expr:class='data:blog.languageDirection' expr:data-id='data:blog.blogId'>

أجبرني أعشقه من البارت الحادي والعشرين حتي البارت الرابع والعشرون بقلم همس حسن



أجبرني أعشقه

من البارت الحادي والعشرين حتي البارت الرابع والعشرون

بقلم همس حسن


سهيلة بتبلع ريقها : آدم ؟؟

انت جيت امتي وازاي وعرفت طريقنا منين ؟!


Flash back 📸🔙


آدم واقف في المخزن .. طلع تليفونه وفتح الماب 

دور على أقرب مستشفى من اللوكيشن 

اللي يدايق إنه لقى اكتر من ٣ مستشفيات على نفس المسافة وفي اتجاهات مختلفة !!!

سمى الله وراح على أول مستشفى يدور فيها .. وبعد طلوع ونزول كتيييير 

اكتشفت إن ملهومش أثر فيها .. خرج ركب العربية واتجه ناحية المستشفي التانية وهو فاقد الامل بردو انه يلاقيهم 


دخل المستشفى ووقف قدام موظفة الاستقبال 


آدم : لو سمحتي فيه مريضة جت امبارح بإسم سهيلة الخشاب ؟؟ 


الموظفة : لحظة معايا هشوفلك الكشف 


آدم : تمام 


بعد دقيقة 


الموظفة : لا والله يافندم مفيش حد محجوز بالاسم دا 


آدم : امممم .. طيب معلش شوفيلي إسلام حمدي السيد كدا 


الموظفة : اه دا موجود 


آدم : طيب ممكن تقوليلي رقم الغرفة 


الموظفة : اه طبعا ثانية واحدة 


رجع من الفلاش باك 🔙


آدم : مش مهم جيت ازاي .. المهم جيت ليه 


سهيلة بخضة : مالك ياادم وشك احمر ليه كدا ودخلت وقفلت الباب وبتاع .. انت كويس ياحبيبي ؟ 


آدم بيقرب عليها : وعرفتي منين إني مش كويس ياسهيلة ؟؟ 


سهيلة بتبعد بخوف: عشان انت أخويا ياادم فطبيعي بحس بيك وبفهم لما تكون متدايق او فيك حاجة 

دا غير إن انت اللي مربيني يعني هههه


آدم بيقرب اكتر ببطئ : عشان انا اخوكي اللي مربيكي صح ؟؟ 

طب تخيلي معايا كدا ياسهيلة .. لو عيشتي سنيييييييين بتبني في بناء كبييير اوي لحد ما كبر قدامك وبقيتي بتحلمي باليوم اللي هيظهر فيه للمجتمع وتشوفيه وهو ناجح وبتاع

وفجأة تكتشفي إن البناء دا كله مش مترخص .. فالحكومة تيجي وتخرجك منه وفجأة تلاقي نفسك غريبة عنه •• هتحسي بأيه ؟؟؟؟


سهيلة بترجع لورا اكتر : ماتوضح ياادم قصدك ايه انا مش فاهمة حاجة !!!! 


آدم : تعالي افهمك قصدي 


مد ايده مسك ايديها اتنطرت وبقت عمالة تترعش من الخوف وعينيها مدمعة 

خدها وقعدها على السرير .. شد كرسي وقعد قدامها 


سهيلة : فهمني ياادم في ايه بس 


آدم : انا مش هتسرّع زي كل مرة ولا هضرب واكسر وادغدغ وأبقى متخلف 

انا هسألك بمنتهى الهدوء .. ايه اللي حصل ؟؟؟


سهيلة بتبلع ريقها : مش فاهمة 

ايه اللي حصل في...


آدم : ااااااايه اللي حصل عشان مقومش ارميكي من الشبااااااااااك 


سهيلة بتعيط : خلاص خلاص هتكلم والله بس اهدى 


آدم بيبص في الأرض قدامه : اتفضلي اتكلمي .. انا هادي خااالص اهو وبسمعك 


سهيلة : خدرني ياادم 


آدم بيرفع وشه وبيبص في عينيها : خدرك ؟!


سهيلة بعياط : ورحمة أبويا خدرني .. وحياااة أمي خدرني

انا عارفة إحساسك ياادم ، عارفة إني كسرت ضهرك ووجعتك اوووووي بس أقسم بالله ما كان بإرادتي انت عارف أختك وتربيتها 


آدم باصصلها مصدوم وساكت تماماً .. وبعد دقيقة من الصمت الفظيع دا 


ادم : سنتين ؟؟؟؟

سنتين مستغفلاني ومشككاني في اكتر واحدة حبيتها في الدنيا .. سنتين وانا مفكر نفسي سيد الرجالة دا انا ربيت أخت ب١٠٠ راجل ضافرها أنضف من بلد !!!!


سهيلة : ياادم صدقني والله العظيم انا


 قام وقف ولطشها بالقلم بعزم ما فيه لدرجة إن بوقها جاب دم وقعدت تعيط من الوجع 

 

مد ايده حطها على رقابتها 


آدم : المفروض دلوقتي أعمل ايه ؟؟ اقتلك واغسل عاري بإيدي زي الأفلام والمسلسلات ؟؟ ولا اخدك واروح بيكي القصر وافجر القصر بكللللل اللي فيه؟؟؟

ولا ياترى ارميكي في الشارع كلاب السكك تنهش في لحمك مانتي خلااااص لحمك رخيص .. ولا ياترى اعمل زي ما جدي عمل وأدور على واحد ادبسه فيكي يتجوزك ويشيل فُجرك ؟؟

بس صحيح .. مين هيقبل يتجوز واحدة زيك ؟!!!!


إسلام داخل من الأوضة ماسك دماغه : انا ياادم


آدم بيشيل ايده و بيتلفت يبصله ... 

سهيلة بتبص لإسلام ومصدومة !!


إسلام : انا هقبل اتجوز أختك واستر عليها واشيلها في عينيا كمان .. انا اكتر واحد عارف إنها بريئة وكانت ضحية مجني عليها مش جانية ياادم 

أخرج من المستشفى بس وهاجي اتقدملها قدام الكل واكتب عليها ونعمل أحلى فرح في الدنيا كمان


آدم ماشي ببطئ ناحية إسلام 

وبمنتهى الخذلان : حتى في دي ياصاحبي .. حتى في دي خونت صداقة عمرك وخبيت عليا للمرة التانية !!!!!! ياخسارة 


قال الكلمتين دول وخرج على برا وهو مليان وجع وقهر وكسرة قلب 

مش عارف يلاقيها منين ولا منين 

من ناحية أخته اللي قعد سنين يربي ويكبر فيها وفجأة تحط راسه ف الطين وميلاقيش قلب حتى يقتلها ،من ناحية أخوه اللي كان بيربي فيه هو كمان وبيفضله على نفسه في كل حاجة وبيشيل شغل الشركة كله بداله عشان يريحه وفي الآخر غدر بيه وكان هيقتل مراته وبعدين ضرب صاحبه على دماغه وهرب .. 


من ناحية تانية مراته وحب عمره اللي ظلمها وجه عليها مادياً ومعنوياً وخسرها .. من ناحية عيلته اللي كدبت عليه وخبت عنه الحقيقة سنتين بعد كل اللي عمله معاهم .


ركب عربيته وحط دماغه على الدريكسيون وكل الأحداث بتتكر في دماغه زي الشريط 

رفع راسه وعينه مليانة دموع وصرخ بعلو صوته 

"آاااااااااااااااااه " صرخة وصلت لآخر الشارع 


💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟


*في المستشفي * 


سهيلة حاطة ايديها على وشها وعمالة تعيط بصوت من زعلها ووجعها على آدم


إسلام عينه دمعت راح واخدها في حضنه وقعد يطبطب عليها 


سهيلة في حضنه وبتتشحتف من العياط : مكانش قصدي كل دا والله العظيم ماكان بإرادتي 

آدم عمره ما هيصدقني ولا هيثق فيا تاني والللللله ماكان قصدي ااذيه ولا اجرحه ولا افضح نفسي كدا 


إسلام بيطبطب عليها : اهدي ياسهيلة اهدي عشان خاطري انا .. انا هحل كل حاجة والله العظيم 


سهيلة بتتعدل : هتحل كل حاجة ازااااي بس 


إسلام : أول مانخرج من المستشفى هروح أطلب ايدك وهنكتب الكتاب في أسرع وقت .. وإذا كان على آدم انا هاتصرف معاه 

دا صاحب عمري ومعايا مفاتيحه ياسهيلة 


سهيلة : وانت ذنبك ااااااايه تعمل كل دااااا 

ذنبك ايه تشيل غلطة حد غيرك ذنبك ايه تتجوز واحدة معيوبة زي...


إسلام بصوت عالي : ذنبي إني بحبببببببك ياسهيلة 


راسه وجعته من علو صوته ووطي حط ايده على راسه .. سهيلة بصاله متنحة ومصدومة 


اتعدل تاني وبصلها : اه بحبك ياسهيلة ومن بدررررري أوي 

من أيام ماكنت باجي عندكم اذاكر مع آدم وكنت شايفك لسة طفلة بريئة بتلعبي بكتبنا واقلامنا وتبوظيلنا الحاجات

اتعلقت بيكي من ضحكتك ، من برائتك وعفويتك ومهما كنتي بتكبري قدامي صورتك وانتي لسة طفلة بريئة زي الملاك مكانتش بتفارق عيني

بس اللي كان مانعني أتكلم أو حتى ألمح إن آدم صاحب عمري .. وانتي عارفة إن في المواقف دي لما البنت او حد من أهلها بيرفض الصاحب بيخسر صاحبه 

اختارت إني أحبك من بعيد لبعيد من غير ماتحسي .. ويوم ما حسيت إن قلبك مع حد تاني مستنتش لحد مااعرف حتى هو مين 

اختفيت من قدامك وكنت بتعمد مشوفكيش 

كنت بحبك بيني وبين نفسي وابص لصورتك اللي سرقتها من البيت وانتي طفلة وكأنك كبرتي وبقيتي واحدة تانية غيرك 

بس يوم ما ربنا حطك تاني في طريقي وانتي محتاجة مساعدة حسيت إن دا رزق وربنا باعتهولي وكأنه بيقولي خد يااسلام

"دي نتيجة صبرك "

من أول لحظة مشكتش لحظة إن كل دا يكون حصل بإرادتك أو ليكي يد فيه 

ودا ببساطة لأني مبطلتش أشوفك في صورة الملاك البرئ اللي كان بيلعب بحاجاتنا واحنا صغيرين ❤️❤️❤️


سهيلة بصاله ومتنحة اكتر مش مصدقة إن كل الكلام دا بيتقال ليها هي !!!!


حطت راسها على كتفه ببطئ ومن غير ما تنطق ولا كلمة •• وكأن مفيش كلام يوصف شعورها في اللحظة دي 


بقلم همس حسن 🖋️

💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟


نشوى بتفتح باب الشقة اللي سايبة فيها إبراهيم ..

دخلت وبدأت تدور عليه


نشوى: إبراهيم

ياابراهييييييم 


تفتح بيبان الاوض وتبص .. مش لقياه !!!


نشوى بغضب : ياابن الغداااااارة


طلعت تليفونها بسرعة واتصلت بيه على الرقم اللي سايباه معاه .. "غير متاح"

رزعت التليفون في الأرض بعصبية

نشوى : مااااااااشي ياابراهيم ماشي 

إن ما وريتك مبقاش انا نشوى الخشاب ياابن الج*** 


نزلت تجري على تحت وهي عفاريت الدنيا بتتنطط في وشها وحاسة إنها قربت تنكشف 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


*في القصر *


*تحديداً في أوضة مليكة *


مليكة : هنعمل ايه دلوقتي ؟؟


روان : مش عارفة 


مليكة : العيلة لازم تعرف اللي الحيوان دا عمله فيكي عشان يااما يجيبولك حقك يااضعف الإيمان اووووي يقدروا موقفك 


روان : لالالاء اوعي تقولي لحد يامليكة .. انا مش هقدر أبعد عن إبني يوم واحد ، يوم ايه دا انا مبقدرش اسيبه من ايدي ساعة بس 


مليكة : وانا مش هسيبك في الوضع دا لوحدك ياروان .. كفاية اووووي اللي جرالي من ورا تخبية الأمور ، مش عايزة أكرر نفس الغلطة معاكي 


روان : يعني عرفتي اخيراً إنها كانت غلطة اهو ؟


مليكة : قصدك ايه 


روان : قصدي إنك فوقتي وفهمتي إن سهيلة مكانتش تستاهل كل اللي عملتيه في نفسك عشان خاطرها 


مليكة : بس ياروان متقوليش الكلام دا 

مش معنى إني بقولك غلطتي إني ندمانة إني عملت كدا ••• أحياناً كدا فيه غلطات بتبقي مفروضة عليكي ولو اتعاد بيكي الزمن بدل المرة مليون هاتعمليها هيييي هي 

وسهيلة بت غلبانة وطيبة وياما وقفت جنبي في حاجات كتير وأبسط رد جميل اردهولها إني اعمل اللي عملته 


روان : بس خلي بالك الحقيقة مش هتفضل مستخبية كتير ومسير آدم هيعرف 


مليكة : يالهوي دا لو عرف تبقى كارثة ياروان


روان : ربنا يسترها بقا .. المهم انتي مالك كدا 

حاسة وشك مخطوف بقالك دقيقة كدا 


مليكة : مش عارفة والله ياروان فجأة قلبي اتقبض كدا وحاسة بشعور غريب اوي مش قادرة أحدد هو ايه 


روان : طيب بصي .. قولي استغفر الله العظيم ١٠ مرات وغمضي عينك ، وشوفي أول صورة هتيجي قدامك صورة مين 


استغفرت مليكة ١٠ مرات وغمضت عينيها 

مشافتش غير صورة آدم ..!!!


فتحت عينيها بسرعة وهي مخضوضة : لا لا ياشيخة ايه التخاريف اللي بتقوليها دي اقعدي ساكتة 


روان : هي مش تخاريف هي مجرد طرق بتعرفك بالتقريب قلبك مقبوض عشان ايه ودا في الغالب بيكون حاجة انتي عارفاها بس مش واخدة بالك


مليكة بتغمض عينيها تاني شافته للمرة التانية .. فتحت عينيها 

مليكة : طيب انا هقوم اخد دوش بقا يمكن افوّق كدا


روان : ماشي قومي وانا كمان هروح اوضتي عشان أغير لياسين واظبطه كدا وانيمه 


سابتها روان وخرجت هي وياسين من الأوضة وراحت على اوضتها .. وقامت مليكة دخلت تاخد دوش


💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟


روان في اوضتها بتنيم ياسين .. اتأكدت إنه نام وحطته ع السرير 

معاذ بيفتح الباب وداخل


روان بتبصله بإستحقار : ايه اللي جابك هنا ؟!!


معاذ : الله !! 

اوضتي ومراتي .. عايزاني أروح فين يعني 

وبعدين يارورتي دا احنا يعتبر اتكتب لعلاقتنا عمر جديد يعني 


روان : بقولك اااااايه .. انا مستنية بس آدم إبن عمي يخلص من الحوارات اللي هو فيها دي وهخليه يفوقلك ويفوقك انت فين ودخلت عيلة مين 


معاذ : آدم إبن عمك دا تبليه وتشربي مايته

أصله ياحرام ..يوم ما تنامي ع البُرش بتتقطعي من وجعك على فراق إبنك مش هيعرف يخش سجن النسا عشان يقولك معلش يابنت عمي 


روان : انت بني آدم زبالة 


معاذ : الطيور على اشكالها تقع ياحبي 


روان : ممكن أعرف مين الزبالة اللي كانت بتجيلك البيت؟؟؟ معلش الفضول قاتلني بس


معاذ بيضحك بسخرية : الفضول هيقتلك اكتر لما تعرفي هي مين .. بس للأسف الاوان لسة مجاش 

بس عموماً متستعجليش .. كله جاي 😉


💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟


*في أوضة مليكة وآدم *


خلصت آدم الدوش 

لبست هدومها وخرجت من الحمام .. وقفت قدام التسريحة تنشف شعرها بالفوطة 


باب الأوضة بيتفتح .. آدم داخل من الباب شبه مُحطم ، وشه أصفر وعيونه دبلانة ووارمة من العياط .. باصص في الأرض وماشي يتطوح من التعب من كتر اللف في الشوارع بدون هدف 

 

اول ما مليكة شافته نزلت ايديها والفوطة وقعت منها .. تعابير وشها كلها اتغيرت وعلى طرف لسانها تسأله "مالك ياادم فيك ايه ؟؟؟!"

لكن بتمنع نفسها في آخر لحظة 


دخل آدم ساب التليفون على الكومودينو .. قعد على السرير وبص في الأرض بكسرة 

راحت مليكة قعدت جنبه يمكن تفهم فيه ايه 

بصتله وربعت رجلها •••


آدم بكسرة وعين مدمعة : الحِمل تِقل عليا أوي يامليكة .. تِقل بغباء أقسم بالله 

عارف إن زمانك مش طايقاني ويمكن مش عايزة تسمعي مني حاجة ودا حقك طبعاً ، بس صدقيني انا محتاجلك فوق ما تتخيلي  


نام على رجلها ومسك ركبتها بإيده .. مليكة مبرقة ومتفاجئة من الموقف الغريب دا 😳


آدم : انا تعبان اوووووي يامليكة .. حاسس إن قلبي بيغلي و مولع ناااار وكأن الدنيا كلها اتفقت عليا تكسرني

مش قادر أتخيل ولا استوعب إني كنت حماااااار أوي بالشكل دا ... كل حاجة كانت قدام عيني ومكنتش شايف ، كل الموازين كانت مقلوبة ، كل الحقايق كانت معكوسة .. كل الناس كانت فاهمة صح وانا الوحيد اللي كنت مُغفل وفاهم غلط 


بيمسك ايديها البيضا الناعمة .. حطها على وشه وهو نايم وشم ريحتها الهادية اللي بتطمنه دايما .. حركها ناحية بوقه وباسها 


آدم بيعيط : سامحيني يامليكة .. أبوس ايدك سامحيني وخليكي انتي الحاجة الحلوة اللي تهون عليا النار اللي حاسس بيها 


غمض عينه وهو بيقول "سامحيني" غصب عنه راح في النوم من التعب والارهاق والحزن 


مليكة بصاله من فوق وعيونها مليانة دموع .. شدت ايديها من على بوقه وبدأت تمسح في دموعه اللي نزلت على خده بعد ما غمض عينه 


مليكة بعياط : ياريتني أقدر مسامحكش 💥💥 مش هقدر أقولك الكلام دا وانت صاحي بس هكتفي بإني انطقه وانت نايم ••

انا مش قادرة أمنع نفسي عن حبك رغم كل اللي عملته فيا ياادم .. رغم أذيتك اللي كانت بتزيد كل يوم ولا مرة بطلت أحس إنك إبني ، أبويا ، أخويا ..  


بتعيط زيادة وهي بتمشي ايديها على وشه : لو عليا كنت شيلت عنك كل الحزن اللي حاسس بيه وخبيتك جوايا أقسم بالله  


مسكت راسه بإيديها الاتنين وحضنتها جامد اوووي وكأنها بتعوض طول الفترة اللي كانوا فيها بعاد عن بعض .. سواء من بعد ما اتجوزوا ، او من بعد ما عرف إنها حامل وشافها غلط 


💥وهنا انا كهمس اتبسطت أوي الصراحة 😹😹❤️❤️❤️ أخيراااااا بلوا ريقنا بحاجة حلوة 💥


نرجع للأحداث بقا مش عايزين نسرح 🙄


🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟


بدأ الليل يليل .. قامت مليكة من مكانها وعدلت آدم على السرير وحطت راسه على المخدة ، قلعته الجزمة وغطته 

جاية تخرج على برا سمعت صوت رسالة على تليفونه بس الغريب إن صوت الرسالة دي بالذات مختلف عن صوت بقيت الرسايل

 الفضول خادها .. راحت خدت الفون من ع الكومودينو وفتحته عشان تشوف الرسالة 


" مشيت قبل ماتعرفني وافقت على الديل ولا لا ؟

عموماً لو وافقت جهز الاتنين مليون وتعالالي بكرا في نفس المعاد والمكان عشان تعرف المعلومة التانية " 

استغربت مليكة وطلعت في المحادثة تشوف الرسالة اللي قبلها 

"لو عايز تعرف مين الشخص اللي مراتك كانت بتداري عليه طول المدة اللي فاتت ، ومين الشخص اللي ورا كل المصايب اللي انتو فيها بقالكو سنتين 

تعالى على اللوكيشن دا بكرا الساعة ٨ الصبح"


مليكة برقت واتصدمت 


مليكة : يالهوووووي .. معنى كدا إن آدم عرف إن سهيلة ا.....

يالهوي عليا يالهوي .. انا لازم أعرف سهيلة فين بسرعة لا يكون عمل فيها حاجة


مسكت التليفون تاني وبصت على المعاد واللوكيشن ... آدم بدأ يتقلب قفلت التليفون بسرعة من غير حتى ماتقفل الشات وسابته ع الكومودينو وفتحت الباب خرجت على برا


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

*بعد ساعة *


آدم نايم بيحلم بكابوس من وسط الكوابيس .. 

ناس كتير عايزة تأذيه وفيهم حد كبير عامل زي الوحش بالظبط لابس أسود في أسود ومداري وشه ، ماسك سيف طوووويل وعمال يجري وراه عايز يقتله 

قعد يجري والشخص دا يجري وراه يجري ودا يجري وراه .. لحد ما آدم فاق مفزوع من النوم


عرقان وبينهج جامد 


آدم : أعوذ بالله من الشيطان الرجيم ، أعوذ بالله من الشيطان الرجيم 


قام اتعدل وبص في الساعة ... مشى ايده على وشه وشعره 


ولسة هيقوم يدخل الحمام سمع صوت قلق تحت 


خرج من الأوضة بسرعة وبص من فوق على الريسبشن تحت 


إبراهيم داخل من الباب .. أمينة بتجري بالكرسي ورايحة عليه 

آدم واقف فوق مبرق 💥💥💥


🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟


معلش انا عارف إن اعصابكوا تعبت من سرعة الأحداث والمصايب اللي بتحصل بس هي الرواية نوعها حامي شوية واحنا متفقين إن اللي جاي كله هيبقى نار 😹❤️


يلا قولوا توقعاتكم .. تفتكروا آدم هيعمل ايه في اخوه بعد كل اللي حصل ؟؟ وهل مليكة هتلحق تعرف المعلومة التانية ولا نشوى هيكون ليها رأي تاني 🤔

وياترى أبو مليكة مختفي فين رغم إنه ظهر ومش ناوي على خير ؟؟؟؟


🔥🔥🔥فصل 22 🔥🔥🔥


#اجبرني_اعشقه ❤️


إبراهيم داخل من الباب .. أمينة بتجري بالكرسي ورايحة عليه 

أمينة : ياالف حمدالله على سلامتك ياحبيب امك


وطى إبراهيم باس ايديها ودماغها وحضنها


أمينة بعياط : كنت فاكرة إني مش هلحق أشوفك تاني .. قولت خلاص 

هتاخدك الأيام وانا أيامي هتخلص وهقابل وجه كريم قبل مااخدك في حضني 


إبراهيم : مقدرش ياامي .. انا رجعت تاني أهو


العيلة كلها واقفين مترصصين وبيبصوله 


إبراهيم : انا عارف إنكم أكيد زعلانين مني جداً واني مهما قولت هبقى بردو غلطان .. بس صدقوني غصب عني 


بدأ يسلم عليهم واحد واحد ..

رفعت ، روان ، معاذ ، أمينة ، ثرية .. وصل لغاية مليكة ، بصلها شوية وعينه مكسورة 

وبيمد ايده عشان يسلم عليها ، جاية ترفع ايديها تسلم عليه هي كمان جه آدم من ورا شدها ومسك في إبراهيم 


آدم : يابجاااااحتك يااخي .. بعد كلللل اللي عملته جاي برجليييييك لغاية هنا وكمان عايز تسلم على مراتي وايدك تلمس ايديها ياحيوااااان دا انا هدغدغ عضممممك 


ولسة جاي بيرفع ايده عشان يضربه بالبونية 


أمينة : ااااااادم 


ثبت آدم على وضعه وبص لأمه .. مليكة مستغربة ومش فاهمة ايه اللي بيحصل !!


أمينة : جرا ااااايه ياادم .. انت مش هامك اي حد ياأخي ، مش كفاية اتسببت في إنه يسيب البيت ويمشي من كام يوم كمان دلوقتي لما صدقت إني أشوفه هتضربه وقداااامي 


آدم : انتي متعرفيش حاجة ياامي


أمينة : امك تعبااااااانة ياادم .. تعبانة وعاجزة ومتكتفة جوا كرسي شاللها معنوياً اكتر ماهي مشلولة مادياً

نفسي اشوف عيالي كويسين مع بعض وبيحبوا بعض .. نفسي لما أروح لابوك في يوم من الايام أقوله انا كنت قد الأمانة وربيت عيالك صصصصح


آدم بيتعدل وبيبص في الأرض ويتراجع عن كل اللي كان هيقوله 


آدم : انا آسف ياامي 


سابهم وطلع على اوضته .. إبراهيم رفع عينيه وبصله وهو طالع


رفعت : حمدالله على سلامتك ياابراهيم .. بس خد بالك الحركة دي لو اتكررت تاني مش هيكون ليك مكان في البيت


إبراهيم : حاضر ياجدي 


بقلم همس حسن 🖋️

💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟


*الساعة ١ بالليل *


آدم واقف قدام حمام السباحة في الجنينة اللي فاضية ومفيهاش مخلوق وبيشرب سجارة 

وكل الأحداث عمالة تتكر في دماغه زي الشريط


فجأة .. جت مليكة من ورا وقفت جنبه وبصت هي كمان بإتجاه حمام السباحة 


آدم بصلها باستغراب !!!! 

رجع بص تاني على حمام السباحة 


آدم : آسف لو كنت دايقتك من شوية لما جيت .. انا بس أعصابي كانت تعبانة شوية 


مليكة باصة قدامها ومبتردش عليه 


آدم بعصبية : هتفضلي مبترديش عليا كدا كتير ؟؟

مش كفاية اللي انا فيه بقا ولا ايه الحكاية


بردو مليكة مبتردش ......


آدم : طب لما انتي مش عايزة تردي ولا تتكلمي ولا حتى تبصيلي جاية تقفي جنبي ليه .. أمرك غريب اوي 


اتلفتت مليكة عشان تمشي وقصدت تزحلق رجلها وكأنها هتقع في حمام السباحة ... رمى آدم السجارة ونط مسكها بسرعة قبل ما تقع 

بقت في حضنه .. ايديها على صدره و بينه وبين وشها سنتي بالظبط ، قلبه بيدق جامد اوي 

سواء من خوفه على مليكة .. او من رهبة قلبه إنه قريب للحد دا من اكتر واحدة بيحبها في الدنيا 


مليكة : فهمت دلوقتي ؟؟


ابتسم آدم لمجرد إنها ردت عليه لأول مرة ❤️


آدم : فهمت ايه ؟


اتعدلت مليكة وعدلت هدومها 


مليكة : رغم إنك كنت متدايق مني عشان مبردش عليك في موقف زي دا بس أول ما شوفتني هقع لحقتني 

نفس الشئ ••• 

عملت فيا كتير وجرحتني كتير ، بس مقدرش أشوفك في موقف صعب ومقفش جنبك او اسيبك لوحدك 

زي مانت كنت دايماً بتعم....


*وقفت كلام وافتكرت كل حاجة حصلت معاها *

لفت وشها عشان تمشي ، مسك ايديها وقفها 


آدم : متأكدة إنك وقفتي جنبي لمجرد إني كنت بعمل معاكي كدا 


مليكة : قصدك ايه 


آدم : انا متأكد إن من جواكي بتحبيني زي مانا بحبك بالظبط .. ولو لسة دا محصلش 

هجبرك تحبيني 


مليكة : تجبرني أحبك ؟؟ هو الحب بقا بالإجبار هو كمان اليومين دول !


آدم : كل شئ متاح في الحب والحرب 

ولو مخلتكيش تعترفي إنك بتحبيني مبقاش آدم الخشاب 


مليكة : تفتكر دا وقت اللي انت بتقوله دا ؟


آدم : عندك حق .. حياتي فيها مصايب وبلاوي وتحديات كتير اوي الفترة دي

لكن انتي أهم تحدي فيهم .. انتي المستند اللي لو اتطبع صح حياتي كلها هتمشي صح 


مليكة : ابراهيم عمل فيك ايه ؟؟


آدم بيسيب ايديها وبيبص ناحية حمام السباحة تاني : خشي نامي يامليكة الوقت اتأخر 


فضلت بصاله شوية ومستغربة .. سابته ودخلت على اوضتهم 

دخلت قعدت على السرير .. بصت ع الكومودينو شافت تليفون آدم ، فكرت شوية

وبعدين مسكت الفون وفتحت نفس المحادثة لقت الشخص باعت رسالة جديدة 


"معلش ياادم بيه هنرحل المعاد شوية ونخليه ٣ العصر بدل ٨ الصبح .. مشغوليات بقا 

أهم حاجة زي ما اتفقنا ، ٢ مليون جنيه "


سابت مليكة الفون على الكومودينو مكانه وقامت فرشت الشازلونج ونامت عليه 


*بعد نص ساعة*


آدم خلص اللي بيعمله .. راح على اوضتهم وبيفتح الباب 


شاف مليكة نايمة على الشازلونج ورايحة في النوم ... قرب منها ببطئ 

وطى وباسها من دماغها براحة .. شالها نيمها على السرير وغطاها ، فرش كوڤيرتا في الأرض ونام 


بقلم همس حسن 🖋️💖

💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟💝🌟


تاني يوم الصبح 🌄❤️


مليكة بتبدأ تفوق .. اتمطعت واتتاوبت وهي بتتعدل 

بصت حواليها لقت نفسها ع السرير استغربت !!


بصت على آدم في الأرض لقيته نايم ورايح في النوم .. اتعدلت عالسرير وقعدت تبصله وهو نايم وابتسمت 

بدأ يتقلب اتعدلت بسرعة وقامت تدخل الحمام 


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


*في الريسبشن *


قاعد رفعت بيفكر في سهيلة وياترى زمانها راحت فين ؟؟؟ 

روان نازلة على السلم بتسكت ياسين على ايديها .. راحت قعدت جنب جدها وبتهز في ياسين وهو على صرخة واحدة 

رفعت دير وشه عشان ميبصلهاش ..


روان بفقدان صبر : ما خلااااص بقا خلصنا يا ياسين هتفضل ويك ويك ويك ويك صدعتننني


رفعت بغضب : انتي ازاي تكلمي عيل صغير بالمنظر داااا 


روان : انا آسفة ياجدو هو بس بوظلي أعصابي 


رفعت : ما يبوظلك ام أعصابك عادي ومين الأم اللي أعصابها مباظتش يعني .. هاتي الواد دا 

خسارة فيكي انتي وأبوه اصلا 


اديته ياسين .. ثرية نازلة ع السلم 


ثرية : ايه يابابا بتزعق ليه في حاجة 


رفعت : أبقي علمي بنتك ازاي تبقى أم ، تبقى زوجة ، وازاي تبقى ابنة او حفيدة كمان 


ثرية : حاضر يابابا متزعلش نفسك بس 


رفعت : فين أمينة عشان تفطر ؟؟


ثرية : أمينة قاعدة في اوضتها فوق مش عايزة تنزل ولا تفطر ، بالها مشغول بسهيلة اللي مختفية ومش عارفينلها طريق دي 


رفعت : ياحول الله يارب .. ربنا يعدي اليومين دول على خير يابنتي

خدي حفيدك دا حاولي تلهيه او تسكتيه ، ولو فضل بيعيط كدا كتير ودوه للدكتور يمكن عنده مغص 


ثرية بتاخد ياسين : حاضر هات 


مليكة نازلة : صباح الخير 😍😍


رفعت : صباح النور يانن عين جدك 

البصة في وشك عالصبح ترد الروح والله العظيم 


مليكة بتبوس دماغ جدها : ربنا يخليك لينا ياجدو ❤️❤️❤️


آدم نازل وراها : صباح الخير ياجماعة 


ثرية : صباح النور ياحبيبي 


رفعت : وصلت لحاجة تخص أختك ياادم ؟ 


آدم باصصله وساكت .. نزل عينه في الأرض


رفعت : آدم .. انا بكلمك 


إسلام وسهيلة داخلين من باب القصر


إسلام : ياريتكم افتكرتوا ٥٠ جنيه 


كلهم قاموا وقفوا .. اول ماادم شاف سهيلة افتكر كل حاجة هو أصلا مش ناسيها 

أعصابه شدت تاني وملامح وشه كلها اتغيرت 


مليكة جريت حضنت سهيلة 


رفعت : كنتي فين ياسهيلة ؟؟؟؟ 


سهيلة : كنت ا....


إسلام : واحنا جايين على البيت هنا عملنا حادثة بالعربية .. بس الحمدلله ستر ربنا جت فيا انا 


ثرية : ياساتر ياااارب 😱😱


مليكة بتبرق  


رفعت : لا إله إلا الله ، وبعدين 


إسلام : بسيطة الحمدلله هو ارتجاج خفيف في المخ بس ، وطبعاً اللي اخرنا كدا عشان هما خادوني على أقرب مستشفى ومكانش فيها شبكة وسهيلة كانت خايفة تسيبني وتخرج عشان تكلمكم 


رفعت : حصل خير يابني .. بس اللي حصل دا ميصحش

بياتكوا انتو الاتنين في أوضة واحدة في مستشفى دا مش أصول يااسلام 


إسلام : دا حقيقي ياجدي وانا محقوقلك في دي 

بس لما تعرف اللي انا جاي لحد هنا عشان أقوله يمكن تغير رأيك 


رفعت : ايه هو اللي عايز تقوله 


إسلام : انا عايز أخطب سهيلة ياجدي 


 دخل الكل في حالة صمت وذهول ومحاولة استيعات للموقف 


رفعت : طلع منين الموضوع دا ؟؟ 

وبعدين هو انت في ايه ولا في وفكرت امتى في الكلام دا


إسلام : فكرت من زمان .. بس قولت اكيد مش هلاقي أنسب من الوقت دا اطلب منك فيه ايد سهيلة 


آدم الغضب ظهر على وشه اكتر .. سابهم وخرج على برا 


معاذ بيضحك بسخرية من تحت لتحت 


مليكة : يعني انتو كنتو مخططين لدا من بدري ولا حصل حاجة ؟؟ 


إسلام : لا مكناش مخططين لاي حاجة


روان اتغاظت من الكلام وافتكرت اللي حصل لمليكة من وراها .. سابتهم و طلعت على فوق 


رفعت : بص يا اسلام

 انا معتقدش خالص ان ده الوقت المناسب نتكلم في حاجه زي كده .. العيله مليانه احداث مهمه وكبيره ده غير ان والدتها اصلا مش موجودة دلوقتي عشان تقول رأيها ولا اخوها موجود عشان يقرر معانا ، اديني شويه وقت وهنرجع نتكلم تاني في الموضوع ده بعدين 


إسلام : تمام مفيش مشاكل 

انا جبتلكم سهيلة لحد البيت اهو وآسف مرة تانية إنها غابت عنكم كدا بسببي


رفعت : ولا يهمك ياحبيبي أهم حاجة إنك بخير 


إسلام : طيب هستأذن انا بقا


رفعت : لاااااا تستأذن ايه مفيش الكلام دا .. انت هتقعد معانا كام يوم في القصر لحد ما تبقى تمام 

انت عامل حادثة ومحتاج عناية 


إسلام : لا لا ياجدي اعفيني والنبي انا من الحوار دا مش هينفع والله


رفعت : لا هينفع ونص ، ولا انت هتقلب عليا بقا عشان بقولك اديني شوية وقت 🤔


إسلام : لا وربنا ابدا اوعي تربط دي بدي


رفعت : يبقي هتقعد معانا لحد ما تبقي بخير ، وهنكلم والدك نقوله كل حاجة كمان 


إسلام بعد تفكير لدقيقة : ماشي ياجدي اللي انت شايفه 


ثرية : هخش بقا اعملك فرخة بلدي كدا ترم عضمك وتنسيك الحادثة دي من أساسه 😍😍


إسلام : الله يباركلك ياامي تسلميلي يارب ❤️❤️❤️


💝✨💝✨💝✨💝✨💝✨💝✨💝✨


مليكة طلعت اوضتها وبتفتح الباب ..

آدم واقف قدام الدولاب "قدام درفة مليكة تحديداً" وبيطلع هدوم 


مليكة : انت بتعمل ايه ؟! 


آدم : بطلع هدوم 


مليكة : مانا أكيد شايفة إنك بتطلع هدوم .. بتطلعلي هدوم ليه 


آدم : عشان عرفت إن عندك محاضرة مهمة جداً النهاردة ولازم تحضريها 


مليكة : ؟!!!

هو انت سألتني قبل ما تعمل كدا 


آدم : في يوم من الايام بمنتهي الغباء كنت هحرمك من التعليم .. بس من الوقت اللي عرفت فيه الحقيقة خدت عهد على نفسي إنك هتتخرجي بامتياز 


مليكة : هو انت في ايه ولا في ايه ياادم ؟!!!


آدم : مانا قولتلك اللي فيها بقا ياموكا .. يلا ياحبيبتي البسي بسرعة وانا هنزل أجهز العربية واستناكي 


نزل آدم على تحت ، مليكة قعدت على السرير محتارة


مليكة : طب مانا ورايا مشوار لازم اعمله بأي طريقة 

أعمل ايه انا دلوقتي 🤦🏼‍♀️


🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟🤍🌟


*بعد نص ساعة *


آدم واقف بيجهز العربية ، خلص وركب ولسة هيقعد يستني .. مليكة بتفتح باب العربية وبتركب هي كمان 


آدم : بالسرعة دي ؟


مليكة : كنت عاوزني أتأخر ولا ايه !


آدم : لا بس كنت فاكرك هتعاندي وتتاخري بقا والشغل الساقط اللي بيحصل من البنات دا 


مليكة : قصدك اللي كان بيحصل من داليدا مش كدا ؟


ملامح وشه اتغيرت واحمر .. دور العربية وطلع 


مليكة : هو انت ازاي كدا ؟!

في وسط كلللللل المصايب اللي حاصلة دي ووسط مانت سايب شغلك نفسه ومش عارف تركز من اللي انت فيه بتركز في جامعتي وفي المحاضرة المهمة 


آدم : زي ما كل المسؤوليات التانية دي في رقابتي انتي كمان أمانة في رقابتي .. واعتقد احنا اتكلمنا في الموضوع دا كتير قبل كدا 


مليكة : صعب اوي إن الواحد يفهمك 


آدم : معلش بكرا تفهميني 


طول الطريق مليكة متوترة جدا وعمالة تفرك في ايديها ، آدم يبص لايديها الاتنين ومستغرب 


وصلوا الجامعة .. آدم نزل فتحلها الباب ونزلها 


آدم : خدي بالك من نفسك كويس ، انا رايح مشوار وبعد ساعة بالظبط هاجي اخدك 


مليكة : ماشي 


آدم : يلا ادخلي 


وقف استناها لحد مااتأكد إنها دخلت .. ركب عربيته واتحرك 

وبعد ما هي اتأكدت إنه مشي خرجت تاني بسرعة ، وقفت تاكسي وركبته وقالتله على اللوكيشن


*في العربية *

فتحت مليكة شنطتها ، طلعت دفتر الشيكات والقلم 

قطعت شيك وكتبت فيه ٢ مليون جنيه 


معلومة : الفلوس اللي في حسابها دي جدها حطها في حسابها هي واختها من يوم ما أبوها مشي وسابهم .. ودا عشان يأمن مستقبلهم لو مات بدري 


*وصلت مليكة اللوكيشن *

داخلة مكان واسع وكبير وفاضي .. داخلة ببطئ وخوف "ياترى ايه اللي مستنيني جوا؟"


طلعت الدور التاني زي مامكتوب في الرسالة


نفس الشاب واقف مستني آدم ييجي ، اتفاجئ بأن اللي داخلة عليه بنت .. مش آدم 


الشاب قام اتعدل : انتي مين ؟؟


مليكة : كنت بتكلم آدم الخشاب .. وانا حرم آدم الخشاب 


الشاب : بمعنى ؟


مليكة : طلبت اتنين مليون جنيه مقابل إنك تعرفنا مين الشخص اللي مدمر حياتنا بالاسلوب دا 


*طلعت من شنطتها الشيك *


مليكة : دا شيك ب٢ مليون جنيه .. بس مش هتلمسه بإيدك إلا ماتقولي المعلومات الأول 


الشاب : امممم .. بس انا الأوامر اللي معايا أقول لاستاذ آدم ، مش لمراته


مليكة : آدم الخشاب .. مليكة الخشاب 

واحنا الاتنين اسمنا في بطاقة واحدة .. هتقول ولا أرجع في كلامي وارجع الشيك مكانه ؟؟؟


الشاب : لا هقول ياستي خلاص اهدي كدا 


مليكة : اتفضل سمعاك 


الشاب : السبب في كل اللي انتو فيه دا تبقى ا..... 


فجأة سمعوا ضرب نار جامد جداااا جاي من تحت ، مليكة اتخضت واتنطرت من مكانها ولسة هتجري بسرعة 


راح الشاب ماسكها : لاااااا على جثتي إن الفلوس توصل لحد عندي واسيبها 


طلع المطوة من جيبه حطها على رقابتها واللي بيضربوا نار طالعين على السلم 💥💥💥💥


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


تفتكروا آدم هيقدر يوصلها وينقذها ؟ وهل نشوى هتفلت منها فعلاً ولا هتقع في شر أعمالها 🤔


💖💖فصل 23 💖💖

#اجبرني_اعشقه ❤️


راح الشاب *مازن* ماسكها : لاااااا على جثتي إن الفلوس توصل لحد عندي واسيبها 


طلع المطوة من جيبه حطها على رقابتها واللي بيضربوا نار طالعين على السلم


مليكة بتبص للمطوة بخوف : انت عايز ااايه أبعد عني بالبتاعة اللي في ايدك دي .. انا مش هديك شيكات إلا ماتقوووولي 


مازن : يبقى انتي اللي جبتيه لنفسك بقا تعالي 


حط ايده على بوقها والمطوة بالايد التانية على رقابتها وجري بيها عشان ينزل من السلم الخلفي 


معلومة : المكان عبارة عن عمارة بتتبني ولسة متشطبتش .. مفتحة من كل ناحية 


مازن ماسكها بيجري بيها على تحت وهي عمالة تصوت وتفلفص منه وفي نفس الوقت مرعوووبة ودموعها نازلة من الخوف والشيك في ايديها مطبقة عليه جامد اوووي 


بدأ صوت الرصاص يقرب عليهم ويعلى جامد ومازن يجري أسرع وهي تترعب اكتر .. 


لحد مانزلوا تحت العمارة وجايين يلفوا مليكة خبطت مازن المطوة وقعت من ايده جاية تجري بيجيبها .. طلقة منهم جت فيه 

وقع في الأرض .. ياعالم الرصاصة قتلته ولا لسة عايش !


مليكة وقفت لطمت على وشها وصوتت من الموقف جاية تجري لقيتهم جايين كلهم في وشها .. برقت زيادة وجاية تلف من الناحية التانية بسرعة لقت كذا راجل جايين بردو 

حطت ايديها على وشها وقعدت تعيط جامد وتقول " لا إله إلا الله ، لا إله إلا الله " وبتشيل ايديها .. لقت حد بيشدها ورا ضهره وبيقف قصداهم 

وطبعاً الشخص دا يبقى آدم 


*تعالوا نعرف وصل ازاي قبل مانكمل الأحداث *


Flash back 📸🔙 


آدم اتحرك بالعربية مشي وسابها في الجامعة .. وبعدها بيتلفت جنبه عشان يشغل حاجة 

لقى الملازم بتاعة مليكة نسياها على الكرسي 

لف بالعربية ورجع بسرعة عشان يديها الملازم .. دخل بالعافية من البوابة وطلع على المحاضرة 


وكان لسة الدكتور مدخلش .. رمى عينه على كل اللي قاعدين عشان يدور علي مليكة ، مشافش غير صاحبتها اللي كانت دايما بتيجي عندهم البيت 


شاورلها تروحله .. قامت من البينج وراحت 


صاحبتها : ايه ياادم في حاجة ولا ايه 


آدم : هي مليكة فين كدا ؟ راحت الحمام 


صاحبتها : مليكة !! 

مليكة مجاتش اصلا النهاردة ياادم 


آدم : نعم ؟!!!!!! مجاتش ازاي يعني 


صاحبتها : والله ماجت .. في حاجة ولا ايه 


آدم سرح ...


آدم : لا مفيش حاجه روحي كملي محاضرتك 


سابها ونزل يجري على تحت طلع الفون من جيبه عشان يتصل بيها .. فتح الفون على محادثة مازن 


قرا الكلام المكتوب ، استغرب إن المحادثة كانت مفتوحة لوحدها ! وكمان متعلم إنه كان شايفها من قبلها مش مكتوب 

*2 unread messages*


آدم برق وهو ماسك الفون .. ركب العربية بسرعة وراح على نفس اللوكيشن 


نرجع من الفلاش باك 🔙


مليكة لقت آدم بيشدها من ايديها ورا ضهره *ورا الحيطة* وبيخبيها وبيطلع هو قدام الناس وبيبص عليهم


لقاهم رجالة كتير جدا مسلحين جايين عليا وقائدهم راجل صعيدي 


آدم رايح عليهم رافع ايده : اهدوا يارجالة ، انا زيي زيكم بالظبط 


الراجل الصعيدي : اجف عندك ياولد .. خدوووه 


جريت الرجالة مسكوا آدم يمين وشمال ولسة هياخدوه معاهم 


آدم : طب بص ياباشا .. احنا صعايدة زي بعض خلينا نتكلم كلمتين رجالة وبعدين اعملو اللي انتو عايزينه 


الراجل بيفكر شوية ...

الراجل : نزلوا السلاح لحد ما نعرف عايز ايه 


آدم : دلوقتي احنا الاتنين جايين لنفس السبب واحنا الاتنين اتضحك علينا 


الراجل : تجصد ايه ياوِلد


آدم : اقصد إني جيت لحد هنا بأمر من ناس عشان اخطف بنت .. والمبرر إنها هتعرف حاجات مينفعش تتعرف والي معاها هو المخبر 

بعد ما جيت هنا اكتشفت إن البنت جت قابلت الشاب دا عشان تاخد منه دوا القلب الممنوع بتاع امها 

*بيطلع شريط برشام من جيبه*

اهو الشريط ياباشا وحتي ادخل اسأل عنه 


الراجل بيبص لرجالته بغضب : يعني ايه الكلام دا ؟؟ كنا هنخطف واحدة ونوديهالها لحد دارها عشان بتجيب دوا لامها ؟؟؟؟!!


آدم بينه وبين نفسه : طلعت واحدة ست 


آدم : اه ياباشا .. انا بعد ما وصلت لحد هنا وشوفت الكلام دا ضميري تعبني وحسيت إني اتضحك عليا فقولت بلاش اسيبكوا تقعوا انتو كمان في نفس الغلطة 


الراجل : ليلتها سودااا .. مش أشرف الضبع اللي ينضحك عليه وياچي في إخبارية كذب 

يلا يارجالة 


الرجالة سابت آدم ومشيوا كلهم .. آدم استنى لحد مااتاكد إنهم ركبوا العربية واختفوا 


بيتلفت لمليكة جريت عليه وحضنته حضن قوي جداااااا .. حضن يعوضها عن كل خوف حست بيه ، كل رهبة دخلت قلبها ، كل نفضة خوف رعشت جسمها .. آدم مبرق 😳

مش مصدق إنها فعلاً بتحضنه .. بدأت تعيط بصوت عالي وهي بتحضنه زيادة من خوفها ، حضنها هو كمان وهو عينه مرغرغة دموع من فرحته بالحضن دا .. وإحساسه بالإنجاز انها أخيراااااا بدأت تميل وتسامحه


مليكة بشحتفة : انا كنت هموت ياادم ، كانو هيخطفوني ويموتوني كنت خايفة اووووي 

خليك معايا ياادم متسيبنيش أبوس ايدك 


آدم بيطبطب عليها وهي في حضنه : اهدي ياحبيبتي اهدي انا جنبك وعمري ما هسيبك


مليكة بتحضنه أقوى : كان كل غرضي أعرف الحقيقة بس ، نفسي اوصل مين بيعمل فينا كلللل دا بس مين انا تعبببت  


آدم بيبعدها وبيحط ايده الاتنين على وشها : اهدي يامليكة كل حاجة هتبقي بخير وانا مش هسيب حد يأذيكي تاني ولا يمس شعره منك دا انا ادفنه مكانه بس انتي اهدي والنبي 


مليكة بتتشحتف وبتحاول تمسك نفسها : حاضر .. حاضر ياادم بس خليك معايا والنبي لا يرجعوا تاني 


آدم : حاضر ياقل...


وفجأة بيبص وراها لقى مازن فاق وشايل في الايد التانية اللي مش متصابة سنجا طويلة وبيرفع ايده جااامد عشان يضربها على دماغه 


آدم شدها وحط ايده مكانها بسرعة الضربة كلها نزلت على ايده 


مليكة : ااااااادم 😱😱😱


آدم مداش فرصة لنفسه يتوجع وراح ناطر من ايده السينجا ومسكه قعد يضرب فيه يمين وشمال لحد ما بوظه خالص

مسكه من رقابته وقعد يزعق بعلو صوته 

آدم : انطق مييييين اللي عامل فينا كل دا .. قووووووول 


مازن بتعب : لو على جثتي مش هقول ياادم 


آدم : شكلك عايز تموت بجد بقا .. انطططططق والا هطلع بروووووحك 


آدم ماسكه جامد من رقابته .. مازن بيدافع عن نفسه شال طوبة كبيرة ورزعها في دماغ آدم 


آدم حط ايده على دماغه وصوت من الوجع وهو بيقع الناحية التانية .. مليكة اول ما شافت آدم في الموقف دا برقت ، عينيها احمرت وعروقها نفرت ودخلت في النوبة 

مازن قاعد في الارض بيمسح بوقه من الدم وحاطط ايده على دراعه اللي في الطلقة وبيبص على آدم باستحقار


قامت مليكة وقفت ووشها كله احمر واعصابها مشدودة .. 

وفجأة مسكت مازن بعزم ما فيها قومته وقفته ومسكت دراعاته الاتنين جااامد 


مليكة بتطوحه وترميه بكل قوتها بعيييييد : انت بتعمل كدا في جوزي اناااااا ؟؟؟ 


مازن اترزع ع الأرض وقعد يتدألج لف لف لف لحد ما فقد الوعي 


وآدم باصصلها ومصدوم .. سبحان الله اللي يخرج قوة زي دي من واحدة زي دي !!!! 


راحت مدت ايديها لادم قومته من الأرض ، راحوا ركبوا العربية واتجهوا للبيت 


❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥


*في القصر *

*في أوضة أمينة *

أمينة قاعدة بتقرا قرآن ، سهيلة بتفتح الباب وداخلة عليها .. اول ما امينة شافتها اتفاجئت وصدّقت بسرعة وقفلت المصحف 


جاية تجري تترمي في حضنها مسكت ايديها ووقفتها 


أمينة : كنتي فين ياسهيلة ؟؟؟؟


سهيلة باستغراب : ايه ياماما في ايه

دا انا حتى جاية بحضنك 


أمينة : جاية بتحضنيني !!

بعد كللل اللي عملتيه فيا اليومين الي فاتوا لما مخليتينيش ادوق طعم النوم بسببك جاية دلوقتي تترمي في حضني ببساطة كدا..

كنتي فييييييييين انطقي


سهيلة : إسلام عمل حادثة بالعربية لما كنا جايين عليكي عشان أشوفك ، هو كان قاعد قدام اتعور واتخبط في دماغه بس انا الحمدلله محصليش حاجة 


أمينة بتبرق : ياساتر يااااارب .. حادثة 😱

 طب وهو عامل ايه دلوقتي ؟؟ 


سهيلة : الحمدلله .. هو موجود في أوضة معانا في القصر ابقي روحي شوفيه 

بس خليكي فاكرة إنك ظلمتيني ها 


أمينة : حطي نفسك مكاني طيب .. لما اقعد المدة دي كلها معرفش حاجة عن بنتي منتظرة مني ايه 


سهيلة باصة في الأرض وساكتة 


أمينة : طب قومي يلا تعالي في حضني بقا 


قامت سهيلة حضنتها جامد اوووي .. عيطت وهي في حضنها 


أمينة : مالك ياحبيبتي بتعيطي ليه كدا 


سهيلة : قلبي واجعني اوي ياامي .. حاسة ببرد فظيع جوايا ومش عارفة أعمل ايه 


أمينة بتبعد وتمسك دراعاتها : في ايه ياسهيلة ياحبيبتي ايه اللي حصل فهميني ؟؟!!


سهيلة بتعيط : آدم عرف كل حاجة ياامي 


أمينة بتبرق : ايه 


سهيلة : زي ما بقولك كدا .. معرفش عرف ازاي 

بس اللي أعرفه ومتأكدة منه إني كسرته ووجعت قلبه 


أمينة : وعمل ايه لما عرف 


سهيلة : كان هيقتلني .. بس تراجع في آخر لحظة

وكالعادة صاحب الفضل في دا كان إسلام 


أمينة : ماله إسلام 


سهيلة : إسلام طلب ايدي للجواز ..كالعادة حب يحميني من كل اللي بيحصل 


أمينة : لا يابنتي انا مش موافقة على الكلام دا 

احنا ناس ولاد أصول وبنعرف ربنا

وانا كأم ميرضينيش أقف قدام ربنا واقوله انا دبست واحد ملوش ذنب في بنتي لمجرد إنه يحميها 


سهيلة : دبستيه ايه ياماما هو محدش ضربه على ايده عشان يعمل كداا .. إسلام بيحبني بجد 


أمينة : وانا مش موافقة على الموضوع دا ياسهيلة 


بقلم همس حسن 🖋️

🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨


*في أوضة الضيوف *


معاذ : ايه اللي رجع الزفت اللي اسمه إبراهيم دا تاني مش كنتي خلصتي منه 


نشوى : حطيته في شقة واكدت عليه ميتحركش منها وإلا هيتكشف وبردو مفيش فايدة خرج وجالهم لحد هنا برجليه 


معاذ : طب وبعدين يعني يانشوى .. ما دا ممكن يبوظ كل حاجة بنعملها 


نشوى : على مييييين يابابا .. انا مخططة لكل حاجة بأدق التفاصيل ، وهو لو فكر يفتح بوقه همحيه من على وش الأرض أصلا 


معاذ : ياخوفي يانشوى لا تفضلي مدية الأمان المطلق دا لكل حاجة لحد ما نلبس في الحيطة 


نشوى : متقلقش بقا قولنااااا خلاااص 


معاذ : نشوى متزعقيش انتي عارفة اني بكره كدا


نشوى : انا مش ناقصة توتر يامعاذ انا فيا اللي مكفيني .. وكل حاجة تحت السيطرة لحد دلوقتي متقلقش 


معاذ : طب عملتي ايه مع سليم 


نشوى : بعت صعايدة زي مانت عارف ياخدوا الواد اللي كان باعته وياخدو اللي كان واقف بيسمع منه وزمانهم هيجيبوا خبرهم 

أما بالنسبة لسليم فدا خلاص اتخطف وزمانه عندي في المخزن 


معاذ : ربنا يسترها .. طيب ايه الخطوة الجاية 


نشوى : ركز معايا بقا 

 الخطوة الجاية ياسيدي ... 


🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥


وصل آدم ومليكة البيت .. آدم بينزل من العربية وحاطط ايده على دماغه من الوجع ، لفت بسرعة مسكته من ايده التانية تسنده 

بصلها وابتسم من فرحته .. دخلوا القصر 


رفعت : ياااااادي النيلة فيه ايه ياادم مالك انت كمان 


آدم : مفيش ياحج اتخبطت بس عادي يعني انا زي الفل اهو 


ثرية : لا إله إلا الله .. هو احنا مش هنخرج من الدايرة دي بقا كل يوم حد شكل تعبان !!


مليكة : معلش ياجماعة سيبوه يرتاح بس عشان هو تعبان جدا


رفعت : طيب خديه واطلعي على فوق جهزيله السرير وخليه ينام كدا خمسة على ما تعملوله أكلة تسنده هو وصاحبه اللي فوق 


آدم وشه قفش تاني أول ما سمع سيرة إسلام .. مليكة بتسنده عشان يطلعوا على فوق 


بقلم همس حسن 🖋️

🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨🤍✨


سهيلة واقفة على باب أوضة إسلام بتخبط ع الباب وفي ايديها كوباية فيها مشروب ملون كدا


إسلام : ادخل 


فتحت سهيلة الباب ودخلت .. إسلام قام اتعدل 


بتحط الكوباية ع الكومودينو : عملتلك حتة خلطة بقا هتخليك تقوم تجري دلوقتي 😹


إسلام : ياخوفي لا اشربها ارقد وروحي اللي تقوم تجري 😂😂


سهيلة : لا لا متقلقش 😂😂

انا طلعت فيها كلللل مواهبي بقا عشان تشرب بوق من هنا .....

نطلب الإسعاف على طول 😹😹😹


إسلام : 😂😂😂😂😂😂

متضحكينيش بقا دماغي بتوجعني لمت اضحك 


سهيلة : حاضر 😹 

عامل ايه دلوقتي طمني عليك 


إسلام : الحمدلله والله بتحسن اهو 


سهيلة : ربنا يقومك بالسلامه يارب .. مش ناوي بقا تقولي ايه اللي عمل فيك كدا 


إسلام : معلش ياسهيلة والنبي تعفيني من السؤال دا 


سهيلة : امممم .. تمام مفيش مشكلة 


بتتعدل عشان تقوم حط ايده على ايديها ثبتت تاني على وضعها


إسلام : متزعليش مني ياسهيلة انا مش عايز ازعلك والله .. بس انتي عارفة إن احترامي للأسرار صفة متكفاني طول حياتي 

بس أوعدك أول مالاقي فرصة لدا هعرفك 


سهيلة : احترامك للأسرار دا دليل رجولتك يااسلام

ودا اللي شاددني ليك أصلا 


شدت ايديها من تحت ايده وقامت خرجت من الأوضة وهو مبلم مذهول 


إسلام : ايه ده هي قالت مشدودة ليك بجد 😳😳😳


ضحك وهو بيمسك الكوباية وكأنه منتصر 😂😂❤️❤️


💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨


*في أوضة مليكة وآدم*


دخلوا اوضتهم .. آدم قعد على السرير 


مليكة : انا هدخل الحمام أغير هدومي بسرعة والبس أي حاجة على ما تغير انت كمان هدومك عشان نشوف هنعمل ايه 


آدم : تمام 


دخلت الحمام غيرت هدومها وهو كمان غير .. خرجت من الحمام فتحت درج الكومودينو طلعت علبة الإسعافات الأولية 


آدم : انتي هتعملي ايه ؟؟ 


مليكة : الجرح اللي في راسك ورم وازرق ، هحطلك مرهم وكريم مضاد حيوي واربطهالك


آدم : لا لا مفيش داعي انا هنام وهصحي كويس بإذن الله 


مليكة : انا مش باخد رأيك على فكرة 


آدم : يااااه .. دي بلطجة بقا 🤔😂


مليكة : اعتبرها زي ما تعتبرها بقا .. هات دماغك 


بدأت تدهنله راسه بالمرهم والكريم ، بدأ قلبه يدق من مجرد إحساس إنها لامساه وايديها على دماغه 


وهي بتلف دماغه بالشاش تقلت على الحتة اللي وجعاه فإتألم جامد 

اول ما مليكة لاحظت شالت الشاش تاني بسرعة 

وفجأة ... تلاحظ إن هي كمان قلبها دق أول ما حست انه بيتألم !!


استغربت نفسها اوي ، كملت لف في دماغه 


طلعت شريط برشام وطلعت واحدة


مليكة : دا مسكن هتاخد منه واحدة وكمان نص ساعة بالظبط مش هتحس بحاجة بإذن الله 


آدم : شكراً ❤️❤️


مليكة : الشكر لله 


آدم : اعتقد بعد اللي حصل دا انتي سامحتيني بقا ؟ 


مليكة : انت كنت بتعمل كدا عشان اسامحك ؟!


ادم : لاااا والله أبدا .. انا عملت كدا عشانك انتي 


مليكة : يبقى بلاش نسبق الأحداث بقا .. المهم 

احنا لازم نوصل للمعلومات اللي مازن كان بيقول عليها 


ادم : أيوة فعلاً .. الموضوع بيكبر وانا شاكك في حاجات كتير

بس الغريب في الموضوع دا إن الواضح من كلامهم كلهم إن اللي ممشي كل حاجة واحدة ست


مليكة : واحدة ست ؟!

طب هتكون مين الست دي أصلا 


ادم : الله أعلم ، بس اللي متأكد منه أنها واحدة قريبة مننا اوووووي 

قريبة للحد اللي مخليها عارفة عننا كل حاجة وقادرة تتحكم فينا كمان 


مليكة : طيب نام انت شوية وبإذن الله لما تصحى كدا هنشوف الموضوع دا ونفكر هنعمل ايه 


آدم : تمام 


سابته مليكة وخرجت على برا ....


بقلم همس حسن 🖋️

💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨


*نشوى خلصت وخرجت من الأوضة *


بعدها بنص ساعة


مليكة ماشية في الطرقة لا بيها ولا عليها

فجأة لقت نفسها بتتشد جوا أوضة الضيوف وحد بيحط ايديه على بوقها 


مليكة بتفتح عينيها بسرعة .. لقيته معاذ 


لسة هتفلفص عشان تقوله انت ايه اللي بتعمله دا ودخلتني الأوضة ليه ، لقت الباب بيتفتح 


روان داخلة ...

لقت مليكة واقفة ساندة ع الحيطة وقدامها معاذ 


وقفت روان اتسمرت مكانها وبرقت من الصدمة 


مليكة بتزق معاذ بعيد عنها : انت اااايه اللي بتعمله دا انت اتجننننننننت 

روان انتي أكيد مفهمتيش غلط دا هو اللي ...


روان بترفع ايديها ✋🏻 : شششش مش عايزة أسمع أي حاجة .. خلصت على كدا 


سابتهم وخرجت جري على برا .. جريت وراها مليكة وحاولت تشدها من دراعها 


مليكة : هي اااايه الي خلصت انتي فكرتي ااااايه بقولك هو اللي دخلني بالعافية الأوضة ومبقاليش دقيقة واااااحدة 😱😱😱


روان : بقالي بتاع سنة بفكر ياترى مين اللي بيخونني معاها يومياً ، وياترى هي قريبة مننا لدرجة إنها تكون بتدخل معاه كل يووووم على الله ومن غير ما حد يلاحظ 

فكرت في القريب والبعيد والغريب وكللل الناس 

بس مكنتش أعرف إن اللي بدور عليها تبقى أختي 


بتزقها من قدامها وبعياط : اختتتتتي اللي قضينا ايام سودااااا مع بعض وشوفنا سوا المرررر عشان نقف في وش الدنيا ودلوقتي هي اللي تطعني في ضهرررررررري 


مليكة بذهول : انتي بجد شاكة فيا يا روان !!!!! 


روان : وانتي لو مكاني هاتفسريها بأيييييييييه 

تعالوا ياعااااالم احضرونااااا 


وفجأة جت من ورا ثرية ولطشتها بالقلم لوحتهاااا 


ثرية : لو مش محترمة البيت اللي انتي عايشة فيه  .. يبقى تطلعي منه أحسن ياروان 


روان : انتي بتضربيني وبتطرديني ياماما !!!!!


ثرية : اااااه اطردك .. لما تنسي نفسك وتربيتك وتنسي أختك مين ومتربية ازاي يبقي انتي متستحقيش تعيشي في وسطناااا 


رفعت : ثرية 

انتي ازاي تاخدي قرار زي دا من غير ما ترجعيلي ؟!


ثرية : مش وووووقته يابااااا

البت بتخون اختهاااا وفاكراها هي اللي بتخونها مع الحيواااان الي خد بعضه وجري 


رفعت : وانا مقولتش إنها تمشي .. اتفضلي ادخلي على اوضتك ياروان واستنيني جوا


روان دخلت اوضتها ووراها رفعت 


مليكة قعدت في الأرض على سلم القصر وحطت ايديها على دماغها ، ريأكشانات وشها ثابتة زي ماهي ودموعها نازلة لوحدها


قعدت جنبها ثرية


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


*في الجنينة الفاضية *


إبراهيم ونشوى واقفين مع بعض 


نشوى : انت ازاي تمشي من البيت من غير اذني ياابراهيم ؟؟؟؟ 


إبراهيم : انا مش مطلوب مني اعمل كل حاجة باذنك .. كان لينا مصلحة مع بعض مصلحتنا خلصت يبقي كل واحد فينا من طريق 


نشوى : يعني ايه الكلام دا !! 


إبراهيم : يعني انا فوقت ياعمتي .. فوقت وحسيت إني غلطت اووووي لما عملت كل اللي عملته 

وغلطت في مين ؟؟ في اخوياااا اللي من لحمي ودمي 

وعشان كدا انا قررت أطلع برا اي حاجة واعيش في سلام لحد مااخويا يسامحني


نشوى لااااا والله 

لاهو انت فاكر دخول الحمام زي خروجه ياحبيبي؟؟؟ 


إبراهيم : يعني ايه 


نشوى : يعني اللي يدخل الحرب الي احنا فيها دي يا يخرج منتصر يايخرج على ضهره 

وانت مخرجتش منتصر *بتطلع من جيبها سلاح* يبقي تخرج على ضهرك ياابن أخويا 


آدم جاي من بعيد : وبما إن كل شئ متاح في الحب والحرب  ، يبقى متاح كمان إن الإبن يقتل عمته 

يا...... عمتي


🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥


ولععععععععت


🔥❤️ فصل 24 ❤️🔥


اجبرني اعشقة 

آدم جاي من بعيد : وبما إن كل شئ متاح في الحب والحرب ، يبقى متاح كمان إن الإبن يقتل عمته 

يا...... عمتي


نشوى بتتصدم وبتحط السكينة الصغيرة في جيبها بسرعة 


نشوى : ايه الكلام اللي انت بتقوله دا ياادم ؟!


آدم : قولت ايه ، هو انا لسة قولت حاجة ؟؟؟؟

احنا هنقول كل حاجة جوا .. تعالي


مسكها جامد من دراعها دخل بيها على القصر .. الغضب مكهرب وشه وعروقه شادة ومحمر 


دخل بيها على القصر وهي عمالة تزق فيه جامد "ايه اللي بتعمله دا ياادم سيبنييييي"


آدم : ياجدددددددي .. 

مليكة ،روان ، سهيلة ، معاذ 

يااممممي .. كله ينزل حالا 


كلهم نزلوا جري على تحت .. وأصبح اللي واقف في الريسبشن 

رفعت ، ثرية ، أمينة ، سهيلة ، مليكة ، روان ، معاذ  ، ابراهيم .. وآدم ماسك نشوى


رفعت : في ايه ياادم مالك خضتنا ، وبعدين انت ماسك عمتك كدا ليه !!!


آدم بينطر نشوى من ايده : بص بقا ياجدي ..

طول السنين اللي فاتت كلنا كنا ماشيين ورا أوامرك واحنا مغمضين ، لحد ما جت عليا اللحظة اللي اكتشف فيها خيانة اقرررررررب حد لينا كلنا .. وكالعادة هسيبك انت تتصرف مبدأياً

بنت حضرتك المصونة اللي واقفة قدامك عاملة فيها الملاك البرئ ، هي أس كلللللل المصايب اللي احنا فيها .. معرفش تفاصيل بس دا كله فهمته من كونڤيرسيشن بسيطة جداً بينها هي وإبراهيم سمعتها بالصدفة .. هتحل ولا احل انا ؟؟؟ 


كل العيلة اتصدوموا ووجهوا نظرتهم لنشوى بسرعة .. كل واحد فيهم بيدور جواه مليون سؤال وجواب شكل 

معاذ واقف مبرق وبيعرق ، نشوى ركبها بتخبط في بعضها ومصدومة


رفعت : خيانة ايه ياادم !! عمتك هتخوننا ازاي يعني 


آدم : وهو دا اللي انا عايزك تعرفه حااالا منها


نشوى : خلي بالك ياادم انت بتغلط جداااا معا...


آدم : ششششش انت تخرسي خالص عشان ماخدكيش جوز اقلام على وشك واخلي منظرك زبالة قدام العيلة كلها 


نشوى بتبرق : تاخد ميييييين جوز اقلام هو انا عيلة صغيرة معاك يالا انا ابقى عمتتتتك


رفعت : بسسسسسس .. مش عايز أسمع صوت

ايه الكلام اللي انت سمعته ياادم ، انا مش فاهم ازاي يعني عمتك هتخوننا وهتعمل دا ليييه أصلا 


آدم : ااااه .. كدا فرصتك انتهت ياجدي 

اعذرني انا دي مسمهاش قلة تقدير ولا قلة أدب بس انا كراجل لما الاذية توصل لمراتي يبقى لازم أتصرف 


جري مسك معاذ وطلع السلاح من جيبه حطه في دماغه 


روان بتبرق 😳😳 العيلة كلها واقفين مصدومين "هو ايه اللي بيعمله دا !!!!!"


آدم : أحياناً فيه ناس مبتطلعش الكلمة منها بسهولة ، ولازم عشان تطلع من بوقها كلمة تحطها تحت تهديد عنيف زي دا 


روان : وهو ايه التهديد العنيف ليها في إنك تحط المسدس في راس جوزي ؟؟؟!!!


آدم : التهديد العنيف ياحبيبتي إن مراتي اللي هي أختك واللي انتي بمنتهى البساطة شكيتي إن هي اللي بتخونك مع جوزك دي كانت مجرد طُعم 

كوبري كانوا عايزين يضحكوا بيكي عليه وللأسف انتي بلعتي الطُعم بمنتتتتتتتتهي السهولة والسلاسة .. تعالي احكيلك ازاي 


Flash back 📸🔙


مليكة خلصت مع آدم وسابته ينام .. بعد ما خرجت من الأوضة بشوية آدم حس إنه عاوز يشرب ماية .. فتح التلاجة ياخد ازازة 

لقى الازايز الساقعة في التلاجة اللي في اوضتهم خلصت

فتح الباب وخرج في إتجاه المطبخ عشان ياخد ازازة ساقعة .. وجنب أوضة الضيوف تحديداً 

سمع صوت كلام جاي من جوا ، استغرب الأول 

"الأوضة دي مقفولة من سنين ، الكلام اللي جوا دا جاي منين !!!"


قرب من باب الأوضة وبدأ يركز عشان يسمع ايه اللي بيحصل 

سمع صوت نشوى ومعاذ وهما بيتكلموا .. 

ولو احنا مركزين معاهم هنفتكر في الشابتر اللي فات لما وقفنا عند ...


معاذ : طيب ايه الخطوة الجاية بقا ؟


نشوى : هقولك ياسيدي ..

الخطوة الجاية بقا إننا هنحاول نشتت انتباههم لينا ، روان مركزة جدا معاك وبعد اللي عملته لما هددتها بالورق اللي معاك هي هتركز اكتر عشان توقعك في اي مصيبة وتقدر تخلص منك 

وانسب طريقة ممكن تشتت انتابهها بيها إنك تصدمها في أقرب حد منها ، واللي هي "مليكة"


معاذ : ودي هنعملها ازاي ؟؟؟ 


نشوى : ركز معايا بقا 


بدأت نشوى تحكيله الخطة اللي هيعملها عشان يوقع مليكة في الفخ ويشكك روان فيها ، وفي نفس الوقت هتكون هي في الجنينة مع ابراهيم عشان ميتشكش فيها 


استخبي آدم بعيد وشاف الواقعة اللي حصلت كاملة لحد مااتأكد انها خلصت وراح ع الجنينة ورا نشوى .. سمع كل الكلام اللي قالته من أوله لأخره


نرجع من الفلاش باك 🔙 


آدم : وبكدا قدرت أعرف معلومتين مهمين جدا

أولهم .. ان نشوى عمتك هي الشخص اللي جوزك كان بيخونك معاه ياروان واللي شكيتي في اختتتتتك شقيقتك بسببها وكانت بتخطط معاه لكل حاجة ، حتي الورق اللي مضاكي عليه

تانيهم بقا .. إنها كانت متفقة مع إبراهيم في كل حاجة كانت بتحصل 


روان بتبرق وعينيها بتدمع وهي بتبص لنشوى ... لفت وشها وبصت لمليكة اللي عيونها غرقانة دموع من كسرة قلبها من أختها الوحيدة 


رفعت واقف مصدوم ومبرق .. مش قادر ينطق بولا كلمة من صدمته


نشوى بتتحول ووشها بيحمر من الغضب وهي شايفة معاذ في ايد آدم والسكينة على رقابته ومش عارف يتحرك ولا يتكلم 


نشوى : اااااااادم .. سيب معاذ وابعد عنه احسنلك


آدم : ليه ؟؟ خايفة عليه اوي ياعيني 


نشوى : اقصر الشر ياادم وسيييييييبه بقولك 


آدم : وانا مش هسييييبه إلا ما تحكيلي كللللل حاجة 

بيتتك على رقابته : انططططططقي عملتي فينل كل دا لييييييييييييه 


نشوى : عشان بكرهكووووووووا 

بكرهكوا وعايزة انتقم منكو بأاااااااي طريقة ولو اطول احرقكوا احياء مش هتردد لحظظظظة 

زي ما أبوك وعمك وجدك اللي هما اخواتي وابويااا المصون حرقولي أحلامي ودمرولي مستقبلي برفضهم لإنسان انا كنت بمووووت في التراب اللي بيمشي عليه

اترجيتهم وكنت هنزل على رجليهم ابووووسها انا مش عايزة غيررررره .. لكن ازاي ؟؟؟ 

بنت الخشاب لما تيجي تتجوز لازم تتجوز واحد على سن ورمح تتهزله شنبااات 

مصعبتش عليهم ولا فكروا لحظة في حرقة قلبي وجوزوني واحد غيره ، واحد كان عايز يدفني بالحياة 


رفعت : لما ننقذك من الي بتحبيه اللي هو تاجر مخدرات ونجوزك لراجل محترم يصونك ويتقي ربنا فيكي نبقي كدا بنأذيكي وبنحرقلك مستقبلك ؟!!! 


نشوى : يااخي روح اجري .. يتقي ربنا فيا اااايه هو دا يعرف ربنا ولا يعرف دين 

دا ميعرفش اي حاجة غير انه يدفني في البيت بين أربع حيطان ولو رفضت يضربني ، استحملت كتيييير لحد ما جيت في لحظة رفضت كللل دا وقررت اطلق وارجع انتقم منكم 


انتقم منك يارفعت ياخشاب بتحصيرك على عيلتك وبيتك اللي قعدت سنين تبني فيه وبتحسب ان مفيش زيك .. وانتقم من أخواتي الاتنين في عيالهم 

ولعلمك ياادم الموضوع مكانش يخص بس أخوك إبراهيم ولا روان وجوزها 

الموضوع يخص كلللل العيلة 

وبكلللل فخر : اي حد كان بيتشك في صباعه في البيت دا كنت انا السبب 


*العيلة كلها واقفين مبرقين *

بدأت تتمشي قدام كل واحد


نشوى قدام سهيلة : لو أختك غلطت في الحرام ، فكنت انا حمامة السلام اللي وفقت بينها وبين الشخص اللي غلطت معاه


قدام مليكة : لو انت ومليكة حصل بينكو مشاكل وكرهتوا بعض فدا بردو كان بفعلي اناااا 


قدام أمينة : لو امك عاجزة ومش قادرة تقف على رجلها فدا بفعل الدوا اللي كنت بحطهولها كلللل يوم في ازازة الماية اللي بتشرب منها 


قدام روان : لو انتي اتجوزتي واحد واكتشفتي خيانته ليكي وإن جوازك منه كلللله كان كدبة كبيرة ، فدا بردو كان تخطيطي 


قدام ابراهيم : لو إبراهيم أخوك كرهك وكان شايف إنك الشيطان اللي في حياته اللي واخد منه كلللل حاجة حتى البنت اللي حبها .. فدا بردو بفضل وسوستي ☺️


واخيرااااااا ودا بعتبره أهم إنجاز وصلتله


نشوى بتمسك مليكة جامد وبتطلع السكينة من جيبها تاني وتحطها على رقابتها 


نشوى في ودن مليكة بخباثة : أهم إنجاز ياموكا ، إني قدرت ازرع في دماغ ابوكي أفكار خليته يبيعكم بالرخييييص ويسافر ☺️☺️


آدم بيبرق : نشوووووووى ابعددددددي عنها احسنلك


ثرية : ياحوووستي 

بنتتتتتتي 😱😱


نشوى : وكدا نبقي خالصين ياابن اخويا .. تقتلي حبيبي ، واقتلك مراتك .. ايه رأيك 🤔🤔 


آدم : اقسم بالله العلي العظيم يانشوى لو ما سيبتي مراتي حالا من ايدك ما هرحمك


نشوى : خلاص تعالي نتفق إتفاق.. سلم واستلم

سلمني حبيبي اخده وامشي ، واستلم حبيتك صاغ سليم 


آدم : نشووووى 


ثرية بعياط : ااادم .. معنديش أغلى منها أبوس ايدك 


آدم بيبص لمليكة وعينه بتدمع من العجز اللي حس بيه فجأة ... زق معاذ ورمى السكينة في الأرض 


معاذ جري على نشوى .. نشوى فضلت ماسكة مليكة والسكينة على رقابتها وبترجع بيها لورا


آدم : انا سيبتلك معاذ سيبي مليكة بقاااا 


نشوى : هو دخول الحمام زي خروجه ياحبيبي ☺️☺️


خرجت نشوى تجري على برا بمليكة وكلللللهم وراها وآدم بيجري عفاريت الدنيا كلهاااا بتتنطط في وشه بس مش قادر يعمل حاجة *السكينة على رقابتها* 


وصلت نشوى عند البوابة ولسة معاذ بيفتحها عشان يخرجوا .. مليكة اتحولت ووشها احمر


مسكت ايد نشوى اللي ماسكة بيها السكينة وغرزت ضوافرها في أضعف مكان للأعصاب .. ايد نشوى اتكربهت واعصابها اتشلت شلل لحظي ، نطرت مليكة أيدها بالسكينة وجريت على آدم 


خرجت نشوى ومعاذ يجروا على برا في ثواني وقبل ما يلحقوا يمسكوهم كانوا اختفوا من المكان 


آدم بصوت عالي : اهربي قد ما تهربي يانشوى بس ورحمة أبويا لاقتلك بإيديا .. وحياة حرقة قلبي على عجز أمي وشرف اختي اللي ضاع وكسرة قلب مراتي لاحرقك حية يانشوى


 رجع بص لمليكة وحضنها جامد اوووي وباس ايديها وهي مبلمة وساكتة ... دخلوا كلهم على القصر تاني


رفعت داخل مصدوم وساكت تماماً .. قعد على كرسي الانتريه وهو مبلم وبالع لسانه 


روان قعدت في الأرض وحطت ايديها على دماغها 


ثرية : كلللللل دا يطلع من نشوى !!! 

اللي احنا شايلينها في عينينا ومفضلينها على نفسنا في كل حاجة 


أمينة : قدرت تخون وتغش وتزور وتأذي وتعجز وتوقع وتكرّه كمان 


روان رفعت وشها من الأرض وقامت راحت وقفت قدام مليكة 


روان بعياط : انا غلطت في حقك يابنت امي وابويا ، انا آسفة

حقك عليا 


مليكة بترفع عينيها وبتبصلها بصمت •• وكأن الكلام اللي عيونها بتقوله ميتقالش بألف لسان ، ومردتش عليها بولا كلمة


رفعت قاعد ساكت .. وباصص قدامه


آدم راح قعد جنبه وحط ايده على كتفه 


آدم : وحياتك ياجدي لا هجيبها راكعة تحت رجليكوا كلكو تطلب الرضا والسماح ، بس والنبي ماتيجي على نفسك زيادة .. احنا مش مستعدين نخسرك ياجدي 


رفعت قام وقف : اطلع بلغ إسلام 

جوازه من سهيلة هيكون بعد بكرا .. وفي نفس اليوم بالليل ، نشوى تتقتل ياادم 


آدم : جدي انت في وعيك ؟ 

بتقول الكلام دا بنفسك 


رفعت : سمعتني ياادم ؟؟؟


آدم : اه سمعتك ياجدي 


رفعت : تمام 

انا طالع اوضتي أنام 


سابهم رفعت وطلع .. خرج آدم على برا وهو العفاريت بتتنطط قدام عينيه


سهيلة بصدمة : ازاي فرحي بعد بكرا يعني ؟؟

هو سلق بيض ! انا مش هلحق أعمل كلللللل دا 

جريت طلعت على اوضتها


مليكة واقفة مصدومة من فكرة إن جوزها هيقتل عمتها بعد بكرا .. طلعت هي كمان على اوضتها 


أمينة بصت لرجلها ، افتكرت كل الكلام اللي نشوى قالته .. طلعت على اوضتها


روان قاعدة وشها غرقان دموع 

من جوزها اللي خانها وسابها ومشي 

من عمتها اللي طلعت السبب في كل حاجة 

على اختها اللي شكت فيها وخسرتها للأبد 


🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍


آدم واقف قدام البسين يشرب سجاير ورا بعض ورا بعض ورا بعض .. ابراهيم وقف جنبه 


إبراهيم : عارف إن زمانك مش طايق تبص في وشي ولا تسمع صوتي ودا حقك طبعاً ، بس انا كمان حقي إنك تسمعني وبعد كدا تقرر عاوز تعمل ايه .. صدقني ياادم انا مش إبراهيم اللي تعرفه

مش ابراهيم الخاين ولا الحاقد ولا قتال القتلة اللي ملوش أمان 

انا اتغيرت كتييير اوي الفترة اللي فاتت وحسيت إني معنديش اغلي منك انت وسهيلة وماما عشان أقف جنبهم

وعشان كدا مجرد ما نشوى جت تكلمني في نفس الكلام تاني انا صديتها ولو كانت كترت كنت هضربها ٨٠ جزمة عشان انا خلااااص توبت عن كل حاجة كنت بعملها ومعنديش اي استعداد اخسر حد فيكو 


آدم باصص قدامه بيشرب سجاير وساكت 


إبراهيم : ياادم .. ياادم اديني فرصة ابقى جنبك الفترة دي احنا داخلين على أيام صعبة جدااااا ولازم نكون في ضهر بعض عشان نقدر نحمي العيلة .. نشوى أخطر بكتييييير اوي من ما انت فاكر 

عندها استعداد تدمر وتحرق وتهد وتقتل .. وانا واللله العظيم ما خايف على نفسي قد مانا خايف عليكوا ومش عايزها تأذي حد فيكو 


خلص آدم السجارة ورماها من ايده .. اتلفت لابراهيم وحط ايده على كتفه 


آدم : بص ياابراهيم .. انا اه مصدقك ومصدق توبتك وندمك بس مش معنى كدا إني سامحتك

لو كنت غلطت ااااااي غلطة تانية في الدنيا حتى لو فيا انا شخصياً كنت هسامحك واخدك في حضني زي ماكنت بعمل زمان .. بس المرة دي الغلطة كبيرة اوي ياابراهيم 

المرة دي الغلطة كانت مع مراتي .. مراتي اللي هي مليكة بنت عمك اللي انت بعينك شوفت هي اتأذت كام مرة ومن كام شخص 

اتأذت من أبوها لمدة ١٦ سنة ، اتأذت بسبب بنت عمها اللي هي صحبتها لمدة سنتين ، اتأذت من جدها لما جوزهالي غصب ، اتأذت مني انا شخصياااااااا وبطرق بشعة


وبعد كل دا انا وقفت قدام ربنا واتعاهدت إن محدش هيقدر يأذيها تاني طول مانا عايش 

يقوم أخويا يحاول يقتلها .. لا صعبة اوي ياابراهيم 

صعبة وصعب اسامحك عليها غير بمجهود كبيييير اوي منك للأسف 


إبراهيم : وانا هعمل كلللل اللي اقدر ومقدرش عليه عشان اخليك تسامحني يااخويا


طبطب آدم على كتفه وسابه ودخل على جوا ..


*في المطبخ *


مليكة واقفة بتصب كوباية ماية .. روان جاية من وراها 


روان : يامليكة .. سامحيني أبوس ايدك انا غلطت وعارفة والله بس مش هعرف أنام إلا ماتسامحيني 

انا الشيطان عماني ومشوفتش انا بعمل ايه ، اول ما شوفتكو في الوضع دا انا ....


مليكة : شششش .. مبدأيا متجيبيش سيرة اللي حصل تاني بالتفصيل 

وبعدين انتي مغلطتيش فيا غلط عادي ياروان ، انتي غلطتي في شرفي وعرضي وسمعتي وبوظتي كلللللل حاجة بيننا 

والموضوع مينفعش فيه كلام ياروان للأسف .. حتى الود اتقطع بيننا 

كفاية أذية بقا لحد كدا ، عن إذنك 


سابتها وخرجت من المطبخ .. قعدت روان في الأرض وقعدت تعيط 


🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍


*بعد نص ساعة *

*في أوضة مليكة وآدم*


مليكة قاعدة على السرير ساندة ضهرها لورا وفاردة رجلها وباصة قدامها .. آدم فتح الباب ودخل 

قعد جنبها بنفس الطريقة وسند ضهره ورا وبص قدامه 

 هو يفتكر اللي أخوه عمله فيه ومش قادر يسامحه ،هي تفتكر اللي أختها عملته فيها ومش قادرة تسامحها  

 هو يفتكر اللي نشوى عملته في أمه وعجزتها كل السنين دي ، هي تفتكر اللي نشوى عملته وإنها اتسببت في بعدها عن ابوها كل السنين دي 

هو يفتكر شرف أخته اللي ضاع بسبب نشوى ، هي تفتكر عمر اختها اللي ضاع اما لما نشوى بعتتلها معاذ اللي كفر سيئاتها وكمان خانها معاها 


ووسط كلللل الهموم دي .. آدم بيمد ايده وبياخد مليكة في حضنه ، حطت ايديها على صدره ومنطقتش بكلمة


آدم : اللي حصلنا كان كتير اوي ، بس خلينا نسرق ساعتين من الزمن وننسى كل حاجة 

بيطبطب عليها : استرخي خالص ومتخافيش .. انا جنبك وهفضل جنبك 


مليكة بتغمض عينيها .. وبعد لحظات كانت راحت في سابع نومة من تعبها 


بقلم همس حسن 🖋️

🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥🤍🔥


*في الجنينة *

روان قاعدة في الأرض عمالة تفتكر كل حاجة وتعيط .. إبراهيم راح قعد جنبها 


روان بعياط : بقينا زي بعض ياابراهيم 

انت خسرت أخوك ، وانا خسرت أختي 


إبراهيم : اه خسرناهم ، بس مش للأبد 


روان : يعني ايه ؟


إبراهيم : يعني احنا هنعمل المستحيل عشان نخليهم يسامحونا ويثقوا فينا تاني 

اعتقد إحنا الاتنين وضعنا بقا زي بعض بالظبط 

انتي خسرتي حب عمرك ، وانا خسرت حب عمري 

انتي خسرتي اختك ، وانا خسرت أخويا 

يعني مصلحتنا واحدة 


بيمد ايده : معايا ؟؟ 


روان : معاك ياابراهيم 🤝


إبراهيم : اوعدك ، كمان فترة بسيطة من دلوقتي هنرجعهم الاتنين وهننسيهم عملنا ايه فيهم أصلا 


روان : ياريت ، انا قلبي بيتحرق من جوا ومش عارفة اطفيه 


إبراهيم : طيب .. تعالي ننسى كل اللي حاصل وندخل نعمل اتنين هوت شوكلت يطري على قلبنا عشان نعرف نفكر كويس 


روان : هوت شوكلت ايه بس ياابراهيم في الوضع دا والنبي 


بيمسح دموعها : من اول دلوقتي مش عايزين عياط خلاص ، زمان العياط انتهي واللي جاي لازم يبقي خير وحل 


بيشد ايديها : يلا قومي نعمل الهوت شوكلت ونخطط بقا 


دخلوا المطبخ هما الاتنين 


💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨💖✨


*تاني يوم الصبح *


جرس القصر بيرن .. راحت الشغالة تفتح الباب 


دخل مُحضر : فين صاحب البيت دا 


رفعت : أيوة يااستاذ .. انا صاحب البيت خير 


المحضر : أستاذة نشوى رفعت الخشاب بتطالبكم بإخلاء البيت خلال ٢٤ ساعة بالظبط من دلوقتي 


رفعت : نعمممم ؟؟؟؟ 

الكلام دا بناءً عن ايه ؟! 


المحضر بيطلع ورق ..


المحضر : دا ورق فيه تنازل رسمي من كل واحد في البيت عن ممتلكاته ونصيبه داخل البيت .. أما الورق دا فيه تنازل من حضرتك انت عن البيت نفسه 💥💥💥💥💥

تكملة الرواية من هنا 👇👇👇

من هنا

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

تعليقات



CLOSE ADS
CLOSE ADS
close