتودعني كدا ليه ؟! 


معتز بقلق: إن شاء الله خير بس قوليلي هتتقابلوا برضو في الكافيه بتاعكم !؟

سمية : اه إن شاااااء الله يلا سلام بقا ثم أغلقت الخط 


وما إن أغلقته اتصل معتز بسامح 


سامح : اهي نازلة قدامي 


معتز : خليكم وراهم يا سامح .. انا مش مستريح 


سامح : متقلقش احنا وراها اهو .. بس خلي بالك انت بس من التسجيلات 


معتز : تمام 


ثم اغلق الهاتف 


تسارع في الاحداث 


وصلت سمية الي يحيي 


سمية بمزاح : اتأخرت عليك يا برنس !!


معتز : لا طبعا طول عمرك منتظمة 

سمية : شكرا شكرا 


معتز : يلا بينا 


سمية بإستغراب : بينا فين ؟!


معتز : هنروح مكان تاني نتكلم فيه 


سمية بقلق : هاااا ؟! ما هنا حلو وخلاص 


معتز : لا انا مش مستريح هنا 


ثم أخذ يديها وسار بها ولم يعطيها فرصة الإعتراض 


زياد لمعتز : هما رايحين فين ؟!


معتز : اووووبا اللي كنت خايف منه حصل 


زياد : نهااااار اسووووح شك فيها !؟


معتز : لا هو مش شكل هو اتأكد 

زياد بقلق : يعني هو واخدها دلوقتى عشان يخلص عليها !! 


معتز بالسماعة التي يرتديها : الو الو باهر سامعني !!


باهر : سامعك يا معتز !


معتز: يحيي اخد سمية ومشي 


باهر : ايوا احنا وراهم اهووو 


معتز : اوعي يغيبوا عن عينكم لحظة 


باهر : متقلقش


اما عند برعي وهو يتم التسليم


المستلم : هما كدا تمام !!


برعي : عيب يا معلمي .. انت ممكن تفتح بطن اي عيل منهم تشوف في حاجة ناقصة ولا لا ؟!


المستلم وهو يعطيه المال : خد يا برعي 


برعي وهو يأخذ شنطة الفلوس : من يد ما نعدمها يا باشا 


اياد وهو يرفع السلاح بوجههم : طب يلا كدا كل واحد فيكم بالصلاة ع النبي يسلم نفسه عشان منتعبوش بعض 


برعي بدهشة : بتعمل ايه ياض يا شومة !؟


اياد : ايه دا هو انت مقولتلكش مش انا الرائد اياد معاك 


برعي لرجالته : انتوا مستنين ايه ؟! 


اياد : لا أنا كدا ازعل واجيب ناس تزعل .. كل واحد يخليه في مكانه زي الشاطر كدا ويرمي سلاحه عشان المكان بلغم بالعساكر 


وماهي الا لحظات وانقلب المكان رأسا ع عقبا ودارت المعركة بين رجال الشرطة ورجال برعي ورجال الرجل الاخر 

وبعد دقائق تم القبض ع الجميع 

وع حين غرة اخرج برعي سكينة صغيره من حذائه وكاد أن يغرزها بظهر اياد الواقف خلفه ولكن جاءت يد في لمح البصر ألقتها منه وكانت يد سمر 


اياد : ايه دا انتي جبتي برضو ؟!


سمر بمرح : اه .. شوفت مجيئي لحقك ازاي !


اياد بضحك : تسلمي ياااااختى  .. اردهالك في عركة تكوني مطحونه جوا ادخل اسلك يارب 


سمر بمزاح : ياتك نيلة في دعوتك 


اما ع الجانب الاخر وتحديدا في مكان شبه مهجور 

يحيي وهو يضرب سمية بالقلم : يا بنت الكلب .. عيلة زيك انتي تضحك عليا 


سمية وهي تتألم : اااااااه يابن الهرمة .. ايدك تقيلة 


يحيي وهو يضربها بالقلم مرة أخرى : وكمان بتهزري .. ليه انا عملتلك ايه لكل دا ؟! انا حبيبتك وكنت مستعد اكمل حياتي كلها معاكي ليه ؟!


سمية بألم : والله !! وانت يا حيوان يا كلب انت زعلان عشان قلبك اتكسر من واحدة حبيتها ومزعلتش ولا قلبك حن في مرة للأطفال اللي انت بتساعد في خطفها وبيع أعضائها .. مفكرتش في مرة كام أم قلبها اتحرق ع ابنها او بنتها ..كام اب منمش الليل ولا عاش النهار عشان عياله مش جنبه انت تستاهل اكتر من كدا .. ولو كان بإيدي اني اعمل فيك اكتر من كدا كنت عملت من غير حتي تفكير 

يحيى : كنت مستعد اتوب عشانك 


سمية : تتوب !! وهو انت فاكر ان التوبة سهلة كدا ؟! مجرد ما تقول انا هتوب يبقا انت كدا توبت ؟! لا يا بابا ربنا زي ما هو غفور رحيم برضو شديد العقاب


يحيى وهو يقترب منها : بس انتي عمرك ما هتكوني لغيري يا سمية .. انتي بتاعت يحيي وبس 


سمية وهي ترجع للخلف : اقسم بالله هتشوف مني تصرف عمره ما هيعجبك 


يحيي وهو يقترب اكثر : انا عايز اشوف .. هاتي كل اللي عندك 


وبدأت المعركة 

حاولت سمية كثيرا الدفاع عن نفسها وضرب يحيي 

ولكن في الاول وفي الاخر هو رجل وهي مرأه 

واخيرا استطاع أن يقيد حركتها 


سمية : اقسم بالله لأندمك يا يحيي الكلب 


يحيي وهو لا يرى اي شئ أمامه كل ما يعرفه أن شهوته عمياء عن الواقع 

معتز بصريخ وهو يسمع كل ما يحدث : سميييييييييييييييييييييييييية


أما باهر وسامح فقد تعطلت سيارتهم أثناء الطريق 


زياد بعصبية وهو يحدثهم : انتوا فين يا اغبية !؟


سامح بضيق : العربية عطلت في نص الطريق 


زياد : يا نهاااااار اسووووح


معتز وهو يتحدث بالسماعة التي بأذن سمية ولم ينتبه لها يحيي : سميييييييييييييييييييييييييية ركزي معايا حاولي تشغيله بأي حاجة وانا دقايق وهاكون عندك متخافيش 


سمعت سمية كل ما قاله معتز فحاولت ان تشتت انتباه يحيي قليلا 


سمية بعصبية : وانت زعلان مني انا ومش زعلان من برعي الكلب اللي كان ناوي يخلص عليك


يحيي وقد انتبه لما تقوله : قصدك ايه ؟!


سمية بضحك : قصدي أنه كان ناوي أن اول ما يسلم العيال يخلص منك 

يحيي وهو يصفعها بالقلم : انتي كدابة 


سمية بألم وهي تحاول أن ترد له الصفعة : انت اللي غبي وهتفضل طول عمرك غبي .. وبتثق في اي حد بكل سهوله وفي الاخر تاخد ع دماغك 


يحيي وهو يضربها قلم اخر : قصدك تقولي اني مغفل يا بنت ال**** عيلة زيك انتي بتشتمني انا !!


سمية بضحك : ههههههههههههههه العيلة دي اللي انت بتموت في التراب اللي بتمشي عليه .. العيلة دي اشرف وارجل من اللي جابوك العيلة دي مباعتش بلدها واطفال بلدها عشان الفلوس 


يحيى وهو يحاول أن يقبلها : وانا بقا مش هسيبك يا سمية 


سمية وهي تحاول أن تبعده عنها : ابعد عني يا كلب 


واخيرا استطاع يحيي أن يضربها فوق رأسها ضربة جعلتها تفقد الوعي 


سمية وهي تقع أرضا : ااااااه 


حاول يحيي تجريدها من ملابسها ولكنه وجد يد تمنعه 


باهر وهو يضربه بالرأس وبعدت بينهم المعركة أما سامح فحاول أن يجعل سمية تفيق 


سامح وهو يضربها بخفة ع وجنتيها : سمية يا سمية فوقي 


وبعد دقائق فاقت سمية ووصل معتز وباقي الفرقة وتم القبض ع يحيي 


معتز وهو يحضتن سمية بلهفة وسط دهشة الجميع : انتي كويسة ؟!


سمية بألم : اااااه منك لله جسمي مكسر براحة 


معتز بضحك : انت كدا ضمنت انك كويسة 


وتم القبض على الجميع 

وأتى يوم خطوبة سلمي وسالمين 


سمر بمزاح : لووووووووووووووولووووووووولي .. مبروك يا بت منك ليها .. مش هوصيكي ع جوزكم حطوهم تحت عنيكم لا يروحوا كدا ولا كدا 


سمية بضحك : انتي شايفاهم لسه اتجوزوا ؟!


وبعد مرور سنتين 


سمر بعصبية خفيفة لإياد : مين دش يا اياد اللي كنت بتكلمها وبتضحك ؟!


اياد بضحك : ياااادي النيلة .. أقسم بالله دي سرين اختى في الرضاعه وبنت خالتي ومعرفك عليها كذا مرة 


سمر بتذكر : اااااه صح 


اياد : ايه افتكرتي !؟


سمر بضحك : لاااااااااااااااااااااا بصراحة 


حسن وهو يجري عليها يحتضنها : ماما سمر .. ماما سمر 


سمر وهي تنحني له بهدوء وتحمله بحنان وتقبله: حبيب ماما سمر 


اياد وهو يقبله هو الآخر : براحة يا حسن ع ماما عشان النونو اللي في بطنها يجيلك وتلعب معاه 


حسن وهو يحتضنها : حاضر 

سمية وهي تحمل ابنتها منه الصغير ومعاها معتز : واحنا ملناش من الحب جانب ولا ايه ؟!


سمر بمزاح وهي تحتضنها : لا مالكوش 


سما وهي تمزج مع زياد : طب وبالنسبالي ؟!


سمر بضحك : انتي الحب كله .. ويلا بقا اتجدعنوا الله واتجوزوا بدل ما احنا كل شوية نجبكم من المقطم 


زياد بضحك : بقا كدا يا سمور ؟!


اياد وهو يحتضن سمر من الخلف : ولا لم نفسك انا بس اللي اقولها كدا 


زياد بمزاح : خلاص خليني انا مع سوما العثل التانية 


معتز بضحك وهو يحتضن سمية ومنه الصغيرة : دا ع أساس أن انا شفاف مثلا


حسن لسمية : ممكن اخد منة العب بيها شوية يا طنط سمية ؟!


سمية بطيبة : خد منه وإن منه كمان يا روح طنط سمية 

حسن : لا أنا عايز منه بس .. خليكي انتي مع جوزك 


سلمى بضحك : ههههههههههههههه قصف جبهتك


سالمين : انا لو منك ماوريش رشي لحد 


حسن : لا أنا بحب طنط سمية .. مش بحبك انتي يا سالمين يا معفنة عشان لما باخد عم جاسر خطيبك العب معاه بتنادي عليه 


اسر بضحك: ههههههههههههههه دا انتي اللي اتقصف جبهتك 


سلمى بضحك : جداااااااا 


باهر بضحك: هو في كده ؟!


سامح بضحك: بصراحة لاااااااااااااااااااااا 


جاسر وهو يحتضن سالمين من الخلف : انتوا بتحفلوا ع مراتي .. هي صحيح تستاهل لكن مش للدرجاي 


سالمين بضحك : شكرا يا بيبي 


منى : يلا يا ولاد عشان نطفي شمع عيد ميلاد حسن


تم عقد قران سلمى وسالمين ع اسر وجاسر

وأخذت سمر حسن بعدما تم سجن برعي وصابرين


#بقلم_لؤلؤة (آلاء على)


                                تمت بحمد الله

تعليقات

CLOSE ADS
CLOSE ADS
close