أخر الاخبار

ﺭﻭﺍﻳﺔ _ ﺑﻨﺎﺗﻲ ﻣﺼﺎﻳﺐ البارت الخامس والسادس والسابع والثامن

 


ﺭﻭﺍﻳﺔ _ ﺑﻨﺎﺗﻲ ﻣﺼﺎﻳﺐ

البارت الخامس والسادس والسابع والثامن

ﺗﺴﺎﺭﻉ ﻓﻲ ﺍﻻﺣﺪﺍﺙ

ﻓﻲ ﺍﻟﻴﻮﻡ ﺍﻟﺘﺎﻟﻲ

ﺗﺠﻬﺰ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﻭﺳﻠﻤﻮﺍ ﻉ ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ ﻭﺧﺮﺟﻮﺍ ﻭﺟﺪﻭﺍ ﺳﺎﻟﻢ ﻳﻨﺘﻈﺮﻫﻢ

ﺳﻤﺮ : ﺻﺒﺢ ﻳﺎ ﺳﻮﻟﻢ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻭﻋﻜﻢ ﺗﻘﻮﻟﻮﻟﻲ ﺳﻮﻟﻢ ﺩﻱ ﻗﺪﺍﻡ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ

ﺳﻤﻴﺔ ﻣﺘﺴﺄﻟﻪ : ﻫﻮ ﻣﻴﻨﻔﻌﺶ ﻧﻘﻮﻟﻬﺎ ﻗﺪﺍﻣﻬﻢ ؟ !

ﺳﺎﻟﻢ : ﺍﻩ ﻃﺒﻌﺎ ﺍﻧﺎ ﻛﺪﺍ ﻫﺘﻔﻀﺢ

ﺳﻤﻴﺔ ﻳﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﻛﻮﻳﺲ ﺍﻧﻚ ﻗﻮﻟﺘﻠﻲ ﻋﺸﺎﻥ ﺍﻗﻮﻟﻬﺎ ﺑﺮﺍﺣﺘﻲ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻀﺤﻚ : ﺑﻘﺎ ﻛﺪﺍ ؟ !

ﺳﻤﺮ ﻣﺼﻄﻨﻌﺔ ﺍﻻﺩﺏ : ﺧﻼﺹ ﺍﻧﺎ ﻣﺶ ﻫﻘﻮﻟﻚ ﺳﻮﻟﻢ ﻗﺪﺍﻣﻬﻢ

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﺮﺑﺖ ﻉ ﻛﺘﻔﻬﺎ : ﻣﺘﻮﻗﻊ ﻣﻨﻚ ﻛﺪﺍ ﻳﺎ ﺳﻤﻮﺭ

ﺳﻤﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻘﻮﻟﻚ ﺳﻠﻮﻣﺘﻲ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ ﻫﺎ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﻻ ﺣﻠﻮﺓ ﺣﻠﻮﺓ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻀﺤﻚ ﻫﻮ ﺍﻻﺧﺮ : ﻣﺎﺷﻲ ﻣﺎﺷﻲ

ﺃﻣﺎ ﻉ ﺍﻟﺠﺎﻧﺐ ﺍﻵﺧﺮ

ﺷﺎﺏ ١ : ﺳﻤﻌﺘﻮﺍ ﺍﺧﺮ ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ ؟ !

ﺷﺎﺏ ٢ : ﺍﺷﺠﻴﻨﺎ

ﺷﺎﺏ ٣ : ﺍﺧﺒﺎﺭﻙ ﺩﺍﻳﻤﺎ ﺳﻮﺩا

ﺷﺎﺏ ٤ : ﺍﻧﺖ ﺑﺘﻔﻜﺮﻧﻲ ﺑﺎﻟﺮﺍﺟﻞ ﺍﻟﻠﻲ ﺑﻴﻘﻮﻝ ﺍﺑﺸﺮ ﻳﺎ ﺗﻴﻤﻮﺭ

ﺷﺎﺏ ٥ : ﺍﻩ ﻭﺍﻟﻠﻪ ﻓﻴﻪ ﺷﺒﻪ ﻣﻨﻪ

ﺷﺎﺏ ١ : ﺑﺎﻫﺮ

ﺷﺎﺏ ٢ : ﻣﻌﺘﺰ

ﺷﺎﺏ ٣ : ﺳﺎﻣﺢ

ﺷﺎﺏ ٤ : ﺍﻳﺎﺩ

ﺷﺎﺏ ٥ : ﺯﻳﺎﺩ

ﺑﺎﻫﺮ : ﺩﺍ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﺰﺭﺍﻓﺔ ﺍﻟﻠﻲ ﻧﺰﻟﺖ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﻣﺮﺓ ﻭﺍﺣﺪﺓ ﺩﻱ

ﺳﺎﻣﺢ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻪ ﻣﻘﻮﻟﺘﺶ ﺍﻳﻪ ﺍﺧﺮ ﺍﻻﺧﺒﺎﺭ !!!

ﺑﺎﻫﺮ : ﻃﺒﻌﺎ ﺍﻧﺘﻮﺍ ﺟﺎﻟﻜﻢ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﺃﻥ ﻫﻴﻨﻀﻢ ﻟﻔﺮﻗﺘﻨﺎ ﺑﻨﺘﻴﻦ

ﺯﻳﺎﺩ : ﺍﻩ ﻋﺮﻓﻨﺎ

ﺑﺎﻫﺮ : ﺍﻟﻠﻲ ﻣﺘﻌﺮﻓﻬﻮﺵ ﺑﻘﺎ ﺃﻧﻬﻢ ﻫﻴﺮﻭﺣﻮﺍ ﻣﻌﺎﻧﺎ ﻣﻌﺴﻜﺮ ﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ

ﺍﻳﺎﺩ ﺑﺪﻫﺸﺔ : ﺍﻳﻴﻴﻴﻪ ؟ !

ﺑﺎﻫﺮ : ﺧﺪﻭﺍ ﺍﻟﺘﻘﻴﻠﺔ ﺑﻘﺎ ... ﺟﺎﻱ ﻣﻌﺎﻫﻢ ﺍﻟﻌﻘﻴﺪ ﺳﺎﻟﻢ ﺍﻟﻤﻨﺴﻲ

ﻣﻌﺘﺰ : ﻛﻤﻠﺖ

ﺳﺎﻣﺢ : ﻫﻲ ﺷﻜﻠﻬﺎ ﻣﻬﻤﺔ ﻣﺶ ﻫﺘﻌﺪﻱ ﻉ ﺧﻴﺮ

ﺍﻳﺎﺩ ﺑﺈﺳﺘﻐﺮﺍﺏ : ﺍﻧﺎ ﺧﺪﻣﺖ ﻣﻊ ﺍﻟﻌﻘﻴﺪ ﺳﺎﻟﻢ ﻗﺒﻞ كده

ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻠﻬﻔﺔ : ﻭﻛﺎﻥ ﻋﺎﻣﻞ ﺍﺯﺍﻯ ؟ !

ﺍﻳﺎﺩ ﻣﻄﻤﺌﻨﺎ : ﻛﺎﻥ ﺗﻌﺎﻣﻠﻪ ﺣﻠﻮ ﺟﺪﺍ ﻫﻮ ﺑﺲ ﻣﺘﺸﺪﺩ ﺷﻮﻳﺔ ﻓﻲ ﺍﻟﺸﻐﻞ ﻟﻜﻦ ﻓﻲ ﺍﻟﻄﺒﻴﻌﺔ ﻫﻮ ﻛﻮﻳﺲ

ﻣﻌﺘﺰ : ﻃﺐ ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﺩﺍ ﺍﺣﻨﺎ ﻟﻴﻠﺘﻨﺎ ﻓﻞ

ﺑﺎﻫﺮ : ﻣﺎﻟﻜﻢ ﻓﻲ ﺍﻳﻪ ؟ ! ... ﺩﺍ ﺍﺣﻨﺎ ﻓﻲ ﺍﻻﻭﻝ ﻭﻓﻲ ﺍﻻﺧﺮ ﺍﻟﺬﺋﺎﺏ ﺍﻟﻠﻴﻠﻴﺔ ﻳﻌﻨﻲ ﺍﺳﻢ ﻉ ﻣﺴﻤﻰ

ﺳﺎﻣﺢ : ﻋﻨﺪﻙ ﺣﻖ ﻭﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺣﻨﺎ ﻗﺪﻫﺎ ﻭﻗﺪﻭﺩ

ﺍﻳﺎﺩ : ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ

ﺃﻣﺎ ﻓﻲ ﻓﻴﻼ ﺍﻟﺤﻤﺰﺍﻭﻱ

ﺗﺨﺮﺝ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﻠﻤﻰ ﻭﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﺳﻤﺎ ﺫﺍﻫﺒﻴﻦ ﺍﻟﻲ ﻣﺪﺍﺭﺳﻬﻢ ﻭﺟﻤﻌﺎﺗﻬﻢ ... ﻭﺑﻴﻨﻤﺎ ﻭﻫﻢ ﻳﻤﺸﻮﻥ ﻭﺟﺪﻭﺍ ﺍﺳﺮ

ﺍﺳﺮ ﺑﺼﻮﺕ ﻋﺎﻟﻲ : ﺳﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠﻠمي

ﺳﻠﻤﻲ ﺑﺨﻀﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﺮﺑﻪ ﻓﻲ ﻛﺘﻔﻪ : ﻋﺒﻮﺷﻜﻠﻚ ﻳﺎﺧﻲ ﺧﻀﺘﻨﻲ ... ﺩﺍﻫﻴﺔ ﺗﺎﺧﺪﻙ ﺣﺪ ﻳﻌﻤﻞ كده

ﺍﺳﺮ ﻣﺘﺎﻭﻫﺎ : ﺍﺍﺍﻩ جاتك ﻧﻴﻠﺔ ﻓﻲ ﺍﻳﺪﻙ ﺍﻟﺘﻘﻴﻠﺔ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺸﻤﺎﺗﺔ : ﺍﺣﺴﻦ ﺗﺴﺘﺎﻫﻞ ﻋﺸﺎﻥ ﺗﻌﻤﻞ كده ﺗﺎﻧﻲ

ﺍﺗﻰ ﺟﺎﺳﺮ ﻣﻦ ﺧﻠﻒ ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﻬﺪﻭﺀ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻬﺪﻭﺀ ﻣﺼﻄﻨﻊ : ﺳﺎﻟﻤﻮﻧﻲ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﻫﻲ ﺗﺴﺘﺪﻳﺮ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﺟﺴﻮﺭﺓ

ﺍﺳﺮ ﻟﺴﻤﺎ : ﺑﻘﻮﻟﻚ ﺍﻳﻪ ﻳﺎ ﺳﻤﺎ ﻣﺎ ﺗﻌﻤﻠﻲ ﻣﻌﺎﻧﺎ ﻣﻮﻗﻒ ﺟﺪﻋﻨﺔ ﻭﺗﺴﻴﺒﻠﻨﺎ ﺳﻠﻤﻰ ﻭﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺷﻮﻳﺔ

ﺳﻤﺎ ﺑﺘﻔﻜﻴﺮ : ﺍﻣﻤﻤﻤﻤﻤﻢ ﻻ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﺍﻳﻪ ﺩﺍ ﻣﺎﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺎ ﺳﻴﻤﻮﻭﻭ ﺍﻟﺪﺍﻳﺖ ﺑﺎﻳﻦ

ﺳﻤﺎ ﺑﻠﻬﻔﺔ : ﺑﺠﺪ ؟ !

ﺟﺎﺳﺮ : ﻃﺒﻌﺎ

ﺳﻤﺎ ﺑﻔﺮﺣﺔ : ﺷﻜﺮﺍ ﺍﺟﺴﻮﺭﻱ ﺧﻼﺹ ﻣﺎﺷﻲ ﻫﺴﻤﺤﻠﻜﻢ ﺗﺎﺧﺪﻭﻫﻢ ﺑﺲ ﻣﺘﺘﺄﺧﺮﻭﺵ

ﺍﺳﺮ : ﻣﺘﻘﻠﻘﻴﺶ ﻫﻨﺮﺟﻌﻬﻢ ﻉ ﻣﻌﺎﺩ ﺍﻟﺮﺟﻮﻉ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺪﺭﺳﺔ

ﺳﻤﺎ ﻭﻫﻲ ﺗﻐﺎﺩﺭ : ﻣﺎﺷﻲ ﻣﻊ ﺍﻟﺴﻼﻣﻪ

ﺍﺳﺮ ﻟﺴﻠﻤﻰ ﻭﻫﻮ ﻳﻤﺴﻚ ﻳﺪﻫﺎ : ﻳﻼ ﺑﻴﻨﺎ ﻳﺎ ﻣﻮﺯﺗﻰ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ ﺣﺐ : ﻳﻼ

ﻭﻓﻌﻞ ﺟﺎﺳﺮ ﻣﺜﻞ ﻣﺎﻓﻌﻞ ﺍﺳﺮ

ﻭﺫﻫﺒﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﻛﺎﻓﺘﻴﺮﻳﺎ ﻭﺟﻠﺴﻮﺍ ﺑﻬﺎ

ﺟﻠﺲ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﻠﻤﻲ ﻭﺍﺳﺮ ﻉ ﻃﺎﻭﻟﺔ

ﻭﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﺟﺎﺳﺮ ﻉ ﻃﺎﻭﻟﺔ ﺃﺧﺮﻯ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﺤﺐ : ﻭﺍﻧﺘﻲ ﻋﺎﻣﻠﺔ ﺍﻳﻪ ﺍﺳﺎﻟﻤﻮﻧﻲ ؟ !

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ ﺣﺐ : ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ

ﺟﺎﺳﺮ : ﻳﻌﻨﻲ ﺍﻧﺘﻲ ﻛﻮﻳﺴﺔ ؟ !

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺰﻋﻴﻖ ﺧﻔﻴﻒ : ﻣﺎﻗﻮﻟﺖ ﻛﻮﻳﺴﺔ ﻣﺶ ﻓﺮﺡ ﺍﻣﻚ ﻫﻮ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : جاتك ﺍﻟﻘﺮﻑ ﻓﻲ ﻟﺴﺎﻧﻚ ﺍﻟﻠﻲ ﻋﺎﻳﺰ ﻗﻄﻌﻪ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﺗﻌﺮﻑ ﺍﻧﻲ ﺑﺤﺐ ﺿﺤﻜﺘﻚ ﺍﻭﻭﻭﻭﻭﻱ

ﺟﺎﺳﺮ : ﻃﺐ ﺗﻌﺮﻓﻲ ﺍﻧﻲ ﺑﺤﺒﻚ ﻛﻠﻚ ﻉ ﺑﻌﻀﻚ ﺍﻭﻭﻭﻱ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ ﺧﺠﻞ : ﺑﺲ ﺑﻘﺎ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺑﺲ ﺍﻳﻪ ؟ ! ﺩﺍ ﺍﻧﺎ ﻫﻬﺮﻳﻜﻲ ﻣﻦ كده

" ﺛﻢ ﻗﺎﻝ ﺑﻐﻤﺰﺓ "

ﻭﺧﺼﻮﺻﺎ ﺍﻣﺎ ﻧﺘﺠﻮﺯ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﺮﺑﻪ ﺑﻜﺘﻔﻪ : ﻉ ﻓﻜﺮﺓ ﺍﻧﺖ ﻗﻠﻴﻞ ﺍﻻﺩﺏ ومنال نسيت تربيك

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻧﺎ ﻣﺸﻤﺘﺶ ﺭﻳﺤﺔ ﺍﻟﺘﺮﺑﻴﺔ ﺍﺻﻼ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ : ﻻ ﻓﻲ ﺩﻱ ﺍﻧﺎ ﻭﺍﺛﻘﺔ ﻣﻨﻬﺎ

ﺟﺎﺳﺮ ﺑﻐﻤﺰﺓ : ﻳﺎ ﻭﺍﺩ ﻳﺎ ﻭﺍﺛﻖ ﺍﻧﺖ

ﺳﺎﻟﻤﻴﻦ ﺑﺨﺠﻞ : ﺑﻄﻞ ﺑﻘﺎ

ﺃﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺍﺳﺮ ﻭﺳﻠﻤﻲ

ﺍﺳﺮ ﺑﺤﺐ : ﺳﻠﻤﻲ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﺍﻳﺶ

ﺍﺳﺮ : ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺩﻳﻜﻲ ﺣﺎﺟﺔ ﺗﺤﺘﻔﻈﻲ ﺑﻴﻬﺎ ﻭﻣﺘﻘﻠﻌﻴﻬﺎﺵ ﺧﺎﻟﺺ ﺣﺘﻰ ﺑﻌﺪ ﻣﺎ ﻧﺘﺠﻮﺯ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺈﺑﺘﺴﺎﻣﺔ : ﻣﻤﻜﻦ ﺍﻭﻭﻭﻱ

ﺍﺧﺮﺝ ﺍﺳﺮ ﻣﻦ ﺟﻴﺒﻪ ﺳﻠﺴﺔ ﻧﺺ ﻗﻠﺐ

ﺳﻠﻤﻲ ﺑﺈﻧﺒﻬﺎﺭ : ﺍﻟﻠﻪ ﺟﻤﻴﻠﺔ ﺍﻭﻭﻭﻱ

ﺍﺳﺮ ﺑﺤﺐ : ﻧﺺ ﺍﻟﻘﻠﺐ ﺩﺍ ﻫﻴﻔﻀﻞ ﻣﻌﺎﻛﻲ ﻭﺍﻟﻨﺺ ﺍﻟﺘﺎﻧﻲ ﻣﻌﺎﻳﺎ

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺤﺐ : ﺍﻟﻠﻪ ﻣﺎﺷﻲ ﻫﺎﺗﻬﺎ ﺑﻘﺎ ﺍﻣﺎ ﺍﻟﺒﺴﻬﺎ

ﺍﺳﺮ : ﻻ ﺃﻧﺎ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻠﺒﺴﻬﺎﻟﻚ

ﺛﻢ ﻗﺎﻡ ﺣﺘﻰ ﻳﺴﺘﻄﻴﻊ ﺃﻥ ﻳﻠﺒﺴﻬﺎ ﺇﻳﺎﻫﺎ ﻭﻣﺎ ﺇﻥ ﺍﻧﺘﻬﻰ ﻣﻦ ﻗﻔﻞ ﺍﻟﻘﻔﻞ ﺣﺘﻰ كاد أن يقترب منها أكثر فشعرت سلمي بحرارة تنبعث من خلفها فإستدارت في مواجهته

ﺳﻠﻤﻲ ﻭﻫﻲ ﺗﻀﺮﺑﻪ ﺑﺨﺠﻞ : ﻟﻢ ﻧﻔﺴﻚ ﻳﺎ ﺍﺳﺮ ﺍﻟﻠﻪ

ﺍﺳﺮ ﺑﻀﺤﻚ : ﺍﻣﻮﻭﻭﻭﺕ ﺍﻧﺎ ﻓﻲ ﺍﻟﺨﺪﻭﺩ الحمرة

ﺳﻠﻤﻰ ﺑﺨﺠﻞ ﺍﻛﺘﺮ : ﻳﻮﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﻭﺓ ﺍﺳﻜﺖ ﺑﻘﺎ

ﺍﺳﺮ : ﻻ ﻣﺎﻫﻮ ﺍﻧﺎ ﻫﺴﻜﺖ ﻓﻌﻼ ﻻﻥ ﺍﻟﺨﺪﻭﺩ ﺩﻱ ﻟﻮ ﺍﺣﻤﺮﺕ ﺍﻛﺘﺮ ﻣﻦ ﻛﺪﺍ ﺍﻧﺎ ﻣﺶ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﻋﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻴﺤﺼﻞ

ﺃﻣﺎ ﻋﻨﺪ ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﻭﺳﺎﻟﻢ

ﻭﺻﻠﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻤﺪﻳﺮﻳﺔ ﻭﺫﻫﺒﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﻣﻜﺘﺐ ﺍﻟﻌﻤﻴﺪ ﻓﺘﺤﻲ

ﻃﺮﻕ ﺳﺎﻟﻢ ﺍﻟﺒﺎﺏ

ﻓﺘﺤﻲ : ﺍﺩﺧﻞ

ﺩﺧﻞ ﻛﻼ ﻣﻦ ﺳﺎﻟﻢ ﻭﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ

ﺳﺎﻟﻢ ﻣﺄﺩﻳﺎ ﺍﻟﺘﺤﻴﺔ : ﺗﻤﺎﻡ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ .. ﺩﻭﻝ ﺍﻟﺒﻨﺘﻴﻦ ﺍﻟﻤﻄﻠﻮﺑﻴﻦ

ﺛﻢ ﻭﺿﻊ ﺍﻣﺎﻣﻪ ﻣﻠﻒ : ﻭﺩﻱ ﻛﻞ ﺍﻟﻤﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﺍﻟﻤﻄﻠﻮﺑﺔ ﻋﻨﻬﻢ

ﻓﺘﺤﻲ ﺑﺘﺮﺣﺎﺏ : ﺗﻤﺎﻡ ﺍﻭﻱ

ﺛﻢ ﺍﺭﺩﻑ ﻣﻮﺟﻬﺎ ﻛﻼﻣﻪ ﻟﺴﻤﻴﺔ ﻭﺳﻤﺮ : ﺭﺑﻨﺎ ﻣﻌﺎﻛﻢ ﻳﺎ ﺑﻨﺎﺕ ﺍﻧﺎ ﻋﺎﻳﺰﻛﻢ ﺗﺸﺮﻓﻮﻧﻲ

ﺳﻤﺮ ﺑﺮﺳﻤﻴﺔ : ﺍﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﻫﻨﻜﻮﻥ ﻋﻨﺪ ﺣﺴﻦ ﻇﻦ ﺣﻀﺮﺗﻚ

ﺳﻤﻴﺔ ﺑﻤﺰﺍﺡ ﺑﺼﻮﺕ ﻭﺍﻃﻲ : ﺑﺦ ﻃﻆ ﺣﻀﺮﺗﻚ

ﺍﺑﺘﺴﻤﺖ ﺳﻤﺮ ﻭﺣﺎﻭﻟﺖ ﺃﻥ ﺗﻤﺴﻚ ﻧﻔﺴﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻀﺤﻚ

ﻭﻛﺬﻟﻚ ﺍﺑﺘﺴﻢ ﺳﺎﻟﻢ

ﻓﺘﺤﻲ ﺑﺈﺳﺘﻐﺮﺍﺏ ﻹﺑﺘﺴﺎﻣﺘﻬﻢ : ﻓﻲ ﺣﺎﺟﺔ ؟ !

ﺳﺎﻟﻢ : ﻻ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ

ﻓﺘﺤﻲ : ﻣﺎﺷﻲ ﺗﻘﺪﺭﻭﺍ ﺗﺘﻔﻀﻠﻮﺍ ﺩﻟﻮﻗﺘﻲ ﻉ ﻣﻌﺴﻜﺮ ﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﺄﺩﻱ ﺍﻟﺘﺤﻴﺔ ﺍﻟﻌﺴﻜﺮﻳﺔ : ﺗﻤﺎﻡ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ

ﺛﻢ ﻏﺎﺩﺭﻭﺍ ﺫﺍﻫﺒﻴﻦ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻤﻌﺴﻜﺮ

ﻭﺑﻌﺪ ﻣﺪﺓ ﻟﻴﺴﺖ ﺑﺎﻟﻘﺼﻴﺮﺓ ﻭﺻﻠﻮﺍ ﺍﻟﻲ ﺍﻟﻤﻌﺴﻜﺮ ﻭﺟﺪﻭﺍ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ ﺗﻨﺘﻈﺮﻫﻢ

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﺼﺎﻓﺤﻬﻢ : ﺍﺯﻳﻚ ﻳﺎ ﺍﺑﻄﺎﻝ ؟ !

ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ : ﺍﺯﻱ ﺣﻀﺮﺗﻚ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻄﻴﺒﺔ : ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ .. ﻋﺮﻓﻮﻧﻲ ﺑﻨﻔﺴﻜﻢ ﺑﻘﺎ

ﻓﺼﺢ ﻛﻼ ﻣﻨﻬﻢ ﻋﻦ ﻫﻮﻳﺘﻪ

ﺳﺎﻟﻢ : ﺗﻤﺎﻡ ﻭﺩﻭﻝ ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﺍﻟﻠﻲ ﻣﻌﺎﻛﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻬﻤﺔ

ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﺑﺘﺮﺣﺎﺏ : ﺍﻫﻼ

ﺍﻳﺎﺩ : ﺍﻫﻼ ﺑﺤﻀﺮﺍﺗﻜﻢ

ﺳﺎﻟﻢ : ﺍﺣﻨﺎ ﻫﻨﺮﻭﺡ ﻧﺴﺘﺮﻳﺢ ﺩﻟﻮﻗﺘﻰ ﻭﻧﺒﺪﺍ ﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ ﻣﻦ ﺑﻜﺮﺍ ﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ

ﻣﻌﺘﺰ ﺑﻔﺮﺣﺔ : ﺇﻥ ﺷﺎﺀ ﺍﻟﻠﻪ ﻳﺎ ﻓﻨﺪﻡ

ﻏﺎﺩﺭ ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻭﺭﺍﺋﻪ ﺳﻤﻴﺔ ﻭﺳﻤﺮ ﻭﺑﻘﻲ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ

ﺳﺎﻣﺢ : ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﺃﻧﻪ ﻣﺒﺪﺃﺵ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭﺩﺓ ﺍﻻ ﺍﻧﺎ ﻣﺶ ﻗﺎﺩﺭ ﻭﻋﺼﻌﻮﺻﻲ ﻫﻴﻤﻮﺗﻨﻲ

ﺑﺎﻫﺮ : ﺗﻚ ﺿﺮﺑﺔ ﻓﻲ ﻋﺼﻌﻮﺻﻚ

ﺯﻳﺎﺩ ﺑﻤﺮﺡ : ﺑﺲ ﺍﻳﻪ ﺍﻟﺒﻨﺎﺕ ﺩﻭﻝ .. ﺣﺎﺟﺔ ﻛﺪﺓ ﻣﻠﺒﻦ

ﺑﺎﻫﺮ : ﻋﻨﺪﻙ ﺣﻖ ﻫﻮ ﻓﻴﻪ ﻛﺪﺍ ﻭﺧﺼﻮﺻﺎ ﺍﻡ ﻋﻴﻦ ﻣﻠﻮﻧﺔ ﺩﻱ

ﻣﻌﺘﺰ : ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺍﻻﺗﻨﻴﻦ ﺍﺣﻠﻰ ﻣﻦ ﺑﻌﺾ

ﺍﻳﺎﺩ : ﺧﺪﻭﺍ ﺍﻟﺘﻘﻴﻠﺔ ﺑﻘﺎ ﺍﻻﺗﻨﻴﻦ ﺍﺧﻮﺍﺕ

ﺯﻳﺎﺩ : ﺑﺘﻬﺰﺭ ﺻﺢ ؟ !

ﺍﻳﺎﺩ : ﻭﺍﻟﻠﻪ ﺍﺑﺪﺍ ﻣﻜﺘﻮﺏ ﻛﺪﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻠﻒ ﺍﻟﻠﻲ ﻓﻴﻪ ﻣﻌﻠﻮﻣﺎﺕ ﻋﻨﻬﻢ

ﺑﺎﻫﺮ ﺑﻤﺮﺡ : ﻳﻌﻨﻲ ﻫﻨﺒﻞ ﺍﻟﺸﺮﺑﺎﺕ ﻗﺮﻳﺐ !!!

ﺳﺎﻣﺢ : ﻣﺎﺑﻼﺵ ﺍﻧﺖ ﺑﺪﻝ ﻣﺎ ﺍﻗﻮﻝ ﻟﻤﺮﺍﺗﻚ

ﺑﺎﻫﺮ ﺑﻤﺰﺍﺡ : ﻻ ﺍﻻ ﺩﻱ .. ﻃﺐ ﻣﺎ ﺍﻧﺎ ﻛﻤﺎﻥ ﻫﻘﻮﻝ ﻟﺨﻄﻴﺒﺘﻚ

ﺳﺎﻣﺢ ﺑﻀﺤﻚ : ﻫﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻬﻪ ﺧﻼﺹ ﺧﻠﻴﻨﺎ ﻓﻲ ﺣﺎﻟﻨﺎ ﺍﺣﻨﺎ

ﺑﺎﻫﺮ ﺑﻤﺮﺡ : ﺍﻧﺎ ﺑﻘﻮﻝ ﻛﺪﺍ ﺑﺮﺿﻮ

ﻣﻌﺘﺰ : ﻃﺐ ﻳﻼ ﻳﺎﺧﻮﻳﺎ ﻣﻨﻚ ﻟﻴﻪ ﻧﻨﻤﻠﻨﺎ ﺳﺎﻋﺘﻴﻦ ﺑﺪﻝ ﻣﺎ ﺍﻟﻨﻬﺎﺭ ﻫﻴﻄﻠﻊ ﻭﺍﺣﻨﺎ ﺑﻨﺤﻜﻲ ﻭﻫﻨﻼﻗﻲ ﺍﻟﻌﻘﻴﺪ ﺳﺎﻟﻢ ﻓﻮﻕ ﺩﻣﺎﻏﻨﺎ

ﺍﻟﺠﻤﻴﻊ : ﻳﻼﺍﺍﺍﺍ

ﺛﻢ ﺫﻫﺒﻮﺍ ﻟﻠﺨﻠﻮﺩ ﻓﻲ ﺍﻟﻨﻮﻡ

ﻓﻲ ﺍﻟﻔﺠﺮ ﺍﺳﺘﻴﻘﻆ ﺳﺎﻟﻢ ﻭﺫﻫﺐ ﺍﻟﻲ ﻏﺮﻓﺔ ﺳﻤﺮ ﻭﺳﻤﻴﺔ ﻃﺮﻕ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﻋﺪﺓ ﻃﺮﻗﺎﺕ ﺣﺘﻰ ﻓﺘﺤﺖ ﻟﻪ ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﺪﻋﻚ ﻋﻴﻨﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﻮﻡ

ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﻻ ﺗﺮﻯ ﺃﻣﺎﻣﻬﺎ : ﻣﻴﻦ ﺍﻟﻠﻲ ﻭﺍﻗﻒ ؟ !

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻀﺤﻚ ﻉ ﻣﻨﻈﺮﻫﺎ : ﺍﻟﻤﻼﻣﻴﻦ .. ﻳﻌﻨﻲ ﻫﻴﻜﻮﻥ ﻣﻨﻰ ﻣﺜﻼ ﻳﻼ ﻳﺎﺍﺍﺍﺧﺘﻰ ﺍﻧﺘﻲ ﻭﻫﻴﺎ ﺍﺟﻬﺰﻭﺍ ﻋﺸﺎﻥ ﻫﻨﺒﺪﺀ

ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﺴﺘﻨﺪ ﻉ ﺍﻟﺒﺎﺏ : ﺍﺻﺒﺮ ﻧﺼﺎﻳﺔ ﻛﻤﺎﻥ ﻳﺎ ﺳﻮﻟﻢ ﻭﺍﻟﻨﺒﻲ ﺍﻻ ﺍﻧﺎ ﻣﻠﺤﺘﻘﺶ ﺍﻧﺎﻡ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺠﺪﻳﺔ : ﻗﺪﺍﻣﻚ ﺧﻤﺲ ﺩﻗﺎﻳﻖ ﻭﺍﻧﺘﻲ ﺟﺎﻫﺰﺓ ﻳﺎ ﺳﻴﺎﺩﺓ ﺍﻟﺮﺍﺋﺪ

ﺳﻤﻴﺔ ﻭﻫﻲ ﺗﻨﻈﺮ ﺣﻮﻟﻬﺎ : ﻣﻴﻦ ﺩﻱ ﺍﻟﻠﻲ ﺭﺍﺋﺪ .. ﺍﻧﺖ ﺑﺘﻜﻠﻤﻨﻲ ﺍﻧﺎ !! ؟

ﺳﺎﻟﻢ ﻭﻫﻮ ﻳﻐﺎﺩﺭ : ﺩﻗﺎﻳﻖ ﻭﺍﻻﻗﻴﻜﻢ ﻗﺪﺍﻣﻲ

ﺛﻢ ﺫﻫﺐ ﺇﻟﻰ ﻏﺮﻓﺔ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ

ﻃﺮﻕ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﻓﺘﺢ ﻟﻪ ﻣﻌﺘﺰ

ﺳﺎﻟﻢ ﺑﺠﺪﻳﺔ : ﻗﺪﺍﻣﻜﻢ ﺧﻤﺲ ﺩﻗﺎﻳﻖ ﻭﺗﻜﻮﻥ ﺟﺎﻫﺰﻳﻦ

ﺛﻢ ﻏﺎﺩﺭ

ﻣﻌﺘﺰ ﻭﻫﻮ ﻳﺘﻒ ﻣﻜﺎﻥ ﻭﻗﻮﻑ ﺳﺎﻟﻢ ﺑﻌﺪﻣﺎ ﻏﺎﺩﺭﺍ : اتفووو ﺭﺑﻨﺎ ﻳﺎﺍﺍﺧﺪﻙ ﻗﻠﻘﻠﺖ ﻧﻮﻣﺘﻰ

ﺛﻢ ﺍﻏﻠﻖ ﺍﻟﺒﺎﺏ ﻭﺩﺧﻞ ﻳﻔﻴﻖ ﺑﺎﻗﻲ ﺍﻟﻔﺮﻗﺔ

ﻭﺑﻌﺪ ﻣﺪﺓ ﻟﻴﺴﺖ ﺑﺎﻟﻄﻮﻳﻠﺔ ﺗﺠﻬﺰﻭﺍ ﺟﻤﻴﻌﺎ ﻭﻛﺎﻧﻮﺍ ﻳﻘﻔﻮﻥ ﺧﺎﺭﺝ ﺍﻟﻤﻌﺴﻜﺮ

ﺳﺎﻟﻢ : ﻓﻮﻗﻮﺍ ﻛﺪﺍ ﻳﺎ ﺭﺟﺎﻟﺔ ﻭﺭﻛﺰﻭﺍ ﻓﻲ ﺍﻟﻠﻲ ﻫﻘﻮﻟﻪ

ﺍﻭﻻ ﻃﺒﻌﺎ ﻛﻠﻜﻢ ﻋﺎﺭﻓﻴﻦ ﻣﻘﻮﻟﺔ ﺍﻓﻀﻞ ﻃﺮﻳﻘﻪ ﻟﻠﺪﻓﺎﻉ ﻫﻲ ﺍﻟﻬﺠﻮﻡ ﺑﻤﻌﻨﻲ ﻟﻮ ﻗﺪﺍﻣﻚ ﺧﺼﻤﻚ ﻣﺘﺴﺘﻨﺎﺵ ﻟﻤﺎ ﻫﻮ ﺍﻟﻠﻲ ﻳﻬﺠﻢ ﻋﻠﻴﻚ ﻣﻬﻤﺎ ﻛﺎﻧﺖ ﻟﻴﺎﻗﺘﻚ ﺍﻟﺠﺴﻤﺎﻧﻴﺔ ﻻﻥ ﻫﻮ ﻟﻮ ﻫﺠﻢ ﻫﻴﺸﺘﺖ ﺗﻔﻜﻴﺮﻙ ﺑﻨﺴﺒﺔ ٩٥٪

ﺑﺲ ﻳﻼ ﺑﻴﻨﺎ ﻧﺒﺪﺃ

ﻭﺑﺪﺃ ﺍﻟﺘﺪﺭﻳﺐ ﻉ ﻗﺪﻡ ﻭﺳﺎﻕ ﺍﻭﻻ ﺑﺪﺃﻭﺍ ﺑﻀﺮﺏ ﺍﻟﻨﺎﺭ ﺛﻢ ﺑﺎﻟﺠﺮﻱ ﺗﻢ ﺑﺎﻟﺼﻌﻮﺩ ﻉ ﺍﻟﺤﺒﺎﻝ ﺛﻢ ﺟﺎﺀ ﺩﻭﺭ ﺍﻻﺷﺘﺒﺎﻙ ﺑﻴﻦ ﻛﻞ ﺍﺗﻨﻴﻦ

ﺳﺎﻟﻢ : ﻣﻌﺘﺰ ﻣﻊ ﺳﺎﻣﺢ

ﺍﻳﺎﺩ ﻣﻊ ﺑﺎﻫﺮ

ﺳﻤﻴﺔ ﻣﻊ ﺳﻤﺮ

ﺃﻣﺎ ﺯﻳﺎﺩ ﻓﺎﻟﻠﻲ ﻫﻴﻔﻮﺯ ﻫﻴﻠﻌﺒﻪ

ﺑﺪﺃﺕ ﺍﻟﻤﻌﺮﻛﺔ

ﺍﺳﺘﻄﺎﻉ ﺳﺎﻣﺢ ﺃﻥ ﻳﻮﻗﻊ ﻣﻌﺘﺰ ﺃﺭﺿﺎ

ﻭﺍﻳﻀﺎ ﺍﺳﺘﻄﺎﻉ ﺍﻳﺎﺩ ﺍﻥ ﻳﻮﻗﻊ ﺑﺎﻫﺮ ﺃﺭﺿﺎ

ﻭﺍﻳﻀﺎ ﺍﺳﺘﻄﺎﻋﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﺃﻥ ﺗﻮﻗﻊ ﺳﻤﺮ ﺃﺭﺿﺎ

ﺳﺎﻟﻢ : ﻛﺪﺍ ﺳﺎﻣﺢ ﻫﻴﺪﺧﻞ ﺍﺷﺘﺒﺎﻙ ﻣﻊ ﺍﻳﺎﺩ ﻭﺍﻟﻠﻲ ﻫﻴﻜﺴﺐ ﻫﻴﺪﺧﻞ ﺍﺷﺘﺒﺎﻙ ﻣﻊ ﺳﻤﻴﺔ ﻭﺍﻟﻠﻲ ﻫﻴﻜﺴﺐ ﻫﻴﺪﺧﻞ ﻣﻊ ﺯﻳﺎﺩ

ﺍﺳﺘﻄﺎﻉ ﺍﻳﺎﺩ ﺍﻥ ﻳﻔﻮﺯ ﻉ ﺳﺎﻣﺢ

ﻭﺩﺧﻞ ﺍﻳﺎﺩ ﺍﺷﺘﺒﺎﻙ ﻣﻊ ﺳﻤﻴﺔ

ﻭﺑﺪﺃﺕ ﺍﻟﻤﻌﺮﻛﺔ ﻭﻛﺎﻧﺖ ﻉ ﻭﺷﻚ ﺍﻻﻧﺘﻬﺎﺀ ﺑﻔﻮﺯ ﺍﻳﺎﺩ ﻭﻟﻜﻦ ﺳﻤﻴﺔ ﻟﻴﺴﺖ ﻣﻦ ﺍﻟﻨﻮﻉ ﺍﻟﺬﻱ ﻳﺴﺘﺴﻠﻢ ﺑﺴﻬﻮﻟﺔ ﻓﻜﺎﻧﺖ ﺗﺮﺩ ﻟﻪ ﺍﻟﻠﻜﻤﺔ ﺍﺛﻨﻴﻦ ... ﺍﺳﺘﻄﺎﻉ ﺍﻳﺎﺩ ﺍﻥ ﻳﻮﻗﻌﻬﺎ ﺃﺭﺿﺎ ﻭﻟﻜﻦ ﻓﻲ ﻟﻤﺢ ﺍﻟﺒﺼﺮ ﺷﻨﻜﻠﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﺭﺟﻠﻴﻬﺎ ﺑﺮﺟﻠﻪ ﺑﺤﺮﻛﺔ ﺗﻌﻠﻤﺘﻬﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺼﺎﺭﻋﺔ ﻓﺄﻭﻗﻌﺘﻪ ﺃﺭﺿﺎ

ﻭﺍﻧﺘﻬﺖ ﺍﻟﺠﻮﻟﺔ ﺑﻔﻮﺯ ﺳﻤﻴﺔ

ﻭﺩﺧﻠﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﻓﻲ ﺟﻮﻟﺔ ﺿﺪ ﺯﻳﺎﺩ ﻭﺍﻧﺘﻬﺖ ﺑﻔﻮﺯ ﺯﻳﺎﺩ

ﻓﻘﺪ ﺗﻌﺒﺖ ﺳﻤﻴﺔ ﻛﺜﻴﺮﺍ ﻣﻦ ﺍﻻﺷﺘﺒﺎﻙ ﻣﻊ ﺍﻳﺎﺩ ﻓﻜﺎﻥ ﻣﻦ ﺍﻟﺴﻬﻞ ﻉ ﺯﻳﺎﺩ ﺍﻟﻔﻮﺯ ﻋﻠﻴﻬﺎ

★★★★★★★★★★★★★

ﺗﻮﺍﻗﻌﺎﺗﻜﻮﺍ

★★★

البارت السادس

#رواية_بناتي مصايب


في فيلا سالم المنسي


اسر لمنال وهو يعطيها الهاتف : يلا بقا يا لولو خدي كلميها 


منال : لا هو احنا كنا لحقنا يا بني 


جاسر : ايوا زمانها فكرت 


منال نافية : لا مش هكلمها 


جاسر : وعد مني لو كلمتيها هجبلك كل تحركات سالم 


منال بإنتباه : بجد ياولا ولا بتضحك عليا !!!؟


اسر : وحيات والديكي ان كانوا عايشين أو ميتن ما بنضحك


منال وهي تأخذ الهاتف : ماشي أما نشوف


ومن ثم اتصلت بمنى 


منال بترحاب : نونا ازيك عامله ايه ؟!


منى : الحمد لله يا لولو مبتتصليش ليه ؟


منال : والله مشاغل يا نونا والبنات عاملين ايه ؟!


منى بحب : الحمدلله كلنا كويسين 


منال : مش انا عملت الوصفة اللي انتي قولتيلي عليها


منى : بجد وجابت نتيجة ؟!


منال : والله .....


اسر مقاطعا بصوت منخفض نسبيا : هو احنا فاكراني بالوصفة ولا ايه ؟؟


جاسر : يا ماما انتي متصلة تتكلمي عن الوصفة ونسيتي موضعنا 


منال بصوت منخفض : ما تصبروا يا ولاد الجز** 


اسر : هو احنا فكرناكي !!!


منال لمنى : احم قوليلي يا منى رسيتي ع ايه في موضعنا ؟!


منى بتوتر : والله يا منال انا مش عارفه اقولك ايه ..البنات لسه صغيره 


منال : يا منى والله ما هيتجوزوا دلوقتي هيلبسوا دبل بس لحد ما يدخلوا الكليات إن شاء الله


منى بتفكير : طب هاخد رأيهم الاول 


منال : ماشي يا نونا براحتك وابقي ردي عليا 

ثم أغلقت الخط 


جاسر : ها يا ماما قالتلك ايه ؟!


منال : هتاخد رأيهم الاول 


اسر : يا ماما كنتي تمسكي فيها شوية 


منال : امسك فيها ازاي يعني ..اكسر التليفون وانطلها منه 


جاسر بضحك : ههههههههههههههه عثل عثل يا بت يا لولو 


منال وهي تضربه : تك بت في عينك قوم يا واد انت وهو من هنا 


أما عند سمية وسمر 


سالم : خدوا راحه نص ساعة ونرجع نكمل 


سمر وهي تقع ع الارض : لا يا سولم انا تعبت خلاص 


وما إن سمع كلا من باهر ومعتز وسامح واياد وزياد تلك الاسم الذي قالته سمر حتى جلسوا بالأرض من كثرة الضحك


سالم بإستغراب: مالهم دول ؟!


سمية بضحك : ها ها ها ها بيضحكوا ع سولم 


سالم وقد تدارك ما قالته سمر : احم ثابت يا حضرات الظباط 


وقفوا جميعا وهم يحاولوا أن يتماسكوا من كثرة الضحك 


معتز وهو يكتم ضحكته : اسفين يا فندم 


سمر لسمية بضحك : ههههههههههههههه دول بيضحكوا ع سولم اومال لو سمعوا سلومتى هيعملوا ايه ؟!


سالم وهو يقرصها من أذنيها بمزاح : اسكتي انتي خالص فضحتيني 


سمر بضحك : خلاص يا سلومتى مش هقول سولم دي تاني انا اصلا مبحبهاش 


سالم : ايوا كدا 


الفرقة : هههههههههههههههههههههههههههههههه


سالم : اقولك متتكلميش خالص احسن 


سمر : احسن دا حتى الكلام بيتعبني 


سمية بضحك : ههههههههههههههه عثله يا بت يا سمورة طالعة لاختك 


معتز بصوت واطي : ههههههههههههههه دول طلعوا هبل 


اياد بضحك : جدااااااا


سالم بجدية: طيب يلا كدا بالصلاة ع النبي هاتي يا سمر الكاب بتاعك


سمر وهو تعطيه إياه بمزاح : عاجبك صح .. ميغلاش عليك اسلومتي والله .. بس دي اخر حتة في السو

ولم تكمل كلامها 

حيث وجدت سالم يشمم الكلب رائحة الكاب ثم تركه عليها 


سمر وهي تجري بخوف من الكلب : عاااااااااااااااااااااا يا ماما 


سمية بضحك : ههههههههههههههه وراها 

ولم تكمل كلامها حيث وجدت الكلب يجري خلفها هي ايضا 


سمية بصريخ: عااااااااااااااااااااااااااااااااااااا


سالم بضحك : يلااااااااااااااااا عايز همه ونشاط 


اما الفرقة فقدت وقعت أرضا من كثرة الضحك 


أما في فيلا الحمزاوي 


منى لسلمى وسالمين : قولولي يا اخرة صبرى رأيكم ايه في حكاية جاسر واسر دي ؟!


سلمى بخجل مصطنع : الرأي رأي حضرتك يا ماما 


منى : لووووووووووووووولووووووووولي 

اول مرة من ساعه ما خلفتكم تقولولي ماما 

هو الجواز هيأدبكوا ولا ايه ؟!


سما بضحك : لا وانتي الصادقة يا مونا دا هيحرفهم اكتر ما هما منحرفين


سالمين : مالكيش دعوة انتي يا حرباية 


سما بغمزة : بقا انا حرباية طيب 

بقولك ايه يا مونا النهاردة واحنا طالعين من الفيلا ورايحين المدرسة قا.....


سلمى مقاطعة بقلق: لا ما شاء الله احلويتي يا سوما اكتر ما انتي 


سما بضحك : دلوقتي احلويت !!!


سالمين : لا والدايت باين كمان 


سما بضحك : ناس متجيش غير بالعين الخضرا صحيح 


منى : هااااا قولتوا ايه ؟! 


سلمي : انا عن نفسي نوووو بُرملم


سالمين : Me Too


منى : وانا اقول ايه الادب اللي نزل عليكم مرة واحدة دا اتاريكم متربتوش خمس دقايق ع بعض حتى 


تسارع في الاحداث

في المساء

 في المعسكر 

تتحدث سمر بالهاتف 


سمر متسألة: والورد عامل ايه ياض يا تامر ؟!


تامر بمزاح: تامر باشا يا حيوانة


سمر بصوت منخفض: بقا كدا يا بن الهر** اجيلك بس .. شكل قفاك وحشه ايدي 


تامر : ايه مش سامع قولي اللي انتي قولتيه دا كدا تاني 


سمر بضحك : ههههههههههههههه بهزر معاك يا تامر باشا


تامر بمزاح : اممممممم لا مش مسمحلك انك تهزري ويلا بقا غوري


سمر بغيظ تحاول أن تخفيه : طب بعد اذن حضرتك يا تامر باشا ممكن أسأل سؤال بريئ !!!


تامر بضحك يحاول أن يخفيه : اممممممم اخلصي قدامك دقيقة لو مقولتيش هرزع السكة في وشك 


سمر بغيظ : ماشي .. الورد بعد اذن حضرتك يعني عامل ايه ؟! والواد عصعوصة بينتظم في الطلبيات ولا لا ؟!


تامر : اممممممم مش بطال .. يلا وقتك انتهي 

ثم اغلق الخط وهو يضحك حتى ادمعت عيناه 


أما عند سمر 

سمر بتوعد : ماشي يا بن منال ارجعلك بس وانا هشبشبلك 


سمية بضحك ع منظرها : ههههههههههههههه مالك ابت ؟! تموري عملك حاجة ؟!


سمر بغيظ : ابن منال بيزلني عشان سبتله المحل يتحكم فيه عبال ما ارجع


سمية بضحك : احسن عشان يطلع عليكى اللي بتعمليه فيه شوية 


سمر : بقا كدا 


سمية بمرح : ااااااه 


تسارع في الاحداث 

مرّ اسبوع ع تواجد سمية وسمر بالمعسكر 

وفي يوم 


سالم : انا لازم انزل الإدارة حالا 


سمية بإستغراب : ليه يا سولم في حاجة ؟!


سالم : في معلومات جديده 


سمر : طب وهما ليه مقالهاش في البتاع اللي انتوا بتتكلموا منه دا ؟!


سالم : دي معلومات سرية مينفعش تتقال كدا 

ثم وجه كلامه لإياد


سالم لإياد : وانت هتكون مكاني يا اياد عبال ما ارجع وإن شاء الله مش هتأخر


اياد : ترجع بالسلامه إن شاء الله يافندم 

غادر سالم 


اياد لباقي الفرقة : يلا نكمل تدريب 


سمر بتعب : والنبي يا اخ سيبنا نستريح شوية الا وركي قائم عليا وهيموتني 


اياد : لا مافيش راحة يلا بينا 


وبعد مدة من التدريبات الشاقة 

جلست سمر ع الارض بتعب واجهاد : عليا الطلاق ما انا مكملة انا جسمي كله اتهد مش بس وركي .. ام المهمة اللي خسستني النص دي 


باهر وهو يجلس أرضا هو أيضا وورائه باقي الفرقة: وانا كمان مش قادر 


سامح بتعب : سيبنا شوية يا اياد شاله يخليك


اياد : اممممممم خلاص ماشي هسيبكوا ربع ساعة تستريحوا شوية 


سمية : ايه ريع ساعة ايه ؟! دا انت لو سبتنا خمس سنين قدام جسمنا مش هيستريح برضو 


اياد : لا هما ربع ساعة واسكتوا بقا عشان ماتتعبوش اكتر 


سمية بصوت منخفض : عبوشكلك يا اخي داهية تاخد اللي جايبينك عشان لو كانوا ربوك مكنتش عملت فينا كدا 


اياد : بتقولي حاجة ؟!


سمية بضحك مصطنع : ههههههههههههههه بقول أن حضرتك طيب وعثثثثثل جدا ما شاء الله


اياد : اه بحسب 

أما معتز فقد سمع ما قالته فإبتسم وحاول أن يمسك نفسه من الضحك


وبعد ربع ساعة

اياد : يلا هنكمل 


سمر بتعب : هو احنا كنا لحقنا نستريح يا اخ 

ثم قالت بصوت منخفض 

داهية تاخد ابو شكلك 


اياد : بتربطمى تقولي ايه ؟!


سمر بضحك مصطنع : ههههههههههههههه بدعيلك في سري ربنا يجازيك يارب ع اللي بتعمله فينا 


سامح بضحك وقد سمعها : ههههههههههههههه اه وانا شاهد انها قالت كدا 


سمر : توشكر اسموحة اردهالك في عركة يارب تكون مطحون جوا ادخل اضربك مع الناس


زياد : ههههههههههههههه يخربيتك فصلتيني


معتز بضحك هو أيضا : مش معقول هو في كدا 

أما اياد فإبتسم فقط 


اياد بإبتسامة : خلاص هسيبكوا ربعاية كمان 


باهر بضحك : يا سلام ع كرمك 


اياد بضحك : ع الله يطمر 


سمية بمزاح : اسكت بقا الا الكلام بيتعبنا


الفرقة بأكملها : ههههههههههههههه


زياد بضحك : مرة واحد اتكبس دمه اتحبس طق ومات


باهر بضحك : قصف جبهه


اياد بمزاح : بقا كدا طب عقابا ليكم بقا مافيش ربعاية ويلا انجروا قدامي 


سمر بصوت واطي : الهي يوعدك بتسلخات يااخي


اياد : يلااااااااااااااااا عايز همة ونشاط 


أما في مكتب العميد فتحي 


سالم وهو يأدي التحية العسكرية: تمام يافندم


فتحي : الأوامر اتغيرت ومن بكرا سمر وسمية هيبدؤا 


سالم بقلق : بس كدا بسرعة جدا يا فندم


فتحي : كل وقت بيعدي بيكون فيه خطر ع ارواح ناس كتير


سالم : تمام يا فندم بس ايه سبب تغير الاوامر يعني ؟!


فتحي : في اطفال بتختفي كتير اليومين دول 


سالم : دا علي كدا بقا ناوين ع تهريب أعضاء كتير خارج البلد ومش زي كل مرة المرادي جامدة


فتحي : فعلا شكل ده اللي هيحصل المهم خليهم يستعدوا وبكرا تكونوا كلكم والفرقة طبعا معاكم ع مكتبي عشان ابلغكم الخطة


سالم : تمام يا فندم

ثم غادر راجعا الي المعسكر


★★★★★★★★★★★★★★

البارت السابع والثامن

#رواية_بناتي مصايب


رجع سالم الي المعسكر

وكان الليل قد حل 

وقبل وصوله 

كانت سمر وسمية يجلسون بغرفتهم 


سمر بملل : انا زهقانة ما تيجي نخرج برا شوية 


سمية : وانا كمان زهقانة .. تعالي نتمشى شوية 


خرجوا سويا 

وجدوا الفرقة متجمعين حول نار 

ذهبوا إليهم 


سمر بمرح : ممكن نقعد معاكم !!!؟


اياد بضحك : لا 


سمر وهي تجلس : شكرا 


سمية بمرح : وانتوا ايه اللي مصحيكم لحد دلوقتي ؟!


سامح بمزاح : بنشم الهواء النقي


سمية : هواء نقي اممممممم 


سمر متسألة : وانتوا بقا طول بعضكوا مع بعض ؟!


زياد : احنا مع بعض من اول بدأنا نخدم 


سمية بمزاح: ومين فيكم متجوز ومين مطلق ؟!


باهر بضحك : مطلق ؟! ربنا يكفينا شر الطلاق ياااختى


سمر : انت متجوز ؟! 


باهر : اه 


سامح : وانا خاطب 


سمية : اه يلا ربنا يتمملكوا ع خير إن شاء الله 


سالم من خلفهم : بتعملوا ايه ؟! 


سمر وهي تركض بخضة : عاااااااااااااااااااااا


سمية بخوف : يا مااااااااماااااااااا


سامح بخضة : سلام قولا من رب رحيم 


معتز بفزع : استغفر الله العظيم يارب 


سالم بضحك : لا أنا عايز قلبكم يكون جامد كدا اومال 


زياد وهو يضع يده ع نبضات قلبه : جامد ايه بس يا فندم دا احنا قطعنا الخلف 


سمية بعصبية خفيفة : كدا يا سولم ... حد يعمل كدا 

دا بنطلون البت سمر اتبل من الخضة 


سمر وهي تحاول أن تهدأ : اه والله منك لله يا سولم دا انا عملتها ع روحي 


سالم بضحك : خلاص اهدوا اهدوا 


اياد بدهشة : بس حضرتك رجعت بسرعة يعني ؟!


سالم : اه ما انا جايبلكم اخبار حلوة 


سمية بفرح : ايه المهمة انتهت اللهم لك الحمد .. ربنا مش كاتبلي اني اموت دلوقتي 


سالم بضحك : مين قال إن المهمة انتهت ؟!


باهر بإستغراب : ماهي دي الاخبار الحلوه اللي احنا نعرفوا انها حلوة يعني 


سالم : لا المهمة هتبدء من بكره


سمر بولولة : ياحوستي السودا يا انا يامة مكتوبلي اموت مقدما 


سالم بجدية : يلا اتفضوا ناموا عشان بكرا راجعين الادراة عشان تعرفوا الخطة 


قام الجميع وذهبوا الي غرفهم 


تسارع في الاحداث 

اتي الصباح .. استيقظت جميع الفرقة ومن ضمنهم سمر وسمية فبمعني اصح لا يغفل أحد منهم خوفا من الاتي 

فحقا أنهم الذئاب الليلية "اسمي ع مسمى " كما يقولون 

لكن أنه (برعي الحناوي ) ليس من السهل ابدا توقيعه 

أنه من قام بقتل ضباظ وضباطات ليس لهم عدد 

فهل حقا سوف تقدر الذئاب الليلية أن تنتصر عليه أن سوف يكون لا يستحقوا هذا اللقب الذي تهتز له الجدران 

لنرى ما سوف يحدث 

ايها الذئاب الليلية 


سالم للجميع : يلا بينا 


وبعد مدة ليست بالقصيرة وصلوا جميعا الي الإدارة 


فتحي مرحبا : اهلا بيكم يا ابطال 


الجميع : تمام الحمدلله يا فندم 


فتحي : اتفضلوا اقعدوا عشان نبدأ في شرح الخطة 


جلسوا جميعا وظل هو واقف يشرح لهم 


فتحي : اولا سمية هتكون الرائد هبه المحمدي 

وسمر هتكون الخادمة بتاعت صابرين مرات برعي الحناوى 


سمر بقلق : احييييييييه كمان 


فتحي بإستغراب : نعم ؟!


سمر : احم كمل يا فندم !!


فتحي : اياد هيكون جوزك 


سمر بعدم فهم : جوز مين ؟! 


فتحي بملل وضيق: جوز امي .. يعني هيكون جوز مين .. جوزك انتي يا سمر 


اكمل فتحي : ركزوا بقا معايا الحكاية هتبدء ازاي 

اولا .............................


فتحي : في اي استفسار ؟!


الجميع : لا يا فندم


فتحي : تمام ممكن تتفضلوا دلوقتي وربنا معاكوا 


غادروا الجميع 


سمر بتعب : اااه انا تعبانة اوي ومني وحشتني هي والبت سلمي وسالمين وسما اخيرا هشوفهم


سالم : هتشوفي مين انتوا مش هتروحوا 


سمية بإستغراب : اومال هنبات في الحجز ؟! 


سالم : انتوا هتباتوا في شقة المراقبات عشان تجهزوا بكرا ع طول 


معتز بتعب : طب يا فندم والكلام لينا برضو ؟!


سالم : اه طبعا كلكم 


سمية بملل : لا والنبي يا سولم سيبنا نروح وهنبقا نجيلك بكرا بدري 


سالم بجدية : يلا مش عايز دلع 


سمية بصوت منخفض : بقا كدا ماشي يا سولم أن ما سلطت منال عليك وخلتها تشبشبلك مبقاش انا سمية


ذهبوا جميعا الي غرفة المراقبات

سمر بتعب : سولم هو انا هنام في انهي أوضة ؟!


سالم :اوضتين هنام فيهم انا وسامح وباهر وزياد واياد ومعتز وسمر وسمية مع بعض في أوضة تانية


سمية وهي تذهب الى غرفة 


سمية بإجهاد : طب معطلكش انا بقا يا سولم بس ثانية انا عايزه سؤال هف في رأسي فجأة 


سالم بضحك : ايه اللي هف في راسك فجأة ؟!


سمية : هو انا ازاي هعرف الضابط الخاين دا ؟! هفضل ماشية بدور عليه في المديرية!!!!


سالم بجدية : لا بصي هو في كذا حد مشكوك فيه .. وانتي وشطارتك بقا 


سمية بضحك: وانا وشطارتي هأو .. دا انا هبهرك يا سولم .. استني مني الجديد بس


سالم : مش خايف غير منك انتي 


سمية بمزاح : عيب عليك


ودخلوا كلا منهم الي غرفته 


.

.

.


صباح يووووم جديد مليئ بالاحداث 


في فيلا الحمزاوي 

اتصلت منال بمنى فأخبرتها منى بموافقة البنات ع الخطوبة 

ففرحت منال كثيرا لفرح ابنيها بعدما اخبرتهم


كانت سما تمشي بالشارع ذاهبة الي احدي صديقاتها 

وفي نفس ذات الوقت نزل زياد من الشقة ذاهبا الي احدى المحلات 


سما وهي تتحدث بالهاتف : خلاص بقا يا بت انا جاية اهو و

ولم تكمل كلامها حيث وجدت شئ ضخم يخبط بها 


سما متألمة وهي تقع : اااااااااااااه يا غبي يابن الغبي


زياد بأسف : يالهووووي انا اسف جدا 


سما بزعيق : اعمل ايه بأسف دي ياخويا بعد ما كسرتي كتفي !!!!


زياد بهدوء : خلاص بقا يا انسة ما قولتلك اسف ولا هي طولة لسان وخلاص 


سما بدهشة : انت بتكلمني انا كدا طييييب 

ثم قالت بصريخ : عاااااااااااااااااااااا متحرش الحقووووووووني 


زياد وهو يضع يده ع فمها : يخربيت ابوكي اسكتي 


سما بصريخ : عاااااااااااااااااااااا بيموتني 


اجتمع حولهم الناس


رجل ما : في ايه يا بنتي !؟


سما ببرأة مصطنعة : كان بيتحرش بيا يا عمو وانا غلبانة وابويا ميت وبجري ع اخواتي 


زياد بدهشة : يابنت ال****


سما بصريخ : عاااااااااااااااااااااا وكمان بتشتمني .. حرام عليكم هو عشان انا غلبانة وابويا ميت تاكلوا لحمي


رجل آخر وهو يمسك زياد من ملابسه : وانت فاكر ان مافيش رجاله في البلد ولا ايه 


ثم هجموا عليه جميعا حتى ابرحوه أرضا 

وما ان وجدتهم سما ع وشك قتله 


سما بتوتر : يالهووووووي خلاص سيبوه دا شكله طلع جوزي 


رجل ما : نعععععععععععم ياااااختى جوزك !!! وكنتي ناسية وافتكرتي دلوقتي ولا ايه !!!


سما بنبرة سوقية : خلاص بقا يا عم الحاج شكرا ع الواجب اللي عملته ...يلا بقا خد الناس دي وامشوا الله 


رجل آخر وهو يتف ع وجهها : اتفوووووووووووو ع دي تربية 


سما وهي تمسح وجهها : ياتك القرف .. مش كنت تقولي انا استعد ومغسلش وشي الصبح اول ما اصحى


ذهبوا جميعا وبقيت سما وزياد الملقي أرضا 

دنت منه سما 


سما وهي تهزه بهدوء : احم .. يا استاذ انت 


لا رد 


سما وهي تهزه بقوة اكتر : انت ياعم 


لا رد 


سما بنفاذ صبر ممزوج بالقلق : ما تفوق بقا يا عم انت داهية تاخدك هتجبلي مصيبة 


لا رد 

سما وهي تحاول أن تسنده عليها : طب بص انا هحاول اسندك واوديك اي مستشفى ارميك قدامها واجري بس انت ساعدني 


لا رد 


سما بنفاذ صبر : هو ماله مبيردش ليه .. يكونش ودع 


ثم أخرجت هاتفها وأجرت اتصال بتامر 


سما : الووووو


تامر متجاهلا معرفتها : مين معايا !!!


سما : مديحة شوايا يا بن منال .. اخلص مش وقتك دلوقتى


تامر : خير ياااختى في ايه ولعتي وعايزة حد يطفيكي !!!


سما : لا لسه 


تامر : اومال ايه خيييييير ؟!!!


سما : اصل في واحد انضرب ومرمي في الشارع وانا مش عارفه اعمله حاجة ومحدش راضي يساعدني 


تامر : وانتي من امتى الحنة دي نزلت عليكي ؟!


سما : اخلص بقا انا قدام كافتريا ***** خمس دقايق وتكون عندي 


تامر : اممممممم ماشي ع الله يطمر بس 


سما : يوووووووووة يلا بقا 

ثم أغلقت الخط


سما وهي تنظر حولها : يوووووووووة طب هو انا هفضل قاعدة كدا والناس بتبصلي .. لازم اركنه ع جنب شوية 


حاولت سما سحبه الي جانب الشارع ولكن لا فائدة فزياد حجمه لا يقارن بحجم سما ابدا 


حاولت سحبه مرة أخرى وهي تشده من شعره حتى كادت أن تقتلعه بين يديها 


سما بضيق : يوووووووووة مش عارفه أشده حتي من شعره .. اعمل ايه انا دلوقتي !!؟ 

مقدميش غير اني اكتفه واشده 

نظرت حولها فوجدت حبل طويل مرمي بجانب سيارة

فأسرعت إليه وأخذته 


سما وهي تربطه : ايوا انا كدا ابقا ضربت عصفورين بحجر واحد .. منه احاول أشده جوا شوية ومنه اربطه في جنب عشان ميتخطفش عبال ما ادخل اشرب نسكافيه في الكافتيريا ... يا سلام ع مخي مش عارفه والله انا عايشه في البلد دي وسط الكائنات دول ازااااااي 


ربطت سما يده ورجله وعندما كانت ذاهبة 


سما بتفكير : طب ماهو ممكن حد يخطفه .. انا احسن حاجه اعملها اربطه في العربية دي عشان اضمن أنه ميتخطفش واشيل ذنبه 

ثم قامت بربطه بعربية تقف بجانب الطريق 


وبعد حوالي تلت ساعه جاء تامر

لم يجدها .. رن عليها فأخبرته انها بداخل الكافيه 

فذهب اليها 


تامر بإستغراب : اومال فين الراجل اللي مضروب اللي مرمي في الشارع ؟!


سما وهي تأكل الكاب كيك : برا برا 


تامر بإستغراب: برا فين ؟!


سما وهي تبتلع الطعام : ربطته في عربية عشان محدش يخطفه 


وفجأة وهي تتحدث نظرت خلف تامر ثم قامت تركض وتامر ورائها 


سما وهي تركض بزعيق : يالهووووووووي استني يا حاج 


تامر وهو يركض هو أيضا : الله يخربيتك يا بعيدة 


سما بزعيق كي يسمعها صاحب السيارة : يا عمممممممممممم انت ساحب حاجة وراك 

في واد وراك يا عم الحااااااااااااااااااج


وبعد صريخ ومندهات كثيرة وقفت السيارة 


سما وهي تتنفس بصعوبة من كثرة الجري : الله يخربيتك يا عم الحاج 


الرجل بإستغراب : في ايه يا بنتي ؟!


سما وهي تنهج : كل دا وفي ايه ؟! دا الصين سمعتنا واحنا بنادي وانت مسمعتش 


الرجل بعدم فهم : انتوا تعرفوني ؟!


سما وهي تشير خلفه: لا بس عدم المؤاخذة انت خدت الكائن دا معاك وانت ماشي 


الرجل وهو ينظر خلفه بعدم فهم : ايه اللي انا ...

وقبل أن يكمل كلامه ما إن وجد وجد زياد مربوط بتلك الحالة 

الرجل بخضة وهو يركض للأمام :يالهوووووووي اعووووذ بالله 

ده جه منين ده ؟!


سما مدعية عدم المعرفة : عيال متسولة بتربط نفسها في العربيات عشان العربية تجرجرهم 


الرجل وهو يحاول أن يهدأ من الخضة : استغفر الله العظيم حد يعمل كدا وهو شحط وبغل كدا !!!


سما مدعية الرزانة : يلا بقا ربنا يهدي 

بس بعد اذنك يا حاج ده لو مش عايزه طبعا ناخده نوديه المستشفى 


الرجل بقرف : لا يابنتي اعوزه اعمل بيه ايه ؟! 

ربنا يجازيكي ع قد نيتك يااااارب 

وما إن قال تلك الكلمة حتى وقعت سما أرضا واصطدمت بشدة 


سما وهي تقع : ااااااااااااااااااااااااه


الرجل وهو يتف بوجهها : اتفوووووووووووو ده شكل نيتك بايظة خالص ،، شباب أخر زمن صحيح


ثم تركها وغادر 

وكل هذا وتامر يقف مصدوم مما يحدث 


تسارع في الاحداث


جاء تامر بسما وزياد الي المشفى 


تامر وهو مازال يضحك من كلمة الرجل لسما : ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه ههههههههههههههه مش قااااااااااااااااااادر 


سما بضيق : مش فرح امك هو خلصنا الله


تامر وهو مازال يضحك حتى ادمعت عيناه : ربنا يجازيكي ع قد نيتك 😂😂😂 يا تري نيتك كانت عاملة ازززززاي 


سما : خلصنا بقا يا اخويا الله .. وبعدين ماهو راجل استك هو كمان ملقاش غير الدعوة دي يعني 


تامر وهو مازال يضحك : اخرة اللي عملتيه في الراجل الغلبان 


سما وقد تذكرته : ااااه صح هو عمل ايه مات ولا لسه ؟!


تامر : لا الحمد لله من فضلة خير شوية كسور ع شوية غرز ع كام شاش والحمد لله بقا تمام 


سما بإرتياح : طب الحمدلله أنه محصلوش حاجة ألا كنت هحس بالذنب اوووووي 


تامر بتريقة: اه فعلا محصلوش حاجة دي كلها خربايش يعني مش حاجة 


سما بنواح : الدور والباقي عليا انا ... ياخسارة شبابك اللي راح في البهدلة يا لوزة 


تامر بتريقة: اه صح دا تمزق هو اي حاجة ولا ايه !!


سما : منك لله يا حاج 


تامر وقد عاد للضحك مرة أخرى : ههههههههههههههه ههههههههههههههه


تسارع في الاحداث

تعافت سما بعد مدة صغيرة جدا فإصبتها لم تكن خطيرة


وكتب لها ع خروج

ذهبت مع تامر وهي تستند عليه الي غرفة زياد 

وما إن رائها زياد حتى قام بقذفها بالطبق الذي يوجد به الكمادات 


سما وهي تحاول أن تتفاداه : اااااااااااه يابن الهر**


زياد وهو يحاول أن يقوم : والله ما انا سايبك يا بنت الجز** 


سما وهي تحاول ان تركض ومعاها تامر : انا بقول نجيله وقت تاني اكون كويسة شوية وهو برضو يكون اتعافى شوية عشان يعرف يضرب براحته ثم وجهت كلامها لزياد قبل أن تخرج 

سما ببلاهة : بركة انك بخير ياخويا ،، يلا بينا


تامر وهو يسندها: انا بقول كدا برضو يلا بينا


تسارع في الاحداث 

اتصل زياد بباقي الفرقة واخبرهم بما حدث 

وبعد مدة ليست بالطويلة اتوا إليه جميعا 


سمية بصدمة من منظره : يالهوووووووووي مين اللي ضربك ؟!


معتز : ضربه ايه انتي كمان ... انتي شايفه صغير والعيال ضربوه في الشارع !!! 


اياد : مين عمل فيك كدا يا زياد؟!


زياد بغيظ : بت 


سامح بضحك : ههههههههههههههه بت !!!


باهر : بت ازاي يعني ؟!


قص لهم زياد كل ما يتذكره 


سمر بضحك : يلا تعيش وتاخد غيرها


أما عند منى .. ما أن رأت ابنتها بتلك الحالة تدخل وهي تستند ع تامر 


منى بقلق: يالهووووووووووي مين اللي ضربك يابت !!!؟


تامر : ضربك ولسانك طاوعك انك تقوليها ... ده بنتك عدمت الراجل الصحة والعافية وكل حاجه 


منى بإستغراب : راجل مين ؟!


سما : واحد عاكسني يا منى يرضيكي !!!


منى : عاكسك أما صحيح ماعندوش نظر 


سما بغيظ : ماشي يا منى انا مش هرد عليكي 


تامر وهو يرميها ع منى : خلاص بقا انا وسطي اتكسر روحي لأمك


سما وهي تقع ع منى : لاااااااااااااااااااااا


منى وهى ترميها أرضا : اااااااه هديتي حيلي داهية تاخد اللي جايبينك


★★★★★★★★★★★★★★

تواقعاتكوا

بداية الروايه من هنا 👇👇👇


من هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
CLOSE ADS
CLOSE ADS
close